[iPhone] Discussietopic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 10.761 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hoedje schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:38:
[...]

Vodafone is zich juist nu aan 't focussen op Europa, het wereldwijde netwerk is gewoon onhaalbaar. Ze dachten dat ze dezelfde mobieltjes overal ter wereld konden aan bieden en zo enorme synergievoordelen konden behalen. Helaas werkt het zo niet.
Hmm ok, maar blijft Vodafone op dit moment iig en waarschijnlijk voorlopig nog een enorme aanwezigheid hebben ook buiten europa.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Review van iemand die de iPhone 2 weken heeft gehad:

http://online.wsj.com/art...1361649057.html?mod=blogs

en andere reviews:

http://digitaldaily.allthingsd.com/20070626/iphone-reviews/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:19
CyBeR schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:43:
[...]

Hmm ok, maar blijft Vodafone op dit moment iig en waarschijnlijk voorlopig nog een enorme aanwezigheid hebben ook buiten europa.
Dat is zeker waar. Maar op zich is het niet zo'n probleem dat AT&T de iPhone voert in Amerika vs. Verizon.
Walt: When will there be an iPhone that runs on the fastest, so-called “3G” networks?
Steve: Walt, you know we don’t talk about future products. Again, Wi-Fi is far faster than 3G networks.
Walt: Will you follow the pattern you set with the iPod and bring out less costly models? If so, when?
Steve: We don’t talk about future products.
Walt: This first model is missing some features some other smart phones have, like video recording, instant messaging and real-time GPS navigation. Do you plan to upgrade iPhones purchased now so they have these features? If so, when?
Steve: We don’t talk about future products.
:D

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-06 21:50
Vodafone, ruk.. moet ik gaan switchen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-06 14:35

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

CyBeR schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:29:
Moet haast wel in dat geval. Vodafone heeft maar in drie landen EDGE. (Ierland, Tjechië en Slovenië)
Heb je daar een bronnetje bij?

Enne: vodafone <3 iPhone <3 UMTS (3G) :*)

[ Voor 8% gewijzigd door LtMarx op 27-06-2007 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107938

Ik volg dit forum al een tijdje en ben aardig fan van de Iphone, nu al.. Wat ik wel erg grappig vind is hoeveel er nu al gepost wordt op fora!
Wat ik me afvraag er zijn een aantal punten waarover getwijfeld wordt.. Maar een van de dingen die ik denk ik er ga missen (gebruik nu tmo Vario) is knippen en plakken.. Hoe denken jullie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Voor de liefhebbers, de details (zie www.wireless.att.com):
- $499 ex BTW voor de 4GB versie, $599 voor de 8 GB versie.
- alleen icm 2-jaars abo
- goedkoopste nieuw abo is $59.99 ex BTW per maand (voice $40 + unlimited data bundel $20). Voice zonder data kan niet, goedkopere voice abo's heeft AT&T niet.
- als je al een voice abo hebt lopen moet je de $20 data abo erbij nemen (maar het goedkoopste AT&T Wireless abo is $40, dus dat levert je geen extras op)
- $36 aansluitkosten

En nog wat extra addertjes in de kleine letters:
- $ 1.25 "compliance costs" per maand
- extra "government fees" (in californie komt dat op 7%)

Ter vergelijking: de Palm Treo 750 kost bij AT&T:
- los $549
- icm 2-jaars abo: $399 min $200 actiekorting = $199
Komt er dus op neer dat bij AT&T de iPhone $300-400 duurder dan die Treo is. Hoe duur is de Treo 750 in Nederland?

[ Voor 9% gewijzigd door Dreamvoid op 27-06-2007 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Van de Vodafone website:

Per maand € 32,50
Eenmalig € 33,61

Gelijk het pakket bestellen
Toestel » Palm Treo 750v Windows Mobile Email
Abonnement » OndernemersBundel 22,50 2 jaar
Aanbiedingen » + Van €22,50 voor €17,50
+ Gratis Vervangende Toestel Service VIP
+ 3 maanden gratis Windows Mobile E-mail Nationale bundel
Extra's »
+ Windows Mobile E-mail Nationale bundel 2 jaar

http://www.vodafone.nl/sh...reo_750v&_requestid=36001

Moeilijk te zeggen. Want als de iPhone erg aanslaat in de VS, kunnen ze hier in Europe *nog* een hogere prijs voor vragen.

[ Voor 10% gewijzigd door Stereotomy op 27-06-2007 14:22 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Stereotomy schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:21:
Van de Vodafone website:

Per maand € 32,50
Eenmalig € 33,61

Gelijk het pakket bestellen
Toestel » Palm Treo 750v Windows Mobile Email
Abonnement » OndernemersBundel 22,50 2 jaar
Aanbiedingen » + Van €22,50 voor €17,50
+ Gratis Vervangende Toestel Service VIP
+ 3 maanden gratis Windows Mobile E-mail Nationale bundel
Extra's »
+ Windows Mobile E-mail Nationale bundel 2 jaar

http://www.vodafone.nl/sh...reo_750v&_requestid=36001

Moeilijk te zeggen. Want als de iPhone erg aanslaat in de VS, kunnen ze hier in Europe *nog* een hogere prijs voor vragen.
Scheve vergelijking, abonnementen voor ondernemers/bedrijven zijn in NL (en ook de VS btw.) stukken goedkoper dan abonnementen voor consumenten.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Hoedje schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:23:
[...]

Scheve vergelijking, abonnementen voor ondernemers/bedrijven zijn in NL (en ook de VS btw.) stukken goedkoper dan abonnementen voor consumenten.
Okee:

http://www.kpn.com/kpn/sh...=398790/typeofpage=77285#

Een Treo 750 kost met een 2-jarig KPN 60 abonnement:

160 EUR los + 60 EUR/maand voor 0,12 EUR/min en /SMS (dus ongeveer 500 belminuten).

[ Voor 39% gewijzigd door Stereotomy op 27-06-2007 15:03 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Laat ik eens een gok doen naar de voorwaarden van Vodafone voor NL. Mijn kristallen bol zegt:
- iPhone ("Europe Edition" met HSDPA) voor €399 (4GB) of €499 (8GB)
- alleen icm 2 jaar abo
- minimaal €35/maand + Zorgeloos Mobiel Internet a €9,50

(ofwel, iets goedkoper dan in de VS, maar daar is mobiele telefonie gewoon een stuk duurder dan hier)

Benieuwd hoe ver ik er over 6 maanden van af blijk te zitten 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Dreamvoid op 27-06-2007 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Het toetsenbord ziet er erg goed uit: http://www.apple.com/iphone/usingiphone/keyboard_medium.html. De functionaliteit is duidelijk een stuk beter dan ik eerst dacht. Aanrader om even te kijken!

Vooral het einde laat de kracht zien van het intelligente toetsenbord. Gewoon met twee duimen drukken en veel er naast zitten en toch gaat het typen razendsnel, vanwege de predictive tekst en de toetsen die groter en kleiner worden _/-\o_

[ Voor 38% gewijzigd door Hoedje op 27-06-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebradenkip
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-05 20:55
Dreamvoid schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 15:24:
Laat ik eens een gok doen naar de voorwaarden van Vodafone voor NL. Mijn kristallen bol zegt:
- iPhone ("Europe Edition" met HSDPA) voor €399 (4GB) of €499 (8GB)
- alleen icm 2 jaar abo
- minimaal €35/maand + Zorgeloos Mobiel Internet a €9,50

(ofwel, iets goedkoper dan in de VS, maar daar is mobiele telefonie gewoon een stuk duurder dan hier)

Benieuwd hoe ver ik er over 6 maanden van af blijk te zitten 8)
Dan mogen ze weleens iets doen aan de voorwaarden van Zorgeloos Mobiel Internet.
De huidige voorwaarden:
Zorgeloos Mobiel Internet
- Met Zorgeloos Mobiel Internet kun je binnen
Nederland met de mobiele telefoon op het
internet zoveel je maar wilt om onder meer te
surfen, chatten en e-mailen.
- Voor ?Zorgeloos Mobiel Internet? geldt de
?normaal gebruik?-clausule, dat wil zeggen
dat je binnen Nederland tot 50 MB per maand
onbeperkt toegang hebt tot internet.

- Na overschrijding van dit normaal gebruik zal
Vodafone contact opnemen met Contractant
om het gebruik te matigen. Indien overschrijding
van het normaal gebruik gedurende drie
maanden plaatsvindt binnen een periode van
12 maanden, kan Vodafone het boven normaal
gebruik in een daaropvolgende maand in
rekening brengen. Contractant wordt hierover
voorafgaand door Vodafone geïnformeerd.
50MB is natuurlijk niets met een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Ik besef me net dat er voor VNC ook een webclient is, dan wordt de iPhone voor netwerkbeheerders wel interresant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-06 14:35

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ die op java werkt wat de iPhone niet ondersteund!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
gebradenkip schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 15:57:
50MB is natuurlijk niets met een iPhone.
50 MB is ook niets met een N95, Treo of W950i - dat is geen iPhone-specifiek probleem. Maar ZMI is nou eenmaal Vodafone's enige mobiel internet produkt voor consumenten. Ik denk overigens dat aan die grens wel wat gesleuteld gaat worden zodra de eerste rekeningen bij mensen op de mat gaan vallen. Of ze maken een "onbeperkt online" produkt voor €20.

[ Voor 44% gewijzigd door Dreamvoid op 27-06-2007 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
De officiele tech specs (uitgebreide versie) zijn door Apple op de website gezet: http://www.apple.com/iphone/specs.html.

Opmerkelijk is dat er een dock zit bij de iPhone. Ook krijg je een stroomadapter, die zit ook al tijdje niet meer bij de verschillende iPod modellen. Verder speculeert Engadget dat er bij de bluetooth headset ook een dock zit, hiermee kun je naast de iPhone ook de headset opladen. Op de site van Apple wordt nog niet vermeld of de andere dock los verkocht wordt of bij de headset zit.

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2007/06/iphoneaccessories.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19
New York times heeft een leuke review en een geweldige video review _/-\o_

Ergens halverwege site moet je het kunnen vinden.
http://www.nytimes.com/20...n&oref=slogin&oref=slogin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hoedje schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 18:10:
De officiele tech specs (uitgebreide versie) zijn door Apple op de website gezet: http://www.apple.com/iphone/specs.html.

Opmerkelijk is dat er een dock zit bij de iPhone.
Is bij de introductie al bekend geworden.
Ook krijg je een stroomadapter, die zit ook al tijdje niet meer bij de verschillende iPod modellen.
Uiteraard. Een telefoon zonder lichtnetadapter kun je niet verkopen. Dan zit je op een gegeven moment ergens zonder laptop (als je die uberhaupt al hebt neem je die ook niet altijd mee) met een bijna-lega iPhone, en met de adapter kun je 'm dan net zoals elke andere telefoon gewoon uit de muur opladen. Ik zou me verbaasd hebben als die er niet bij zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
CyBeR schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 18:13:
[...]

Is bij de introductie al bekend geworden.
Ehm, volgens mij hebben ze toen niet bevestigd dat die ook echt gratis meegeleverd zou worden. Maar dat zou ik niet zeker weten.
Uiteraard. Een telefoon zonder lichtnetadapter kun je niet verkopen. Dan zit je op een gegeven moment ergens zonder laptop (als je die uberhaupt al hebt neem je die ook niet altijd mee) met een bijna-lega iPhone, en met de adapter kun je 'm dan net zoals elke andere telefoon gewoon uit de muur opladen. Ik zou me verbaasd hebben als die er niet bij zat.
Dat dachten mensen ook van MP3 spelers, inmiddels hebben veel fabrikanten het voorbeeld van Apple gevolgd.

Maar dit lijkt veel op de strategie met de iPod. Eerst veel accessoires meeleveren en dan later alles schrappen en het product goedkoper aanbieden. Daarmee zorg je dat early-adaptors zich niet genaaid voelen en je kunt toch de prijs toch redelijk scherp verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hoedje schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 18:17:
[...]

Dat dachten mensen ook van MP3 spelers, inmiddels hebben veel fabrikanten het voorbeeld van Apple gevolgd.
Right, dat was ik er vergeten bij te zeggen: mensen zijn een stuk minder pissed off als hun iPod leeg is en ze hebben geen losse oplader meegeleverd gekregen dan wanneer hun telefoon 't niet doet. iPod leeg -> "Oh, jammer maar eens een computer zoeken." Telefoon leeg -> "kut godverdomme waarom heb ik geen oplader erbij gekregen?"
Maar dit lijkt veel op de strategie met de iPod. Eerst veel accessoires meeleveren en dan later alles schrappen en het product goedkoper aanbieden. Daarmee zorg je dat early-adaptors zich niet genaaid voelen en je kunt toch de prijs toch redelijk scherp verlagen.
Mja in dat opzicht zie ik de dock nog wel ge-axed worden, maar ik denk niet dat de oplader verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49627

Hoe meer ik er van zie, hoe minder enthousiast ik eigenlijk word. Als ik het allemaal even laat bezinken dan valt het eigenlijk een beetje tegen. Wat wil ik nou eigenlijk met zo'n 'portable device'?
- Ik heb een iPod dus ik zal de iPhone echt niet gaan gebruiken als muziek speler.
- Internet, really who cares. Is wel even goed om dat niet altijd bij je te hebben.
- Foto's en video wil ik op een echt scherm zien.
- Vodafone? no way, ik wil een echte provider.

Dan blijft voor mij eigenlijk de bediening over. En die gewoon buitengewoon goed. Maar om voor de bediening van een telefoon nou zoveel euro's neer te tellen is eigenlijk gekkenwerk.

Hoe meer ik er over nadenk: Waarom zijn smartphones eigenlijk niet aangeslagen? is dat enkel de bediening? Ik denk het niet. Ik denk eigenlijk dat al die functionaliteit "op straat" geen knip voor en stuiver waard is. Het is leuk om mee te spelen maar functioneel ho maar. Ik wil bijvoorbeeld geen route opzoeken onderweg, dat weet ik wel voordat ik weg ga. Een leuk restaurantje zoek ik wel ipv google maps.

Nee voor mij is het echt een leuk hebbedingetje, maar net een iets te duur hebbedingetje. De aankondiging heeft mij te lang geduurd, ik ben over mijn koopgeilheid heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
CyBeR schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 18:20:
[...]

Right, dat was ik er vergeten bij te zeggen: mensen zijn een stuk minder pissed off als hun iPod leeg is en ze hebben geen losse oplader meegeleverd gekregen dan wanneer hun telefoon 't niet doet. iPod leeg -> "Oh, jammer maar eens een computer zoeken." Telefoon leeg -> "kut godverdomme waarom heb ik geen oplader erbij gekregen?"
Dat ben ik helemaal met je eens. Een lege telefoon is net ff een stukje vervelender dan een lege iPod. Alhoewel het onderscheidt met de iPhone een beetje wegvalt :+

Anyway, ik vind het een nette bundel. Het verzacht toch de hoge prijs iets. Daarbij is een dock best een onderscheidende feature. Er zijn weinig telefoons (ook smartphones) waar een dock bijzit, of zelfs als optie verkrijgbaar is. Ik ben wel heel benieuwd of er een video out zit op de iPhone. Dat is een punt, bedenk ik me net, waar we nog niets over gehoord hebben. Terwijl dat handig zou zijn voor presentaties en gewoon het bekijken van video's op een groot scherm.

Nu kunnen met een gerust hart 3-6 maanden wachten, totdat de iPhone hier uitkomt met (hopelijk) allerlei updates en verbeteringen voor de minpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoop in de toekomst een wireless video uitgang, dat zou pas innovatie zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebradenkip
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-05 20:55
Dreamvoid schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:02:
[...]

50 MB is ook niets met een N95, Treo of W950i - dat is geen iPhone-specifiek probleem. Maar ZMI is nou eenmaal Vodafone's enige mobiel internet produkt voor consumenten. Ik denk overigens dat aan die grens wel wat gesleuteld gaat worden zodra de eerste rekeningen bij mensen op de mat gaan vallen. Of ze maken een "onbeperkt online" produkt voor €20.
Klopt, maar een N95, Treo of W950i kan je ook bij bijvoorbeeld KPN halen, waar je wel onbeperkt internet hebt voor €10 per maand. In die zin is het wel een iPhone-specifiek probleem. Maar waarschijnlijk er inderdaad een onbeperkt data-abonnement bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

gebradenkip schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 19:25:
[...]

Klopt, maar een N95, Treo of W950i kan je ook bij bijvoorbeeld KPN halen, waar je wel onbeperkt internet hebt voor €10 per maand. In die zin is het wel een iPhone-specifiek probleem. Maar waarschijnlijk er inderdaad een onbeperkt data-abonnement bijkomen.
Onbeperkt is 't ook bij KPN niet. Alleen T-Mobile doet dat, en dat is weer gecapped qua snelheid.

(Echt, de mate waarin de telco's je afzetten is ongeloveloos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207627

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ja en die werkt ook nog als bluetooth headset, wat Apple toch wel niet allemaal kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:58
Anoniem: 49627 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 18:25:
Hoe meer ik er van zie, hoe minder enthousiast ik eigenlijk word. Als ik het allemaal even laat bezinken dan valt het eigenlijk een beetje tegen. Wat wil ik nou eigenlijk met zo'n 'portable device'?
- Ik heb een iPod dus ik zal de iPhone echt niet gaan gebruiken als muziek speler.
- Internet, really who cares. Is wel even goed om dat niet altijd bij je te hebben.
- Foto's en video wil ik op een echt scherm zien.
- Vodafone? no way, ik wil een echte provider.

Dan blijft voor mij eigenlijk de bediening over. En die gewoon buitengewoon goed. Maar om voor de bediening van een telefoon nou zoveel euro's neer te tellen is eigenlijk gekkenwerk.
Inderdaad; hoe meer je er van ziet, hoe minder hij wordt :D Als ie 2-3 maand terug te koop was geweest had ik hem wel gehaald, maar nu zie je steeds meer de nadelen: alleen bij vodafone, niet los te koop, geen GPS, geen eigen applicaties installeren, toch vrij groot voor een telefoon.
Enige 'leuke' is dan de touchscreen iPod, maar of dat een 2-jaars telefoonabonnement waard is?
Hoe meer ik er over nadenk: Waarom zijn smartphones eigenlijk niet aangeslagen? is dat enkel de bediening?
Dat valt toch wel mee? Heb zelf een Vario en die bevalt prima. Enige wat ik mis is GPS, maar er komt binnenkort een opvolger uit. Of de opvolger van de MDA Compact III, met VGA scherm, FM-radio, GPS etc... Dan is zo'n iPhone toch meer een overpricede gadget.
De aankondiging heeft mij te lang geduurd, ik ben over mijn koopgeilheid heen.
Yep, same here...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Koopgeilheid heb ik niet, maar ik moet Apple wel nageven een fantastische entree gemaakt te hebben in het featurephone/smartphone segment, en dat veel van hun arrogantie niet eens zo misplaatst was. Ze hebben gewoon goed over het product nagedacht, en de juiste afwegingen gemaakt. Heel netjes, en het product an sich verdient complimenten.

En persoonlijk hoop ik dat ze bij Palm eindelijk wakker worden en van *hun* arrogantie afkomen van het steeds iteraties van de Treo 600 uit te brengen. :')

[ Voor 19% gewijzigd door Stereotomy op 27-06-2007 20:49 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Anoniem: 49627 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 18:25:
Hoe meer ik er over nadenk: Waarom zijn smartphones eigenlijk niet aangeslagen?
Niet aangeslagen? De Nokia N95 en N73 staan in de top 5 van bestverkochte consumentenmobieltjes, en HTC en Blackberry regeren het zakelijk segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 20:11
Hoorde ik nou iemand roepen dat Vodafone geen echte provider is? Waar wordt dat nou weer op gebaseerd. De tarieven zijn te hoog, dat klopt. Ben er wel tevreden over verder :)

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het trouwens jammer dat Wifi eigenlijk amper gebruikt wordt. Denk aan het streamen van films naar je AppleTV / Airport Express, syncen over Wifi, films uit je iTunes library naar je iPhone streamen, het zou allemaal mogelijk moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 18:39
Maat van mij gaat volgende week naar de US op en neer om er 1 te kopen, mafketel...

[ Voor 25% gewijzigd door Uberprutser op 27-06-2007 21:30 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:19
Ballebek schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:29:
Maat van mij gaat volgende week naar de US op en neer om er 1 te kopen, mafketel...
Die gaat van een zeer koude kermis thuiskomen. De iPhone gaat alleen werken MET een AT&T abbo. Je kan de iPhone pas gebruiken wanneer je deze hebt geactiveerd in iTunes....daar moet je dus allemaal (VS) gegevens gaan invoeren, zodat je dan meteen een abbo aanvraagd. D.w.z. iPhone in EU/NL gaat gewoon niet lukken...

En om nog wat bij te dragen aan de mega hype van de iPhone...de verpakking:

Afbeeldingslocatie: http://images.appleinsider.com/iphone-box-070627-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.appleinsider.com/iphone-box-070627-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.appleinsider.com/iphone-box-070627-3.jpgAfbeeldingslocatie: http://images.appleinsider.com/iphone-box-070627-4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Het komt uit dit filmpje: http://youtube.com/watch?v=ERyQ21BEC6s. Ongelofelijk dat hij overal op dubbelklikt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hoedje schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 22:48:
Het komt uit dit filmpje: http://youtube.com/watch?v=ERyQ21BEC6s. Ongelofelijk dat hij overal op dubbelklikt 8)7
Mja, z'n clicks registreren zo te zien niet heel goed. Ik krijg ook niet 't idee dat 'ie echt heel 'confident' bezig is hoor. Sowieso doet 'ie alles met z'n duim om de een of andere reden :? Als ik dat even nadoe hier kom ik voornamelijk met m'n nagel tegen oppervlakten aan, en dat werkt idd niet op 't scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
CyBeR schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 22:51:
[...]

Mja, z'n clicks registreren zo te zien niet heel goed. Ik krijg ook niet 't idee dat 'ie echt heel 'confident' bezig is hoor. Sowieso doet 'ie alles met z'n duim om de een of andere reden :? Als ik dat even nadoe hier kom ik voornamelijk met m'n nagel tegen oppervlakten aan, en dat werkt idd niet op 't scherm.
Hij doet dat volgens mij zodat z'n hand niet voor het schermpje zit, terwijl hij het bedient. Maar misschien heb je gelijk dat ie het daarom doet, maar het valt wel op dat ie steeds heel snel achterelkaar dubbelklikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Nog meer slecht nieuws voor de importeurs:
quote: Apple Q&A
Can I use my iPhone internationally?
iPhone is a quad-band GSM phone and will work around the world. Before you travel, make sure that international dialing and roaming are enabled through AT&T and that the places you’re going offer GSM coverage. Visit AT&T help for more information.

Can I “unlock” iPhone and use it with another wireless carrier?
AT&T is the exclusive wireless carrier for iPhone in the United States. If you currently use another wireless carrier, you can choose to transfer your number when you activate your AT&T account.

Can I use the SIM card from my current mobile phone?
You should use the SIM card that came preinstalled in the iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180516

Hoedje schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 22:55:
[...]

Hij doet dat volgens mij zodat z'n hand niet voor het schermpje zit, terwijl het bedient. Maar misschien heb je gelijk dat ie het daarom doet, maar het valt wel op dat ie steeds heel snel achterelkaar dubbelklikt :P
Het is ook spijtig dat hij niet eens een tekstje typt. Want dat is wel de grootste vraag denk ik. Typt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
DaannO schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 00:02:
Nog meer slecht nieuws voor de importeurs:

[...]
Yup, alhoewel ik wel benieuwd ben hoe lang het duurt voordat de activatiebeveiliging gehacked wordt. Het lijkt me echt een oplossing voor het activeren die daarom schreeuwt... maar misschien heeft Apple echt iets goeds verzonnen, ik hoop 't voor AT&T.
Anoniem: 180516 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 00:05:[...]
Het is ook spijtig dat hij niet eens een tekstje typt. Want dat is wel de grootste vraag denk ik. Typt het goed.
Had je dit al gezien:
Hoedje schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 15:53:
Het toetsenbord ziet er erg goed uit: http://www.apple.com/iphone/usingiphone/keyboard_medium.html. De functionaliteit is duidelijk een stuk beter dan ik eerst dacht. Aanrader om even te kijken!

Vooral het einde laat de kracht zien van het intelligente toetsenbord. Gewoon met twee duimen drukken en veel er naast zitten en toch gaat het typen razendsnel, vanwege de predictive tekst en de toetsen die groter en kleiner worden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik denk wel dat er idioten zijn die hem in Amerika laten activeren en subscriben op een (vrienden-)account aldaar, en de iPhone al roamend in Europa gaan gebruiken. :P

Good for AT&T. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Stereotomy op 28-06-2007 00:12 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180516

Had je dit al gezien:

[...]
De website van apple zou ik nu niet meteen neutraal noemen.
Het zou natuurlijk kunnen dat het zo goed werkt maar het kan evengoed zijn dat dat filmpje 20 keer opnieuw opgenomen is om het sneller te laten lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Anoniem: 180516 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 00:18:
[...]

De website van apple zou ik nu niet meteen neutraal noemen.
Het zou natuurlijk kunnen dat het zo goed werkt maar het kan evengoed zijn dat dat filmpje 20 keer opnieuw opgenomen is om het sneller te laten lijken.
Kijk even hoeveel typefouten hij maakt.. Als ze het vlekkeloos zouden doen, hadden ze die er wel uit gelaten.

Daarbij zijn ook de reviews erg te spreken over het toetsenbord.. daar zou ik me echt geen zorgen over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat je ook ziet is dat als de iPhone gokt dat je op een bepaalde toets gaat drukken, dat de iPhone die ene toets verbreed qua raakvlak. Dat gaat volgens mij behoorlijk tegen werken als je een niet Amerikaans woord typen wilt.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 28-06-2007 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Het is uit de reviews wel duidelijk naar voren gekomen dat het virtuele toetsenbordje absoluut niet goed werkt zonder het corrigeersysteem van de iPhone. Alle reviewers en ook Apple zelf zeggen dat je daar dus hevig op moet vertrouwen om tot een goed resultaat te komen. Alleen dan kun je met een goed tempo, zonder al teveel fouten, doortypen.

Het systeem staat of valt dus met de woordenschat van de ingebouwde woordenlijst, eventueel in combinatie met hoe 'slim' het systeem die woordenlijst on-the-fly weet te implementeren. Een niet onbelangrijke vraag is dus: hoe goed zal de iPhone in Europa verschillende talen ondersteunen? Van het Fins tot het Nederlands, van het Spaans tot het Denemarkens: alle woordenlijsten moeten compleet zijn, en de implementatie moet ook minstens even feilloos zijn.

En hoe zit het als je (net zoals ik persoonlijk overigens) vaak tussen Engels, Nederlands en Duits moet switchen? Moet ik manueel de boel zo instellen elke keer dat ik de juiste taal geïntepreteerd krijg? Off zal ich than rare dingen kriegen? :P

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Stereotomy schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 01:58:
Het is uit de reviews wel duidelijk naar voren gekomen dat het virtuele toetsenbordje absoluut niet goed werkt zonder het corrigeersysteem van de iPhone. Alle reviewers en ook Apple zelf zeggen dat je daar dus hevig op moet vertrouwen om tot een goed resultaat te komen. Alleen dan kun je met een goed tempo, zonder al teveel fouten, doortypen.

Het systeem staat of valt dus met de woordenschat van de ingebouwde woordenlijst, eventueel in combinatie met hoe 'slim' het systeem die woordenlijst on-the-fly weet te implementeren. Een niet onbelangrijke vraag is dus: hoe goed zal de iPhone in Europa verschillende talen ondersteunen? Van het Fins tot het Nederlands, van het Spaans tot het Denemarkens: alle woordenlijsten moeten compleet zijn, en de implementatie moet ook minstens even feilloos zijn.

En hoe zit het als je (net zoals ik persoonlijk overigens) vaak tussen Engels, Nederlands en Duits moet switchen? Moet ik manueel de boel zo instellen elke keer dat ik de juiste taal geïntepreteerd krijg? Off zal ich than rare dingen kriegen? :P
Het zo gewoon weg super zijn als je on-the-fly woorden kan tikken die niet je moeder-taal is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Eehh als jullie het woordenboek kennen wat MAC OSX heeft... Had je ook geweten dat dat wel goed zit ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 37526 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 01:30:
Wat je ook ziet is dat als de iPhone gokt dat je op een bepaalde toets gaat drukken, dat de iPhone die ene toets verbreed qua raakvlak. Dat gaat volgens mij behoorlijk tegen werken als je een niet Amerikaans woord typen wilt.
Inderdaad. Da's ook een van de hoofredenen dat ik wacht op een europese release ipv nadat iemand erachter gekomen is hoe je de SIMlock er af moet halen er een van daar hierheen te halen. Ik type veel Engelse sms'jes, maar ook veel Nederlandse. En Nederlands typen op een T9 telefoon die geen nederlands kent schiet evengoed niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KeeZ schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:34:
Eehh als jullie het woordenboek kennen wat MAC OSX heeft... Had je ook geweten dat dat wel goed zit ;)
Precies, en er staat OS X op, dus dat komt wel goed. Al hoop ik niet dat het installeren van alle talen mij 1.3 gigabyte gaat kosten :P

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 28-06-2007 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 37526 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:47:
[...]

Precies, en er staat OS X op, dus dat komt wel goed. Al gaat dat wel ruimte kosten, volgens mij zijn alle talen in OS X iets van 1.3 gigabyte. Dan moet je toch echt wel voor de 8 gigabyte iPhone gaan :)
Hodaar, dat is de complete grootte van alle vertalingen van alle apps inclusief eventueel vertaalde graphics en weetikhet. De woordenboeken zijn een stuk kleiner ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Laatst online: 03-06 14:45

Yoozer

minimoog

Iets wat me opviel - ja, late quote, eigenlijk:
Steve Jobs:
Cingular doesn’t want to see their West Coast network go down because some application messed up.
Wat wil dat wel niet zeggen over de kwaliteit van het netwerk? :P

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02:32

dawuss

gadgeteer

Yoozer schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:34:
Iets wat me opviel - ja, late quote, eigenlijk:

Wat wil dat wel niet zeggen over de kwaliteit van het netwerk? :P
Iets zegt me dat het daarbij niet gaat om één iPhone, maar om de collectieve schade die een paar duizend van die dingen aan zouden kunnen richten als er massaal crappy software gebruikt wordt (denk aan DDOS).

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:14

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

was dit al gesignaleerd?

http://nu.nl/news/1131162...ropa_via_Vodafone%27.html

nog niet op de FP gezien iig.

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja.

David Pogue heeft weer wat vragen beantwoord: http://www.nytimes.com/20...ss&oref=slogin&oref=login (nytimes acct nodig).

Zo blijkt de on-screen keyboard 't te doen in landscape mode als je in de browser zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:53
hihi

Afbeeldingslocatie: http://loisaida.net/iPhoneScene/IMG00041.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49627

Bizar. Wat moeten ze eigenlijk met een iPhone? Als je zo sneu bent dat je daar gaat zitten dan heb je vast geen vrienden om daadwerkelijk te bellen. Vrienden zouden je namelijk behoeden van een dergelijke actie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:53
Anoniem: 49627 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 14:05:
[...]
Bizar. Wat moeten ze eigenlijk met een iPhone? Als je zo sneu bent dat je daar gaat zitten dan heb je vast geen vrienden om daadwerkelijk te bellen. Vrienden zouden je namelijk behoeden van een dergelijke actie. :)
Precies, plus dat het een graad of 35/40 is in New York met aardig wat regen en het nu niet de veiligste stad is om met je CC of 600e. op straat s nachts te vertoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turrrbothijs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-03-2023
trouwens er zit toch geen radio op, zou die dus ook werken met de radio remote van de ipod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

turrrbothijs schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 14:51:
trouwens er zit toch geen radio op, zou die dus ook werken met de radio remote van de ipod?
Volgens Pogue wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
radio remote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
En het scherm ziet er in het zonnetje ook super uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.giiks.com/images/Silicon-Valley/iphone-cupertino-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
De tot nu toe grootste gemissen in de iPhone imho:
  1. Cut/Copy/Paste option
  2. Stereo Bluetooth (A2DP)
  3. MP3 ringtones
  4. Adobe Flash not supported in Safari browser
  5. Video capture
  6. MMS-messaging
  7. No removable battery
  8. No edit of Word and Excel files – you can only view them
  9. Direct iTunes access
  10. Instant messaging
  11. Games
Lijstje even netjes overgenomen van iemand. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94847

Ik gok dat het een kwestie van tijd is voordat de meeste dingen op het lijstje wel kunnen...

Verder zou ik wel willen dat ik fulltime medewerker was bij apple.....die krijgen er gewoon één! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 15:57
Vanmorgen in mijn mailbox via wat vrienden in de beurs/bankwereld.
Brussel (TIJD-NIEUWSLIJN) - De iPhone, de langverwachte multimedia-gsm van het Amerikaanse Apple, ligt morgen in de Amerikaanse winkels. België en de rest van Europa moeten nog enkele maanden geduld hebben. De recensenten zijn unaniem enthousiast over het toestel. De hype was gerechtvaardigd, luidt het.

'Ondanks enkele gebreken is de iPhone een mooi en grensverleggend toestel', stelt Walt Mossberg, de technologiecolumnist van The Wall Street Journal. 'De intelligente vingertoetsinterface maakt het gebruik van een toetspen en de meeste knoppen overbodig, alhoewel het soms extra stappen toevoegt aan gebruikelijke functies.' Ook de recensenten van de New York Times en USA Today zijn positief over de software en het design van de iPhone. Zij achten de gemiddelde kostprijs van 550 dollar (410 euro) gerechtvaardigd. Met de iPhone integreert Apple zijn populaire iPod in een gsm.

Sinds de iPhone in januari in San Francisco werd voorgesteld, heerste een hype over het nieuwe toestel. Waarnemers menen dat de marketing voor het nieuwe Apple-speeltje de meest succesrijke is geweest sinds de promotie voor de 1964 Mustang van de autobouwer Ford en het besturingssysteem Windows 95 van de computergigant Microsoft. Volgens het Amerikaanse marketingstrategiebureau Ries & Ries mocht de iPhone op meer berichtgeving rekenen dan eender welk ander product voor de uiteindelijke verkoop. De onderzoekers van JupiterResearch berekenden dat Apple ongeveer 100 miljoen dollar spendeert aan de lancering. Dat is ongeveer de helft van wat Microsoft aan Windows 95 spendeerde. 'Apple is een van de weinige merken die een product een zeker aura kan aanmeten. Ze creëerden een 'buzz' die een eigen leven ging leiden', stelt Matt Williams van het reclamebureau Martin Agency. De details van de iPhone werden slechts mondjesmaat vrijgegeven om de interesse van de consument aan te wakkeren. De boodschap van het eerste televisiespotje tijdens de uitreiking van de Oscars luidde kortweg 'hello'. De hype vond zijn oorsprong dus grotendeels in de mond-tot-mondreclame, een techniek die Apple onder de knie heeft sinds de lancering van de Macintosh-computer in 1984. Wat maakt dat het aantal dollars die naar de reclamecampagnes vloeien, beperkt blijft.

Apple wil in 2008, nadat het toestel in Europa en Azië ook op de markt is, 10 miljoen iPhones verkopen. Dat is goed voor 1 procent van de naar schatting 1 miljard mobiele telefoons die over de toonbank gaan. Daarmee blijft Apple een kleine garnaal in een sector die wordt gedo-mineerd door het Finse Nokia, het Amerikaanse Motorola en het Zuid-Koreaanse Samsung. Marktleider Nokia verwacht volgend jaar 550 miljoen gsm's te verkopen, 55 keer meer dan Apple dus. Zelfs in het engere segment van de geavanceerde toestellen met mp3 en e-mail - de zogenaamde 'smartphones' - blijft het verschil heel groot. De Finnen mikken voor 2008 op 250 miljoen stuks.

De groten zijn niettemin op hun hoede. Padmasree Warrior, de technologietopman van Motorola, stelt in de Financial Times dat de iPhone zwaktes vertoont, maar de man vreest wel de impact van het nieuwe toestel. Apple is met de iPhone natuurlijk niet aan zijn proefstuk toe. De iPod heeft door de combinatie van design, vernieuwing en gebruiksgemak vanuit het niets heel snel het marktleiderschap veroverd. En dat terwijl Apple niet eens de eerste producent van mp3-spelers was.

Over de ambities na 2008 sprak Apple zich voorlopig niet uit. 'Vanaf het uitgangspunt (1 procent in 2008) bouwen we verder', verklaarde Apple-topman Steve Jobs bij de voorstelling in januari. De gedelegeerd bestuurder verwacht wel dat de iPhone na de Macintosh-computer en de iPod het op twee na belangrijkste product van de groep wordt. De voorbije vijf jaar verdriedubbelde de gecombineerde omzet van Mac's en de iPods in 2006 tot zowat 20 miljard dollar.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-06 14:18
Ik begrijp niet dat iedereen het zo normaal vindt...
8Gb voor $ 599,-
dan 2 jaar lang $60,- per maand betalen... En dat vinden ze redelijk bij Iphone...

$2039,- voor 2 jaar.
Dus $ 85,- per maand: 450 minuten en 200 smsjes....

NEEE je mag het niet vergelijken... nee, nee...
Ik denk echt dat ze die prijzen in €uropa moeten aanpassen... Wij leven namelijk niet op de pof...

Stel je vindt de Nokia N95 een beetje concurrerend:
Je koopt 'm : € 625,-
En dan pak je een simonly bij welke provider ook... ALTIJD goedkoper uit....

Ik begrijp gewoon niet dat niemand ook maar een beetje kritiek op de prijzen heeft, want ik vind de Iphone verder wel een rete geil ding, ook al mist die nog steeds bepaalde features en is 8Gb eigenlijk achterhaald voor zo'n duur toestel...

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Sorry, maar dit is echt al een paar keer uitgelegd. :X

De AT&T abonnementen voor de iPhone zijn HEEL fair, vergeleken met wat de andere normale abonnementen in Amerika kosten, voor andere Smartphones! Dan ben je voor vergelijkbare minuten, een vergelijkbaar bedrag kwijt. Daarom zijn de prijzen NORMAAL.

Je moet de iPhone abonnementen in Amerika natuurlijk vergelijken met ANDERE abonnementen in Amerika, en niet met die van ons in Nederland. Dat snap je toch wel? 8)7

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Misschien een leuk artikel om door te lezen: iPhone Now Costs Less than Ballmer's Lame Motorola Q.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Tja, zelfs ik als niet-Apple fan moet toegeven dat ze het tot nu toe ontzettend puik doen. Ben benieuwd naar de komende weken als de plebs het device krijgen en er massaal over geblogd wordt. ;)

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124565

Hier nog een keer de plus/min punten van de iphone..(bron de volkskrant)

http://www.volkskrant.nl/...ts/thumbnail.jsp?id=91828

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-06 14:18
Ja, ik heb gelezen dat dat al een paar keer is uitgelegd...

maar toch blijf ik van mening dat... ;)

Nou ja, het is ook afwachten, misschien valt het in oktober / november ook allemaal wel mee...
Kan me er nu ook niet drukker om maken :P

Nog bedankt voor die laatste 2 linkjes...

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55194

Ik zit dus in Amerika. Maar ik ga er dus geen halen (Heb een contract met Verizon en heb ook niet zoveel geld :P). Maar mijn baas gaat er wel eentje halen in de komende week ofzo. Dus ik zal er wel een klein verslagje van maken en misschien een paar kliekjes. Maar ik denk dat iedereen er wel een review ervan gaat schrijven in de komende dagen dus zo speciaal ben ik ook weer niet :P. Maar ik kan niet wachten om erzelf mee te spelen.

edit:
Ik werk dus in een authorized Apple Reseller and Service Center. Krijg ik een iPhone? nee :( . Mogen wij de iPhone verkopen? nee :( . blah!

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 55194 op 29-06-2007 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Anoniem: 124565 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 01:24:
Hier nog een keer de plus/min punten van de iphone..(bron de volkskrant)

http://www.volkskrant.nl/...ts/thumbnail.jsp?id=91828
Ik krijg altijd jeuk als mainstream-journalisten over tech onderwerpen gaan schrijven. Ze zitten er altijd net naast.

Niet alleen slaan sommige claims nergens op, aangezien er geen concurrerende phone is die bepaalde dingen wel kan (geen TV-out als minpunt voor de iPhone, bijvoorbeeld), sommige dingen zijn domweg fout (als minpunt staat geen BT verbinding met headsets, maar er is BT en er komt ook een speciale Apple-designed headset, maar het is niet uitgesloten dat een generieke BT headset ook werkt).

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Stereotomy schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 02:09:
[...]
maar het is niet uitgesloten dat een generieke BT headset ook werkt).
Sterker nog, dat werkt gewoon. En de BT headset werkt ook gewoon met andere telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-06 15:20

alienfruit

the alien you never expected

Ik krijg ook een iPhone om te recenseren binnenkort. Alleen zijn er nog vijf journalisten voor mij hier in Australia/Nieuw-Zeeland. Erg jammer. Maar ja, ik heb de tijd :D Geen ondersteuning voor J2ME en Flash Lite is het eerste grote minpunt iig.

[ Voor 18% gewijzigd door alienfruit op 29-06-2007 05:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
minpunten, minpunten ... waarom heeft iedereen het over de minpunten! bekijk het van de postieve kant. Hij is in veel opzichten super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Pixxa schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 07:56:
minpunten, minpunten ... waarom heeft iedereen het over de minpunten! bekijk het van de postieve kant. Hij is in veel opzichten super!
Je bent een tweaker toch of niet?! Dan kan je volgens mij naar beide kanten van het medaillon, anders had ik me hier niet geregistreerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 17:16
90% van alle minputen zijn op te lossen door firmware updates en software patches. Geloof maar dat Apple zo goed bezig is dat ze deze zaken wel degelijk in hun achterhoofd houden. Het blijft een gigant maar in het verleden hebben ze laten blijken dat ze zeker wel naar hun klanten luisteren. Er zitten bij Apple best goede ontwerpers en ontwikkelaars en ben dus ook heilig van overtuigd dat men hier wat gaat aan doen.

Tevens, als je het van de andere kant bekijkt....Vodafone gaat vrijwel zeker de iPhone voeren, deze provider beschikt niet over EDGE, gaat de iPhone werken via WAP? Nee absoluut niet want dan krijg je zo ontzettend veel klachten dat het een flopt wordt.

Logische gevold, ons toestel (EMEA) zal beschikken over een UMTS/HSPDA connectie. Ik quote het bericht over een half jaar nog wel even : )

Waar of onwaar? Aan jullie om hier eens logisch over na te denken.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

-nickx- schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 10:28:
90% van alle minputen zijn op te lossen door firmware updates en software patches. Geloof maar dat Apple zo goed bezig is dat ze deze zaken wel degelijk in hun achterhoofd houden. Het blijft een gigant maar in het verleden hebben ze laten blijken dat ze zeker wel naar hun klanten luisteren. Er zitten bij Apple best goede ontwerpers en ontwikkelaars en ben dus ook heilig van overtuigd dat men hier wat gaat aan doen.
Belangrijker is dat Apple de kunst van het weglaten beheerst. Veel mensen lopen enorm te zeiken over allerlei features die ze 'missen', terwijl ze diezelfde features bijna nooit gebruiken. Dat geldt natuurlijk verschillend per persoon en per feature, maar 't komt wel verdomd vaak voor.
Tevens, als je het van de andere kant bekijkt....Vodafone gaat vrijwel zeker de iPhone voeren, deze provider beschikt niet over EDGE, gaat de iPhone werken via WAP? Nee absoluut niet want dan krijg je zo ontzettend veel klachten dat het een flopt wordt.
WAP heeft hier niks mee te maken. Je bedoelt GPRS.
Logische gevold, ons toestel (EMEA) zal beschikken over een UMTS/HSPDA connectie. Ik quote het bericht over een half jaar nog wel even : )

Waar of onwaar? Aan jullie om hier eens logisch over na te denken.
Is wel wat ik ook verwacht.

Anyway, nog wat tot dusver onbekende interface shots:
http://www.thinksecret.com/archives/iphoneinterface/

Grappig trouwens, die calculator. Ik heb er ergens een die er exact hetzelfde uitziet.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 29-06-2007 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
CyBeR schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 10:35:
[...]

Belangrijker is dat Apple de kunst van het weglaten beheerst. Veel mensen lopen enorm te zeiken over allerlei features die ze 'missen', terwijl ze diezelfde features bijna nooit gebruiken. Dat geldt natuurlijk verschillend per persoon en per feature, maar 't komt wel verdomd vaak voor.

[...]

WAP heeft hier niks mee te maken. Je bedoelt GPRS.

[...]

Is wel wat ik ook verwacht.

Anyway, nog wat tot dusver onbekende interface shots:
http://www.thinksecret.com/archives/iphoneinterface/

Grappig trouwens, die calculator. Ik heb er ergens een die er exact hetzelfde uitziet.
Klinkt al een echte kenner. Maar ik ben van mening dat veel van die feutures wel degelijk gebruikt worden en dat af te doen als gezeik door mensen die het toch niet gebruiken is wel een beetje hèèl kort door de bocht imo. Voor veel mensen is het een must om een paar van die dingen op een telefoon te hebben, het verschil zeg maar tussen een deal en no deal. Wat voor de een onbelangrijk is, kan voor de ander wel degelijk belangrijk zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
Ik bedoel inderdaad GPRS,

Prachtige foto's trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
DaannO schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 10:44:
[...]

Klinkt al een echte kenner. Maar ik ben van mening dat veel van die feutures wel degelijk gebruikt worden en dat af te doen als gezeik door mensen die het toch niet gebruiken is wel een beetje hèèl kort door de bocht imo. Voor veel mensen is het een must om een paar van die dingen op een telefoon te hebben, het verschil zeg maar tussen een deal en no deal. Wat voor de een onbelangrijk is, kan voor de ander wel degelijk belangrijk zijn. :)
Als ik echt eens verder denk dan men lange neus dan heb ik het idee dat Apple het weer zo voor elkaar gaat krijgen dat je features dadelijk gewoon aan of uit kunt zetten. Als je een update installeerd dat je kunt aangeven wel of geen dit of dat.

De hardware is er gewoon klaar voor, ik bedoel 700mb voor een OS op een telefoon geeft aan dat je een heel end er mee kunt gaan. Jammer natuurlijk dat de iPhone vrij dicht zit maar ook weer goed aangezien 't product niet verneukt kan worden.

Ik haal een praktijk voorbeeld aan. Ik zelf heb heel lang een qtek gehad met windows mobile 2006... leuk toestel maar zo ontzettend langzaam. Er waren toen van die OMAP overclock tools om je toestel flink te overlockken... ging lekker hoor maar ging ook heel vaak mis, crash en noem maar op om over de batterij niet te spreken die nog sneller leeg ging dan m'n N95 nu : (

Nee, de iPhone gooit het over een andere boeg en dat zullen we wel zien. En voor de mensen die nu zeggen dat de iPhone een kut toestel is en lelijk design heeft, ach... dat zijn zo'n soort mensen die ik vergelijk met andere personen die weigeren om een gsm te kopen of te gebruiken omdat ze er tegen zijn....natuurlijk is design heel persoonlijk, maar ik wil dan wel graag hun smaak wel eens zien : )

Afbeeldingslocatie: http://www.pinetreeweb.com/eer3a-uniform.jpg

Ach, over smaak valt niet te twisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Nee, de iPhone gooit het over een andere boeg en dat zullen we wel zien. En voor de mensen die nu zeggen dat de iPhone een kut toestel is en lelijk design heeft, ach... dat zijn zo'n soort mensen die ik vergelijk met andere personen die weigeren om een gsm te kopen of te gebruiken omdat ze er tegen zijn....natuurlijk is design heel persoonlijk, maar ik wil dan wel graag hun smaak wel eens zien : )
Fijn dat je andere meningen respecteert :X
Als ik echt eens verder denk dan men lange neus dan heb ik het idee dat Apple het weer zo voor elkaar gaat krijgen dat je features dadelijk gewoon aan of uit kunt zetten. Als je een update installeerd dat je kunt aangeven wel of geen dit of dat.
Maar als ze dit ding al zo lang ontwikkeld hebben, waarom stoppen ze de meest simpele dingen er dan al niet in maar moet dit verholpen worden met een software update. Ik kan de logica daarvan niet zien eigenlijk. Ik zou dan zeggen, hè gooi het erin en als ze het niet gebruiken prima, maar we hebben het wel alvast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
  • Laatst online: 14-07-2021
Ik wil een iPhone nano! B-)
Hopen dat ie er ook komt, lekker klein en syncen met iCal en Adresboek.. en Mail maar da's te veel gevraagd geloof ik.. -O-
Ach, dromen mag toch :z

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DaannO schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 10:44:
[...]

Natuurlijk zijn er mensen die bepaalde features wel gebruiken. Waarom denk je dat 't er op zit? Maar de meeste mensen geven aan in hun telefoon driehonderd features te willen, en gebruiken er vervolgens drie of vier: de telefoon, de camera, de audio speler en mischien de kalender.

D'r was in het vorige topic een link naar zo'n onderzoek. Lees dat nog 's want 't klopt voor 100%.

Hoe moeilijk is het om te begrijpen dat je voor een elegante interface niet weg kunt komen met twintigduizend knopjes en opties in een scherm? Daar moet je dingen voor weg laten. Veel ontwikkelaars kunnen dat niet, getuige de grote hoeveelheid brakke software voor Windows en de algemene brakheid van Mac-software die is geschreven door Windows-programmeurs en -converts. (Natuurlijk zijn er uitzonderingen, en Microsoft is redelijk bezig de laatste tijd). De meeste mensen kunnen dat ook niet inzien: 'ik wil die optie, en die, en die, en dit, en dat, en zus, en zo (keer 20) en dat moet dan ook nog 's makkelijk te gebruiken zijn want anders snap ik 't niet'. Veel opties en gebruiksvriendelijk gaan slechts heel zelden samen. Daarom vind ik het helemaal niet verbazingwekkend dat de iPhone een heleboel "veelgebruikte" (niet dus) opties niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
DaannO schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 10:58:
[...]

Fijn dat je andere meningen respecteert :X

[...]

Maar als ze dit ding al zo lang ontwikkeld hebben, waarom stoppen ze de meest simpele dingen er dan al niet in maar moet dit verholpen worden met een software update. Ik kan de logica daarvan niet zien eigenlijk. Ik zou dan zeggen, hè gooi het erin en als ze het niet gebruiken prima, maar we hebben het wel alvast. :)
Ja, daar ben ik het ook helemaal met je eens. Maar misschien wachten ze op de discussie die nu op de site's gaan losbarsten. En ik kan het weten want ik draai www.appeltjesfris.nl en zie regelmatig hits uit cupertino langs komen, ze lezen de site's noteren en horen wat er speelt en implementeren dan dus de meest gevraagde zaken...

Logica?.. ik snap het ook niet maar daar heb ik ook niet voor gestudeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Hoe moeilijk is het om te begrijpen dat je voor een elegante interface niet weg kunt komen met twintigduizend knopjes en opties in een scherm? Daar moet je dingen voor weg laten. Veel ontwikkelaars kunnen dat niet, getuige de grote hoeveelheid brakke software voor Windows en de algemene brakheid van Mac-software die is geschreven door Windows-programmeurs en -converts. (Natuurlijk zijn er uitzonderingen, en Microsoft is redelijk bezig de laatste tijd). De meeste mensen kunnen dat ook niet inzien: 'ik wil die optie, en die, en die, en dit, en dat, en zus, en zo (keer 20) en dat moet dan ook nog 's makkelijk te gebruiken zijn want anders snap ik 't niet'. Veel opties en gebruiksvriendelijk gaan slechts heel zelden samen. Daarom vind ik het helemaal niet verbazingwekkend dat de iPhone een heleboel "veelgebruikte" (niet dus) opties niet heeft.
Ik vraag dan ook niet om nieuwe knoppen, maar nieuwe software. Verder ga ik niet in op je stukje omdat het verder Apple verheerlijking is en MS bash, eeuwig zonde voor de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
ah ik wist niet zeker of hij wel of niet exchange ondersteund. Dat is 1 van de 2 deal eisen van me.Anders een no-deal..
De andere is GPRS maar daar heb ik wel vertrouwen in met vodafone. Dus dat maakt 2 van 2.
M.a.w. Voor mij is de iphone een deal!

Jammer dat ik moet switchen van provider maar ik betaal niet zoveel dus dan deponeer ik mn tmobile sim in de la ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Pixxa schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 11:50:
ah ik wist niet zeker of hij wel of niet exchange ondersteund. Dat is 1 van de 2 deal eisen van me.Anders een no-deal..
Tsja, Exchange is een zakelijk product van Microsoft, de iPhone een consumentenproduct van Apple. Ga daar maar niet van uit dus :P

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
dawuss schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 11:54:
[...]

Tsja, Exchange is een zakelijk product van Microsoft, de iPhone een consumentenproduct van Apple. Ga daar maar niet van uit dus :P
http://www.thinksecret.co...face/source/iphone03.html

Ik zie toch echt een knop Exchange ?
DaannO schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 12:02:
[...]

Hij ondersteunt gewoon exchange om zo de zakelijke markt de bedienen. :)
Precies! Dus nu is het voor mij alleen nog maar belangrijk of hij hier in europa GPRS gaat aanbieden en onder welke provider. Oh en natuurlijk het abonnement en welke prijzen ...

[ Voor 33% gewijzigd door Tristan op 29-06-2007 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
dawuss schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 11:54:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

[...]

Ahem, ik moet mijn huiswerk beter doen :P

Wel vreemd, ik zou als ik Apple was eerder energie steken in usability dingen als copy/pasten enzo dan in Exchange synchronisatie. De zakelijke markt blijft toch wel bij hun blackberries.

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
dawuss schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 12:37:
[...]

Ahem, ik moet mijn huiswerk beter doen :P

Wel vreemd, ik zou als ik Apple was eerder energie steken in usability dingen als copy/pasten enzo dan in Exchange synchronisatie. De zakelijke markt blijft toch wel bij hun blackberries.
Mee eens. Zoals gezegd snap ik van een paar dingen de logica dan ook niet. Er wordt overal gezegd dat ze niet de zakelijke markt willen bedienen, maar ze bouwen wel exchange in. En dingen zoals copy/past en word editten laten ze dan weer weg. Is een beetje half om half zeg maar. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

[...]

Was dat niet gewoon een sterk gerucht? Of is er al officiele bevestiging van Apple te vinden? En is het ook echt Exchange, en niet IMAP idle?

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Wat is eigenlijk het grote voordeel van copy-pasten op een telefoon? Ik heb een i320 (Windows Mobile 5 Smartphone,) die kan dat niet en dat vind ik eigenlijk geen probleem. Ik heb nooit gehad, dat ik iets graag wilde copy-pasten en dat het niet kon.

Word-viewer vind ik eigenlijk hetzelfde. Een goede viewer is handig, want dan kun je ook zien wat iemand je heeft opgestuurd. Maar een telefoon is niet echt ideaal om te editten, het is handige functie. Maar ihmo niet onmisbaar. Exchange daarentegen lijkt me redelijk cruciaal, anders kun je bepaalde dingen niet eens ontvangen/synchroniseren.
Stereotomy schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 12:56:
[...]
Was dat niet gewoon een sterk gerucht? Of is er al officiele bevestiging van Apple te vinden? En is het ook echt Exchange, en niet IMAP idle?
Het is een heel sterk gerucht. Er zijn screenshots verschenen en Steve Jobs heeft gezegd dat er binnen enkele weken daar nog wat over wordt onthult (ze zijn aan 't werk met enkele grote, bekende bedrijven).

[ Voor 28% gewijzigd door Hoedje op 29-06-2007 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191622

Exchange zit er nog niet vanaf iDay in maar ze zijn met een aan grote namen tests aan het doen en waarschijnlijk zal je binnen nu en een maandje of 2 een update zien verschijnen met deze functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Het is zeker wel handig te kunnen copy pasten. Ik erger me altijd aan Opera Mini op mijn Treo die dat niet kan, moet ik weer terug naar de ingebouwde browser van blazer. Denk aan het verzamelen van informatie op het internet, adressen van een website kopieren, prijzen van de Pricewatch van pda.tweakers.net in een memo kopieren. Of je wil een quote op een webpagina even in een e-mail naar iemand anders sturen, etc.

Ik vind het persoonlijk een must-have, omdat ik regelmatig situaties tegenkom waarbij ik het kan gebruiken (en ook daadwerkelijk gebruik :+ )

Ook het editten van Word-bestanden is zeer handig. Het gaat er dan niet om dat je een uur lang van een full-fledged tekstverwerker gebruik kunt maken, maar even wat inline comments aanpassen, of met kleurtjes opmerkingen plaatsen in je Word- of Excel-bestand. Dat is *veel* handiger dan alles los in een e-mail reply terugplempen.

[ Voor 7% gewijzigd door Stereotomy op 29-06-2007 13:34 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:58
Hoedje schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 13:02:
Wat is eigenlijk het grote voordeel van copy-pasten op een telefoon? Ik heb een i320 (Windows Mobile 5 Smartphone,) die kan dat niet en dat vind ik eigenlijk geen probleem. Ik heb nooit gehad, dat ik iets graag wilde copy-pasten en dat het niet kon.
Agenda afspraken is het wel handig voor.
Verder gebruik ik het ook nooit inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:52

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Wedden dat die binnen mum van tijd is uitverkocht. Check dit:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1266/659675072_43fc67cb45.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1160/658711652_409ba6712f.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1055/659326430_3deebf32ce.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1057/659330012_3a073d4756.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1018/658466871_c828e2cdea.jpg?v=0

[ Voor 58% gewijzigd door Erhnam op 29-06-2007 13:43 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

5 losers die al een week niet gedouched hebben? :+

Alors.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste