[MMORPG]Lord of the Rings Online Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.373 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botoo schreef op maandag 09 juli 2007 @ 10:38:
Vage bug(?) gisteren: Eén van degenen uit het fellowship waar we 's middags mee op pad waren, en tegelijkertijd uitlogden om te gaan eten, kwam na een halfuur weer online en was z'n paard kwijt. Kwijt als in echt weg, niet verkocht, niet opgegeten, gewoon verdwenen :(

Ticket aangemaakt maar dat mocht niet baten, hij moest een bug-report sturen. Afaik heeft 'ie gelukkig genoeg geld om een nieuwe te kopen maar het zuigt enorm, om maar ff niet te denken als je dat geld niet hebt. Zonder paard ben je geweldig onthand in o.a. Angmar (maar ei'k overal wel) en je kan niet meer 'meekomen' met de anderen in het fellowship.

Ik heb mijn belangrijke items gelocked om vergissingen te voorkomen, maar tegen een bug doe je weinig :N

Ook 'goed' nieuws :) gisteren heerlijk de 'retard champion' (Fondred © ) uit kunnen hangen (zelf leg ik de nadruk op champion :+). Ik was dus vergeten een Q af te wikkellen (talk to . . .), of ik had niet door dat we een baasje gingen kloppen die ik als follow-up daarvan had :X Hoe dan ook, ik was mee om een ander te steunen in het verslaan van de 'Silk Lady'. Een tmp guard wist uit te leggen dat de spider veel andere spiders zou respawnen dus het was een AoE klusje, en welke class is nu op z'n best met AoE? :Y :Y) Ik heb nog nooit zo snel en zoveel damage uitgedeeld als daar 8). Met twee wapens en drie verschillende AoE attacks ging het als een speer, de guard hield de Silk Lady grotendeels bezig dus kwamen we nog buiten (met dank aan healer en ego+++ natuurlijk) zonder opzienbarende kleerscheuren d:)b

Het mooiste is dat ik 'm nog een keer mag doen :+ ik weet iig wel welke hulp ik goed kan gebruiken :D
je mag ipv healer ook wel Ellendras zeggen hoor ;)

en Ellendras helpt je wel hoor :> met de silk lady 8)

AoE ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:18
offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:30:
[...]
AoE ???
[/quote]
Area of Effect

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:41
Area of Effect attacks is imo _het_ sterkste punt van een champion. Het is jammer dat dat voor de ander spelers niet zomaar duidelijk is, maar met de Silk Lady bv ging er in het begin van de combat steevast 1000++ :Y) dam. per hit uit (elke aanwezige spider mocht een 100 - 300 incasseren, en als je dan bedenkt dat het er een stuk of 10-15(?) waren dan kan je het rekensommetje zelf wel maken).

Zelfde verhaal zal met die instance in dat dwarf-refugee village moeten gebeuren, met zo'n AoE attack moeten de ads zo snel mogelijk uitgeschakeld worden.

AoE is dan ook de reden dat champions de combat graag geconcentreerd op één punt houden, het maakt nogal een verschil of je de mobs één voor één uit moet schakelen of als je er met hetzelfde gemak tot 10 kan meppen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 10:26:
[...]

class quest is goed te doen. je moet iemand beschermen en dan komen er een zooitje orcs op je af de pipo die je moet beschermen hakt ze in stukken en jij healt en doet wat damage met balads etc.

dat met die aggro naar je toe trekken valt best mee hoor... het is zowiezo een uiterste qua redmiddel, het heeft mij en dus mijn party regelmatig geholpen! echt op het punt dat meerdere bijna dood gingen en ik ze niet tijdig kon healen hup mass heal en hoppa gehaald...

test het maar eens :)
Ga het zeker testen, als ik weer kan spelen.. ;) Ik moet namelijk nog wel even wachten tot ik thuis ben (en dan hopen dat ik direct aan de slag kan. :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik heb aan het begin alles gedaan om mijn skill zo goedkoop mogelijk omhoog te krijgen en nu dat is bereikt wil ik dus serieus items gaan maken. dit gaat dmv paarse items om betere items te maken als je een critical scoort.

nou kan ik een hoop vinden over welke paarse items je waar kan vinden maar kan nergens vinden welke paarse items je nodig hebt voor een ring (of een bepaalde ring) aangezien ik wat paarse items heb gespaard en ook grondstoffen heb bewaard wil ik nu echt items maken.

ik heb een explorer (tailor, forrester en prospector) en een jeweler (jeweler, prospector en cook)

beiden op hoge crafting (artisan en master items) heeft iemand meer info over die paarse items?

verder zie ik bij mastery options staan (kan alleen op een tier die je ook daadwerkelijk gemasterd hebt) over verhoogde kans op criticals alleen kost dat dan (volgens mij) veel meer materiaal, het is dus niet zo dat je omdat je master bent hogere crit kans hebt :S

laatste vraag ik heb mensen gezien met scrolls (zag het een keer in chat voorbij komen maar toen te druk om te chatten) die ik meende 7,5% kans op crits gaven in crafting waar kan je die kopen of wie kan die maken en kan je er meerdere gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Scolars kunnen die scrolls maken, AH is je vriend :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik kan die maken met mijn Minstrel bijvoorbeeld...alleen het materiaal daarvoor is verdomde lastig te vinden...er zijn maar een paar plekken waar je genoeg grondstoffen kunt vinden voor een Scholar. Best balen, daardoor ben ik nu nog op geen enkel onderdeel daarvan in bezit van Mastery...ben zelfs nog bezig om Journeyman Apprentice te worden: Cryptic Texts en Ruined Second Age Tablets (als ik me niet vergis) zijn gelukkig IETS makkelijker te vinden dan het eerste level...maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botoo schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:37:
Scolars kunnen die scrolls maken, AH is je vriend :)
ok cool maar nog geen antwoord op de hoofdvraag waar kan ik vinden welke paarse items ik nodig heb voor een bepaald item? want er zijn zoveel combinaties dat kan je niet gokken :S

en hoe werkt dat precies?

receipt lezen
paarse item clicken en dan craften?

@dragonspirit wat heb je nodig om ze te maken ? en ja scholar is heel lastig om te masteren

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2007 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 16:35

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
punt 1 ..

je hebt niets aan die scrolls als je jewel maker bent...

Een paar crafting crtiticals zijn

barrow treasure

in verschillende maten,,,

Elke crafting item die je er voor nodig hebt staat er bij in mastery options... Kan alleen als je die tier gemasterd hebt..

Diminutive Wight Barrow Treasure Jeweller Journeyman
Breelands Wights (>L18) Barrow-downs

Dusky Lynx Claw Jeweller Journeyman
Lonelands Lynxes East of Forsaken Inn

Huge Drake Tail Jeweller Artisan Trollshaws,
Angmar Drake 43+ Giant Valley - Trollshaws, East Angmar

Huge Wight Barrow Treasure Jeweller Expert
Trollshaws Wights (Level 38-40) Nan Tornaeth - Trollshaws

Lethal Sharp Dread Turtle Webbed Claw Jeweller Master
Angmar Turtles North of the Human Village

Orthodox Wight Barrow Treasure Jeweller Journeymans
Breelands, Lonelands Wights (Level 18+) Barrow-downs, Easo of Ost Guroth

Shimmering Wight Barrow Treasure Jeweller Expert
Lonelands Wights Swamp SE of Ost Guroth

Small Wight Barrow Treasure Jeweller Apprentice
Erud Luin Wights Ruins North of Kheledul

Punt 2 Single uses recipes

Jeweller Engraved Adamant Necklace Driftmane's Fang Artisan
Jeweller Engraved Adamant Ring Windscreamer's Claw Artisan
Jeweller Engraved Beryl Necklace Sagrurz's Tooth Master
Jeweller Engraved Beryl Ring Gnashmaw's Tongue Master
Jeweller Engraved Bloodstone Ring Blackclaw's Claw Journeyman
Jeweller Engraved Opal Necklace Sawtooth's Tooth Journeyman
Jeweller Engraved Ruby Ring Darkheart's Black Heart Expert
Jeweller Engraved Sapphire Necklace Silverclaw's Claw Expert

Punt 3 hoe het werkt

Je klikt het item aan
dan op de mastery options
dan vink je dat hokje aan
en dan craft je het

[ Voor 92% gewijzigd door Stronkie op 09-07-2007 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stronkie schreef op maandag 09 juli 2007 @ 18:56:
punt 1 .. je hebt niets aan die scrolls als je jewel maker bent...

Punt 3 hoe het werkt

Je klikt het item aan
dan op de mastery options
dan vink je dat hokje aan
en dan craft je het
thnx! maare waarom werkt dat niet bij jewelers :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
dat werkt wel

maar het geeft alleen een v erhoogde kans aan voor criticals.. wil nog niet zeggen dat je een critical krijgt.. tevens moet je wat duurdere crafting tools gebruiken ..

stil je wil wil een encraved adamant ring maken

dan ga je naar je crafting window
selecteer je je recept
dan naar het vakje mastery options

selecteer het vakje use Windscreamer's Claw

en dan make

check deze site voor meer crafting info

http://www.axiomfiles.com/Files/138938/components.html

[ Voor 47% gewijzigd door Stronkie op 09-07-2007 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen een kleine speel week verder...

Ben level28 bijna, en het spel boeit me nog steeds.
Is alleen jammer dat mijn class minder snel leveled dan de rest van de mensen in mijn omgeving, gelukkig zit ik in een guild die gewillig is mij te help.

Speel overigens op Eldar. Zit in Phoenix Knights.
Aardig wat lvl40+ al... Kon er in vanwege het feit dat ze een GRD nodig gaan hebben in de toekomst.

LANG LEVE VAKANTIE! Lekker levelen, en dan over een kleine maand of minder lvl50 zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 00:10:
Ondertussen een kleine speel week verder...

Ben level28 bijna, en het spel boeit me nog steeds.
Is alleen jammer dat mijn class minder snel leveled dan de rest van de mensen in mijn omgeving, gelukkig zit ik in een guild die gewillig is mij te help.

Speel overigens op Eldar. Zit in Phoenix Knights.
Aardig wat lvl40+ al... Kon er in vanwege het feit dat ze een GRD nodig gaan hebben in de toekomst.

LANG LEVE VAKANTIE! Lekker levelen, en dan over een kleine maand of minder lvl50 zijn :D
Zoeken ze nog Captains? :p

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren met een club (oa azzy) op pad geweest om voor 2 goeie gasten book 5 te doen, later kwam er 1 bij die book 5 ook moest...

begin ging lekker en op een gegeven moment viel er een minstrel page dus ik helemaal blij!!!! maar die page verdween dus voordat ik hem had (niemand kreeg hem) ticket aangemaakt en het standaard verhaal te horen gekregen. bla bla wat vervelend maar kan er niets aan doen bla bla... heb ik weer de aller eerste drop van book of page waar ik wat aan heb en dan gebeurd er dit :(

wel level 45 geworden 8) wilde eigenlijk wat quests gaan doen in malenhad aangezien mn questlog volzit maar goed daar is het dus niet van gekomen. uiteindelijk gesneuveld op de nazgul healen was niet mogelijk vanwege fear en iedereen had dreads niet normaal meer.

zelf had ik book 5 al gedaan en dat in 1 keer toen hadden we hope potions, die hadden we nu ook althans ik had er 1 maar die gebruikte ik dus en er gebeurde niks ;(

na de gesneuvelde optie mn nest in gegaan zit nu op mn werk dus kan niet spelen :(

gisteren nog even 2 gave ringen gemaakt voor mijn minstrel :D 23 vital 25 will en 12 might :P:P:P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-11-2024
owkee vraagje voor captains:

Wat zijn de verschillen in de herald/pilgrim armaments die de captain in hun ranged slot kunnen zetten? De inscripties in het spel zijn allemaal hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DingieM schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:30:

Wat zijn de verschillen in de herald/pilgrim armaments die de captain in hun ranged slot kunnen zetten? De inscripties in het spel zijn allemaal hetzelfde...
geen idee ghehe mijn captain is level 13 en kan nog bijna niks (op geweldige ringen maken na dan :P)

1 fing weet ik wel ik ga amberlin snel levelen heb betere tools nodig maar ja dan moet ik wel levelen.

als het meezit heb ik vandaag voor ellendras complete set ancient steel tools w00t 8)

(mining pick, foresters axe en tailoring tool)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren even die lvl 30 quest voor de minstrel class geprobeerd. Moet zeggen dat ik denk dat ie wel goed te doen zou kunnen zijn, ware het niet, dat ik het verrekte lastig vindt, om iemand te healen waar ik geen icoon van zie. Ik moet dus echt fysiek die persoon aanklikken in het speelveld, en dat is best lastig als er drie orcs omheen staan. Is daar nog een truc voor? Ik heb het uiteindelijk afgelegd omdat ik die twee mannetjes niet gehealed kreeg, kreeg ze niet geselecteerd... :( Nog wel even in de tussentijd 4 andere quests afgerond. Waaronder de Spider Queen (ik moest toch spinnetjes om zeep helpen. Ook weer 1 van de founding stones gevonden, nog twee te gaan nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-11-2024
DingieM schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:30:

Ok weet het volgens mij.
De verscheidene herald armaments laten de herald er anders uitzien, ze geven allen dezelfde verhoogde armour rating aan de herald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:07:
Gisteren even die lvl 30 quest voor de minstrel class geprobeerd. Moet zeggen dat ik denk dat ie wel goed te doen zou kunnen zijn, ware het niet, dat ik het verrekte lastig vindt, om iemand te healen waar ik geen icoon van zie. Ik moet dus echt fysiek die persoon aanklikken in het speelveld, en dat is best lastig als er drie orcs omheen staan. Is daar nog een truc voor? Ik heb het uiteindelijk afgelegd omdat ik die twee mannetjes niet gehealed kreeg, kreeg ze niet geselecteerd... :( Nog wel even in de tussentijd 4 andere quests afgerond. Waaronder de Spider Queen (ik moest toch spinnetjes om zeep helpen. Ook weer 1 van de founding stones gevonden, nog twee te gaan nu...
je ziet een kleiner icoon die kan je gewoon aanklikken en dan healen. andere chars mogen dood gaan en die kan je dus niet makkelijker selecteren (wel handig om ze zo lang mogelijk in leven te houden)

ik ben 45 en krijg ook een class quest :P ben benieuwd naar de reward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 04:19:
[...]

Zoeken ze nog Captains? :p
Volgens mij wel... We hebben er niet zoveel dus... Probeer Dragonwiz te pmen, hij is de kinship leader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
iemand enig idee hoe ik de kleur van mijn uitrusting aan kan passen? Ik loop er bij als een bontgekleurde hofnar :'( Door een ander laten doen gaat ws niet omdat de spullen bound zijn? Of kan ik het zelf met dye?

Azteque wil alles (hoe toepasselijk) Rusty 8)

Overigens sta ik verbaasd over de behendigheid die sommige (alhoewel, in vergelijking met mijzelf, allemaal ei'k) spelers tentoonstellen. Waar de één in boss-combat in staat is om volzinnen neer te pennen, stuitert een ander tijdens sparren als een yappende evil hopping Bunny zo in het rond dat ie bijna niet te raken is maar zelf wel hits kan uitdelen d:)b Blijkbaar hebben een hoop spelers hun vingervlugheid meegenomen uit andere (FPS?) games. Ik heb al moeite genoeg om een beetje in de gaten te houden of de healer niet aangevallen word / te veel klappen krijgt en of de andere fellowshipper niet in zware nood zitten zodat ik mijn aandacht moet verleggen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botoo schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:12:
iemand enig idee hoe ik de kleur van mijn uitrusting aan kan passen? Ik loop er bij als een bontgekleurde hofnar :'( Door een ander laten doen gaat ws niet omdat de spullen bound zijn? Of kan ik het zelf met dye?

Overigens sta ik verbaasd over de behendigheid die sommige (alhoewel, in vergelijking met mijzelf, allemaal ei'k) spelers tentoonstellen. Waar de één in boss-combat in staat is om volzinnen neer te pennen, stuitert een ander tijdens sparren als een yappende evil hopping Bunny zo in het rond dat ie bijna niet te raken is maar zelf wel hits kan uitdelen d:)b Blijkbaar hebben een hoop spelers hun vingervlugheid meegenomen uit andere (FPS?) games. Ik heb al moeite genoeg om een beetje in de gaten te houden of de healer niet aangevallen word / te veel klappen krijgt en of de andere fellowshipper niet in zware nood zitten zodat ik mijn aandacht moet verleggen.
ik denk dat je dye moet laten maken en dat zelf kan toepassen op je armour. sommige dyes schijnen erg duur te zijn...

in het kort je wordt oud :D hoe toepasselijk met de text onder je avatar _O-

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius

Tja mischien is het ervaring, mischien is het dat sommige mensen al heel lang gamen(toch sinds mijn 8ste). Maar het is opzich wel grappig idd. Tja ik vind die fights zelf nooit echt zo interesant ik bedoel wel interesant maar meestal hebben ze niet echt je volle aandacht nodig.

Je kan dyes kopen bij de AH, de goedkope zijn Olive, Rust als je geluk hebt navy. Black dye is de duurste dus iedere sukkel koopt die als een soort status symbol. Wat ik sneu vind want gamers zijn toch wel de altijd de mensen die roepen van je merk kleding zuigt, maar ze willen wel allemaal de duurste dye. Is toch hetzelfde? :+

@Azzie, ik zal gewoon ff alle dyes een keer kopen(nouja mischien behalve de zwarte) zodat je weet hoe ze eruit zien. Echt duur is het toch niet, persoonlijk hebben Gold,Rust,Indigo dye mijn voorkeuren. Al vind ik mijn huidige compleet groene uitrusting toch ook wel lachen :D.

@ellendras die page zodra je die oppakt verdwijnt ie ook meteen. Wat voor page was het een lichtblauwe of een witte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:50:
[
@ellendras die page zodra je die oppakt verdwijnt ie ook meteen. Wat voor page was het een lichtblauwe of een witte?
lichtblauw maar ik zag ook geen text dat ik hem had gewonnen (ook niet dat iemand anders hem had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:59:
[...]

lichtblauw maar ik zag ook geen text dat ik hem had gewonnen (ook niet dat iemand anders hem had)
Aha tja dat is opzich wel vreemd. Want die pages als je de legendary quest hebt verdwijnen namelijk meteen uit je inventory voor je deed. Maar dat is wel een bug idd. Maar minstrel pages zijn toch niet echt de duurste? Zoveel van jullie zijn erniet boven de 40, nee azzie is nog steeds de mazzelaar met zijn book, dat heeft em echt veel geld gescheeld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
(L)Ellebel: Kijk eens in je class-deed mss staat ie er al bij?

wb dyes: kopen en gewoon op de uitrusting gooien? Of heb ik daar een ability oid voor nodig) Ik kan het nu ff niet proberen maar ben wel nieuwsgierig :+

De Nazgûl die we tegen kwamen in het Fire and Ice Quest had een drake bij zich van lvl53! dat is geen klein grut, gelukkig kwam 'ie niet in actie, de Nazgûl zelf kon het wel alleen af (+/- 30% ruim 50% dread, 37K en selfheal) :X (mss vanavond nog een keer proberen, ik hoop dat de ploeg ff wacht omdat ik pas tegen 21:00 online kan).
Ik heb een screendump van het Nazgûl encounter, zal ik vanavond uppen. Het plaatje ziet er niet uit maar dat kwam dus door die dread, je ben gelijk half blind.

[edit]
Zo veel mazzel met die pages heb ik nog niet, ik heb nu drie Burglar pages op AH, maar geen enkele interesse :N Ook al heb ik wel Champion pages :Y

[ Voor 11% gewijzigd door botoo op 11-07-2007 08:27 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
die books/pages zijn compleet geluk. Heb in totaal 3 boeken gevonden, voor minstrel, burglar en LM. De eerste twee heb ik weggegeven en de laatste heb ik verkocht voor 1 gold.

Hetzelfde met die pages van die boeken die je niet kan kopen op de AH is puur geluk. Ik heb voor mijn Best Defence guardian book de eerste 4 pagina's binnen 1 uur gegrind bij de abilikazam (of zoiets), maar heb in de tussentijd al weer 4 uur lopen grinden op iron-crowns in angmar zonder dat er 1 page viel

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:34:
[...]

je ziet een kleiner icoon die kan je gewoon aanklikken en dan healen. andere chars mogen dood gaan en die kan je dus niet makkelijker selecteren (wel handig om ze zo lang mogelijk in leven te houden)

Hmm...vreemd...ik had twee mannetjes bij me..de een duidelijk vele malen sterker dan de andere...geen van tweeen hadden een icoontje, alsof ze niet bij mijn groep hoorden...anders had ik daar wel op geklikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:34:
[...]

de quests die ik kreeg als class quest (guardian) waren beide 50, maar de eerste stages kun je nog wel solo'en.
Nu moet ik alleen dingen verzamelen in east angmar dus moet eerst ff boek VI afmaken, maar dat komt wel. Verder moet je een paar items uit raids te pakken zien te krijgen.. Maar het is de moeite waard, helemaal op het einde ligt een legendary trait op je te wachten.

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
:(

Me beste man,

Vingervlugheid heeft dan ook maar niets met dit spel te maken..

Het is de combinatie van welke skills je waar en wanneer gebruikt... en tegen wie....
Bovendien wapen telt mee , je buffs etc..

En nog een klein ding . je kunt wel toetsen gaan bashen... heeft geen zin. alle skils hebben een cooldown timer :)

end of nitpicking mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Zit er (behalve de armour stats) nog verschil tussen verschillende armortypes?

is dus een medium armour met 150 armour exact hetzeflde als een heavy armour met 150 armour?
Zelfde verhaal eigenlijk met boots/shoes en shoulderpads/shoulderguards(?). In de shop zie je vaak beide types met dezelfde stats, behalve het uiterlijk verschilt het toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Stronkie schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:27:
:(
Vingervlugheid heeft dan ook maar niets met dit spel te maken..

Het is de combinatie van welke skills je waar en wanneer gebruikt... en tegen wie....
Bovendien wapen telt mee , je buffs etc..

En nog een klein ding . je kunt wel toetsen gaan bashen... heeft geen zin. alle skils hebben een cooldown timer :)

end of nitpicking mode
Dare to disagree :P

Mss moet ik het vingertraagheid of vinger/oog coördinatie noemen dan, maar in mijn beleving reageer ik onvoldoende vlot/accuraat op de veranderlijke dingen in (bv) een combat, niet wereldschokkend maar ik merk dat er beslist een beperkende factor is.
Het tactisch indelen van wat/waar en tegen wie heeft daar idd niet mee te maken, maar daar 'klaag' ik ook niet over.

Cooldown-timer? :?
duh!
(nu neem je me niet serieus, of serieus in de maling :P )

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
:) in de maling... :)

Maakt niet uit..

Ben maar zelf effe alle deeds aan het afmaken

heb nu Erid Luin , Shire , BreeLand , Evendim en de Lonelands helemaal af qua Deeds..

Ben nu zelf lvl 43 en het schiet niet echt op zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Fondred en Azteque of de foto in Rivendell (niets teveel gezegd over ego+++ captain toch?)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dfaa25141136b1064d7f34fb9997a5aa/full.jpg
grote versie

En de beloofde Nazghul (grote versie is veel interessanter)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/29b758cacc1a7c246b245d262535fbd5/full.jpg
groot

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
botoo schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:22:
Fondred en Azteque of de foto in Rivendell (niets teveel gezegd over ego+++ captain toch?)

*Plaatjes*
JA MAAAR kijk dan hooooe geil die uitrusting eruit ziet, :9~ :9~ O+ wel echt een geweldige screenie trouwens:D En ja ik ben verliefd op mijn eigen uitrusting sorry O+(niet slecht toch voor lvl 46?)

[ Voor 3% gewijzigd door Postius op 11-07-2007 04:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Over die verdwenen Minstrel-page: Gisteren zag ik een Champion-page droppen maar niemand had 'm, was dus ook nergens te vinden en stond ook niet in het log. Ziet er naar uit dat dat een bug is.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
botoo schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 09:04:
Over die verdwenen Minstrel-page: Gisteren zag ik een Champion-page droppen maar niemand had 'm, was dus ook nergens te vinden en stond ook niet in het log. Ziet er naar uit dat dat een bug is.
Maar hoe bedoel je met droppen? Als ik er wordt voor gerolled of niet? Als mensen ervoor rollen dan heeft iemand hem. Je weet dat ze automatisch verdwijnen als je zelf het boek al hebt en de page krijgt(->nou ga ik daar wel vannuit;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Ik zag het in de loot, heb op 'need' gedrukt, en vervolgens niets meer te zien in de log. Overigens begrijp ik nog niet hoe het precies werkt met pages, ik heb van Gimli een opdracht gekregen na het 'tonen' van een eerstgevonden pagina maar die quest of deed(?) zie ik nergens terug in mijn stats. Is wel lastig bij te houden wat ik heb dan :o

Begrijp ik nu goed dat ik alle pages moet verzamelen en dan ook nog een boek? Ik dacht dat je vanzelf een boek vol hebt als je alle pages had? Bijzonder weinig nuttige info over te vinden ook :|

Er zijn zo van die tijden dat ik wel eens iets meer zou willen weten dan hetgeen in het 'manual' staat, dat komt niet verder dan wat basis dingetjes.

Overigens heb ik op AH een potion gezien (duur!!!) wat de hele fellowship +5 hope geeft gedurende 15 min. Dat zou best eens errug handig kunnen zijn als je een Nazghul wilt meppen . . . als het werkt. De hope gem deed ook niet veel.

lol@sig^^

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
nee..

elk class heeft zijn eigen 4 boeken...

waarvan 1 boek altijd pages dropt voordat je het boek hebt (ook andere classen kunnen die pages krijgen). Het boek dropt hiervoor ook bij lvl 39+ human achtigen.(deze kun je kopen op het AH)

1 boek dropt alleen pages als je het boek zelfg al hebt. Ook kunnen andere classen deze pages niet gedropt krijgen.. Dubbele pages kun je dus zelf ook wel krijgen en deze verkopen op het AH.. Maar zodra je boek compleet is droppen ze ook niet meer.. Daarom zullen er maar weinig pages zijn van dit boek.

en het derde boek zul je helemaal zelf moeten doen.. dus eerst boek dan pages.. ook hier zul je geen dubbele pages krijgen.. heb ik nog niet gehad

en het laatste boek/ leg.trait zul je bij lvl 45 krijgen na de class quest gedaan te hebben

dus antwoord op je vraag

pages kun je al hebben
zodra je het boek hebt verdwijnt de pagina automatish... zo is het ook gegaan met die pages die je mist.. die zitten al in het boek... je zult zien dat je dat niet ziet...

Overigens heb ik op AH een potion gezien (duur!!!) wat de hele fellowship +5 hope geeft gedurende 15 min. Dat zou best eens errug handig kunnen zijn als je een Nazghul wilt meppen . . . als het werkt. De hope gem deed ook niet veel.

die potion is geen potion maar een token.. is een master tier brilliant edelhart token (of zo iets)
de critical is 30 minuten +5 hope

en ja die dingen verkoop ik ook rond de 500 silver... en ja die helpen wel

[ Voor 18% gewijzigd door Stronkie op 11-07-2007 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Dat maakt iig iets helderder dat het niet zo helder is Stronkie, bedankt voor je uitleg d:)b Best vervelend dat er geen duidelijke info over te vinden is (of heb ik verkeerd gezocht?).

Als je een boek hebt waar een page 'invalt' hoe kan je dan zien welke pages je wel/niet hebt of nog moet hebben?

Het gaat iig een langdurig en kostbaar geintje worden die leg. traits, en als je dan op sommige fora leest wat die traits inhoudelijk waard zijn dan zakt je broek af. Gelukkig hoeven we geen kosten/baten analyse op te stellen maar kunnen we gewoon spelen waar we zin in hebben :).

Dat is idd een Brilliant Edelhart Token (oid) ding en die prijs klopt ook wel zo'n beetje :X dat stellen we dus uit tot dat het duidelijk is dat we echt niet zonder kunnen.

Over prijzen gesproken, dyes zijn ook niet lekker goedkoop, helemaal de populaire kleuren niet. Gelukkig ben ik gauw tevreden (vooral als mijn silver voorraad een beetje op peil blijft) :P

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
botoo schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 16:04:
Dat maakt iig iets helderder dat het niet zo helder is Stronkie, bedankt voor je uitleg d:)b Best vervelend dat er geen duidelijke info over te vinden is (of heb ik verkeerd gezocht?).

Als je een boek hebt waar een page 'invalt' hoe kan je dan zien welke pages je wel/niet hebt of nog moet hebben?

Het gaat iig een langdurig en kostbaar geintje worden die leg. traits, en als je dan op sommige fora leest wat die traits inhoudelijk waard zijn dan zakt je broek af. Gelukkig hoeven we geen kosten/baten analyse op te stellen maar kunnen we gewoon spelen waar we zin in hebben :).

Dat is idd een Brilliant Edelhart Token (oid) ding en die prijs klopt ook wel zo'n beetje :X dat stellen we dus uit tot dat het duidelijk is dat we echt niet zonder kunnen.

Over prijzen gesproken, dyes zijn ook niet lekker goedkoop, helemaal de populaire kleuren niet. Gelukkig ben ik gauw tevreden (vooral als mijn silver voorraad een beetje op peil blijft) :P
500s is niet echt duur voor +5hope voor 30 min. Binnenkort ff halen.
En je legendary skill/trait staat in je deed boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Nu ik er over nadenk, als het een token is zal het meerdere keren bruikbaar zijn? (met cooldown timer natuurlijk), dan is het nog steeds niet weinig geld maar wel weer een stuk beter te verteren :).

[edit]
@Freelance: éénmalig gebruik? :'( :'( :'( <- bij gebrek aan pauper smiley

[ Voor 17% gewijzigd door botoo op 11-07-2007 17:25 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
botoo schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 16:51:
Nu ik er over nadenk, als het een token is zal het meerdere keren bruikbaar zijn? (met cooldown timer natuurlijk), dan is het nog steeds niet weinig geld maar wel weer een stuk beter te verteren :).
nee zo'n token is maar 1x te gebruiken, en de meeste info haal ik van de Officiële forums. staat vrijwel alles op.

edit:

Nieuwe info over Book 10!

[ Voor 11% gewijzigd door Freelance op 11-07-2007 17:33 ]

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
alles is te vinden op de verschillende forum's

en je kunt deze vinden bij de deeds... class page.. daar staan de pages in...

shift L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu dat iedereen over level 40 begint te worden, merk ik dat er een echte run bezig is op pages en boeken.

Ik heb bijv een burglar boek, terwijl ik een 44 hunter ben. Wat is dan de waarde van zo n boek.

Drukken jullie daarbij tijdens het looten op need. Want zodra er sprake is van een boek of page heb ik gevoel dat iedereen op need wil gaan drukken vanwege de waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 13:55:
Nu dat iedereen over level 40 begint te worden, merk ik dat er een echte run bezig is op pages en boeken.

Ik heb bijv een burglar boek, terwijl ik een 44 hunter ben. Wat is dan de waarde van zo n boek.

Drukken jullie daarbij tijdens het looten op need. Want zodra er sprake is van een boek of page heb ik gevoel dat iedereen op need wil gaan drukken vanwege de waarde.
Nee dat gevoel heb je omdat je het zelf wilt doen, zijn veel theorieen over ;-). Bij ons en bij mijn parties drukt iedereen altijd netjes op need/greed. Je speelt gewoon eerlijk klaar. Ik heb nog nooit een page geninja'd zien worden dus ach. En als je weten wat iets waard is ga je naar de ah :) Maar burglar boeken meestal niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Het need/greed systeem kán (juist bij pages/boeken) heel goed werken. Als je uitsluitend op need drukt als er een page voor jouw class dropped dan gaat 'ie zeker naar degene die 'm kan gebruiken (in het geval van meer zelfde classes in je fellowship volgt er een eerlijke roll).

Als er een page dropped die niemand nodig heeft behalve voor de waarde moet iedereen netjes op greed drukken en dan volgt een roll voor iedereen. Daarnaast is het wel zo netjes om te passen als jij al iets gewonnen hebt en de andere(n) nog niet, maar dat vereist duidelijke afspraken en een fellowship wat vertrouwen in elkaar heeft.

Gisteren ben ik een groepje met wildvreemden aan het helpen, ik ben daar dus uitsluitend omdat ze er zelf niet doorkwamen en kreeg zelf geen xp's meer), om er achter te komen dat er door de helft volop ge-need werd op elke drop :r. Wmb niet ernstig omdat ik toch weinig wijzer van werd, maar bij die figuren denk ik volgende keer nog eens extra na voordat ik help (lees: laat ze omvallen).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
botoo schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:34:
Het need/greed systeem kán (juist bij pages/boeken) heel goed werken. Als je uitsluitend op need drukt als er een page voor jouw class dropped dan gaat 'ie zeker naar degene die 'm kan gebruiken (in het geval van meer zelfde classes in je fellowship volgt er een eerlijke roll).

Als er een page dropped die niemand nodig heeft behalve voor de waarde moet iedereen netjes op greed drukken en dan volgt een roll voor iedereen. Daarnaast is het wel zo netjes om te passen als jij al iets gewonnen hebt en de andere(n) nog niet, maar dat vereist duidelijke afspraken en een fellowship wat vertrouwen in elkaar heeft.

Gisteren ben ik een groepje met wildvreemden aan het helpen, ik ben daar dus uitsluitend omdat ze er zelf niet doorkwamen en kreeg zelf geen xp's meer), om er achter te komen dat er door de helft volop ge-need werd op elke drop :r. Wmb niet ernstig omdat ik toch weinig wijzer van werd, maar bij die figuren denk ik volgende keer nog eens extra na voordat ik help (lees: laat ze omvallen).
Dat is normaal op lagere levels. Mensen die het niet snappen niet willen snappen of gewoon te dom zijn om erover na tedenken of er niet eens bijstil staan dat ze wat fout doen. Meh HIgher levels blijven weg bij de lagere;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 01:05:
[...]

Dat is normaal op lagere levels. Mensen die het niet snappen niet willen snappen of gewoon te dom zijn om erover na tedenken of er niet eens bijstil staan dat ze wat fout doen. Meh HIgher levels blijven weg bij de lagere;-)
nou scheer je alle lage levels over 1 kam... er zitten echt ook wel goeien tussn hoor...

enne Amberlin is ook laag level ;(

gisteren is Ellendras GrandMaster prospector geworden 8) daarnaast is ze dichtbij level 46 en heb ik inmiddels 2 pages voor trait helaas nog geen boek ;(

het craften schiet inmiddels op (mag ook wel heb er een vermogen aan uit gegeven en ben zo goed als blut nu)

Amberlin level 14
prospector tier 1 t/m 3 gemastert, tier 4 bijna gemastert
jeweler tier 1 t/m 4 gemastert, klein begin naar master
cook tier 1 gemastert

Ellendras level 45 (bijna 46)
prospector tier 1 t/m 5 gemastert
tailor tier 1 t/m 4 gemastert
forrestor tier 1 t/m 4 gemastert en tier 5 in de laatste balk bezig

als er iemand beryl gepollished moet hebben ik doe het voor niks ;) 3 beryls pollishen en je houdt er 1 over (echt waar :()
verder treat ik ook graag je black ash wood en boil ik je exceptional hides ook graag voor je...

wil me nadat ik 46 ben geworden wat meer op amberlin gaan richten...

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2007 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen kon ik niet slapen en nadat ik Windows gisteren helemaal opnieuw heb moeten installeren en dus ook LOTRO, vanochtend nog maar een keer de level 30 minstrel quest gedaan... dit keer ging het een stuk beter...nog steeds hadden de twee NPCs geen icoontje voor mij...maar ik hield ze dan maar veel beter in de gaten...geen van de twee is neergegaan dit keer... ;)

Ik moet nu nog een slordige 20.000 XP voor level 31...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 08:36:
Vanmorgen kon ik niet slapen en nadat ik Windows gisteren helemaal opnieuw heb moeten installeren en dus ook LOTRO, vanochtend nog maar een keer de level 30 minstrel quest gedaan... dit keer ging het een stuk beter...nog steeds hadden de twee NPCs geen icoontje voor mij...maar ik hield ze dan maar veel beter in de gaten...geen van de twee is neergegaan dit keer... ;)

Ik moet nu nog een slordige 20.000 XP voor level 31...
nice 20k is zo gehaald hoor... ik moet nog +/- 30 a 35 ofzo weet het niet precies maar heb enhanced XP dus paar quests en wat hakken en tada level 46 en dan maar eens met amberlin gaan levellen...

trouwens als er nog mensen zijn die van hun misty mountain silver ingots danwel ore afwillen dan graag ik heb er een shitload van nodig niet te zuinig ;( voor een vriendelijk prijsje aub ben zo blut als een rat ;(

over het craften ik zit nu op het punt dat ik met 2 chars voor master en dan grandmaster ga... de materialen die ik nodig heb zijn zo duur en gaat allemaal zo langzaam dat ik besloten heb cash te maken met craften en me op 1 mastery ga focussen. dat zal denk ik de jeweler worden aangezien exceptional hides zo gruwelijk duur zijn en farmen zo traaaag gaat...

nu heb ik 1 exceptional hide en 15 boiled exceptional hides overweeg om ze te verkopen (met pijn in mn hartje :() anyway als ik dat doe kan ik wel dichtbij mastery komen van amberlin :P

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2007 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit voor jou op de verkeerder server Legolas, nu zou ik toch geen Misty Mountain Silver Ingots hebben, maar dat terzijde.. ;)

Ik heb momenteel een slordige 2.6 Gold gespaard...maar crafting gaat als scholar toch wel erg sloom...ik ben nog steeds op zoek naar alle items die ik nodig heb om Journeyman Apprentice te worden...ik moet niet veel meer...ongeveer 20 a 30 punten, maar dat kan bij Scholar lang duren...gelukkig zijn er soms een paar vermaledijde goblins die nuttige zaken droppen...zoals ancient relics enzo...maar ook dat is zelden...

Ik heb momenteel volgens mij een slordige 50.000 Enhanced XP staan, dus als het goed is is die 20K zo gehaald inderdaad. Vanmorgen heb ik er vrij snel ook weer 10k bij gehaald...heb niet langer dan 30 minuten gespeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 10:19:
Ik zit voor jou op de verkeerder server Legolas, nu zou ik toch geen Misty Mountain Silver Ingots hebben, maar dat terzijde.. ;)

Ik heb momenteel een slordige 2.6 Gold gespaard...maar crafting gaat als scholar toch wel erg sloom...ik ben nog steeds op zoek naar alle items die ik nodig heb om Journeyman Apprentice te worden...ik moet niet veel meer...ongeveer 20 a 30 punten, maar dat kan bij Scholar lang duren...gelukkig zijn er soms een paar vermaledijde goblins die nuttige zaken droppen...zoals ancient relics enzo...maar ook dat is zelden...

Ik heb momenteel volgens mij een slordige 50.000 Enhanced XP staan, dus als het goed is is die 20K zo gehaald inderdaad. Vanmorgen heb ik er vrij snel ook weer 10k bij gehaald...heb niet langer dan 30 minuten gespeeld...
crap heb namelijk een slordige 700 a 750 ingots nodig :D of 700 a 750 beryls of een combinatie daarvan...

ik prefereer om beryls te pollishen voor iedereen die wil stuur mij beryls per 3 (heb er 3 nodig om er 1 te pollishen)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2007 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 12:34:
[...]

crap heb namelijk een slordige 700 a 750 ingots nodig :D of 700 a 750 beryls of een combinatie daarvan...

ik prefereer om beryls te pollishen voor iedereen die wil stuur mij beryls per 3 (heb er 3 nodig om er 1 te pollishen)
Je weet hoe duur beryls zijn? :P HEEEEEL Prijzig. Nouja het valt mee maar voor jullie doen heel prijzig. Wat ik zou doen is gewoon Mysty Mountain Ore verkopen en ingots terugkopen. Ja je maakt er winst op. En nee ik weet ook niet waarom. Maar op de AH kan je best veel winst maken als je er even voor gaat zitten :p. (wooot 10g).

En prospecting masteren heb je nog steeds niks aan xD. Ik snap niet iedereen bij mijn Kin ook al van ja ik moet houdhakken masteren of Minen. Maar ik snap niet waarom je je daar mee bezig zou houden. Geen bonussen meer, je krijgt een crit van 5% kans. Meer niet. Je kan je beter eerst op je echte Craft proffesion storten(de proffesion waarmee je wat maakt). Fondred is bijna GM Armourer..... O+

[ Voor 22% gewijzigd door Postius op 13-07-2007 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een echt vrijdaggevoel vandaag op het werk...zou liever nu thuis zijn..voel me ook niet bijzonder goed want ik ben verkouden, mijn neus kriebelt de hele tijd...ik hoest en proest de hele dag door en dat is bepaald niet lollig.

Bijkomende reden is natuurlijk dat ik maar wat graag verder zou gaan questen. Ik heb bijvoorbeeld weer meerdere sturdy hides verzameld die kunnen worden geboiled door mijn level 13 guardian om daarna weer te worden doorgepassed aan mijn level 26 Lore-Master die daar weer iets met armor van kan maken...alleen zo jammer dat de scholar verder nog niet zoveel nut heeft gehad...ja, potions maken, maar dat vind ik dan net weer het minst interessant so far...want het duurt toch vrij lang voor je de volgende kunt gebruiken (en dat is niet handig als je dringend morale of power nodig hebt)

Naja...komt misschien ook omdat ik nog vrij laag leven ben met mijn scholar...wie weet wat ik kan als ik eenmaal journeyman ben geworden.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Postius schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 14:14:
. . . Wat ik zou doen is gewoon Mysty Mountain Ore verkopen en ingots terugkopen. Ja je maakt er winst op. En nee ik weet ook niet waarom.
. . .
En prospecting masteren heb je nog steeds niks aan xD.
. . .
Je kan je beter eerst op je echte Craft proffesion storten(de proffesion waarmee je wat maakt).
Ore verkopen en Ignots terugkopen zal lucratief zijn juist omdat er chars zijn die graag GM prospector willen zijn en voor het omsmelten ore->ignot krijgen ze (in hun optiek waardevolle) punten :)
Overigens heb je wel iets aan prospecting master, je krijgt soms wat meer ignots uit een ore, maar zoals je zelf ook al aangeeft is dat zwaar overrated. GM in je echte craft is wmb ook véél zinvoller.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botoo schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 14:56:
[...]

Ore verkopen en Ignots terugkopen zal lucratief zijn juist omdat er chars zijn die graag GM prospector willen zijn en voor het omsmelten ore->ignot krijgen ze (in hun optiek waardevolle) punten :)
Overigens heb je wel iets aan prospecting master, je krijgt soms wat meer ignots uit een ore, maar zoals je zelf ook al aangeeft is dat zwaar overrated. GM in je echte craft is wmb ook véél zinvoller.
tuurlijk is GM in eigen craft veel beter maar geloof het of niet je hebt er wel wat aan... je haalt vaker beryl en onderdelen voor dyes uit deposits! gisteren in een rich ancient ore deposit haald ik een beryl dat spul voor zwarte dye en 3 ancient ore uit 1 keer minen :P:P:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Woei vanavond met 1 quest ff 47 Gedinged, en een nieuwe 2 handige 29.1DPS light damage Halbard :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
Postius schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 04:00:
Woei vanavond met 1 quest ff 47 Gedinged, en een nieuwe 2 handige 29.1DPS light damage Halbard :p
welke quest was dat?, dan moet ik die ook maar eens opzoeken..

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Freelance schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 09:11:
[...]

welke quest was dat?, dan moet ik die ook maar eens opzoeken..
Geen quest xD.

Ohja ik ben bijna klaar met 1 class quest. En dan krijg ide awesome Halbard of war! Alleen nog even een tripje naar Carn Dum Maar mijn Kinship neemt me even mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
Gisteren level 43 geworden en nog 1 pagina verwijderd van mn eerste legendary skill (candle's flame) :)
Kostte wel aardig wat goblins and morroval (oid) farmen.
Ook boek 5 chapter 8 gedaan, van te voren allemaal verhalen over gehoord dat het super moeilijk was enzo, dus ik een +4 hope token meegenomen. Komen we bij die nazgul aan, is die toch vrij makkelijk! Ok, ik had wel die hope token gebruikt en we hadden een lvl 50 champ en een goede healer mee, maar dan nog, gevecht was eigenlijk vrij simpel (wel erg vette intro voordat je met die nazgul begint :o).

Nog wat screenshots van een paar dagen geleden, quest op bloodwing te killen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.vdruit.nl/lotr1.jpg

Draakje op weg naar bloodwing.

Afbeeldingslocatie: http://www.vdruit.nl/lotr2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vdruit.nl/lotr3.jpg

En bloodwing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
*bekijtk screenshots met een argus oog*....
Naaaah ik ben nog steeds de Hotste captain on this forum! Wel goed om eindelijk een andere kapitein te zien. Die gelukkig wel al zijn skills heeft gekocht, wat ik gister toch weer voor Mongeaulen party heb meegemaakt of beter gezegd de andere kapitein die mee was. Maar botoo is beter geschikt om dat te vertellen denk ik.....ik denk anders dat mijn hele stukje gecensureerd word. Maar laat ik het zo zeggen dat hij de hele instance (book 5 cht 8 Idd dezelfde vcan de screenies hierboven:P). Geen 1(!!!!) Captain buff heeft gebruikt. Geen marks, geen commands, geen buffs, en het duurde 15 minuten om die MONGEAUL ervan te overtuigen dat 2 heralds of Hope niet nuttig waren begint er over dat die van hem beter is terwijl ik de upgegrade versie had. En vervolgens begin ik wat ongeduldig te worden en ja hoor ben ik weer het zwarte schaap van de party. Ik zat natuurlijk ook met alleen maar champions...:X maar goed uiteindelijk hadden ze wel een beetje door dat die andere captain echt een IQ van 65 had, als je op lvl 43 nog niet weet dat we kunnen healen......met een andere heal dan de group heal.......Dan zeggen ze altijd van jaaaaa laat mensen spelen zoals ze willen. Das prima maar niet als ik door hun dumbass gedrag doodga. Vanzelfsprekend hebben we de nazgul niet gehaald. Teveel lage levels mee. Al ging het nog wel verassend goed. Ik moes tin mijn eentje healen en ik hield ze wel echt lang in leven(en die buff die je krijgt nadat iemand uit je fellowship dood is, is echt GENIAAL _/-\o_ )

Btw voor de andere Legendary's skills. Die kan je praktisch allebei kopen van de AH 1tje, book of Oathbreakers ofzo. Geeft een aardige legendary skill. Maar die van de Treatise of Valour en Candles flame zijn veel beter(Imo).

[ Voor 16% gewijzigd door Postius op 15-07-2007 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
Inderdaad, heb nu wel alle drie de boeken voor de legendary skills, eentje bijna alle pages voor gefarmed en voor oathbreakers heb ik het boek en twee pages alle drie van mobs :P (hoezo geluk? :)).

Vind persoonlijk die oathbreaker legendary wel een van de beste hoor, +35% vulnerability op een mob voor 10 seconden kan echt een groot verschil maken tussen een wipe en een clear, al ga ik wel als eerste die 2de combatres slotten (ben nu lvl 44 dus heb volgend level mn tweede legendary slot ook open staan).

Wel stom inderdaad van die captains die de helft van hun class-skills niet gebruiken. Healen doe ik trouwens wel als het nodig is, maar nooit als main healer, dat is gewoon te saai met maar 1 onafhankelijke healingskill, als ik fulltime wil healen roll ik wel een minstrel :p.
Meestal doe ik in een party wat er op dat moment nodig is, zij het offtanken, dps of offhealing, dat is iun mijn ogen dan ook hoe de captain is bedoeld.
Denk trouwens niet dat je boek 5 chapter 8 gaat halen zonder minstrel:

spoiler:
Die nazgul spawned wights en healed zichzelf weer naar volle morale ergens rond de 5k morale.

[ Voor 15% gewijzigd door Krukar op 15-07-2007 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Websnake schreef op zondag 15 juli 2007 @ 16:34:
Inderdaad, heb nu wel alle drie de boeken voor de legendary skills, eentje bijna alle pages voor gefarmed en voor oathbreakers heb ik het boek en twee pages alle drie van mobs :P (hoezo geluk? :)).

Vind persoonlijk die oathbreaker legendary wel een van de beste hoor, +35% vulnerability op een mob voor 10 seconden kan echt een groot verschil maken tussen een wipe en een clear, al ga ik wel als eerste die 2de combatres slotten (ben nu lvl 44 dus heb volgend level mn tweede legendary slot ook open staan).

Wel stom inderdaad van die captains die de helft van hun class-skills niet gebruiken. Healen doe ik trouwens wel als het nodig is, maar nooit als main healer, dat is gewoon te saai met maar 1 onafhankelijke healingskill, als ik fulltime wil healen roll ik wel een minstrel :p.
Meestal doe ik in een party wat er op dat moment nodig is, zij het offtanken, dps of offhealing, dat is iun mijn ogen dan ook hoe de captain is bedoeld.
Denk trouwens niet dat je boek 5 chapter 8 gaat halen zonder minstrel:

spoiler:
Die nazgul spawned wights en healed zichzelf weer naar volle morale ergens rond de 5k morale.
DIe telling mark gebruik ik vaak in combinatie met group heals en mijn heal spreuk kan ik door zelfs vrij pittige instances main healer zijn en nog dps doen. Voor die nazgul zal je wss een minstrel nodig hebben. Maar vergeet niet LM healen langzaam maar wel goed je hebt 3 healende classes. Minstrels maken het leven wel makkelijker maar ze zijn niet zo noodzaklijk als sommige mensen af en toe roepen. Maar voor die nazgul ga ik er ook wel 1 mee nemen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Ik heb sinds vandaag problemen met het plots onbeweegbaar worden met m'n char. Dat is de derde keer op één avond tijd. Enige dat ik kan doen, is reloggen. Heeft iemand er ook last van? Andere spelers lopen me wel nog voorbij en ook de ingame chat doet het nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Hurtebise schreef op maandag 16 juli 2007 @ 00:00:
Ik heb sinds vandaag problemen met het plots onbeweegbaar worden met m'n char. Dat is de derde keer op één avond tijd. Enige dat ik kan doen, is reloggen. Heeft iemand er ook last van? Andere spelers lopen me wel nog voorbij en ook de ingame chat doet het nog.
Server drukte/Lag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hurtebise schreef op maandag 16 juli 2007 @ 00:00:
wat postius hierboven zei, ik heb het ook al paar keer gehad soms zelfs dat anderen ook niks kunnen. gisteren weer, kreeg toen zelfs een icoon dat er ietds met de server was...

w00t
Amberlin is level 15 dus kan nu eindelijk een schild dragen :)
verder ben ik goed op weg om grandmaster jeweler te worden 8) 120 van 1040
binnenkort ook mn cooking skills eens wat verbeteren IMO best goed beroep met al dat buff food dat je kan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 07:11:
[...]

wat postius hierboven zei, ik heb het ook al paar keer gehad soms zelfs dat anderen ook niks kunnen. gisteren weer, kreeg toen zelfs een icoon dat er ietds met de server was...

w00t
Amberlin is level 15 dus kan nu eindelijk een schild dragen :)
verder ben ik goed op weg om grandmaster jeweler te worden 8)
binnenkort ook mn cooking skills eens wat verbeteren IMO best goed beroep met al dat buff food dat je kan maken
Jij bedoeld dat soort rugzak achtige symbool...die heb ik ook een paar keer gehad...maar ik zit dan ook op blijkbaar 1 van de drukste servers die er is.. Evernight...

Het was een goed weekend voor levellen... :P

Lakota (Hobbit Guardian) - van level 13 naar level 15
Zidarlys (Elf Hunter) - van level 14 naar level 15
Tinybig (Dwarf Minstrel) - van level 30 naar level 32 :)

Gisteren nog even geprobeerd te gamen, maar het was zooo warm bij mij binnen dat ik me nauwelijks kon concentereren op het spelen...ben toen maar gestopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Postius schreef op zondag 15 juli 2007 @ 13:57:
. . . wat ik gister toch weer voor Mongeaulen party heb meegemaakt of beter gezegd de andere kapitein die mee was. Maar botoo is beter geschikt om dat te vertellen denk ik.....ik denk anders dat mijn hele stukje gecensureerd word . . .
Laat ik het zo stellen: Postius' Fondred deed excellent werk en samen met dat andere char (waar ook 'Captain' bij stond) waren ze in staat om gemiddeld toch redelijk captain-like te presteren (oftewel, die ander stond er een beetje voor niets bij :X ).

Overigens ontstaan er spontaan andersoortige 'legendary skills' Fondred's botte ego+++ is inmiddels legendarisch :o :P

Ook ontstaan er spontaan nieuwe classes (heeft niets met bovenstaande te maken). Zo was ik gisteren samen met een Guard op stap om de 'goblins treasure' buit te maken, normaliter een Q voor een grotere fellowship maar aangezien we beiden lvl47 zijn is dat met met z'n tweeën ook wel een uitdaging :)

Wat gebeurde er:
Aldaar aangekomen zien we één enkele lvl39 Champion onder attack, wij helpen 'm uit de brand en hij wil graag joinen, dat hebben we in eerste instantie gedaan :'( Deze 'champion' presteerde het om totaal niets te doen behalve de verkeerde kant op rennen en vervolgens met het halve goblin-camp op z'n hielen bij ons terug te komen. Uitleggen dat 'ie dat moest laten resulteerde in volledige radio-stilte, nulkommanix reactie :X
Nadat onze held nogmaals zo stom bezig was hebben we hem er uitgegooid (zelfs met een beschaafde mededeling dat we met z'n tweeën verder gingen). Wat doet de kruk dan? Hij blijft ons volge, doet nog steeds niets (nu ook geen pull-uitstapjes meer), wij gaan bij een treasurebox de combat aan, hij doet nog steeds niets, en vervolgens jat 'ie de treasurebox leeg!!!

Na enkele minuten waarin ik hem uitlegde dat 'ie een echte champion was en mss beter een burglar kon gaan spelen omdat dieven niet bestaan in lotro (standaard geen reactie van hem) en nadat Beardgrim klaar was met zijn communicatie ('I called him every profanity I could think of!' _O- ) en onze held nog steeds niet wegging :| zijn we uitgelogd om na drie min. weer in te loggen. Tot onze grote teleurstelling stond het stuk verdriet verscholen in een hoekje gewoon te wachten . . .
Nadat iemand van het kinship (die we van de heldendaden van de 'champion' op de hoogte hielden) een reactie had doorgespeelt aan iemand van lotro zijn we daar maar weggegaan. Even later zou hij een waarschuwing gekregen hebben en was ie weg. Beardgrim was zo slim geweest om 'm in z'n friends-list te zetten zodat 'ie hem in de gaten kon houden.

All bij al een gruwelijk irritant speelgedrag maar we hebben er enorm veel lol om gemaakt, ook hebben we andere spelers die daar in de buurt waren gewaarschuwd voor de 'held'. }> Mooiste van het verhaal is de naam van onze 'champion' dat begon met Ass*** en nee dat is geen grapje, maar we hebben er wel vreselijk om gelachen :D

Gisteren ook nog even in Himbar geweest omdat ik na het eten weer aan wilde sluiten bij twee anderen in fellowship. Ik was daar nog niet in de buurt geweest en het was een helletocht om er te komen in je eentje, ging wel maar als je de weg niet weet toch wel lastig :X Ineens ging alles in een stroomversnelling, er zou een raid plaatsvinden. Nog nooit eerder gedaan en ik had geen flauw benul wat er ging gebeuren, wat een complete chaos! Ik moest de raid-party verlaten om samen met één uit mijn fellowship wat q's aan te nemen aldaar en toen was de raid alweer voorbij :? Ik weet inmiddels gelukkig wel hoe ik die irrante mini-stats van iedereen uit de raid weg kan halen want dat verkløt je zicht wel behoorlijk.

Grappig detail in Himbar is het lvl van de player-chars die er rondlopen, alles is 50 of bijna 50 en de mobs in de omgeving zijn daar behoorlijk op aangepast :+

edit:

[zeikmode]
(Als iemand wil quoten, haal dan de niet relevante stukken weg anders word het zo'n nutteloos lange reactie)
[/zeikmode]
;)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024
Idd, ook wel eens last van, zaterdagmiddag was het trouwens heel echt erg (op Snowbourn)... We waren met een party de Great Barrow quests aan het uitvoeren en om de haverklap gewoon 2 members disconnected (willekeurig, wie)... men had dan echt problemen om weer in te loggen ivm de queue. Ik ondervond zelf ook dat lotr gewoon 2x hard eruit knalde (nog nooit gehad)... Dan na vrij megalange queue om weer in te loggen... Wat een zeik, het leek dus wel alsof door de drukte, aangelogde mensen gewoon eruit gekukeld werden. Nou, gelukkig was iedereen in de party zo sociaal om te wachten, en hebben we uiteindelijk alle quests (voor iedereen) mooi kunnen voltooien in the GB.

Dat je wel kunt blijven chatten komt volgensmij erdoor, doordat het chaten via een andere server loopt.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen zaterdag was ik dan met Tinybig lekker achteloos aan het questen in the North Downs, ging allemaal lekker rustig...killde vooral veel Orcs, Wargs en spinnen...en stond toen ineens oog in oog met een Grazing Auroch...het beest is vriendelijk en zou me dus niets doen...maar er stond een gemeen klein tekstje in mijn rechterooghoek die me vertelde dat ik toch echt 10 slaps of Auroch meat moest zien te bemachtigen...een blik op mijn moralebar vertelde mij dat ik met 1100 hitpoints op ongeveer een kwart van het morale van de vriendelijke grazer zat...

We bleven elkaar even aankijken waarbij mijn rechterhand langzaam zakte naar mijn luit en mijn bijl....hij snuifde stevig en die warme adem was verre van fris te noemen...Met een snelle beweging trok ik mijn bijl en gooide er een stevige cry uit..heerlijk dwergs.. :P Meteen eroverheen een flinke dreun met mijn bijl...de Auroch was duidelijk overdonderd, maar herstelde zich snel...een stuk minder vriendelijk nu, deelde hij harde dreunen uit mijn zijn hoorns. Ook ik herstelde mij snel en speelde de benodigde melodieen om mijn morale tijdens een gevecht sneller te laten herstellen. Met wat gerichte klappen van de bijl nam ik niet alleen zijn morale weg, maar vulde ook dat van mij weer aan.

Iets later stonden we qua morale redelijk gelijk. Hij iets meer dan ik...snel motiveerde ik mezelf nog een keer...nu had ik meer morale dan de herkouwer...de paniek was nu duidelijk in zijn ogen af te lezen...zou hij dan echt afgaan tegenover zijn maten...die verrekte dwerg was toch zo klein?

Met het zweet op mijn voorhoofd en de structuur van het handvat van de bijl in mijn hand gedrukt stond ik een paar tellen als overwinnaar bij de gevelde Auroch...bloedend, maar voldaan...nu dat stuk vlees pakken van dit verrekte beest...^&*#^*&&*#()()@#*()()@ Blijkbaar de verkeerde...want deze heeft geen slab of Auroch meat...*hijgend liep ik verder....verdikkie...en ik moet er 10...*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tip 1: vraag een of meerdere champs of guards in de buurt soms duurt het ff maar krijg je toch de quest makkelijker en vooral sneller gedaan. zo`n quest is het niet waard om paar uur op te bikkelen.

dit kan je doen op weg naar een quest met party of gewoon wachten op de plek (desnoods 1 of 2 killen)

tip 2: check de quest text daar staat in welk gebied de aurochs lopen die je nodig hebt...

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:32:
[...]

tip 1: vraag een of meerdere champs of guards in de buurt soms duurt het ff maar krijg je toch de quest makkelijker en vooral sneller gedaan. zo`n quest is het niet waard om paar uur op te bikkelen.

dit kan je doen op weg naar een quest met party of gewoon wachten op de plek (desnoods 1 of 2 killen)

tip 2: check de quest text daar staat in welk gebied de aurochs lopen die je nodig hebt...
LOL, ja, daar heb je gelijk in...maar ik vind het soms gewoon leuk om effe lekker alleen rond te banjeren...heb op die manier ook de Orc Defiler in mijn eentje neer weten te krijgen...toch een lvl 29 elite met bijna 4000 hitpoints...voelt toch wel stoer als dat dan toch lukt!

Ik had ook met een groep nog even Book 3, chapter 4 gedaan...ging wel lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok crafting dilemma

ik heb:

Ellendras level 46
prospector GM
forester GM
tailor tier 4 gemastert tier 5 niks

amberlin level 15
prospector bijna GM
jeweler master 120 / 1040 over voor GM (das veel)
cook tier 1 gemastert verder nog niks

cook is aardig prijzig en tijdrovend maar wel verrekte handig
aangezien ik met mn jeweler verreweg het verst ben wil ik dat eerst gaan masteren (alles tegelijk is DUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUR)

probleem is dat ze nog maar level 15 is en dus een 2% crit tool heeft (cook heeft hetzelfde probleem)

prospector ga ik toch masteren ondanks alle kritiek ben er toch bijna :)

meest verstandige lijkt me dus jeweler ASAP levelen zodat ze en betere tools kan hanteren en betere scrolls kan gebruiken en zo dus veel hogere kans op crits maakt...

taoilor tier 5 masteren is echt gruwelijk duur vandaar dat ik eerst amberlin wil masteren zodat ik wat cashflow kan opbouwen

tips zijn altijd welkom ;)

ps ik wil nog steeds zoveel mogelijk beryls pollishen voor jullie allemaal...
indien iemand adamants gepollisht wil hebben doe ik dat ook wel hoor ;) zelfde geldt voor huiden boilen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren weer een beetje met de hunter dame van mijn vriendin op pad gegaan en een kleine fellowship door het laatste hoofdstuk van de intro chapters heen geleid...

Daarna vond ik het wel weer welletjes in Ered Luin en ben ik naar Bree getrokken...de crafting keuze die mijn vriendin had gemaakt ben ik geloof ik nog niet helemaal happy mee...maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 10:27:
Gisteren weer een beetje met de hunter dame van mijn vriendin op pad gegaan en een kleine fellowship door het laatste hoofdstuk van de intro chapters heen geleid...

Daarna vond ik het wel weer welletjes in Ered Luin en ben ik naar Bree getrokken...de crafting keuze die mijn vriendin had gemaakt ben ik geloof ik nog niet helemaal happy mee...maar goed...
wat heeft ze gekozen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Crafts, hoeveel punten heb je nodig?

- Apprentice: proficient 200 master 400
- Journeyman: proficient 280 master 560
- Expert: proficient 360 master 720
- Artisan: proficient 440 master 880
- Master: proficient 520 master 1040

Alles bij elkaar opgeteld is 5400 voor de titel GrandMaster.

De punten moet je halen in het betreffende niveau (Tier), je krijgt bv geen punten voor Artisan door Journeyman items te maken.

Als je proficient bent kun je de items van dat niveau maken en als je master bent kunt je crits proberen. Crit-change verhogen kan iig met betere tools en/of scrolls (of beide), en je verhoogt je kans enorm als je speciale (doorgaans dure en/of moeilijk vindbare) items toe kan voegen. Welke items dat zijn staat in het master tabblad.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In ieder geval iets met onder andere Cook...en volgens mij is Cook dan ook de hoofdprofession...je hoeft er dan misschien niet veel resources voor te vinden, (kopen is een optie) tis wel een verdomd dure profession...en haar personage had tot gisteren nog niet eens genoeg silver om de onderdelen bij te kopen bij een level up... (dus waar ze dat nou toch aan uitgegeven heeft :P )

In ieder geval is ze nu level 16, heeft ze eindelijk skills die ze al veel eerder had moeten hebben, zoals het leggen van traps..en het sneaken (kan ze als elf, maar dan moet je het wel instellen) en nog wat andere zaken zoals gebruik van bepaalde wapens.

Was wel leuk om een paar superoude quests weer eens te doen al was het wel weer effe zoeken in Ered Luin, ben nu zo waanzinnig gewend aan Bree, Lone-Lands en North Downs door Tinybig...maar ik wist in ieder geval nog wel een aantal zaken te vinden... en nog heel effe en dan is ze alweer level 17... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botoo schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 11:26:
Crafts, hoeveel punten heb je nodig?

- Apprentice: proficient 200 master 400
- Journeyman: proficient 280 master 560
- Expert: proficient 360 master 720
- Artisan: proficient 440 master 880

Alles bij elkaar opgeteld is 5400 voor de titel GrandMaster.
Ik kan me vergissen, maar volgens mij zijn die getallen niet voor iedere proficiency hetzelfde. Ik heb niet overal dezelfde getallen gezien naar mijn idee...Sommige hebben zelfs op bepaalde niveau's geen master level als ik het goed heb.

Het leuke is ook dat je in sommige crafting proficiencies 6 punten krijgt voor het craften ergens van terwijl je in andere weer 8 punten per item krijgt of zelfs 10.

Bij Prospector bijvoorbeeld, krijg je voor het maken van een gold ingot 8 punten en voor een silver ingot 8 punten, maak je van die twee dan weer een white-gold ingot, dan krijg je daar 10 punten voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
afaik zijn de getallen voor alle crafts gelijk, maar ik heb ze niet allemaal gezien/gecontroleerd.

Het verschil in punten per gemaakt item is niet zo verschillend als je denkt, hoe meer onderdelen je nodig hebt hoe meer punten je krijgt. Fictief voorbeeld: Axe A heeft 2 blades en 1 hilt nodig -> 6 punter, Axe B heeft 2 blades, 1 hilt en 1 pommel nodig -> 8 punter.

Het gold voorbeeld wat jij noemt is melting (vervaardigen van gold & silver ignots) en refining (eindprodukt = white-gold), die kan je niet naast elkaar zien maar zijn twee verschillende handelingen.

In mijn voorbeeld is gaat het alleen over eindprodukt, het vervaardigen van blade/pomme/hilt levert in eerdere instantie al 6 punters op.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 12:11:
[...]

Ik kan me vergissen, maar volgens mij zijn die getallen niet voor iedere proficiency hetzelfde. Ik heb niet overal dezelfde getallen gezien naar mijn idee...Sommige hebben zelfs op bepaalde niveau's geen master level als ik het goed heb.
jawel dat is bij allemaal hetzelfde. en alles is te masteren nadat je alles gemastert hebt ben je grandmaster. als je iets niet kunt masteren dan moet je een quest doen, daarna kan je de betreffende tier masteren en de volgende tier de 1e balk halenje krijgt de quests van een NPC met hetzelfde beroep in totaal moet je er 4 doen om grandmaster te (kunnen) worden.
Het leuke is ook dat je in sommige crafting proficiencies 6 punten krijgt voor het craften ergens van terwijl je in andere weer 8 punten per item krijgt of zelfs 10.

Bij Prospector bijvoorbeeld, krijg je voor het maken van een gold ingot 8 punten en voor een silver ingot 8 punten, maak je van die twee dan weer een white-gold ingot, dan krijg je daar 10 punten voor...
botoo heeft dit al beantwoord

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2007 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 12:34:
[...]

jawel dat is bij allemaal hetzelfde. en alles is te masteren nadat je alles gemastert hebt ben je grandmaster. als je iets niet kunt masteren dan moet je een quest doen, daarna kan je de betreffende tier masteren en de volgende tier de 1e balk halenje krijgt de quests van een NPC met hetzelfde beroep in totaal moet je er 4 doen om grandmaster te (kunnen) worden.
Vreemd dan, want bij een van mijn karakters, heb ik bij een bepaald onderdeel het apprenticeschap gehaald.. (dat haal je toch echt pas als je het helemaal af hebt, dus ook eventuele quests) en heb daar geen nieuwe (naar mastery) mogelijkheid bij gekregen...maar ik zal het dan wel verkeerd gezien hebben ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:23:
[...]

Vreemd dan, want bij een van mijn karakters, heb ik bij een bepaald onderdeel het apprenticeschap gehaald.. (dat haal je toch echt pas als je het helemaal af hebt, dus ook eventuele quests) en heb daar geen nieuwe (naar mastery) mogelijkheid bij gekregen...maar ik zal het dan wel verkeerd gezien hebben ofzo...
forrester en prospector zijn hierop een uitzondering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:30:
[...]

forrester en prospector zijn hierop een uitzondering
Alle skills waarmee je materialen verzamelt(primaire verwerking ;-) ). Levellen automatisch. Alle secundaire skills(waarme je wat maakt). Hebben quest nodig. Al snap ik het bericht van 2 berichten hierboven niet helemaal :P.
*rent weer terug naar zijn 360* :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
Postius schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:58:
[...]

Alle skills waarmee je materialen verzamelt(primaire verwerking ;-) ). Levellen automatisch. Alle secundaire skills(waarme je wat maakt). Hebben quest nodig.
Dat is toch net je primary skill, die twee andere zijn toch secundary :?
Ik ben bijv. Explorer, dan heb ik dus tailering als prim (en dus quests nodig voor upgrade), en forrester en prospector als sec, die gaan automatisch.

Wat is volgens jullie btw de ideale crafting en waarom??

Ik ben als explorer gestart omdat ik verzamelen altijd wel leuk vind, hout en ors zijn er genoeg te vinden ;), hides trouwens ook. Ik kan mezelf dus goed voorzien van materiaal. Daarnaast kan mijn burglar hobbit alleen light en medium armor aan.... dit kan ik dan mooi maken met mijn tailering skill.
Op AH wordt er btw ook nogwel lekker betaalt als je hides/ores geboiled resp gesmolten aanbied.

Als ik bijv. die scollar profession zie, denk ik dat die heel moeilijk te masteren is (ik kom zelden kruiken tegen bijv. tov hout). Daarnaast zie ik hier btw veel mensen meerdere characters ondehouden, hoe heb je hiervoor de tijd 8), ik kan net de tijd opbrengen om te spelen met die hobbit waarmee ik gestart ben (ben nu 1.5 à 2 maanden bezig en ben lvl 24 :X, ik moet wel zegen dat ik rustig aan doe en alle quests af ga, ook al zijn ze onder mijn lvl.)

[ Voor 3% gewijzigd door Rfce op 17-07-2007 14:14 ]

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Heb een nieuw character gemaakt, Lore-Master, lvl22 nu
Vind het leuker spelen dan een Captain, mn Captain is lvl42 nu

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

En een Lore-Master is uber in pvmp :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:23:
[...]

dan heb je die quest gedaan zonder het te weten. met uitzondering van forester en prospector zit het als volgt

- Apprentice: proficient 200 quest master 400
- Journeyman: proficient 280 quest master 560
- Expert: proficient 360 quest master 720
- Artisan: proficient 440 quest master 880

met als notitie dat je een tier pas kan masteren als je de lagere tiers daarboven ook gemastert hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:33:
[...]
met als notitie dat je een tier pas kan masteren als je de lagere tiers daarboven ook gemastert hebt
Dan vermoed ik dat het dat is geweest...en als ik me nu goed herinner was het de scholar profession...dus dat wordt nog lastig.. ;) Had Journeyman eindelijk op proficient...maar heb daar inderdaad Apprentice nog niet op master staan.

Wat hierboven al gezegd werd is absoluut waar, het is erg lastig om Scholar te masteren...zoals ik net zei ben ik daar nu net journeyman proficient mee geworden en dat kostte al verrekte veel moeite (want ik ben nu lvl 32). Het grootste probleem is dat er weinig plekken zijn om grondstoffen te vinden...en als je die dan al vindt, dan zijn er eigenlijk altijd ook anderen die ze verzamelen...zeker om nu dus Apprentice te masteren...zal ik dan weer helemaal terug moeten naar de omgevingen Bree, Combe etc...en dan zijn er om precies te zijn een kleine 4 plaatsen waar ik mijn ingredienten kan halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren weer even op pad geweest met de Guardian Lakota...het is toch wel wennen hoor om te spelen met een Guardian. Geen long range aanvallen, je moet dus altijd dichtbij je tegenstanders komen. In het geval van laffe brigands die wegrennen als ze bijna dood zijn is dat erg irritant. Ze rennen dan vaak naar hun maatjes en je MOET er achteraan, anders krijg je nooit XP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 08:44:
Gisteren weer even op pad geweest met de Guardian Lakota...het is toch wel wennen hoor om te spelen met een Guardian. Geen long range aanvallen, je moet dus altijd dichtbij je tegenstanders komen. In het geval van laffe brigands die wegrennen als ze bijna dood zijn is dat erg irritant. Ze rennen dan vaak naar hun maatjes en je MOET er achteraan, anders krijg je nooit XP...
I know the feeling. Er is echter licht aan het einde van de tunnel. Vanaf lvl 30 kan je Guardian ranged (boog en xboog) leren. Veel dmg doe je niet, maar om te pullen of weglopende mietjes om te leggen, is het ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Kinship member heeft de Eagle, Legendary Trait van de Lore-master

Afbeeldingslocatie: http://pix3.telenet.be/S51VR-woIlnDyw2SGm6LLMylOzuN8bH8D4O59J6SQ5zZ4yykeJhpNy8-HTusO-i90Ufj%21mgKzsv2niwNIJgNDesfROxOJNhuBF1WYpQXqpoZo_/ScreenShot00081.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 08:44:
het geval van laffe brigands die wegrennen als ze bijna dood zijn is dat erg irritant. Ze rennen dan vaak naar hun maatjes en je MOET er achteraan, anders krijg je nooit XP...
Idd bekent, met mijn burglar heb ik der ook last van... die Goblins rennen bijv. ook altijd weg. Gelukkig kan ik ze kwa range nog altijd wat stenen na gooien, wat vaak net genoeg is om ze om te leggen ;)

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou zo erg niet zijn als ik nog iets had als een shout ofzo om ze mee neer te leggen, of dat ze gewoon een beetje angstig worden (begrijpelijk :P) en dan na een korte periode weer terugkomen...leg ik ze dan wel alsnog om.. ;)

Maar zoals dat nu werkt kan dat best af en toe frustrerend zijn. Maar het geeft me wel weer de kans om te leren daarmee om te gaan. Met mijn minstrel, lore-master en hunter heb ik daar totaal geen last van...met mijn captain minder (omdat die nog shouts heeft) maar toch nog wel een beetje. Maar de guardian is op dat gebied echt effe wennen. En op level 15 kun je nog niet zoveel hebben ook.. ;) Dat helpt uiteraard ook niet echt mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 12:25:
Het zou zo erg niet zijn als ik nog iets had als een shout ofzo om ze mee neer te leggen, of dat ze gewoon een beetje angstig worden (begrijpelijk :P) en dan na een korte periode weer terugkomen...leg ik ze dan wel alsnog om.. ;)

Maar zoals dat nu werkt kan dat best af en toe frustrerend zijn. Maar het geeft me wel weer de kans om te leren daarmee om te gaan. Met mijn minstrel, lore-master en hunter heb ik daar totaal geen last van...met mijn captain minder (omdat die nog shouts heeft) maar toch nog wel een beetje. Maar de guardian is op dat gebied echt effe wennen. En op level 15 kun je nog niet zoveel hebben ook.. ;) Dat helpt uiteraard ook niet echt mee. ;)
Guardian krijg later stun. Captain is de enige zonder iets van een spel om vluchtende monsters te pakken. Is ook wel terecht anders zouden we helemaal overpowered zijn(want dat zijn we nu al alleen niemand realiseerd het zich xD ). Ik ben zelf niet meer echt bezig met LOTRO binnenkort weer....nu eerst even FOOORRZA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Ik struikelde vandaag over wat plaatjes van de 'Fire and Ice' Quest, dat geeft te denken . . .

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8776e06d1f81a4244a692ed3b82ffd1a/full.gif

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/209991a2ba5899f71e2261752ae8c3b4/full.gif

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e28caaa84e9b47bee6a65751b04d344e/full.gif

Thorog heeft dermate veel morale (447K :X ) dat je die niet aan kan pakken met een draadloze muis/keyboard, je batterijen zijn leeg voordat je daar mee klaar bent!
(ook al vermoed ik dat 'ie eerder klaar met jou is, maar dat terzijde :+ )

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je die Thorog uberhaupt wel aanvallen dan? Volgens mij niet namelijk...in ieder geval..nog niet...wel een stoer beest dan met zoveel morale...als dat nu eens een pet van je kon worden.. ;) Dan was ik helemaal tevreden...tis tenslotte een draak.. :P

Volgens mij is die Drugoth toch ook niet echt makkelijk te versmaden hoor.. :P Dan misschien geen 447K morale...maar 147K morale lijkt mij al moeilijk zat om te verslaan...mijn mannetjes gaan er in ieder geval nog maar niet aan beginnen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:00:
Kun je die Thorog uberhaupt wel aanvallen dan? Volgens mij niet namelijk...in ieder geval..nog niet...wel een stoer beest dan met zoveel morale...als dat nu eens een pet van je kon worden.. ;) Dan was ik helemaal tevreden...tis tenslotte een draak.. :P

Volgens mij is die Drugoth toch ook niet echt makkelijk te versmaden hoor.. :P Dan misschien geen 447K morale...maar 147K morale lijkt mij al moeilijk zat om te verslaan...mijn mannetjes gaan er in ieder geval nog maar niet aan beginnen... ;)
Thorog is de raid quest :) Schijnt makkelijk te zijn met een volle raid als je weet wat je doet. Maar toch een leuke encounter denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik ben nog raid-maagd...vandaar dat ik dat soort dingen niet weet.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren van Kinship gewisselt...ik zat al een tijdje in de kinship divine hearts, maar de leden waren nauwelijks active..zelfs de leader was al meer dan 2 weken niet geweest.

Nu bleken de enige twee actieve leden te zijn verhuisd naar Kinship The Prophets en ik was me net aan het afvragen waar ze heen waren toen ik een /tell kreeg van 1 van deze 2...of ik ook wilde joinen...meteen gedaan en ik ben inmiddels al officer omdat ik goed actief ben..en na een aantal quests duidelijk had laten zien dat ik wel goed kon samenwerken...bovendien willen ze een minstrel wel vaak te vriend houden.. ;)

Met de hunter van mijn vriendin inmiddels ook weer een level gestegen, ben daarmee nu level 17 en het gaat best lekker moet ik zeggen. Hunter is gestegen in mijn achting nu ik er zelf ook mee speel.

Vanmorgen vroeg nog even op pad geweest met mijn champion en ik weet nog steeds niet of ik daarmee verder wil gaan...het is lastig om met de champion te spelen...maar ik ben toch ook wel nieuwsgierig of hij nog beter gaat worden, dus ik blijf toch nog even proberen die ook naar een hoger level te krijgen...zit nu nog op 20...
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Trial key nodig? Die kun je hier halen