Het Grote Waterkoelingstopic deel 23 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 6.914 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook wel een erg groot lomp vierkant ding :P
Een 3x120 is nog makkelijker :P

Mijn PA120.3 komt achterop, laat wel pics zien als ie af is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
En mijn BIGT Stealth 360 komt gewoon lekker op de bodem, ik heb alles weer eens doorgemeten en het moet allemaal nét passen eigenlijk 8-).

Ook nog maar even 'n Scythe D-type besteld en dan zet ik 4 fans in dat plastic deurtje :P op 5 dB, maar gewoon voor de airflow.. en dan zet ik nog allemaal zalman heatsinkjes op m'n mosfets en dan gewoon m'n northe en Southbridge laten koelen met 2 EK waterblokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 21:06
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 23:01:
Het is ook wel een erg groot lomp vierkant ding :P
Een 3x120 is nog makkelijker :P

Mijn PA120.3 komt achterop, laat wel pics zien als ie af is ;)
Groot en lomp?

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/Paula88/Image21Custom.jpg

Die Stacker is pas groot en lomp, die WC kast toch niet?

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShaquilleMoreno schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 23:46:
[...]

Groot en lomp?

[afbeelding]

Valt me inderdaad erg mee :D
Alleen je hebt nog wel steeds 2 kastjes, dat is niet altijd handih...
Als je bv keer wil verplaatsen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Doet me denken aan de Reserator 2 :P Wat ik dan weer jammer vind: Je pomp zit er niet bij in. Dan zou je een echte externe unit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Jut schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 19:28:
Ik zag hier: http://www.procooling.com...unc=articles&disp=80&pg=1
dat de LR cascade het beste presteert van de geteste blokjes. Waar kan ik de LR cascade kopen ?

Ik kan de Danger Den's allemaal wel vinden maar de LR cascade en de D-TEK WW kan ik nergens vinden. Ben alle shops langsgegaan van de eerste pagina van dit topic geen resultaat idem dito de pricewatch.
Dude die test is van 2004, ondertussen zijn we wel weer verder gegaan :P
Maar de cascade blijft wel een puik blok! aramdin heeft em nog wel en gebruikt em niet, maar dono of hij er vanaf wil, moet je em ff mailen via een add:
V&A aangeboden: Laing DDC-1T (Pomp)
Nieuw is dat blok iig niet meer te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 14:10
ShaquilleMoreno schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 23:46:
[...]

Groot en lomp?

[afbeelding]

Schattig stel zo ;)

Ik ben normaal ook niet gecharmeerd van 2 losse kosten voor 1 pc, maar dit vind ik nog een leuke combi. En voor vervoer: zou het niet mogelijk zijn om, net als bij hydraulica, afsluitende snelkoppelingen te monteren? Dan verlies je een drupje per koppeling bij het los-, en aankoppelen, maar kan je ze wel los van elkaar vervoeren :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Even 'n vraagje over als m'n moederbord helemaal op waterkoeling zit, over de mosfets.
Is het dan genoeg om zeg maar op deze manier heatsinkjes erop te zetten, en dan door middel van 4 van deze fans 'n frisse luchtstroom op het moederbord te zetten ?

Ik zit hier 'n beetje over te denken, en ik heb nog genoeg van deze heatsinkjes dus die kan ik dan mooi erop plakken.. maar ik kan zo weinig vinden over het koelen van je mosfets eigenlijk .. |:(

[ Voor 19% gewijzigd door Pilske op 24-06-2007 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@Pilske. Die heatsinks samen met die fans moeten meer dan voldoende koelen. Ik draai hier nu al bijna 1 jaar met een P5W met veel minder koeling en dat gaat gewoon goed.

Als ik mijn vinger op 1 van de mosfets leg zijn ze behoorlijk heet, waarschijnlijk veel heter dan met die koeling waar jij het over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pilske schreef op zondag 24 juni 2007 @ 14:43:
Even 'n vraagje over als m'n moederbord helemaal op waterkoeling zit, over de mosfets.
Is het dan genoeg om zeg maar op deze manier heatsinkjes erop te zetten, en dan door middel van 4 van deze fans 'n frisse luchtstroom op het moederbord te zetten ?

Ik zit hier 'n beetje over te denken, en ik heb nog genoeg van deze heatsinkjes dus die kan ik dan mooi erop plakken.. maar ik kan zo weinig vinden over het koelen van je mosfets eigenlijk .. |:(
Meer dan voldoende!
Je moet ook bedenken dat heel veel mensen dr niet eens echt koeling op hebben :)
En ook heel echt helemaal passief, dus die oplossing van jou is meer dan voldoende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Maar waarom zetten ze op de P5B deluxe dan op de mosfets links vd socket wél 'n grote koperen heatsink en op de mosfets boven de socket geen mooie heatsink :P vreemde mensen @ asus.

Ik heb net trouwens 'n EK acetal blokje voor m'n northbridge gekocht en maar besloten dat southbridge koelen nutteloos is omdat er ook al zo'n miniscule heatsink op zit, en daar dan ook nog eens de kracht van 4 Scythe fans op staat :P die ik net even getest heb en compleet geruisloos ! :D dat is echt mijn doel voor deze PC, helemaal geruisloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dat koelblok is wel verbonden met een heatpipe aan de NB. Het is denk ik meer om de NB op die manier koel te houden dan om echt de mosfets te koelen. De NB koeler zal los de hitte niet goed kwijt kunnen maar wel via een extra koelblok dat verbonden is via een heatpipe.

Het heeft denk ik dus niets met de mosfest te maken maar met de NB.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 24-06-2007 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even terugkomen op setjes: bij Docmicro (een Frans bedrijf) hebben ze verschillende setjes. Volgens mij lijkt dit setje best interessant:

1 WaterBlock AlphaCool XP AMD Socket 754 / 939 / 940 & AM2 Cuivre
1 Pompe Laing DDC Ultra AGB 12 Volts (top plexi + réservoir + caoutchoucs)
1 Radiateur Black ICE GT Stealth 360 Noir Filetage 1/4"
1 Jeu de Pieds de Fixation externe pour Radiateur Black Ice
3 Ventilateurs NoiseBlocker BlackSilentFan XL2 120*120*25mm, 21dB, 56.7CFM, connect. 3 pins carte mère
3m de tuyau pvc 8-10 transparent
Embouts 8-10, Visserie complète et 1 litre de liquide transparent fourni

De Alphacool XP scoort nog steeds beter dan de XP Bold en stuff ... de pomp is top, de radiator eveneens! Lijkt mij zeker een fantastische set en je kan hem hier verkrijgen aan 249.90 € :P :P :P
Ze hebben trouwens nog heel wat andere setjes, een serieuze stock en de meeste VGA, CPU, MB blocks en dergelijke (zoals de D-Tek waar hierboven naar gevraagd werd).

B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer
  • Laatst online: 08-03 20:21

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Zaterdag heb ik mijn eerste water setje ingebouwd.
Ik heb gekozen om te beginnen met de CPU (X2 3800@2,2GHz), en daarom heb ik gekozen voor een BigWater735.
Zou goed moeten zijn voor beginners.

Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/infra/watercooling1.jpg

Nu zat er eerst een Zalman 9500 Led cooler op de CPU, in stress (Ik draai BONC) was de temp mooi 43°C met een mobo temp van 42­­­­­°C perfect dus.
Nu zijn de temp's 49°C en 48°C, niet echt een verbetering dus :?

Nu heb ik de RAD mooi aan de binnen kant gemonteerd volgens mij maakt intern of extern niks uit qua cooling.
Ik heb op de CPU de bijgeleverde coolpasta gebruikt en schroeven zo strak aangedraaid als ik durf.
Dus ik kan zo geen fouten vinden in mijn opbouw. (ja ik weet dat de coolpasta beter kan)
Of zie ik toch iets over het hoofd?

Nu zit op mijn Mobo een heatpipe voor de Noordbridge deze komt bij de CPU uit. dat is leuk als je een CPU fan hebt maar nu heb ik er niet veel aan.

Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/infra/watercooling2.jpg

Maar zoals je kan zien komt de RAD fan precies uit boven de heatspreader.
Nu wil ik een deel van mijn ventilator wegsnijden (rood gemarkeerd gedeelte) zodat hij ook op de heatspreader blaast.
Ik ben er alleen bang voor dat ik veel verlies ga lijden met mijn radiator luchtstroom.
Jammer genoeg heb ik geen oude ventilator liggen om dit uit te proberen.
Heeft iemand zoiets al eens geprobeerd of is er een andere betere oplossing?

