[iPhone] Discussietopic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 10.765 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180516

engadget is de hele tijd foto's aan het uploaden
http://www.engadget.com/p...st-hands-on-and-unboxing/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand een foto gevonden van iloser met zijn iphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

Touche! Misschien kan je daar hier iets over vinden:

http://manuals.info.apple.com/en/iPhone_User_Guide.pdf

De Manual (note hoofdletter m).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Er staat nog eentje op die -op moment van schrijven- op 860 dollar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Mah. 't is eigenlijk bijna jammer dat 'ie uit is. Toch het eind van 6 maanden non-stop hype ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

CyBeR schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 01:32:
Mah. 't is eigenlijk bijna jammer dat 'ie uit is. Toch het eind van 6 maanden non-stop hype ;)
Ik zat juist te denken aan nog 6 maanden non-stop hype 8)7

:P

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wel grappig welke attachments je allemaal op een iPhone kunt openen:
[..]
iPhone supports the following email attachment
file formats: .c, .cpp, .diff, .doc, .docx, .h, .hpp, .htm, .html, .m, .mm, .patch, .pdf, .txt, .xls, .xlsx
Wat moet je met C/C++/Objective-C sourcecode in een e-mail. Zou er ook syntax highlighting voor zijn :P

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

iFixit schijnt er een uit elkaar aan 't halen te zijn.. http://stream.ifixit.com/

Maar die site is lichtelijk traag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:05

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

CyBeR schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 02:04:
iFixit schijnt er een uit elkaar aan 't halen te zijn.. http://stream.ifixit.com/

Maar die site is lichtelijk gruwelijk traag :(
kleine aanpassing :+

edit: sort-of spiegeltje

[ Voor 16% gewijzigd door Whieee op 30-06-2007 02:50 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Inmiddels werkt de site weer. Als ik 't mag geloven is 't logic board ongeveer even groot als twee a drie SIM kaarten, maar met twee laagjes:

Afbeeldingslocatie: http://stream.ifixit.com/images/stream/images_large/19.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Woei, ook even een klein nieuwsberichtje geschreven over de iPhone: Say hello to the iPhone :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02:32

dawuss

gadgeteer

matthijst schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 18:32:
[...]
Was meer bedoeld om aan te geven dat jij wel erg op Steve Jobs' p*nis lijkt te zitten.
:( Check je mail...

Modbreak:Nogmaals: het maakt ons niet uit of je de iPhone geweldig vindt of een wanproduct, zo lang je je mening op een fatsoenlijke manier verkondigt. Op de man spelen wordt beloond met een Officiële Waarschuwing.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02:32

dawuss

gadgeteer

DaannO schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 15:03:
Ook een leuk overzicht, misschien niet echt objectief maar wel leuk om te weten:

[...]
Overigens symboliseert deze lijst imo wel precies wat er mis is met de iPhone good / bad discussie. Eén product (de iPhone) wordt afgezet tegen niet één ander product (een willekeurige Windows Mobile mobiel bijvoorbeeld), maar tegen de collectieve featureset van alle concurrerende producten samen:

Nee, feature A op de iPhone is niet nieuw, dat heeft product X allang.
Nee, feature B op de iPhone is niet nieuw, dat heeft product Y allang.
enzovoorts :)

Lijkt me niet heel eerlijk :P

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Inmiddels heeft iFixit 't hele ding incl. logic board uit elkaar gesloopt :Y)
DaannO schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 08:48:
Woei, ook even een klein nieuwsberichtje geschreven over de iPhone: Say hello to the iPhone :P
Ok, doe je nog onderzoek of zuig je alles uit je duim?

"Waarschijnlijk niet zonder kunstgrepen, want de simkaart zou ingebakken zijn en niet verwisselbaar. "

Kom nou zeg, dat er een SIM-kaart in zit is al MAANDEN bekend. Sowieso is het VERPLICHT voor GSM-telefoons om een verwisselbare SIM-kaart te hebben. Bovendien link je vervolgens naar een website met visueel bewijs dat er een SIM-kaart in zit.

[ Voor 85% gewijzigd door CyBeR op 30-06-2007 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:40
Ik vind het echt ongelofelijk wat Apple voor elkaar heeft gekregen. Na één dag en verkopen van waarschijnlijk enkele 100 duizende units, zijn er geen grote bugs naar voren gekomen (behalve wat problemen met het activeren). Iedereen is ongelofelijk enthousiast. Het schijnt echt geweldig te werken. Daarbij is de iPhone ook nog eens enorm stevig en krasbestendig.

_/-\o_

Nu ff opschieten en dat ding ook hier uitbrengen ;)

Edit: aanvullend op Cyber, Daanno er staat ook in je artikel dat de iPhone hier op z'n vroegst in december verkrijgbaar is. Dat klopt niet, Apple heeft gezegd Q4, alhoewel december voor de hand ligt, is het dus op z'n vroegst oktober :).

[ Voor 22% gewijzigd door Hoedje op 30-06-2007 17:12 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
CyBeR schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 17:05:
Onze vrienden bij anandtech ook :)

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 30-06-2007 17:15 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178057

PC World doet de iphone stress test. Hij wordt onder worden aan enkele testjes.

http://www.pcworld.com/video/id,545-page,1-bid,0/video.html

Om alvast te verklappen, hij komt goed uit de bus.

En alvast een hands-on

http://www.engadget.com/2...one-first-hands-on-video/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

dawuss schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 09:20:
[...]

Overigens symboliseert deze lijst imo wel precies wat er mis is met de iPhone good / bad discussie. Eén product (de iPhone) wordt afgezet tegen niet één ander product (een willekeurige Windows Mobile mobiel bijvoorbeeld), maar tegen de collectieve featureset van alle concurrerende producten samen:

Nee, feature A op de iPhone is niet nieuw, dat heeft product X allang.
Nee, feature B op de iPhone is niet nieuw, dat heeft product Y allang.
enzovoorts :)

Lijkt me niet heel eerlijk :P
Maar is dat niet exact hetzelfde wat Apple met zijn statestiekjes en vergelijkingen doet? Wel zeggen dat je de enige met Wifi bent, en dan vergeten dat de rest UMTS / HDSPA ipv. EDGE heeft. :P

Wat ik mij nu afvraag:
-Bedekt de dock de speakers / microfoon niet? Ik zie gaatjes, maar waar gaat het geluid dan heen?
-Kun je de iPhone gelijktijdig syncen over USB en opladig over netstroom?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 30-06-2007 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 17:44:
Maar is dat niet exact hetzelfde wat Apple met zijn statestiekjes en vergelijkingen doet? Wel zeggen dat je de enige met Wifi bent, en dan vergeten dat de rest UMTS / HDSPA ipv. EDGE heeft. :P
EDGE is in de VS veel handiger nog dan UMTS/HDSPA ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

F e r o x schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 17:50:
[...]

EDGE is in de VS veel handiger nog dan UMTS/HDSPA ...
Ze hebben in de VS toch vast wel iets dat sneller dan EDGE is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 17:44:
[...]
-Kun je de iPhone gelijktijdig syncen over USB en opladig over netstroom?
Strict gezien wel, maar alleen als je een goede kabel ervoor hebt. Vroegah met de iPod kreeg je bij de PC-versie een kabel met USB (voor aan je PC) en Firewire (voor aan je oplader).
Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 17:53:
[...]

Ja. Maar dat heeft lang niet dezelfde dekking als GSM/EDGE. Hier is dat andersom, wij zijn verwend met enorm goed UMTS-bereik, maar zonder EDGE. (GSM uiteraard wel :P)

[ Voor 32% gewijzigd door CyBeR op 30-06-2007 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeR schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 17:54:
[...]

Strict gezien wel, maar alleen als je een goede kabel ervoor hebt. Vroegah met de iPod kreeg je bij de PC-versie een kabel met USB (voor aan je PC) en Firewire (voor aan je oplader).
Ik bedoel dus 1 dock, twee kabels (USB danwel FireWire), zodat je iPhone zowel aan het netstroom als aan je computer hangt. Zodat als je computer uit staat / weg is (laptop), hij alsnog oplaad. :)
CyBeR schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 17:54:
[...]

[...]

Ja. Maar dat heeft lang niet dezelfde dekking als GSM/EDGE. Hier is dat andersom, wij zijn verwend met enorm goed UMTS-bereik, maar zonder EDGE. (GSM uiteraard wel :P)
Was een dubbele ontvangst geen optie? Net als GPRS / UMTS ook samen gaan?

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 30-06-2007 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:51

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Volgens mij werkt de iPhone ook met de universal dock. Dat is wel relaxed. Dan kan je dus een dock gebruiken voor zowel iPod als iPhone. Wat ik ook wel prettig vind is dat je niet meer vast zit aan: do not disconnect. Je kan de iPhone naar believen gebruiken en loskoppelen en vastkoppelen aan je pc. Terwijl dit bij mijn iPod wel eens problemen opleverde: het gebeurd altijd wel een keertje dat je hem te vroeg loskoppelt of dat soort dingen.

Daarnaast ben ik ook benieuwd of Apple druk kan uitoefenen zodat er een betere (lees: energiezuinigere) UMTS chip ontwikkeld wordt. In de nokia N series heb ik bijna altijd de 3G functie uitgezet. Mijn batterij was super snel leeg met UMTS altijd aan. Dat zou ik echt waardeloos vinden met de iPhone. Daarnaast wil ik bij de iPhone deze functie hoogstwaarschinlijk niet uitschakelen zodat hij gewoon mijn mail kan binnenhalen. Een rss app die automatisch headlines binnenhaalt (of die compatible is met google reader :9 zou ook niet vervelend zijn)

[ Voor 38% gewijzigd door LtMarx op 30-06-2007 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
De keuze voor EDGE was vanwege de lage penetratie van 3G in de US, de kortere batterijduur door hogere stroomverbruik van een 3G ontvanger en de ruimte die een 3G ontvanger inneemt. Nu kan ik me die laatste twee goed voorstellen, want de batterij is al huge en de rest van de componenten neemt echt ongelofelijk weinig ruimte in.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ Eens, maar er moet toch wel iemand zijn die geprobeerd heeft om het energieverbruik te verlagen van UMTS chips. Ik neem aan dat fabrikanten dit probleem ook zien. Of ligt het gewoon aan de techniek en is het een fundamenteel probleem? Is hier meer info ergens over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 17:55:
[...]

Was een dubbele ontvangst geen optie? Net als GPRS / UMTS ook samen gaan?
Mja, maar gezien 't betrekkelijk geringe nut is 't dat nog niet waard. En houd er rekening mee dat 'ie al een tijdje in ontwikkeling is he: wellicht waren er op dat moment nog geen goede UMTS-chipsets beschikbaar qua energieverbruik. En eenmaal een ontwerp gemaakt kun je dat niet op 't laatste moment nog een keer aan gaan zitten passen. Vandaar waarschijnlijk de delay tussen VS/EUR e.d. Als ze hier gewoon dezelfde telefoon gaan verkopen is een half jaar delay niet nodig. (Uiteraard moeten wel dingen vertaald worden, woordenboeken aangepast, etc. dus dat kost wel wat tijd, maar geen 6 maanden.)

Pas als 'ie naar europa komt is 't GSM gedeelte echt goed doorgelicht en kan UMTS er bij. En zo tegen de tijd dat 'ie naar Japan gaat is 't zelfs verplicht: daar hebben ze helemaal geen GSM ;)

[ Voor 37% gewijzigd door CyBeR op 30-06-2007 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Lt. Marx schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 18:04:
^^ Eens, maar er moet toch wel iemand zijn die geprobeerd heeft om het energieverbruik te verlagen van UMTS chips. Ik neem aan dat fabrikanten dit probleem ook zien. Of ligt het gewoon aan de techniek en is het een fundamenteel probleem? Is hier meer info ergens over?
Het ligt gedeeltelijk aan de techniek. Maar natuurlijk wordt er continue geprobeerd het energieverbruik naar beneden te krijgen. Het is een heel stuk beter dan de eerste generatie UMTS telefoons. Maar je kunt kijken op de sites van Samsung/Nokia/SE, ze geven allemaal de spreekduur aan met UMTS en zonder UMTS.

Het was gewoon een afweging, die in Europa (waarschijnlijk of hopelijk) anders zal uitvallen. Daar komt bij dat de iPhone natuurlijk nu wel een lange gebruiksduur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Inmiddels heeft engadget zo ongeveer elk scherm in de iPhone gefoto't: http://www.engadget.com/p...e-user-interface-gallery/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
CyBeR schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 17:05:

[...]

Ok, doe je nog onderzoek of zuig je alles uit je duim?

"Waarschijnlijk niet zonder kunstgrepen, want de simkaart zou ingebakken zijn en niet verwisselbaar. "

Kom nou zeg, dat er een SIM-kaart in zit is al MAANDEN bekend. Sowieso is het VERPLICHT voor GSM-telefoons om een verwisselbare SIM-kaart te hebben. Bovendien link je vervolgens naar een website met visueel bewijs dat er een SIM-kaart in zit.
Bedankt, ik heb het aangepast. Overigens worden in de VS telefoons geleverd zonder simkaart, maar daar zit het allemaal al ingebouwd door providers.
Hoedje schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 17:09:
Ik vind het echt ongelofelijk wat Apple voor elkaar heeft gekregen. Na één dag en verkopen van waarschijnlijk enkele 100 duizende units, zijn er geen grote bugs naar voren gekomen (behalve wat problemen met het activeren). Iedereen is ongelofelijk enthousiast. Het schijnt echt geweldig te werken. Daarbij is de iPhone ook nog eens enorm stevig en krasbestendig.

_/-\o_

Nu ff opschieten en dat ding ook hier uitbrengen ;)

Edit: aanvullend op Cyber, Daanno er staat ook in je artikel dat de iPhone hier op z'n vroegst in december verkrijgbaar is. Dat klopt niet, Apple heeft gezegd Q4, alhoewel december voor de hand ligt, is het dus op z'n vroegst oktober :).
Bedankt, ook aangepast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:08
Je bent me net echt 2 seconden voor...

inderdaad erg goed om te lezen / zien...

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DaannO schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 19:08:
[...]

Bedankt, ik heb het aangepast. Overigens worden in de VS telefoons geleverd zonder simkaart, maar daar zit het allemaal al ingebouwd door providers.
Yep, maar niet op GSM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ik ben nou niet zo onder de indruk moet ik zeggen. Met zo een groot scherm moet je het wel goed beschermen en dat was ook wel verwacht. Ik ben echter wel benieuwd hoe de achterkant er nu uit ziet en die bumps in het zilver zijn nou ook niet alles. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens engadget werkt hij niet met een 64-bit Windows Vista or XP system.
Toch maar raar dat ze dat niet op voorhand hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Anoniem: 180516 schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 19:45:
Volgens engadget werkt hij niet met een 64-bit Windows Vista or XP system.
Toch maar raar dat ze dat niet op voorhand hebben opgelost.
Vooral als je na gaat dat er in menig Apple pc een C2D zit en het nieuwe OS van Apple ook 64b wordt als ik me niet vergis?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:47
Briljante vergelijking als je het mij vraagt: http://compare.helio.com/
Afbeeldingslocatie: http://compare.helio.com/images/comparisonChart.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
DaannO schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 19:38:
[...]

Ik ben nou niet zo onder de indruk moet ik zeggen. Met zo een groot scherm moet je het wel goed beschermen en dat was ook wel verwacht. Ik ben echter wel benieuwd hoe de achterkant er nu uit ziet en die bumps in het zilver zijn nou ook niet alles. :X
Mwa, ik vind het wel indrukwekkend dat er gewoon geen kras in komt wanneer hij gewoon met een sleutel er in aan het krassen is. Tuurlijk moet het tegen een stootje kunnen, maar dit si toch wel echt heel erg sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Ik mis dingen als wifi, coverflow, full html e-mail, gebruikersgemak...

Kijk, als je dingen er uit laat die de iPhone wel heeft, maar een ander ding niet, ja dan is het niet zo moeilijk..

denk ook even aan batterijduur en afmetingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-06 20:33

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Wij van WC-eend adviseren WC-eend vergelijking ja ;) Ik zeg niet dat het niet waar is wat er staat, maar volgens mij kan de iPhone ook gewoon searchresults van Yahoo! ophalen bijvoorbeeld. En wel meer van dat soort kleine dingetjes, zoals "Full HTML browser" bij de Helio, en slechts "HTML browser" bij de iPhone. :P Beetje onzin. 'T zal best zo zijn dat de iPhone in verhouding minder functionaliteit heeft en duurder is tho ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eswip schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 19:50:
[...]

Ik mis dingen als wifi, coverflow, full html e-mail, gebruikersgemak...

Kijk, als je dingen er uit laat die de iPhone wel heeft, maar een ander ding niet, ja dan is het niet zo moeilijk..

denk ook even aan batterijduur en afmetingen..
apple doet juist hetzelfde met hun eigen vergelijkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Anoniem: 180516 schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 19:55:
[...]

apple doet juist hetzelfde met hun eigen vergelijkingen.
Waar staat een vergelijking van Apple dan met andere telefoons?

Veel mensen denken dat Apple als een gek bezig is dit ding de hemel in te prijzen, maar dat zijn vooral de Apple fans.. Tuurlijk, steve jobs noemt het product revolutionair, maar dat zegt elke CEO van zijn nieuwst product op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Eswip schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 19:59:
[...]

Waar staat een vergelijking van Apple dan met andere telefoons?

Veel mensen denken dat Apple als een gek bezig is dit ding de hemel in te prijzen, maar dat zijn vooral de Apple fans.. Tuurlijk, steve jobs noemt het product revolutionair, maar dat zegt elke CEO van zijn nieuwst product op de markt.
Ghehe, zoek is even goed in dit topic. * DaannO denkt aan de vergelijking van Apple met de N95, Treo 750 en BB ;)

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/pr/library/2007/06/competitivedatachart2.jpg
* DaannO gooit het figuurlijke balletje terug naar Eswip!

[ Voor 17% gewijzigd door DaannO op 30-06-2007 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Apple iPhone competitive data:

- geen BT DUN mogelijk als modem voor laptop
- geen uitbreidbaar geheugen
- geen voicedialing
- geen removable battery
- alleen met kut AT&T te gebruiken
- etc. :P

Dat schema is niet voor niets door Apple opgesteld he ;)

Wat ik me afvraag trouwens, de iPhone heeft toch wel een dergelijk geheugen dat niet alles foetsie is als de batterij op 0% terechtkomt?

[ Voor 6% gewijzigd door Stereotomy op 30-06-2007 20:14 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zit gewoon flash geheugen in vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Voordat we nu weer een specs oorlog krijgen :). Het punt is dat al die vergelijkingen sowieso een beetje onzin zijn, zoals al meerdere keren (ook door de modjes) is aangehaald. Als je nu een willekeurig forum opzoekt met ervaringen over de iPhone dan is iedereen laaiend enthousiast. Dat laat wel zien dat het niet zozeer alleen om de specs gaat, maar vooral om de gebruikersbeleving.

Vrijwel elke telefoon kan MP3s afspelen, maar niet met de interface als een iPhone en daar gaat het om. Hetgeen wat de iPhone kan doet ie gewoon erg goed, misschien wel beter dan elke telefoon op de markt. Tuurlijk zijn er nog genoeg kleine gebreken en enkele grote features die missen, maar daar wegen de voordelen blijkbaar ruimschoots tegenop.
Stereotomy schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 20:12:
Wat ik me afvraag trouwens, de iPhone heeft toch wel een dergelijk geheugen dat niet alles foetsie is als de batterij op 0% terechtkomt?
Tuurlijk, er zit gewoon Nand flash in.

