[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 101 Laatste
Acties:
  • 903.101 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 14:28
[b]hb96 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:10
Bestaat er geen mogelijkheid om deze te bemachtigen, want ben de ExperiaBox V8 wel zat...
Ik snap je wel hoor, maar nee het is niet mogelijk hem eerder te krijgen. Tenzij je gelukt hebt en in pilot 1 of 2 word ingedeeld. Misschien is een V9 nog een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb96
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
rolandos582 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 18:02:
[...]

Ik snap je wel hoor, maar nee het is niet mogelijk hem eerder te krijgen. Tenzij je gelukt hebt en in pilot 1 of 2 word ingedeeld. Misschien is een V9 nog een optie?
Vooral de WiFi is een probleem, houdt het niet vol met 5-6 apparaten...
We wachten gewoon af tot we de ExperiaBox V10 in ontvangst mogen nemen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
hb96 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 20:39:
[...]

Vooral de WiFi is een probleem, houdt het niet vol met 5-6 apparaten...
We wachten gewoon af tot we de ExperiaBox V10 in ontvangst mogen nemen :9~
Tja, ik begrijp je frustratie daarin wel. De V8 is nou niet wat je zegt een topper als het gaat om WiFi. De V10 staat nog altijd gepland voor April 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 07:44

Pogostokje

* twiet *

Echt? Jammer maar ook kenmerkend dat ze toch weer 6 jaar terug gaan in de tijd door dit weg te laten. Ze begrijpen hun eigen dienstenpakket niet.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubergaga
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-02-2021
Ik heb nu een gigabit H368N wat op zich prima werkt maar ik ben heel erg aan het zoeken in die @#$$% software hoe ik een DMZ gedeelte kan aanmaken. Ik wil namelijk dat mensen een deel van mijn breedband kunnen gebruiken (in de wachtkamer ) en dit kon vroeger heel makkelijk op mijn oude WRT54GL.
Iemand enig idee ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-04 15:37
Iemand bekend of de iTV KPN app niet werkt op jailbroken ios?

Mijn iphone (jailbroken ) altijd de melding "dienst tijdelijk niet beschikbaar". Ff install op normale iphone en werkt live tv wel meteen via iTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Pogostokje schreef op zondag 04 januari 2015 @ 11:35:
[...]

Echt? Jammer maar ook kenmerkend dat ze toch weer 6 jaar terug gaan in de tijd door dit weg te laten. Ze begrijpen hun eigen dienstenpakket niet.
Tja niet zoveel behoefte aan blijkbaar. Waarvoor gebruik je dit dan?
trekker22 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 19:39:

Mijn iphone (jailbroken ) altijd de melding "dienst tijdelijk niet beschikbaar". Ff install op normale iphone en werkt live tv wel meteen via iTV
Hmmm, is dit allang? En heeft altijd goed gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

rolandos582 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 22:03:
[...]
Tja niet zoveel behoefte aan blijkbaar. Waarvoor gebruik je dit dan?
Om voip-telefoons en softphone applicaties te gebruiken in huis.

KPN bood "vroeger" analoge lijnen en later ook ISDN lijnen aan. Nu wordt ISDN2 al langere tijd ontmoedigd, ook als je momenteel een analoge lijn wilt krijg je wanneer het even kan een VOIP verbinding. KPN verstopt dit achter een experiabox waarop dan de traditionele analoge telefoons kunnen worden aangesloten.
De markt buiten KPN gaat echter ook door en er zijn prima VOIP/SIP toestellen te verkrijgen van bekende merken en ook applicaties op PC en smartphones kun je overal vinden. Die bieden vaak wat extra mogelijkheden binnen de ruimte die SIP daar voor biedt bovenop analoge lijnen. Dat is een ontwikkeling die in de zakelijke markt al dominant is en zich nu een weg begint te banen naar de particuliere markt.

Maar KPN wil dat niet lijkt. Ze willen de SIP login gegevens niet vrijgeven aan klanten zodat je niet zelf je telefoon kunt aansluiten. Deze gegevens verstoppen ze voor je in de experiabox. Het enige alternatief was om de experiabox daarom als een soort huiscentrale te gebruiken voor je SIP telefoons ... maar dan moet deze wel een SIP server hebben. En ook die laten ze nu opeens achterwege, begrijp ik, in het nieuwe model. Daarmee forceren ze, anno 2015, hun klanten om analoge telefoons te gebruiken met techniek van begin vorige eeuw terwijl ze zelf eigenlijk het liefst iedereen op het VOIP platform willen brengen. :O

Ik geloof zonder meer dat er niet heel veel vraag naar is, veel mensen gebruiken hun huisaansluiting zelfs niet eens meer en nemen het alleen af omdat het nou eenmaal in het goedkope totaalpakket zit. Toch is het jammer als je vooruitgang kwijtraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:15
Helemaal mee eens. Het is en blijft belachelijk dat de klok tegenwoordig "voip" en "digitaal" slaat, terwijl 'we' nog massaal onze huistelefoons analoog aan de door de provider geleverde modem moeten hangen 8)7

Geldt overigens niet alleen voor KPN, ook voor Ziggo, UPC, ITNS providers (Telfort, FiberNL, etc.), etc.

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 05-01-2015 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Pogostokje schreef op zondag 04 januari 2015 @ 23:09:
[...]

Om voip-telefoons en softphone applicaties te gebruiken in huis.

KPN bood "vroeger" analoge lijnen en later ook ISDN lijnen aan. Nu wordt ISDN2 al langere tijd ontmoedigd, ook als je momenteel een analoge lijn wilt krijg je wanneer het even kan een VOIP verbinding. KPN verstopt dit achter een experiabox waarop dan de traditionele analoge telefoons kunnen worden aangesloten.
De markt buiten KPN gaat echter ook door en er zijn prima VOIP/SIP toestellen te verkrijgen van bekende merken en ook applicaties op PC en smartphones kun je overal vinden. Die bieden vaak wat extra mogelijkheden binnen de ruimte die SIP daar voor biedt bovenop analoge lijnen. Dat is een ontwikkeling die in de zakelijke markt al dominant is en zich nu een weg begint te banen naar de particuliere markt.

Maar KPN wil dat niet lijkt. Ze willen de SIP login gegevens niet vrijgeven aan klanten zodat je niet zelf je telefoon kunt aansluiten. Deze gegevens verstoppen ze voor je in de experiabox. Het enige alternatief was om de experiabox daarom als een soort huiscentrale te gebruiken voor je SIP telefoons ... maar dan moet deze wel een SIP server hebben. En ook die laten ze nu opeens achterwege, begrijp ik, in het nieuwe model. Daarmee forceren ze, anno 2015, hun klanten om analoge telefoons te gebruiken met techniek van begin vorige eeuw terwijl ze zelf eigenlijk het liefst iedereen op het VOIP platform willen brengen. :O

Ik geloof zonder meer dat er niet heel veel vraag naar is, veel mensen gebruiken hun huisaansluiting zelfs niet eens meer en nemen het alleen af omdat het nou eenmaal in het goedkope totaalpakket zit. Toch is het jammer als je vooruitgang kwijtraakt.
Hmm ja ik begrijp hem. Veel mensen maken daar inderdaad geen gebruik van. Ook omdat ze het liefst iedereen het zo makkelijk willen maken. Ik zie een oma van 80 geen moeilijke apparatuur installeren, laat staan als er problemen, ontstaan ze op te lossen.

Maar in praktijk is alles toch al VOIP. Of zie ik dit nu verkeerd? Alles gaat over de data heen, waardoor het dus digitaal/via internet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapanui
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-10-2024
Zo te zien is Telfort de 1e aanbieder die het 200/200 product gaat aanbieden. Het is als optie beschikbaar op de website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-04 20:29
rolandos582 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 00:30:
[...]

Hmm ja ik begrijp hem. Veel mensen maken daar inderdaad geen gebruik van. Ook omdat ze het liefst iedereen het zo makkelijk willen maken. Ik zie een oma van 80 geen moeilijke apparatuur installeren, laat staan als er problemen, ontstaan ze op te lossen.

Maar in praktijk is alles toch al VOIP. Of zie ik dit nu verkeerd? Alles gaat over de data heen, waardoor het dus digitaal/via internet is.
Ja is gewoon voip(en dus digitaal), alleen vanaf modem naar je telefoon is analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

rolandos582 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 00:30:
Moeilijk is natuurlijk heel erg subjectief en de doelgroep van KPN is niet de leeftijdscategorie 80-jarige-omaatjes. Je maak nu dezelfde fout als KPN door aan te nemen dat iets wat 'nieuw' is wel te ingewikkeld zal zijn en waar geen vraag naar is. ;) Soms moet je ook gewoon dingen doen om niet achter te raken. Het zou toch belachelijk zijn als er straks een kabelaanbieder op achterhaalde koperkabels bijvoorbeeld eerder IPv6 aan gaat bieden aan alle klanten (ook de omaatjes) dan onze 'high-tech' glasvezel aanbieder? :z
Het core netwerk buitenhuis vast wel. Maar niet in je eigen huis, daar gaat het nu om. KPN heeft internet en TV via kabels en WiFi door je hele huis, maar voor je telefoon mag je straks weer een aparte kabel trekken ergens naar een basisstation om met technieken van meer dan een eeuw oud te gaan bellen. :F
Vooruitstrevend hoor, die glasvezel. Haha. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:05

TheVMaster

Moderator WOS
rolandos582 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 22:06:
[...]

Nope, gebeurd random. Wachten tot april is je enige optie :+
Maar het klinkt inderdaad veel belovend. De reacties tot op heden lijken goed. Vooral het WiFi signaal is flink verbeterd. Maarja met 6 antenne's mag dat ook wel.
Ben ik blij dat ik pas na april wordt aangesloten op KPN Glasvezel :+ Krijgen alle nieuwe klanten vanaf april/mei gewoon de Experiabox 10?
Pogostokje schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:41:
[...]

Moeilijk is natuurlijk heel erg subjectief en de doelgroep van KPN is niet de leeftijdscategorie 80-jarige-omaatjes. Je maak nu dezelfde fout als KPN door aan te nemen dat iets wat 'nieuw' is wel te ingewikkeld zal zijn en waar geen vraag naar is. ;) Soms moet je ook gewoon dingen doen om niet achter te raken. Het zou toch belachelijk zijn als er straks een kabelaanbieder op achterhaalde koperkabels bijvoorbeeld eerder IPv6 aan gaat bieden aan alle klanten (ook de omaatjes) dan onze 'high-tech' glasvezel aanbieder? :z

[...]

Het core netwerk buitenhuis vast wel. Maar niet in je eigen huis, daar gaat het nu om. KPN heeft internet en TV via kabels en WiFi door je hele huis, maar voor je telefoon mag je straks weer een aparte kabel trekken ergens naar een basisstation om met technieken van meer dan een eeuw oud te gaan bellen. :F
Vooruitstrevend hoor, die glasvezel. Haha. :P
Niet te begrijpen inderdaad. Gelukkig heb ik een Gigaset N300IP (zowel PSTN als VOIP in één behuizing), dus mocht KPN over een tijdje te besluiten om toch weer iets met VOIP mogelijk te maken....dan ben ik er klaar voor :+

[ Voor 55% gewijzigd door TheVMaster op 05-01-2015 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04:37
Ik zie nu net op de KPN pers pagina dat Telfort vanaf nu 200 mbit aanbied, hopelijk volgt de rest snel!
http://corporate.kpn.com/...ere-internet-snelheid.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
TheVMaster schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:01:
[...]

Ben ik blij dat ik pas na april wordt aangesloten op KPN Glasvezel :+ Krijgen alle nieuwe klanten vanaf april/mei gewoon de Experiabox 10?
Over het algemeen wel ja, maar het kan zijn dat je een V8/V9 ivb weinig voorraad. Mocht je inderdaad een oudere box krijgen zou ik even contact opnemen met ons om te kijken of we een V10 kunnen sturen.
jopie schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:09:
Ik zie nu net op de KPN pers pagina dat Telfort vanaf nu 200 mbit aanbied, hopelijk volgt de rest snel!
http://corporate.kpn.com/...ere-internet-snelheid.htm
We zullen het zien, ik heb er iig nog niks over gehoord. Maar er is wel al een tijdje vraag naar. Mensen willen graag wat tussen 100 & 500. Dan zou 200 wel beter zijn.
100 > €5
200 > €12,50
500 > €17.50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-04 20:10
TheVMaster schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:01:
[...]

Dat zegt helaas niks. In mijn omgeving zijn laatst veel mensen lid geworden van KPN glasvezel en die hebben zonder uitzondering de V8 van KPN gekregen.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
De v9 is er net altijd, soms v8 dan weer v9. kan gebeuren.

[ Voor 52% gewijzigd door rhos op 29-01-2015 18:00 ]

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-04 11:47
raydekok schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:42:
De v9 is al geruime tijd niet meer op voorraad.
Ik heb hem toch 3 weken geleden binnen gekregen...
Morgen de grote overstap van Tweak naar KPN, ben benieuwd.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik stap over een week pas eindelijk over. Ik heb de V8 en heb dus de mogelijkheid voor Bridge Mode 8) . In principe maakt het voor mij niet uit of het de v8, v9 of v10 is. Ik gooi toch een managed switch ertussen met een monster router erachter (Asus 87U) die het router werk perfect over gaat nemen en dus niet een flut ding die me internet gaat beheren _/-\o_ . De Experiabox gaat op vakantie en moet soms terug komen als er iemand moet bellen 8)7 maar thats it haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
rsvmark schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:02:
[...]

jou bestelling is ruim 6 weken ooud en toen waren ze er nog.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrandALARM
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:15
Morgen ook de overstap naar KPN. Eind novermber toch de V8 gekregen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-04 20:10
raydekok schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:44:
[...]

jou bestelling is ruim 6 weken ooud en toen waren ze er nog.
Zegt ook niks. Mijn bestelling is 8 weken oud en ook hier is een V8 afgeleverd. Of is er is complete willekeur in wat je krijgt, of ze rollen in bepaalde regio's consequent dezelfde modems uit, of bovenstaande persoon heeft gewoon 'geluk' gehad.

Ik heb tot nu toe niks te klagen over de V8. Alles werkt snel en stabiel en het WiFi signaal is prima. Trucs zoals bridging of een FRITZ!BOX achter de V8 ga ik niet doen omdat we ook telefonie hebben en ik dus een extra stroomvreter in de meterkast heb hangen.

Zodra echter KPN een keertje de SIP gegevens vrij geeft (Waarom ook niet ?!) gaat de V8 wel de doos in en hang ik de FRITZ!BOX weer op. Ik mis de DECT centrale in de FRITZ! stiekem wel een beetje.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-04 13:12
Als je echt handig bent met (E)JTAG en de serial console, zijn de SIP-gegevens wel uit het modem te vissen. Vooral onze duitse buren zijn hier erg goed in geworden. Ik gebruik zelf de vaste lijn totaal niet meer, dus mij maakt het niet uit.

[ Voor 0% gewijzigd door sl1000 op 05-01-2015 23:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrandALARM
Iemand een idee hoe ik telefonie voor elkaar ga krijgen met de v8? ik heb in het huis de telefonie bedrading vervangen door utp. Of kan ik een ATA of een Gigaset N300A IP gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertre
  • Laatst online: 23:11
trekker22 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 19:39:

Die mogelijkheid zit erin ja, de Horizon app van UPC werkt ook niet op een jailbroken device.
Echter kun je dit gemakkelijk omzeilen met de Cydia tweak xCon, het proberen waard dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:53
MatthijsE schreef op maandag 05 januari 2015 @ 23:08:
Iemand een idee hoe ik telefonie voor elkaar ga krijgen met de v8? ik heb in het huis de telefonie bedrading vervangen door utp. Of kan ik een ATA of een Gigaset N300A IP gebruiken?
Je kan toch ook gewoon de analoge toestellen aansluiten via UTP. Gewoon RJ-11 naar RJ- 45.

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Laatst online: 20-04 12:10
Hoop dat iemand kan helpen, zit met een raar probleem:

Volgens netwerkje.com heb ik de de VLAN's van mn TP SG3210 ingesteld (methode 1) en daarna in mn router (DLink DIR-645) de PPPoE settings ingesteld. loginnaam: mac@internet en ww: kpn

Ik kan geen fatsoenlijke website bezoeken, maar heb wel internet. DNS etc klopt.
Heb wachtwoorden: "welkom1" en "kpn" ook geprobeerd, zelfde resultaat.

Heb ook gewoon TV, de VLAN 4 wordt ook goed doorgestuurd.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdster
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-04 18:52
Waarschijnlijk iets met PPPoE MTU 1492 en Path MTU wat niet goed gaat. Kijk eens of de D-Link TCP MSS clamping ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Laatst online: 27-04 15:37
robbertre schreef op maandag 05 januari 2015 @ 23:54:
[...]

Die mogelijkheid zit erin ja, de Horizon app van UPC werkt ook niet op een jailbroken device.
Echter kun je dit gemakkelijk omzeilen met de Cydia tweak xCon, het proberen waard dus!
inderdaad was dit de oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
mvdster schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 08:12:
Waarschijnlijk iets met PPPoE MTU 1492 en Path MTU wat niet goed gaat. Kijk eens of de D-Link TCP MSS clamping ondersteund.
MTU staat op 1492, verder heb ik geen optie om Path MTU te zien. Heb ook geen TCP clamping optie :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrandALARM
janbal schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 00:44:
[...]

Je kan toch ook gewoon de analoge toestellen aansluiten via UTP. Gewoon RJ-11 naar RJ- 45.
Bedankt, had nog nooit deze stekkers gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
je kan ook gewoon een rj11 in een rj45 connector steken werkt ook prima.

dus v8 tel poort rj11 connector en dan via utp kabel naar een telefoon. als er wcd zijn met rj45 dan de telefoon gewoon daar in pluggen.

vroeg mij laatst alleen af kan er ook telefonie over een dvs?

[ Voor 58% gewijzigd door rhos op 06-01-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2015
rsvmark schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:02:
[...]

Heb 12 december dezelfde overstap gemaakt, alles zelf gewoon aangesloten, werkte direct :)
Ik had 1 klein probleem: telefoonnr was niet geporteerd

Verder tot nu toe heel tevreden, alles werkt, TV gewoon via home plug, zelfs de HD Glas zenders worden zonder onderbrekingen getoond.

Enige nadeel was newsgroepen, heb ik een apart abo voor afgesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:15
raydekok schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:49:
je kan ook gewoon een rj11 in een rj45 connector steken werkt ook prima.

dus v8 tel poort rj11 connector en dan via utp kabel naar een telefoon. als er wcd zijn met rj45 dan de telefoon gewoon daar in pluggen.

vroeg mij laatst alleen af kan er ook telefonie over een dvs?
Nee, dat laatste kan niet. Powerline zorgt voor een layer 2 verbinding over een ander fysiek medium en een ander link type, het verstuurt niet het 'fysieke' medium over het stroomnet (zou wel knap zijn, though :P ).

Overigens, een RJ11 connector past fysiek wel in een RJ45 connector en het werkt ook wel. Toch is rj11 vaak net even iets dikker dan een RJ45 plug. Je loopt dus wel kans dat je RJ45 connector hierna niet meer goed contact maakt met RJ45 pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murkienl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-09-2023
Is er iemand die ervaring heeft met een Sophos UTM in combinatie met KPN glasvezel. Ik had eigenlijk het plan mijn Experiabox v8 compleet tussen mijn glasvezel en UTM uit te halen maar ik kom er niet helemaal uit. Ik heb de instructies van netwerkje.com als leidraad gebruikt maar ik heb het gevoel dat ik er niet helemaal uit ga komen. Ik heb een server met 3 netwerkkaarten waarvan ik er 1 gebruik voor mijn WAN (Experiabox naar UTM) en 1 voor de UTM naar een unmanaged gbit hp switch.
Telefonie gebruiken we niet dus het gaat me uiteindelijk alleen om VLAN 4 en 6.
Ik heb gekeken naar een PPPoE (DSL) interface om de verbinding op te zetten maar daar ontbreekt een optie voor VLAN's. Een Ethernet VLAN interface heeft daarentegen weer geen authenticatie mogelijkheid.

Mocht dit niet het juiste draadje zijn voor mijn vraag dan wil ik best een topic openen op de juiste plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
murkienl schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:26:
Is er iemand die ervaring heeft met een Sophos UTM in combinatie met KPN glasvezel. Ik had eigenlijk het plan mijn Experiabox v8 compleet tussen mijn glasvezel en UTM uit te halen maar ik kom er niet helemaal uit. Ik heb de instructies van netwerkje.com als leidraad gebruikt maar ik heb het gevoel dat ik er niet helemaal uit ga komen. Ik heb een server met 3 netwerkkaarten waarvan ik er 1 gebruik voor mijn WAN (Experiabox naar UTM) en 1 voor de UTM naar een unmanaged gbit hp switch.
Telefonie gebruiken we niet dus het gaat me uiteindelijk alleen om VLAN 4 en 6.
Ik heb gekeken naar een PPPoE (DSL) interface om de verbinding op te zetten maar daar ontbreekt een optie voor VLAN's. Een Ethernet VLAN interface heeft daarentegen weer geen authenticatie mogelijkheid.

Mocht dit niet het juiste draadje zijn voor mijn vraag dan wil ik best een topic openen op de juiste plek.
Ik draai ook Sophos UTM, alleen draai ik deze binnen een VM op een Hyper-V host (met VLAN ondersteuning). Heb alleen nog geen KPN Glasvezel, de aanvraag loopt en als Reggefiber een beetje opschiet zou ik dat binnen nu en twee maanden ook moeten hebben. Maar eh....hoe heb je het nu aangesloten enneh is de UTM op een fysieke server/pc geinstalleerd of is het een appliance?

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 06-01-2015 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murkienl
TheVMaster schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 15:29:
[...]

Ik draai ook Sophos UTM, alleen draai ik deze binnen een VM op een Hyper-V host (met VLAN ondersteuning). Heb alleen nog geen KPN Glasvezel, de aanvraag loopt en als Reggefiber een beetje opschiet zou ik dat binnen nu en twee maanden ook moeten hebben. Maar eh....hoe heb je het nu aangesloten enneh is de UTM op een fysieke server/pc geinstalleerd of is het een appliance?
Bedankt voor je reactie. Ik heb een ESXi 5.1 host draaien waar mijn UTM op draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
murkienl schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:34:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik heb een ESXi 5.1 host draaien waar mijn UTM op draait.
Dan kun je toch ook vanuit ESX wel VLANs regelen? Maar eh...er zitten 3 NICs in je ESX host waarvan er dus twee aan je UTM hangen? Eén aan de WAN kant en één aan de LAN kant?

Heb je die aan de WAN kant dan rechtsreeks op je glasvezel-ding aangesloten (hoe heet dat ding ook alweer),of zit er een (managed) switch tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murkienl
TheVMaster schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:47:
[...]

Dan kun je toch ook vanuit ESX wel VLANs regelen? Maar eh...er zitten 3 NICs in je ESX host waarvan er dus twee aan je UTM hangen? Eén aan de WAN kant en één aan de LAN kant?

Heb je die aan de WAN kant dan rechtsreeks op je glasvezel-ding aangesloten (hoe heet dat ding ook alweer),of zit er een (managed) switch tussen?
Het is de bedoeling dat de UTM rechtstreeks aan het glasvezel-ding komt, maar ik had het nu even geprobeerd met de PPPoE passthrough van de Experiabox. Had wel internet maar kon niet browsen zoals iemand bovenstaand ook al aangaf. Ik wist niet of het ging werken als ik de VLAN's op ESXi niveau ging instellen. Ben qua VLAN's echt nog groen. Want als ik de VLAN's op ESXI instel op 4 en 6 dan kan ik op mijn UTM gewoon een PPPoE (DSL) interface aanmaken met mijn KPN gegevens? Hoe geef ik dan aan dat die interface VLAN 6 heeft? En hoe krijg ik VLAN 4 dan bij mijn settopboxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:12

KRAI.7

Bwoah...

Hallo Tweakers,

Ik heb zojuist geprobeerd methode 1 van netwerkje.com te volgen voor ons KPN Glasvezel abonnement. VLAN's aan de goede poorten toegewezen en goed gelet op de tagged en untagged instellingen, ook heb ik de VLANID voor poort 1 en 2 op 6 gezet en voor poort 3 op 4 met een TP-Link TL-SG105E.

De bedoeling is dus dat ik internet krijg op m'n eigen router (Asus RT-AC87U) en IPTV en telefonie via de ExperiaBox. Echter, toen ik de switch ertussen plaatste en even probeerde of IPTV en telefonie goed werkten zag ik dat ze allebei niet werkten, internet heb ik nog niet geprobeerd, maar IPTV en telefonie moeten toch ook gewoon al werken als ik de VLAN's juist heb doorverwezen?

Ook zie ik geen lampjes branden bij poort 1 (kabel naar glasvezelkastje in meterkast) en poort 2 (naar eigen router), wel zie ik een oranje lampje bij poort 3 naar de ExperiaBox...

Iemand enig idee wat ik nu verkeerd doe? Naar mijn idee heb ik alles goed gevolgd maar het werkt niet... Of moet ik internet eerst configureren op m'n eigen router?

Heb alle stekkers al een keer losgehad van de FTU en ExperiaBox maar zonder resultaat...

Edit: op een bepaalde site zie ik wel dat de PVID voor poort 1 op 1 ingesteld moet worden, klopt dit? Heb hem nu op 6 staan...

[ Voor 5% gewijzigd door KRAI.7 op 06-01-2015 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
Zoals in http://netwerkje.com/switch-configuratie de eerste ss van de TP-lkink moet ie niet alleen 6 hebben, maar ook 4 en 7.

Ik krijg dus ook geen internet volgens bovenstaande url, met de PPPoE ingesteld op mac@internet en pw: kpn. Ben wel geconnect, maar kan niet surfen. Ggole werkt wel en kan ook gewoon zoeken, maar geen links aanklikken.

Wat doe(n) ik (we) fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
vincitori schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:58:
[...]

Heb 12 december dezelfde overstap gemaakt, alles zelf gewoon aangesloten, werkte direct :)
Ik had 1 klein probleem: telefoonnr was niet geporteerd

Verder tot nu toe heel tevreden, alles werkt, TV gewoon via home plug, zelfs de HD Glas zenders worden zonder onderbrekingen getoond.

Enige nadeel was newsgroepen, heb ik een apart abo voor afgesloten
Hier hetzelfde. Gisteren probleemloos overgestapt.
Had zelf alles al draaiend alleen moest de NTU vervangen worden dus hij was zo klaar.
Eerste ervaring met de V9 is positief. Wellicht blijft de Mikrotik nu ongebruikt.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251764

Ik word volgende week aangesloten op KPN alles in één. Voor de optie met gratis monteur gekozen. In de geleverde doos zit helaas een v8. Vreemd dat ze niet iedereen voorzien van de laatste versie.

Weet er iemand of de monteur ook kabels doortrekt? Ik heb maar de tv boven namelijk liever een bedraade verbinding ipv via homeplug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-01 11:00
XenoMorpH schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 18:56:
Zoals in http://netwerkje.com/switch-configuratie de eerste ss van de TP-lkink moet ie niet alleen 6 hebben, maar ook 4 en 7.

Ik krijg dus ook geen internet volgens bovenstaande url, met de PPPoE ingesteld op mac@internet en pw: kpn. Ben wel geconnect, maar kan niet surfen. Ggole werkt wel en kan ook gewoon zoeken, maar geen links aanklikken.

Wat doe(n) ik (we) fout?
Is het een nieuwe kpn connectie? moet je dan niet eerst naar de activatie paginas van KPN en daarna kun je pas vrij het internet op (is al weer een tijdje geleden voor mij). Dus beste eerst met de Expriabox zonder je eigne oplossing activeren en dan pas aanpassen naar smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Anoniem: 251764 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:01:
Ik word volgende week aangesloten op KPN alles in één. Voor de optie met gratis monteur gekozen. In de geleverde doos zit helaas een v8. Vreemd dat ze niet iedereen voorzien van de laatste versie.

Weet er iemand of de monteur ook kabels doortrekt? Ik heb maar de tv boven namelijk liever een bedraade verbinding ipv via homeplug.
yep hij trekt een kabel. mits makkelijk te doen. wegwerken zoals vast spijkeren kost centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 08:44
Rare situatie inmiddels hier. KPN heeft een tijd terug een afspraak met me gemaakt voor een monteur voor de installatie van het glasvezelmodem etc. in mijn meterkast. Echter moet Reggefiber nog wel 'even' de kabel de woning in trekken en een glasvezelpunt monteren.

Toch maar eens gebeld met Reggefiber en deze wist me te vertellen dat hij niet bepaald gecharmeerd was van de handelingswijze van KPN. Reggefiber heeft de woning namelijk nog helemaal niet 'opgeleverd'.

Lekker begin van dit huwelijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
TMPJ schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:07:
Rare situatie inmiddels hier. KPN heeft een tijd terug een afspraak met me gemaakt voor een monteur voor de installatie van het glasvezelmodem etc. in mijn meterkast. Echter moet Reggefiber nog wel 'even' de kabel de woning in trekken en een glasvezelpunt monteren.

Toch maar eens gebeld met Reggefiber en deze wist me te vertellen dat hij niet bepaald gecharmeerd was van de handelingswijze van KPN. Reggefiber heeft de woning namelijk nog helemaal niet 'opgeleverd'.

dat klopt niet helemaal. kpn is de partij waar jij je aanvraag doet. op dat moment ligt er voor reggefiber een opdracht om de woning in orde te maken. pas als dit zo is dan krijg jij een brief met de aansluitdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-04 07:24
En de Reggefiber medewerker is ook niet helemaal handig bezig. De afspraak is juist dat KPN in uitrol gebieden probeert om zo kort mogelijk na de geplande installatie door Reggefiber een monteur langs te sturen voor de rest. Dus monteur inplannen op basis van de plandatum van Reggeifber (die ze in de gekoppelde systemen kunnen zien).

Gaat het hier om een om een reguliere uitrol waarbij Reggefiber bezig is in jouw hele wijk met aansluitingen maken of is dat al lang achter de rug en is dit een zogenaamde "na-aansluiting"?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 08:44
Het is een wijk waar iedereen een nieuwe aansluiting kan krijgen. Wel is het zo dat we in een flat wonen en dus afhankelijk zijn van de onderburen. Toch maar eens informeren of zij de zaak niet tegenhouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:12

KRAI.7

Bwoah...

Zodra ik methode 1 van netwerkje.com volg werkt er niks meer, terwijl ik toch bijna zeker weet dat ik de juiste instellingen gebruik. Als ik de kabel op de FTU aansluit zie ik dan ook geen lampje branden (zowel FTU als switch), maar als ik mijn router (Asus RT-AC87U) direct aansluit branden er wel lampjes op de router en op de FTU... Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

Zit nu te denken of ik hem vanaf de FTU direct aansluit naar mijn router, en van daaruit doorverbind naar de ExperiaBox, alleen wil ik wel IPTV en telefonie via de ExperiaBox laten lopen en ik kan maar een VID per poort (3 of 4) doorsturen zie ik in de webconfiguratie van de router... Kan ik dit evt ook via 1 poort laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
Ioramus schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:18:
[...]

Is het een nieuwe kpn connectie? moet je dan niet eerst naar de activatie paginas van KPN en daarna kun je pas vrij het internet op (is al weer een tijdje geleden voor mij). Dus beste eerst met de Expriabox zonder je eigne oplossing activeren en dan pas aanpassen naar smaak.
Nee, draait al een kleine 1,5 maand via de experiabox V9. Wil van die EB af en heb dus een TP SG3210 aangeschaft om icm mijn DLink DIR-645 het internet te regelen en alleen tv/telefoon via EB te laten lopen.

Maar de PPPoE lijkt te werken, heb een connectie, DNS klopt etc, maar surfen homaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
TMPJ schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:07:

Reggefiber afspraak > 14-2
Kpn afspraak > 15-2
Zo gaat het meestal, we plannen pas een kpn monteur in als de afspraak met reggefiber is gemaakt voor aansluiten NT etc. Zonder NT kan de KPN monteur toch niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-03 01:07
Binnenkort wordt er bij mij in de straat ook glasvezel (eindelijk) aangelegd en heb al een beetje rond gekeken wat er allemaal bij mij te leveren is. Momenteel heb ik Ziggo en hoewel ik redelijk tevreden ben, is glasvezel niet veel duurder, voor een hogere download en veel hogere upload.

Ik denk dat KPN het beste voor mij is (Alles in 1 Standaard +500/500+OnbeperkBellen. Ik heb echter een aantal vragen waar ik niet echt een duidelijk antwoord op kan vinden. Heb de handleidingen van KPN doorgenomen, hun forum doorgespit en mensen gesproken: kom tegenstrijdige dingen tegen. Dus ik dacht, als er iemand is dan moeten het wel de gebuikers van KPN zijn op Tweakers.
  • Krijg je een modem bij KPN of een router? Indien het een router is: kan je de routerfunctie in zn geheel uitschakelen (bridge) zoals bij Ziggo?
  • Voor IPTV: kan je nu gewoon een willekeurig poort gebruiken? Zo ja, kan ik ook gewoon een random poort op een eigen router gebruiken? Ik heb in mijn slaapkamer een router staan waar ik zo een LAN kabeltje in kan prikken. Werkt IPTV van KPN dan ook of moet het per se met de Experia box worden aangesloten?
Een Ziggo monteur die bij mij over de vloer was heeft zelf KPN Glasvezel en gaf aan dat je gewoon de routerfunctie uit kan zetten (bridge). Of heeft hij een custom firmware geïnstalleerd? Werkt alles dan nog verder wel (telefonie/iptv)?
Ik dacht KPN inmiddels met hun nieuwe routers het voor elkaar heeft gekregen dat IPTV en internet via dezelfde signaal gaat, dus niet meer uitmaakt waarop je IPTV aansluit. Hoor echter tegenstrijdige dingen.

Deze twee zaken zijn voor mij het belangrijkst gezien ik 2 routers thuis heb staan waar alles perfect mee werkt. Daarnaast heb ik geen zin om lange kabels weer aan te moeten leggen, nu coax nutteloos wordt. Als ik mijn eigen routers kan gebruiken (en experiabox uit kan zetten) en IPTV kan verbinden via mijn routers dan is er een grote kans dat ik over ga stappen. Alles ligt dan al klaar, hoef enkel het KPN modem aan te sluiten en kabeltjes van mijn router op de Experiabox aansluiten ipv de Ubee :)

edit: oh en een laatste vraag/verzoek: halen jullie daadwerkelijk 500Mbit/s down/up? Vind het niet zo'n ramp als het er een beetje onder zit. Maar niet dat ik op 400Mbit/s zit terwijl ik 500Mbit/s verwacht. Als iemand een screenshot wil plaatsen graag :P

[ Voor 5% gewijzigd door ASNNetworks op 08-01-2015 04:28 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-04 14:36
ASNNetworks schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 04:24:
Binnenkort wordt er bij mij in de straat ook glasvezel (eindelijk) aangelegd en heb al een beetje rond gekeken wat er allemaal bij mij te leveren is. Momenteel heb ik Ziggo en hoewel ik redelijk tevreden ben, is glasvezel niet veel duurder, voor een hogere download en veel hogere upload.

Ik denk dat KPN het beste voor mij is (Alles in 1 Standaard +500/500+OnbeperkBellen. Ik heb echter een aantal vragen waar ik niet echt een duidelijk antwoord op kan vinden. Heb de handleidingen van KPN doorgenomen, hun forum doorgespit en mensen gesproken: kom tegenstrijdige dingen tegen. Dus ik dacht, als er iemand is dan moeten het wel de gebuikers van KPN zijn op Tweakers.
  • Krijg je een modem bij KPN of een router? Indien het een router is: kan je de routerfunctie in zn geheel uitschakelen (bridge) zoals bij Ziggo?
  • Voor IPTV: kan je nu gewoon een willekeurig poort gebruiken? Zo ja, kan ik ook gewoon een random poort op een eigen router gebruiken? Ik heb in mijn slaapkamer een router staan waar ik zo een LAN kabeltje in kan prikken. Werkt IPTV van KPN dan ook of moet het per se met de Experia box worden aangesloten?
Een Ziggo monteur die bij mij over de vloer was heeft zelf KPN Glasvezel en gaf aan dat je gewoon de routerfunctie uit kan zetten (bridge). Of heeft hij een custom firmware geïnstalleerd? Werkt alles dan nog verder wel (telefonie/iptv)?
Ik dacht KPN inmiddels met hun nieuwe routers het voor elkaar heeft gekregen dat IPTV en internet via dezelfde signaal gaat, dus niet meer uitmaakt waarop je IPTV aansluit. Hoor echter tegenstrijdige dingen.

Deze twee zaken zijn voor mij het belangrijkst gezien ik 2 routers thuis heb staan waar alles perfect mee werkt. Daarnaast heb ik geen zin om lange kabels weer aan te moeten leggen, nu coax nutteloos wordt. Als ik mijn eigen routers kan gebruiken (en experiabox uit kan zetten) en IPTV kan verbinden via mijn routers dan is er een grote kans dat ik over ga stappen. Alles ligt dan al klaar, hoef enkel het KPN modem aan te sluiten en kabeltjes van mijn router op de Experiabox aansluiten ipv de Ubee :)

edit: oh en een laatste vraag/verzoek: halen jullie daadwerkelijk 500Mbit/s down/up? Vind het niet zo'n ramp als het er een beetje onder zit. Maar niet dat ik op 400Mbit/s zit terwijl ik 500Mbit/s verwacht. Als iemand een screenshot wil plaatsen graag :P
- Volgens mij is het een beetje afhankelijk welke versie van de Experiabox krijgt of je hem goed in bridge-mode kan krijgen. Om er zeker van te zijn dat de experiabox niks met m'n internet doet heb ik mijn opstelling thuis als volgt geconfigureerd:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ElHN0dL.png

- Bij mijzelf werkte IPTV ook prima vanaf poort 2 of 4 van de Xperiabox maar vanuit KPN wordt nog wel gezegd dat je poortje 3 moet gebruiken.

- Laatste puntje qua snelheid. Ik krijg als het goed is vandaag eindelijk mijn 500/500 mbit verbinding. Zal dan even wat speedtests draaien, ik heb thuis alles bekabeld. d:)b Met de huidige 100/100 verbinding haal ik meestal 95/95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:01
Krijg je een modem bij KPN of een router? Indien het een router is: kan je de routerfunctie in zn geheel uitschakelen (bridge) zoals bij Ziggo?
Het is inderdaad een router die je krijgt die je officieel niet kunt instellen als bridge, dit word niet gesupport. Als je een Experiabox V8 krijgt is er wel een mogelijkheid om hem te bridgen meer info hier
Voor IPTV: kan je nu gewoon een willekeurig poort gebruiken? Zo ja, kan ik ook gewoon een random poort op een eigen router gebruiken? Ik heb in mijn slaapkamer een router staan waar ik zo een LAN kabeltje in kan prikken. Werkt IPTV van KPN dan ook of moet het per se met de Experia box worden aangesloten?
Ja dat klopt je kan een willekeurige poort gebruiken en unmanaged switches om je TV signaal te verspreiden door je huis. Houd wel in de gaten dit kan alleen met de experiabox, als je een eigen router gaat gebruiken komt dit te vervallen. Ook een dingetje is als je TV en een accespoint met wifi op dezelfde aansluiting zet word je wifi heel traag, dit heeft te maken met multicast verkeer.
Als je, je experiabox in bridge mode zet kun je het internet via je eigen router laten lopen. Hiermee verlies je wel de functionaliteit van de zo genoemde "flex-poorten" van je experiabox (je hebt aparte kabels/aansluitingen voor je tv nodig). Voor de telefonie kun je helaas niet om de experiabox heen. De gegevens die je nodig hebt om dit zelf te regelen worden niet vrij gegeven door KPN
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/eehGh/818956ff0d.jpg
Natuurlijk zal er altijd een sterretje bij staan dat je altijd een paar procent verlies kan hebben van snelheid, dit word overhead genoemd en is niet aan te ontkomen. Voor een 100 Mbit abbonement betekent dit inderdaad dat je rond de 94/94 uit komt ipv 100/100. Maar het is niet zo dramatisch als met xDSL. Je krijgt waarvoor je betaald.

Verder adviseer ik je om nog eventjes te kijken op http://netwerkje.com/ hier word het een en ander haarfijn uitgelegd waardoor het denk ik wat duidelijker voor je zal worden. Als ik jou situatie bekijk kun je prima de KPN Experiabox gebruiken met alle voordelen van dien. Zet de wifi van de experiabox uit en gebruik daarvoor lekker je eigen routers (niet op een poort met tv zetten natuurlijk :9 ).

[ Voor 3% gewijzigd door chickpoint op 08-01-2015 09:30 ]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-01 11:00
XenoMorpH schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 23:27:
[...]

Nee, draait al een kleine 1,5 maand via de experiabox V9. Wil van die EB af en heb dus een TP SG3210 aangeschaft om icm mijn DLink DIR-645 het internet te regelen en alleen tv/telefoon via EB te laten lopen.

Maar de PPPoE lijkt te werken, heb een connectie, DNS klopt etc, maar surfen homaar.
Als je dit ook hebt met de Experiabox zou ik KPN helpdesk maar eerst eens bellen. Als je dit met je eigne setup hebt dan kun je kijken of het daaraan ligt door de Experia weer terug te plaatsen - werkt die wel dan light het aan je instelleingen - je router (Dlink) en moet je die een voor een eens gaan nalopen (firewall.filter settings - ik ben zelf niet bekend met Dlink routers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
Ioramus schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:37:
[...]

Als je dit ook hebt met de Experiabox zou ik KPN helpdesk maar eerst eens bellen. Als je dit met je eigne setup hebt dan kun je kijken of het daaraan ligt door de Experia weer terug te plaatsen - werkt die wel dan light het aan je instelleingen - je router (Dlink) en moet je die een voor een eens gaan nalopen (firewall.filter settings - ik ben zelf niet bekend met Dlink routers).
Alles werkt prima via de EB, maar wil mn eigen router weer gebruiken ivm functionaliteit.

Heb de D-Link ook al een factory reset gegeven, maar mag dus niet baten. De complete router settings binnenste buiten gekeerd, maar ik kan verder geen opties vinden waar ik de internet verbinding mee kan beïnvloeden. En nieuwe router kopen voel ik eigenlijk niets voor, de DLink werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
XenoMorpH schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:46:
[...]

Alles werkt prima via de EB, maar wil mn eigen router weer gebruiken ivm functionaliteit.

Heb de D-Link ook al een factory reset gegeven, maar mag dus niet baten. De complete router settings binnenste buiten gekeerd, maar ik kan verder geen opties vinden waar ik de internet verbinding mee kan beïnvloeden. En nieuwe router kopen voel ik eigenlijk niets voor, de DLink werkt prima.
Ik had ook wat problemen in eerste instantie om mijn Asus RT-AC68U werkend te krijgen. Uiteindelijk is het me gelukt met custom firmware op dat ding, maar wat waarschijnlijk de oplossing was: alles apparaten uit -> Glasvezel kastje aan -> Switch aan -> Router aan, als alles werkt -> EB aan

Anders probeert de EB volgens mij alsnog de connectie weg te snoepen oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582

Gisteren nog iemand aangesloten via Tweakers met dezelfde vragen. Via de web interface kun je gewoon in z'n geheel je router functie van de experia box uitzetten waardoor je je eigen router erachter kunt zetten.

Hiervoor kun je inderdaad het beste poort 3 gebruiken, maar poort 1/4 werkt ook prima. Met een 500/500 snelheid zit je wss rond de 495/498. Maar we hebben inderdaad garantie op onze snelheid via de kabel. Dus mocht het niet voldoen, sturen we even iemand langs om het te regelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Chickpoint & Mathijs55, erg bedankt voor jullie uitgebreide reacties :) Heb gelijk alles bekeken en onderzocht. Ik heb zelf 2x de Asus AC66U staan en als ik het goed heb (volgens netwerkje.com) kan ik dus mijn main router tussen de glasvezelbox en Experiabox aansluiten. Vervolgens gaat mijn internet via mn eigen router en IPTV/Tel wel via Experiabox. Ik kan dus niet IPTV via mijn eigen routers als ik ervoor kies om het netwerk te splitten? Ik heb namelijk meerdere switches achter mijn routers staan, dus IPTV vs Wifi router is er geen sprake van. Heb een switch in mijn slaapkamer, als ik daar IPTV aan zou sluiten zou het dan alsnog werken of gewoon helemaal niet en enkel via Experiabox?
rolandos582 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:00:
[...]

Gisteren nog iemand aangesloten via Tweakers met dezelfde vragen. Via de web interface kun je gewoon in z'n geheel je router functie van de experia box uitzetten waardoor je je eigen router erachter kunt zetten.

Hiervoor kun je inderdaad het beste poort 3 gebruiken, maar poort 1/4 werkt ook prima. Met een 500/500 snelheid zit je wss rond de 495/498. Maar we hebben inderdaad garantie op onze snelheid via de kabel. Dus mocht het niet voldoen, sturen we even iemand langs om het te regelen. :)
Kan dat standaard nu? Dus ik hoef geen switch aan te schaffen of mijn eigen router tussen de glasvezelbox en Experiabox aan te sluiten zoals op netwerkje.com beschreven? En kan ik dan IPTV aansluiten via mijn eigen switches of moet dat wel alsnog via Experiabox?

Want als je gewoon via de web interface de routerfuntie uit kan zetten, dan hoef ik dus helemaal niks te doen verder? Gewoon Glasvezelbox -> Experiabox -> Eigen router. En ik kan mijn eigen router gebruiken als enige router?

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Glasvezelbox (NT) > Experiabox > Eigen router. Experia box als modem. Router als router.
Dat zou zo moeten werken ja.

Experia box > telefoon
internet > router
tv > router

Een switch hoef je sowieso niet aan te schaffen, die kunnen wij kosteloos versturen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
rolandos582 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:30:
Glasvezelbox (NT) > Experiabox > Eigen router. Experia box als modem. Router als router.

Experia box > telefoon
internet > router
tv > router

Een switch hoef je sowieso niet aan te schaffen, die kunnen wij kosteloos versturen. :)
Dan ben ik nu weer in de war haha. Hoezo gaat iedereen dan allemaal alternatieven gebruiken als je dus gewoon de Experiabox in bridge kan zetten? Want hoe jij het nu beschrijft, is het gewoon zoals bij Ziggo. Experia doet niks anders dan signaal doorsturen en mijn router neemt alle router taken over. Geen dubbele NAT gedoe en kan lekker alles regelen/laten regelen vanuit mijn eigen router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
ASNNetworks schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:34:
[...]

Dan ben ik nu weer in de war haha. Hoezo gaat iedereen dan allemaal alternatieven gebruiken als je dus gewoon de Experiabox in bridge kan zetten? Want hoe jij het nu beschrijft, is het gewoon zoals bij Ziggo. Experia doet niks anders dan signaal doorsturen en mijn router neemt alle router taken over. Geen dubbele NAT gedoe en kan lekker alles regelen/laten regelen vanuit mijn eigen router.
Als je een V8/V9 krijgt is dit 9/10x het geval. Veel van de dingen op netwerkje.com oid zijn ook onder andere met oude routers.

Router functie van experia box uitzetten kan inderdaad gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
rolandos582 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:40:
[...]

Als je een V8/V9 krijgt is dit 9/10x het geval. Veel van de dingen op netwerkje.com oid zijn ook onder andere met oude routers.

Nou proef ik hier toch een hint van verkooppraat van KPN ;)

Ik heb via de Webcare een nieuwe EB binnen gekregen, een V8 (Van Arcadyan) Maar als ik dat ding in bridge-modus zette en vervolgens poorten in m'n router open gooide dan werkte het nog steeds niet. Op een managed switch -> Router werkt het wel uitstekend. Tevens adviseer ik iedereen om het zelf proberen op te lossen want 9 vd 10 tweakers zijn hoogstwaarschijnlijk minstens net zo capabel als de monteurs van KPN. Dat is al een verhaal op zich :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[...]

Sinds wanneer? Heb daar nog nooit iemand vanuit KPN over horen spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
[...]

Bedoel je niet dat je de router in de DMZ geplaatst word? Want dat is niet helemaal een toffe oplossing en zit je nog steeds met een double-NAT.
ASNNetworks schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:17:
Chickpoint & Mathijs55, erg bedankt voor jullie uitgebreide reacties :) Heb gelijk alles bekeken en onderzocht. Ik heb zelf 2x de Asus AC66U staan en als ik het goed heb (volgens netwerkje.com) kan ik dus mijn main router tussen de glasvezelbox en Experiabox aansluiten. Vervolgens gaat mijn internet via mn eigen router en IPTV/Tel wel via Experiabox. Ik kan dus niet IPTV via mijn eigen routers als ik ervoor kies om het netwerk te splitten? Ik heb namelijk meerdere switches achter mijn routers staan, dus IPTV vs Wifi router is er geen sprake van. Heb een switch in mijn slaapkamer, als ik daar IPTV aan zou sluiten zou het dan alsnog werken of gewoon helemaal niet en enkel via Experiabox?
Je kan IPTV signaal over dezelfde kabel sturen door gebruik te maken van VLAN en managed switches, maar deze zijn natuurlijk wat prijziger dan de unmanaged switches.
ASNNetworks schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:17:
Kan dat standaard nu? Dus ik hoef geen switch aan te schaffen of mijn eigen router tussen de glasvezelbox en Experiabox aan te sluiten zoals op netwerkje.com beschreven? En kan ik dan IPTV aansluiten via mijn eigen switches of moet dat wel alsnog via Experiabox?
Als je een eigen router gebruikt moet IPTV over het algemeen via de experiabox. Maar wat mij bij staat is dat de ac66u ook een functie heeft voor IPTV maar dat weet ik niet zeker. Is al weer lang geleden dat ik daarmee geklooid heb.

Maar mag ik vragen wat je tegen de experiabox hebt? Het is een prima stukkie hardware zowel de V8 als V9, op te wifi na dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
[b]chickpoint schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:51:
Maar mag ik vragen wat je tegen de experiabox hebt? Het is een prima stukkie hardware zowel de V8 als V9, op te wifi na dan :+
Where to begin?

- Port forwarden werkt niet
- Firewall settings staan op high en uitgegrijsd?
- Upnp werkt niet goed
- Wifi is brak

[ Voor 3% gewijzigd door Mathijs14 op 08-01-2015 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
chickpoint schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:51:
[...]

Bedoel je niet dat je de router in de DMZ geplaatst word? Want dat is niet helemaal een toffe oplossing.

[...]

Je kan IPTV signaal over dezelfde kabel sturen door gebruik te maken van VLAN en managed switches, maar deze zijn natuurlijk wat prijziger dan de unmanaged switches.

[...]

Als je een eigen router gebruikt moet IPTV over het algemeen via de experiabox. Maar wat mij bij staat is dat de ac66u ook een functie heeft voor IPTV maar dat weet ik niet zeker. Is al weer lang geleden dat ik daarmee geklooid heb.

Ja ik heb de AC66U en daar is inderdaad de optie IPTV. Wat ik tegen de Experiabox heb? Ik heb 6 jaar bij KPN gewerkt en kreeg alleen maar klachten van gamers haha. Daarnaast heb ik zelf ook veel problemen gehad toen ik ADSL had en dubbele NAT errors kreeg. Moest steeds alles doorlussen. Sinds ik Ziggo heb (bijna 4 jaar nu) en puur een modem heb is het een verademing. Wil graag alles onder controle hebben vandaar. Als de Experiabox nooit problemen geeft met poorten dan is het geen probleem, maar heb er slechte ervaringen mee en mijn omgeving (oude klanten, familie etc) ook.

Ik denk dat dit de beste oplossing in mijn situatie is:

Afbeeldingslocatie: http://netwerkje.com/sites/default/files/fiber_2.png

Waarbij de router dan mijn main AC66U is. Ik kan via daar IPTV instellen als ik het goed heb. Hierdoor kan ik TV kijken via mijn eigen router doorsturen en op een switch boven aansluiten, internet doorsturen via mijn eigen router en bellen via Experia. Bellen is geen ramp want dat zit toch beneden zoals nu. Ik hoef in deze opstelling niks aan te schaffen en kan mijn eigen router gebruiken en TV overal aansluiten, als ik het goed heb. Denk dat dit de beste en makkelijkste oplossing is. KPNWebcare geeft zelf aan dat de routerfunctie niet uit te zetten is, dus ik denk dat rolando het over DMZ heeft, wat niet altijd even lekker werkt heb ik zelf ondervonden.

[ Voor 22% gewijzigd door ASNNetworks op 08-01-2015 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
ASNNetworks schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:54:
[...]

Ja ik heb de AC66U en daar is inderdaad de optie IPTV. Wat ik tegen de Experiabox heb? Ik heb 6 jaar bij KPN gewerkt en kreeg alleen maar klachten van gamers haha. Daarnaast heb ik zelf ook veel problemen gehad toen ik ADSL had en dubbele NAT errors kreeg. Moest steeds alles doorlussen. Sinds ik Ziggo heb (bijna 4 jaar nu) en puur een modem heb is het een verademing. Wil graag alles onder controle hebben vandaar. Als de Experiabox nooit problemen geeft met poorten dan is het geen probleem, maar heb er slechte ervaringen mee en mijn omgeving (oude klanten, familie etc) ook.
Oh ik moet zeggen dat ik met zowel de V8 als V9 geen problemen heb met port forwarding. Heb wel ooit bij iemand een V8 geinstalleerd waarbij port forwarding niet werkte. Wat bleek nou..... een of ander goedkoop wifi cameratje kaapte alle poorten weg waardoor de rest niks meer kreeg. Dus eerst de apparaten aansluiten die je wilt portforwarden en dan de rest pas.

Ik zal morgenavond als ik thuis kom eventjes met de V9 klooien om te kijken wat er allemaal nog in zit.
ASNNetworks schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:54:
Ik denk dat dit de beste oplossing in mijn situatie is:

[afbeelding]

Waarbij de router dan mijn main AC66U is. Ik kan via daar IPTV instellen als ik het goed heb. Hierdoor kan ik TV kijken via mijn eigen router doorsturen en op een switch boven aansluiten, internet doorsturen via mijn eigen router en bellen via Experia. Bellen is geen ramp want dat zit toch beneden zoals nu. Ik hoef in deze opstelling niks aan te schaffen en kan mijn eigen router gebruiken en TV overal aansluiten, als ik het goed heb. Denk dat dit de beste en makkelijkste oplossing is. KPNWebcare geeft zelf aan dat de routerfunctie niet uit te zetten is, dus ik denk dat rolando het over DMZ heeft, wat niet altijd even lekker werkt heb ik zelf ondervonden.
Volgens mij wilde je ook telefoon bij KPN right? Dan moet je wel van tevoren even goed nakijken of je dat VLAN ook kun doorsturen naar de experiabox via je router, anders heb je mooi internet en TV maar kan je niet bellen :D

[ Voor 32% gewijzigd door chickpoint op 08-01-2015 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
mathijs55 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:53:
[...]

Where to begin?

- Port forwarden werkt niet
- Firewall settings staan op high en uitgegrijsd?
- Upnp werkt niet goed
- Wifi is brak
Port forwarden wil vaak wel nu. Wifi, ja daar heb ik ook geen verklaring voor :P. Maar we hebben een V10 op komst me 6 antenne's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
rolandos582 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:04:
[...]

Port forwarden wil vaak wel nu. Wifi, ja daar heb ik ook geen verklaring voor :P. Maar we hebben een V10 op komst me 6 antenne's :)
Kan daar dan ook een mooie tutorial voor geschreven worden? :p Ik kreeg het voor mijn PS4 met geen mogelijkheid goed aan de praat, bleef ook continue NAT type 2 houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
NAT Type 2 moet je ook hebben juist:P

NAT Type 1: direct aan je internet verbonden
NAT Type 2: Verbonden aan je router, alles ok.
NAT Type 3: Verbonden aan je router, port problems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Je wilt natuurlijk NAT Type 1 hebben. Ik kreeg via m'n Experiabox in bijv CoD NAT: Strict te zien, dit zorgde voor problemen. Je wilt dan Nat: open hebben.

Maargoed, ik heb thuis alles opgelost door er een managed switch tussen te gooien, vandaag was de uiterlijke datum dat Reggefiber/KPN de zaakjes op orde zou brengen voor 500/500 mbit verbinding. Zal mij benieuwen maar ik hou er alvast rekening mee dat ik weer contact met de klantenservice op kan gaan nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
mathijs55 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:18:
[...]

Kan daar dan ook een mooie tutorial voor geschreven worden? :p Ik kreeg het voor mijn PS4 met geen mogelijkheid goed aan de praat, bleef ook continue NAT type 2 houden..
Die zijn er dacht ik wel, maar die moet ik even voor je nazoeken dan :P
mathijs55 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:27:
Zal mij benieuwen maar ik hou er alvast rekening mee dat ik weer contact met de klantenservice op kan gaan nemen..
Is op het moment aardig druk, zou het nu niet doen. Pak je ook nog 7min wachtstand mee. Maar waarom zou het vandaag niet gaan werken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
rolandos582 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:33:
Is op het moment aardig druk, zou het nu niet doen. Pak je ook nog 7min wachtstand mee. Maar waarom zou het vandaag niet gaan werken dan?
Omdat ze dat 13 december en 16 december ook al zeiden -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
mathijs55 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:38:
[...]

Omdat ze dat 13 december en 16 december ook al zeiden -O-
Stuur me ff DM met postcode + huisnr. Dan check ik direct wel ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Ik zit er ook over na te denken om 500/500 aan te schaffen, is maar een tientje duurder en toch echt wel vet om te hebben. Waarom? Omdat het kan!

Nu vraag ik me alleen af of ik dit gewoon aan kan passen in mijnKPN of dat ik hiervoor de klantenservice moet bellen. En ik heb mn contract pasgeleden nog verlengs, dus hoop heel erg dat, dat geen roet in t eten gooit. Ik ga alleen nu niet met KPN bellen, dat is mij veel te duur vanuit het buitenland ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
chickpoint schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:40:
Ik zit er ook over na te denken om 500/500 aan te schaffen, is maar een tientje duurder en toch echt wel vet om te hebben. Waarom? Omdat het kan!

Nu vraag ik me alleen af of ik dit gewoon aan kan passen in mijnKPN of dat ik hiervoor de klantenservice moet bellen. En ik heb mn contract pasgeleden nog verlengs, dus hoop heel erg dat, dat geen roet in t eten gooit. Ik ga alleen nu niet met KPN bellen, dat is mij veel te duur vanuit het buitenland ;(
Stuur me postcode + huisnr. Pas ik het direct voor je aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
rolandos582 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:39:
[...]

Stuur me ff DM met postcode + huisnr. Dan check ik direct wel ff.
Done :)
chickpoint schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:40:

Haha dat was ook precies mijn reden. Als je een nieuw contract afsluit voor een jaar krijg je ook weer die korting voor 6 maanden. Dus wij krijgen nu thuis sneller internet en we zijn het eerste jaar 60 euro goedkoper uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
mathijs55 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:41:
[...]

Done :)

[...]

Haha dat was ook precies mijn reden. Als je een nieuw contract afsluit voor een jaar krijg je ook weer die korting voor 6 maanden. Dus wij krijgen nu thuis sneller internet en we zijn het eerste jaar 60 euro goedkoper uit _/-\o_
Haha die heb ik a gehad, daarom vroeg ik t me juist af. 2 maal korting mag natuurlijk ook altijd :D Zal het eventjes rustig bekijken als ik thuis kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
chickpoint schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:43:
[...]

Haha die heb ik a gehad, daarom vroeg ik t me juist af. 2 maal korting mag natuurlijk ook altijd :D Zal het eventjes rustig bekijken als ik thuis kom.
Muahh, dat is niet helemaal waar. Als ik 6 maanden gratis 100mb aanzet. En dan uitzet, kan ik hem na 6 maanden weer aanzetten. Dat kan zolang de actie loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
rolandos582 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:45:
[...]

Muahh, dat is niet helemaal waar. Als ik 6 maanden gratis 100mb aanzet. En dan uitzet, kan ik hem na 6 maanden weer aanzetten. Dat kan zolang de actie loopt.
Haha klinkt goed! Ik denk alleen dat KPN er wel een stokje voor heeft gestoken dat je, je eigen abbonement en dat van naaste familie niet mag aanpassen of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
chickpoint schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:47:
[...]

Haha klinkt goed! Ik denk alleen dat KPN er wel een stokje voor heeft gestoken dat je, je eigen abonnement en dat van naaste familie niet mag aanpassen of wel?
Ik mag mijn eigen abonnement inderdaad niet aanpassen. Kan wel een collega vragen om het te doen als ik dat zou willen. Maar ik krijg vaak genoeg collega's aan de lijn die hun abbo aangepast willen hebben. Ik doe het ook vaak voor Tweakers. Kan snel geregeld zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Maar om het even iets minder slow-chat te maken hier, even weer een wat serieuzere vraag. Weet iemand of ze bij KPN op een consumenten glasvezel lijntje het PTR record aan willen passen i.v.m reverse-DNS voor een mailserver? Nu weet ik dat ze dit voor zakelijk gewoon doen, maar voor de consument? Geen idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
rolandos582 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:30:

Experia box > telefoon
internet > router
tv > router

En die switch kan ik bij jou aanvragen? (ben sinds afgelopen maandag KPN lid :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
chickpoint schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:59:
Maar om het even iets minder slow-chat te maken hier, even weer een wat serieuzere vraag. Weet iemand of ze bij KPN op een consumenten glasvezel lijntje het PTR record aan willen passen i.v.m reverse-DNS voor een mailserver? Nu weet ik dat ze dit voor zakelijk gewoon doen, maar voor de consument? Geen idee!
Ik kan je nu al vertellen dat 9/10 mensen niet weten hoe dit werkt. Kun je dit niet aanpassen in de web interface? Volgens mij is dit iets wat ze inderdaad zakelijk wel kunnen regelen, maar consumenten. Hmm, kan dat überhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
rolandos582 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:15:
[...]

Ik kan je nu al vertellen dat 9/10 mensen niet weten hoe dit werkt. Kun je dit niet aanpassen in de web interface? Volgens mij is dit iets wat ze inderdaad zakelijk wel kunnen regelen, maar consumenten. Hmm, kan dat überhaupt?
Ik heb voor bij ons op het werk een mailtje gestuurd naar zakelijkinternet[at]kpn[dot]com en toen was het binnen een half uurtje geregeld. Alleen weet ik t pad voor consument niet en of ze het uberhaupt wel willen doen. Het zier er naar uit dat je met een eigen router poort 25 gewoon open zou kunnen zetten, Het zou magnefiek zijn als ik mijn email weer thuis kan hosten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Als je nou glasvezel neemt via Zakelijk ipv Privé bij KPN, zit daar dan nog verschil in? Lijkt me toch wel dat Zakelijk meer vrijheid heeft gezien dat niet voor de 'gemiddelde consument' is, dus misschien de Experiabox in bridge kan zetten? Ik zie namelijk dat de prijzen exact hetzelfde zijn....

Heb in ieder geval even een berichtje gestuurd naar KPNWebcare. Zou mooi zijn als dit via zakelijk wel kan, en eigenlijk zou het raar zijn als het niet zou kunnen. Kan me voorstellen dat een bedrijf graag zelf alles in eigen beheer heeft ivm system etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Als het goed is heb jij gekeken naar de ondernemerspakketen en daar krijg je een experiabox bij. Volgens mij zat het daar zo dat je die niet eens kon vervangen door een eigen router. Ik ben er in ieder geval ook geen bridgemodus in tegen gekomen toen ik het had ingesteld.

Hetgeen wat jij bedoeld is een ander glasvezel abbonement en dat is maatwerk. Oftewel dat kost een hoop centjes, denk als snel aan een paar honderd euro per maand voor een beetje leuke verbinding
http://www.kpn.com/zakelijk/internet/zakelijk-glasvezel.htm

[ Voor 38% gewijzigd door chickpoint op 08-01-2015 16:13 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:44
ASNNetworks schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:31:
Als je nou glasvezel neemt via Zakelijk ipv Privé bij KPN, zit daar dan nog verschil in? Lijkt me toch wel dat Zakelijk meer vrijheid heeft gezien dat niet voor de 'gemiddelde consument' is, dus misschien de Experiabox in bridge kan zetten? Ik zie namelijk dat de prijzen exact hetzelfde zijn....

Heb in ieder geval even een berichtje gestuurd naar KPNWebcare. Zou mooi zijn als dit via zakelijk wel kan, en eigenlijk zou het raar zijn als het niet zou kunnen. Kan me voorstellen dat een bedrijf graag zelf alles in eigen beheer heeft ivm system etc..
chickpoint schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:59:
Nee niet bij de ondernemerspaketten daar krijg je een experiabox bij. Volgens mij zat het daar zo dat je die niet eens kon vervangen door een eigen router. Ik ben er in ieder geval ook geen bridgemodus in tegen gekomen toen ik het had ingesteld.
Ik heb een handleiding geschreven hoe je de Experiabox V8 kan bridgen met behoudt van IPTV en Telefonie via de Experiabox.
Op deze manier heb je slechts 2 devices, een eigen router en de experiabox handelt het IPTV verkeer af samen met het bellen.

Lees,
http://experiabox-bridge-modus.weebly.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
supayoshi schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:07:
[...]

[...]

Ik heb een handleiding geschreven hoe je de Experiabox V8 kan bridgen met behoudt van IPTV en Telefonie via de Experiabox.
Op deze manier heb je slechts 2 devices, een eigen router en de experiabox handelt het IPTV verkeer af samen met het bellen.

Lees,
dit is niet mogelijk op glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2022
Nou heren ik ben blij dat ik dit topic heb gevonden. Even doorgelezen, maar ik wil toch de vraag stellen.
Aankomende week komt ook hier een mannetje langs voor de KPN lijn. Nou heb ik netwerkje.com doorgespit, maar ik ben toch ergens tegenaan gelopen.
Via methode 1 word er via de switch op een gegeven moment de poorten geconfigureerd voor ACCESS en TRUNK. Nou heb ik een TL-SG108E aangeschaft, afwijkend van het aangeraden model, waarbij ik VLAN heb echter kan ik geen ACCESS of TRUNK port config pagina vinden.

Zojuist enkele van de laatste pagina's hier doorgebladerd en daar staat dat de switch komt te vervallen? Oftewel; NTU-KPN box-TV/Telefonie-Eigen router voor internet.
Zie ik iets over het hoofd?
Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/x8jfqpt73/Naamloos.png

[ Voor 4% gewijzigd door Sveninho op 08-01-2015 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
mathijs55 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:48:
[...]

Ik had ook wat problemen in eerste instantie om mijn Asus RT-AC68U werkend te krijgen. Uiteindelijk is het me gelukt met custom firmware op dat ding, maar wat waarschijnlijk de oplossing was: alles apparaten uit -> Glasvezel kastje aan -> Switch aan -> Router aan, als alles werkt -> EB aan

Anders probeert de EB volgens mij alsnog de connectie weg te snoepen oid...
Werkt ook niet wanneer de EB er helemaal niet aan hangt.
TV werkt prima, maar internet ho maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
Sveninho schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 17:47:
Nou heren ik ben blij dat ik dit topic heb gevonden. Even doorgelezen, maar ik wil toch de vraag stellen.
Aankomende week komt ook hier een mannetje langs voor de KPN lijn. Nou heb ik netwerkje.com doorgespit, maar ik ben toch ergens tegenaan gelopen.
Via methode 1 word er via de switch op een gegeven moment de poorten geconfigureerd voor ACCESS en TRUNK. Nou heb ik een TL-SG108E aangeschaft, afwijkend van het aangeraden model, waarbij ik VLAN heb echter kan ik geen ACCESS of TRUNK port config pagina vinden.

Zojuist enkele van de laatste pagina's hier doorgebladerd en daar staat dat de switch komt te vervallen? Oftewel; NTU-KPN box-TV/Telefonie-Eigen router voor internet.
Zie ik iets over het hoofd?
[afbeelding]
Tagged = Trunk
Untagged = ACCESS

Geen idee wat jij bedoelt met "de switch komt te vervallen", maar er zijn verschillende soorten opstellingen. Waarschijnlijk zag je ergens NTU -> Experiabox -> eigen router. Hierbij staat de experiabox als modem, dit houdt in dat het in bridged mode staat, OF experiabox staat als modem/router en je eigen router dus een access point en dus eigenlijk geen router. Dit is een mogelijkheid. Een andere mogelijkheid is de experiabox als het ware uit het raam te gooien en dus alleen voor telefoon, verder wordt dan een managed switch gebruikt + eigen router voor het afhandelen van iptv en internet.

edit: vergeten te vermelden. Bridge mode is alleen mogelijk op de Experiabox V8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-04 10:56

Lees,
raydekok schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:41:
[...]

dit is niet mogelijk op glas.
Werkt hier anders al tijden uitstekend op glasvezel!

[ Voor 43% gewijzigd door EdjeK op 08-01-2015 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
laugh schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 19:59:
[...]

Tagged = Trunk
Untagged = ACCESS

Geen idee wat jij bedoelt met "de switch komt te vervallen", maar er zijn verschillende soorten opstellingen. Waarschijnlijk zag je ergens NTU -> Experiabox -> eigen router. Hierbij staat de experiabox als modem, dit houdt in dat het in bridged mode staat, OF experiabox staat als modem/router en je eigen router dus een access point en dus eigenlijk geen router. Dit is een mogelijkheid. Een andere mogelijkheid is de experiabox als het ware uit het raam te gooien en dus alleen voor telefoon, verder wordt dan een managed switch gebruikt + eigen router voor het afhandelen van iptv en internet.

edit: vergeten te vermelden. Bridge mode is alleen mogelijk op de Experiabox V8.
Ok dus tagged = trunk en untagged = acces.
Dan ben ik er nog steeds niet uit hoe ik het volgende moet doen via mijn switch :O
Kan desbetreffende pagina namelijk niet vinden.
Afbeeldingslocatie: http://netwerkje.com/sites/default/files/switch2.png

Switch-Router, Experia met telefoon en televisie.
Afbeeldingslocatie: http://netwerkje.com/sites/default/files/tplink.png

Indien het dus geen V8 is ben ik gebonden aan router functionaliteit/wireless? Moet toch uit kunnen?

[ Voor 4% gewijzigd door Sveninho op 08-01-2015 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23-03 10:42
supayoshi schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:07:
[...]

EdjeK schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 20:18:
[...]
Werkt hier anders al tijden uitstekend op glasvezel!
Net gedaan op glasvezel.. als een speer ! Thnx !

[ Voor 3% gewijzigd door treslem op 08-01-2015 21:15 ]

La dolce vita - non farmi ridere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
Sveninho schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 21:01:
[...]
Indien het dus geen V8 is ben ik gebonden aan router functionaliteit/wireless? Moet toch uit kunnen?
Ik denk dat ik snap wat je bedoeld, maar inderdaad het is dom 8)7, indien je dus geen Experiabox V8 hebt dan kan je dus niet je eigen Router echt als router laten functioneren, wel kan je een eigen router erachter zetten als access point. Hierover zijn sowieso al velen problemen/klachten ontstaan doordat KPN leuk die Experiabox heeft dichtgetimmerd en weinig speelruimte geeft aan klanten, alhoewel 99% van de gebruikers eenmalig de Experiabox aansluit en nooit meer er naar kijkt, wilt de overige 1%, hardcore gamen, VPN servers en vooral controle hebben over zijn eigen netwerk en dingen kunnen AANPASSEN/TWEAKEN etc. . Toch zijn er uitwegen, een mogelijkheid om je eigen router als echte router te laten functioneren is door middel van de managed switch. Ik hoop dat ik hiermee je vraag beantwoord heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
laugh schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 21:33:
[...]

Ik denk dat ik snap wat je bedoeld, maar inderdaad het is dom 8)7, indien je dus geen Experiabox V8 hebt dan kan je dus niet je eigen Router echt als router laten functioneren, wel kan je een eigen router erachter zetten als access point. Hierover zijn sowieso al velen problemen/klachten ontstaan doordat KPN leuk die Experiabox heeft dichtgetimmerd en weinig speelruimte geeft aan klanten, alhoewel 99% van de gebruikers eenmalig de Experiabox aansluit en nooit meer er naar kijkt, wilt de overige 1%, hardcore gamen, VPN servers en vooral controle hebben over zijn eigen netwerk en dingen kunnen AANPASSEN/TWEAKEN etc. . Toch zijn er uitwegen, een mogelijkheid om je eigen router als echte router te laten functioneren is door middel van de managed switch. Ik hoop dat ik hiermee je vraag beantwoord heb :)
Langzamerhand komen we er wel. Ik snap wat je bedoelt.
Ik heb enig verstand van netwerken en routers aanpassen, maar termen als VLAN en TRUNK waren mij dan nieuw.
De switch heb ik naast mij liggen, maar zoals eerder aangegeven kan ik het scherm niet vinden waarbij ik dus ACCESS en TRUNK op de 'kanalen' kan zetten.
Heb de TP-Link helpdesk een mail gestuurd, wie weet kunnen zij mij wat wijzer maken.
Pagina: 1 ... 72 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.