Het Grote Waterkoelingstopic deel 23 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 6.787 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-05 21:49
Ik had me spullen van aquatuning binnen een paar dagen binnen _/-\o_
Binnenkort maar eens gaan inbouwen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185347

Nu kom ik even terug om mijn probleem.Ik heb op aanraden van 'dit topic' met 1 radiator getest. En opaanraden van waterking 'kaal' te beginnen ( rad blok pomp res). Dit heb ik gedaan en het is niet veel goeds.
Ik heb nu de triple radiator + laing ddc + TDX. Idle in de bios word de cpu al 39 graden ?? Nu is het op mijn kamer wel een stukje warmer ( 28 graden) maar dat is nog veel te veel lijkt me.
Ik heb alles buiten de kast lopen en de radiator in alle standen gehad dus lucht lijkt mij niet.
Mounting lijkt mij ook oké, strak genoeg, koelpasta niet te veel.
Nu kwma ik er wel achter dat als ik mijn fans ( 3x coolermaster silent 1200 rpm 5volt) uit zet, de temperatuur maar 1-2 graden warmer word.

Nu denk ik dus 2 dingen:
Die fans komen niet door het rad heen als het ware. Of ik heb een brakke sensor. Kan ik achter dat laatste komen met iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een 3x120mm rad is meeeeer dan voldoende voor alleen de CPU. Daar ligt het sowieso niet aan. Die Liang is ook meer dan voldoende. Ik denk dat of je blok toch niet helemaal goed zit of anders idd die tempsensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ten eerste; welke CPU heb je?

Daarnaast, wat zijn je stressed temps? Dat is namelijk waar je het voordeel van WC zult merken; een lage delta tussen idle en stressed. Als die bijvoorbeeld (ik noem maar even wat) meer dan 10 graden boven je idle temps ligt, dan is er inderdaad een probleem. Zeker met een 3x120mm rad op een enkele hittebron zou de delta niet meer dan een graad of 10 mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou het was dus een opteron 144 op 1.6 volt ~2900 mhz Stressed weet ik nog niet. Kom ik zo hopelijk op terug
Edit:
Stressed 56-57 graden ongeveer kamer temp is nu: 27 graden.
opteron 144 enzo worden dus gewoon wat warmer als athlons ? :)

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 185347 op 09-06-2007 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
1100 Mhz OC'ed dus met een 80 watt processor, en je zit maar 11 graden boven de kamertemperatuur? Lijken mij toch redelijke cijfers, iets waar ik mij niet druk om zou maken, tenzij je rare waardes met de stressed temperaturen krijgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103524

Ooit eens gezien dat na een slang vastzetten op een verkeerde in / uitgang van de pomp er geen flow zat in het systeem, het water bleef dus gewoon stil staan door tegendruk enzo het water dus bleef opwarmen.

Edit: Een mailtje van aquatuning welke me niet deedt opvallenl in mijn box, status: NIF-Eingang 09-06-07

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 103524 op 09-06-2007 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Dan komen ze het morgen of dinsdag lagsbrengen :)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 22:03

icecoolsniper

never run from a sniper!

Weet iemand misschien waar ik een 1/2" naar 1/2" binnendiameter verbindingsstuk kan krijgen?
Kheb nu een nieuw moederbord en mijn slang haalt het nu niet meer :(

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-12-2024
PilatuS schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 22:49:
Een 3x120mm rad is meeeeer dan voldoende voor alleen de CPU. Daar ligt het sowieso niet aan. Die Liang is ook meer dan voldoende. Ik denk dat of je blok toch niet helemaal goed zit of anders idd die tempsensor.
Dat heb ik ook en kijk me temps 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134214

Kheb nu een BIP II + BIX II in mn loop gezet...
Houd nu mn E6600 @ 3300 op 46graden @ full load :P

http://s133.photobucket.c...action=view&current=3.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 134214 op 10-06-2007 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-04 14:18
ShaquilleMoreno schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 21:26:
Bij Aquatuning heb ik een mooie sensor (klik) gevonden, maar ik vind het T-connectortje wat daarop aangesloten moet worden vind ik niet. Daar is ie aangesloten op een reservoir. Ik wil hen gewoon tussen een slang.
Maar als ik die twee heb welk display is daarop compatible? Wordt het knutselwerk of zijn er standaard aansluitingen op de displays?
kliktu maar

zelf heb ik heel lang zitten kijken of zo'n thermometertje niet leuk was voor in mn setup en ik heb er toen maar vanaf gezien omdat ik er geen enkel nut in zag ;). Máár op mijn zoektocht kwam ik dus ook die flashy water temperatuur meter van thermaltake tegen, maar ook deze. Deze is wel 10/8 gewoon, en ik dacht dat je dat nodig had.

offtopic:
Morge mn stacker 832, kan k eindelijk m'n watercooling gaan bestellen :P !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

430xlkod schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 20:50:
Hier ook mijn resultaten omdat ik laatste met jullie het erover had met mijn WC 8)

[afbeelding]

Mem moet ik nog eens doen want kom nergens in me bios bij de mem instellingen, iemand mss heel ff raad erover O+ ?
CTRL-F1. Koste me ook een post om daar achter te komen.

Gisteren was het ruim 30 graden hierbinnen, maar m'n PC bleef onder de 50 graden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander1992nl
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
fast-server schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 15:50:
Ik heb Gisteren mijn spulletjes ingebouwd die ik gekocht had bij aquatuning.

En ik merk het goed!

X3220 @ 2.7GHz (1.21v)=> Dangerden TDX 1/2"
EVGA 8800GTX Stock => EK fullcover 1/2"
Triple rad 1/2" met 60CFM 14db fans
Pomp AP910 900l/h 1/2"
Reservoir Swiftech MCRES-Micro 1/2"

Oude idle temps:

[afbeelding]

Nieuwe idle temps:

[afbeelding]

Koeling werkt dus super!
CPU temp is idle het zelfde als de kamer temperatuur :)

Load temps moet ik nog even voor gaan stressen als ik daar tijd voor heb.
welke config van watercooling heb je gekocht? en tegen welke prijs.

ik ben namelijk op zoek naar een goede koeling om mijn E6600 een beetje op te voeren.

iemand nog goede winkels? en tips om een watercooling samen te stellen?

[ Voor 4% gewijzigd door Sander1992nl op 10-06-2007 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Wat hij gekocht heeft staat letterlijk in z'n post:

Dangerden TDX 1/2"
EK fullcover 1/2"
Triple rad 1/2" met 60CFM 14db fans
Pomp AP910 900l/h 1/2"
Reservoir Swiftech MCRES-Micro 1/2"

de prijs hiervan, die zal niet meevallen, mijn gok is tussen de 200 en 300.

Goeie waterkoel winkels staan in de startpost :P maar zelf raad ik aquatuning aan, 'n hele relaxte winkel. Als ik dinsdag of woensdag mn kast binnenkrijg ga ik daar ook weer bestellen na alle maten op te hebben genomen om te weten of alles gaat passen }) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander1992nl
  • Niet online
dat ligt beetje boven mijn budget.

mijn budget is €140

ik dacht aan dit, dit of dit setje

want als ik alles los samenstel bij Aquatuning kom ik toch wel hoog in prijs uit.

mijn watercooling moet beter koelen dan een scythe infinity. anders heb ik er niks aan :P

[ Voor 41% gewijzigd door Sander1992nl op 10-06-2007 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Laatst online: 30-05 10:59
Feyenoordfreak schreef op zondag 10 juni 2007 @ 13:02:
dat ligt beetje boven mijn budget.

mijn budget is €140

ik dacht aan dit, dit of dit setje

want als ik alles los samenstel bij Aquatuning kom ik toch wel hoog in prijs uit.

mijn watercooling moet beter koelen dan een scythe infinity. anders heb ik er niks aan :P
Tja, bij het alphacool setje zit kwaliteit spul. Het blok is goed, de pomp is een eheim.
Nadeel: slangen(8mm buiten is klein). de radiator is maar 2x 80mm wat een stuk kleiner is dan bij de thermaltake, maar deze heeft dan ook weer veel teveel. Je kan echter wel de slangen veranderen omdat het vast zit op verwisselbare slangpilaren.
Ik heb zelf maar 1x120mm gehad voor mijn gehele pc en ik kon best redelijk overklokken.

De thermaltake en gigabyte heb ik niet zoveel ervaring mee, heb even wat plaatjes gekeken:

Thermaltake, zit eruit als een solide set; Het blok ziet er niet zo goed uit (het is maar een slang/doolhof en geen opstaande koelvinnen zegmaar), verwisselbare slangpilaren en een dikkere slang dan de 8mm van alphacool.
3x 120mm is overkill voor 1 cpu.

Gigabyte, ziet er niet zo goed uit, de blokken hebben niet verwisselbare slangpilaren en dus zit je vast aan een amerikaanse slang maat (niet super makkelijk te krijgen in milimeter Europa.) Wel een volledige set voor de gehele pc (de andere 2 zijn alleen voor CPU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-05 10:24
Ik zie dat er van bijna elke WC-blok een versie met een plexie bovenkant bestaat, maakt die verschil met een massieve variant?
- Dat het plexie krast/breekt/lekt en de schroeven niet te strak aangedraait mogen worden?
- Coolt een massieve variant beter?

Als ik WC neem dan gaat het bij mij denk toch tussen deze 2:
Alphacool NexXxoS XP-Solid
Alphacool NexXxoS XP-Plexie

Nu kwam ik ook deze tegen, de highflow editie; deze kost meer maar ik kan geen reviews vinden hoe hij zich verhoud tot de normale XP:
Alphacool-NexXxoS-XP-Highflow-Plexi-S-775

En ik kwam deze passieve rad tegen:
Afbeeldingslocatie: http://www.aquatuning.de/images/product_images/popup_images/1727_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.aquatuning.de/images/product_images/popup_images/1727_0.jpg

Zou dit even goed koelen als een actieve 3x12cm fan radiator?, of raden jullie altijd een actieve aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Lennart_1337 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 15:44:
Ik zie dat er van bijna elke WC-blok een versie met een plexie bovenkant bestaat, maakt die verschil met een massieve variant?
- Dat het plexie krast/breekt/lekt en de schroeven niet te strak aangedraait mogen worden?
Daar moet je absoluut rekening mee houden. Ook zorgen dat je slangen niet te strak zitten en als het ware aan het plexi gaat trekken (vibraties van de pomp etc). Je zal niet de eerste zijn met kleine scheurtjes in het plexi.
- Coolt een massieve variant beter?
Nee, plexi geleid warmte slechter dan koper, dus de plexi zal minder warmte in de kast dumpen, ipv in het water, waar het hoort te zijn.
Zou dit even goed koelen als een actieve 3x12cm fan radiator?, of raden jullie altijd een actieve aan?
Met een actieve setup heb je sowieso meer controle, maar het is moeilijk zonder verder gegevens hoe 'een' 3x12 rad het tegen deze passieve oplossing zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Voor zo'n grote passieve radiator heb je sowieso een erg dikke pomp nodig wil je nog een beetje flow overhouden. Wat Roamor zegt klopt ook zeker, met een rad voor gewone fans kan je altijd nog het toerental regelen mocht het nodig zijn. Met een passieve rad kan je verder niet echt veel regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Als je passief wilt moet je denk ik toch blijven bij gewone radiatoren waar fans op kunnen. Als je dan maar een groot genoeg opp. hebt moet je een eind komen. Eventueel met gamen kun je dan de fans langzaam laten draaien. Zo ga ik het iig wel doen :P

Als huidige radiator heb ik de NexXos Extreme 3. Hierbij komt dan dit monster samen met noctua-fans die ik schakelbaar maak.

Afbeeldingslocatie: http://www.docmicro.com/images/pieces/GTX480.jpg

Maar weet iemand nog een winkel waar je dit gevaarte kan kopen? De website van black-ice geeft niet veel, de winkels die ik had leveren em niet meer. De enige die ik nog weet is freezinghardware maar die vind ik echt duur :X 130 euro zou ie daar kosten.

Mochten er dus mensen zijn die em hebben gezien: Ik zou het graag willen weten. Duits maakt niet uit.

Edit: Even de naam erbij hé :P : Black Ice Extreme 480 GTX

[ Voor 3% gewijzigd door TEAMIKKE op 10-06-2007 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jammer, kan nog steeds geen oplossing vinden wat ik aan moet de sb en nb van de DFI LANParty UT NF590, ik heb het idee de nb passief te laten en dan de sb voorzien van een passend blokje. Ik heb het bord nog niet, maar ben aan het inlezen met wat orienteren daarbij. Heb al
wel gezien dat de mountingholes wat zijn opgeschoven en daardoor mijn alphacool Nexxos nb niet meer kan.
Zal ik maar wachten met aanschaffen van het bord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander1992nl
  • Niet online
Tja, bij het alphacool setje zit kwaliteit spul. Het blok is goed, de pomp is een eheim.
Nadeel: slangen(8mm buiten is klein). de radiator is maar 2x 80mm wat een stuk kleiner is dan bij de thermaltake, maar deze heeft dan ook weer veel teveel. Je kan echter wel de slangen veranderen omdat het vast zit op verwisselbare slangpilaren.
Ik heb zelf maar 1x120mm gehad voor mijn gehele pc en ik kon best redelijk overklokken.

De thermaltake en gigabyte heb ik niet zoveel ervaring mee, heb even wat plaatjes gekeken:

Thermaltake, zit eruit als een solide set; Het blok ziet er niet zo goed uit (het is maar een slang/doolhof en geen opstaande koelvinnen zegmaar), verwisselbare slangpilaren en een dikkere slang dan de 8mm van alphacool.
3x 120mm is overkill voor 1 cpu.
dan zal ik kiezen tussen de TT en de alphacool.

presteren bijde beter dan de scythe infinity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De keuze tussen TT en Alphacool is simpel in mijn mening. Alphacool is gewoon beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PilatuS schreef op zondag 10 juni 2007 @ 19:51:
De keuze tussen TT en Alphacool is simpel in mijn mening. Alphacool is gewoon beter.
Idd, alleen jammer dat het maar een 2x80mm is :(
Ik zou ff kijken of er van alphacool een 2x120mm is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Anoniem: 134214 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 20:23:
[...]

Idd, alleen jammer dat het maar een 2x80mm is :(
Ik zou ff kijken of er van alphacool een 2x120mm is ;)
2x80mm is idd wat minder. Maarja die TT set heeft een zwakke pomp, dunne slangen, en het waterblok zelf is nou ook niet bepaald goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184251

hahahahhahahhahaha

EDIT: lol

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 184251 op 10-06-2007 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander1992nl
  • Niet online
2x80mm is idd wat minder. Maarja die TT set heeft een zwakke pomp, dunne slangen, en het waterblok zelf is nou ook niet bepaald goed.
2 × 120mm is wel direct veel duurder. dit komt omdat dit setje een aanbieding is

hier is een 240mm setje. die is dubbel zo duur

dan is het zelfs goedkoper om erna een losse radiator van €50 te kopen. dan kom ik nog op €130

en bij die 2 × 80mm moet er een backplate achter het moederbord bij het installeren?

[ Voor 43% gewijzigd door Sander1992nl op 10-06-2007 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
TEAMIKKE schreef op zondag 10 juni 2007 @ 17:02:
Als je passief wilt moet je denk ik toch blijven bij gewone radiatoren waar fans op kunnen. Als je dan maar een groot genoeg opp. hebt moet je een eind komen. Eventueel met gamen kun je dan de fans langzaam laten draaien. Zo ga ik het iig wel doen :P

Als huidige radiator heb ik de NexXos Extreme 3. Hierbij komt dan dit monster samen met noctua-fans die ik schakelbaar maak.

[afbeelding]

Maar weet iemand nog een winkel waar je dit gevaarte kan kopen? De website van black-ice geeft niet veel, de winkels die ik had leveren em niet meer. De enige die ik nog weet is freezinghardware maar die vind ik echt duur :X 130 euro zou ie daar kosten.

Mochten er dus mensen zijn die em hebben gezien: Ik zou het graag willen weten. Duits maakt niet uit.

Edit: Even de naam erbij hé :P : Black Ice Extreme 480 GTX
ik weet niet hoe je over amerikaans bestellen denkt, maar hier kun je hem voor 150 dollat bestellen wat neerkomt op 112 eurotjes .. maja de verzendkosten + tijd dan weer, dan kun je beter voor freezinghardware gaan... maar dat is écht 'n monster :| ! jammer dat die niet in 'n stacker 832 onderin past :P ik ga voor de GTX 360 .. maja succes nog met t vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Feyenoordfreak schreef op zondag 10 juni 2007 @ 21:09:
[...]

2 × 120mm is wel direct veel duurder. dit komt omdat dit setje een aanbieding is

hier is een 240mm setje. die is dubbel zo duur

dan is het zelfs goedkoper om erna een losse radiator van €50 te kopen. dan kom ik nog op €130

en bij die 2 × 80mm moet er een backplate achter het moederbord bij het installeren?
Jammer... Setje is idd van veel betere kwaliteit dan de TT...
Blokken zijn veel beter en de pomp ook...

Idd, dan zou ik dat doen, gewoon een er los bij halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander1992nl
  • Niet online
voordat ik het koop een paar vraagjes:

moet er een backplate achter het moederbord?
kan ik de radiator kwijt in de Sonata II (ik denk het niet)
zo nee, wat zou dan een oplossing zijn (casemodden doe ik niet aan)

pompje en reservoir kan ik wel onder de hdd's kwijt omdat ik er maar 1 gebruik

[ Voor 15% gewijzigd door Sander1992nl op 10-06-2007 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Feyenoordfreak schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:00:
voordat ik het koop een paar vraagjes:

moet er een backplate achter het moederbord?
Als het nodig is, zit het bij de koeler meegeleverd. De meeste waterblokjes zijn niet zo zwaar als de luchtkoelers die wél backplates vereisen.
kan ik de radiator kwijt in de Sonata II (ik denk het niet)
zo nee, wat zou dan een oplossing zijn (casemodden doe ik niet aan)
Andere kast kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander1992nl
  • Niet online
Roamor schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:04:
[...]

Als het nodig is, zit het bij de koeler meegeleverd. De meeste waterblokjes zijn niet zo zwaar als de luchtkoelers die wél backplates vereisen.

[...]

Andere kast kopen?
maar ik wil het graag weten. dan weet ik of ik het mobo er wel of niet eruit moet halen

op de website van alphacool kan ik weinig info vinden

en andere kast kopen denk ik niet aan. deze kast is 1 week oud

[ Voor 5% gewijzigd door Sander1992nl op 10-06-2007 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218209

ik ben van vlan om mss de Thermaltake bigwater te kopen, maar kom er nog niet uit welke, de 745 of 735, de laatste is goeikoper maar heeft dan ook maar 1 rad, de 1ste heeft daarbij er nog 1 bij met 2 fans. ik ga alleen cpu koelen, ze hebbe mij vertelt da ik beter een 735 kan nemen dan.
maar ik zou ook alles graag IN mijn kast zetten, zou da lukken in ne centurion 5?

heb dit ook in bigwater topic gezet btw :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Feyenoordfreak schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:09:
[...]

maar ik wil het graag weten. dan weet ik of ik het mobo er wel of niet eruit moet halen

op de website van alphacool kan ik weinig info vinden

en andere kast kopen denk ik niet aan. deze kast is 1 week oud
Dan wordt het gewoon zagen...
Bovenop is een mooi plekkie :)
Anoniem: 218209 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:53:
ik ben van vlan om mss de Thermaltake bigwater te kopen, maar kom er nog niet uit welke, de 745 of 735, de laatste is goeikoper maar heeft dan ook maar 1 rad, de 1ste heeft daarbij er nog 1 bij met 2 fans. ik ga alleen cpu koelen, ze hebbe mij vertelt da ik beter een 735 kan nemen dan.
maar ik zou ook alles graag IN mijn kast zetten, zou da lukken in ne centurion 5?

heb dit ook in bigwater topic gezet btw :o
Hehe wel grappig, we zitten net tegen Feyenoordfreak uit te leggen dat ie beter alphacool setje kan nemen ipv thermaltake...

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 134214 op 10-06-2007 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 21:06
Ben een beetje bezig gegaan om het een en ander in te bouwen, maar waar ik me toe wel aan erger is dat er zowel op mijn CPU blok als op mijn Eheim pomp nergens staat wat in of uitgang is.

Ik hoop dat er iemand weet van een Aqua-Computer Cuplex XT of van een Eheim 1000 12volt welke de in en uitgang zijn.

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ShaquilleMoreno schreef op zondag 10 juni 2007 @ 23:14:
Ben een beetje bezig gegaan om het een en ander in te bouwen, maar waar ik me toe wel aan erger is dat er zowel op mijn CPU blok als op mijn Eheim pomp nergens staat wat in of uitgang is.

Ik hoop dat er iemand weet van een Aqua-Computer Cuplex XT of van een Eheim 1000 12volt welke de in en uitgang zijn.
Wat ik zo zie maakt het bij het blokje niks uit, bij de pomp is de uitgang wat vast zit aan het plexie ( voorste gat = uitgang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Anoniem: 185347 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 23:17:
[...]

Wat ik zo zie maakt het bij het blokje niks uit, bij de pomp is de uitgang wat vast zit aan het plexie ( voorste gat = uitgang)
Even voor de duidelijkheid. Je bedoelt het gat wat precies boven de pomp zelf zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
Maakt dus wel iets uit.
Kijk maar op deze plaatjes.
http://www.overclock.net/...r-block-cuplex-xt-di.html

[ Voor 89% gewijzigd door JohnB op 11-06-2007 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander1992nl
  • Niet online
Dan wordt het gewoon zagen...
Bovenop is een mooi plekkie
kan ik niet gewoon een speciaal ''houdertje'' maken om hem naast of op mijn kast te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ShaquilleMoreno schreef op zondag 10 juni 2007 @ 23:54:
[...]

Even voor de duidelijkheid. Je bedoelt het gat wat precies boven de pomp zelf zit?
Ja, als je goed kijkt zie je dat het vast zit met een zwart plastic buisje, hier komt het uit ( had zelf een eheim station 600 , lijkt er wel op :p ) Als je het nog niet vertrouw even in een emmer met demi water zetten en kijken waar het uit komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Feyenoordfreak schreef op maandag 11 juni 2007 @ 08:03:
[...]

kan ik niet gewoon een speciaal ''houdertje'' maken om hem naast of op mijn kast te plaatsen?
Kan allemaal :)
Daar ben je tweaker voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
@Teamikke:

Bij Caseking.de verkopen ze de 480 voor € 124.90 exc. verzendkosten die € 8,00 naar nederland zijn, dan zit je nog steeds zo'n € 9,50 onder de prijs van freezinghardware + verzendkosten (à 7,50). Mocht je in de buurt van venlo wonen en dus in staat zijn om die radiator op te halen oid dan heb ik wel 'n adresje waar ze 'm kunnen bezorgen (en waar ik mijn waterkoelingsspul binnenkort ook laat bezorgen omdat ik dan geen verzendkosten hoef te betalen bij aquatuning.de).

Maar goed, dan zouden de verzendkosten € 3,99 worden.. of je € 4,01 de moeite waard vind om die rad op te komen halen (en de extra tijd die erin gaat zitten:P). Nouja hopelijk had je hier wat aan en komt die megaradiator snel in je setup te hangen })

BTW hier is 'n linkje en hier is 'n linkje naar de verzendkosten, helemaal onderaan in die tabel.

deze vond ik net nog op internet trouwens, beter dan sketchup tekeningen van de EK site :P

Afbeeldingslocatie: http://www.cooling-masters.com/images/news/200705/fc86_2.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Pilske op 11-06-2007 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Laatst online: 30-05 10:59
Feyenoordfreak schreef op maandag 11 juni 2007 @ 08:03:
[...]
Bedenk eens wat voor waterkoeling je wil. Ik ga later vandaag de pc van me pa even hier posten. Was voor het weekend overleden en ik heb hem maar een reserve pc van mij gedoneerd incl waterkoeling.
Ik heb daarvoor een Aopen QFD50 kastje genomen, zit standaard een 1x120mm fan in en daar heb ik dus gewoon een 1x120mm rad op gezet.

Reden van deze waterkoeling: dood stil met leuke temps.

Wat is jouw reden?? Stilte? Goede koeling? Overklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander1992nl
  • Niet online
mijn reden: overclocken

mijn systeem:
Sonata II met meegeleverde voeding
Gigabyte P965 DS3
E6600
2gb Kingston HyperX PC7200
XFX 8800GTS 320mb

ik draai nu nog met boxed koeler. en in deze extreme hitte kan ik niet verder dan 2.7ghz kome .
daarom wil ik nieuwe koeling.

of de scythe infinity
of watercooling.
het liefst watercooling. maar niet te duur en het moet beter presteren als de infinity. anders heb ik er niks aan.

missie:

E6600 op 3.8 of misschien zelfs 4ghz te krijgen.

stil moet hij ook zijn omdat ik s'nachts nog weleens download.

ik was van plan aan het begin alleen de processor te koelen. en hooguit de NB. maar de videokaart pas later

het liefst externe radiator. maar als dat niet mogelijk is een oplossing vinden

dit kan mooi setje zijn. maar die zal prestaties niet evenaarden met een actief gekoelde radiator

[ Voor 29% gewijzigd door Sander1992nl op 11-06-2007 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, dat scheelt al een heleboel :)
Dan zou ik voor een setje gaan met 1x120mm rad.

Alleen CPU heeft nut, NB niet zolang dr geen fan ofzo op zit...

Zoiets misschien?
V&A aangeboden: Alphacool Cool Answer III 120 Compact 12V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander1992nl
  • Niet online
kan ik met een 1×120mm wel de 4ghz halen met een E6600? (iig qua temps. mocht hij het niet stabiel houden maakt het niet uit)

en het liefst koop ik 100% nieuw (willen mijn ouders persée)

[ Voor 20% gewijzigd door Sander1992nl op 11-06-2007 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen idee...

Is iig altijd beter dan lucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander1992nl
  • Niet online
het voordeel is. dat ik die 120mm fan die ik nu als outtake heb. als intake kan nemen. en op de plek van de outtake de radiator kan plaatsen.

maar ik twijfel toch niet of die 2× 80mm radiator beter is.

[ Voor 18% gewijzigd door Sander1992nl op 11-06-2007 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Feyenoordfreak schreef op maandag 11 juni 2007 @ 15:58:
het voordeel is. dat ik die 120mm fan die ik nu als outtake heb. als intake kan nemen. en op de plek van de outtake de radiator kan plaatsen.

maar ik twijfel toch niet of die 2× 80mm radiator beter is.
Minimaal, 1x 120mm is ook veel makkelijker te plaatsen ;)

Bij die kit met 2x80mm zitten ook meerdere blokken he,

IMHO Denk ik dat je bv beter bij bg-computers een setje kunt samen stellen.
eheim 600 a 60E, <-- das dus inc reservoir
Nexxos extreme 120mm a 30E
XP Bold 775. a 40E

Dit koelt gegarandeerd beter dan dat 2x80mm rad...

En nu mag je het zelf uit gaan zoeken, want we zijn geen helpdesk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Bedankt voor het mee kijken naar die radiator. Ik ga hem deze week maar eens bestellen bij freezinghardware denk ik dan maar. Amerika schiet niet echt op qua verzenden enz. en je hebt een probleem als er wat mis mee is. FH is wel duur maar het moet maar dan :P Nu de kast nog afmaken :X

Bedankt iig voor het kijken :) Foto's volgen als ie binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
ShaquilleMoreno schreef op zondag 10 juni 2007 @ 23:14:

Het was even zoeken, maar het antwoord van de Cuplex XT heb ik uiteindelijk toch gevonden. Het was even flink doorlezen op een forum van Aqua-Computer :O

Afbeeldingslocatie: http://www.shoggy.de/ac_forum/cuplex_xt_inlet.jpg

Mocht iemand het ooit nog willen weten dan is het antwoord hier :)

Het antwoord van de Eheim pomp was al gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij een Eheim is het toch niet moeilijk? de bel of bruisheid is aangesloten op toch echt de verticale in somminge tuins denk ik..

Ik kom dan tot de conclusie dat de verticale uit is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

lol daar ben ik ook uren mee aan het worstelen geweest, totdat ik de pomp er gewoon bijpakte, een bak met water, en dat ding maar liet zuigen dan wel stromen, gemarkeerd op de pomp wat nu de In & Outlet is / was.

Handig hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als je wat pics van setups op zoekt met een Eheim kan je zo zien wat in en uit is. Over het algemeen zit het reseroir bij in namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Bij centrifugaalpompen zal de uitgang altijd op een centrifugale plaats tov de as zitten. Oftewel, als je weet waar de as zit (lengterichting), weet je ook dat het water maar op één manier aan het slingeren kan ontkomen:
Afbeeldingslocatie: http://www.digital-transition.com/wp-content/public/EHEIM1046.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Klopt deze volgorde (met name: Pump -> Rad -> CPU) of ben ik nou gek?
Ik dacht dat het altijd Pomp -> CPU -> Rad was?

Currently I have my system going Aquatube->Pump->Rad->CPU(Cuplex XT)->GPU(Aquagfx 7950)->res(aquatube).

Hij klaagt in ieder geval over hoge temps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Pomp, CPU, Radiator, reservior.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
ShaquilleMoreno schreef op maandag 11 juni 2007 @ 21:40:
[...]

Het was even zoeken, maar het antwoord van de Cuplex XT heb ik uiteindelijk toch gevonden. Het was even flink doorlezen op een forum van Aqua-Computer :O

[afbeelding]

Mocht iemand het ooit nog willen weten dan is het antwoord hier :)

Het antwoord van de Eheim pomp was al gegeven.
Zei ik toch al,, lol.:)
WinnieXX in "Het Grote Waterkoelingstopic deel 23"

[ Voor 7% gewijzigd door JohnB op 11-06-2007 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De volgorde maakt geen zak uit. Het water warmt bijna niets op als het door een blok gaat. De beste volgorde is zo min mogelijk slang gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Maar dat blok en de mijne kwamen niet overeen, dus ik had er weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgets
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 22:13
Heren,

Om mijn C2D 2,4@3,2 ghz en 8800GTS stiller te maken had ik het volgende setje samengesteld:

Alphacool NexXxoS XP Bold - Socket 775 (schroefbevestiging)
Waterreservoir incl. Eheim Compact 600 (vierkant) - 230 Volt
Cooltek Exstream 278 x 130 x 37 mm (240?)
6x Hoek inschroefverbinding 1/4" - 8x1
2m PUR slang 8 mm. (8x1) - 1 meter
Aqua-Computer AquagraFX 8800GTS

Totaalbedrag: € 249,51

Is dit een goede setup? Vooral omdat ik het nu met een Scynthe Ninja net rond de 60gr @ full load. Zal dit nog veel dalen kwa temps met WC? Of kan ik beter voor een standaard setje gaan?

Ik las dat Eheim goede pompen heeft, en heb ik een groot genoeg rad?

Ik ben nieuw met WC en wil het zaakje graag stil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
lijkt me goed al is de XP silver wel veel mooier natuurlijk.
Vantervoren inschatten of je wel of niet hoekverbindingen nodig hebt is ook handig.

temps gaan wel lager lopen al ligt het natuurlijk wel aan hoe je de radiator plaatst en welke fans erop komen.

verder hou aan pomp-cpu-vga-res-res-rad

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-07-2024
ik heb pomp-rad(1x240) - cpu - rad (1x120) -nb-vga- pomp is dit ook beetje goeie set up ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

puddinkie schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 09:38:
ik heb pomp-rad(1x240) - cpu - rad (1x120) -nb-vga- pomp is dit ook beetje goeie set up ????
Lees nou eens een keer de SP...
Het maakt niet heel veel uit hoe je setup is ingedeelt...
Het enige waar je echt rekening mee moet houden is dat je je reservoir voor je pomp hebt en dat je het aan meters slang zo kort mogelijk houd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-07-2024
oke :):) thanx maar goed ik ga binnen kort is alles weer uit elkaar trekken :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Gadgets schreef op maandag 11 juni 2007 @ 23:07:

Pur is niet echt briljant, zoals ook in de TS staat. Of check deze post eens: ixl85 in "[WC] Het grote waterkoelings topic deel ..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Gadgets schreef op maandag 11 juni 2007 @ 23:07:
Heren,

Om mijn C2D 2,4@3,2 ghz en 8800GTS stiller te maken had ik het volgende setje samengesteld:

Alphacool NexXxoS XP Bold - Socket 775 (schroefbevestiging)
Waterreservoir incl. Eheim Compact 600 (vierkant) - 230 Volt
Cooltek Exstream 278 x 130 x 37 mm (240?)
6x Hoek inschroefverbinding 1/4" - 8x1
Aqua-Computer AquagraFX 8800GTS

Totaalbedrag: € 249,51

Is dit een goede setup? Vooral omdat ik het nu met een Scynthe Ninja net rond de 60gr @ full load. Zal dit nog veel dalen kwa temps met WC? Of kan ik beter voor een standaard setje gaan?

Ik las dat Eheim goede pompen heeft, en heb ik een groot genoeg rad?

Ik ben nieuw met WC en wil het zaakje graag stil hebben.
Om een beetje een idee te geven: Mijn E6300 op 3.2Ghz wordt niet warmer dan 35 graden onder load. Dit wel met een 360. radiator en een iets sterkere pomp maar die temps zullen wss dus wel lager zijn dan de Scythe die je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu het minder warm is op me kamer ( 23 graden) werd idle me processor wel koeler, 33-34 idle. Maar stress nog steeds 51 graden, dat is dus wel een delta van meer als 10 graden. Ik kan nog niet geloven dat dit goed zit. idle temperatuur lager, stressed hetzelfde..
Ik kan niks meer bedenken, en misschien maak ik me wel druk om niks. Maar 17 graden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat voor rad heb je?

Ik zelf heb een BIX II en merk dat bv dat push and pull beter werkt.
Komt voornamelijk omdat die lamellen erg dicht op elkaar zitten en dat de lucht daardoor lastig er doorheen komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij komt van de chinese inkoopactie, hij is veel dikker als mij BIGT stealth.. lamellen zitten niet erg dicht op elkaar. Ik heb er zo'n kleine delta bij gezet, dit scheeld 2 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probeer dan maar eens push and pull... ;)
Klinkt alsof je rad gewoon de warmte niet goed kwijt kan iig...

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 134214 op 12-06-2007 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Poeehh.. de delta word nu nog groter, 32-33 idle, nog steeds 50-51 stressed. Heb nu 3 coolermasters blazen, 2 delta's zuigen. Dat moet genoeg zijn lijkt me.
'Edit: oja, als ik stressen uit zet dan springt hij in 2 seconden terug na 36 om dan in 5 seconden later weer op 33 te zijn

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 185347 op 12-06-2007 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Anoniem: 185347 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 21:45:
'Edit: oja, als ik stressen uit zet dan springt hij in 2 seconden terug na 36 om dan in 5 seconden later weer op 33 te zijn
Klinkt als een kapotte sensor oid, zulke schommelingen zijn zeker niet normaal. Als je hem laat stressen, voelt je radiator dan ook warm aan? Als dit niet het geval is; is óf de sensor stuk of maakt je CPU niet goed contact met het koelblok. En nogmaals, met zo'n grote overklok zijn temps van 40+ graden niet heel vreemd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ella 👌

Dat is normaal hellraver-, dat is geen brakke / kapotte sensor hoor Roamor :).

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, of het normaal is of niet, ik heb het blokje er strak opgedraait dit had totaal géén effect. Onder het stressen aan het blokje gevoelt, koud...
Nu zit ik ook nog te denken aan een scheve IHS ofzo? Daar heb ik wel wat over gelezen bij C2D's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
k8skaaay schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:10:
Dat is normaal hellraver-, dat is geen brakke / kapotte sensor hoor Roamor :).
Ik zie bij mij anders de temperaturen redelijk gestaag klimmen en zakken als ik testen doe, daar zitten geen 20 graden tussen in 2 seconden. Hoezo denk je van niet dan? Ik lees mijn temps overigens uit met MBM5, voor een P4c. :)
Anoniem: 185347 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:41:
Nu zit ik ook nog te denken aan een scheve IHS ofzo? Daar heb ik wel wat over gelezen bij C2D's
Als het blokje niet warm wordt, dan maakt hij waarschijnlijk idd geen goed contact. Je kunt dit even controleren door je CPU even tegen een vlak oppervlakte te houden, zoals een stuk glas oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roamor schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:57:
[...]

Ik zie bij mij anders de temperaturen redelijk gestaag klimmen en zakken als ik testen doe, daar zitten geen 20 graden tussen in 2 seconden. Hoezo denk je van niet dan? Ik lees mijn temps overigens uit met MBM5, voor een P4c. :)
[...]

Als het blokje niet warm wordt, dan maakt hij waarschijnlijk idd geen goed contact. Je kunt dit even controleren door je CPU even tegen een vlak oppervlakte te houden, zoals een stuk glas oid.
Trouwens die temps zijn niet eens echt heel slecht toch?!?
Of ligt aan mij :S

Mis is dit wel gewoon de max van wat het systeem....
Die delta van 10graden is volgens mij niet heilig hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Zoals jullie misschien weten zit ik mijn systeem samen te stellen/bouwen en probeer nu de puntjes op de i te krijgen.

Het is wel eens eerder gevraagd door mij maar ondertussen ben ik weer een (teleurstellende) stap verder gekomen.

Ik zoek een snelkoppeling voor een 8/10mm slang. Ik ben onlangs bij Ikbenstil geweest omdat ik een metalen koppelstuk op het oog had, maar toen ik dat ding in mijn hand had was mijn teleurstelling net zo groot als dat ding was. Wat een supergroot en zwaar ding was dat zeg. Niet gekocht dus.

Ik heb nu mijn zinnen gezet op een snelkoppelstuk van Alphacool (deze). Maar de enigste zaak in Nederland waar ik ze kan vinden is bij Salland. Incl verz kost dat daar € 59,- (oftewel 129,80 guldens)

Bij Alphacool zelf bestellen is iets goedkoper (€ 37,50 incl. verz. naar Ned), maar het blijft in mijn ogen heel veel geld voor twee van die kleine stukjes plastic.

Misschien dat iemand van jullie een zelfde, of soortgelijke snelkoppeling, ergens (anders) weet te liggen voor een iets normalere prijs. Mijn dank zou zeer groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
Waarom zulke dure dingen, en niet gewoon silicone afdicht stopjes oid?
Doekje eronder, slang loskoppelen,
(Eerst de loop aan biede zijde waar je loskoppels dichtklemmen
met slangeklemmen) - (Die had ik nog van mijn reserator)
en hupsa, dopje erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
over flow kill gesproken....

waarom wil je die koppelingen hebben?

maar bij freezinghardware heb je ook zulke dingen
1
2
3
4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Anoniem: 134214 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:05:

Trouwens die temps zijn niet eens echt heel slecht toch?!?
Of ligt aan mij :S
Idd, Roamor in "Het Grote Waterkoelingstopic deel 23" , maar die temperatuurschommelingen zijn wel opvallend.
Mis is dit wel gewoon de max van wat het systeem....
Die delta van 10graden is volgens mij niet heilig hoor...
Ook waar, maar wat ik heb meegemaakt met mijn systemen, dan zie ik dat de meeste WC setups (afhankelijk van de oc etc) ongeveer dit verschil hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:31
Als hobby heb ik een 2e PC besteld bestaande uit allemaal de wat oudere onderdelen.

- XFX 7600GT 560M.
- AMD 3800+
- A8N-SLI Deluxe
- WD4000KS
- Antec TruePower 480Watt
- 2x Kingston HyperX

In principe heb ik in mijn ogen geen slechte prijs betaald voor de set door lang te wachten en te reageren op advertenties met de beste prijs/prestatie verhouding.
Hierdoor heb ik wat geld van mijn orgineele budget over en in plaats van high-end luchtkoeling wil ik daarom maar naar waterkoeling.

Dit word mijn eerste keer dat ik met waterkoeling werk. Hiervoor heb ik al wel jaren high-end luchtkoelers gebruikt.

Nu heb ik al veel gelezen maar er zijn toch een aantal dingen waar ik niet echt meer uitkom. Een setje als de Reserator trekt mij niet echt en heb liever geen kant en klare set in verband met de prestaties en uitbreidbaarheid. Bovendien las ik in het topic over de Thermaltake Bigwater setjes de meegeleverde blokken nogal snel lekken. Nu kan je die wel vervangen maar dan ben je al net zo veel kwijt als een losse waterkoeling set voor alleen processor. Bovendien wil ik ook mijn VGA en NB erbij koelen. Eventueel ook mijn harddisk nog.

Als eerste zit ik met de pomp. Een Eheim 1048 met 12V aansluiting had ik hiervoor gekozen omdat ik wil dat die tegelijkertijd aangaat met mijn PC. Bied deze pomp nog steeds een goede prijs/prestaties verhouding of zijn er veel betere alternatieven verkrijgbaar? Ik lees namelijk ook over de Eheim Compact 600 inc. reservoir maar die is toch 230Volt?

Ik snap dat je verschillende maten slangen hebt qua diktes, maar hoe zit het oa hoekaansluitingen? Ik zie overal mensen daarover praten dat je die erbij moet halen, maar waarvoor is dat? En hoe vind ik daarbij de goede maten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topcad
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-04 06:55
Ik heb nu al een aantal reviews gelezen en dit topic doorgenomen en nu heb ik toch nog een vraag.
Ik wil beginnen met watercooling en weet niet precies wat ik voor set moet nemen.

De volgende onderdelen bestaat me nieuw op te bouwen pc uit:
E6600, Asus P5B, 8800GTS 640MB of 2900XT, Kingston HyperX 2x1Gb

Zit nu te twijfelen om in mijn Stacker 832 een van de volgende kits te bouwen of iets samen te stellen.

- Thermaltake bigwater 745 + chipset cooler + temp meter
- Gigabyte 3D Galaxy II
- Zelf samen te stellen.
- Eheim pomp
- reservoir
- CPU block (welke)
- Northbridge Block (welke)
- Geheugen blocks
- Flow meter

Ik heb nog geen ervaring met watercooling maar ik wil graag een stapje verder.

[ Voor 13% gewijzigd door topcad op 13-06-2007 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101953

De truuk is om van te voren goed te meten of het uberhaubt wel gaat passen.
zo loop je achteraf niet tegen een vervelend probleem aan.

voorbeeld:

Het is vrij simpel om in een redelijke behuizing 2 x 120mm gaten in het dak te maken. Als je hier je rad in kwijt kan schilt het veel rotzooi in de behuizing.

Het is natuurlijk maar een voorbeeld een lowbuget setje zal altijd minder zijn als een custom set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roamor schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:17:
[...]

Idd, Roamor in "Het Grote Waterkoelingstopic deel 23" , maar die temperatuurschommelingen zijn wel opvallend.

[...]

Ook waar, maar wat ik heb meegemaakt met mijn systemen, dan zie ik dat de meeste WC setups (afhankelijk van de oc etc) ongeveer dit verschil hebben. :)
Zelf zit mijn delta rond de 15/16 graden...
Maar dit is wel met een overgeclockte E6600.
@ Stock is die delta veel minder.
Het scheelt ook veel als je een graka zoals een 8800 erbij hebt (in mijn geval dus zo)...
Die dumpt aardig wat warmte in je loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zal vanmiddag wel even kijken zonder overclock wat de delta is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185347 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 12:54:
Ik zal vanmiddag wel even kijken zonder overclock wat de delta is :)
Doe dat, vooral het opkrikken van je voltage voor de cpu levert veel meer warmte op...
Gaat geloof ik zelfs exponentieel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topcad
Anoniem: 101953 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 12:10:
De truuk is om van te voren goed te meten of het uberhaubt wel gaat passen.
zo loop je achteraf niet tegen een vervelend probleem aan.

voorbeeld:

Het is vrij simpel om in een redelijke behuizing 2 x 120mm gaten in het dak te maken. Als je hier je rad in kwijt kan schilt het veel rotzooi in de behuizing.

Het is natuurlijk maar een voorbeeld een lowbuget setje zal altijd minder zijn als een custom set.
Dan ga ik eerst weleens de kast meten en daarna kijken wat er nog inpast. Verder vraag ik me nog wel af wat ik het beste kan gebruiken voor de CPU (E6600)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben er uit geloof ik :) Ben tot nu bezig geweest, wat ik gedaan heb

Begonnen met opnieuw stressen van pc, 51 graden wat al bekent was.
Ik doe optimized dafaults, en ga stressen. Lekker 37-38 stressed, geen ihs scheef ofzo. De rest heb ik het telkens opgeschreven, links vcore rechts temps:
1,36v - 37-38
1,4 - 38
1,46 - 38-39
1,52 - 40-41
1,52 + 4% - 42
1.52 + 10% - 46-47 ( 1.66 vcore!! )

Nou ook met deze temps niks mis toch ?
Ik doe me oude bios instellingen weer terug en voor de zekerheid weer ff stressen, 51 graden.
Alles terug clocken, tot 25 %, 51 graden stressed, 1.57 vcore
Begin met standaard waarden weer terug te gaan naar wat ik had, dram voltage doet het hem. Als ik deze 0.1 verhoog, gaan me cpu temps 7 -8 graden omhoog. Heel vreemd maar dit zou wel kunnen?
Met mijn setup is in ieder geval niks mis, bedankt voor het helpen

Edit: niet chipset daar klopt niks van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Laatst online: 06:21
Ok hier komt nog een vraag ;P Ik zat te denken om in mijn waterloop een Peltier te zetten die het waterkoelt ( dus niet op de cpu oid maar water gaat ijzere resevoir in die gekoeld is door peltier ).

Nu is het probleem dat er condens optreed. Iets wat ik niet wil want dan moet ik weer gaan isoleren ( de resevoir isoleren is geen probleem de rest wil ik niet).
Mijn vraag is dus of het mogelijk is om het water te koelen tot omgevings temperatuur zodat er geen condens ontstaat.

Het maken van een regelaar voor de peltier is geen probleem, deze zal aan de hand van de gemeten temperatuur de stroom toevoer naar peltier verhogen of verlagen indien nodig.

Mijn ervaring met peltiers is letterijk 0,0. Weet iemand hier of een peltier van 123,20W voldoende is om het water te koelen? dit is bij 14Volt, het zal uit eindelijk wat minder worden aangezien het maximum 12Volt is wat de peltier zal krijgen. Heb nu de 123,20W peltier bestelt maar kan ook aan een 184,8W komen op 15,4 Volt. Zou dat genoeg zijn of moet het nog hoger of kan het juist ook met lager dan 123,20W?

Ik wacht met smart op een beetje hulp ;)

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-05 20:47
maar hoe ben je van plan de peltier te gaan koelen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
Grote koelblok doet wonderen ;) of gaat dat niet lukken... Kan lastig de peltier koelen met waterkoeling altans dezelfde waterloop die ik wil koelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jazsie schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 15:42:
Ok hier komt nog een vraag ;P Ik zat te denken om in mijn waterloop een Peltier te zetten die het waterkoelt ( dus niet op de cpu oid maar water gaat ijzere resevoir in die gekoeld is door peltier ).

Nu is het probleem dat er condens optreed. Iets wat ik niet wil want dan moet ik weer gaan isoleren ( de resevoir isoleren is geen probleem de rest wil ik niet).
Mijn vraag is dus of het mogelijk is om het water te koelen tot omgevings temperatuur zodat er geen condens ontstaat.

Het maken van een regelaar voor de peltier is geen probleem, deze zal aan de hand van de gemeten temperatuur de stroom toevoer naar peltier verhogen of verlagen indien nodig.

Mijn ervaring met peltiers is letterijk 0,0. Weet iemand hier of een peltier van 123,20W voldoende is om het water te koelen? dit is bij 14Volt, het zal uit eindelijk wat minder worden aangezien het maximum 12Volt is wat de peltier zal krijgen. Heb nu de 123,20W peltier bestelt maar kan ook aan een 184,8W komen op 15,4 Volt. Zou dat genoeg zijn of moet het nog hoger of kan het juist ook met lager dan 123,20W?

Ik wacht met smart op een beetje hulp ;)
Dit is heel inefficient om te doen...
Vooral omdat je het water in de hele loop koelt en niet bv lokaal alleen je CPU.
En doordat je je hele loop koelt kost dit energie om die hele bak koud te krijgen.
Daardoor blijft er veel minder koelkapaciteit voor de componenten in je loop.
Hierdoor ga je niet heel veel merken van die peltier...

Klinkt leuk om te doen, maar het is heel in efficient... Je kunt nog beter alleen waterkoeling nemen.
Dit omdat bv ook de warmte die van je peltier komt, dus de warmte van je cpu/gpu etc + het vermogen van de peltier. Dus die betekent dat er een hele bak met warmte van die peltier komt die je ergens kwijt moet en dit gaat helaas niet vanzelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
Hmmz, dan laat ik mijn waterkoeling setup zoals ie nu is...
Dacht dat zoiets extra's wel zou helpen aangezien mijn triple rad wel genoeg koelt en daarna nog eens het peltier ideetje zodat het water temperatuur nog ietsjes lager kan ( hoeft maar een paar graden aangezien het niet lager dan kamer omgeving mag ivm condens )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
TEAMIKKE schreef op maandag 11 juni 2007 @ 16:39:
Bedankt voor het mee kijken naar die radiator. Ik ga hem deze week maar eens bestellen bij freezinghardware denk ik dan maar. Amerika schiet niet echt op qua verzenden enz. en je hebt een probleem als er wat mis mee is. FH is wel duur maar het moet maar dan :P Nu de kast nog afmaken :X

Bedankt iig voor het kijken :) Foto's volgen als ie binnen is.
had je ook mn post over caseking.de gelezen ??:
Pilske schreef op maandag 11 juni 2007 @ 13:16:
@Teamikke:

Bij Caseking.de verkopen ze de 480 voor € 124.90 exc. verzendkosten die € 8,00 naar nederland zijn, dan zit je nog steeds zo'n € 9,50 onder de prijs van freezinghardware + verzendkosten (à 7,50). Mocht je in de buurt van venlo wonen en dus in staat zijn om die radiator op te halen oid dan heb ik wel 'n adresje waar ze 'm kunnen bezorgen (en waar ik mijn waterkoelingsspul binnenkort ook laat bezorgen omdat ik dan geen verzendkosten hoef te betalen bij aquatuning.de).

Maar goed, dan zouden de verzendkosten € 3,99 worden.. of je € 4,01 de moeite waard vind om die rad op te komen halen (en de extra tijd die erin gaat zitten:P). Nouja hopelijk had je hier wat aan en komt die megaradiator snel in je setup te hangen })

BTW hier is 'n linkje en hier is 'n linkje naar de verzendkosten, helemaal onderaan in die tabel.
nouja ik hoop dat je m nog niet bij FH hebt besteld, want die 10 euro had je nog voor mooie andere dingen kunnen gebruiken.

Ik heb ondertussen gister mn stacker 832 binnen gekregen :| OMFG wat 'n ding :P nou moet ik nog maar eens gaan kijken hoe ik 'n triple rad erin verwerk op de bodem, waarschijnlijk vanavond mn waterkoeling bestellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topcad
@pilske zou je me op de hoogte kunnen houwen, ik krijg vrijdag of zaterdag mijn Stacker 832 en wil ook watercooling maar weet nog niet wat. Denk 2x duo rad in zijpanel met enheim pomp (reservoir) en coolblokken voor cpu, northbridge en mem. Block merken enzo moet ik nog uitzoeken

[ Voor 11% gewijzigd door topcad op 13-06-2007 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is even helemaal vuuk, krijg ik de produktjes van aquatuning binnen, helemaal mezelf naar de bouwfase gebracht wat, bleek het chipsetblokje niet over de corresponderende holes te beschikken. Vraag: Hebben alle am2's afwijkende mountingholes tov 939 borden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 20:09
heb ff vraagje. ben al lang op zoek naar full cover block voor 7900gt.

Welke blokken koelen goed.

heb al wel op de site van EK gekeken maar word er niet echt uit wijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
@topcad:

ik heb hier alvast wat fototjes geupload:

http://members.home.nl/nilsmartens12/got/Stacker832/

op de laatste zie je de uitgeklede kast en daar heb ik heel licht met potlood afgetekend hoe lang de radiator ongeveer is ten opzichte van de kast, op PICT4 zie je waarom de radiator niet vanaf het begin van het zwarte roostertje kan komen, er zit namelijk 'n dwars verbinding van de mobo-tray overheen. als t niet duidelijk is maak ik misschien nog wel ff n duidelijkere foto.

Maar als je niet bang bent om in je splinter nieuwe kast te gaan zagen 8-) (ben ik niet :P) dan is er niks aan de hand, anders moet je misschien kijken of je de rads toch óf in het deurtje óf voorin plaatst.

@ hierboven:

kijk eens op aquatunig.de daar hebben ze per blok alle full cover blocks zo op 'n rijtje staan van alle merken, zelf heb ik op m'n 7900GT 'n innovatek full cover block (aluminium)

[ Voor 12% gewijzigd door Pilske op 13-06-2007 19:30 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.