[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 101 Laatste
Acties:
  • 903.121 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Sveninho schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 21:59:
[...]

Langzamerhand komen we er wel. Ik snap wat je bedoelt.
Ik heb enig verstand van netwerken en routers aanpassen, maar termen als VLAN en TRUNK waren mij dan nieuw.
De switch heb ik naast mij liggen, maar zoals eerder aangegeven kan ik het scherm niet vinden waarbij ik dus ACCESS en TRUNK op de 'kanalen' kan zetten.
Heb de TP-Link helpdesk een mail gestuurd, wie weet kunnen zij mij wat wijzer maken.
De screenshot die jij hebt gepost is exact waar je ACCESS(Tagged) en TRUNK(Untagged) moet aanpassen. Verder zie ik ook links in je screenshot, de PVID categorie, daar moet je ook wat aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-04 12:10
Heb voor de grap eens getest of ik kan surfen via pppoe met mijn telefoon. En verrek, dat werkt prima! Ik ga morgen eens mn laptop proberen, bedraad en wifi aangezien ik alleen mn desktop gebruikt heb.
Als het zo is dat via telefoon en laptop interenetten wel lukt, is er iets anders aan de hand...

EDIT:
Speedtest.net is dus 1 van de websites die het niet doet en die ik dus als graad meter heb gebruikt.
Mediacenter werkt bedraad prima, wifi werkt ook. Laptop idem.
Wanneer ik een WIFI-dongel op mn pc aansluit, werkt speedtest.net ook prima.

Waarom kan ik niet met de ethernet aansluiting (Intel) van m'n pc internetten via de PPPoE van mij router, maar wel via de wifi en wanneer alles achter de EB hangt, werkt alles prima via DHCP settings in de router. :-( |:(

[ Voor 44% gewijzigd door XenoMorpH op 09-01-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 07:44

Pogostokje

* twiet *

Sveninho schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 21:01:
[...]
Ok dus tagged = trunk en untagged = acces.
Dan ben ik er nog steeds niet uit hoe ik het volgende moet doen via mijn switch :O
Kan desbetreffende pagina namelijk niet vinden.
Als je een andere switch koopt, zullen/kunnen de schermen er bij jou natuurlijk anders uitzien dan het model waar de screenshots vandaan komen. ;)
Maar wat is het probleem?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2022
Pogostokje schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:45:
[...]

Als je een andere switch koopt, zullen/kunnen de schermen er bij jou natuurlijk anders uitzien dan het model waar de screenshots vandaan komen. ;)
Maar wat is het probleem?
Het probleem is dat ik niet weet hoe ik bij TRUNK/ACCESS kom en vervolgens de kanalen link.
Tot zover;
Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/4sjppr55d/Naamloos.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/n62fgla1h/Naamloos2.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Sveninho op 09-01-2015 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je plaatjes zijn hotlinkbeveligd ;) , ook na de edit trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 09-01-2015 14:57 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Raven schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:57:
Je plaatjes zijn hotlinkbeveligd ;) , ook na de edit trouwens.
Aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nu zie ik wat, wel wat klein overigens, maar ze zijn klikbaar :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw1light
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-04 12:10

tw1light

I'm alive

Je hoeft in het switching menu niks te doen met port trunks. Enkel in het menu 802.1Q VLAN wat je nu al hebt gedaan, en dan 802.1Q PVID nog eens hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
Sveninho schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:55:
[...]

Het probleem is dat ik niet weet hoe ik bij TRUNK/ACCESS kom en vervolgens de kanalen link.
Zover ik weet hoef jij alleen nog de PVID aan te passen. Helemaal links bij 802.1Q PVID. Als je dan netwerkje "kopieert" qua settings moet je eruit komen. Uiteraard zullen niet alle plaatjes/layout exact overeenkomen echter blijft het idee hetzelfde.

[ Voor 20% gewijzigd door laugh op 09-01-2015 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Ik zou zelfs zeggen dat de switch de PVID al moet zetten als je een VLAN koppelt aan een untagged poort. Het zou mij niets verbazen als dit gewoon eigenlijk al werkt. :)

(en dat port trunking menu is inderdaad iets heel anders, niks mee doen, leeglaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw1light

tw1light

I'm alive

Pogostokje schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:16:
Ik zou zelfs zeggen dat de switch de PVID al moet zetten als je een VLAN koppelt aan een untagged poort. Het zou mij niets verbazen als dit gewoon eigenlijk al werkt. :)

(en dat port trunking menu is inderdaad iets heel anders, niks mee doen, leeglaten)
Bij mijzelf werkte het niet zonder de PVID in te stellen dus ik ben bang dat het niet automatisch gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:06
w00t, de wijziging is doorgevoerd!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4046224468.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

tw1light schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:37:
[...]
Bij mijzelf werkte het niet zonder de PVID in te stellen dus ik ben bang dat het niet automatisch gaat
Ok. Heb jij dezelfde switch als Sveninho?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Krijg jullie via mobiel niet allemaal op de quote, maar ik Dank jullie alle 3.
Aankomende donderdag komt de monteur pas langs dus kan nog niks testen. Wilde het graag alvast gereed maken voor een plugnplay ervaring.
Thank you in advance. Word vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Mijn God. Nu Almere nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-03 01:07
Ok, zodra glasvezel hier aangelegd is stap ik over :+. Ik zie wel hoe alles werkt, nu moet en zal ik glasvezel 500/500 nemen, of 510/600 zoals bij jou :D

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw1light

tw1light

I'm alive

Pogostokje schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 18:48:
[...]

Ok. Heb jij dezelfde switch als Sveninho?
Jep. Werkt prima. Alleen staat ie bij mij wel na de router, en splitst lan en iptv bij de tv. Maar de vlan functionaliteit is vergelijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

In Almere is 500Mbit beschibaar via XS4ALL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-04 07:24
Waar in Almere niet dan? Ik heb een paar postcodes gecheckt en daar is 500 Mbit leverbaar hoor. Filmwijk wel, Stripheldenbuurt wel, Poort wel, Noorderplassen wel.

En ik noem expres die vier namen. Filmwijk hoort bij het eerste grote uitrolgebied van Almere. De andere drie waren aparte Trinet projecten die ook allemaal een eigen City PoP hebben.

Maar waar niet dan?

[ Voor 25% gewijzigd door Barre73 op 09-01-2015 19:44 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Barre73 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 19:22:
[...]

Waar in Almere niet dan? Ik heb een paar postcodes gecheckt en daar is 500 Mbit leverbaar hoor. Filmwijk wel, Stripheldenbuurt wel, Poort wel.

Waar niet dan?
Volgens mij is 500Mbit nog niet bij KPN zelf te bestellen, terwijl 500Mbit wel mogelijk is volgens de WBA postcode check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Jawel hoor. Kijk maar op KPN.com. Alleen werken die pakketten nu heel anders. Je kan drie verschillende pakketten nemen en als je dan naar beneden scrollt zie je staan dat je kan opwaarderen naar 100 of 500 mbit.
Ik in mijn eigen woonplaats zie daar dus alleen staan: "opwaarderen naar 100 mbit".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Barre73 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 19:46:
Jawel hoor. Kijk maar op KPN.com. Alleen werken die pakketten nu heel anders. Je kan drie verschillende pakketten nemen en als je dan naar beneden scrollt zie je staan dat je kan opwaarderen naar 100 of 500 mbit.
Ik in mijn eigen woonplaats zie daar dus alleen staan: "opwaarderen naar 100 mbit".
Dan heb ik denk niet goed gekeken of is het pas sinds kort mogelijk. :)

Edit: Zie de optie nu inderdaad staan, maar die stond er een aantal weken geleden zeker niet. Toen stond er alleen een upgrade naar 100Mbit.

[ Voor 12% gewijzigd door Dj-sannieboy op 09-01-2015 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Ik heb ons pakket in december aangevraagd en had niet de optie tot 500 helaas. Zal voor de grap even kijken als in thuis ben.

Nu staat hij er inderdaad tussen.
Als het pakket er eenmaal is zal ik via het menu overschakelen. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Sveninho op 09-01-2015 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
tw1light schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 19:06:
[...]

Jep. Werkt prima. Alleen staat ie bij mij wel na de router, en splitst lan en iptv bij de tv. Maar de vlan functionaliteit is vergelijkbaar
Zoals ik hem heb ingesteld is dus prima? Alleen nog de juiste PVID erbij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:03
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:56:
[...]

Dan heb ik denk niet goed gekeken of is het pas sinds kort mogelijk. :)

Edit: Zie de optie nu inderdaad staan, maar die stond er een aantal weken geleden zeker niet. Toen stond er alleen een upgrade naar 100Mbit.
Heb de optie enige tijd geleden ook al gezien bij KPN voor de faunabuurt.
Durf niet te zeggen hoe lang geleden maar voor m'n gevoel is het toch wel enkele tot een aantal maanden geleden.
Ik denk zelfs dat het rond de tijd was dat ze op de website de DSL varianten en glasvezel als het ware op één hoop gegooid hebben afgelopen jaar en dat ik toen tot de ontdekking kwam dat 500Mbit mogelijk was.

[ Voor 3% gewijzigd door ninjazx9r98 op 09-01-2015 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Volgens mijn postcode check kan ik ook 500mbit gaan afnemen.
Weet iemand hoe dat gaat? Als ik op de KPN website mijn pakket 'upgrade' naar de 500Mbit variant, is dat dan direkt geregeld of gaat er tijd overheen met monteurs en afspraken enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
tw1light schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 19:06:
[...]

Voila. Afwachten op de apparatuur om te testen.
Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/si31a2bml/Naamloos1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Pogostokje schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:04:
Weet iemand hoe dat gaat? Als ik op de KPN website mijn pakket 'upgrade' naar de 500Mbit variant, is dat dan direkt geregeld of gaat er tijd overheen met monteurs en afspraken enzo?
Wat je het beste kan doen is ff bellen met de klantenservice of ff een DM naar rolandos582 sturen. Hij een een account manager bij KPN. Bij mij was het opzich nog vrij snel geregeld alleen moest Reggefiber een aanpassing doen in de wijkkast. Ik bespaar in m'n eerste jaar door de upgrade zelfs nog 60 euro omdat ik een nieuwe abonnement weer voor een jaar heb afgesloten en dus die korting weer kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:56
Over het algemeen is het allemaal vrij snel als alles al goed ligt. Meestal is een order binnen 30minuten gereed en kun je er dus gebruik van maken. :)
Vandaag nog 2 op 500/500 gezet in Almere O-)
Barre73 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 19:46:
Exact, is allemaal een beetje veranderd. :) Maar het is op veel plekken wel al mogelijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:32
Administratief gaat het snel. Inderdaad moet een monteur een aanpassing in de wijkkast doen. Zal een paar dagen duren. Heb het zelf ook gedaan. Volgens mij was het met 2 dagen gebeurd.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
rolandos582 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:36:
[...]

Over het algemeen is het allemaal vrij snel als alles al goed ligt. Meestal is een order binnen 30minuten gereed en kun je er dus gebruik van maken. :)

[...]

Vandaag nog 2 op 500/500 gezet in Almere O-)

[...]

Exact, is allemaal een beetje veranderd. :) Maar het is op veel plekken wel al mogelijk _/-\o_
Wat lijkt me dat heerlijk met nieuwsgroepen! Of een constant HD beeld bij YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Sveninho schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 12:03:
[...]

Wat lijkt me dat heerlijk met nieuwsgroepen! Of een constant HD beeld bij YouTube.
M'n nieuwsgroepen abo is op dit moment nog maar 150 mbit dus download gewoon constant met 18,5 mb per seconde. Dit terwijl ik ondertussen gewoon streams enzo kan kijken zonder dat mijn verbinding wegvalt >:)

Binnenkort maar eens upgraden naar een 500mbit nieuwsgroepen abo _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekanoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
Kan nog wel eens tegen zitten. bij mij in de landstrekenwijk Lelystad kon ik ook opwaarderen naar 500 dit zou op 2 januari j.l. gebeuren. Monteur kwam lang maar wist eigenlijk niet wat hij moest doen. uiteindelijk bleek niets, zou alleen een adm. handeling zijn. Moet tot 15 januari wachten tot reggefiber de pop heeft aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Sveninho schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 12:03:
[...]

Is erg fijn inderdaad. Wou dat ik überhaupt glas kon krijgen in Groningen. Zit vast aan 180mb ziggo :[
pekanoot schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 16:04:
Kan nog wel eens tegen zitten. bij mij in de landstrekenwijk Lelystad kon ik ook opwaarderen naar 500 dit zou op 2 januari j.l. gebeuren. Monteur kwam lang maar wist eigenlijk niet wat hij moest doen. uiteindelijk bleek niets, zou alleen een adm. handeling zijn. Moet tot 15 januari wachten tot reggefiber de pop heeft aangepast.
Hmm dat is inderdaad wel vervelend. Sommige plaatsen zijn inderdaad nog niet helemaal ready voor 500mb. Dan moet de switch omgezet worden in wijkcentrale. En laat het nou net erg druk zijn bij reggefiber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat ligt meer aan KPN dan aan Reggefiber. Er vanuit gaande dat alle DSLAMS zijn vervangen, dan zou het technisch gezien gewoon kunnen worden opgewaardeerd. Maar door de KPN orderstraat kan dat niet en moet er een nieuwe actieve poort worden toegewezen. En dus moet Reggefiber terug naar de PoP om de patch op die nieuwe actieve poort te zetten.
Of in het andere geval is er maar 1 DSLAM vervangen voor eentje met Gigabitpoorten. En ook in dat geval moet de klant qua patch naar een nieuwe poort worden omgezet.

Reggefiber zet geen switches om in de centrale hoor. Ze zetten alleen een patch naar een andere switch, namelijk degene die KPN opgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Reggefiber zet enkel patches ja maar op de switch die wij uitvoeren. Ik snap je punt wel en je hebt ook gelijk.

Maar het is niet overal zo dat Reggefiber die patches moet zeggen om 500 ready te zijn. Sommige plekken kan het met een druk op de knop geregeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:04

vr6-only

Blub Blub

De aannemer heeft hier de definitieve planning er ook in staan. Ineens is de planning van mei naar volgende week geschoven. Beter! Ondertussen het doe het zelf pakket in huis en een afspraakbrief van RF. Ziggo is al opgezegd.

Heb de ZTE NT, V9 en 2x 2260 ontvanger gekregen. Verre collega gevraagd om te kijken of de patching ook al afgemeld is. Ook gereed. So far so good. :D note to self: hou op met dingen te bemoeien

Mocht dit niet eerder aangekaart zijn. Bij het afstellen van de afstandbediening merkte ik op dat de "source" knop niet goed geprogrammeerd werd op beide toestellen. Na nog een poging pakte die het wel. Nu werkt aan/uit, volume en "source" knop wel naar behoren op de KPN afstandbediening.

[ Voor 43% gewijzigd door vr6-only op 11-01-2015 00:25 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
vr6-only schreef op zondag 11 januari 2015 @ 00:18:
De aannemer heeft hier de definitieve planning er ook in staan. Ineens is de planning van mei naar volgende week geschoven. Beter! Ondertussen het doe het zelf pakket in huis en een afspraakbrief van RF. Ziggo is al opgezegd.

Heb de ZTE NT, V9 en 2x 2260 ontvanger gekregen. Verre collega gevraagd om te kijken of de patching ook al afgemeld is. Ook gereed. So far so good. :D note to self: hou op met dingen te bemoeien

Mocht dit niet eerder aangekaart zijn. Bij het afstellen van de afstandbediening merkte ik op dat de "source" knop niet goed geprogrammeerd werd op beide toestellen. Na nog een poging pakte die het wel. Nu werkt aan/uit, volume en "source" knop wel naar behoren op de KPN afstandbediening.
Je moet hem ook eerst even koppelen, gebeurd niet standaard. :) Succes ermee iig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:04

vr6-only

Blub Blub

Dat bedoelde ik ook. Met code 11 (Samsung) geprogrammeerd en de eerste x werkte enkel volume en aan/uit knop. Nog een x programmeren en toen werkten alle drie.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-04 23:32
Iemand enig idee of dit jaar Dordrecht Gbit geschikt gemaakt zal worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:15
* Ophidian meldt zich hier. :) Al een tijdje aan het twijfelen geweest of ik over moest van Ziggo, en dan voornamelijk voor de 100mbit upload. Glasvezel ligt al in de meterkast, dit is een nieuwbouwwoning en is meteen aangelegd. Nu met de prijsverhoging van Ziggo en veel problemen met internet\dns en de DHCP in de router, toch maar weer eens terug naar KPN. Zou hier 500/500 kunnen krijgen, maar 100/100 is voor nu wel even genoeg voor mij :P Enige jammere is dat ik weer een kastje krijg om TV te kijken, maar eens zien hoe dat gaat bevallen. Heb maar 1 ontvanger genomen, we kijken bijna nooit boven TV. Voor die enkele keer hang ik wel even mijn macbook eraan. ;)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 649163

Ik wil graag mijn eigen apparatuur gebruiken bij een glasvezel aansluiting van Tweak.
Nu heb ik de Netgear M4100-D12G Layer2+ aangeschaft, maar ik krijg het niet voor elkaar om hem te configueren zoals op netwerkje.com staat beschreven.

Kan ik met de M4100-D12G direct van de NTU naar de Switch. en ondersteunt het port forwarding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-01 11:00
Voor wat ik van die zwitch afweet (lees) moet je hem zonder problemen kunnen gebruiken maar ik heb geen idee hoe je hem moet configureren gelijk aan die TP-Link switch van netwerkje.com Je moet in ieder geval zorgen dat je VLAN 4 (IPTV) en VLAN 7 (Telefonie) naar de Experiabox WAN port connect als trunk (dus tagged), of als je de IPTV box(jes) rechtstreeks op je switch will aansluiten die poorten waar ze aan connecten VLAN 4 untagged, en VLAN 6 (internet) untagged naar de switchport waar je je eigen router aanhangt.

Overigens ik weet niet of je met Tweak dit net zo kan doen als met KPN, had ooit eens iets gelezen over tweak groen/blauw en dat een van die versies een andere manier had voor aflevering van internet - niet met PPPOE en een ander vlan dan 6 - dat zul je op het tweak topic moeten nakijken/vragen.

EDIT: zag net deze link waarin het duidelijk wordt beschreven.

[ Voor 8% gewijzigd door Ioramus op 12-01-2015 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik woon in een nieuwbouw woning en er is hier geen koper aangelegd. Alleen glasvezel en kabel. Ik vraag me eigen af als ik het KPN instap abo neem wat dan precies mijn snelheid is. Er staat namelijk bij dat er standaard over glasvezel word geleverd maar krijg ik dan voor die 45 euro 100/100 of die 10/2? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

dannyreuser schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 18:03:
Ik woon in een nieuwbouw woning en er is hier geen koper aangelegd. Alleen glasvezel en kabel. Ik vraag me eigen af als ik het KPN instap abo neem wat dan precies mijn snelheid is. Er staat namelijk bij dat er standaard over glasvezel word geleverd maar krijg ik dan voor die 45 euro 100/100 of die 10/2? Iemand hier ervaring mee?
Je krijgt standaard 10Mbit/2MBit, met een upgrade kun je een symmetrische verbinding krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Standaard is het 10/2 maar we hebben op dit moment een promo waar de 100/100 6 maanden gratis is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:15
Hier hetzelfde, ook een nieuwbouwhuis en er ligt überhaupt geen koper. Ik had al netwerkkabels laten trekken tijdens de bouw, maar kwam erachter dat de telefoonaansluiting in de woonkamer eigenlijk een netwerkkabel is waar ze 1 paar van gebruikt hebben. Had die kabel al wel in de meterkast gezien,maar wist niet waar die uitkwam. Binnenkort dus maar even extra netwerkpoortje in de woonkamer zetten, telefonie gebruik ik toch niet :D

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Uit nieuwsgierigheid even de doos open gemaakt. V8 box erin met HMB2260 ontvangers.

Begrijp ik het nou goed dat ik als simpele gebruiker maar 2 ethernet poorten op de box voor mezelf heb? 1 en 4? 3 en 2 zijn voor de televisie volgens het boekje.

Overigens knijp ik in mijn handen dat er vataoenlijke netwerk kabels en voldoende telefonie kabel worden geleverd/geplaatst. De woonkamer heeft toch wat afstand. Word nog spannend om boven tv te krijgen.

[ Voor 29% gewijzigd door Sveninho op 13-01-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Sveninho schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:39:
Begrijp ik het nou goed dat ik als simpele gebruiker maar 2 ethernet poorten op de box voor mezelf heb? 1 en 4? 3 en 2 zijn voor de televisie volgens het boekje.
Je hebt 4 poorten en je kunt ze zelf indelen zoals je wilt. Je kunt ook gebruik maken van een simpele switch als je ergens wat tekort komt.
Overigens knijp ik in mijn handen dat er vataoenlijke netwerk kabels en voldoende telefonie kabel worden geleverd/geplaatst. De woonkamer heeft toch wat afstand. Word nog spannend om boven tv te krijgen.
Ik hoop dat je hier niet teveel van verwacht. Een kabel krijg je langs de plint gelegd naar je TV zodat je hem zelf kunt wegwerken, je draadloze laptop melden ze aan op je wifi en als je een TV boven hebt waar niet makkelijk een kabel heen kan dan krijg je de optie om een "draadloze verbindingsset" aan te schaffen van rond de 70 euro meen ik. Echte kabeltjes wegwerken en door plafonds boren heb ik nog niet voorbij horen komen. Maar misschien verschilt dat per monteur of regio! Zorg voor hele lekkere koffie met geweldige koek, het is het proberen waard en anders heeft de monteur in ieder geval lekkere koffie gehad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Pogostokje schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:04:
[...]

Je hebt 4 poorten en je kunt ze zelf indelen zoals je wilt. Je kunt ook gebruik maken van een simpele switch als je ergens wat tekort komt.

[...]

Ik hoop dat je hier niet teveel van verwacht. Een kabel krijg je langs de plint gelegd naar je TV zodat je hem zelf kunt wegwerken, je draadloze laptop melden ze aan op je wifi en als je een TV boven hebt waar niet makkelijk een kabel heen kan dan krijg je de optie om een "draadloze verbindingsset" aan te schaffen van rond de 70 euro meen ik. Echte kabeltjes wegwerken en door plafonds boren heb ik nog niet voorbij horen komen. Maar misschien verschilt dat per monteur of regio! Zorg voor hele lekkere koffie met geweldige koek, het is het proberen waard en anders heeft de monteur in ieder geval lekkere koffie gehad. ;)
Oké dus de poorten hebben geen bijzondere volgorde? Waarom de poorten die je op de switch instelt wel? 1 voor NTU, 2 voor je router 3 voor de Experia en vabsf 4 kan er andere apparatuur achter? Hoop dat ik de switch er meteen werkend op krijg. (na installatie natuurlijk)

Fijn kabel festijn word het vanuit de meterkast. De NTU-Switch kabel zal ook niet de lengte hebben om mijn woonkamer te bereiken. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-04 15:01
Zijn er hier ook mensen die het afgelopen jaar zijn overgestapt van Ziggo naar KPN? Ik zit op dit moment bij Ziggo en zit te twijfelen of ik ga overstappen op glas en twijfel dan ook nog tussen Vodafone en KPN. Ik ben benieuwd hoe de ervaringen zijn ten opzichte van Ziggo?
Hoe is de ervaring van het tv beeld ten opzichte van Ziggo? Hoe is het Wifi signaal van de meegeleverde modem ten opzichte die van Ziggo? Zijn er nog andere zaken beter of slechter?

Als ik het goed begrijp heb je bij KPN genoeg aan één netwerkkabel naar de woonkamer voor zowel Internet als TV. Ik heb daar al een simpele switch liggen voor internet op de PS3 en HTPC en zou daar de TV ontvanger dan ook op kunnen aansluiten? Bij Vodafone zou ik een aparte kabel moeten trekken voor de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:48

TheVMaster

Moderator WOS
rolandos582 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 17:12:
[...]

Is erg fijn inderdaad. Wou dat ik überhaupt glas kon krijgen in Groningen. Zit vast aan 180mb ziggo :[

[...]

Hmm dat is inderdaad wel vervelend. Sommige plaatsen zijn inderdaad nog niet helemaal ready voor 500mb. Dan moet de switch omgezet worden in wijkcentrale. En laat het nou net erg druk zijn bij reggefiber
Wat is er mis met 180Mbit Ziggo? Dat heb ik hier nu ook (nog).....maar ik kan niet wachten tot KPN hier in april/mei (ze komen in maart graven van Reggefiger) glas komt aansluiten.....de 500Mbit variant natuurlijk :+ Jammer genoeg hebben ze hier nog geen Gbit....ach dat komt vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
TheVMaster schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 00:09:
[...]

Wat is er mis met 180Mbit Ziggo? Dat heb ik hier nu ook (nog).....maar ik kan niet wachten tot KPN hier in april/mei (ze komen in maart graven van Reggefiger) glas komt aansluiten.....de 500Mbit variant natuurlijk :+ Jammer genoeg hebben ze hier nog geen Gbit....ach dat komt vanzelf.
Ja niet zoveel maar 500mb is toch een stukje beter. Ik zou dat het liefste direct regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
rolandos582 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 01:08:
[...]

Ja niet zoveel maar 500mb is toch een stukje beter. Ik zou dat het liefste direct regelen.
:+ Ik ook...helaas liggen de kabels er hier nog niet, dus ik moet nog even geduld hebben. Enig idee btw wanneer ze gbit wat breder gaan uitrollen (dan Almere en Enschede)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
TheVMaster schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 01:37:
[...]

:+ Ik ook...helaas liggen de kabels er hier nog niet, dus ik moet nog even geduld hebben. Enig idee btw wanneer ze gbit wat breder gaan uitrollen (dan Almere en Enschede)...
Eerst overal glasvezel, dan de upgraden overal 500mb. Dan pas meer. Gaat nog wel een poosje duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Almere en Enschede? Dit gaat toch over KPN? Ben je niet in de war met Tweak?
KPN heeft al heel veel Gbit. In heel veel plaatsen inmiddels.

Waar woon jij Vmaster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Barre73 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 07:17:
Almere en Enschede? Dit gaat toch over KPN? Ben je niet in de war met Tweak?
KPN heeft al heel veel Gbit. In heel veel plaatsen inmiddels.

Waar woon jij Vmaster?
Ohw....ik woon in Emmeloord. Ik kan hier kiezen tussen 50/100/500 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Oke. Dan is 500/500 direct beschikbaar vanaf het moment van je aansluiting door Reggefiber.
Als je nu al een abonnement neemt wordt je straks ook al tijdens die aansluiting geactiveerd. En je wordt al in de eerste paar weken aangesloten. Met voorrang op mensen die geen abonnement hebben genomen vooraf.
@rolandos582: in nieuwe aanleg gebieden wordt direct GOF ingezet en is de PoP al opengesteld op het moment van de aansluiting. Dus niet eerst overal glasvezel en dan pas upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-04 20:10
Nuevocasa schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 23:54:
Zijn er hier ook mensen die het afgelopen jaar zijn overgestapt van Ziggo naar KPN? Ik zit op dit moment bij Ziggo en zit te twijfelen of ik ga overstappen op glas en twijfel dan ook nog tussen Vodafone en KPN. Ik ben benieuwd hoe de ervaringen zijn ten opzichte van Ziggo?
Hoe is de ervaring van het tv beeld ten opzichte van Ziggo? Hoe is het Wifi signaal van de meegeleverde modem ten opzichte die van Ziggo? Zijn er nog andere zaken beter of slechter?

Als ik het goed begrijp heb je bij KPN genoeg aan één netwerkkabel naar de woonkamer voor zowel Internet als TV. Ik heb daar al een simpele switch liggen voor internet op de PS3 en HTPC en zou daar de TV ontvanger dan ook op kunnen aansluiten? Bij Vodafone zou ik een aparte kabel moeten trekken voor de TV.
Wij zijn van Ziggo naar KPN glas gegaan en hebben tot nu toe alleen maar voordelen met TV. Het TV beeld is met de HD glas zenders net zo goed als met Ziggo. De ontvanger is een heel stuk sneller dan de Humax 5050c die we eerst hadden. Ook de functies zoals opnemen in de cloud, begin gemist en programma gemist zijn een niet te onderschatten meerwaarde gebleken. Over internet van Ziggo kan ik niet oordelen, nooit gehad.

Je kan inderdaad 1 kabel naar de kamer trekken en daar zowel internet als TV van af halen.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountain337
  • Laatst online: 22-09-2024
Weet iemand of de uitrol van GOF voor bestaande glasvezel gebieden door KPN is stopgezet of gaat dit gewoon erg langzaam? Ik woon in Vleuterweide (3451) en hier is tot op heden alleen 100/100 verkrijgbaar. Zou graag willen upgraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Zeker niet stopgezet. Eind 2014 is net Almere klaar gekomen bijvoorbeeld. En dat was een hele groot gebied met zeer veel PoPs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountain337
  • Laatst online: 22-09-2024
Dank je. Vond het antwoord op de KPN Wholesale site: "KPN heeft nu besloten om bij capaciteitsuitbreidingen in FttH-gebieden alleen nog maar de GoF-techniek uit te rollen. Hierdoor neemt het marktbereik van 500/500 Mbps toe. KPN Wholesale adviseert u om in deze gebieden alleen orders gebaseerd op deze GoF-technologie in te leggen. U dient echter wel een Netwerk Terminatie te gebruiken die deze technologie ondersteunt. De planning is dat u eind 2015 in alle FttH-gebieden uw klanten met WBA een snelheid van 500/500 Mbps kunt bieden"
Dus het lijkt erop dat alle bestaande gebieden voor het eind van 2015 ge-upgrade zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Barre73 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 08:49:
Oke. Dan is 500/500 direct beschikbaar vanaf het moment van je aansluiting door Reggefiber.
Als je nu al een abonnement neemt wordt je straks ook al tijdens die aansluiting geactiveerd. En je wordt al in de eerste paar weken aangesloten. Met voorrang op mensen die geen abonnement hebben genomen vooraf.
@rolandos582: in nieuwe aanleg gebieden wordt direct GOF ingezet en is de PoP al opengesteld op het moment van de aansluiting. Dus niet eerst overal glasvezel en dan pas upgrade.
Maar eh....500Mbit is dan de max? :( Wat mij betreft hadden ze gelijk Gbit mogen uitrollen...hehe ach....moet ook een keer tevreden zijn. Dat is overigens wel de reden dat ik het abonnement alvast heb aangevraagd....dat ik het dan lekker snel krijg als die kabeltjes hier in de grond liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:15
Nu al gigabit aanbieden is (nog) niet interessant. Los van de vraag of de huidige Experiabox dat aan kan zijn er ook nauwelijks concurrenten die dat aanbieden.

Met 500/500 hebben ze nu nog een voordeel tov. de kabelaars. Dus meer is niet nodig denkt men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
eymey schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:59:
Nu al gigabit aanbieden is (nog) niet interessant. Los van de vraag of de huidige Experiabox dat aan kan zijn er ook nauwelijks concurrenten die dat aanbieden.

Met 500/500 hebben ze nu nog een voordeel tov. de kabelaars. Dus meer is niet nodig denkt men.
Dan doe ik een voorspelling :Ziggo komt tussen nu en een jaar met sneller internet dan 500Mbit....de upload gaan ze niet bij benen denk ik. Maar ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat ze binnen nu en 2 jaar op Gbit willen zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
eymey schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:59:

Dan doe ik een voorspelling :Ziggo komt tussen nu en een jaar met sneller internet dan 500Mbit....de upload gaan ze niet bij benen denk ik. Maar ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat ze binnen nu en 2 jaar op Gbit willen zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
TheVMaster schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:05:
Maar uiteindelijk zal Ziggo toch ook gewoon glasvezel gaan aanbieden?
Uiteindelijk (over 50 jaar) is de kabel toch gewoon uitgefaseerd?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
We dromen over gigabit maar wat zijn de voordelen? Uploaded oké, maar ik zie 8/10 downloads niet op 50 mb/s aantikken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:30
Ik ken ook weinig routers die Gigabit WAN naar LAN throughput hebben, dus ik gok dat de experiabox dat ook niet kan. Laten ze dat maar eerst regelen voor een Gigabit aansluiting te krijgen

http://www.smallnetbuilder.com/tools/charts/router/view

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Sveninho schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:44:
[...]
Oké dus de poorten hebben geen bijzondere volgorde? Waarom de poorten die je op de switch instelt wel? 1 voor NTU, 2 voor je router 3 voor de Experia en vabsf 4 kan er andere apparatuur achter? Hoop dat ik de switch er meteen werkend op krijg. (na installatie natuurlijk)
Omdat dat een hele andere situatie is. Daar gebruik je de switch om VLANs te splitsen en elke poort heeft zijn eigen specifieke configuratie.

Je experiabox heeft gewoon een hele simpele switch met 4 poorten die je kunt gebruiken. Daar valt niks aan in te stellen verder.
Fijn kabel festijn word het vanuit de meterkast. De NTU-Switch kabel zal ook niet de lengte hebben om mijn woonkamer te bereiken. Ik ben benieuwd.
Veel mensen doen daaorm de switch ook ergens in de meterkast. ;)
KPN levert een korte kabel bij voor tussen de NTU en Experiabox (meter of 2?) en 2 lange kabels van een meter of 10 voor de TV's. Die zitten al in de dozen die je ontvangen hebt. Andere kabels zal de monteur misschien terplekke op maat maken, maar dat hangt van de koffie af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
TheVMaster schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:05:
[...]

Dan mogen ze ook wel vaart gaan maken met het uitfaseren van analoog.

Met DOCSIS 3.1 wordt weliswaar de bandbreedte per kanaal weer wat hoger. Maar je moet nogal wat frequentie slots reserveren om meerdere consumenten op 1 segment ook tegelijk die snelheid te laten halen.

(Bij 3.0 levert 1 frequentie een kanaal van ongeveer 50 mbit op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
dfrenner schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:11:
[...]

Maar uiteindelijk zal Ziggo toch ook gewoon glasvezel gaan aanbieden?
Uiteindelijk (over 50 jaar) is de kabel toch gewoon uitgefaseerd?
"Uiteindelijk" kan nog heeeeel lang duren. Zolang kabelaars nog volmondig (met name in vraagbundelingsgebieden) blijven verkondigen dat glasvezel helemaal niet nodig is en dat Coax stiekem zelfs veel beter is, gaan ze niet snel FttH doen. Dan zouden ze meteen gezichtsverlies lijden.

Alleen kleinere lokale kabelaars zijn al wel veel bezig met FttH aanleggen. Blijkbaar is dit voor hen toch goedkoper/toekomstvaster dan steeds de Docsis upgrades bijhouden :P

[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 14-01-2015 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Jassy schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 09:56:
[...]

Wij zijn van Ziggo naar KPN glas gegaan en hebben tot nu toe alleen maar voordelen met TV. Het TV beeld is met de HD glas zenders net zo goed als met Ziggo. De ontvanger is een heel stuk sneller dan de Humax 5050c die we eerst hadden. Ook de functies zoals opnemen in de cloud, begin gemist en programma gemist zijn een niet te onderschatten meerwaarde gebleken. Over internet van Ziggo kan ik niet oordelen, nooit gehad.

Je kan inderdaad 1 kabel naar de kamer trekken en daar zowel internet als TV van af halen.
Bedankt voor je reactie! Ik ben wel benieuwd wat de algemene ervaring is van het wifi signaal, is het signaal een beetje stabiel en sterk? Bij Ziggo is het Wifi signaal van de ubee en cisco modems niet echt stabiel en ook nog zwak!

Ik lees nogal verschillende reacties wat betreft het HD beeld van KPN ten opzichte van Ziggo, vandaar dat ik daar benieuwd naar was. Maar dan zal dat verschil wel meevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Verschil valt reuze mee, en met de HD glas zenders is 1:1 geen verschil zichtbaar. Wees dus niet bang dat je met KPN naar een blokkendoos zit te kijken.

Het WiFi signaal van de Experiabox vind ik sterk genoeg, in vergelijk met de Fritz!Box die we eerst hadden merkte ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Pogostokje schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 13:29:
[...]

Omdat dat een hele andere situatie is. Daar gebruik je de switch om VLANs te splitsen en elke poort heeft zijn eigen specifieke configuratie.

Je experiabox heeft gewoon een hele simpele switch met 4 poorten die je kunt gebruiken. Daar valt niks aan in te stellen verder.

[...]

Veel mensen doen daaorm de switch ook ergens in de meterkast. ;)
KPN levert een korte kabel bij voor tussen de NTU en Experiabox (meter of 2?) en 2 lange kabels van een meter of 10 voor de TV's. Die zitten al in de dozen die je ontvangen hebt. Andere kabels zal de monteur misschien terplekke op maat maken, maar dat hangt van de koffie af.
De Experiabox is al hierop ingesteld begrijp ik hieruit. Spannend allemaal. UPC was modem aan de muur, heb bridge meteen ingeschakeld en hup router erop. Dat is dan wel geen glas en ook geen tv via Internet.

Haha de koffie komt uit de Senseo dus dat ligt aan de heer zijn smaak.
Wat inderdaad ook van plan de switch lekker bij de meterkast te hangen en eventueel de box naar de woonkamer doorschuiven.

Hoe ik het wil doen;
Meterkast; NTU-SWITCH
Woonkamer; Experiabox(tv, telefoon)-Router

Nou heb ik op zolder ook een router staan als AP. Kan ik daar een tv kastje vanaf trekken als in methode 1 volg van netwerkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Jassy schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:14:
Verschil valt reuze mee, en met de HD glas zenders is 1:1 geen verschil zichtbaar. Wees dus niet bang dat je met KPN naar een blokkendoos zit te kijken.

Het WiFi signaal van de Experiabox vind ik sterk genoeg, in vergelijk met de Fritz!Box die we eerst hadden merkte ik niks.
Goed om te horen... ik neigde eerst meer naar Vodafone maar denk dat ik toch voor KPN ga.
Scheelt kabels trekken, Spotify gebruik ik veel en een 2e kastje heb ik ook nodig :)
Ik hoor mensen het vaak over het grote groene monster hebben, maar wat ik hier lees valt dat aardig mee.

Ik zie dat 100/100 nu de eerste 6 maanden gratis is, kan je dit na die 6 maanden ook uitzetten of zit je daar dan wel voor een jaar aan vast? (Ik kan dit niet op de site vinden, wel van extra tv pakketten)

[ Voor 3% gewijzigd door Nuevocasa op 14-01-2015 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Kan je na 6 maanden weer uit zetten, is namelijk een extra optie bij Alles in 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Nuevocasa schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:50:
[...]

Goed om te horen... ik neigde eerst meer naar Vodafone maar denk dat ik toch voor KPN ga.
Scheelt kabels trekken, Spotify gebruik ik veel en een 2e kastje heb ik ook nodig :)
Ik hoor mensen het vaak over het grote groene monster hebben, maar wat ik hier lees valt dat aardig mee.

Ik zie dat 100/100 nu de eerste 6 maanden gratis is, kan je dit na die 6 maanden ook uitzetten of zit je daar dan wel voor een jaar aan vast? (Ik kan dit niet op de site vinden, wel van extra tv pakketten)
Als je dat uitzet valt je upload natuurlijk wel terug naar 5 mbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Barre73 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:08:
[...]

Als je dat uitzet valt je upload natuurlijk wel terug naar 5 mbit...
Bedankt voor de reacties! Ik begrijp dat die dan terug gaat. Wel jammer dat KPN dat zo heeft ingesteld. 50/50 zou voor mij prima zijn. Ik weet ook niet zeker of ik dat daarna ga uitzetten maar die mogelijkheid is wel fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Inderdaad op het eerste oog een vreemde kronkel bij KPN. 50/5 op een glasvezelverbinding :?
Aan de andere kant: Er zijn nu nog maar drie pakketten, onafhankelijk van welk medium je gebruikt. Koper of glasvezel. En zit je op glasvezel en wil je die upgrade, dan is 7,50 nog vrij redelijk geprijsd imho.

Heel simpel portfolio en makkelijk te begrijpen voor mensen die het verschil tussen koper en glasvezel niet willen begrijpen omdat ze het nut daarvan niet inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Barre73 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:28:
Inderdaad op het eerste oog een vreemde kronkel bij KPN. 50/5 op een glasvezelverbinding :?
Aan de andere kant: Er zijn nu nog maar drie pakketten, onafhankelijk van welk medium je gebruikt. Koper of glasvezel. En zit je op glasvezel en wil je die upgrade, dan is 7,50 nog vrij redelijk geprijsd imho.

Heel simpel portfolio en makkelijk te begrijpen voor mensen die het verschil tussen koper en glasvezel niet willen begrijpen omdat ze het nut daarvan niet inzien.
Ik begrijp dat ze het simpel willen houden maar ze kunnen natuurlijk in één pakket ook gewoon zeggen dat er standaard 50/5 of 50/50 wordt geleverd afhankelijk van je verbinding koper of glas. Met de postcode check is het eenvoudig aan te geven wat klanten krijgen.... Maar ja, ze kunnen het ook gewoon doen, aangezien de grootste concurent 'Ziggo/ UPC' het ook zo levert :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Nuevocasa schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:50:
[...]

1 maand minimaal gebruiken, daarna per dag/minuut opzegbaar. En anders inderdaad 7,50 betalen. Voornamelijk interessant als je veel upload gebruikt. Maar 50% meer download is ook dikke prima. :)

Veel mensen kiezen inderdaad bij aansluiten wel voor 100/100. En ik zit het bijna altijd aan, puur omdat het erg veel voordeel bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:52

Pubbert

random gestoord

Vraag is hier vast en zeker al vaker voorgekomen, maar kan het zo 123 niet vinden, en ook de KPN site is niet erg duidelijk hierin.

Ik heb KPN Alles in 1 besteld, maar kan ik een KPN HD ontvanger eenvoudig op een switch aansluiten waar meerdere apparaten aan zitten? (PS4, Mediacenter) Ik heb namelijk gelezen dat de nieuwe Experiaboxen met mac based VLAN werken. Vanuit deze switch loopt 1 kabel naar de meterkast waar de Experiabox komt te hangen.

De switch is gewoon een domme unmanaged switch.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Thund3r schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 17:08:
Vraag is hier vast en zeker al vaker voorgekomen, maar kan het zo 123 niet vinden, en ook de KPN site is niet erg duidelijk hierin.

Ik heb KPN Alles in 1 besteld, maar kan ik een KPN HD ontvanger eenvoudig op een switch aansluiten waar meerdere apparaten aan zitten? (PS4, Mediacenter) Ik heb namelijk gelezen dat de nieuwe Experiaboxen met mac based VLAN werken. Vanuit deze switch loopt 1 kabel naar de meterkast waar de Experiabox komt te hangen.

Zie de reactie van Jassy vanmorgen op mijn vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Thund3r schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 17:08:

1 switch voor ITV+internet doet de laatste tijd lastig, het beste is om dit gescheiden te houden. Dus 1 voor TV + 1 voor internet. Maar in theorie zou het moeten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
rolandos582 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 17:34:
[...]

1 switch voor ITV+internet doet de laatste tijd lastig, het beste is om dit gescheiden te houden. Dus 1 voor TV + 1 voor internet. Maar in theorie zou het moeten werken :)
Doet lastig? Wat gaat er dan niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:03
Heeft hier in ieder geval nog nooit lastig gedaan.
In de woonkamer TV + internet (blu-ray speler, mediapc, receiver) achter één switch.
Boven TV + internet (blu-ray speler, twee PC's) achter één switch.
Werkt vanaf dag één dat het zo aangesloten is probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Nuevocasa schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 18:10:
[...]

Doet lastig? Wat gaat er dan niet goed?
Ik heb toevallig 3 man gehad waar het signaal niet goed werd verspreid. TV ging storen en niet voldoende signaal met kabel. Kan puur toeval zijn, maar dat zijn signalen die ik naar voren krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-04 16:19
rolandos582 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 18:38:
[...]

Ik heb toevallig 3 man gehad waar het signaal niet goed werd verspreid. TV ging storen en niet voldoende signaal met kabel. Kan puur toeval zijn, maar dat zijn signalen die ik naar voren krijg.
ik heb daar dus ook last van. 1 CAT6 kabel vanuit de EB die in de meterkast hangt naar de woonkamer in een CAT6 wandcontactdoos. Daar een kort CAT6 kabel naar een simpele switch, Zyxel GS-108B v2 Gigabit Ethernet Media Switch. Vanuit daar lopen er allemaal 1 meter CAT 6 kabels naar, KPN TV, PS3, Apple TV, Airport Extreme en nog 1 lange CAT 6 kabel die via een gat in het plafond naar de 1e verdieping gaat.

Als de KPN TV niet aan staat is mijn WIFI, 5Ghz heb ik alles op staan, top! Haal ik zo 90 a 95mb. Maar zodra de KPN TV aan gaat, dan valt mijn hele WIFI weg en kan mijn iPad en/of iPhone soms zelf het hele WIFI in huis niet vinden. Moet ik overschakelen naar 4G. WIFI is dan echt heel slecht in huis. Zodra de KPN TV weer uit gaat, werkt WIFI weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
De oorzaak hiervan is inmiddels al diverse keren besproken in dit topic......

Maar goed, nog maar een keer: De functie van de EB om aan 1 UTP poort zowel KPN IPTV ontvangers als apparaten voor je LAN te hangen is een leuke 'workaround' voor mensen die echt niet met meerdere UTP kabels kunnen werken. Maar heeft zo zijn beperkingen.

IPTV werkt met IGMP Multicast. Een 'slimme' switch met goede IGMP snooping implementatie weet op welke poort een apparaat (lees: IPTV ontvanger) om een bepaalde multicast stream heeft gevraagd en stuurt die stream door naar alleen die poort.

Maar de meeste 'simpele' switches zien multicast pakketjes gewoon als broadcast naar ALLE poorten. Neem daarbij een 'domme' WIFI accesspoint aan die zelfde switch en de multicastpakketjes gaan ook vrolijk bandbreedte op je WIFI slurpen......

Oplossing: Airport Extreme op een eigen poort op de Experiabox, óf TV ontvangers op een eigen poort op de Experiabox, óf een smart switch in je woonkamer met een (hopelijk) goede IGMP snooping functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Het mag ons niet mee zitten. KPN is er net geweest en was binnen een kwartier weer weg. Reden? Er kwam geen signaal binnen.
Enkele maanden geleden is in de wijk opnieuw bestraat wat vermoedelijk voor kabel breuk heeft gezorgd. Nu wacht ik in spanning op ReggieFiber om te horen wat er gebeuren gaat.

Verbinding werkt! Activeren maar. Hoop dat mijn eigen CAT kabel reikt tot aan de woonkamer anders bel ik de monteur lol.

[ Voor 18% gewijzigd door Sveninho op 15-01-2015 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
eymey schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 08:55:
De oorzaak hiervan is inmiddels al diverse keren besproken in dit topic......

Maar goed, nog maar een keer: De functie van de EB om aan 1 UTP poort zowel KPN IPTV ontvangers als apparaten voor je LAN te hangen is een leuke 'workaround' voor mensen die echt niet met meerdere UTP kabels kunnen werken. Maar heeft zo zijn beperkingen.

IPTV werkt met IGMP Multicast. Een 'slimme' switch met goede IGMP snooping implementatie weet op welke poort een apparaat (lees: IPTV ontvanger) om een bepaalde multicast stream heeft gevraagd en stuurt die stream door naar alleen die poort.

Maar de meeste 'simpele' switches zien multicast pakketjes gewoon als broadcast naar ALLE poorten. Neem daarbij een 'domme' WIFI accesspoint aan die zelfde switch en de multicastpakketjes gaan ook vrolijk bandbreedte op je WIFI slurpen......

Oplossing: Airport Extreme op een eigen poort op de Experiabox, óf TV ontvangers op een eigen poort op de Experiabox, óf een smart switch in je woonkamer met een (hopelijk) goede IGMP snooping functie.
Duidelijk verhaal, ik zal het wel zien. Heb nu een simpele switch met daaraan een HTPC, PS3 en internet voor de 'smart' tv. Als het niet lekker werkt maar een andere switch kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zo lang je achter die switch geen (al te domme, sommige kunnen namelijk broadcast/multicast filteren) WIFI access points hebt hangen zal het prima werken.

Ook op je LAN apparaten krijg je natuurlijk 'vervuiling' door het multicast verkeer maar op LAN snelheden van 1000 mbit heeft dit geen al te drastische impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:32
Sveninho schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 09:50:
Het mag ons niet mee zitten. KPN is er net geweest en was binnen een kwartier weer weg. Reden? Er kwam geen signaal binnen.
Enkele maanden geleden is in de wijk opnieuw bestraat wat vermoedelijk voor kabel breuk heeft gezorgd. Nu wacht ik in spanning op ReggieFiber om te horen wat er gebeuren gaat.

Verbinding werkt! Activeren maar. Hoop dat mijn eigen CAT kabel reikt tot aan de woonkamer anders bel ik de monteur lol.
Oh jee, dit heb ik ook gehad. Uiteindelijk had het redelijk snel opgelost kunnen zijn, ware het niet dat er geen tekeningen van mijn wijk aanwezig was. Uiteindelijk een maand geen internet gehad! Maar in de normale situatie zou het binnen een week of 2 gefixt moeten zijn.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
laugh schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 19:59:
[...]

Tagged = Trunk
Untagged = ACCESS

[....]
Enneh...als je nu meerdere switches achter elkaar hebt hangen (allemaal Netgear 105/108 managed types)....de poorten waarmee je die switches verbindt? Dus twee switches in de meterkast, één achter de TV en een op de studeerkamer?

Ook Tagged...op alle VLANs?
rolandos582 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 17:34:
[...]

Heb je nu voor TV ook de Experiabox nodig, of kan dat gelijk (als je dus VLANs ingeregeld hebt) via je switch naar je TV kastjes? Dat je dus alleen voor telefonie (waarom geven ze SIP nu niet vrij?) de Experiabox gebruikt.....dat zou nl. mijn voorkeur hebben...

[ Voor 85% gewijzigd door TheVMaster op 15-01-2015 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Help!!
TV en telefonie werken echter Internet niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:03
Sveninho schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 13:37:
Help!!
TV en telefonie werken echter Internet niet!
ik zal even in mijn glazen bol kijken om je probleem te bepalen...

heb je alle apparatuur gereset?
branden alle lampjes die moeten branden?

[ Voor 14% gewijzigd door jackaubrey op 15-01-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
jackaubrey schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 15:01:
[...]

ik zal even in mijn glazen bol kijken om je probleem te bepalen...

heb je alle apparatuur gereset?
branden alle lampjes die moeten branden?
Heb ik allemaal gedaan. Alles Brand op Internet na. Die blijft rood.
NTU-SWITCH-EXPERIANOX doen televisie en telefonie het wel.
NTU-EXPERIABOX-SWITCH doen alle diensten het maar niet zoals het dus 'zou horen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Maar uiteraard bel je eerst KPN zelf voordat je hier een probleem plaatst zonder enige uitleg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
Ik heb sinds gister me kpn glasvezel aansluiting. Me setup met een managed switch werkte meteen als een trein. Alleen tv zat wel te haperen. Andere kabel en voilà ook dat werkt. Me switch Tagged tv en telefoon . Internet untagged richting de router. Verder heb ik een eigen vlan om de vrije poorten in me switch ook nog te gebruiken voor internet. Als er vragen zijn hoor ik het graag maar dan wel duidelijk de gewenste situatie en de huidige settings in een plaatje. Glazenbol gaat niet werken :)

Edit:

Speedtest levert het volgende op.
510Mbps download.
600Mbps upload.

[ Voor 7% gewijzigd door laugh op 15-01-2015 16:20 ]

Pagina: 1 ... 73 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.