Bijna dezelfde configuratie hier:Hakkie schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 13:05:
[...]
NT -> managed switch (TP-Link TL-SG3216) -> R7000. PPOE op de R7000.
NT -> managed switch (TP-Link TL-SG3210) -> R7000. PPOE op de R7000.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Bijna dezelfde configuratie hier:Hakkie schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 13:05:
[...]
NT -> managed switch (TP-Link TL-SG3216) -> R7000. PPOE op de R7000.
Puur uit interesse: waarom heb je een managed switch ertussen zitten? De R7000 kan toch exact hetzelfde?iscorpio schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:52:
[...]
Bijna dezelfde configuratie hier:
NT -> managed switch (TP-Link TL-SG3210) -> R7000. PPOE op de R7000.
Omdat ik de switch al had samen met een Apple Airport Extreme. Deze Airport kon de snelheid 500/500 niet goed aan. Toen maar op zoek gegaan naar een andere router. Uitgekomen bij de R7000. Met de switch geef ik de Internet feed 1-op-1 door aan de router. De andere VLAN's worden gescheiden in de switch en doorgegeven. Deze switch heeft ook net wat meer poorten.SandStar schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:58:
[...]
Puur uit interesse: waarom heb je een managed switch ertussen zitten? De R7000 kan toch exact hetzelfde?
Ik heb dezelfde configuratie als hierboven een paar keer is genoemd. Het voordeel wat ik vind is dat ik de TV VLAN los trek en mijn R7000 eigenlijk niets anders doet dan internet voor mij.SandStar schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:58:
[...]
Puur uit interesse: waarom heb je een managed switch ertussen zitten? De R7000 kan toch exact hetzelfde?
iscorpio schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:49:
[...]
Gelukkig andere ervaring met de R7000. Ik haal hier, bekabeld, met gemak 500/500.
Het is een softwarematige limiet, wat Netgear ook toegeeft. Bij PPoE verbindingen met IPv4 NAT is de limiet ca 450 Mbit/s. Dus geen EB doorlus constructies of DHCP bij andere providers. En uiteraard met de originele firmware.sorted.bits schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 14:06:
[...]
Ik heb dezelfde configuratie als hierboven een paar keer is genoemd. Het voordeel wat ik vind is dat ik de TV VLAN los trek en mijn R7000 eigenlijk niets anders doet dan internet voor mij.
Verder de 'geruchten' van de R7000 die niet meer dan 450mbit doet, zijn in mijn geval ook niet juist. Download zit meestal iets over de 550 en de upload zit dan rond de 670.
[ Voor 36% gewijzigd door The Wizard op 08-07-2015 16:51 ]
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Nou hopen dat de patch goed gezet wordtTylen schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 17:57:
Zojuist pakket binnen gekregen. Een nieuw NT kastje, EB V9, 2x tv kastjes. Gelukkig zit de NT erbij. De monteur kan langskomen om de verzegeling erop te doen. Maar ik bouw hem zelf wel om.
Ik zit in hetzelfde schuitje.... Heb een v8 waarin het telefoniegedeelte constant weg valt. Ik krijg dus een ander modem en heb om de v10 gevraagd.. Dit kon hij mij niet beloven. Zal wel weer een v8 worden, ik neem aan dat ze van de oude voorraad af moeten.koekkoek schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 17:27:
Wordt een beetje moedeloos van die v9, minimaal 1 keer in de week resetten omdat ik dan geen draadlozen verbinding kan maken en ook mijn AP boven doet het dan niet meer. Ook een beetje jammer dat ik draadloos maar max 30Mbit haal van de 500... Ik wil een v10
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Kweet niet. Ik woon op de jade in zeewolde.The Wizard schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 19:13:
[...]
Nou hopen dat de patch goed gezet wordt. Op welke POP zit je aangesloten?
draadloos is geen garantie. en je haalt nooit 500 draadloos. dus 30 is best netjes. echt mensen wifi is afhankelijk van omgeving, van de zender, van de ontvanger, van de andere netwerken in de buurt. dus wifi kun je gewoon niet op afgaan.Jassy schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 19:15:
[...]
Ik zit in hetzelfde schuitje.... Heb een v8 waarin het telefoniegedeelte constant weg valt. Ik krijg dus een ander modem en heb om de v10 gevraagd.. Dit kon hij mij niet beloven. Zal wel weer een v8 worden, ik neem aan dat ze van de oude voorraad af moeten.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
gaat geen zegel meer op.Tylen schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 17:57:
Zojuist pakket binnen gekregen. Een nieuw NT kastje, EB V9, 2x tv kastjes. Gelukkig zit de NT erbij. De monteur kan langskomen om de verzegeling erop te doen. Maar ik bouw hem zelf wel om.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
[ Voor 8% gewijzigd door Waterlelie op 08-07-2015 20:59 ]
G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR
Internet explorer / mozilla firefox zijn de alternatieven. Via Chrome zie ik het voorlopig nog niet werken ivb problemen.maniak schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 22:21:
Ik kijk nu regelmatig TV via www.itvonline.nl. Deze site maakt gebruik van Silverlight. Hierdoor werkt de site niet meer via Chrome. Nu heeft Microsoft ook al de support gestopt in de nieuwe browser, Edge, welke bij Windows 10 zit. Iemand een idee wanneer de website via een andere oplossing de beelden gaat aanleveren? Bv HTML5?
ITVonline is de website van KPN waarop je via je computer TV kijkt. Dit is het KPN topic. Waarom zou dat of topic zijn?janbal schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 00:52:
Lijkt mij compleet offtopic
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Dan woon je vlakbij de Horsterveld POP aan het Koraal. https://www.google.nl/maps/@52.335811,5.518369,18.5z
Hoe zoek je eigenlijk je buurt pop op? Ben ook wel benieuwd waar die van mij zich bevindThe Wizard schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 07:15:
[...]
Dan woon je vlakbij de Horsterveld POP aan het Koraal. https://www.google.nl/maps/@52.335811,5.518369,18.5z
[ Voor 50% gewijzigd door MegaTronics op 09-07-2015 10:50 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Qua afstand maakt het niet uit of je vlakbij of niet woont.
Dat weet ik. Ik was zelf ook bij de plaatsing aan de Kamp.MegaTronics schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:00:
Zou kunnen, is Lelystad-Boswijk.
Ik heb al 8 jaar 100/100 glas en nu ga ik over op 500/500 glas. Dus tja, mij maakt het niet uit waar de pop staat en wat voor apparatuur er staat. Ik heb dit besteld, en dit gaan ze leverenBarre73 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:03:
[...]
Qua afstand maakt het niet uit of je vlakbij of niet woont.
Het zou in theorie kunnen uit maken voor de beschikbaarheid van bepaalde diensten. In Winterswijk was ik laatst voor iemand aan het kijken en daar zag je dat bij 2 van de 5 PoPs al wel KPN 500/500 beschikbaar was. De andere drie nog niet. Of dat een kleine operator niet in alle PoPs eigen apparatuur heeft zitten. Tweak in Almere bijvoorbeeld. Hele stadsdelen konden daar niet een Tweak 1000/1000 aanvragen, en anderen weer wel.
We gaan het meemaken, hier staat de activatie op 22 juliTylen schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:26:
[...]
Ik heb al 8 jaar 100/100 glas en nu ga ik over op 500/500 glas. Dus tja, mij maakt het niet uit waar de pop staat en wat voor apparatuur er staat. Ik heb dit besteld, en dit gaan ze leveren![]()
Over mijn eerste aanvaring met KPN met betrekking tot het activeren van de lijn op de 23ste en pas een monteur laten komen op de 31ste het volgende. Ik heb KPN klachtenlijn gebeld en een klacht ingediend. Ze konden helaas er niet veel aan doen. Enigste wat ik moest proberen is Solcon vragen om een weekje extra. Kon dit niet dan gingen digitenne opsturen en internet dongle dingetjes. pfff... Kon het wel, dan ging KPN de extra week Solcon vergoeden. En dit is het dus ook geworden.
Nu maar hopen dat de lijn gewoon actief word de 23ste. Dan is er niks aan de hand. De V9 EB word toch vervangen voor een MikroTik.
Nou je het zegt :-) inderdaad. Die eerste twee in ieder geval, die kan ik nog op mijn computer terug vinden. Die andere twee na de plaatsing waarschijnlijk ook wel maar die zie ik zo niet terug.
Zou inderdaad erg fijn zijn als KPN die site zou ombouwen naar een HTML5 variant, dan werkt hij ook gewoon om tablets en smartphonesrolandos582 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 00:53:
[...]
Internet explorer / mozilla firefox zijn de alternatieven. Via Chrome zie ik het voorlopig nog niet werken ivb problemen.
[ Voor 26% gewijzigd door TheVMaster op 09-07-2015 13:06 ]
Ik woon zelf in Zeewolde en was betrokken bij de aanleg, vandaarConvoy schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:07:
[...]
Hoe zoek je eigenlijk je buurt pop op? Ben ook wel benieuwd waar die van mij zich bevind
KPN levert sinds 1,5 maand 500/500 in Zeewolde (in ieder geval in deze POP). Hadden ze veel eerder kunnen doen, heb enkele jaren 200/200 gehad, dus Gbit was aanwezig, maar waarschijnlijk alleen voor WDGO.Tylen schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:26:
[...]
Ik heb al 8 jaar 100/100 glas en nu ga ik over op 500/500 glas. Dus tja, mij maakt het niet uit waar de pop staat en wat voor apparatuur er staat. Ik heb dit besteld, en dit gaan ze leveren![]()
Over mijn eerste aanvaring met KPN met betrekking tot het activeren van de lijn op de 23ste en pas een monteur laten komen op de 31ste het volgende. Ik heb KPN klachtenlijn gebeld en een klacht ingediend. Ze konden helaas er niet veel aan doen. Enigste wat ik moest proberen is Solcon vragen om een weekje extra. Kon dit niet dan gingen digitenne opsturen en internet dongle dingetjes. pfff... Kon het wel, dan ging KPN de extra week Solcon vergoeden. En dit is het dus ook geworden.
Nu maar hopen dat de lijn gewoon actief word de 23ste. Dan is er niks aan de hand. De V9 EB word toch vervangen voor een MikroTik.
[ Voor 44% gewijzigd door The Wizard op 09-07-2015 13:44 ]
ah nice thx voor de info, dan weet ik wel ong waar die bij mij in de buurt staat, steenworp afstandThe Wizard schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:41:
[...]
Ik woon zelf in Zeewolde en was betrokken bij de aanleg, vandaar. Voor zover ik weet is er geen info te vinden waar precies elke POP staat. Wel lijken de meeste POP's op elkaar indien ze de laatste 7 jaar zijn geplaatst.
Standaard AreaPOP:
[afbeelding]
Standaard CityPOP:
[afbeelding]
In sommige plaatsen hebben de stenen een andere kleur, het zijn van die opplakstenen, het huisje zelf is van beton.
Edit: En de variant die in Lelystad staat met de ingebouwde airco rooster.
[...]
KPN levert sinds 1,5 maand 500/500 in Zeewolde (in ieder geval in deze POP). Hadden ze veel eerder kunnen doen, heb enkele jaren 200/200 gehad, dus Gbit was aanwezig, maar waarschijnlijk alleen voor WDGO.
FF een vraagje m.b.t. POP's in het CIF netwerk. De verschillende varianten die ik tegen ben gekomen zijn allemaal niet uitgerust met ventilatie/AC roosters .Wat zouden de beweegredenen hiervan zijn? Stoot de gebruikte apparatuur te weinig hitte uit waardoor machinale koeling niet nodig is?The Wizard schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:41:
[...]
Ik woon zelf in Zeewolde en was betrokken bij de aanleg, vandaar. Voor zover ik weet is er geen info te vinden waar precies elke POP staat. Wel lijken de meeste POP's op elkaar indien ze de laatste 7 jaar zijn geplaatst.
Standaard AreaPOP:
[afbeelding]
Standaard CityPOP:
[afbeelding]
In sommige plaatsen hebben de stenen een andere kleur, het zijn van die opplakstenen, het huisje zelf is van beton.
[...]
KPN levert sinds 1,5 maand 500/500 in Zeewolde (in ieder geval in deze POP). Hadden ze veel eerder kunnen doen, heb enkele jaren 200/200 gehad, dus Gbit was aanwezig, maar waarschijnlijk alleen voor WDGO.
Even wat recentere informatie ter aanvulling: Sinds circa 4 jaar zijn de PoP's allemaal van dezelfde leverancier en worden deze in de fabriek pre-fab gemaakt. Het zijn geen opplakstenen (meer) maar het steenmotief zit echt in het beton. Dus na beton gieten en uitharden hou je een gebouwtje over van puur gekleurd beton met een steenrelief aan de buitenzijde. Dan worden deze in de fabriek gevoegd zodat je een zeer realistisch uiterlijk hebt. Wat ook nog eens niet alleen uiterlijk is maar helemaal door en door gekleurd in de gevraagde kleur.The Wizard schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:41:
[...]
