[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 63 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 7.976 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:34

edward2

Schieten op de beesten

Komt hier vandaan:

http://www.overclockers.c...d=701&catid=56&subcat=922

[ Voor 42% gewijzigd door edward2 op 27-06-2007 13:43 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:08
Ik vind die review opbouw erg rommelig, ze vertellen niet welke driverversie ze hebben gebruikt.
Waarschijnlijk een vroege, want dit zijn wel erg slechte scores..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:58
Aha dus ongeveer 490 euro ex verzend. Aardig stukje duurder dan de 512 MB maar dan heb je wel een hele mooie kaart :P

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219166

waarom zou je nu in godsnaam je 8800gtx wegdoen en voor de tragere 2900XT gaan, voor crossfire :s. kun je dan beter SLI nemen imo, betere ondersteuning,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Astennu schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:01:
[...]

Aha dus ongeveer 490 euro ex verzend. Aardig stukje duurder dan de 512 MB maar dan heb je wel een hele mooie kaart :P
Hij is amper sneller - 740MHz - alleen het geheugen is wat omhoog geschroefd.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hacku schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:05:
[...]

Ik zeg ook niet dat hij veel sneller is :) alleen dat het een mooie kaart is :D Voor de toekomst wel leuk met zijn 1 GB. Maar ik vrees wel dat de core dan wat te traag is. Maar misschien kan hij straks games als U3 super goed draaien wie weet :) ( Als in 10-20% sneller dan de 512 MB versie. [/optimistisch] )

[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 27-06-2007 14:12 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Hacku schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:05:
[...]

Er zijn wat Diamonds die standaard op 820Mhz geklokt zijn wat betreft core, maar dat maakt niet zo veel verschil uit aldus Eric Deemers. Ze hadden de R600 ook op 800Mhz kunnen klokken voor de final retail versie, maar 740Mhz paste beter binnen de TDP en het verschil was verwaarloosbaar.

Overigens vertelt hij over het verschil tussen GDDR3 en GDDR4 het volgende:
Assuming the same engine speed, an 925~950 DDR3 is about the same real BW as a 1GHZ DDR4 (taking latency and various factors into effect). So, going from 825 MHz memory to 1 GHz or higher will make some difference, but it's on the order of 10~15% at most. And that would be only in high resolution with AA and lots of texturing.

The other thing that would make potentially more of a difference is more frame buffer. For most of today's apps, 512MB is fine. But there are a few where 1GB improves performance. I don't have any deltas in mind, but I've seen cases from 256 -> 512 where performance doubles. I would assume in some "bad" apps, 512 -> 1G might make a big difference.

However, overall, I don't expect it to make that much difference with today's games.
Nieuw topic komt er later vanmiddag aan. Moet nog ff wat dingen doen. :+

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Er zijn wat Diamonds die standaard op 820Mhz geklokt zijn wat betreft core, maar dat maakt niet zo veel verschil uit aldus Eric Deemers
Weet ik maar we hadden het over het model dat edward2 gekocht had ;) (zie link)
Moet nog ff wat dingen doen.
Dat smoesje pakt niet meer, je zegt dat nou elke keer :+

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:08
Even een vraag: zit er ook verschil in performance tussen de verschillende merken?

Ik wilde eerst een Sapphire (HD 2900 XT) kopen, maar die is nu haast nergens meer leverbaar.

Bij 4Launch (geen ervaring mee, maar is wel een goede winkel hè?) is echter wel een PowerColor snel te verkrijgen.. maar biedt die dezelfde performance? En is het geluid van de fan ook niet verschillend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 01:56
TGEN schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 00:58:
Ach, dat de HD2900XT gewoon bagger is voor DX9 AA/AF weten we inmiddels wel; gelukkig ondersteunt het beste spel ooit (Total Annihilation) niet eens AA, dus waar hebben we het over? ;)
Waar slaat dat nu weer op? Dus omdat 1 spel geen AA heeft is het voor alle overige games meteen overbodig en maakt het geen fluit uit dat de X2900XT brakke AA en AF heeft? Kom op zeg :X

In het algemeen moet ik Cheetah steeds meer en meer gelijk geven. Tijdje terug , voor de komst van de HD2900XT werd er continu gezaagd over Image Quality en hoe belangrijk AA en AF wel niet zijn. Werd ook geroepen dat die IQ van Ati beter was dan Nvidia en dat je daar juist zo'n (dure) kaart voor koopt. Want 1000 fps in Quake is leuk opzich, maar met alle Eye Candy aan gamen op hoge resolutie voegt toch meer toe in mijn beleving, waar of niet?

Nu is dat opeens niet meer nodig want wie speelt er tegenwoordig nog met AA en AF?... yeah right...

Ik vraag me af hoe de posts zouden zijn als die HD2900XT wel de killer was geweest die we met z'n allen hadden verwacht.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Anoniem: 219166 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:01:
[...]

waarom zou je nu in godsnaam je 8800gtx wegdoen en voor de tragere 2900XT gaan, voor crossfire :s. kun je dan beter SLI nemen imo, betere ondersteuning,...
Ik doe niks weg, ik wil gewoon een vette X2900XT zelf een tijdje proberen. En wie weet zet ik er nog een 2e bij. X2900XT CF is/wordt zeer effieciënt. Ik heb wel vaker 2 kaarten. Vind het gewoon leuk om de verschillende technologiën de komende tijd naast elkaar te zien evolueren en presteren.

Vwb de overklok, het zijn allemaal dezelfde cores, dus die 825 is voor de gewone 740'er ook wel haalbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door edward2 op 27-06-2007 14:51 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
blacktarantulaX schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:41:
Even een vraag: zit er ook verschil in performance tussen de verschillende merken?

Ik wilde eerst een Sapphire (HD 2900 XT) kopen, maar die is nu haast nergens meer leverbaar.

Bij 4Launch (geen ervaring mee, maar is wel een goede winkel hè?) is echter wel een PowerColor snel te verkrijgen.. maar biedt die dezelfde performance? En is het geluid van de fan ook niet verschillend?
Niet erg veel verschil, tenzij het om een oc versie gaat.

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/nl-NL/products/ZGNnlmZoyZ5l/bGRkZZiamJTK,bGRkZZiamJPK/viewbenchmark/

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/nl-NL/products/ZGNnlmZoyZ9l/bGRkZZiamJTK,bGRkZZiamJPK/viewbenchmark/
Ik vraag me af hoe de posts zouden zijn als die HD2900XT wel de killer was geweest die we met z'n allen hadden verwacht.
Videokaarten lijkt wel als voetbal, elk kamp heeft zijn hooligans club :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

edward2 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:49:
[...]

Ik doe niks weg, ik wil gewoon een vette X2900XT zelf een tijdje proberen. En wie weet zet ik er nog een 2e bij. X2900XT CF is/wordt zeer effieciënt. Ik heb wel vaker 2 kaarten. Vind het gewoon leuk om de verschillende technologiën de komende tijd naast elkaar te zien evolueren en presteren.

Vwb de overklok, het zijn allemaal dezelfde cores, dus die 825 is voor de gewone 740'er ook wel haalbaar.
idd het is idd leuke om het van twee kanten te bekijken , ben ik volledig mee eens.
in de meeste gevallen was crossfrie altijd sneller dan SLI vooral de minimal fps lag altijd vaak hoger in de meeste apps.

SLI wordt in de meeste apps minder ondersteund dan CrossFire, CrossFire is gewoon een veel duidelijke manier van doen dan SLI en ook in de meeste gevallen sneller met max eyecandy aan dat was goed te zien twee R600's in CF tegen twee 8800Ultra waarbij het crossfire platform in de meeste gevallen sneller was zelf met max FSAA en AF in de meeste D3D als OGL apps.

Moet ook toekennen dat ze met die CF tests ook oudere drivers hebben gebruikt, ik denk als ze die Cat 7/6 gaan testen met R600 CF setups , dat de resultaten stukken beter zullen stalen :)

me R580XTX / R580+XTX CF setup staat al 4 weken still gisteren net me nieuwe Opteron 185proc besteld dan kan ik het eindelijk weer in gebruik stellen de X2 4400+ is helaas dood gegaan dmv een gare memory controller.

Zijn er al mensen met een CF setup van twee HD 2900XT 512's hiero? zo wel wat zijn jullie resultaten als ervaringen?

maare van die R580 prototype heb ik laten liggen die verkoper weet niet eens of het werkte, ik vragen om die kaart te testen maar daar reageerde hij niet op.

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 27-06-2007 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Je bent een beetje tegenstrijdig in wat je zegt.

De eerdere versies van CF waren soms sneller dan SLI maar vaak ook langzamer. De CF die de R600 heeft doet het erg goed. En lijkt zelfs beter op te schalen dan de 8800 GTX in SLI.

Dus dat is wel positief. Maar de oude CF was echt niet zo geweldig. Het werkte wel aardig maar soms had je ook niet veel extra performance.

Even iets anders: nVidia is met een SLI versie bezig waar je in 2D windows desktop over gaat op de IGP en de SLI setup of je 8800 Ultra kaartje uit gaat. Volgens mij gaat zo'n kaart nooit helemaal uit want hij krijgt gewoon nog stroom. Maar goed het zou wel schelen.

Misschien komen er in de toekomst wel echt kaarten die helemaal uit kunnen. Dus gaan we weer terug naar de tijd van de Voodoo :). IGP/Fusion CPU voor Windows. En zodra je gaat gamen ga je je Add in kaart gebruiken :)

Hopelijk komt ATi ook snel met zo iets :) Lasso anyone ? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 27-06-2007 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 01:56
@ Obi-Wan Kenobi

Neemt niet weg dat Ati nog wel wat mag sleutelen aan de gebruikersvriendelijkheid van het het hele Crossfire gebeuren.

Met name aan Overdrive, want het slaat nergens op dat de Master CF kaart normaliter wel wordt geoverclockt en de Slave kaart niet.
Om nog maar te zwijgen van het manual overklokken van twee kaarten in Crossfire met andere programma's , dat gaat allemaal veel te omslachtig en zou imho niet nodig hoeven zijn.
Precies zoals Astennu hierboven ook al aangeeft, pre R600 Crossfire is lang niet zo geweldig zoals jij het doet overkomen, er zitten genoeg haken en ogen aan.
Is opzich ook niet zo raar, want nVidia heeft een voorsprong met het uitbrengen van hun SLI techniek

Ben zelf erg blij met m'n X1950 XTX / X1900 XTX CF setup, maar ik vind het een hoop gedoe om beide kaarten hoger te klokken en een potje te knallen tov een enkele kaart.

[ Voor 18% gewijzigd door Demon_Eyez op 27-06-2007 15:35 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-05 20:01
Anoniem: 219166 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:01:
[...]

Nou, ik kan wel een voorbeeld geven;
Als je een G25 stuurtje hebt en Test Drive Unlimited verslaafde bent ;)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Demon_Eyez schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:49:
[...]

Waar slaat dat nu weer op? Dus omdat 1 spel geen AA heeft is het voor alle overige games meteen overbodig en maakt het geen fluit uit dat de X2900XT brakke AA en AF heeft? Kom op zeg :X
Wat AMD zegt is het volgende. AA en AF zijn zeer zeker nog belangrijk. Maar de HD2900XT is in hedendaagse games zowiezo bijna altijd sneller met AA/AF aan dan een X1950XTX. Dus in hoeverre kan je daar dan spreken van een "brakke AA en AF" als de kaart sneller is dan z'n voorganger?

In de gevallen waar een X1950XTX sneller is dan een HD2900XT, is er een grote kans dat het een driverprobleem is, aangezien de hardware in de HD2900XT gewoon sneller is (o.a. door hogere kloksnelheden) dan een X1950XTX.

De hardware is echter gemaakt met het oog op DX10 en HDR gaming. In DX10 is een HD2900XT zowiezo sneller dan een X1950XTX omdat-ie maar tot DX9 gaat. En met FP16 HDR gaming is een HD2900XT veel sneller dan een X1950XTX.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-04 17:28
@ blacktarantulaX: dat is best een leuke winkel, de bestelling van mijn Silverstone OP1000 en CM Stacker 832 ging helemaal goed, ik heb ze opgehaald. Ben 5 min. binnengeweest.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:26

nFo

CJ schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 19:00:
[...]

X1000 + X2000 gaat niet in CrossFire

HD2900XT + 1950XT werkt, maar dan moet de HD2900XT het renderwerk doen en de X1950XT physics. Er is geen fysieke verbinding tussen deze twee kaarten.

2x HD2900XT in CrossFire + 1600 voor Physics werkt ook
En wat is beter en/of sneller dan ?

Een losse AGEIA PhysX kaart of een 2600XT kaart of een ander model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162433

Heeft er iemand ervaring of kennis van de x2900xt van Club 3D? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-05 10:21

meddle

:o

Ik heb die, mja er is niet echt verschil met andere merken geloof ik, aangezien er gewoon dezelfde spullen worden meegeleverd als bij andere merken. Verder gewoon een prima kaart, geen problemen mee gehad.

[ Voor 16% gewijzigd door meddle op 27-06-2007 17:13 ]

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 23:13

TGEN

Hmmmx_

Demon_Eyez schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:49:
[...]

Ik weet niet of je het doorhad, maar dat was niet helemaal serieus bedoeld. Wel leuk dat je zo hapt overigens ;). Mijn punt is, de discussie is inmiddels wel afgezaagd; de R600 heeft gewoon een grote performance hit omdat ie ASIC AA moet emuleren op z'n shaders. En da's best zuur, zoals je zelf ook al zegt. Aan de andere kant, shader-based AA zou de toekomst moeten zijn, maar daarvoor is deze kaart in principe dan weer te vroeg. Heb ik het zo netjes opgesomd? Dan kunnen we weer verder met belangrijkere dingen, zoals Total Annihilation spelen... ;)

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162433

ok thanks, er zit ook die voucher van valve bij? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-05 10:21

meddle

:o

ja

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Er is iemand blij met z'n X2900XT 1 GB GDDR4 CF config :
WHAT? No I didn't disapier!!!! I was GLUED to my SYSTEM all this time. MY PC is in ORBIT now! i scored 17, 252 3Dmarks in 3dmark 06 on my jently OCed Core2 e6600!!! GET THIS, on 3dmark 2001, entire dragonic test is at 999fps and it won't even drop to 998 for a second! My friends were like WTF dude, you just maxed out 2001se! LOL I almost crapped my pants when i saw the usual tests that run like a slide show on my old setup, and now like 100+ FPS in 3dmark06! EVERY FREAKING GAME I OWN i can max out and its still FREAKING SMOOTH LIKE MY 17 year old BUT! Oblivion finally runs LIKE SILK! Speaking of that. One thing that really stands out is how fluid everything is. On 512MB cards or my cusin's 8800gtx when i turn around real fast or do 360 it will "chug for a second" getting the texture data from regular ram to GPU ram. This setup is SOOOO FLUID that i can't get over it! NO HICKUPS!!!!!!! No reviews out there even talk about this but i could never go back to 512MB cards now that i got this 2 gigs of LEETness! LOL!!!! OMG people! Sell your 512 junk w/e it is and get the 1 GB UNITS!!!! These things are insaine!!!!!!!!!!! Back to gaming! LOL.... i can't get enough of this S*** I own soo much better now!!! :P
http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33894330

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Deze mag dicht. Deelte 64 staat hier:

[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laatste tijd zien we vaak tech-vragen hier langskomen, dat is niet de bedoeling! Open daar gewoon een los topic voor.

Wat we niet willen zien:
- Ati vs nVidia flamerij
- Op de man spelen, fanboy-labeling (OW wegens flamen)
- Slowchat...
- het 1001 keer herhalen van zelfde 'nieuws' (R650 vertraagd...) is geen nieuws, dus offtopic.
- Bovengenoemde vragen bij problemen met nieuwe hardware, op daarvoor gewoon een nieuw topic

Wat dan wel?
- Goed _onderbouwde_ reacties over ATi videoproducten en hun drivers. Daar gaat het om in een nieuwsdiscussie :)