(PS Ik heb 2 80mm intake ventilators
2 12mm outlet ventilators (op de RAD en in de voeding)
en dan nog 1 12mm ventilator op de CPU socket gericht.)

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dit forum eerder door had gelezen had je geen thermaltake gekocht...

Klinkt leuk waterkoeling etc, maar het is niet echt goed spul...
Kijk bv naar dat blok, het is heel simpel spul allemaal...
Beetje zonde, want er zijn meerdere mensen die dit spul kopen en achteraf weer spijt hebben :(
Zou verboden moeten worden |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2007 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer

Mr-Beamer

Ik weet dat het geen top spul is maar omdat dit de eerste keer is dat ik er mee in aanraking kom heb ik een set gekocht.
In januari wil ik een nieuwe pc in elkaar gaan forten en dan meteen met goede WC..
Voor nu wil ik dit zo goed mogelijk laten draaien.

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Loekie schreef op zondag 24 juni 2007 @ 13:30:
[...]

Schattig stel zo ;)

Ik ben normaal ook niet gecharmeerd van 2 losse kosten voor 1 pc, maar dit vind ik nog een leuke combi. En voor vervoer: zou het niet mogelijk zijn om, net als bij hydraulica, afsluitende snelkoppelingen te monteren? Dan verlies je een drupje per koppeling bij het los-, en aankoppelen, maar kan je ze wel los van elkaar vervoeren :)
De snelkoppelingen wilde ik ook, maar ben er (tijdelijk) vanaf gestapt. Ten eerste zijn de kosten te hoog voor een paar stukjes plastic (€ 50,-). Ten tweede is er probleem wat flow betreft. En ten derde lopen er ook nog twee stroomkabels die kant op en moet ik daar ook weer wat voor verzinnen/kopen.

Een andere optie was een verbindingsstuk zoals deze, maar ook daar ben ik vanaf gestapt.
Eerdaags ga ik nog een keer naar de snelkoppelingen kijken, misschien zijn er dan ook andere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShaquilleMoreno schreef op zondag 24 juni 2007 @ 23:32:
[...]

De snelkoppelingen wilde ik ook, maar ben er (tijdelijk) vanaf gestapt. Ten eerste zijn de kosten te hoog voor een paar stukjes plastic (€ 50,-). Ten tweede is er probleem wat flow betreft. En ten derde lopen er ook nog twee stroomkabels die kant op en moet ik daar ook weer wat voor verzinnen/kopen.

Een andere optie was een verbindingsstuk zoals deze, maar ook daar ben ik vanaf gestapt.
Eerdaags ga ik nog een keer naar de snelkoppelingen kijken, misschien zijn er dan ook andere opties.
Neem een 220v pomp ofzo, of regel een kleine shuttle voeding, dan kun je daar gewoon inpluggen.
Kun je je fans aan hangen en je pomp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 23:40:
[...]

Neem een 220v pomp ofzo, of regel een kleine shuttle voeding, dan kun je daar gewoon inpluggen.
Kun je je fans aan hangen en je pomp ;)
Was het allemaal zo simpel. Mijn pomp is net een paar weken oud en vervanging is nu niet echt waar ik op zit te wachten. Ook vraag ik me af of er in het kastje überhaupt wel plek is voor een losse pomp. Ten tweede hangen die fans (5X) aan een fancontroller en ook daar is niet zo snel een oplossing voor. De fancontroller stuurt trouwens niet alleen die fans aan maar ook in de Stacker zelf.

Als het allemaal later eens aan vervanging toe is kan ik altijd de boel eens tegen het daglicht houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen,

ik ben bezig mijn AM2 X2 4200+ flink te overklokken en ben begonnen aan een waterkoeling setup. Ik heb een zelf gemaakt koper koelblokje, een 300L/uur pomp en een afgedankte scooter radiator.......
En om dit laatste gaat het me, ik moet dus een fatsoendelijke radiator hebben. Nu vind ik op ebay een magicool 240 en een 360. De 240 is koper en de 360 is aluminium. Ik kan niet kiezen, welke zou beter zijn voor me? Bedenk dat ik alleen mijn CPU koel, maar dat deze al bijna 150Watt uitstoot.

Dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, nog even terugkomen op een oud zeer: ik las hier meermaals de redenering dat het water niet sneller stroomt dan door de kleinste opening in de keten. Helaas heb je soms de ene diameter voor het 'betere' (lees ook: toch even goed maar een stuk goedkoper) VGA koelblok maar een andere voor de CPU of NB ... dus wat is nu de beste keuze?

Volgens mij klopt dit enkel in een seriële keten. Wanneer de blokjes in parallel worden gezet gaat deze redenering helemaal niet meer op zolang je zorgt dat zowel inkomende als uitgaande in een apart verdeelblok terecht komen. Zoiets als dit dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.artiamo.com/temp/WC_Nourrice5_v.jpg

Dit is volgens mij trouwens ook de reden waarom loodgieters dit ondertussen al jaren doen bij een standaard verwarming in huis. Bij vernauwingen of andere problemen kan op die manier hooguit 1 radiator problemen krijgen (in ons geval betekent dit dus hooguit 1 block of zo) zonder de flow van de andere elementen te beïnvloeden ...

Ik weet niet of die redenering ook volledig opgaat wat betreft PC water cooling maar mij lijkt het niet meer dan logisch van wel ... en zo'n blokje kost 'amper' 15€ per stuk! en geef toe, het ziet er best 'cool' uit en maakt het rangschikken van de elementen een pak ordelijker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
@BenjaminX2:
Als je alleen je CPU gaat koelen kun je naar mijn mening beter de koperen 240 radiator nemen, ik heb nu 'n koperen 360 voor diezelfde CPU + VGA + Mobo + mosfets ..

offtopic:
@hierboven:
Ik heb hier 'n tijdje terug alweer (examentijd) 'n redenering gepost over hoe de flow en druk in elkaar zat, heb nu ff 'n afspraak bij de fysio maar ik zal 'm dalijk eens terugzoeken ;) en dan ook jou post goed lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pilske schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:54:
@BenjaminX2:
Als je alleen je CPU gaat koelen kun je naar mijn mening beter de koperen 240 radiator nemen, ik heb nu 'n koperen 360 voor diezelfde CPU + VGA + Mobo + mosfets ..
Hey, super voor je snelle antwoord, weet ik tenminste wat ik moet gaan kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Ik heb je stuk gelezen, ik geef je gelijk, máár je moet er wel rekening mee houden dat als je zo'n blok gebruikt en je zou bijvoorbeeld 4 blokjes in parralelle loop hangen je dan de druk die je pomp aflevert kunt delen door 4.

De stroomsnelheid zal gelijk blijven, maar de pomp krijgt meer moeite met het water door de blokjes te duwen omdat de druk verlaagd is.

Als je dan echter allemaal lage druk blokjes pakt (geen swiftecht Storm e.d.) dan heeft het wel nut. Ook is het inderdaad "makkelijk" bij de rangschikking als je ervan houdt, ik hou er niet van om op die manier te rangschikken, het liefste maak ik gewoon 'n O vorm van m'n WC setup ;).

Volgens mij ben je in je redenering vergeten dat er ook druk op komt te staan en je daar ook rekening mee moet houden omdat het 'n gesloten systeem is. Bij 'n gesloten serieel watersysteem is de druk die de pomp levert op de loop maximaal, en dat is meestal het nuttigst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
En in aanvulling op Pilske, water zal altijd de weg met de minste weerstand kiezen. Dus als je vier afzonderlijke routes maakt, ben je in ieder geval de controle kwijt, tenzij je iedere loop voorziet van een flowmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Jaa dat probeerde ik 'n beetje te verwoorden :P

Kan deze post niet in de topicstart komen anders .. heb ik 'n tijdje geleden tijdens m'n examens gepost omdat ik het toevallig tegenkwam ..:

Pilske in "Het Grote Waterkoelingstopic deel 22"
Mr-Beamer schreef op zondag 24 juni 2007 @ 22:26:
..........
Nu zit op mijn Mobo een heatpipe voor de Noordbridge deze komt bij de CPU uit. dat is leuk als je een CPU fan hebt maar nu heb ik er niet veel aan.

[afbeelding]

Maar zoals je kan zien komt de RAD fan precies uit boven de heatspreader.
Nu wil ik een deel van mijn ventilator wegsnijden (rood gemarkeerd gedeelte) zodat hij ook op de heatspreader blaast.
Ik ben er alleen bang voor dat ik veel verlies ga lijden met mijn radiator luchtstroom.
Jammer genoeg heb ik geen oude ventilator liggen om dit uit te proberen.
Heeft iemand zoiets al eens geprobeerd of is er een andere betere oplossing?

(PS Ik heb 2 80mm intake ventilators
2 12mm outlet ventilators (op de RAD en in de voeding)
en dan nog 1 12mm ventilator op de CPU socket gericht.)
Ik zou in jou geval de fan aan de buitenkant van de kast zetten, dan trekt die de lucht door je rad heen én omdat je rad 'n stuk van die heatsink naast je CPU zit trekt die dan ook nog lucht door die heatsink heen en zal de temperatuur van je chipset nog omlaag gaan ok .. nu blaast je fan de lucht op je rad als ik t goed heb, de meeste mensen hier op het forum zijn het er toch wel mee eens dat het beter is om de fan de lucht dóór de radiator te laten trekken .. :)

[ Voor 72% gewijzigd door Pilske op 25-06-2007 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net mn king of cool geinstalleerd :P
Een Thermochill PA120.3

Wat doet dat ding het goed zeg!!!
E6600 + EK wave acetal
Orthos @ Small FTTs stress CPU.
44graden :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer

Mr-Beamer

Pilske schreef op maandag 25 juni 2007 @ 14:48:
[...]

Ik zou in jou geval de fan aan de buitenkant van de kast zetten, dan trekt die de lucht door je rad heen én omdat je rad 'n stuk van die heatsink naast je CPU zit trekt die dan ook nog lucht door die heatsink heen en zal de temperatuur van je chipset nog omlaag gaan ok .. nu blaast je fan de lucht op je rad als ik t goed heb, de meeste mensen hier op het forum zijn het er toch wel mee eens dat het beter is om de fan de lucht dóór de radiator te laten trekken .. :)
Zo dit had ik niet verwacht ik heb de Fan die bij de set was geleverd aan de achterkant van de kast er bij gezet. en zo geregeld dat het geluid van deze fan niet boven mijn normale geluid komt
De temps zijn nu flink gezakt!
als ik wa meer tijd heb ga ik eens kijken of het iets uit maakt of de rad aan de binnen of aan de buiten kant zit
Maar alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben jullie ook het probleem dat de waterkoeling stinkt,of ligt dat aan het merk water :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 17:10:
Net mn king of cool geinstalleerd :P
Een Thermochill PA120.3

Wat doet dat ding het goed zeg!!!
E6600 + EK wave acetal
Orthos @ Small FTTs stress CPU.
44graden :9~
Foto's! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 17:20:
hebben jullie ook het probleem dat de waterkoeling stinkt,of ligt dat aan het merk water :?
Als je sterk ruikend spul in je setup hebt dan kan je dat best ruiken in de kamer. Een setup 'zweet' altijd wel iets vloeistof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deodatus
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-09-2022
Ik heb via dit forum en de fora van xtremesystems al veel geleerd over waterkoeling, alleen één ding is me nog niet duidelijk: is het mogelijk om te ontluchten door middel van een reservoir als dit reservoir niet op het hoogste punt zit?
Als de pomp in werking is, zit er duidelijk een laag lucht bovenop de vloeistof in het reservoir. Het zou dus moeten kunnen, maar hoewel ik het nergens echt heb zien staan kun je lijkt mij niet ontluchten als het systeem in werking is.
Een vastzittend reservoir lijkt me namelijk bij het ontluchten handiger dan een wiebelende T-line. Ook staat het mooier. Ik heb alleen geen zin om het ding achter, naast of op mijn kast te plaatsen, omdat ik dit niet mooi vind, zeker niet als ik er in de kast ruimte voor heb.
Dus: Is ontluchten zonder een T-line mogelijk als je een intern reservoir hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het gaat erom dat de lucht ergens gewoon weg kan...
Reservoir in hoogste punt is het makkelijkste, maar al staat ie ergens onderin zal het ook nog prima gaan.
Dus geen T-line nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, dankzij dit forum en jullie hulp denk ik dat ik nu eindelijk een prima set kan samenstellen. Wat denken jullie van volgende setup:

Cape Bullseye PRO 39.90 €*
Laing DDC-Pumpe 12V DDC-1RT/Plus 84.90 €*
EK Water Blocks WAVE Copper - P4 S478/AMD S939 39.90 €*
Black ICE Radiator GT Xtreme M160 - black 34.90 €*
Black ICE Radiator GT Stealth 360 - blue - XFlow 49.90 €*
AC Ryan RadGrillz Bricky 3x120mm Silver 19.90 €*
Schraub Anschluss Winkel 1/4 Zoll auf 10/8mm 27.30 €*
Coolink SWiF-800 Basic 80mm - Ultra Silent 25.50 €*
Coolink SWiF-1201 Basic 120mm - Super Silent 38.70 €*
Coolink Anti Vibration Bolts 3.90 €*
Watercool SILENTstar DDC-Box 26.90 €*
EK Water Blocks EK-FCX1800/1900/Crossfire - ATI (Crossfire) 79.90 €*
Schraub Anschluss gerade 1/4 Zoll auf 10/8mm 10.00 €*
Schraub Verbinder L-Stück für 10/8mm Schlauch 13.20 €*
Schraubwinkel 1/4 Zoll auf 10/8mm Schlauch (Aufschraubung) 5.00 €*
Schraubanschluss 1/4 Zoll auf 10/8mm Schlauch (Aufschraubung) 2.00 €*
PUR-Schlauch 10/8mm UV blau - 1m 10.40 €*
Alphacool Plexi G1/4 Zoll Beleuchtungsmodul - Weiß 14.70 €*
AC Ryan Overboost Kaltlicht Kathode Twinset UV - 20cm 9.90 €*

Zwischensumme: 536.80 €

Sorry voor het Duits maar in België kan je zo ongeveer niets serieus vinden ... de prijzen lijken me ook OK. Die ene 160 heb ik nodig omdat ik achteraan enkel 2x80mm fan heb ... de andere rad ga ik boven op de kast zetten ... bij beiden denk ik wel de de ventilatoren binnenin zullen komen te staan wegen plaatsgebrek (en ik zie die kast veel te graag om te vervangen!) maar dan op hele lage toeren zodat alles fluisterstil blijft (vandaar ook de Silentstar box) ... wel niet passief maar zou toch voldoende stil moeten zijn, niet?

Zal de kast wel serieus moeten aanpassen om dit alles in orde te krijgen (dat wordt dus aardig wat dremelen) maar ik beloof in ieder geval foto's zodra alles klaar is (kan nog wel ff duren) ... ondertussen zijn alle mogelijke tips en raadgevingen uiteraard nog steeds welkom (door jullie heb ik mijn vorige setup ook al overboord gegooid :P ) ...

Alvast bedankt cool-guru's'!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zelf voor een thermochill PA120.3 gaan, daar heb je meer dan voldoende aan voor je hele setup!
Kheb em zelf net geinstalleerd en het is een beest van een radiator!

Rad is dan mis wat duurder dan je huidige 360, maar je bespaard het weer door het andere rad weg te doen inc de fans ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mn temps:

Afbeeldingslocatie: http://i133.photobucket.com/albums/q76/Yozzman/Orthos.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Mr-Beamer schreef op maandag 25 juni 2007 @ 17:15:
[...]

Zo dit had ik niet verwacht ik heb de Fan die bij de set was geleverd aan de achterkant van de kast er bij gezet. en zo geregeld dat het geluid van deze fan niet boven mijn normale geluid komt
De temps zijn nu flink gezakt!
als ik wa meer tijd heb ga ik eens kijken of het iets uit maakt of de rad aan de binnen of aan de buiten kant zit
Maar alvast bedankt _/-\o_
Waarschijnlijk zal je chipset temperatuur verder zakken als je die ventilator aan de binnenkant van je radiator afhaalt. CPU temp zal dan iets omhoog gaan, maar dat komt omdat er 'n klein beetje warme lucht door je rad heen wordt gezogen (van die heatsink naast je CPU dus).

