Het Grote Waterkoelingstopic deel 23 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 6.916 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da_Teach schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:30:
Afgelopen week een nieuwe PC gekocht en dan komen toch de waterkoel kriebels weer omhoog. Ik had mijn vorige PC al met een Asetek set gekoeld ooit, maar daar was toen de pomp van lek gegaan en was het toen eigenlijk wel weer zat en is die pc terug gegaan op lucht koeling.

Maar me nieuwe PC (een QX6800 met een Asus 8800 Ultra) wordt toch wel erg warm, op de processor zit nu een Artic Freezer 7 en deze krijgt de QX6800 niet lekker koel onder load (load gaat de processor naar +70c en heb de koeler toch al een keer opnieuw gefit enzo, idle is rond de 30-40c). En de 8800 Ultra kan er toch ook wel wat van met hitte (50-60c idle 80+ load).

Dus ik denk, tijd voor weer wat water in mijn PC ;)

Nu zijn mijn 2 belangrijkste componenten de QX6800 en de 8800 Ultra en zat nu te denken aan de volgende waterkoel componenten :

* Swiftech Apogee GTX (s775)
* Innovatek G80 GTX (welke volgens wat forums hier/daar op de Ultra zou moeten passen)
* Een laing pomp (nog niet echt een idee welke)
* Een reservoir (nog geen idee welke)
* 2x Blackice Stealth GT 120mm

Dan komen er toch 2 vragen, gaan de 2 radiatoren het trekken kwa warme? De keuze voor 2x 120mm is omdat ik deze in mijn kast kwijt zou moeten kunnen zonder relatief veel aanpassingen. Maar de vraag is of deze twee het voor elkaar krijgen het zooitje koel te houden. Als deze twee het niet redden was het een idee om een passieve radiator bij te plaatsen aan de buitenkant van de PC.

En is het het waard om geheugen te waterkoelen? Het gaat hier om 4x 1Gb Geil DDR2 PC8500 Low Cas geheugen (wat op 2.4v moet draaien), deze jongens worden behoorlijk warm maar de vraag is of het niet net zo goed is om hier een kleine luchtkoeler op te gooien ipv een +80 euro 4-ram module waterkoel blok.

Ook zat ik er nog aan te denken om mijn 2 Raptor 150gb's te waterkoelen, maar dan heb ik het idee dat de 2x 120mm het zeker niet gaan trekken. Dus denk ik dat ik op de raptors gewoon een kleine lucht koeler plaats. Gezien de airflow in de kast behoorlijk daalt ben ik bang dat zonder extra airflow die jongens het toch wat te warm krijgen.

Dus jongens, any tips?
(gaarne rekening houdend dat geld niet echt een rol speeld, mijn nieuwe systeem was al 3800+ en daar mag best een paar 100 bij voor een goeie (stille) koeling).
Wat ik zou aanraden een 240mm rad of een 360mm rad.
Plaats em achterop, dan hoef je bijna geen ruimte in de kast zelf op te offeren voor de waterkoeling.
Zie namelijk dat je kast niet echt ideaal is om rad in te bouwen...

HDD's en Ram koelen heeft geen nut, het gaat ten koste van je flow...
Idd een fan op laag voltage doet al wonderen!

Zelf heb ik een DCC ultra met een swiftech micro reservoir.
Werkt ideaal moet ik zeggen! Lekker klein reservoir, maar werkt perfect met de pomp!
Kan zelf thermochill radiatoren aanraden, echt het beste wat er is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

"Kan zelf thermochill radiatoren aanraden, echt het beste wat er is!"
Onzin ! Verschilt heel erg per setup, ik zelf heb een heatercore met 1x 120MM fan erop, maar mijn temps blijven goed, zeer goed.. En dat ding is 140MM x 140MM ofzo..

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Teach
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 16:05
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 16:08:Wat ik zou aanraden een 240mm rad of een 360mm rad.
Plaats em achterop, dan hoef je bijna geen ruimte in de kast zelf op te offeren voor de waterkoeling.
Zie namelijk dat je kast niet echt ideaal is om rad in te bouwen...
De kast kan inderdaad niet echt iets ingebouwd krijgen, maar die kast is juist gekocht omdat het oog ook wat wilt ;) En dat is juist waar ik bang voor ben als ik dus een radiator extern "inbouw" dat het er niet uit gaat zien. Ik denk dat het wel voor elkaar krijg 2x 120mm te plaatsen met wat interne verbouwingen.

Ik ben namelijk niet zo'n fan van die "alien achtige kasten", moet allemaal mooi & strak zijn. Ik hoef ook niet te zien hoe die computer er van binnen uit zit en ga geen UV lichtjes inbouwen. Strak en functioneel en dat is de Silverstone TJ06 :)

[ Voor 53% gewijzigd door Da_Teach op 03-07-2007 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik wil mijn cpu eigenlijk weer gaan waterkoelen voor 24/7 gebruik (nu is enkel VGA watergekoeld).
Ik heb als pomp een swiftech mcw600 dus die blijf ik gewoon gebruiken.

Ik vroeg me enkel af wat op dit moment een goed waterblock is wat niet al te duur is?
De swiftech storm kost hier 86 euro :? Kan ik beter in duitsland gaan kijken?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me wel 86 euro is nogal duur.
Kijk ook eens op www.freezinghardware.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
@Teamikke:

Kreeg jij schroeven bij je radiator ?? Dat is wel heel relaxt .. maar DAMN wat is die radiator groot :| ik ben blij dat ik op het laatste moment m'n BI GTX 360 af heb besteld en toch maa voor 'n GT 360 ben gegaan want als ik dat zo zie op die foto had dat nooit onderin m'n kast gepast :P

Mijn pakketje van Aquatuning is trouwens gister verstuurd .. dus vandaag in duitsland bezorgd, maar aangezien ik nu nog m'n kamer in aan t richten + verbouwen ben kunnen er pas vanaf vrijdag weer fotos komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da_Teach schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:13:
[...]

De kast kan inderdaad niet echt iets ingebouwd krijgen, maar die kast is juist gekocht omdat het oog ook wat wilt ;) En dat is juist waar ik bang voor ben als ik dus een radiator extern "inbouw" dat het er niet uit gaat zien. Ik denk dat het wel voor elkaar krijg 2x 120mm te plaatsen met wat interne verbouwingen.

Ik ben namelijk niet zo'n fan van die "alien achtige kasten", moet allemaal mooi & strak zijn. Ik hoef ook niet te zien hoe die computer er van binnen uit zit en ga geen UV lichtjes inbouwen. Strak en functioneel en dat is de Silverstone TJ06 :)
Mmm idd, kan ik me voorstellen ja :)
Kheb et spul zelf achterop een antec p182 hangen...
Staat onder een buro, zo zie je er eigenlijk niks van :)

Achterop:
Afbeeldingslocatie: http://i133.photobucket.com/albums/q76/Yozzman/DSC00119.jpg

Van voren:
Afbeeldingslocatie: http://i133.photobucket.com/albums/q76/Yozzman/DSC00122.jpg
k8skaaay schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 18:56:
"Kan zelf thermochill radiatoren aanraden, echt het beste wat er is!"
Onzin ! Verschilt heel erg per setup, ik zelf heb een heatercore met 1x 120MM fan erop, maar mijn temps blijven goed, zeer goed.. En dat ding is 140MM x 140MM ofzo..
IMHO het beste rad :P
Maar het is idd persoonlijk en elke situatie is anders...
Maar dat werkt het iig wel ideaal ;)
Had hiervoor een BIX II en een BIP II in serie en deze konden veel minder aan dan mn Thermochill PA120.3...
En niet iedereen houd van die 140mm maat :S Dat is weer nadeel...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:38:
Lijkt me wel 86 euro is nogal duur.
Kijk ook eens op www.freezinghardware.nl
Daar kost ie 91,40 ;)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Zoals beloofd , de pic van mijn gesneuvelde Eheim 1048 pomp-deksel. Ook nog een pic van de kast zoals ik die 2 weken geleden ff vlug in elkaar heb gestoken. Indeling en kabelzooi zou later nog opgeruimd worden...

Deksel :

http://users.pandora.be/anni/tools/deksel.jpg

Kast :

http://users.pandora.be/anni/tools/kast.jpg

Ziet er was messy uit , maar wbt de waterkoeling zat alles vlekkeloos in de kast.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Pilske schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:43:
@Teamikke:

Kreeg jij schroeven bij je radiator ?? Dat is wel heel relaxt .. maar DAMN wat is die radiator groot :| ik ben blij dat ik op het laatste moment m'n BI GTX 360 af heb besteld en toch maa voor 'n GT 360 ben gegaan want als ik dat zo zie op die foto had dat nooit onderin m'n kast gepast :P

Mijn pakketje van Aquatuning is trouwens gister verstuurd .. dus vandaag in duitsland bezorgd, maar aangezien ik nu nog m'n kamer in aan t richten + verbouwen ben kunnen er pas vanaf vrijdag weer fotos komen :P
Hij is idd. gigantisch. 2 kilo leeg :X Ben benieuwd naar de prestaties straks. Helemaal in combinatie met mijn NexXos 360 Extreme.
-GF-Annihilator schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:02:
Zoals beloofd , de pic van mijn gesneuvelde Eheim 1048 pomp-deksel. Ook nog een pic van de kast zoals ik die 2 weken geleden ff vlug in elkaar heb gestoken. Indeling en kabelzooi zou later nog opgeruimd worden...

Deksel :

http://users.pandora.be/anni/tools/deksel.jpg

Kast :

http://users.pandora.be/anni/tools/kast.jpg

Ziet er was messy uit , maar wbt de waterkoeling zat alles vlekkeloos in de kast.
Ik blijf me er altijd over verbazen dat die pompen zo groot zijn. Erg lullig natuurlijk weer dat het jou moet gebeuren maar weinig aan te doen. Is er verder nog wat gesneuveld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TEAMIKKE schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:14:
[...]

Hij is idd. gigantisch. 2 kilo leeg :X Ben benieuwd naar de prestaties straks. Helemaal in combinatie met mijn NexXos 360 Extreme.

[...]
Hoe bevallen die noctua's eigenlijk?
Kheb ze namelijk ook besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Whow onverklaarbaar die pomp!
Nog nooit gezien! Denk dat je gewoon pech hebt gehad, misschien zat net daar een luchtbelletje of een klein scheurtje...
:'( wel zonde!
Doet je gpu enz het nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Geen idee , alles heeft al 1 dag voor een electrisch vuurtje gestaan , nu nog de rest van de week op zeker spelen , en van zodra ik mijn nieuw dekseltje binnen (+/- 14 dagen ) heb zal ik de boel aansluiten en hopen dat alles het nog doet. Ik had wel enkel gedistilleerd en gedemineraliseerd water gebruikt in de setup , dus de kans dat iets echt misgelopen is is klein , maar je weet maar nooit dat er schade zou zijn door de batterij die nog in het mobo zat...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:16:
[...]

ik heb nu in m'n desktop ook 6 noctua's hangen, ik moet zeggen ik hoor eigenlijk m'n laing ultra het meest icm mn harde schijven... in m'n nieuwe pc komen uuhm 3 noctuas, 4 Scythe S-flex fans en 2 papst te hangen, ik denk dat ik maar eens 'n fancontroller in elkaar ga gooien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Tja, er hoeft maar 1 stofpluisje te zitten en weg pc :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pilske schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:44:
[...]

ik heb nu in m'n desktop ook 6 noctua's hangen, ik moet zeggen ik hoor eigenlijk m'n laing ultra het meest icm mn harde schijven... in m'n nieuwe pc komen uuhm 3 noctuas, 4 Scythe S-flex fans en 2 papst te hangen, ik denk dat ik maar eens 'n fancontroller in elkaar ga gooien :P
Ahhh mooi :)
ja heb zat reviews gelezen etc... Maar ervaringen van mensen zelf is toch net ff wat anders ;)
Kheb de 1200 versie besteld, kheb al een fancontroller. Dus dan kunnen ze heerlijk laag :)
Ze zijn alleen spuug lelijk :P Maar ja daar zie je toch niks van aan de binnenkant...
k8skaaay schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:45:
Tja, er hoeft maar 1 stofpluisje te zitten en weg pc :(.
Kheb zelf 1x gehad dat er vloeistof lekte...
Was gelukkig niks aan de hand...
Was mn eerste setje met PUR slangen en Push in fittingen...
Nooit meer PUR of Push in :P

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:52:
[...]

Mmm idd, kan ik me voorstellen ja :)
Kheb et spul zelf achterop een antec p182 hangen...
Staat onder een buro, zo zie je er eigenlijk niks van :)

Achterop:
Afbeeldingslocatie: http://i133.photobucket.com/albums/q76/Yozzman/DSC00119.jpg
Stoer :) Blijft dat ook wel hangen zo met 4 van die busjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
El Snorro schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:15:
Ik wil mijn cpu eigenlijk weer gaan waterkoelen voor 24/7 gebruik (nu is enkel VGA watergekoeld).
Ik heb als pomp een swiftech mcw600 dus die blijf ik gewoon gebruiken.

Ik vroeg me enkel af wat op dit moment een goed waterblock is wat niet al te duur is?
De swiftech storm kost hier 86 euro :? Kan ik beter in duitsland gaan kijken?
De Apogee GT koelt nog iets beter dan de Storm Rev.2 (incl verz.k. € 61,-)
Div. reviews op Swiftnets

..en weer een fractie beter dan de GT; de D-tek Fuzion (incl verz.k. € 65,50)

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Teach
Even rond kijken op Aquatuning.de (leuk duits, daar had ik toch echt een onvoldoende voor ;)), en ik geloof dat ik de fittings nu wel snap, de maten bij een component bepaald welke fittings je nodig hebt. Zo heeft de Thermochill PA120.1 3/8" en de swiftech apogee gtx 1/2", etc.

Daar kan ik mooie schroef fittings voor krijgen naar 10/8mm.

Maar de pomp (Laing DDC-Pumpe 12V DDC-1RT/Plus mit 2xG1/4"-Außengewinde) heeft "Außengewinde", wat ik daar uit haal is het schroefdraad aan de buitenkant. Welke fittings heb ik dan nodig om naar 10/8mm schroef fittings te gaan (enige die ik zie met "Außengewinde" zijn met 90-graden hoek wat niet echt uit komt in de kast, zijn er geen rechte met "Außengewinde"?).

Heeft er iemand een linkje met de fittings die ik dan nodig heb bij Aquatuning.de ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 22:00:
[...]

Stoer :) Blijft dat ook wel hangen zo met 4 van die busjes?
Solid as a rock!

Is M4 draadeind, dat is dus net zo stevig als boutjes :)
Hij zit vast met borgmoertjes zodat ie ook niet evt los kan trillen.
Voor mij de ideale oplossing :)
Je kunt zelf de afstand bepalen, wat bv niet kan met een radbox.

p.s. Hij is lan-party bestendig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Deze fittingen gaan op je Thermochill,

deze koppelstukken gaan op je pomp,

& deze fittingen gaan op de koppelstukken & ook op je Apogee GTX..

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Teach
rabor schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 22:55:
Deze fittingen gaan op je Thermochill,

deze koppelstukken gaan op je pomp,

& deze fittingen gaan op de koppelstukken & ook op je Apogee GTX..
Thanks ! _/-\o_

Met mijn duits kon ik niet op die Muffe G1/4 zu G1/4 komen :D

Gaan we het zooitje morgen maar even bestellen (nu te laat, slapen enzo, en daarna werk enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:33
Ik zat te kijken net op de website van Zalman in verband met de Reserator en zie daar iets wat ik vreemd vind.

Bij de PCU koeler staat 100% copper, en bij de VGA koeler staat 100% Aluminium. Hoe kan dit? Je kan dit toch niet mengen in een waterkoelingset? Er staat bij die GWB3 nog Anodized (waarvan ik geen idee heb wat het is...) maar bij het blok voor de RAM-koelers wat erbij word aangeraden staat echt alleen maar aluminium. Kan iemand dit mij uitleggen hoe dat dan toch samen kan?

ZM-WB4 GOLD - Material Pure Copper (Water Block Base) and Polycarbonate (Water Block Cover)

ZM-GWB3 - Material Pure Aluminum (Anodized)

ZM-RWB1 - Material Pure aluminum

[ Voor 46% gewijzigd door Woodsy op 04-07-2007 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:16:
[...]

Ik heb de 800-versie maar die hoor je al helemaal niet. Geen problemen mee. En tja, smaken verschillen hé ;) Ik vind ze opzich niet lelijk. Je moet er wel even aan wennen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 10:25
Ik vind ze er juist stoer uitzien die noctua's, is een keer wat anders dan dat standaard zwart :)

30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

maakt het qua koeling veel uit of je deze of dit soort koppelingen gebruikt?
de eerste zijn volgens mij een stuk handiger

[ Voor 8% gewijzigd door sander817 op 04-07-2007 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
sander817 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 14:26:
maakt het qua koeling veel uit of je deze of dit soort koppelingen gebruikt?
de eerste zijn volgens mij een stuk handiger
Nee maakt geen zak uit. Ik gebruik de eerste soort koppelingen. Er zijn in mijn mening geen koppelingen die veiliger zijn. Je kan gewoon aan de slangen gaan trekken en nog gaan ze niet los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Ik vind de eerste ook veiliger en makkelijker.
Zeker als je dingen in je kast wilt vastmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stemt ook voor de 1e!

Ik gebruik ook alleen de 1e soort koppeling.
IMO, net zoals hierboven de meest veilige koppeling die er is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
2e koppeling moet je ook in combinatie gebruiken met een slangklem he, ben persoonlijk niet zo'n fan van knutselfrutsel en ik wil dikke slangen + wanden dus schroefkoppelingen werken dan niet echt fijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

het ging mij ook meer om de koeling, of het scheelt in temperatuur tussen die 2 koppelingen

edit: is de PetraTop is NL verkrijgbaar?

[ Voor 19% gewijzigd door sander817 op 04-07-2007 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
..... niks :? 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door ixl85 op 04-07-2007 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Terryb47

Heb je wel mooi gedaan om op deze manier een reservoir te bevestigen. Krijg je dan nog wel de kast dicht?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Teach
De bestelling bij Aquatuning de deur uit gedaan, kwam uit op ong. 500 euro :X

Maarja, mag allemaal wat kosten zeg ik dan, was een aardige bestel lijst:
4 x 10/8mm (8x1mm) Anschraubtülle G3/8 6,76 €
1 x Thermosensor G1/4 auf 10/8mm 13,90 €
1 x FlowMeter PRO rev3.6 Durchflussmessturbine 40,99 €
5 x Schlauch PVC 10/8mm innovatek Spezial Schlauch tranparent 9,95 €
1 x Swiftech MCRES-Micro AGB 19,99 €
1 x Wärmeleitpaste Arctic Silver 5 6,15 €
1 x Laing DDC-Pumpe 12V DDC-1RT/Plus mit 2xG1/4"-Außengewinde 81,99 €
1 x Arctic ArctiClean Reinigungskit 4,99 €
1 x Swiftech Apogee GTX Sockel 775 79,99 €
2 x Thermochill PA120.1 Single Radiator 139,98 €
2 x Muffe G1/4 zu G1/4 1,90 €
1 x EK Water Blocks EK-FC8800 GTX SLI ready 79,99 €
4 x 10/8mm (8x1mm) Anschraubtülle G1/4 5,40 €
4 x 10/8mm (8x1mm) Anschraubtülle G1/2 9,96 €
Als het allemaal mee zit gaat het ook nog eens goed werken en passen in de kast en ben ik daarna blij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
aaargh kut nou hebben ze me bij aquatuning toch 'n black ice GTX 360 gestuurd .. that fuckin sucks :P die gaat nooit passen, maar ik ga het wel proberen en anders heel misschien ook op die manier aan de achterkant net als ramius ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Da_Teach schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 19:04:
De bestelling bij Aquatuning de deur uit gedaan, kwam uit op ong. 500 euro :X

Maarja, mag allemaal wat kosten zeg ik dan, was een aardige bestel lijst:

[...]

Als het allemaal mee zit gaat het ook nog eens goed werken en passen in de kast en ben ik daarna blij ;)
Leuke set :) Wel wat weinig radiator IMO (maar ik ben daarin natuurlijk wel verwend :+ ) maar verder erg mooi! Ik vind die koppelingen altijd erg duur :/ Ik was nu ook iets van €60,- kwijt aan koppelingen!
Pilske schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 19:06:
aaargh kut nou hebben ze me bij aquatuning toch 'n black ice GTX 360 gestuurd .. that fuckin sucks :P die gaat nooit passen, maar ik ga het wel proberen en anders heel misschien ook op die manier aan de achterkant net als ramius ... :P
Foto's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Teach
TEAMIKKE schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 19:49:
Leuke set :) Wel wat weinig radiator IMO (maar ik ben daarin natuurlijk wel verwend :+ ) maar verder erg mooi! Ik vind die koppelingen altijd erg duur :/ Ik was nu ook iets van €60,- kwijt aan koppelingen!
Ik hoop dat het genoeg is, en ik hoop dat ik die 2 in mijn kast kwijt kan. Anders verzin ik wel wat anders, misschien een passive aan de zijkant (dat staat altijd nog 10x beter als een active boven op of aan de zijkant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Met een beetje grote kast kan je de rad ook prima boven in modden aan de binnenkant. Zelf heb ik een 3x120mm rad boven in zitten en een 4x120mm zou ook nog passen. Het is wel wat zaag werk maar het kan erg mooi worden als je er de tijd voor neemt.

Afbeeldingslocatie: http://img164.imageshack.us/img164/5877/radno5.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door PilatuS op 04-07-2007 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Teach
PilatuS schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:01:
Met een beetje grote kast kan je de rad ook prima boven in modden aan de binnenkant. Zelf heb ik een 3x120mm rad boven in zitten en een 4x120mm zou ook nog passen. Het is wel wat zaag werk maar het kan erg mooi worden als je er de tijd voor neemt.
Ziet er erg goed uit, alleen past dat helaas in mijn kast niet, misschien een derde 120mm, maar dat is toch wel het maximum. Ach we zien wel hoe het allemaal gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 18:43:
@Terryb47

Heb je wel mooi gedaan om op deze manier een reservoir te bevestigen. Krijg je dan nog wel de kast dicht?
haha, het antwoord is nee (goed gezien ;) ik moest sowieso nog een raam zagen in m'n zijpaneel EN

vanwege de (boven) inlet van de Petratop moest ik het wel zo ophangen maar dat was tijdelijk. Ik heb m'n rad ook voorin zitten, je zou dus ook je res op die hoogte in de 'drivebay ruimte' kunnen hangen. of het gat verder uitboren aan de binnenlant zodat je met een langere bout/moer/schroef de res vastmaken, is wel minder stevig dan dit.

Ik krijg binnenkort een D5 pomp als vervanging van m'n DDC2, dan kan het passen en meten weer helemaal van voor af aan beginnen. }:| waarschijnlijk plaats ik m'n rad op de bodem. Wie weet probeer ik het dit keer zonder res en met een T-line.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

heb ff een (domme?) vraag. is het slim om:
pomp, blok 1, 2, 3, res, rad, pomp.. te nemen? (de red direct voor de pomp)
dit namelijk omdat de slangdiameter van de rad (heatercore) gelijk is aan die van mn pomp ingang.. (heerlijk, geen verloopstukjes, en ook nog een kost stukje slang vna war ik de pomp en res wilde plaatsen)
of is het slimmer om mn pomp uit mn res te laten trekken en mn rad gewoon achteraan de loop te hangen zoals de rest dat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Het is niet 'dom', maar het zal even lastig zijn met vullen, omdat je het water eerst door het rad naar de pomp moet zien te krijgen. Deze zal namelijk geen lucht aanzuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terryb47 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:53:
[...]

haha, het antwoord is nee (goed gezien ;) ik moest sowieso nog een raam zagen in m'n zijpaneel EN

vanwege de (boven) inlet van de Petratop moest ik het wel zo ophangen maar dat was tijdelijk. Ik heb m'n rad ook voorin zitten, je zou dus ook je res op die hoogte in de 'drivebay ruimte' kunnen hangen. of het gat verder uitboren aan de binnenlant zodat je met een langere bout/moer/schroef de res vastmaken, is wel minder stevig dan dit.

Ik krijg binnenkort een D5 pomp als vervanging van m'n DDC2, dan kan het passen en meten weer helemaal van voor af aan beginnen. }:| waarschijnlijk plaats ik m'n rad op de bodem. Wie weet probeer ik het dit keer zonder res en met een T-line.
Kun jij hier wat foto's van plaatsen (graag details), ik ben nl erg benieuwd hoe jij dat allemaal doet. Ik ben ook steeds bezig naar mooie oplossingen te zoeken. Zelf een topic hierover inelkaar geflanst:
Waterkoeling Coolermaster Stacker 831

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

TEAMIKKE schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 19:49:
[...]
[...]
zijn dat soort koppelingen ook niet bij eoa technische groothandel goedkoper te koop? Ik heb hier op een drukpers ook een berg van de snelkoppelingen zitten, weliswaar voor lucht, maar het principe is het zelfde lijkt me?
dit soort dus: Afbeeldingslocatie: http://www.aquatuning.de/images/product_images/thumbnail_images/114_0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 22:31:
[...]

Kun jij hier wat foto's van plaatsen (graag details), ik ben nl erg benieuwd hoe jij dat allemaal doet. Ik ben ook steeds bezig naar mooie oplossingen te zoeken. Zelf een topic hierover inelkaar geflanst:
Waterkoeling Coolermaster Stacker 831
ik zou wel willen maar zoals ik al zei was dat maar een tijdelijke setup, waarschijnlijk wel het meest logische gezien de plaatsing van pomp en rad. Maar ik zit alweer een tijdje op lucht (omdat m'n pomp weer met RMA is), die zwart witte foto is eigenlijk de enigste foto die ik toen had gemaakt.

maare, een 831 ziet er van binnen toch net een tikkie anders dan mijn STC-T01.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Roamor schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 22:20:
Het is niet 'dom', maar het zal even lastig zijn met vullen, omdat je het water eerst door het rad naar de pomp moet zien te krijgen. Deze zal namelijk geen lucht aanzuigen.
oke thnx.. word dus sowiso lastig, omdat mn rad 8 paralelle U buizen heeft, de onderste loopt nantuurlijk als 1e vol, dus ik ga gewoon met de trechter aan de gang en het ding schudden totdat de rad+pomp vol zitten...

maar aanzuigen door een rad is verger geen probleem? dan doe ik dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
Woodsy schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 10:27:
Ik zat te kijken net op de website van Zalman in verband met de Reserator en zie daar iets wat ik vreemd vind.

Bij de PCU koeler staat 100% copper, en bij de VGA koeler staat 100% Aluminium. Hoe kan dit? Je kan dit toch niet mengen in een waterkoelingset? Er staat bij die GWB3 nog Anodized (waarvan ik geen idee heb wat het is...) maar bij het blok voor de RAM-koelers wat erbij word aangeraden staat echt alleen maar aluminium. Kan iemand dit mij uitleggen hoe dat dan toch samen kan?

ZM-WB4 GOLD - Material Pure Copper (Water Block Base) and Polycarbonate (Water Block Cover)

ZM-GWB3 - Material Pure Aluminum (Anodized)

ZM-RWB1 - Material Pure aluminum
Iemand dit mij dit kan uitleggen? Dit in verband met bestellen van wat extra onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Misschien zijn die behandeld met een laagje tin ofzo ? Dan heb je geen direct contact van het water en corrosieprotect met het alu en cu ...

EDIT , vraagje over radiators. Ik heb er nu eentje binnen van Innovatek waarvan de bevestiging niet zo eenvoudig was bij gebrek aan korte fan schroefjes. Ik heb nu door de vinnen geboord en de gaten in het plastic omhulsel wat uitgeboord om langer smalle bouten erdooheen te krijgen, maar ik heb gewoon geluk gehad denk ik dat die niet is lekgeslaan. Die bouten zouden zonder verleggen van die standaard fanmount gaatjes dwars door het circuit zelf gegaan zijn. Ik denk eraan om eventueel een groter rad te kopen om onderaan mijn kast te bevestigen , maar welk merk/type raden jullie aan om makkelijk te bevestigen met boutjes of dergelijke ?

[ Voor 69% gewijzigd door MPAnnihilator op 05-07-2007 09:14 ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Woodsy schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 08:38:
[...]

Iemand dit mij dit kan uitleggen? Dit in verband met bestellen van wat extra onderdelen.
Anodized betekend dat er een laagje op is aangebracht dat het aluminium beschermd. Zie ook Wiki.

En volgens mij levert Zalman bij de Reserator ook een kant-en-klare vloeistof mee die reacties tussen de twee metalen moet voorkomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
sander817 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 23:34:
[...]

zijn dat soort koppelingen ook niet bij eoa technische groothandel goedkoper te koop? Ik heb hier op een drukpers ook een berg van de snelkoppelingen zitten, weliswaar voor lucht, maar het principe is het zelfde lijkt me?
dit soort dus: [afbeelding]
Je zou het moeten proberen. Ik speel liever op safe. Die dingen gaan natuurlijk wel een levenlang mee. Het blijft wel veel geld though.
-GF-Annihilator schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 08:47:
Misschien zijn die behandeld met een laagje tin ofzo ? Dan heb je geen direct contact van het water en corrosieprotect met het alu en cu ...

EDIT , vraagje over radiators. Ik heb er nu eentje binnen van Innovatek waarvan de bevestiging niet zo eenvoudig was bij gebrek aan korte fan schroefjes. Ik heb nu door de vinnen geboord en de gaten in het plastic omhulsel wat uitgeboord om langer smalle bouten erdooheen te krijgen, maar ik heb gewoon geluk gehad denk ik dat die niet is lekgeslaan. Die bouten zouden zonder verleggen van die standaard fanmount gaatjes dwars door het circuit zelf gegaan zijn. Ik denk eraan om eventueel een groter rad te kopen om onderaan mijn kast te bevestigen , maar welk merk/type raden jullie aan om makkelijk te bevestigen met boutjes of dergelijke ?
Black Ice! Of Thermochill maar daar heb ik geen ervaring mee. Ik heb eergister een Black Ice rad. binnengekregen met schroeven op maat (die door je kast en fans heen gaan en dan net door het schroefdraad gaan maar de vinnen niet raken) en in alle gaten was goed schroefdraad getapt. Besteld bij Freezing Hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Zou dit dan bij alle Black Ice rads er mooi doorheen kunnen ? Kan je mij anders eens het type melden welke jij aanschafte ?

PS : ik zie nu net naar die shop waar jij em kocht , en wat zie ik , mijn Innovatek rad met extra ringen om bouten of schroeven in te brengen om deze aan je kast te monteren ! De mijne komt rechtstreeks van Innovatek en die heeft dit dus niet :( :( :(

[ Voor 9% gewijzigd door MPAnnihilator op 05-07-2007 11:46 ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Laatst online: 13-09 20:16

icecoolsniper

never run from a sniper!

Zo me nieuwe spullen ingebouwd. Ik ben nu aan het testen op lekken. Wat is die swiftech mcp655 een geweldige pomp in vergelijking met myn hydor seltz l30. Toen mijn hydor nog niet ratelde maakte de pomp al veel meer herrie dan de swiftech terwijl ze allebij 1200L/H max kunnen pompen.

Ik zal binnenkort ook foto's posten.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
-GF-Annihilator schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:46:
Zou dit dan bij alle Black Ice rads er mooi doorheen kunnen ? Kan je mij anders eens het type melden welke jij aanschafte ?

PS : ik zie nu net naar die shop waar jij em kocht , en wat zie ik , mijn Innovatek rad met extra ringen om bouten of schroeven in te brengen om deze aan je kast te monteren ! De mijne komt rechtstreeks van Innovatek en die heeft dit dus niet :( :( :(
FH is een goede zaak. Ik denk idd. dat ze zelf de schroeven erbij doen. Ze zijn vaak alleen wel wat duurder maar de service was ook erg goed.

Verder: Ik heb net passief gedraaid met enkel de NexXos Extreme 360 radiator. De fans gingen niet aan en ik kwam er pas achter tegen 12.00. Terwijl hij dus de hele ochtend al draaide. De temps:

CPU 36 (normaal 24-26)
Mobo 50 (normaal ~36)
GPU - (niet gekeken)

Straks met de andere radiator in de loop moet het wel goed komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TEAMIKKE schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 13:08:
[...]

FH is een goede zaak. Ik denk idd. dat ze zelf de schroeven erbij doen. Ze zijn vaak alleen wel wat duurder maar de service was ook erg goed.

Verder: Ik heb net passief gedraaid met enkel de NexXos Extreme 360 radiator. De fans gingen niet aan en ik kwam er pas achter tegen 12.00. Terwijl hij dus de hele ochtend al draaide. De temps:

CPU 36 (normaal 24-26)
Mobo 50 (normaal ~36)
GPU - (niet gekeken)

Straks met de andere radiator in de loop moet het wel goed komen :P
LOL naja, met die extra 480mm rad komt dat zeker goed :P
Vind niet eens echt heel slecht, aangezien de warmte niet weg geblazen wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 14:13:
[...]

LOL naja, met die extra 480mm rad komt dat zeker goed :P
Vind niet eens echt heel slecht, aangezien de warmte niet weg geblazen wordt :)
Het viel mij ook mee idd. Maar toch is het geen fijn gevoel :P Als ik was gaan gamen was ie eruit geklapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
Roamor schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 08:49:
[...]

Anodized betekend dat er een laagje op is aangebracht dat het aluminium beschermd. Zie ook Wiki.
Dus die Zalman Anodized NB koeler van aluminium kan ik gewoon mengen met mijn mijn waterkoeling met koperen blokken, mits ik gewoon de standaard Zalman koelvloeistof gebruik?

Dan ga ik die namelijk erbij halen voor de SB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 08:29
sander817 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 23:34:
[...]

dit soort dus: [afbeelding]
Ik gebruik gewoon die koppelingen hoor. Ik heb ze van het merk Festo en deze heb ik ook bij een groothandel gekocht.
Goedkoop kon ik ze niet noemen maar kwaliteit is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben vanmorgen ook tot de beslissing gekomen om waterkoeling te bestellen. Ik heb alles bij Aquatuning.de bestelt, ik hoop alles volgende week binnen te hebben.

Kast is al helemaal gestript en klaar om gemod te worden. Hier is mijn lijstje van wat ik allemaal bestelt heb:
1 x Swiftech MCRES-Micro AGB
1 x EK Water Blocks EK-FCR600
1 x Swiftech Apogee GTX Sockel 775
1 x Thermochill PA120.2 Dual Radiator
1 x Laing DDC-Pumpe 12V DDC-1Plus
2 x 120mm Papst 4412 F/2 GL
1 x Blende Dual (240)/Stripes
2 x 13mm (1/2'') Schlauchanschluss G3/8 mit O-Ring
10 x Schlauchschelle 12 - 20mm Stahl verzinkt
1 x AT-Protect-UV-blue 1000ml
4 x 13mm (1/2") Schlauchanschluss G1/4 mit O-Ring (High-Flow)
1 x OCLabs PlexyTop Laing DDC Plexi Aufsatz
2 x Schlauch Masterkleer 19/13mm klar (1/2")
Totaal komt dat op zo'n 450 euro (Achteraf toch wel een hoop geld ;)). Het is mijn eerste WC setje ik hoop dat alles goed gaat!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TEAMIKKE schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 14:31:
[...]

Het viel mij ook mee idd. Maar toch is het geen fijn gevoel :P Als ik was gaan gamen was ie eruit geklapt.
Ow dat kan geen kwaad...
Das puur een beveiliging :)
Denk alleen dat het warme water niet al te lekker is voor je pomp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 22:06
Och temps vielen ook nog wel mee, moet de pomp wel aankunnen lijkt me? Heb eergisteren 4 uur gedraaid voordat ik ontdekte dat ik vergeten was mn pomp in te schakelen (tijdje luchtkoeling gehad). Cpu was 81/78 graden. Slangen rond het cpu blok worden dan ook wel iets warm :p

Na inschakelen van de pomp zakt de temp vrijwel meteen weer naar 30 graden cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yni
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-02 14:03

yni

dan heb je geluk dat hij nog leefd :) als ik de pomp uitzet gaat m'n core meteen naar de 65 en stijgt dan binnen 30 seconden naar de 85 waarna hij uitslaat... ik heb ooit eens zo mijn oude socket A cpu gesloopt, koelblok zonder fan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 22:06
Valt hier gelukkig nog wel mee hoe snel hij in temp klimt. Paar graden per minuut hooguit. Was gewoon nog helemaal stabiel @ 80 graden. Maar ik heb mss ook een andere cpu dan jij hebt? (zie sig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 14:45:
Ben vanmorgen ook tot de beslissing gekomen om waterkoeling te bestellen. Ik heb alles bij Aquatuning.de bestelt, ik hoop alles volgende week binnen te hebben.

Kast is al helemaal gestript en klaar om gemod te worden. Hier is mijn lijstje van wat ik allemaal bestelt heb:

[...]

Totaal komt dat op zo'n 450 euro (Achteraf toch wel een hoop geld ;)). Het is mijn eerste WC setje ik hoop dat alles goed gaat!!
Prachtige lijst :*) . Alleen om toch ff wat te zeuren te hebben :P, ik dacht dat er voor die thermochill rad's een speciale thermochill blende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Follie schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 10:55:
[...]

Prachtige lijst :*) . Alleen om toch ff wat te zeuren te hebben :P, ik dacht dat er voor die thermochill rad's een speciale thermochill blende is.
Jup, alleen heel slecht leverbaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Follie schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 10:55:
[...]

Ik las eerst bende in plaat van blende :X

Dat toch niet zo'n heel groot probleem of gaat het anders niet passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Zalman Reserator 1 uitgebreid met een Black Ice radiator. Wat mij opvalt is dat de temperaturen er niet van omlaag gaan.

Voorheen: Reserator in z'n eentje staat op springen van de hitte

Nu: Reserator en Black Ice beiden koel.

Bij heel zwaar gamen met overgeklokte videokaart wordt de Reserator weer erg warm, maar de Black Ice blijft koel. Alleen het deel bij de koppelingen wordt warm. Is het normaal dat zo'n dual rad koel blijft, terwijl m'n CPU, GPU, NB temps allemaal stijgen? Ik had juist de verwachting dat zo'n koperen rad veel warmte opneemt. Het lijkt alsof die Black Ice gewoon bij de koppelingen een doorgeefluik is en de rest van het rad niets doet en er gewoon als aanhangsel bij zit.

Ik ga er van uit dat de input en output van de aansluitingen niet uit maken omdat ze in beide richtingen hetzelfde zijn? De aanvoer heb ik aangesloten op de linkerkoppeling en de uitvoer aan de rechterkoppeling.

Volgorde:

Reserator - pomp - GPU - NB - CPU - HDD 1 - HDD 2 - Black Ice - terug naar Reserator - enz.

M'n pomp is een Eheim 1046. Ik moet wel zeggen dat de waterflow-indicator voorheen als een gek ging ratelen en nu bijna niet beweegt. Daardoor vermoed ik dat de pomp het te zwaar heeft met al dit koelblokkengeweld. De Reserator 1 is op zich gewoon een reservoir en heeft geen kanalen, dus dat moet niet echt een flowkiller zijn. Wellicht de grote afstand die de cyclus af moet leggen?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Ontlucht je boel eens en check je flow eens.
Als je res een doorvoerluik is is de kans groot dat de hitte niet weg kan ivm lucht.
Je pomp is redelijk klein voor zo'n setup, denk dat je beter af bent met een 1048.

De rede dat je reserator warm is en je BIX koud:
Je BIX word gekoeld en reserator niet. Hierdoor blijft alle hitte bij je reserator hangen.
Asl ik mijn BIX2 met fans uit zet dan word ie ook gloeiend heet, met fans is ie gewoon normaal.

Maar wat zijn je temps eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ixl85 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 20:46:
Ontlucht je boel eens en check je flow eens.
Als je res een doorvoerluik is is de kans groot dat de hitte niet weg kan ivm lucht.
Je pomp is redelijk klein voor zo'n setup, denk dat je beter af bent met een 1048.

De rede dat je reserator warm is en je BIX koud:
Je BIX word gekoeld en reserator niet. Hierdoor blijft alle hitte bij je reserator hangen.
Asl ik mijn BIX2 met fans uit zet dan word ie ook gloeiend heet, met fans is ie gewoon normaal.

Maar wat zijn je temps eigenlijk?
Allereerst, bedankt voor je snelle reactie. Ik had nog maar net op Verstuur gedrukt :P

Ik heb geen fans op m'n Black Ice gezet. Ik wilde namelijk eerst kijken hoe warm 'ie wordt en als het teveel is, dan pas fans erop. De temps:

idle:
AMD64 Winchester 3500+: 40 graden
K8T890 Northbridge: 32 graden
nVidia 7900GT: 44 graden
Maxtor HDD 1: 36 graden
Maxtor HDD 2: 39 graden

stressed & 7900GT 450MHz@553MHz / 660MHz@768MHz overklok:
AMD64 Winchester 3500+: 48 graden
K8T890 Northbridge: 34 graden
nVidia 7900GT: 49 graden
Maxtor HDD 1: 42 graden
Maxtor HDD 2: 42 graden

Stressed situatie:
De passieve Black Ice blijft dus koeltjes terwijl m'n PC-componenten heter worden. Als ik de koppelingen en bodem van het rad voel is 't daar een beetje warm, maar de rest van het rad zo goed als koel. Alleen de top een heel klein beetje warm. De koelvinnen binnen het rad zijn gewoon koel alsof ze niets doen. M'n Reserator zit hard te werken en krijgt het dus warm zoals voorheen zonder Black Ice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
ok... een BIX zonder fans doet idd weinig...
Het lijkt er op of je reserator al het werk aan het doen is.
Een BIX is er niet voor gemaakt om zonder airflow te werken.
Zet er eens 2 fans op en check je temps dan eens.

Voor je gaat beginnen nog even 348x ontluchten. Lucht is je grootste vijand met wc!

/edit ik ben benieuwd naar je nieuwe temps met fans (en ontluchting :P) Ik vind je CPU nog al hoog nm.

[ Voor 14% gewijzigd door ixl85 op 06-07-2007 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ixl85 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 21:03:
ok... een BIX zonder fans doet idd weinig...
Het lijkt er op of je reserator al het werk aan het doen is.
Een BIX is er niet voor gemaakt om zonder airflow te werken.
Zet er eens 2 fans op en check je temps dan eens.

Voor je gaat beginnen nog even 348x ontluchten. Lucht is je grootste vijand met wc!

/edit ik ben benieuwd naar je nieuwe temps met fans (en ontluchting :P) Ik vind je CPU nog al hoog nm.
Met een reservoir gebeurt ontluchten min of meer automatisch, helemaal bij zo'n groot vat als de Reserator. Toen ik m'n pomp aan deed na het aansluiten van de Black Ice, ging hij in een paar cyclussen alle lucht naar de Reserator pompen. Ik zag via de waterflow-indicator al die grote bubbels langs stromen en in de Reserator hoorde ik alles borrelen bij elk cyclus tot het stil werd en er geen bubbels meer werden gepompt. Met de dop eraf is 'ie namelijk direct in contact met de open lucht.

Ik ga zometeen even aan de slag met de fans, kijken of dat inderdaad uit maakt. Weet je toevallig of er ook een verschil is in invoer en afvoer bij de aansluitingen van de Black Ice? Bij mijn videokaartkoelblok moet je links water toe laten stromen en rechtse koppeling als afvoer gebruiken i.v.m. de koperen kanaaltjes binnen het koelblok. Bij een Black Ice is binnen alles toch symmetrisch waardoor dat niet uitmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ik had dezelfde ervaring toen mijn fans niet aangingen. Na enkele uren was de radiator niet echt warm terwijl na een flink potje gamen die fanguard erboven (met fans aan) gloeiend heet wordt. Dus op de 1 of andere manier wordt die radiator gewoon niet warm onder een bepaalde temp. lijkt het wel. Nou had ik wel een 360 radiator en het was allemaal idle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TEAMIKKE schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 21:17:
Ik had dezelfde ervaring toen mijn fans niet aangingen. Na enkele uren was de radiator niet echt warm terwijl na een flink potje gamen die fanguard erboven (met fans aan) gloeiend heet wordt. Dus op de 1 of andere manier wordt die radiator gewoon niet warm onder een bepaalde temp. lijkt het wel. Nou had ik wel een 360 radiator en het was allemaal idle.
Werden in jouw geval de temps lager met fans aan? Ik heb ze nu een paar minuten zuigend op het rad, maar er gebeurt niks qua temperatuurverandering. Voor zover ik weet hoor je er niet op te blazen, alleen zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
ik weet dat in je reserator ontluchten gebeurd... MAAR er kan heel makkelijk lucht in je res blijven haken. Dit is een van de lastigste plekken. Beweeg hem eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ixl85 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 22:28:
ik weet dat in je reserator ontluchten gebeurd... MAAR er kan heel makkelijk lucht in je res blijven haken. Dit is een van de lastigste plekken. Beweeg hem eens.
Ik had het rad al bewogen en ondersteboven gehouden nadat ik 'm aansloot en de pomp aan had gezet. Daar zat toen inderdaad veel lucht in en die werd naar de Reserator gepompt en weg geborreld. Er zat daarna geen lucht meer in 't systeem.

De echte oorzaak heb ik zojuist achterhaald. Het zijn zoals TEAMIKKE zei de fans. Heb 2 casefans aangesloten en ik merk het gelijk.

7900GT maximaal overgeklokt. CS: Source langdurig gespeeld op de hoogste instellingen.

CPU: schommelend tussen 43 en 41 graden
MB: 32 graden
7900GT: schommelend tussen 41 en 40 graden
HDD 1: 32 graden
HDD 2: 33 graden

De Reserator bleef ditmaal ook koel. Er was zo goed als geen warmte te voelen aan de Reserator! Ik speelde het wel in een venster, zodat ik de temperatuurtooltjes kan zien tijdens het spelen en dus zie hoeveel de temps werkelijk zijn tijdens het spelen i.p.v. daarna. Ik moet wel zeggen dat de CPU-temp toch relatief hoog is, maar dat komt denk ik doordat ik een ZM-WB2 GOLD CPU-waterblok heb en die presteert niet geweldig .

Bedankt ixl85 en TEAMIKKE 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 14:29:
[...]

Ik las eerst bende in plaat van blende :X

Dat toch niet zo'n heel groot probleem of gaat het anders niet passen?
Nee hoor, maakt volgensmij geen bal uit, alleen dat er mooi thermochill op staat :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 21:30:
[...]

Werden in jouw geval de temps lager met fans aan? Ik heb ze nu een paar minuten zuigend op het rad, maar er gebeurt niks qua temperatuurverandering. Voor zover ik weet hoor je er niet op te blazen, alleen zuigen.
Mooi dat het al opgelost is. Mijn temps. gingen met ong. 10 graden naar beneden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TEAMIKKE schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 11:34:
[...]

Mooi dat het al opgelost is. Mijn temps. gingen met ong. 10 graden naar beneden :P
Heb je je 480mm rad al getest?!? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Nee, kan nog niet ;) Ik heb nog geen slangen en anti-alg spul. Sowiezo heb ik weinig zin om hem los op TKC te leggen en weer opnieuw die hele setup te vullen enz.

Ik wacht wel even tot Demission af is :P Ik wil hem nog wel even een keer lektesten maar dat is ook niet echt spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
aargh dacht ik EINDELIJK m'n waterkoelingsspullen op te kunnen gaan halen in Duitsland is die bekende waar het bezorgd is niet thuis :(

Hopelijk is die er morgen, ik vraag me echt af hoe ik die GTX 360 in m'n kast ga monteren .. het lijkt eigenlijk 'n beetje 'n mission impossible.. maar ik ga waarschijnlijk de onderkant 'n beetje verlagen ofzo.

* Pilske krijgt net te horen dat de bekende thuis is en ik er nú heen ga rijden (6) :D yeaaah waterkoelspullennnnnn ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

veel plezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
aangezien ik overgestapt ben van sckt939>skct775,heb ik een nieuw wateblockje nodig.
ik heb al gegoogled naar waterblok roundups, maar het is allemaal oude meuk wat ik vind :/
wat is tegewoordig een blok met goede prsetaties?

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.aquatuning.de/...Tek-FuZion-Universal.html

Beste blok op dit moment geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
tnx,ziet er goed uit en is universeel :)

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Hier is de D-tek Fuzion ruim een tientje goedkoper (€ 65,50 incl. verzk.)

Een ander blokje dat minstens evengoed is: AquaXtreme MP-05 SP Limited Edition universal (delrin)

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ging me om het blok niet de prijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw ideetje, wat ik over een tijdje wil uitwerken :) .
Een aparte toren, welke ik makkelijk voor diverse PC's kan gebruiken en wat meer OC ruimte moet geven.

Zie plaatjes: Klikbaar (imagehack)

Klik
Klik

Nu vroeg ik mij af, of er voldoende lucht naarbinnen zal komen, met behulp van een 140mm fan...
Al het commentaar is welkom :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2007 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Zo .. m'n waterkoeling is binnen en ik heb zelfs al m'n BI GTX 360 onderin m'n kast gemonteerd wat vrij moeiteloos ging :D ! ben ik best wel blij mee want ik dacht dat dat de grootste opgave zou worden.

Wel heb ik natuurlijk weer in de lamellen geboord tijdens het bevestiggen van de radiator :( dat gebeurd mij nou altijd, maar ik heb 'm nou al bijna 15 uur vol met demiwater staan met 'n keukenpapiertje eronder en er komt nog niks uit .. dus hopelijk heb ik geluk gehad en houdt die iets meer druk ook nog.

Voor de rest heb ik dus natuurlijk ook fotos gemaakt, maar omdat ze nogal grote resolutie hebben zullen de mensen die ze willen zien 'n beetje moeilijk moete klikken, zie hier op m'n webspace:
PICT0030.JPG t/m PICT0045.JPG
(ik neem aan dat iedereen weet hoe die terug moet komen in de folder waar al die fotos in staan ;))

ik ga nou eens even de rest terugschroeven in m'n kast en ik ben blij dat m'n radiator zo makkelijk&moeiteloos m'n kast inging.

In 'n stacker 832 kun je heel makkelijk je fanholes uitzagen omdat het onderstuk (waar die wieletjes ingedraaid zitten in het midden 'n opening heeft van precies 12cm :D dus perfect meten was niet eens nodig en m'n radiator ligt nou tóch perfect recht enz enz :D

* Pilske is blij

@hierboven:

Ik zou niet eens 'n 140mm fan plaatsen, waarschijnlijk veroorzaken die 6 120mm fans al zoveel zuigkracht dat het door alle gaten en kieren aan wordt gezogen.
Wat je ook kunt doen is die fillport niet in het midden plaatsen (bovenop) maar aan een van de zijkant / in een van de hoeken. Daardoor kun je bovenin ook nog 'n 140mm opening maken en dan heb je 2x 140mm als opening om 6x 120mm van lucht te voorzien.

Ik denk alleen dat je dan nog steeds behoorlijk wat lawaai krijgt, omdat je dus 3x 120mm lucht door 1x 140mm opening trekt .. ik weet niet hoe ik dit duidelijk uit kan leggen.

Oeh en het zou écht übervet zijn als je 2x 'n BIGTX 480 erin zou hangen ! :9~

[ Voor 19% gewijzigd door Pilske op 08-07-2007 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pilske schreef op zondag 08 juli 2007 @ 16:41:
Zo .. m'n waterkoeling is binnen en ik heb zelfs al m'n BI GTX 360 onderin m'n kast gemonteerd wat vrij moeiteloos ging :D ! ben ik best wel blij mee want ik dacht dat dat de grootste opgave zou worden.

Wel heb ik natuurlijk weer in de lamellen geboord tijdens het bevestiggen van de radiator :( dat gebeurd mij nou altijd, maar ik heb 'm nou al bijna 15 uur vol met demiwater staan met 'n keukenpapiertje eronder en er komt nog niks uit .. dus hopelijk heb ik geluk gehad en houdt die iets meer druk ook nog.

Voor de rest heb ik dus natuurlijk ook fotos gemaakt, maar omdat ze nogal grote resolutie hebben zullen de mensen die ze willen zien 'n beetje moeilijk moete klikken, zie hier op m'n webspace:
PICT0030.JPG t/m PICT0045.JPG
(ik neem aan dat iedereen weet hoe die terug moet komen in de folder waar al die fotos in staan ;))

ik ga nou eens even de rest terugschroeven in m'n kast en ik ben blij dat m'n radiator zo makkelijk&moeiteloos m'n kast inging.

In 'n stacker 832 kun je heel makkelijk je fanholes uitzagen omdat het onderstuk (waar die wieletjes ingedraaid zitten in het midden 'n opening heeft van precies 12cm :D dus perfect meten was niet eens nodig en m'n radiator ligt nou tóch perfect recht enz enz :D

* Pilske is blij
Denk dat opzich wel voordeel is, en onderin en reversed ATX.
Je loop word nu wel lekker kort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ik zie nog helemaal geen loop :P Maar leuk spul :) Vooral die foto met die prachtige Noctua's _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TEAMIKKE schreef op zondag 08 juli 2007 @ 21:27:
Ik zie nog helemaal geen loop :P Maar leuk spul :) Vooral die foto met die prachtige Noctua's _/-\o_
Duh :P
Maar hij kan wel kort worden ;)

Kan ook wel een mooie pic met noctua's voor je maken...
Zitten op mn hele mooi thermochill met schroud B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
d'r komen nog 2 noctua's binnen .. eigenlijk ziek .. op m'n kamer ligt nu voor écht veel geld aan fans of ja ze liggen niet ze werken allemaal ook al hoor je ze niet :P

en dadelijk zitten er ook nog eens 4 Scythe fans in die ook rete stil zijn.

M'n loop wordt inderdaad kort, misschien zelfs té kort waar ik niet zo van hou, ik vind het fijner om de ruimte te gebruiken, maar het maakt het wel 'n stuk netter, mooier en opgeruimder (waar ik nooit zo goed in ben in kasten).
Ik zag net wel al 'n klein probleempje met m'n CPU block want die komt op deze manier wel érg dichtbij de radiator uitgang.

De loop die ik nu in gedachte heb is trouwens:

Pomp - Rad - CPU - GPU - Mobo (miss 2 blokjes) - reservoir - pomp

Op m'n mobo zet ik misschien 2 EK acetal blokjes als die ene op de northbridge me goed bevalt, die krijg ik morgen binnen dus dan ga ik m'n mobo demonteren en aanpassen enzo :P.

Ik ben in ieder geval hardstikke tevreden tot nu toe, vooral over het feit dat de radiator erin past .. wat ik eerst nooit gedacht had :P

*edit* om ff aan te geven hoeveel ruimte ik normaal gebruik voor m'n loop ... ik heb 3 meter innovatek PVC slang gekocht, voor deze ene setup O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Pilske op 08-07-2007 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes toch :)
Hoe korter des te beter de koelprestaties...

De mijne is ook zo kort mogelijk met de ruimte die je hebt...
Kga ook geen NB of mofset blokken erbij mikken, dit zou wel kunnen.
Mn NB fan werd erg warm(passief met heatpipes) heb er een stille fan opgezet en het prob was opgelost :)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2007 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom leg je er niet een plaatje of een stuk opgevouwd papier onder?ideetje voor de volgende keer :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, zit wat in.... maar fillport vullen aan de zijkant is natuurlijk lastiger.
+ Warme lucht stijgt, dus vandaar alleen fan onderin en ben bang dat het "design" er aan gaat :) .

4x12mm is idd erg mooi, maar beetje erg duur :9 , heb black-ice X-flow als uitgangspunt genomen (
E 54,- pp).

Totaal zou dit plannetje zo'n E300,- á E350,- gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
@Pilske: Altijd baas boven baas: Ik heb 6 meter PVC slang besteld en heb 7 Noctua's in mijn kast straks ;) 3 reservoirs (incl. die van pomp).
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 00:48:
[...]
waarom leg je er niet een plaatje of een stuk opgevouwd papier onder?ideetje voor de volgende keer :>
Dan moet je er al een stukje metaal onder leggen. Karton oid. ben je ook door voordat je het weet.
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 01:17:
[...]

Tja, zit wat in.... maar fillport vullen aan de zijkant is natuurlijk lastiger.
+ Warme lucht stijgt, dus vandaar alleen fan onderin en ben bang dat het "design" er aan gaat :) .
Dan moet je de rest er ook op aanpassen ;) Bij mijn design zuigen de fans ook door het rad en blazen het er aan de onderkant uit. De fans bovenin zuigen het ook weg bij het mobo en blazen het er aan de bovenkant uit. Er zit verder geen intake in behalve wat mesh en toch zal het goed koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
Over noctua fan's en wc gesproken :P;

Ik ben vanaf vrijdag ook in het bezit van enige wc spulletje's; deze om precies te zijn:

Afbeeldingslocatie: http://i185.photobucket.com/albums/x312/faannnn/IMG_0636.jpg

Alleen staat de slang er niet op, deze is 1/2 inch tygon slang en mijn laing ultra met OClabs top:

Afbeeldingslocatie: http://i185.photobucket.com/albums/x312/faannnn/IMG_0645.jpg
Wat is ie mooi zeg:P

Verder heb ik van het weekend de radiator al ingebouwd, inclusief de welbekende noctua 800 fan's ;) :

http://i185.photobucket.com/albums/x312/faannnn/IMG_0647.jpg

http://i185.photobucket.com/albums/x312/faannnn/IMG_0648.jpg

http://i185.photobucket.com/albums/x312/faannnn/IMG_0649.jpg

http://i185.photobucket.com/albums/x312/faannnn/IMG_0651.jpg

Tot zover mijn voderingen, ga vandaag weer verder, ook met foto's maken :).

[ Voor 7% gewijzigd door Follie op 09-07-2007 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Leuk setje! Mooie onderdelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Laatst online: 13-09 20:16

icecoolsniper

never run from a sniper!

Zo mijn nieuwe setup is nu volledig functioneel. De setup was eerst zo:

Afbeeldingslocatie: http://home.12move.nl/icecoolsniper/img4.JPG

Nu is de set als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://home.12move.nl/icecoolsniper/img1.JPG

De pomp:
Afbeeldingslocatie: http://home.12move.nl/icecoolsniper/img2.JPG

Het cpu blok:
Afbeeldingslocatie: http://home.12move.nl/icecoolsniper/img3.JPG

Klik voor de grotere versies.

[ Voor 28% gewijzigd door icecoolsniper op 09-07-2007 14:48 ]

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
* Pilske heeft 'n probleem

Ik wil jullie hulp even vragen voor de plaatsing van m'n reservoir :z , ik zie 'm zo ff niet. Ik kan 'm naast m'n mobo plaatsen maar dan krijg ik 'n klein beetje 'n probleem met hoe ik de uitgang naar de pomp ingang laat gaan :X

extern is geen optie .. en hier is 'n foto van hoe het tot nu toe in de kast hangt, volgens mij hoeft alleen de hardware er nog in geplaatst te worden, maar ik heb dus ook al 'n 4 in 3 module & 'n oude dvd speler erin gehangen om die plaats alvast te reserveren voor dingen die nog komen.

Hulp .. AUB please pleasssse :P

** Er staan ook weer nieuwe fotos op m'n space bij van m'n NB blokje dat vanmorgen bezorgd werd .. PICT0047.JPG t/m PICT0052.JPG

edit:
ik heb dus 'n swiftech micro res

[ Voor 3% gewijzigd door Pilske op 09-07-2007 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Kun je hem niet weer rechts voor je mobo hangen? Dit had je toen volgens mij ook. Dan moet het toch uitkomen.
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.