[ Voor 16% gewijzigd door Hoedje op 30-06-2007 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Anoniem: 180516 schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 20:13:
Er zit gewoon flash geheugen in vermoed ik.
Dat mag ik hopen, anders wordt het zo'n domper :P

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Stereotomy schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 20:14:
[...]

Dat mag ik hopen, anders wordt het zo'n domper :P
WM 2003 perikelen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Stereotomy schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 20:12:
Apple iPhone competitive data:

- geen BT DUN mogelijk als modem voor laptop
Da's erg jammer idd.
- geen uitbreidbaar geheugen
- geen voicedialing
- geen removable battery
Niet boeiend imo.
- alleen met kut AT&T te gebruiken
Pardon? Heb je persoonlijke ervaring met ATT ofzo?
't is gewoon NAND flash van samsung, dus maak je daar geen zorgen om. En d'r zit ook een klein batterijtje in om de clock door te laten lopen enzo. Standaard gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
- geen removable battery
Ik weet wat Apple ziet als de mee loop tijd van de iPhone, maar huidige batterijen gaan vaak niet langer mee dan 2 jaar bij apparaten die zo `intensief` gebruikt gaan worden als de iPhone. Dus dat lijkt me wel degelijk een kritiek punt CyBeR. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DaannO schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 20:24:
[...]

Ik weet wat Apple ziet als de mee loop tijd van de iPhone, maar huidige batterijen gaan vaak niet langer mee dan 2 jaar bij apparaten die zo `intensief` gebruikt gaan worden als de iPhone. Dus dat lijkt me wel degelijk een kritiek punt CyBeR. :)
Dunno. Ik heb nog nooit de batterij van m'n telefoon(s) vervangen. M.a.w. voor mij niet boeiend. En twee jaar is lang voor een telefoon. De meeste telefoons worden, ongeacht de status van de batterij, na een jaar vervangen. De iPhone heeft een contract van twee jaar, dus dat past ook mooi bij je voorspelling.

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeR op 30-06-2007 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
CyBeR schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 20:26:
[...]

Dunno. Ik heb nog nooit de batterij van m'n telefoon(s) vervangen. M.a.w. voor mij niet boeiend. En twee jaar is lang voor een telefoon. De meeste telefoons worden, ongeacht de status van de batterij, na een jaar vervangen. De iPhone heeft een contract van twee jaar, dus dat past ook mooi bij je voorspelling.
Afgezien van de productie fouten van sommige batterijen die vervangen moeten worden eerder dan gepland is het alsnog een slechte zaak. Maar we gaan nu wel erg mieren neuken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

CyBeR schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 20:26:
[...]

Dunno. Ik heb nog nooit de batterij van m'n telefoon(s) vervangen. M.a.w. voor mij niet boeiend.
Palm heeft meerdere malen verkondigd dat het uitbrengen van de Treo 600 zonder verwisselbare batterij de grootste ontwerpfout was die ze hebben kunnen maken: alle Treo's daarna hebben een verwisselbare batterij. In principe hebben alle smart- en featurephones van het kaliber iPhone een verwisselbare batterij, omdat het heel, heel klote is als je niet eens meer bij je telefoonlijst kunt als je batterij op is.

Het is gewoon een feature die Apple heeft gecompromiteerd voor de dunne formfactor. Een verwisselbare batterij geeft altijd extra mm's aan het design.
Pardon? Heb je persoonlijke ervaring met ATT ofzo?
En geen van ons heeft persoonlijke ervaring met de iPhone: zullen we dan maar meteen ophouden met het discussieren daarover dan, pardon? 8)7

Doe voor de lol eens een Google search op "best carrier US". Ik krijg dan meteen een hele lijst hits, o.a. van CNet, artikel 10 dagen geleden gepubliceerd:
What readers say
At the time of this writing, T-Mobile is the favorite carrier among CNET users. America's fourth largest wireless provider has an average user rating of 7.3, the highest among the major national carriers. Verizon Wireless is second with a 7.1 rating, Sprint Nextel has a 6.6 score, and AT&T (formerly Cingular) came in last with an average user rating of 6.2.

http://reviews.cnet.com/4520-3504_7-6744056-1.html
Gecombineerd met veel klachten over de iPhone die niet Apple maar AT&T gerelateerd zijn, weet je wel genoeg. Zoek zelf maar eens op reviews van netwerken in de US, dan weet je dat dit niet uit de duim gezogen is.

[ Voor 39% gewijzigd door Stereotomy op 30-06-2007 20:36 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Stereotomy schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 20:31:
[...]

En geen van ons heeft persoonlijke ervaring met de iPhone: zullen we dan maar meteen ophouden met het discussieren daarover dan, pardon? 8)7

Doe voor de lol eens een Google search op "best carrier US". Ik krijg dan meteen een hele lijst hits, o.a. van CNet, artikel 10 dagen geleden gepubliceerd:
Dat zal best. Maar om zonder eigen ervaring ATT een 'kut-operator' te noemen gaat me wat ver. Da's net zoiets als zeggen dat dat een fiets niet lekker rijdt zonder er op gezeten te hebben. Je weet dat iedereen, altijd klaagt over z'n mobiele operator? Ze zijn altijd te duur, of ze hebben niet genoeg bereik, of ze doen dit niet, of dat niet, etc.? Dat is een universal truth die helaas nog niet neergeschoffeld is door een operator die wel weet wat de klanten willen. ATT klanten klagen over Verizon, Verizon klanten klagen over ATT, etc.

Dat Verizon zo hoog scoort snap ik trouwens ook niet: die zetten zo ongeveer alles op de telefoon uit, waarna je kunt betalen om 't weer aan te laten zetten of voor een vergelijkbare feature. Via bluetooth ringtones naar je Vz telefoon sturen? Vergeet 't maar, dat kan alleen als je ringtones koopt bij Verizon.

Dat T-Mobile hoog scoort is wel weer leuk: Dat is een Europees bedrijf ;) Gaat dus mischien ook nét anders om met de markt.

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 30-06-2007 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
CyBeR schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 20:38:
[...]

Dat zal best. Maar om zonder eigen ervaring ATT een 'kut-operator' te noemen gaat me wat ver. Da's net zoiets als zeggen dat dat een fiets niet lekker rijdt zonder er op gezeten te hebben. Je weet dat iedereen, altijd klaagt over z'n mobiele operator? Ze zijn altijd te duur, of ze hebben niet genoeg bereik, of ze doen dit niet, of dat niet, etc.? Dat is een universal truth die helaas nog niet neergeschoffeld is door een operator die wel weet wat de klanten willen. ATT klanten klagen over Verizon, Verizon klanten klagen over ATT, etc.

Dat Verizon zo hoog scoort snap ik trouwens ook niet: die zetten zo ongeveer alles op de telefoon uit, waarna je kunt betalen om 't weer aan te laten zetten of voor een vergelijkbare feature. Via bluetooth ringtones naar je Vz telefoon sturen? Vergeet 't maar, dat kan alleen als je ringtones koopt bij Verizon.

Dat T-Mobile hoog scoort is wel weer leuk: Dat is een Europees bedrijf ;) Gaat dus mischien ook nét anders om met de markt.
Dude, je gaat serieus een provider verdedigen waarvan jij en of wij geen ervaring hebben en waaruit een goede bron blijkt dat hij gewoon de slechtste van het rijtje is?! Dat klinkt niet echt logisch imho :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
[...]
Palm heeft meerdere malen verkondigd dat het uitbrengen van de Treo 600 zonder verwisselbare batterij de grootste ontwerpfout was die ze hebben kunnen maken: alle Treo's daarna hebben een verwisselbare batterij. In principe hebben alle smart- en featurephones van het kaliber iPhone een verwisselbare batterij, omdat het heel, heel klote is als je niet eens meer bij je telefoonlijst kunt als je batterij op is.
Dat is wel een grappig gegeven, dat wordt dan interessant hoe dat uiteindelijk overeind blijft bij toekomstige iPhone modellen. Op zich doen ze 't natuurlijk ook zo bij de iPod. Dus het is geen heel gek idee, voor telefoons weer wel...
DaannO schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 20:41:
[...]
Dude, je gaat serieus een provider verdedigen waarvan jij en of wij geen ervaring hebben en waaruit een goede bron blijkt dat hij gewoon de slechtste van het rijtje is?! Dat klinkt niet echt logisch imho :?
Het is de grootste provider van Amerika en ook nog redelijk duur, dus ze zullen vast wel iets goed doen ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Hoedje op 30-06-2007 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Niet persee. Ik wil dat niet doen zonder persoonlijke ervaring, goed of slecht. En ik weet hoe die dingen werken: de 'grote' bedrijven (En AT&T is het grootste telecombedrijf in de VS, en vroeger voordat 't opgesplitst werd het grootste bedrijf ter wereld) krijgen vrijwel altijd lagere scores omdat er andere verwachtingen zijn dan van kleinere (T-Mobile is de kleinste landelijke operator daar). IMO zijn die polls gewoon geen goede bron.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 30-06-2007 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

[...]

Zeg gerust goede bronnen. Zie deze Google hits, allemaal geven ze aan dat AT&T in de achterhoede te vinden is qua customer satisfaction.
CyBeR schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 20:38:
[...]

Dat zal best. Maar om zonder eigen ervaring ATT een 'kut-operator' te noemen gaat me wat ver. Da's net zoiets als zeggen dat dat een fiets niet lekker rijdt zonder er op gezeten te hebben. Je weet dat iedereen, altijd klaagt over z'n mobiele operator?
Ja, en de hele truc van customer satisfaction rankings is dus juist wie relatief het minst en wie het meest klaagt over zijn operator, dat hoef ik je toch niet uit te leggen?
IMO zijn die polls gewoon geen goede bron.
Meerdere onafhankelijke polls die hetzelfde bevestigen noem ik juist de beste bron die je kunt hebben. Natuurlijk heb je ook nog een horde subjectieve bronnen: kijk maar naar alle iPhone reviews die er al te lezen zijn: iedereen prijst de iPhone de hemel in maar kraakt AT&T af om de service en het bereik. Misschien dat je dat dan een betere bron vindt. :)
de 'grote' bedrijven (En AT&T is het grootste telecombedrijf in de VS, en vroeger voordat 't opgesplitst werd het grootste bedrijf ter wereld) krijgen vrijwel altijd lagere scores
Ja, daarom staan KPN en Vodafone in Nederland bijvoorbeeld ook in zo'n slecht daglicht, toch? :+

[ Voor 23% gewijzigd door Stereotomy op 30-06-2007 20:49 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Stereotomy schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 20:46:
[...]

Meerdere onafhankelijke polls die hetzelfde bevestigen noem ik juist de beste bron die je kunt hebben. Natuurlijk heb je ook nog een horde subjectieve bronnen: kijk maar naar alle iPhone reviews die er al te lezen zijn: iedereen prijst de iPhone de hemel in maar kraakt AT&T af om de service en het bereik. Misschien dat je dat dan een betere bron vindt. :)
Consumenten zijn per definitie geen goede bron. Zo subjectief als de pest. Zodra ze een slechte customer service rep aan de lijn hebben maakt 't feit dat ze nooit een dropped call hebben al niet meer uit.
Ja, daarom staan KPN en Vodafone in Nederland bijvoorbeeld ook in zo'n slecht daglicht, toch? :+
Yep. Op een andere manier alleen: over bereik hebben we hier van geen enkele operator nog echt te klagen, tenzij je letterlijk in een hutje op de hei woont mischien. Maar d'r zijn genoeg dingen waarover nog elke dag over elke operator geklaagd wordt. Om maar even dicht bij huis te blijven: het zogenoemde "zorgeloos onbeperkte" internet van Vodafone. De absurde policy van gebruik van mobiel internet bij KPN. De cap op de snelheid van het (als enige trouwens) onbeperkte internet van T-Mobile.

Oh en dan hebben we 't nog niet eens gehad over het geklaag over de ronduit absurde tarieven in 't buitenland.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 30-06-2007 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ik ben het hier wel eens met Stereotomy omdat hij met duidelijke bronnen komt. Apple is ook een mega groot bedrijf en die weet gewoon goed te scoren en AT&T niet en dat is een feit dus punt toch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Nou, even een ander onderwerp om te bashen dan. ;)

Iemand het opiniestuk op de voorpagina gelezen die helemaal het punt van de iPhone mist, een aantal redenatiefouten bevat, om maar te zwijgen van die grappige ja-knikkers bij de reacties? :+

redactieblog: Apple iPhone: geen nieuws is goed nieuws?

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Uhuh, ik vond vooral de opmerking over de bouwkwaliteit en de vergelijking met de Wii (nee, die is lekker tweakbaar) geweldig :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DaannO schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 20:52:
Ik ben het hier wel eens met Stereotomy omdat hij met duidelijke bronnen komt. Apple is ook een mega groot bedrijf en die weet gewoon goed te scoren en AT&T niet en dat is een feit dus punt toch?!
Apple heeft een compleet ander aanzien dan het gemiddelde telecombedrijf. Sterker nog, Apple heeft een aanzien waar elke topman van elk gemiddeld bedrijf in welke branche dan ook natte dromen over heeft. Maar het is niet zo dat ze niets fout kunnen doen. Het is alleen zo dat ze heel veel dingen juist op de goede manier doen. Ik wil ook wel een lijstje van veelgehoorde klachten over Apple-producten opsommen als je wilt?

Je kunt AT&T eigenlijk een beetje vergelijken met Microsoft: veel gebruikt, veel geklaag, vooral van mensen die 't helemaal niet gebruiken, maar ondertussen leveren ze best redelijke producten.
Stereotomy schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 20:55:
Nou, even een ander onderwerp om te bashen dan. ;)

Iemand het opiniestuk op de voorpagina gelezen die helemaal het punt van de iPhone mist, een aantal redenatiefouten bevat, om maar te zwijgen van die grappige ja-knikkers bij de reacties? :+

redactieblog: Apple iPhone: geen nieuws is goed nieuws?
Mja ik ben gestopt dat te lezen omdat ik gewoon niet meer verder kon.

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeR op 30-06-2007 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

He fijn, een onderwerp waar we het allemaal over eens zijn. :')

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stereotomy schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 21:15:
He fijn, een onderwerp waar we het allemaal over eens zijn. :')
Ik vond het wel leuk om te lezen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

iPhone activation problems widespread, serious (updated)

Following yesterday’s rollout of Apple’s iPhone on AT&T’s wireless mobile phone network, many once-excited customers found themselves frustrated and disappointed after activation-related delays prevented use of their new $499 and $599 devices. As pointed out by iLounge reader Steve Rubel, and confirmed by two iLounge editors with similar issues, a large number of first-day iPhone customers have fanned out across the Internet to describe failures by AT&T to properly start service on the new phones.

http://ilounge.com/index....blems-widespread-serious/
Ja, zit je daar met je iBrick dankzij AT&T :P

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Stereotomy schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 21:43:
[...]

Ja, zit je daar met je iBrick dankzij AT&T :P
En als je verder leest weet je waarom: Sprint, Verizon en T-Mobile kunnen de grote hoeveelheid porting requests niet aan. Bestaande klanten hebben de iPhone binnen een minuut of drie geactiveerd (met enkele uitzonderingen van mensen die proberen bepaalde zakelijke abo's te gebruiken, wat nog niet kan), en nieuwe klanten die een nieuw nummer willen ipv een oude porteren ook.

Dit is dus waarom je zonder eigen ervaringen dat soort statements gewoon niet kunt maken.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 30-06-2007 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Hoedje schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 20:14:
Voordat we nu weer een specs oorlog krijgen :). Het punt is dat al die vergelijkingen sowieso een beetje onzin zijn, zoals al meerdere keren (ook door de modjes) is aangehaald. Als je nu een willekeurig forum opzoekt met ervaringen over de iPhone dan is iedereen laaiend enthousiast. Dat laat wel zien dat het niet zozeer alleen om de specs gaat, maar vooral om de gebruikersbeleving.

Vrijwel elke telefoon kan MP3s afspelen, maar niet met de interface als een iPhone en daar gaat het om. Hetgeen wat de iPhone kan doet ie gewoon erg goed, misschien wel beter dan elke telefoon op de markt. Tuurlijk zijn er nog genoeg kleine gebreken en enkele grote features die missen, maar daar wegen de voordelen blijkbaar ruimschoots tegenop.

[...]

Tuurlijk, er zit gewoon Nand flash in.
Valt trouwens ook wel tegen hoe enthousiast mensen zijn en dat van rijen voor de winkels mag ook wel een beetje genuanceerd worden als je een heleboel sites mag geloven.

Klein filmpje over een drukke rij nadat de iPhone een half uur eerder was gelanceerd: http://video.google.com/v...4779013527973080948&hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Dit is dus waarom je zonder eigen ervaringen dat soort statements gewoon niet kunt maken.
Dat is dus echt onzin.

In ELKE tak van industrie wordt customer satisfaction gemeten, ook in telecom, en talloze onafhankelijke studies wijzen AT&T aan als een van de slechtste in Amerika, en *dat* is an sich argument genoeg om als buitenstaander te zeggen: Okay, misschien is AT&T niet Amerika's beste provider. Dan kun je hoog en laag lullen over dat jij individuele klanten geen goede graadmeter vindt, etc. maar dit is hoe grote bedrijven hun serviceniveau meten. Vertel anders eens, hoe doen ze dat bij jou op het werk? Hoe meten ze jullie service-niveau?

Ik werk in de medische technologie: niet alleen wordt het effect van een bepaald medicijn of behandelmethode getest door waardes in het bloedplasma oid te meten, maar worden er ook uitgebreide questionnaires voor patienten gebruikt, en dan heb ik het over wetenschappelijk onderzoek aan een academisch ziekenhuis. Het is een geaccepteerd wetenschappelijke toetsingsmethode voor elke industrie.

En dan nu over dit specifieke geval: een betere service van AT&T was bijvoorbeeld het aanpassen van het foutmeldingsscherm. In plaats van alleen te zeggen dat de boel vast is gelopen, had er kunnen staan: de boel is vastgelopen omdat uw oude provider de nummerportering niet snel genoeg kan doorvoeren. Overigens, in de reacties (niet alleen deze site) staat vaak dat AT&T-klanten met een family-plan en een oude Cingular business-plan dit probleem hebben.
DaannO schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 21:52:
[...]

Valt trouwens ook wel tegen hoe enthousiast mensen zijn en dat van rijen voor de winkels mag ook wel een beetje genuanceerd worden als je een heleboel sites mag geloven.
Ja, de meeste blogs die ik heb gelezen rapporteerden dat na 1,5-2 uur de rijen alweer opgelost waren, en dat rond middernacht er echt geen kip meer te vinden was. Ook hebben veel mensen vanochtend om 9 uur 's ochtends een iPhone gehaald, en toen was er ook niemand meer. :+

Dus ja, en grote hype, maar nee, niet zo'n grote hype. O-)

[ Voor 18% gewijzigd door Stereotomy op 30-06-2007 21:57 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 17:53:
Yep, dat heet EvDO (zit op de Palm Treo 700p bijv.) maar volgens mij wordt dat nog niet zo heel erg veel gebruikt. Als je dacht dat de data abonnementen voor de iPhone duur waren dan moet je eens kijken naar die EvDO data abonnementen. Zoek maar eens uit wat je bij een Verizon e.d. moet betalen voor een Palm Treo 700p. Toen bij de introductie waren er prijzen die op de 100 dollar per maand zaten en dat was voor het middenmoot abonnement zo'n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Zucht, laat maar. Inderdaad, wat consumenten denken is een uitstekende manier om een objectief beeld van een telecomoperator te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
DaannO schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 21:52:
[...]

Klein filmpje over een drukke rij nadat de iPhone een half uur eerder was gelanceerd: http://video.google.com/v...4779013527973080948&hl=en
Volgens MSMobiles was het een uur :> , maar hoezo valt het tegen hoe enthousiast mensen zijn? Het feit dat er een rij is, zegt volgens mij al genoeg ;) : Youtube & Flickr.

Nog een leuk artikel van Time (http://www.time.com/time/...le/0,8599,1639068,00.html), ik ben wel heel benieuwd naar de verkoopcijfers :).

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 01-07-2007 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Je laatste linkje doet het niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
wbt de rijen.. lees dit stuk eens:

http://arstechnica.com/ne...-sell-out-that-wasnt.html

Feit is en blijft, zoveel telefoons van welk bedrijf zijn nog nooit verkocht binnen 24 uur. Men dacht allemaal dat de telefoons uitverkocht zouden zijn, maar dat leek mij zowiezo erg sterk.

Een telefoon is vaak wat anders dan bv een iPod, vaak zitten mensen nog aan een contract vast waardoor ze niet zomaar (kosteloos) kunnen overstappen. Ik denk dat gisteren een goede dag voor Apple is geweest qua iPhone verkoop. Nu met de vele positieve reviews van gebruikers verwacht ik dat de iPhone het de komende maanden nog steeds wel goed zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eswip schreef op zondag 01 juli 2007 @ 00:27:
wbt de rijen.. lees dit stuk eens:

http://arstechnica.com/ne...-sell-out-that-wasnt.html

Feit is en blijft, zoveel telefoons van welk bedrijf zijn nog nooit verkocht binnen 24 uur. Men dacht allemaal dat de telefoons uitverkocht zouden zijn, maar dat leek mij zowiezo erg sterk.

Een telefoon is vaak wat anders dan bv een iPod, vaak zitten mensen nog aan een contract vast waardoor ze niet zomaar (kosteloos) kunnen overstappen. Ik denk dat gisteren een goede dag voor Apple is geweest qua iPhone verkoop. Nu met de vele positieve reviews van gebruikers verwacht ik dat de iPhone het de komende maanden nog steeds wel goed zal doen.
Punt is dat je de winkel inloopt, je geld betaald, je een iPhone krijgt en thats it. Dan is de drempel lager dan wanneer je in de winkel zelf een contract af moet sluiten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Anoniem: 37526 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 00:31:
[...]

Punt is dat je de winkel inloopt, je geld betaald, je een iPhone krijgt en thats it. Dan is de drempel lager dan wanneer je in de winkel zelf een contract af moet sluiten. :)
Mwa, ik denk dat _zelfs_ (de meeste) amerikanen wel nadenken wanneer het om zoveel geld gaat... De drempel zal misschien wat lager zijn, maar ik denk dat veel mensen toch echt even wachten hoe het nou echt voelt (zelf uitproberen), en als ze net een nieuwe telefoon/contract hebben, toch nog wel even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Eerste reactie op ars was wel spot on:
GAH! You people. If there isn't enough on launch day (Wii, PS3) you complain. If there's enough on launch day (iPhone) you still complain. Is there anything you don't complain about?!
De rest van het draadje daar is ook wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Het schermpje van de iPhone is echt heel mooi :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2007/06/iphone-prada-touch-top.jpg
Klik op de foto voor meer foto's.

En hier nog een leuk filmpje met de verschillende effecten (voornamelijk overgangen) die gebruikt zijn: http://www.engadget.com/2...iphone-on-screen-effects/. Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124565

'Apple kondigt maandag Europese iPhone aan'

Bron: http://www.newswireless.net/index.cfm/article/3466

[quote]: Het gerucht gaat dat Apple al aanstaande maandag bekend zal maken wanneer de iPhone in Europa beschikbaar zal komen. Het bedrijf zou met distributiedeals met een drietal bedrijven de laatste obstakels uit de weg hebben geruimd.

Bron van het nieuws is de doorgaans goed geïnformeerde eWeek- en NewsWireless-redacteur Guy Kewney, die wist te vertellen dat de distributie van de iPhone in samenwerking met telco's Vodafone en T-mobile en retailer Carphone Warehouse zal geschieden. Belangrijker nog is het bericht dat de Europese consument direct de beschikking over een nieuwe versie zal krijgen, die in tegenstelling tot de Amerikaanse editie voorzien zal zijn van heuse 3G-ondersteuning. Terwijl Amerikanen het met Edge-functionaliteit moeten doen, zou de Europese iPhone van meet af aan hsdpa-support krijgen. Reden voor deze rappe koerswijziging is volgens Kewney de vele kritiek die Apple nog voor zijn telefoon goed en wel is uitgebracht, voor zijn kiezen kreeg.

De iPhone zou over uitstekende internetfunctionaliteit beschikken, maar bij gebrek aan iets beters dan Edge zouden de Amerikanen daar maar weinig plezier aan kunnen beleven. Ook de beslissing om met meer dan één telco in zee te gaan zou door kritiek op het Amerikaanse model zijn ingegeven: de minimum abonnementsprijs van zestig dollar per maand zou Apple hebben doen inzien dat er in Europa wel wat concurrentie tussen aanbieders mag zijn. Overigens zou ook de geringe marktpenetratie van Apple Stores in Europa een reden zijn om met meerdere distributeurs in zee te gaan. Hoewel het nieuws volgens Kewney maandag officieel naar buiten zou worden gebracht, zal de iPhone op ons continent voorlopig nog op zich laten wachten. De verwachting is echter wel dat de Applefoon nog dit jaar de Atlantische Oceaan zal oversteken - al zal uiteraard even moeten worden afgewacht of Kewney het wel bij het rechte eind heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:38

alienfruit

the alien you never expected

Maar geen Flash (Lite) ondersteuning op de iPhone :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-06 14:13
-edit- laat maar

[ Voor 108% gewijzigd door m3gA op 01-07-2007 06:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik mag toch hopen dat het syncen van je contacten twee kanten opwerkt. Zowel richting Outlook als richting de iPhone neem ik aan? maw: dan heb je al je gegevens nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
It appears that most of AT&T's 1800 retail stores sold out of iPhones within hours of going on sale.
“Virtually all of our stores sold out of the iPhone last night,” AT&T spokesman Mark Siegel said, declining to specify how many units had been sold.

According to anecdotal reports on the forums, some AT&T stores received as few as 20 units for sale, while others claimed in excess of 100.

Meanwhile, at this time, according to Apple's online search tool shows 24/164 stores that are currently sold out. Apple Stores, however, received significantly more stock of iPhones than the AT&T stores.
http://www.macrumors.com/...andt-sold-out-of-iphones/

Gaat dus toch nog wel aardig hard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 11:22
Lt. Marx schreef op zondag 01 juli 2007 @ 08:58:
[...]

Ik mag toch hopen dat het syncen van je contacten twee kanten opwerkt. Zowel richting Outlook als richting de iPhone neem ik aan? maw: dan heb je al je gegevens nog!
Mja, voor de mensen die wel een smartphome/pda/etc hebben en niet de synchronisatie mogelijkheden gebruiken. Alle gegevens weg!

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

alienfruit schreef op zondag 01 juli 2007 @ 06:22:
Maar geen Flash (Lite) ondersteuning op de iPhone :'( :'(
Als ik zie wat Flash aan resources slurpt onder Windows, Linux en MacOS X dan is het een geschenk uit de hemel dat het niet op de iPhone zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ppl schreef op zondag 01 juli 2007 @ 14:45:
[...]

Als ik zie wat Flash aan resources slurpt onder Windows, Linux en MacOS X dan is het een geschenk uit de hemel dat het niet op de iPhone zit.
Aangezien er alleen maar AJAX apps op de iPhone draaien, hoe wil je dan met een zelfgemaakte app animatie tonen?

Verder doet Flash het onder Windows prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Iemand de guided tour al gezien van de iPhone? Heb toch nog wel wat wow-momentjes gehad hoor. Je kan niet van apple houden (zoals ik een beetje), maar alleen gekeken naar hoe het ding werkt, het gebruiksgemak. Meesterlijk hoor.

Klik hier om de guided tour te downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 37526 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 14:53:
[...]

Aangezien er alleen maar AJAX apps op de iPhone draaien, hoe wil je dan met een zelfgemaakte app animatie tonen?
Ook dit heb ik al eerder laten zien, maar ok: http://www.abrahamjoffe.com.au/ben/canvascape/

Komt geen flash aan te pas. Alleen javascript.

jpboere: al twee weken geleden ;)

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 01-07-2007 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Haha, ja, ik loop een beetje achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeR schreef op zondag 01 juli 2007 @ 15:32:
[...]

Ook dit heb ik al eerder laten zien, maar ok: http://www.abrahamjoffe.com.au/ben/canvascape/

Komt geen flash aan te pas. Alleen javascript.

jpboere: al twee weken geleden ;)
Dat zie ik, maar is het voor een developer niet goedkoper Flash te gebruiken? Goed, een SDK voor de iPhone is natuurlijk het goedkoopst om voor te developpen, maar hey, dat wil Steve niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Omg, deze dan http://www.dumpert.nl/mediabase/19473/7adef895/index.html

Vrouw koopt voor 800 dollar de eerste plaats in de rij, zodat ze alle iPhones kan kopen om ze vervolgens op eBay te zetten... om er daarna achter te komen dat er maar één iPhone per klant wordt verkocht in de AT&T winkels _O- .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoedje schreef op zondag 01 juli 2007 @ 16:55:

Vrouw koopt voor 800 dollar de eerste plaats in de rij, zodat ze alle iPhones kan kopen om ze vervolgens op eBay te zetten... om er daarna achter te komen dat er maar één iPhone per klant wordt verkocht in de AT&T winkels _O- .
Toppertje, en die gast die reageert te droog! I don't think she was too happy! Hahaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-06 09:27

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Hoedje schreef op zondag 01 juli 2007 @ 16:55:

Geniaal! Vooral hoe die jongen die vooraan stond uiteindelijk gewoon een gratis iPhone heeft gekregen voor niets. _/-\o_

Die vrouw kan die ene iPhone waar ze minstens $1300,- aan heeft uitgegeven niet eens aan de straatstenen kwijt, ze zijn in de V.S. nog op redelijk grote schaal op voorraad. Als je nu op eBay kijkt, dan zie je enorm veel iPhones staan, maar er wordt alleen geboden op de iPhones die onder de prijs verkocht worden. De iPhones waar men winst op probeert te maken wordt gewoon helemaal niet op geboden. Die vrouw zal er dus hoe dan ook verlies op maken en terecht.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft hij een gratis iPhone gekregen dan? Ik vernam zelf dat hij voor de 800 dollar een iPhone heeft gekocht, en dat dat bedoeld werd met "free iPhone" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat denk ik ook, en voor 800 dollar heb je geen iPhone hoor, en zeker niet met al die accessoires, reken eerder maar op 2500 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-06 09:27

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Anoniem: 37526 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 17:36:
Heeft hij een gratis iPhone gekregen dan? Ik vernam zelf dat hij voor de 800 dollar een iPhone heeft gekocht, en dat dat bedoeld werd met "free iPhone" :)
Dat bedoelde ik ook.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Anoniem: 76345 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 17:41:
Dat denk ik ook, en voor 800 dollar heb je geen iPhone hoor, en zeker niet met al die accessoires, reken eerder maar op 2500 dollar.
Jij hebt wel gewoon naar de prijs van de telefoon gekeken op apple.com voor je dit typte? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-03 10:01

Wietse

¯¯¯¯¯

Jk_W schreef op zondag 01 juli 2007 @ 18:04:
[...]

Jij hebt wel gewoon naar de prijs van de telefoon gekeken op apple.com voor je dit typte? :?
Waarschijnlijk heeft hij ook het bedrag dat je per maand moet betalen 24x bij opgeteld, dit zie je wel vaker bij iPhone bashers. Zo kost mijn Nokia 6230i ook ineens EUR 1100,-.

Moet niet gekker worden, wanneer je bijv een auto koopt, moet je er dan ook de vaste maandlasten (benzine, verzekering) 60x bij op tellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZeTt schreef op zondag 01 juli 2007 @ 18:10:
[...]

Waarschijnlijk heeft hij ook het bedrag dat je per maand moet betalen 24x bij opgeteld, dit zie je wel vaker bij iPhone bashers. Zo kost mijn Nokia 6230i ook ineens EUR 1100,-.

Moet niet gekker worden, wanneer je bijv een auto koopt, moet je er dan ook de vaste maandlasten (benzine, verzekering) 60x bij op tellen?
Het punt is dat je de Nokia 6230i los voor 200 euro kan kopen, met een prepaid simkaart van 15 euro. Dat kan met een iPhone weer niet.
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.