Die fan aan de binnenkant is volgens mij op het moment nogal useless en zorgt maar voor 'n klein beetje extra koeling. Als je die erafhaalt zal er ook nog eens een stroom lucht over die heatsink gaan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 20:16

icecoolsniper

never run from a sniper!

Bah, na de mod tegen het ratelen ratelt mijn hydor nogsteeds. Ik heb al vanalles gedaan en het gaat maar niet weg. De pomp pompt nu wel weer goed. Denk dat ik maar eens ga kijken voor een andere pomp.
Zijn de eheim pompen die 600L/h kunnen pompen een beetje vergelijkbaar?

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
icecoolsniper schreef op maandag 25 juni 2007 @ 18:46:
Bah, na de mod tegen het ratelen ratelt mijn hydor nogsteeds. Ik heb al vanalles gedaan en het gaat maar niet weg. De pomp pompt nu wel weer goed. Denk dat ik maar eens ga kijken voor een andere pomp.
Zijn de eheim pompen die 600L/h kunnen pompen een beetje vergelijkbaar?
Een Eheim 1048 is van veel betere kwaliteit dan Hydor. Met een Eheim kan je zonder problemen een paar jaar draaien. Ik raad je wel aan om gelijk de teflon mod te doen aangezien je anders weer van ratelen last kan krijgen.

Ik ben erg tevreden over mijn 1048. Was dat ook al over mijn oude 1046 vandaar dat ik nu weer een Eheim heb.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 25-06-2007 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03-2022

Jut

Vandread schreef op zondag 24 juni 2007 @ 13:15:
[...]

Dude die test is van 2004, ondertussen zijn we wel weer verder gegaan :P
Maar de cascade blijft wel een puik blok! aramdin heeft em nog wel en gebruikt em niet, maar dono of hij er vanaf wil, moet je em ff mailen via een add:
V&A aangeboden: Laing DDC-1T (Pomp)
Nieuw is dat blok iig niet meer te koop.
Welk blok is op dit moment een zeer goed CPU blok ? Sorry maar ik heb zelf ook heus al wel veel gezocht maar ik weet gewoon niet welke revieuws ik nu wel of niet kan vertrouwen. Dit is het laatste wat ik wil weten want de rest weet ik al wel zo ongeveer alleen dat blokje weet ik gewoon nog niet :'(

[ Voor 19% gewijzigd door Jut op 25-06-2007 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 18:12:
Ik zou zelf voor een thermochill PA120.3 gaan, daar heb je meer dan voldoende aan voor je hele setup!
Kheb em zelf net geinstalleerd en het is een beest van een radiator!

Rad is dan mis wat duurder dan je huidige 360, maar je bespaard het weer door het andere rad weg te doen inc de fans ;)
OK, maar die hebben ze dan weer net niet bij caseking.de ... en ik zou toch het liefst alles bij dezelfde halen zodat ik er in één keer van af ben 8)

Bovendien is die er natuurlijk niet in 't blauw (en dat kwam nu zo goed uit met mijn case) én is die wel erg hoog: 6.4 cm ... onder het moto 'het oog wil ook wat' denk ik dat een 3 cm hoge, blauwe stealth toch preferabel is (de andere zit achteraan dus zie je sowieso niet) ... aan de andere kant komt het uiteindelijk wel goedkoper uit ... tenslotte zijn de 2 huidige rads en 2 80 mm fans samen wel ietjes over 101 € terwijl die Thermochill PA 120.3 maar 91€ staat ... win ik dus nog 10 € _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Maar als je denkt dat de koeling zo beter zou zijn dan met de 2 rads moet ik het natuurlijk zeker overwegen! Alvast bedankt voor de reactie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

PilatuS schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:12:
[...]

Een Eheim 1048 is van veel betere kwaliteit dan Hydor. Met een Eheim kan je zonder problemen een paar jaar draaien. Ik raad je wel aan om gelijk de teflon mod te doen aangezien je anders weer van ratelen last kan krijgen.

Ik ben erg tevreden over mijn 1048. Was dat ook al over mijn oude 1046 vandaar dat ik nu weer een Eheim heb.
Maar genereren ze net zoveel flow? Ik heb namelijk een server tower en dus aardig wat hoogteverschil.
Zie ook deze foto: http://home.12move.nl/icecoolsniper/HPIM0932.JPG

Neemt die eheim veel ruimte in, want ik kon mijn Hydor zo lekker kwijt aan de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icecoolsniper schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:28:
[...]

Maar genereren ze net zoveel flow? Ik heb namelijk een server tower en dus aardig wat hoogteverschil.
Zie ook deze foto: http://home.12move.nl/icecoolsniper/HPIM0932.JPG

Neemt die eheim veel ruimte in, want ik kon mijn Hydor zo lekker kwijt aan de voorkant.
Hoogte van die case valt nog best mee ... waarom overweeg je geen Laing DDC-1RT/plus pomp? Die is echt wel krachtig genoeg hoor ...

Technische Details:

Abmaße: (BxTxH) 62x62x38mm (Ohne Anschlüsse)
Motorbauart: Elektronisch kommutierter Kugelmotor
Nennspannung: 12 V DC Gleichspannung
Zul. Spannungsbereich 6 bis 13,2 Volt
Förderhöhe bei 12V: 4,7m max.
Förderleistung: 600L/h
Fördermedien: Wasser, Wasser-/Glykol-Gemische
Max. Systemtemperatur: 60° C
Medienberührende Teile: Edelstahl 1.4571, PPS-GF40, EPDM O-Ringe, Aluminiumoxid, Hartkohle
Anschlüsse: 2x G1/4" Außengewinde

Dus 4,7m maximum hoogte ... zou moeten voldoen, niet? :P

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Jawel, maar ik wil het een beetje goedkoop houden. Ik denk toch dat ik maar gewoon een hydor l30 aanschaf, die zijn maar 23 euro. Het enige waar ik mee zit is dat ik zo'n kastje van asetek erbij heb dat automatisch de pomp start. Kan ik dat overzetten naar deze pomp (of een pomp van een ander merk) zonder de stekker eraf te moeten knippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mijn Eheim 1048 zit in een kast die vrijwel net zo hoog is als die van jou. Hier werkt het gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ok prima, want er staat er 1 in de V&A voor niet al teveel geld. Wat voor aansluitingen zitten er standaard op die eheim pompen? Ik heb asetek 1/2" OD slangen en ID zal wel 10mm zijn.
Kan je de stekker eraf schroeven en monteren zodat de pomp automatisch gestart wordt? Geen zin om 15 euro voor zo'n starter te betalen, bovendien regelt dat kastje ook mijn fanspeed naar 7v, mja ik heb nog kabeltjes liggen eventueel om ze op 7v te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Standaard zitten er geen aansluitingen op voor WC. Het is en blijft een vijver pomp. Er zijn wel alle mogelijke aansluitingen voor waterkoeling voor te krijgen. Ik neem aan dat bij die in V&A er wel aansluitingen bij zitten.

De stekker kan je niet los schroeven. Je kan em er wel af knippen en iets anders op zetten. Ik heb em lopen op 230V en zet em aan met een stekkerdoos. Omdat de pomp niet voor WC gemaakt is kan je em standaard niet door de PC laten aanzetten. Zijn wel genoeg mogelijkheden om het wel door de PC te laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

De stroomdraad van de hydor gaat ook dat kastje in. Zie ook deze foto:
http://www.ocinside.de/as...hill/kt12a_l30_220v_6.jpg

Vanaf het kastje heb ik een normale stekker lopen naar mijn stekkerdoos. Er staat altijd stroom op ivm de router, dus daarom wil ik dat de pomp pas aangaat met de computer. Ik zal dan de draad van de eheim af moeten knippen en in dat kastje op de een of andere manier vast moeten maken. Weet iemand misschien of er ergens goedkoop automatische pompstarters te koop zijn (dus geen 15 euro+verzendkosten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:25:
[...]
Maar als je denkt dat de koeling zo beter zou zijn dan met de 2 rads moet ik het natuurlijk zeker overwegen! Alvast bedankt voor de reactie ;)
Dat is een heel gemakkelijk antwoord...

Ja, dat koelt gegarandeerd beter :)
Lees dit maar eens door:
http://www.over-clock.com/ivb/index.php?showtopic=17958

En het voordeel hij is minder beperkend dan alle radiatoren...
Dus doe je voordeel ermee!
Scheelt ook weer extra stukje slang, wat uiteindelijk ook weer resulteerd in betere koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een leuk draadje op xtremesystems.org over de invloed van de diameter van de slang op de temps :)
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=147767
Mis wat voor in de de startpost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deodatus
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-09-2022
Alle stickies op xtremesystems zijn wat mij betreft wel goed genoeg om een linkje te krijgen in de startpost. Vooral deze http://xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=54331 is erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Ik vraag me af hoe je al het water uit een systeem krijgt.

Als je ergens op het laagste punt de slang losmaakt krijg je toch volgens mij niet al het water er uit. Als het water binnen is wat ik besteld heb moet ik het toch gaan doen, maar het lijkt me niet zo simpel. Het doet me denken aan mijn auto. Als het waterreservoir van de ruitenwissers leeg is komt het niet uit de nippels bij de ruitenwissers ondanks dat de slangen nog helemaal vol zitten. Dus de pomp laten draaien werkt volgens mij maar gedeeltelijk.

Zal wel schudden worden met veel nattigheid tot gevolg.

't is niet echt een vraag, maar mocht er toch iemand een ideetje hebben dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Al het water er uit krijgen is idd niet makkelijk. Je kan de pomp wel het meeste werk laten doen maar er zal altijd wel wat achter blijven. Als de hele setup uit elkaar moet is het ook best ff klote werk om het goed en veilig te doen. Dit is ook 1 van de grootste nadelen van waterkoeling.

Een CPU en GPU blok kan je wel gewoon los halen met de slangen er aan om zo het water er pas uit te laten lopen als de blokjes uit de kast zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut

Jut

Heb vandaag vrij dus heb net lopen zoeken naar een leuk setje.

Ik heb bij Aquatuning rondgekeken en zag dat ze een redelijk groot assortiment hebben.

Dus ben daar maar aan de slag gegaan.

Swiftech Storm G4. Rev. 2 universal 64,99 €
Zwei Sätze Kunststoff-Anschlüsse sind ebenfalls im Lieferumfang, für 11/8mm Schlauch sowie für 7/16" bzw. 1/2" Schlauch

Laing DDC-Pumpe 12V DDC-1Plus € 76,99
Anschlüsse: 2x 10/8mm Schlauchanschluss (keine Tülle notwendig)

Cooltek 240mm Exstream (120mm Dual)33,99 €
Der Radiator verfügt in dieser Variante über festverlötete 1/4" Gewindemuffen - ein Verwendung sämtlicher am Markt gängiger Anschlusssysteme ist so möglich.

koppelingen:

8mm Schlauchanschluss G1/4 mit O-Ring 1,35 € (x4 = € 2,70)

T-Stück - Innengewinde G1/4 2,59 € (2x = € 5,18)

Verschlussschraube G1/4 Zoll 0,95 € (2x = € 1,90)

Slang:

Schlauch PVC 10/8mm UV-Aktiv Blau by innovatek € 1,99 per meter.

Reservoir:

DangerDen 5,25" Bay Reservoir € 30,99

totaalprijs: € 236,62 (ietsje minder deze slangen zijn wat goedkoper)

Als jullie kunnen bevestigen dat dit leuk spul is en mss even nakijken of ik geen foutjes heb gemaakt dan ga ik dit denk ik zo snel mogelijk bestellen.

Alleen moet ik nog vloeistof erbij doen maar dat is zo gedaan...

[ Voor 3% gewijzigd door Jut op 26-06-2007 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
Zou geen pur nemen in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
Idd geen pur, dat is de slechte keuze in slangen die je kan maken.
Check de TS voor mn verhaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

innd pur is de grootste rotzooi die er is,maar ja ik heb op dit moment geen keus het bedrijf had de verkeerde slang gestuurd.er is me gister al een slang losgesprongen alles zeik nat :(
maar gelukkig niks kapot,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol, had hier gisteren alle materiaal opgesomd dat ik, als volslagen leek, zou gaan gebruiken om een WC-setje te maken ... waren dus PUR slangen ... blijkt nu dus absoluut geen goeie keuze ... maar een beetje laat want heb vandaag alles besteld (en betaald) ...

Hopelijk was de rest wel wat OK? 't uiteindelijk een rekening van net geen 600 € geworden dus dat ding kan maar beter perfect draaien -:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Mail de shop meteen, waarschijnlijk doen ze er niet moeilijk over en het prijsverschil kun je of nog ff overmaken erna óf zij maken het verschil terug over.

Snel Snel mailen om het te laten veranderennnnn !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, maar die tubing die ze daar hebben is of PUR of PVC (of Innovatek tubing) ... de Tygon hebben ze ook maar die wand is 1.6 mm ipv 1 mm ... zo kom je dus op 11.2/8 in plaats van 10/8 ...

Geeft dit dan geen enorme problemen met alle andere connectoren? Die heb ik immers ook allemaal in 10/8 genomen ... of zeg ik hier iets heel doms? Moet dan volgens mij 11/8 zijn of zo :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut

Jut

Afgezien van die slangen nog wat op te merken ? De wanddikte van de slang geeft niet want ik ga gewone slangpilaren en gewone slagen klemmen gebruiken omdat ik dat gewoon makkelijker vindt en lelijk vindt ik het niet.

Dus aangezien de wanddikte niet uitmaakt voor mij kan ik gewoon PVC of Tygon nemen ?

EDIT:
Heb de PUR ingerolen voor PVC (Tygon hebben ze niet)

Nu zit ik op 235 euro ex. verzenden en vloeistof. Zit nog te dubben of ik de chipset er ook bij pak.

[ Voor 21% gewijzigd door Jut op 26-06-2007 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
ixl85 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 18:48:
idd geen pur, dat is de slechte keuze in slangen die je kan maken.
Kan de TS niet vinden.
Ben wel nieuwsgierig want bij mij is alles PUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
TS=Topicstart, oftewel, de eerste post in dit topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pilske? (of iemand anders die er iets van kent)

Kan die Tygon tubing gebruikt worden op 10/8 ondanks die 11.2mm? Ik zou dit dan echt wel vanavond moeten veranderen (eventueel dus ook alle fittings dus :'( )

de fittings die ik besteld heb zien er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.artiamo.com/temp/WASC_002_1k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.artiamo.com/temp/WASC_004_1k.jpg

Dit is dezelfde manier van fitting als diegene die ik hier voor mijn chauffage gebruikt heb en dit werkt makkelijk én veilig (als de kwaliteit mee valt natuurlijk, ziet er in ieder geval OK uit) ... MAAR er staat dus wel duidelijk 10/8 bij (en 1/4" naar 10/8 voor de te schroeven onderdelen) bestaat die Tygon anders misschien in 10/8 (of een erg goed alternatief)?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Roamor schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:44:
[...]

TS=Topicstart, oftewel, de eerste post in dit topic. :)
Sorry ik heb de vraag verkeerd gesteld 8)

Ik kan het niet in de TS vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha, ik heb een vraagje,

Ik heb een:
-Asus A8N-SLI Deluxe
-AMD 3500+ winchester @ 2530 MHz 1,5V
-North Bridge
-NVidia 6800 GT

Dit alles staat op de Zalman "reserator 1 plus" (standaard)
de volgende temps kan ik meten:

CPU = 55 C Gemeten met "Core temp beta 0.94"
GPU = 59 C Gemeten met "Nvidia progje"

Is dit niet een beetje veel :|
Graag uw mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
ShaquilleMoreno schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 21:15:
[...]

Sorry ik heb de vraag verkeerd gesteld 8)

Ik kan het niet in de TS vinden
Het staat gewoon onder 'Slangen en Slangpilaren'. Lijkt mij toch een vrij logische plek. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Roamor schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 21:33:
[...]
Het staat gewoon onder 'Slangen en Slangpilaren'. Lijkt mij toch een vrij logische plek. ;)
Dat stuk had ik gelukkig al gelijk gevonden. Maar dat is niet wat ik zoek.
ixl85 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 18:48:
idd geen pur, dat is de slechte keuze in slangen die je kan maken.
Ik zoek dus het verhaal in de TS van ixl85 over PUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Wilcoh,

Ja ik vind dat te hoog. :)

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
B-)
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:50:

Kan die Tygon tubing gebruikt worden op 10/8 ondanks die 11.2mm? Ik zou dit dan echt wel vanavond moeten veranderen (eventueel dus ook alle fittings dus :'( )

[afbeelding]

[afbeelding]

Dit is dezelfde manier van fitting als diegene die ik hier voor mijn chauffage gebruikt heb en dit werkt makkelijk én veilig (als de kwaliteit mee valt natuurlijk, ziet er in ieder geval OK uit) ... MAAR er staat dus wel duidelijk 10/8 bij (en 1/4" naar 10/8 voor de te schroeven onderdelen) bestaat die Tygon anders misschien in 10/8 (of een erg goed alternatief)?
Die schroeffittingen van jou vinden bredere slangen niet fijn. Ik zou de gok niet nemen.
PVC is goed qua eigenschappen, het enige dat Tygon meer heeft is de eigenschap om nog net iets buigzamer te zijn dan PVC, verder is PVC handiger omdat het overal te koop is op de maten die je nodig hebt.
Je vooruit gang van PUR naar PVC is van 1 naar 8.5, als je van PVC naar Tygon zou gaan zou je imo van de 8.5 naar een 9.5 gaan. De grotere buigzaamheid weegt bij mij niet op tegen het fitting gezeik.

Maargoed, als je slangpilaren hebt is er niks aan de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je vooruit gang van PUR naar PVC is van 1 naar 8.5, als je van PVC naar Tygon zou gaan zou je imo van de 8.5 naar een 9.5 gaan. De grotere buigzaamheid weegt bij mij niet op tegen het fitting gezeik.

Maargoed, als je slangpilaren hebt is er niks aan de hand :)
dat van 1 naar 8.5 gaan heb ik niet helemaal (zoals ik al zei, ik ben een volledige leek he) maar als ik je goed begrijp is het niet zo'n groot probleem en kan ik gerust de huidige bestelling zo houden (dus met de PUR 10/8 slangen) ...

PS: is de rest van de gekozen onderdelen een beetje OK? Ze moeten een ATI 1950 XTX en X2 4800+ koel weten te houden (beiden OC'ed) ... met ventilatoren draai ik nu rond 38° CPU en 51° GPU bij normaal gebruik, en zo'n 46° CPU en 76° GPU bij full stressing (bv de 3DMARK06 test)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FORGET about it ... je bedoelt dat ik best PVC buizen neem want dat is die vooruitgang van 1 naar 8.5 (in punten op 10 natuurlijk, STUPID ME 8)7 8)7 8)7 ) ... en die PVC-buizen zijn inderdaad ook 10/8 ... vandaar!

Jezus, het wordt hier wat laat heb ik de indruk ... denk precies niet erg klaar meer |:(

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spijtig zijn die er dan weer niet in UV-versie ... maar enfin, kwaliteit boven alles natuurlijk! Ze hebben er ook van Innovatek ... "innovatek Spezial-Schlauch für Kühlsysteme blau". Die zouden nog beter moeten presteren dan de standaard PVC ... die nemen dan?

Of ik kan ze natuurlijk kleurloos nemen en dan een kleurtje toevoegen ... maar sommigen raden dat dan weer af want die willen geen 'vuiligheid' in hun systeem ... enig idee hierover?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 23:13:
spijtig zijn die er dan weer niet in UV-versie ... maar enfin, kwaliteit boven alles natuurlijk! Ze hebben er ook van Innovatek ... "innovatek Spezial-Schlauch für Kühlsysteme blau". Die zouden nog beter moeten presteren dan de standaard PVC ... die nemen dan?

Of ik kan ze natuurlijk kleurloos nemen en dan een kleurtje toevoegen ... maar sommigen raden dat dan weer af want die willen geen 'vuiligheid' in hun systeem!
Die heb ik erin hangen... Alleen dan de transparante...
Bevalt mij prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 14:42

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb ze hier in gebruik.. Tygon 11.2/8 met die klemmen, geen problemen hier en zit goed vast!
Wel effe goed opletten dat het goed aangedraaid is ;)

Reden waarom ik 11.2/8 heb is omdat ik geen 10/8 kon vinden :P ( en geen zin om speciaal ergens anders te bestellen )

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 23:13:

Of ik kan ze natuurlijk kleurloos nemen en dan een kleurtje toevoegen ... maar sommigen raden dat dan weer af want die willen geen 'vuiligheid' in hun systeem ... enig idee hierover?
offtopic:
volgende keer ff edit gebruiken ook al ben je in paniek, wat ik goed begrijp :P

maarehm zoals hierboven al werd gezegd, waarschijnlijk past dat gewoon, 11,8 mm dik betekend dat je 1,8 mm meer wanddikte hebt en dus aan iedere kant 0,9mm verbreding hebt. Met 'n beetje wrikken draaien en duwen, of misschien zelfs zonder, gaat dat echt wel passen. Maar dat was dus allang beantwoord, maar aangezien er specifiek naar mij werd gevraagd hier ook nog ff 'n kleine input van mijn kant :P

Zelf heb ik in al m'n setups special slauch van Innovatek nadat ik in m'n eerste setup de fout had gemaakt PUR slangen erin te zetten. Ik dacht namelijk toen ik PVC las aan die electriciteitsbuizen en daarop verder redenerend dacht ik dat dat nogal moeilijk buigbaar zou zijn .. how wrong could I be.
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 21:24:
Ha, ik heb een vraagje,

Ik heb een:
-Asus A8N-SLI Deluxe
-AMD 3500+ winchester @ 2530 MHz 1,5V
-North Bridge
-NVidia 6800 GT

Dit alles staat op de Zalman "reserator 1 plus" (standaard)
de volgende temps kan ik meten:

CPU = 55 C Gemeten met "Core temp beta 0.94"
GPU = 59 C Gemeten met "Nvidia progje"

Is dit niet een beetje veel :|
Graag uw mening
Je GPU temp is wel redelijk in orde lijkt me zo, je core vind ik wel 'n beetje hoog. Máár dan heb je wel weer 4 componenten op je Reserator 1 Plus om te koelen.

Ik weet niet hoeveel koelpasta er op je CPU blok zit, maar je zou eens kunnen kijken of je dat volgens de gebruiksaanwijzing toe hebt gepast? Dat is 'n fout die ik nogal eens wil maken. Dan kun je ook nog eens kijken wat voor effect het heeft als je je Reserator Toren actief koelt, 3 fannetjes erop richten, of zo'n grote kamerventilator die nou allemaal weer te voorschijn komen ivm zomer enzo. Daalt de temperatuur hard door het actief koelen, dan weetje dat je reserator 1 plus moeite heeft met de warmte uit de loop te halen.

Ik heb hetzelfde moederbord, maar 'n iets hogere processor(4200+) en videokaart(7900GT) en die temperaturen zijn respectievelijk 39 en 35 graden celsius. Dat is nog redelijk hoog maar dat komt omdat de CPU 'n beetje gestresst wordt door download programma's atm. Het kan dus wel koeler.

[ Voor 35% gewijzigd door Pilske op 27-06-2007 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolfris
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-12-2024

...
http://www.ikbenstil.nl/W...wivel-nut-11mm::2600.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Omdat ik verder weinig reviews kan vinden, post ik mijn vraag hier maar even.

Is de Black Ice Pro radiator wat?
Ik wil een e6600, 8800gtx (gpu only), evga 680i nb en misschien later 680i sb koelen met 1 single radiator per onderdeel.

Is dat voldoende, presteert dat goed of zijn er betere radiatoren voor onder de 20 euro per stuk?

Ik heb een vijverpomp van 950 liter per uur, welke nu in mijn bierkoeler zit...
Hij maakt nu totaal geen geluid.

Op de pomp zit er bij de ingang en uitgang schroefdraad, dus hij kan ook in een gesloten loop.
Op de uitgang zit nu een slangthule, op de ingang zit nu niets.

(De kant die pompt heeft dus een slangthule)

Als ik die slangthule op de ingang schroef, en de pomp gebruik, dan gaat hij heel erg ratelen.
Kan dit komen doordat hij dan minder binnen krijgt/kan verpompen dan 950l/h.

Is daar iets aan te doen zoals bij de guides voor de Eheims?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
HugoBoss1985 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 12:50:
Omdat ik verder weinig reviews kan vinden, post ik mijn vraag hier maar even.

Is de Black Ice Pro radiator wat?
Ik wil een e6600, 8800gtx (gpu only), evga 680i nb en misschien later 680i sb koelen met 1 single radiator per onderdeel.

Is dat voldoende, presteert dat goed of zijn er betere radiatoren voor onder de 20 euro per stuk?
Ja dat zal denk ik wel voldoende zijn, maar ik zou dan 'n Black Ice GTX 360 of iets in die richting halen, ik heb met één BI pro 120 m'n P4 3.0 Ghz + Ti4400 + Mobo gekoelt. Ze kunnen dus veel hitte afvoeren.
Ik heb een vijverpomp van 950 liter per uur, welke nu in mijn bierkoeler zit...
Hij maakt nu totaal geen geluid.

Op de pomp zit er bij de ingang en uitgang schroefdraad, dus hij kan ook in een gesloten loop.
Op de uitgang zit nu een slangthule, op de ingang zit nu niets.

(De kant die pompt heeft dus een slangthule)

Als ik die slangthule op de ingang schroef, en de pomp gebruik, dan gaat hij heel erg ratelen.
Kan dit komen doordat hij dan minder binnen krijgt/kan verpompen dan 950l/h.

Is daar iets aan te doen zoals bij de guides voor de Eheims?
dat kunnen wij hier allemaal niet ruiken ;) daarvoor moet je kijken of je de pomp open kunt maken en hoe het schoepenrad in elkaar zit en of je het los kunt maken en er teflon omheen kunt krijgen.

offtopic:
Ik zou trouwens liever mn bier koel houden met die pomp dan m'n PC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Pilske schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:50:
[...]

Ja dat zal denk ik wel voldoende zijn, maar ik zou dan 'n Black Ice GTX 360 of iets in die richting halen, ik heb met één BI pro 120 m'n P4 3.0 Ghz + Ti4400 + Mobo gekoelt. Ze kunnen dus veel hitte afvoeren.

[...]

dat kunnen wij hier allemaal niet ruiken ;) daarvoor moet je kijken of je de pomp open kunt maken en hoe het schoepenrad in elkaar zit en of je het los kunt maken en er teflon omheen kunt krijgen.

offtopic:
Ik zou trouwens liever mn bier koel houden met die pomp dan m'n PC ;)
Bedankt voor je reply, ik zal eens gaan experimenteren met die pomp als ik er tijd voor heb.
Ik kan én mijn pc koelen én bier koelen met dat ding! :D

[OC], [PC] Bierkoeler project

Kijk maar eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Laatst online: 26-07 16:02
Ik heb even een vraagje betreffende het alternatief koelen van de nforce 4 ultra chip. Wanneer ik bij mijn Asus A8N-E moederbord het lawaaierige koelertje eraf haal , dan zit op die chip blijkbaar geen heatspreader en ziet hij er dus ongeveer zo uit :

Afbeeldingslocatie: http://www.legitreviews.com/images/reviews/163/NF4chipset.jpg

Ik heb hierop nu een Innovatek waterkoelingsblokje gemonteerd , foto :

Afbeeldingslocatie: http://www.webshop-innovatek.de/images/gom30universal2.jpg

De nforce 4 ultra chipset is blijkbaar nogal een heethoofd en volgens Abit bijvoorbeeld mag die tot 80 graden celcius hebben , dit heeft men bij hen zo getest heb ik gelezen op een forum.

Het probleem bij mij is dat ik enkel door mijn waterkoeling te implementeren (alles van Innovatek), nu blijkbaar errors heb in games. (q3 test run hield het maar 8 u uit enz...)

Ik verdenk mijn chipset blokje ervan , niet goed contact te maken met die nforce4ultra chip , net doordat die core zo klein is. Indien dat blokje minimaal scheef zou zitten , gaat dit natuurlijk niet goed koelen. Het geheel is bij mij vastgemaakt met de origineel bijgeleverde plastik boutjes en moertjes van Innovatek , langs beide zijden even 'hard' aangeschroefd.

Heeft iemand hier ook ervaring mee en eventueel tips om de bevestiging te verbeteren?

Na een andere testsessie met Oblivion , en een room temp van 24 graden, had ik volgens mijn Asus tool een cpu temp van 36 en een chipset temp van 39. (chipset uitlezing klopt volgens verschillende forums voor geen meter , die sensor zit ergens anders op het bord , niemand weet juist waar exact)

(Ik heb een Opteron 170 die loopt op 2680 mhz met 1.3v vcore.)

[ Voor 0% gewijzigd door MPAnnihilator op 27-06-2007 15:13 . Reden: typo ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
allereerst ... máár 8u hield die het uit ? :P dat is toch best lang, ik denk niet dat het door je chipset komt.

Je CPU loopt niet op stock right ? zet die es terug op stock ik denk dat daar meer problemen zitten dan bij je chipset.
edit:
ik lees net ergens dat jou CPU stock 2.0 Ghz @ 1.35v loopt. Dus die zou ik of 'n beetje terugclocken of meer volts geven. Ik denk namelijk dat het probleem eerder hier ligt

Heb je ook op de rest van je mobo enzo nog wel 'n licht briesje wind staan ? 1 of 2 casefans ofzo is genoeg, zolang er maar 'n kleine luchtstroom is.

[ Voor 18% gewijzigd door Pilske op 27-06-2007 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Heb je per ongeluk niet die chip beschadigt?

Die chips zijn zelfs passief te koelen met heatsinkjes, ik heb aardig wat nforce 4 bordjes ingebouwd en zelf ook gehad en ik heb er altijd een zalman heatsink op gehad... nog nooit problemen gehad met die bordjes icm met zo'n heatsink.
Dus je waterkoeling moet ruim voldoende zijn!

Wat ik me nog kan voorstellen is dat je geen koelpasta op keramische basis hebt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Als de chip beschadigt zou zijn zou dat bord het niet 8 uur lang uithouden om te stressen, misschien niet eens opstarten.

Waterkoeling op dat chipje is naar mijn mening ook meer dan voldoende, koelpasta is denk ik ook nog iets waar die voor moet kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand trouwens wat voor EK wave NB blokje op een P5B Deluxe plast?

http://www.aquatuning.de/.../c244_EK-Waterblocks.html

Zijn er namelijk 2... Alleen op de EK website kan ik niet echt de info vinden die ik zoek :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Ik had vroeger de zelfde setup, ook een Nforce4 met dat blokje...
Deed goed zn werk bij mij, heb nooit problemen gehad, ook niet met de mounting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 15:33:
Weet iemand trouwens wat voor EK wave NB blokje op een P5B Deluxe plast?

http://www.aquatuning.de/.../c244_EK-Waterblocks.html

Zijn er namelijk 2... Alleen op de EK website kan ik niet echt de info vinden die ik zoek :S
Die twee op de bovenste rij passen allebei volgens mij, alleen is de ene 'n kwartslag gedraait.

Ik heb die linksboven besteld in het acetal bij caseking.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Laatst online: 26-07 16:02
Even wat antwoordjes :

- ik heb een Thermaltake tsunami kast met 2 x120mm koelers van Coolermaster @ 1200 rpm : airflow is denk ik redelijk goed.
- ik ga dit weekend het chipset blokje eens demonteren om te kijken of ik de chipset niet beschadigd heb tijdens het aandraaien van de boutjes. EN mijn Artic Silver pasta eens verwijderen van de chipset met alcohol en vervangen door de standaard meegeleverde koelpasta van Innovatek. Ik had nog 2 tuubjes Artic Silver liggen dus voor die chipset was dat niet echt zo snugger. Maar ik wou alles optimaal koelen natuurlijk.

Nu moet ik wel zeggen dat ik me bewust was van het gevaar van AS3 en dat ik een flinterdun laagje heb gesmeerd op die core met een wattenstaafje. Tevens zat er bij Asus een uitsparing in plastikfolie rond de core , om te contacten op de keramische behuizing te beschermen.

Ik was al aan het denken om zelf iets te maken , een soort van rubberen rand rondom die core , om ervoor te zorgen dat het blokje van Innovatek zeker mooi horizontaal komt te liggen. Maar iets vinden met de juiste dikte (1.5 a 2mm schat ik) , dat ook nog eens die temperatuur aankan :s , dat is niet makkelijk...

[ Voor 1% gewijzigd door MPAnnihilator op 27-06-2007 15:58 . Reden: typo ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pilske schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 15:36:
[...]

Die twee op de bovenste rij passen allebei volgens mij, alleen is de ene 'n kwartslag gedraait.

Ik heb die linksboven besteld in het acetal bij caseking.de
Thx!

Zat ernaar te kijken en kwam er maar niet achter :P

Denk dat ik dr ook een ga bestellen, idd ook een acetal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Ja ik zat eerst bij aquatuning te kijken, maar mij lijkt die acetal veel beter op dat bord passen, voornamelijk omdat het bord ook zwart is :D ik ga zo eens kijken hoe het met mijn bestelling bij caseking.de staat, heb ze vrijdag al het geld gestuurd via IBAN ff kijken of dat al overgemaakt is.

*edit* Zet jij er trouwens 2 van zo'n blokjes in of alleen op de northbridge ?

Ik zat er namelijk 'n tijdje over te denken om er 2 van zo'n te kopen, maar toen keek ik weer naar dat miniscule blokje dat de southbridge passief koelt en toen zag het er vrij nutteloos uit, vooral omdat daar dalijk 4 fans op blazen bij mij. Als jij dat wel doet zou je er dan wat fototjes enzo van willen maken en misschien ook of je er iets van merkt qua prestaties e.d.

Ik ben namelijk ook al 'n beetje aan het zoeken naar 'n ander passief blokje, gewoon zwart omdat dat koperkleurige nogal opvallend is.

[ Voor 50% gewijzigd door Pilske op 27-06-2007 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

-GF-Annihilator schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 15:50:
Even wat antwoordjes :

- ik heb een Thermaltake tsunami kast met 2 x120mm koelers van Coolermaster @ 1200 rpm : airflow is denk ik redelijk goed.
- ik ga dit weekend het chipset blokje eens demonteren om te kijken of ik de chipset niet beschadigd heb tijdens het aandraaien van de boutjes. EN mijn Artic Silver pasta eens verwijderen van de chipset met alcohol en vervangen door de standaard meegeleverde koelpasta van Innovatek. Ik had nog 2 tuubjes Artic Silver liggen dus voor die chipset was dat niet echt zo snugger. Maar ik wou alles optimaal koelen natuurlijk.

Nu moet ik wel zeggen dat ik me bewust was van het gevaar van AS3 en dat ik een flinterdun laagje heb gesmeerd op die core met een wattenstaafje. Tevens zat er bij Asus een uitsparing in plastikfolie rond de core , om te contacten op de keramische behuizing te beschermen.

Ik was al aan het denken om zelf iets te maken , een soort van rubberen rand rondom die core , om ervoor te zorgen dat het blokje van Innovatek zeker mooi horizontaal komt te liggen. Maar iets vinden met de juiste dikte (1.5 a 2mm schat ik) , dat ook nog eens die temperatuur aankan :s , dat is niet makkelijk...
Ik denk dat je dat allemaal niet hoeft te doen hoor.
Gewoon de chip schoonmaken, Arctic Ceramique erop (of dat spul wat bij je WB zat), het rubber wat er standaard op zit eraf halen (wel bewaren voor RMA :P) en je WB erop doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen het lullige is dat het PCB van mn graka groen is :(
Was helaas geen zwarte 8800GTS |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
dan hang je je mobo reversed ATX en zet je daar 'n EK full cover block - acetal op ;) heb je 'n mooie zwarte bovenkant van je kaart :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkarremans
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-12-2023
Heb hier ookal een topic over geplaatst maar toen zag ik deze.
Ik heb een asus p5n32-e sli en ik heb watercooling voor video en cpu, maar de chipset van mijn mobo is nogsteeds standaard. Nou wil ik weten welke coolingset kan ik heb best gebruiken voor de mosfets en north/southbrige of welke blokken ik los nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pilske schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 16:16:
dan hang je je mobo reversed ATX en zet je daar 'n EK full cover block - acetal op ;) heb je 'n mooie zwarte bovenkant van je kaart :D
Kheb nu al een EK full cover (geen acetal) en een EK-wave wel acetal ;)
Reversed ATX gaat niet in een P182B...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey guys,

Gewoon ff iedereen bedanken die me de nodige raad heeft gegeven bij het samenstellen van men WC ... en gelukkig heb ik ook nog die PUR tubes nog kunnen vervangen (ben voor de 8.5 :P gegaan om zeker geen risico's te nemen met de fittings). Die mannen bij caseking.de zijn echt wel OK (hadden zelfs gezien dat ik een foutje in mijn UV-stoppen had gemaakt, 1/8 ipv 1/4" ... hebben meteen gemaild of dit wel juist was ... fantastisch toch :*) )

Enfin, in afwachting dat die mannen mijn geld hebben ontvangen (zal wel een dag of 2 duren zeker?) alvast begonnen met een zelf ontworpen window te maken (kwestie van mijn namiddag te vullen he 8) ). Zo kan ik tenminste iets zien van die watercooling is deze er is (en geïnstalleerd is natuurlijk). Geheel ziet er nu al een stuk beter uit!

Volgende week of zo zal ik jullie wel vaker nodig hebben als er waarschijnlijk weer vanalles misloopt bij het plaatsen of zo :o

... maar thx to the goeroe's hier zal 't wel losjes lopen zeker _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
kkarremans schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:13:
Heb hier ookal een topic over geplaatst maar toen zag ik deze.
Ik heb een asus p5n32-e sli en ik heb watercooling voor video en cpu, maar de chipset van mijn mobo is nogsteeds standaard. Nou wil ik weten welke coolingset kan ik heb best gebruiken voor de mosfets en north/southbrige of welke blokken ik los nodig heb?
kijk eens op aquatuning.de daar hebben ze 'n hele set die je zo kunt kopen voor North+South bridge & mosfets. Dan weet je ook meteen welke blokken je precies moet kopen, mosfets koelen is 'n beetje overbodig, maar het bling gehalte is wel hoog ;)

@hierboven:

Dat is zeker netjes, ik ben altijd blij om over zo'n zaken te horen. Vorige keer dat ik iets heb gekocht bij caseking.de duurde het 4 dagen voor ze m'n geld hadden en werd m'n pompje (laing DDC ultra) meteen verzonden. Ze hebben mijn betaling inmiddels 3 dagen dus zal het snel verzonden worden en kan ik alvast wat gaan knutselen aan m'n moederbord :P

Oh .. enne geen dank :D wel pics maken en posten he ;) !

[ Voor 24% gewijzigd door Pilske op 27-06-2007 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die pics komen er zeker aan mét volledige evolutie (zal die dan wel op mijn website zetten) ... ben gelukkig slim genoeg geweest ook foto's te nemen van voor het modden (kan je zien hoeveel ik er ben op 'achteruit' gegaan :P)

Enfin, nog een stom vraagje: ik heb dus als coolant die TEC Protect UV Blauw genomen daar ik geen UV tubing kon nemen in die Innovatek tubes (die ik dus nu transparant genomen heb) ... Welke lichten moet ik nu allemaal in mijn kast plaatsen? Ik heb alvast 2 Alphacool plexi 1/4" UV stoppen besteld: eentje voor in mijn Bullseye Pro reservoir en eentje voor in mijn EK VGA cooler (heb de crossfire edition dus moet daar sowieso 2 stoppen in steken). Ik neem aan dat dit niet genoeg is natuurlijk ... Moet ik nu cold cathode UV-lampen gebruiken of reageert zo'n vloeistof ook op gewone witte of blauwe cold cathode fluorescerende lampen? Ik vind die UV lampen namelijk wat te paarserig en zou liever willte of blauwe nemen (of verlicht dit in een kast een pak beter en zonder de paarse schijn)?

De uiteindelijke bedoeling is uiteraard wel een blauwe schijn te krijgen, niet dat paarsige UV (weet niet of dit kan natuurlijk). Gebruik ik best die witte of blauwe fluorescerende lampen, UV fluorescerende lampen of LED spots of wat dan ook?

Ik weet dat deze vraag ergens tussen modding en watercooling in zit maar vraag het hier toch maar :P

PS: Dit geeft het beoogde resultaat tamelijk goed weer (maar dit is iets te fel voor mij):

Afbeeldingslocatie: http://i15.photobucket.com/albums/a374/Czakowski/DSCF1341.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 20:59 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.