Het Grote Waterkoelingstopic deel 23 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 6.910 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 21:06
WinnieXX schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 00:44:
Waarom zulke dure dingen, en niet gewoon silicone afdicht stopjes oid?
Doekje eronder, slang loskoppelen,
(Eerst de loop aan biede zijde waar je loskoppels dichtklemmen
met slangeklemmen) - (Die had ik nog van mijn reserator)
en hupsa, dopje erop.
Ik heb geen idee wat je bedoelt. Ik heb een lossen WC kast en deze moet af en toe afgekoppeld kunnen worden. Hoe dat te doen met silicone dopjes of stopjes begrijp ik niet. Hoe krijg ik de slangen later dan weer aan elkaar?

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Bulls-NL schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 00:54:
over flow kill gesproken....

waarom wil je die koppelingen hebben?

maar bij freezinghardware heb je ook zulke dingen
1
2
3
4
Zoals je misschien hierboven al hebt gelezen. Een lossen WC kast die af en toe afgekoppeld moet kunnen worden.

Flow Kill, helemaal mee eens.

Maar heb volgens mij niet echt veel keus. Of heeft iemand een ander idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
ShaquilleMoreno schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:54:
[...]

Ik heb een lossen WC kast en deze moet af en toe afgekoppeld kunnen worden. Hoe dat te doen met silicone dopjes of stopjes begrijp ik niet. Hoe krijg ik de slangen later dan weer aan elkaar?
Nee, lijkt me met een losse kast niet handig.
Succes met je zoektocht.

[ Voor 2% gewijzigd door JohnB op 13-06-2007 20:06 . Reden: Typ weer es te snel. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Pilske schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 18:55:
[...]

had je ook mn post over caseking.de gelezen ??:

[...]

nouja ik hoop dat je m nog niet bij FH hebt besteld, want die 10 euro had je nog voor mooie andere dingen kunnen gebruiken.

Ik heb ondertussen gister mn stacker 832 binnen gekregen :| OMFG wat 'n ding :P nou moet ik nog maar eens gaan kijken hoe ik 'n triple rad erin verwerk op de bodem, waarschijnlijk vanavond mn waterkoeling bestellen :D
Ja ik heb em gezien ja ;) Maar ik vind het die 10 euro niet waard om met dingen als garantie te zitten enz. Stel dat ie lek is oid. Dan liever wat snellere service ;) Als ik nog wat geld over heb ga ik mss mijn mem ook waterkoelen. Puur voor de looks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Misschien dit i.p.v. de snelkoppelingen.

Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/images/product_images/info_images/1122_0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/images/product_images/info_images/1094_0.jpg

Lijken mij in ieder geval geen flow killers. De blauwe in NL en de ander bij de buren in D voor beide net geen € 10,-

Zal wel de onderste worden als ik geen andere ideeën hoor.

edit:
Er is toch nog geen reactie op gekoomen dus ik kan het nog wel aanpassen >:)
Verzendkosten zijn in dit geval € 9,52
Dus de blauwe kosten dan € 11,52
De metalen kosten dan € 16,02

Mijn eerdere berekening was een tikkie fout vandaar nogmaals een edit.
Ik schaam me diep :'(

[ Voor 50% gewijzigd door ShaquilleMoreno op 13-06-2007 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die schroefkoppelingen geven wel een super sterk resultaat. Als ze goed vast zitten kan je er aan gaan trekken en nog krijg je ze niet los. In mijn vorige setup had ik er al een aantal en nu heb ik die dingen alleen nog maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-BRAIN schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:28:
heb ff vraagje. ben al lang op zoek naar full cover block voor 7900gt.

Welke blokken koelen goed.

heb al wel op de site van EK gekeken maar word er niet echt uit wijs.
Neem deze: V&A aangeboden: EK FC-79 Fullcover Waterblok (gf68/78/79 compatible)
Is een top blok! Beter krijg je niet voor dat geld :D

EK blokken zijn zowiezo eigenlijk allemaal wel goede blokken, zeker voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedy090
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 07:36
Ik heb een vraagje i.v.m groen water:

Vandaag deed ik na een lange tijd geleden men kast open, en wat merkte ik groen water.
Ik ga ervan uit dat dit algen zijn? of zijn er andere zaken die groen water kunnen veroorzaken?

Ik heb men set al 6maanden ongeveer en heb dit forum daarvoor doorlezen en een paar voorzorgsmaatregelen genomen op gebied van water:

- gedeminiraliseerd water gebruikt
- Anti Corro fluid bijgevoegd

vanzelfsprekend moet ik het water vervangen (denk ik toch?)
maar wat moet ik doen om nog zo'n situatie te vermijden?

hier een paar foto's van mijn setup wat ik met groen water bedoel:

Afbeeldingslocatie: http://lancoholic.be/groen_water/P6140293.JPG
Afbeeldingslocatie: http://lancoholic.be/groen_water/P6140294.JPG
Afbeeldingslocatie: http://lancoholic.be/groen_water/P6140295.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ik had ong. hetzelfde met de pomp. Ook een lichtblauwe kleur. Nieuw water erin gedaan en niet te zuinig geweest met anti-alg zooi en sindsdien nergens meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedy090
TEAMIKKE schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:03:
Ik had ong. hetzelfde met de pomp. Ook een lichtblauwe kleur. Nieuw water erin gedaan en niet te zuinig geweest met anti-alg zooi en sindsdien nergens meer last van.
Oké vriendelijk bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou 'm eventueel ook schoonmaken met heet water zover dat kan.

Als je 'm gaat legen en er direct weer demi-water enz in gooit dan heb je straks weer kans erop. Het blijft namelijk ook in je setup zelf zitten ook al haal je je water weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedy090
khad gedacht om te doorspoelen met 5l demi water :P aangezien ik wil wachten tot met de zomer om een grondige schoonmaak tedoen (alles eraf en koelblokjes vanbinnen uitkuisen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien demi-water 'dood' is, kan ik het ook eventueel ijsblokjes van maken en die in mijn resevoir doen? :P

Zou wel cool zijn op de wat warmere dagen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ohw, vergeten te vertellen: Ik heb ook mijn slangen vervangen. Niet zozeer om die reden maar omdat er andere blokjes bij in kwamen. Maar dat is opzich wel handig. En zo duur is dat ook weer niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, als je echt last van algen hebt zit het namelijk ook je slangen...
En is het makkelijk om inderdaad gewoon nieuwe slangen te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedy090
En is er kans op schade indien je het een week laat zitten? :$ (enkel achteruit gaan van koelpresaties? (alvast weinig van gemerkt))
Aangezien ik nu examens heb en zeer weinig tijd heb om alles lostekoppelen en te spoelen/vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Bij mij niet echt. Ik merkte wel dat de pomp wat stiller was na afloop maar die hoor je toch al bijna niet. Echter werd ie wel wat luidruchtiger de laatste tijd en dat was dus wss de oorzaak. Nu doet ie het weer super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
je blokjes gaan vanbinnen ook redelijk aanslaan met dat troep,

ik kan je (en iedereen) aanraden om Swiftech HydrX te gebruiken, dat is UV groen (leuk) maar daarbij ook Heat transfer enhancer en Corrosion inhibitor. Het ruikt ook echt naar koelvloeistof.

Het kost wel wat per flesje, maar het is supergoed. Ik heb het water er nou al bijna een jaar inzitten en is nogsteeds glashelder, ook alle slangen en koelblokjes. het is echt top spul.

Afbeeldingslocatie: http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/xoxide_1949_42695470

dat anti alg heb ik daarvoor ook wel eens gehad in een andere setup, maar dat was echt rommel (asetek) alles sloeg wit aan en werd smerig van binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus die Swiftech HydrX is gewoon alles in één?Of moet je dat gewoon in bij je "water"gieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
dat spul is een klein flesje en is goed voor 1 liter gedestileerd water

http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=24757&ref=2
http://www.spacepromotion...ex.php?pnr=05&product=548
http://shop.computershopd....php?menu=133&page=100125

[ Voor 55% gewijzigd door Bulls op 14-06-2007 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bulls-NL schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:45:
je blokjes gaan vanbinnen ook redelijk aanslaan met dat troep,

ik kan je (en iedereen) aanraden om Swiftech HydrX te gebruiken, dat is UV groen (leuk) maar daarbij ook Heat transfer enhancer en Corrosion inhibitor. Het ruikt ook echt naar koelvloeistof.

Het kost wel wat per flesje, maar het is supergoed. Ik heb het water er nou al bijna een jaar inzitten en is nogsteeds glashelder, ook alle slangen en koelblokjes. het is echt top spul.

[afbeelding]

dat anti alg heb ik daarvoor ook wel eens gehad in een andere setup, maar dat was echt rommel (asetek) alles sloeg wit aan en werd smerig van binnen.
Waar te verkrijgen? ;)
Geen nl shop of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 17:33:
[...]

Waar te verkrijgen? ;)
Geen nl shop of wel?
http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=24757&ref=2
http://www.spacepromotion...ex.php?pnr=05&product=548
http://shop.computershopd....php?menu=133&page=100125

staat helaas niet op pricewatch, ik heb vorig jaar gelijk 4 flesjes gehaad bij salland
(was zelfs goedkoper als asetek antialg)

[ Voor 16% gewijzigd door Bulls op 14-06-2007 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx :)
Vast voor de volgende keer vullen :)

Gebruik nu innovatek tec protect, blijft ook netjes helder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Bulls-NL schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 17:31:
dat spul is een klein flesje en is goed voor 1 liter gedestileerd water
Zow das ook niet veel, zoveel mik ik nu al bijna in mijn WC voor 1x vullen, dus 2x bijvullen en op is het.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
woew .. vanmorgen m'n hele nieuwe WC-setup gekocht, hopelijk is het geld snel naar duitsland overgemaakt en kan ik mn stacker 832 gaan verzagen.

Ik heb trouwens ook m'n Gym diploman gehaald ^^ dat is voor mij reden genoeg om 'n nieuwe PC te bouwen, om in te zetten op mn studentenkamer.

Maar voor de mensen die het nog niet wisten, ik heb de volgende dingen gekocht:

- Laing DDC Pro (mocht de pro tekort doen in deze setup heb ik nog 'n ultra in mn huidige PC hangen) + watercool silentstar probox ontkoppelings ding
- Black Ice GTX 360 + 3 noctua 800's
- Swiftech Micro Res
- Swiftech Apogee GTX
- EK 8600GT fullcover block .. :P

maar nu ff mn cijferlijst op gaan halen, blaat blaat hopelijk worden de WC spullekes snel bezorgd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Mooi spul kerel!

Ik gebruik dat spul van Alphacool. Zie nu dat ier er niet eens meer tussen staat maar dit werkt ook goed :) Alleen dus niet te zuinig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
ja ik gebruik dat premixed AT Protect ofzo .. het is iig roze, en het werkt goed met mn laing pompje mee, ik zie alleen nou op de bon dat k geen moederbord koelertjes heb besteld, maar goed ik weet ook nog niet precies welk mobo ik neem .. op m'n studentenkamer zit nl wires 100 mbit internet (ja .. 12,5 megabyte p sec) en dat heb ik dus liever aan 'n kabeltje dan via de lucht, dus wifi is ook niet meer zo belangrijk, desondanks zal het waarschijnlijk toch 'n p5k-e met wifi ap worden.

Maar goed I'll keep you posted, en fotos enzo komen ook nog drbij.

@ShaquilleMoreno:

Jij had toch je 832 zwart gespoten van binnen he ? .. ik begrijp precies waarom je dat gedaan heb, maar ik zie nergens op t forum (ook niet in t stacker topic) 'n foto van hoe dat nou uitziet .. dus je voelt m denk ik al aankomen, zou je daar misschien 'n fototje van kunnen maken. Ik denk dat ik de binnenkant ook gewoon matzwart ga verven want nu schijnt die zilvere binnenkant nogal goed door de roosters in het zijpaneel heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03-2022

Jut

Wie kan/wil mij helpen met het uitzoeken van een leuk wc setupje ?

Liefst een uitbreidbaar setje. (geen kant en klaar setje maar echt een goed setje van goede onderdelen)

Liever proffessioneel en alleen hoog nodige onderdelen dan budget en een hoop zooi.

Dacht zelf ongeveer zo:

goed cpu blokje ongv.
redelijk chipset blokje (gewoon een leuk blokje maar niet heel erg duur want de ati rd580 chipset word helemaal niet warm maar wil wel van de fan af (dfi cfx3200).
sterk pompje. liefst niet te duur groote maakt niet uit want alles komt in een aparte kast.
higend radiator. echt een goed ding.
mss een reservoir (als dat nodig is dacht het eigenlijk niet)
nou en passende slangen + koppelingen.

Heb zelf al vaak zitten rondkijken maar kan echt niet wijs worden uit de vele onderdelen (mede doordat shops vaak het een wel hebben en dan hebben ze weer geen leuk pomp :-(
Ook hier op got. Vindt het erg moeilijk.

dit setupje komt als vervanging van mijn scythe infinity dus ik wil graag goede prestaties (absoluut geen bagger setje als het budget te laag is voor een leuk setje zeg het dan maar)

Max. € 200 ex verzendkosten. Liefst rond de 150 maar als ik daar niet zow leuk spul voor heb mag je tot de 200 gaan (paar euro erover geeft niet).

Dus wat ik koop moet goed zijn. Word gebruikt voor oc'en dus je weet al wat ik moet hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Jut schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 20:29:

Heb zelf al vaak zitten rondkijken maar kan echt niet wijs worden uit de vele onderdelen (mede doordat shops vaak het een wel hebben en dan hebben ze weer geen leuk pomp :-(
Ook hier op got. Vindt het erg moeilijk.
Dit moet toch wel één van de vaagste verlanglijstjes ooit in dit topic zijn. Als je al op GoT hebt rondgekeken, dan moet je de TS hebben gemist, want anders post je dit niet zo, no offence. Hier kan niemand helaas wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut

Jut

Ow :-( dan probeer ik het vd week nog een keertje en dan wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Jut schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 20:53:
Ow :-( dan probeer ik het vd week nog een keertje en dan wel goed.
Het is niet dat ik/wij je niet willen helpen hoor, maar je moet zelf eerst zelf een goed beeld krijgen van wat je van je WC wilt, anders zijn er voor ons veel te veel open einden om over te discussieren. Bovendien kun je met voorkennis onze adviezen ook beter op waarde schatten en kritisch bekijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Precies Roamor!
Dalijk worden je 5 setjes gegeven en dan zie je door de bomen het bos niet meer.
Een ding moet je gewoon halen: Liang DDC pompje.
Cooltek radiatoren komen op 1 na beste uit de testen. (op Thermochill na)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slitch schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 21:47:
Precies Roamor!
Dalijk worden je 5 setjes gegeven en dan zie je door de bomen het bos niet meer.
Een ding moet je gewoon halen: Liang DDC pompje.
Cooltek radiatoren komen op 1 na beste uit de testen. (op Thermochill na)
Kzit ff bij aquatuning te koekeloeren, maar die cooltek zijn cheap :|
Heb je mis een bron van wat je nu zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04:46
Jut schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 20:29:
Liever proffessioneel en alleen hoog nodige onderdelen dan budget en een hoop zooi.
En dat voor max EUR 200?! Zoals gezegd is het inderdaad verstandiger om even goed rond te kijken ( Met name de TS ).

Ik ben alleen al EUR 200 kwijt voor een rad en pomp... ( High end spul ). Daarbij mis ik nog de CPU blok, videokaart blok, resevoir en wat kleine maar belangrijke zooi ;)

Je moet dus echt je budget verhogen wil je het echt professioneel doen/hebben...

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Staat gewoon in de TS:
http://www.over-clock.com/ivb/index.php?showtopic=17958
en:
http://www.technic3d.com/...&action=article&a=182&p=8
Vaak kijken mensen over deze rad heen maar hij is toch echt een toppertje.
Deze zijn inderdaad de Swiftech radiatoren op G1/4

edit:
@ Jaszie:
Je zag een aantal post geleden dat je voor 200€ echt wel een high-end setje kunt krijgen.
Ok het is niet het beste van het beste maar vaak zijn die paar euro's wat je meer uitgeeft aan die 'top' onderdelen misschien beter waard te investeren in hardware. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Slitch op 14-06-2007 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu al een tijdje aan het denken aan watercooling, niet zo zeer om mee te overclocken, maar meer om mijn systeem beter en stiller te koelen. Ik heb momenteel de basisopstelling in een Antec performance P180-kast, met een Artic freezer op mijn processor, en een revoltec setje op mijn videokaart (welke overigens wegens een defect vervangen gaat worden door een 8800/8600). Nu is ie normaal redelijk stil (zelfs met de C2D E6600 op 3 GHz), maar nu in de zomer ontstaat er toch wat meer hitte, en kan ik de fans niet op hun stilst de warmte af laten voeren.
Nu heb ik mij een tijdje terug mij enigszins georienteerd, maar het viel mij toch op dat ik ver over de 200 euro uitkwam als ik mij een setje ging samenstellen, en dit is toch neit de bedoeling eigenlijk. Het is de bedoeling dat alles IN de kast past (dus ook de radiator), en dat de CPU en GPU gekoeld gaan worden.
Wat ik toen dus allemaal 'geleerd' heb is dat een eheim-pompje in een reservoir een zeer stille combinatie is. Ook was mijn oog gevallen op deze radiator. Het was de bedoeling dat deze dan op de plaats van de bovenste exhaust-fan van de P180 kwam, zodat de warmte soiweso naar boven kan stijgen, met behulp van een stille fan. Alleen weet ik niet of dit mogelijk is, daar deze fan nu met twee schroeven maar ophangt, en aan de andere kant ergens ingeklemd wordt, is er iemand met een P180 die hier ervaring mee heeft?

Nu is mijn vraag of ik een dergelijk (stil) systeem samengesteld krijg voor om en rond de 150 euro (mij is dit tot op heden nog niet echt gelukt gelukt), of dat ik misschien toch beter een set van 3 stille fans kan halen (aangezien de Artic freezer en revoltec sowieso al erg stil zijn, alleen de Antec-fans maken erg veel geluid, daar deze niet door een moederbord geregeld kunnen worden).

offtopic:
Sorry voor het lange verhaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon effe melden dat de pics van mijn WC-set-up nu eindelijk ge-update zijn op mijn homepage,....
wat is er veranderd;
- ik heb mijn Antec True Power 480W PSU vervangen door een Corsair 520HX modulaire PSU
- het NB-blokje van EK,.. met dank aan Demon_Eyez,.. is nu ook opgenomen in mijn WC set-up.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/xplod/afbeeldingen/Waterkoeling/DSC04205.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2007 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 22:36:
[...]

Kzit ff bij aquatuning te koekeloeren, maar die cooltek zijn cheap :|
Heb je mis een bron van wat je nu zegt?
LOL, cheap hoeft niet altijd slecht te zijn..
Cooltek zijn idd goed te doen :-)

@ Xplod, wat zijn je temps nu ?
@ Hieronder, post ook meteen je HARDWARE specs. Met je post kan niets begonnen worden.
offtopic:
wel gave avatar :-))

[ Voor 21% gewijzigd door sky- op 15-06-2007 10:19 ]

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil binnekort waterkoeling gaan aanschaffen. Ik heb al heel wat fora doorgelezen en ben uit eindelijk tot deze combinatie gekomen. Het is mijn eerste waterkoelings set. Ook komt er nog een VGA blok bij voor de R600 als deze leverbaar is. Is dit allemaal mogelijk met wat ik hier heb staan? Zie ik nog wat over het hoofd wat er absoluut nog bij moet?

Suggesties voor eventuele betere onderdelen zijn welkom.

- Eheim 1250
- Cooltek Exstream
- PVC slang 13mm 1 meter
- Aansluitadapter voor uitgang eheim 1250 - 1/4"
- Aansluitadapter voor ingang eheim 1250 - 1/4"
- Rechte inschroefverbinding 1/4" 13mm (4x)
- Slangklem 8/12mm. (staal) (6x)
- Repack-Cooling slot in water reservoir
- Tec-protect plus 500ml (2x)
- Swiftech apogee GTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k8skaaay schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:17:
[...]
Idle op dit moment:

cpu: 26 gr. ( 900Mhz. overclocked )
PWMIC: 35 gr. (wordt lichtjes geluidloos gekoeld met een 40mm fan op 9Volt)
Chipset: 31 gr.
HD0: 32gr.
core temp: 24gr.

graka core temp: 36gr. (niet overclocked)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k8skaaay schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:17:
[...]

LOL, cheap hoeft niet altijd slecht te zijn..
Cooltek zijn idd goed te doen :-)

@ Hieronder, post ook meteen je HARDWARE specs. Met je post kan niets begonnen worden.
offtopic:
wel gave avatar :-))
Zit zelfs nu te twijfel of ik niet voor een cooltek ga ipv een thermochill.
Prijs is wel heel erg groot verschil :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04:46
Slitch schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 22:54:
@ Jaszie:
Je zag een aantal post geleden dat je voor 200€ echt wel een high-end setje kunt krijgen.
Ok het is niet het beste van het beste maar vaak zijn die paar euro's wat je meer uitgeeft aan die 'top' onderdelen misschien beter waard te investeren in hardware. ;)
Hehe, had zo'n antwoord wel verwacht ;) Vandaar dat er ook als laatst staat als je het echt professioneel wilt ;)

Maar voor 200 EUR kan je opzich ook een goed set samenstellen, zelf vraag ik mijzelf beetje af waarom ik het dure genomen heb, je betaalt namelijk wel een stuk meer voor misschien een paar graden verschil :/

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Hallo,

Ben ik weer eens.

Ik heb men E2140 van 1.6Ghz OC naar 3.2Ghz met 1.408VCore.

Idle stock = 20°C
Stressed stock = ?

Idle OC = 27°C
Stressed OC = 52°C :o

Dit vind ik eigenlijk best hoog, heb een bigwater 745 setje met alle fans op 5v, maar nu dacht ik aan een ander cpu blok , een NexXxos ofso in de buurt.

Wat zouden jullie mij aanraden, en hou er rekening mee dat hij past met men TT setje.
Budget maakt niet zoveel uit, dat pas ik wel aan. Alleen onnodige dingen hoeven ook weer niet.

Ik dacht dat jullie WC experts mss wel een goede oplossing wisten voor mijn vraag dus bij deze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das nog best aardig voor zon setje :)
TT zijn namelijk niet de beste sets...

Mmm denk dat je dan beter gewoon alles kunt vervangen.
Als je namelijk ander blok neemt, zou ik bv ook een andere pomp nemen.
De pomp die er namelijk bijzit is namelijk niet echt heel sterk en heeft dan veel meer moeite met het rondpompen van het water...
Geen idee eigenlijk wat voor rad erbij zit, maar waarschijnlijk zou ik die ook vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Helemaal niet slecht hoor. Al helemaal niet op 5 volt! Als het je verder niet al te veel scheelt zou ik het niet veranderen. Opzich zal het wel redelijk stil zijn en nieuwe waterkoeling is duur. Dus als je niet in zit over de temps zou ik het zo lekker laten met ondersteunende reden van mijn bovenbuurman :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand trouwens ervaring met die cooltek radiatoren?
Zit er namelijk erg sterk aan te denken om er zoeen te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:23:
Das nog best aardig voor zon setje :)
TT zijn namelijk niet de beste sets...

Mmm denk dat je dan beter gewoon alles kunt vervangen.
Als je namelijk ander blok neemt, zou ik bv ook een andere pomp nemen.
De pomp die er namelijk bijzit is namelijk niet echt heel sterk en heeft dan veel meer moeite met het rondpompen van het water...
Geen idee eigenlijk wat voor rad erbij zit, maar waarschijnlijk zou ik die ook vervangen...
Lool, de set is pas 1 week oud, dus ga niet alles vervangen hoor :9
Njah, ik vind de temps idle goed, maar 52°C stressed vind ik best hoog ;(
Rad's zijn 1 keer 120mm, en 2 keer 120mm ;)
TEAMIKKE schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:44:
Helemaal niet slecht hoor. Al helemaal niet op 5 volt! Als het je verder niet al te veel scheelt zou ik het niet veranderen. Opzich zal het wel redelijk stil zijn en nieuwe waterkoeling is duur. Dus als je niet in zit over de temps zou ik het zo lekker laten met ondersteunende reden van mijn bovenbuurman :)
Ja dat dacht ik ook al, maar dit CPU blokje is echt, hoe moet ik het zeggen, precies home-made prut -O-

Maar wat is een redelijk goed blokje dan voor men cpu die ook past op me TT setje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had toender tijd een ttbw setje en verving destijds het cpu-blok door een Innovatek 1-cool rev. 4.0, prima blokje, goede prestaties..
Had de blauwe variant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

430xlkod schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 15:12:
[...]

Lool, de set is pas 1 week oud, dus ga niet alles vervangen hoor :9
Njah, ik vind de temps idle goed, maar 52°C stressed vind ik best hoog ;(
Rad's zijn 1 keer 120mm, en 2 keer 120mm ;)

[...]

Ja dat dacht ik ook al, maar dit CPU blokje is echt, hoe moet ik het zeggen, precies home-made prut -O-

Maar wat is een redelijk goed blokje dan voor men cpu die ook past op me TT setje ?
Mmm idd zonde...
Je had gewoon nooit voor TT moeten gaan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 10:25
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:18:
Ik wil binnekort waterkoeling gaan aanschaffen. Ik heb al heel wat fora doorgelezen en ben uit eindelijk tot deze combinatie gekomen. Het is mijn eerste waterkoelings set. Ook komt er nog een VGA blok bij voor de R600 als deze leverbaar is. Is dit allemaal mogelijk met wat ik hier heb staan? Zie ik nog wat over het hoofd wat er absoluut nog bij moet?

Suggesties voor eventuele betere onderdelen zijn welkom.

- Eheim 1250
- Cooltek Exstream
- PVC slang 13mm 1 meter
- Aansluitadapter voor uitgang eheim 1250 - 1/4"
- Aansluitadapter voor ingang eheim 1250 - 1/4"
- Rechte inschroefverbinding 1/4" 13mm (4x)
- Slangklem 8/12mm. (staal) (6x)
- Repack-Cooling slot in water reservoir
- Tec-protect plus 500ml (2x)
- Swiftech apogee GTX
ik zou mss een liang pompje pakken, die wat meer opvoerhoogte heeft dan een eheim, je blok is namelijk dr eentje van het type die wel wat druk kan gebruiken :)

30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Precies, en die Eheim is nogal groot en niet zo stil.
Dat Repack reservoir schijnt nogal lastig te zijn om te ontluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 15:30:
Had toender tijd een ttbw setje en verving destijds het cpu-blok door een Innovatek 1-cool rev. 4.0, prima blokje, goede prestaties..
Had de blauwe variant..
Beter dan de cpu koeler van TT zelf ?
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 15:38:
[...]

Mmm idd zonde...
Je had gewoon nooit voor TT moeten gaan :'(
Dat heb ik achteraf ook gemerkt ;)
Voor 30-40€ meer had ik een goed setje van andere betere en echte WC merken...
Maar ochja, mss iets voor mij volgende setup :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

430xlkod schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:33:
Dat heb ik achteraf ook gemerkt ;)
Voor 30-40€ meer had ik een goed setje van andere betere en echte WC merken...
Maar ochja, mss iets voor mij volgende setup :*)
Had je dit topic eerder moeten doorlezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

430xlkod schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:33:
[...]

Beter dan de cpu koeler van TT zelf ?
Ja anders had ik die niet vervangen, de acrylen cover van het block ging bij de inlets haarscheurtjes vertonen, was toen een hot item hier. Met de Innovatek bracht ik zelfs de idle temp van de cpu een graad of 3 naar beneden.

Ook ik zeg dat het een bakkerig setje is dat van ThermalTake. Het klaar zijn met instappen daarmee deedt ik reageren met een 1A-coolingsset de blacklord 240 die reeds nu nog steeds prima resultaten geeft. Ik moet wel zeggen dat ik ben wezen plukken uit de set door andere blokken te nemen, 3/8 Tygon, Swiftech Apogee GT, Swiftech MCW30 nb'er.en een GFX Alphacool NexXxoS GP3X-N Geforce 7600 blok.

Dit allemaal nog wel gedeinstalleerd, ik wacht nl. nog op een moederbord waarna het tijd word eens naar een wat krachtigere pomp voor dit alles uit te kijken...Heb nu een Eheim 1048 die ik of vervangen ga voor de 1250 of dat ik wat moet gaan modden zodat een liang extern gezet gaat worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 22:03:
[...]
Dit allemaal nog wel gedeinstalleerd, ik wacht nl. nog op een moederbord waarna het tijd word eens naar een wat krachtigere pomp voor dit alles uit te kijken...Heb nu een Eheim 1048 die ik of vervangen ga voor de 1250 of dat ik wat moet gaan modden zodat een liang extern gezet gaat worden..
Neem de Laing DCC, prima pomp. Echt een beest, vooral met de alphacool top erop!
En vooral ook heel erg stil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil eerst kijken of de Eheim 1048 moeite heeft met de nieuwe spulletjes, kan ik naderhand altijd verder kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 22:55:
Ik wil eerst kijken of de Eheim 1048 moeite heeft met de nieuwe spulletjes, kan ik naderhand altijd verder kijken..
Zal vast niet :)
Prima pomp imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Follie schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 17:12:
[...]

ik zou mss een liang pompje pakken, die wat meer opvoerhoogte heeft dan een eheim, je blok is namelijk dr eentje van het type die wel wat druk kan gebruiken :)
Ik heb even zitten kijken, en ik zie 2 liang pompjes staan in de pricewatch maar deze hebben maar een doorvoer snelheid van 400 liter per uur. Is dit voldoende of kan je me het type nummer geven van de liang die je bedoelt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 10:25
Je moet kijken naar de liang DDC's, deze heb je in de Ultra en de Pro versie, waarvan de ultra wat sterker is, maar ze voldoen allebei zeker, en zijn ook nog lekker compact :)

30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 12:49:
[...]

Ik heb even zitten kijken, en ik zie 2 liang pompjes staan in de pricewatch maar deze hebben maar een doorvoer snelheid van 400 liter per uur. Is dit voldoende of kan je me het type nummer geven van de liang die je bedoelt ?
Je zult schrikken hoe verschrikkelijk sterk die dingen zijn...
Bij mijn EK reservoir zit er een dikke draaikolk in, zo stek is ie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 13:12:
[...]

Welke aansluitingen heb ik nodig om daar een slangen op aan te sluiten? Het zijn opschroefverbindingen van 1/4" maar daar kunnen toch niet direct slangen op of worden deze meegeleverd? ik ben van plan om 13mm slangen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Wel even opletten met 13MM slangen, die zijn niet overal te koop. (Ik bestel dat 1x per jaar gewoon in amerika.. paar meter slang :-) ) Je moet gewoon 1/4 - 1/2 nemen

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
ik heb eventjes een vraagje(eigenlijk 2 :p)

waar kan ik een apogee gt met 1/2" aansluitingen halen? bij sallandautomatisering zijn ze nog lang niet op vooraad.. en ik heb een laing d4 pomp met 1/4" aansluitingen(freezinghardware zei dat er geen andere bestonden ofzo :S ) waar kan ik 1/2" aansluitingen halen? gewoon bij een doe het zelf zaak ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

try ocshop eens. Als ik tenminste begrijp van je bedoelt, je wilt 1/4 pillaren waarop een 1/2 slang past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Is die 1/4" niet de schroefdraad? Een apogee word toch meestal standaard met 1/2" en 3/8" koppelingen geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Laatst online: 23-07 00:46
YoghurtO_o schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 18:10:
ik heb eventjes een vraagje(eigenlijk 2 :p)

waar kan ik een apogee gt met 1/2" aansluitingen halen? bij sallandautomatisering zijn ze nog lang niet op vooraad.. en ik heb een laing d4 pomp met 1/4" aansluitingen(freezinghardware zei dat er geen andere bestonden ofzo :S ) waar kan ik 1/2" aansluitingen halen? gewoon bij een doe het zelf zaak ofzo?
Alle Apogee GT's worden idd met 2 of zelfs 3 verschillende maten fittingen geleverd.. iig zitten er áltijd fittingen bij voor slangen met 3/8" & 1/2" binnendiameter.

Wat het probleempje met je D4 betreft; je moet even de buitendiameter van de in- & uitgang van je pomp opmeten, dan kun je in de schroefdraadconversietabel zien welke G-maat het is, en dan kun je daar weer de juiste koppelstukken voor halen.. Maar zo op het eerste oog denk ik dat het een G1/2 naar G1/4 (binnendraadse) reduktiekoppeling moet zijn, dus deze..

De Apogee GT is het goedkoopst bij OpenJL, maar zij hebben die koppelstukken weer niet, dus is het waarschijnlijk cheaper om alles bij Aquatuning te halen....

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 13:12:
[...]

Inderdaad,... bij die Laing pompjes speelt het debiet imho echt niet veel rol maar wel de druk die die dingen kunnen steken m.a.w. ... 2 of 3 blokjes in je set-up ... zo'n Laing jaagt er zijn debiet toch door,.. weerstand of niet.
Die pompjes zijn echt straffe dingen hoor,.... zijn elke €-cent waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 20:44:
Is die 1/4" niet de schroefdraad? Een apogee word toch meestal standaard met 1/2" en 3/8" koppelingen geleverd
Kan ik beamen, heb nu nog 4 pilaren, 2 voor 1/2 en 2 voor 1/8 en voor de andere twee geld, 3/8 wiek ga plaatsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check het filmpje maar eens op mijn webstekkie,.. er staan daar trouwens héél mooie foto's op van mijn Laing pomp,... wat een flow die nu nog steekt met 3 blokjes, een Black Ice Pro 2 rad en 10/8mm slangen op 1/4"aansluitingen ;)

Klik hier voor een directe link naar het filmpje ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2007 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne is toch wat heftiger hoor :P

http://rapidshare.com/files/37741799/MOV00093.avi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf zeg, ik wist niet dat die laing het formaat had van een vuuraansteker, maar even rekening houdend met het station op het dak van m'n kast zoek ik bij een mogelijk niet krachtig genoeg optreden van m'n eheim 1048 wel weer een externe pomp die niet in het niet valt icm het station..Of ik moet de hele boel om gaan gooien en een reservoire gaan vervangen die dan wellicht binnen in de kast gaat zijn, ik kan dan de rad. extern houden enz enz.

Eerst alles maar eens inbouwen en ondervinden of de 1048 het trekt...

Leuk zo een specsite..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 15:07:
Heeft iemand trouwens ervaring met die cooltek radiatoren?
Zit er namelijk erg sterk aan te denken om er zoeen te kopen :)
Ik heb een Cooltek rad.
Ja ervaringen...
Er kwam geen rotzooi uit bij het omspoelen, alle vinnen recht bij aankomst. De koppelingne gaan er goed in het enige nadeel is de rare schroefmaat (3.5 volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slitch schreef op zondag 17 juni 2007 @ 17:07:
[...]

Ik heb een Cooltek rad.
Ja ervaringen...
Er kwam geen rotzooi uit bij het omspoelen, alle vinnen recht bij aankomst. De koppelingne gaan er goed in het enige nadeel is de rare schroefmaat (3.5 volgens mij).
Temps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
dat had ik eerst ook, maar nu de pompjes niet rechtstreeks aanzuigen op de zelfde hoogte als de res outlet, heb ik het veel minder. Ik heb ook een hoger reservoir waardoor de zuiging ook minder zichtbaar is zoals van Xplod
De temps zijn toch voornamelijk afhankelijk van je koelblok, en kun je niet vergelijken omdat de setup elke keer totaal verschilt. je zou wel de water temp kunnen checken maar ook dat is afhankelijk van omgevings temperatuur en wat voor componenten allemaal op de loop zitten.

[ Voor 32% gewijzigd door Bulls op 17-06-2007 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Is het wat? Ik heb hem van het weekend uitgezaagd.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/Paula88/Image2Custom4.jpg

Is alleen een losse kast WC-kast met een 4X120 rad erin.

Hij is nog niet helemaal af want ik wil nog rubberen randjes zetten aan de randen van de gezaagde gaten, al weet ik nog niet waar ze te vinden zijn, en de temperatuurmeter is nog niet aangesloten omdat ik verkeerde aansluitingen had voor de slangen.

De kabels linksboven zijn van mijn pc-scherm e.d. en hebben niks met de WC kast te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Grappig kastje, mooie strakke fanholes, heb je LED-fans erin gehangen ?? Ik vind LED-fans altijd zo schreeuwerig, voor mij moet 'n kast discreet, stil en onopvallend zijn.

Daarom heb ik vanmiddag m'n stacker 832 onderhanden genomen, popnageltjes eruit, verflaagje eroverheen popnagels er terug in en klaar is kees:

Stacker 832 zwart geverfd

De mensen die al eens 'n stacker 832 van boven hebben gezien zullen het misschien wel met me eens zijn dat als je door het rooster aan de bovenkant kijkt het zicht niet echt wordt verbeterd door het zilverkleurige metaal eronder. Dat heb ik dus verholpen vandaag, en ook heb ik delen die zichtbaar waren door de side panel zwart geverfd.

Meer fotos op aanvraag, maar nu ga ik verdorie eens wachten op het mailtje van aquatuning dat ze m'n geld hebben. Het is donderdag (dacht ik) al overgemaakt .. ik wil m'n WC spulletjes zien !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ik heb ook weer een update in mijn watercooling geplaatst :)

-Black Ice 480 GTX _/-\o_
-Koppelingen
-Slangen
-Spul van Switech tegen algen enz.
-UV groen

Dit brengt de waarde van mijn watercooling (nieuwprijs) op 450 euro 8)7 Tel daar nog 7 noctua fans bij op en je krijgt een heel aardig bedrag. Hiermee kan ik dan wel passief draaien. Ook voor de looks is het mij elke cent waard. Als het er is zal ik even wat foto's plaatsten. Het inbouwen duurt nog wel even tot mijn kast af is enz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
heb je die 480GTX al in je WC-loop geplaatst ? maak eens 'n paar fototjes ervan, en je nieuwprijs van je WC is niet zo schokkend, ik heb nou laatst (met 6% korting !) ook zoveel geld in een keer uitgegeven aan aan aquatuning. En in m'n nieuwe setup zit ook nog eens 'n laing Pro en geen Ultra .. das ook weer 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn. Denk je ff 15 min uit te trekken om het water te verversen, sta je weer voor zo'n ongekend probleem wat je 3 uur zoet houdt 8)7

Push-in aansluiting bij de pomp lekte, waarom weet ik niet, maar de slang bleek dus niet goed erin te gaan. Nu had ik met een schaar dat pushin gedeelte tegengehouden, en de slang erin gedrukt. Vervolgens geblazen, en het was luchtdicht.

Wel m'n videokaart en HD onder de groene demi-water :P

Gelukkig is dat goed afgelopen, maar de volgende keer besteed ik wat meer aandacht aan die pushin's. damn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TEAMIKKE schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:45:
Ik heb ook weer een update in mijn watercooling geplaatst :)

-Black Ice 480 GTX _/-\o_
-Koppelingen
-Slangen
-Spul van Switech tegen algen enz.
-UV groen

Dit brengt de waarde van mijn watercooling (nieuwprijs) op 450 euro 8)7 Tel daar nog 7 noctua fans bij op en je krijgt een heel aardig bedrag. Hiermee kan ik dan wel passief draaien. Ook voor de looks is het mij elke cent waard. Als het er is zal ik even wat foto's plaatsten. Het inbouwen duurt nog wel even tot mijn kast af is enz ;)
Ahhh fijn spul :D

Kheb zelf via tweakers een Thermochill PA120.3 op de kop getikt!
Nog ongebruikt zelfs :D Ben benieuwd wat die gaat doen :D

En ook gelijk een Antec P182 bestel om het spul in te bouwen.
Rad gaat zeg maar wel extern achterop :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2007 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi :)

Ik heb een qx6700 op 3,2 ghz draaien met een Zalman 9500LED koeler 75c 100% load.
Ik ben klaar om waterkoeling te proberen, mijn oog is gevallen op de Asetek Waterchill External.
In mijn geval wil ik het houden op waterkoeling voor de cpu en de rest met lucht.
Reviews van luchtkoelers zijn voor mij eenvoudig te doorgronden echter loop ik een beetje vast met de reviews van waterkoelingsets.
Wat is op dit moment de beste externe waterkoeling oplossing?

Of moet ik niet denken aan externe sets voor die qx6700 en moet ik alles intern plaatsen.
In dat geval hoor ik graag van jullie (mocht iemand bereid zijn) wat ik het beste aan kan aanschaffen.
Het is namelijk erg lastig om goed waterkoeling advies te krijgen...

Mijn dank is groot :>

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2007 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
rabor schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 21:21:
[...]
Alle Apogee GT's worden idd met 2 of zelfs 3 verschillende maten fittingen geleverd.. iig zitten er áltijd fittingen bij voor slangen met 3/8" & 1/2" binnendiameter.

Wat het probleempje met je D4 betreft; je moet even de buitendiameter van de in- & uitgang van je pomp opmeten, dan kun je in de schroefdraadconversietabel zien welke G-maat het is, en dan kun je daar weer de juiste koppelstukken voor halen.. Maar zo op het eerste oog denk ik dat het een G1/2 naar G1/4 (binnendraadse) reduktiekoppeling moet zijn, dus deze..

De Apogee GT is het goedkoopst bij OpenJL, maar zij hebben die koppelstukken weer niet, dus is het waarschijnlijk cheaper om alles bij Aquatuning te halen....
als ik die franse site goed lees dan versta ik hieruit
Livré avec embouts cannelés pour tuyau de 1/4" (~8mm), 3/8" (~10mm) et 1/2" (~12mm)
dat ze er juist wel bijgeleverd zijn

en met die koppelstukken bedoel ik dat ik deze 2 heb

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=3548&c=44

en

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=1729&c=44

nou werd mij verteld dat de grootse waren toendertijd(en mijn 1/2"slangen waren er echter veels te groot voor, maar kreeg het nog wel waterdicht met goede slangklemmen(van die ringetjes)

maar nu zie ik deze hier staan

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=3835&c=44

heel erg goedkoop en dus geschikt voor 1/2" denk ik dan

zou het lukken de aansluiting op mn d4?

PS: SHAQUILLEMORENO check je mail ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

filmpje werkt niet? :/
aan de reacties te zien draaikolk in je res? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
of topic
Pilske schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:11:
Grappig kastje, mooie strakke fanholes, heb je LED-fans erin gehangen ?? Ik vind LED-fans altijd zo schreeuwerig, voor mij moet 'n kast discreet, stil en onopvallend zijn.
Ja het zijn led fans. Deze plus 4 de andere 9 8) zijn aangesloten op één fancontroller. Die als het het toelaat de boel lekker laag laat draaien zodat het niet zo 'schreeuwerig' is. Want dat is ook bij mij de bedoeling.
Pilske schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 18:10:
Jij had toch je 832 zwart gespoten van binnen he ? .. ik begrijp precies waarom je dat gedaan heb, maar ik zie nergens op t forum (ook niet in t stacker topic) 'n foto van hoe dat nou uitziet .. dus je voelt m denk ik al aankomen, zou je daar misschien 'n fototje van kunnen maken. Ik denk dat ik de binnenkant ook gewoon matzwart ga verven want nu schijnt die zilvere binnenkant nogal goed door de roosters in het zijpaneel heen.
Sorry dat ik op dit zo laat reageer, maar ik heb het een beetje druk gehad.
Maar je vroeg een foto. Deze heb ik wel in de haastigheid geprobeerd te maken maar was het posten niet waard vandaar dat dat dus ook niet gebeurd is. Ik heb trouwens de bovenkant en de grijze plaat eronder vervangen door één van de Stacker 830, omdat van die het gat wel centraal zit ten opzichte van de bovenplaat. De grijze plaat wel zwart gespoten natuurlijk, maar dat weet je natuurlijk al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
http://rapidshare.com/files/37830957/18062007001.3gp
Werkt! (vlc player )
Binnenkort beter filmpje (meer licht) :)

[ Voor 62% gewijzigd door JohnB op 18-06-2007 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Convert em ff naar avi ;)
http://miksoft.hdmail.co.uk/Mob3GPcon-setup.zip

met WMPLayer ziet het er brak uit :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Pilske schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:58:
heb je die 480GTX al in je WC-loop geplaatst ? maak eens 'n paar fototjes ervan, en je nieuwprijs van je WC is niet zo schokkend, ik heb nou laatst (met 6% korting !) ook zoveel geld in een keer uitgegeven aan aan aquatuning. En in m'n nieuwe setup zit ook nog eens 'n laing Pro en geen Ultra .. das ook weer 10 euro.
Tja, ik vind 450 euro wel veel voor enkel koeling hoor 8)7 Kun je leuke hardware van kopen ;) Al de kosten van de kast die ik aan het bouwen ben er nog bij en ik had een nieuwe PC kunnen kopen. Dan nog in gedachte meenemend dat ik 15 jaar ben en niet echt een riant inkomen heb ;)

Foto's komen uiteraard wel maar het zal toch pas volgende week worden voordat ie binnen is.
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 21:21:
[...]

Ahhh fijn spul :D

Kheb zelf via tweakers een Thermochill PA120.3 op de kop getikt!
Nog ongebruikt zelfs :D Ben benieuwd wat die gaat doen :D

En ook gelijk een Antec P182 bestel om het spul in te bouwen.
Rad gaat zeg maar wel extern achterop :)
Thermochill is idd. ook machtig mooi spul! Maar die hebben geen .4 radiator. En het gaat deze keer ook wel een beetje om de looks :P En het lijkt me echt fantastisch als ik passief kan draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
TEAMIKKE schreef op maandag 18 juni 2007 @ 08:13:
[...]

Tja, ik vind 450 euro wel veel voor enkel koeling hoor 8)7 Kun je leuke hardware van kopen ;) Al de kosten van de kast die ik aan het bouwen ben er nog bij en ik had een nieuwe PC kunnen kopen. Dan nog in gedachte meenemend dat ik 15 jaar ben en niet echt een riant inkomen heb ;)

Foto's komen uiteraard wel maar het zal toch pas volgende week worden voordat ie binnen is.
Oh sorry, ik dacht dat je die 480 al binnen had.

Maar ik geef je helemaal gelijk hoor, waterkoeling is duur .. het is eigenlijk gewoon 'n dure hobby die je op 'n andere dure hobby (computers) uitvoerd. Maar ik vind het wel 'n heel erg vette hobby met veel mogelijkheden :P dus ik blijf het doen.
Maar dat neemt niet weg dat het veel geld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topcad
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-08 08:30
Als ik me pc binnen heb dan gaat er 2 maanden later de volgende set op:

Cooltek Exstream (duo rad)
Laing DDC-1RT
Innovatek Tank-O-Matic Micro (80ml)
Alphacool NexXxoS XP Highflow - Socket 775
Aqua-Computer AquagraFX 8800GTS

Dit moet dan een Q6600 en een 8800gts videokaart gaan koelen, komt in stacker832.

- Hoeveel mm slang (binnendiameter) raden jullie aan?
Dit met oog op de koppelingen, dacht zelf aan deze 12mm

- Is het reservoir wel groot genoeg?

Tips en aanwijzingen zijn welkom, aangezien dit me eerste WC setup wordt.

[ Voor 29% gewijzigd door topcad op 18-06-2007 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Topcad:
hele slimme setup, 12 mm slangmaat is goed.
De aquacomputer spullen hebben volgens mij G1/8 en die zijn erg flow restrictive, ik zou voor een andere VGA koeler gaan en dan is hij perfect.
Deze zou ik halen:
http://www.aquatuning.de/...FC8800-GTS-SLI-ready.html
Die site is ook goedkoop, met een code kun je bij je eerste bestelling daar 6% korting krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
YoghurtO_o schreef op zondag 17 juni 2007 @ 23:06:

als ik die franse site goed lees dan versta ik hieruit dat ze er juist wel bijgeleverd zijn
Dat zijn fittingen, geen koppelstukken.
De eerste is idd een koppelstuk ofwel adapter ofwel reductiekoppelstuk, die 2e is een fitting.. ;)
nou werd mij verteld dat de grootse waren toendertijd (en mijn 1/2"slangen waren er echter veels te groot voor, maar kreeg het nog wel waterdicht met goede slangklemmen(van die ringetjes)

maar nu zie ik deze hier staan

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=3835&c=44

heel erg goedkoop en dus geschikt voor 1/2" denk ik dan

zou het lukken de aansluiting op mn d4?
Dat koppelstuk is perfect - ik zou er wel wat teflontape tussen doen -, maar die 12mm-fittingen zou ik niet nemen want 12mm is gewoon geen 1/2". Ik heb nog een hele verzameling van die 12mm's liggen omdat ze iets te klein bleken voor 1/2" tygon, plus de opening is een flink stuk kleiner dan die van echte 1/2"-fittingen.. voorbeeldje, links die 12mm fitting, rechts 1/2": Afbeeldingslocatie: http://img7.imagevenue.com/loc985/th_61729_12mm-vs-half-inch_122_985lo.jpg

Persoonlijk vind ik de 1/2"-fittingen van EK het best; de wand is het dunst van de 1/2"-fittingen die ik ken, en dus is je flow-restrictie daar minimaal.. d:)b

Edit: PS. Als je toch persé bij freezinghardware wilt shoppen dan zijn dit hun fittingen voor een 1/2" setup, maar dan moet je wel rekening houden met dat soort wanddiktes als op het fotootje.

[ Voor 7% gewijzigd door rabor op 18-06-2007 14:25 ]

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 20:18
Hallo mensen van het goede leven.

Ik ben nieuw in de wereld van waterkoeling en heb momenteel een Alphacool videokaart blokje. Dit blokje koelt echter alleen de core, nu maakt dat bij mijn 7800GT niet zoveel uit, maar ik kan nu een 7900GTO kopen. Hierbij wil ik de clocksnelheden een beetje gaan verhogen (geen extreme overclock met voltmods etc.) maar wel een lekkere verhoging. De airflow in mijn kast is verder gewoon goed, ik heb 4x een low-speed Scythe (waarvan 2 op het 240mm rad) via een fancontroller waarmee ze eventueel hoger / lager gezet kunnen worden.

Nu zag ik van Zalman de ZM-RWB1. Een apart blokje om het geheugen erbij te koelen. Nu lijkt mij dat de ideale oplossing omdat het Alphacool blokje net nieuw is en ik het zonde vind nu alweer voor 60-70 euro een nieuw blok te kopen.

Alleen dat blokje is volgens de site van Zalman van Aluminium (Material: Pure aluminum). Nu heb ik echter speciaal een set samengesteld met een koperen cpu en vga blok. Zoveel weet ik niet van waterkoeling nog omdat net ermee ben begonnen maar ik meen in mijn vele uurtjes google over dit onderwerp tegen te zijn gekomen dat je geen aluminium en koper moet mengen? Klopt dit? Is dit misschien tegenwoordig niet meer van toepassing? Is er een ander blokje beschikbaar misschien dat jullie weten? Kan je iets toevoegen aan het water zodat de aantasting niet optreed? 1x in de zoveel tijd een beetje onderhoud en bijvullen vind ik niet zo erg, hou wel van beetje sleutelen aan die PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

1/2 is toch 'id'? (inner diameter)
en die 12 mm fittingen zien er meer uit als 12mm 'od' :P (outter diameter, dus id+wanddikte van 1 mm ofzo is 10 mm 'id'.)
duss.. daar zit het verschil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topcad
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-08 08:30
Slitch schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:45:
Topcad:
hele slimme setup, 12 mm slangmaat is goed.
De aquacomputer spullen hebben volgens mij G1/8 en die zijn erg flow restrictive, ik zou voor een andere VGA koeler gaan en dan is hij perfect.
Deze zou ik halen:
http://www.aquatuning.de/...FC8800-GTS-SLI-ready.html
Die site is ook goedkoop, met een code kun je bij je eerste bestelling daar 6% korting krijgen.
Oke heb het genoteerd ;) bedankt
Ga zkr nog ff rondneuzen op die website, zag al meer leuke dingen :9~

Dit is het dan tot nu toe:
Cooltek Exstream (duo rad)
Laing DDC-1RT
Innovatek Tank-O-Matic Micro (80ml)
Alphacool NexXxoS XP Highflow - Socket 775
EK Water Blocks EK-FC8800 GTS SLI ready

Op de Laing DDC-1RT kan ik geen 12 mm koppelstuk vinden voor de slang, iemand??
Of is anders de Alpahcool Oase AP700 een goede oplossing

Meer tips / aanwijzingen?

[ Voor 28% gewijzigd door topcad op 18-06-2007 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
AlexanderB schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:44:
1/2 is toch 'id'? (inner diameter)
en die 12 mm fittingen zien er meer uit als 12mm 'od' :P (outter diameter, dus id+wanddikte van 1 mm ofzo is 10 mm 'id'.)
duss.. daar zit het verschil..
Nee duss.. ;) 1/2" is een slangmaat-aanduiding, dus de binnendiameter van de slang.. maar dat is het probleem niet, het probleem is dat die 12mm-fittingen bij diverse shops worden verkocht als zijnde geschikt voor 1/2"-slangen, en dat zijn ze simpelweg niet - zoals je dus op het fotootje kunt zien. Wil je toch persé dat soort primitieve fittingen op een 1/2"-set-up dan heb je dus 13mm nodig, maar dan zit je nog wel steeds met een wanddikte van bijna 2mm. (x2)

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

oh gewoon hele andere maatvoering dus, et is dus geen enkele niet-amerikaanse maateenheid die 100% overeenokmt emt de wel amerikaanse..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut

Jut

Wil graag een goed wc setupje aanschaffen (voor overclocken). Heb alleen 1 probleem. Heb totaal geen ervaring met wc setups laats staan dat ik weet wat ik moet kiezen. (ook niet na veel zoeken op GOT).

Alles komt overigens in een externe behuizing.

Wat er gekoeld moet worden:

- s.939 cpu.
- en als het budget het toelaat wil ik ook de chipset koelen maar daar hoeft maar een goedkoop blokje op omdat de chipset totaal niet warm word (RD580 7,5watt).

Moet dus beter koelen dan mijn Scythe Infinity.

Budget: 200-250 euro.

Laat ik even zo duidelijk maken hoe belangrijk ik geluid vindt. Volgorde: Temperatuur, prijs, geluidsproductie.

Wat ik zelf in gedachten had:

Danger Den RBX (is beter dan de TDX ?), LR cascade, Dtek White Water.

Verder werden mij deze merken/onderdelen geadviseerd:

Liang DDC pompje.
Cooltek radiatoren komen op 1 na beste uit de testen.
Slangen

Reservoir maak ik zelf wel.

Cooltek Maxistream 120 mm Triple is dat wat of heeft dat weinig meerwaarde tegenover de Cooltek Exstream 120 mm Dual. 1/4" aansluitingen.

Heb gekozen voor deze pilaren:

De "normale" slangpilaar, deze is in combinatie met een slangklem waarschijnlijk de veiligste. Bij deze pilaar gaat het om de binnendiameter van de slang, deze moet net iets kleiner zijn dan de buitendiameter van de pilaar (je drukt hem er omheen), dikte van de slang is niet heel belangrijk bij deze pilaren.

RBX aansluitingen:
3/8" - 9mm
1/2" - 12.5mm

Welke aansluitingen de pomp heeft kon ik niet zo gauw vinden.
Geeft dat niet een verloopje tussen cpu block en radiator ? Anders heb ik er geen bezwaar tegen om een andere radiator te kiezen.

Weet verder echt niet wat ik nog meer moet verduidelijken wat ik nou precies wil.

[ Voor 1% gewijzigd door Jut op 18-06-2007 23:25 . Reden: Dubbele zin. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel grappig dat velen blijven spreken over een Liang pomp terwijl het eigenlijk Laing is 7(8)7

Jut,... ik zou voor schroefkoppelingen gaan hoor,..... die zijn mooi, compact en sluiten héél goed af.
Als je je slang er vingervast in vastdraait dat zit die muurvast en zal zeker niet lekken.
Het binnenste van zo'n koppeling is eigenlijk zoals een gewone slangpliaar, de moer fungeert als een spanband.
Bespaart je direct geklooi met schroevendraaiers enzo.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2007 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_NL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 13:26
Wilde ff mijn ervaring delen met mijn medetweakers.

Afgelopen vrijdag met de hulp van een lieftallige assistente(lees rokende en bierverslindende medetweaker) BvK de laatste hand gelegd aan de volgende WC setup

- Swiftech Apogee GTX
- Swiftech MCW-30
- Swiftech MicroRes
- Black Ice GTS 360
- Liang DDC-02 met PetraTech Top
- een metertje zwarte Tygon 8-1,6mm slang
- 3 Yatelong 12mm fans
- in een Lian li PC-A16B(interieur origneel blank Alu, dus ff zwart gespoten)

De WC koelt de E6600 en de NB van de Asus A5N32-E SLI.

Ivm met de beperkte ruimte van de midi tower is het rad extern boven op geplaats op afstandhouders.
De pomp en res zijn in 4 5,25 bays gehangen.

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/usersys/large/000698-16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/usersys/large/000698-18.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/usersys/large/000698-21.jpg
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.