[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 101 Laatste
Acties:
  • 903.241 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-05 09:27
Bockelaar schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:13:
mag je het mij ook uitleggen, ik heb al 2x gemaild naar de servicedesk om de v9 om te ruilen voor een v10. heb in de huiskamer "om de hoek - richting keuken" al nauwelijks wifi signaal meer. En dan woon ik an sich niet eens in een bunker :D
Haha, maar zij weten dan waarschijnlijk niet hoe dat moet :*)
RobinF schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:33:
[...]

De H220N was (in mijn ogen) een van de beste Experiaboxen qua Wi-Fi. En nu de V10 :)

Standaard omgeruild bij koper? Is dit zeker? En hoe werkt dit dan?
Via het reguliere serviceplan van KPN medewerkers kunnen ze hem zo sturen. Gewoon bellen met KS
Convoy schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:40:
[...]

ik bedoel: jij mij uitleggen hoe ik aan een v10 kom ipv de v9 die ik nu heb........ 8)

ben een nieuwe klant die de 22ste aangesloten gaat worden.
Spefieke reden dat je nu al denkt dat een V10 nodig hebt t.o.v. v9? :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
ik zou voor een v9 in combi gaan met een wifi versterker. misschien ben ik daar nog wel blijer mee dan de v10. dit omdat dit je netwerk uitbreid. en dat ding blijft van jou.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-04 20:10
Hier een defecte V8, ondanks verzoek tot omruilen tot een V10, omgeruild gekregen voor een V9. Naja, de V9 is al stukken beter qua WiFi dan de V8, dus mij hoor je niet klagen. Degene bij de helpdesk kon mij ook geen V10 garanderen dus heb ik er maar verder niet om gezeurd.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renszo
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-05 09:21
rolandos582 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:57:
[...]

Tjaa, dat zul jij nooit weten O-) Maar het werkt _/-\o_
Ik ben ook wel benieuwd hoe dat werkt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
raydekok schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:48:
ik zou voor een v9 in combi gaan met een wifi versterker. misschien ben ik daar nog wel blijer mee dan de v10. dit omdat dit je netwerk uitbreid. en dat ding blijft van jou.
Mehh, het hele punt met die versterker is. Je moet hem bekabeld aansluiten, en hij komt vaak op de 1e verdieping. En mensen willen die kabel niet naar boven.

Als je al een kabel naar boven trekt, switch > sluit alles bekabeld aan en wifi van V10 ofzo.
Enige beste oplossing tot nu toe : DVS meterkast, DVS op 1e verdieping > versterker op dvs. Heb je geen kabels niks en prima signaal. 8)7
Renszo schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:03:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd hoe dat werkt O-)
The secret still remains :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-04 11:12
rolandos582 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:43:
[...]

Mehh, het hele punt met die versterker is. Je moet hem bekabeld aansluiten, en hij komt vaak op de 1e verdieping. En mensen willen die kabel niet naar boven.

Als je al een kabel naar boven trekt, switch > sluit alles bekabeld aan en wifi van V10 ofzo.
Enige beste oplossing tot nu toe : DVS meterkast, DVS op 1e verdieping > versterker op dvs. Heb je geen kabels niks en prima signaal. 8)7

[...]

Mits je een goede snelheid haalt met de DVS. En je DVS meerdere fasen ondersteund, of het dezelfde fase is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

[...]

[...]

De ervaring leert dat het in 95% van de situaties mogelijk is om een kabel naar een put toe te leggen waar hij niet in het zicht ligt.
Ja, ben je even bezig maar is altijd beter dan DVS.

[ Voor 3% gewijzigd door Waterlelie op 14-07-2015 23:17 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
[...]

[...]

Dvs? Storing op storing op storing. Worden meestal verkeerd aangesloten. Kabel trekken door een bestaande buis is de beste optie en daaraan een wifi versterker (die van kpn) en alles ook nog bekabeld aansluiten want het is tenslotte een switch.

Daarnaast een dvs is een afzichtelijke ding.

Dacht dat jij bij kpn werkte. Beter je huiswerk doen naar de mogelijkheden.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
raydekok schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 00:02:
[...]

Dvs? Storing op storing op storing. Worden meestal verkeerd aangesloten. Kabel trekken door een bestaande buis is de beste optie en daaraan een wifi versterker (die van kpn) en alles ook nog bekabeld aansluiten want het is tenslotte een switch.

Daarnaast een dvs is een afzichtelijke ding.

Dacht dat jij bij kpn werkte. Beter je huiswerk doen naar de mogelijkheden.
DVS type 3 zijn prima dingen, en werkt ook gewoon op deze manier. Is getest bij meerdere mensen en zonder problemen eruit gekomen.

Ik geef toch aan, kabel aansluiten is altijd het beste. Maar mensen willen geen kabel trekken of hebben een coax in de huidige buis liggen die er niet uit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:20

TheVMaster

Moderator WOS
rolandos582 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:57:
[...]

Tjaa, dat zul jij nooit weten O-) Maar het werkt _/-\o_
Het werkt zeer zeker.... O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
rolandos582 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 00:07:
[...]

DVS type 3 zijn prima dingen, en werkt ook gewoon op deze manier. Is getest bij meerdere mensen en zonder problemen eruit gekomen.

Ik geef toch aan, kabel aansluiten is altijd het beste. Maar mensen willen geen kabel trekken of hebben een coax in de huidige buis liggen die er niet uit kan.
Ervaring leert. Dvs is een van de grootste storings veroorzakers. Daarnaast als je een monteur de boel laat aanleggen zijn mensen erg blij als je de kabel trekt. Ik doe dit dagelijks. Bijna alle monteurs zien de dvs als een noodoplossing voor op kamers waar echt niks heen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
raydekok schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:04:
[...]

Ervaring leert. Dvs is een van de grootste storings veroorzakers. Daarnaast als je een monteur de boel laat aanleggen zijn mensen erg blij als je de kabel trekt. Ik doe dit dagelijks. Bijna alle monteurs zien de dvs als een noodoplossing voor op kamers waar echt niks heen kan.
Storingsbron nummer 1 is het zeker, maar ik merk toch ook via terugkoppeling monteurs/monteursingang/klanten zelf dat de voorkeur steeds meer naar draadloos toe gaat en gewoon mensen in nieuwbouw woningen geen kabels willen. Dan is dat een prima oplossing.

Maar kabel zal altijd mijn voorkeur hebben, bij mij ligt alles aan de kabel via een gb switch. En gebruik 4g op mijn telefoon + tablet. Wifi is en blijft bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
rolandos582 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:25:
[...]

Storingsbron nummer 1 is het zeker, maar ik merk toch ook via terugkoppeling monteurs/monteursingang/klanten zelf dat de voorkeur steeds meer naar draadloos toe gaat en gewoon mensen in nieuwbouw woningen geen kabels willen. Dan is dat een prima oplossing.

Maar kabel zal altijd mijn voorkeur hebben, bij mij ligt alles aan de kabel via een gb switch. En gebruik 4g op mijn telefoon + tablet. Wifi is en blijft bagger.
In nieuwbouw wil je volgens mij toch juist kabels? Ik bedoel alles leuk en aardig, maar een Full HD 20+ Mbit videostream werkt toch net niet draadloos en dan laat ik 4k video materiaal nog maar even achter wege :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
TheVMaster schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:28:
[...]

