Het Grote Waterkoelingstopic deel 23 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 6.913 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi,zo wou ik het precies het zelfde gaan maken ook boven op de kast aangezien ik hier ook geen plaats meer heb in de kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadmartiganL
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 19:29
Hallo!

Ben nogal nieuw als het op waterkoeling aankomt, en ik ben net van plan mijn eerste set te bestellen. Maar ik ben nogal verward door slangmaten/fittingmaten. Als ik een 3/8" slang zou gebruiken, welke internal/external diameter heb ik dan nodig op de fittings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
external diameter van je fitting moet dan ook 3/8" zijn.

3/8" is namelijk de binnendiameter van de slang als ik me niet vergis, maar waarom koop je niet gewoon 3/8" pilaren/schroefverbindingen. Weet je zeker dat je goed zit.

@Buzz_NL:

Leuk kastje, maar op de laatste foto ziet er iets heel vreemd uit, linksonderin de kast, het lijkt net alsof die hoek weggefotoshoped is ofzo :P maar op die foto van vooraf zie ik wel dat daar een of ander "ding" zit. Wat is dat ? :P
Voor de rest nette kast, nette WC setup. Hoe koelt die Apogee GTX nou ? Die komt ook in m'n nieuwe setup }) lijkt me echt 'n meesterlijk blok.

offtopic:
Vanmorgen weer de kast afgeplakt en nog 'n laagje hoogglans zwart eroverheen gedaan, dit keer is het resultaat (naar mijn mening) 'n stuk beter geworden. Zometeen 5 uur (op en neer) treinen naar het Noorden van het land en dan is die kast ook wel weer droog, kan de tape eraf en kan ik het resultaat bewonderen. Hopelijk schiet aquatuning 'n beetje op met m'n bestelling.. de betaling moet allang binnen zijn. Dan kan ik eindelijk gaan zagen in m'n kast *O*

[ Voor 65% gewijzigd door Pilske op 19-06-2007 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_NL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 13:26
Ik vermoed dat je de 12cm fan bedoelt inclusief shroud bedoelt

De GTX en Liang heb ik bij Petratechshop vandaan en orthos stressed zit er 40c verschill tussen de stockkoeler :*)

op 1.55vCore is de CPU temp in Asus probe II idle 27c, orthos blend stressed 49c
(max temp was met 1.75vcore, 61c orthos stressed)

Kast orgineel
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/usersys/large/000698-2.jpg

Dit is die 12cm fan
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/usersys/large/000698-5.jpg

Nog even een plaatje van de bovenkant
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/usersys/large/000698-15.jpg

Bvk heeft voor geintreseerd ook nog een humoristisch filmpje geschoten hoe ik me vinger meerdere keren verbrand met het cable sleeven 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Buzz_NL op 19-06-2007 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Dat moet je ook met een föhn doen ;)
Mooie setup!
Als hij af is post dan wat plaatjes in het [WC] Het grote post je WC systeem topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 08:29
Ik heb sinds 2 weken een Cooler Master Centurion kast op de kop getikt, niet letterlijk natuurlijk. Deze beslissing heb ik genoemen nadat ik bedacht heb dat ik mijn WC setup wil gana uitbreiden van de zomer. Een stuk of 5 of 6 waterblokken zitten in de planning.
Nu ben ik dus aan het meten gegaan en het zou ideaal zijn om de pomp ook mooi weggewerkt te krijgen. Nu ben ik voorzien door een Hydor L20. Dit is wel een leuk pompje maar ik vind toch de flow aan de lage kant. Als het niet anders is houd ik deze. Maar het liefst koop ik een Laing pompje. Standaard is de hoogte 38mm, maar kan iemand mij misschien vertellen, door het op te meten, hoe hoog deze pomp met Plexi Alphacooltop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_NL
Als je een paar plaatje naar bovenkijkt zie dat een liang makelijk in 2 5,25 slots past.

maar de liang is zelf
62 x 62 x 38 mm

De top is
80 x 80 x 25 mm

Wat je niet moet vergeten is de omvang je slangpilaar/aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 21:28:
Hoi :)

Ik heb een qx6700 op 3,2 ghz draaien met een Zalman 9500LED koeler 75c 100% load.
Ik ben klaar om waterkoeling te proberen, mijn oog is gevallen op de Asetek Waterchill External.
In mijn geval wil ik het houden op waterkoeling voor de cpu en de rest met lucht.
Reviews van luchtkoelers zijn voor mij eenvoudig te doorgronden echter loop ik een beetje vast met de reviews van waterkoelingsets.
Wat is op dit moment de beste externe waterkoeling oplossing?

Of moet ik niet denken aan externe sets voor die qx6700 en moet ik alles intern plaatsen.
In dat geval hoor ik graag van jullie (mocht iemand bereid zijn) wat ik het beste aan kan aanschaffen.
Het is namelijk erg lastig om goed waterkoeling advies te krijgen...

Mijn dank is groot :>
Niemand? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_NL
1. Wat is je budget?
2. Wat is je doel?(ga je OC'en of wil je stilte)
3. Ben je handig?

Als vraag 3, ja is ken je relatief low-budget oplossingen bedenken(aka Alto radje of een flinke rol koper, tuin slang van de buurman ;) )

Waarom de keuze voor extern?

Maar imho bezuinig niet op je blokjes of pomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buzz_NL schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 17:21:
1. Wat is je budget?
2. Wat is je doel?(ga je OC'en of wil je stilte)
3. Ben je handig?

Als vraag 3, ja is ken je relatief low-budget oplossingen bedenken(aka Alto radje of een flinke rol koper, tuin slang van de buurman ;) )

Waarom de keuze voor extern?

Maar imho bezuinig niet op je blokjes of pomp
Budget is 500 euro, tenzij er echt iets beters te krijgen is of als het echt nodig is qua waterkoeling voor alleen CPU.
Mijn doel is om de 3,2ghz die ik nu heb te behouden met een lagere temp (zit nu op 79c 100% load).
Ik wil toch wel naar de 60c toe als het kan al dan niet lager zodat ik nog wat verder kan oc'en.
Ik ben redelijk handig (ik kan wel wat in elkaar zetten).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2007 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
Buzz_NL schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 17:00:
Als je een paar plaatje naar bovenkijkt zie dat een liang makelijk in 2 5,25 slots past.

maar de liang is zelf
62 x 62 x 38 mm

De top is
80 x 80 x 25 mm

Wat je niet moet vergeten is de omvang je slangpilaar/aansluiting
Dat word dan geen plexi top erbij. Op de plaatst waar ik deze wil hebben is daar geen ruimte voor. ik heb hoogstens 42mm te besteden. Maar toch bedankt voor de informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Uhm, de top komt in plaats van de normale bovenkant he...
Net gemeten: top + laing = 4.5 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo mijn thermochill is binnen :D
Staat nu in de azijn te weken... :*)
Volg de xtremesystems manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_NL
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 17:52:
[...]

Budget is 500 euro, tenzij er echt iets beters te krijgen is of als het echt nodig is qua waterkoeling voor alleen CPU.
Mijn doel is om de 3,2ghz die ik nu heb te behouden met een lagere temp (zit nu op 79c 100% load).
Ik wil toch wel naar de 60c toe als het kan al dan niet lager zodat ik nog wat verder kan oc'en.
ohhh daz een mooi bedrag ;)
Blokje - Dtek Fusion of Swiftech Apogee GTX
Pomp - Liang DDC
Rad - is afhankelijk van de ruimte die je hebt maar met een Thermochill of Black Ice heb je in iedergeval kwaliteit
Res - ook weer afhankelijk van de ruimte, maar de Swiftech MircoRes bevalt me errug goed.

8 inschroefverbindingen G1/4 - 8/1,6mm
4 meter Tygon 8/1,6mm slang
misschien nog wat klein grut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 12:32
Dit is ook een erg nuttig topic:

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=75873

De Apogee GTX zou ongeveer 1c beter presteren dan de GT maar als ik het zo zie is de GT wat meer toekomstgericht. De GTX past volgens mij puur en alleen op S775 maar de GT heeft tig verstel gaatjes. Die zou je dus imho ook voor latere wc setups kunnen gebruiken.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:53:
Zo mijn thermochill is binnen :D
Staat nu in de azijn te weken... :*)
Volg de xtremesystems manier...
Zou je eens willen posten of dit een beetje goed werkt? Mijn pomp kan ook wel een schoonmaakbeurt gebruiken straks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 10:25
en hoe je dit precies doet :) ... ik krijg er binnenkort namelijk ook eentje binnen

30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, nou viel wel mee hoor.
Is gewoon dat ding spoelen met water en azijn...
Dit is het exacte recept:

1. Flush the radiator with distilled water. I suggest getting 2-3 2.5gallon jugs and just start pouring about 2.5-3gallons of distilled through the rad.
2. Pour Distilled or De-Ionized water into radiator. - Pour until full, drain and repeat. Shaking the radiator when it is half full of water will help. Repeat this 3-5 times.
3. Following the same procedure as in step 2, repeat with vinegar.
4. Fill the radiator with vinegar, and let it sit for appx. 1 hour.
5.Flush the radiator, following the procedure of step 2. Repeat Step 3 as well.
6.Repeat Step 4.
7.Repeat Step 2.

http://xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=54331

Zowiezo is XS een goede plek om rond te neuzen.
Er staat wat meer info als bv hier of GoT...
Wel engels, maar dat moet geen probleem zijn lijkt me ;)

Heb zelf niet echt gemerkt dat er zooi uitkwam, heb ook nog met net niet kokend gedestileerd water gespoeld.
Mijne was trouwens nieuw he, niet gebruikt ;)

Het is nu wachten op mn swiftech micro reservoir...
Dan kan ik het spul gaan inbouwen :D

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2007 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Denk alleen niet dat je azijn echt moet laten weken in een pomp :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 09:51:

Heb zelf niet echt gemerkt dat er zooi uitkwam, heb ook nog met net niet kokend gedestileerd water gespoeld.
Dan had je dus ook normaal water kunnen laten koken natuurlijk. ;) Overigens staat er wel een schoonmaakstukje in de TS (verschilt niet veel van deze), maar ik zal het linkje er ook even bij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Nah ik hem een Eheim 1000 en er zit wat aanslag in. Mss kan ik het er ook wel gewoon afhalen met een tandenborstel oid. Ik verzin wel wat ;) Bedankt voor de info iig.

Nu nog pic's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Het scheelt ook veel dat je pompjes makkelijk uit elkaar kunt schroeven en dat je daarna overal goed bij kunt. Bij rads en gesoldeerde blokjes zul je toch geduldig moeten spoelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03:13
Hallo,

Ik heb het volgende systeem watergecooled met een Alphacool XP Bold voor de cpu, en een full cover blok voor de 7900GTO, icm een 240 Rad en 1200 L/h pomp:

Intel Core 2 Duo E4300
2x 1gb OCZ PC6400 + 2x 512mb PC6400
Asus P5B (non-deluxe)
MSI 7900GTO
40GB IDE schijf (gaat er waarschijnlijk uit)
250GB Sata schijf
Sata brander

Op het moment zit het in een standaard brakke kast, met de hardeschijven in een apart kastje van mdf eronder.
Ook gebruik ik nog 2x een 350w no-name voedingen om het zooitje aan te houden.

Nu wil ik gewoon naar een systeem met 1 voeding, waarbij het allemaal in 1 kast past.
Na wat zoeken kom ik bij de Arctic Silentium T3/4/5 (Pro versies) die ik wel mooi vindt, past binnen mn budget en beschikken over een 500Watt voeding.

Nu is mijn vraag of er genoeg plek is in de Silentiums om al mijn onderdelen in kwijt te kunnen.
Dus als iemand ervaring heeft met deze kasten icm watercooling zou ik het graag horen.

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Moet passen hoor.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
Als ik het goed begrijp zit de voeding vooraan, op de bodem, en is de gehele bovenkant dus vrij.
Lijkt me dat het rad daar dus makkelijk moet passen met eventueel een klein reservoir.
De pomp is wel van redelijk formaat, dus ik hoop dat ik die ergens kwijt kan.

Ik bedenk me net dat er ook nog een tv-kaart bij in moet, en misschien een geluidskaart.
En ik las in een ander topic dat men deze kast wat aan de kleine kant vinden, vandaar.
Ga het denkik maar gewoon proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Dacht dat die cases enorm rot te modden waren :P waar wil je de 240'er kwijt?
Overwoog em wel eens voor me 2e pc maar de voeding is slecht uitwisselbaar, dat hield me tegen. maar de prijs is wel weer aantrekkelijk in combinatie met zo'n voeding, alternatief is lastig te vinden ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
BertusB404 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 11:45:
Hallo,

Ik heb het volgende systeem watergecooled met een Alphacool XP Bold voor de cpu, en een full cover blok voor de 7900GTO, icm een 240 Rad en 1200 L/h pomp:

Intel Core 2 Duo E4300
2x 1gb OCZ PC6400 + 2x 512mb PC6400
Asus P5B (non-deluxe)
MSI 7900GTO
40GB IDE schijf (gaat er waarschijnlijk uit)
250GB Sata schijf
Sata brander

Op het moment zit het in een standaard brakke kast, met de hardeschijven in een apart kastje van mdf eronder.
Ook gebruik ik nog 2x een 350w no-name voedingen om het zooitje aan te houden.

Nu wil ik gewoon naar een systeem met 1 voeding, waarbij het allemaal in 1 kast past.
Na wat zoeken kom ik bij de Arctic Silentium T3/4/5 (Pro versies) die ik wel mooi vindt, past binnen mn budget en beschikken over een 500Watt voeding.

Nu is mijn vraag of er genoeg plek is in de Silentiums om al mijn onderdelen in kwijt te kunnen.
Dus als iemand ervaring heeft met deze kasten icm watercooling zou ik het graag horen.
Ik heb een Silentium case hier staan en er zit ook watercooling in. Ik zal even voor je kijken hoeveel ruimte deze heeft. Zelf heb ik er 1x 120mm rad in en dat past gewoon goed. Alleen een dubbele 120mm rad gaat denk ik wel moeilijk worden.
Ik weet niet hoelang jouw DVD-speler(s) zijn.

Maten:

De kast is ongeveer 43cm lang. Hierbij heb ik de uitstekende DVD-rom speler meegerekend. Mits jij dus korte DVD-rom speler(s) hebt en een zeer compacte rad moet dit heel misschien gaan lukken mij dunkt.
Mijn korte DVD-rom speler is 17CM. 43-17=26CM. Daar zijn de IDE kabel en molex nog niet bijgerekend. Het word dus passen en meten denk ik.

Ik zie net dat jij 1 brander hebt. Hoe dik is je rad? Anders kun je deze denk ik een klein stukje in de bay door laten lopen. Zonder de bovenste DVD-speler heb je namelijk 5CM ruimte om de rad te plaatsen van top naar bovenkant van je brander. Dan is het nog de vraag of jij de fans erop kan monteren. En ook dien jij de standaard 2x 80mm fans aan de achterkant van de Silentium te verwijderen.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

[ Voor 11% gewijzigd door The Godsha op 20-06-2007 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 17:52:
[...]

Voor iets meer dan de helft heb je al het beste van het beste:

AquaXtreme MP-05 SP Limited Edition Universal Delrin (€ 70,99 AquaTuning)
Black Ice GT Stealth XFlow 240 (€ 44,90 AT)
Laing D5 Variomatic / MCP655 (€ 109,90 AT / € 69,50 OpenJL.fr)
Swiftech MCRES-MICRO (€ 19,99 AT / € 17,- OpenJL.fr)
3 mtr Tygon + 2x 1/2" fittingen (AT) + 2x transport = € 272,50 (óf € 288,12 alleen Aquatuning ;) )
Voor montage res buiten de kast evt een Swiftech Radbox = € 19,99

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 18:02
Op advies van Vandread even deze post verplaatst naar een ander topic.

De setup van mijn pa (door mij gedoneerd).

Link: Jfwiet in "[WC] Het grote post je WC systeem topic"

[ Voor 133% gewijzigd door Jfwiet op 20-06-2007 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
rabor schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:52:
[...]
Voor iets meer dan de helft heb je al het beste van het beste:
Ik weet niet hoe je erop komt maar dat is niet het beste van het beste.
Een D-tek Fuzion & een thermochill zullen veel beter zijn ;)
Kijk eens op sxtremesystems.org ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

offtopic:
'Het beste van het beste' bestaat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Het beste van het beste: heb je zelf uitgekozen.. daarvoor heb je alle reviews nagekeken welk CPU blok het beste koelt bij welke temperaturen en voor welke processor typen het blok precies geschikt is. Voor het beste van het beste heb je ook 'n radiator in combinatie met een aantal fans uitgekozen die perfect de hitte af kunnen voeren én je hebt de radiator gekozen op basis van de af te voeren hitte en de buffer werken (snelle temperatuur stijging in korte tijd) van de radiator.

Nouja rabor raadt 'n mooi systeem aan, die radiator kan nog 'n BIGTX of 'n BIX worden, maar dan zit je al te overkillen denk ik, je zou 'n OCed CPU denk ik ook met 'n BIX120 of 'n BIGTX120 kunnen koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
The Godsha schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 13:12:
[...]
Ik zie net dat jij 1 brander hebt. Hoe dik is je rad? Anders kun je deze denk ik een klein stukje in de bay door laten lopen. Zonder de bovenste DVD-speler heb je namelijk 5CM ruimte om de rad te plaatsen van top naar bovenkant van je brander. Dan is het nog de vraag of jij de fans erop kan monteren. En ook dien jij de standaard 2x 80mm fans aan de achterkant van de Silentium te verwijderen.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.
Heb het net even opgemeten:
Mijn rad is inclusief fans 5,5 cm dik en 27,5 cm lang.(Black Ice Pro II)
In mijn huidige kast past het precies in 1 bay + een beetje tot aan de bovenkant zegmaar.

De dvd brander is 17.5 cm lang.
In de kast waar het nu in zit past de radiator precies tussen de voeding en de voorkant, met aan beide kanten nog een beetje ruimte over, deze kast is ongeveer 46cm diep.

Ik heb de Arctic Silentium T5 Pro besteld, ik hoop dat het gaat passen, anders moet ik iets anders verzinnen.
Radiator in de kast en fans erbuiten, of andersom, is niet al te moeilijk af te werken denkik.
Misschien is het een idee om de radiator op de bodem te plaatsen, ookal lijkt me dit geen ideale situatie.

Ik kijk wel hoever ik kom, en zal uiteraard posten hoe het gelukt is.

Bedankt voor je reactie. _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door BertusB404 op 20-06-2007 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
Weer ff bezig geweest: Heb nu een 10w laing erbij die alleen de HHD`s koelt,, :P
en later de north en southbridges erbij gaat koelen.
Dat pompje is echt zoooo stil, daar ik dus ook de 18w versie heb.

Het grote voordeel van die HDD koelers is dat ze in rubbertjes in de behuizing hangen, en verder
nagenoeg dichte ruimte zitten. Stofvrij en stil dus.

Heb voor nood een mini resevoirtje in mekaar geflanst,
en even een dual rad erbij gelegd op de bodem,
welke vervangen gaat worden door een mini radje 92mm of 120.

Afbeeldingslocatie: http://img147.imagevenue.com/loc660/th_82143_20062007105_122_660lo.jpgAfbeeldingslocatie: http://img151.imagevenue.com/loc1116/th_82151_20062007112_122_1116lo.jpgAfbeeldingslocatie: http://img168.imagevenue.com/loc405/th_82158_20062007113_122_405lo.jpgAfbeeldingslocatie: http://img139.imagevenue.com/loc451/th_82161_21062007122_122_451lo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img12.imagevenue.com/loc1116/th_82166_21062007125_122_1116lo.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door JohnB op 21-06-2007 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn DCC Ultra hoor ik echt niet hoor :|
Helemaal niks :)

Tip, duw die slang ff wat verder over die aansluitingen heen en zet ze vast iets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Laatst online: 05-07 23:11
Wat zijn je temps van je 2900XT op WC ? En worden je mem chippies niet erg warm nu ?

Overigens heb ik een vraag voor de rest.
Welke cpukoelblok is beter voor mijn TT WC setje ?

Afbeeldingslocatie: http://www.performance-pcs.com/catalog/images/products/11712_01.jpg

Alphacool NexXxoS XP Bold HIGHFLOW Socket 775 Water Block

Afbeeldingslocatie: http://www.performance-pcs.com/catalog/images/products/Wave-LGA775_EK_01.jpg

EK-Wave 775 CPU Water Block

Afbeeldingslocatie: http://www.performance-pcs.com/catalog/images/products/zm_wb4_01.jpg

Zalman WB4 Gold Plated CPU Water Block

Afbeeldingslocatie: http://www.performance-pcs.com/catalog/images/large/products/TDX_775_t_LRG.jpg

Danger Den Copper TDX Block for Intel 775

Prijs maakt niet zoveel uit, het gaat er mij alleen om dat de CPU koeler word en dat de flow niet verstoord word van men setup.
De pomp heeft een verplaatsing van 450L/uur, en max hoogte 2.10M .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een EK wave acetal 775.

Heb niet het idee dat het een flowkiller is, doet bij mij iig prima :D
Alleen zit wel een DCC Ultra voor, wat wel een monster van een pomp is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:03:
Ik heb zelf een EK wave acetal 775.

Heb niet het idee dat het een flowkiller is, doet bij mij iig prima :D
Alleen zit wel een DCC Ultra voor, wat wel een monster van een pomp is...
In mijn persoonlijk opinie lijkt die Zalman en Danger Den wel goed te zijn voor mijn setupje.

Die Zalman omdat hij zoveel koelribben precies boven de core heeft, en die Danger Den omdat hij zo een kleine inhoud heeft waardoor het water snel in en uit is....

Dus ik weet het niet, daarom vraag ik het aan jullie :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
430xlkod schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 09:41:
[...]

Wat zijn je temps van je 2900XT op WC ? En worden je mem chippies niet erg warm nu ?
Memchips worden helemaal niet zo warm meer.
Voldoende airflow en zie je fannetje onder? Draait heel langzaam maar meer dan voldoende zo.
Ook toen kamertemp 30C was.

De temp max is onder de 55C (AMDGPUClockTool) ook toen het zo heet was laatst.
Omgevingstemp iets hoger.
Nu met kamer temp 25 wordt gpu core max 44C.

@Ramius23 :

De slangen zitten vaster off corse, was op de foto zo.
En ja, de ultra is ook til, maar de 10w echt stiller hoor.
Zit ook met pc naast me op bureau, en hier hoor je een mug op kilometer afstand (polder).

[ Voor 3% gewijzigd door JohnB op 21-06-2007 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
430xlkod schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 11:23:
[...]
In mijn persoonlijk opinie lijkt die Zalman en Danger Den wel goed te zijn voor mijn setupje.
DD heeft flow nodig, die valt eigenlijk af....
Zalman heb ik het gewoon niet op, maar wil je persee een doorzichtige top?
De alphacool zegt het zelf al.. high flow.
Maar kijk eens naar de Alphacool NexXxoS XP (Bold), die staat erom bekend ook met weinig/medium flow prima te presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
WinnieXX schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 12:20:
[...]

Memchips worden helemaal niet zo warm meer.
Voldoende airflow en zie je fannetje onder? Draait heel langzaam maar meer dan voldoende zo.
Ook toen kamertemp 30C was.

De temp max is onder de 55C (AMDGPUClockTool) ook toen het zo heet was laatst.
Omgevingstemp iets hoger.
Nu met kamer temp 25 wordt gpu core max 44C.

@Ramius23 :

De slangen zitten vaster off corse, was op de foto zo.
En ja, de ultra is ook til, maar de 10w echt stiller hoor.
Zit ook met pc naast me op bureau, en hier hoor je een mug op kilometer afstand (polder).
Men mem chipp's worden behoorlijk warm met 2 80mm fan's er op :(
Voor de rest zijn die core temps wel van te smullen >:)
Word toch ook nog WC mijn kaartje dan :9
Vandread schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 12:37:
[...]

DD heeft flow nodig, die valt eigenlijk af....
Zalman heb ik het gewoon niet op, maar wil je persee een doorzichtige top?
De alphacool zegt het zelf al.. high flow.
Maar kijk eens naar de Alphacool NexXxoS XP (Bold), die staat erom bekend ook met weinig/medium flow prima te presteren.
Nee hoe hij uitziet maakt niet veel uit, moet natuurlijk geen lelijk ding zijn. Als hij maar beter presteert dan deze 'standaard' koeler van TT zelf ;)

Ik zal eens kijken naar die Alphacool NexXxoS XP (Bold), had ik overigens wel al eens gezien en gelezen maar weet er niet veel van af 8)

Bedankt alvast ;)

EDIT:

Ik denk dat het de Alphacool NexXxoS XP (Bold) word :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.technic3d.de/reviews/alphacool/3.PNG

[ Voor 4% gewijzigd door 430xlkod op 21-06-2007 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

wie in nederland levert dat EK spul?
welke shop levert het meest complete aanbod?
Aangezien ik wat spullen uitgezocht heb, maar dat bijna altijd moet spreiden over 2 of meer winkels

CPU block: Swiftec Apogee GTX
GPU block: Swiftec MCW60
Radiator: ThermoChill PA 120.3
Pump: Laing DCC-2 with Alphacool top
Reservoir: EK-Multi option RES 150
Fillport: Dangerden Delring
Fittings: Ek HighFlow
Fans: Sharkoon Silent Eagle

of iemand moet goede alternatieven weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
OK ok, beste van het beste is wat overdreven.. ik was gisteren ook nog geen 20 uur uit narcose & op zware pijnstillers, dus ja.. de Thermochill's zijn de beste en duurste, maar de Fuzion beter dan de MP-05 SP Limited Edition? Ik denk zelf van niet. In de meeste tests koelt de MP-05 SP Limited Edition nl beter dan de Apogee GT, en de Apogee GT is weer in een nek-aan-nek-strijd verwikkeld met de Fuzion.. Maargoed aangezien elke setup weer andere resultaten oplevert ga ik het lekker zelf uittesten; na de vakantieperiode ga ik weer een nieuw systeempje bouwen en dan koop ik ze allebei en hou ik gewoon het blokje dat het beste koelt..

Iig, voor € 300,- kun je dus het allerbeste kopen om een cpu te koelen met water.. ;)

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
Is er hier toevallig iemand die een NB Blokje op de chipset heeft zitten van een Asus P5B? (niet de Deluxe)
De standaard heatsink zit namelijk vast aan vier ringetjes op het moederbord.
Zal ff een fototje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Daar worden vaak haakjes voor gebruikt:
http://ekwaterblocks.com/...ath=21_32&products_id=129
Zoek naar intel chipset koelblokjes.
Afbeeldingslocatie: http://ekwaterblocks.com/shop/images/NB4-intel_2.jpg

@sander817
EK reseller in nederland:
http://www.bg-computers.com/
Maar die verkoopt natuurlijk geen swiftech of thermochill :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
Foto's zijn dus niet meer nodig :p
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Vandread schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:33:
Daar worden vaak haakjes voor gebruikt:
http://ekwaterblocks.com/...ath=21_32&products_id=129
Zoek naar intel chipset koelblokjes.
[afbeelding]

@sander817
EK reseller in nederland:
http://www.bg-computers.com/
Maar die verkoopt natuurlijk geen swiftech of thermochill :P
Ooohw zo moet dat! Ik had ook zo'n consructie bij mijn chipsetwaterblok maar ze hadden de verkeerde geleverd. Dus ik snapte er al niks van hoe dat weer moest aangezien ik geen haken had maar gaten in me mobo. Dan zou het immers het mobo raken en dan moet niet. Dus ik heb die haken geisoleerd van het mobo met behulp van wat smalle slang. Vervolgens gaten geboord in het blokje zelf en toen maar vast zetten 8)7 Het werkt wel perfect overigens.

Waarom ik het blokje niet heb geruilt? Anders moest ik weer 3 week wachten. Overigens best hard spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
sander817 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:48:
welke shop levert het meest complete aanbod?
Aangezien ik wat spullen uitgezocht heb, maar dat bijna altijd moet spreiden over 2 of meer winkels

CPU block: Swiftec Apogee GTX
GPU block: Swiftec MCW60
Radiator: ThermoChill PA 120.3
Pump: Laing DCC-2 with Alphacool top
Reservoir: EK-Multi option RES 150
Fillport: Dangerden Delrin
Fittings: Ek HighFlow
Fans: Sharkoon Silent Eagle

of iemand moet goede alternatieven weten :)
Hey, zelfde setup als lasse.j5.. ;)

Volgens mij heeft aquatuning alles van je lijstje behalve die Sharkoons.. maar ze hebben wel weer Noctua's & Papsten. De 1/2" EK-fittingen verkopen ze trouwens alleen als set, dus bij Anschlüsse >> Anschluss Sets.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

yep :)

leek mij een erg goede keuze
edit: toch niet helemaal, aangezien de mcw60 niet op mijn 7600GT past
iemand een alternatief? Op aquatuning.de staan er een paar, maar dat zijn nou niet echt de mooiste :)

[ Voor 69% gewijzigd door sander817 op 22-06-2007 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje;

een collega van mij heeft nu een Alphacool NexXxoS GP1X-A ATI 8xx op zijn ATI X850XT zitten.
Hij gaat die kaart binnenkort vervangen omdat hij naar PCI-E overschakeld,.. en zou het blokje graag willen herbruiken op een 8600GT kaart.

Iemand hier ervaring mee of dat gaat passen,.. kan je voor dat blokje al andere bevestigsplaatjes afzonderlijk krijgen :?

Het betreft volgend blokje;
http://www.alphacool.de/p...xxos-gp1x-a-ati-8xx:.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
8600GT heeft niet altijd dezelfde layout qua gaten...
Begrijp ik hieruit:
http://www.thermalright.c...faq_hr03_on_8600_8500.htm
Dus is even afwachten, gok dat het zo 1 op 1 niet past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ben eigenlijk helemaal nog niet thuis in Water Cooling maar na zo'n 3 weken dag (en vooral nacht) UREN lang te surfen, lezen, vergelijken ... (oa met dank aan deze topic!) ben ik er van overtuigd dat ik echt wel de stilte van waterkoeling zal kunnen appreciëren ... So, here we go:

Ik zou echt passief willen koelen (zoals ik al zei: STILTE!) en toch nog aardig wat kunnen OC'en ...

Huidig systeem (verder genoemd: het opstijgende vliegtuig ):

Asus A8R32-MVP
2 x 1 GB OCZ
2 x 500 GB WD
ATI X1950 XTX
DVD-ROM
DVD-RW DL
Cardreader 3.5"
Floppy 1.44

zou dit als volgt willen koelen:

* CPU: D-TEK Fuzion 1/4"
* Pomp: Laing DDC-1 + RT (600l/h)
* Pomp behuizing (om ze dus stil te krijgen): Watercool Silentstar DDC-box
* Reservoir: 2 x Thermaltake Airtrap Water Tank CL-W0009 1/4" - vooral voor het zicht dan en
omdat ik niet veel plaats heb in mijn case
* GPU: EK-FCX1800 Acetal 1/4"
* HDD's: Watercool Silentstar HD-Dual
* Radiator: Mo-ra 2 Pro 1/4"

Nog enkele vraagjes waar ik toch nog mee zit:

* Voldoet deze setup om passief te koelen (dus helemaal ZONDER fans)?
* zijn er voor dit mobo eventueel ook NB coolers (ik kan er niet meteen vinden, ook niet na hard
zoeken) ... is dit eigenlijk nodig?
* Zijn er betere alternatieven?
* Is die pomp wel krachtig genoeg gezien de enorme radiator?

Alvast bedankt,

Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:33:

Nog enkele vraagjes waar ik toch nog mee zit:

* Voldoet deze setup om passief te koelen (dus helemaal ZONDER fans)?
Een enkele goed geplaatste intakefan is nooit weg, omdat je mobo een briesje in de kast niet erg zal vinden.
* zijn er voor dit mobo eventueel ook NB coolers (ik kan er niet meteen vinden, ook niet na hard
zoeken) ... is dit eigenlijk nodig?
Heeft dit bord niet al een passief NB-blok? Dus nodig is het niet, omdat hij al stil is. Om op het vorige stuk terug te komen, vaak maken deze passieve blokken gebruik de flow die de CPU koeling veroorzaakt, dus ik zou toch aan de airflow in je kast denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft inderdaad een passief NB-blok ... weet enkel niet of dit voldoet (blijkbaar wel dus). OK, voor dat beetje airflow wil ik eventueel nog 1 of 2 superstille fans (wel maar van 80, heb geen 120) zetten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:51:
heeft inderdaad een passief NB-blok ... weet enkel niet of dit voldoet (blijkbaar wel dus). OK, voor dat beetje airflow wil ik eventueel nog 1 of 2 superstille fans (wel maar van 80, heb geen 120) zetten ...
Als ik ervan uitga dat je voeding (hier zit immers ook een outtakefan in) hoog achterin zit, dan kun je waarschijnlijk volstaan met een intakefan onderin aan de voorkant.

En wat ik ook altijd doe, is alle PCI afdekplaatjes verwijderen aan de achterkant. Hoe effectief dat is weet ik niet, maar voor mijn gevoel helpen alle beetjes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb niet echt meer erg veel slots vrij ... VGA=dubbel, eentje voor de firewire, eentje voor de gameport en eentje voor de extra USB's ... dus nog 2 vrije poorten ...

Maar die rad zou dus echt wel moeten volstaan om passief te koelen? Ik lees in vele fora dat passief koelen een illusie is, vandaar ... maar van deze kan ik eigenlijk geen enkele serieuze review terugvinden ...

Enkel een intake fan dus, iets in de aard van Sharkoon Silent Eagle 1000 of 2000? Zijn in ieder geval stil (respectievelijk 8.9db en 17.8db, voor respectievelijk 11.3 CFM of 22.7 CFM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:10:
Maar die rad zou dus echt wel moeten volstaan om passief te koelen? Ik lees in vele fora dat passief koelen een illusie is, vandaar ... maar van deze kan ik eigenlijk geen enkele serieuze review terugvinden ...
Het is een illusie omdat je altijd airflow nodig bent, zoals eerder aangeven. Maar met WC kun je de behoefte aan die luchtstroom een behoorlijk eind terugschroeven.
Enkel een intake fan dus, iets in de aard van Sharkoon Silent Eagle 1000 of 2000? Zijn in ieder geval stil (respectievelijk 8.9db en 17.8db, voor respectievelijk 11.3 CFM of 22.7 CFM)
In de Het Grote Waterkoelingstopic deel 23, handige links staat een mooie link met een vergelijk tussen veel verschillende fans. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:10
Hoe zit het nou eigenlijk met brandgevaar?

Ben namelijk nieuw met waterkoeling, alleen voorlopig staat mijn PC alleen overdag aan. Ik wil hem ook s'nachts eigenlijk aanlaten voor downloaden en DVD-tjes rippen alleen ben nog beetje huiverig.

Kan het kwaad mocht die gaan lekken? Ja de hardware kan kapot gaan, maar liever een videokaart dan mijn huis in brand.

Heb een Antec900 waar de voeding namelijk onderin zit, dus als die gaat lekker valt het allemaal de voeding in. Heb wel een Antec NeoHE 550Watt dus geen Sweex ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_NL
In mij eigen ervaring is het een must om eerste een dag je de setup droog te testen(lees uit de kast)

Tijdens het testen moet moet je 99% van de lekkages al ontdekken en verhelpen.

Daarna een paar uur met open case draaien en nog even controleren op lekkages.

Als je nu geen lekkages heb gevonden en je laat het zaakje rustig staan is de kans op lekkages nihil en kan je het zaakje ook laten draaien zonder supervisie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Zo ben ik ook weer, net op de Aquatuning site gelezen dat de Black Ice GTX360's de 25ste komen :D en dan kan ik die dus de 26ste op gaan halen, alleen heb ik heel de volgende week geen tijd meer :/ (27, 28, 29 allemaal feesten :P). Ik heb gister wel al m'n moederbord binnengekregen, uiteindelijk ben ik toch maar voor een P5B Deluxe gegaan omdat de P5K de PCI slots verder naar beneden had zitten, hopelijk heb ik hooguit maar een zo'n PCI slot ooit nodig. Maar goed de winst die 'n P5K tegenover 'n P5B had was zo minimaal dat ik zoiets had van daar koop ik me de optie van hoger geplaatste PCI slots voor.

Als ik namelijk m'n radiator onderin plaats incl. fans dan vallen de onderste 3 PCI slots weg, bij 'n P5B deluxe betekend dat één PCI 1x slot, een PCI-E 16x ofzo en een gewoon PCI slot die dan wegvallen.

Maar m'n moederbord brengt me op m'n vraag, ik zat net even te kijken op aquatuning en ze verkopen daar 'n set van koelblokjes voor op de P5B serie en Striker ofzo, alleen daar zitten 2 blokjes bij voor de mosfets en ik zie eigenlijk maar een plaats om deze te bevestigen.

Moet ik nog iets speciaals doen om die andere mosfets óók water te koelen, of kunnen die gewoon draaien zonder koeling. Of moet ik daar gewoon van die kleine zalman koellichaampjes op zetten die ook op m'n 7900GT zitten ?

Hopelijk heeft iemand hier ook 'n P5B en ik wil daar op de North & South bridge allebei EK blokjes doen, wel de acetal uitvoering, ik denk dat die beter staan bij de PCB kleur :P. Máár moet ik dan deze of deze hebben? Ik zie verder weinig verschil in de blokjes, behalve dan dat de inschroefgaten 90 graden gedraaid zitten, is dat ook écht het enige verschil? want dan neem ik van ieder eentje en zie ik wel welke ik waar plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:10
Buzz_NL schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:06:
In mij eigen ervaring is het een must om eerste een dag je de setup droog te testen(lees uit de kast)

Tijdens het testen moet moet je 99% van de lekkages al ontdekken en verhelpen.

Daarna een paar uur met open case draaien en nog even controleren op lekkages.

Als je nu geen lekkages heb gevonden en je laat het zaakje rustig staan is de kans op lekkages nihil en kan je het zaakje ook laten draaien zonder supervisie
Oke zo heb ik het inderdaad ook gedaan. Gewoon alles goed gecontroleerd.

Alleen mijn vraag vooral is, mocht het toch gebeuren dat het gaat lekken, waar moet ik dan rekening mee houden qua brandgevaar? Ik bedoel dat mijn hardware gesloopt zou worden is natuurlijk balen, maar als ik dadelijk wakker word naast een vlammenzee zou nog net iets meer balen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
BertusB404 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 18:21:
[...]
Ik heb de Arctic Silentium T5 Pro besteld, ik hoop dat het gaat passen, anders moet ik iets anders verzinnen.
Radiator in de kast en fans erbuiten, of andersom, is niet al te moeilijk af te werken denkik.
Misschien is het een idee om de radiator op de bodem te plaatsen, ookal lijkt me dit geen ideale situatie.

Ik kijk wel hoever ik kom, en zal uiteraard posten hoe het gelukt is.

Bedankt voor je reactie. _/-\o_
Het feest gaat niet door, ik heb de bestelling geannuleerd omdat ik een CM Stacker heb geruild tegen mn oude CPU.
Daar hebben we iig genoeg ruimte in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie net dat er eindelijk betaalbare waterblockjes aan zitte te komen ,aleen hij is nog pre order weet iemand meschien waneer deze blokjes te verkrijgen zijn gaat om de:

Zalman ZM-GWB8800 GTS

link azerty:http://www.azerty.nl/producten/product_detail/225/31085/zm-gwb8800-gts.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
* Pilske is zo'n stomme vent ...

Zit ik net eens te meten onderin mn stackertje .. blijkt dat ik dalijk amper ruimte heb om m'n GTX360 rad te plaatsen :S ik denk dat ik maar eens aquatuning moet gaan mailen dat ze met 'n GTX240 toesturen ofzo.. ik zou om het te laten passen de fans al onder de kast moeten plaatsen en dan ook nog het standaard gat 'n centimeter naar buiten opschuiven :| aargh

Heeft iemand 'n idee om 'n triple rad te plaatsen in 'n stacker 832 :P ? waarom heeft die kast ook niet gewoon genoeg plaats :| hij leek zo groot zonder moederbord erin ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie ook: KLIK
Heb hem zojuist besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien nog ff w8en met die mo-ra 2 Pro ... net gelezen dat de reserator XT zou gaan uitkomen ... active cooling ... uiteraard nog 100 x efficiënter en als je de temp niet onder de 12 graden of zo zet evenmin problemen met condensatie en alles (tov peltier) ... en misschien niet passief gekoeld maar 22 tot maximum 34 db is echt niet veel ... en hij zou "slechts" zo'n 400 € kosten (de Mo-ra 2 pro, de Laing DDC-1+ RT en de twee Thermaltakes CL-W009 kosten samen ook zo'n 300 € dus zo groot is het verschil helemaal niet ... en per definitie geen miserie meer met toekomstige upgrades want hier koel je nog jaren mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
22dB is nog wel netjes maar 34dB is voor mij echt teveel herrie. Het mooie aan waterkoeling is dat het heel stil kan maar 34dB is dat zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Laatst online: 20:16

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik vrees dat mijn hydor l30-II aan het sterven is. Hij maakt echt een hakke hakke puf puf geluid, netalsof ie het niet meer aankan. Ook zit er nu een enorme ratel in :( Weet iemand of ik deze pomp nog kan fixen of moet ik gaan zoeken voor een andere pomp?

[ Voor 7% gewijzigd door icecoolsniper op 22-06-2007 18:02 ]

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
icecoolsniper schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 18:01:
Ik vrees dat mijn hydor l30-II aan het sterven is. Hij maakt echt een hakke hakke puf puf geluid, netalsof ie het niet meer aankan. Ook zit er nu een enorme ratel in :( Weet iemand of ik deze pomp nog kan fixen of moet ik gaan zoeken voor een andere pomp?
Check de TS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
zo ik heb 'n hele tijd zitten brainstormen sinds m'n laatste post, en ik heb dé manier om m'n radiator op te hangen, het enige nadeel is dat de fans lucht erdoorheen gaan blazen, maar goed het kan niet anders :(.

het liefste zou ik de radiator op deze manier onderin de kast bevestigen... Máár dan zit deze .. nouja eigenlijk best belangrijke ATX stekker 'n beetje in de weg :P

Dus ik ga op DEZE manier m'n radiator onder de kast hangen... en den komen aan de binnenkant de fans op deze manier te zitten.

Onder de radiator zit dan ongeveer nog 2 centimeter, dit is toch wel genoeg plaats om afgevoerd te worden ? ik kan misschien nog wel 'n klein beetje veranderen aan de ophanging zodat de radiator nog 1 centimeter hoger komt te hangen, weet iemand hier iets over, hoeveel plaats je nodig hebt om de lucht goed af te laten voeren ... ??

offtopic:
De radiator is btw m'n oude BIX240 die ik nog ergens had slingeren, zoals je ziet zitten er M4 schroevendoorheen, hierdoor is die even hoog als 'n GTX360 ..

[ Voor 6% gewijzigd door Pilske op 22-06-2007 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Jah maar dit is een pompje afkomstig uit een Asetek kit, geen standaard hydor pompje. De push-in fittings zitten bijvoorbeeld vast aan de pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Pilske schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 18:43:
zo ik heb 'n hele tijd zitten brainstormen sinds m'n laatste post, en ik heb dé manier om m'n radiator op te hangen, het enige nadeel is dat de fans lucht erdoorheen gaan blazen, maar goed het kan niet anders :(.

het liefste zou ik de radiator op deze manier onderin de kast bevestigen... Máár dan zit deze .. nouja eigenlijk best belangrijke ATX stekker 'n beetje in de weg :P

Dus ik ga op DEZE manier m'n radiator onder de kast hangen... en den komen aan de binnenkant de fans op deze manier te zitten.

Onder de radiator zit dan ongeveer nog 2 centimeter, dit is toch wel genoeg plaats om afgevoerd te worden ? ik kan misschien nog wel 'n klein beetje veranderen aan de ophanging zodat de radiator nog 1 centimeter hoger komt te hangen, weet iemand hier iets over, hoeveel plaats je nodig hebt om de lucht goed af te laten voeren ... ??

offtopic:
De radiator is btw m'n oude BIX240 die ik nog ergens had slingeren, zoals je ziet zitten er M4 schroevendoorheen, hierdoor is die even hoog als 'n GTX360 ..
Moet lukken. Wel oppassen met stofzuigen enz. ;) Ervaar je ook direct de reden waarom ik zo'n grote kast bouw voor mijn radiators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
icecoolsniper schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 18:57:
[...]

Jah maar dit is een pompje afkomstig uit een Asetek kit, geen standaard hydor pompje. De push-in fittings zitten bijvoorbeeld vast aan de pomp.
De mijne (die in de TS dus) is ook een Asetek exemplaar. :) Normaal kun je een blauwe ring verschuiven en hem zo open krijgen, maar ik heb ook begrepen dat sommige/veel pompjes in setjes helaas vastgelijmd zijn op de naad die normaal door die blauwe ring bijeengehouden wordt.

Edit: het vastzitten van de koppelingen is niet zo relevant voor het openmaken trouwens, die hoef je niet los te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Roamor op 22-06-2007 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Roamor schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 19:43:
[...]

De mijne (die in de TS dus) is ook een Asetek exemplaar. :) Normaal kun je een blauwe ring verschuiven en hem zo open krijgen, maar ik heb ook begrepen dat sommige/veel pompjes in setjes helaas vastgelijmd zijn op de naad die normaal door die blauwe ring bijeengehouden wordt.

Edit: het vastzitten van de koppelingen is niet zo relevant voor het openmaken trouwens, die hoef je niet los te maken.
Joepie, het is gelukt om het asje e.d. uit de pomp te trekken. Ik dacht eerst dat ie vastgelijmd zat, maar het bleek een magneet te zijn. Eens kijken of ik de mod kan toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pilske schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 18:43:

offtopic:
Ik ben zelf nu bezig mn PA120.3 aan het preppen voor installatie.
Ik ga em met daadeind ophangen aan de achterkant van de kast.
IPV een radbox zeg maar. FF wat meer ruimte tussen kast en rad...
Mis wat?
Zo onderop lijkt me niet echt ideaal... Achterop kan zon ding zn warmte veel beter kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Net de hydor teflon mod gedaan en de pomp maakt nu een geluid als een straaljager en pomp ook ontiegelijk veel schuim. Help, wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm is dat niet gewoon de lucht in het systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 21:18:
Ehm is dat niet gewoon de lucht in het systeem?
Ja, maar de dop van me reservoir is eraf dus de lucht kan ontsnappen. De pomp staat gewoon lucht aan te zuigen op de één of andere manier. Ik zie ook echt het water me reservoir inspuiten, maar in de slangen die naar me radioator lopen die bovenin de kast zit voel ik nauwelijks flow, terwijl dit voorheen wel zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm...
Mis teveel teflon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik heb de teflon al erafgehaald en het straaljager geluid blijft. De ratel werd veroorzaakt door het plastic schijfje dat tegen de magneet zit. Dat was afgebroken en heb ik vastgelijmd aan de magneet met secondenlijm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
icecoolsniper schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 22:34:
[...]

Ik heb de teflon al erafgehaald en het straaljager geluid blijft. De ratel werd veroorzaakt door het plastic schijfje dat tegen de magneet zit. Dat was afgebroken en heb ik vastgelijmd aan de magneet met secondenlijm.
Over welk stukje hebben we het dan?
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/wietzewinters/Hydor%20Mod/schoepje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Dat grijze dopje aan de onderkant van het magneetje. Dat hing bij mij los om het asje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Ok, dat is nieuw voor mij. De teflon-mod verhelpt de speling tussen asje en het schoepje, maar heeft dus geen effect als dat grijze dopje los hangt. Het schijfje zelf was niet gescheurd ofzo? En weet je zeker dat de lijm vast genoeg zat? Ik kan mij zo voorstellen dat er grote krachten op komen te staan, misschien te groot om met lijn te overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Roamor schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 22:55:
Ok, dat is nieuw voor mij. De teflon-mod verhelpt de speling tussen asje en het schoepje, maar heeft dus geen effect als dat grijze dopje los hangt. Het schijfje zelf was niet gescheurd ofzo? En weet je zeker dat de lijm vast genoeg zat? Ik kan mij zo voorstellen dat er grote krachten op komen te staan, misschien te groot om met lijn te overkomen.
Het schijfje is gewoon oke en zit gewoon goed vast. De pomp pompt ook gewoon want ik zie het water in mijn reservoir spuiten, hij maakt alleen nu geen ratel geluid meer maar een straaljager geluid.

edit:

en hij zuigt lucht aan ofzo.

[ Voor 3% gewijzigd door icecoolsniper op 22-06-2007 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03-2022

Jut

Nou ik ben nog steeds op zoek naar een goed wc setupje (zie post pagina 16)

Is dit wat ? swiftech h20 ultra 250dollar in amerika of is een los setje met dangerden, laing, cooltek beter ?

De swiftech werd mij geadviseerd maar weet niet wat ik daarvan moet denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Swiftech is gewoon goed spul, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Inderdaad, en als ze de onderdelen niet zelf maken komen ze van top fabrikanten af.
Een laing pomp en cooltek rad zitten al in die set. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:32:
[...]

Ik ben zelf nu bezig mn PA120.3 aan het preppen voor installatie.
Ik ga em met daadeind ophangen aan de achterkant van de kast.
IPV een radbox zeg maar. FF wat meer ruimte tussen kast en rad...
Mis wat?
Zo onderop lijkt me niet echt ideaal... Achterop kan zon ding zn warmte veel beter kwijt.
ik heb 't maar anders opgelost, ik hang er 'n zelfde radiator in als in m'n huidige setup .. 'n BIGT Stealth 360, voor zover ik kon meten past die precies tussen m'n moederbord en de bodem van m'n kast.

De fans komen dan direct onder de kast, en zitten dan zo'n 6 / 8 centimeter van de grond. Dat is dus ook genoeg ruimte om de warme lucht te laten verdwijnen. Ik vind het wel heel erg jammer dat er geen BIGTX360 in zal gaan passen, maar ik heb zolang zitten meten en dan zouden de fans op 1,5 cm van de grond komen en dat werkt niet echt.

Jammer maar helaas, maar 'n BIGT stealth 360 zal het zootje in m'n kast ook wel goed koel houden. Die radiator kan 'n E6600 + 8600GTS superclocks + P5B mobo toch wel koel houden .. ? tenminste de BIGT 360 die ik nu heb die houdt het redelijk koel op dit moment (CPU 34 en mobo 36 GPU 43)

Zijn er hier trouwens mensen die hun P5B deluxe compleet gewaterkoeld hebben ? Want ik heb al 2 EK blokjes gevonden voor de North en South bridge. Maar moet je ook allebei die mosfets koelen ? omdat om de mosfets links vd socket wél bevestigingsgaten zitten en om de mosfets boven de CPU socket zitten geen bevestigingsgaten.

Zou ik dan alleen die links van de socket kunnen koelen .. en zou dan alles nog in orde zijn ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt trouwens gesuggereerd bij waterkoeling om de fans zo te plaatsen dat ze 'zuigen' ipv blazen. Volgens mij is daarom Blazen ook een stuk effectiever ondanks de theorie die erbij staat, het zou alleen nut hebben wanneer je een rad met 'gekronkelde' koelprofielen hebt en dus niet rechtvooruitstaande zoals dat bij een heatsink is.

Ik ga mijn setup van de week weer dermate aanpassen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
ehm .. en waarom precies ? ik snap niet precies hoe je je theorie bedoeld ..

Maar zelf ben ik van mening dat zuigen / blazen een dermate klein verschil maakt voor de performance. Wel denk ik dat 'n rad waar lucht doorheen wordt gezogen stiller is dan 'n rad waar lucht doorheen wordt geblazen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanuit de TS :
:? Zuigen of Blazen?

Bij heatsinks blazen, bij een radiator zuigen. Omdat blazen een geconcentreerde richting heeft, is blazen dus erg effectief is om een bepaalde plek te koelen, zoals bij heatsinks het geval is.

Heb je echter een radiator, wil je dit juist niet, omdat je zoveel ruimte op je rad wilt benutten. Elke fan heeft in het midden een "deadzone", waar je dus geen gebruik maakt van de koelcapaciteit van je rad. Zuigen is dan het beste kwaad, omdat aangezogen lucht van meer kanten kan komen dan de stroomrichting van blazen.

Het beste is om je fans iets van je radiator af te monteren, zodat je de deadzone laat verdwijnen en de ruimte ertussen op te vullen met een shroud.
De theorie hierachter klopt, maar ik heb geen 'golfjes' in mijn rad, dat zijn gewoon rechte dingen net zoals een heatsink. Om geluidsredenen lig ik niet echt wakker. Het zijn 2x silent 120MM fans die vanaf de top 'aanzuigen' en ook de warme caselucht erbij eruithaalt, wat prima werkt, alleen ben ik van mening dat blazen in mijn geval een stuk efficienter zal zijn, omdat ik geen golfjes heb op m'n rad.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/23b317b2c518ec57b3f8f19be5db8b73/full.jpg

Dat is mijn pc, wat ik van plan ben is om de fans op top eraf te halen, en die onder het rad te plaatsen waarop de fans weer de lucht uit de kast blazen vanaf onderop de Radiator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03-2022

Jut

Ik zag hier: http://www.procooling.com...unc=articles&disp=80&pg=1
dat de LR cascade het beste presteert van de geteste blokjes. Waar kan ik de LR cascade kopen ?

Ik kan de Danger Den's allemaal wel vinden maar de LR cascade en de D-TEK WW kan ik nergens vinden. Ben alle shops langsgegaan van de eerste pagina van dit topic geen resultaat idem dito de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 21:06
Ik dacht even te gaan testdraaien, maar het is niet helemaal goed gegaan 8)7

Ik dacht even alleen de waterkoeling stroomaansluiting aan te sluiten op een andere pc zodat hij even kon gaan testdraaien. Als ik hem aansluit en de andere pc aan wil zetten blijft de pc dood. Voeding schakelaar op uit en kabel los daarna weer aan en hij doe het weer. Het is trouwens een Eheim pomp met de aansluiting op een losse printplaat ongeveer zoals dit plaatje .

Wat wel rot is (zwak uitgedrukt) is dat de printplaat zo vast zit dat ik een beetje moeilijk bij de aansluitingen kan komen. Printplaat eruit is niet mogelijk. Maar toch zal dat moeten gebeuren vrees ik.

Iemand een idee wat er fout kan zitten?

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
ShaquilleMoreno schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 19:30:
Ik dacht even alleen de waterkoeling stroomaansluiting aan te sluiten op een andere pc zodat hij even kon gaan testdraaien. Als ik hem aansluit en de andere pc aan wil zetten blijft de pc dood. Voeding schakelaar op uit en kabel los daarna weer aan en hij doe het weer. Het is trouwens een Eheim pomp met de aansluiting op een losse printplaat ongeveer zoals dit plaatje .
Ik denk dat die voeding van de andere PC die extra belasting simpelweg niet trekt en daarom niet opstart, omdat zonder die pomp het susteem wel gewoon start.

Je zou wel de voeding kunnen 'kortsluiten', door met een stukje isolatiedraad de groene draad en een zwarte op de hoofdplug met elkaar te verbinden. Zo kun je veilig opstarten, met verder alleen de pomp op de voeding aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Roamor schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 19:46:
[...]

Ik denk dat die voeding van de andere PC die extra belasting simpelweg niet trekt en daarom niet opstart, omdat zonder die pomp het susteem wel gewoon start.
Je had gelijk. Heb gedaan wat je adviseerde en hij draait als een tierelier.

Misschien later wat pics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Misschien!? Pic's zijn altijd goed! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Wat wel makkelijk is aan een losse WC kast (wat een rot afkorting) is dat je hem makkelijk ondersteboven kan houden om de lucht eruit te krijgen. Zie ik me niet zo makkelijk doen met m'n Stacker 832 :) En er kwam me een zooitje lucht uit dat wil je niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Een paar pics.

Achterzijde (zonder afdekplaat):
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/Paula88/IMG_0918Custom.jpg

Voorzijde:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/Paula88/IMG_0922Custom.jpg

Nog steeds geen druppel water gezien op plekken waar het niet hoort. :)

[ Voor 3% gewijzigd door ShaquilleMoreno op 23-06-2007 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Je hebt ook een edit-button ;(.

"leuk" zo'n behuizing hoor, maar ik heb het toch liever allemaal in een kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
MoBo, videokaart etc. paste er niet meer bij :9

Vol is vol :)

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.