Wil graag een goed wc setupje aanschaffen (voor overclocken). Heb alleen 1 probleem. Heb totaal geen ervaring met wc setups laats staan dat ik weet wat ik moet kiezen. (ook niet na veel zoeken op GOT).
Alles komt overigens in een externe behuizing.
Wat er gekoeld moet worden:
- s.939 cpu.
- en als het budget het toelaat wil ik ook de chipset koelen maar daar hoeft maar een goedkoop blokje op omdat de chipset totaal niet warm word (RD580 7,5watt).
Moet dus beter koelen dan mijn Scythe Infinity.
Budget: 200-250 euro.
Laat ik even zo duidelijk maken hoe belangrijk ik geluid vindt. Volgorde: Temperatuur, prijs, geluidsproductie.
Wat ik zelf in gedachten had:
Danger Den RBX (is beter dan de TDX ?), LR cascade, Dtek White Water.
Verder werden mij deze merken/onderdelen geadviseerd:
Liang DDC pompje.
Cooltek radiatoren komen op 1 na beste uit de testen.
Slangen
Reservoir maak ik zelf wel.
Cooltek Maxistream 120 mm Triple is dat wat of heeft dat weinig meerwaarde tegenover de Cooltek Exstream 120 mm Dual. 1/4" aansluitingen.
Heb gekozen voor deze pilaren:
De "normale" slangpilaar, deze is in combinatie met een slangklem waarschijnlijk de veiligste. Bij deze pilaar gaat het om de binnendiameter van de slang, deze moet net iets kleiner zijn dan de buitendiameter van de pilaar (je drukt hem er omheen), dikte van de slang is niet heel belangrijk bij deze pilaren.
RBX aansluitingen:
3/8" - 9mm
1/2" - 12.5mm
Welke aansluitingen de pomp heeft kon ik niet zo gauw vinden.
Geeft dat niet een verloopje tussen cpu block en radiator ? Anders heb ik er geen bezwaar tegen om een andere radiator te kiezen.
Weet verder echt niet wat ik nog meer moet verduidelijken wat ik nou precies wil.
[
Voor 1% gewijzigd door
Jut op 18-06-2007 23:25
. Reden: Dubbele zin. ]