Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
[ Voor 4% gewijzigd door Tylen op 23-07-2015 19:55 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
[ Voor 175% gewijzigd door Lord_Dain op 23-07-2015 19:58 . Reden: oops ]
[ Voor 76% gewijzigd door Tylen op 23-07-2015 20:02 ]
Nee zo werkt het niet. Reggefiber zet de patch om op de dag die de nieuwe provider opgeeft. Actief of niet.Lord_Dain schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 19:57:
Als de oude ISP nog actief is, dan hebben ze daarom wellicht niet gepatched?
@Tylen. Stuur je pc en Huisnr maar in een DM. Kan ik kijken voor wanneer die patchopdracht was opgegeven.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Kun je ook zien wrm ik opeens speed downgrade heb toevallig?Barre73 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 20:21:
[...]
Nee zo werkt het niet. Reggefiber zet de patch om op de dag die de nieuwe provider opgeeft. Actief of niet.
@Tylen. Stuur je pc en Huisnr maar in een DM. Kan ik kijken voor wanneer die patchopdracht was opgegeven.
DoneBarre73 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 20:21:
[...]
Nee zo werkt het niet. Reggefiber zet de patch om op de dag die de nieuwe provider opgeeft. Actief of niet.
Waarom zet je de managed switch niet voor je router dus meteen achter de NTU? Netwerkje.com is inderdaad de place to be...Heb zelf IGMP snooping niet aanstaan voor VLAN4, nog geen problemen ondervonden, waar zou ik op moeten letten voor eventuele problemen?DBL schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:13:
[...]
Het is gelukt! Nogmaals bedankt.
Overigens moest ik UDP wel op 4000 laten staan.
Mogelijk kan iemand mij (ook) hier nog in adviseren:
Momenteel is mijn werkende opstelling zoals onderstaande afbeelding:
[afbeelding]
Nu heb ik een managed switch (Zyxel GS1900-24E), waarop ik meerdere tv's en andere apparatuur wil aansluiten.
Is het mogelijk om dit werkend te krijgen op 1 switch?
Ik heb al geprobeerd om vanaf mijn ASUS router twee kabels door te lussen naar de switch, een op VLAN6 en 1 op VLAN4.
Heeft iemand een tip of idee hoe ik dit werkend kan krijgen?
Idee is onderstaande situatie te krijgen:
[afbeelding]
Mochten er nog ideeën zijn hoe ik dit werkend kan krijgen hoor ik het graag.
Sorry... Ik zit alleen aan de passieve kant. Niet aan de dienstenkant van operator en providers.Convoy schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 20:25:
[...]
Kun je ook zien wrm ik opeens speed downgrade heb toevallig?
Jij bent stout geweest daaromConvoy schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 20:25:
[...]
Kun je ook zien wrm ik opeens speed downgrade heb toevallig?
Ze hebben mij een weekje verplaatst. In het systeem staat nu 31 Juli ipv 23 Juli. Maakt voor mij niet zo heel veel uit. Als het goed is loopt Solcon door tot 1 a 2 augustus. Maar helaas ben ik de 31ste niet thuisRemCom87 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:44:
Ik ben benieuwd. Woon ook in Zeewolde en wordt vandaag omgepatched. Ben benieuwd of ze het bij mij wel doen
Ik zal het de monteur makkelijk maken en de vlan kabels goed leggen
Naar wat ik begrijp kan ik geen switch achter de NTU zetten aangezien ik een "routed" opstelling heb. Vandaar dat ik de router als eerst geplaatst heb.harrytasker schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 22:35:
[...]
Waarom zet je de managed switch niet voor je router dus meteen achter de NTU? Netwerkje.com is inderdaad de place to be...Heb zelf IGMP snooping niet aanstaan voor VLAN4, nog geen problemen ondervonden, waar zou ik op moeten letten voor eventuele problemen?
Ik ga in ieder geval weer even verder knutselen!
Dus met switch direct aan de NT, VLAN 4 untagged naar settopboxen gooien en VLAN 6 naar je eigen router.
[ Voor 40% gewijzigd door eymey op 24-07-2015 11:29 ]
Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Ik zit al een tijdje bij KPN en heb sinds het begin af aan naar alle tevredenheid een eigen router gebruikt in combinatie met een TP link switch die de VLAN's splitst.
Nu is KPN bezig met het omschakelen naar routed IPTV, dit zou ik ook graag voor elkaar willen krijgen met mijn eigen router.
Als eerst mijn werkende opstelling zonder routed IPTV:
Ik heb een TP-link TL-SG3210 switch. Hierop zit de utp kabel van het glasvezel kastje aangesloten. De switch is geconfigureerd met behulp van netwerkje.com.
Op de switch zit een TP-Link 1043nd router met openwrt aangesloten, de experiabox voor de telefonie en de tv's (deze verlopen niet via de experiabox).
Nu wil ik routed IPTV kan kpn werkend krijgen en heb ik het volgende veranderd aan de opstelling.
De TL-SG3210 switch zit nogsteeds aangesloten aan het glasvezel kastje. Echter i.p.v. de vlan 4, 6 en 7 apart op te splitsen stuurt hij nu 4 en 6 tagged over 1 poort en 7 over een andere poort op de switch.
De switch zit op de wan poort van de router aangesloten en splitst nu vlan 4 en 6 zelf op.
Nu heb ik aan de hand van deze site, https://github.com/machui...sparql/tree/master/config en http://netwerkje.com/routed-iptv, mijn router proberen te configureren voor IPTV. Dit is voor een deel gelukt. Het internet werkt, de dhcp van de IPTV krijgt een ipadres, maar als ik een IPTV kastje op mijn lan aansluit krijg ik geen beeld.
Ik denk zelf dat er iets met de IGMP proxy verkeerd gaat.
Mijn configuratiebestanden van de router en screenshot's zijn te vinden in onderstaande link,
https://www.dropbox.com/s...KJKc6rr3ch2DnURtdaIa?dl=0
Dus dat de switch alleen het internet doorstuurt naar mijn eigen router,
waarna gewoon het tv en telefonie naar de experiabox doorgestuurd worden.
[ Voor 3% gewijzigd door hb96 op 24-07-2015 11:51 ]
Ja, ik gebruik deze ook om de VLAN's te splitsen. Zie ook deze userreview voor meer info: productreview: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E review door jbouwhhb96 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 11:51:
Iemand die weet of deze switch (pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E) overweg kan met VLANS in combinatie met een eigen router voor KPN Glasvezel 100/100?
Dus dat de switch alleen het internet doorstuurt naar mijn eigen router,
waarna gewoon het tv en telefonie naar de experiabox doorgestuurd worden.
Stuur maar door. Kan nu nog kijken voordat ik vanmiddag vakantie hebRemCom87 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:04:
Na ze hebben mij ook niet omgepatched. Barre73, kan jij ook bij mij kijken. Waar neer het bij mij gepland staat?
Dat is dan heel erg mooi. Denk dat ik deze dan ook maar ga aanschaffenStefan© schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:27:
[...]
Ja, ik gebruik deze ook om de VLAN's te splitsen. Zie ook deze userreview voor meer info: productreview: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E review door jbouwh
DoneBarre73 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:32:
[...]
Stuur maar door. Kan nu nog kijken voordat ik vanmiddag vakantie heb
Ik heb deze: pricewatch unsorted: MikroTik RouterBOARD RB260GS - Switch - verwaltet - 1 x 10/100/1000 (PoE) + 4 x 10/100/1000 + 1 x SFP - Desktop - PoE (RB260GS)hb96 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:42:
[...]
Dat is dan heel erg mooi. Denk dat ik deze dan ook maar ga aanschaffen
Wat mag hier dan zo anders aan zijn?
Wat is dan de reden dat jij deze hebt aangeschaft?
Mis wat informatie....
Met de Netgear kan ik op die manier de VLAN's wel opsplitsen...
Die kan je EB ook vervangen.
[ Voor 31% gewijzigd door maomanna op 24-07-2015 15:15 ]
https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116
De Experiabox moet blijven i.v.m. de telefonie wat we hebben.maomanna schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:15:
de MT kan je ook vlans splitsen.
Die kan je EB ook vervangen.
Dat de TV en Telefonie via de Experiabox lopen maakt mij niks uit.
Ik zou dan alleen het internet willen opsplitsen, zodat mijn Asus RT-AC87U dit kan afhandelen.
Daarnaast is de Netgear ook compacter.
Waarom zo'n hekel aan Netgear dan?
zie hier: http://netwerkje.com/telefonie-sip-client
https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116
Dat wist ik, dat was dus inderdaad mijn opzet.maomanna schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:20:
de experiabox kan blijven. Je zet die in een eigen vlan, dan kan telefonie er ook overheen.
zie hier: http://netwerkje.com/telefonie-sip-client
Via de Netgear VLAN 4 + 7 naar Experiabox en VLAN 6 naar Asus.
Telefonie en TV laten afhandelen voor de Experiabox,
waarna het Internet door de Asus RT-AC87U wordt afgehandeld.
Je kan dus ook de TV ontvanger(s) direct op de switch (via VLAN 4) kunnen laten aansluiten,
zodat de Experiabox alleen de telefonie nog maar afhandelt?
VLAN 7 gaat dan naar de Experiabox, VLAN 6 naar de Asus RT-AC87U
[ Voor 14% gewijzigd door hb96 op 24-07-2015 16:25 ]
Je hebt die load toch liever op je EB dan op je eigen router?Lord_Dain schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:16:
Waarom zou je TV laten 'afhandelen' door de XP? Dit voegt niets toe (behalve statistieken / load op je XB). Je kan VLAN 4 ook naar je managed switch afsplitsen en van daaruit naar een andere switch of ontvangers.
Ik heb liever zo min mogelijk apparaten.Barre73 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:31:
[...]
Je hebt die load toch liever op je EB dan op je eigen router?
Dat is wel een overweging. Op mijn eigen switch wordt het verkeer geswitched en doorgegooid. Op de XB worden er ook statistieken e.d. weggeschreven dus kost het performance. Maar inderdaad, als je alleen telefonie doet op de XB, dan kan je hem ook belasten met het iPTV verkeer.Barre73 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:31:
[...]
Je hebt die load toch liever op je EB dan op je eigen router?
Netgear switch is besteld. Morgen gelijk mee spelenhb96 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:25:
Dan heeft de Experiabox ook nog enige functie waarvoor die bedoelt is
Je kan dus ook de TV ontvanger(s) direct op de switch (via VLAN 4) kunnen laten aansluiten,
zodat de Experiabox alleen de telefonie nog maar afhandelt?
VLAN 7 gaat dan naar de Experiabox, VLAN 6 naar de Asus RT-AC87U
De Netgear switch is binnengekomen, via deze handleiding alles werkende gekregen!hb96 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 21:40:
[...]
Netgear switch is besteld. Morgen gelijk mee spelen
Afwachten of mijn verbinding nu wel tot stand blijft...

On-line kan het niet, en telefonisch lukt het ook niet.
(telefonisch)Nee meneer, dat bestaat niet meer.

Staat nog steeds op de site, zelfs de 500/500mb versie. (en voor glasvezel hele vreemde asynchrone pakketten, 20/2, 60/6 en 100/10)
Ik betaal nu €42,33 , en dan is die €45,- voor 2x zo snel internet best wel te doen.
Best wel treurig als ze na 2x doorverbinden maar het advies geven om opnieuw te bestellen (in plaats van aanpassen)
-edit-
Ik MOET kiezen hoe veel televisies ik heb. 0 is geen optie.
-edit2-
Digitenne
Ik heb het nu met 0800-0412 geprobeerd, nu maar een poging met 0800-0404 wagen. Ik wil graag mijn mailadres behouden omdat dat nu gelijk is aan al mijn andere mailadressen, behalve nu met @kpnmail.nl op het eind.
-edit3-
0800-0404 is helemaal hopeloos

-edit4-
Gelukt
[ Voor 28% gewijzigd door Resistor op 26-07-2015 12:09 ]
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Dat is toch wel interssant, want ik zit eigenlijk niet te wachten op IPTV met inferieure kwaliteit.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Ik blijf me dit afvragen, hoe goed is het eigenlijk. Sommige mensen vinden het beter dan Ziggo en anderen vinden het niksRichieB schreef op maandag 27 juli 2015 @ 08:25:
Wacht even, je kan bij KPN ook glasvezel afnemen zonder TV? Even googelen levert mij dit op: http://forum.kpn.com/t5/D...zel-zonder-tv/td-p/235199
Dat is toch wel interssant, want ik zit eigenlijk niet te wachten op IPTV met inferieure kwaliteit.
Ja ik heb ook alleen inet van kpnRichieB schreef op maandag 27 juli 2015 @ 08:25:
Wacht even, je kan bij KPN ook glasvezel afnemen zonder TV? Even googelen levert mij dit op: http://forum.kpn.com/t5/D...zel-zonder-tv/td-p/235199
[ Voor 9% gewijzigd door Convoy op 27-07-2015 09:45 ]
hoe goed het eigenlijk is is een subjectieve vraag. Ikzelf kom van ziggo -> kpn alles in 1 en vindt met name de HD Glas zenders beter. Overigens was bij ons de kwaliteit van ziggo erg goed, totdat de netwerk harmonisatie plaats vond en er blokken, strepen en haperingen optraden op een hoop zenders en ik als antwoord kreeg "het ligt aan uw kabels, zelf oplossen dus". Dat is gelukt: een overstap naar KPN Glas en alles is smooth, snel en stabiel.RobinF schreef op maandag 27 juli 2015 @ 09:27:
[...]
Ik blijf me dit afvragen, hoe goed is het eigenlijk. Sommige mensen vinden het beter dan Ziggo en anderen vinden het niks
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
Hier hetzelfde. Goede TV kwaliteit bij Ziggo tot de herindeling en daarna bagger. Met KPN nog geen problemen gehad.Bockelaar schreef op maandag 27 juli 2015 @ 09:52:
hoe goed het eigenlijk is is een subjectieve vraag. Ikzelf kom van ziggo -> kpn alles in 1 en vindt met name de HD Glas zenders beter. Overigens was bij ons de kwaliteit van ziggo erg goed, totdat de netwerk harmonisatie plaats vond en er blokken, strepen en haperingen optraden op een hoop zenders en ik als antwoord kreeg "het ligt aan uw kabels, zelf oplossen dus". Dat is gelukt: een overstap naar KPN Glas en alles is smooth, snel en stabiel.
RichieB schreef op maandag 27 juli 2015 @ 08:25:
Moet je wel een recente decoder hebben. Voorals nog zit ik nog opgescheept met de Motorola vip1853 ( die het overigens prima doet ) En daarop geen glaskanalen helaas. Wacht al zo lang op de update daarvan.pekanoot schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:15:
Heb je onlangs nog gekeken naar de zogenoemde glaskanalen. Vooroordelen zijn snel gemaakt.
[...]
Nu kan ik wel een andere kopen op marktplaats, maar dat is gewoon heling en daar werk ik niet aan mee. Ook al interesseert het knp schijnbaar niks want ze doen er niks aan.
[ Voor 17% gewijzigd door TheNostra op 27-07-2015 12:29 ]
Je 'huurt' die dingen toch van KPN? Als je Glas hebt zou ik ze gewoon bij KPN omruilen...TheNostra schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:24:
[...]
Moet je wel een recente decoder hebben. Voorals nog zit ik nog opgescheept met de Motorola vip1853 ( die het overigens prima doet ) En daarop geen glaskanalen helaas. Wacht al zo lang op de update daarvan.
Nu kan ik wel een andere kopen op marktplaats, maar dat is gewoon heling en daar werk ik niet aan mee. Ook al interesseert het knp schijnbaar niks want ze doen er niks aan.
dat doen ze in principe niet (tenzij je goede contacten hebt / goede webcare treft). Bij een kapotte krijg je zelfs eenzelfde type met een beetje pech dus dat werkt ook al niet.TheVMaster schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:06:
[...]
Je 'huurt' die dingen toch van KPN? Als je Glas hebt zou ik ze gewoon bij KPN omruilen...
You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law
Ja dat klopt. Maar ze ruilen alleen om als het kapot is. En mijn reden om het om te ruilen zodat ik ook glaskanalen kan kijken was niet genoeg. Want er komt nog een update zodat mijn decoder dat ook kan. Vraag is alleen wanneer.TheVMaster schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:06:
[...]
Je 'huurt' die dingen toch van KPN? Als je Glas hebt zou ik ze gewoon bij KPN omruilen...
Ze zeggen dat al zo lang maar ondertussen gebeurt er niks. Heb het vermoeden dat de decoder het gewoon niet aan kan en ze het toch proberen om het voor elkaar te krijgen.
Want de nieuwere decoders zijn gewoon vele malen beter. En problem solved. Waarom zo moeilijk doen. Ja kost ze extra geld. Maar een tevreden klant kost ook minder geld.
Ik was destijds snel en goed geholpen door de Twitter webcare. Heb stuk voor stuk mijn oude Motorola's 1903omgeruild voor die Arris 2952 boxjes. Had geklaagd dat ik bij een vriend de nieuwe box had gebruikt en deze merkbaar sneller was en ook zuiniger.TheNostra schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:24:
[...]
Moet je wel een recente decoder hebben. Voorals nog zit ik nog opgescheept met de Motorola vip1853 ( die het overigens prima doet ) En daarop geen glaskanalen helaas. Wacht al zo lang op de update daarvan.
Lijkt mij inderdaad toch ook.....als iets neit werkt (je hebt glas, maar kunt de glaskanalen niet bekijken)...tja...dan zou ik ook compatible iptv decoders willen hebbenCFC-Mathijs schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:20:
[...]
Ik was destijds snel en goed geholpen door de Twitter webcare. Heb stuk voor stuk mijn oude Motorola's 1903omgeruild voor die Arris 2952 boxjes. Had geklaagd dat ik bij een vriend de nieuwe box had gebruikt en deze merkbaar sneller was en ook zuiniger.
De 1903 is ook end of life. Dus die ruilen ze zonder problemen om.CFC-Mathijs schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:20:
[...]
Ik was destijds snel en goed geholpen door de Twitter webcare. Heb stuk voor stuk mijn oude Motorola's 1903omgeruild voor die Arris 2952 boxjes. Had geklaagd dat ik bij een vriend de nieuwe box had gebruikt en deze merkbaar sneller was en ook zuiniger.
Wil graag 500Mbit glasvezel afnemen van kpn. Alleen dan wil ik ook mijn experiabox V8 omruilen. Omdat die anders problemen gaat opleveren. Ja officieel kan die de snelheid aan maar dat is gewoon niet waar. Maar ook dat doen ze niet.
Ik denk dat dit ook echt aan jouw houding ligt hoor. Ik heb 2x de 1903 en 1x 1853 omgeruild toen ik van 100mbit glasvezel naar 500mbit glasvezel ging eind 2014. Toen heb ik ook de Experiabox (ZTE H220N omgeruild voor een Arcadyan VGV7519) Hier deden ze totaal niet moeilijk over via de Twitter webcare. Ze waren zelfs erg behulpzaam. Overigens staat die Arcadyan nu niks te doen aangezien ik een Experiabox V10 heb staan thuis.TheNostra schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:28:
[...]
De 1903 is ook end of life. Dus die ruilen ze zonder problemen om.
Wil graag 500Mbit glasvezel afnemen van kpn. Alleen dan wil ik ook mijn experiabox V8 omruilen. Omdat die anders problemen gaat opleveren. Ja officieel kan die de snelheid aan maar dat is gewoon niet waar. Maar ook dat doen ze niet.
Webcare doet al iets meer dan de gewone HD. Maar ook daar is het geluk hebben met wie je treft.CFC-Mathijs schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:32:
[...]
Ik denk dat dit ook echt aan jouw houding ligt hoor. Ik heb 2x de 1903 en 1x 1853 omgeruild toen ik van 100mbit glasvezel naar 500mbit glasvezel ging eind 2014. Toen heb ik ook de Experiabox (ZTE H220N omgeruild voor een Arcadyan VGV7519) Hier deden ze totaal niet moeilijk over via de Twitter webcare. Ze waren zelfs erg behulpzaam. Overigens staat die Arcadyan nu niks te doen aangezien ik een Experiabox V10 heb staan thuis.
Mwa mijn houding was het niet. Ik eis niks ik vraag erom op een normale manier. En dat je ZTE H220N omgeruild werd is ook logisch. Die kan helemaal geen 500 Mbit aan.CFC-Mathijs schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:32:
[...]
Ik denk dat dit ook echt aan jouw houding ligt hoor. Ik heb 2x de 1903 en 1x 1853 omgeruild toen ik van 100mbit glasvezel naar 500mbit glasvezel ging eind 2014. Toen heb ik ook de Experiabox (ZTE H220N omgeruild voor een Arcadyan VGV7519) Hier deden ze totaal niet moeilijk over via de Twitter webcare. Ze waren zelfs erg behulpzaam. Overigens staat die Arcadyan nu niks te doen aangezien ik een Experiabox V10 heb staan thuis.
euhm, ja elke dagpekanoot schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:15:
Heb je onlangs nog gekeken naar de zogenoemde glaskanalen. Vooroordelen zijn snel gemaakt.
[...]
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
Welke problemen? Heb recent nog een v8 netjes 500/500 zien doen zonder moeite.TheNostra schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:28:
[...]
De 1903 is ook end of life. Dus die ruilen ze zonder problemen om.
Ik had deze config. ook werkend, alleen IPTV werkte niet goed.hb96 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 16:21:
[...]
De Netgear switch is binnengekomen, via deze handleiding alles werkende gekregen!
Afwachten of mijn verbinding nu wel tot stand blijft...
Tv kijken ging goed maar uitzending gemist en mijn videotheek werkte niet, heb jij dat wel werkend gekregen?
Download part is idd geen probleem is meer de upload part. Daar heb ik die V8 bij meerdere mensen door het ijs zien gaan. ging meestal maar tot 300Mbit.Convoy schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:04:
[...]
Welke problemen? Heb recent nog een v8 netjes 500/500 zien doen zonder moeite.
Degene die ik heb getest bij andere die 500Mbit hebben gaat mijn V8 door de knieën. En als je googled zijn er meer die daar last van hebben. Nu kan het ook zo zijn dat de desbetreffende V8 aan het overlijden zijn. Geen idee. Maar eigenlijk weet ik het wel. Is er gewoon niet heel geschikt voor.
Kan natuurlijk ook liggen aan andere factoren hoe zwaar gebruik of misbruik ik de V8. Tja zou eigenlijk gewoon moeten doen wat ik wil.
En daarbij de meeste consumenten testen helemaal niks. Die weten alleen ik heb 500Mbit en dat is het.
Maar helpdesk wilde en kon niet garanderen dat ik bij omruil een andere kreeg dan een V8. Standaard krijg je namelijk gewoon dezelfde. Wat men ook zegt of beloofd.
Nu klinkt dit allemaal negatief. Maar ben desondanks toch best tevreden met KPN daar niet van. Heb alleen wel problemen met de apparatuur die ik momenteel van hun in bruikleen heb.
[ Voor 7% gewijzigd door TheNostra op 27-07-2015 14:36 ]
Bij mij gaat het in de ochtend goed, tegenwoordig in de middag begint de verbinding al te klapperen met soms terugkak moment naar de 0mb/sec. Afgelopen zaterdag avond was de verbinding ongeveer ~50Mbit.red1 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:15:
[...]
Het resultaat is weer zeer bedroevend 500/500 verbinding (bedraad cat6). Ben verder niets aan het down of uploaden en heb geen TV van KPN :
[afbeelding]
[afbeelding]
@rolandos582
Heb jij nog uitslag gehad over de verdeler?
@Baiko hoe gaat het nu bij jou?
Inmiddels is de vierde monteur langs geweest en die zegt dat het incident richting het NOC (network operations centre) is gegaan. Inmiddels 1.5 week verder maar helaas nog niks vernomen. Ik ben bang dat we hier nooit gaan uitkomen
Zojuist getest:
Connecting to mirror.nl.leaseweb.net (mirror.nl.leaseweb.net)|94.75.223.121|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 1000000000 (954M) [application/octet-stream]
Saving to: ‘1000mb.bin.1’
1000mb.bin.1 100%[=====================>] 953.67M 25.2MB/s in 45s
2015-07-27 09:17:22 (21.2 MB/s) - ‘1000mb.bin.1’ saved [1000000000/1000000000]
Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB
[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 27-07-2015 15:42 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
xs4all bied ruime gbit snelheden aan, bv:Raven schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:41:
Zo'n wget speedtest zegt helaas niet veel over de maximum snelheid. Eigenlijk zou je wget 2 of 3 keer tegelijk moeten starten en dan naar de totaalsnelheid kijken. Als ik dat doe gaat de wget-snelheidstest op mijn router-pc ineens van ~60MBps naar 110MBps. Dacht eerst een hele tijd dat ie de snelheid gewoon niet aan kon, blijkt de max. snelheid voor 1 downloadverbinding gewoon laag te zijn.
http://download.xs4all.nl/test/1GB.bin
Wut? Lijkt me sterk. De 'meeste consumenten' zullen geen 500 nemen omdat dat te duur voor ze is. Het overgrote deel van de 500 abo houders zal toch echt wel een speedtest draaien en richting het geek spectrum zitten..TheNostra schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:26:
[...]
En daarbij de meeste consumenten testen helemaal niks. Die weten alleen ik heb 500Mbit en dat is het.
Die komt hier niet boven de 40MBps, gem. 27MBps.Convoy schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:44:
[...]
xs4all bied ruime gbit snelheden aan, bv:
http://download.xs4all.nl/test/1GB.bin
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Mocht het toch niet lukken trek dan gewoon de stekker er uit en bel dat ie het niet meer doet, moet je wel aangeven dat ze geen motorola meer sturen.
Er zijn genoeg mensen die dat wel hebben alleen omdat het kan. Die 17,50 extra per maand boeit ze niet.Lord_Dain schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:47:
[...]
Wut? Lijkt me sterk. De 'meeste consumenten' zullen geen 500 nemen omdat dat te duur voor ze is. Het overgrote deel van de 500 abo houders zal toch echt wel een speedtest draaien en richting het geek spectrum zitten..
En 17,50 extra per maand is feitelijk ook niks. Eten ze niet minder om en zo zijn er vele. Ik heb het ook niet echt nodig maar why not.
Hoewel ik wel familie leden heb die foto's van mijn server afhalen en blij zijn met de snelheid ervan. En dat wereldwijd. Ons DNA is wereldwijd vertegenwoordig haha.
De v8 komt qua upload niet boven de 300 Mbit uit. Ik had eerst een V9, deze had issues met TV (elke 10 min stond het beeld stil), de v8 had issues met de upload...nu een v10 en alles is 100% goedTheNostra schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:26:
[...]
Download part is idd geen probleem is meer de upload part. Daar heb ik die V8 bij meerdere mensen door het ijs zien gaan. ging meestal maar tot 300Mbit.
Degene die ik heb getest bij andere die 500Mbit hebben gaat mijn V8 door de knieën. En als je googled zijn er meer die daar last van hebben. Nu kan het ook zo zijn dat de desbetreffende V8 aan het overlijden zijn. Geen idee. Maar eigenlijk weet ik het wel. Is er gewoon niet heel geschikt voor.
Kan natuurlijk ook liggen aan andere factoren hoe zwaar gebruik of misbruik ik de V8. Tja zou eigenlijk gewoon moeten doen wat ik wil.
Maar helpdesk wilde en kon niet garanderen dat ik bij omruil een andere kreeg dan een V8. Standaard krijg je namelijk gewoon dezelfde. Wat men ook zegt of beloofd.
Nu klinkt dit allemaal negatief. Maar ben desondanks toch best tevreden met KPN daar niet van. Heb alleen wel problemen met de apparatuur die ik momenteel van hun in bruikleen heb.
Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB
Nope. Gemiddelde internet snelheid NL in Q1 2015 is 'maar' 15,3Mbps.TheNostra schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:04:
[...]
Er zijn genoeg mensen die dat wel hebben alleen omdat het kan. Die 17,50 extra per maand boeit ze niet.
http://www4.akamai.com/dl/soti/q1-15-soti-infographic.pdf
Van usenet haal ik met regelmaat wel 55MByte/sec, maar met die 1GB test bestanden haal ik maar 20MByte/sec gemiddeld.Baiko schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:22:
Ik heb een V10, ook al draai ik 10x 1GB.bins van verschillende bronnen de 500mbit wordt niet gehaald (lees: behalve in de ochtend, dan heb ik nergens last van).
Zal dit vanavond even proberen, eerlijk gezegd nog niet gedaanErpeet schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:08:
[...]
Ik had deze config. ook werkend, alleen IPTV werkte niet goed.
Tv kijken ging goed maar uitzending gemist en mijn videotheek werkte niet, heb jij dat wel werkend gekregen?
Goed misschien had ik moeten zeggen in bepaalde gebieden. Degene die ik ken. En dat zijn voor 95% ook gewoon nitwitz qua knowhow op dit gebied.Lord_Dain schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:36:
[...]
Nope. Gemiddelde internet snelheid NL in Q1 2015 is 'maar' 15,3Mbps.
http://www4.akamai.com/dl/soti/q1-15-soti-infographic.pdf
En daarbij dat is een gemid wat je noemt dus er zijn steden dorpen waar het gemid vele malen hoger ligt.
Zelfs 10Gbit true soort van test wel buiten Nederland trouwens. Maar het kan. Ga je als consument niks aan hebben ( voor nu dan ) puur omdat je pc er compleet van gaat flippen. Hoewel je modem of whatever er eerder van over de zeik gaat.
Moet er wel bij zeggen dat degene die ik ken met 10Gbit. wetenschappers zijn maar dat mag de pret niet drukken. Ja dat kan tot in hun huis qua snelheid.
Het is alleen nog niet voor normale consumenten prijzen beschikbaar. Maar dat het kan easy zolang je glas tot je huis hebt. En de rest dat ook aan kan.
[ Voor 17% gewijzigd door TheNostra op 27-07-2015 17:58 ]
Dat bij die v9 het beeld elke 10min stilstond kwam door een router of wfi AP ergens in je netwerk, die in dezelfde range als je experia-box IP adresssen aan het uitdelen was.TheVMaster schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:16:
[...]
De v8 komt qua upload niet boven de 300 Mbit uit. Ik had eerst een V9, deze had issues met TV (elke 10 min stond het beeld stil), de v8 had issues met de upload...nu een v10 en alles is 100% goed
[ Voor 8% gewijzigd door Waterlelie op 27-07-2015 19:11 ]
G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR
Dat is onwaarschijnlijk, aangezien mijn AP's hele andere ranges gebruiken en alles vanaf de EB een firewall in gingWaterlelie schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:55:
[...]
Dat bij die v9 het beeld elke 10min stilstond kwam door een router of wfi AP ergens in je netwerk, die in dezelfde range als je experia-box IP adresssen aan het uitdelen was.
Ik weet niet of het met IP adressen te maken had, maar wel met extra routers inderdaad. Als je een router in bridge modus zet, of een een accesspoint koopt en DHCP uitzet is er geen probleem.Waterlelie schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:55:
[...]
Dat bij die v9 het beeld elke 10min stilstond kwam door een router of wfi AP ergens in je netwerk, die in dezelfde range als je experia-box IP adresssen aan het uitdelen was.
Een programma van eerder vanavond terug gekeken zonder enkel probleem.Erpeet schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:08:
[...]
Ik had deze config. ook werkend, alleen IPTV werkte niet goed.
Videotheek doen we niet aan, dus dit niet kunnen testen...
Succes!
Ok, dat zou kunnen.TheVMaster schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:28:
[...]
Dat is onwaarschijnlijk, aangezien mijn AP's hele andere ranges gebruiken en alles vanaf de EB een firewall in ging
Ik weet zeker dat als je de AP's eruit haalt dat hyet dan wel goed gaat.
Dan gaat er iig iets niet goed in de AP's..
G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

red1 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 18:51:
Het wordt steeds minder geloof ik (500Mbit verbinding):
[afbeelding]

Hier was het vanmiddag rond 15:00 al rond de 6mb/sec.
Speedtest van meerdere 1000MB.bin files nu net op een Samsung 840 SSD:
YouTube: kpn speedtest 2
Speedtest van drie maanden geleden op mijn linux server vanaf verschillende bronnen (6x1TB in RAID5):
YouTube: KPN 500mbit Linux Speedtest
Upload is altijd goed geweest.
Edit:
20:30:

[ Voor 7% gewijzigd door Baiko op 29-07-2015 20:31 ]
edit: en mb/sec bestaat niet
[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 29-07-2015 19:27 ]
Oscar Wilde
Zou maar zo kunnen, maar dit heb ik al maanden (alleen in de namiddag/avond). Er is ook al 3x geconstateerd door een monteur dat de snelheid niet gehaald wordt (heb bewust de afspraken in de avond laten plannen).Raven schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:26:
Het zou mij niet verbazen als een en ander beetje overbelast is door het vele W10-verkeer
Klantenservice laat monteur inplannen, monteur constateert probleem, maar vervolgens hoor je niks meer. Bij de tweede monteur was het zelfs zo extreem dat ik de volgende dag al een SMS kreeg van KPN dat het probleem verholpen zou zijn.
Red1 en ik wonen beide in Deventer en hebben hetzelfde probleem.
[ Voor 49% gewijzigd door Baiko op 29-07-2015 19:39 ]
Oscar Wilde
Het is heel raar, ik snap er niks van. De monteur moet gewoon even RF aansturen. Dan kan die eens gaan kijken waar het mis gaat. Want het moet gewoon ergens mis gaan.Baiko schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:29:
[...]
Zou maar zo kunnen, maar dit heb ik al maanden (alleen in de namiddag/avond). Er is ook al 3x geconstateerd door een monteur dat de snelheid niet gehaald wordt (heb bewust de afspraken in de avond laten plannen).
Klantenservice laat monteur inplannen, monteur constateert probleem, maar vervolgens hoor je niks meer. Bij de tweede monteur was het zelfs zo extreem dat ik de volgende dag al een SMS kreeg van KPN dat het probleem verholpen zou zijn.
Ik snap er ook niks meer van haharolandos582 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:43:
[...]
Het is heel raar, ik snap er niks van. De monteur moet gewoon even RF aansturen. Dan kan die eens gaan kijken waar het mis gaat. Want het moet gewoon ergens mis gaan.
me 3, maar gelukkig komen we er wel. Kost allemaal wat tijd, maar uiteindelijk komt er een oplossing.
Sorry, maar zeker als er wordt aangegeven dat meerdere klanten in hetzelfde gebied er last van hebben, dan vind ik het heel vreemd dat je dan naar RF wijst.rolandos582 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:43:
[...]
Het is heel raar, ik snap er niks van. De monteur moet gewoon even RF aansturen. Dan kan die eens gaan kijken waar het mis gaat. Want het moet gewoon ergens mis gaan.
Die hebben namelijk helemaal niets met de snelheden van het KPN netwerk of KPN-apparatuur van doen. Die beheren alleen de fysieke vezels.
Het zou nog iets met een te hoge demping te maken kunnen hebben, maar het is wel vreemd dat dat dan zo tijdstip-afhankelijk wisselt en je zou dan ook eerder een complete "hij doet het wel" of een complete "hij doet het niet" verwachten.
Dit lijkt gewoon veel meer op een ordinair effect van "overboeking" (ja, ook ADSL en glas hebben daar last van). Dus misschien moet KPN eens overwegen of ze in dergelijke gebieden niet wat aan de capaciteit van hun backhaul kunnen doen

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Muahh, dat was voordat ik mijn andere onderzoek was afgerond. Maar inmiddels is dat allemaal opgelost. Op dit moment word de capaciteit onderzocht. En daar is het wachten nu op.eymey schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:48:
[...]
Sorry, maar zeker als er wordt aangegeven dat meerdere klanten in hetzelfde gebied er last van hebben, dan vind ik het heel vreemd dat je dan naar RF wijst.
Die hebben namelijk helemaal niets met de snelheden van het KPN netwerk of KPN-apparatuur van doen. Die beheren alleen de fysieke vezels.
Het zou nog iets met een te hoge demping te maken kunnen hebben, maar het is wel vreemd dat dat dan zo tijdstip-afhankelijk wisselt en je zou dan ook eerder een complete "hij doet het wel" of een complete "hij doet het niet" verwachten.
Dit lijkt gewoon veel meer op een ordinair effect van "overboeking" (ja, ook ADSL en glas hebben daar last van). Dus misschien moet KPN eens overwegen of ze in dergelijke gebieden niet wat aan de capaciteit van hun backhaul kunnen doen. Of iets dergelijks.
It ain't stupid if it works!
Zoals voorspeld in de ochtend wel 500MbitConnecting to download.xs4all.nl (download.xs4all.nl)|194.109.21.66|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 1000000000 (954M) [application/octet-stream]
Saving to: ‘1GB.bin’
1GB.bin 100%[=====================>] 953.67M 60.5MB/s in 16s
2015-07-30 02:35:50 (60.1 MB/s) - ‘1GB.bin’ saved [1000000000/1000000000]
Ik vroeg me af of de levering van het KPN Glasvezel pakket inderdaad 17 werkdagen is?
[ Voor 5% gewijzigd door Gert Pronk op 30-07-2015 12:10 ]
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
BigEagle schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:39:
Ik wacht nog even totdat BBC2 in HD wordt uitgezonden bij KPN glasvezel. Dan is het voor mij ook 'tot ziens Ziggo'.
Woon ook in Deventer en zit op 500mbit, maar ervaar deze drops niet, altijd strak 500/500. Zowel overdag als in de avond.Baiko schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:29:
[...]
Zou maar zo kunnen, maar dit heb ik al maanden (alleen in de namiddag/avond). Er is ook al 3x geconstateerd door een monteur dat de snelheid niet gehaald wordt (heb bewust de afspraken in de avond laten plannen).
[ Voor 3% gewijzigd door Arn0uDz op 30-07-2015 19:15 ]
Als ik dit overzichtje moet geloven is er nog geen HD variant van BBC2 beschikbaar.
Klopt, BBC2HD komt later dit jaar. Zie bijv. http://derotsmedia.com/20...t-met-sbs9-hd-en-bbc2-hd/ .TMPJ schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:44:
[...]
Als ik dit overzichtje moet geloven is er nog geen HD variant van BBC2 beschikbaar.
Dit topic is gesloten.