Het Grote Nintendo Wii en Gamecube Topic Deel 85 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 9.712 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
disjfa schreef op maandag 11 juni 2007 @ 13:01:
[...]

En wat als de kosten verschillen van een paar euro naar een 30 euro. Officiele kabels zijn precies hetzelfde als niet officiele kabels.
Voor de gamecube was het iig wel zo dat je altijd de Nintendo hardware moest hebben. Kwalitatieve verschil was daar echt erg groot.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Kan weinig zeggen over het kwaliteits verschil tussen component kabels van Nintendo of 3th party aangezien ik alleen die van Nintendo zelf heb. Wat ik wel kan zeggen dat er een enorm verschil zit tussen de echte cheap-ass rgb kabel en de duurdere (nintendo) RGB kabel. Ook zie ik wel degelijk verschil als ik switch tussen mijn gamecube op rgb of mijn wii op component, maar dat kan natuurlijk aan 100 dingen liggen, verschilt ook per tv hoe deze daar mee omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 12:51

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

heb laatst via consoleshop nl een third party component kabel besteld, was weliswaar iets van 2 tientjes dus niet echt super cheap maar wel betaalbaarder dan officieel kabeltje. Kwaliteit is uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Maar als het goed is komt dat omdat een rgb kabel zoveel kan verschillen kwa kwaliteit. Ik kan het zo snel even niet vinden. Een component kabel is een component kabel.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:07

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
disjfa schreef op maandag 11 juni 2007 @ 13:46:
Maar als het goed is komt dat omdat een rgb kabel zoveel kan verschillen kwa kwaliteit. Ik kan het zo snel even niet vinden. Een component kabel is een component kabel.
Dat is natuurlijk onzin. Een componentkabel kan net zo goed kwaliteitsgradaties hebben als een rgb kabel.
Het enige verschil is als er bijvoorbeeld een digitaal signaal over de kabel gaat, dan merk je veel minder tot niets van het verschil in kwaliteit tussen de kabels. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
disjfa schreef op maandag 11 juni 2007 @ 13:46:
Je hebt een beetje gelijk :)

Ten tijde van de gamecube waren er genoeg "RGB kabels", dus kabels met aan de ene kant een scart aansluiting en aan de andere kant de Gamecube connector, die het beeld niet via RGB maar composiet overbrachten. Dan is de beeldkwaliteit dus een heel stuk slechter dan een echte RGB kabel, het is immers gelijk aan de bijgeleverde composietkabel.

Toch zit er ook tussen echte RGB kabels en componentsnoeren nog een groot verschil. Het blijft immers allemaal een analoog signaal. Ook met de Wii heb ik al genoeg slechte ervaringen gelezen met third party kabels. Dat wil niet zeggen dat ze allemaal slecht zijn. Maar als je zeker wilt weten dat je de beste beeldkwaliteit haalt uit je aansluiting/kabel dan kun je het beste een originele Nintendo kabel kopen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:54
Is RE4 uitgesteld ofzo? Het spel hoort al over iets meer dan twee weken in de winkel te bestellen, maar de uiteindelijke prijs lijkt nog nergens in Nederland. Bij Amazon.co.uk gaat het spel €40.- kosten, maar hier in Nederland is het spel alleen nog te bestellen bij een klein aantal winkels die vrolijk rond de €60,- proberen te vragen(Bart Smit, Nedgame). Alle andere webwinkels hebben het spel nog niet eens op de website staan of hebben nog geen prijs voor het spel.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch is het een beetje kortzichtig om alle 3rd party kabels op één hoop te gooien. Uiteraard zijn er betere en slechtere 3rd party kabels. Wellicht zijn er ook 3rd party kabels die beter zijn dan de originele kabels. Zo had je bij de PS2 de beroemde Blaze RGB kabels, die beter zijn dan de originele Sony kabels. Zoiets kan natuurlijk ook makkelijk op de Wii gebeuren, als de fabrikanten maar voor kwaliteit kiezen. Op zich hoeft een goede kabel aan materiaalkosten haast niets te kosten, maar een nog goedkoper gefrabiceerde kabel levert nog meer winst denken de meeste fabrikanten helaas. Overigens heeft Blaze ook weer een kabel voor de Wii:

http://www.superufo.com/p...e__High_end_version_.html

Andere fabrikaneten zijn:
Piranha: http://www.wiihome.nl/pro...piranha-w18-rgb-cable.htm
BigBen: http://www.amazon.de/Bigb..._vg_1/302-3348977-7951200
Logic3: http://www.consoleshop.be...-rgb-scart-cable-wii.html
Hama: http://www.hama.be/portal...E747A0926A.tomcat_be_lin7

Waarschijnlijk zijn er nog meer, dit zijn degene die ik zo snel ff kon vinden. Ik verwacht eigenlijk dat Thrustmaster ook wel met een Wii RGB cable zal komen. Het spreekt voor zich dat deze kabels niet allemaal hetzelfde zijn. Ik zou eigenlijk wel eens een test willen zien die de kabels vergelijkt :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:49
Meer informatie over MS Sensen 0079
MS Sensen 0079 original characters UPDATED
From the most recent issue of Famitsu.

Earth Federation (SRT-Unit 1 Corps):
2nd Lt. Alan Aylward (Hiroshi Kamiya) - Serves as the head of the Corps and protagonist of the Federation scenario. He excels at piloting and is a decisive leader. But perhaps because of his child-like face he tends to be seen as wishy-washy.

Master Sergeant Dennis Barrow (Hiroki Takahashi) - A handsome-looking young man. Though a talkative playboy, his combat skill is true. He's good at everything from constructing strategies to building things but his real forte is as a marksman.

Corporal Hoa Blanchett (Sayaka Ohara) - Serves as the team's operator and is a non-combatant. A calm, older sister figure who brings everyone together. Has a strong ability to analyze information.

Warrant Officer Lilu Sommers (Masumi Asano) - Strong-willed, egotistical lady. Is disgruntled by her assignment to the oddball SRT-Unit 1 Corps but gradually opens her heart to those around her.

Principality Of Zeon (Brauer Team):
2nd Lt. Leo Brauer (Koutarou Namura) - A man with great self-respect from a fallen noble family. Mischievous yet lively, he is beloved by many. The kind of person who makes decisions quickly and tends to be in touch with his surroundings.

Master Sergeant Klaus Bertrand (Daisuke Ono) - Leo's childhood friend. An intellectual who's always scheming for his own benefit. At first, he appears gentle and friendly but his true nature is dark.

Sergeant Toldo Bobrov (Osamu Hosoi) - Veteran pilot who worked as a colony construction subcontractor in the past. Surviving from the beginning of the One Year War, he has a wealth of experience.

Private 2nd Class Ann Friberg (Fumiko Orikasa) - Operator and non-combatant. Finished training courses at the academy and was assigned halfway through. As this is her first time on Earth and on the frontlines, she's beginning to feel the stress.

Edit: The official site updated with Story Mode info and reveals people who reserve the game get the MS Sensen 0079 Memorial Disk DVD (contents not yet mentioned).

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:26

rg-mohwa

Phoe Hé

Nee, een Europese Wii speelt alleen spellen uit Europa af. Datel werkt aan een Wii versie van de populaire Freeloader, maar het is nog onduidelijk of en wanneer de Wii Freeloader zal worden uitgebracht.
stond vanmiddag in de next-level en daar hadden ze de freeloader liggen dus hij is al uit neem ik aan ?
maar freeloader was toch om gamecube spellen te laden ? of haal ik iets door elkaar heen ?

net even op de site gekeken maar het was de freeloader van de gamecube sorry :+

[ Voor 9% gewijzigd door rg-mohwa op 11-06-2007 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
rg-mohwa schreef op maandag 11 juni 2007 @ 15:58:
[...]

stond vanmiddag in de next-level en daar hadden ze de freeloader liggen dus hij is al uit neem ik aan ?
maar freeloader was toch om gamecube spellen te laden ? of haal ik iets door elkaar heen ?
De oude Freeloader was voor de GameCube (en werkt niet op PAL Wii's). Datel maakte vorig jaar bekend dat ze aan een Freeloader voor de Wii zouden maken zodat je import Wii games kunt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

[edit]
Excuus...

[ Voor 96% gewijzigd door nowell op 11-06-2007 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa

rg-mohwa

Phoe Hé

Plaats liever een Topic Report dan er zelf op in te gaan.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2007 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa

rg-mohwa

Phoe Hé

ikzelf zit te denken om een wii te kopen...ik zit nu nog even krap bij kas maargoed.
ik wil eigenlijk eerst zelf even een demo zien van de wii. en dat niet die crappy video die standaard bij de freerecordshop draaid maar eigenlijk gewoon even zelf spelen. als ik namelijk de WII koop koop ik hem alleen omdat ik alle zelda's kan spelen :9
maar weet iemand waar ik (in de buurt van arnhem) een demo'tje kan spelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IN Enschede en hengelo in de gameshop's mag je spelen wat je wilt als je erna vraagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Dat bedenk ik me nu idd. De Wii is de enige console waarop je alle (console) Zelda's kunt spelen. Majora's mask is alleen te spelen via de Cube collector's disk, maar het kan wel (en de VC download zal ook wel komen). Beetje hetzelfde idee dat Capcom had met RE op de Cube, ervoor zorgen dat er 1 platform is waar je ALLE RE games kunt spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa

rg-mohwa

Phoe Hé

IN Enschede en hengelo in de gameshop's mag je spelen wat je wilt als je erna vraagt
dat is me net iets te ver weg :'(
Deddiekoel schreef op maandag 11 juni 2007 @ 16:56:
Dat bedenk ik me nu idd. De Wii is de enige console waarop je alle (console) Zelda's kunt spelen. Majora's mask is alleen te spelen via de Cube collector's disk, maar het kan wel (en de VC download zal ook wel komen). Beetje hetzelfde idee dat Capcom had met RE op de Cube, ervoor zorgen dat er 1 platform is waar je ALLE RE games kunt spelen...
Maar als ik zelf die gamecollectors cd van de cube regel kan ik ze dan toch allemaal spelen neem ik aan ? daarom wil ik juist een wii omdat ik vorige week aan het kijken was voor een gamecube maar toen kwam ik erachter dat ik ook gewoon een wii kan kopen en daar gamecube spellen mee kan spelen.
nog een vraag trouwens ik kan gewoon de gamecube cdtjes in de wii stoppen ? of is dit een rare vraag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Deddiekoel schreef op maandag 11 juni 2007 @ 16:56:
De Wii is niet de enige console waar je alle console Zelda's op kunt spelen. Er is nog één of andere kubus-vormige console waar je niet alleen alle console Zelda's, maar ook nog eens alle handheld Zelda's op kunt spelen.

Helaas is het alleen mogelijk om ALTTP te spelen via de Game Boy Player, maar op die manier heb je wel beschikking over de volledige serie op de Gamecube.
rg-mohwa schreef op maandag 11 juni 2007 @ 17:00:
nog een vraag trouwens ik kan gewoon de gamecube cdtjes in de wii stoppen ? of is dit een rare vraag :P
Het antwoord staat hier: Hoedje in "Het Grote Nintendo Wii en Gamecube Topic..."

[ Voor 27% gewijzigd door MetroidPrime op 11-06-2007 17:09 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
MetroidPrime schreef op maandag 11 juni 2007 @ 17:05:
De Wii is niet de enige console waar je alle console Zelda's op kunt spelen. Er is nog één of andere kubus-vormige console waar je niet alleen alle console Zelda's, maar ook nog eens alle handheld Zelda's op kunt spelen.

Helaas is het alleen mogelijk om ALTTP te spelen via de Game Boy Player, maar op die manier heb je wel beschikking over de volledige serie op de Gamecube.
Verrek ja, ik was de gameboy player helemaal vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe Wii Spellen verkrijgbaar in de winkel deze week:

-Mortal Combat
-Driver

(te koop bij mediamarkt en andere dergelijke winkels)

Wat vinden jullie van deze 2 spellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:35:

-Mortal Combat
-Driver

sucks, driver is weeral een zwakke port en mortal combat is al 10 jaar dood :/

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

Zojuist Donky Kong Country 2 gedownload via de VC, echter ik krijg alleen zwart beeld :| Als ik op Home druk krijg ik wel het menu. Ik heb mijn Wii aangesloten via de Nintendo componentkabel (net gekocht ook :) ).

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:35:

-Mortal Combat
-Driver

Ik denk dat je naast linkjes naar reviews en previews weinig antwoord zult krijgen, beide spellen zijn nog niet uit, dus vrijwel niemand zal ze gespeeld hebben.

Mortal Kombat heb ik niet zo heel erg gevolgd, maar het spel scoort in reviews gemiddeld maar een 7. Driver, die overigens pas over twee weken in de winkel ligt, scoort ook gemiddeld maar een 7. Atari heeft alleen een paar screenshots vrijgegeven en er is nog geen enkele hands-on van het spel verschenen, dus ik krijg de indruk dat Atari iets probeert te verbergen. Het zou mij niet verbazen als Driver slechter gaat scoren dan op de Xbox en PS2, het lijkt er op dat Atari alleen even snel probeert te cashen.

Als je een GTA kloon zoekt, dan moet je naar The Godfather of Scarface kijken. Beide spellen scoren over het algemeen vrij goed en scoren zelfs flink hoger dan op de andere consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:33

Sagat

Is pappa x2!

Boeboe schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:51:
[...]
sucks, driver is weeral een zwakke port en mortal combat is al 10 jaar dood :/
Is MK ooit levend geweest? Het is best grappig, maar vrijwel alle characters met dezelfde basisbewegingen.........en dan ook nog is ninja's die in 8 miljoen kleuren gekopieerd worden?
/end rant
Maar goed, misschien werkt spelen met de wiimote controls wel goed.
DBZ is tegen mijn verwachtingen in ook goed ontvangen hier.

Wat anders, zag vandaag in een oude 'on the spot' van gamespot een interview met de maker van een worstelgame (compleet niet onthouden welke game of dev, zat half te pitten in de trein :X ) die dus zei over de wii versie
'wii owners want pick up and play gameplay' Wat ik heel vrij interpreteer als 'wii bezitters willen snelle simpele games' . De wii versie was hierom compleet anders dan de ps3 en 360 versie, en dus niet alleen qua controls.
Je kan je afvragen hoe diep een worstelgame uberhaupt is, maar ik vond dit een kwalijke uitspraak. Mijn inziens moet je inderdaad je wiisports en straks brain training en de hondelknuffelsims voor de casual gamers hebben, maar die ouwe (en nieuwe) ninty die hards willen natuurlijk ook op de wii games die uitdaging en diepte hebben.....toch?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Sagat schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:30:
Wat anders, zag vandaag in een oude 'on the spot' van gamespot een interview met de maker van een worstelgame (compleet niet onthouden welke game of dev, zat half te pitten in de trein :X ) die dus zei over de wii versie
'wii owners want pick up and play gameplay' Wat ik heel vrij interpreteer als 'wii bezitters willen snelle simpele games' . De wii versie was hierom compleet anders dan de ps3 en 360 versie, en dus niet alleen qua controls.
Je kan je afvragen hoe diep een worstelgame uberhaupt is, maar ik vond dit een kwalijke uitspraak. Mijn inziens moet je inderdaad je wiisports en straks brain training en de hondelknuffelsims voor de casual gamers hebben, maar die ouwe (en nieuwe) ninty die hards willen natuurlijk ook op de wii games die uitdaging en diepte hebben.....toch?
Ik baal ook altijd van dergelijke uitspraken. De "Wii-publiek" wordt vrij vaak afgebeeld als mensen die vooral mini-games willen. Hoewel mini-games echt wel leuk zijn wil ik toch echt nog wel de grote diepgaande games spelen op mijn Wii. Games TGF, Scarface etc verwelkom ik dan ook met open armen (om over games als SMG, MP3 en Zelda nog maar te zwijgen).

Driver stond op mijn interesse lijst. Vond deel 1 geweldig. Is er al ergens een review van de Wii versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Deddiekoel schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:38:
Driver stond op mijn interesse lijst. Vond deel 1 geweldig. Is er al ergens een review van de Wii versie?
Dat is het gekke juist, er is helemaal niets. Geen reviews, previews, geen hands-on ervaringen of trailers, er zijn alleen vier of vijf "screenshots"(a.k.a. renders). Geen previews is niet helemaal waar, ik heb één preview kunnen vinden die gebaseerd was op de Xbox en PS2 versies en het persbericht waar de Wii-versie mee is aangekondigd. Ik krijg sterk de indruk dat er nog niemand buiten Atari en Ubisoft dit spel heeft gespeeld of ook maar heeft gezien. Dat houdt meestal in dat de developer iets probeert te verbergen en dat is nooit een goed teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

rik schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:55:
Zojuist Donky Kong Country 2 gedownload via de VC, echter ik krijg alleen zwart beeld :| Als ik op Home druk krijg ik wel het menu. Ik heb mijn Wii aangesloten via de Nintendo componentkabel (net gekocht ook :) ).

Iemand enig idee?
Andere VC games zoals Mario64, MarioKart64 en Super Mario World doen het wel gewoon goed. Wii is ingesteld op 480p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

rik schreef op maandag 11 juni 2007 @ 21:16:
[...]

Andere VC games zoals Mario64, MarioKart64 en Super Mario World doen het wel gewoon goed. Wii is ingesteld op 480p.
Correctie, geen enkel SNES-spel werkt :|

Die games kan ik natuurlijk niet 'retourneren' (hmm wetgeving?), die kabel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
rik schreef op maandag 11 juni 2007 @ 22:04:
[...]

Het probleem is waarschijnlijk iets wat al eerder in de Wii threads besproken is. Je TV ondersteunt waarschijnlijk geen 480i over de componentingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
rik schreef op maandag 11 juni 2007 @ 22:04:
[...]

Je kunt eventueel dit nog proberen (kleine kans).

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
RayNbow schreef op maandag 11 juni 2007 @ 22:20:
[...]

Het probleem is waarschijnlijk iets wat al eerder in de Wii threads besproken is. Je TV ondersteunt waarschijnlijk geen 480i over de componentingang.
Is dat "issue" misschien niet iets voor in de OP? Ik bedoel, ik lurk pas 4 weken in de grote Wii/GC topics, en heb geloof ik dezelfde vraag pas 150 keer voorbij zien komen.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

xxxneoxxx schreef op maandag 11 juni 2007 @ 23:54:
[...]

Is dat "issue" misschien niet iets voor in de OP? Ik bedoel, ik lurk pas 4 weken in de grote Wii/GC topics, en heb geloof ik dezelfde vraag pas 150 keer voorbij zien komen.. O-)
Lijkt me geen verkeerd idee. Iets in de richting van het volgende zal al voldoen:
Waarom krijg ik geen beeld met bepaalde VC games?
De meeste VC games ondersteunen geen 480p. In die gevallen gebruikt de Wii alsnog 480i of 576i, wat je TV waarschijnlijk niet ondersteund over de component ingang. Vaak staan de ondersteunde resoluties per ingang beschreven in de handleiding van de TV. De RGB en composiet kabel hebben dit probleem niet, die kunnen alleen maar 480i of 576i gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door Cleetje op 12-06-2007 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cleetje schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 09:27:
[...]

Lijkt me geen verkeerd idee. Iets in de richting van het volgende zal al voldoen:

[...]
Dat ziet er goed uit, ik heb het toegevoegd aan de TS.

Wat een vreemde tijd is dit w.b.t. nieuws over nieuwe games/accessoires etc. Ik snap dat we (nu al) in de pre-E3 droogte zitten. Maar er komt ook vrijwel geen nieuws vrij over de games die deze maand uitkomen :?. Dat is niet alleen Driver, ook Dave Mirra, Transformers etc. heb ik nog vrijwel niets over gelezen...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

RayNbow schreef op maandag 11 juni 2007 @ 22:20:
[...]

Maar, als ik de componentkabel heb aangesloten en de Wii nog níet op EDTV heb gezet, dan werkt het ook gewoon. Is het niet zo dat de Wii op dat moment nog steeds 480i uitstuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Kan je op je TV niet op INFO drukken?
Ik krijg dan de resolutie en i/p te zien bij een Samsung...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

rik schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 09:45:
[...]

Maar, als ik de componentkabel heb aangesloten en de Wii nog níet op EDTV heb gezet, dan werkt het ook gewoon. Is het niet zo dat de Wii op dat moment nog steeds 480i uitstuurt?
Het probleem ligt bij jou dan waarschijnlijk wat ingewikkelder. Voordat ik er op in ga, moet ik even snel het verschil tussen de verschillende signalen weergeven:

-PAL (o.a. EU): 576i/50hz
-NTSC (o.a. VS): 480i/60hz
-EDTV (wereldwijd): 480p/60hz

Het probleem kan hem liggen in het gebruik van regio’s, of de refreshrate.

Het eerste geval zou makkelijk te testen moeten zijn door de VC games te proberen onder 480i/60hz en 576i/50hz. Als 1 van beide het niet doet, dan ligt het probleem waarschijnlijk daar. Hoogst waarschijnlijk loop je dan tegen de lamp met het NTSC signaal (480i/60hz).

Wat ook zou kunnen, is dat de Wii alleen de resolutie aanpast, maar niet de refreshrate. Dan zou je TV dus ineens 576i/60hz binnenkrijgen, wat hij dan niet zou ondersteunen. Ik heb echter geen idee hoe de Wii precies terugschakeld met VC games, dus dat blijft gissen.

Kortom: Sla de handleiding van de TV er op na. Daar zou beschreven moeten zijn welke resoluties EN refreshrates de TV slikt. Kom je er niet uit, post dan op z’n minst even het model en merk van je TV, anders kunnen we je niet verder helpen.

P.S. Ik bedacht me net even een mogelijke oplossing die Nintendo wel zou kunnen bieden. Via een firmware update zou namelijk best een optie toegevoegd kunnen waarbij je ook een resolutie kunt opgeven voor het spelen van VC games. Standaard zou deze dan op “Default” staan, zodat de Wii zelf beslist of deze een andere resolutie moet gebruiken (en welke). Je zou dan echter ook 480i/60hz of 576i/50hz kunnen kiezen om een bepaalde resolutie te forceren in de VC emulatie, terwijl de Wii (en GC) games dan gewoon 480p blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er bij DBZ een truckje is om makkelijk die fusion met goten en trunks te kunnen doen? je moet Z + analoge stick + 1 doen maar bij mij werkt dat echt niet, ik snap die timing met die stick denk niet, want wanneer is die nou opzij? zodra je beweegt, of als die helemaal naar de kant is? fusen is mij nog geen een keer gelukt namelijk (ja wel genoeg blast stock ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetZyZteM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 12:44:
Weet iemand of er bij DBZ een truckje is om makkelijk die fusion met goten en trunks te kunnen doen? je moet Z + analoge stick + 1 doen maar bij mij werkt dat echt niet, ik snap die timing met die stick denk niet, want wanneer is die nou opzij? zodra je beweegt, of als die helemaal naar de kant is? fusen is mij nog geen een keer gelukt namelijk (ja wel genoeg blast stock ;)).
Linksboven staan 'blast stocks'. die moet volgensmij op 5 staan.
edit: oeps niet goed gelezen...

[ Voor 7% gewijzigd door MetZyZteM op 12-06-2007 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 21:08
Afbeeldingslocatie: http://www.smashbros.com/en_us/stages/images/stage03/stage03_070612a-l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.smashbros.com/en_us/stages/images/stage03/stage03_070612b-l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.smashbros.com/en_us/stages/images/stage03/stage03_070612c-l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.smashbros.com/en_us/stages/images/stage03/stage03_070612d-l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-09 13:39
Het is denk iedereen wel duidelijk dat er de laatste tijd iedere dag een smash bros update is (geen comment op bovenstaande post). Stiekem denk ik dat dat wel een rede heeft. Namelijk ik verwacht eigenlijk niet anders dat kort na de E3 smash bros wereldwijd in de winkels ligt. Ik weet zo 123 niet wanneer Mario strikes in US in de winkels ligt, maar ik denk dat Nintendo zn Wifi-service na de e3 wel heeft klaar gestoomd met in Japan pokemon en in europa en amerika Mario strikers (wat overigens een goed uitgekiend plan kan zijn, als ik er zo over nadenk...).
Immers Smash bros is in feite de Killer-app van nintendo voor de Wii, net zoals het voor de cube was. Ze zijn in mijn ogen al klaar met het schrijven van de code, gezien het bericht die gast van Metal gear en die dagelijkse updates (die je naar mijn idee niet zou kunnen doen als dat niet het geval is).
Het zou mij dus niks verbazen als ze nu druk bezig zijn met het testen en vertalen van Smash bros...

Just what pops up in my mind... ;) Zou me trouwens ook niks verbazen als ik er totaal verkeerd naast zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mikeya schreef op zondag 10 juni 2007 @ 23:27:
Ik heb met bowlen nog nooit recht kunnen gooien lol. Wijkt altijd af naar links... ik heb de remote in allerlei verschillende richtingen bewogen :-). Ik hou het wel bij tennis en baseball.
Ik kan zelf goed recht gooien, als ik bijv voor een spare ga, maar mijn 1e worp gooi ik altijd vanaf de zijkant met effect.
Bij vrienden merk ik ook dat bijna iedereen een afwijking naar links heeft! Als oplossing mikken ze dan wat meer op rechts, zodat de bal alsnog in het midden uitkomt :+
Hoedje schreef op maandag 11 juni 2007 @ 13:55:
[...]

...
Toch zit er ook tussen echte RGB kabels en componentsnoeren nog een groot verschil. Het blijft immers allemaal een analoog signaal. Ook met de Wii heb ik al genoeg slechte ervaringen gelezen met third party kabels. Dat wil niet zeggen dat ze allemaal slecht zijn. Maar als je zeker wilt weten dat je de beste beeldkwaliteit haalt uit je aansluiting/kabel dan kun je het beste een originele Nintendo kabel kopen.
Mijn component kabel die ik bij Brando heb besteld, werkt uitstekend.
http://videogame.brando.c...18&dept_id=020&cat_id=050

Ik ben trouwens begonnen aan Zelda Wind Waker voor de Cube. Bedankt voor de tip mensen, erg vermakelijk!

Ohja: kennen jullie dit al: een ministick voor op je controller, zodat je de 4-punts knop als stick kunt gebruiken.
Afbeeldingslocatie: http://videogame.brando.com.hk/prod_img/thumb/VWIOT002500_01_M.jpg
Leuk bedacht, maar ik ga het denk ik niet aanschaffen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2007 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Tijn89 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 13:38:
Het is denk iedereen wel duidelijk dat er de laatste tijd iedere dag een smash bros update is (geen comment op bovenstaande post). Stiekem denk ik dat dat wel een rede heeft. Namelijk ik verwacht eigenlijk niet anders dat kort na de E3 smash bros wereldwijd in de winkels ligt.
Dat zie ik niet gebeuren. Vorig jaar kreeg de website ook rond E3 dagelijks een update. De site is volgens mij wel aan het opbouwen richting de E3, waar volgens mij de volledige line-up van characters en levels bekend gaat worden.

Een spel zoals Super Smash. Bros. zal niet aan het begin van de zomer uitgebracht worden, wat de rustigste tijd van het jaar is qua verkoopcijfers. SSBM is het best verkochte spel op de Gamecube met 6 miljoen verkochte exemplaren, dus zal Nintendo wel gek zijn om het spel voor de herfst uit te brengen.

Overigens kwam ik goed nieuws tegen met betrekking to friend codes: Madden '08 gebruikt helemaal geen friend codes. In plaats daarvan gebruik je een EA-account om in te loggen en er zit ook een instant messaging client in om met anderen te kunnen communiceren. Nintendo laat het dus kennelijk aan third-parties over om te kiezen welk online systeem ze gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
Iemand Cooking Mama al? (als hij zo heet)
Is het wat?:)

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Cleetje schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 11:11:
[...]

Kortom: Sla de handleiding van de TV er op na. Daar zou beschreven moeten zijn welke resoluties EN refreshrates de TV slikt. Kom je er niet uit, post dan op z’n minst even het model en merk van je TV, anders kunnen we je niet verder helpen.
Die handleiding ga ik vanavond eens opduiken. De TV betreft de Samsung LE 32 R 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

kernie schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:00:
Ja, die is er al, en mwa.. het is wel geinig. Helaas is 'ie precies hetzelfde als op de DS.
Op de DS vond ik het snijden en roeren bijvoorbeeld een stuk makkelijker gaan dan op de Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-08 08:10
rik schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:02:
[...]

Die handleiding ga ik vanavond eens opduiken. De TV betreft de Samsung LE 32 R 32.
alvast voor je gezocht:

de info pagina is hier te vinden maar belangrijker is deze pagina.
Supported modes for DVI or HDMI

480i 	480p 	576i 	576p 	720p 	1080i
50Hz 		X 	O 	X 	O 	O 	O
60Hz 		X 	O 	X 	X 	O 	O
Component 	O 	O 	O 	O 	O 	O

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
MetroidPrime schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 14:47:
[...]

Dat zie ik niet gebeuren. Vorig jaar kreeg de website ook rond E3 dagelijks een update. De site is volgens mij wel aan het opbouwen richting de E3, waar volgens mij de volledige line-up van characters en levels bekend gaat worden.

Een spel zoals Super Smash. Bros. zal niet aan het begin van de zomer uitgebracht worden, wat de rustigste tijd van het jaar is qua verkoopcijfers. SSBM is het best verkochte spel op de Gamecube met 6 miljoen verkochte exemplaren, dus zal Nintendo wel gek zijn om het spel voor de herfst uit te brengen.

Overigens kwam ik goed nieuws tegen met betrekking to friend codes: Madden '08 gebruikt helemaal geen friend codes. In plaats daarvan gebruik je een EA-account om in te loggen en er zit ook een instant messaging client in om met anderen te kunnen communiceren. Nintendo laat het dus kennelijk aan third-parties over om te kiezen welk online systeem ze gaan gebruiken.
Volgens mij kwam SSB:M op de Cube anders wel net voor de zomer uit. IN europa iig wel want daar kwam hij een paar weken na de Cube release in mei uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Deddiekoel schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 16:09:
[...]

Volgens mij kwam SSB:M op de Cube anders wel net voor de zomer uit. IN europa iig wel want daar kwam hij een paar weken na de Cube release in mei uit...
Maar de E3 is pas in juli. Er is nogal een verschil tussen mei en juli. Ze kunnen augustus proberen, maar dan komt Metroid Prime 3 al uit. Ik denk dat het spel op zijn vroegst ergens in september uit zal komen.

De E3 persconferentie van Nintendo is trouwens op woensdag 11 juli van 09:00 AM PST tot 10:00 AM PST(18:00 uur CEST tot 19:00 uur CEST).

[ Voor 12% gewijzigd door MetroidPrime op 12-06-2007 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Tim_bots schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:27:
[...]

alvast voor je gezocht:

de info pagina is hier te vinden maar belangrijker is deze pagina.

[...]
Thanks!
Volgens die tabel zou het moeten werken :?

Ik heb de Wii Component Cable Interlace mode aan de praat voor Donkey Kong 2, echter voor Mario World niet :| Dat gaat mijn vriendin echt niet leuk vinden :/

[ Voor 11% gewijzigd door rik op 12-06-2007 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

rik schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:25:
[...]

Thanks!
Volgens die tabel zou het moeten werken :?

Ik heb de Wii Component Cable Interlace mode aan de praat voor Donkey Kong 2, echter voor Mario World niet :| Dat gaat mijn vriendin echt niet leuk vinden :/
Even voor de duidelijkheid: je maakt dus echt gebruik van de component ingang van je TV en niet de HDMI of DVI ingang? Dan zou het volgens die tabel inderdaad moeten werken. Erg vreemd, want in dat geval gaat mijn verhaal in geen geval op (zijnde problemen met regio's OF refrehsrate).

Overigens ook vreemd dat je DKC2 wel aan de praat krijgt, maar SMW niet. Beide moeten namelijk gebruik maken van hetzelfde signaal; ze zijn immers beide SNES games. Misschien toch eens handig contact op te nemen met Nintendo, misschien is het een emulatie probleem.

Een kleine geruststelling: er zijn al een paar VC games waarvan ook een update is gekomen om wat problemen te verhelpen, dus misschien komt het ook wel voor SMW. Ik weet niet zeker of je er een mailtje over krijgt op de Wii als je hem gedownload hebt, maar als er een update is, kun je hem iig via de shopchannel binnenhengelen.

Edit: even snel een leuk bericht tussendoor. De Wii is blijkbaar weer op voorraad bij Consoleshop, alhoewel deze wel 10 euro duurder is. Ik had in het begin der tijden me aangemeld voor een herinnering en nu kreeg ik dus een bevestiging. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Cleetje op 12-06-2007 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Laatst online: 25-08 06:26

darkphoenix

Chikara

ik heb het gevoel dat de nederland weer wat Wii heeft gekregen.
Ik heb vandaag voor het eerst 2 Wii's zien liggen in de frs en bartsmit gaf me ook een mailtje dat ze binnen waren.

worden die dingen nog steeds met winst verkocht trouwens?(nee ik heb er geen een gekocht daarvoor)

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
darkphoenix schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:48:
worden die dingen nog steeds met winst verkocht trouwens?(nee ik heb er geen een gekocht daarvoor)
Als ze eerst wel met winst verkocht werden en de console als hete broodjes over de toonbank gaat, waarom zouden ze dan nu niet meer met winst verkocht worden?

Een bedrijf moet winst maken, anders gaan het bedrijf failliet. Kijk maar eens naar hoe het financieel met Sony staat, ze maken al weer een tijdje een kleine winst, maar ze staan er niet echt goed voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07-2024

Vincent7

Me = Wii

Ik ben nu te lui om het artikel op te zoeken, maar als je alleen naar productiekosten kijkt, maakt Nintendo zo'n 40 euro per Wii winst. Het lijkt niet veel, maar de andere consoles halen bij de introductie niet eens de productiekosten. Xbox360 is onlangs wel goedkoper geworden in productie waardoor ze nu zonder verlies verkocht kunnen worden. PS3 is nog steeds duurder om te maken vergeleken met de verkoopprijs.

Wii FC: 2129-2099-1796-3776

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Cleetje schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:09:
[...]

Even voor de duidelijkheid: je maakt dus echt gebruik van de component ingang van je TV en niet de HDMI of DVI ingang? Dan zou het volgens die tabel inderdaad moeten werken. Erg vreemd, want in dat geval gaat mijn verhaal in geen geval op (zijnde problemen met regio's OF refrehsrate).

Overigens ook vreemd dat je DKC2 wel aan de praat krijgt, maar SMW niet. Beide moeten namelijk gebruik maken van hetzelfde signaal; ze zijn immers beide SNES games. Misschien toch eens handig contact op te nemen met Nintendo, misschien is het een emulatie probleem.

Een kleine geruststelling: er zijn al een paar VC games waarvan ook een update is gekomen om wat problemen te verhelpen, dus misschien komt het ook wel voor SMW. Ik weet niet zeker of je er een mailtje over krijgt op de Wii als je hem gedownload hebt, maar als er een update is, kun je hem iig via de shopchannel binnenhengelen.
Component inderdaad, zijn er uberhaupt HDMI-kabels in omloop dan? Voor DKC2 is dus compatible met die speciale interlaced modus (gelukkig maar 1x activeren), aldus de informatie, maar bij SMW staat niets vermeld. Mijjn hoop is dus gevestigd op Nintendo. Merci voor het meedenken in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
@ MetroidPrime & Vincent7: Ik denk dat hij "met winst op Marktplaatst" bedoelt. ;)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

Captain N schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 21:25:
@ MetroidPrime & Vincent7: Ik denk dat hij "met winst op Marktplaatst" bedoelt. ;)
ja sorry voor de onduidelijkheid! in doelde op marktplaats.!

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eigen gecreeerde gamerscard O+

Afbeeldingslocatie: http://www.robbertduin.nl/gamerscard.jpg

Kan zoiets niet aan de console database gekoppeld worden, waardoor iedereen zijn unieke gamerscard krijgt ? Zal wel vrij veel werk aan zitten... Anders kan je zo een website erover maken, en trek je enorm veel bezoekers volgens mij.

*Niet alle games op het plaatje heb ik in bezit

Wii wilt meehelpen :P ?

@ GJ-tje

Ja, jij bent aan het mierenneuken. :+
Mwah, het mag inderdaad wat groter.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2007 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:30:

Kan zoiets niet aan de console database gekoppeld worden, waardoor iedereen zijn unieke gamerscard krijgt ? Zal wel vrij veel werk aan zitten... Anders kan je zo een website erover maken, en trek je enorm veel bezoekers volgens mij.

De tekst is wel wat klein zo... Of ben ik nu aan het mierenneuken? :+

@ R-Duin... Niks mis met sex hoor :+

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 12-06-2007 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Wellicht een FriiLoader eind juni!
Als dat zo is dan is het erg goeie timing met de aankomende toppers in de VS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:55:
Krijg je met zo'n ding niet hetzelfde probleem als met een Wiikey? Namelijk dat je je Wii kan bricken door een verkeerde FW update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 21:08

@ GJ-tje

Ja, jij bent aan het mierenneuken. :+
Mwah, het mag inderdaad wat groter.
Hmmm ik zat nog te denken om een wii profielensite te maken. Soort myspace achtig iets voor de Wii. Maar is er nog niet echt van gekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

Ik ben eigenlijk wel bereid mee te werken, ik heb alleen zelf geen server of domeinnaam. Het grootste deel van het werk is het bijhouden van de icoontjes en het opbouwen en beheren van de site waar het op zal moeten gaan draaien. Ik kan eventueel wel een simpele stand-alone app maken die dit soort plaatjes kan genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

MetroidPrime schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:28:
[...]
Ik ben eigenlijk wel bereid mee te werken, ik heb alleen zelf geen server of domeinnaam. Het grootste deel van het werk is het bijhouden van de icoontjes en het opbouwen en beheren van de site waar het op zal moeten gaan draaien. Ik kan eventueel wel een simpele stand-alone app maken die dit soort plaatjes kan genereren.
Ik zie 8 pics op het plaatje staan. Zijn dat nog 8 bekende pics die iemand kan aanwijzen? Of is het geheel wat anders? Anders kan ik ook nog wel wat regelen of maken :)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Zeer goed nieuws. Tijdens men trip naar Japan heb ik staan kwijlen op hun Wii-aanbod daar, en het brak mijn hart om de games daar te moeten laten liggen omdat ik ze simpelweg niet kan spelen :|

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Op Codejunkies.com staat nog helemaal niets, ik zou er dus niet al te veel waarde aan hechten. Codejunkies.com heeft altijd alle Datel produkten lang voordat ze in de winkel liggen. Waarschijnlijk gaat het hier om de Wii-compatible versie van de Gamecube Freeloader of is er een andere vergelijkbare vergissing gemaakt.

Ik zou er overigens wel rekening mee houden met het feit dat Nintendo de Freeloader misschien onschadelijk maakt door middel van een firmware update. Datel maakt tegenwoordig ook een paar produkten die nog net geen modchips zijn en ik kan mij voorstellen dat Nintendo niet zo heel erg blij meer is met Datel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hing
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05-2023
Boeboe schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:41:
[...]

Zeer goed nieuws. Tijdens men trip naar Japan heb ik staan kwijlen op hun Wii-aanbod daar, en het brak mijn hart om de games daar te moeten laten liggen omdat ik ze simpelweg niet kan spelen :|
Je had een japanse Wii mee kunnen nemen misschien? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien wil Captain N wel tijdelijk ruilen, kan die eindelijk Strikers spelen :) Leuk initiatief trouwens hierboven voor de "gamercards".

Hier wat screenies van Driver. Het zal vast geen best spel zijn, maar ik moet zeggen dat alle screenies die ik tot nu toe heb gezien er erg goed uit zien. Edit: totdat je er eentje uitpakt die ingame is, damn :'( .

[ Voor 16% gewijzigd door Hoedje op 13-06-2007 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:04
Zo... ik heb ook een Wii! :) Afgelopen vrijdag voor m'n verjaardag gekregen. Maar meteen wat spelletjes (Zelda, WarioWare Smooth Moves en Mario Strikers Charged Football) gekocht en twee extra controllers. Kan ik me goed vermaken. :)

Ik heb me ook toegevoegd aan de Wii database, maar misschien is het handig om daarbij te vermelden waar je de Wii Consolecode kan vinden? (In het adresboek, onder memo) Scheelt nogal wat zoekwerk voor nieuwelingen. ;)

Verder... weet iemand nog leuke spelletjes voor mijn ouders? :) Ze spelen Mahjongg, kaartspelletjes (Patience en klaverjassen) en Woordslang spelletjes op de normale PC, maar ik wil ze ook aan de Wii krijgen. Het fotokanaal vinden ze al helemaal super!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

ChrisM schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 00:51:
Verder... weet iemand nog leuke spelletjes voor mijn ouders? :) Ze spelen Mahjongg, kaartspelletjes (Patience en klaverjassen) en Woordslang spelletjes op de normale PC, maar ik wil ze ook aan de Wii krijgen. Het fotokanaal vinden ze al helemaal super!!! :D
Laatst mn pa over de vloer gehad (en dan is een non pc man, non technologie man) en ik had gewoon wii golf. En drie uur later vond hij het wel weer welletjes ;)

Kijk wat ze leuk vinden in wii sports en maak ze daar mee wild ;)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Het zal je idd stiekem nog verbazen hoeveel games je met een Japanse Wii niet kunt spelen. ;) Metal Slug, Mario Strikers, Call of Duty 3... om er maar even een paar te noemen. Zo'n Freeloader zou ik dus best leuk vinden. :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

Boeboe schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:41:
[...]

ik weet precies wat je bedoelt! ik stond een maand geleden ook hier zo te kijken!

Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa269/rolandinjapan/wii%20japan/japanvakantiedisk2153.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa269/rolandinjapan/wii%20japan/japanvakantiedisk2152.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door darkphoenix op 13-06-2007 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:00
Stukje van Gamespot over Fifa 08 op de Wii.
FIFA Soccer 08 Hands-On
EA unveils its soccer debut on the Wii, and we've got the first look at the game.

By Brian Ekberg, GameSpot
Posted Jun 9, 2007 1:37 am GMT

EA Sports' long-running FIFA Soccer series is practically a lock on every new game system that makes its way to the market. After all, soccer is perhaps the most popular sport in the world. So while it's no surprise that the game is making its way to the Nintendo Wii, what is unexpected is how the development team has tailored the game to create a soccer experience that is unique on the Wii. During a visit to EA Canada, we had a chance to see a beautiful work-in-progress version of the game and how it is shaping up on the Wii.

The irony of creating a video game centered on hand motions, which is based on a sport that focuses almost entirely on the player's feet, hasn't escaped the development team behind the game. It's a big part of the challenge for developers to make the game familiar to long-time FIFA players, as well as Wii owners who may have never played a soccer game before. Although the controls weren't finalized when we saw the game, the basic system was easy to get used to: The Nunchuk is used to control a player's body, with the analog stick used to control the direction the player moves; the Z button is used for turbo running and to put spin on the ball once it's kicked.

However, the Wii Remote is used for the other primary functions of a soccer player: passing, shooting, and the like. To pass the ball, you hold down the A button and move the Wii Remote in the direction you want to pass. Crosses or lob passes are executed with the B button and a directional gesture. To shoot, you simply gesture upward with the Wii Remote, and the quicker you move the remote up, the harder the shot. You can also twist the remote during your kick to add some spin on the ball. When on defense, the A button is used to switch players, and the B button is used for checking an offensive player or throwing a tackle. To throw a hard tackle, you hold down the A button and flick the remote in the direction of the player you're looking to bring down. A throw-in is executed just as you might expect: by making a tossing motion with both the Wii Remote and the Nunchuk (though, unlike in the real sport, you won't be penalized for leaving your feet).

To accommodate these new controls, the default camera view has been moved to a north-south view. This is similar to how you might play in Madden NFL, as opposed to the traditional FIFA sideline camera. Playing with this view takes some getting used to, especially after having played in the traditional view for so long, but it doesn't take too long to recognize the logic behind the decision. Because the gestures for such things as passing and shooting are direction-based, it makes sense for players to be facing the same way as the athletes they are controlling.

Beyond the new controls, the Wii version of FIFA 08 will feature revisions and tweaks from the previous versions of the series. This includes an increased focus on defense, such as the ability to let you take manual control of your goalkeeper by pressing the minus button on the Wii Remote. Controlling your keeper is fun, even though we found that we weren't nearly as reliable as the computer when it came to keeping balls out of the net. Besides that, you can expect tougher defensive artificial intelligence throughout the game. In addition, producers said that virtual players in FIFA will include the same traits they exhibit in real life, so players who tend to take long shots frequently will also tend to do so in the game.

Much like Madden NFL 07's debut on the Nintendo console, FIFA 08 will include a number of minigames that--collectively known as Soccer Academy--will introduce you to the various mechanics in the game. These range from passing basics to corner kicks and more. They should also be a good option to play with friends.

Graphically, the game is looking closer to the PlayStation 2 or Xbox version of FIFA than the more visually impressive versions found on the Xbox 360 or PlayStation 3. The player models animated well, though they weren't as detailed as we might like. That said, the game seemed to run at a solid frame rate, even though it was only about halfway complete at the time we played it. The best news of all is that the Wii version will include all the teams and players found in the other versions of FIFA 08. So, odds are, your favorite team and player will likely be represented in the game.

Translating a game played with the feet into one that's played primarily with the hands is a tall order. But if the developers behind FIFA Soccer 08 can capture the same lightning in a bottle that made Madden NFL 07 such a fun game on the Wii, we'll all have something special on our hands. We'll have more on FIFA 08 in the coming weeks, including more information on its minigames, in the near future. So stay tuned.

-GameSpot
Kan niet wachten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:28:
[...]

Domeinnaam -> 7 euro -> No problem
Webspace -> bij mij of iemand anders -> No problem

Alleen zelf ben ik meer een design figuur dan een code figuur. Ik kan verder wel redelijk goed met cms Joomla omgaan, dus misschien is dat een idee ? Ik weet niet of er nog meer vrijwilligers rondstruinen hier ? :Y)
"Metroid: Boss Battle Music (Ridley Fight)" (0:36)

Composition Supervisor: Minako Hamano
Arrangement Supervisor: Yusuke Takahama
• The copyright for this music is held by Nintendo.
• Check your volume settings.

This song appears in a variety of games in the Metroid series.
It’s the theme song for Samus’s arch-nemesis, Ridley.

In the original game, most of the places where you heard this song were the sites of fierce battles.

As such, this arrangement features a suitable sense of cruelty and tension. It’s magnificent!
Ik hoop dat ze Ridley in de game stoppen ! er zijn al geruchten over... Let's hope it's true ! :D :'(

En dan heb ik nog een trailer van Capucine !
http://www.capucinethegam...?l=eng&a=media&detail=vid
Het ziet er niet bepaald mooi uit, maar misschien word het wel een titel om in te gaten te houden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Ik heb helaas last van een zoemende voeding/power supply van mijn net nieuwe Wii. Er zijn meer mensen met dit probleem ( zelfs een youtube filmpje van -klik- ). Iemand anders ervaring met dit probleem? Oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-08 13:00
mmedia schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:25:
Ik heb helaas last van een zoemende voeding/power supply van mijn net nieuwe Wii. Er zijn meer mensen met dit probleem ( zelfs een youtube filmpje van -klik- ). Iemand anders ervaring met dit probleem? Oplossingen?
Nintendo bellen en om laten ruilen? terug naar de winkel en daar laten testen en omruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
darkphoenix schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 07:56:
ik weet precies wat je bedoelt! ik stond een maand geleden ook hier zo te kijken!

[afbeelding]

[afbeelding]
De Yodobashi is sowieso een bizar grote winkel. Ik denk niet dat die stapel Wii's er lang heeft gestaan. :+

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Laatst online: 12:59

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:16:

Alleen zelf ben ik meer een design figuur dan een code figuur. Ik kan verder wel redelijk goed met cms Joomla omgaan, dus misschien is dat een idee ? Ik weet niet of er nog meer vrijwilligers rondstruinen hier ? :Y)
Ik kan nog wel een domeinnaampje met een beetje webspace aanbieden, heb vorig jaar miiwii.nl aangevraagd maar toch geen tijd en inspiratie om er iets werkends van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-08 08:10
Ik heb er voor zover ik weet geen last van (alles staat in een kast). In het filmpje lijkt het erop dat de er een transformator staat te piepen. Op het moment dat de stekker uit het stopcontact wordt gehaald ontlaad een condensator zich en wordt de frequentie ook lager.
Ik denk inderdaad dat nintendo bellen een goed idee is.

Voor de gamercard: Ik wil ook graag meehelpen. (als jullie besluiten om het in PHP te programmeren)

[ Voor 4% gewijzigd door Tim_bots op 13-06-2007 10:04 ]

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kernie schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:00:
Ik heb het nu 1x gespeeld en ik vind het juist leuk dat het wat moeilijker is dan op de DS. Zo probeer je een gerecht vaker opnieuw en heb je niet meteen overal gouden medailles voor. Ik heb trouwens alleen nog de multiplayer gespeeld. Erg lachen, je maakt toch vreemde bewegingen voor het raam... :) Als je net 2 sec. sneller bent dan je tegenspeler, krijg je ook 2 punten meer en je krijgt punten als je iets 'good' of 'very good' doet en zo speel je tegen elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 14:03

Willybubba

Nut up or shut up.

Ik hoop dat ze Ridley in de game stoppen ! er zijn al geruchten over... Let's hope it's true ! :D :'(
Ehm, Ridley zat zelfs al in de ouwe E3 demo. Dus ja, die zit erin. Tenminste, als je Metroid prime 3 bedoelt?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Nope hij bedoelt super smash (denk ik), eerlijk gezegd boeit ridley me niet zoveel, denk eerder dat hij in een metroid stage zal komen opdagen.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

NinTeNdO_FrEaK schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:49:
Nope hij bedoelt super smash (denk ik), eerlijk gezegd boeit ridley me niet zoveel, denk eerder dat hij in een metroid stage zal komen opdagen.
prolly op de achtergrond, zoals in SSBM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
[...]

Als je DM aanzet bij je forum instellingen, dan kun je mij een berichtje sturen om het buiten het forum om te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Kaap schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:06:
Stukje van Gamespot over Fifa 08 op de Wii.

[...]

Kan niet wachten _/-\o_
Weet nog niet wat ik hiervan moet denken. Veranderen van speel perspectief is natuurlijk een risico. Als het daardoor wel lekker speelt is natuurlijk wel mooi. Sensible soccer kende hetzelfde perspectief en er is vast een reden waarom die serie er niet meer is... Ik denk dat het hierdoor minder realistisch overkomt omdat het er op TV niet zo uitziet. Aan der andere kant, blijkbaar speelt Madden ook zo en die serie loopt in de VS heel goed...

Ik vind het desondanks wel erg goed dat EA het aandurft om met hun FIFA een dergelijk risico te nemen. Met mes ligt op tafel tov PES lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 08:57
Wij zijn hier almee bezig en als goed is die volgende week online.
Het domein hebben we vandaag besteld wiidii.nl als in wii id.

Er zit een team van 3 man achter een designer (ik) programmeur en iemand die de inhoud gaat bijhouden en modderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp maken jullie een site die bijvoorbeeld zo'n plaatje genereert met code's / plaatjes ala Xbox Gamerscard ?
Zo ja, dan wacht ik dat dan wel af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook gehad, het kan geen kwaad aldus Nintendo maar als het geluid je stoort kan je hem kosteloos laten ruilen (nouja, je moet je oude adapter wel eerst opsturen (dus verzendkosten) en er rekening mee houden dat het ongeveer 2 weken duurt voordat je een nieuwe hebt), ik had er zelf voor gekozen om gewoon een nieuwe te bestellen á +- 30€uro, gewoon voor de reserve. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Modchips zijn niet welkom op GoT

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 20:57 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag in de FAQ dat er geen antenne-kabel is voor mensen met een prehistorische TV zonder scart/composite/component aansluiting. Misschien is dit een optie:

http://www.conrad.nl/goto/?product=319642

Alhoewel je voor die prijs waarschijnlijk net zo goed een 2e hands TV op de kop kan tikken met wel de juiste aansluiting :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

Captain N schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:33:
[...]

De Yodobashi is sowieso een bizar grote winkel. Ik denk niet dat die stapel Wii's er lang heeft gestaan. :+
klopt er stond een rij van zo een 50 man! :+ echt bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 21:08:
Ik zag in de FAQ dat er geen antenne-kabel is voor mensen met een prehistorische TV zonder scart/composite/component aansluiting. Misschien is dit een optie:

http://www.conrad.nl/goto/?product=319642

Alhoewel je voor die prijs waarschijnlijk net zo goed een 2e hands TV op de kop kan tikken met wel de juiste aansluiting :P.
Die is er inderdaad niet, voor de GameCube wel overigens. Aan de andere kant wordt het voor dat handjevol antenne gebruikers wel eens tijd om over te stappen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 15:20:
Dus als ik het goed begrijp maken jullie een site die bijvoorbeeld zo'n plaatje genereert met code's / plaatjes ala Xbox Gamerscard ?
Zo ja, dan wacht ik dat dan wel af :P
Ja die zelf na smaak aan te passen is met zelf upload-bare achtergronden en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 23:12:
[...]

Die is er inderdaad niet, voor de GameCube wel overigens. Aan de andere kant wordt het voor dat handjevol antenne gebruikers wel eens tijd om over te stappen. :P
zelfs mijn tv uit de jaren 0 heeft scart :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• losealot
  • Laatst online: 09-05-2022
Op IGN staat het intro filmpje van de nieuwe harry potter.
Dit kan een goed spel worden, maar naar mijn mening wordt het net iets teveel gehypet (of hoe je dit ook schrijft, Engelse werkwoorden met Nederlandse vervoegingen, het blijft iets raar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu ook een wii met zelda (natuurlijk ) wii sports en wii play.
ik heb wario en metal slug ook al eens geprobeert vind ik nog niet je van het...
welke spellen zijn wel aante raden die nu te koop zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

Kororinpa en Mercury Revolution!

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-09 13:39
mariostrikers, helemaal als je wifi hebt in je huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik hem was zou ik ze niet allebei halen. Dat is misschien toch een beetje veel van het goede :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:39:
ik heb nu ook een wii met zelda (natuurlijk ) wii sports en wii play.
ik heb wario en metal slug ook al eens geprobeert vind ik nog niet je van het...
welke spellen zijn wel aante raden die nu te koop zijn....
Ik heb laatst Rayman Raving Rabbids gehaald, wat een geniaal spel :D Als je van minigames houdt is RRR zeker een musthave :)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb wifi dus dat zit wel goed maar ik zou ook graag een shooter willen hebben..

op dit moment is er call of duty medal of honour farcry en red steel.
of is dat helemaal de moeite niet waard :/
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.