In nieuwbouw wil je volgens mij toch juist kabels? Ik bedoel alles leuk en aardig, maar een Full HD 20+ Mbit videostream werkt toch net niet draadloos en dan laat ik 4k video materiaal nog maar even achter wege :+
Dat zou je zeggen, maar die zou zeggen allemaal : Ja, compleet nieuwe woning, gisteren opgeleverd maar ik wil niet allemaal kabels zichtbaar hebben dus ik wil alles draadloos.

Alles op wifi en op dvs etc. Ja sommige mensen hebben niet de eisen met 4k etc. 4k is op dit moment toch een niet echt een hype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:10
Met DVS bedoel je (neem ik aan) Powerline oplossingen?

Dan snap ik het dus echt niet: In nieuwbouw bestaat er een uitgelezen kans om naar iedere kamer lege buizen te leggen aar 2x UTP doorheen kan. Mooie inbouw WCD erop en in meterkast een patchpanel, klaar. Gen enkele kabel zichtbaar en super stabiel en bedrijfszeker.

Juist bij Powerlines heb je nog steeds een dikke plug in je stopcontact en óók nog steeds een UTP-kabel naar het aan te sluiten apparaat toe.

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
eymey schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:41:
Met DVS bedoel je (neem ik aan) Powerline oplossingen?

Dan snap ik het dus echt niet: In nieuwbouw bestaat er een uitgelezen kans om naar iedere kamer lege buizen te leggen aar 2x UTP doorheen kan. Mooie inbouw WCD erop en in meterkast een patchpanel, klaar. Gen enkele kabel zichtbaar en super stabiel en bedrijfszeker.

Juist bij Powerlines heb je nog steeds een dikke plug in je stopcontact en óók nog steeds een UTP-kabel naar het aan te sluiten apparaat toe.
Zo denkt een Tweaker ja, maar zo denkt een doorgaande consument niet. Die hoor het woord patchkast en denkt wtf :? :? :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
rolandos582 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:35:
[...]

Dat zou je zeggen, maar die zou zeggen allemaal : Ja, compleet nieuwe woning, gisteren opgeleverd maar ik wil niet allemaal kabels zichtbaar hebben dus ik wil alles draadloos.

Alles op wifi en op dvs etc. Ja sommige mensen hebben niet de eisen met 4k etc. 4k is op dit moment toch een niet echt een hype.
Tuurlijk heb ik niet allemaal kabels zichtbaar. Die dozen werk je natuurlijk weg daar waar je normaal je CAI/telefoon kabels uit laat komen. En als je nieuwbouw hebt, tja....dan geef je bij het meerwerk toch aan dat je die dozen mooi achter de TV kast wilt hebben? :+ Zo heb ik het 15 jaar terug wel gedaan...

Natuurlijk is 4k nu nog geen hype, maar tja je woont er waarschijnlijk niet voor een paar maanden...maar koopt over het algemeen een huis om er langer te wonen. Dan moet je volgens mij ook beetje meer op langere termijn denken, dus voorbereidingen treffen zodat het allemaal werkt.

Ik heb in 2000 al Cat 5e laten aanleggen, puur om te zorgen dat ik de komende 20 jaar geen nieuwe kabels hoefde te trekken :+ Iedere kamer in het huis minimaal 2x UTP aansluiting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
TheVMaster schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:47:
[...]

Tuurlijk heb ik niet allemaal kabels zichtbaar. Die dozen werk je natuurlijk weg daar waar je normaal je CAI/telefoon kabels uit laat komen. En als je nieuwbouw hebt, tja....dan geef je bij het meerwerk toch aan dat je die dozen mooi achter de TV kast wilt hebben? :+ Zo heb ik het 15 jaar terug wel gedaan...

Natuurlijk is 4k nu nog geen hype, maar tja je woont er waarschijnlijk niet voor een paar maanden...maar koopt over het algemeen een huis om er langer te wonen. Dan moet je volgens mij ook beetje meer op langere termijn denken, dus voorbereidingen treffen zodat het allemaal werkt.

Ik heb in 2000 al Cat 5e laten aanleggen, puur om te zorgen dat ik de komende 20 jaar geen nieuwe kabels hoefde te trekken :+ Iedere kamer in het huis minimaal 2x UTP aansluiting...
Held, dus op jou zolder en in jou kelder heb je 2x cat 5e liggen? Dat is wel baas, ik krijg wss november mijn eigen nieuwbouw appartement. Moet alleen nog even kijken hoe ik het allemaal ga regelen met kabels. Heb nu allemaal Cat 6 liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
rolandos582 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:45:
[...]

Zo denkt een Tweaker ja, maar zo denkt een doorgaande consument niet. Die hoor het woord patchkast en denkt wtf :? :? :? 8)7
Een consument zou daar ook niet aan moeten hoeven denken.

Net als dat het doodnormaal is dat er bij nieuwbouw vanuit de meterkast een coax kabel naar de woonkamer gaat (en vaak ook nog naar de master bedroom) en dat dit vaak ook nog voor telefoon gedaan wordt (of werd), zou dat ook gewoon met UTP standaard moeten worden.

Die krijgt z'n huis dan dus opgeleverd met netjes in iedere kamer een dubbele UTP-aansluiting.

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:41
Het ligt ook erg aan de aannemer. In 2008 had ik al standaard een utp kabel naar de woonkamer in een schraal appartement dat echt minimaal en zo goedkoop mogelijk werd opgeleverd.

Maar ben er mee eens dat dat anno 2015 net zo standaard moet zijn als een coax kabel en zeker meer standaard dan een telefoon aansluiting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Laatst online: 20:22
rolandos582 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:47:
[...]
Haha, maar zij weten dan waarschijnlijk niet hoe dat moet :*)
[...]
Via het reguliere serviceplan van KPN medewerkers kunnen ze hem zo sturen. Gewoon bellen met KS
[...]
Spefieke reden dat je nu al denkt dat een V10 nodig hebt t.o.v. v9? :+ :+
hrmz... weet je het zeker?
Geachte heer bockelaar,

In uw reactie van 14 juli geeft u aan in aanmerking te willen komen voor het omruilen van uw KPN Experia Box voor een V10. Ik wil ik u hier graag bij helpen, echter kan ik bij een omruiling niet garanderen dat u een V10 ontvangt. Dit is namelijk afhankelijk van de interne voorraad. Dit kan ik niet inzien of invloed op uitoefenen. De kans is vrij groot dat u hierbij alsnog een V9 krijgt. Als u toch een omruiling wilt inplannen, verneem ik het graag van u.

Hebt u nog vragen?
Reageer op dit bericht, kijk op kpn.com/glasvezel/help of bel gratis 0800-0404. Wij zijn 24 uur per dag en 7 dagen in de week bereikbaar. Kijk ook eens op forum.kpn.com voor meer informatie.

