[iPhone] Discussietopic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 10.849 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZeTt schreef op zondag 01 juli 2007 @ 18:10:
Waarschijnlijk heeft hij ook het bedrag dat je per maand moet betalen 24x bij opgeteld, dit zie je wel vaker bij iPhone bashers. Zo kost mijn Nokia 6230i ook ineens EUR 1100,-.

Moet niet gekker worden, wanneer je bijv een auto koopt, moet je er dan ook de vaste maandlasten (benzine, verzekering) 60x bij op tellen?
Oh guttegut, ben ik nu direct een iPhone basher? Dat zijn toch de kosten? Je kan het ding niet krijgen zonder, dus hoe wil je de daadwerkelijke, droge kosten dan berekenen? Ik koop mijn telefoons vaak gewoon zo, zonder abo erbij. De laatste was 400 euro. Ik heb een abonnement van 0 euro per maand. Dus mijn telefoon kostte 400 euro, met of zonder abo.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2007 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Die kerel heeft gewoon 800 dollar verdient ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

jpboere schreef op zondag 01 juli 2007 @ 18:23:
Die kerel heeft gewoon 800 dollar verdient ;)
Nah, 100 of 200 dollar afhankelijk van of 'ie een 4 of 8GB model genomen heeft.

Anders zou 'ie namelijk 600 of 700 dollar kwijt geweest zijn, nu is 'ie er 100 of 200 dollar op vooruit gegaan.

(Tenzij 'ie natuurlijk het originele geld voor de iPhone ook gekregen had.)

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 01-07-2007 18:37 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:20
Nee, Cyber zoals je net hebt kunnen lezen kost een iPhone een paar duizend dollar :+ Dus hij heeft helemaal niets verdient, helaas :P

In ander nieuws, Exchange ondersteuning komt eraan. Opmerkelijk trouwens, het is waarschijnlijk daarmee ook de eerste 3rd party app:
Visto Announces Secure Corporate Email for Apple iPhone

iPhone Can Now Support Corporate Users on Microsoft Exchange and IBM Lotus Domino

Visto, the leading provider of mobile email solutions for business users, today announced the support of corporate email functionality for the Apple iPhone.

Through Visto, iPhone users will be able to experience secure mobile access to current and legacy versions of both Microsoft Exchange and IBM Lotus Domino corporate messaging platforms. Visto will enable access that is easy to implement and administer and will alleviate IT concerns regarding security and reliability.

The iPhone and other devices to follow will continue to accelerate demand for secure mobile access to corporate data including email, contacts, calendar and other important information sources,” said Brian Bogosian, president, chairman and CEO of Visto. “The unique attributes of the iPhone will generate incremental demand for smart devices and will raise the bar for other phone manufacturers to meet and exceed any user experience enhancements that Apple has made. To be useful to business users, it must easily and securely provide access to corporate email – and that’s where Visto adds value and functionality for end users as they consider the iPhone over BlackBerry, Symbian or Windows Mobile devices as their single converged device to support both their personal and business needs.”

Visto Mobile will directly offer secure and easy-to-use mobile access to corporate and personal email for the iPhone in the United States. Additionally, Visto Mobile offers iPhone users peace of mind by securing their personal information using end-to-end security. For IT departments, this means that they can encrypt and protect sensitive corporate data without making any changes to their existing security infrastructure.

Availability
Visto Mobile for the iPhone will be available in late Q3 2007. iPhone users will be able to take advantage of a free 60-day trial of the Visto Mobile service. For more details and pre-sign up, go to www.vistomobile.com/iphone.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Toch wel erg benieuwd hoe groot/handzaam dat ding nu is; bedoel, de maten zijn bekend en hij lijkt vrij groot. Als je dat filmpje van die neger die 'm laat vallen ziet dan is ie ook vrij groot, in zijn handen.

Ze zouden bij de Apple Stores alvast een demo modelletje moeten neergooien, zodat je er ff mee kan klooien...

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:22

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Maar we kunnen er dus wel van uitgaan dat alle 3rd party apps niet gratis zijn. Want je moet gewoon een contract hebben met apple wil je een app uitbrengen voor de iPhone. Hoe installeer je die apps eigenlijk?

Nog een andere vraag. Hoe gaat de iPhone met mail om. Krijg je geen rare syncs. Ik haal bijvoorbeeld mijn gmail leeg met mijn outlook, maar zou dat straks ook graag willen doen met mijn iPhone. Gaat dit fout? Of is alles automatisch zo ingesteld dat je hier geen last van hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:51
Lt. Marx schreef op zondag 01 juli 2007 @ 19:07:
Maar we kunnen er dus wel van uitgaan dat alle 3rd party apps niet gratis zijn. Want je moet gewoon een contract hebben met apple wil je een app uitbrengen voor de iPhone. Hoe installeer je die apps eigenlijk?

Nog een andere vraag. Hoe gaat de iPhone met mail om. Krijg je geen rare syncs. Ik haal bijvoorbeeld mijn gmail leeg met mijn outlook, maar zou dat straks ook graag willen doen met mijn iPhone. Gaat dit fout? Of is alles automatisch zo ingesteld dat je hier geen last van hebt?
dat zal ik ook wel willen weten, ik wil dan gewoon alles en op mn pc en op mn iPhone. Of gaat dit niet lukken?(weet niet hoe andere telefoons hier mee omgaan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lt. Marx schreef op zondag 01 juli 2007 @ 19:07:

Het ziet er naar uit dat je Apps installeert door naar de website van de maker te gaan in en te loggen?

Wat de tweede vraag: Don't worry, dat is allemaal probleemloos. Je kunt alle kanten op syncen, met welke mailprovider dan ook.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2007 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Op het appleforum beste lading gebruikers die al 35 uur zitten te wachten totdat die iPhone geactiveerd is, schiet lekker op als je daar net een paar uur voor in de rij hebt gestaan :D
Forum is nu weer tijdelijk down, schijnt dat ze negatieve berichten vrolijk wegmodereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Wat ik toch wel intressant vind, is dat toch veel tweakers niet de iPhone van plan zijn te kopen als hij uitkomt in Nederland. http://tweakers.net/etc/?Action=Poll&ID=809

Totaal: 1.979 stemmen. En bijna 84% zegt volmondig nee. Nou zal dit wel redelijk bij draaien als hij er echt is natuurlijk, maar toch opvallend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op zondag 01 juli 2007 @ 19:39:
Wat ik toch wel intressant vind, is dat toch veel tweakers niet de iPhone van plan zijn te kopen als hij uitkomt in Nederland. http://tweakers.net/etc/?Action=Poll&ID=809

Totaal: 1.979 stemmen. En bijna 84% zegt volmondig nee. Nou zal dit wel redelijk bij draaien als hij er echt is natuurlijk, maar toch opvallend. :)
waarom opvallend? Iphone ziet er leuk uit, verder niks! Specs zijn ook in andere modellen op de markt

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2007 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
DaannO schreef op zondag 01 juli 2007 @ 19:39:

Vind je?
Als je die Amerikaanse prijzen aanhoudt zal het wel 600 euro icm. een tweejarig (minimaal) 35 euro per maand abonnement worden? 1440 euro voor een mooie telefoon gaat veel Nederlanders denk ik vrij ver?

Ze zouden hem gewoon los moeten verkopen, zodat je niet vast zit aan een nieuw tweejarig abonnement; 600 euro voor een los toestel ofzo kan makkelijk, ze schijnen de helft te kosten om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Waarom het opvallend is, is omdat als je dit topic leest veel mensen overwegend positief zijn en daarin redelijk ver gaan. Vandaar dat ik dacht dat de algemene sfeer was dat deze telefoon top is en dus goed zal verkopen hier. Daar heb ik me op verkeken. :)

Hier zijn trouwens ook veel negatieve geluiden te vinden van gebruikers: http://discussions.apple.com/forum.jspa?forumID=1139

[ Voor 20% gewijzigd door DaannO op 01-07-2007 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Er zullen natuurlijk veel mensen zijn die het een leuk dingetje vinden, maar er het geld niet voor (over) hebben. Onder de Tweakers zullen veel studenten zijn (gok ik zo), die geen 1440 euro (prijs gepakt van matthijst) voor een leuke telefoon over zullen hebben.

* RoD wacht op de Chinese kloon :)

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 01-07-2007 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

matthijst schreef op zondag 01 juli 2007 @ 19:54:
[...Ze zouden hem gewoon los moeten verkopen, zodat je niet vast zit aan een nieuw tweejarig abonnement; 600 euro voor een los toestel ofzo kan makkelijk, ze schijnen de helft te kosten om te maken.
Je vergeet dan alleen voor het gemak de ontwikkelkosten van de iPhone maar even. Ik denk niet dat die erg laag waren.

Daarnaast zit je nog met visual voice mail dat niet door ander providers wordt ondersteund. En Apple is niet het bedrijf dat producten op de markt gaat brengen die maar voor de helft werken...

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
DaannO schreef op zondag 01 juli 2007 @ 19:58:
Waarom het opvallend is, is omdat als je dit topic leest veel mensen overwegend positief zijn en daarin redelijk ver gaan. Vandaar dat ik dacht dat de algemene sfeer was dat deze telefoon top is en dus goed zal verkopen hier. Daar heb ik me op verkeken. :)
Wees blij anders heb jij straks geen werk meer :+

Serieus, ik ben heel enthousiast over de iPhone en ik ben echt niet de enige. Maar de prijs is heel hoog en het is niet echt een telefoon voor tweakers (lees alle reacties hier, specs, specs en specs :') ).

Ik ben vooral zo enthousiast, omdat ik enorm kan waarderen wat Apple aan 't doen is. Ze hebben op allerlei aspecten geinnoveerd, zoals ik al eerder heb aangegeven. Daar profiteert niet alleen de iPhone van, maar daar profiteert iedereen later van. Alle telefoonfabrikanten worden zenuwachtig (zie reacties van Motorola en Nokia) en zullen hun best gaan doen hun product nog beter te maken. Niet op het gebied van specs, maar wel op het gebied van gebruiksgemak en bediening. Daarom vind ik het leuk om het erover te hebben, het is toch (naar mijn mening) een stukje toekomst :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 21:11
in belgie is het verboden om een abbo te linken aan een gsm
dus ga ik ervan uit dat ik gewoon 499€ op tafel leg en kan starten
dan kunnen jullie in nederland best even de grens overwippen en een
simlock vrij phone kopen

DENK ik

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:45

Osxy

Holy crap on a cracker

kloon schreef op zondag 01 juli 2007 @ 20:33:
simlock vrij phone kopen

DENK ik
Of hij komt daar gewoon niet uit...

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op zondag 01 juli 2007 @ 19:58:
Hier zijn trouwens ook veel negatieve geluiden te vinden van gebruikers: http://discussions.apple.com/forum.jspa?forumID=1139
Hmmm:
We're sorry, Apple Discussions is temporarily unavailable. We'll be back soon.
Until then, please visit http://www.apple.com/support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
simlock vrij phone kopen
Klopt, dat wordt hier als koppelverkoop gezien. En dat is maar goed ook. Gewoon een los toestel kopen, je sim kaart overplaatsen en done.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Waarschijnlijk gaat het Apple ziezo problemen opleveren in europa als ze hem exclusief uitbrengen voor vodafone. Er zijn zat mensen die er alles aan gaan doen om dat te voorkomen, daar maak ik me geen zorgen om.

Verder vraag ik me vooral af hoelang dat ding simlock vrij blijft? Er gaan zoveel mensen proberen hem te unlocken dat het uiteindelijk wel mogelijk word denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

simlock vrij phone kopen

DENK ik
Grapjas :)

Dan zijn er 2 mogelijkheden:

Geen iPhone in Belgie
Losse iPhone: 1099,- (of 899,- of 1299,- , you get the point ;) )

Als Belgie ze voor 499,- losse verkoop in de winkels krijgt, komt de hele wereld er eentje daar halen :)

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 01-07-2007 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ er zijn veel meer europese landen waarin koppelverkoop verboden is. Naar mijn weten is dit ook verboden in Nederland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 08:56
Lekkere speculaas.

Ik hoop toch dat ze binnen nu en 20 augustes komen met europees nieuws. Anders zit ik weer een jaar vast aan een abbo als hij niet los verkocht gaat worden.

Als hij wel los verkocht word koop ik m los. Mist een te hoge prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

AppleInsider meldt goede zaken: http://www.appleinsider.c...opard_release_source.html

koentjek: je weet dat je niet verplicht bent je abo te verlengen als 't contract is afgelopen? Je abo gaat dan gewoon door he.

En, je koopt de iPhone alleen los als de prijs te hoog is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 19:52:

waarom opvallend? Iphone ziet er leuk uit, verder niks! Specs zijn ook in andere modellen op de markt
Ja maar het gaat niet om specs. Dit is misschien wel waar voor tweakers die overal mee kunnen omgaan. Maar ik gok dat de meerderheid van gebruikers niet zit te wachten op extra features. Een mooi voorbeeld is de 5/5.5G iPod. Deze mist veel specs:
  • Xvid ondersteuning
  • Ogg\Vorbis ondersteuning
  • Themes\adjustable fonts/graphics
  • Drag 'n drop muziek transfers
  • Muziek uitwisselen met vrienden
  • WiFi (Zune anyone)
  • Groot LCD scherm (archos)
Toch is het de bestverkochte mp3 speler. En dat heeft ook wat te maken met het feit dat het apple is, maar ook zeker met het gebruiksgemak, de iTunes winkel eraan, de gemakkelijke menu's, de service en support etc.

En dit is nu precies hetgene waar apple met de iPhone weer op inzet. Er hoeven niet super veel features en specs in, de gemiddelde consument wil een makkelijke telefoon die begrijpbaar en duidelijk is. Wat mij heel erg bijvoorbeeld opvalt zijn de beginschermen van verschillende telefoons als je ze vergelijkt. Moet je eens kijken naar het verschil in kleurgebruik en vlakvulling tussen het startscherm van een iPhone en een N60 of die linux telefoon (die waarschijnlijk helemaal customizable is, maar toch). Dat zijn werelden van verschil. Open een willekeurig topic hier op tweakers over een bepaalde telefoon en kijk hoe je je email kan ontvangen op dat apparaat, en lees vervolgens verder naar de problemen die mensen regelmatig hiermee hebben. Om over het internetten maar niet te beginnen op sommige apparaten. Ik dacht dat iemand hier ergens in dit draadje (en anders ergens op digg) het verschil liet zien tussen een aantal webpagina's op de iPhone en dan op apparaten van Palm en Nokia. Zeker de renders van palm op sommige apparaten zien er niet uit!

Om een lang verhaal kort te maken. Mensen willen gemak, niet lijsten met features. Ook ik mis een aantal dingen (GPS, UMTS), maar de belangrijkste feature voor mij is dat het gewoon werkt met alles waarmee ik het wil laten werken (outlook, iTunes, Gmail, yahoo, etc), en dat het nog makkelijk is ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Het enige leuke aan de iPhone is de software. Die is heel logisch en goed.

"Don't judge a book by it's cover" gaat hier helemaal op.

Het is een lekker blondje, maar heeft geen hersenen :P

En in veel dingen gaat ie ook achteruit. Zoals dat je je sim niet kan wisselen. Dat soort dingen vind ik wel kwalijk.

Dat is misbruik maken van een monopoly positie. Maar dat vind ik...
Net als 3rd party appz niet mogen...

Als microsoft zoiets zou uithalen, dan is het gelijk schofterig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Mau_Maus schreef op zondag 01 juli 2007 @ 22:30:
En in veel dingen gaat ie ook achteruit. Zoals dat je je sim niet kan wisselen. Dat soort dingen vind ik wel kwalijk.
Uit de iPhone User Guide, Appendix B, pagina 113:
Removing the SIM Card
Insert the end of a small paper clip into the hole on the SIM tray. Press firmly and push
it straight in until the tray pops out.
Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/51/3057461183164491/www.info.apple.com/images/kbase/305746/EjectSIM1.jpgAfbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/51/3057461183164491/www.info.apple.com/images/kbase/305746/EjectSIM2.jpgAfbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/51/3057461183164491/www.info.apple.com/images/kbase/305746/EjectSIM3.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Daedalus op 01-07-2007 22:36 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt je SIM prima wisselen. Je loopt dan alleen wel tegen een SIM-lock aan.
Dit halen alle telco's uit, dus wat is precies je punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Daedalus schreef op zondag 01 juli 2007 @ 22:33:
[...]

[...]
Oh ook prima...
Nog genoeg negatieve dingen. Maar goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Mau_Maus schreef op zondag 01 juli 2007 @ 22:35:
[...]

Oh ook prima...
Nog genoeg negatieve dingen. Maar goed
True, het is niet allemaal hosanna, maar het is wel handig om de feiten te controleren, voordat er weer een of andere rumour wordt nageroepen. Vanaf dag 1 was al bekend dat de SIM te verwijderen was. Op een gegeven moment kwam het 'nieuws' dat de iPhone een vastgesoldeerde SIM zou hebben en sindsdien roepen een hoop mensen dat de SIM niet te verwijderen is.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 01 juli 2007 @ 22:34:

Dit halen alle telco's uit, dus wat is precies je punt?
nee hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Zou de iPhone dan niet binnen no-time geunlocked worden? Of zit er nog meer beveiliging op de iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Daedalus schreef op zondag 01 juli 2007 @ 22:39:
[...]
True, het is niet allemaal hosanna, maar het is wel handig om de feiten te controleren, voordat er weer een of andere rumour wordt nageroepen. Vanaf dag 1 was al bekend dat de SIM te verwijderen was. Op een gegeven moment kwam het 'nieuws' dat de iPhone een vastgesoldeerde SIM zou hebben en sindsdien roepen een hoop mensen dat de SIM niet te verwijderen is.
Ja na dan maak ik een fout

Dan nog vind ik de koppelverkoop niet kunnen, je wordt een provider opgedongen. Ik dacht ik zeg de negatieven dingen die niet perse met de specificaties te maken hebben.

Net als met google maps alsof het gps is... vet onhandig... google maps is voor elk toestel te krijgen. Is dus niks bijzonders... het zelfde als iemand naast je zit met een kaart die de route verteld..

Ik dacht ik houd het subtiel.. maar goed mijn fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De iPhone firmware ligt inmiddels op straat en er wordt al volop pogingen gedaan om de beveilig te hacken. Mogelijk wordt dit nog een aardige kluif, aangezien de ARM CPU die in de iPhone zit een vorm van trusted computing heeft in de vorm van TrustZone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige leuke aan de iPhone is de software. Die is heel logisch en goed.

"Don't judge a book by it's cover" gaat hier helemaal op.

Het is een lekker blondje, maar heeft geen hersenen :P

Dat is misbruik maken van een monopoly positie. Maar dat vind ik...
Net als 3rd party appz niet mogen...

Hahaha, misbruik maken van monopolie 8)7
Het is hun éérste gsm op een markt met al veel grote, gevestigde merken.

En je zegt dat het enige leuke aan de iphone de software is. Is volgens jouw vergelijking niet het uitzicht van de iphone de cover van het boek, en de software net de inhoud?? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 22:46:
[...]

Hahaha, misbruik maken van monopolie 8)7
Het is hun éérste gsm op een markt met al veel grote, gevestigde merken.

En je zegt dat het enige leuke aan de iphone de software is. Is volgens jouw vergelijking niet het uitzicht van de iphone de cover van het boek, en de software net de inhoud?? :>
Ja vind de software de schil/cover ja...

wat eronder zit is crap...

Ja het is hun eerste telefoon, maar kunnen ze nog wel gebruik/misbruik maken van hun goodwill van hun merknaam. Je weet dondersgoed dat ze dit kunnen maken vanwege hun merknaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 17:05
Tjah dit is eigenlijk meer een telefoon tussen de feature phones en smartphones in.

Samsungs (E900, U600 ed.) worden ook verkocht en zijn ook niet vol met features en ook erg prijzig. Ik loop dan persoonlijk liever rond met een iPhone!

Dus als Apple mikt op dat publiek: mensen die W800's, U600's, K800's kopen dan lukt het wel... de HTC of Nserie gebruiker zal er toch niet van wakker liggen!

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Mau_Maus schreef op zondag 01 juli 2007 @ 22:50:
[...]

Ja vind de software de schil/cover ja...

wat eronder zit is crap...

Ja het is hun eerste telefoon, maar kunnen ze nog wel gebruik/misbruik maken van hun goodwill van hun merknaam. Je weet dondersgoed dat ze dit kunnen maken vanwege hun merknaam
Ik wordt echt een beetje misselijk van al die mensen die lopen te klagen welke features de iPhone mist. Geef eens een telefoon die WEL die featers heeft, EN de features van de iPhone.. ik ken ze iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Eswip schreef op zondag 01 juli 2007 @ 22:57:
[...]

Ik wordt echt een beetje misselijk van al die mensen die lopen te klagen welke features de iPhone mist. Geef eens een telefoon die WEL die featers heeft, EN de features van de iPhone.. ik ken ze iig niet.
Haha daar wordt jij misselijk van?
Ik wordt misselijk van dat gehypte ding...

Ik mag toch me mening hebben? Jij ook, Toestellen afkraken kan, maar een emning vind ik beetje jammer. En wat versta jij onder de features die de iPhone wel heeft? Touchscreen? Apple software? Schermgrootte?

Ik heb nu een Nokia N95 met een 4gb kaartje. Geen touchscreen, maarja Als je de iphone bedient of tegen je gezicht houd zit ie onder de vlekken. Dus over bepaalde feautures kan je discusieren. En ze hebben een heleboel dingen daar goed begrepen, maar heleboel ook niet helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:03:
[...]

Haha daar wordt jij misselijk van?
Ik wordt misselijk van dat gehypte ding...

Ik mag toch me mening hebben? Jij ook, Toestellen afkraken kan, maar een emning vind ik beetje jammer. En wat versta jij onder de features die de iPhone wel heeft? Touchscreen? Apple software? Schermgrootte?

Ik heb nu een Nokia N95 met een 4gb kaartje. Geen touchscreen, maarja Als je de iphone bedient of tegen je gezicht houd zit ie onder de vlekken. Dus over bepaalde feautures kan je discusieren. En ze hebben een heleboel dingen daar goed begrepen, maar heleboel ook niet helaas
En hoe lang kan jij bellen met je n95 met 1 batterijlading?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
CyBeR schreef op zondag 01 juli 2007 @ 22:16:
AppleInsider meldt goede zaken: http://www.appleinsider.c...opard_release_source.html

koentjek: je weet dat je niet verplicht bent je abo te verlengen als 't contract is afgelopen? Je abo gaat dan gewoon door he.

En, je koopt de iPhone alleen los als de prijs te hoog is?
Als er tegen die tijd niks bekents is loopt mijn abbo af en ik heb al opgezegt.

Als je een Abbo moet aflsuiten om een iPhone te moeten kunnen gebruiken ga ik denk ik maar een paar maandjes Pre-paid bellen denk ik.

Als je de iPhone los kunt kopen voor +/- €500 dan ga ik sim-only en koop ik de telefoon los. Zo bedoelde ik het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:05:
[...]

En hoe lang kan jij bellen met je n95 met 1 batterijlading?
Nou best lang eigenlijk... Sommige mensen hebben alle functies aanstaan en houden daar geen rekening mee. En dat komt door de vele functies, maar als je elke functie gebruikt op de momenten dat je ze nodig hebt is er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
Mau_Maus schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:03:
[...]

Vlekken zie je niet op het scherm als de telefoon aan staat.

Wat ik kut vind aan het pakket van de iPhone is dat je weer een adapter moet kopen... Die shit moeten ze er gewoon bij leveren. Kun je in dit geval ook de iPod oplader gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
koentjek schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:08:
[...]

Betwijfel ik.. Tuurlijk valt het minder op.... Maar het gaat echt wel irriteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Wat ik kut vind aan het pakket van de iPhone is dat je weer een adapter moet kopen... Die shit moeten ze er gewoon bij leveren. Kun je in dit geval ook de iPod oplader gebruiken?
Doe's onderzoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

[...]Wat ik kut vind aan het pakket van de iPhone is dat je weer een adapter moet kopen... Die shit moeten ze er gewoon bij leveren. Kun je in dit geval ook de iPod oplader gebruiken?
[quote=http://www.apple.com/iphone/specs.html]In the box
  • iPhone
  • Stereo Headset
  • Dock
  • Dock Connector to USB Cable
  • USB Power Adapter
  • Documentation
  • Cleaning/polishing cloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Laatst online: 12-09 10:50

darkphoenix

Chikara

Daedalus schreef op zondag 01 juli 2007 @ 22:33:
[...]

[...]
offtopic?
utada hikaru wa nan desu ka?宇多田ヒカルは何ですか?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hikaru_Utada gevonden!

de 2de generatie iphone wil ik zeer graag hebben! met gps als het kan en meer gig.

[ Voor 26% gewijzigd door darkphoenix op 01-07-2007 23:18 ]

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
Apple USB Power Adapter

Use this compact, convenient USB-based adapter to charge your iPhone or iPod at home, on the road, or whenever it's not connected to a computer.

Ja dus. Moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koentjek schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:06:
[...]

Als er tegen die tijd niks bekents is loopt mijn abbo af en ik heb al opgezegt.

Als je een Abbo moet aflsuiten om een iPhone te moeten kunnen gebruiken ga ik denk ik maar een paar maandjes Pre-paid bellen denk ik.

Als je de iPhone los kunt kopen voor +/- €500 dan ga ik sim-only en koop ik de telefoon los. Zo bedoelde ik het :)
De iPhone prepaid? Je weet dat je met de iPhone erg veel bandbreedte gaat verstoken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:18:
[...]

De iPhone prepaid? Je weet dat je met de iPhone erg veel bandbreedte gaat verstoken?
Das dan leuk dat ie niet verder dan EDGE gaat... dus ik zou hem dan alleen via wifi gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg je niet? Een europeese iPhone zal vast wel iets anders dan EDGE ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:23:
Ik volg je niet? Een europeese iPhone zal vast wel iets anders dan EDGE ondersteunen?
De eerste iphone ondersteunt dat niet... En er zijn geen plannen voor een aparte op de europeese markt... er wordt wel gepraat over een v2, maar die zullen ze niet zo snel na deze uitbrengen

of zeg ik nu wat stoms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste iPod had enkel firewire en kon enkel op een Mac aangesloten worden. Kijk eens hoe het er nu voor staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:28:
De eerste iPod had enkel firewire en kon enkel op een Mac aangesloten worden. Kijk eens hoe het er nu voor staat :)
ja inderdaad de eerste... Maar over half jaar heb je voor de europese lancering nog geen andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
[...]

Hij bedoelt prepaid om de periode tussen z'n huidige abbo en een nieuw abbo te overbruggen.

Overigens gaat dit topic wel een beetje de verkeerde kant op zeg :/ . Je mag best kritiek hebben maar doe dat dan geinformeerd, niet maar een beetje ononderbouwd roepen. Als de iPhone niet je ding is, prima! Maar i.p.v. ongefundeerd iPhone afkraken, lijkt het me leuker met mensen te discussieren over een telefoon die je wel aanspreekt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Een iPhone in Nederland introduceren, met alleen WiFi en EDGE is redelijk waardeloos. Op dit moment is Telfort de enige telco met een EDGE netwerk en dat wordt op dit moment uitgefaseerd. Het enige datanetwerk wat we dan hebben is of GPRS, of UMTS/HSDPA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat geldt voor het grootste deel van Europa. D'r is meestal wel een EDGE-netwerk beschikbaar, maar niet van de grote operators zoals Vodafone en T-Mobile. Een EDGE-only telefoon introduceren op een van de grote netwerken zou dus belachelijk zijn. Ik heb ook niet heel veel twijfel over dat wij hier een 3G iPhone krijgen, en dat die dus ook al even in ontwikkeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
Hopelijk is er morgen duidelijkheid! Ik hoop op Vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:07
Pff wat een lelijk ding !
Ben ik toch blij met me N95.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:44:
Pff wat een lelijk ding !
Ben ik toch blij met me N95.....
Je betaald nog meer dan de iPhone, en je krijgt dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.portablegear.nl/images/fotos-nieuws/gsm-nokia-n95-productfoto1-groot.gif

?

Gadverdamme, kon er niet net iets meer aan de grafisch designer uitgeven? Nokia heeft nog nooit een mooie GSM gemaakt.

Toegeven, de UI is leuk. Vooral het gedeelte dat je geforceerd wordt de GSM telkens 90 graden te draaien om te kunnen werken. Het ene menu is verticaal, het andere horizontaal.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2007 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:45:
[...]

Je betaald nog meer dan de iPhone, en je krijgt dit:

[afbeelding]

?

Gadverdamme, kon er niet net iets meer aan de grafisch designer uitgeven? Nokia heeft nog nooit een mooie GSM gemaakt.

Toegeven, de UI is leuk. Vooral het gedeelte dat je geforceerd wordt de GSM telkens 90 graden te draaien om te kunnen werken. Het ene menu is verticaal, het andere horizontaal.
Dan heb jij duidelijk geen N95..

over smaak valt te twisten, maar dichtgeklapt ziet er niet gek anders uit dan de iphone.. alleen puur scherm en knoppen onder... ja numeriek pad is niet mooi, maarja die kan je inschuiven.. vind dat toch makkelijker dan softwarematig.. waar ik vlekken van krijg:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:49:
[...]

Dan heb jij duidelijk geen N95..
Ik heb er iemand mee zien werken, die moest continue zijn N95 90 graden draaien omdat elk menu weer een andere orientatie heeft.
over smaak valt te twisten, maar dichtgeklapt ziet er niet gek anders uit dan de iphone.. alleen puur scherm en knoppen onder... ja numeriek pad is niet mooi, maarja die kan je inschuiven.. vind dat toch makkelijker dan softwarematig.. waar ik vlekken van krijg:P
Dat is het punt, de iPhone heeft maar 1 knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:50:
[...]

Ik heb er iemand mee zien werken, die moest continue zijn N95 90 graden draaien omdat elk menu weer een andere orientatie heeft.

[...]

Dat is het punt, de iPhone heeft maar 1 knop.
Ja dat is eerder een nadeel dan een voordeel vindt ik, maar goed dat is een mening...

En menu's zijn in iedere stand te bekijken :S heb je hem horizontaal dan is alles horizontaal... heb je hem verticaal is alles verticaal... dus dat heb je echt fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Lt. Marx schreef op zondag 01 juli 2007 @ 22:19:
Ja maar het gaat niet om specs. Dit is misschien wel waar voor tweakers die overal mee kunnen omgaan. Maar ik gok dat de meerderheid van gebruikers niet zit te wachten op extra features. Een mooi voorbeeld is de 5/5.5G iPod. Toch is het de bestverkochte mp3 speler. En dat heeft ook wat te maken met het feit dat het apple is, maar ook zeker met het gebruiksgemak, de iTunes winkel eraan, de gemakkelijke menu's, de service en support etc.
En dit is nu precies hetgene waar apple met de iPhone weer op inzet. Er hoeven niet super veel features en specs in, de gemiddelde consument wil een makkelijke telefoon die begrijpbaar en duidelijk is.
Ik denk dat iPods vooral worden verkocht omdat ze er zo slick uitzien en het nou eenmaal 'hot' is om met witte dopjes rond te lopen. En tuurlijk zijn ze handig, menustructuur simpel etc.
Maar dan blijft het probleem dat de goedkoopste iPod iets van 80(?) euro kost en de duurste rondom de 300(?). Da's dan een behoorlijk gat naar 500-600 euro + 2 jaar abonnement.
Service en Support bij Apple is trouwens gewoon ruk: als je iPod na 1 jaar en 1 dag kapot gaat is het "pech gehad", dan "had u maar garantie bij moeten kopen. 8)7

De "gemiddelde consument" is denk ik niet de consument die 600 euro + 2 jaar duur abonnement voor een telefoon uitgeeft. De "gemiddelde consument" doet waarschijnlijk een paar jaar met een oude telefoon. De doelgroep voor de iPhone zul je neem ik aan moeten zoeken bij mensen die nu ofwel een 5/5.5G iPod hebben en het gewoon een cool appraat vinden, of mensen die nu het "duurdere"/geavanceerdere segment telefoon hebben (Sony/Nokia mediaspeler/cameradingen), maar als je met die menuutjes om kan gaan, dan kan je alles aan O-)

Hoe je het wendt of keert: het blijft een hoop geld voor een simpel telefoontje, waar je 1 jaar garantie op krijgt, terwijl je een 2-jarig abonnement hebt afgesloten >:)
't is maar wat je er mee wilt natuurlijk, zijn zat mensen die wel een telefoon met internetmogelijkheden hebben maar die mogelijkheid nooit gebruiken... Als die iPhone gewoon GPS ingebouwd had of de mogelijkheid tot BT GPS zou hebben, ipv. die suffe google maps, dan zou je hem ook gewoon zonder internet kunnen gebruiken... Steve Jobs kan mooi vertellen over "Wifi is sneller dan EDGE", allemaal leuk een aardig, maar hij vergeet even dat je volgens mij in Europa niet overal over wifi kunt beschikken (in de VS trouwens ook niet, dus wat dat betreft vind ik het maar een crappy verkooppraatje)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de iPhone kom je niet onder de internetverbinding uit. Zo'n beetje alles heeft een internetverbinding nodig, en wat dacht je van 3rd party apps?

Als je er alleen mee belt / smst, dan gebruik je op zijn hoogst een paar procent van de iPhone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 00:09:
Met de iPhone kom je niet onder de internetverbinding uit. Zo'n beetje alles heeft een internetverbinding nodig, en wat dacht je van 3rd party apps?

Als je er alleen mee belt / smst, dan gebruik je op zijn hoogst een paar procent van de iPhone..
Wat versta jij onder bijna alles? Internet, google maps... En verder? Muziek? Video? Zoveel is het niet perse nodig.

En als je er niet onder uit komt, dan hadden ze wel betere internet mogelijkheden kunnen doen. Een nadeel dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 00:09:

Tsja, en daar zit het hem dus in: wat is nou de meerwaarde van die iPhone? Wat rechtvaardigt die paar honderd euro die je extra kwijt bent?
Vergelijk met een N95: internetten zit erop, email zit erop, GPS zit erop, 5MP camera. Dan ben je in 1x "klaar". Mocht je dat ding gebruiken om te navigeren (zal vast een verkooppunt zijn, aangezien nieuwere telefoons steeds vaker ingebouwde GPS hebben), dan kan je je email thuis over wifi checken. Tuurlijk, iPhone ziet er mooier uit, da's waar, maar daar zal ook niemand commentaar op hebben denk ik. Gaat meer over de meerwaarde die zo'n relatief hoge prijs het waard maakt.

En ik snap wel dat het "mooie" van een iPhone is dat je ermee kunt internetten, maar ik vraag me af hoeveel je dat straks gaat kosten om het op een fatsoenlijke snelheid onbeperkt te kunnen, want dat T-Mobile a 9,95 p/m nu is mij veels te traag, dus dat zal het wel niet worden...
Of wel, maar dan ben je er zo snel op uitgekeken dat je denkt: laat maar zitten, ik check m'n mail thuis / op het werk wel...

Persoonlijk zou ik die iPhone wel los willen kopen voor 500-600 euro en dan gewoon prepaid/SIM-only abonnementje erin. Heb je een mooi toestel met iPod/coverflow en kan je als je evt. beschikking over wifi hebt een beetje surfen. En anders maar niet :D
En als Apple dan wakker wordt en er nog even navigatiesoftware voor uitbrengt dan is het helemaal compleet....

Laat mensen zelf kiezen wat ze met zon apparaat willen doen en verplicht ze niet tot een twee-jaars abonnement. Lang leve Belgie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op maandag 02 juli 2007 @ 00:17:
[...]

Wat versta jij onder bijna alles? Internet, google maps... En verder? Muziek? Video? Zoveel is het niet perse nodig.

En als je er niet onder uit komt, dan hadden ze wel betere internet mogelijkheden kunnen doen. Een nadeel dus
Het complete systeem. Even snel een fototje mailen, een notitie naar een collega doorsturen, hem uit je zak halen en een restaurantje in de buurt zoeken, en zoals ik al zei: 3rd party apps. Daar is allemaal een internetverbinding voor nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

koentjek schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:43:
Hopelijk is er morgen duidelijkheid! Ik hoop op Vodafone
Ik verwacht van niet. Ik hoop 't ook hoor daar niet van, maar 't is niet logisch.

Wel logisch is September, bij de Apple Expo in Parijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 00:20:
Het complete systeem. Even snel een fototje mailen, een notitie naar een collega doorsturen, hem uit je zak halen en een restaurantje in de buurt zoeken, en zoals ik al zei: 3rd party apps. Daar is allemaal een internetverbinding voor nodig :)
Ik vraag me af hoe vaak je dat in de praktijk gaat doen: "even een fototje mailen". Misschien wordt ik oud ofzo, maar dat heb ik welgeteld 2x gedaan, want internet gaat gewoon traag met een mobiel en hoe vaak heeft "de gemiddelde consument" nou een foto te versturen.

En hoe werkt dat restaurantje in de buurt zoeken, was me niet helemaal duidelijk: bepaalt hij aan de hand van GPS-masten je locatie, of moet je die met de hand intikken, vervolgens in de buurt een restaurantje zoeken?
Overigens kan je dat met TomTom prima offline: nuttige plaatsen in de buurt van een adres zoeken, dus hoe ze dat bij Apple dmv. verplichte internetverbinding als "handig" kunnen verkopen, geen idee.

En heb je voorbeelden van die 3rd party apps waar je 'allemaal internet voor nodig hebt', want ik kan er eigenlijk geeneen verzinnen, laat staan een heleboel, waar "allemaal" toch voor zou moeten staan, gok ik.

[ Voor 4% gewijzigd door matthijst op 02-07-2007 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 00:20:
[...]

Haha als je dat graag wilt. Waarom wil je een iphone? Zoveel toestellen die dat kunnen. Als je puur veel net internet wilt moet je dus niet de eerste iphone nemen. In amerika hebben ze dat probleem ook. Dus ik snap je punt niet echt. Denk je dat europa specialer is dat ze een andere er voor maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Nog even een overzichtje van de meest gemiste functies van de iPhone:
* Cut/Copy/Paste option
* Stereo Bluetooth (A2DP)
* MP3 ringtones
* Adobe Flash not supported in Safari browser
* Video capture
* MMS-messaging
* No removable battery
* No edit of Word and Excel files – you can only view them
* Direct iTunes access
* Instant messaging
* Games

Bron: http://www.mobile-review....ain/index_eng.shtml#14574

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Heh, over eenvoudig gesproken, op het Appleforum zijn mensen die syncen van de kalender met Outlook niet voor elkaar krijgen. Dan komen ze uit bij dit soort instellingen:

"I have the same problem, with contacts also. Narrowing it down to: Tools/Options/Other/Advanced Options/Com Add-ins then you have to get the 2 Itunes addins "checked" - I can only get one, and not the Add-In which refers to "Outlook Itunes synch". The support line has been trying to help (4hrs so far). They suggest you create a new user ID, run outlook {add a name or 2} then try to synch from the new account. I have a company computer and cannot add a user ID - maybe you can."

Dat klinkt niet zo heel veel simpeler dan een WM6 telefoon kan ik je zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flipjevandejam schreef op maandag 02 juli 2007 @ 00:29:
Nog even een overzichtje van de meest gemiste functies van de iPhone:
* Cut/Copy/Paste option
* Stereo Bluetooth (A2DP)
* MP3 ringtones
* Adobe Flash not supported in Safari browser
* Video capture
* MMS-messaging
* No removable battery
* No edit of Word and Excel files – you can only view them
* Direct iTunes access
* Instant messaging
* Games

Bron: http://www.mobile-review....ain/index_eng.shtml#14574
En om daar aan toe te voegen: Het streamen van audio / video naar een Airport Express danwel AppleTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus en nog tig andere mensen:

... Waarom wil je een iphone? Zoveel toestellen die dat kunnen. ...
Het gaat niet over kunnen, maar waarmee je het wilt doen. Alle meisjes hebben voldoende specs om mee te vrijen, slechts een aantal of die ene wil je het mee doen. Waarom? tsjah..
Smaken verschillen nu eenmaal. Albert hierboven vindt Iphone spuuglelijk, en is zelfs helemaal naar het iphone topic gekomen om dat even te zeggen. Dank je Albert!
Grappig is dat sommige mensen hier als feit verkondigen dat smaak irrelevant is bij een gsm. Omdat je er erg nuttige dingen mee kan doen, is esthetiek plots onbelangrijk? Er zijn 1000den bedrijven die zich richten op mensen die niet slechts kwaliteit, maar ook schoonheid willen. Mensen die meer willen dan functionaliteit. 40 jaar geleden was het waarschijnlijk 'cool' je te keren tegen deze merken, nu is het wat afgezaagd.

Natuurlijk, het kan zijn dat jij iets van een gsm verwacht dat de iphone niet heeft. Geen probleem, je zal ergens anders wel je gading vinden.
Waar het Apple om gaat is een bepaalde, liefst grote groep mensen geven wat ze willen. In welke mate gaat apple daar in slagen? De toekomst zal het uitwijzen. 1 ding is duidelijk, van de absolute specs zal het niet afhangen.
Waarom niet? Toen apple zijn mp3 player op de markt bracht, was dat ook niet de eerste, noch degene met de meeste mogelijkheden. Verder wel goed over nagedacht.
Dat Apple van 0 (want iig, het merk apple was toen nog ergens op rock bottom) naar zulke positie is geklommen, getuigt van een erg indrukwekkende kennis van de noden en verlangens van haar publiek. En dan vooral van de waarde van eenvoud en gebruiksvriendelijkheid, integenstelling tot de nogal puberale neiging zo lang mogelijke lijstjes van mogelijkheden op te stellen.

We kunnen eindeloos doorgaan natuurlijk. Dit is dan ook het iphone discussietopic. Een beetje begrip van elkaar kan de discussie echter interessanter maken. De vraag die ik hierboven gequote heb, getuigt daar iig al niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Via iPhoneAlley kwam ik op het volgende artikel...

Dat zou voor mij de iPhone weer helemaal afmaken, alhoewel de bron niet echt te vertrouwen is misschien ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 02:01:
Dat Apple van 0 (want iig, het merk apple was toen nog ergens op rock bottom) naar zulke positie is geklommen, getuigt van een erg indrukwekkende kennis van de noden en verlangens van haar publiek. En dan vooral van de waarde van eenvoud en gebruiksvriendelijkheid, integenstelling tot de nogal puberale neiging zo lang mogelijke lijstjes van mogelijkheden op te stellen.
Mwah, hoeveel van die HD-spelers had je rond die tijd. Creative had er wat, maar batterijduur was ruk. Apple heeft met de iPod gewoon een erg mooie speler afgeleverd die ook nog eens vrij handig te bedienen was (al vind ik iTunes ruk). De hype deed de rest; goeie marketing gewoon, op een gegeven moment zag je ladingen 'beroemdheden' met iPodjes, zaten ze in videoclips etc...
Zelfde ook nu weer met de iPhone: niet het meest geavanceerd, wel een mooi uiterlijk en coole bediening. HTC probeert het met de Touch, maar dat is het dan weer net niet: want lelijk design (vind ik) en minder mooie bediening...

En wat is er mis met lijstjes met tekortkomingen opstellen? Mensen geven gewoon aan wat ze 'missen' in het apparaat. Ik denk dat 'iedereen' het er wel over eens is dat Apple een mooi product heeft afgeleverd qua uiterlijk en bediening, gaat mij meer om de manier waarop (koppelverkoop).

Over die eenvoud: de iPhone's basisfuncties lijken inderdaad vrij simpel te bedienen, maar dat geldt denk ik voor de meeste telefoons. De meer geavanceerde functies, zoals emailen/synchroniseren, lijken uit de eerste reacties op het Appleforum nou niet zoveel eenvoudiger in te stellen dan met een van de andere telefoons...

Als het meezit vandaag die aankondiging voor de iPhone in Europa, die hopelijk voor het eind van het jaar gaat komen, want ben er wel enorm benieuwd naar: op het iPhoneforum bij Apple geven veel gebruikers aan dat internetten via iPhone inderdaad retetraag is, dat er betere garantie zou moeten zijn, dat er inderdaad dingen missen, maar dat de iPhone het geld nog steeds dubbel en dwars waard is. Seeing is Believing, schijnt het. Ben benieuwd, iig. over 6 weken een keer met zo'n ding spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
KeeZ schreef op maandag 02 juli 2007 @ 07:52:
Via iPhoneAlley kwam ik op het volgende artikel...

Dat zou voor mij de iPhone weer helemaal afmaken, alhoewel de bron niet echt te vertrouwen is misschien ;)
Ik denk dat zoiets er zowiezo wel zal komen. Zie de history van de ipod en de updates daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 02:01:
[...]

Het gaat niet over kunnen, maar waarmee je het wilt doen. Alle meisjes hebben voldoende specs om mee te vrijen, slechts een aantal of die ene wil je het mee doen. Waarom? tsjah..
Smaken verschillen nu eenmaal. Albert hierboven vindt Iphone spuuglelijk, en is zelfs helemaal naar het iphone topic gekomen om dat even te zeggen. Dank je Albert!
Grappig is dat sommige mensen hier als feit verkondigen dat smaak irrelevant is bij een gsm. Omdat je er erg nuttige dingen mee kan doen, is esthetiek plots onbelangrijk? Er zijn 1000den bedrijven die zich richten op mensen die niet slechts kwaliteit, maar ook schoonheid willen. Mensen die meer willen dan functionaliteit. 40 jaar geleden was het waarschijnlijk 'cool' je te keren tegen deze merken, nu is het wat afgezaagd.

Natuurlijk, het kan zijn dat jij iets van een gsm verwacht dat de iphone niet heeft. Geen probleem, je zal ergens anders wel je gading vinden.
Waar het Apple om gaat is een bepaalde, liefst grote groep mensen geven wat ze willen. In welke mate gaat apple daar in slagen? De toekomst zal het uitwijzen. 1 ding is duidelijk, van de absolute specs zal het niet afhangen.
Waarom niet? Toen apple zijn mp3 player op de markt bracht, was dat ook niet de eerste, noch degene met de meeste mogelijkheden. Verder wel goed over nagedacht.

We kunnen eindeloos doorgaan natuurlijk. Dit is dan ook het iphone discussietopic. Een beetje begrip van elkaar kan de discussie echter interessanter maken. De vraag die ik hierboven gequote heb, getuigt daar iig al niet van.
De vraag erboven was ook speciaal op iemand gericht. Tuurlijk heeft het schoonheid en is er een doelgroep voor. Maar ik mag toch wel vinden dat er een aantal consumenten op het verkeerde been worden gezet? Die denken (zoals die persoon waar die zin op gericht was) dat het helemaal voor itnernetten en email enzo is. Terwijl in nederland met alleen edge nogal rot werkt. Tenzij je altijd een wifi verbinding heeft. Een heleboel emnsen dneken ook dat de iPhone technisch een hoogstandje is en dat is he tniet. Dat mag toch wel gezegt worden? Verder ben ik jaloers op de software ne die zijn functionaliteit.

Maar er zijn ook tveel mensen die zich teveel rot staren naar het merk, meer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Hmmm die artikelen van die extra feautures lijken niet helemaal gerechtvaardigd te zijn. Meerdere nieuwssites hebben het bericht al van hun frontpage gehaald. Dit lijkt trouwens de bron te zijn:
http://www.howardforums.c...hp?t=1191647&page=1&pp=15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Mau_Maus schreef op maandag 02 juli 2007 @ 09:53:
Die denken (zoals die persoon waar die zin op gericht was) dat het helemaal voor itnernetten en email enzo is. Terwijl in nederland met alleen edge nogal rot werkt. Tenzij je altijd een wifi verbinding heeft.
Maar er zijn ook tveel mensen die zich teveel rot staren naar het merk, meer niet
Denk ik ook inderdaad: tuurlijk, de browser is mooier, beter, fijner dan welke mobiele browser ook. Maar feit blijft dat je ipv op een 1280*1024 scherm op een 320x480 schermpje zit te werken, dus dat internet sowieso nooit optimaal zal zijn, hoe mooi je het ook kan zoomen. Dat lijkt me ook de reden dat PC-schermen steeds groter worden: meer op je scherm ;)
En mobiel internet blijft natuurlijk nog steeds gewoon traag. Hoeveel KB is de gemiddelde webpagina en hoe groot is de mobiele bandbreedte tegenwoordig? Op een PDA onlangs die scrollende Picselbrowser getest en ervaring met Opera en IE, allemaal best leuk, maat uiteindelijk blijft hte (traag) behelpen en komt het er bij mij op neer dat het de moeite niet waard is. Voor email zou het wel handig zijn. En voor IM, maar dat zit er nou net niet op...

En inderdaad: het blijft Apple/iPod/iPhone, dus ze hebben alleen daarop al een hoop potentiele kopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appels
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-09 15:58
Koop de Iphone gewoon als je een mooi gadget wil waarmee valt te bellen/smsen/muziek luisteren/video kijken. Als je functies ECHT mist moet je hem niet kopen en gewoon een toestel kopen dat wel alle functies heeft. Je moet voor jezelf gewoon schipperen tussen functies die je nodig hebt/ design / gebruiksgemak.

Als je liever een telefoon/pda hebt die gewoon alle functies bevat omdat je alle functies gebruikt dan is het slimmer om die te kopen maar als je voor een coole interface gaat waarbij zelfs menuutjes overbodig zijn omdat alles intuitief werkt, ga dan voor de Iphone die tevens volledige video/audio capaciteiten bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

ik wil het ding juist hebben naast mijn normale Mac's, handig voor integratie etc. voor moment waarop ik geen macbook pro mee wil sjouwen en toch een aantal features tot mijn beschikking wil hebben.

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appels
Mag ik vragen welke features je mist op de iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een MDA Compact met 4 gig SD kaartje is toch bijna hetzelfde, en tweedehands zon 150 euro :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
appels schreef op maandag 02 juli 2007 @ 10:43:
Mag ik vragen welke features je mist op de iPhone?
tegen wie heb je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 10:43:
Een MDA Compact met 4 gig SD kaartje is toch bijna hetzelfde, en tweedehands zon 150 euro :p
jahoor.... :z |:( 8)7

meen je dit serieus?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2007 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appels
Ik had het tegen jopiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 10:47:
[...]

jahoor.... :z |:( 8)7

meen je dit serieus?
Ach hij zal wel alleen de specs bedoelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de iPhone, technish gezien, wel een goede ontwerp. Dat zie ik van de pics op AnandTech waar ze binnen de toestel hebben gekeken. Alles is compact en netjes. De scherm ziet er echt geadvanceerd uit. Ook is de buitenkant van de scherm van glass gemaakt en is kras bestandig. Baterijduur is indrukwekend.

Meest van die dingen die nu niet in de iPhone zitten, zoals de mp3 ringtonetjes etc, zijn later te vergrijgen met software updates. Behalve de video streaming die mischien hardware-matig onmogelijk is, maar ik ben sterk aan het twijfelen of dat zo is. Alle moderne toestellen hebben video-chips die de video streaming aan kunnen (ook de CMOS sensor van de kamera). Het valt dus aleen te wachten wat er alemaal uitkomt in de volgende maanden.

Ik zit aleen met de prijs ontevreden uit. Het is wel aan de hoge kant. En ze konden een betere kamera sensor en wat optische zoom mogelijkheiden toevoegen, al hebben mensen meestal een losse kamera om mooie vakantie pics te nemen. Maar het blijft zo dat de prijs mischien de crux zou zijn om potentiele klaneten weg te sturen naar de concurentie. Als ze meer geheugen toevogen straks (een HD mischien?) en de prijs niet enorm toeneemt, zou ik niet twijfelen om een te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Onderzoekers achterhalen hoofdwachtwoord Iphone

Maandag 2 juli 2007, 09:22 - Omdat een deel van het besturingssysteem van de Iphone niet is versleuteld, hebben onderzoekers inmiddels het hoofdwachtwoord van de telefoon achterhaald.
eKudos MSN Reporter NUjij.nl 13 reacties Door Brenno de Winter

Op de Iphone staan diverse zogenoemde dmg-bestanden die onderdeel zijn van het mobiele besturingssysteem. Beveiligingsexperts ontdekten dat één van deze bestanden, 694-5259-38.dmg, niet is versleuteld.

In één dmg-bestand zijn diverse instellingen voor gebruikers opgeslagen, waaronder gebruikersnamen en gecodeerde wachtwoorden. Dit wordt door experts al jaren afgeraden. Doorgaans wordt er gewerkt met een schaduwbestand met daarin de wachtwoorden.

Met behulp van enkele hackersprogramma's zijn onderzoekers er nu in geslaagd het root-wachtwoord te achterhalen.

Hoewel er met de nu vrijgekomen informatie weinig schade kan worden aangericht, bestaat de kans dat hackers de beveiliging van de firmware nu kunnen kraken. De Iphone, die sinds vrijdag in de Verenigde Staten te koop is, is alleen te gebruiken in combinatie met een abonnement van AT&T. Door de beveiliging van de firmware te kraken, kan het toestel mogelijk ook, zonder activatie, op andere netwerken worden gebruikt.

De firmware zelf is volgens Iphoneclub.nl inmiddels uitgelekt. Hoewel deze met de software is versleuteld, zijn beveiligingsexperts volgens berichten in diverse discussiegroepen al bezig met het kraken van de code.

Niet alleen op softwareniveau wordt overigens hard gewerkt om alle geheimen van de Iphone boven water te krijgen, ook de hardware is al compleet ontleed. Zo is bekend dat Apple gekozen heeft voor een Arm-processor in zijn Iphone.

De website Ifixit.com heeft inmiddels met succes een Iphone ontleed en weer in elkaar kunnen zetten. Thinksecret was hierin minder succesvol, hun smartphone overleefde de 'kijkoperatie' niet
Dit gaat nog een staartje krijgen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:47
Nog een dagje wachten kan ik er ook mee spelen :+

Cannot Wait :D

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ugh, hoe fucking moeilijk is het om die i klein te laten?

En dat die firmware is 'uitgelekt' is ook niet echt zo. Die heeft Apple gewoon online staan tbv de 'restore' functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
matthijst schreef op maandag 02 juli 2007 @ 08:00:
[...]

Mwah, hoeveel van die HD-spelers had je rond die tijd. Creative had er wat, maar batterijduur was ruk. Apple heeft met de iPod gewoon een erg mooie speler afgeleverd die ook nog eens vrij handig te bedienen was (al vind ik iTunes ruk). De hype deed de rest; goeie marketing gewoon, op een gegeven moment zag je ladingen 'beroemdheden' met iPodjes, zaten ze in videoclips etc...
Zelfde ook nu weer met de iPhone: niet het meest geavanceerd, wel een mooi uiterlijk en coole bediening. HTC probeert het met de Touch, maar dat is het dan weer net niet: want lelijk design (vind ik) en minder mooie bediening...

En wat is er mis met lijstjes met tekortkomingen opstellen? Mensen geven gewoon aan wat ze 'missen' in het apparaat. Ik denk dat 'iedereen' het er wel over eens is dat Apple een mooi product heeft afgeleverd qua uiterlijk en bediening, gaat mij meer om de manier waarop (koppelverkoop).

Over die eenvoud: de iPhone's basisfuncties lijken inderdaad vrij simpel te bedienen, maar dat geldt denk ik voor de meeste telefoons. De meer geavanceerde functies, zoals emailen/synchroniseren, lijken uit de eerste reacties op het Appleforum nou niet zoveel eenvoudiger in te stellen dan met een van de andere telefoons...

Als het meezit vandaag die aankondiging voor de iPhone in Europa, die hopelijk voor het eind van het jaar gaat komen, want ben er wel enorm benieuwd naar: op het iPhoneforum bij Apple geven veel gebruikers aan dat internetten via iPhone inderdaad retetraag is, dat er betere garantie zou moeten zijn, dat er inderdaad dingen missen, maar dat de iPhone het geld nog steeds dubbel en dwars waard is. Seeing is Believing, schijnt het. Ben benieuwd, iig. over 6 weken een keer met zo'n ding spelen :D
Zolang de meeste mensen nog steeds een iPod kopen, terwijl hun telefoon mp3 kan afspelen, ligt er een hele markt open voor de iPhone. Het is en blijft gewoon een feit dat de meeste telefoons niet makkelijk te gebruiken zijn (op het bellen en sms'en misschien na).

Apple heeft een goede zaak gedaan door ook het internet, e-mail, en vooral de muziek, beter toegankelijk te maken.

En over de iPod, er waren wel wat HDD mp3 spelers, maar Apple heeft op een paar punten gewoon verbeteringen doorgevoerd (Design, gebruikersgemak, syncen, batterijduur, snelheidsoverdracht), en al die punten hebben ze nu ook weer bij de iPhone verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig dat de huidige telefoon userinterfaces pas opeens slecht zijn nu de iPhone geintroduceerd was. Dat was normaal nooit een probleem / Niemand had het daar ooit over. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:34:
Grappig dat de huidige telefoon userinterfaces pas opeens slecht zijn nu de iPhone geintroduceerd was. Dat was normaal nooit een probleem / Niemand had het daar ooit over. :+
Dat valt tegen hoor. Mensen die enigszins een idee hebben van UI-ontwerp klagen daar al etterlijke jaren over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-03 10:01

Wietse

¯¯¯¯¯

Niemand klaagde over de kwaliteit van het cassette bandje, tot dat de compact disc er was. Als je niet beter weet.
"A Palo Alto mobile user interface designer that regularly associates with Apple employees has reportedly been told that many of the features lacking from the iPhone are already scheduled as part of future updates, most of which should arrive on or before the October release of the revamped Mac OS.

Some of these updates may arrive within weeks. A true instant messaging client described as a mobile version of iChat, will arrive "very, very soon" and certainly before Leopard, the designer says. Customized ringtones were also set to appear within the same timeframe.

But fall 2007 is when the iPhone's features are set to expand in earnest, he adds. The iPhone will not only gain a disk mode for transferring computer files but should also receive a full-fledged file browser that lets users store and open documents. Its omission from the iPhone software made available in June was supposedly made primarily because the company wants a fully developed browser very similar to that found in Mac OS X Leopard, including the option of Cover Flow browsing."
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Het feit dat _veel_ mensen de meeste functies van hun telefoon nooit hebben gebruikt zegt genoeg lijkt me..

Een quote van een of andere gast "Mensen weten niet wat ze willen, ze weten het pas als ze het zien".. Wanneer mensen zien dat het ook beter kan, dan pas denken ze na over hoe het altijd al ging. Daarom zie je nu ook dat veel mensen ineens denken "Wow, internet op je telefoon" en gaan mensen het gebruiken. Maar hoe lang bestaat er een vorm van internet op de telefoon al wel niet? De consument heeft het alleen nooit gebruikt. Apple laat nu zien dat het heel goed mogelijk is en daardoor slaat het aan. Dat het net zo goed kan op een andere telefoon, is het gemis van die fabrikant. Dan moet je dat maar beter marketen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZeTt schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:40:
[...]

Niemand klaagde over de kwaliteit van het cassette bandje, tot dat de compact disc er was. Als je niet beter weet.
Echter hadden we de iPod al, met de beste userinterface op een consumentenproduct ooit gemaakt. :)
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.