Het Grote Waterkoelingstopic deel 23 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 6.918 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03-2022

Jut

Jut schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 17:02:
Heb vandaag vrij dus heb net lopen zoeken naar een leuk setje.

Ik heb bij Aquatuning rondgekeken en zag dat ze een redelijk groot assortiment hebben.

Dus ben daar maar aan de slag gegaan.

Swiftech Storm G4. Rev. 2 universal 64,99 €
Zwei Sätze Kunststoff-Anschlüsse sind ebenfalls im Lieferumfang, für 11/8mm Schlauch sowie für 7/16" bzw. 1/2" Schlauch

Laing DDC-Pumpe 12V DDC-1Plus € 76,99
Anschlüsse: 2x 10/8mm Schlauchanschluss (keine Tülle notwendig)

Cooltek 240mm Exstream (120mm Dual)33,99 €
Der Radiator verfügt in dieser Variante über festverlötete 1/4" Gewindemuffen - ein Verwendung sämtlicher am Markt gängiger Anschlusssysteme ist so möglich.

koppelingen:

8mm Schlauchanschluss G1/4 mit O-Ring 1,35 € (x4 = € 2,70)

T-Stück - Innengewinde G1/4 2,59 € (2x = € 5,18)

Verschlussschraube G1/4 Zoll 0,95 € (2x = € 1,90)

Slang:

Schlauch PVC 10/8mm UV-Aktiv Blau by innovatek € 1,99 per meter.

Reservoir:

DangerDen 5,25" Bay Reservoir € 30,99

totaalprijs: € 236,62 (ietsje minder deze slangen zijn wat goedkoper)

Als jullie kunnen bevestigen dat dit leuk spul is en mss even nakijken of ik geen foutjes heb gemaakt dan ga ik dit denk ik zo snel mogelijk bestellen.

Alleen moet ik nog vloeistof erbij doen maar dat is zo gedaan...
Jut schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:31:
Afgezien van die slangen nog wat op te merken ? De wanddikte van de slang geeft niet want ik ga gewone slangpilaren en gewone slagen klemmen gebruiken omdat ik dat gewoon makkelijker vindt en lelijk vindt ik het niet.

Dus aangezien de wanddikte niet uitmaakt voor mij kan ik gewoon PVC of Tygon nemen ?

EDIT:
Heb de PUR ingerolen voor PVC (Tygon hebben ze niet)

Nu zit ik op 235 euro ex. verzenden en vloeistof. Zit nog te dubben of ik de chipset er ook bij pak.
Er is dus nix op aan te merken :? ik ben een beetje :S en durf het niet te bestellen zonder jullie bevestiging dat het wel in orde is... Over het chipset ben ik nog niet helemaal cker maar dat is ook niet heel erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Ik zou ipv die Storm gewoon een Apogee GT blok halen.
performance is beter en is goedkoper, vooral op een dualcore of quadcore.

en als je toch al voor een T-line gaat (of is het voor drain line?) dan zou ik geen € 30,- uitgeven voor een Bayres - duur en overbodig. Kan je beter het geld wat je bespaart van het CPU blok en res in een Thermochill 120.2 investeren. En gelijk voor 1/2" ID of 7/16" ID slangen gaan. Maar goed dat zou mijn keuze zijn.

[ Voor 58% gewijzigd door Terryb47 op 27-06-2007 23:01 ]

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zie 4 onderdelen staan die koppelingen nodig hebben (CPU blok/pomp/rad/res) Dat betekend dat je sowieso 8 koppelingen nodig hebt (2 per onderdeel, 1 in en 1 uit)

Ik zie alleen staan '8mm Schlauchanschluss G1/4 mit O-Ring' 4 stuks. En dan daaronder 2x een T stuk. De bedoeling daarvan snap ik niet helemaal. Als je met T stukken gaat werken heb je zelfs meer koppelingen nodig dan 8.

Jammer dat het trouwens in het duits is. Als het in engels of nederlands is leest dat voor mij een stuk makkelijker en kan ik het ook beter controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terryb47 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 22:57:
Ik zou ipv die Storm gewoon een Apogee GT blok halen.
performance is beter en is goedkoper, vooral op een dualcore of quadcore.

en als je toch al voor een T-line gaat (of is het voor drain line?) dan zou ik geen € 30,- uitgeven voor een Bayres - duur en overbodig. Kan je beter het geld wat je bespaart van het CPU blok en res in een Thermochill 120.2 investeren. En gelijk voor 1/2" ID of 7/16" ID slangen gaan. Maar goed dat zou mijn keuze zijn.
Idd, thermochill is uber :D
Kheb zelf een PA120.3 en kan ze iedereen aanraden _/-\o_
Alleen die cooltek is een goede 2e en hij is veel cheaper...
Dus daarom zou ik die laten staan.
Zie dit artikeltje:
http://www.over-clock.com/ivb/index.php?showtopic=17958
(zit wel een aardig gat tussen de 1e en 2e... Maar cooltek is wel 2e ;) )

Die slangen zijn ook prima, dat is puur voor de looks en dus wat jezelf mooi vind.
Leuk stukkie @ XS over invloed van de diameter van de slang op de temps:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=147767
(invloed is dus minimaal...)

Idd, geen T-line alleen een reservoir is prima :)
Ik zou zelf een swiftech micro nemen, dit is echt een prima reservoir.
Zon DD 5.12" zijn geloof ik lastig te ontluchten...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Gisteren de cpu als volgt ingesteld :

300x9 , 2700 dus
memory divider op 266 , draait nu rond de 200 ddr (400 dus) , kleine fluctuaties in fsb blijkbaar
vcore op auto ; komt neer op 1.35v ongeveer

Maar wat blijkbaar het probleem was , was mijn geheugen. 400 mhz cas 2.5 228 en tras op 16 , dat wou zelfs niet stabiel draaien op 3 volt. Ik heb even mijn memory en cpu op default gezet , dan eens gekeken welke de secundaire parameters waren van mijn geheugen , en uiteindelijk draait het geheugen nu stabiel op 400 mhz , cas 2.5 227 tras op 11 bij 2.9 volt.

Heb gisteren Half life 2 EP1 opgezet om half 10 , en deze morgen draaide dat nog , ik heb hem nu even laten staan tot deze avond , ben nu eens benieuwd of hij dit volhoudt, als hij dit doet en hij blijft nog steeds onder de 40 graden , dan ben ik eigenlijk wel blij met deze dual core cpu. Hierna zal ik verplicht afscheid moeten nemen van socket 939 :)

Dit weekend ga ik nog betere en stillere 120mm fans installeren en mijn fan op mijn rad achteraan mijn kast eens in de juiste richting laten blazen , nu heb ik ze blijkbaar 2 keer intake gemonteerd, foutje dus doordat ik gehaast was. :+ :D |:( O-)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat maar... :S

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom dan ? :) Is toch WC-gerelateerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Deze post niet gelezen dan ?
( -GF-Annihilator in "Het Grote Waterkoelingstopic deel 23" )

Maar ik zal dit weekend eens wat pics maken en hier posten van mijn wc setupje , na mijn chipset blokje hermonteerd te hebben , voor de mensen die de link met wc niet zien :)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-GF-Annihilator schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 08:54:
Deze post niet gelezen dan ?
( -GF-Annihilator in "Het Grote Waterkoelingstopic deel 23" )

Maar ik zal dit weekend eens wat pics maken en hier posten van mijn wc setupje , na mijn chipset blokje hermonteerd te hebben , voor de mensen die de link met wc niet zien :)
Wel gelezen :P Alleen net niet onthouden dat jij dat was ;)

Kzal van de mijne ook dit weekend eens pics maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan binnenkort een WC setup in mijn Stacker 830 te installeren. Heb de laatste tijd veel gelezen hieromtrent. Dit is zowat hetgeen ik in gedachten had:
  • Pomp: Laing DDC-Pumpe 12V Ultra
  • CPU: Swiftech Apogee GTX Universal
  • GPU: Alphacool NexXxos NVXP-3
  • NB: MIPS Asus P5W Chipset Freezer
  • Res: Cape Coolplex Pro 25 extern
Rad: Thermochill PA120.2 Dual Rad.

Nu bij dit laatste zit mijn probleem. Hier weet ik nog niet goed wat doen. Ik krijg een 2x120 rad niet kwijt in de case, een gat in de bodem maken is geen optie. Daarom had ik gedacht als ik nu eens 2 keer 1x120 rads neem. Eentje wordt dus op de topfan geinstalleerd en de andere op de outtake fan. Zo zullen de fans dus zuigen aan de rads. De kringloop die ik in gedachten heb is de volgende:

pomp => rad1 => cpu => NB => rad2 => gpu => res => pomp

Is dit een beetje ok, en welke single rads raden jullie aan?
De thermochill PA120.1 single rad is naar mijn goesting te duur, nl. 69,99€
Er is ook nog de thermochill PA160 voor 82,99€. Is zo eentje mss genoeg om te koelen?

Nog even vermelden de WC setup gaat gebruikt worden om mijn E6600 en X1950XTX te koelen. De E6600 zal lopen op 3600, vCore=1,6v. Wordt nu na korte stresstest 80 graadjes. Momenteel draai ik dus op 3200, vCore 1.425v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
Heeft iemand al WC blokken kunnen vinden voor de HD2900 serie van ATI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me_Again schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:19:
Heeft iemand al WC blokken kunnen vinden voor de HD2900 serie van ATI?
Aquagratix voor R600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:13:
Ik ben van plan binnenkort een WC setup in mijn Stacker 830 te installeren. Heb de laatste tijd veel gelezen hieromtrent. Dit is zowat hetgeen ik in gedachten had:
  • Pomp: Laing DDC-Pumpe 12V Ultra
  • CPU: Swiftech Apogee GTX Universal
  • GPU: Alphacool NexXxos NVXP-3
  • NB: MIPS Asus P5W Chipset Freezer
  • Res: Cape Coolplex Pro 25 extern
Rad: Thermochill PA120.2 Dual Rad.

Nu bij dit laatste zit mijn probleem. Hier weet ik nog niet goed wat doen. Ik krijg een 2x120 rad niet kwijt in de case, een gat in de bodem maken is geen optie. Daarom had ik gedacht als ik nu eens 2 keer 1x120 rads neem. Eentje wordt dus op de topfan geinstalleerd en de andere op de outtake fan. Zo zullen de fans dus zuigen aan de rads. De kringloop die ik in gedachten heb is de volgende:

pomp => rad1 => cpu => NB => rad2 => gpu => res => pomp

Is dit een beetje ok, en welke single rads raden jullie aan?
De thermochill PA120.1 single rad is naar mijn goesting te duur, nl. 69,99€
Er is ook nog de thermochill PA160 voor 82,99€. Is zo eentje mss genoeg om te koelen?

Nog even vermelden de WC setup gaat gebruikt worden om mijn E6600 en X1950XTX te koelen. De E6600 zal lopen op 3600, vCore=1,6v. Wordt nu na korte stresstest 80 graadjes. Momenteel draai ik dus op 3200, vCore 1.425v
Prima spul!

Hang het rad dan extern, dan kun je gewoon een 2x120mm rad nemen.
IMO beter dan 2x een 1x 120mm rad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:25:
[...]

Prima spul!

Heb ik ook al aan gedacht. Maar da lijkt me niet zo mooi te zijn. Dan zou ik het al vanboven moeten monteren met spacers en dergelijke. Dit breekt wel de mooie lijnen van mijn 830. Daarom wil ik het intern houden. Enkel het reservoir zal ik achteraan monteren, handig voor bijvullen/ontluchten. Mss dat ik hier ook nog van afstap maar momenteel niet. Hangt dan ook aan de achterkant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_NL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 13:26
Misschien heb je wat aan een voorbeeld van hoe ik het aangepakt heb

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/usersys/large/000698-19.jpg

Nu met MeshX ombouwtje
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/usersys/large/000698-26.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Leuk artikel op de HWlabs (Blackice makers) frontpage:
http://www.hwlabs.com/
We wisten dat Coolance niet de beste spullen maken, maar wat ze zeggen over koperen rads is echt raar :+. Gelukkig zeggen ze er iets van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:25:
[...]

Prima spul!

Inderdaad! Maar denk je niet dat die NVXP-3 een dikke flowkiller is?
Ik heb er zelf ook in en ik heb de kanalen vergroot. (scheelde een 1/4 graden celsius)
De standaard kanalen zijn erg klein en zal minder leuk zijn voor de rest van je setup.

De MIPS is niet zon aanrader in die setup. Die zijn erg flow restrictive.
Ik zou voor de Swiftech kijken of een Dangerden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Slitch schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 14:44:
[...]

Ik heb er zelf ook in en ik heb de kanalen vergroot. (scheelde een 1/4 graden celsius)
De standaard kanalen zijn erg klein en zal minder leuk zijn voor de rest van je setup.

Die fullcover gpu is idd smal qua waterdoorvoer.
Innovatek maakt mooie grote gangen en de blokken presteren ook goed.

Voorbeeld van een willekeurige coolmatic:
Afbeeldingslocatie: http://www.cooling-station.net/artikel/tests/innovatek_coolmatic_nv40/199.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cooling-station.net/artikel/tests/innovatek_cool-matic_x850/7.jpg

De core is van koper met een speciale laag er over, doen ze altijd om corrosie te voorkomen.
De rest is van alu, met anti-corrosie middel is er niks aan de hand, ik draai ook al 2 jaar met zo'n blok voor mn 6800GT.

[ Voor 4% gewijzigd door ixl85 op 28-06-2007 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slitch schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 14:44:
[...]

Ahzo, ja was ik niet van op de hoogte. Zal ik eens naar een ander GPU block opzoek gaan. Zijn die EK blocks any good. Mss ergens een link van reviews ivm flow restricites?
En dan NB blokje had ik gekozen omdat die zeker op mijn mobo, een P5W deluxe, past. Welke zijn niet zo restrictief en passen om een P5W?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:32:
[...]

Heb ik ook al aan gedacht. Maar da lijkt me niet zo mooi te zijn. Dan zou ik het al vanboven moeten monteren met spacers en dergelijke. Dit breekt wel de mooie lijnen van mijn 830. Daarom wil ik het intern houden. Enkel het reservoir zal ik achteraan monteren, handig voor bijvullen/ontluchten. Mss dat ik hier ook nog van afstap maar momenteel niet. Hangt dan ook aan de achterkant....
Hehe, dat is natuurlijk weer smaak...
Kheb de mijne met m4 draadeind vastgemaakt op de 120mm fan achterop.
Zit zo vast als een huis!
En bovenop zie je hem veel meer dan achterop :S

Bijvullen doe je mis 1x in het jaar, dus om daar het reservoir perse extern voor te plaatsen is onzin.
Je kunt ook het reservoir ff los houden om te vullen en als systeem vol is gewoon ophangen.
Of zoals ik het doe is een trechtertje in een slang douwen, deze slang in het reservoirtje hangen en gieten maar!

Weekend maak ik wel ff pics ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:24:
[...]
Ahzo, ja was ik niet van op de hoogte. Zal ik eens naar een ander GPU block opzoek gaan. Zijn die EK blocks any good. Mss ergens een link van reviews ivm flow restricites?
En dan NB blokje had ik gekozen omdat die zeker op mijn mobo, een P5W deluxe, past. Welke zijn niet zo restrictief en passen om een P5W?
EK fullcoverblokken zijn mijns inziens de beste prijs/prestatie blokken die er zijn, zou een stuk beter in je setup passen. Staat er trouwens 1 in V&A voor weinig voor ATI X19xx kaarten.
Als je prestatiegericht bent zou ik je NB niet gaan koelen met water maar met een flink passief blok zoals die van thermalright.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 21:06
Even iets geks.

Mijn pc staat te draaien met de WC-set. Omdat ik mijn processor mis laat ik hem voorlopig alleen draaien om te testen. Maar nu viel me iets geks op. Het lijkt erop dat de pomp niet echt water aan het rondpompen is. De pomp gaat aan, maar in het reservoir staat het water bijna stil. Zo stil dat er luchtbelletjes te zien zijn in het reservoir. Ik heb een Eheim 1000, pomp en reservoir in één. Belletjes in de slangen of ergens anders zijn er trouwens niet te zien.

Hoe is het te controleren of het water goed rond gepompt wordt zonder flowmeter?

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Laatst online: 25-07 22:36
ShaquilleMoreno schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 18:11:
Even iets geks.

Mijn pc staat te draaien met de WC-set. Omdat ik mijn processor mis laat ik hem voorlopig alleen draaien om te testen. Maar nu viel me iets geks op. Het lijkt erop dat de pomp niet echt water aan het rondpompen is. De pomp gaat aan, maar in het reservoir staat het water bijna stil. Zo stil dat er luchtbelletjes te zien zijn in het reservoir. Ik heb een Eheim 1000, pomp en reservoir in één. Belletjes in de slangen of ergens anders zijn er trouwens niet te zien.

Hoe is het te controleren of het water goed rond gepompt wordt zonder flowmeter?
2 emmers, laten overpompen, kijken hoe lang hij erover doet en dan kan je je flow berekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Probleem is dat alles incl. waterpomp toch wel heel goed/mooi ingebouwd is.
Evengoed moet ik de pomp toch maar loshalen als er geen andere optie is ;(

Maar hoe gaat de berekening trouwens wat flow betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShaquilleMoreno schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 18:18:
Probleem is dat alles incl. waterpomp toch wel heel goed/mooi ingebouwd is.
Evengoed moet ik de pomp toch maar loshalen als er geen andere optie is ;(

Maar hoe gaat de berekening trouwens wat flow betreft?
Knijp ff heel kort je slang dicht ;)
Dan merk je het vanzelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Gebeurd niet echt veel. Ik hoorde een keer gesputter, maar in het reservoir is geen beweging of verschil in het water te zien. Er lijkt toch wel iets te gebeuren in de slangetjes, maar wat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Kun je de inlet niet even wat lucht laten happen? Aan de belletjes kun je dan wel zien of het water goed wordt rondgepompt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Denk dat het loos alarm is want ik dacht ik ga mijn losse wc kast eens goed kantelen en misschien dat daar nog een druppie lucht in zit. En inderdaad er zaten nog een paar luchtbelletjes in die supersnel richting pomp gingen toen ik ze zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Maar toch blijf ik het vreemd vinden dat het water in het reservoir nagenoeg stilstaat.

Ik moet volgende week mijn roze water ( 8)) vervangen door blauw water en dan ga ik misschien toch nog een testje doen.

Het zit me toch niet helemaal lekker. Als ik er binnenkort mijn processor van een kleine € 300,- mee wil gaan koelen is het wel te hopen dat ie doet wat ie moet doen. Jammer als ie dat niet naar behoren doet en de processor de prullenbak in kan. Moet er niet aan denken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 08:02

TRG

Technotium99-m

Even een inzichtsvraagje:

Ik heb net mijn eerste serieuze WC set geinstalleerd, en zit te twijfelen of mijn X1950XTX ook in de WC loop past. De WC loop koelt tot nu toe enkel een E4400@3GHz.

Afbeeldingslocatie: http://www.nietbelangrijk.nl/download.php?id=2281

Ik weet niet wat voor RAD het is, iig standaard maat volgens mij. Er zit een PAPST fan op die eventueel op 12V draait als het moet. Het CPU blokje is een 1A-HV2. De buizen gaan rechts naar een DDC pomp met 350 L/H. Ik haal nu 61 graden onder maximale belasting (tegen 78 graden op lucht). Het is gemeten met coretemp (deze zit iig vaak 10 graden hoger dan andere programmas zoals asus probe). Het kan zijn dat er een paar graden vanaf kunnen door lappen van mijn CPU, deze is namelijk nogal hol volgens mij. Misschien dat flowverbeteringen iets uitmaken, maar dat betwijfel ik (ik doel op mijn dubbele 90 graden bocht). De buizen zijn overigens 6mm ID en 8mm OD.

De vraag is dus een beetje: zon X1950XTX erbij, is dat gewoon bij voorbaat kansloos (tis namelijk wel een heethoofd), of zou dat wel eens redelijk kunnen werken. Misschien dat er aanpassingen gemaakt kunnen worden in de zin van sterkere pomp, maar liever laat ik het zo als het is.

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut

Jut

Om dikkere slangen te nemen moet ik dus een andere pomp dus heb voor de Laing D4-Pumpe 12V D4-Basic 1/2" AG gekozen.

Deze pomp heeft aansluitingen met buitendraad. 2x 1/2'' buitendraad. Dan moet je verloop hebben van 1/2'' binnendraad naar 1/2'' slangpilaar of naar 1/2'' binnendraad zodat er een slangpilaar in past.

Maar ik heb de hele site onderzocht maar geen resultaat. Ben het hele rijtje sites uit de Topic start afgegaan en heb geen goede verloop of wat dan ook gevonden. Hoe los ik dat op ?

Kan eventueel wel een verloop mof van 1/2'' > 1/4'' nemen en dan het 1/4'' stukje eraf zagen/slijpen en dan uitboren en daarna 1/2'' schroefdraad erin tappen. Is mss de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom perse zo groot?
Heb je die link gelezen over invloed van diameter op de temperatuur?
Ik zou gewoon makkelijke maten kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF mijn setup snel met mn telefoon gefotografeerd:

Hier zit et in:
Een Antec P182B
Afbeeldingslocatie: http://i133.photobucket.com/albums/q76/Yozzman/DSC00124.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i133.photobucket.com/albums/q76/Yozzman/DSC00122.jpg

Overal:
Afbeeldingslocatie: http://i133.photobucket.com/albums/q76/Yozzman/DSC00116.jpg

En wat andere pics:
Afbeeldingslocatie: http://i133.photobucket.com/albums/q76/Yozzman/DSC00101.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i133.photobucket.com/albums/q76/Yozzman/DSC00108.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i133.photobucket.com/albums/q76/Yozzman/DSC00115.jpg

Het rad achterop:
Afbeeldingslocatie: http://i133.photobucket.com/albums/q76/Yozzman/DSC00119.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i133.photobucket.com/albums/q76/Yozzman/DSC00117.jpg

Van bovenaf is dit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://i133.photobucket.com/albums/q76/Yozzman/DSC00120.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i133.photobucket.com/albums/q76/Yozzman/DSC00121.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:24:
[...]
Die EK's zijn zeer goed, ook erg mooi afgewerkt.
Volgens mij past de Swiftech NB koeler erop.
Het is maar net of je het nodig hebt, zoals vandread al zegt is vaak een goed passief blokje voldoende.
Als je veel gaat overclocken is het natuurlijk wel aan te raden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Jut schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 19:49:
Om dikkere slangen te nemen moet ik dus een andere pomp dus heb voor de Laing D4-Pumpe 12V D4-Basic 1/2" AG gekozen.

Deze pomp heeft aansluitingen met buitendraad. 2x 1/2'' buitendraad. Dan moet je verloop hebben van 1/2'' binnendraad naar 1/2'' slangpilaar of naar 1/2'' binnendraad zodat er een slangpilaar in past.

Kan eventueel wel een verloop mof van 1/2'' > 1/4'' nemen en dan het 1/4'' stukje eraf zagen/slijpen en dan uitboren en daarna 1/2'' schroefdraad erin tappen. Is mss de enige oplossing.
ik zou geen D4 nemen die wordt volgens mij al lang niet meer gemaakt vanwege gebreken: ga voor of een DDC1/2/3 of een D5.

en 1/2" is helemaal niet moeilijker of lastiger. Ik vind als je dan toch eindelijk aan waterkoeling gaat beginnen, doe het dan ook goed en niet half half. (want dan krijg je er later spijt van)

Een D5 heeft al vaste 1/2" fittingen, dus hoef je er alleen maar nog 1/2" ID slangen te kopen (van Masterkleer of Tygon), bij de Apogee GT en MicroRes krijg je verschillende fittingen bij van verschillende maten, inclusief de 1/2"

het is dan ook helemaal niet nodig om een verloop of wat dan ook te gaan boren. Als je een Thermochill neemt, dan neem je die Highflow barbs erbij: 3/8 threading naar 1/2" OD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut

Jut

Die D5 heeft wel 1/2'' fittingen jah. Maar daar zit schroefdraad op. Kan ik daar dan gewoon 1/2'' slang overheen schuiven ? Of gaat het dan lekken.
Terryb47 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 21:17:
[...]

Ik vind als je dan toch eindelijk aan waterkoeling gaat beginnen, doe het dan ook goed en niet half half. (want dan krijg je er later spijt van)
Precies ik wil het in één keer goed doen :)

[ Voor 89% gewijzigd door Jut op 28-06-2007 21:52 . Reden: nog een vraagje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duh, maar daarom hoef je niet perse hele dikke slangen te nemen ;)
Zelf vind ik die 10/8 een prima maat, makkelijk te buigen en meer dan voldoende flow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 20:12:
Die groene kleur ziet er altijd enorm vet uit; doet mij denken aan dat 'slime' wat je vroeger had. Heb je daarmee trouwens geen last met aanslag als dat er lange tijd in heeft gezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 22:01:
[...]

Die groene kleur ziet er altijd enorm vet uit; doet mij denken aan dat 'slime' wat je vroeger had. Heb je daarmee trouwens geen last met aanslag als dat er lange tijd in heeft gezeten?
Het is gewoon tec-protect-plus, kant en klaar...
Heb het er nog niet zo lang in zitten, maar na een week waren mn slangen nog zo helder als wat :)

Zit maar 1klein UV balkje in, dus dat groene zou nog wat sterker kunnen...

Wat me trouwens wel opvalt is dat er in deze thermochill PA120.3 meer vloeistof gaat dan mn BIX II en mn BIP II samen :S met hetzelfde reservoir...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Roamor schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 22:01:
[...]
Ik heb gele kleurstof erin van alphacool.
Toen ik laatst mijn setup controleerde toen was er helemaal niets mis.
Geen aanslag of wat dan ook.
Ik vond alleen wat stof in het cpublok omdat ik mijn setup vaker had gedrained en gevuld met dezelfde vloeistof.
Ik gebruik Aquatuning protect zooi met alphacool UV geel.

Als ik nog wat wc onderdelen ga kopen dan ga ik Dangerdan UV dye halen, dat licht ontzettend goed op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut

Jut

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 21:58:
Duh, maar daarom hoef je niet perse hele dikke slangen te nemen ;)
Zelf vind ik die 10/8 een prima maat, makkelijk te buigen en meer dan voldoende flow!
Het is wel makkelijker om een maat te nemen die door de onderdelen word gebruikt vindt ik.