Standaard AreaPOP:
[afbeelding]
Standaard CityPOP:
[afbeelding]
[...]
Dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk. De Reggefiber PoPs hebben wel ventilatie/AC roosters. In CIF PoPs komt dezelfde soort actieve apparatuur als in Reggefiber PoPs.Neyluzz schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 14:03:
[...]
FF een vraagje m.b.t. POP's in het CIF netwerk. De verschillende varianten die ik tegen ben gekomen zijn allemaal niet uitgerust met ventilatie/AC roosters .Wat zouden de beweegredenen hiervan zijn? Stoot de gebruikte apparatuur te weinig hitte uit waardoor machinale koeling niet nodig is?
Geen units op het dak, of zijkanten. Ik zal ff kijken of ik nog foto's kan vinden. Die heb ik een jaar terug in één van de Caiway/CIF topics gepost.Barre73 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 14:27:
[...]
Dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk. De Reggefiber PoPs hebben wel ventilatie/AC roosters. In CIF PoPs komt dezelfde soort actieve apparatuur als in Reggefiber PoPs.
Zit er ook geen unit op het dak die je vanaf de grond niet goed ziet?
[ Voor 26% gewijzigd door Neyluzz op 09-07-2015 15:17 ]
Ik had een pre-abbo besteld bij Solcon vroegah en toen kreeg je dubbele snelheid zolang je klant blijft. Ik had voor 50/50 gekozen en kreeg dus 100/100. Ik kon toen idd ook 200/200 nemen maar dat was belachelijk duur toen (Jij, als Zeewoldernaar, weet wel hoelang geleden dat isThe Wizard schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:41:
[...]
Standaard AreaPOP:
[afbeelding]
Standaard CityPOP:
[afbeelding]
[...]
Op tablet en smartphone (beide android) gebruiken wij (net als op de windows 8.1 pc's) de app van KPN, kijk wat dat betreft eigenlijk nooit met een browser.TheVMaster schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:05:
[...]
Zou inderdaad erg fijn zijn als KPN die site zou ombouwen naar een HTML5 variant, dan werkt hij ook gewoon om tablets en smartphones
Eh...je doelt dan op de Smartphone App. Ik (en mijn vrouw ookninjazx9r98 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 16:51:
[...]
Op tablet en smartphone (beide android) gebruiken wij (net als op de windows 8.1 pc's) de app van KPN, kijk wat dat betreft eigenlijk nooit met een browser.
Kanttekening voor wat betreft de app op tablet en smartphone, die zijn er alleen voor Android en IOS.
Ik doelde op smartphone en tablet maar kennelijk is mijn bron (KPN zelfTheVMaster schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 17:55:
[...]
Eh...je doelt dan op de Smartphone App. Ik (en mijn vrouw ook) heb namelijk op mijn Windows 10 (en de vrouw op haar Windows
tablet gewoon een KPN iTV App....een Windows Phone / Windows 10 Mobile variant ontbreekt helaas nog.
Geloof me... in Nunspeet staan ook enkele huisjes. Wat jij net omschrijft is het gat waar het huisje moest komen te staan. Normaliter staat het huisje er voordat de glasvezel wordt gegraven maar door omstandigheden kan dat wel eens vertraagd zijn. Om dan de totale aanleg niet teveel te vertragen zou de aannemer ervoor kunnen kiezen om de buizen wel vast naar die plek te leggen en als het huisje dan toch geplaatst wordt, daarna pas alles in te voeren.atomos schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 21:06:
Ik vraag me eigenlijk af of er ook meer zijn dan die pop huisjes..
Bij mij, Nunspeet, kan ik geen huisje vinden. Wat ik wel weet is dat ze een groot gat hebben gegraven, beton gestort en daar alle glasvezel naar toe hebben gelegd.. Ik weet niet hoe groot het gat is geworden omdat het uit mijn route ligt, maar minimaal 2 meter diep en een meter of 4 lang en breed weet ik niet.
Of is dat zo een verzamel bak ?
TheVMaster schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 23:24:
een nep v10? Dat is nieuw.......
h220 is dat en heeft een tijdje een naam gehad van v10. maar sommige noemen het de v7 of de ijskrabber.RobinF schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 22:24:
Hoe heb je die V10 geregeld? Heb je de H369A of de H220N (neppe v10)
Mehh dat ding heeft zoveel namen. Maar letterlijk op de onderkant/achterkant op die sticker staat wel V10 bij de H220N. Oud beestje en werd naar kl verzonden die problemen hadden met telefonie.TheVMaster schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 23:24:
een nep v10? Dat is nieuw.......
Gebeurt helaas wel vaker, op het moment dat die lijn word overgenomen door andere provider. Moeten wij uiteraard ook wat dingen doen om dit op tijd te leveren. Daarom word binnen 1-2 dagen de lijn al afgeketst door KPN en op het moment dat je dan annuleerd. Dan is de lijn al weg.Mir64za schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 17:44:
Ik had op 9 Juni mij abonnoment opgezegd na 2 dagen toch me eigen bedacht en gebleven bij KPN maar tussentijds had ik ook een Abonnoment bij Vodafone genomen ook die opgezegd is de Lijn wel overgenomen heel raar..- maar krijg nu een nieuwe Experia box de V10 zei de Interne Medewerker en ook de nieuwe IPTV boxjes we zullen het maar zien 23ste moet de lijn weer worden overgenomen door KPN.
Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
eymey schreef op zondag 12 juli 2015 @ 22:47:
Nee, want het is encrypted.... Zoals algemeen bekend ;-)
Aah, dat is duidelijk taal. Dan zet ik mijn zoektocht ergens anders voort!Raven schreef op zondag 12 juli 2015 @ 23:00:
En het "iptv op je (ht)pc"-topic is "verdwenen", je mag het er niet eens over hebben
Waar is het "IPTV op je HTPC" topic gebleven?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Jaja prachtige discussie was dat. Wel jammer dat het topic dicht is.Raven schreef op zondag 12 juli 2015 @ 23:00:
En het "iptv op je (ht)pc"-topic is "verdwenen", je mag het er niet eens over hebben
Bangmakerij, maar uiteindelijk zullen ze vast wel wat gaan doen als ze inderdaad merken dat bepaalde personen dan kunnen ze wel stappen ondernemen.Raven schreef op zondag 12 juli 2015 @ 23:29:
Hier overigens het bijbehorende nieuwsbericht: nieuws: Telfort wil klanten die drm omzeilen de mond snoeren
Oscar Wilde
Dicht/verborgen/weg/gone 1 pot nat. Hij is er niet meer.Raven schreef op zondag 12 juli 2015 @ 23:41:
Dicht? Verborgen zul je bedoelen
Maar wel jammer dat je zelf niks te beslissen hebt over hoe je je betaalde iptv-abo gebruikt.
Mja, het "waar is het" topic is m.i. gesloten omdat enkele (naar mijn mening onvolwassen) personen blijven zeuren over censuur.Raven schreef op zondag 12 juli 2015 @ 23:00:
Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
In sommige gevallen werkt dit. Maar het kan ook gebeuren dat als ze beide geactiveerd zijn, er maar 1 werkt.SandStar schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:41:
Hoe werkt het eigelijk met de KPN tuners; als je abbo voorziet in 1 tuner maar je sluit er vervolgens 2 aan. What happens?
BaZnGaNL in "[KPN] Glasvezel"SandStar schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:41:
Hoe werkt het eigelijk met de KPN tuners; als je abbo voorziet in 1 tuner maar je sluit er vervolgens 2 aan. What happens?
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
Tenzij je koper hebt, dan kan je maar maximaal 2 stb's. Glas = maximaal 10 maar we ondersteunen officieel maximaal 6. Maarja meestal is het zo als mensen 3 stb's aangemeld hebt op abbo nummer : 2000000******** dat 1 van die stb's een oude is die inmiddels is geswapt.RobinF schreef op maandag 13 juli 2015 @ 13:04:
[...]
In sommige gevallen werkt dit. Maar het kan ook gebeuren dat als ze beide geactiveerd zijn, er maar 1 werkt.
Achja meestal is het zo dat mensen minimaal 20/30/40 upload hebben, omdat gewoon niet verder afgeknepen kan worden. Maar officieel heb je 60/6. Echter is de kans groot dat je 60/30 of 60/60 hebt.koekkoek schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:50:
Via vdsl krijgen mensen ook 20/20 en 70/20, daarom vroeg ik me af hoe dat dan bij glasvezel zat
Wifi is inderdaad erg verbeterd t.o.v. de ZTE H220N. de V8 en de V9. Ik wist overigens niet dat deze al buiten de pilot werd verstuurd.sjakkie123 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 21:39:
Vandaag KPN glasvezel door de monteur geïnstalleerd. De monteur heeft zelfs twee loze leidingen doorgetrokken. Ik had zelf al het materiaal. Heb het 100/100 pakket maar haal met gemak 170mb upload! Via het forum een v10 geregeld wat een fijne experiabox, met name het WiFi bereik is fors verbeterd!!
Merci!
Bij mijnkpn kan je nu ook kiezen voor:rolandos582 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 00:29:
[...]
Achja meestal is het zo dat mensen minimaal 20/30/40 upload hebben, omdat gewoon niet verder afgeknepen kan worden. Maar officieel heb je 60/6. Echter is de kans groot dat je 60/30 of 60/60 hebt.
[ Voor 19% gewijzigd door koekkoek op 14-07-2015 10:28 ]
Alleen voor heel weinig klanten als "swap". Nieuwe klanten krijgen wel redelijk vaak een V10.barrymossel schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 07:47:
[...]
Wifi is inderdaad erg verbeterd t.o.v. de ZTE H220N. de V8 en de V9. Ik wist overigens niet dat deze al buiten de pilot werd verstuurd.
koekkoek schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:28:
[...]
Bij mijnkpn kan je nu ook kiezen voor:
Sneller Internet tot 100/10 1e 3 maanden gratis daarna 5,- maand.
Sneller Internet tot 100/100 1e 3 maanden gratis daarna 7,50 per maand.
Maar die 100/10 zal dan waarschijnlijk ook hoger uitvallen?
Nieuw aanstaande klant hier, maar geen v10 maar een v9 in het "doe-het-zelf" pakketRobinF schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:08:
[...]
Alleen voor heel weinig klanten als "swap". Nieuwe klanten krijgen wel redelijk vaak een V10.
Wifi op 2.4 is vergelijkbaar met H220N
Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...
Ik heb alleen inetchickpoint schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 14:42:
KPN glasvezel werkt geniaal met een EdgeRouter Lite. Je kan deze ook configureren dat je geen managed switch nodig hebt. Zo hebben we inmiddels het "nieuwe" Routed IPTV ook er werkend op.
[ Voor 8% gewijzigd door Convoy op 14-07-2015 14:56 ]
Word geleverd sinds 6 weken ongeveer. Standaard kan hij worden omgeruild bij koper klanten en via een omweg ook bij glas klanten.barrymossel schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 07:47:
[...]
Wifi is inderdaad erg verbeterd t.o.v. de ZTE H220N. de V8 en de V9. Ik wist overigens niet dat deze al buiten de pilot werd verstuurd.
Je zou zeggen dat ie inderdaad wat hoger ligt, maar bij dit soort nieuwe pakketten weet je het maar nooit. Maar ik zou er vanuit gaan dat ze je niet tot 10 upload afknijpen. Echter is dit per situatie verschillend, heb mensen meegemaakt met 100/50 en 100/19koekkoek schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:28:
[...]
Bij mijnkpn kan je nu ook kiezen voor:
Sneller Internet tot 100/10 1e 3 maanden gratis daarna 5,- maand.
Sneller Internet tot 100/100 1e 3 maanden gratis daarna 7,50 per maand.
Maar die 100/10 zal dan waarschijnlijk ook hoger uitvallen?
H220N is gewoon een bagger ding, is gewoon een oud modem, een V10 daarvoor in de plaats en wifi word gelijk 2-3x beter.barrymossel schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:30:
Zelf heb ik de H220N al heel lang niet meer aangesloten gehad (omdat geen GB), dus die heb ik niet vergeleken met de V10. Wifi op zowel 2,4/5 is voor mijn situatie t.o.v. de V8 en V9 in ieder geval zeer verbeterd.
Toch dacht ik van andere mensen te hebben vernomen dat het ook t.o.v. de H220N was verbeterd. Maar kan het mis hebben.
Ben ik heel benieuwd hoe dat precies in zn werk gaat voor glas klantenrolandos582 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:21:
[...]
Word geleverd sinds 6 weken ongeveer. Standaard kan hij worden omgeruild bij koper klanten en via een omweg ook bij glas klanten.
[ Voor 3% gewijzigd door Convoy op 14-07-2015 15:55 ]
Tjaa, dat zul jij nooit wetenConvoy schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:49:
[...]
Ben ik heel benieuwd hoe dat precies in zn werk gaat voor glas klanten
Wel als je het mij uitlegt in PMrolandos582 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:57:
[...]
Tjaa, dat zul jij nooit wetenMaar het werkt
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law
De H220N was (in mijn ogen) een van de beste Experiaboxen qua Wi-Fi. En nu de V10rolandos582 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:21:
[...]
Word geleverd sinds 6 weken ongeveer. Standaard kan hij worden omgeruild bij koper klanten en via een omweg ook bij glas klanten.
[...]
Je zou zeggen dat ie inderdaad wat hoger ligt, maar bij dit soort nieuwe pakketten weet je het maar nooit. Maar ik zou er vanuit gaan dat ze je niet tot 10 upload afknijpen. Echter is dit per situatie verschillend, heb mensen meegemaakt met 100/50 en 100/19
[...]
H220N is gewoon een bagger ding, is gewoon een oud modem, een V10 daarvoor in de plaats en wifi word gelijk 2-3x beter.
Zodat je TV kan kijken zonder STB? denk het nietjerkitout schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:34:
Weet iemand of er een Android TV app komt for iTV?
[ Voor 17% gewijzigd door RobinF op 14-07-2015 16:35 ]
+1Convoy schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:49:
[...]
Ben ik heel benieuwd hoe dat precies in zn werk gaat voor glas klanten
ik bedoel: jij mij uitleggen hoe ik aan een v10 kom ipv de v9 die ik nu heb........
[ Voor 12% gewijzigd door Convoy op 14-07-2015 16:41 ]
Niet om de STB te vervangen, maar gewoon zodat het niet fysiek aan het tv moet gekoppeld worden. De STB is nog nodig voor authenticatie.RobinF schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:35:
[...]
Zodat je TV kan kijken zonder STB? denk het niet
[ Voor 3% gewijzigd door jerkitout op 14-07-2015 16:51 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Barre73 op 14-07-2015 18:17 ]
Je kan natuurlijk al kijken zonder STB op de computer via itvonline.nl maar dat werkt niet op je telefoon vermoed ik?jerkitout schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:48:
[...]
Niet om de STB te vervangen, maar gewoon zodat het niet fysiek aan het tv moet gekoppeld worden. De STB is nog nodig voor authenticatie.
Ze hebben al een glashart media app voor tablets, waarop je live tv kan kijken. Zoiets wil ik ook voor Android TV (Maar dan met beter design)
Hij heeft het over "Android TV".Barre73 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 17:00:
[...]
Je kan natuurlijk al kijken zonder STB op de computer via itvonline.nl maar dat werkt niet op je telefoon vermoed ik?
Edit: wat is dit dan?
https://www.kpn.com/prive...nteractieve-tv-online.htm
Hij vraagt naar een Android app voor ITV van KPN. En die is er. Overal in Nederland kijken, ook buitenshuis, met alleen je abonneenummer en pincode. Opnames kijken en inplannen. En binnen je eigen Wifinetwerk ook je extra pakketten en uitzending gemist.
[ Voor 23% gewijzigd door Barre73 op 14-07-2015 18:27 ]
Hij vraagt naar een Android TV app en het betekent niet automatisch dat een Android app zomaar op Android TV werkt. Android TV kan bijvoorbeeld op een Nexus player draaien. Als je boven op zolder geen IPTV hebt (omdat je geen kabels naar boven hebt en de devolo's niet werken), dan zou je met de iTV app op je Nexus player wel gewoon TV kunnen kijken.Barre73 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 18:16:
[...]
Hij vraagt naar een Android app voor ITV van KPN. En die is er. Overal in Nederland kijken, ook buitenshuis, met alleen je abonneenummer en pincode. Opnames kijken en inplannen. En binnen je eigen Wifinetwerk ook je extra pakketten en uitzending gemist.
Dus die lijkt al heel veel op de Glashart app. Waar je trouwens steeds minder aan hebt aangezien steeds meer providers van Glashart afstappen. Maar dit terzijde...
Als het echt gaat over Android TV dan snap ik de vraag niet. Android TV is niet bedoeld om zenders te kijken maar om andere diensten aan te kunnen bieden.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq