[iPhone] Discussietopic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 10.848 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

ZeTt schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:40:
[...]

Niemand klaagde over de kwaliteit van het cassette bandje, tot dat de compact disc er was. Als je niet beter weet.

[...]

Bron
En als je doorklikt naar de bron staat er:
Note: This article has been removed from the main page due to concerns about the validity of the claims made by the HowardForum member at: http://www.howardforums.c...showthre...7&page=1&pp=15
Als een rumour site een gerucht van z'n voorpagina afhaalt, vanwege twijfels over de waarheid, dan zal er wel niet veel waar van zijn :P

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:22

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

DaannO schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:10:
Dit gaat nog een staartje krijgen. :P
Wat een BS zeg, je kan er meer over lezen hier:
http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=1316
Maar als je goed leest proberen ze wel een wachtwoord te vinden (net zoals bij de Apple tv) maar is ze dat nog niet gelukt. Een andere interessante ontwikkeling hierdoor is dat ze wel allerlei commands vinden die lijken te werken met een commandline interface. Het zit er dus in dat je je iPhone kan besturen vanaf de pc (maar dat zal nog wel even duren). En dat 'uitlekken' 8)7

Oh, en iemand prepaid een iPhone? http://www.tuaw.com/2007/07/01/prepaid-iphone-in-a-nutshell/

En nogmaals dit nieuwsbericht
"A Palo Alto mobile user interface designer that regularly associates with Apple employees has reportedly been told that many of the features lacking from the iPhone are already scheduled as part of future updates, most of which should arrive on or before the October release of the revamped Mac OS.......
is niet echt van een betrouwbare bron (zie paar posts terug van mij)

Maar op zich wil ik wel geloven dat er in cupertino al ergens een beta draait van een IM client op een iPhone. Lijkt me een super simpele app om te maken en maakt een hoop customers blij.

[ Voor 8% gewijzigd door LtMarx op 02-07-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:20
Daedalus schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:44:
[...]
Als een rumour site een gerucht van z'n voorpagina afhaalt, vanwege twijfels over de waarheid, dan zal er wel niet veel waar van zijn :P
Daar heb je een punt. Maar Appleinsider is voor een geruchtensite doorgaans zeer goed geinformeerd. Zeker als erbij staat dat het uit hun eigen bronnen komt (bij dit artikel niet het geval). Daarbij hebben ze het het afgelopen jaar vrijwel alleen maar bij het goede eind gehad, iets wat je niet kan zeggen van Macrumors en Thinksecret. Maar je hebt een goed punt, daar niet van, het blijven geruchten :D

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:59
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 10:47:
[Een MDA Compact met 4 gig SD kaartje is toch bijna hetzelfde, en tweedehands zon 150 euro]
[...]

jahoor.... :z |:( 8)7
meen je dit serieus?
Wederom qua specs neem ik aan. Feit is dat de iPhone qua specs en prijs weinig voorstelt. Qua wow-factor en interface is het een schitterend apparaat :)
Zolang de meeste mensen nog steeds een iPod kopen, terwijl hun telefoon mp3 kan afspelen, ligt er een hele markt open voor de iPhone. Het is en blijft gewoon een feit dat de meeste telefoons niet makkelijk te gebruiken zijn (op het bellen en sms'en misschien na).
Tuurlijk, daarvoor zou ik hem ook kopen, want mp3's afspelen op m'n Vario wil wel, maar de batterij is snel leeg en je mist de iPod interface. Daarvoor zou een iPhone perfect zijn: gemak van de iPod, telefoon erin, en lange batteryduur.... Ik ben gewoon zo'n pauper dat ik er geen 2-jaars abonnement bij zou willen, doe mij gewoon een losse iPhone voor 600 euro 8)
Het feit dat _veel_ mensen de meeste functies van hun telefoon nooit hebben gebruikt zegt genoeg lijkt me..
Functies als mailen, foto's maken?
Die zullen op een iPhone heus niet zoveel anders zijn dan op huidige telefoons lijkt me: nog steeds je accountinstellingen instellen en hopen dat synchroniseren gaat lukken.
En foto's maken lukt ongeveer elke oma :)
Daarom zie je nu ook dat veel mensen ineens denken "Wow, internet op je telefoon" en gaan mensen het gebruiken... Apple laat nu zien dat het heel goed mogelijk is en daardoor slaat het aan.
Nee, Apple doet alsof het allemaal heel goed werkt, maar in de praktijk blijkt het volgens de iPhone gebruikers nogal sloom te zijn ;)

Ik heb die foto's van Amerikaanse iPod-onmanteling nog niet goed bekeken, maar zit er een SIM-kaart in (ja, ik weet dat de SIM in de handleiding staat, maar toch)? Anders zie ik het nog wel gebeuren dat hij gehackt wordt en je binnenkort alsnog in de VS zo'n ding kunt oppikken...

Snap ikdat trouwens goed: een iPhone kun je in de Applt/AT&T Store zo oppikken, ongeacht of je een Amerikaans adres hebt, aangezien je hem toch pas thuis registreert?
Laat ze dan ff opschieten met hacken :D

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Dit is zou echt bizar zijn, als het waar is. Volgens verschillende (markt)onderzoeksbureau's heeft Apple inmiddels al rond de 500.000 iPhones verkocht, waarvan veruit het grootste deel 8 GB modellen. Ik kan het me niet voorstellen, maar goed.
500,000 iPhones sold so far -- but can Apple keep up?
No matter how you slice it, moving 500,000 units of any product during its inaugural weekend launch is big. According to Gene Munster, analyst at Piper Jaffray, that's exactly what Apple's iPhone managed to pull off. After originally expecting Apple to sell "only" 200,000 iPhones on Friday and Saturday, he's now estimating that Apple sold a half-million iPhones from start of sales at 6pm on Friday until close of business on Sunday even with supply issues at AT&T store.
Afbeeldingslocatie: http://images.macrumors.com/article/2007/07/01/fifth_500.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 02-07-2007 12:18 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Hoedje schreef op maandag 02 juli 2007 @ 12:18:
Dit is zou echt bizar zijn, als het waar is. Volgens verschillende (markt)onderzoeksbureau's heeft Apple inmiddels al rond de 500.000 iPhones verkocht, waarvan veruit het grootste deel 8 GB modellen. Ik kan het me niet voorstellen, maar goed.

[...]

[afbeelding]
Piper Jaffray is een best wel gerenomeerd bureau.. En het zou mij opzich niet heel veel verbazen. Bijna alle AT&T stores zouden geen telefoons meer hebben, en ook al flink wat Apple stores zouden niets meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37

[...]

[afbeelding]
Ppfff, ik weet niet hoe dat normaal gaat maar zou apple ook met specifieke cijfers komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 13:31
matthijst schreef op maandag 02 juli 2007 @ 12:05:

[...]

Tuurlijk, daarvoor zou ik hem ook kopen, want mp3's afspelen op m'n Vario wil wel, maar de batterij is snel leeg en je mist de iPod interface. Daarvoor zou een iPhone perfect zijn: gemak van de iPod, telefoon erin, en lange batteryduur.... Ik ben gewoon zo'n pauper dat ik er geen 2-jaars abonnement bij zou willen, doe mij gewoon een losse iPhone voor 600 euro 8)

[...]
http://www.makezine.com/b...hone_pocket_pc_to_ip.html
http://gizmodo.com/gadget...hone-mda--ppod-187596.php

:Y)

Dat is dan ook gelijk mijn grootste gemis aan de iPhone, het niet kunnen installeren van 3rd party software. Heb zelf een HTC Magician en vind het heerlijk dat je kan installeren wat je wil op dat ding. TomTom, Pocket ScummVM, DOSBox, Core media player. Bevalt het on screen keybord niet? Er zijn zat andere verkrijgbaar. Opera Mini als je Pocket IE zat bent.

Tuurlijk de iPhone heeft al een goede browser met alle support, en door de iPod interface kan je supermakkelijk je muziek en video's afspelen.
Er zijn een aanta; sites die melden dat de iPhone een 620Mhz ARM processor heeft, plus een FPU unit om de 3d animaties mogelijk te maken. Dit zou toch een fantastisch platform zijn om mobiele applicaties op te kunnen ontwikkelen?

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
:D

[ Voor 99% gewijzigd door matthijst op 02-07-2007 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:58
Huntor schreef op maandag 02 juli 2007 @ 13:16:
Dit zou toch een fantastisch platform zijn om mobiele applicaties op te kunnen ontwikkelen?
Misschien komen ze daar zelf nog mee...
Kun je ze mooi via de iTunes store kopen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:54

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Daedalus schreef op zondag 01 juli 2007 @ 22:45:
De iPhone firmware ligt inmiddels op straat en er wordt al volop pogingen gedaan om de beveilig te hacken. Mogelijk wordt dit nog een aardige kluif, aangezien de ARM CPU die in de iPhone zit een vorm van trusted computing heeft in de vorm van TrustZone.
Ze zijn al redelijk ver :) De wachtwoorden zijn al gekraakt en verder hebben ze ook het root password waarmee het ding is beveiligd. Nog even geduld :)

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ Bron? Want ik heb dat dus nog nergens kunnen vinden, alleen hier kan je wat info zien:
http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=1316

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

D'r staat meer info in de wiki, maar die's even kapot. http://hissomnia.com/wiki...title=Apple_Firmware_File

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las iets ernstigs op molblog: De iPhone bluetooth functie werkt alleen met headsets, en niet met computers en andere phones :?

Kan ik mij haast niet voorstellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 19:58:
Ik las iets ernstigs op molblog: De iPhone bluetooth functie werkt alleen met headsets, en niet met computers en andere phones :?

Een dock synct toch veel makkelijker dan met bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Een uitstekende review van de iPhone is te vinden op AppleInsider: http://www.appleinsider.c..._but_in_depth_review.html. De review gaat verder dan de meeste reviews. Zo wordt er o.a. gekeken naar ontwerpkeuzes en toekomstige uitbreidingen, alsmede features die misschien wel nooit zullen komen. Must-read :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 20:02:
[...]

Een dock synct toch veel makkelijker dan met bluetooth?
Het gaat mij niet zo zeer om het synchen, maar het kunnen sturen van gegevens naar een andere telefoon (business card bijv.) En synchen terwijl je tel aan de andere kant van de kamer ligt kan handig zijn :P Anders moet je steeds dat ding inpluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 20:07:
[...]

Het gaat mij niet zo zeer om het synchen, maar het kunnen sturen van gegevens naar een andere telefoon (business card bijv.) En synchen terwijl je tel aan de andere kant van de kamer ligt kan handig zijn :P Anders moet je steeds dat ding inpluggen.
Daar heb je een punt, al had ik dat liever over WiFi gehad. Het is inderdaad jammer dat je met het WiFi van de iPhone in principe bijna niks kan naast mailen / surfen. Stel je het eens voor, vanaf je iPhone in je iTunes library zitten! Moet prima mogelijk zijn, maar helaas hebben ze dit soort dingen niet erin gestop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14

[...]

[afbeelding]
300.000.000 dollar omzet in een dag of 2. Best netjes ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 13-09 22:06
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 19:58:

Ik hoop echt dat zoiets als salling clicker gewoon mogelijk is zeg! en idd even een foto of geluidje overbeamen wil ik eigenlijk ook wel gewoon kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus ik heb er een dikke 10 minuten mee gespeeld. HEERLIJK!!!!!!!!!

Ik heb de iPod uitgeprobeerd. Dat ging wel lekker zoals je dat in de reclames ziet (cover flow werkt hier dus wel goed en ik zie dat die functie goed werkt). Ik heb safari uitgeprobeerd. Echt lekker. Het typen gaat wel lekker als je het in Safari doet in de horizontale stand. De keyboard in zijn normale stand is wel ok. Moet je toch even aan wennen maar de automatische correctie werkt lekker als je toch iets mis typed.

Photos bekijken is erg prachtig. De pinch ging wel ok. Door de photos heen gaan ging echt perfect.

Het grootste verassing was Google Maps. Dat ging wel goed. Effe in en uit zoomen. Switched tussen map en sateliet ging lekker.

En dit alles heb ik dus over de Edge network gedaan. Natuurlijk ging dat niet super snel maar pages loaden was niet echt onverdragelijk dus ik vind het toppie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 20:51:
Ik heb de iPod uitgeprobeerd. Dat ging wel lekker zoals je dat in de reclames ziet (cover flow werkt hier dus wel goed en ik zie dat die functie goed werkt).
Ik heb gister ook nog gespeeld met mijn iPod.. Je zult de iPhone bedoelen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 21:04:
[...]

Ik heb gister ook nog gespeeld met mijn iPod.. Je zult de iPhone bedoelen ;-)
Euh nee ik weet wel zeker dat het de iPod was -> De iPod op de iPhone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
koentjek schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:43:
Hopelijk is er morgen duidelijkheid! Ik hoop op Vodafone
en zijn er nog news erover??? anders kon ik het nergens vinden. (volgens mijn nog niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
RoelJewel schreef op maandag 02 juli 2007 @ 20:19:
[...]

300.000.000 dollar omzet in een dag of 2. Best netjes ;).
Ik ben eerder benieuwd wat de winst is ;) Hoeveel zullen ze verdienen per iPhone? Productiekosten 25% van de aankoopprijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
jpboere schreef op maandag 02 juli 2007 @ 21:19:
[...]

Ik ben eerder benieuwd wat de winst is ;) Hoeveel zullen ze verdienen per iPhone? Productiekosten 25% van de aankoopprijs?
Als je na gaat hoeveel ze er produceren zal dat denk ik nog wel wat lager zijn. Ik gok max 15% à 10%. Erg grote marges denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Volgens Businessweek is het resp. 200 en 220 voor alleen de onderdelen, dus dat is excl. OS X ontwikkeling, andere R&D, assemblage/verpakking, accesoires, distributie en marketing:
iPhone Teardown Puts Components at $220
Businessweek reports on an iPhone tear down by Portelligent which estimates the component cost of the iPhone at $220.
Portelligent estimates that the cost of the materials used in the iPhone add up to about $200 for the 4-gigabyte version, which sells for $499 and about $220 for the 8-gigabyte version, which sells for $599. Their estimate doesn't include costs of final assembly, but it does give some insight into the gross margin on the device

Portelligent estimates that the cost of the materials used in the iPhone add up to about $200 for the 4-gigabyte version, which sells for $499 and about $220 for the 8-gigabyte version, which sells for $599. Their estimate doesn't include costs of final assembly, but it does give some insight into the gross margin on the device

It seems some guessing was still involved as the cost of the touch-screen ($60) was admittedly an "educated guess". Even the identify of the manufacturer of the screen was based on guesswork:
Carey told BusinessWeek that his analysis found no apparent markings that identified the screen's origin. But Balda's role in the screen has been something of an open secret in the wireless industry since the iPhone was first announced by Apple CEO Steve Jobs in January.

Carey told BusinessWeek that his analysis found no apparent markings that identified the screen's origin. But Balda's role in the screen has been something of an open secret in the wireless industry since the iPhone was first announced by Apple CEO Steve Jobs in January.

Regardless, these breakdown costs only indicate raw component costs and do not include assembly, research, development or even boxing/packaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 08:56
icegodd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 21:14:
[...]

en zijn er nog news erover??? anders kon ik het nergens vinden. (volgens mijn nog niet).
Nope, niks op Engadget of andere websites. Zal dus nog even moeten wachten op hde verlossende woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuke poll weer op de frontpage :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoedje schreef op maandag 02 juli 2007 @ 21:37:
Volgens Businessweek is het resp. 200 en 220 voor alleen de onderdelen, dus dat is excl. OS X ontwikkeling, andere R&D, assemblage/verpakking, accesoires, distributie en marketing:
[...]
Maar dat bij elkaar komt niet neer op $300 per toestel, lijkt mij?
En dat maal 525.000 is een lekkere paycheck in 3 dagen :P

Edit:
Maar dan wil ik er ook bij zeggen dat ze dat dan ook verdienen :D
Wat de gek ervoor geeft, toch? ;)

Hoe zit het met koppelverkoopachtige praktijken bij Apple? iPod+iTunes was al een heet hangijzer. Dat je de telefoon alleen via iTunes kan activeren lijkt mij ook een interessante testcase voor mevrouw Kroes?

[ Voor 28% gewijzigd door anandus op 02-07-2007 21:55 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
koentjek schreef op maandag 02 juli 2007 @ 21:37:
[...]

Nope, niks op Engadget of andere websites. Zal dus nog even moeten wachten op hde verlossende woorden.
het kan misschien UPC worden :+ (ik heb nog een prepaid kaart van hun)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
anandus schreef op maandag 02 juli 2007 @ 21:52:
[...]
Maar dat bij elkaar komt niet neer op $300 per toestel, lijkt mij?
En dat maal 525.000 is een lekkere paycheck in 3 dagen :P
Ik denk het wel, kunnen ze Steve eindelijk meer dan $1 aan salaris per jaar betalen O-)

De software zal wel heel veel geld in gestoken zijn. Ik geloof dat de Windows Mobile divisie van MS $20 per telefoon krijgt voor het gebruik van het besturingssysteem. Dan moet de fabrikant nog het besturingsysteem aanpassen, optimaliseren en testen voor de verschillende modellen. Voor zover ik weet heeft die divisie nog nooit winst gemaakt :P.

Maar stel dat je $20 neemt, dan zal het wel ongeveer $300 zijn per toestel (voor de 8 GB uitvoering).
Hoe zit het met koppelverkoopachtige praktijken bij Apple? iPod+iTunes was al een heet hangijzer. Dat je de telefoon alleen via iTunes kan activeren lijkt mij ook een interessante testcase voor mevrouw Kroes?
Ik weet niet in hoeverre dat "erger" is dan het gebruiken van iTunes voor het synchroniseren. Iets wat MS bijv. doet met Activesync (of Windows Mobile Device Center).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hoedje schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:01:
Ik weet niet in hoeverre dat "erger" is dan het gebruiken van iTunes voor het synchroniseren. Iets wat MS bijv. doet met Activesync (of Windows Mobile Device Center).
Beetje offtopic
EC richt pijlen op koppelverkoop iTunes en iPod

Al kan je de iPhone, behalve activatie gewoon verder gebruiken zonder iTunes, toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
anandus schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:04:
[...]
Beetje offtopic
EC richt pijlen op koppelverkoop iTunes en iPod

Al kan je de iPhone, behalve activatie gewoon verder gebruiken zonder iTunes, toch? :)
Volgens mij is dat overgewaaid, nadat bleek dat de EU eigenlijk geen juridische gronden had om het aan te pakken. Op zich kan het met een iPod prima. Maar bij een iPhone gaat het niet alleen om het syncen van muziek, ook contactpersonen, agenda, foto's etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:08:
[...]

Volgens mij is dat overgewaaid, nadat bleek dat de EU eigenlijk geen juridische gronden had om het aan te pakken. Op zich kan het met een iPod prima. Maar bij een iPhone gaat het niet alleen om het syncen van muziek, ook contactpersonen, agenda, foto's etc.
Net zoals je iTunes gebruikt om photos, agenda en contact informatie te syncen met de iPod :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:18:
[...]

Net zoals je iTunes gebruikt om photos, agenda en contact informatie te syncen met de iPod :P
Hehe, eigenlijk wel ja ;). Met natuurlijk als enig verschil dat het nu two way is, terwijl het bij de iPod alleen er naar toe was, je kon het immers niet editten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al geïmporteerd?

Wat zijn eigenlijk de mogelijkheden van een geïmporteerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Hoedje schreef op maandag 02 juli 2007 @ 20:06:
Een uitstekende review van de iPhone is te vinden op AppleInsider.
Wel leuk verhaaltje inderdaad, jammer van de matige foto's die erbij staan (schuin van voren om het verschil in grootte tussen een potlood, en normale iPod te laten zien, WTF?)
Verder wel lachwekkende verklaringen voor missende functies:
"The Google Maps client Apple wrote for the iPhone offers turn-by-turn driving instructions, complete with satellite maps. That means that it can provide users with an intelligent substitute for GPS that satisfies the majority of users’ needs, without including GPS. That helps the iPhone require far less power. A GPS enabled phone like the Nokia N95 looks really great on paper, but anyone actually using GPS will find the N95’s 4 hours of rated battery life turn into two hours of actual use when GPS is activated." "Will GPS someday be more battery efficient? Most likely. Until then, GPS is best left to external devices that are big enough to carry a large battery." 8)7

Onzinverhaal. De accu van de iPhone gaat zo lang mee dat een GPS ontvanger 'm vast niet zo snel leeg zou trekken, ter vergelijking: een Adapt-300 gaat iets van 20 uur mee op een Nokia accu..

En die Apple promopraat om te verklaren waarom ze EDGE gebruiken:
"No mobile data networks can compare to a WiFi network" :O

Je moet hem activeren, anders kan je er letterlijk niks mee.

[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 02-07-2007 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Niet online
Hoedje schreef op maandag 02 juli 2007 @ 21:37:

[...]
Dus dan zitten de kosten van het hele productieproces tegen de 50% van de aankoopprijs. Dat is wel wat meer dan ik gedacht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne krijg ik aankomende vrijdag (of eerder binnen), ik weet zeker dat ie wel ge-unlocked wordt.
Ik post hier wel foto's en bevindingen, kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat unlocken & activeren houdt in?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2007 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
matthijst schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:29:
[...]

Wel leuk verhaaltje inderdaad, jammer van de matige foto's die erbij staan (schuin van voren om het verschil in grootte tussen een potlood, en normale iPod te laten zien, WTF?)
Verder wel lachwekkende verklaringen voor missende functies:
"The Google Maps client Apple wrote for the iPhone offers turn-by-turn driving instructions, complete with satellite maps. That means that it can provide users with an intelligent substitute for GPS that satisfies the majority of users’ needs, without including GPS. That helps the iPhone require far less power. A GPS enabled phone like the Nokia N95 looks really great on paper, but anyone actually using GPS will find the N95’s 4 hours of rated battery life turn into two hours of actual use when GPS is activated." "Will GPS someday be more battery efficient? Most likely. Until then, GPS is best left to external devices that are big enough to carry a large battery." 8)7

Onzinverhaal. De accu van de iPhone gaat zo lang mee dat een GPS ontvanger 'm vast niet zo snel leeg zou trekken, ter vergelijking: een Adapt-300 gaat iets van 20 uur mee op een Nokia accu..
Dan doe je toch ook googlem aps op de n95? Je hebt hem tenminste altijd bij de hand. In auto kan je hem aan oplader hangen... beetje kort door de bocht gereviewd hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morangie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-06 12:07
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:23:

Nou geïmporteerd.... Ben gisteren teruggekomen uit de US met de 8 gig iPhone. Kan er nog niets mee, zit een beetje te twijfelen over welke contract verlenging bij AT&T Cingular (waar ik al klant van ben voor m'n huidige amerikaanse foon). Sim-kaartje verwisselen voor m'n huidige sim-kaart werkt helaas niet, het ding vraagt dan nog steeds om activatie via iTunes. Maar goed, het is een mooi apparaat, half uurtje mee gespeeld in de Apple-store in Bethesda (waar ze overigens volop verkrijgbaar zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Hoe kom je eraan dan? Via vrienden/kennissen e.d. uit de VS of heb je een toestel via ebay gekocht?

Ik neem aan dat de grote winkels niet uileveren aan europa.

Trouwens vraagje apart, alle toestellen zijn voor AT&T gelocked, maar die je bij Apple zelf (in de VS) aanschaft, zijn die ook gelocked voor AT&T

Want ondanks de negatieve reviews, lijkt het mij een prima apparaat mits de prijs fatsoenlijk is.

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:35:
En dat unlocken & activeren houdt in?
Activeren - Dat je de iPhone kunt gebruiken met alle functies, voor activatie (via itunes) zit je met een 'brick' waar je alleen 112 mee kunt bellen.

Unlocken - Mogelijkheid tot andere simkaart en dus ander/eigen abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:39:
[...]

Activeren - Dat je de iPhone kunt gebruiken met alle functies, voor activatie (via itunes) zit je met een 'brick' waar je alleen 112 mee kunt bellen.

Unlocken - Mogelijkheid tot andere simkaart en dus ander/eigen abonnement.
Dat unlocken is dus illigaal neem ik aan, en activeren is toch niet zo'n probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

siepeltjuh schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:37:
Trouwens vraagje apart, alle toestellen zijn voor AT&T gelocked, maar die je bij Apple zelf (in de VS) aanschaft, zijn die ook gelocked voor AT&T
Ja.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

siepeltjuh schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:37:
Hoe kom je eraan dan? Via vrienden/kennissen e.d. uit de VS of heb je een toestel via ebay gekocht?

Ik neem aan dat de grote winkels niet uileveren aan europa.

Want ondanks de negatieve reviews, lijkt het mij een prima apparaat mits de prijs fatsoenlijk is.
Ebay, maar ik heb me er iig niet blauw aan betaald, was ik ook niet van plan. Een ander pluspuntje is dat de dollar laag staat, zeer laag. :D

Verder zijn alle iPhone verpakkingen die nu in de VS in omloop zijn hetzelfde, allemaal 1 pot nat (naja 2, 4gb of 8gb) en allemaal AT&T-gelocked. Maakt dus niet uit waar je hem koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

er staat toch dat ie zelf net terug is uit de VS !? lijkt me dus dat ie m zelf heeft gekocht daar.

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:41:
[...]

Dat unlocken is dus illigaal neem ik aan, en activeren is toch niet zo'n probleem?
Unlocken is naar mijn weten idd altijd illegaal, correct me if I'm wrong.
En dat activeren is ook nog wel een probleem omdat je tijdens het activeren via iTunes een abonnement moet afsluiten en zonder activatie geen geactiveerde iPhone.

Maar daar komt wel een workaround voor, .... I know hope. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:43:
[...]

Ebay, maar ik heb me er iig niet blauw aan betaald, was ik ook niet van plan. Een ander pluspuntje is dat de dollar laag staat, zeer laag. :D
Werkt de AT&T iPhone wel voor Vodafone, dan? Of heb je een (internationaal) AT&T abo bij?

Dat de dollar laag staat is wel handig, idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga er eigenlijk vanuit dat de iPhone binnen niet afzienbare tijd wordt gehacked en dat die hele activatie- en unlockkermis wordt opgelost.
Zo niet dan heb ik een probleem, maar dan zou ik hem natuurlijk nog kunnen activeren als ie in Europa uitkomt.
Ik heb best wel een risico genomen, maar ja, soms doe je van die dingen. 8)7
;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2007 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morangie
En activatie via iTunes betekent dat je online een abo bij AT&T/Cingular aanschaft dan wel verlengt als je al klant bent. Moet me nog verdiepen in de mogelijkheid om een extra bundel in een AT&T store aan te schhaffen en de iPhone daar te laten activeren. Berichten daarover zijn lichtelijk vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morangie
DoD Cerberus schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:43:
[...]

er staat toch dat ie zelf net terug is uit de VS !? lijkt me dus dat ie m zelf heeft gekocht daar.
ie=zij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:49:
Ik ga er eigenlijk vanuit dat de iPhone binnen niet afzienbare tijd wordt gehacked en dat die hele activatie- en unlockkermis wordt opgelost.
Zo niet dan heb ik een probleem, maar dan zou ik hem natuurlijk nog kunnen activeren als ie in Europa uitkomt.
Ik heb best wel een risico genomen, maar ja, soms doe je van die dingen. 8)7
;)
Coole actie :D
Neem aan dat het inderdaad niet lang kan duren, aangezien ze al een eindje op weg lijken te zijn. Grote kans dat Apple in volgende versies alles beter dicht timmert. Ala Sony en de PSP.

Heeft Apple eigenlijk wereldwijde garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
matthijst schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:56:
[...]
Afaik wel. Maar om nou met je gehackte iPod aan te komen bij een Nederlandse service point... nah :D

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Datafeest schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:13:
[...]

Afaik wel. Maar om nou met je gehackte iPod aan te komen bij een Nederlandse service point... nah :D
En Authorized Resellers and Service Centers hebben dus niks met de iPhone te maken :P. Ik werk dus hier in een Authorized Reseller and Service Center (in Amerika) en wij mogen hem niet verkopen ...laat staan repareren. En sinds er in Nederland ook alleen maar resellers zijn denk ik ook niet dat hun dat mogen. We zullen zien. Hopelijk mogen we de iPhone wel later verkopen (krijg ik een discount :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 09:57
geen paniek Morangie .... ik verwacht binnen nu en een maand http://www.nu.nl/news/113...lekt_uit_op_internet.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, zie: http://www.apple.com/legal/warranty/docs/cpuwarranty.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Die garantie geldt alleen voor computers (iMacs, MacBooks, Mac Pro's). Voor de iPhone geldt er een aparte garantie (zie http://images.apple.com/legal/warranty/iphone.pdf) en voor zover ik het begrijp, is deze garantie niet wereldwijd:
[...]
Apple may restrict service to the fifty states of the United States of America and the District of Columbia
[...]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Hij werkt ook prima met een Amerikaanse abonnement in Australie volgens een Apple medewerker.

[ Voor 72% gewijzigd door alienfruit op 03-07-2007 04:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
alienfruit schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 04:05:
Hij werkt ook prima met een Amerikaanse abonnement in Australie volgens een Apple medewerker.
Ik zou niet weten waarom niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
alienfruit schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 04:05:
Heeft ie er dan ook bij verteld dat je dan wss altijd via het buitenland belt (via Amerika) en dus een belachelijk tarief betaald 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moest hij dit allemaal kunnen:

magic iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Engadget heeft hun review online. Anders dan de meeste andere reviews, bevat het (zoals het hoort) ook relatief veel punten van kritiek. Wat me opvalt bij Engadget is dat zij daadwerkelijk een hele sloot andere telefoons hebben gebruikt, en hun ervaring daarmee laten gelden met de iPhone, zodat de echt sterke en de echt zwakke punten - beargumenteerd - eruit gehaald worden. Vooral de mail app en het keyboardje kregen wat kritische noten te verduren.

Linkje:

http://www.engadget.com/2007/07/03/iphone-review/

Maar uiteraard blijft het een fantastisch eerste telefoon voor Apple die prima de concurrentie aankan bij de consumentenmodellen. Wat vinden jullie van de review?

En on a sidenote, bij Engadget weten ze vaak beter wat ze doen dan de gemiddelde idiote blogger. Deze bijvoorbeeld vindt het serieus raar dat de accelerometer voor portrait/landscape niet werkt wanneer de iPhone plat op een tafel ligt. :| }:O :z

[ Voor 30% gewijzigd door Stereotomy op 03-07-2007 13:45 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Stereotomy schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:42:
Engadget heeft hun review online. Anders dan de meeste andere reviews, bevat het (zoals het hoort) ook relatief veel punten van kritiek. Wat me opvalt bij Engadget is dat zij daadwerkelijk een hele sloot andere telefoons hebben gebruikt, en hun ervaring daarmee laten gelden met de iPhone, zodat de echt sterke en de echt zwakke punten - beargumenteerd - eruit gehaald worden. Vooral de mail app en het keyboardje kregen wat kritische noten te verduren.

Linkje:

Maar uiteraard blijft het een fantastisch eerste telefoon voor Apple die prima de concurrentie aankan bij de consumentenmodellen. Wat vinden jullie van de review?
Het is een hele nette review, alleen jammer dat het ze niet lukt om een beetje fatsoenlijke foto's van het scherm te maken. Ze hebben daar duidelijk geen opstelling voor.

Op iLounge is ook een goede review te vinden, met de nodige kritiek: http://www.ilounge.com/in...iew/apple-iphone-4gb-8gb/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik kan het me de kritiek van Engadget op de mail app wel voorstellen overigens. Toen ik full time werkte kreeg ik 50-100 mailtjes per dag binnen waarvan er 50% beantwoord moesten worden, en de rest weggeflikkerd. Dat lijkt echt geen doen met de mailapp van de iPhone. Maar normale consumenten krijgen maar een paar echte mailtjes per dag binnen, en dan is het nog wel te doen.

Maar toch, je moet dit niet realtief willen zien, maar voor absoluut gebruiksgemak willen gaan, en dat heeft de mail app van de iPhone - mede dankzij de interface overigens - niet.

Een kritieke fout van het virtuele toetsenbordje van de iPhone is overigens wel dat de punt " . " op de 2e pagina staat. Voor korte berichten met e-mail is dat funest. De Treo's hebben bijvoorbeeld de punt op een aparte toets gezet, zelfs zonder alternative character eronder!

The Blackberries live another day, en als Palm slim is spelen ze hun belabberde marketing hier ook op in.

[ Voor 25% gewijzigd door Stereotomy op 03-07-2007 14:19 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Goeie review van Engadget.

Irritant dat die . op een andere pagina staat idd.
Ook jammer dat er geen WM6-stijl Smartdialer in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Stereotomy schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:15:
The Blackberries live another day, en als Palm slim is spelen ze hun belabberde marketing hier ook op in.
Ik denk dat voorlopig de iPhone nog helemaal geen alternatief is voor de Blackberry of Palms (zonder WM). Hij wordt ook niet zo aangeprezen, het is voorlopig nog een telefoon voor consumenten. Nogmaals, hij is niet eens te krijgen met een zakelijk abonnement. Zonder Exchange ondersteuning en verbetering van de mail app zie ik dat niet snel veranderen. Iets wat ze bij Engadget helemaal niet melden is bijv het gemis aan junkmail filter.

Voorlopig zijn het eerder Nokia, SE, Samsung en in mindere mate MS die hiervan wakker liggen. Ik denk dat RIM hier niet zo over in hoeft te zitten. Sterker nog de apparaten vullen elkaar eerder aan, zo zijn de multimediamogelijkheden van blackberries nog steeds ver onder de maat, terwijl de telefoons nog steeds ver boven de maat (monsterlijk groot) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik zei al eerder dat wat dat betreft de iPhone meer een uit de hand gelopen featurephone is dan een smartphone. Maar zeker de consumentenmodellen van Palm (zoals de Treo 680 of de te lanceren Palm Treo 'Gandolf') hebben last van de iPhone. Het ging zelfs zover dat Ed Colligan (CEO van Palm) tijdens de bekendmaking van de laatste kwartaalcijfers min of meer ervoor waarschuwde dat ze wat mindere verkoop van de Treo's verwachtten voor het volgende kwartaal, mede dankzij de iPhone. En volgens mij is dat toch best terecht. Het profiel van mensen die een Treo 680 zouden kopen, komt wel overeen met die van de iPhone, fanboys uitgezonderd. ;)

Luister hier (laatste alinea): http://www.palminfocenter...nference-call-highlights/ wat hij zegt.

Maar de Blackberries liggen natuurlijk wat verder buiten schot, zelfs consumentenmodellen zoals de Curve of the Pearl.

[ Voor 33% gewijzigd door Stereotomy op 03-07-2007 15:02 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Trouwens even voor Blueeyez, je hoeft niet te wachten met het gebruiken van je iPhone tot het activeren. Als je de SIM eruit haalt dan kan je hem gewoon syncen met iTunes en wifi/iPod doet het gewoon!
bron: http://www.tuaw.com/2007/...t-free-wifi-enabled-ipod/

Jammer dat er geen nieuws was over de Europese launch van de iPhone. Maar het was te verwachten dat dat iets langer op zich zou laten wachten.

[ Voor 20% gewijzigd door LtMarx op 03-07-2007 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Lt. Marx schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 16:18:
Trouwens even voor Blueeyez, je hoeft niet te wachten met het gebruiken van je iPhone tot het activeren. Als je de SIM eruit haalt dan kan je hem gewoon syncen met iTunes en wifi/iPod doet het gewoon!
bron: http://www.tuaw.com/2007/...t-free-wifi-enabled-ipod/

Jammer dat er geen nieuws was over de Europese launch van de iPhone. Maar het was te verwachten dat dat iets langer op zich zou laten wachten.
Lees het artikel goed! Dat werkt alleen als je iPhone al geactiveerd is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Hoedje schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 17:03:
[...]
Lees het artikel goed! Dat werkt alleen als je iPhone al geactiveerd is!
Ja maar niet zoals normaal. Je kan er gewoon een prepaid ding van maken (door alleen maar negens te typen als social security number) en vervolgens je prepaid tegoed cancelen (let op: dit laatste is nog niet getest). Hier staat het duidelijker:
http://www.macrumors.com/...od-wifi-without-contract/

offtopic:
Ik had het artikel inderdaad te snel gelezen, excuses :)

[ Voor 7% gewijzigd door LtMarx op 03-07-2007 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
DoD Cerberus schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:43:
[...]

Niet dus, BlueEyeZ zegt zelf van ebay.

Volgens mij is het niet illegaal volgens de t.net policies om te vragen naar mogelijke websites die een 'tweaker' project zijn gestart om tekijken hoe het apparaat te ontdoen van homebrew code en sim lock beveiligingen.
Ik vraag niet om een howto of een download, maar naar websites/ lui die hier mee gestart zijn te onderzoeken hoe het in zijn werk gaat.

[ Voor 40% gewijzigd door siepeltjuh op 03-07-2007 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Laatst online: 22:37
Na het bericht dat de iPhone onderdeel ongeveer 200 dollar kosten begin ik zeer benieuwd te worden naar de nederlandse prijzen. Iemand die weet waarneer die komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joke_name schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 17:35:
Na het bericht dat de iPhone onderdeel ongeveer 200 dollar kosten begin ik zeer benieuwd te worden naar de nederlandse prijzen. Iemand die weet waarneer die komen.
Dan weet ik bijna zeker dat hij los ook 500-600 euro zal kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Wat ik niet helemaal begrijp is waarom de iPhone alleen in combinatie met een tweejarig abonnement wordt aangeboden. Je krijgt, voor zover ik heb begrepen, geen korting op de telefoon, maar ook niet op de abonnementskosten. Als je op de website van AT&T gaat kijken, dan zie je dat het abonnement van $59,99 het goedkoopste abonnement van AT&T is met onbeperkt dataverbruik. Ik zie dus helemaal geen voordeel van het 2-jarige abonnement dat je er bij moet nemen in de V.S. Het enige voordeel lijkt Visual Voicemail te zijn.

Ik denk dat het dan wel mogelijk moet zijn om de telefoon voor €500/€600 los op de markt uit te brengen in Europa.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga naar amerika toe, maar om hem daar kopen heeft dus weinig zin?
Is het alleen de provider wat het probleem opleverd? Of ook nog de hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

siepeltjuh schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 17:26:
[...]
Volgens mij is het niet illegaal volgens de t.net policies om te vragen naar mogelijke websites die een 'tweaker' project zijn gestart om tekijken hoe het apparaat te ontdoen van homebrew code en sim lock beveiligingen.
Ik vraag niet om een howto of een download, maar naar websites/ lui die hier mee gestart zijn te onderzoeken hoe het in zijn werk gaat.
Dan moet je nog 'ns goed het Het algemeen beleid en dan vooral Licentie- of copyrightschendingen doorlezen. Het bespreken van, of het linken naar unlocken of flashen van een GSM is dus niet toegestaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Wat ik niet helemaal begrijp is waarom de iPhone alleen in combinatie met een tweejarig abonnement wordt aangeboden.
Een van de eisen van AT&T was dat. Om de mobiele telefoniemarkt te betreden, heb je als handsetmaker *onnoemelijk* veel support en know-how nodig van de operators, zeker als je zo'n ding als de iPhone wil maken. Apple had een exclusief contract met AT&T, die AT&T uit de onderhandelingen heeft kunnen slepen, en blijkbaar ook nog een 2-jarig SIM-locked contract.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Daedalus schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 18:11:
[...]
Dan moet je nog 'ns goed het Het algemeen beleid en dan vooral Licentie- of copyrightschendingen doorlezen. Het bespreken van, of het linken naar unlocken of flashen van een GSM is dus niet toegestaan :)
Ik verwoord het dan ook een beetje lomp. Dus een link naar een site die bezig is om uit te zoeken of homebrew ook mogelijk is is not done. Jammer, deels begrijpelijk, blijft stom! :)