Dus ik ga voor 1/2'' of 3/8''. Net welke het makkelijkst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, dat moet je ook doen :)

Kheb zelf een DCC Ultra, dus daar kun je vanalles opschroeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Jut schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 21:44:
Die D5 heeft wel 1/2'' fittingen jah. Maar daar zit schroefdraad op. Kan ik daar dan gewoon 1/2'' slang overheen schuiven ? Of gaat het dan lekken.

[...]

Precies ik wil het in één keer goed doen :)
je moet natuurlijk wel slangklemmen gebruiken heh :+ en zelfs die krijg je van Swiftech erbij, maar ik vind die nylon clamps niet zo betrouwbaar. zijn wel mooier...

maar verder hoef je dus, wanneer je een beetje mijn advies hierboven volgt, helemaal geen extra fittingen te halen, behalve voor het rad (2x)

(want bij de Apogee en Microres en de D5 zitten al fittingen bij, dan hoef je dus alleen nog maar slangen te halen 1/2", veel makkelijker dan al die extra fittingen die op jou lijstje staan, bespaart je geld ook nog) als je interesse hebt kan ik een kopie van m'n bestelbon mailen van wat ik toen aan Swiftech upgrades had gekocht.

mijn setup:

Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g50/Tequilazu/computers/stacker_bw_01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Laatst online: 23-07 00:46
Jut schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 21:44:
Dat gaat niet eens passen, want die maat is geen 1/2" maar G1/2.. (= ongeveer 3/4")

Dus mocht je die D5 met schroefdraad nemen dan heb je deze koppelstukken nodig, en daar passen dan weer alle soorten en maten G1/4 fittingen op.

Van die D5's zijn er trouwens maar 3 met zo'n een zwarte kunststoffen - ofwel Noryl - 'deksel', en maar 1-tje daarvan heeft schroefdraad op de in-/outlets, dus makkelijk uit elkaar te houden :

Afbeeldingslocatie: http://img151.imagevenue.com/loc985/th_70930_D5_122_985lo.jpg

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terryb47 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 00:12:
[...]

je moet natuurlijk wel slangklemmen gebruiken heh :+ en zelfs die krijg je van Swiftech erbij, maar ik vind die nylon clamps niet zo betrouwbaar. zijn wel mooier...

maar verder hoef je dus, wanneer je een beetje mijn advies hierboven volgt, helemaal geen extra fittingen te halen, behalve voor het rad (2x)

(want bij de Apogee en Microres en de D5 zitten al fittingen bij, dan hoef je dus alleen nog maar slangen te halen 1/2", veel makkelijker dan al die extra fittingen die op jou lijstje staan, bespaart je geld ook nog) als je interesse hebt kan ik een kopie van m'n bestelbon mailen van wat ik toen aan Swiftech upgrades had gekocht.

mijn setup:

[afbeelding]
Nice!

Alleen is dit dus alleen de CPU, met van die dikke slangen is het lastiger om bv dit te doen:

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 20:12:

Hier zit et in:
Een Antec P182B
[afbeelding]

[afbeelding]

Overal:
[afbeelding]

En wat andere pics:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het rad achterop:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Van bovenaf is dit te zien:

[afbeelding]

[afbeelding]
Zeer mooie setup vind ik. Maar hoe zit dat ophangsysteem vd. rad precies in mekaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 07:21:
[...]

Zeer mooie setup vind ik. Maar hoe zit dat ophangsysteem vd. rad precies in mekaar?
Gewoon met M4 draadeind. :)
4 gaten het rad opgeboord en M4 getapt.
Draadeind dr doorheen, moertje aan voorkant en achterkant. Wel borgmoertjes.
Zelfde verhaal voor de achterkant van pc, zit precies op de plek van 12cm fan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
rabor schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 01:12:
[...]
Dat gaat niet eens passen, want die maat is geen 1/2" maar G1/2.. (= ongeveer 3/4")

Dus mocht je die D5 met schroefdraad nemen dan heb je deze koppelstukken nodig, en daar passen dan weer alle soorten en maten G1/4 fittingen op.

Van die D5's zijn er trouwens maar 3 met zo'n een zwarte kunststoffen - ofwel Noryl - 'deksel', en maar 1-tje daarvan heeft schroefdraad op de in-/outlets, dus makkelijk uit elkaar te houden :

[afbeelding]
Goed plaatje voor de TS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Terryb47 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 21:17:
[...]

ik zou geen D4 nemen die wordt volgens mij al lang niet meer gemaakt vanwege gebreken: ga voor of een DDC1/2/3 of een D5.
wat is laing dcc 1/2/3/4/5? Ik ken alleen laing dcc 1T/1RT light, ultra etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Er is een DDC1 (10w), DDC2 (18w) bijvoorbeeld de Ultra), en de nieuwe revisie DDC 3.1/3.2 (deze is net uitgebracht na hoge uitval van de vorige versies, Laing geeft dat niet toe als reden, maar de nieuwe revisie is iets minder sterk in flow)

ik kan het weten want ik heb reeds 2 falende DDC2+Petratop gehad. Officieel is de uitval 5%, maar is volgens mij eerder 10% op XS zij ze ook al allemaal paranoia geworden, inclusief mijzelf. Want hoe groot is de kans dat je niet 1 maar 2 falende pompen krijgt? van de 5% kans.

Misschien niet zo extreem als de Xbox360 uitval, maar toch vergelijkbaar.

De vaste fittingen van de D5 zijn toch echt 1/2" OD dus 1/2" ID slangen passen daar perfekt op.
http://www.swiftnets.com/products/mcp655.asp

edit: rabor je hebt gelijk, ik dacht dat de D5 indentiek was aan de MCP655. dat is wel het geval met de DDC's, maar bij sommige D5's zitten die 1/2" fittingen er wel op.

[ Voor 10% gewijzigd door Terryb47 op 29-06-2007 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Laatst online: 21:43

icecoolsniper

never run from a sniper!

Joepie, maandag krijg ik me nieuwe componenten binnen (2e hands gekocht). Een Swiftech storm cpu blok en een swiftech mcp655 pomp en nog 2x een black ice radiator en een reservoir. Kon voor een redelijke prijs deze set overnemen, dus ik gooi mijn oude spul maar in de verkoop :)

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

goedzo?

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Dat was een subtiele hint dat er binnenkort foto's komen en het is subtiele spam voor een eventuele advertentie in V&A ;)

Om daar even op door te gaan: Alleen mijn radiator moet nog binnenkomen. Wss wordt dit dinsdag :*)

Edit: Bevestigd dat dit dinsdag wordt :) Dan dus pic's!

[ Voor 11% gewijzigd door TEAMIKKE op 29-06-2007 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut

Jut

Heb nu iets kunnen samenstellen.

Ik moet eigenlijk ook nog een vloeistof enzo erbij. Dan ga ik dus over mijn (wat ik eigenlijk max. wil geven) max. heen van € 300,00.
Dat is eigenlijk niet de bedoeling maar het is te behappen.

Nu mijn vraag:

Liang D5-Vario 12V € 109,90 1500l/h verwisselen voor:

Eheim 1250-790 230Volt Vollkeramiklagerung 64,99 € 1200l/h

Is dat verstandig of gaan de koelprestaties daar merkbaar van achteruit ?

Dat ie 230V is vindt ik een voordeel. Verder met fittings van 1/4'' naar 3/8'' om te vormen net zoals bij de Liang.

[ Voor 8% gewijzigd door Jut op 29-06-2007 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou gewoon voor de D5 gaan...
Veel betere pomp IMHO :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut

Jut

Oké dan is mijn setje klaar. Slangklemmen neem ik zo op mijn werk mee. (de baas heeft mooie klemmen :) )

Afbeeldingslocatie: http://img178.imageshack.us/img178/9926/wcsetup2wy8.jpg

Denk dat het zo goed is. Moet alleen nog ff vloeistof uitzoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door Jut op 29-06-2007 19:44 . Reden: te kleine afbeelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Jut schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 19:38:
Oké dan is mijn setje klaar. Slangklemmen neem ik zo op mijn werk mee. (de baas heeft mooie klemmen :) )

[afbeelding]

Denk dat het zo goed is. Moet alleen nog ff vloeistof uitzoeken.
Past dat? 8 mm Masterkleer op 10 mm fittingen?

Als je wat geld wil besparen zou je evt voor een 1/2" setup kunnen gaan via OpenJL.fr.:

Afbeeldingslocatie: http://img24.imagevenue.com/loc613/th_40833_OpenJL_122_613lo.jpg

Met die 3 onderdelen ben je daar al € 55,- voordeliger uit.. alleen die Thermochill's verkopen ze daar niet, maar die kosten bij freezinghardware weer hetzelfde als bij AT.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
Sjonge jonge jonge het lijkt wel alsof alle bedrijven waar ik m'n nieuwe computer besteld heb niks op voorraad hebben ofzo :| ..

Caseking zou die EK asus 1 mobo blokjes - acetal op voorraad hebben, maar nu moet ik tot vrijdag wachten tot ze geleverd worden :P
Aquatuning zou gister m'n BI 360 GT binnenkrijgen, maar ipv dat er nou staat dat de radiator ab lager verfugbar is staat er dat ze nou helemaal niet meer weten wanneer die binnenkomt, dus ook nog steeds geen waterkoeling spullen :P
Azerty mist nog 'n DVD brander + Voeding waar ik morgen al precies 2 weken op wacht :P
En salland mist nog 'n aantal noctuas :P

OMFG het zit me niet mee .. ik wil aan mn nieuwe waterkoeling beginnen maar de webwinkels schieten niet op :( !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut

Jut

3/8'' is toch 9mm of niet ?

Maar goed ik dit bij OPEN JL bestellen:

-Apogee GT € 48,50
-MCP 665 € 69,50
-Switech MC res micro € 17,00

Verzendkosten ongv. € 13,00

Doordat OpenJL geen goed slangen heeft, niet de juiste rad en niet de juiste fittingen voor het rad moet ik dus een 2e shop nemen om het setje kompleet te maken. Freezinghardware heeft het rad wel maar heeft geen 3/8'' naar 1/2'' fittingen wel juiste slang maar € 15,00 per meter.

Aquatuning heeft wel het rad (zelfde prijs als bij Freezinghardware) , juiste koppelingen, juiste slang en ook goede vloeistof dus vandaar dat ik AT neem.

Daar wil ik het volgende bestellen:

Thermochill PA120.2 € 79,99
12mm (1/2'') slangpilaar G3/8'' met O-ring € 3,98 x2 dus € 7,96
Tygon slang 14,3/11,1mm (2meter) € 19,98
Water wetter € 4,99

Alles met 1/2'' slang.

Bij elkaar kom ik dan op € 274,00 ex. verzendkosten (13 euro van OpenJL en 10 ongv. van AT) inclusief verzenden ongv. € 297,00

Past dus precies binnen me budget. (moet dus alleen nog slange klemmen bij maar das nie zoveel)

Hoeveel wate zou er ongv. in zo'n setupje gaan ? Anders moet ik ff extra Water Wetter erbij doen want 1 flesje is een beetje weinig denk ik. (met 1 flesje (20ml) kan je 0,620 liter vloeistof maken verhouding 1:30 in liters)

[ Voor 9% gewijzigd door Jut op 30-06-2007 20:58 . Reden: Extra Water Wetter ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Pilske schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 19:38:
Sjonge jonge jonge het lijkt wel alsof alle bedrijven waar ik m'n nieuwe computer besteld heb niks op voorraad hebben ofzo :| ..

Caseking zou die EK asus 1 mobo blokjes - acetal op voorraad hebben, maar nu moet ik tot vrijdag wachten tot ze geleverd worden :P
Aquatuning zou gister m'n BI 360 GT binnenkrijgen, maar ipv dat er nou staat dat de radiator ab lager verfugbar is staat er dat ze nou helemaal niet meer weten wanneer die binnenkomt, dus ook nog steeds geen waterkoeling spullen :P
Azerty mist nog 'n DVD brander + Voeding waar ik morgen al precies 2 weken op wacht :P
En salland mist nog 'n aantal noctuas :P

OMFG het zit me niet mee .. ik wil aan mn nieuwe waterkoeling beginnen maar de webwinkels schieten niet op :( !
Bestond er maar één winkel die alles zou hebben :)
Zou een hoop verzendkosten en ik weet niet wat meer schelen.
Ik heb dat gedoe ook gehad met het samenstellen van een pc en nu ook weer met de waterkoelingsspulletjes. Die heeft dit weer niet en die heeft dat weer niet. Een beetje bij die en een beetje bij de ander. Gek word je er van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Zoals de meeste van jullie wel weten wordt binnenkort mijn setup uitgebreid. Maar ik heb een gedachte en ik hoop eigenlijk dat ie fout is maar ik kom er niet meer uit. Graag wat meedenkers.

De onderdelen:

-CPU blokje
-Chipset blokje
-GPU blokje
-2 reservoirs a la coolplex enz.
-Black Ice 480 GTX Extreme
-NexXos Extreme 360
-Eheim 1000

Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/photo/00106614.jpg

Dit is een schets van waar de componenten liggen en hoe de slangen moeten gaan lopen.
Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/TEAMIKKE/Demission%20Update%2028/WC.jpg

paars = Eheim 1000
rood = Reservoirs
groen = blokjes

Het probleem: De reservoirs.
Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/TEAMIKKE/Demission%20Update%2028/Reservoirs.jpg

Zoals te zien wordt het water aangevoerd. Deze gaat via een T-splitsing ( de afstanden worden even lang. Dat is het probleem niet) in de beide reservoirs. Doordat het waterpeil eerst zo hoog moet staan als het uitlaat buisje zal het waterpeil constant blijven als deze waarde eenmaal is bereikt. Daarna moet het water weer in een T-splitsing naar de pomp. Tot zover geen problemen.

Maar dan. De pomp is zoals te zien niet zoals een Eheim 1046 oid. Het water valt in het reservoir en vanuit het reservoir zuigt de pomp het weer aan. Hierdoor heb je geen trekkracht aan de ''zuigzijde''. Normale pompen hebben dit wel omdat dat een gesloten circuit zou zijn. Iig bij de pomp zelf.

Volgens mijn redenatie zou het water dan door de zwaartekracht uit de T-splitsing van de reservoirs in het reservoir van de pomp moeten komen. Maar de ingang van de pomp ligt veel hoger dan de uitgang van de reservoirs: Gevolg: De reservoirs lopen helemaal vol voordat het water eens een keer de pomp bereikt.

Nu jullie: Klopt mijn redenatie? Zo ja: Is dit wel opgelost door een pomp zoals een laing die wel trekkracht heeft aan de aanzuigzijde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
Je redenatie zit wel logica in, maar ik denk dat je je af moet vragen via welk reservoir je je setup gaat vullen.

Als je je WC vult via een van je reservoirs dan moet je zorgen dat alle lucht uit je pomp reservoir komt, dan krijg je namelijk gewoon 'n gesloten loop en zal er geen water terug gaan lopen.

Maar waarom 'n eheim 1000 ? Neem gewoon 'n mooie eheim 1048 ? die heeft tenminste ook lekker kracht om dat water door die 2 rads te jagen ..

**

Oh ja, wat ik probeer te vertellen is dus dat je ervoor moet zorgen dat er geen lucht in je loop zit, dan gaat het water niet terug lopen, hoe zwak je pomp ook is.

Denk er maar eens aan wat er gebeurd als je aan 'n rietje zuigt en de bovenkant met je tong afsluit dan blijft het water er mooi inzitten. Maar laat je er wat lucht bij dan gaat het water teruglopen zoals de zwaartekracht het wil

[ Voor 31% gewijzigd door Pilske op 01-07-2007 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Jut schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 20:13:
3/8'' is toch 9mm of niet ?

Maar goed ik dit bij OPEN JL bestellen:

-Apogee GT € 48,50
-MCP 665 € 69,50
-Switech MC res micro € 17,00

Verzendkosten ongv. € 13,00

Doordat OpenJL geen goed slangen heeft, niet de juiste rad en niet de juiste fittingen voor het rad moet ik dus een 2e shop nemen om het setje kompleet te maken. Freezinghardware heeft het rad wel maar heeft geen 3/8'' naar 1/2'' fittingen wel juiste slang maar € 15,00 per meter.

Aquatuning heeft wel het rad (zelfde prijs als bij Freezinghardware) , juiste koppelingen, juiste slang en ook goede vloeistof dus vandaar dat ik AT neem.

Daar wil ik het volgende bestellen:

Thermochill PA120.2 € 79,99
12mm (1/2'') slangpilaar G3/8'' met O-ring € 3,98 x2 dus € 7,96
Tygon slang 14,3/11,1mm (2meter) € 19,98
Water wetter € 4,99

Alles met 1/2'' slang.

Bij elkaar kom ik dan op € 274,00 ex. verzendkosten (13 euro van OpenJL en 10 ongv. van AT) inclusief verzenden ongv. € 297,00

Past dus precies binnen me budget. (moet dus alleen nog slange klemmen bij maar das nie zoveel)

Hoeveel wate zou er ongv. in zo'n setupje gaan ? Anders moet ik ff extra Water Wetter erbij doen want 1 flesje is een beetje weinig denk ik. (met 1 flesje (20ml) kan je 0,620 liter vloeistof maken verhouding 1:30 in liters)
Ik zou iig ipv die 12mm G3/8 slangpilaren de 13mm-uitvoering nemen omdat dit het beste aansluit op de rest, & ipv die 14,3/11,1mm Tygon (wat zeker niet op die MCP655 gaat passen) zou ik zelf Tygon R3603 19,1/12,7mm nemen, maar aangezien ze die bij AT niet goed kunnen leveren zou je ook die echte 1/2" Masterkleer kunnen overwegen - en een metertje extra nemen. Naar ik hier begrijp is dit soort pvc-slangen bijna identiek aan Tygon.

Waterwetter kun je verder zonder problemen opmengen tot 1:10. Watercooling voor pc is nl geen watercooling voor een auto/motor. Ik dacht uit m'n hoofd dat waterwetter bij een watertemperatuur vanaf 90 graden C. stroperig wordt bij een verhouding van 1:15 of kleiner. Daarom wordt 1:30 geadviseerd als minimale veligheidsmarge bij (race)auto's & motoren. Maar als jouw water warmer wordt dan 33C. is dat al behoorlijk hoog.
Met deze setup & 2 meter 1/2" slang zit er ongeveer 0.8 liter vloeistof in, dus je zou er evt nog wat waterwetter aan kunnen toevoegen, maar wanneer je de helft van het water vervangt met Halfords LongLife zit er met 20ml meer dan voldoende waterwetter in om het effect ervan te zien en je pomp te smeren.

..& 3/8" is 9.525mm.. ;)

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Pilske schreef op zondag 01 juli 2007 @ 14:59:
Je redenatie zit wel logica in, maar ik denk dat je je af moet vragen via welk reservoir je je setup gaat vullen.

Als je je WC vult via een van je reservoirs dan moet je zorgen dat alle lucht uit je pomp reservoir komt, dan krijg je namelijk gewoon 'n gesloten loop en zal er geen water terug gaan lopen.

Maar waarom 'n eheim 1000 ? Neem gewoon 'n mooie eheim 1048 ? die heeft tenminste ook lekker kracht om dat water door die 2 rads te jagen ..

**

Oh ja, wat ik probeer te vertellen is dus dat je ervoor moet zorgen dat er geen lucht in je loop zit, dan gaat het water niet terug lopen, hoe zwak je pomp ook is.

Denk er maar eens aan wat er gebeurd als je aan 'n rietje zuigt en de bovenkant met je tong afsluit dan blijft het water er mooi inzitten. Maar laat je er wat lucht bij dan gaat het water teruglopen zoals de zwaartekracht het wil
Die Eheim 1000 heb ik al :P En hij is sterker dan de andere Eheim's ;) Maar je hebt idd. gelijk. Ook is de werking van de communicerende vaten hier van toepassing. Als het waterpeil maar hoger staat in die 2 reservoirs dan de inlaat van de pomp. Dan moet het goed komen. Bedankt voor het meedenken iig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 10:04
Hallo tweakers,

Ik ben mijn oom aan het helpen om zijn server stil te krijgen, hij wil zijn server in een kastje hebben waar lucht-koeling moeilijk is aangezien het gesloten is. Dus we dachten aan het principe van water-koeling, om je warmte te verplaatsen en op een andere plaats te koelen, waarbij we de server fanloos houden maar de radiator die buiten het kastje staat, be-fannen en koel houden maar toch redlijk stil.

Ik heb reeds besteld:

-MagicCool 3x360 Radiator
-9 Antec Smartcool Fans (+ fanguards, aangezien de radiator deel van de inrichting word)
-2 Eheim 1250 pompen
-Silentmaxx 500 watt Watercooled
-EKRS03 EK water Blocks – Multioption 250
-Aqua06 Aqua aquagrATI for ATI X800/X850
-Alphacool NexXxoS XP - Socket 775
-10 Thermaltake Aquabay M4s
-Coolermaster Stacker 810 (11 5,25" bays)

Dat allemaal om een heethoofd Intel CPU te koelen, 10 harddrives (verscheidene merken, PATA, SATA150 en SATA 300) en een aTi X850.

Ik heb een aantal vragen over hoe goed het zal functioneren aan jullie:

1. Zijn de pompen krachtig genoeg om het water door alle onderedelen te pompen en het hoogteverschil?
2. De RPM van de Antec Smartcool Fans zijn stuk voor stuk tempratuurafhankelijk, zullen ze het koel houden tegen een redelijk geluidsniveau?
3. Moeten de Fans op de radiator blazen of er vanaf zuigen?

Ik dank jullie allen bij voorbaat voor jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
The_Ownman schreef op maandag 02 juli 2007 @ 15:50:
Dat allemaal om een heethoofd Intel CPU te koelen, 10 harddrives (verscheidene merken, PATA, SATA150 en SATA 300) en een aTi X850.

2. De RPM van de Antec Smartcool Fans zijn stuk voor stuk tempratuurafhankelijk, zullen ze het koel houden tegen een redelijk geluidsniveau?
Niet te zeggen.
3. Moeten de Fans op de radiator blazen of er vanaf zuigen?[/b]
Check de TS. :)

In het algemeen, is het noodzakelijk om de voeding te waterkoelen? Dit zal namelijk met afstand de grootste hittebron in je setup zijn, waardoor je fans harder moeten draaien. Dit terwijl de voeding ook prima met een stille, temp-afhankelijke fan afkan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
Roamor schreef op maandag 02 juli 2007 @ 16:14:
[...]

Niet te zeggen.

[...]

Check de TS. :)

In het algemeen, is het noodzakelijk om de voeding te waterkoelen? Dit zal namelijk met afstand de grootste hittebron in je setup zijn, waardoor je fans harder moeten draaien. Dit terwijl de voeding ook prima met een stille, temp-afhankelijke fan afkan.
Ten eerste bedankt voor je reply

Ik heb de TS gelezen, was mij niet helemaal duidelijk er staat dat je je radiator moet zuigen en je heatsinks moet blazen, dus ik denk dat ik dat snap. Het probleem is dat de kast in een afgesloten kast staat, en het huis is vrij klein dus zal deze daar ook moeten blijven staat, daarom dachten we: 0 fans in de kast en alles daarbuiten, in de kast zal het veel heter worden omdat de warmte niet goed weg kan, waardoor de voeding fan ook harder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Rare server heb je als je er een x850 in hebt steken..
Misschien die eruit halen zodat je dat al niet hoef te koelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
@ hierboven

het is vooral een server maar zal ook voor andere dingen gebruikt worden, dus wel handig als je zo een erin hebt zitten, en idle maakt het denk ik niet zoveel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
The_Ownman schreef op maandag 02 juli 2007 @ 16:28:
Het probleem is dat de kast in een afgesloten kast staat, en het huis is vrij klein dus zal deze daar ook moeten blijven staat, daarom dachten we: 0 fans in de kast en alles daarbuiten, in de kast zal het veel heter worden omdat de warmte niet goed weg kan, waardoor de voeding fan ook harder gaat.
Ik volg je hier niet helemaal; hoe heb je dit precies in gedachten? Heb je een hok waarin je je computer hebt staan en je wilt de radiateur buiten de computerkast, maar in het hok plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Idd gooi er een passieve 7300le in ofzo, die kaartjes zijn zo koel dat ze zelfs onder de kamertemp gaan :+
Fans blazen of zuigen boeit niet. Zuigen blijkt iets beter te zijn maar je zal we weinig van merken.
Fans op tempbasis zou ik niet doen, je rad blijft nm altijd koeler dan een heatsink. Pak gewoon andere goede fans en zet ze standaard op 7 volt oid.

Waarom eigenlijk 9 fans?
Je hebt een stacker en een 360 rad.
1 a 2 outtakes zijn voldoende aangezien je HD's met wc gekoeld gaan worden. De rest ook dus het enige dat je nodig hebt is ramkoeling en mobokoeling. Dat kan makkelijk met 1 a 2 fans! Je rad staat buiten, daar heb je er 3 voor nodig. Kom je uit op 4 a 5 fans.

Als je dan nog even stoer wilt doen:
Maak 2 (of 1) blowholes in die kast waar je computer in staat (boven ivm de warmte), zet er een noctua fan(s) in op 5 volt, niemand die het zal horen en je hebt toch een airflow door je "afgesloten" kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

offtopic:
[quote]The_Ownman schreef op maandag 02 juli 2007 @ 17:26:
@ hierboven

het is vooral een server maar zal ook voor andere dingen gebruikt worden, dus wel handig als je zo een erin hebt zitten, en idle maakt het denk ik niet zoveel uit
[/quote]
Dat heet een workstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
Roamor schreef op maandag 02 juli 2007 @ 17:31:
[...]

Ik volg je hier niet helemaal; hoe heb je dit precies in gedachten? Heb je een hok waarin je je computer hebt staan en je wilt de radiateur buiten de computerkast, maar in het hok plaatsen?
De computerkast staat in een soort hok, maar de radiator staat daarbuiten, waardoor de warmte in de kast, waar die niet met lucht-koeling weg kan, naar buiten getransporteerd wordt.
Idd gooi er een passieve 7300le in ofzo, die kaartjes zijn zo koel dat ze zelfs onder de kamertemp gaan
Fans blazen of zuigen boeit niet. Zuigen blijkt iets beter te zijn maar je zal we weinig van merken.
Fans op tempbasis zou ik niet doen, je rad blijft nm altijd koeler dan een heatsink. Pak gewoon andere goede fans en zet ze standaard op 7 volt oid.

Waarom eigenlijk 9 fans?
Je hebt een stacker en een 360 rad.
1 a 2 outtakes zijn voldoende aangezien je HD's met wc gekoeld gaan worden. De rest ook dus het enige dat je nodig hebt is ramkoeling en mobokoeling. Dat kan makkelijk met 1 a 2 fans! Je rad staat buiten, daar heb je er 3 voor nodig. Kom je uit op 4 a 5 fans.

Als je dan nog even stoer wilt doen:
Maak 2 (of 1) blowholes in die kast waar je computer in staat (boven ivm de warmte), zet er een noctua fan(s) in op 5 volt, niemand die het zal horen en je hebt toch een airflow door je "afgesloten" kast
Ik dacht, als je 9 fans doet, tempratuur afhankelijk, wordt de radiator koeler, dan gaan de fans langzamer en wordt het dus stiller, 9 fans is een beetje overkill misschien maar kan er altijd een paar uitzetten? En geen passief gekoelde videokaart, aangezien je altijd case cooling nodig hebt als je dat doet, en wat ik juist niet wil, worden ram en chipset zo warm dat hiervoor ook koeling nodig is?
Ik zal de tempratuur van het water en onderdelen checken, misschien een beter idee om fans met een fancontroller te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Je hebt sowieso een briesje nodig in je case, een passieve kaart kan makkelijk in de setup die jij omschrijft met 1 of 2 outtakes, je ram en NB (mosfets enz) zullen dan genoeg gekoelt worden.
En waar wil jij die 9 fans dan gaan plaatsen???
k dacht, als je 9 fans doet, tempratuur afhankelijk, wordt de radiator koeler, dan gaan de fans langzamer en wordt het dus stiller, 9 fans is een beetje overkill misschien maar kan er altijd een paar uitzetten?
- Je wilt geen fans in je case
- Je rad komt buiten
- Je wilt 9 fans
Als ik het goed begrijp wil je 9 fans op je rad? Das raar :?
Zet er gewoon 3 op, push pull heeft bijna geen zin.
3 Fans met een controller, temp gestuurd gaat niet goed werken, ik denk dat je met die rad ook niet eens van 7volt af hoeft te komen als je het eenmaal draaiend hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
Dit is hoe het er ongeveer uit gaat zien, de radiator boven de kast, uit de outlets van de radiator gaat het water naar de onderdelen, daarna de pompen, ergens tussen de pompen en de radiator komt het reservoir.

Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a323/Pierre123/Schematicheopstelling.jpg

Op de radiator komen 9 fans, later zal als het overbodig blijkt (wat het nu al is maar okee) meerdere fans worden gedisconnect. De radiator heeft plaats voor 9 fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Afbeeldingslocatie: http://www.pc-icebox.de/images/magicool_radi9er_small.jpg
Zoiets misschien?

[ Voor 38% gewijzigd door ShaquilleMoreno op 02-07-2007 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
Die heb ik besteld ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut

Jut

rabor schreef op zondag 01 juli 2007 @ 15:13:
[...]
Ik zou iig ipv die 12mm G3/8 slangpilaren de 13mm-uitvoering nemen omdat dit het beste aansluit op de rest, & ipv die 14,3/11,1mm Tygon (wat zeker niet op die MCP655 gaat passen) zou ik zelf Tygon R3603 19,1/12,7mm nemen, maar aangezien ze die bij AT niet goed kunnen leveren zou je ook die echte 1/2" Masterkleer kunnen overwegen - en een metertje extra nemen. Naar ik hier begrijp is dit soort pvc-slangen bijna identiek aan Tygon.

Waterwetter kun je verder zonder problemen opmengen tot 1:10. Watercooling voor pc is nl geen watercooling voor een auto/motor. Ik dacht uit m'n hoofd dat waterwetter bij een watertemperatuur vanaf 90 graden C. stroperig wordt bij een verhouding van 1:15 of kleiner. Daarom wordt 1:30 geadviseerd als minimale veligheidsmarge bij (race)auto's & motoren. Maar als jouw water warmer wordt dan 33C. is dat al behoorlijk hoog.
Met deze setup & 2 meter 1/2" slang zit er ongeveer 0.8 liter vloeistof in, dus je zou er evt nog wat waterwetter aan kunnen toevoegen, maar wanneer je de helft van het water vervangt met Halfords LongLife zit er met 20ml meer dan voldoende waterwetter in om het effect ervan te zien en je pomp te smeren.

..& 3/8" is 9.525mm.. ;)
Dankje voor de tip/hulp. Neem lekker Masterkleer. Schijnt ook goed te wezen en aangezien ze een betere prijs hebben kies ik de makkelijke/goedkope weg en bestel gewoon Masterkleer. Xtra metertje dr bij en 2/3 flesjes water wetter.

Ga 't hele boeltje morgen bestellen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Wie kan me vertellen wat het onderstaande is?

Afbeeldingslocatie: http://www.pc-icebox.de/images/agb_revo_small.jpg

Er staat bij Noise Isolator Ausgleichsbehälter/Radiator. Ik dacht dat het gewoon een reservoir was, maar wat betekend dan dat geluid gebeuren dan? Daarbij staat hij ook niet bij de afdeling reservoirs, maar bij radiators.

Zal hij maakt het geluid van het water stiller stiller maken? Welk geluid van het water dan?

Volgens mij gewoon een reservoir. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het is een reservoir dat ook een beetje werkt als radiator. Door de koelribben in het ontwerp zal ie het water iets koelen. Verder is het idd gewoon een reservoir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShaquilleMoreno schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:09:
Wie kan me vertellen wat het onderstaande is?

[afbeelding]

Er staat bij Noise Isolator Ausgleichsbehälter/Radiator. Ik dacht dat het gewoon een reservoir was, maar wat betekend dan dat geluid gebeuren dan? Daarbij staat hij ook niet bij de afdeling reservoirs, maar bij radiators.

Zal hij maakt het geluid van het water stiller stiller maken? Welk geluid van het water dan?

Volgens mij gewoon een reservoir. Toch?
Is gewoon een reservoir met extra koelribben...
(Of ze helpen is maar de vraag)
Niks meer niks minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Mooi dingetje die Noise Isolator, maar onbruikbaar met Laing's of alles dat meer dan 400 liter/uur doet. Ik heb hem zelf ook ooit gehad, maar ik kon m'n D5 niet hoger zetten dan standje 1½ zonder luchtbellenfestijn... Meteen weer gedumpt dus.

Afbeeldingslocatie: http://img179.imagevenue.com/loc402/th_11883_DangerDen_setup_122_402lo.jpg

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Oew mooie setup :) Ben alleen niet zo'n fan van extern mja. Vanmiddag komt mijn waterkoeling ook binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Ik zou dus afgelopen weekend een foto nemen van mijn wc setupje. Ik diende enkel nog een 120mm fan om te draaien want ik had em door te haastig assembleren het weekend ervoor , verkeerd gemonteerd. Op zich een eenvoudige klus. Even wat bindingen van het Innovatek 120mm rad losmaken , want die zat tesamen met mijn 120mm fan , vast aan mijn kast.

Ik krijg telefoon , laat alles staan, ben wat aan het babbelen en plots , PLOP, PSSSSSsttt , mijn vader begint met zijn armen te zwaaien (pc stond op keukentafel) , ik draai me om en zie een hele plas water onder mijn pc staan. Op het eerste zicht konden we het lek niet zien , alles leek ok. De stekker van de pomp was wel onmiddellijk uitgetrokken , maar het kwaad was geschied , het water was omhoog gespoten over mijn 7800gtx , soundblaster, moederbord, heen. Enz...

Helemaal van de kaart hoe dit nu kon , ik had namelijk niets aangeraakt van de waterkoeling setup. De boosdoener bleek na verder nazicht het sluitdeksel van de Eheim pomp. 1 van de bevestigingspunten bleek te zijn afgebroken, wat k nog steeds niet snap , want dat plastic is echt wel stevig.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/anni/tools/1048.JPG

Heeft iemand dit ooit al meegemaakt, gelezen aub ? Van 'bad luck' gesproken :o

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg morgen mn noctua fans binnen :D
6x, 3 voor mn rad en 3 voor de kast :)

Dan is de boel pas echt stil...
Kheb nu een Antec P182 en die fans zijn echt irri... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
-GF-Annihilator schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 09:17:
Heeft iemand dit ooit al meegemaakt, gelezen aub ? Van 'bad luck' gesproken :o
Damn, balen zeg. Het was gewoon een nieuwe pomp? Kun je een foto posten van het onderdeel dat kapot is gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Laatst online: 21:43

icecoolsniper

never run from a sniper!

Roamor schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:21:
[...]

Damn, balen zeg. Het was gewoon een nieuwe pomp? Kun je een foto posten van het onderdeel dat kapot is gegaan?
Ik heb zoiets ooit gehad met mijn hydor. Daar zit een blauwe afsluitring over het deksel. Die had ik er echter niet goed opgedaan en er stond ineens water in mijn kast (gelukkig stond mijn systeem uit).

Voor de rest als je gaat testen:
Nergens stroom op zetten behalve op de pomp. Als je geluk hebt en je laat je onderdelen drogen werken ze nog wel.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Ja idd, was ie nieuw? Als ie 2e hands was dan had die dude hem misschien zelf vast gemaakt oid.
Klote voor je.

Laat maar weten of je gpu het nog doet.
btw: heb zelf een 1048 en nog nooit probs gehad hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Roamor schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:21:
[...]

Ik zal er deze avond een macro foto van maken als ik terug thuis ben. De pomp was niet nieuw , ik heb ze 2j terug al es een paar maand draaiend gehad in mijn oud athlonxp systeempje. Nadien bij mijn overstap naar een a64 heb ik een tijdje op lucht gedraaid , en nu voor mijn dual core opteron had ik het pompje al 6 dagen weer draaiende. Ik had alles mooi gereinigd met dreft indertijd en netjes in een schoendoosje bewaard.

Ik heb nu es met mijn vingers aan het resterende klemmetje getrokken en ik krijg dat er niet zo direct afgebroken, die pastic is dus echt wel stevig !

Ik snap er niets van dat zoiets nu kon afbreken. Alles is steeds met zorg behandeld geweest , nestjes gepoetst/bewaard , en dat onderdeel staat nooit onder stress natuurlijk , gewoon een beetje trillingen van de pomp zelf , en de rubberen slang...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Teach
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 16:05
Afgelopen week een nieuwe PC gekocht en dan komen toch de waterkoel kriebels weer omhoog. Ik had mijn vorige PC al met een Asetek set gekoeld ooit, maar daar was toen de pomp van lek gegaan en was het toen eigenlijk wel weer zat en is die pc terug gegaan op lucht koeling.

Maar me nieuwe PC (een QX6800 met een Asus 8800 Ultra) wordt toch wel erg warm, op de processor zit nu een Artic Freezer 7 en deze krijgt de QX6800 niet lekker koel onder load (load gaat de processor naar +70c en heb de koeler toch al een keer opnieuw gefit enzo, idle is rond de 30-40c). En de 8800 Ultra kan er toch ook wel wat van met hitte (50-60c idle 80+ load).

Dus ik denk, tijd voor weer wat water in mijn PC ;)

Nu zijn mijn 2 belangrijkste componenten de QX6800 en de 8800 Ultra en zat nu te denken aan de volgende waterkoel componenten :

* Swiftech Apogee GTX (s775)
* Innovatek G80 GTX (welke volgens wat forums hier/daar op de Ultra zou moeten passen)
* Een laing pomp (nog niet echt een idee welke)
* Een reservoir (nog geen idee welke)
* 2x Blackice Stealth GT 120mm

Dan komen er toch 2 vragen, gaan de 2 radiatoren het trekken kwa warme? De keuze voor 2x 120mm is omdat ik deze in mijn kast kwijt zou moeten kunnen zonder relatief veel aanpassingen. Maar de vraag is of deze twee het voor elkaar krijgen het zooitje koel te houden. Als deze twee het niet redden was het een idee om een passieve radiator bij te plaatsen aan de buitenkant van de PC.

En is het het waard om geheugen te waterkoelen? Het gaat hier om 4x 1Gb Geil DDR2 PC8500 Low Cas geheugen (wat op 2.4v moet draaien), deze jongens worden behoorlijk warm maar de vraag is of het niet net zo goed is om hier een kleine luchtkoeler op te gooien ipv een +80 euro 4-ram module waterkoel blok.

Ook zat ik er nog aan te denken om mijn 2 Raptor 150gb's te waterkoelen, maar dan heb ik het idee dat de 2x 120mm het zeker niet gaan trekken. Dus denk ik dat ik op de raptors gewoon een kleine lucht koeler plaats. Gezien de airflow in de kast behoorlijk daalt ben ik bang dat zonder extra airflow die jongens het toch wat te warm krijgen.

Dus jongens, any tips?
(gaarne rekening houdend dat geld niet echt een rol speeld, mijn nieuwe systeem was al 3800+ en daar mag best een paar 100 bij voor een goeie (stille) koeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
2x 120mm voor de CPU en GPU moet wel werken. Geheugen zou ik niet doen, is niet nodig en gaat ten koste van de flow.

Die 2 HDD's zou ik niet waterkoelen. 1x een 120mm fan op 6 volt kan ze ook prima koel houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 10:25
en ik zou een EK full-cover blok nemen om je 8800 te koelen en een thermochill radiator is ook een aanrader (de 240 versie zou het denk ik al goed koel houden). Oh en bij liang pompen valt een switftech res wel aan te raden, deze schijnen ideaal in combinatie met laing pompen te werken.

30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Teach
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 16:05
Past die EK op de 8800 Ultra? Op het moment staan namelijk bijna alle 8800 koelers als GTS of GTX maar (bijna) nergens Ultra. Nu weet ik niet of er aan reference design nog wat gewijzigd is of dat alleen de klok omhoog geschroeft is.

En een 240 radiator valt denk ik af, tenzij er grote nadelen aan 2x 120 zitten ga ik daar voor (als ik dat beetje goed heb gemeten past dat mooi in mijn Silverstone TJ06 kast, 1 voor in en 1 achter in). Boven in de kast heb ik namelijk geen plaats en ik wil hem niet in het zij-paneel vast maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Laatst online: 22:03

HugoBoss1985

Xenotech

Een 8800Ultra is eigenlijk niets anders dan een revisie waarbij de kaart sneller werkt dan een GTX.
Het model is dus hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0l0meus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-11-2022
Ik was mij af aanhet vragen.
Als je een waterkoeling setup hebt, met een hele flinke, of een paar flinke radiatoren.
en je hebt geen load zoals een cpu/nb of vga,
Kun je dan de watertemperatuur tot onder ogevings temperatuur brengen?
Ik heb hier al heel lang over na zitten te denken maar ik kom er niet bepaald uit.

“If Your Only Tool Is a Hammer Then Every Problem Looks Like a Nail” (Abraham Maslow)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
bart0l0meus schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:10:
Ik was mij af aanhet vragen.
Als je een waterkoeling setup hebt, met een hele flinke, of een paar flinke radiatoren.
en je hebt geen load zoals een cpu/nb of vga,
Kun je dan de watertemperatuur tot onder ogevings temperatuur brengen?
Ik heb hier al heel lang over na zitten te denken maar ik kom er niet bepaald uit.
Nee, je kunt de loop niet koeler krijgen dan het medium waarmee je koelt. Bewegende lucht is weliswaar gevoelsmatig koeler, maar verwacht niet dat het veel uithaalt. Bovendien kun je niet zonder hittebronnen draaien, omdat je ook een pomp in je setup hebt zitten. Vanwaar deze interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Een radiator koel je met lucht. De lucht die je gebruikt heeft minimaal de temp van de omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0l0meus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-11-2022
oke,
nouw het was meer iets wat ik mij afvroeg, en dan moet ik t ook weten.
En ik ben zelf ook bezig met een waterchiller te bouwen en ben dus ook met water/koeling bezig.

“If Your Only Tool Is a Hammer Then Every Problem Looks Like a Nail” (Abraham Maslow)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Eindelijk is het dan zover! Pakketjes :)

Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/TEAMIKKE/Demission%20Update%2028/HPIM2465.jpg

Inhoud
Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/TEAMIKKE/Demission%20Update%2028/HPIM2466.jpg

_/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/TEAMIKKE/Demission%20Update%2028/HPIM2467.jpg

Wat u ziet:
-Black Ice 480 GTX Extreme
-6 8/10 bochtjes
-7 graden schroefkoppelingen (8x10)
-2 T-stukken (8/10)
-1 rechte schroefkoppeling
- Glowmotion groen

De slangen en de toevoegingen komen van Salland. Die komen nog. Nog wat foto's.

Paar fan's erop :)
Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/TEAMIKKE/Demission%20Update%2028/HPIM2472.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/TEAMIKKE/Demission%20Update%2028/HPIM2471.jpg

Zo moet het dan in de kast komen.
Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/TEAMIKKE/Demission%20Update%2028/HPIM2468.jpg

En fanguard erop (nog niet af)
Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/TEAMIKKE/Demission%20Update%2028/HPIM2469.jpg

_/-\o_ Ik ben zeer te spreken over de kwaliteit van alles. Je kunt gewoon merken dat Black Ice beter is dan Alphacool. Geen te lange schroeven die je radiator lek prikken, goed schroefdraad en een fantastische paint job :9~

Deze jongen is weer helemaal happy met z'n waterkoeling :P
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.