[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 101 Laatste
Acties:
  • 903.319 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:46

Convoy

g44p

Tylen schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:39:
[...]

Dat heb ik ook afgesproken met KPN. Solcon gaat eraf op de 23ste en KPN gaat erop op de 23ste. Solcon zelf is opgezegd per 25 Juli. Dan heb ik een mooie twee dagen overlap.

Ik heb een oude genexis box met apart ethernet voor LAN en iptv. (volgens mij 4 ethernet poorten en 1 coax). Hij is maar max 100Mbps dus daarom moet hij vervangen worden. Ik heb hem nu een jaar of 8 in de meterkast hangen. Dus wel een oud ding. (Langwerpig ja)
Dan kunnen we elkaar de hand schudden, ik kom ook vanaf Solcon 8)

Convoy in "[KPN] Glasvezel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:05

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ah hetzelfde dus. Maar je kan die box zelf swappen. Is een SC connector hoor ik net ;) ik ga straks thuis even goed kijken hie het zit.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambaloedjek
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-05 21:12
Zware Unit schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:43:
Eindelijk heb ik mijn nieuwe CCR1009-8G-1S-1S+ aan de praat. Vervangt de MikroTik RB2011.
je ping lijkt veel te hoog. Dit haal ik met mijn ERL:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4478688490.png

[ Voor 5% gewijzigd door sambaloedjek op 03-07-2015 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenske
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-05 05:19
Zijn dat 500/500 snelheden via kpn ? Ik zit bij Vodafone(ook KPN?) en kom met moeite in de buurt van het max haalbare.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4478728711.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambaloedjek
Jeroenske schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 19:05:
Zijn dat 500/500 snelheden via kpn ? Ik zit bij Vodafone(ook KPN?) en kom met moeite in de buurt van het max haalbare.

[afbeelding]
ja KPN 500/500 (vandaar gepost op dit forum). Btw mooie ping waarde .
Maar eea is afhankelijk van welke speedtest host je kiest. Als ik Vodafone Utrecht gebruik krijg ik benedenstaande resultaten. Die ping waarde zegt dus niet heel veel (caching?).

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4478753819.png

[ Voor 23% gewijzigd door sambaloedjek op 03-07-2015 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenske
sambaloedjek schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 19:08:
[...]

ja KPN 500/500 (vandaar gepost op dit forum). Btw mooie ping waarde . Je woont waarschijnlijk in Utrecht?
Wow mooie snelheid in dat geval ! Ik woon in Beuningen gelderland. Ping is goed maar downloads van Steam blijven steken op ~55MB/s terwijl het wel sneller kan. Ik heb SSD's in de pc en alles is bekabeld via een snelle Netgear gigabit switch. Websites laden soms traag. Is mijn modem misschien brak ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Heb je er een modem tussen??? Vervang die eens voor een router. Of zit je via coax??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-05 09:27
Jeroenske schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 19:16:
[...]

Wow mooie snelheid in dat geval ! Ik woon in Beuningen gelderland. Ping is goed maar downloads van Steam blijven steken op ~55MB/s terwijl het wel sneller kan. Ik heb SSD's in de pc en alles is bekabeld via een snelle Netgear gigabit switch. Websites laden soms traag. Is mijn modem misschien brak ?
Is gewoon steam die niet meer ondersteunt. Ik heb 200mb ziggo en pak 20mb op steam. Kameraad heeft 100 download via kpn en heeft 11mb steam. Om 1 of andere reden pakt steam maar 10% van je download.

Overigens wel prima snelheden, daar word men blij van. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambaloedjek
Nu we hier toch over bezig zijn: ik zie vaak bursts tot 900Mbps bij KPN 500/500 alleen UP, voor enkele seconden. Ik klaag hier dus niet over. Blijkbaar schiet die KPN traffic limiter pas later in, en alleen bij UP throughput. Niet dat we hier heel veel aan hebben trouwens. Maar interessant om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenske
Tylen schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 19:26:
Heb je er een modem tussen??? Vervang die eens voor een router. Of zit je via coax??
Nee modem---->switch------->pc
Direct op het modem maakt geen verschil. Het blijft wisselvallig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambaloedjek
Jeroenske schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 19:31:
[...]

Nee modem---->switch------->pc
Direct op het modem maakt geen verschil. Het blijft wisselvallig.
Bij deze snelheden varieert het vaak door externe invloeden.
Zelfs onze mede tweakers uit de USA zijn erg jaloers met onze 500/500 snelheden en stabiliteit. Hoewel de singaporezen op het niveau Gbps zitten. Hopelijk komen we ook binnenkort op dat niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenske
rolandos582 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 19:29:
[...]

Is gewoon steam die niet meer ondersteunt. Ik heb 200mb ziggo en pak 20mb op steam. Kameraad heeft 100 download via kpn en heeft 11mb steam. Om 1 of andere reden pakt steam maar 10% van je download.

Now kijk 55MB/s (met hoofdletters!) = Zo'n 440 Mbps en ik heb 500/500 abo. Dus het lijkt me dat er ergens gecapped word. Steam ondersteunt tot 100MB/s+ download als je het kunt wegschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenske
sambaloedjek schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 19:36:
[...]

Zelfs onze mede tweakers uit de USA zijn erg jaloers met onze 500/500 snelheden en stabiliteit. Hoewel de singaporezen op het niveau Gbps zitten. Hopelijk komen we ook binnenkort op dat niveau.
Oh je hebt ook gelijk. Dit is een luxe probleem maar je bent een Tweaker of niet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambaloedjek
Jeroenske schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 19:37:
[...]

Now kijk 55MB/s (met hoofdletters!) = Zo'n 440 Mbps en ik heb 500/500 abo. Dus het lijkt me dat er ergens gecapped word. Steam ondersteunt tot 100MB/s+ download als je het kunt wegschrijven.
ik haal ook gemiddeld 55MB/s bij unlimited usenet downloads, met snelle SSD (parallel unrar/par tijdens download blijft network throughput gelijk). Is dus vrij normaal. Zit een laagje IP overhead tussen. Nothing to worry.

[ Voor 9% gewijzigd door sambaloedjek op 03-07-2015 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

sambaloedjek schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 19:36:
[...]

Almere zit al op dit niveau. Daar kan je Gbps al krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 18:37
Tylen schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 20:36:
[...]

Woon je wel in Almere :+

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-04 22:18
Vanmiddag is de monteur geweest en na een half uurtje liep alles als een zonnetje. Ik had de EB al geconfigureerd zodat m'n ASUS RT-AC66U een vast IP adres krijgt van de DHCP server en alles lijkt te werken (configuratie zoals op het KPN forum is te lezen, dus zonder managed switch). Maandag op het werk maar eens kijken of de VPN het ook doet.

Als dit zo prima werkt, laat ik de omzetting naar een managed switch configuratie waarschijnlijk voor wat ie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambaloedjek
Tylen schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 20:36:
[...]

wat kost deze 1000/1000 per maand in Almere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambaloedjek
<jaloers> Wel triest om te horen dat het in Leeuwarden wel kan, maar Eindhoven niet. </jaloers>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-04 11:12
Jeroenske schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 19:37:
[...]

Je zal nooit precies je volledige snelheid halen. Over het algemeen is de vuistregel Mbit naar MB: 1/10e terwijl dit theoretisch 1/8e is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenske
RobinF schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 21:38:
[...]

Je zal nooit precies je volledige snelheid halen. Over het algemeen is de vuistregel Mbit naar MB: 1/10e terwijl dit theoretisch 1/8e is.
Ja dat weet ik maar toen ik nog op 100/100 zat haalde ik vrijwel altijd 95/95. Sinds de overstap naar 500 is het all over de place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 22:18

Pogostokje

* twiet *

Goed. Daar is het dan. 8)

Het routed IPTV verhaal. Uitleg inclusief configuratie.
Het heeft even geduurd, niet omdat het zo ingewikkeld was maar omdat ik het voor de bekende Mikrotik serie router compleet wilde opleveren.
Nou, waar ik nu ben: het werkt, het kan, maar het is niet perfect omdat deze routers een essentieel onderdeel missen: IGMP snooping/MFC. Ik heb er nog even geen plug-and-play workaround voor kunnen verzinnen die niet weer extra hardware met zich meebrengt.

Er zullen veel andere routers zijn die niet overweg kunnen met de nogal specifieke configuratie die nodig is voor routed IPTV. Ik ben benieuwd of er juist uitblinkers tussen zitten die dit wel kunnen EN die ook 500Mbit probleemloos kunnen afhandelen.

Beschouw deze link als een beta-versie, het is verder nog niet openbaar:

http://netwerkje.com/routed-iptv

Veel plezier er mee. Ervaringen, commentaar, tips of advies is welkom!

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 12:13
@Pogostokje: wat je zou kunnen doen is routed aan de voorzijde, maar een apart vlan aan de binnenkant. Dit wordt wat ingewikkeld, maar als je de media-box intern op een apart vlan hebt, voorkom je de noodzaak tot snooping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:26
Oef, het is een stevig verhaaltje :). Ik zit te kijken of ik i.c.m. mijn asus ac68u en tp-link sg3216 wat ermee kan maar het is vrij complex. De switch neemt nu het scheiden van VLAN's op zich en de router handelt alleen VLAN 6 verkeer af, dus dat is lekker simpel :)

VLAN 4 data wordt verspreid op basis van mac adress incl. IGMP snooping. Alleen dit gebeurd allemaal op de switch. Ik heb het idee dat dit met routed IPTV niet meer makkelijk kan.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-04 15:45
Pogostokje schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 02:31:

Het heeft even geduurd, niet omdat het zo ingewikkeld was maar omdat ik het voor de bekende Mikrotik serie router compleet wilde opleveren.
Nou, waar ik nu ben: het werkt, het kan, maar het is niet perfect omdat deze routers een essentieel onderdeel missen: IGMP snooping/MFC. Ik heb er nog even geen plug-and-play workaround voor kunnen verzinnen die niet weer extra hardware met zich meebrengt.

Er zullen veel andere routers zijn die niet overweg kunnen met de nogal specifieke configuratie die nodig is voor routed IPTV. Ik ben benieuwd of er juist uitblinkers tussen zitten die dit wel kunnen EN die ook 500Mbit probleemloos kunnen afhandelen.

Het is zo te zien vergelijkbaar met wat Tweak als configuratie heeft. Echter hoeft daar geen dhcp opties mee gegeven te worden. In Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3 zijn er mensen die de standaard router van Tweak hebben vervangen door een router op basis van een pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

hovemt schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 10:37:
[...]

Het is zo te zien vergelijkbaar met wat Tweak als configuratie heeft. Echter hoeft daar geen dhcp opties mee gegeven te worden. In Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3 zijn er mensen die de standaard router van Tweak hebben vervangen door een router op basis van een pc.
Misschien handig om https://blog.tweak.nl/har...gebruik-eigen-apparatuur/ te vermelden ;)

Ik ben er een die voor Tweak een pc als router gebruikt, werkt prima :) Switch ertussen voor VLAN 34 (ipv 6 bij KPN) en that's it, geen gedoe met PPPoE, gewoon DHCP bij Tweak.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-04 15:45
Laat ik dan ook nog maar even https://github.com/machuidel/openwrt-Sparql noemen. Dit zijn configuratie files voor openwrt voor Tweak/Sparql. Misschien is het mogelijk om igmp snooping voor elkaar te krijgen op de Mikrotik met een Openwrt metarouter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Raven schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 10:53:
Ik ben er een die voor Tweak een pc als router gebruikt, werkt prima :) Switch ertussen voor VLAN 34 (ipv 6 bij KPN) en that's it, geen gedoe met PPPoE, gewoon DHCP bij Tweak.
Interessant!
PFSense? Iets anders? Handwerk?

Wat zijn de specs van een PC die dit kan? Heb je een dedicated netwerk kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Pogostokje schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 11:35:
[...]

Interessant!
PFSense? Iets anders? Handwerk?

Wat zijn de specs van een PC die dit kan? Heb je een dedicated netwerk kaart?
Oorspronkelijk pfSense, sinds een paar jaar IPFire (o.a. ivm daadwerkelijk werkende ath9k-driver) en de opvolger handwerk (Ubuntu Server).

Die wat ik op dit moment nog heb, op basis van de http://webcache.googleuse...&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=us (productlink is dood, dan maar cache) haalt zo'n 80-90MBps op de router-pc zelf zonder al te veel CPU-load, al heb ik nog geen idee waar de beperking zit. Dit systeem haalt in ieder geval hogere snelheden dan ik had verwacht en heeft 2 onboard 82574L's :)

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 04-07-2015 12:24 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Raven schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 11:43:
Dit systeem haalt in ieder geval hogere snelheden dan ik had verwacht en heeft 2 onboard 82574L's :)
Interessant! Heb je toevallig een idee van stroomverbruik van dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ting87
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
rolandos582 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 19:29:
[...]

Is ook spelafhankelijk de steamdownloads.
FM15 bijvoorbeeld komt bij mij niet hoger als 5mb/sec voordat hij writing to disk gaat doen (heb ssd, dus is niet dat hij het niet snel genoeg weg kan schrijven).
Even later heb ik R2TW aangezet, en die download stabiel op 50mb/sec tot 60mb/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Pogostokje schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 12:53:
[...]

Interessant! Heb je toevallig een idee van stroomverbruik van dat ding?
Als ik het mij goed herinner (ding draait inmiddels al een jaar of 4-5), zo'n 15W. Hierbij gebruikmakend van een PicoPSU voor voeding.

De opvolger krijgt een 2e wifi kaart (voor 5GHz wifi, de 1e doet 2.4GHz) en gebruikt de pricewatch: Intel Desktop Board DN2800MT (retail boxed) als basis, moet ik nog steeds mee verder. DFS-issue was nog niet opgelost, al weet ik inmiddels waar ik het zoeken moet.
Stroomverbruik van die is volgens mij vergelijkbaar, overigens geen PicoPSU nodig hier, DC-input op het moederbord :)

[ Voor 43% gewijzigd door Raven op 04-07-2015 13:34 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 23:43

Zenix

BOE!

Interessant, ben benieuwd of iemand het aan de praat hier krijgt met pfSense Het duurt nog even voordat ik aan de KPN Glasvezel zit ;) Natuurlijk wel lekker dat je de boxes gewoon in je LAN kan zetten, dan kan je de aansluitingen ook ergens anders voor gebruiken en als je IGMP Snooping hebt geen problemen met de multicast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Barre73 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 20:40:
[...]

Dan klopt alles gelukkig..

OBN modem verwijderen:
Lipjes links en rechts indrukken (bovenop te zien op de foto) en schuif tegelijkertijd het modem naar boven. Daarna kan je het modem ervan af halen.

KPN modem plaatsen: Haal eerst het beschermdopje van de connector (dat blauwe ding aan de achterzijde). Kijk goed hoe de zijkanten van het kastje in de sleuven van de FTU kunnen passen. Plaats het kastje aan de LINKERZIJDE van de FTU met de randen op de sleuven en schuif deze rustig naar beneden tot je een klik hoort. Niet forceren maar ook je mag wel drukken.

Als je dit gedaan hebt kan je de stekker in het stopcontact steken. Als je adres gepatcht is in de wijkcentrale gaan er (na een tijdje) twee lampjes branden. De derde brandt als je de experiabox erop aansluit met de bijgeleverde rode CAT5e kabel.

Nu zou het heel mooi zijn als je ergens nog de twee originele kapjes van de FTU hebt bewaard die eraf moesten toen een monteur je OBN modem plaatste. 1 van die 2 moet namelijk op de rechterzijde om de groene connector te beschermen tegen stof e.d.
Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en de NT aangesloten, volgens je instructie, was echt een fluitje van een cent. Schoof gemakkelijk op de plaat.
Powerled en Glas led waren meteen groen, dus ik neem aan dat de patch in de wijkcentrale al gebeurd is.
Helaas is het lampje van Internet op de modem nog oranje en op de EB nog rood, dus ik neem aan dat KPN mijn abbo nog niet geactiveerd heeft. Nu weet ik niet of het een probleem is als je KPN belt of ze ff het zaakje willen activeren, heb namelijk zoal gezegd de NT zelf geinstalleerd? Monteur komt pas 16 juli en volgens heb ik die eigenlijk niet nodig en dat is lang wachten zonder tv, internet en telefoon, maar is mijn eigen fout geweest. Eigenlijk heb ik de monteur alleen nodig voor een kapje voor op de rechterzijde van de modemplaat aangezien ik die nooit gehad heb cq. Niet ontvangen bij installatie vorige provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 19:42

magneet

Magnetic enhanced

Volgens mij is de patch juist nog niet gedaan, de internetled moet ook gaan branden zonder dat de eb erachter hangt. Dat de glas led gata branden komt imho doordat hij wel licht ziet op de lijn, alleen komt dat nog van de obn patch

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
magneet schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 14:21:
Volgens mij is de patch juist nog niet gedaan, de internetled moet ook gaan branden zonder dat de eb erachter hangt. Dat de glas led gata branden komt imho doordat hij wel licht ziet op de lijn, alleen komt dat nog van de obn patch
Dat zou inderdaad ook zo maar het geval kunnen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:23

vr6-only

Blub Blub

Als het Glas lampje brandt = patch gezet in de centrale.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

vr6-only schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 17:23:
Als het Glas lampje brandt = patch gezet in de centrale.
er was een verbinding van obn actief dus die kan er ook nog zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:10
magneet schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 17:34:
[...]

Dit dus.

Wel fiber maar geen WAN betekend vaak dat er verkeerd gepatcht is (kruising in PoP bijvoorbeeld) of dat de oude provider nog op de lijn zit. Wellicht dat de klantenservice hier uitsluitsel over kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:12
magneet schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 17:34:
[...]

Je mag je postcode en huisnr wel even sturen in een DM. Dan kan ik vandaag wel kijken of de patchmigratie wel is uitgevoerd en afgemeld.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

Barre73 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 11:12:
[...]

Je mag je postcode en huisnr wel even sturen in een DM. Dan kan ik vandaag wel kijken of de patchmigratie wel is uitgevoerd en afgemeld.
ik ben niet degene met het 'probleem' dat is harrytasker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
magneet schreef op zondag 05 juli 2015 @ 11:46:
[...]

ik ben niet degene met het 'probleem' dat is harrytasker :)
Inderdaad 'probleem'-pje... Heb al een DM gestuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Eindelijk vandaag zo ver klaar gekomen met alle zaken in te pakken voor de aankomende verhuizing. Nu wilde we alleen nog even het glasvezel van KPN regelen..

Blijkt dat er behoorlijk achteruit gaan heeft gevonden voor nieuwe klanten. Eerst kreeg je 6 maanden 50% korting op je abonnement en 6 maanden gratis upgrade snelheid. Ook geen activatiekosten. Nu is het nog maar 3 maanden 50% korting, 3 maanden gratis hogere snelheid en wel activatiekosten.

Dus maar even andere aanbieders nu ook bekijken, die zijn nu interesanter. Gemiste kan van KPN om het op eens anders te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-03 02:55
Noord27 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 15:14:
Eindelijk vandaag zo ver klaar gekomen met alle zaken in te pakken voor de aankomende verhuizing. Nu wilde we alleen nog even het glasvezel van KPN regelen..

Blijkt dat er behoorlijk achteruit gaan heeft gevonden voor nieuwe klanten. Eerst kreeg je 6 maanden 50% korting op je abonnement en 6 maanden gratis upgrade snelheid. Ook geen activatiekosten. Nu is het nog maar 3 maanden 50% korting, 3 maanden gratis hogere snelheid en wel activatiekosten.

Dus maar even andere aanbieders nu ook bekijken, die zijn nu interesanter. Gemiste kan van KPN om het op eens anders te doen..
Dat was hier al ruim van tevoren aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Nu online
1shot1kill schreef op zondag 05 juli 2015 @ 15:18:
[...]

Dat was hier al ruim van tevoren aangekondigd.
Wat er op een bepaalde plaatsen aan wordt gekondigd is onmogelijk om bij te houden. Zeker als je middenin een dubbele verhuizing zit.

Vond het in ieder geval de moeite wel waard om het even te vermelden dat de voorwaarden voor nieuwe klanten bij KPN aanzienlijk versoberd zijn. Dat is puur een feit. Kan ze op dit moment toch aardig wat nieuwe klanten kosten, omdat andere aanbieders nu interessanter zijn. Neem aan dat men bij KPN dat ook wel door heeft?

[ Voor 14% gewijzigd door Noord27 op 05-07-2015 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Noord27 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 15:20:
[...]

Wat er op een bepaalde plaatsen aan wordt gekondigd is onmogelijk om bij te houden. Zeker als je middenin een dubbele verhuizing zit.

Vond het in ieder geval de moeite wel waard om het even te vermelden dat de voorwaarden voor nieuwe klanten bij KPN aanzienlijk versoberd zijn. Dat is puur een feit. Kan ze op dit moment toch aardig wat nieuwe klanten kosten, omdat andere aanbieders nu interessanter zijn. Neem aan dat men bij KPN dat ook wel door heeft?
Het was hier in deze thread al meerdere keren aangekondigd en je bent ook niet de eerste die het na 1 Juli (de datum dat het veranderd is) heeft vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Nu online
1shot1kill schreef op zondag 05 juli 2015 @ 15:41:
[...]

Het was hier in deze thread al meerdere keren aangekondigd en je bent ook niet de eerste die het na 1 Juli (de datum dat het veranderd is) heeft vermeld.
Dan had je dat beter via een DM kunnen melden.

Op de KPN site krijg ik namelijk nog steeds groot de vermelding van 6 maanden. Schept voor mij weinig hoop qua service.. |:(

http://www.kpn.com/prive/...ie/glasvezel-internet.htm

[ Voor 24% gewijzigd door Noord27 op 05-07-2015 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Noord27 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 15:44:
[...]

Dan had je dat beter via een DM kunnen melden.

Op de KPN site krijg ik namelijk nog steeds groot de vermelding van 6 maanden. Schept voor mij weinig hoop qua service.. |:(

http://www.kpn.com/prive/...ie/glasvezel-internet.htm
Had gekund. En jij had ook even de laatste 3 a 4 pagina's kunnen lezen, waar ook gediscussieerd wordt over dat er op de site nog 6 maanden staat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Nu online
1shot1kill schreef op zondag 05 juli 2015 @ 15:49:
[...]

Had gekund. En jij had ook even de laatste 3 a 4 pagina's kunnen lezen, waar ook gediscussieerd wordt over dat er op de site nog 6 maanden staat. ;)
Wat is daar ook lees is dat het doorgeven wordt en zsm gefixt gaat worden. Dat is weer een paar dagen geleden. Dat kun je echt niet maken als (wellicht de grootste) aanbieder van NL om het dan niet in een paar dagen gecorrigeerd te hebben toch?

Zal ze morgen wel eens bellen. Weet uit ervaring dat er meer mogelijk is als je iemand aan de lijn hebt en aan geeft nieuwe klant te willen worden. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Hallo,

Iemand hier met KPN IPTV die bij de paar duizend meerTV testers zit? Ik (en vele anderen) zijn wel benieuwd naar een paar foto's.

Sinds maandag zijn er enkele duizenden mensen die MeerTV geactiveerd hebben zo is te lezen op TotaalTV, die linkt naar een KPN Forum topic.

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Laatst online: 05-05 09:09

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Ik wil binnenkort ook gaan proberen de EB te vervangen door eigen apparatuur.
Al flink wat in dit draadje gelezen maar ik twijfel alleen nog over de hardware. Ik wil het liefste alles in 1 apparaat gaan stoppen en eventueel ook de optie hebben om de glasvezel direct in dit nieuwe apparaat te zetten. Inmiddels heb ik al 3 voedingen van de ftu versleten en om elke keer een monteur langs te laten komen daarvoor is niet erg effectief.

De Mikrotik oplossing klinkt interessant als alles-in-1 oplossing maar kan deze ook daadwerkelijk 500mbit (en eventuele snelheidsverhogingen) aan?
Ik wil geen al te ingewikkelde firewall rules erin zetten maar een paar port forwarding items zullen er toch wel in komen (momenteel 7).

Andere hardware (asus/tplink) lijkt een snellere cpu te hebben die de snelheid (beter) aan zou kunnen maar de support qua VLAN e. d. blijkt niet heel erg duidelijk uit de handleidingen.

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 16:40

The Wizard

Moderator Mobile
De R7000 van Netgear is niet aan te raden indien je de max snelheid wil. Hij heeft wel VLAN ondersteuning, maar zijn max ligt op 450 Mbit/s. Komt waarschijnlijk door de NAT op IPv4.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:12
SandStar schreef op maandag 06 juli 2015 @ 07:53:
Ik wil binnenkort ook gaan proberen de EB te vervangen door eigen apparatuur.
Al flink wat in dit draadje gelezen maar ik twijfel alleen nog over de hardware. Ik wil het liefste alles in 1 apparaat gaan stoppen en eventueel ook de optie hebben om de glasvezel direct in dit nieuwe apparaat te zetten. Inmiddels heb ik al 3 voedingen van de ftu versleten en om elke keer een monteur langs te laten komen daarvoor is niet erg effectief.

De Mikrotik oplossing klinkt interessant als alles-in-1 oplossing maar kan deze ook daadwerkelijk 500mbit (en eventuele snelheidsverhogingen) aan?
Ik wil geen al te ingewikkelde firewall rules erin zetten maar een paar port forwarding items zullen er toch wel in komen (momenteel 7).

Andere hardware (asus/tplink) lijkt een snellere cpu te hebben die de snelheid (beter) aan zou kunnen maar de support qua VLAN e. d. blijkt niet heel erg duidelijk uit de handleidingen.

Tips?
Glasvezel in de router is op zich mogelijk maar biedt geen meerwaarde, afgezien van die voedingen. Je moet dan een geschikte (goede golflengte) SFP module en een glasvezelpatchkabel (SC-SC 9/125) kopen voor in de router. ZIjn toch ook weer kosten die je moet maken.
En na drie kapotte voedingen zou ik me gaan afvragen of er toch niet iets in je eigen huis fout zit.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

The Wizard schreef op maandag 06 juli 2015 @ 08:34:
De R7000 van Netgear is niet aan te raden indien je de max snelheid wil. Hij heeft wel VLAN ondersteuning, maar zijn max ligt op 450 Mbit/s. Komt waarschijnlijk door de NAT op IPv4.
Dat is wel erg teleurstellend. Ik kreeg altijd het idee dat dat ding als high-end model werd verkocht.
Maar dat zou betekenen dat je al snel aan een dedicated pc oplossing zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Je kunt http://www.smallnetbuilder.com/tools/charts/router/view gebruiken om van een groot aantal routers de WAN-LAN throughput te vergelijken, maar helaas testen ze niet alle varianten van verbindingsmogelijkheden. Er kan een groot verschil zitten tussen DHCP (Tweak) en PPPoE (KPN look-a-likes) connecties.

[ Voor 36% gewijzigd door MegaTronics op 06-07-2015 09:15 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

MegaTronics schreef op maandag 06 juli 2015 @ 09:10:
Je kunt http://www.smallnetbuilder.com/tools/charts/router/view gebruiken om van een groot aantal routers de WAN-LAN throughput te vergelijken, maar helaas testen ze niet alle varianten van verbindingsmogelijkheden. Er kan een groot verschil zitten tussen DHCP (Tweak) en PPPoE (KPN look-a-likes) connecties.
Als die site de R700 op bijna 1Gbit neerzet en de ervaringen hier 450mbit zijn dan trek de geloofwaardigheid van die site toch een beetje in twijfel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
SandStar schreef op maandag 06 juli 2015 @ 09:18:
[...]
Als die site de R700 op bijna 1Gbit neerzet en de ervaringen hier 450mbit zijn dan trek de geloofwaardigheid van die site toch een beetje in twijfel...
Ze geven een uitgebreide uitleg over waarom mensen dit in de meeste gevallen niet gaan halen. Daarnaast testen ze daar puur computer naar computer en wan naar computer. Er wordt niet gekeken naar de throughput als er twee computers gelijktijdig bezig zijn of drie apparaten naar elkaar lopen te praten, wat ongetwijfeld van invloed gaat zijn op je max snelheid.

Even een vraagje aan de mensen hier. Ben rond aan het kijken naar een ander abbo voor glasvezel en telefonie. Iemand enig idee of je KPN Compleet ook kan krijgen als je internet zakelijk afneemt en mobiel prive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

SandStar schreef op maandag 06 juli 2015 @ 09:18:
[...]

Zie hier bijvoorbeeld de snelheden van diverse TP-Link routers: http://www.tp-link.com/en/faq-465.html

Daar zie je echt een verschil in doorvoersnelheden tussen DHCP en PPPoE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

C.a. een maand geleden ben ik van Alles-in-1-Instap (100mbit á 60€ p/m) overgestapt naar Alles-in-1-standaard (60mbit, met spotify premium á 48€ voor de eerste 12 mnd). Ik heb bewust ervoor gekozen om de gratis upgrade naar 100mbit pas na de zomer te activeren om eens te kijken hoeveel van die 60mbit over zou blijven.

Toen ik nog het 100mbit abbonnement had, zaten mijn speedtests c.a. rond de 92mbit up en down. Dus 92/92 van de 100/100. Nu heb ik met het geadverteerde; 60/6 al een paar dagen het volgende resultaat;
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4483916937.png

Niet dat ik ontevreden ben met het krijgen van 72/67, maar ik vind het rare getallen. Ik heb nog niet gekeken wat het zou doen als ik de tv aanzet, of het dus z.g. overhead is o.i.d. , maar nu heeft mijn inziens een upgrade naar 92/92 (100mbit) maar marginaal nut. Iemand een idee?

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 12:06
Hmmmm, ik heb niets te klagen over de R7000 snelheid. Zit sinds mid mei 2015 op KPN Glas 500/500 en haal die snelheden down en up ook. Heb sinds mijn overstap vele keren getest op verschillende momenten op de dag. Studerende kinderen in huis die op pc/laptop/mobiel muziek/film streamen, downloaden, gamen etc. Tot op heden nooit problemen met throughput op de R7000. Zie ook filmpje:

Edit: Ik draai Asuswrt-Merlin firmware op de R7000, vandaar het 'niet-Netgear' statusvenster rechts in beeld.

[ Voor 7% gewijzigd door Hakkie op 06-07-2015 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ik neem aan dat je de R7000 direct op de NT gekoppeld hebt? En de R7000 draait de PPOE verbinding? Ik kan het filmpje niet mobiel afspelen, dus als het daar in gezegd wordt bijvoorbaat excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

RobinF schreef op zondag 05 juli 2015 @ 21:18:
Hallo,

Iemand hier met KPN IPTV die bij de paar duizend meerTV testers zit? Ik (en vele anderen) zijn wel benieuwd naar een paar foto's.

Sinds maandag zijn er enkele duizenden mensen die MeerTV geactiveerd hebben zo is te lezen op TotaalTV, die linkt naar een KPN Forum topic.

Robin
ik zie geen link naar een kpn forum topic? Dat er hier en daar meer tv in de opties stond was al bekend (alleen als je routed iptv had geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomos
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-05 12:43
Hakkie schreef op maandag 06 juli 2015 @ 15:07:
[...]
Hmmmm, ik heb niets te klagen over de R7000 snelheid. Zit sinds mid mei 2015 op KPN Glas 500/500 en haal die snelheden down en up ook. Heb sinds mijn overstap vele keren getest op verschillende momenten op de dag. Studerende kinderen in huis die op pc/laptop/mobiel muziek/film streamen, downloaden, gamen etc. Tot op heden nooit problemen met throughput op de R7000. Zie ook filmpje:
[video]
Edit: Ik draai Asuswrt-Merlin firmware op de R7000, vandaar het 'niet-Netgear' statusvenster rechts in beeld.
Vraagje, heb jij onder Asuswrt-Merlin firmware op de R7000 IPv6 aan de praat gekregen ?? Ik krijg het niet voor elkaar hier.
@The Wizard deze filmware heeft geen vlan zoals een paar soorten ARM tomato filmware wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:46

Convoy

g44p

Hakkie schreef op maandag 06 juli 2015 @ 15:07:
[...]
[video]
Aangesloten op de ExperiaBox neem ik aan? Nette speeds btw :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
atomos schreef op maandag 06 juli 2015 @ 16:30:
[...]

Vraagje, heb jij onder Asuswrt-Merlin firmware op de R7000 IPv6 aan de praat gekregen ?? Ik krijg het niet voor elkaar hier.
@The Wizard deze filmware heeft geen vlan zoals een paar soorten ARM tomato filmware wel hebben.
Jammer, dan is dat geen optie voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdejonge1991
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:55
Heeft iemand al op pfSense ipv6 aan de praat? Heb nu aantal dingen geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
magneet schreef op maandag 06 juli 2015 @ 15:50:
[...]

ik zie geen link naar een kpn forum topic? Dat er hier en daar meer tv in de opties stond was al bekend (alleen als je routed iptv had geloof ik)
Sorry,

Hier de link: http://forum.kpn.com/t5/I...is-dat/td-p/340792/page/2

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

ah dat had ik dus net gemist door de topicvervuiling die erna kwam, thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
Caelorum schreef op maandag 06 juli 2015 @ 09:47:
[...]

Even een vraagje aan de mensen hier. Ben rond aan het kijken naar een ander abbo voor glasvezel en telefonie. Iemand enig idee of je KPN Compleet ook kan krijgen als je internet zakelijk afneemt en mobiel prive?
nope

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 09:52

TheVMaster

Moderator WOS
Een tijdje geleden is KPN begonnen met het uitrollen (?) van IPv6, nu begreep ik (ook van de KS) dat dit per wijkkast geactiveerd gaat worden.

Nu heeft mijn broertje (woont een paar straten verderop en zit op dezelfde wijkkast) sinds kort ook zijn glasvezelverbinding actief en hij heeft dus gewoon (met een v9 Experiabox) IPv6. Zelf heb ik een v10, maar geen IPv6 (heb de verbinding net 2 maanden actief). Weet een van de KPN mannen ook hoe dat precies zit, bij de KS konden ze me daar eigenlijk geen antwoord op geven....

Blijkbaar wordt het niet per wijkkast, maar per abonnement aangezet (als de wijkkast het ondersteund?). Volgens de KS konden ze IPv6 niet forceren voor een abonnee.....lijkt me raar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Ik had juist weer begrepen dat er wat dat betreft toch mogelijikheden zijn.

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JlJL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-05-2024

Lijkt mij als KPN stopt met uitzenden via vlan4, ook weer de instellingen aangepast moeten worden. Zou dat niet het wachten waard zijn? Wellicht is het dan echt plug and play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:51
Waarom zou KPN gaan stoppen met 'uitzending' via VLAN 4?

Het lijkt me sterk dat men de IGMP multicast streams van lineaire TV ook ineens gaat verspreiden via VLAN34 of VLAN 6.

Verbinding met middleware, on de mand streams, etc. zal mogelijk in de toekomst best 'OTT' kunnen gaan. Maar IGMP zal altijd wel over een apart VLAN blijven komen dus helemaal plug&play zal het niet snel worden denk ik.

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-01 11:00
Ik vraag me af met alle nieuwe functionaliteit: IPv6, routed IPTV en daaruit meerTV maar ook die HD+ zenders of er voor degenen die oudere apparatuur hebben nog aan "de bak" komen. Heb zelf die motorola boxjes en v8 maar zelfs nog geen HD+ wat eerder werd aangekondigt als vanaf mei 2015. Gaat KPN die oudere hardware upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:54
Ioramus schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 09:05:
Ik vraag me af met alle nieuwe functionaliteit: IPv6, routed IPTV en daaruit meerTV maar ook die HD+ zenders of er voor degenen die oudere apparatuur hebben nog aan "de bak" komen. Heb zelf die motorola boxjes en v8 maar zelfs nog geen HD+ wat eerder werd aangekondigt als vanaf mei 2015. Gaat KPN die oudere hardware upgraden?
Als je glasvezel hebt, kan je aan de klantenservice of op het forum vragen of je settopbox omgeruild kan worden zodat je de HD glas zenders kan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Heb je wel HD aangezet in de instellingen van je tv kastje?

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-01 11:00
Ja staat aan en ik heb HD maar niet die HD+ (hogere bitrate kanalen 669 etc). Dat zou eerst op de oudere boxjes (heb zo'n moterola) vanaf mei dit jaar komen maar is er nu nog niet. Althans niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
jackaubrey schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 09:20:
[...]

Als je glasvezel hebt, kan je aan de klantenservice of op het forum vragen of je settopbox omgeruild kan worden zodat je de HD glas zenders kan kijken
Ook zou ik de V8 omruilen voor een V9/V10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
The Wizard schreef op maandag 06 juli 2015 @ 15:46:
Ik neem aan dat je de R7000 direct op de NT gekoppeld hebt? En de R7000 draait de PPOE verbinding? Ik kan het filmpje niet mobiel afspelen, dus als het daar in gezegd wordt bijvoorbaat excuses.
NT -> managed switch (TP-Link TL-SG3216) -> R7000. PPOE op de R7000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
atomos schreef op maandag 06 juli 2015 @ 16:30:
[...]

IPv6 is mij ook nog niet gelukt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Hakkie schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 13:06:
[...]

IPv6 is mij ook nog niet gelukt helaas.
Het is nog niet gelukt, of je hebt uberhaupt nog geen IPv6? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
Convoy schreef op maandag 06 juli 2015 @ 16:43:
[...]

Aangesloten op de ExperiaBox neem ik aan? Nette speeds btw :*)
Nee. NT -> managed switch (TP-Link TL-SG3216) -> R7000. PPOE op de R7000. ExperiaBox alleen voor telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JlJL
eymey schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 08:40:
Waarom zou KPN gaan stoppen met 'uitzending' via VLAN 4?

Het lijkt me sterk dat men de IGMP multicast streams van lineaire TV ook ineens gaat verspreiden via VLAN34 of VLAN 6.

Verbinding met middleware, on de mand streams, etc. zal mogelijk in de toekomst best 'OTT' kunnen gaan. Maar IGMP zal altijd wel over een apart VLAN blijven komen dus helemaal plug&play zal het niet snel worden denk ik.
Wellicht komende tijd nog geen noodzaak om het systeem met eigen router om te bouwen naar routed iptv. Er zit geen meerwaarde aan zolang KPN ook de brigde iptv blijft ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:51
Misschien geen noodzaak. Maar dat is geen antwoord op de 'tegenvraag' die ik aan jou stelde.

Zelfs al stopt KPN met bridged IPTV en wordt routed leading, dan nog steeds blijft er altijd de noodzaak van VLAN 4 voor de lineaire streams.

Buiten dat, veel tweakers zitten hier vanuit technische interesse. Het kán nu op een andere manier, dus het is leuk om het te onderzoeken.

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JlJL
Mijn idee van het stoppen met vlan4, omdat ze het niet meer nodig hebben. Echter lijkt dat vanuit jou antwoordt niet op te gaan.
Het is een leuke ontwikkeling waar veel mogelijkheden door ontstaan, fijn dat we daar gebruik van kunnen maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:40
Vandaag alles van KPN aangesloten (overgestapt van Ziggo naar KPN glas) en alles werkt ineens. Dat an sich is al een verademing!

Nu kwam ik er alleen achter dat ik met de afstandsbediening die bij de Arris van KPN zit, niet mijn Sonos playbar kan aansturen, die via optische uitgang aan mijn TV gekoppeld zit.

Ik ga er gemakshalve even vanuit dat dit wel zou werken als ik de soundbar op de decoder aansluit ipv de tv zelf, maar dan gaat het geluid van bv Netflix (via SmartTV) niet over de soundbar?)

Iemand hier een oplossing voor?

Is een logitech Harmony afstandsbediening bijvoorbeeld een oplossing voor? Daar lees ik namelijk ook verschillende verhalen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekanoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
Logitech Harmony heeft zeer veel mogelijkheden en kan bijna alles aansturen.
Wil je 5 apparaten, of meer, in een keer laten starten dan kan dat, en elk met zijn eigen instellingen.
Ik gebruik zelf de Harmony one voor op de slaapkamer, tv, arcadyan, blu-ray speler en tunerversterker.
Beneden gebruik ik de Harmony ultimate en bedien daar de tv, soundplate, cd speler, versterker en htpc mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Laatst online: 06-05 07:49
McPoowl schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:44:
Vandaag alles van KPN aangesloten (overgestapt van Ziggo naar KPN glas) en alles werkt ineens. Dat an sich is al een verademing!

Nu kwam ik er alleen achter dat ik met de afstandsbediening die bij de Arris van KPN zit, niet mijn Sonos playbar kan aansturen, die via optische uitgang aan mijn TV gekoppeld zit.

Ik ga er gemakshalve even vanuit dat dit wel zou werken als ik de soundbar op de decoder aansluit ipv de tv zelf, maar dan gaat het geluid van bv Netflix (via SmartTV) niet over de soundbar?)

Iemand hier een oplossing voor?

Is een logitech Harmony afstandsbediening bijvoorbeeld een oplossing voor? Daar lees ik namelijk ook verschillende verhalen over.
Zelf heb ik de Harmony Ultimate. Werkt zeer perfect! Alle STB's van KPN kan je met deze afstandsbediening gebruiken. Zelf heb ik mijn TV (Samsung), STB (Arcadyan HMB2260), PS3, Soundbar (Samsung) allemaal gekoppeld. Werkt zonder problemen. Dus ik zal zeggen zeker een aanrader!

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De Harmony's zijn overigens een hel om te configureren :P, maar als alles eenmaal werkt zoals je het wil, dan zijn ze geweldig :D

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Nu online
Raven schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 17:40:
De Harmony's zijn overigens een hel om te configureren :P, maar als alles eenmaal werkt zoals je het wil, dan zijn ze geweldig :D
Configuratie is juist super simpel. Stap voor stap opgeven welke apparaten er gebruikt moeten worden en waarop de kabels zijn aangesloten. Hoe bedoel je een hel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Omdat er altijd wel iets is dat niet helemaal goed gaat, bijv. volume: Een korte druk op de knop en de tv gaat gelijk 5 (of meer) stapjes omhoog/omlaag ipv 1, dat heb ik bij verschillende tv's gehad en bij 1 moest iemand van Logitech de data van de betreffende tv aanpassen omdat ik dat probleem met de instellingen in de installeerbare software (die al 5 jaar niet bijgewerkt is) niet kon oplossen. Een ander iets is dat de activiteiten de nodige finetuning vereisen en dan kan ik nog wel even doorgaan :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Of je gebruikt gewoon modern spul met HDMI aansluitingen. :p

Voor Raven is het een HIDM* aansluiting.

* Had Ik Die Maar. :+

[ Voor 41% gewijzigd door MegaTronics op 07-07-2015 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:40
BaZnGaNL schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 17:26:
[...]

Zelf heb ik de Harmony Ultimate. Werkt zeer perfect! Alle STB's van KPN kan je met deze afstandsbediening gebruiken. Zelf heb ik mijn TV (Samsung), STB (Arcadyan HMB2260), PS3, Soundbar (Samsung) allemaal gekoppeld. Werkt zonder problemen. Dus ik zal zeggen zeker een aanrader!
Gekocht :9~ . Hoop geld, maar als je ziet wat dat apparaat allemaal kan!
Dank voor de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Raven schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 18:52:
Omdat er altijd wel iets is dat niet helemaal goed gaat, bijv. volume: Een korte druk op de knop en de tv gaat gelijk 5 (of meer) stapjes omhoog/omlaag ipv 1, dat heb ik bij verschillende tv's gehad en bij 1 moest iemand van Logitech de data van de betreffende tv aanpassen omdat ik dat probleem met de instellingen in de installeerbare software (die al 5 jaar niet bijgewerkt is) niet kon oplossen. Een ander iets is dat de activiteiten de nodige finetuning vereisen en dan kan ik nog wel even doorgaan :P
Wtf kan dat? Ik zat al maaaaanden te vloeken op mijn setup omdat de harmony dat bij mij ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Jep, als je de juiste persoon te pakken krijgt dan kan dat :) Kwam op een of ander forum iemand tegen die dat kan, weet alleen niet meer waar... Anders ticket aanmaken bij Logitech Support ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 07-07-2015 19:36 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Toch maar eens doen dan ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Laatst online: 06-05 07:49
McPoowl schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 19:02:
[...]

Gekocht :9~ . Hoop geld, maar als je ziet wat dat apparaat allemaal kan!
Dank voor de uitleg!
Graag gedaan! Als ik je ergens mee kan helpen, stuur mij maar een DM! ;)

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Raven schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 19:35:
Jep, als je de juiste persoon te pakken krijgt dan kan dat :) Kwam op een of ander forum iemand tegen die dat kan, weet alleen niet meer waar... Anders ticket aanmaken bij Logitech Support ;)
Dat werkt inderdaad super.....heb dat met twee remotes gehad....super support is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscorpio
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-06-2024
Gelukkig andere ervaring met de R7000. Ik haal hier, bekabeld, met gemak 500/500.
Pagina: 1 ... 95 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.