Bedankt iig voor het niet direct schoppen van mn account >:)

En prompt staat alle info die ik wil op de frontpage nieuws: Iphone populair bij hackers blijf het toch vreemd vinden soms die policies... 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door siepeltjuh op 03-07-2007 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Niet online
Voor Lassekjus en anderen:

http://www.nu.nl/news/113...verplicht_abonnement.html

[ Voor 15% gewijzigd door mrfunk op 03-07-2007 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
MetroidPrime schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 18:05:
Wat ik niet helemaal begrijp is waarom de iPhone alleen in combinatie met een tweejarig abonnement wordt aangeboden. Je krijgt, voor zover ik heb begrepen, geen korting op de telefoon, maar ook niet op de abonnementskosten. Als je op de website van AT&T gaat kijken, dan zie je dat het abonnement van $59,99 het goedkoopste abonnement van AT&T is met onbeperkt dataverbruik. Ik zie dus helemaal geen voordeel van het 2-jarige abonnement dat je er bij moet nemen in de V.S. Het enige voordeel lijkt Visual Voicemail te zijn.

Ik denk dat het dan wel mogelijk moet zijn om de telefoon voor €500/€600 los op de markt uit te brengen in Europa.
Je krijgt wel degelijk korting op de abbo kosten. Andere abbo's van AT&T hebben geen ongelimiteerde data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:07
Dat blogs als Engadget, TUAW en sites als MacRumors, AppleInsider etc. veel berichten plaatsen die over de iPhone gaan kan ik begrijpen. Maar waarom nu.nl zoveel aandacht aan de iPhone besteed begrijp ik echt niet... 8)7

03/07/2007 - iPhone-kopers omzeilen verplicht abonnement
02/07/2007 - Apple verkoopt 525 duizend iPhones
02/07/2007 - Software iPhone lekt uit op internet
01/07/2007 - Problemen bij activering iPhone
30/06/2007 - Stormloop op iPhone begonnen
29/06/2007 - Lange wachtrijen bij introductie iPhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, volgens mij is deze nog niet gepost, maar de eerste idiot met een kapotte iPhone is gesignaleerd:

http://www.flickr.com/pho...r/sets/72157600594051928/

Zelf gedaan, eigen schuld dikke bult. Maarrrrr... Apple = liev en geeft die gast toch een nieuwe. Da's best nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 20:28:
Zo, volgens mij is deze nog niet gepost, maar de eerste idiot met een kapotte iPhone is gesignaleerd:

http://www.flickr.com/pho...r/sets/72157600594051928/

Zelf gedaan, eigen schuld dikke bult. Maarrrrr... Apple = liev en geeft die gast toch een nieuwe. Da's best nice.
Die had idd ook iemand op mn forum gepost. Erg netjes van Apple dat ze hem hebben opgeruild imho, want elk andere producent zou dat niet dien. Ik vraag me dan ook af hoe lang Apple dit blijft doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten vallen? Die heeft duidelijk met de iPhone op de tafel zitten rammen :)
DaannO schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 20:31:
[...]

Die had idd ook iemand op mn forum gepost. Erg netjes van Apple dat ze hem hebben opgeruild imho, want elk andere producent zou dat niet dien. Ik vraag me dan ook af hoe lang Apple dit blijft doen. :)
Dit doen ze uiteraard maar 1 keer, positieve reclame :)

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Flatwhite schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:39:
Dat blogs als Engadget, TUAW en sites als MacRumors, AppleInsider etc. veel berichten plaatsen die over de iPhone gaan kan ik begrijpen. Maar waarom nu.nl zoveel aandacht aan de iPhone besteed begrijp ik echt niet... 8)7

03/07/2007 - iPhone-kopers omzeilen verplicht abonnement
02/07/2007 - Apple verkoopt 525 duizend iPhones
02/07/2007 - Software iPhone lekt uit op internet
01/07/2007 - Problemen bij activering iPhone
30/06/2007 - Stormloop op iPhone begonnen
29/06/2007 - Lange wachtrijen bij introductie iPhone
hits, hits, hits, hits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 20:31:
Laten vallen? Die heeft duidelijk met de iPhone op de tafel zitten rammen :)
Wel goed leesje leesje doen he:
I tried answering a call while it was plugged in and the short cord pulled it out of my hand and hit the corner of a table on the way down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

DaannO schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 20:31:
[...]

Dat gebeurd juist regelmatig, ook in NL. Ik heb het zelf meegemaakt toen ik uit een Electronica zaak liep, en door mijn eigen domheid mijn nieuwe DVD-Speler uit mijn handen liet kletteren. Binnen 1 minuut had ik een nieuwe in mijn handen :)

Het levert gratis publiciteit op, en welk bedrijf is daar niet gek op ;)

Zeker met de huidige Iphone Hype zijn zit soort dingen juist heerlijk voor Apple. Normaal had niemand naar zo'n berichtje gekeken bij een willekeurg product, maar nu gaat deze link naar 10 miljoen mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Hoedje schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:37:
[...]

Je krijgt wel degelijk korting op de abbo kosten. Andere abbo's van AT&T hebben geen ongelimiteerde data.
Volgens de website van AT&T kost onbeperkt mobiel dataverbruik $19,99 per maand. Een normaal abonnement van 450 belminuten kost dan nog $39,99, wat dus samen $59,99 oplevert. Dat is dus het vrijwel exact het maandbedrag wat je bij het iPhone abonnement van 450 belminuten betaald. Die bedragen staan echt op de AT&T website, dus ik zie de korting niet zo heel erg?

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
MetroidPrime schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 20:48:
[...]

Volgens de website van AT&T kost onbeperkt mobiel dataverbruik $19,99 per maand. Een normaal abonnement van 450 belminuten kost dan nog $39,99, wat dus samen $59,99 oplevert. Dat is dus het vrijwel exact het maandbedrag wat je bij het iPhone abonnement van 450 belminuten betaald. Die bedragen staan echt op de AT&T website, dus ik zie de korting niet zo heel erg?
Je hebt ergens gelijk. Maar als ik het goed heb begrepen dan kun je bij een PDA/Smartphone officieel alleen ongelimiteerde data krijgen voor $39,99 per maand. Dus dan wordt het in totaal $79,99 per maand. Er zijn ook plannen van $19,99 per maand, maar daar moet je dan weer een "gewone" telefoon voor hebben.

Ik vind het allemaal nogal gecompliceerd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Niet online
Stereotomy schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:42:

Linkje:

En on a sidenote, bij Engadget weten ze vaak beter wat ze doen dan de gemiddelde idiote blogger. Deze bijvoorbeeld vindt het serieus raar dat de accelerometer voor portrait/landscape niet werkt wanneer de iPhone plat op een tafel ligt. :| }:O :z
Goede review!

Waar ze vooral lovend over zijn is de battery life en dat ben ik ook. Dat is voor mij ook priroriteit 1 als het gaat om multimedia spelers. Zorg dat de battery life omhoog gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Er duiken allemaal geruchten ineens op dat de iPhone per 1 november in Duitsland verkocht gaat worden door T-Mobile voor 450 euro. Over UMTS is niets te vinden en het is ook niet bekend hoe het zit buiten Duitsland. Let wel, er is nog niets officieels door T-Mobile naar buiten gebracht.

Grappig dat Deutche Telecom zo slagvaardig is, ook Orange NL wisten ze voor Vodafone weg te kapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Laatst online: 16-09 06:47
Maar nog steeds niks bekend van Apple?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10 Things I Hate About The Iphone:

http://www.smashsworld.co...absolutely-suck-about.php

De eerste 7 vind ik nog wel redelijke bezwaren; de meesten ervan hebben anderen ook, en zijn gewoon onpraktisch. Nummer 9 vind ik onzin: hij kiest bewust voor het kopen van een iPhone met 2-jarig AT&T abonnement, dat hoort er nou eenmaal bij. Tuurlijk, kan je vervelend vinden, maar dan moet je hem niet kopen. Tien is natuurlijk ook onzin, dat is alleen maar om de 10 te kunnen halen. Maar de meest domme is 8: net alsof iedere telefoon "weet" waar die is! Gast heeft nog nooit van GSM netwerk triangulation gehoord denk ik, want het is natuurlijk het netwerk dat dat "weet", en niet de telefoon zelf. Maja, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Bron van het T-Mobile in Duitsland bericht:
http://www.rp-online.de/p.../digitale/internet/454975

Exklusiver Partner
iPhone wird bei T-Mobile verkauft
VON MICHAEL BRÖCKER UND SILKE FREDRICH

(RP) In der Vorstandsetage des britischen Mobilfunk-Konzerns Vodafone in Newbury waren sich die Manager bis zuletzt sicher. Nur sie, Europas größtes Mobilfunkunternehmen, könnten das vom US-Computerkonzern Apple entwickelte iPhone, ein Kombigerät aus Handy, Musikabspielgerät und Organizer, auf den europäischen Markt bringen.

Seit dem Verkaufsstart des iPhones in den USA am vergangenen Freitag wissen es die Manager besser. Wie unsere Zeitung aus Unternehmenskreisen erfuhr, hat die Telekom-Tochter T-Mobile den Zuschlag für den deutschlandweiten Vertrieb des prestigeträchtigen Apple-Mobiltelefons erhalten. Um den lukrativen Auftrag zu bekommen, soll T-Mobile beim Angebot noch „in letzter Sekunde ein Schippchen draufgelegt haben”. Über den Kaufpreis wurde indes nichts bekannt. T-Mobile wollte sich gegenüber unserer Zeitung nicht äußern. „Kein Kommentar”, hieß es aus der Unternehmenszentrale. Auch bei Vodafone wollte ein Unternehmenssprecher die Vorgänge nicht weiter kommentieren.

Das Handy, von dem in den USA allein am ersten Wochenende mehr als eine halbe Million Stück verkauft wurden, soll am 1. November in die deutschen Geschäfte kommen. Der Preis soll bei rund 450 Euro liegen. Wie der Vertrieb in den übrigen europäischen Ländern laufen soll, ist nicht klar.

Zuletzt wurde darüber spekuliert, dass Apple sich von der amerikanischen Ein-Partner-Politik (in den USA verkauft nur AT & T die iPhones) trennt und in einigen Ländern Vertriebsteams aus Vodafone, T-Mobile und Carphone Warehouse bildet. Wegen seiner größeren Marktmacht in Europa war der britische Mobilfunkriese Vodafone bis zuletzt als Favorit für den gesamten Europavertrieb gehandelt worden.

Hier sind die iPhone-Konkurrenten
Analysten reagierten überrascht auf den Erfolg der Telekom, hatten doch auch sie den Favoriten Vodafone auf ihrer Rechnung gehabt. Die Experten glauben, dass sich das Geschäft mit dem Prestigeobjekt in jedem Fall auszahlen werde. „Das iPhone wird ähnlich wie der iPod ein reges Interesse auslösen”, sagte ein Apple-Analyst gegenüber unserer Zeitung. Nicht nur als Netzbetreiber könne man hohe Umsätze erwarten, sondern auch als Gerätehersteller. Insbesondere dann, wenn sie ebenfalls Geräte auf den Markt bringen, die über einen berührungsempfindliche Bildschirm gesteuert werden. Das wiederum könne sich positiv auf Zulieferer wie etwa Balda, auswirken. Das Unternehmen stellt besonders robuste Touchscreens her. Analysten rechnen durch das iPhone zudem mit einem Schub bei Qualitätshandys im Hochpreissegment.

Verbraucherschützer kritisieren hingegen, dass Kunden keine freie Anbieter- und Tarifauswahl haben, wenn sie das Apple-Telefon haben möchten. „Viele Kunden sind dazu nicht bereit, das ist eine Umsatzbremse”, prognostiziert ein Sprecher der Verbraucherzentrale.

Enthüllt: Was das iPhone alles wirklich kann!
Unterdessen hat das Marktforschungsinstitut iSupply das iPhone komplett auseinandergenommen und die einzelnen Bauteile untersucht. Das teuerste Modell könnte Apple demnach Umsatzrenditen von mehr als 55 Prozent bescheren. Die Material- und Produktionskosten für das 600 Dollar (450 Euro) teure iPhone-Modell mit einer Speicherkapazität von acht Gigabyte lägen bei 195,25 Euro, erklärte iSupply Die Apple-Aktien zogen danach rund 4,5 Prozent auf 126,66 Dollar (93 Euro) an. Auch veröffentlichen immer mehr Nutzer ihre ersten Testergebnisse zu den Funktionen des Geräts.

Demnach kommen Benutzerführung und Voicemailsystem gut weg, während der Akku schlechte Wertungen erhält. Statt der versprochenen acht Stunden hält er wohl nur vier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:39
HIj bedoelde dat er geen gps in zit zodat de telefoon kan zien waarhij is, lijkt me opzich redelijk lochisch.
En "dat hoort er bij" vind ik nogal onzin, Apple had er ook voor kunnen kiezen om het via meerdere aanbieders aan te bieden.
punt 10 is natuurlijk gewoon onzin.
edit:
Niet echt goed gelezen

[ Voor 7% gewijzigd door Vihaio op 04-07-2007 22:54 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.