Met vriendelijke groet,
xxxx
KPN Klantenservice Glasvezel
Hebben we het over dezelfde klantenservice? :o :9

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:17
Sterker nog, de V10 wordt alleen door monteurs uitgeleverd op glasvezel als ze die in de bus hebben liggen. KS levert nog geen V10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
rolandos582 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:51:
[...]

Held, dus op jou zolder en in jou kelder heb je 2x cat 5e liggen? Dat is wel baas, ik krijg wss november mijn eigen nieuwbouw appartement. Moet alleen nog even kijken hoe ik het allemaal ga regelen met kabels. Heb nu allemaal Cat 6 liggen.
Eh.....neej in de woonkamer heb ik 4x Cat 5e, 1e verdieping op beide slaapkamers 2x Cat 5e, op zolder 2x Cat 5e en 4x Cat 6 (is paar jaar terug een studeerkamer gemaakt)....in de meterkast een mooi 24 poorts patchpaneel en 2x 8 port Gbit switches :)
eymey schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:51:
[...]

Een consument zou daar ook niet aan moeten hoeven denken.

Net als dat het doodnormaal is dat er bij nieuwbouw vanuit de meterkast een coax kabel naar de woonkamer gaat (en vaak ook nog naar de master bedroom) en dat dit vaak ook nog voor telefoon gedaan wordt (of werd), zou dat ook gewoon met UTP standaard moeten worden.

Die krijgt z'n huis dan dus opgeleverd met netjes in iedere kamer een dubbele UTP-aansluiting.
Inderdaad. Iedereen verklaarde mij 15 jaar terug ook voor gek dat ik in iedere kamer 2x UTP wilde. Nu is iedereen jaloers, want in de nieuwbouwwoningen doet WIFI het toch niet door het hele huis even goed door al dat beton/ijzer :)

[ Voor 38% gewijzigd door TheVMaster op 15-07-2015 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:46

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb fiber van de meterkast naar de woonkamer liggen waarover een trunk loopt met verschillende vlans voor tv en lan. :)

Daarnaast elke verdieping heeft twee utp wall outlets welke in de meterkast komen. Daar hang een 24 poorts layer 2, 1Gbps switch met SFP voor de fiber naar de woonkamer. In woonkamer staat een klein 5 poort Gbps switch met 1 SFP.

COAX heb ik 7 jaar geleden verbannen uit het huis. Samen met de telefoon bedrading. Heb alleen nog in de meterkast de originele toevoer zitten. (Denk dat ze het niet zo leuk vinden als ik die ook verwijder).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekanoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
Hoewel ik in 1997 mijn eigen woning heb ontworpen en zelf gebouwd kon ik niet voorzien dat naar alle kamers een lose leiding danwel een utp kabels getrokken zou worden, wel is naar alle kamers coax getrokken en telefoon ofwel 2 x 3/4 leidingen. Nu is alle coax verwijderd en is utp cat 6 getrokken. Hoewel dit totaal 6 kamers + garage betreft moet ik bekennen dat niet alle aansluitingen ook daadwerkelijk gebruikt worden en daar waar meerder apparatuur een aansluiting behoeven simpelweg een switch is gezet.
Kan mij voorstellen dat in de huidige tijd het niet zo gemakkelijk meer is om tijdens nieuwbouw extra lose leidingen te laten plaatsen door een aannemer, meestal worden daar enorme bedragen extra voor berekend. Ik vraag mij dan ook af of een hypotheek verstrekker dat wil meefinancieren.
Eigenlijk wil ik hier mee zeggen, doe niet net of het een fluitje van een cent is. Krijg je de kans pak deze dan ook, maar om nu naar 1 kamer 2xcat5 en 4x cat6 te trekken doet mij veronderstellen dat je een ondernemer bent of groter voordoet dan de werkelijkheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
bijna overal alleen maar kabels wat mensen willen. Dvs is een groot log ding wat alleen in de muur mag en waar alsnog een kabel uit komt. Zekernin nieuwbouw komt alles met een kabel. Oudere huizen juist vaker dvs. Als jee wcd aansluit in de meterkast die dat dan op de groep waar de dvs moet komen.

Het is zelfs zo dat als de KS een dvs heeft meegeleverd er alsnog kabels komen enbde dvs terug kan. KPN staat voor kwaliteit en duurzaamheid.

[ Voor 19% gewijzigd door rhos op 15-07-2015 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
pekanoot schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 09:50:
Hoewel ik in 1997 mijn eigen woning heb ontworpen en zelf gebouwd kon ik niet voorzien dat naar alle kamers een lose leiding danwel een utp kabels getrokken zou worden, wel is naar alle kamers coax getrokken en telefoon ofwel 2 x 3/4 leidingen. Nu is alle coax verwijderd en is utp cat 6 getrokken. Hoewel dit totaal 6 kamers + garage betreft moet ik bekennen dat niet alle aansluitingen ook daadwerkelijk gebruikt worden en daar waar meerder apparatuur een aansluiting behoeven simpelweg een switch is gezet.
Kan mij voorstellen dat in de huidige tijd het niet zo gemakkelijk meer is om tijdens nieuwbouw extra lose leidingen te laten plaatsen door een aannemer, meestal worden daar enorme bedragen extra voor berekend. Ik vraag mij dan ook af of een hypotheek verstrekker dat wil meefinancieren.
Eigenlijk wil ik hier mee zeggen, doe niet net of het een fluitje van een cent is. Krijg je de kans pak deze dan ook, maar om nu naar 1 kamer 2xcat5 en 4x cat6 te trekken doet mij veronderstellen dat je een ondernemer bent of groter voordoet dan de werkelijkheid is.
Eh....zoiets heet gewoon meerwerk en kan me niet voorstellen dat een hypotheekvertrekker over die paar honder euro ineens lastig zou gaan doen... :+ misschien anders een andere hypotheekverstrekker zoeken? :p

Ik een ondernemer...? Waarom dat nu weer? Ik heb op zolder een studeerkamer laten maken (door een ondernemer :+), op de zolder was al 2x CAT 5e aanwezig (aan de voorkant) en in de studeerkamer is netjes door de betreffende aannemer 4x Cat 6 aangelegd. Misschien is het handig om te vermelden dat ik een IT Nerd ben O-) die op zolder z'n servers, computers en printer heeft staan en de switches hangen in de meterkast (beneden).

[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 15-07-2015 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
pekanoot schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 09:50:
per kamer 2x cat5 en 4x cat6 lijkt me voor een huis ook een beetje boel overdreven ja.

Maar als jij in jouw huis naar alle kamers al 2 3/4 leidingen hebt, is dat eigenlijk al een ideale situatie. In jouw situatie had ik dan wel ook de coax aansluiting in iedere kamer gehouden, en de andere leiding dan 2x UTP.

In mijn huidige huis heb ik ook, waar dat kan, zowel 2xUTP als Coax liggen. Sowieso gebruik ik de coax nu in 3 kamers ook nog actief voor radio (FM signaal van ITNS over de 2e vezel). Maar het is sowieso handig om én data te hebben, én coax voor het geval dat ik (of een evt volgende eigenaar) toch ooit weer liever :X Ziggo :X wil.

Overigens wil ik inderdaad zo geloven dat aannemers/ontwikkelaars ook voor dit soort dingen wel weer criminele bedragen extra zullen rekenen. Maar dat neemt niet weg dat UTP in kamer wel het streven zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renszo
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-05 09:21
Je kunt toch wel een hint geven :9 :*) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
eymey schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:03:
[...]

per kamer 2x cat5 en 4x cat6 lijkt me voor een huis ook een beetje boel overdreven ja.

Maar als jij in jouw huis naar alle kamers al 2 3/4 leidingen hebt, is dat eigenlijk al een ideale situatie. In jouw situatie had ik dan wel ook de coax aansluiting in iedere kamer gehouden, en de andere leiding dan 2x UTP.

In mijn huidige huis heb ik ook, waar dat kan, zowel 2xUTP als Coax liggen. Sowieso gebruik ik de coax nu in 3 kamers ook nog actief voor radio (FM signaal van ITNS over de 2e vezel). Maar het is sowieso handig om én data te hebben, én coax voor het geval dat ik (of een evt volgende eigenaar) toch ooit weer liever :X Ziggo :X wil.

Overigens wil ik inderdaad zo geloven dat aannemers/ontwikkelaars ook voor dit soort dingen wel weer criminele bedragen extra zullen rekenen. Maar dat neemt niet weg dat UTP in kamer wel het streven zou moeten zijn.
Haha die 2x Cat5e en 4x Cat6 = alleen op zolder/studeerkamer/computerhok...de rest heeft 'gewoon' 2x UTP en de woonkamer 4x, aangezien er 2x 2 aansluitingen aan beide kanten van de woonkamer zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

TheVMaster schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:01:
[...]

Misschien is het handig om te vermelden dat ik een IT Nerd ben O-) die op zolder z'n servers, computers en printer heeft staan en de switches hangen in de meterkast (beneden).
Mijn serverpark draait gewoon in de huiskamer:

Afbeeldingslocatie: http://www.intel.com/content/dam/www/public/us/en/images/product/16x9/nuc-kit-d54250wykh-16x9.jpg/jcr:content/renditions/intel.web.416.234.jpg

:+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MegaTronics schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:12:
[...]

[afbeelding]

:+ Daar zit vast geen 48GB RAM in en 14 TB aan storage en draait denk ik ook geen Hyper-V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

TheVMaster schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:41:
[...]

:+ Daar zit vast geen 48GB RAM in en 14 TB aan storage en draait denk ik ook geen Hyper-V?
Staat in de meterkast:

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.itpro.co.uk/sites/itpro/files/t320_front_6_x_4.jpg

En natuurlijk XenServer _/-\o_
MegaTronics schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:12:
[...]

[afbeelding]

Die heb ik ook in de woonkamer O+ Alleen draait hij Kodi (XBMC). Wel beetje overkill dus zit te denken om hem voor iets anders in te gaan zetten.

[ Voor 136% gewijzigd door Tylen op 15-07-2015 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

TheVMaster schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:41:
[...]

ESX kun je er op draaien. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ben je mal....dat is VMware :+ Oohw..wacht op 'je eigen datacenter', tja....dat kan maar als VMware er op draait, dan draait Hyper-V er ook op :)

[ Voor 23% gewijzigd door TheVMaster op 15-07-2015 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Beter dan die Hyper-Ventilatie zooi. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MegaTronics schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 16:13:
Beter dan die Hyper-Ventilatie zooi. :+
Hier draait mijn omgeving die ik voor mijn glasvezelverbinding gebruik (moet wel on topic blijven natuurlijk :+) perfect op die Hyper-V doos.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Lol. Hier alles XenServer ;) Leuk die verschillen allemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:43
Topic?

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ach, zolang ze maar doen wat ze moeten doen komt alles in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:46

Convoy

g44p

+1

Dwalen beetje af volgens mij.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:58
Hmm nieuwe (glas)klant 500/500 hier, krijg ik een experiabox v9 ;( Maar die kun je dus omwisselen voor een v10? Weet iemand mij te vertellen hoe? :)

Nu ik de laatste pagina heb doorgenomen is dat blijkbaar nog een groot mysterie. :+ Ik wil de zut sowieso gaan vervangen met mijn Mikrotik maar het zou fijn zijn dat ding als AP te kunnen gebruiken, dan begrijp ik dat de v10 stukken beter is.
TheVMaster schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 16:30:
[...]

Hier draait mijn omgeving die ik voor mijn glasvezelverbinding gebruik (moet wel on topic blijven natuurlijk :+) perfect op die Hyper-V doos.......
Enige ESX die ik draai is in een Hyper-V VM. })

[ Voor 78% gewijzigd door chaoscontrol op 15-07-2015 23:57 ]

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdejonge1991
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:42
Heeft iemand ondertussen RoutedITV aan de praat op pfSense? Ik heb ondertussen de DHCP client aan de praat, de IGMP Proxy draait ook, maar volgens mij verstuurt de DHCP server niet de benodigde option 60 & option 28..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

rolandos582 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:47:
Moet jij me even zeggen hoe jij dat voor elkaar kan fietsen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:48
jdejonge1991 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 23:55:
Heeft iemand ondertussen RoutedITV aan de praat op pfSense? Ik heb ondertussen de DHCP client aan de praat, de IGMP Proxy draait ook, maar volgens mij verstuurt de DHCP server niet de benodigde option 60 & option 28..
Wat is je response die je DHCP cliënt krijgt? Daar moet als het goed is ook een option in staan met een verwijzing voor een static route

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdejonge1991
chickpoint schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:39:
[...]

Wat is je response die je DHCP cliënt krijgt? Daar moet als het goed is ook een option in staan met een verwijzing voor een static route
De DHCP client over vlan4 gaat nu volgens mij goed:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/miLB9Vc.png

Alleen wanneer de IPTV box een ip aan de DHCP server vraagt gaat volgens mij niet goed:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dflyXab.png

Al kan het ook te maken hebben met de Unexpected icmp echo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
''V10 is nu beschikbaar als optie bij glas. Bij defect wordt er een V10 verzonden.''
Geen excuus meer bij KS dat ze geen V10 kunnen leveren. :D Alleen ben ik wel benieuwd wat die ''optie'' dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:02

vr6-only

Blub Blub

Van de week mijn eigen pakket in huis gekregen. Helaas met een V9 erin.

Na aanleiding van rolandos582 bericht: gauw die V9 voor 10 sec in de magnetron leggen :P

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Nou, vergeet het nog maar even dan.

Heb 2 uur geleden met de KS gesproken en gevraagd of ze mijn V8 om wilde ruilen voor V10, maar dat kon ze niet.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Laatst online: 20:22
rolandos582 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 21:14:
''V10 is nu beschikbaar als optie bij glas. Bij defect wordt er een V10 verzonden.''
Geen excuus meer bij KS dat ze geen V10 kunnen leveren. :D Alleen ben ik wel benieuwd wat die ''optie'' dan is.
dat kan best in jouw systeem staan, alleen lijkt het niet bij de KS en consorten door te komen :(

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:17
rolandos582 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 21:14:
hang net op na een gesprek van een halfuur met de KS maar die kunnen geen garantie uitgeven dat wat ze opsturen een v10 is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Iemand een V10 kopen?

