Ehm ik zou gewoon www.bg-computers.com mailen of ze die dingen willen opsturen via de post.
Heb ik ook wel eens gedaan...
Scheelt weer verzendkosten
Anoniem: 134214
Anoniem: 103524
Ik wou in het begin alles bij bg-computer bestellen, maar het niet hebben van iDeal vond ik een behoorlijk negatief iets en toen kwam daarbij ook nog eens dat het een ongelofelijk lelijke site is, en met die popup voor de shopping cart (wat toch wel even heeft geduurt voordat het werkte met IE7/Firefox door de popup blocker), etc. Nee, geen bg-computers voor mij. Na 15 minuten had ik het helemaal gehad op die siteAnoniem: 134214 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:23:
Ehm ik zou gewoon www.bg-computers.com mailen of ze die dingen willen opsturen via de post.
Laing DCC...Anoniem: 103524 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:47:
Kan iemand een suggestie geven omtrent een zeer krachtige pomp van bijv. laing ozid?
Anoniem: 185122
hehehe, is juist een topzaak! Misschien ziet de site er niet zo flitsend uit, maar service is werkelijk geweldig! Echt een aanrader!Da_Teach schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:00:
[...]
Ik wou in het begin alles bij bg-computer bestellen, maar het niet hebben van iDeal vond ik een behoorlijk negatief iets en toen kwam daarbij ook nog eens dat het een ongelofelijk lelijke site is, en met die popup voor de shopping cart (wat toch wel even heeft geduurt voordat het werkte met IE7/Firefox door de popup blocker), etc. Nee, geen bg-computers voor mij. Na 15 minuten had ik het helemaal gehad op die site![]()
Als je die site dan vergelijkt met bijv. een freezing hardware, of aqua tuning, etc. Wereld van verschil en gemak.
ik heb bij chilledpc ook een wc setje samengesteld maar de verzendkosten is wel erg hoog!rabor schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 14:18:
[...]
Ben ik weer..
Ik ga zelf mijn spullen bestellen bij Chilled PC UK, omdat het daar goedkoper is dan bij AT en de service perfect schijnt. Als zij iets op voorraad zeggen te hebben dan klopt dit ook, en ze zijn supersnel (2-3 dagen). Daar komt bij dat ik na 5-6x iets besteld te hebben bij AT daar gewoon niet meer wil kopen omdat het altijd langer duurt dan afgesproken, er altijd wel iets niet klopt in de bon of in de bestelling zelf, en als je ze er dan over aanspreek dan krijg je een bijdehand-arrogant antwoord terwijl ze ongelijk hebben.
Maargoed, mijn nieuwe helden zijn Chilled PC UK. Ik bespaar daar € 12,50 op de Fuzion (t.o.v. AT), en € 9,- op m'n PA120.3 (€ 6,- op jouw PA120.2). Verder hebben ze alle kleuren Feser One F1 (vloeistof - ook oranje), en na wat rondgesnuffeld te hebben wordt dit ook mijn nieuwe vloeistof - dat roze begint me nu ook echt wel de keel uit te hangen. Hier kun je onderaan een leuk filmpje zien hoe ze die vloeistof in een bak met een draaiende led-fan gieten..
En verder hebben ze XSPC 1/2" tubing, wat vergelijkbaar is met dat Masterkleer, voor £0.84 per foot, dus 12 feet (3.6576 meter) kost 15 euro...
Just a thought..
dat is op een of andere manier niet mogelijk..
[ Voor 145% gewijzigd door rabor op 10-07-2007 19:42 ]
Kepi_nl
Hi,
Could you list what you are trying to buy as the price goes on weight and once the weight goes above a certain limit the shipping calculator puts £1000 hehe.
If you give me the list of what you want to buy I can judge the shipping properly.
Thanks
Tom
[ Voor 74% gewijzigd door aeroxtaxi op 10-07-2007 18:49 ]
Heb je het over een DCC of een DDCAnoniem: 134214 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:59:
[...]
Laing DCC...
Geen twijfel over mogelijk, erg sterke pomp en lekker compact!
Welke binnendiameter hebben je slangen? De DDC's zijn bv meer geschikt voor de - relatief - kleinere binnendiameters (tot ongeveer 3/8"), voor slangen met een grotere binnendiameter (10-11mm+) zijn pompen zoals de D5 weer beter. De maat van de in-/outlets op de pomp zijn wel een goede indicator.Anoniem: 103524 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 19:07:
Heb op het moment dus een Eheim 1048 wier zonder weerstand een waterverplaatsing heeft van 600 liter p/u en het zelfde zie bij de Laing DDC-Pump 12V Ultra die ook 600 liter p/u doet..
