our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Ik snap er de ballen van op dit moment, hij heeft niet eens een 500/500 aanvraag lopen. Wat is dan nu het probleem? Het feit dat je geen 1000/1000 hebt tussen NT > EB? Waarom maak je daar überhaupt druk om en waarom ben je daar zo mee bezig?raydekok schreef op zondag 19 juli 2015 @ 18:07:
nee sorry ik snap het probleem nog niet.
hoe is het bij jou? wat brand hoe? en wat is je snelheid?
welk postcode gebied woon je?
V8 is helemaal niet prima. niet zomaar wat roepen aub. Er zijn hier en op het kpn forum al diverse klachten over geweest.Waterlelie schreef op zondag 19 juli 2015 @ 14:32:
V8 is prima...niet zomaar wat roepen a.u.b.
[ Voor 13% gewijzigd door White_Collar op 19-07-2015 18:32 ]
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Omdat een aantal kennissen die ook 100/100 hebben en wel een 1000/1000 nt-eb verbinding ook werkelijk die 100 halen. Ik haal dat dus niet en ik denk dat dit dus te maken heeft met de verbinding nt-eb. Lijkt me een legitieme vraag toch?rolandos582 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 18:17:
[...]
Ik snap er de ballen van op dit moment, hij heeft niet eens een 500/500 aanvraag lopen. Wat is dan nu het probleem? Het feit dat je geen 1000/1000 hebt tussen NT > EB? Waarom maak je daar überhaupt druk om en waarom ben je daar zo mee bezig?
Op bv dezelfde usenet account loopt het daar rond de 100 en bij mij op 88. Niet schokkend maar je vraagt je af waarom en dan ga je puzzelen en ontdekt dus dit verschil en vraagt je af of het dat is (overige hardware van mij is vele malen sneller dus dat is het niet)
[ Voor 18% gewijzigd door Ray op 19-07-2015 18:28 ]
Dat komt omdat je kennissen waarschijnlijk op een gigabit poort zitten en niet op een 100 mbit poort in de pop.Ray schreef op zondag 19 juli 2015 @ 18:24:
[...]
Omdat een aantal kennissen die ook 100/100 hebben en wel een 1000/1000 nt-eb verbinding ook werkelijk die 100 halen. Ik haal dat dus niet en ik denk dat dit dus te maken heeft met de verbinding nt-eb. Lijkt me een legitieme vraag toch?
Op bv dezelfde usenet account loopt het daar rond de 100 en bij mij op 88. Niet schokkend maar je vraagt je af waarom en dan ga je puzzelen en ontdekt dus dit verschil en vraagt je af of het dat is (overige hardware van mij is vele malen sneller dus dat is het niet)
Al heb je 1 gbit snelheid tussen je EB en NT dan nog haal snelheid niet 100% omdat je op een 100mbit poort in de pop zit.
Voor de goede orde, heb je nu wel of niet een 500mbit upgrade aangevraagd bij kpn?
[ Voor 14% gewijzigd door White_Collar op 19-07-2015 18:31 ]
Achja er is een marge. Dat je kennissen precies 100mb halen, geloof ik ook niet. Er is namelijk altijd een marge.Ray schreef op zondag 19 juli 2015 @ 18:24:
[...]
Omdat een aantal kennissen die ook 100/100 hebben en wel een 1000/1000 nt-eb verbinding ook werkelijk die 100 halen. Ik haal dat dus niet en ik denk dat dit dus te maken heeft met de verbinding nt-eb. Lijkt me een legitieme vraag toch?
V8 kan prima zijn in sommige situaties, dus nee. Niet zomaar wat roepen.White_Collar schreef op zondag 19 juli 2015 @ 18:23:
[...]
V8 is helemaal niet prima. niet zomaar wat roepen aub
Nee er is geen lopende order. Heb ik al gevraagd.White_Collar schreef op zondag 19 juli 2015 @ 18:29:
[...]
Dat komt omdat je kennissen waarschijnlijk op een gigabit poort zitten en niet op een 100 mbit poort in de pop.
Al heb je 1 gbit snelheid tussen je EB en NT dan nog haal snelheid niet 100% omdat je op een 100mbit poort in de pop zit.
Voor de goede orde, heb je nu wel of niet een 500mbit upgrade aangevraagd bij kpn?
Nee nog niet. Ik wilde dit doen voor tijdens de vakantie maar dit werd afgeraden omdat ik daarna mijn lopende verleng korting kwijt ben en dan was ik 40 euro kwijt voor een maandje sneller zijn.White_Collar schreef op zondag 19 juli 2015 @ 18:29:
[...]
Maar wat heeft dat er nu precies mee te maken?
Lees mijn post hierboven, ik heb een edit gemaaktRay schreef op zondag 19 juli 2015 @ 18:33:
[...]
Nee nog niet. Ik wilde dit doen voor tijdens de vakantie maar dit werd afgeraden omdat ik daarna mijn lopende verleng korting kwijt ben en dan was ik 40 euro kwijt voor een maandje sneller zijn.
Er zijn redelijk wat issues met de v8, dus ik roep niet zomaar watrolandos582 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 18:33:
[...]
V8 kan prima zijn in sommige situaties, dus nee. Niet zomaar wat roepen.
[...]
Dat kan prima, mits je op een gigabit poort zit in de pop.rolandos582 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 18:33:
[...]
Achja er is een marge. Dat je kennissen precies 100mb halen, geloof ik ook niet. Er is namelijk altijd een marge.
[...]
[ Voor 46% gewijzigd door White_Collar op 19-07-2015 18:36 ]
Alles, op het moment dat je 500mb aanvraagt. Zet kpn een aanvraag in het systeem om je verbinding te patchen in de wijkcentrale naar de gb verbinding. Dan zul je dus ook een GB verbinding krijgen tussen je NT > EB. Maar omdat je nu gewoon gepatched bent op 100mb, zul je dit dus ook houden.Ray schreef op zondag 19 juli 2015 @ 18:33:
[...]
Nee nog niet. Ik wilde dit doen voor tijdens de vakantie maar dit werd afgeraden omdat ik daarna mijn lopende verleng korting kwijt ben en dan was ik 40 euro kwijt voor een maandje sneller zijn.
Waarschijnlijk zijn jou kennissen pas recent klant geworden van KPN (Afgelopen jaar) waardoor ze alvast voorbereid zijn en minder nodig is voor omzetting naar 500mb.
Issue's zijn er. Maar die zijn er met de V9 of V10 ook. Als je maar goed genoeg zoekt, heeft alles wel een issue. Ik zie genoeg klanten met een V8 waar het prima werkt, en ook genoeg waar dit niet zo is. Dus dat is geheel afhankelijk van klant situatie.White_Collar schreef op zondag 19 juli 2015 @ 18:34:
[...]
Er zijn redelijk wat issues met de v8, dus ik roep niet zomaar wat
[...]
Dat kan prima, mits je op een gigabit poort zit in de pop.
Bovendien halen 9/10 klanten geen 100mb, wellicht halen ze 120/150mb upload maar download zit bijna altijd rond de 93-95 range.
Dat is me ook opgevallen, is dat omdat er PPPOE gebruikt wordt? Ik haal standaard 95Mbit maar harder dan dat gaat niet. Upload heeft soms zelfs pieken tot over de 200Mbitrolandos582 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 18:43:
[...]
Bovendien halen 9/10 klanten geen 100mb, wellicht halen ze 120/150mb upload maar download zit bijna altijd rond de 93-95 range.
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Onder andere PPPOE maar er zijn meerdere dingen die hier invloed op hebben, maar wat je zegt is correct. Altijd rond de 95 down en upload die richting de 200 gaat. Maar eroverheen?netblade schreef op zondag 19 juli 2015 @ 18:45:
[...]
Dat is me ook opgevallen, is dat omdat er PPPOE gebruikt wordt? Ik haal standaard 95Mbit maar harder dan dat gaat niet. Upload heeft soms zelfs pieken tot over de 200Mbit

Stuur mij eens een screenshotje daarvan.
Ik kan er helaas geen screenshot van sturen, ik zie het enkel bij speedtests, dan begint deze up rustige momenten van de dag bij de 230 en zakt dan langzaam tot de 120 - 130.rolandos582 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 18:50:
[...]
Onder andere PPPOE maar er zijn meerdere dingen die hier invloed op hebben, maar wat je zegt is correct. Altijd rond de 95 down en upload die richting de 200 gaat. Maar eroverheen?![]()
Stuur mij eens een screenshotje daarvan.
Nu weet ik niet of dat accuraat is natuurlijk, dan zou ik een keer moeten monitoren of het aantal Mbit/s wel overeen komt met wat er staat. Zodra ik het weer een keer zie zal ik het zeker posten.
Edit zie hier :

Dit bedoel ik
[ Voor 11% gewijzigd door netblade op 19-07-2015 19:23 ]
we werken met wat je krijgt. op de auto is voor storingen.chaoscontrol schreef op zondag 19 juli 2015 @ 19:30:
Hebben de monteurs een v10 bij of werken ze alleen met die je ogestuurd hebt gekregen?
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
En als mijn vriendin hele grote uhh ogen heeft en het heel lief vraagt?raydekok schreef op zondag 19 juli 2015 @ 21:06:
[...]
we werken met wat je krijgt. op de auto is voor storingen.
Damn, upload van 280 op een 100/100 lijn? Sick.netblade schreef op zondag 19 juli 2015 @ 18:59:
[...]
Ik kan er helaas geen screenshot van sturen, ik zie het enkel bij speedtests, dan begint deze up rustige momenten van de dag bij de 230 en zakt dan langzaam tot de 120 - 130.
Nu weet ik niet of dat accuraat is natuurlijk, dan zou ik een keer moeten monitoren of het aantal Mbit/s wel overeen komt met wat er staat. Zodra ik het weer een keer zie zal ik het zeker posten.
Edit zie hier :
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit bedoel ik

Geluk hebben met je installatiepakket of goede swap hebben. Monteurs hebben geen V10 in hun bus liggen heb ik vernomen.chaoscontrol schreef op zondag 19 juli 2015 @ 19:30:
Hebben de monteurs een v10 bij of werken ze alleen met die je ogestuurd hebt gekregen?
raydekok schreef op zondag 19 juli 2015 @ 23:09:
Dan zet jij haar voor de verkeerde reden in.

Dat is ook maar echt een seconde of 2 daarna zakt die snel terug naar de 120-150 waarde zoals jij aangaf.rolandos582 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 04:31:
[...]
Damn, upload van 280 op een 100/100 lijn? Sick.
Apart blijft het wel

edit: net even teruggezocht: toen is 1 van mijn mediaboxen omgeruild en heb ik de v10 echt in gebruik genomen, hij maakt wel op gbit verbinding.
[ Voor 31% gewijzigd door magneet op 20-07-2015 08:57 ]
You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law
Toch problemen ergens upstream wellicht, als had ik ook geen fatsoenlijke access vanuit lan naar de experiadoos..
Alles lijkt weer normaal, en morgen krijg ik een vervangende unit..
Wellicht een v9, maar of ik er mee opschiet ?
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Ja, de trafficshapers in de KPN DSLAM's zijn erg liefrolandos582 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 04:31:
[...]
Damn, upload van 280 op een 100/100 lijn? Sick.
Ik zit zelf bij Telfort (ITNS propositie met DHCP, maar dus wel op een KPN gbit interface) en de eerste seconden van een down- of upload kan ik ook tot wel 280 mbit halen. In ong. 5 seconden tijd middelt dat zich dan naar 100 mbit. Dit is overigens wel gemeten met PC direct aan de NT. Mijn router shaped te upload een stuk voorzichtiger (wel fijn voor VOIP en interactieve terminal sessies
Hoe dan ook, het zou KPN sieren als iedere huidige klant met 100/100 gewoon automatisch ge-patched zou worden naar een Gbit poort.
Natuurlijk is er altijd een 'marge' in de te behalen snelheid, maar als je lijnsnelheid maar 100 mbit is en je hebt 1 (of meerdere) IPTV boxen aan staan, dan haal je gegarandeerd niet meer dan 85 mbit. En je wil niet weten (nou ja, KPN zou dat wel moeten willen) hoe ontzettend dat imago van glasvezel nog heerst bij veel mensen.
Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Momenteel gebruik ik een Ubiquiti USG als router i.c.m. een managed switch om VLAN 4 en 6 te scheiden. Dit wil ik uiteraard na mijn overstap naar KPN blijven gebruiken.
In hoeverre moet ik mijn huidige setup tijdelijk ontmantelen om de monteur zijn werk te laten doen? Het liefst heb ik helemaal geen monteur in huis maar dat schijnt erg lastig te zijn volgens de KS van KPN. Bij mijn aansluiting bij XS4ALL heb ik alles zelf gedaan (wat ik als control freak erg prettig vond).
Is de monteur die langskomt dezelfde monteur die ook de patch in de POP omzet?
Reggefiber doet de patch en als je bij xs4all hetzelfde had als je nu bij KPN neemt, heb je monteur ook niet nodig.Stefan© schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:03:
Aankomende donderdag staat de monteursafspraak voor mijn overstap van XS4ALL naar KPN.
Momenteel gebruik ik een Ubiquiti USG als router i.c.m. een managed switch om VLAN 4 en 6 te scheiden. Dit wil ik uiteraard na mijn overstap naar KPN blijven gebruiken.
In hoeverre moet ik mijn huidige setup tijdelijk ontmantelen om de monteur zijn werk te laten doen? Het liefst heb ik helemaal geen monteur in huis maar dat schijnt erg lastig te zijn volgens de KS van KPN. Bij mijn aansluiting bij XS4ALL heb ik alles zelf gedaan (wat ik als control freak erg prettig vond).
... Ik had 500/500 bij xs4all en heb dat nu bij kpn. Monteur heeft alleen een stekkertje vervangen... En de telefonie liep niet soepel door... Dus de eb kreeg een zwengel.
Maar voor de rest bleef mij NT gewoon hangen en heb ik zelf de rest gedaan.
Survival of the W-est
Als je de spullen van KPN al ontvangen hebt kun je de gratis monteur afbellen, heb ik ook gedaan.Stefan© schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:03:
Aankomende donderdag staat de monteursafspraak voor mijn overstap van XS4ALL naar KPN.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Tot 1 juli was er de 6 maanden actie, vraag me af wat de slagingskans is om dit alsnog te krijgen. Mijn huidige jaarabonnement bij XS4all is nl afgelopen en ik ben vrij om over te stappen.
Hoe zijn de ervaringen tot nu toe met de V10? Op het werk hebben we een zakelijke V8, maar wat een krengen zijn dat.
N.a.v. de reacties toch nog een keer gebeld. Afspraak kon niet geannuleerd worden. Ze willen met eigen ogen zien dat de NTU goed verbonden is/blijft.Thund3r schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:42:
[...]
Als je de spullen van KPN al ontvangen hebt kun je de gratis monteur afbellen, heb ik ook gedaan.
Worden de tijden van de installatiemonteur en de monteur van Reggefiber op elkaar afgestemd? Of kan het zo zijn dat de ene om 9.00 de patch omzet en de ander de aansluiting bij de klant pas om 15.00 in orde maakt?
Bij onze glasvezel ISP verhuizing was dat niet afgestemd. Het kan dus zijn dat je met enige downtime zit. Geloof dat rond 9:00 uur Reggefiber z'n dingetje had gedaan en tegen 14:00 uur (als afspraak) de monteur op de stoep stond om de KPN boel aan te sluiten.Stefan© schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:40:
[...]
N.a.v. de reacties toch nog een keer gebeld. Afspraak kon niet geannuleerd worden. Ze willen met eigen ogen zien dat de NTU goed verbonden is/blijft.
Worden de tijden van de installatiemonteur en de monteur van Reggefiber op elkaar afgestemd? Of kan het zo zijn dat de ene om 9.00 de patch omzet en de ander de aansluiting bij de klant pas om 15.00 in orde maakt?
Op de IPTV interface heb ik een IPv4 allow all toegevoegd. Daarnaast heb ik op de LAN interface een IPv4 Allow IGMP toegevoegd MET speciale optie: 'This allows packets with IP options to pass.'
Afstemmen? 's ochtends vroeg wijkcentrale omgepatched, ergens achterin de middag monteur om FTU te vervangen. (Telfort -> Tweak overstap) Schijnt normaal te zijn, altijd voor middaguur ompatchen, na middaguur pas monteur.Stefan© schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:40:
[...]
N.a.v. de reacties toch nog een keer gebeld. Afspraak kon niet geannuleerd worden. Ze willen met eigen ogen zien dat de NTU goed verbonden is/blijft.
* Raven ging toen van 50/50Mbps via een dagje 3G-hotspot naar 1/1Gbps.
[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 20-07-2015 14:32 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Standaard: Migratiepatch wordt in de ochtend uitgevoerd tussen 9 en 12.Raven schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:31:
[...]
Afstemmen? 's ochtends vroeg wijkcentrale omgepatched, ergens achterin de middag monteur om FTU te vervangen. (Telfort -> Tweak overstap) Schijnt normaal te zijn, altijd voor middaguur ompatchen, na middaguur pas monteur.
* Raven ging toen van 50/50Mbps via een dagje 3G-hotspot naar 1/1Gbps.
Monteur van de nieuwe provider plant afspraak in tussen 12 en 5.
Dus ja, er zal altijd een korte downtime zijn.
Maar in het praktijkgeval waar het hier over gaat: Als je verbinding 's morgens plat gaat haal je de stekker van de NT eruit en er weer in. Dan de Experiabox aansluiten. Gaat gewoon werken, wat de Klantenservice ook zegt.
En dan komt de monteur inderdaad nog in de middag.. prima, dan gaat hij kijken of alles goed is.Misschien de NT voor de vorm nog even vervangen. En klaar..
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Bij mij niet, maar ik zit dan ook niet bij KPNBarre73 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 17:11:
[...]
Maar in het praktijkgeval waar het hier over gaat: Als je verbinding 's morgens plat gaat haal je de stekker van de NT eruit en er weer in. Dan de Experiabox aansluiten. Gaat gewoon werken, wat de Klantenservice ook zegt.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dat kleine detail was ik inderdaad even vergeten... Maar we weten ook niet wat voor abonnement stefan.nl had en wat hij nu heeft genomen.Raven schreef op maandag 20 juli 2015 @ 17:31:
[...]
Bij mij niet, maar ik zit dan ook niet bij KPN, de Gb verbinding deed het pas toen de 100Mb FTU vervangen werd door een Gb model, tot dat moment was er geen verbinding mogelijk.
de software is ook anders. en daarbij de huis tuin en keuken gebruiker heeft juist een dicht modem nodig.JoeyHamers schreef op maandag 20 juli 2015 @ 18:55:
Ik ben werkzaam als technician voor KPN op zowel koper als glas, maar ik zou toch altijd die gratis monteur laten komen. In het ergste geval heb je een monteur die echt alleen installaties doet en nergens geen knollen verstand van heeft, en dan kan je hem met je eigen kennis afbluffen (altijd leuk om te doen vind ik zelf). Met regelmaat komt het namelijk voor dat ReggeFiber na de patch naar Gbit poorten, vertikt om opnieuw de verbinding te meten. Zo kunnen er irritante problemen ontstaan zoals glitches op de iTV. Wat betreft NT's vervangen, dit kan iedereen zelf, en krijg je bij het installatiepakket mee geleverd. Echter zijn er regio's waarbij het NT in zn geheel omgebouwd moet worden en deze ombouwkit niet standaard geleverd wordt. Als laatste dan nog de V10... Tja, geroemd door vele monteurs, maar dit zijn helaas enkel de monteurs die er verder geen snars van weten. Ja de wifi is sterk verbeterd en is voor normale huishoudens zelf heel goed te noemen. Maar nog steeds is het hele modem dichtgeramd en kan je amper iets configureren. De DSL en WAN poorten zijn identiek aan die op de V9.. Kortom is enkel de wifi module wat geupgrade en is het gehele ding voorzien van een ander uiterlijk..
jammer dat het ook nog niet bruikbaar is op de zakelijke markt.
wat ik wel mis is dat je in het modem niet kan zien welk nummer er geporteerd is. dus kun je alleen achterhalen door te bellen.
Als ik met HDMI naar DVI rechtstreeks op mijn monitor aansluit die 1440x900 ondersteund en de STB op 720p heb gezet, dan krijg ik wel het menu en alles te zien van ITV maar heb zwart beeld. Zender informatie en EPG zie ik wel.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Je kan wel degelijk zien welk nr er op geporteerd staat hoor? Roep maar welke experiabox je hebt staan en ik kan je zo vertellen waar je het kan vinden.raydekok schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:31:
[...]
de software is ook anders. en daarbij de huis tuin en keuken gebruiker heeft juist een dicht modem nodig.
jammer dat het ook nog niet bruikbaar is op de zakelijke markt.
wat ik wel mis is dat je in het modem niet kan zien welk nummer er geporteerd is. dus kun je alleen achterhalen door te bellen.
En wat heeft een "modem" met Wifi te maken???
Ja ik snap dat het een alles in 1 apparaat is. Maar ik vind het erg knullig staan als Tweakers zijnde.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
V10JoeyHamers schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:49:
[...]
Je kan wel degelijk zien welk nr er op geporteerd staat hoor? Roep maar welke experiabox je hebt staan en ik kan je zo vertellen waar je het kan vinden.
De FTU/Genexis wordt soms (glasvezel)modem genoemd toch?Tylen schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:53:
Waarom hebben jullie het hier altijd over een "modem" ??? Er gaat toch ethernet in en uit? Dan is het toch een router???
En wat heeft een "modem" met Wifi te maken???
Ja ik snap dat het een alles in 1 apparaat is. Maar ik vind het erg knullig staan als Tweakers zijnde.
Oscar Wilde
Terwijl dat weer feitelijk een mediaconverter (Fiber <> UTP) is.Raven schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:04:
[...]
De FTU/Genexis wordt soms (glasvezel)modem genoemd toch?
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Oscar Wilde
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende:
Sinds kort zit ik bij KPN, Ik heb een ExperiaBox V9 gekregen, waar ik niet tevreden over ben. Nu wil ik deze vervangen voor de ASUS RT-AC66U, vervolgens de configuratie ingesteld zoals hier te zien is:

De VLAN’s als volgt:

Het internet werkt prima, echter de tv niet. De TV decoder blijft ‘hangen’ bij stap 5. Dit scherm blijft veel langer hangen dan de max. aangegeven 10 minuten staan.
Ik heb zelf al wel wat onderzoek gedaan, zo hoorde ik van een kennis dat ik de MTU waarde op 1500 zou moeten zetten, dat kan helaas niet aangezien ik de MTU waarde niet hoger dan 1492 kan zetten.
Heeft mogelijk iemand hier ervaring mee en tips hoe ik ook de tv decoder aan de praat kan krijgen?
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Reggefiber heeft geen verplichting om een verbinding na te meten als deze opnieuw is gepatcht. Dus ik weet niet waarom je dat hier zou zeggen. Als de KPN monteur een geen-licht situatie meldt, dan komt Reggefiber de verbinding zeker wel nameten.JoeyHamers schreef op maandag 20 juli 2015 @ 18:55:
Ik ben werkzaam als technician voor KPN op zowel koper als glas, maar ik zou toch altijd die gratis monteur laten komen. In het ergste geval heb je een monteur die echt alleen installaties doet en nergens geen knollen verstand van heeft, en dan kan je hem met je eigen kennis afbluffen (altijd leuk om te doen vind ik zelf). Met regelmaat komt het namelijk voor dat ReggeFiber na de patch naar Gbit poorten, vertikt om opnieuw de verbinding te meten. Zo kunnen er irritante problemen ontstaan zoals glitches op de iTV. Wat betreft NT's vervangen, dit kan iedereen zelf, en krijg je bij het installatiepakket mee geleverd. Echter zijn er regio's waarbij het NT in zn geheel omgebouwd moet worden en deze ombouwkit niet standaard geleverd wordt. Als laatste dan nog de V10... Tja, geroemd door vele monteurs, maar dit zijn helaas enkel de monteurs die er verder geen snars van weten. Ja de wifi is sterk verbeterd en is voor normale huishoudens zelf heel goed te noemen. Maar nog steeds is het hele modem dichtgeramd en kan je amper iets configureren. De DSL en WAN poorten zijn identiek aan die op de V9.. Kortom is enkel de wifi module wat geupgrade en is het gehele ding voorzien van een ander uiterlijk..
NT's vervangen/plaatsen kan niet iedereen zelf, en KPN zorgt ook nog steeds niet voor een handleiding voor het plaatsen van die NT. Of dat nou op een FXP-100 of een UFTU is. Meerdere malen een kapotte pigtail/connector gezien omdat een klant het zelf deed en even vergeten was de stofkapjes er af te halen... Of te hard doordrukte. Ik noem maar een paar voorbeelden.
Dus blaas iets minder hoog van de toren en kijk ook even naar je eigen werkgever die niet kan beslissen wat ze willen. Doe het zelf, of toch die monteur, of toch iets door elkaar heen,,,?
Haha gevonden. Was ff zoeken. Gewoon verweg onder status en dan voip. Beetje overheen gekeken. Dank voor deze opheldering.
Bedankt voor je reactie.MegaTronics schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:17:
Hier staat een stuk over IPTV bij Xs4All via een RT-AC68U, misschien kun je daar iets mee.
Ik heb dezelfde instellingen inderdaad ook al geprobeerd. De prio bepaling voor het VLAN heb ik in de afbeelding niet staan, maar ook dat geprobeerd, helaas nog steeds geen resultaat. Mogelijk iemand nog andere tips?
Korte versie: Good luck, mij is het niet gelukt met dezelfde apparatuur.DBL schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:10:
Goede avond allen,
Sinds kort zit ik bij KPN, Ik heb een ExperiaBox V9 gekregen, waar ik niet tevreden over ben. Nu wil ik deze vervangen voor de ASUS RT-AC66U, vervolgens de configuratie ingesteld zoals hier te zien is:
[afbeelding]
De VLAN’s als volgt:
[afbeelding]
Het internet werkt prima, echter de tv niet. De TV decoder blijft ‘hangen’ bij stap 5. Dit scherm blijft veel langer hangen dan de max. aangegeven 10 minuten staan.
Ik heb zelf al wel wat onderzoek gedaan, zo hoorde ik van een kennis dat ik de MTU waarde op 1500 zou moeten zetten, dat kan helaas niet aangezien ik de MTU waarde niet hoger dan 1492 kan zetten.
Heeft mogelijk iemand hier ervaring mee en tips hoe ik ook de tv decoder aan de praat kan krijgen?
Lange(re) versie: Ook ik zat met hetzelfde euvel en wou uit meerdere oogpunten alleen mijn RT-AC66U gebruiken. Minder apparaten betekent minder stroom, minder troubleshootpunten bij problemen en ook simpelweg meer eenvoud.
Ik heb bij een collega netwerkspecialist info ingewonnen en daaruit blijkt dat KPN tegenwoordig alle VLANs getrunkt over het netwerk gooit. Voorheen waren het gescheiden poorten, zodat je op de ExperiaBox ook maar twee poorten voor TV kon gebruiken en ook alleen specifiek die twee (ik meen poorten 2 en 3). Tegenwoordig komt IPTV en internet gezamenlijk uit elke poort, waardoor je dus elk apparaat aan elke poort kan hangen. De IPTV kastjes melden zich vanzelf op het juiste VLAN en negeren al het overige verkeer en datzelfde geldt min of meer voor internet (als ik het goed zeg is het internet VLAN het standaard VLAN en wordt zodoende automatisch toegekend, tenzij om een andere gevraagd wordt zoals bij de IPTV kastjes).
Anyway, mijn idee was het om de AC66U in de woonkamer op te hangen, met de kabel getrokken vanuit de meterkast zonder tussenkomst van de ExperiaBox. De verschillende VLAN IDs ingesteld, maar inderdaad: tv blijft het maar niet doen.
Inmiddels heb ik helaas de ExperiaBox nog in de meterkast met in de woonkamer eerst de door KPN geleverde HP switch en dan mijn ASUS router (omdat ik die DHCP uit laat voeren). Zo wordt je dus geforceerd 3 kastjes te gebruiken in plaats van 1. Ik heb het daarom in mijn hoofd zitten om op zoek te gaan naar een dubbele ethernetkabel die ik door de muur kan trekken om zo in ieder geval van de switch af te zijn. We hebben immers alleen in de woonkamer een tv en voor de slaapkamer worden iPad's gebruikt als een van ons tv wil kijken, al komt dit meestal eerder op Netflix aan, maar dat terzijde.
Mocht je toch nog een oplossing vinden, dan hoor ik het graag.
Dit is een quote van de betreffende topic, misschien heb je er iets aan?
PS. Voor 4 tientjes heb je al een managed switch en kan je IPTV al voor de router splitsen, als het echt niet lukt en je wil per sé je ASUS router gebruiken.I have a fiber connection that requires internet through vlan 6 and IPTV through VLAN 4
IPTV is set on LAN 4
so what i did:
1. set the router so that your IPTV works and LAN3 doesn't.
2. Go to Quick internet setup.
3. set the correct internet settings (mine was PPPoE).
4. Check the box "special requirements by ISP".
5. Set the settings the same like you would always do BUT set LAN 3 to VID 1 (yes at the normal IPTV settings asus won't let you set it to VID 1 but here it does)
6. Let it configure itself.
7. when it's finished you should have tv but no internet on lan 3 (like it used to be).
8. log in through telnet.
9. here is the part that you should try because i don't know which is the correct setting for you. The only thing you have to change is "switch_stb_x"
In my case it's switch_stb_x=4. With this setting both my LAN3 and IPTV works. So i think yours has to be switch_stb_x=845 unless it referres to the LAN port than it should be switch_stb_x=4. i think one of the two should work for you.
So that should be:
nvram set switch_stb_x=845
nvram commit
reboot
OR
nvram set switch_stb_x=4
nvram commit
reboot
[ Voor 5% gewijzigd door Lord_Dain op 20-07-2015 21:28 ]
Technicians die in de POP's van ReggeFiber werken, zijn bij ons altijd verplicht alles na te meten. Dit omdat wij verschillende keren (steeds vaker) meemaken dat na het patchen de verbindingen gaat klapperen als een idioot. Vervolgens moet er dan een monteur van KPN komen, dan een technician (ik bijv.) en dan vervolgens moet ReggeFiber er alsnog naar toe. Terwijl als ze dat even doen bij het patchen het een hoop trammelant scheelt. Verder worden de handleidingen inderdaad niet verstrekt, omdat KPN er nog steeds vanuit gaat dat als je het niet snapt, je een installatiemonteur laat komen. Verder ben ik van mening dat ze voortaan alle technicians van KPN ook in de POP's moeten laten werken.Barre73 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:18:
[...]
Reggefiber heeft geen verplichting om een verbinding na te meten als deze opnieuw is gepatcht. Dus ik weet niet waarom je dat hier zou zeggen. Als de KPN monteur een geen-licht situatie meldt, dan komt Reggefiber de verbinding zeker wel nameten.
NT's vervangen/plaatsen kan niet iedereen zelf, en KPN zorgt ook nog steeds niet voor een handleiding voor het plaatsen van die NT. Of dat nou op een FXP-100 of een UFTU is. Meerdere malen een kapotte pigtail/connector gezien omdat een klant het zelf deed en even vergeten was de stofkapjes er af te halen... Of te hard doordrukte. Ik noem maar een paar voorbeelden.
Dus blaas iets minder hoog van de toren en kijk ook even naar je eigen werkgever die niet kan beslissen wat ze willen. Doe het zelf, of toch die monteur, of toch iets door elkaar heen,,,?
It ain't stupid if it works!
Ik heb helaas ruime ervaring opgedaan met de reden waarom KPN techs niet meer in de PoPs aan de ODF kant mogen komen.
En ik ben nog steeds van mening dat je die zaken moet blijven scheiden. Ik denk dat dat niet meer houdbaar is in de huidige eigendomsverhoudingen maar teveel KPN monteurs die in het verleden aan het prutsen zijn geweest met patches hebben ervoor gezorgd dat dat vertrouwen weg was. En dat is niet persoonlijk bedoeld uiteraard want ik ken JoeyHamers niet.
Een glaslijn die 1minuut het wel doet(maar wel maar 20% van de snelheid haalt) en de volgende minuut geen verbinding heeft (glasledje blijft wel branden en je EB blijft verbonden maar je kan geen website bezoeken)...en dat dan elke minuut omwisselt..hoe noem je dat dan?Barre73 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:44:
Glasvezellijnen klapperen niet. Het is geen DSL.
Ik heb helaas ruime ervaring opgedaan met de reden waarom KPN techs niet meer in de PoPs aan de ODF kant mogen komen.
En ik ben nog steeds van mening dat je die zaken moet blijven scheiden. Ik denk dat dat niet meer houdbaar is in de huidige eigendomsverhoudingen maar teveel KPN monteurs die in het verleden aan het prutsen zijn geweest met patches hebben ervoor gezorgd dat dat vertrouwen weg was. En dat is niet persoonlijk bedoeld uiteraard want ik ken JoeyHamers niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Waterlelie op 21-07-2015 00:21 ]
G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR
Je bent er bijna, verander je UDP naar 0 en zet ssh aan.DBL schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:10:
Goede avond allen,
[afbeelding]
De VLAN’s als volgt:
[afbeelding]
Log vervolgens via ssh in en voer het volgende commando uit:
1
| /usr/sbin/robocfg vlan 4 ports "0t 4u" |
Dit zorgt ervoor dat het verkeer over vlan4 untagged is.
Binnen 10 seconden werkt je decoder
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
@ robbinonline, bedankt voor de reactie, ik ga dit vanavond nog is proberen! Zal de resultaten nadien delen!
Ook alle andere opties zal ik gaan proberen. Dank allen!
[ Voor 40% gewijzigd door DBL op 21-07-2015 07:42 ]
Edit: Found it
[ Voor 27% gewijzigd door Tylen op 21-07-2015 08:45 ]
Ik heb nog het oude model hangen, gaat die vlieger dan ook op? Of heb ik dan een ombouw kit nodig? Anders ga ik hem zelf ombouwen, maar ben bang dat dat niet gaat werken zonder kitTylen schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 08:27:
Er stond hier eens een stappenplan hoe je die NT moet los halen en moet vervangen naar het nieuwe 1Gbps model. Heb zitten zoeken maar kan het niet meer vinden. Iemand deze toevallig zo bij de hand?
Edit: Found ithttp://download.xenosite....erxPort%20OCG-218m_V3.pdf
Convoy in "[KPN] Glasvezel"
[ Voor 11% gewijzigd door Convoy op 21-07-2015 09:11 ]
Das jammer, dan wacht ik het rustig af morgenTylen schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:18:
Nee dat gaat niet passen. Maar je kan hem natuurlijk wel gewoon aansluiten. Dan heb je iig al een werkende opstelling. Als de KPN monteur dan komt mag hij hem mooi afmonteren.
Dit is dan voor de Genexis FXP-100 FTU's. Maar er hangen nog veel meer U-FTU's in Nederland waar je van KPN een andere NT voor krijgt. Daar heb ik ook wel ooit een handleidinkje voor gezien maar die kan ik ook even niet meer vinden op het grote internet.Tylen schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 08:27:
Er stond hier eens een stappenplan hoe je die NT moet los halen en moet vervangen naar het nieuwe 1Gbps model. Heb zitten zoeken maar kan het niet meer vinden. Iemand deze toevallig zo bij de hand?
Edit: Found ithttp://download.xenosite....erxPort%20OCG-218m_V3.pdf
Ik heb zelf meerdere malen hier beschreven hoe je die moet plaatsen maar helaas nooit met foto's.
Insteken, even wachten en alles doet het weer.
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Concreet komt het er op neer dat ik hiermee 120€ kan besparen 1 jaar lang. Ongeveer de 'korting' die je bij de meeste providers krijgt als je een nieuwe klant wordt. Op zich best netjes dus. Verhoudt zich nl. naar de 'eerste 3 maanden maar x €' acties.
Het enige alternatief voor ons is KPN, na alle opties filteren, mede omdat IPTV / webtv mogelijk is en beide hebben spotify bij het abbo. In totaal komt KPN netto 50€ goedkoper uit voor het 1e jaar en omdat we via KPN bellen komen we dan evt. ook nog in aanmerking voor combinatiekorting = een gratis pakket (plus, kids of hbo) en voor telefonie dubbele belminuten+data en gratis onderling bellen.
Om heel eerlijk te zijn, we missen nu die extra pakketten niet en veel bellen doen we ook niet (alhoewel mijn vriendin soms ff niet oplet.. lol). Sowieso valt het mij op dat de KPN sim only abbo's en de combinatiekorting een sigaar uit eigen doos lijken belpakketten bij KPN zijn lachwekkend duur. Als voorbeeld, ik betaal nu voor 200min en 1GB 15€ per maand, in het verlengingsvoorstel biedt KPN 100 minuten aan en 1GB voor 20€ per maand.. bij een 2 jarig abbo. Da fuck?

Zit dus te dubben, wel of niet bij XS4all blijven of glas bij KPN? Iemand hier ervaring met dezelfde overstap? Is dit bevallen of tegengevallen?
Duurde bij ons een paar dagen. Maar dat kwam misschien omdat het weekend was. Alles liep vanzelf door. Herstarten van de EB hielp overigens ook.Mint schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 20:23:
Hoe lang duurt het doorgaans voordat je abonnement wordt geactiveerd bij KPN? Ik heb de zaak aangesloten en internet werkte direct, maar op MijnKPN zie ik nog niets staan van een abonnement. Ik wil namelijk de STB activeren maar ik heb mijn abonnementsnummer nog niet, en de servicetool van KPN lijkt er vanavond geen zin in te hebben.
Viel reuze mee. Als je niet alleen voor de internet beleving een glasvezel abonnement hebt, is KPN perfect. Ik vond het een super overstap.... Afdeling planning is allee. Wat eigenwijs... En je moet die monteur gewoon. Laten komen. Voor de rest... De EB v9 is een dichtgetimmerde bak... Maar goed... Werkt allemaal prima... Wifi is een beetje slecht...Lord_Dain schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 20:37:
<knip>
Zit dus te dubben, wel of niet bij XS4all blijven of glas bij KPN? Iemand hier ervaring met dezelfde overstap? Is dit bevallen of tegengevallen?
Survival of the W-est
Inderdaad, EB een keer opnieuw gestart en binnen een half uur had ik het abonnementsnummer binnen.wpuntnl schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:31:
[...]
Duurde bij ons een paar dagen. Maar dat kwam misschien omdat het weekend was. Alles liep vanzelf door. Herstarten van de EB hielp overigens ook.

Het resultaat is weer zeer bedroevend 500/500 verbinding (bedraad cat6). Ben verder niets aan het down of uploaden en heb geen TV van KPN :rolandos582 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 19:02:
Hmm, ik heb ook tot nu toe ook nog geen rare dingen kunnen ontdekken, wellicht gaat het toch om een storing in de wijkcentrale, maar daar heb ik nog geen uitsluitsel over helaas

@rolandos582
Heb jij nog uitslag gehad over de verdeler?
@Baiko hoe gaat het nu bij jou?
Nice, geniet ervan.chaoscontrol schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:52:
De hele vriendelijke monteur is net weg. Alles werkt naar behoren!
[afbeelding]
Er is iets van een onderzoek gaande, dat is het laatste wat ik ervan gehoord heb. Ik ga eens kijken of ik een update heb. Wanneer is de laatste KPN monteur geweest?red1 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:15:
[...]
Het resultaat is weer zeer bedroevend 500/500 verbinding (bedraad cat6). Ben verder niets aan het down of uploaden en heb geen TV van KPN :
[afbeelding]
[afbeelding]
@rolandos582
Heb jij nog uitslag gehad over de verdeler?
@Baiko hoe gaat het nu bij jou?
Dat is vorige maand geweest. Ja ik hoop echt dat daar iets uitkomt, want dit heeft geen zin voor mij.rolandos582 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:26:
Er is iets van een onderzoek gaande, dat is het laatste wat ik ervan gehoord heb. Ik ga eens kijken of ik een update heb. Wanneer is de laatste KPN monteur geweest?
Thnx dat je ernaar wilt kijken weer, dat waardeer ik
G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Niks mis mee
Goedzo jongen.Convoy schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 23:25:
Monteur is hier vanmiddag ook geweest om de NT te plaatsen![]()
[afbeelding]
Niks mis mee

Kan iemand mij vertellen of ik de EB nog moet aansluiten om het abonnementsnummer en pincode voor IPTV te ontvangen? Of wordt dit getriggerd op basis van een actieve PPPoE verbinding?
Waar haal je die verwachting vandaan?Waterlelie schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 23:06:
Je zou/mag toch verwachten dat door qos management het eerder richting de 50/50 gaat??
Er bestaan 1001 manieren en algoritmen om QoS / traffic shaping te doen en om te kijken wat prioriteit krijgt.
Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Tussen 9 en 12 is de contractuele eis van Reggefiber richting aannemer.Tylen schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 08:50:
VOlgens mij moet ik vadaag omgepachted worden. Iemand een idee hoelaat ze dit altijd doen? Of is dit handwerk in de POP en dus geen tijd aan te geven?
bij mij ging die om 11:40 omTylen schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 08:50:
VOlgens mij moet ik vadaag omgepachted worden. Iemand een idee hoelaat ze dit altijd doen? Of is dit handwerk in de POP en dus geen tijd aan te geven?
Ik heb van de week mijn EB aangesloten en ik had direct internet, maar ik kreeg geen abonnementsnummer/pincode. Pas na een herstart van de EB kreeg ik binnen een half uurtje die gegevens. Of dat betekent dat je de EB hiervoor nodig hebt weet ik niet, maar je zou kunnen proberen om je Ubiquiti te herstarten en een uurtje te wachten. Heeft dat geen zin, dan even de EB aansluiten.Stefan© schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 08:24:
Kan iemand mij vertellen of ik de EB nog moet aansluiten om het abonnementsnummer en pincode voor IPTV te ontvangen? Of wordt dit getriggerd op basis van een actieve PPPoE verbinding?
KPN heeft hier ook een servicetool voor, misschien dat dat ook werkt.
Experiabox moet altijd aangesloten worden, daar mee worden de diensten geactiveerd bij kpn.Mint schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:49:
[...]
Ik heb van de week mijn EB aangesloten en ik had direct internet, maar ik kreeg geen abonnementsnummer/pincode. Pas na een herstart van de EB kreeg ik binnen een half uurtje die gegevens. Of dat betekent dat je de EB hiervoor nodig hebt weet ik niet, maar je zou kunnen proberen om je Ubiquiti te herstarten en een uurtje te wachten. Heeft dat geen zin, dan even de EB aansluiten.
Zonder koppeling van de Experiabox ook geen ITV abonnementsnummer & Telefonie.
Kan voor komen dat het Modem een Factory reset nodig heeft
[ Voor 25% gewijzigd door jermain op 23-07-2015 11:00 ]
Fantastische tool:Mint schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:49:
[...]
"Door een technische storing kunnen wij u helaas nu niet verder helpen, probeer het op een later tijdstip nogmaals."
Wilde de tool ook even checken omdat ik sinds een uur mega traag inet heb, kom niet verder dan 3/3 ipv 500/500

[ Voor 15% gewijzigd door Convoy op 23-07-2015 11:25 ]
Daar lijkt het inderdaad wel op. Heel even de EB aangesloten en binnen no-time nummer en pin per sms ontvangen!jermain schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:59:
[...]
Experiabox moet altijd aangesloten worden, daar mee worden de diensten geactiveerd bij kpn.
Zonder koppeling van de Experiabox ook geen ITV abonnementsnummer & Telefonie.
Kan voor komen dat het Modem een Factory reset nodig heeft
Ben nog steeds niet om. Heb net wel gebeld met KPN en het staat wel op vandaag. Dus ik geef ze nog even de tijd (plaats = zeewolde).
Hoop niet dat je het zelfde overkomt al mij vandaag, zit nu al paar uur @ 3/3 ipv 500/500Tylen schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:23:
[...]
Ben nog steeds niet om. Heb net wel gebeld met KPN en het staat wel op vandaag. Dus ik geef ze nog even de tijd (plaats = zeewolde).

Het is gelukt! Nogmaals bedankt.robbinonline schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 00:52:
[...]
Je bent er bijna, verander je UDP naar 0 en zet ssh aan.
Log vervolgens via ssh in en voer het volgende commando uit:
code:
1 /usr/sbin/robocfg vlan 4 ports "0t 4u"
Dit zorgt ervoor dat het verkeer over vlan4 untagged is.
Binnen 10 seconden werkt je decoder
Overigens moest ik UDP wel op 4000 laten staan.
Mogelijk kan iemand mij (ook) hier nog in adviseren:
Momenteel is mijn werkende opstelling zoals onderstaande afbeelding:

Nu heb ik een managed switch (Zyxel GS1900-24E), waarop ik meerdere tv's en andere apparatuur wil aansluiten.
Is het mogelijk om dit werkend te krijgen op 1 switch?
Ik heb al geprobeerd om vanaf mijn ASUS router twee kabels door te lussen naar de switch, een op VLAN6 en 1 op VLAN4.
Heeft iemand een tip of idee hoe ik dit werkend kan krijgen?
Idee is onderstaande situatie te krijgen:

Mochten er nog ideeën zijn hoe ik dit werkend kan krijgen hoor ik het graag.
Hoor graag hoe de overstap verlopen is, eind augustus ga ik ook over van Solcon.Tylen schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:37:
Ik heb nog 100/100 van solcon. Dus opzich kan ik gewoon doorwerken. Maar ik ben niet voor niks thuis aan het werkenKomt u maar met die 500/500
Dan kan je net zo goed de switch na de NT zetten en je router geen vlans laten doen, dat is een stuk simpeler.DBL schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:13:
[...]
Het is gelukt! Nogmaals bedankt.
Nu heb ik een managed switch (Zyxel GS1900-24E), waarop ik meerdere tv's en andere apparatuur wil aansluiten.
Ik heb al geprobeerd om vanaf mijn ASUS router twee kabels door te lussen naar de switch, een op VLAN6 en 1 op VLAN4.
[ Voor 107% gewijzigd door Zenix op 23-07-2015 13:34 ]

[ Voor 96% gewijzigd door Zenix op 23-07-2015 13:33 ]
Het is zeer goed mogelijk om met deze switch volgens de aanwijzigingen van http://netwerkje.com alles werkend te krijgen.DBL schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:13:
[...]
Het is gelukt! Nogmaals bedankt.
[afbeelding]
[afbeelding]
1 aantekening echter, op je switch moet je IGMP snooping aanzetten op je VLAN4!
Ik kom ook van solcon, overstap is goed gegaan, maar sinds vandaag kom ik niet hoger dan 3/3 max ipv 500/500 wat is gisteren met gemak haalde
wat heb je zelf al gedaan? gebeld? EB al gereboot?Convoy schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:42:
[...]
Ik kom ook van solcon, overstap is goed gegaan, maar sinds vandaag kom ik niet hoger dan 3/3 max ipv 500/500 wat is gisteren met gemak haalde
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
NT reboot/ EB reboot/ klanten service gebeld / web care twitter bericht / laptop herstart / eigen server herstart / kabels vervangen. En nog steeds:Bockelaar schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:27:
[...]
wat heb je zelf al gedaan? gebeld? EB al gereboot?
--2015-07-23 14:31:46-- http://download.xs4all.nl/test/100MB.bin
Resolving download.xs4all.nl (download.xs4all.nl)... 194.109.21.66, 2001:888:0:25:194:109:21:66
Connecting to download.xs4all.nl (download.xs4all.nl)|194.109.21.66|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 100000000 (95M) [application/octet-stream]
Saving to: `100MB.bin'
100%[=====================================================================>] 100,000,000 2.21M/s in 43s
Zoals ik al zei, gisteren was het allemaal nog keurig 500/500:

[ Voor 35% gewijzigd door Convoy op 23-07-2015 14:33 ]
Dat zal toch wel goed gaan?Convoy schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:42:
[...]
Ik denk niet dat ik vandaag gepacteerd ga worden.....
juh vast wel, maar beetje tegenvaller ditTylen schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:35:
[...]
Dat zal toch wel goed gaan?
Ik denk niet dat ik vandaag gepacteerd ga worden.....

Het is minder erg dan dat je eerst stelt, je snelheid is nu +/- 17,6 Mbit en niet de 3 Mbit die jij aan gafConvoy schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:30:
[...]
100%[=====================================================================>] 100,000,000 2.21M/s in 43s
Jaja, mooi he, het gaat er iets op vooruit, maar nog steeds bedroevendMegaTronics schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:44:
[...]
Het is minder erg dan dat je eerst stelt, je snelheid is nu +/- 17,6 Mbit en niet de 3 Mbit die jij aan gaf
Dit topic is gesloten.