Ondanks een goede wifi verbinding heb ik het gevoel dat de verbinding veel vaker ineens weg is. Helaas kn ik in de pilot mijn vinger er niet op leggen. Maar de V9 lijkt stabieler in mijn ogen. Met een slechter wifi bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
barrymossel schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:46:
Iemand een V10 kopen?

Ondanks een goede wifi verbinding heb ik het gevoel dat de verbinding veel vaker ineens weg is. Helaas kn ik in de pilot mijn vinger er niet op leggen. Maar de V9 lijkt stabieler in mijn ogen. Met een slechter wifi bereik.
Met glasvezel? Dat is gek!

Ik wil je er wel even op wijzen dat je misschien beter uit bent om via de KS een v9 te halen, en eventueel proberen je V10 te verkopen als je deze mag houden.
Anders blijft er namelijk V10 in het systeem staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Haha, die registraties neem ik voor lief. Heb een H220N, V8, V9 en V10 staan. Welke je aansluit wordt volgens mij geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
maomanna schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:30:
Nou, vergeet het nog maar even dan.

Heb 2 uur geleden met de KS gesproken en gevraagd of ze mijn V8 om wilde ruilen voor V10, maar dat kon ze niet.
Raar, meerdere V10's met succes verzonden. De garantie is er niet, maar 9/10 is het gewoon een V10. Ik heb nog niet meegemaakt dat kl een andere krijgt.
barrymossel schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:58:
Haha, die registraties neem ik voor lief. Heb een H220N, V8, V9 en V10 staan. Welke je aansluit wordt volgens mij geregistreerd.
Huidige modem = vindbaar, de rest niet echt. Kan wel gevonden worden maar kost teveel moeite.
Bockelaar schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:32:
[...]

dat kan best in jouw systeem staan, alleen lijkt het niet bij de KS en consorten door te komen :(
Vaag, zij kunnen dat ook gewoon inzien, als ze het reguliere logistiek proces volgen kan dit gewoon.
lubbertkramer schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:42:
[...]

hang net op na een gesprek van een halfuur met de KS maar die kunnen geen garantie uitgeven dat wat ze opsturen een v10 is....
Garantie's geven kun je nooit, maar mijn ervaring leert dat het gewoon een V10 is. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
jdejonge1991 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 20:03:
[...]

De DHCP client over vlan4 gaat nu volgens mij goed:
[afbeelding]

Alleen wanneer de IPTV box een ip aan de DHCP server vraagt gaat volgens mij niet goed:
[afbeelding]

Al kan het ook te maken hebben met de Unexpected icmp echo....
stuur je wel de juiste DHCP options mee op je interne netwerk?

shameless copy van netwerkje.com:
Op het interne lan zitten de decoders tussen de andere apparaten. De decoders hebben ook extra DHCP opties nodig. Zorg dus dat de DHCP server deze aanbiedt:

option60: IPTV_RG
option28: het broadcast adres van je subnet, bijvoorbeeld 192.168.10.255 als je de basis configuratie hebt gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06
Bockelaar schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:32:
[...]

De melding staat er ook echt pas sinds 16-07.. ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
0xrubennft schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 00:05:
[...]

De melding staat er ook echt pas sinds 16-07.. ik ben benieuwd!
Sinds 16-07 20:00 om precies te zijn :D, werkt prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdejonge1991
chickpoint schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 23:13:
[...]

stuur je wel de juiste DHCP options mee op je interne netwerk?

shameless copy van netwerkje.com:

[...]
Heb net de DHCP server zo aangepast dat deze 'hard' worden meegestuurd, maar ben al bijna zeker dat dit zo is. Elke keer als ik de iptv box opstart zie ik in de DHCP log voorbij komen:
dhcpd: unexpected ICMP Echo Reply from 10.119.32.1
dhcpd: unexpected ICMP Echo Reply from 195.190.228.10

Het lijkt alsof de iptv box een ping doet, maar dat deze niet op het juiste adres aankomt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
rolandos582 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 00:07:
[...]

Sinds 16-07 20:00 om precies te zijn :D, werkt prima. :)
ah en ik was dus een half uur te vroeg :P
Vandaag nog maar eens proberen?!

Anders maar een Unifi AP aanschaffen :)

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
rolandos582 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 23:05:
[...]

Huidige modem = vindbaar, de rest niet echt. Kan wel gevonden worden maar kost teveel moeite.
Zoiets bedoelde ik ;)

Momenteel gebruik ik de Arcadyan van mijn zwager (hij gebruikt er maar 1 en ik wilde Glas HD zenders) en toen ik een nieuwe Arcadyan vroeg bij de klantenservice wisten ze me te vertellen dat ik drie ontvangers had. Mijn zwager heeft er maar één. Ehm, ok. Als ik hem weer bij mijn zwager aansluit dan staat ie weer bij hem geregistreerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
jdejonge1991 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 00:26:
[...]

Heb net de DHCP server zo aangepast dat deze 'hard' worden meegestuurd, maar ben al bijna zeker dat dit zo is. Elke keer als ik de iptv box opstart zie ik in de DHCP log voorbij komen:
dhcpd: unexpected ICMP Echo Reply from 10.119.32.1
dhcpd: unexpected ICMP Echo Reply from 195.190.228.10

Het lijkt alsof de iptv box een ping doet, maar dat deze niet op het juiste adres aankomt..
Volgens mij gaat je verkeer niet door het juiste poortjes. Volgens mij is die 195 de internet gateway van KPN en de 10 van het IPTV gedeelte. Check even of je NAT ook goed staat. Want zo als het nu op mij over komt gaat je IPTV van 6 op oftewel het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 23-04 20:10
rolandos582 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 23:05:
[...]

Raar, meerdere V10's met succes verzonden. De garantie is er niet, maar 9/10 is het gewoon een V10. Ik heb nog niet meegemaakt dat kl een andere krijgt.
Zelfde gehad hier. V8 defect en gevraagd om een V10. Geen garantie gekregen inderdaad en het is een V9 geworden. Maar goed, de V9 doet het al stukken beter dan de V8 dus ik ga niet meer zeuren om een V10.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdejonge1991
chickpoint schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:33:
[...]

Volgens mij gaat je verkeer niet door het juiste poortjes. Volgens mij is die 195 de internet gateway van KPN en de 10 van het IPTV gedeelte. Check even of je NAT ook goed staat. Want zo als het nu op mij over komt gaat je IPTV van 6 op oftewel het internet.
En uiteindelijk gaat het alleen maar om stomme firewall regels.....

Maar, heb het wel voor elkaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Welke versie is de tg789vn van de experiabox? Anyway, sinds gisteren hebben werknemers bij ons met dat modem ineens het probleem dat ze geen keuzes kunnen maken in ons telefoon-menu als wij ze bellen met automatisch belsysteem. De DTMF komt gewoon niet bij ons binnen.

Als ze ons bellen, kunnen ze wel keuzes maken in ons menu. Maar als wij uitbellen naar hun, dan niet.

[ Voor 18% gewijzigd door woekele op 17-07-2015 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
woekele schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 17:54:
Welke versie is de tg789vn van de experiabox? Anyway, sinds gisteren hebben werknemers bij ons met dat modem ineens het probleem dat ze geen keuzes kunnen maken in ons telefoon-menu als wij ze bellen met automatisch belsysteem. De DTMF komt gewoon niet bij ons binnen.

Als ze ons bellen, kunnen ze wel keuzes maken in ons menu. Maar als wij uitbellen naar hun, dan niet.
Afbeeldingslocatie: https://forum.tewss.telia.se/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=150

Deze? Dat is de Thomson TG789, oud ding met problemen. Gisteren waren er problemen met deze box, dit zou om 18:00 gisteren opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Die moeten ook direct vervangen worden. Zakelijk een v8 en consumenten een v10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
DrJamez schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:55:
Nu KPN het een en ander aan het verglazen is tot aan de wijkcentrale, betekent dit dan ook dat de ADSL(2+) verbindingen sneller worden? De afstand koper is dan namelijk vanaf de wijkcentrale tot aan het ISRA, i.p.v. de telefooncentrale tot aan het ISRA.
Zodra glasvezel tot de straatkast/wijkcentrale ligt heet het (B)(V)VDSL. En ja, dan is dat dus sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
rolandos582 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 17:59:
[...]

[afbeelding]

Deze? Dat is de Thomson TG789, oud ding met problemen. Gisteren waren er problemen met deze box, dit zou om 18:00 gisteren opgelost moeten zijn.
Als ze deze hebben kunnen ze deze beter omruilen voor een V9 of V10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
jdejonge1991 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:52:
[...]

En uiteindelijk gaat het alleen maar om stomme firewall regels.....

Maar, heb het wel voor elkaar!
Wat was uiteindelijk het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

raydekok schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 18:06:
Die moeten ook direct vervangen worden. Zakelijk een v8 en consumenten een v10
Ok, ik heb ze inderdaad geadviseerd KPN te bellen en te vragen om een nieuw modem. Ik neem aan dat ze die gratis gaan ontvangen (of tegen verzendkosten of zo). En dan maar hopen dat het DTMF-probleem daadwerkelijk in het modem zat en niet ergens in de infra van KPN.

Wat we doen is: als een dienst beschikbaar is automatisch naar de medewerker bellen en die moet dan op opnemen en op een toets drukken om een dienst te accepteren en automatisch doorgeschakeld te worden. Als die keypress niet bij ons binnenkomt, missen ze dus diensten en dat is niet handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
woekele schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 20:40:
[...]

Ok, ik heb ze inderdaad geadviseerd KPN te bellen en te vragen om een nieuw modem. Ik neem aan dat ze die gratis gaan ontvangen (of tegen verzendkosten of zo). En dan maar hopen dat het DTMF-probleem daadwerkelijk in het modem zat en niet ergens in de infra van KPN.

Wat we doen is: als een dienst beschikbaar is automatisch naar de medewerker bellen en die moet dan op opnemen en op een toets drukken om een dienst te accepteren en automatisch doorgeschakeld te worden. Als die keypress niet bij ons binnenkomt, missen ze dus diensten en dat is niet handig :)
Helemaal gratis :)

Ze kunnen misschien zelfs nog wel een snelheids verhoging er mee halen, als ze pair bonding of Vectoring kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06
Yes de V10 is hier inderdaad geleverd (Glasvezel) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Zojuist een klant gehad die met een swap in de winkel een V10 meegekregen heeft. Dus misschien goed nieuws dit!

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-05 21:16
Ik heb m.b.v. Een fritzbox 7490 en het xs4all ftth profiel (niet het iptv profiel!) routed mode keurig werkend. Een gek issue waar ik tegenaan loop is dat ipv6 kuren geeft. Als je de instellingen gebruikt uit het xs4all profiel krijg je keurig ipv6 binnen, maar vervolgens loop ik tegen dns issues aan. Sommige sites, zoals nl.avm.de resolven niet meer.
Schakel ik ipv6 uit, werkt alles prima. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
True schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 16:30:
Zojuist een klant gehad die met een swap in de winkel een V10 meegekregen heeft. Dus misschien goed nieuws dit!
Zijn inmiddels wat beter leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Laatst online: 17:36

netblade

Sunrise

ApoC schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 23:54:
Ik heb m.b.v. Een fritzbox 7490 en het xs4all ftth profiel (niet het iptv profiel!) routed mode keurig werkend. Een gek issue waar ik tegenaan loop is dat ipv6 kuren geeft. Als je de instellingen gebruikt uit het xs4all profiel krijg je keurig ipv6 binnen, maar vervolgens loop ik tegen dns issues aan. Sommige sites, zoals nl.avm.de resolven niet meer.
Schakel ik ipv6 uit, werkt alles prima. Iemand een idee?
Helaas niet, ik heb een v10 en een fb7490, de 7490 is niet lekker te gebruiken met ipv6, geen idee waaraan het ligt, ik heb helaas niet de mogelijkheid om te kijken of het in bridgemodus wel werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door netblade op 19-07-2015 10:38 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

Ik heb zojuist mijn v8 vervangen voor een v9 aangezien hier een upgrade is geweest naar 500/500 en ik dit wil gaan testen en omdat mijn huidige v8 ook niet de 100/100 wil halen.

helaas geen enkele verbetering. Tevens verbind ook de v9 niet gigabit met het glaskastje.

Ik blijf dat niet snappen waarom tijdens het opstarten dit wel zo is en na de "handshake' niet meer. Bij veel kennissen die gewoon een 50/50 of 100/100 abbo hebben verbind hij namelijk wel gigabit.

mijn inziens is dit mogelijk de bottleneck waarom ik nu mijn 100/100 niet haal.

Wie weet wellicht waarom er niet gigabit verbonden wordt en of dit op te lossen is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Kijk je kabels na...
Tevens is de logica van je bericht ver te zoeken..
Lees het even door en wellicht heeft het zin om eerst af te koelen en dan iets op te schrijven.
Welke 500mbit upgade is er geweest, waar?

[ Voor 71% gewijzigd door Waterlelie op 19-07-2015 13:16 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Waterlelie schreef op zondag 19 juli 2015 @ 12:56:
Kijk je kabels na....dit lijkt een typisch bad connector probleem.
Tevens is de logica van je bericht ver te zoeken..
Lees het even door en wellicht heeft het zin om eerst af te koelen en dan iets op te schrijven.
Welke 500mbit upgade is er geweest, waar?
het is niet de eerste keer dat ik hier mee bezig ben en er over geschreven heb dus afkoelen hoeft niet.

Ik heb al met een ander nt kastje en een verschillende korte en lange cat6 kabels getest. alles blijft hetzelfde.

antwoord wat ik toen kreeg van kpn was dat omdat de pop nog op 100/100 zou zitten dit de oorzaak was. Nog steeds vreemd mijn inziens want zowel het nt kastje als de v8 of v9 verbind wel met een ander apparaat op gigabit.

nu is recent 500/500 beschikbaar (wil je wel een dm doen met woonplaats) dus volgens de theorie van kpn zou dus ook de nt <> experia box op nu gigabit moeten zijn. dus niet.

zoals gezegd is dit bij veel anderen wel en ik vraag me dus af waarom bij mij deze twee dingen niet gigabit verbinden. Dus power on > alle 3 ledjes groen op nt = gigabit. even later > ethernet verspringt naar orange > verbinding naar exbox wordt 100/100

[ Voor 5% gewijzigd door Ray op 19-07-2015 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Kennelijk zit je nog niet op een GB aansluiting in de POP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Waterlelie schreef op zondag 19 juli 2015 @ 13:19:
Kennelijk zit je nog niet op een GB aansluiting in de POP.
daarmee bevestig je dus dat die twee dingen met elkaar te maken hebben ?

ik blijf dat vreemd vinden. feitelijk zou de verbinding tussen nt <> exbox toch onafhankelijk moeten zijn van de snelheid waarmee het glas in pop verbindt lijkt me.

helaas kan ik nog niet direct naar 500/500 want dan zou ik het weten. d00r een actie op mijn verlenging zou dat nu een erg dure omzetting worden maar zodra dit voorbij is ga ik over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Heb je uberhaubt een gigabit NT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Dat er 500 beschikbaar is op je adres betekent nog niet dat het actief is. Hier kan na aanvraag nog 2 weken overheen gaan. Daarnaast heb je de laatste NT nodig. Dit zijn ofwel Genexis of packetfront. Hoe weet je dat er wel gigabit connectie is? En wanneer weet je dat het niet zi is? Aan de lampjes zou je het moeten kunnen zien. Oranje is 100, groen is gigabit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-05 20:12
Ik heb nu erg onstabiele verbinding. Veelal totaal geen upstream (speedtest meld dat en werk 1:5 keer wel, en dan is er ook tot 150-160 mbps)
Soms veel downstream, soms ook erg weinig.
Ip telefonie werk ook noet betrouwbaar.

Gebeld met kpn helpdesk, even intern overleg en ik krijg een nieuwe experiabox opgestuurd.

Is dat normale gang van zaken ?
Doen ze dan op de achtergrond een check naar de experiabox, of is het standaard protocol om maar gelijk de experia doos te vervangen ?

Ik heb nog een v8 hier staan.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
jacovn schreef op zondag 19 juli 2015 @ 14:20:
Ik heb nu erg onstabiele verbinding. Veelal totaal geen upstream (speedtest meld dat en werk 1:5 keer wel, en dan is er ook tot 150-160 mbps)
Soms veel downstream, soms ook erg weinig.
Ip telefonie werk ook noet betrouwbaar.

Gebeld met kpn helpdesk, even intern overleg en ik krijg een nieuwe experiabox opgestuurd.

Is dat normale gang van zaken ?
Doen ze dan op de achtergrond een check naar de experiabox, of is het standaard protocol om maar gelijk de experia doos te vervangen ?

Ik heb nog een v8 hier staan.
Er zijn veel mensen waarbij de V8 niet lekker werkt met glasvezel.

Volgensmij zodra je belt pakken ze alle gegevens er bij en doen ze allerlei tests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

V8 is prima...niet zomaar wat roepen a.u.b.

[ Voor 26% gewijzigd door Waterlelie op 19-07-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

raydekok schreef op zondag 19 juli 2015 @ 14:04:
Dat er 500 beschikbaar is op je adres betekent nog niet dat het actief is. Hier kan na aanvraag nog 2 weken overheen gaan. Daarnaast heb je de laatste NT nodig. Dit zijn ofwel Genexis of packetfront. Hoe weet je dat er wel gigabit connectie is? En wanneer weet je dat het niet zi is? Aan de lampjes zou je het moeten kunnen zien. Oranje is 100, groen is gigabit.
Ik heb de packetfront en volgens de kpn hd kan ik zo over op 500/500 (levering binnen 24 uur)

ik heb zojuist mijn reservere nt verbonden met de v9. direct een gb verbinding die blijft.

daarna weer de utp in de glasnt en stroom erop

eerst krijg ik netjes 3x groen (power/glas/echternet) dan valt glas even weg, komt weer op en hierna springt ethernet op orange.

en ik heb de nt al eens gewisseld dus dat is het niet

Het lijkt dus toch de kpn kiest om wellicht op die manier te cappen op 100 mbit ? blijft mijn vraag waarom dan zo lomp de verbinding tussen nt en exbox naar 100mb forceren en niet gewoon de werkelijke uplink in de pop op 100 mb zetten ?

of werkt het bij glas compleet anders?

ik ga er vanuit dat de apparaten onderling gewoon moeten doen wat ze kunnen toch ? . Dat idee krijg ik dus nu bij glas tussen nt en exbox niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Ray op 19-07-2015 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
het werkt iets anders.

ik zou nooit zomaar afgaan wat ze bij de KS eggen. dat zeiden ze tegen mij ook maar ik moest 7 dagen wachten.

je profiel geeft aan of je 100 of 500 aan kan. waarschijnlijk is jou profiel dus niet actief en ziet het systeem dat en pof het staat weer op 100.

ff afwachten en anders nog eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ray schreef op zondag 19 juli 2015 @ 15:00:
[...]

Ik heb de packetfront en volgens de kpn hd kan ik zo over op 500/500 (levering binnen 24 uur)

ik heb zojuist mijn reservere nt verbonden met de v9. direct een gb verbinding die blijft.

daarna weer de utp in de glasnt en stroom erop

eerst krijg ik netjes 3x groen (power/glas/echternet) dan valt glas even weg, komt weer op en hierna springt ethernet op orange.

en ik heb de nt al eens gewisseld dus dat is het niet

Het lijkt dus toch de kpn kiest om wellicht op die manier te cappen op 100 mbit ? blijft mijn vraag waarom dan zo lomp de verbinding tussen nt en exbox naar 100mb forceren en niet gewoon de werkelijke uplink in de pop op 100 mb zetten ?

of werkt het bij glas compleet anders?

ik ga er vanuit dat de apparaten onderling gewoon moeten doen wat ze kunnen toch ? . Dat idee krijg ik dus nu bij glas tussen nt en exbox niet.
Een 500/500 verbinding omzetten gaat allemaal zomaar niet, je mag dan wellicht wel een GB nt hebben, de patch kan/is nog niet gezet in de wijkcentrale waardoor je feitelijk nog niet op die verbinding zit.
Dat dit 24h duurt is natuurlijk BS. Dit duurt bijna altijd 2-3 weken voor dit geregeld is.

Dat het beschikbaar is, dat is stap 1. Stap 2 is de aanvraag voor 500/500. Stap 3 is dat de systemen van KPN hun werk gaan doen(dit proces duurt 2 weken ong.) en dan is stap 4 uiteindelijk koppeling van patch etc zodat je ook effectief deze verbinding hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

rolandos582 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 16:47:
[...]

Een 500/500 verbinding omzetten gaat allemaal zomaar niet, je mag dan wellicht wel een GB nt hebben, de patch kan/is nog niet gezet in de wijkcentrale waardoor je feitelijk nog niet op die verbinding zit.
Dat dit 24h duurt is natuurlijk BS. Dit duurt bijna altijd 2-3 weken voor dit geregeld is.

Dat het beschikbaar is, dat is stap 1. Stap 2 is de aanvraag voor 500/500. Stap 3 is dat de systemen van KPN hun werk gaan doen(dit proces duurt 2 weken ong.) en dan is stap 4 uiteindelijk koppeling van patch etc zodat je ook effectief deze verbinding hebt.
Als ik je dus goed begrijp zit er een de pop een andere switch voor 500/500 klanten en moet fysiek het glas omgezet worden ?

tenminste dat maak ik op uit je uitleg.

de KS gaf eerst ook aan dat het langer kon duren maar nadat ze overlegd hadden gaven ze aan dat het voor mij binnen enkele uren rond kon zijn. Mijn veronderstelling was dus dat de pop in zijn geheel gbit uitgerust is en dat het dus simpelweg een omzetting van mijn gegevens zou zijn. Immers zo ging dat ook toen ik van 50 > 100 ging.

echter dit verklaart allemaal nog steeds niet waarom de verbinding tussen nt <> exbox maar 100mb is.

[ Voor 4% gewijzigd door Ray op 19-07-2015 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ray schreef op zondag 19 juli 2015 @ 16:57:
[...]

Als ik je dus goed begrijp zit er een de pop een andere switch voor 500/500 klanten en moet fysiek het glas omgezet worden ?

tenminste dat maak ik op uit je uitleg.

de KS gaf eerst ook aan dat het langer kon duren maar nadat ze overlegd hadden gaven ze aan dat het voor mij binnen enkele uren rond kon zijn. Mijn veronderstelling was dus dat de pop in zijn geheel gbit uitgerust is en dat het dus simpelweg een omzetting van mijn gegevens zou zijn. Immers zo ging dat ook toen ik van 50 > 100 ging.

echter dit verklaart allemaal nog steeds niet waarom de verbinding tussen nt <> exbox maar 100mb is.
Dat is de grootste onzin ooit, KS kan en zal dit niet versnellen. Wij kunnen die monteur wel sturen voor het omzetten naar de pop, maar dan zijn de systemen niet zover klaar en dan zal het nog niet werken.

Hoe heb jij de snelheid tussen NT + EB gemeten dan? En kun je eens een foto droppen van je huidige NT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Los daarvan hoe meer je inderdaad je snelheid tussen nt en modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
raydekok schreef op zondag 19 juli 2015 @ 17:04:
Dat vraag ik me dan inderdaad af, dat kan toch niet eens? 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

raydekok schreef op zondag 19 juli 2015 @ 17:04:
tja in de modem wan configuratie zie ik dat deze 100/100 verbonden is met de NT (tevens is op de nt het lampje orange)

Ethernet Port WAN
Status Up
Mode 100M/FULL DUPLEX
Packets Received/Bytes Received 804000/589845885
Packets Sent/Bytes Sent 641178/240136274

mijn ervaring is dat als de verbinding tussen twee apparaten dus 100/100 is je dit nooit gaat halen terwijl als de apparaten 1000/1000 verbonden zijn je wel netto 100 kan halen.

En dat is dus ook mijn hele punt! ik haal dus netto iets van 90 nu. Dat is nog netjes en die discussie gaat het nu niet om.

Mijn punt is dat als NT en EB wel 1000/1000 zouden verbinden ik naar mijn idee wel 100 zou halen simpelweg omdat het dan technisch kan.

ik zie dit dus ook bij kennissen die ook gewoon een 100/100 abbo hebben waar wel! de verbinding nt <> EB op 1000/1000 zit en die halen netto wel 100

[ Voor 24% gewijzigd door Ray op 19-07-2015 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
100 haal je nooit helemaal. Er zit een marge op. Maar jij sluit een nt aan en zet het licht er dan niet op?

Dat oranje lampje en die 100 in je modem suggereerde al wat we dachten. Je bent niet omgezet in de pop (fysiek)

Als je op een gof dslam zit gaat je itv niet van je verbinding af. Zit je op een eof dan wel. Jou verbinding zit nu op een eof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Ook zonder ITV (heb das sinds kort, had alleen internet en bellen) haal ik het ook niet.

maar volgens mij gaan we telkens aan mijn punt voorbij.

Ik heb ook geen 500/500 dus omzetten is nog niet aan de orde.

Het enige wat ik niet begrijp is waarom, ongeacht welk abbo ik heb, de NT <> exbox verbinding niet gewoon 1000/1000 is.

Als ik normaal twee dingen verbind die dit aankunnen dan koppelen ze toch ook op die manier ?

of werkt dit dus met glas anders ?

stel switch in pop 100/100. dus glas naar nt = 100/100. dat snap ik

maar waarom is de utp uplink van nt <> exbox dan ook maar 100/100 terwijl beide 1000/1000 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:02

vr6-only

Blub Blub

Kennelijk zijn die twee op elkaar afgestemd. Geen Gbit verbinding met de POP is dus ook geen Gbit verbinding tussen NT<>Experiabox.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Wtf maakt het uit of je verbinding NT > EB 1000/1000 is, dat gaat natuurlijk nooit op die manier. Daarom zeg ik, plaats een foto van je NT. Kunnen wij zo bepalen of dit een 100 of GB variant is. Als dit niet de GB variant is , is het allemaal niet zo gek.

Heb je überhaupt inmiddels wel al een 500mb bestelling lopen bij KPN? Ga er wel vanuit maar goed, wanneer is deze order ingelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

rolandos582 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 17:38:
Wtf maakt het uit of je verbinding NT > EB 1000/1000 is, dat gaat natuurlijk nooit op die manier. Daarom zeg ik, plaats een foto van je NT. Kunnen wij zo bepalen of dit een 100 of GB variant is. Als dit niet de GB variant is , is het allemaal niet zo gek.

Heb je überhaupt inmiddels wel al een 500mb bestelling lopen bij KPN? Ga er wel vanuit maar goed, wanneer is deze order ingelegd?
waarom ik denk dat het wel uitmaakt heb ik diverse keren uitgelegd inmiddels

http://kpn-customer.custh...rs/detail_page/a_id/14580

ik het het kastje wat ze Active Fiber FTU noemen.
volgens dit schema zou dus mijn glas lampje orange moeten zijn en ethernet groen. Dat zou ook logisch zijn!

Glas Brandt groen of oranje Dat wil zeggen dat het signaal vanuit de glasvezelkabel constant wordt omgezet naar een leesbaar signaal op de KPN Experia Box. De kleur is afhankelijk van de internetsnelheid die mogelijk is op uw adres.
Ethernet Brandt en knippert groen Het glasvezelkastje is op de juiste manier aangesloten op de KPN Experia Box

ik het ook al geschreven dat er (nog) geen aanvraag loopt.

volgens KS en support pagina zou het dus zoals hierboven moeten zijn.

Glas bepaalt de verbinding met de pop en ehernet met de EB

dat is dus bij mij niet het geval aangezien glas > groen en ethernet is orange.
dit terwijl ik dus bij diverse andere aansluitingen die ook 5050 of 100/100 hebben ze wel allemaal groen zie zijn

de enige (logische?) verklaring is zoals vr6 stelt dat kpn ze mogelijk koppelt maar waarom???

het is toch ook vreemd dat niemand of nergens hier een uitleg over heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Ray op 19-07-2015 18:07 ]

Pagina: 1 ... 97 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.