Het Grote Waterkoelingstopic deel 23 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 6.917 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Pilske schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 18:03:

't Systeem is up and running, moet nou alleen nog alle drivers enzo installeren ... tijdrovend werkje altijd vind ik ..
-------------------
oh en @ hierboven, ik zou dat water niet gebruiken eigenlijk :P weet niet waarom maar het klinkt gewoon niet schoon genoeg eigenlijk
Drivers enz:
Voor je je computer een format geeft:
Alles downloaden dat je nodig hebt (Firefox/drivers/mediaplayers/Virusscanner enz enz enz), daarna programmafolders ctrl-c'en (de FF folder bijv, of die van thunderbird enz).

Nu heb je je computer geformat:
Display drivers als eerste (als je Nvidia hebt vergeet dan niet de Coolbits2 reg change hiermee unlock je verborgen drivereigenschappen en heb je geen alternatief proggie nodig om te clocken enz), daarna Firefox.
Je oude folder van Firefox over de nieuwe heen slepen en alles werkt perfect (reg is in takt) maar je instellingen en add-ons enz zijn nog het zelfde.
Zelfde werkt ook voor Foobar/BSplayer enz.
Die shit regelen kost een avondje en alles terug zetten minder dan een kleine middag.
Wat bij mij het langste duurt is die hele adobe suite terug zetten, die shit is altijd zo groot.

/edit
En nee, dat water wil ik ook niet gebruiken maar vroeg me af of het schoon zou zijn :+

/edit2 btw ik irriteer me dood aan de FP (frontpage). Waar is de Search heen, ik kan niet meer op mn eigen user zoeken (zoek een reactie van mezelf). :X

/edit 3 @ hieronder :D
Coolbits suckt in zoverre dat het allemaal opties zijn die al in de drivers zitten. Het enige wat coolbits doet is ze aanzetten.
Liever meer opties dan minder, je krijgt er imo wel veel voor terug om 2x te klicken.

[ Voor 15% gewijzigd door ixl85 op 14-07-2007 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

offtopic:
Je kan ook Portable Firefox nemen, Opera's favorieten sla je op in een .adr op een andere drive. Thunderbird kan ook portable. Drivers etc slipstream je in je install en klaar. Binnen 15 min zit je op een nieuwe windows install.. :) Btw, Coolbits suckt. ;)

offtopic:
Maar goed, dit gaat nergens meer over de laatste 1.5 / 2 pagina's, ik heb al een Topic Report gedaan maar de modjes slapen denk ik.

En nu ; ontopic. (Ja ik weet het, maar ik zie niets van moderators hiero ;p)

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

heeft iemand ervaring met de ventilators van deze site ?

Wil graag weten of ze lekker stil zijn :)

(misschien iemand die een IA wilt organiseren :P?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

k8skaaay schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 19:05:
offtopic:
Je kan ook Portable Firefox nemen, Opera's favorieten sla je op in een .adr op een andere drive. Thunderbird kan ook portable. Drivers etc slipstream je in je install en klaar. Binnen 15 min zit je op een nieuwe windows install.. :) Btw, Coolbits suckt. ;)

offtopic:
Maar goed, dit gaat nergens meer over de laatste 1.5 / 2 pagina's, ik heb al een Topic Report gedaan maar de modjes slapen denk ik.

En nu ; ontopic. (Ja ik weet het, maar ik zie niets van moderators hiero ;p)
Nee hoor de moderators slapen niet hiero ;) de driver discussie is idd redelijk off-topic maar over het algemeen zie ik nog een normaal goed topic :) Als er sturing nodig is doen we dat echt wel :) Hebben we geen userts voor nodig ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Apen-nootjes op 14-07-2007 20:30 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Dark0z schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 20:18:
heeft iemand ervaring met de ventilators van deze site ?

Wil graag weten of ze lekker stil zijn :)

(misschien iemand die een IA wilt organiseren :P?)
Aangezien die dingen altijd vrij lagnzaam draaien zijn ze best wel stil. Theoretisch. Ik heb er geen ervaring mee maar dat is ook de gedachte achter Noctua (i.c.m. gedraaide bladen) en die zijn echt stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
Bij deze nog even 2 fototjes van m'n nieuwe WC setup :D

m'n eVGA 8600GTS superclocked, die heatsink vind ik zo mooi dat ik het eigenlijk zonde vond om 'm eraf te halen, maar het scheelde wel in de lawaaierigheid :P.

en hier is dan nog 'n foto van m'n complete setup zoals die nu ook nog draait .. zonder water want toen had ik 'm overduidelijk nog niet gevuld :P Wat 'n fiasco was dat.

Ik zal nog eens 'n keer duidelijkere fotos maken en meer detail fotos van de blokjes e.d.

Waarschijnlijk komt er binnenkort ook 'n southbridge blokje want die wordt nou toch al behoorlijk heet, temps heb ik nog niet goed kunnen meten want toen ik windows met veel moeite had geinstalled bleek dat ik de ram reepjes verkeerd op t mobo had gezet waardoor windows heeeel erg traag werd en veel hangers kreeg... dat heb ik dus verholpen en terwijl ik dit typ installed windows opnieuw :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Hallo mensen,

Ik ben zwaar teleurgesteld in men BigWater 745 setje.
CPU @ 1.55VCore resulteert in 42°c idle en 78°c stressed (gemeten met CoreTemp 0.95).

Nu wil ik graag een goed setje hebben die beter koelt, en liefts veel beter !

Momenteel heb ik een P35-DQ6 + E2160 @ 3.55Ghz + HD2900XT.
Nu met deze nieuwe set wil ik voorlopig alleen men CPU koelen.
Laterna koop ik mss een hele set koelblokken voor gigabyte mobo's en een R600 WC blok.
Nu is het ook zo dat ik over een maandje een Q6600 haal, en deze wil ik echt koel hebben voor te kunnen overclocken.

Nu heb ik zelf eens gekeken naar dingen maar ik kom er niet aan uit wat ik allemaal moet doen etc etc. Al de verschillende koppelingen enzo ...

Nu wou ik vragen als niet iemand hier een mooi setje voor mij kon samenstellen met een budget van 250€ ongeveer. En het liefste zo dat als ik het binnenkrijg hier dat ik alles direct kan aansluiten. Niet dat ik hier en daar iets tekort kom ofso .

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen ?
Als radiator denk ik persoonlijk dat een 240mm goed is ? Als kast heb ik een Sharkoon Rebel9 en die is zeer klein dus ik moet denk ik al zoiezo de radiator buiten de kast gaan monteren. Maar dit maakt niet veel uit.

Als iemand dus iets weet, post het maar. Zefl ga ik ook nog eens zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

430xlkod schreef op zondag 15 juli 2007 @ 12:22:
Hallo mensen,

Ik ben zwaar teleurgesteld in men BigWater 745 setje.
CPU @ 1.55VCore resulteert in 42°c idle en 78°c stressed (gemeten met CoreTemp 0.95).

Nu wil ik graag een goed setje hebben die beter koelt, en liefts veel beter !
is 78 graden stressed niet een beetje te hoog?

weet je zeker dat je je bigwatersetje goed gemonteerd hebt?

mijn op 3.2 ghz lopende E6600 op een Bigwater SE haalt onder load ongeveer 55 graden...

ow ja, by the way, onder windows je temps bekijken, kan nog wel eens... foutief zijn. Verschillende programmas die verschillende resultaten geven geeft niet echt veel vertrouwen. Het beste is, zoals al vaker naar voren is gekomen, een termometer in je pc. Daarnaast, een minder dure oplossing, is in je bios de temperatuur checken. Die is eigenlijk nog het meest accuraat

[ Voor 25% gewijzigd door M2M op 15-07-2007 12:32 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
M2M schreef op zondag 15 juli 2007 @ 12:30:
[...]

is 78 graden stressed niet een beetje te hoog?

weet je zeker dat je je bigwatersetje goed gemonteerd hebt?

mijn op 3.2 ghz lopende E6600 op een Bigwater SE haalt onder load ongeveer 55 graden...

ow ja, by the way, onder windows je temps bekijken, kan nog wel eens... foutief zijn. Verschillende programmas die verschillende resultaten geven geeft niet echt veel vertrouwen. Het beste is, zoals al vaker naar voren is gekomen, een termometer in je pc. Daarnaast, een minder dure oplossing, is in je bios de temperatuur checken. Die is eigenlijk nog het meest accuraat
Tjah zou 78°c te hoog zijn 8)7 :9 ?

De cores kunnen maxiamaal 100°c aan dus dat gaat nog wel, maar dan nog, de temps staan me echt niet aan !
Je moet wel denken, CPU loopt @ 1.55VCore met 3.55Ghz komende van 1.8Ghz ;) .
En ik weet dat die temps zeker kloppen, en in bos geeft hij ookal 40°c idle aan, stressen in de bios zelf zal niet gaan. En ja hij is goed gemonteerd.
Heb ondertusen hem eraf gehaald en Zalman Grease ertussen en draai nu 3.2Ghz met 1.4VCore en temps zijn nu al 35°c idle en 65°C stressed....
Ik vind de TT setjes dus ook echt bagger, zeker als je ziet dat ik een 120mm rad met een 240 rad heb... En nu word ook nog alleen maar de CPU gestresst, laat staan dat ik men 2900XT in de loop gooi en helemaal al als ik over een tijdje de Q6600 erin heb...

Dus weet iemand een mooi WC samenstelling voor 250€, let me know ;)

EDIT:

Momenteel heb ik dit.

Afbeeldingslocatie: http://i11.tinypic.com/638z23k.png

Met verzendkosten (54.50$) zou ik uitkomen op 265.08$ ==> 192,533411€

Is dit beetje een goed WC setje zo ? Alles is btw 1/2" binnendiameter + de juiste aansluitingen al bij elke onderdeel meegeleverd.

EDIT2:

Heb de pomp vervangen door een Koolance PMP-450 High-flow Pump (1200L/uur , 5.7M opvoerhoogte)

Prijs ligt nu op 225.217897€.

Radiator verangen door een andere die wel 1/2" ID kon, kom uit op 229.946252€

[ Voor 15% gewijzigd door 430xlkod op 15-07-2007 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
Als het uit de VS komt moet je absoluut rekening houden met 19% btw over het totaalbedrag incl € 11,- douanekosten..

Dus € 230,- + € 11,- x 19% btw = ongeveer € 287,-...

Voor bijna hetzelfde geld heb je dus ook een Fuzion met 1/2" barbs, een MCP655, een Thermochill PA120.2 met 1/2" barbs, 2 flessen Feser F1, een MCRES & 7 feet 1/2" tubing.. incl transport.. ;)

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen met problemen geweest die ook hun rad aan de bovenkant wouden inbouwen, maar erachter kwamen dat hoe dan ook de PSU in de weg zat? :P Dat was bij mij namelijk wel het geval. Ik had 'm moeten draaien het rad, omdat anders de fittingen tegen de PSU kabels aangedrukt werden (was gewoon echt NO way dat ik 'm fatsoenlijk plaatsen kon).

M'n pc is wat dat betreft gewoon een kleine radiator geworden :P Stroom en je hebt warmte! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
rabor schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:15:
Als het uit de VS komt moet je absoluut rekening houden met 19% btw over het totaalbedrag incl € 11,- douanekosten..

Dus € 230,- + € 11,- x 19% btw = ongeveer € 287,-...

Voor bijna hetzelfde geld heb je dus ook een Fuzion met 1/2" barbs, een MCP655, een Thermochill PA120.2 met 1/2" barbs, 2 flessen Feser F1, een MCRES & 7 feet 1/2" tubing.. incl transport.. ;)
Leg dat eens beter uit dan :P.
Met info bij een winkel ofsoiets ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Prodigys, is niet nodig dit ;)

Maar vanwegen een beleidswijziging moet dit topic gesloten worden... Binnen nu en een half uur zullen er een aantal vervangende topics komen :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.