Wekt dit nu wat op? een gelijkgestemdheid misschien?
Kepi_nl
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 134214 op 10-07-2007 20:30 ]
Ik gebruik 10/8 slangen en m'n ID is dus 1.7mm kleiner. In mijn loop zitten CPU (Heatkiller 2.0) + GPU (innovatek fullcover 7900) + NB (MIPS A8N-sli freezer) + Mosfet (MIPS A8N-sli freezer) en dat water stroomt nog hard genoeg m'n swiftech micro res in.Anoniem: 103524 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:14:
Ik heb tygon 3/8 wat een binnendiameter heeft van 9.7mm, ik heb een nb, sb, gpu en cpu te koelen. Ik zoek gewoon een erg sterke pomp die niet moeite heeft met het laten circuleren van het water in deze setup..
Het gaat me om een goede oplossing die ik zoek..Zo een DDC kan ik prima plaatsen, maar als het achteraf blijkt te zijn dat die ondermaats is zit ik weer te kijken..
[ Voor 16% gewijzigd door Pilske op 10-07-2007 20:31 ]
Even benieuwd: Hebben jullie ook dat je slangen bewegen als je pomp aangaat? Mijn slangen schokken altijd (vooral de wat langere) en dan gaan ze weer terug in positie.Anoniem: 134214 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 19:08:
Ehm niet dat ik het weet...
De Laing heeft een veel grotere opvoerhoogte
Geloof me, die laing jaagt het water er met gemak doorheen!
[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 134214 op 10-07-2007 20:45 ]
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
[ Voor 4% gewijzigd door ikbengoofy op 10-07-2007 22:30 ]
Achterop moet wel lukkenikbengoofy schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:29:
Ok. Had ik niet gezien dat het alleen het geheugen was voor de videokaart. Zal dat blokje erbij doen.
En hoeveel koppelingen moet ik dan bestellen? kan beter een hele zak vol bestellen of niet?
en die triple radiator? zou dat kunnen passen?
Hier trouwens het systeem waar het allemaal op moet. zoals je ziet niet veel ruimte...
[afbeelding]
(Mag hem wel is poetsen trouwens)
[ Voor 6% gewijzigd door ikbengoofy op 10-07-2007 23:13 ]
[ Voor 29% gewijzigd door Pilske op 10-07-2007 23:16 ]
Het kan makkelijk hoorikbengoofy schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:00:
Hoe jij het heb is prachtig. (heb ik het ook van je afgeleid uit het post je wc setup topic) maar als ik een triple radiator achterop wil hangen gaat dat niet op die manier passen. dan zou ik hem in de midden van het rad moeten vastschoeven. en dan denk ik dat ik in de knoop kom met de slangen en voeding.
[ Voor 31% gewijzigd door ikbengoofy op 11-07-2007 01:31 ]
Ja, als je met PayPal (of Visa/Mastercard) betaald wordt het automatisch & kostenloos omgerekend. Je kan het bij hun ook overmaken via een bankoverschrijving, maar ik zou het gewoon afhandelen via PayPal; de transactie is dan het goedkoopst en het snelst. Ook al heb je geen creditcard dan kun je nog steeds een geldbedrag overmaken vanaf je bank/giro naar Paypal (duurt 3-4 dagen max) en dan daarmee betalen. Dan weet je ook dat zij het geld hebben ontvangen enz. Overboekingen van en naar de UK kunnen ook nog wel eens een week tot 2 weken duren..Jut schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:00:
@rabor:
Hoe moet je bij die engelsmannen betalen ? Kun je daar gewoon met onze euro betalen ?
Cker Lekker setje, maar zoals ramius al zei, je mist het GPU-block..,ikbengoofy schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:07:
Ok dan. Even de mening van de kenners![]()
Bedankt voor de link naar Chilled PC UK. Daar zijn de prijzen een stuk goedkoper! en ben dan ook van plan daar mijn watersetup vandaan te halen.
goofy
Kepi_nl
[ Voor 34% gewijzigd door sander817 op 11-07-2007 08:55 ]
Ik heb alphacoolblokjes. Geen fullcover though. Maar mijn slang van CPU > GPU is wel 30cm langAnoniem: 134214 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:58:
Heb zelf nergens last van met mn ultra...
Mis omdat mijn loop niet zo heel beperkent is...
Zou kunnen kloppen want met mn hydor had ik wat andere blokken dan nu.
Wel grappig, wat hebben jullie dan voor blokken?
Heb zelf een EK wave acetal 775 en een EK fullcoverblock voor 8800GTS.
Niet de meest beperkende blokken...
Voor de koelprestaties hoef je 1/2 niet te kiezen, dat maakt tov 10/8 niets uit. ( The impact of tubing sizes)sander817 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 08:45:
edit: ik had eigenlijk 10/8 mm slang willen gebruiken in mijn setup, maar ga denk ik toch maar voor 1/2 inch slang; welke is de meest buigzame bij Aquatuning?
Zou leuk zijn: een dunner slangetje voor betere koelprestaties van een amerikaans blok.quote: CatharOne thing for the Fuzion though is that a smaller ID fitting effectively creates an impingement jet ala Scott's testing, and would actually boost performance.
[ Voor 25% gewijzigd door Jut op 11-07-2007 22:48 ]
[ Voor 12% gewijzigd door ixl85 op 11-07-2007 22:43 ]
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
kep ook een lian-li en 3x paste eerst ook niet maar met beetje pruts werk paste hij tochsander817 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:18:
2x120 wel, 3x niet helaas
[ Voor 16% gewijzigd door Renumeration op 11-07-2007 22:48 ]
en waarom niet 90 graden de andere kant opTEAMIKKE schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:00:
PVC![]()
------
[...]
Ik heb alphacoolblokjes. Geen fullcover though. Maar mijn slang van CPU > GPU is wel 30cm langMaakt een bocht van 270 graden
Die trilt altijd nogal bij het opstarten. Die van de pomp naar de CPU ook. Maakt verder niet echt uit want alles zit wel goed vast.
Er wordt aan gewerkt..aeroxtaxi schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 00:26:
Let op!
je kunt bij Chilled PC uk geen grote bestellingen plaatsen, althans het kan wel maar dan betaal je 1000 pond verzendkosten.
Ik kom uit op € 305,40..Jut schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 22:32:
Bedankt Rabor voor de tip. Kan nu tenminste bij 1 shop bestellen (veel handiger).
Ga dit morgen bestellen:
...
Totaal: 194,18 pond verzendkosten zijn 12,42 pond. Dus dan kom ik op 206,6 pond uit.
EDIT: Ja ben ik net achter. ff aan me vader gevraagd hoe je dat uit moes rekenen en kwam op 298 euro uit ongeveer. 1 pond is 1,45 euro ofzo. (zie net van jullie 1,48) met 1,5 kost het 209 euro.
Al met al nog niet duur en lekker gewoon bij 1 shop.
Chilled PC: "If you have any suggestions for products you would like to see in stock email us via the "Contact Us" page and we'll try our best to get them in stock!"ixl85 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 22:40:
Ik vind die Chill shop in de Uk echt geweldig... ze hebben weinig... maar wat ze hebben is alleen maar goed! Zoals het hoort! Dat scheelt je zoeken en bladeren want 'shit' wil je toch niet
Wel jammer dat ze geen geavanceerder koppelstukken hebben zoals bij Aquatuning (die ja kan afsluiten enz). Maargoed, de verzenkosten bij Aqua zijn zo goedkoop dat dat ook niks uit maakt.
Niet alleen leuk & cool, het werkt ook nog..ixl85 schreef ook op woensdag..:
Ik vind die D-tek Fuzion blokken er echt super raar, maar wel vet, er uit zien. Een soort mini res er voor... Heel cool.
En persoonlijk vind ik de heatsink/koelblok voor de 8800 een goede tussenstap voor mensen die niet alleen een gpu koeler willen maar een fullcover-blok te duur vinden.
Leuke oplossing.
Kepi_nl
Wat maakt dat uit? Anti corrosie en gaan met die banaan. Als die blokken zo goed koelen maakt het me niet uit. Al zit er geitenschijt inJut schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 18:42:
Heb nog 1 vraagje:
Hoe weet ik welke materialen allemaal in mijn geconfigureerde setup zitten ?
De Fuzion heeft een 100% koperen baseplate maar waarvan is de rest gemaakt ?
Zo ook de Thermocill PA120.2 welke materialen zitten hier in verwerkt ?
En de slangpilaren worden die altijd in de goede metaal uitgevoerd ?
De pomp is volledig van plastic verwacht ik...
[ Voor 55% gewijzigd door Jut op 12-07-2007 20:39 ]
hierboven was toch 'n bericht van iemand die had gemailed, en je moet ze gewoon even daarover mailen en dan kijken ze persoonlijk naar de spullen die je wil en hoe hoog de verzendkosten worden (I)Jut schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 20:07:
Oké dan ga ik nu bestellen :-)
Edit:
NIet dus. De 1000 pond verzendkosten is nog niet opgelost.
Ik heb er ook een op een 3500+ waar hij goed zn werk doet.Tripp schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 21:45:
Heeft er iemand ervaringen met een xx-flow en een E6600 overclocking? Ik wil weten of de xx-flow nog een beetje uit de voeten kan met een E6600. Op mijn AMD doet ie het prima iig.
ik heb contact met ze opgenomen en er is een deal gemaakt voor de verzendkostenPilske schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 20:55:
[...]
hierboven was toch 'n bericht van iemand die had gemailed, en je moet ze gewoon even daarover mailen en dan kijken ze persoonlijk naar de spullen die je wil en hoe hoog de verzendkosten worden (I)
mijn hardware staat ergens .. maar ik weet niet waar, stomme ouders die je pakketjes aannemen als je in de bios zit en je niet zeggen waar het is en dan uit eten gaan
zijn de verzendkosten een beetje acceptabel? ik heb nog wat spulletjes nodig, fillport etc. Ik bestel toch liever bij een shop waarmee ik normaal kan communiceren. (m'n duits en frans zodanig weggezakt, stel je voor dat ik moet gaan RMA'en...)aeroxtaxi schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 09:18:
[...]
ik heb contact met ze opgenomen en er is een deal gemaakt voor de verzendkosten
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
dat is acceptabel. Voor mijn hele set (cpu/vga/rad/pomp/resevoir+slangen,vloeistof enz.) betaal ik 22 pond. Het is niet echt goedkoop, maar als ik de onderdelen bijvoorbeeld in duitsland zou kopen kom ik toch 15 euro duurder uit!Terryb47 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 12:08:
[...]
zijn de verzendkosten een beetje acceptabel? ik heb nog wat spulletjes nodig, fillport etc. Ik bestel toch liever bij een shop waarmee ik normaal kan communiceren. (m'n duits en frans zodanig weggezakt, stel je voor dat ik moet gaan RMA'en...)
Kepi_nl
idd. hij doet erg zijn best om het beste voor je eruit te halenrabor schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 12:41:
Over de verzendkosten bij Chilled PC UK:
Wanneer je ingelogd bent zie je bij bij je boodschappenkarretje exact staan wat het weegt en wat het transport kost. Ze hanteren hiervoor de prijslijst van hun Royal Mail, maar deze gaan zoals je ziet niet verder dan 2 kg per pakketje.
De oplossing - tot vanmorgen - was dat de spullen dan over 2 (of meerdere) pakketjes zou worden verdeeld, maar, Chilled schijnt een oplossing te hebben gevonden via DHL die goedkoper is dan bv 2 pakketjes van 1½ kg via Royal Mail, & tegelijk sneller.. Dus mocht je te maken krijgen met bizarre transportkosten; stuur ze gewoon even een mailtje met wat je exact wil hebben, meteen met je adres en betaalvoorkeur, dan komt het allemaal in orde.
Maargoed, Tom van Chilled blijft voor 'ons' verder zoeken of er niet nog een betere-/goedkopere transportmogelijkheid is, en zal deze optie uiteindelijk integreren in z'n site, dus hij doet iig erg z'n best..
Wat mij betreft wel een link in de topicstart bij de shops waard..
Anoniem: 134214 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 17:10:
Net mn king of cool geinstalleerd
Een Thermochill PA120.3
Wat doet dat ding het goed zeg!!!
E6600 + EK wave acetal
Orthos @ Small FTTs stress CPU.
44graden
[ Voor 26% gewijzigd door smoothz op 13-07-2007 16:10 ]
Kepi_nl
Cheerzz M8-eRoamor schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 16:03:
@ rabor, ik heb de linkjes even toegevoegd aan de TS, ziet er interessant uit. Eens een keer wat anders dan al die Duitse shops.
Kepi_nl
Wat een coole gast! Die is er tenmiste echt mee bezig met het doel om de community er beter van te maken (en er zelf ook nog wat aan te verdienen).rabor schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 15:02:
En er is weer update van Chilled PC UK:
[knip]
Je kunt nu dus altijd zien voor welke transportkosten je (maximaal) komt te staan;
- tot 2kg kloppen de gegevens op de site (via Royal Mail)
- vanaf 2kg Parcels 4 Delivery
Maar, bij zwaardere pakketten kun je het beste toch gewoon even contact opnemen met Chilled, want je weet natuurlijk niet wat voor een maat doos ze gebruiken, en mogelijk dat ze alweer een betere optie hebben gevonden..
[ Voor 13% gewijzigd door ixl85 op 13-07-2007 19:46 ]
Ik had geen koppelingen meerPilske schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 23:05:
[...]
en waarom niet 90 graden de andere kant op? pics please, met goeie veren (die ijzeren dingen, niet die van vogels) is iedere bocht mogelijk heb ik wel gemerkt
[ Voor 11% gewijzigd door Pilske op 14-07-2007 18:04 ]
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Drivers enz:Pilske schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 18:03:
't Systeem is up and running, moet nou alleen nog alle drivers enzo installeren ... tijdrovend werkje altijd vind ik ..
-------------------
oh en @ hierboven, ik zou dat water niet gebruiken eigenlijkweet niet waarom maar het klinkt gewoon niet schoon genoeg eigenlijk
[ Voor 15% gewijzigd door ixl85 op 14-07-2007 19:08 ]
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Nee hoor de moderators slapen niet hierok8skaaay schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 19:05:
offtopic:
Je kan ook Portable Firefox nemen, Opera's favorieten sla je op in een .adr op een andere drive. Thunderbird kan ook portable. Drivers etc slipstream je in je install en klaar. Binnen 15 min zit je op een nieuwe windows install..Btw, Coolbits suckt.
offtopic:
Maar goed, dit gaat nergens meer over de laatste 1.5 / 2 pagina's, ik heb al een Topic Report gedaan maar de modjes slapen denk ik.
En nu ; ontopic. (Ja ik weet het, maar ik zie niets van moderators hiero ;p)
[ Voor 5% gewijzigd door Apen-nootjes op 14-07-2007 20:30 ]
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Aangezien die dingen altijd vrij lagnzaam draaien zijn ze best wel stil. Theoretisch. Ik heb er geen ervaring mee maar dat is ook de gedachte achter Noctua (i.c.m. gedraaide bladen) en die zijn echt stil.Dark0z schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 20:18:
heeft iemand ervaring met de ventilators van deze site ?
Wil graag weten of ze lekker stil zijn
(misschien iemand die een IA wilt organiseren?)
is 78 graden stressed niet een beetje te hoog?430xlkod schreef op zondag 15 juli 2007 @ 12:22:
Hallo mensen,
Ik ben zwaar teleurgesteld in men BigWater 745 setje.
CPU @ 1.55VCore resulteert in 42°c idle en 78°c stressed (gemeten met CoreTemp 0.95).
Nu wil ik graag een goed setje hebben die beter koelt, en liefts veel beter !
[ Voor 25% gewijzigd door M2M op 15-07-2007 12:32 ]
Tjah zou 78°c te hoog zijnM2M schreef op zondag 15 juli 2007 @ 12:30:
[...]
is 78 graden stressed niet een beetje te hoog?
weet je zeker dat je je bigwatersetje goed gemonteerd hebt?
mijn op 3.2 ghz lopende E6600 op een Bigwater SE haalt onder load ongeveer 55 graden...
ow ja, by the way, onder windows je temps bekijken, kan nog wel eens... foutief zijn. Verschillende programmas die verschillende resultaten geven geeft niet echt veel vertrouwen. Het beste is, zoals al vaker naar voren is gekomen, een termometer in je pc. Daarnaast, een minder dure oplossing, is in je bios de temperatuur checken. Die is eigenlijk nog het meest accuraat
[ Voor 15% gewijzigd door 430xlkod op 15-07-2007 13:31 ]
Kepi_nl
Anoniem: 58485
Leg dat eens beter uit danrabor schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:15:
Als het uit de VS komt moet je absoluut rekening houden met 19% btw over het totaalbedrag incl € 11,- douanekosten..
Dus € 230,- + € 11,- x 19% btw = ongeveer € 287,-...
Voor bijna hetzelfde geld heb je dus ook een Fuzion met 1/2" barbs, een MCP655, een Thermochill PA120.2 met 1/2" barbs, 2 flessen Feser F1, een MCRES & 7 feet 1/2" tubing.. incl transport..
Komt in ordeRoamor schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:24:
Even ter informatie: Invulling en behandeling Grote Topics aangepast
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq