Het Grote Waterkoelingstopic deel 23 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 6.770 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134214

Ehm ik zou gewoon www.bg-computers.com mailen of ze die dingen willen opsturen via de post.
Heb ik ook wel eens gedaan...
Scheelt weer verzendkosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103524

Ik ga dus nu echt mijn 1A-coolingsset slopen, nadat ik de spulletjes gearriveerd had gekregen van aquatuning.de ben ik wat aan het installeren gegaan. Een Swiftech Apogeet GT universal, een Swiftech MCW30 chipsetblock en nog een bestaand gpublok die ik nog had ben ik gaan installeren met de wetenschap dat de eheim 1048 het wel zou gaan trekken allemaal..Foute beredenering dus, tijdens het monitoren van de temps moest ik toch wel wat bij mezelf gaan berade slaan omtrent dit euvel...idle 60 graden!!! ik ben gelijk op zowat alle tempmonitorprogs.afgegaan en alle geven me dezelfde metingen...ook in het BIOS. Nu ben ik dus tot de conclusie gekomen dat de pomp dus te zwak is voor deze setup en ga nu een drastisch kijken inzetten naar een andere opstelling icm een reservoir en een andere pomp..

De bedoeling van de radiator op het dak van de kast blijft staan en dat ik ga voor een krachtig genoeg optredende pomp die ik ergens intern ga mounten. Hierbij komt een reservoir wier aanwezigheid getoond gaat worden of extern of intern...

Kan iemand een suggestie geven omtrent een zeer krachtige pomp van bijv. laing ozid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Teach
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 15:15
Anoniem: 134214 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:23:
Ehm ik zou gewoon www.bg-computers.com mailen of ze die dingen willen opsturen via de post.
Heb ik ook wel eens gedaan...
Scheelt weer verzendkosten ;)
Ik wou in het begin alles bij bg-computer bestellen, maar het niet hebben van iDeal vond ik een behoorlijk negatief iets en toen kwam daarbij ook nog eens dat het een ongelofelijk lelijke site is, en met die popup voor de shopping cart (wat toch wel even heeft geduurt voordat het werkte met IE7/Firefox door de popup blocker), etc. Nee, geen bg-computers voor mij. Na 15 minuten had ik het helemaal gehad op die site -O-

Als je die site dan vergelijkt met bijv. een freezing hardware, of aqua tuning, etc. Wereld van verschil en gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad ruk site, maar ik heb er toch meerdere dingen besteld en vaak telefonisch overleg gehad.
En dat was echt altijd top! Vandaar dat ik hem aanraad ;)

Bel ff dat je alleen koppelingen nodig hebt en dan komt het goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103524 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:47:
Kan iemand een suggestie geven omtrent een zeer krachtige pomp van bijv. laing ozid?
Laing DCC...
Geen twijfel over mogelijk, erg sterke pomp en lekker compact!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185122

Da_Teach schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:00:
[...]

Ik wou in het begin alles bij bg-computer bestellen, maar het niet hebben van iDeal vond ik een behoorlijk negatief iets en toen kwam daarbij ook nog eens dat het een ongelofelijk lelijke site is, en met die popup voor de shopping cart (wat toch wel even heeft geduurt voordat het werkte met IE7/Firefox door de popup blocker), etc. Nee, geen bg-computers voor mij. Na 15 minuten had ik het helemaal gehad op die site -O-

Als je die site dan vergelijkt met bijv. een freezing hardware, of aqua tuning, etc. Wereld van verschil en gemak.
hehehe, is juist een topzaak! Misschien ziet de site er niet zo flitsend uit, maar service is werkelijk geweldig! Echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
rabor schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 14:18:
[...]
Ben ik weer.. ;)

Ik ga zelf mijn spullen bestellen bij Chilled PC UK, omdat het daar goedkoper is dan bij AT en de service perfect schijnt. Als zij iets op voorraad zeggen te hebben dan klopt dit ook, en ze zijn supersnel (2-3 dagen). Daar komt bij dat ik na 5-6x iets besteld te hebben bij AT daar gewoon niet meer wil kopen omdat het altijd langer duurt dan afgesproken, er altijd wel iets niet klopt in de bon of in de bestelling zelf, en als je ze er dan over aanspreek dan krijg je een bijdehand-arrogant antwoord terwijl ze ongelijk hebben.

Maargoed, mijn nieuwe helden zijn Chilled PC UK. Ik bespaar daar € 12,50 op de Fuzion (t.o.v. AT), en € 9,- op m'n PA120.3 (€ 6,- op jouw PA120.2). Verder hebben ze alle kleuren Feser One F1 (vloeistof - ook oranje), en na wat rondgesnuffeld te hebben wordt dit ook mijn nieuwe vloeistof - dat roze begint me nu ook echt wel de keel uit te hangen. Hier kun je onderaan een leuk filmpje zien hoe ze die vloeistof in een bak met een draaiende led-fan gieten..
En verder hebben ze XSPC 1/2" tubing, wat vergelijkbaar is met dat Masterkleer, voor £0.84 per foot, dus 12 feet (3.6576 meter) kost 15 euro...

Just a thought..
ik heb bij chilledpc ook een wc setje samengesteld maar de verzendkosten is wel erg hoog! 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i12.tinypic.com/689qyb8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet met de boot? Mis is dat goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
Anoniem: 134214 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 17:46:
Niet met de boot? Mis is dat goedkoper :)
dat is op een of andere manier niet mogelijk..

ik heb ze nu een mailtje gestuurd of er wel een andere mogelijkheid is.

Voor die 1000 pound kan ik de onderdelen beter zelf ophalen en een weekje londen erbij boeken *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 01:58
Ja ik weet het hehe, zie ik bij mij ook, komt omdat de transportkosten bij de ThermoChill's niet goed staan ingesteld ofzo.. ff een mailtje sturen idd. Zal ook iets van 10-11 pond zijn..

Edit;

Zonder Thermochill: Afbeeldingslocatie: http://img177.imagevenue.com/loc398/th_84306_Zonder_ThermoChill_122_398lo.jpg Met Thermochill: Afbeeldingslocatie: http://img165.imagevenue.com/loc1006/th_84343_Met_ThermoChill_122_1006lo.jpg

[ Voor 145% gewijzigd door rabor op 10-07-2007 19:42 ]

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
zonder de thermochill is het nog steeds 1001,50 pond ;(

EDIT:
Ik heb reactie ontvangen:
Hi,

Could you list what you are trying to buy as the price goes on weight and once the weight goes above a certain limit the shipping calculator puts £1000 hehe.
If you give me the list of what you want to buy I can judge the shipping properly.

Thanks
Tom

[ Voor 74% gewijzigd door aeroxtaxi op 10-07-2007 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134214 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:59:
[...]

Laing DCC...
Geen twijfel over mogelijk, erg sterke pomp en lekker compact!
Heb je het over een DCC of een DDC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103524 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 18:45:
[...]

Heb je het over een DCC of een DDC :)
DDC :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb op het moment dus een Eheim 1048 wier zonder weerstand een waterverplaatsing heeft van 600 liter p/u en het zelfde zie bij de Laing DDC-Pump 12V Ultra die ook 600 liter p/u doet..

Wekt dit nu wat op? een gelijkgestemdheid misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ehm niet dat ik het weet...
De Laing heeft een veel grotere opvoerhoogte :)
Geloof me, die laing jaagt het water er met gemak doorheen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Anoniem: 103524 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 19:07:
Heb op het moment dus een Eheim 1048 wier zonder weerstand een waterverplaatsing heeft van 600 liter p/u en het zelfde zie bij de Laing DDC-Pump 12V Ultra die ook 600 liter p/u doet..

Wekt dit nu wat op? een gelijkgestemdheid misschien?
Welke binnendiameter hebben je slangen? De DDC's zijn bv meer geschikt voor de - relatief - kleinere binnendiameters (tot ongeveer 3/8"), voor slangen met een grotere binnendiameter (10-11mm+) zijn pompen zoals de D5 weer beter. De maat van de in-/outlets op de pomp zijn wel een goede indicator.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb tygon 3/8 wat een binnendiameter heeft van 9.7mm, ik heb een nb, sb, gpu en cpu te koelen. Ik zoek gewoon een erg sterke pomp die niet moeite heeft met het laten circuleren van het water in deze setup..
Het gaat me om een goede oplossing die ik zoek..Zo een DDC kan ik prima plaatsen, maar als het achteraf blijkt te zijn dat die ondermaats is zit ik weer te kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hahaha een ddc ondermaats :P
Kheb zelf een Ultra, das dus dr een met een Alphacool top, die is net ff nog wat beter zelfs en wat makkelijker met aansluiten ivm 1/4" schroefdraad.
Afbeeldingslocatie: http://www.aquatuning.de/images/product_images/popup_images/735_0.jpg
Schaamteloos gelinkt naar aquatuning :P

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 134214 op 10-07-2007 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-04 14:18
Anoniem: 103524 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:14:
Ik heb tygon 3/8 wat een binnendiameter heeft van 9.7mm, ik heb een nb, sb, gpu en cpu te koelen. Ik zoek gewoon een erg sterke pomp die niet moeite heeft met het laten circuleren van het water in deze setup..
Het gaat me om een goede oplossing die ik zoek..Zo een DDC kan ik prima plaatsen, maar als het achteraf blijkt te zijn dat die ondermaats is zit ik weer te kijken..
Ik gebruik 10/8 slangen en m'n ID is dus 1.7mm kleiner. In mijn loop zitten CPU (Heatkiller 2.0) + GPU (innovatek fullcover 7900) + NB (MIPS A8N-sli freezer) + Mosfet (MIPS A8N-sli freezer) en dat water stroomt nog hard genoeg m'n swiftech micro res in.

Die laing DDC pompjes zijn écht sterk vergis je er niet in. Voor de ID die jij bij je slangen hebt moet het ook nog lukken met die pomp.

*edit* en omdat ramius edit doe ik het ook maar even :P

Nee ff serieus: ik heb dus ook die top, als je de bovenste ingang met 'n boormachine inboort (en dus de ingang diameter groter maakt) krijg je 'n hogere flow door je setup. Volgens mij staat in de topicstart een linkje daarnaar .. heeft iemand helemaal uit zitten vogelen :P

[ Voor 16% gewijzigd door Pilske op 10-07-2007 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

foutje 8)7

[ Voor 156% gewijzigd door Anoniem: 103524 op 10-07-2007 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Anoniem: 134214 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 19:08:
Ehm niet dat ik het weet...
De Laing heeft een veel grotere opvoerhoogte :)
Geloof me, die laing jaagt het water er met gemak doorheen!
Even benieuwd: Hebben jullie ook dat je slangen bewegen als je pomp aangaat? Mijn slangen schokken altijd (vooral de wat langere) en dan gaan ze weer terug in positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd wat Pilske zegt :)
Ga je nog versteld van staan... Die DDC pompjes zijn gewoon echt beesten...
Helemaal met zon top...

Whoehoe, weer een edit :P

@ hierboven: Wel eens gehad, maar dat was met een Hydor L30...
Denk dat korte slangen wel zal helpen ;)
Het is denk gewoon de druk van het water wat weer moet gaan stromen is.
Je krijgt dan een kleine piek qua druk als je je pomp net aanzet die daarna weer zakt omdat het water dan goed stroomt.

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 134214 op 10-07-2007 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De eerste slang in de loop bij mij beweegt constant. Dus de slang die uit de pomp komt. Ik kan em wel iets verplaatsen zodat ie het niet doet maar ik vind het wel prima zo. Zie ook gelijk aan die slang en de waterlijn in mijn res dat de pomp loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
trillende slange .. wtf ?! :P gewoon alle slangen zo strak zetten dat ze geen kant op kunnen :P !

nee ik zie iig nooit schokkende slangen ..
* Pilske krijgt overmorgen z'n échte hardware voor in z'n computer en kan dan eindelijk z'n WC setup gaan vullen en uuh ja dan zijn er weer nieuwe fotos :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb zelf nergens last van met mn ultra...
Mis omdat mijn loop niet zo heel beperkent is...
Zou kunnen kloppen want met mn hydor had ik wat andere blokken dan nu.

Wel grappig, wat hebben jullie dan voor blokken?
Heb zelf een EK wave acetal 775 en een EK fullcoverblock voor 8800GTS.
Niet de meest beperkende blokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een schokkende slangen_partij duidt denk ik op een stevige waterpush bij aanvang pomp ;) In ieder geval heb ik mijn zinnen op een laing ddc gezet dit icm een intern reservoire wie een passend geheel moet gaan vormen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03-2022

Jut

@rabor:

Hoe moet je bij die engelsmannen betalen ? Kun je daar gewoon met onze euro betalen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-04 09:59
Ok dan. Even de mening van de kenners :)

Ik wil mijn setup (zie rig ) gaan waterkoelen. Reden is dat ik de spullen veelste warm vindt.
de CPU gaat vervangen worden voor een Q6600 die uiteraard overgeclockt gaat worden.
Mijn GPU de 8800GTX vindt ik te warm. 85 graden onder load vindt ik teveel. Dus ook deze moet voorzien gaan worden van goede waterkoeling!

Bedankt voor de link naar Chilled PC UK. Daar zijn de prijzen een stuk goedkoper! en ben dan ook van plan daar mijn watersetup vandaan te halen.

Hier een screen van me winkelmandje. Kritiek en tips zijn gewenst!!
Afbeeldingslocatie: http://img68.imageshack.us/img68/5927/watersetupdb5.jpg

Mijn kast is een Lain Li PC-7 Plus II. Deze behuizing beschikt niet over alteveel ruimte. Ik ben dan ook van plan de Radiator achter mijn kast vast te hangen met lange schoeven. Zou het een optie zijn op een triple radiator daar achter te hangen? zodat ik het middenstuk van het rad monteer aan de kast of wordt dat te groot en slordig?

Mijn chipsets en modfets(als ik het goed spel) worden ook superheet ( :( ) ik kan alleen nergens goede blokken vinden waarvan ik zeker weet dat ze ook mijn mijn p5k deluxe(vooral de modfets) gaan passen. Iemand een idee?

Ik snap weinig van die "tubing" en "fitting" gedoe. Ik wil in iedergeval het beste spul. alles om maar geen problemen te krijgen.

Graag zoveel mogelijk commetaar. Ik ben geheel nieuw tot waterkoeling dus kijk niet gek als ik hier een hele stomme keuze maak of stomme vraag stel :)

alvast bedankt!

goofy

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi spul! Je vergeet alleen een GPU blockje ;)
Die heatsink is alleen de heatsink voor MOFSETS etc, maar niet voor GPU zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Let ook ff op je koppelingen. Standaard zitten die bij blokken en andere dingen vaak niet, je moet ze dus los bestellen. Ik denk dat je er meer dan 2 nodig hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Ok. Had ik niet gezien dat het alleen het geheugen was voor de videokaart. Zal dat blokje erbij doen.

En hoeveel koppelingen moet ik dan bestellen? kan beter een hele zak vol bestellen of niet?

en die triple radiator? zou dat kunnen passen?

Hier trouwens het systeem waar het allemaal op moet. zoals je ziet niet veel ruimte...

Afbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/img404/4602/dsc02313et6.jpg

(Mag hem wel is poetsen trouwens :P)

[ Voor 4% gewijzigd door ikbengoofy op 10-07-2007 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:29

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik heb exact dezelfde kast, waarin ik in de vakantie WCsetup ga bouwen :)
qua ruimte helt het niet over, maar ik heb er al eerder een waterkoeling in gehad
Mijn 120.3 komt bovenop te zitten, niet aan de achterkant

dit wordt het zo'n beetje:
* 1 x Swiftech MCRES-Micro AGB
* 1 x D-Tek FuZion Universal
* 1 x Thermochill PA120.3 T...
* 1 x Laing DDC-Pumpe 12V D...
* 3 x 120mm Noctua NF-S12-1200
* 4 x Schlauch PVC 10/8mm i...
* 1 x 10/8mm (8x1mm) Anschr...
* 2 x 10/8mm (8x1mm) L Schl...
* 1 x OCLabs PlexyTop Laing...
* 1 x Swiftech MCW60-B univ...
* 1 x AT-Protect-UV-blue 10...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Ga je gaten in je kast maken of hem er gewoon bovenop leggen? Het zou natuurlijk het mooiste zijn als ik hem in me kast krijg. maar ik zie het niet zo zitten op gaten te gaan maken. Stel dat het mislukt :X

Die chilled PC UK is wel goedkoop! naja. Minder duur in iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ikbengoofy schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:29:
Ok. Had ik niet gezien dat het alleen het geheugen was voor de videokaart. Zal dat blokje erbij doen.

En hoeveel koppelingen moet ik dan bestellen? kan beter een hele zak vol bestellen of niet?

en die triple radiator? zou dat kunnen passen?

Hier trouwens het systeem waar het allemaal op moet. zoals je ziet niet veel ruimte...

[afbeelding]

(Mag hem wel is poetsen trouwens :P)
Achterop moet wel lukken :)
Heb ik ook, precies dezelfde als wat jij wil bestellen een PA120.3 ;)
Afbeeldingslocatie: http://i133.photobucket.com/albums/q76/Yozzman/DSC00119.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Hoe jij het heb is prachtig. (heb ik het ook van je afgeleid uit het post je wc setup topic :X ) maar als ik een triple radiator achterop wil hangen gaat dat niet op die manier passen. dan zou ik hem in de midden van het rad moeten vastschoeven. en dan denk ik dat ik in de knoop kom met de slangen en voeding.

[ Voor 6% gewijzigd door ikbengoofy op 10-07-2007 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

ik leg hem of met de aansluitingen aan de achterkant, waarbij de slangen vanaf de achterzijde omhoog gaan, of met de aansluitingen een cm of 10 van de voorkant. Dus de slangen door de bovenkant van de kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
@ikbengoofy:

Kijk even bij je bestelling die D-tek UNI-SINK gfx ofzo :P voor je 8800GTX is dat niet alleen die heatsink ? En niet het afgebeelde blokje, zo komt het op mij over namelijk (lage prijs voor zoiets.. & perfecte manier om meer geld uit je zak te kloppen..)

offtopic:
[quote]Anoniem: 134214 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:15:
Die heatsink is alleen de heatsink voor MOFSETS etc, maar niet voor GPU zelf :)
[/quote]

mosfets*

[ Voor 29% gewijzigd door Pilske op 10-07-2007 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik zou eerder zoiets doen:

Afbeeldingslocatie: http://img160.imageshack.us/img160/9008/25102006016rs4.jpg

Als een 2x120mm rad daar past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

2x120 wel, 3x niet helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Ja dat zoals op die afbeelding vindt ik prachtig. alleen ben ik niet zo handig denk ik om dat zo mooi weg te werken.

Mocht ik dat doen zou ik eventueel nog een 120mm rad achterin mijn kast tussen de cpu en gpu kunnen zetten. een flow radiator of iets.

Ik twijfel alleen nog over dat GPU blok. Die EK fullcover blokken zijn ook wel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ikbengoofy schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:00:
Hoe jij het heb is prachtig. (heb ik het ook van je afgeleid uit het post je wc setup topic :X ) maar als ik een triple radiator achterop wil hangen gaat dat niet op die manier passen. dan zou ik hem in de midden van het rad moeten vastschoeven. en dan denk ik dat ik in de knoop kom met de slangen en voeding.
Het kan makkelijk hoor :)
Je exaust fan zit toch ook niet precies in het midden?
En een radiator is misschien wel lang en dik, maar niet heel breed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
Let op!

je kunt bij Chilled PC uk geen grote bestellingen plaatsen, althans het kan wel maar dan betaal je 1000 pond verzendkosten.

Wat je wel kan doen is je bestelling in verschillende bestellingen verdelen, maar om alleen al 10 pond aan verzendkosten te betalen voor je rad is ook overdreven, of niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
wat is dat nou weer voor een vreemd iets? 8)7 Was potverdikkie net zo blij met die shop.

En als ik het nou in londen laat bezorgen? familie woont daar..

[ Voor 31% gewijzigd door ikbengoofy op 11-07-2007 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Jut schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:00:
@rabor:

Hoe moet je bij die engelsmannen betalen ? Kun je daar gewoon met onze euro betalen ?
Ja, als je met PayPal (of Visa/Mastercard) betaald wordt het automatisch & kostenloos omgerekend. Je kan het bij hun ook overmaken via een bankoverschrijving, maar ik zou het gewoon afhandelen via PayPal; de transactie is dan het goedkoopst en het snelst. Ook al heb je geen creditcard dan kun je nog steeds een geldbedrag overmaken vanaf je bank/giro naar Paypal (duurt 3-4 dagen max) en dan daarmee betalen. Dan weet je ook dat zij het geld hebben ontvangen enz. Overboekingen van en naar de UK kunnen ook nog wel eens een week tot 2 weken duren..
ikbengoofy schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:07:
Ok dan. Even de mening van de kenners :)

Bedankt voor de link naar Chilled PC UK. Daar zijn de prijzen een stuk goedkoper! en ben dan ook van plan daar mijn watersetup vandaan te halen.

goofy
Cker Lekker setje, maar zoals ramius al zei, je mist het GPU-block..,

verder heb je op jouw bestellijst maar 2 foot slang staan (61 cm).. :), zelf zou ik ongeveer 10 foot nemen (3 meter), dan kun je nog een foutje maken met snijden, of een beetje met je loop experimenteren.. daarnaast kun je beter gewoon iets te veel hebben dan te weinig..,

dan je pomp; op je lijst is alles 1/2" ID, maar op die DDC zitten vaste 3/8" slangfittingen. Dus, je moet óf een pomp nemen met 1/2" slang-fittingen (bv die MCP655 - niet de -B uitvoering..), of je moet bij je Fuzion en Thermochill 3/8"-fittingen selecteren ipv 1/2"..
Voor zover ik weet zitten er al 3/8"- en 1/2"-fittingen bij het GFX-blok, & bij de MCRES zeker..,

en als laatste, mocht je voor 3/8" gaan (of nog kleiner) dan zul je je slangen ergens anders moeten kopen.., en als je dat toch gaat doen dan zou je meteen die andere DDC met schroefdraad kunnen nemen zodat je allerlei soorten fittingen en slangmaten kunt gebruiken, ipv alleen 3/8"..
Ik denk alleen wel dat een 1/2" setup de beste resultaten zal geven omdat dat D-Tek spul - net als Danger Den - echt HiFlo spul is waar lekker veel water doorheen moet. Maargoed, ieder z'n smaak.. ;)

suc6.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

het scheelt id het een en adner bij die chilledpc, alleen jammer dat het assortiment niet zo groot is.
Toch eens kijken of ik de bestelling kan verdelen

edit: ik had eigenlijk 10/8 mm slang willen gebruiken in mijn setup, maar ga denk ik toch maar voor 1/2 inch slang; welke is de meest buigzame bij Aquatuning?

[ Voor 34% gewijzigd door sander817 op 11-07-2007 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
PVC ;)

------
Anoniem: 134214 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:58:
Heb zelf nergens last van met mn ultra...
Mis omdat mijn loop niet zo heel beperkent is...
Zou kunnen kloppen want met mn hydor had ik wat andere blokken dan nu.

Wel grappig, wat hebben jullie dan voor blokken?
Heb zelf een EK wave acetal 775 en een EK fullcoverblock voor 8800GTS.
Niet de meest beperkende blokken...
Ik heb alphacoolblokjes. Geen fullcover though. Maar mijn slang van CPU > GPU is wel 30cm lang :X Maakt een bocht van 270 graden :Y) Die trilt altijd nogal bij het opstarten. Die van de pomp naar de CPU ook. Maakt verder niet echt uit want alles zit wel goed vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolfris
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-12-2024
sander817 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 08:45:

edit: ik had eigenlijk 10/8 mm slang willen gebruiken in mijn setup, maar ga denk ik toch maar voor 1/2 inch slang; welke is de meest buigzame bij Aquatuning?
Voor de koelprestaties hoef je 1/2 niet te kiezen, dat maakt tov 10/8 niets uit. ( The impact of tubing sizes)
En Cathar over de fuzion
quote: Cathar
One thing for the Fuzion though is that a smaller ID fitting effectively creates an impingement jet ala Scott's testing, and would actually boost performance.
Zou leuk zijn: een dunner slangetje voor betere koelprestaties van een amerikaans blok. :)

Ik heb zelf ook 1/2 slangen en "dacht" dat het beter zou zijn. Binnenkort ga ik van S939 naar een cd2 systeem upgraden. Die 1/2 gaat er dan uit. Ik vind het er wel mooier uizien dan die dunne slangetjes, maar 1/2 buigt wat moeilijker en dan heb ik nog wel tygon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd, een interessant linkje. Was em ook al tegen gekomen @ XS.
Mijn persoonlijke voorkeur gewoon 10/8 PVC van innovatek.
Vooral omdat het heel buigzaam is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Én het geeft een leuk effect als een sterke pomp opstart :P Ik had bericht dat m'n slangen er waren. Pa heen gestuurd (Salland), bleek dat het een foutje was :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Laatst online: 17-05 22:30
Ik vind die 1/2" slangen een beetje lomp eruit zien, lijkt wel of je een tuinslang in je kast hebt.
Als je veel componenten hebt word het al snel te druk. Als je alleen je CPU koelt kun je natuurlijk wel beter 1/2" nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut

Jut

Bedankt Rabor voor de tip. Kan nu tenminste bij 1 shop bestellen (veel handiger).

Ga dit morgen bestellen:

MCP655 vario controller.
D-Tek Fuzion
Thermocill PA120.2
Swifftech MCRES-micro
XSPC 1/2'' slang 12 voet
2 slangpilaren G3/8'' > 1/2''
Arctic Silver 3,5gram
Fesser One 1liter x2
pakje 10 slangklemmen voor 1/2''

Totaal: 194,18 pond verzendkosten zijn 12,42 pond. Dus dan kom ik op 206,6 pond uit.

EDIT: Ja ben ik net achter. ff aan me vader gevraagd hoe je dat uit moes rekenen en kwam op 298 euro uit ongeveer. 1 pond is 1,45 euro ofzo. (zie net van jullie 1,48) met 1,5 kost het 209 euro.

Al met al nog niet duur en lekker gewoon bij 1 shop.

[ Voor 25% gewijzigd door Jut op 11-07-2007 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05 20:07
Ik vind die Chill shop in de Uk echt geweldig... ze hebben weinig... maar wat ze hebben is alleen maar goed! Zoals het hoort! Dat scheelt je zoeken en bladeren want 'shit' wil je toch niet :)
Wel jammer dat ze geen geavanceerder koppelstukken hebben zoals bij Aquatuning (die ja kan afsluiten enz). Maargoed, de verzenkosten bij Aqua zijn zo goedkoop dat dat ook niks uit maakt.

Pond is btw duurder dan de euro :+
http://www.advfn.com/p.ph...nt=206&symbol=FX%5EGBPEUR
Per 200pond moet je er ~100 euro bij doen (iets minder)
1 pond = 1.5 euro (1.48 maargoed :z)

Ik vind die D-tek Fuzion blokken er echt super raar, maar wel vet, er uit zien. Een soort mini res er voor... Heel cool.
En persoonlijk vind ik de heatsink/koelblok voor de 8800 een goede tussenstap voor mensen die niet alleen een gpu koeler willen maar een fullcover-blok te duur vinden.
Leuke oplossing.

[ Voor 12% gewijzigd door ixl85 op 11-07-2007 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-05 21:43
Een britse pond is toch wel wat meer waard dan onze euro hoor, doe maar minimaal x1,5 :+

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renumeration
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11-2024
kep ook een lian-li en 3x paste eerst ook niet maar met beetje pruts werk paste hij toch
onder het aqua computer logo zitten de oude gaten van de usb en firewire etc..
is een lian-li V600 trouwens

Afbeeldingslocatie: http://www.hondshorst.nl/1.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Renumeration op 11-07-2007 22:48 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
TEAMIKKE schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:00:
PVC ;)

------

[...]

Ik heb alphacoolblokjes. Geen fullcover though. Maar mijn slang van CPU > GPU is wel 30cm lang :X Maakt een bocht van 270 graden :Y) Die trilt altijd nogal bij het opstarten. Die van de pomp naar de CPU ook. Maakt verder niet echt uit want alles zit wel goed vast.
en waarom niet 90 graden de andere kant op :P ? pics please, met goeie veren (die ijzeren dingen, niet die van vogels) is iedere bocht mogelijk heb ik wel gemerkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
aeroxtaxi schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 00:26:
Let op!

je kunt bij Chilled PC uk geen grote bestellingen plaatsen, althans het kan wel maar dan betaal je 1000 pond verzendkosten.
Er wordt aan gewerkt..
Jut schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 22:32:
Bedankt Rabor voor de tip. Kan nu tenminste bij 1 shop bestellen (veel handiger).

Ga dit morgen bestellen:
...

Totaal: 194,18 pond verzendkosten zijn 12,42 pond. Dus dan kom ik op 206,6 pond uit.

EDIT: Ja ben ik net achter. ff aan me vader gevraagd hoe je dat uit moes rekenen en kwam op 298 euro uit ongeveer. 1 pond is 1,45 euro ofzo. (zie net van jullie 1,48) met 1,5 kost het 209 euro.

Al met al nog niet duur en lekker gewoon bij 1 shop.
Ik kom uit op € 305,40.. :X maargoed, toch nog een tientje of 4 cheaper dan bij AT..
ixl85 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 22:40:
Ik vind die Chill shop in de Uk echt geweldig... ze hebben weinig... maar wat ze hebben is alleen maar goed! Zoals het hoort! Dat scheelt je zoeken en bladeren want 'shit' wil je toch niet :)
Wel jammer dat ze geen geavanceerder koppelstukken hebben zoals bij Aquatuning (die ja kan afsluiten enz). Maargoed, de verzenkosten bij Aqua zijn zo goedkoop dat dat ook niks uit maakt.
Chilled PC: "If you have any suggestions for products you would like to see in stock email us via the "Contact Us" page and we'll try our best to get them in stock!" _/-\o_
ixl85 schreef ook op woensdag..:
Ik vind die D-tek Fuzion blokken er echt super raar, maar wel vet, er uit zien. Een soort mini res er voor... Heel cool.
En persoonlijk vind ik de heatsink/koelblok voor de 8800 een goede tussenstap voor mensen die niet alleen een gpu koeler willen maar een fullcover-blok te duur vinden.
Leuke oplossing.
Niet alleen leuk & cool, het werkt ook nog.. ;) : Afbeeldingslocatie: http://img18.imagevenue.com/loc1070/th_94629_Fuzion_GFX_122_1070lo.jpg

Bron: Hardware Canucks' 8800 GPU block Round Up; Swiftech MCW60 vs. Danger Den Full Cover vs. D-TEK FuZion GFX (duurt even voordat'ie laadt..).

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut

Jut

Heb nog 1 vraagje:

Hoe weet ik welke materialen allemaal in mijn geconfigureerde setup zitten ?

De Fuzion heeft een 100% koperen baseplate maar waarvan is de rest gemaakt ?
Zo ook de Thermocill PA120.2 welke materialen zitten hier in verwerkt ?
En de slangpilaren worden die altijd in de goede metaal uitgevoerd ?
De pomp is volledig van plastic verwacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maak je daar maar niet druk om :)
Als je normaal spul erin gooit is er eigenlijk nooit wat aan de hand.

Als je ff zelf op thermochill's site kijkt kom je er zelf wel achter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Jut schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 18:42:
Heb nog 1 vraagje:

Hoe weet ik welke materialen allemaal in mijn geconfigureerde setup zitten ?

De Fuzion heeft een 100% koperen baseplate maar waarvan is de rest gemaakt ?
Zo ook de Thermocill PA120.2 welke materialen zitten hier in verwerkt ?
En de slangpilaren worden die altijd in de goede metaal uitgevoerd ?
De pomp is volledig van plastic verwacht ik...
Wat maakt dat uit? Anti corrosie en gaan met die banaan. Als die blokken zo goed koelen maakt het me niet uit. Al zit er geitenschijt in :+
draai hier ook al 2 jaar met alu en cu in mn loop, nergens last van

Thnx rabor voor de links!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut

Jut

Oké dan ga ik nu bestellen :-)

Edit:
NIet dus. De 1000 pond verzendkosten is nog niet opgelost :( .

[ Voor 55% gewijzigd door Jut op 12-07-2007 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ixl85 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 19:32:
[...]
Al zit er geitenschijt in :+
geitenschijt eunt! :P

Kheb kant en klare meuk in en dat werkt iig top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Jut schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 20:07:
Oké dan ga ik nu bestellen :-)

Edit:
NIet dus. De 1000 pond verzendkosten is nog niet opgelost :( .
hierboven was toch 'n bericht van iemand die had gemailed, en je moet ze gewoon even daarover mailen en dan kijken ze persoonlijk naar de spullen die je wil en hoe hoog de verzendkosten worden (I)

mijn hardware staat ergens .. maar ik weet niet waar, stomme ouders die je pakketjes aannemen als je in de bios zit en je niet zeggen waar het is en dan uit eten gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Heeft er iemand ervaringen met een xx-flow en een E6600 overclocking? Ik wil weten of de xx-flow nog een beetje uit de voeten kan met een E6600. Op mijn AMD doet ie het prima iig.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Tripp schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 21:45:
Heeft er iemand ervaringen met een xx-flow en een E6600 overclocking? Ik wil weten of de xx-flow nog een beetje uit de voeten kan met een E6600. Op mijn AMD doet ie het prima iig.
Ik heb er ook een op een 3500+ waar hij goed zn werk doet.
Ik denk dat hij het nog zeker goed zal uithouden hoor.
Als je hem hebt kan je het altijd proberen, ik denk dat je nog wel versteld zal staan.
Het is niet alsof je een alu luchtkoeler van 4 jaar geleden vergelijkt met een koperen heatpipekoeler van nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Nee lijkt mij ook niet. Nu moet ik nog een manier zien te vinden om mijn toekomstige 8800GTS te gaan waterkoelen. Op mijn huidige Ati X1800XT zit een homemade waterkoelingset op. Deze bestaat uit 8 waterkoelblokjes voor het geheugen en 1 grotere voor de gpu. Dat zit met 2 plexiglazen plaatjes mooi vastgedrukt tezamen met blauwe ledjes erin :P. Maar dat was best wel veel pokkewerk. Het GPU blok kan ik gewoon weer monteren en ik denk dat dat prima werkt. Alleen het geheugen nog: Ik heb maar 8 van die watermemblokjes en er zitten er, als ik me niet vergis, 10 memory chips op de 8800GTS 640MB. Die kan ik eventueel wel met normale luchtgekoelde sinkjes doen. Volgens mij maakt het ook niet veel uit in vergelijking met waterkoeling. Nu ook de mosfets en die pga chip nog.

Alternatief is het standaard koelblok dichtkitten en dan 2 aansluitingen erop vastmaken voor de waterkoeling :').

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

...

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 134214 op 12-07-2007 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ella 👌

Daar is vraag en aanbod voor.

--goedzo :p

[ Voor 20% gewijzigd door sky- op 12-07-2007 22:58 ]

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Me sorry :P
Dacht het ook toen ik mn post terug las ;)

Ik stuur em wel een mailtje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
Pilske schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 20:55:
[...]

hierboven was toch 'n bericht van iemand die had gemailed, en je moet ze gewoon even daarover mailen en dan kijken ze persoonlijk naar de spullen die je wil en hoe hoog de verzendkosten worden (I)

mijn hardware staat ergens .. maar ik weet niet waar, stomme ouders die je pakketjes aannemen als je in de bios zit en je niet zeggen waar het is en dan uit eten gaan :P
ik heb contact met ze opgenomen en er is een deal gemaakt voor de verzendkosten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-05 21:43
aeroxtaxi schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 09:18:
[...]
ik heb contact met ze opgenomen en er is een deal gemaakt voor de verzendkosten :9
zijn de verzendkosten een beetje acceptabel? ik heb nog wat spulletjes nodig, fillport etc. Ik bestel toch liever bij een shop waarmee ik normaal kan communiceren. (m'n duits en frans zodanig weggezakt, stel je voor dat ik moet gaan RMA'en...)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
Terryb47 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 12:08:
[...]

zijn de verzendkosten een beetje acceptabel? ik heb nog wat spulletjes nodig, fillport etc. Ik bestel toch liever bij een shop waarmee ik normaal kan communiceren. (m'n duits en frans zodanig weggezakt, stel je voor dat ik moet gaan RMA'en...)
dat is acceptabel. Voor mijn hele set (cpu/vga/rad/pomp/resevoir+slangen,vloeistof enz.) betaal ik 22 pond. Het is niet echt goedkoop, maar als ik de onderdelen bijvoorbeeld in duitsland zou kopen kom ik toch 15 euro duurder uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Over de verzendkosten bij Chilled PC UK:

Wanneer je ingelogd bent zie je bij bij je boodschappenkarretje exact staan wat het weegt en wat het transport kost. Ze hanteren hiervoor de prijslijst van hun Royal Mail, maar deze gaan zoals je ziet niet verder dan 2 kg per pakketje.

De oplossing - tot vanmorgen - was dat de spullen dan over 2 (of meerdere) pakketjes zou worden verdeeld, maar, Chilled schijnt een oplossing te hebben gevonden via DHL die goedkoper is dan bv 2 pakketjes van 1½ kg via Royal Mail, & tegelijk sneller.. Dus mocht je te maken krijgen met bizarre transportkosten; stuur ze gewoon even een mailtje met wat je exact wil hebben, meteen met je adres en betaalvoorkeur, dan komt het allemaal in orde.

Maargoed, Tom van Chilled blijft voor 'ons' verder zoeken of er niet nog een betere-/goedkopere transportmogelijkheid is, en zal deze optie uiteindelijk integreren in z'n site, dus hij doet iig erg z'n best..

Wat mij betreft wel een link in de topicstart bij de shops waard.. d:)b

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
rabor schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 12:41:
Over de verzendkosten bij Chilled PC UK:

Wanneer je ingelogd bent zie je bij bij je boodschappenkarretje exact staan wat het weegt en wat het transport kost. Ze hanteren hiervoor de prijslijst van hun Royal Mail, maar deze gaan zoals je ziet niet verder dan 2 kg per pakketje.

De oplossing - tot vanmorgen - was dat de spullen dan over 2 (of meerdere) pakketjes zou worden verdeeld, maar, Chilled schijnt een oplossing te hebben gevonden via DHL die goedkoper is dan bv 2 pakketjes van 1½ kg via Royal Mail, & tegelijk sneller.. Dus mocht je te maken krijgen met bizarre transportkosten; stuur ze gewoon even een mailtje met wat je exact wil hebben, meteen met je adres en betaalvoorkeur, dan komt het allemaal in orde.

Maargoed, Tom van Chilled blijft voor 'ons' verder zoeken of er niet nog een betere-/goedkopere transportmogelijkheid is, en zal deze optie uiteindelijk integreren in z'n site, dus hij doet iig erg z'n best..

Wat mij betreft wel een link in de topicstart bij de shops waard.. d:)b
idd. hij doet erg zijn best om het beste voor je eruit te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Zo zie je maar dat mond op mond reclame altijd nog het best werkt.. Ik wacht even af tot er een oplossing is voor de verzendkosten. Heb toch geen haast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoothz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-08-2022
Anoniem: 134214 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 17:10:
Net mn king of cool geinstalleerd :P
Een Thermochill PA120.3

Wat doet dat ding het goed zeg!!!
E6600 + EK wave acetal
Orthos @ Small FTTs stress CPU.
44graden :9~

[ Voor 26% gewijzigd door smoothz op 13-07-2007 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
En er is weer update van Chilled PC UK:

"Hi Marc,

I'd love to work more closely with you and Tweakers forum to ensure you can get a good service from me (obviously I have no clue to what is being said on there :( ). We currently send a lot of shipments abroad but mostly small packets.

I now use this site http://www.p4d.co.uk/index.htm to get a quote. And for anything around 5kg to the Netherlands is about £21 which isnt too bad I suppose. This site also has a quote feature so you can get accurate quotes for the parcels yourself.

If we could work something out where you inform users on Tweakers forum to contact me first (maybe I can set up an international contact page on the shop?).
That way I can arrange the cheapest and best shipping prior to the order and set up a special "Shipping Product" for them to purchase as part of their order.

If enough orders come my way then I can maybe offer special discounts to Tweakers forum members to allow them to get better deals.

Also product suggestions are always welcome, so any suggestions you and Tweakers-members come up with i'd be happy to receive them so I can look at getting the new products.

Thanks,

Hope to hear from you soon

Tom"

Je kunt nu dus altijd zien voor welke transportkosten je (maximaal) komt te staan;

- tot 2kg kloppen de gegevens op de site (via Royal Mail)

- vanaf 2kg Parcels 4 Delivery

Maar, bij pakketten vanaf 2kg kun je het beste toch gewoon even contact opnemen met Chilled, want je weet natuurlijk niet wat voor een maat doos ze gebruiken, en mogelijk dat ze alweer een betere optie hebben gevonden..

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
@ rabor, ik heb de linkjes even toegevoegd aan de TS, ziet er interessant uit. Eens een keer wat anders dan al die Duitse shops. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Roamor schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 16:03:
@ rabor, ik heb de linkjes even toegevoegd aan de TS, ziet er interessant uit. Eens een keer wat anders dan al die Duitse shops. :)
Cheerzz M8-e ;)

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
rabor schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 15:02:
En er is weer update van Chilled PC UK:

[knip]

Je kunt nu dus altijd zien voor welke transportkosten je (maximaal) komt te staan;

- tot 2kg kloppen de gegevens op de site (via Royal Mail)

- vanaf 2kg Parcels 4 Delivery

Maar, bij zwaardere pakketten kun je het beste toch gewoon even contact opnemen met Chilled, want je weet natuurlijk niet wat voor een maat doos ze gebruiken, en mogelijk dat ze alweer een betere optie hebben gevonden..
Wat een coole gast! Die is er tenmiste echt mee bezig met het doel om de community er beter van te maken (en er zelf ook nog wat aan te verdienen).
Zoiets kan ik echt waarderen! Ik plan mn volgende upgrade rond Dec/Jan, hopelijk is ie dan nog steeds zo goed bezig :)

/edit

owwww yea!
Lage temps zijn goed, beter blok, betere rad misschien wat waterwetter, Zalman grease ipv AS5 maar nu:
nieuws: Koelpasta Innovation Cooling beter dan AS5
:9 Ben benieuwd wat de prestatie van dat spul is met een goede wc setup...

[ Voor 13% gewijzigd door ixl85 op 13-07-2007 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut

Jut

Ziet er goed uit. Vanavond geen tijd meer om hem een mailtje te sturen en morgen wss ook niet maar hij kan volgende week op een mail van mij rekenen met mijn bestelling.

Echt een goede gast als ik dat zo lees. Voor 22 pond verzendkosten kan ik nog wel bij hem bestellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Pilske schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 23:05:
[...]

en waarom niet 90 graden de andere kant op :P ? pics please, met goeie veren (die ijzeren dingen, niet die van vogels) is iedere bocht mogelijk heb ik wel gemerkt ;)
Ik had geen koppelingen meer :P Zonder veer trouwens. Ik heb wel een veer op mijn chipsetblokje-slang maar die knakt alsnog steeds :X Ik draai nu al een maand of meer met een knak in die slang.

Ik kan die foto echt nergens meer vinden! Hij zwerft wel ergens rond in 1 v/deze topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Ik ben me net ff lam geschrokken ! :| omfg ik heb dus in al m'n WC setups nog nooit 'n lekkage gehad, desondanks draai ik wel altijd eerst even 'n uurtje of 2 / 3 droog.

Nou bleek al meteen bij het vullen dat m'n reservoir lekte :| best wel kut eigenlijk want mensen die dus m'n reservoir bevestiging op de foto hebben gezien zien ook meteen dat m'n res nogal moeilijk hangt en in geval van nood (net dus) extreem moeilijk te drainen is :P

Fuck ik ben ff geschrokken, maar goed nu loopt het al bijna 'n uur goed door .. even 'n extra rubber tussen mn koppeling en res gedaan en (Y) het lekt niet meer :d

nu ben ik nog 'n beetje aan het ontluchten en eigenlijk wil ik nu naar bed .. dat doe ik denk ik ook maar, ff allemaal wc papier door de kast verspreiden en dan lekker slapen en morgen kijken of er nog iets nat is geworden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
En is ie nog nat? Hoop het niet voor je.

Idee/Vraag:
Ik heb een soort van Airco-Unit op mn kamer staan, zo'n bak die lawaai maakt met een pijp naar buiten voor de hete lucht. Nu zit hier een res in die het vocht opvangt.
Aangezien dit vocht in de lucht zit, en dus ooit verdampt is, is het schoon!

Ik was lui en had de bak 3 weken late zitten :+, het water staat dus stil.
Ik wil die unit net aanzetten maar moest dus eerst dat water weggooien (wat eigenlijk best wel een hele berg (flessen) is). En tot mn verbazing was het nog helemaal schoon. Geen algen enz....
Dus: Is dit water schoon en zou het in tijden van nood gebruikt kunnen worden voor een WC (niet dat ik dat van plan ben, de vraag sprong gewoon in me op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Neen alles is alweer droog :P

't Systeem is up and running, moet nou alleen nog alle drivers enzo installeren ... tijdrovend werkje altijd vind ik ..
Ik zal ook maar evan nog 'n paar fotos op m'n webspace pleuren voor de mensen die erin geinteresseerd zijn :P
Om ff eerlijk te zijn vond ik m'n originele koeler op m'n videokaart (PICT0058.JPG) véél mooier, maar toch maar m'n waterkoelblockje erop gezet anders heb je die ook zo mooi voor niks gekocht :P
M'n loop is zoals je kunt zien op PICT0060.JPG erg kort gebleven en gaat als volgt:

Pomp - Radiator - GPU - CPU - NB - Res - Pomp

.. ik krijg m'n fotos niet geupload, je kunt alleen nog kijken naar deze ... zal vanavond de rest nog eens probere :P

oh en @ hierboven, ik zou dat water niet gebruiken eigenlijk :P weet niet waarom maar het klinkt gewoon niet schoon genoeg eigenlijk

[ Voor 11% gewijzigd door Pilske op 14-07-2007 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

ella 👌

" Dus: Is dit water schoon en zou het in tijden van nood gebruikt kunnen worden voor een WC (niet dat ik dat van plan ben, de vraag sprong gewoon in me op) "

Voor "nood" kan je ook gewoon kraanwater gebruiken hoor, al heb ik altijd 2 nieuwe flessen extra water staan. Toch voor de zekerheid als ik het weer moet vervangen enzo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Pilske schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 18:03:

't Systeem is up and running, moet nou alleen nog alle drivers enzo installeren ... tijdrovend werkje altijd vind ik ..
-------------------
oh en @ hierboven, ik zou dat water niet gebruiken eigenlijk :P weet niet waarom maar het klinkt gewoon niet schoon genoeg eigenlijk
Drivers enz:
Voor je je computer een format geeft:
Alles downloaden dat je nodig hebt (Firefox/drivers/mediaplayers/Virusscanner enz enz enz), daarna programmafolders ctrl-c'en (de FF folder bijv, of die van thunderbird enz).

Nu heb je je computer geformat:
Display drivers als eerste (als je Nvidia hebt vergeet dan niet de Coolbits2 reg change hiermee unlock je verborgen drivereigenschappen en heb je geen alternatief proggie nodig om te clocken enz), daarna Firefox.
Je oude folder van Firefox over de nieuwe heen slepen en alles werkt perfect (reg is in takt) maar je instellingen en add-ons enz zijn nog het zelfde.
Zelfde werkt ook voor Foobar/BSplayer enz.
Die shit regelen kost een avondje en alles terug zetten minder dan een kleine middag.
Wat bij mij het langste duurt is die hele adobe suite terug zetten, die shit is altijd zo groot.

/edit
En nee, dat water wil ik ook niet gebruiken maar vroeg me af of het schoon zou zijn :+

/edit2 btw ik irriteer me dood aan de FP (frontpage). Waar is de Search heen, ik kan niet meer op mn eigen user zoeken (zoek een reactie van mezelf). :X

/edit 3 @ hieronder :D
Coolbits suckt in zoverre dat het allemaal opties zijn die al in de drivers zitten. Het enige wat coolbits doet is ze aanzetten.
Liever meer opties dan minder, je krijgt er imo wel veel voor terug om 2x te klicken.

[ Voor 15% gewijzigd door ixl85 op 14-07-2007 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

ella 👌

offtopic:
Je kan ook Portable Firefox nemen, Opera's favorieten sla je op in een .adr op een andere drive. Thunderbird kan ook portable. Drivers etc slipstream je in je install en klaar. Binnen 15 min zit je op een nieuwe windows install.. :) Btw, Coolbits suckt. ;)

offtopic:
Maar goed, dit gaat nergens meer over de laatste 1.5 / 2 pagina's, ik heb al een Topic Report gedaan maar de modjes slapen denk ik.

En nu ; ontopic. (Ja ik weet het, maar ik zie niets van moderators hiero ;p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

heeft iemand ervaring met de ventilators van deze site ?

Wil graag weten of ze lekker stil zijn :)

(misschien iemand die een IA wilt organiseren :P?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

k8skaaay schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 19:05:
offtopic:
Je kan ook Portable Firefox nemen, Opera's favorieten sla je op in een .adr op een andere drive. Thunderbird kan ook portable. Drivers etc slipstream je in je install en klaar. Binnen 15 min zit je op een nieuwe windows install.. :) Btw, Coolbits suckt. ;)

offtopic:
Maar goed, dit gaat nergens meer over de laatste 1.5 / 2 pagina's, ik heb al een Topic Report gedaan maar de modjes slapen denk ik.

En nu ; ontopic. (Ja ik weet het, maar ik zie niets van moderators hiero ;p)
Nee hoor de moderators slapen niet hiero ;) de driver discussie is idd redelijk off-topic maar over het algemeen zie ik nog een normaal goed topic :) Als er sturing nodig is doen we dat echt wel :) Hebben we geen userts voor nodig ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Apen-nootjes op 14-07-2007 20:30 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Dark0z schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 20:18:
heeft iemand ervaring met de ventilators van deze site ?

Wil graag weten of ze lekker stil zijn :)

(misschien iemand die een IA wilt organiseren :P?)
Aangezien die dingen altijd vrij lagnzaam draaien zijn ze best wel stil. Theoretisch. Ik heb er geen ervaring mee maar dat is ook de gedachte achter Noctua (i.c.m. gedraaide bladen) en die zijn echt stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Bij deze nog even 2 fototjes van m'n nieuwe WC setup :D

m'n eVGA 8600GTS superclocked, die heatsink vind ik zo mooi dat ik het eigenlijk zonde vond om 'm eraf te halen, maar het scheelde wel in de lawaaierigheid :P.

en hier is dan nog 'n foto van m'n complete setup zoals die nu ook nog draait .. zonder water want toen had ik 'm overduidelijk nog niet gevuld :P Wat 'n fiasco was dat.

Ik zal nog eens 'n keer duidelijkere fotos maken en meer detail fotos van de blokjes e.d.

Waarschijnlijk komt er binnenkort ook 'n southbridge blokje want die wordt nou toch al behoorlijk heet, temps heb ik nog niet goed kunnen meten want toen ik windows met veel moeite had geinstalled bleek dat ik de ram reepjes verkeerd op t mobo had gezet waardoor windows heeeel erg traag werd en veel hangers kreeg... dat heb ik dus verholpen en terwijl ik dit typ installed windows opnieuw :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-12-2024
Hallo mensen,

Ik ben zwaar teleurgesteld in men BigWater 745 setje.
CPU @ 1.55VCore resulteert in 42°c idle en 78°c stressed (gemeten met CoreTemp 0.95).

Nu wil ik graag een goed setje hebben die beter koelt, en liefts veel beter !

Momenteel heb ik een P35-DQ6 + E2160 @ 3.55Ghz + HD2900XT.
Nu met deze nieuwe set wil ik voorlopig alleen men CPU koelen.
Laterna koop ik mss een hele set koelblokken voor gigabyte mobo's en een R600 WC blok.
Nu is het ook zo dat ik over een maandje een Q6600 haal, en deze wil ik echt koel hebben voor te kunnen overclocken.

Nu heb ik zelf eens gekeken naar dingen maar ik kom er niet aan uit wat ik allemaal moet doen etc etc. Al de verschillende koppelingen enzo ...

Nu wou ik vragen als niet iemand hier een mooi setje voor mij kon samenstellen met een budget van 250€ ongeveer. En het liefste zo dat als ik het binnenkrijg hier dat ik alles direct kan aansluiten. Niet dat ik hier en daar iets tekort kom ofso .

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen ?
Als radiator denk ik persoonlijk dat een 240mm goed is ? Als kast heb ik een Sharkoon Rebel9 en die is zeer klein dus ik moet denk ik al zoiezo de radiator buiten de kast gaan monteren. Maar dit maakt niet veel uit.

Als iemand dus iets weet, post het maar. Zefl ga ik ook nog eens zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-05 20:40

M2M

medicijnman

430xlkod schreef op zondag 15 juli 2007 @ 12:22:
Hallo mensen,

Ik ben zwaar teleurgesteld in men BigWater 745 setje.
CPU @ 1.55VCore resulteert in 42°c idle en 78°c stressed (gemeten met CoreTemp 0.95).

Nu wil ik graag een goed setje hebben die beter koelt, en liefts veel beter !
is 78 graden stressed niet een beetje te hoog?

weet je zeker dat je je bigwatersetje goed gemonteerd hebt?

mijn op 3.2 ghz lopende E6600 op een Bigwater SE haalt onder load ongeveer 55 graden...

ow ja, by the way, onder windows je temps bekijken, kan nog wel eens... foutief zijn. Verschillende programmas die verschillende resultaten geven geeft niet echt veel vertrouwen. Het beste is, zoals al vaker naar voren is gekomen, een termometer in je pc. Daarnaast, een minder dure oplossing, is in je bios de temperatuur checken. Die is eigenlijk nog het meest accuraat

[ Voor 25% gewijzigd door M2M op 15-07-2007 12:32 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
M2M schreef op zondag 15 juli 2007 @ 12:30:
[...]

is 78 graden stressed niet een beetje te hoog?

weet je zeker dat je je bigwatersetje goed gemonteerd hebt?

mijn op 3.2 ghz lopende E6600 op een Bigwater SE haalt onder load ongeveer 55 graden...

ow ja, by the way, onder windows je temps bekijken, kan nog wel eens... foutief zijn. Verschillende programmas die verschillende resultaten geven geeft niet echt veel vertrouwen. Het beste is, zoals al vaker naar voren is gekomen, een termometer in je pc. Daarnaast, een minder dure oplossing, is in je bios de temperatuur checken. Die is eigenlijk nog het meest accuraat
Tjah zou 78°c te hoog zijn 8)7 :9 ?

De cores kunnen maxiamaal 100°c aan dus dat gaat nog wel, maar dan nog, de temps staan me echt niet aan !
Je moet wel denken, CPU loopt @ 1.55VCore met 3.55Ghz komende van 1.8Ghz ;) .
En ik weet dat die temps zeker kloppen, en in bos geeft hij ookal 40°c idle aan, stressen in de bios zelf zal niet gaan. En ja hij is goed gemonteerd.
Heb ondertusen hem eraf gehaald en Zalman Grease ertussen en draai nu 3.2Ghz met 1.4VCore en temps zijn nu al 35°c idle en 65°C stressed....
Ik vind de TT setjes dus ook echt bagger, zeker als je ziet dat ik een 120mm rad met een 240 rad heb... En nu word ook nog alleen maar de CPU gestresst, laat staan dat ik men 2900XT in de loop gooi en helemaal al als ik over een tijdje de Q6600 erin heb...

Dus weet iemand een mooi WC samenstelling voor 250€, let me know ;)

EDIT:

Momenteel heb ik dit.

Afbeeldingslocatie: http://i11.tinypic.com/638z23k.png

Met verzendkosten (54.50$) zou ik uitkomen op 265.08$ ==> 192,533411€

Is dit beetje een goed WC setje zo ? Alles is btw 1/2" binnendiameter + de juiste aansluitingen al bij elke onderdeel meegeleverd.

EDIT2:

Heb de pomp vervangen door een Koolance PMP-450 High-flow Pump (1200L/uur , 5.7M opvoerhoogte)

Prijs ligt nu op 225.217897€.

Radiator verangen door een andere die wel 1/2" ID kon, kom uit op 229.946252€

[ Voor 15% gewijzigd door 430xlkod op 15-07-2007 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Als het uit de VS komt moet je absoluut rekening houden met 19% btw over het totaalbedrag incl € 11,- douanekosten..

Dus € 230,- + € 11,- x 19% btw = ongeveer € 287,-...

Voor bijna hetzelfde geld heb je dus ook een Fuzion met 1/2" barbs, een MCP655, een Thermochill PA120.2 met 1/2" barbs, 2 flessen Feser F1, een MCRES & 7 feet 1/2" tubing.. incl transport.. ;)

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Zijn er al mensen met problemen geweest die ook hun rad aan de bovenkant wouden inbouwen, maar erachter kwamen dat hoe dan ook de PSU in de weg zat? :P Dat was bij mij namelijk wel het geval. Ik had 'm moeten draaien het rad, omdat anders de fittingen tegen de PSU kabels aangedrukt werden (was gewoon echt NO way dat ik 'm fatsoenlijk plaatsen kon).

M'n pc is wat dat betreft gewoon een kleine radiator geworden :P Stroom en je hebt warmte! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
rabor schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:15:
Als het uit de VS komt moet je absoluut rekening houden met 19% btw over het totaalbedrag incl € 11,- douanekosten..

Dus € 230,- + € 11,- x 19% btw = ongeveer € 287,-...

Voor bijna hetzelfde geld heb je dus ook een Fuzion met 1/2" barbs, een MCP655, een Thermochill PA120.2 met 1/2" barbs, 2 flessen Feser F1, een MCRES & 7 feet 1/2" tubing.. incl transport.. ;)
Leg dat eens beter uit dan :P.
Met info bij een winkel ofsoiets ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Prodigys, is niet nodig dit ;)

Maar vanwegen een beleidswijziging moet dit topic gesloten worden... Binnen nu en een half uur zullen er een aantal vervangende topics komen :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.