[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 101 Laatste
Acties:
  • 903.063 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 10:34
Kan me best voorstellen dat er nu nog mensen zijn, die niet wetende NED1 enzo kijken via SD kwaliteit, terwijl ze een HD scherm hebben staan. Die dan vervolgens klagen dat het beeld slechter is, als bij een vorige aanbieder (UPC / Ziggo ofzo).

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:58
Heb sinds 2 december de glaskanalen. Moet eerlijk zeggen dat ik tot nu toe geen zichtbaar verschil heb gezien. En ik heb sinds vorige week nota bene een projectiescherm van 133 inch dus dat had me wel moeten opvallen. Wellicht ben ik gewoon niet kritisch genoeg of was de bron van te lage kwaliteit.

Heeft iemand overigens nog wat vernomen van het 200mbit aanbod?

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-04 08:05
200 mbit is per 15 januari 2015 opgenomen in het portfolio van KPN Wholesale. Maar nog niet bekend welke provider(s) er mee aan de slag gaan.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-04 10:32
vincitori schreef op maandag 15 december 2014 @ 11:39:
3 lijntjes is max.... toch maar even goede newsgroep provider zoeken ;)

Trouwens bij mijn vader (op dezelfde dag overgegaan) precies hetzelfde, eerste dag de HD Glas zenders beschikbaar, maar 2 dagen later niet meer, toch maar even bellen ......
Hier ook nog steeds niet de HD Glas zenders. Ik heb gebeld en oorzaak nog onbekend. Ze hadden wel meerder meldingen ontvangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:06
ginod schreef op maandag 15 december 2014 @ 16:57:
Kan me best voorstellen dat er nu nog mensen zijn, die niet wetende NED1 enzo kijken via SD kwaliteit, terwijl ze een HD scherm hebben staan. Die dan vervolgens klagen dat het beeld slechter is, als bij een vorige aanbieder (UPC / Ziggo ofzo).
Ach, tenzij ze bij UPC met een niet-horizon mediabox vandaan komen. Want ook daar zitten op 1 t/m 10 gewoon nog de SD zenders.

Idd, welkom in bijna 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-04 07:13
Is er een mogelijkheid om de KPN Ethernet poort uit te lezen met SNMP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

1975Mark30 schreef op maandag 15 december 2014 @ 18:41:
[...]

Hier ook nog steeds niet de HD Glas zenders. Ik heb gebeld en oorzaak nog onbekend. Ze hadden wel meerder meldingen ontvangen....
Mogelijk zijn er nog ouder types STBs gekoppeld aan je iTV account. Dat was bij ons in ieder geval het probleem. Na ontkoppeling, waren de glas HD zenders wel zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2015
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 08:18:
[...]

Mogelijk zijn er nog ouder types STBs gekoppeld aan je iTV account. Dat was bij ons in ieder geval het probleem. Na ontkoppeling, waren de glas HD zenders wel zichtbaar.
Is bij mij zeker niet het geval, ben nieuwe klant. Ik heb gebeld met 0800-0404 en verhaal verteld. Moest alles uitzetten (STB's, router, Genexis), 2 minuten wachten en dan eerst router, Genexis weer aan en dan STB's, maar dat heeft niet geholpen. Moest nog een keer bellen als het niet hielp, dus straks maar even doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229950

Heb ook al een tijdje de glaskanalen op 661 enz en ik moet zeggen dat ik toch wel kwaliteit verschil zie in beter zin. vind het echt balen dat gewoon HD1 niet op 1 zit dacht dat gezeur niet meer te hebben na UPC vroeger. Raar is dat ze bij telfort glas wel HD1 op 1 hebben dus kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-04 13:16
Lekker hoor ;-)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3979837138.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Anoniem: 229950 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 00:28:
Heb ook al een tijdje de glaskanalen op 661 enz en ik moet zeggen dat ik toch wel kwaliteit verschil zie in beter zin. vind het echt balen dat gewoon HD1 niet op 1 zit dacht dat gezeur niet meer te hebben na UPC vroeger. Raar is dat ze bij telfort glas wel HD1 op 1 hebben dus kan wel.
Telfort en KPN glasvezel zijn technisch gezien compleet verschillend. Bij DSL is dat niet zo maar bij glas dus wel. Daar mag jr niks uit afleiden.

Maar uiteraard heb je gelijk en kan het wel gewoon. Maar dit komt nog steeds door die koppeling met het adsl netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-04 13:18
Kijk, dat zijn mooie snelheden! Ik zit er nu al ruim 2 weken op te wachten. Reggefiber/KPN blijven een beetje klooien volgens mij. Hoelang duurde het voordat bij jou alles geregeld was of heb je direct een 500mbit abonnement afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
vincitori schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 10:45:
[...]

Is bij mij zeker niet het geval, ben nieuwe klant. Ik heb gebeld met 0800-0404 en verhaal verteld. Moest alles uitzetten (STB's, router, Genexis), 2 minuten wachten en dan eerst router, Genexis weer aan en dan STB's, maar dat heeft niet geholpen. Moest nog een keer bellen als het niet hielp, dus straks maar even doen.....
En, heeft het vervolgbelletje wat opgeleverd?

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 10:34
Dan ben ik toch wel eens benieuwd wat jij als verschil ziet tussen de HD kanalen 701 en verder en 661 en verder. Tussen kanaal 1 en 701 of 4 en 704 is duidelijk waarneembaar. Maar tussen HD en HD hogere bitrate ?

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

• eymey
Het verschil is wel dat Telfort Glas op een platform werkt dat altijd al vanaf het begin af aan is opgezet voor glasvezel.

ITV is ooit opgezet voor ADSL en daar is het verre van vanzelfsprekend dat je voldoende bandbreedte hebt voor HD-zenders ( 7 mbit al niet, laat staan de 13-14 mbit).

Ik ben het wel met je eens dat, zeker gezien hoe lang KPN nu al glasvezel levert en ook hogere VDSL-snelheden, het enigszins belachelijk is dat KPN dit inmiddels nog steeds niet voor elkaar heeft.

Juist bij KPN voer je bij iedere set top box allerlei identificatienummers en zo in. Hoe moeilijk moet het zijn om, desnoods via je CRM, per nummer te weten of deze aan een glas abbo hangt of niet en op basis daarvan de juiste kanalen op de juiste posities door te laten geven door de middleware.

• vincitori
1975Mark30 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 17:57:
[...]

En, heeft het vervolgbelletje wat opgeleverd?
Een heel vriendelijke dame aan de lijn, die nog noooit van de HD glas zenders gehoord had, dus die heb ik maar even verwezen naar KPN forum en diverse andere aankondigingen ;)
Daarna kreeg ik het advies een reset op de modem uit te voeren (even opletten dat je wel een backup maak van je settings), maar helaas dat werkte ook niet.

Ik had bij de reset alle netwerkkabels losgemaakt en de "primaire" STB van de stroom gehaald, na het starten van de Experia alleen de kabel van de eerste STB erin gedaan, maar helaas geen HD glas zenders. Pas daarna heb ik de restore van de settings gedaan om zeker te zijn dat dit geen problemen veroorzaakte.

Ik moet zeggen dat KPN in deze ook niet uitblinkt in duidelijkheid, want je kan nergens vinden wat nu de randvoorwaarden voor deze uitrol zijn, er staat alleen iets vermeld over type STB.

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-04 10:00

Kiswum

Gadget reviewer

Ik heb zelf 100/100 glas en bezit ook niet de 6xx HD zenders. Aangezien het zappen nog langzamer gaat op deze kanalen, houd ik het voorlopig dus gewoon op de SD kanalen op mijn 2 Motorola VIP 1853 boxjes icm V8 Experiabox.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-04 13:18
Kiswum schreef op donderdag 18 december 2014 @ 11:38:
Ik heb zelf 100/100 glas en bezit ook niet de 6xx HD zenders. Aangezien het zappen nog langzamer gaat op deze kanalen, houd ik het voorlopig dus gewoon op de SD kanalen op mijn 2 Motorola VIP 1853 boxjes icm V8 Experiabox.
Ik heb de oude Motorola boxjes gratis om laten ruilen via de Twitter Webcare voor die nieuwe Arcadyan's hmb2260. Het zappen ed gaat wel een stuk sneller met deze boxjes + ze nemen veel minder ruimte in beslag :Y

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Had je een reden moeten opgeven voor het omruilen van de boxjes? Mijn broer heeft ook die nieuwe Arcadyan's en daarop is het verschil goed te zien.
Aangezien ik het gehele netwerk in huis nog sneller wil gaan maken, mogen de boxjes niet achter blijven :)

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Kiswum schreef op donderdag 18 december 2014 @ 12:01:
Had je een reden moeten opgeven voor het omruilen van de boxjes? Mijn broer heeft ook die nieuwe Arcadyan's en daarop is het verschil goed te zien.
Aangezien ik het gehele netwerk in huis nog sneller wil gaan maken, mogen de boxjes niet achter blijven :)
Snelheid? Ze weten zelf ook wel dat de oudere STBs een stuk trager zijn.

• vincitori
vincitori schreef op donderdag 18 december 2014 @ 11:23:
[...]

Een heel vriendelijke dame aan de lijn, die nog noooit van de HD glas zenders gehoord had, dus die heb ik maar even verwezen naar KPN forum en diverse andere aankondigingen ;)
Daarna kreeg ik het advies een reset op de modem uit te voeren (even opletten dat je wel een backup maak van je settings), maar helaas dat werkte ook niet.

Ik had bij de reset alle netwerkkabels losgemaakt en de "primaire" STB van de stroom gehaald, na het starten van de Experia alleen de kabel van de eerste STB erin gedaan, maar helaas geen HD glas zenders. Pas daarna heb ik de restore van de settings gedaan om zeker te zijn dat dit geen problemen veroorzaakte.

Ik moet zeggen dat KPN in deze ook niet uitblinkt in duidelijkheid, want je kan nergens vinden wat nu de randvoorwaarden voor deze uitrol zijn, er staat alleen iets vermeld over type STB.
En tot mijn grote verbazing staan vandaag de HD Glas zenders er weer bij op 661 - 670, eens even goed kijken of er veel verschil is ;)

• 1975Mark30
vincitori schreef op donderdag 18 december 2014 @ 19:19:
[...]

En tot mijn grote verbazing staan vandaag de HD Glas zenders er weer bij op 661 - 670, eens even goed kijken of er veel verschil is ;)
Mooi voor je! Bij mij helaas nog steeds niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Ook ik heb zojuist de STB omgeruild en..... voila!! de HD glaszenders 661 en verder heb ik nu ook.
Maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik met de beste wil van de wereld geen verschil zie tussen de 701/715 HD en 661 GLASHD zenders. (50 inch scherm)

Wel gaat hetr zappen inderdaad een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:25
Ik heb de STB ook laten omruilen. Net als loneranger56 zie ik geen verschil tussen HD zenders op 701 en verder en de nieuwe op 661. Zappen is inderdaad een stuk sneller. Wat me verder wel opvalt is dat net dat de zender 'beeld geeft' na het zappen, het kort een beetje gescrambled is.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 09:11

KrL

Foto foto..

KrL schreef op donderdag 20 november 2014 @ 14:35:
Wat is de gemiddelde looptijd voordat ik de officiële bevestiging van aanmelding krijg? Een week geleden aangemeld en los van de geautomatiseerde bevestigingsmail nog niets ontvangen. Las in reacties op dit topic dat er mensen waren die onnodig hebben zitten wachten omdat ze de aanmelding 'kwijt' waren..
KrL schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 12:18:
[...]

Contact gehad met aardige dame van Webcare en bleek inderdaad spoorloos verdwenen (!).Gisteren een nieuwe aanvraag gedaan en hoor vandaag of die wel binnen is gekomen (verschillende systemen met latency van max 24h). Zo niet dan maakt zij hem voor me aan.

Advies: 24h na aanvraag even contact opnemen met KPN of de aanvraag daadwerkelijk binnen is gekomen anders kun je wel even zitten wachten..
Vandaag is m'n glas aangesloten. Ging probleemloos, monteur stond binnen 20 min weer buiten. Helaas toch weer iets met de aanvraag fout gegaan: in m'n pakketten was Film1 geactiveerd ipv HBO, deze laatste had ik aangevraagd als actie met 1e 4 maanden 50% korting. Net gebeld met KPN en is in orde gemaakt maar toch slordig! 1e aanvraag kwijt, 2e aanvraag niet goed verwerkt.. Wel erg tevreden over webcare en telefonische support maar had ze liever niet nodig gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Master FX schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 17:57:
Ik heb de STB ook laten omruilen. Net als loneranger56 zie ik geen verschil tussen HD zenders op 701 en verder en de nieuwe op 661. Zappen is inderdaad een stuk sneller. Wat me verder wel opvalt is dat net dat de zender 'beeld geeft' na het zappen, het kort een beetje gescrambled is.
Ik zie toch wel verschil hoor. HD glas zenders zijn net even scherper, zeker bij snel bewegende beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theobe
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-04 20:32
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 19:33:
[...]

Ik zie toch wel verschil hoor. HD glas zenders zijn net even scherper, zeker bij snel bewegende beelden.
Ik zie ook verschil in de kwaliteit. Wat Dj-sannieboy zegt over snel bewegende beelden kan ik bevestigen.

Ik loop alleen wel tegen een probleem aan bij het afspelen van opnames van HD glas zenders. Deze opnames worden niet goed afgespeeld. Ze worden schokkerig weergegeven. Zijn er anderen die tegen dit probleem aanlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-04 23:21
theobe schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 23:05:
[...]

Ik zie ook verschil in de kwaliteit. Wat Dj-sannieboy zegt over snel bewegende beelden kan ik bevestigen.

Ik loop alleen wel tegen een probleem aan bij het afspelen van opnames van HD glas zenders. Deze opnames worden niet goed afgespeeld. Ze worden schokkerig weergegeven. Zijn er anderen die tegen dit probleem aanlopen?
Opnames van 661 en verder zijn bij mij prima. Heb twee HMB2260's. Één via UTP aangesloten, één met Devolo Powerline. Op beide geen haperingen.
Ik heb soms wel haperingen als ik een opname vooruitspoel. Als ik terug ga naar menu en hervatten doe speelt de opname wel weer normaal af.

[ Voor 10% gewijzigd door JanR1969 op 20-12-2014 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Never mind. Via twitter @KPNwebcare

[ Voor 93% gewijzigd door 1975Mark30 op 20-12-2014 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaxo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-04 12:24
Knip..
We gaan niet spammen voor je V&A advertentie

[ Voor 85% gewijzigd door Equator op 22-12-2014 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Vraagje, waar gebruikt men de VLAN eigenlijk voor?
Dit is namelijk 3 jaar lang niet meer verplicht voor het interne netwerk, wellicht is het alleen nodig voor VOIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Uhm, ik denk dat ik je vraag een beetje snap maar niet helemaal ;)

Aan de WAN kant (tussen je router en NT) zijn nog steeds VLAN's nodig.

Aan de LAN kant is het maar net hoe je het zelf wil hebben. Ik denk dat je doelt op het feit dat Experiaboxen nu 'flex poorten' hebben en dat je dus niet meer per se je LAN van de set top boxen hoeft te scheiden. Dat klopt, maar de flexpoorten hebben zeker haken en ogen (waar ook in dit topic inmiddels al meerdere mensen tegenaan gelopen zijn, bv. m.b.t. een WIFI AP en STB op dezelfde poort).

En wat VOIP er mee te maken heeft snap ik niet helemaal ;). Of bedoel je als je je Experiabox nog achter een eigen switch of router wil hebben voor telefonie? Ja, dan moet je nog steeds VLAN 7 tagged aan de Experiabox aanleveren.

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 20-12-2014 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:41
Zijn de HD glaszenders nog wel steeds minder dan de HD zenders van UPC?
Op dit moment heb ik TV van UPC en overige via glas van KPN, puur vanwege de mindere TV van KPN.
Maar we gaan een nieuw huis laten bouwen en nu twijfel ik of ik nog wel of geen coax aansluiting in elke slaapkamer zal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

@Gait, het enige wat ik mis van UPC, dat zijn is Surround sound bij HD kanalen.
Verder vind ik de HD zenders niet heel slecht en dan heb ik het over de standaard zenders in het 700 segment. De 600 segment HD zenders heb ik niet, mogelijk komt dat door de Motorola STB's.

@eymey, wat ik her en der lees (bijv. in de advertentie van Glaxo), is dat men de router van KPN gebruikt. Achter de router heeft men dan een switch/accespoint zitten en deze voorzien van VLAN's.

Ik heb zelf een KPN router, met daarachter 3 verschillende Wlan routers in bridgemodus (vanwege een defecte switch moest ik deze tijdelijke oplossing gebruiken met 3 extra routers gebruiken). Op al deze routers heb ik geen VLAN's ingesteld, maar desondanks kan ik wel gewoon tv kijken in de woonkamer en slaapkamer. Het enige wat je niet kunt gebruiken, dat is de WAN poort van deze router, je offert dus een LAN poort op om aan je KPN router te koppelen.
Ik gebruik zelf geen telefonie van KPN, maar in principe laten de meeste dat toch wel via de Xperiabox van KPN lopen. Ik zou dus niet weten of het daarbij verplicht is.

Doordat het bij KPN niet meer verplicht is om VLAN's te gebruiken, vroeg ik me af wat de toegevoegde waarde is in je huisomgeving. (Over het algemeen kun je ook VLAN's aanmaken voor de snelheidwinst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
Kiswum schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 09:35:
Verder vind ik de HD zenders niet heel slecht en dan heb ik het over de standaard zenders in het 700 segment. De 600 segment HD zenders heb ik niet, mogelijk komt dat door de Motorola STB's.

@eymey, wat ik her en der lees (bijv. in de advertentie van Glaxo), is dat men de router van KPN gebruikt. Achter de router heeft men dan een switch/accespoint zitten en deze voorzien van VLAN's.

Ik heb zelf een KPN router, met daarachter 3 verschillende Wlan routers in bridgemodus (vanwege een defecte switch moest ik deze tijdelijke oplossing gebruiken met 3 extra routers gebruiken). Op al deze routers heb ik geen VLAN's ingesteld, maar desondanks kan ik wel gewoon tv kijken in de woonkamer en slaapkamer. Het enige wat je niet kunt gebruiken, dat is de WAN poort van deze router, je offert dus een LAN poort op om aan je KPN router te koppelen.
Ik gebruik zelf geen telefonie van KPN, maar in principe laten de meeste dat toch wel via de Xperiabox van KPN lopen. Ik zou dus niet weten of het daarbij verplicht is.

Doordat het bij KPN niet meer verplicht is om VLAN's te gebruiken, vroeg ik me af wat de toegevoegde waarde is in je huisomgeving. (Over het algemeen kun je ook VLAN's aanmaken voor de snelheidwinst).
er wordt wel gebruik gemaakt van vlans in jou geval. gewoon op het kpn modem. de bridge mode zorgt erv oor dat je routers gewoon als domme switches gebruikt worden en een switch achter een reeds ingestelde vlan geeft gewoon het signaal door.
en ja alleen de arcadyan h2260 en de arris kunnen de 66x segment hd kanalen aan. alle anderen niet. die komen ergens in 2015.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Gait schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 08:41:
Zijn de HD glaszenders nog wel steeds minder dan de HD zenders van UPC?
Op dit moment heb ik TV van UPC en overige via glas van KPN, puur vanwege de mindere TV van KPN.
Maar we gaan een nieuw huis laten bouwen en nu twijfel ik of ik nog wel of geen coax aansluiting in elke slaapkamer zal maken.
De kans dat je het verschil tussen UPC en en de "HD glas" van KPN gaat zien acht ik zeer klein. Als Glashart Media / KPN ITNS 'klant' maak ik al langer gebruik van die streams en die zien er gewoon echt goed uit. Maar dat is mijn mening ;)

Overigens zijn die HD versies ook voorzien van dd5.1 (behalve bij de NPO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Kiswum schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 09:35:

Gebruik je van die WLAN routers die je achter de Experiabox hebt hangen ook de WIFI AP functie? Of gebruik je ze alleen als 'domme switches' ?

Waar het in deze constructie fout kan gaan, is wanneer je op dezelfde Experiabox poort middels een 'domme switch' zowel set top boxen als WIFI AP's aansluit. Omdat de TV streams multicast zijn, zullen 'domme switches' dit over alle poorten uitsturen. Dus ook poorten waar geen STB's aan hangen. En veel WIFI AP's zullen dit verkeer ook het WIFI netwerk op schreeuwen. Oftewel, als je gaat TV kijken kan je WIFI performance behoorlijk inzakken.

Er zijn ook WIFI AP's die dit niet doen of waar je dit kan instellen.

De toegevoegde waarde van VLAN's in je thuisnetwerk gebruiken is dus sowieso (of je nou wel WIFI problemen hebt of niet) dat je verkeer 'schoner' blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb de Wifi AP functionaliteit van deze routers inderdaad aan staan, ik heb alleen problemen met wifi als de babyphone aan staat ;).
Het gaat hier om een Netgear, Linksys router en een wifi-loze Zyxel router. Deze werken allemaal verder als switch en de DHCP en porforwarding laat ik door de Xperiabox regelen. Het SSID is overal gelijk, zodat tablets en mobiele telefoons makkelijker van router kunnen switchen als je naar een andere verdieping gaat.
Hier nog een mooi plaatje van de Wifi routers met daarnaast een Xiaomi Mi Wifi:
Comparison-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Laatst online: 07-04 19:11
Weet iemand hoe het zit met de "HD Glas" kanalen?
Sinds gister aangesloten en alle zenders ingesteld, waaronder de HD Glas kanalen. Klaagt mijn vriendin vanochtend dat de helft van de zenders weg zijn. Blijkt dat de 6xx kanalen niet meer te vinden zijn.

Tot nu toe een beetje moeizame start. Monteur die weg is voor alles goed werkt, telefoon die nog niet over was gezet, modem reset vanuit KPN zodat ik alles lekker nog een keer in kon stellen en uitvogelen waarom netwerk zo sloom werd (multicast probleem, reeds opgelost door goedkope gigabit switches er tussenuit te halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-04 19:08
Volgens mij nog een beetje experimenteel die HD Glas 6xx kanalen.

Ik had ze, toen waren ze weer weg en nu zijn ze er weer, nog niet echt stabiel heb ik de indruk.
Zal vast komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb ook gevraagd via @knpwebcare of ik de Motorola's kon omruilen voor de HMB2260's, maar dat kon helaas niet....
Bij anderen is dit toch wel gelukt?

[ Voor 13% gewijzigd door Roelos op 21-12-2014 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:39
frank_b schreef op zondag 21 december 2014 @ 13:19:
Volgens mij nog een beetje experimenteel die HD Glas 6xx kanalen.

Ik had ze, toen waren ze weer weg en nu zijn ze er weer, nog niet echt stabiel heb ik de indruk.
Zal vast komen.
Hier ook, afgelopen vrijdag aangesloten, 's avonds prima naar 66x gekeken, maar sinds gisterochtend zijn ze verdwenen. Tv ontvanger reset hielp niet, was zelfs de gewone HD zenders kwijt, maar dat kan je instellen in het menu...
Hopelijk komen de HD+ zenders binnenkort gewoon op 1, 2, 3 etc, zoals het hoort ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Roelos schreef op zondag 21 december 2014 @ 14:45:
Ik heb ook gevraagd via @knpwebcare of ik de Motorola's kon omruilen voor de HMB2260's, maar dat kon helaas niet....
Bij anderen is dit toch wel gelukt?
Gewoon melden dat je decoder kapot is. Dan wordt die omgeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 23-04 07:23
En hoe is de praktijk? Zulke testen zeggen mij nul komma nul.
Download je dit ook daadwerkelijk met Usenet/torrents?

Zelf haal ik ook zulke snelheden in de test echter op Usenet haal ik nu max 350 Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Versteegrob schreef op zondag 21 december 2014 @ 22:28:
[...]

En hoe is de praktijk? Zulke testen zeggen mij nul komma nul.
Download je dit ook daadwerkelijk met Usenet/torrents?

Zelf haal ik ook zulke snelheden in de test echter op Usenet haal ik nu max 350 Mbit
Dat ligt denk ik dan aan je usenetprovider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Lijkt mij ook dat het aan de usenetprovider ligt.

De speedtest.net testen zeggen dat je verbinding in ieder geval die snelheden haalt. Als een andere site dat dan niet haalt, dan ligt dat uiteraard aan die site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Lijkt mij niet. Heb er nu 4 geprobeerd en allemaal zit ik rond deze snelheid.

Zag dat sommige Tweakers wel de juiste snelheid halen met usenet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Versteegrob schreef op maandag 22 december 2014 @ 01:28:
Lijkt mij niet. Heb er nu 4 geprobeerd en allemaal zit ik rond deze snelheid.

Zag dat sommige Tweakers wel de juiste snelheid halen met usenet
Probeer eens zonder SSL als je dat aanhebt?
PC of HDD kan ook bottleneck zijn he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Al gedaan. Heb een linkje naar mijn htpc, heb je die gezien?
Mijn PC is toch niet de bottleneck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Thombias schreef op zondag 21 december 2014 @ 21:44:
[...]

Gewoon melden dat je decoder kapot is. Dan wordt die omgeruild.
Hmmm... Dat gaat dan weer tegen mijn principes in. Dan maar gewoon afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Roelos schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:24:
[...]

Hmmm... Dat gaat dan weer tegen mijn principes in. Dan maar gewoon afwachten.
Klopt, mij ook. Maar als ik zo lees op het xs4all topic wordt dit door de helpdesk geadviceerd tussen neus en lippen door.

• screamercjo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-10-2022
eymey schreef op zondag 14 december 2014 @ 00:07:
Dan kan je beter kijken of er een DMZ modus is, of eventueel de truc gebruiken die ik hier wel eens voorbij heb zien komen om bridge modus in te schakelen. Anders moet je zowel op je Experiabox als je eigen router (dubbel) port forwarden.

Of idd toch met de info van netwerkje.com aan de gang gaan (switch zou niet zo veel uit moeten maken zolang het maar met port-based en tag-based VLAN's overweg kan). Die switch laat je dan ook het TV VLAN doen. Eventueel nog Experiabox aan houden achter switch voor telefonie.

Enfin, alles wat hier al heel vaak voorbij is gekomen en dus ook op netwerkje.com staat ;)

Er is iig geen reden om, als je toch switches gaat aanschaffen die VLAN's aan kunnen, je EB nog voor TV aan te houden.

Wat betreft die switches: Als ik even snel de specificaties van die SG108E bekijk, dan zie ik erbij staan dat je deze alleen kan managen via een windows programma (heeft geen eigen web interface dus). Maar goed, dat moet je voor jezelf bepalen of je dat een probleem vindt.
Gs108e of voor mij gs105ev2 is eenvoudig de laatste firmware en daarmee naar de browser. Ook via de volgende link, kan je eenvoudig inregelen voor de VLAN. De link is http://www.ceesoskam.nl/2...ruiken-bij-kpn-glasvezel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p2dewit
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 13:52
Heb zelf GS108 en GS105 unmanaged Netgear switches en ontdekte vandaag dat de KPN HD Glas zenders (661 en verder) vastlopen als geconnect via deze switches. Rechtstreeks op de Poorten van de EB werken deze zenders zonder problemen ....
Hoe is dat met de GS108e en GS105ev2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Bij mij loopt alles via mijn netgear 3700v2 met openwrt en daar storen de zenders 661 enzo alleen bij het zappen.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-04 18:51

AvK

Ready Set Go

Sinds de 'gids' update hakkelt tijdens het zappen de zender eventjes en soms is er de eerste seconden alleen maar ruis te zien. Geldt voor zover ik heb begrepen voor alle ontvangers en is een bekend probleem. Er komt binnenkort een nieuwe update om dit te fixen. Bron: KPN glas helpdesk.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-04 14:59
Iemand hier al de experia box vervangen door een Asus RT-AC87U? Deze zou native vlan tagging en PPPoe op de wan poort moeten ondersteunen, maar ben benieuwd naar de ervaringen.

ik zit te denken over een nieuwe router, aangezien mijn huidige toch wel een erg oud beestje begint te worden. momenteel staat deze op mijn lijstje, daar hij al dd-wrt ondersteuning heeft, en de netgear R7500 nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
sl1000 schreef op maandag 29 december 2014 @ 10:22:
Iemand hier al de experia box vervangen door een Asus RT-AC87U? Deze zou native vlan tagging en PPPoe op de wan poort moeten ondersteunen, maar ben benieuwd naar de ervaringen.

ik zit te denken over een nieuwe router, aangezien mijn huidige toch wel een erg oud beestje begint te worden. momenteel staat deze op mijn lijstje, daar hij al dd-wrt ondersteuning heeft, en de netgear R7500 nog niet.
Ik heb helaas geen ervaring wat betreft het vervangen van de box met alleen puur de AC 87U, wel zal ik binnenkort me glasvezel binnenkrijgen en ga ik de setup FTU -> Managed Switch -> AC 87U doen.

Kan je wel wat ervaring meedelen so far met de AC 87U. Hij werkt prima, heb het geflasht met de Merlin Firmware aangezien de DD-WRT nog best wat tijd vereist wil je dat goed flashen zonder je router naar de maan te brengen (pijnlijk voor zo'n dure router). Qua bereik hangt het er een beetje vanaf, ik heb in mijn huis nogal veel muren en verdiepingen dus heb ik 2 extra routers als access points erachter maar de snelheid van de router is erg hoog wireless. VLAN en PPPoe support dit bakbeest al native zonder DD-WRT, maar dat het DD-WRT/Merlin kan is uiteraard een pluspunt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrenator
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-03 20:25
Hallo iedereen,

Ik wil de situatie zoals op de website netwerkje.com namaken. Nu heb ik nog een vraag. Omdat ik servers in mijn netwerk heb staan maak ik ook gebruik van forwarding. Ik heb ook DNS namen naar mijn publieke IP verwezen staan. Nu zodra ik methode 1 van "een eigen router" wil ben ik benieuwd hoe er wordt omgegaan met de publieke IP's. Krijgen hierbij mijn eigen router en de experiabox een eigen publiek IP of wordt er alleen een IP toegewezen aan mijn router die voor het internet zorgt.

Met vriendelijke groet,

Jeroen Tor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-04 10:35

TRG

Technotium99-m

Hi,

Ik ben naar dit topic gekomen omdat ik radeloos begin te worden.

Ik zit midden in mijn kerstvakantie, en nu wordt deze week voor de tweede keer mijn internet door het KPN abuse team afgesloten.

Zie de melding:
Het probleem
Er is een DNS server op uw internetaansluiting aanwezig, welke door derden kan worden misbruikt. Deze DNS server fungeert op dit moment als “Open Resolver”. Een dergelijke server kan misbruikt worden voor het uitvoeren van DDoS aanvallen. Het is belangrijk dat u zo snel mogelijk maatregelen neemt. Dit probleem kan worden veroorzaakt doordat u een niet goed geconfigureerde DNS server heeft geïnstalleerd. Ook kunnen de problemen worden veroorzaakt doordat u een eigen modem gebruikt, welke dienst doet als open resolver. Indien u een eigen DNS server heeft geïnstalleerd, verzoeken wij u deze van de aansluiting te verwijderen. Hiermee is het probleem direct opgelost. Wanneer u gebruik maakt van een eigen modem, verzoeken wij u de configuratie aan te passen. Hierbij is het belangrijk dat de DNS functionaliteit niet langer beschikbaar is vanaf het internet. Raadpleeg hiervoor de handleiding van uw modem, of neem contact op met de leverancier van uw modem. Mogelijk dient u de software van uw modem (de zgn. firmware) bij te werken. Om het probleem op te lossen kunt u ook het door KPN geleverde modem aansluiten.
Ik heb hier een KPN glasvezel aansluting sinds 1 jaar, en draai een Mikrotik router met de instructies van netwerkje.com. Tot nu toe heb ik nog nooit problemen gehad mbt het KPN abuse team.

De eerste keer dat KPN mij in 'quarantaine' zette (vorige week), heb ik alle computer gescand met AVG, Malware bytes en Hitman pro, maar niets kunnen vinden. Ik heb mijn NAS toen ontkoppeld omdat ik maar aannam dat die er iets mee te maken had (QNAP NAS). De NAS is een half jaar terug ofzo een keer gebruikt om een website te hosten, maar daar ben ik mee opgehouden en alle webservices op de NAS zijn toen dichtgezet, en stonden nog steeds dicht. De Mikrotik router had wel een port forward voor het IP van de NAS omdat de website anders niet bereikbaar was vanuit het internet. Deze port forward heb ik na de eerste KPN melding ook maar uitgezet.

Nu een paar dagen later wordt ik weer afgesloten...

Wederom alle computer gescand, en weer niets gevonden. De logs die KPN mijn doorgestuurd heeft, bevatten tijden van een moment waarop we niet thuis waren, en alle computers uit stonden, dus moet er iets anders zijn wat staat 'te scannen' lijkt me.

Wat ik zoal aangesloten heb:
Mikrotik router (WIFI staat uit)
TP-Link WIFI router daarop omdat de WIFI van de Mikrotik vrij slecht is
2x Chromecast
Philips HUE die ik via het 'web' kan bedienen
Brother WIFI printer

Wat ik gechecked heb::
Mikrotik logs laten niets raars zien
AVG/Malware/Hitman scans op alle computers/laptops laten niets raars zien
De logs van de QNAP NAS lieten niets raars zijn (maar die is sowieso ontkoppeld nu)

Wat mijn kennis is:
Ik ben zeer handig met computers en redelijk handig met netwerken. Netwerk configuraties zijn niet mijn beroep of hobby, en de configuratie van de Mikrotik vond ik best uitdagend.

Ik ben al 2 dagen van googlen en onderzoeken verder, maar ik krijg geen vinger op dit verhaal. Na het drama van de Experiabox (talloze problemen met apparatuur, programmas en spellen wat geleid heeft tot de Mikrotik router), ben ik er nu wel een beetje klaar met de KPN. De UPC die ik ervoor had was niet zo snel, maar daarmee heb ik nog nooit problemen gehad.

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft of mij in de goede richting kan wijzen, want ik ben behoorlijk clueless op het moment.

[ Voor 14% gewijzigd door TRG op 29-12-2014 13:03 ]

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
@TRG:
bekend probleem als je een demo configuratie van de Microtik hebt gedownload vanaf het internet. De eerdere versies stonden open, en het was de bedoeling die niet 1-op-1 in te laden, maar aan te passen aan je eigen gebruik. Later heeft Peter de code aangepast, waardoor deze standaard dicht staat.

zie: http://netwerkje.com/config-internet
#
# BELANGRIJK: enkele drastische voorbeeld rules om de router vanaf internet te beschermen.
#
# Bedenk: input rules = verkeer naar de router zelf vanaf internet, dus de webinterface, SSH, DNS, etc.
#
# Onderstaande regels zorgen dat bijvoorbeeld de webinterface en de ssh poort niet van buitenaf te bereiken zijn.
# Ook sluit je een eventuele DNS server af voor buiten die je op je router draait.
# Neem je de volgende twee regels niet mee in je eigen configuratie dan krijg je vanzelf bericht van KPN
# dat je verbinding is geblokkeeerd vanwege een "open DNS" of andere reden. Dan heb je geen internet meer.

# Voorkom dit dus liever en neem deze firewall regels mee in je configuratie.
#
add action=reject chain=input in-interface=pppoe protocol=tcp reject-with=icmp-port-unreachable
add action=reject chain=input in-interface=pppoe protocol=udp reject-with=icmp-port-unreachable
als je naar grc.com surft, en een shields-up test draait voor alle service poorten, zul je w.s. zien dat bepaalde services (o.a. 53/dns) open staan.

@Torrenator:
Geen enkel probleem, ik draai ook mijn eigen mail, VPN, en webserver. de eigen router vervangt de Experiabox en krijgt dus het internet IP.

@laugh:
dank voor de feedback. waarom zet je er eigenlijk een managed switch voor?
flashen van DD-wrt is snel en kinderlijk eenvoudig als je eenmaal weet hoe het werkt. Helaas staat er veel tegenstrijdige info op het dd-wrt forum, wat voor nogal wat verwarring zorgt.

[ Voor 81% gewijzigd door sl1000 op 29-12-2014 13:21 . Reden: Quote van netwerkje.com toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
@sl1000
Bij mijn situatie heb ik 4x CAT 6 kabels naar boven getrokken en beneden dus aangesloten op de AC RT 87U. Dan kom ik dus leuk LAN poorten te kort als ik de router ook nog het VLAN werk wil laten regelen. De switch biedt een geweldige oplossing, deze regelt het VLAN en splits daar al VLAN 4, 6 en 7 waarbij VLAN 6 dus alleen naar de WAN poort van de AC RT 87U gaat en ik dus precies 4 LAN ethernet poorten overhoud voor mijn computers/routers :) . Bovendien vind ik het ook netter, één apparaat die het VLAN regelt en de super router alleen het internet gedeelte.

Mee eens over de DD-WRT verwarring, echter in mijn geval heb ik al die talloze functies niet bepaald nodig van DD-WRT. DD-WRT heeft naar mijn mening talloze functies wat niet altijd even stabiel is, daarentegen is Merlin een gemodificeerde ASUS Firmware die meer op stabiliteit bouwt en niet op extra functies. De AC RT 87U is sowieso al een erg geadvanceerde router waarbij het flashen van DD-WRT een veel kleiner verschil uitmaakt vergeleken met vele andere (goedkopere) routers , vandaar houd ik het bij deze monster router bij Merlin voor de stabiliteit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
laugh schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:46:

Mee eens over de DD-WRT verwarring, echter in mijn geval heb ik al die talloze functies niet bepaald nodig van DD-WRT. DD-WRT heeft naar mijn mening talloze functies wat niet altijd even stabiel is, daarentegen is Merlin een gemodificeerde ASUS Firmware die meer op stabiliteit bouwt en niet op extra functies. De AC RT 87U is sowieso al een erg geadvanceerde router waarbij het flashen van DD-WRT een veel kleiner verschil uitmaakt vergeleken met vele andere (goedkopere) routers , vandaar houd ik het bij deze monster router bij Merlin voor de stabiliteit :).
Mede daarom zat ik ook naar de Asus te kijken. Merlin voegt als het goed is genoeg toe en als ik DD-WRT niet nodig heb, hoeft het er van mij niet op. Als "achtervang" voor in de toekomst later kan het echter wel handig zijn, zo heb ik het leven van mijn huidige router ook al een jaar of 5 kunnen rekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG

TRG

Technotium99-m

sl1000 schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:09:
@TRG:
bekend probleem als je een demo configuratie van de Microtik hebt gedownload vanaf het internet. De eerdere versies stonden open, en het was de bedoeling die niet 1-op-1 in te laden, maar aan te passen aan je eigen gebruik. Later heeft Peter de code aangepast, waardoor deze standaard dicht staat.

zie: http://netwerkje.com/config-internet
Superbedankt voor deze informatie, je hebt me echt goed geholpen. Ik ben nog eens rustig voor de Microtik router gaan zitten, en de twee firewall filters waren inderdaad nog niet onderdeel van mijn router configuratie. Ik heb ze nu toegevoegd.

Echter heb ik nog een vraag, in de allereerste mail die ik van KPN kreeg, werd er een stuk logging gegeven:
Naar aanleiding van de ontvangen melding, zijn wij tot de conclusie gekomen dat er vanaf uw IP-adres portscans worden uitgevoerd op computers van andere internetgebruikers.

Hieronder vindt u (een gedeelte van) de logfile van de melding die wij ontvingen. Wanneer het onderzoek klaar is vernemen wij graag wat u als oorzaak van dit misbruik heeft kunnen vinden.

Sat Dec 20 17:24:46 2014 TCP 86.93.100.126 36722 => 185.12.64.0 8080
Sat Dec 20 17:24:46 2014 TCP 86.93.100.126 39612 => 185.12.64.1 8080
Sat Dec 20 17:24:46 2014 TCP 86.93.100.126 45101 => 185.12.64.2 8080
Sat Dec 20 17:24:46 2014 TCP 86.93.100.126 55971 => 185.12.64.3 8080
Sat Dec 20 17:24:46 2014 TCP 86.93.100.126 50999 => 185.12.64.4 8080
Hoe moet ik dit nu interpreteren? Heeft KPN enkel gedetecteerd dat er iets 'open' staat? Of is er daadwerkelijk iets uitgevoerd vanuit mijn IP adres (en dus vanuit mijn thuisnetwerk?).

Met andere woorden, zijn de reacties van het KPN abuse team getriggered door een foutieve router instelling, of is er ook daadwerkelijk hierdoor iets 'geinstalleerd' op een van mijn apparaten waardoor er poortscans werden uitgevoerd?

Deze materie (open resolved dns servers, poort scans, malware, etc) is nog te onbekend voor mij, en ook na heel wat uren lezen heb ik nog geen zekerheid over wat KPN nou gezien heeft en wat er werkelijk aan de hand is.

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Doordat je router vanaf het internet toegankelijk was, was het vermoedelijk mogelijk jouw router (vanaf het internet) als "gateway" te gebruiken (o.a. voor dit soort scans, maar ook voor DNS relay etc). Al kan het natuurlijk ook dat daarnaast een PC in je netwerk besmet is/was.

Had je de (ssh/web) toegang tot je router wel beveiligd met een sterk wachtwoord? Anders hebben kwaadwillenden misschien de configuratie van je router kunnen aanpassen. Als je niet helemaal zeker bent kun je de configuratie van je router (minus ip-adres, wachtwoorden, etc) hier even dumpen en dan kijken wij hem wel even voor je na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG

TRG

Technotium99-m

Ik heb al mijn computers gescand met AVG, HitmanPro en Malwarebytes, en er lijkt niets verdachts te zijn.

Mijn password voor de router bevat 10 tekens met onder meer hoofdletters, getallen en speciale tekens. Als dit tegenwoordig niet meer 'voldoende' is, dan hoor ik dat ook graag.

De configuratie van de router volgt hieronder, ik hoop dat ik alles geXed heb wat belangrijk is.
# jan/02/1970 01:30:21 by RouterOS 6.1
# software id = QUJE-Z909
#
/interface bridge
add l2mtu=1594 name=bridge-iptv
add arp=proxy-arp l2mtu=1598 name=bridge-local
/interface ethernet
set 0 arp=proxy-arp name=ether1-gateway speed=1Gbps
set 1 speed=1Gbps
/ip neighbor discovery
set ether1-gateway discover=no
set sfp1 discover=no
set vlan1.6 discover=no
/interface vlan
add interface=ether1-gateway l2mtu=1594 name=vlan1.4 vlan-id=4
add interface=ether1-gateway l2mtu=1594 name=vlan1.6 vlan-id=6
/interface pppoe-client
add add-default-route=yes allow=pap,mschap2 disabled=no interface=vlan1.6 \
keepalive-timeout=20 name=pppoe password=kpn user=\
XX-XX-XX-XX-XX-XX@direct.adsl
/ip neighbor discovery
set pppoe discover=no
/interface wireless security-profiles
add authentication-types=wpa-psk,wpa2-psk eap-methods=passthrough \
management-protection=allowed mode=dynamic-keys name=profile1 \
supplicant-identity="" wpa-pre-shared-key=xxxxxxxxxx wpa2-pre-shared-key=\
xxxxxxxxxx
/interface wireless
set 0 band=2ghz-b/g/n l2mtu=2290 mode=ap-bridge security-profile=profile1 \
ssid=xxxxxxxxxx
/ip neighbor discovery
set wlan1 discover=no
/ip hotspot user profile
set [ find default=yes ] idle-timeout=none keepalive-timeout=2m \
mac-cookie-timeout=3d
/ip pool
add name=thuisnetwerk ranges=192.168.10.40-192.168.10.99
/ip dhcp-server
add address-pool=thuisnetwerk authoritative=yes disabled=no interface=\
bridge-local lease-time=1h30m name=dhcp-thuis
/port
set 0 name=serial0
/routing bgp instance
set default disabled=yes
/interface bridge port
add bridge=bridge-local interface=ether2
add bridge=bridge-local interface=ether3
add bridge=bridge-local interface=ether4
add bridge=bridge-local interface=ether5
add bridge=bridge-local interface=wlan1
add bridge=bridge-iptv interface=vlan1.4
add bridge=bridge-iptv interface=ether6
add bridge=bridge-iptv interface=ether7
/ip address
add address=192.168.10.250/24 interface=bridge-local network=192.168.10.0
/ip dhcp-server config
set store-leases-disk=15m
/ip dhcp-server network
add address=192.168.10.0/24 dns-server=192.168.10.250 domain=thuis.local \
gateway=192.168.10.250
/ip dns
set allow-remote-requests=yes cache-max-ttl=1d servers=8.8.8.8,8.8.4.4
/ip firewall filter
add chain=input in-interface=pppoe protocol=icmp
add chain=input connection-state=related
add chain=input connection-state=established
add action=reject chain=input in-interface=pppoe protocol=tcp reject-with=\
icmp-port-unreachable
add action=reject chain=input in-interface=pppoe protocol=udp reject-with=\
icmp-port-unreachable
/ip firewall nat
add action=masquerade chain=srcnat out-interface=pppoe
/ip traffic-flow
set cache-entries=4k
/ip upnp
set allow-disable-external-interface=no enabled=yes show-dummy-rule=no
/ip upnp interfaces
add interface=bridge-local type=internal
add interface=pppoe type=external
/lcd
set backlight-timeout=5m current-interface=ether1-gateway time-interval=hour
/system clock
set time-zone-name=Europe/Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
TRG schreef op maandag 29 december 2014 @ 14:48:
Ik heb al mijn computers gescand met AVG, HitmanPro en Malwarebytes, en er lijkt niets verdachts te zijn.

Mijn password voor de router bevat 10 tekens met onder meer hoofdletters, getallen en speciale tekens. Als dit tegenwoordig niet meer 'voldoende' is, dan hoor ik dat ook graag.

De configuratie van de router volgt hieronder, ik hoop dat ik alles geXed heb wat belangrijk is.

[...]
Ik zie hier weinig geks aan, behoorlijk standaard configuratie.

Volgens mij heb je het probleem gefixt door het toevoegen van de firewall regels en kun je het abuse team laten weten dat je het hebt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG

TRG

Technotium99-m

Ik heb hun reeds laten weten wat mijn bevindingen en acties zijn geweest. Ik hoop dat het hiermee afgesloten kan worden. Nogmaals heel erg bedankt voor de hulp, dit zijn erg lastige en tijdrovende problemen als het niet tot je expertise behoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
tsja, Microtik configuratie is ook niet één van mijn kernvaardigheden hoor... Kan zijn dat specialisten later vandaag een opmerking hebben tot verbetering van je config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Nu bijna een maand glasvezel bij KPN, helemaal tevreden voldoet aan mijn verwachtingen Alleen zit ik wel met de volgende uitdaging, er zijn maar 4 ethernet aansluitingen voor een bedraad LAN waarvan je er al 1 kwijt bent aan de TV.

Mijn opstelling is alsvolgt:
- Server/NAS
- Mac Mini (mediacenter)
- Game PC
- TV

Ik ben nu bezig met een Arduino die ik ook op het LAN wil plaatsen, heb echter geen plek meer...

Ik heb even gezocht en je hebt splitters als dit:
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/31PUJ1FLQIL._SY300_.jpg
Echter lees ik dat hierdoor maar 1 van de 2 tegelijk online kan zijn.

Iemand anders nog tips zonder dat er weer een hub met extra adapter bij moet komen?

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-04 19:48

Canis Lupus

Vosbot

Ik heb regelmatig dat mijn Android telefoon opeens een publiek IP krijgt toegewezen van de Experiabox. (begint met 163.).
Iemand ook wel eens gehad?

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:25

Pogostokje

* twiet *

TRG schreef op maandag 29 december 2014 @ 14:48:
Het goede nieuws is dat ik ook niks geks zie aan je configuratie, gelukkig maar. :)
Je draait overigens wel een wat oude versie software in je router. Kan niet direkt kwaad, maar er zijn wel diverse verbeteringen doorgevoerd het afgelopen jaar op gebied van snelheid en stabiliteit.
The_FrankO schreef op maandag 29 december 2014 @ 23:28:
Ik ben nu bezig met een Arduino die ik ook op het LAN wil plaatsen, heb echter geen plek meer...
Iemand anders nog tips zonder dat er weer een hub met extra adapter bij moet komen?
Zo'n splitter gaat niet werken, die is niet bedoeld voor ethernet. Er zit niks anders op dan een losse kleine switch te kopen. De kleintjes verbruiken over het algemeen weinig, een paar watt.
Canis Lupus schreef op maandag 29 december 2014 @ 23:32:
Ik heb regelmatig dat mijn Android telefoon opeens een publiek IP krijgt toegewezen van de Experiabox. (begint met 163.).
Iemand ook wel eens gehad?
Bedoel je per ongeluk 169.254.x.x adressen?
Dat zijn de link-local adressen, die eigent een apparaat zich toe als hij juist geen IP adres krijgt toegewezen terwijl hij dat wel graag wil.
Zie hier voor de details --> http://en.wikipedia.org/wiki/Link-local_address
Reden is vaak dat de DHCP server niet snel genoeg reageert of zelfs niet meer aktief is. Het kan ook een probleem zijn aan de ontvangende kant, je telefoon, als er een probleem is met de netwerk stack. Het is in ieder geval geen publiek adres en je kunt er, buiten je eigen thuis netwerk, niks mee.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-04 07:38
The_FrankO schreef op maandag 29 december 2014 @ 23:28:

[afbeelding]

Zal denk ik toch een switch worden. Die kun je overigens gewoon gratis aanvragen bij de webcare van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-04 19:48

Canis Lupus

Vosbot

Pogostokje schreef op maandag 29 december 2014 @ 23:43:
Bedoel je per ongeluk 169.254.x.x adressen?
Dat zijn de link-local adressen, die eigent een apparaat zich toe als hij juist geen IP adres krijgt toegewezen terwijl hij dat wel graag wil.
Zie hier voor de details --> http://en.wikipedia.org/wiki/Link-local_address
Reden is vaak dat de DHCP server niet snel genoeg reageert of zelfs niet meer aktief is. Het kan ook een probleem zijn aan de ontvangende kant, je telefoon, als er een probleem is met de netwerk stack. Het is in ieder geval geen publiek adres en je kunt er, buiten je eigen thuis netwerk, niks mee.
Ah ja, idd 169.254 (had de post gedaan zonder telefoon in de buurt).
Vraag is vervolgens, kunnen we hier iets aan oplossen? :) Ik zal de Experia eens rebooten, kijken of dat helpt.

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
barrymossel schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:04:
[...]

Zal denk ik toch een switch worden. Die kun je overigens gewoon gratis aanvragen bij de webcare van KPN.
Thanks voor de tip! Ik ga eens contact zoeken nadat ik heb bedacht hoe ik een extra stroom stekker er nog eens bij kan plaatsen.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik kan de optie voor het aanzetten van WDS nergens vinden in de V8, terwijl ik toch screenshots op het internet zie waarbij de optie wel staat. 8)7

Afbeeldingslocatie: http://screenshots.portforward.com/routers/Arcadyan/ARV7519/WDS.jpg

Gevalletje weggehaald door KPN? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoolhaas
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-04 11:47
SChief schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:27:
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik kan de optie voor het aanzetten van WDS nergens vinden in de V8, terwijl ik toch screenshots op het internet zie waarbij de optie wel staat. 8)7

[afbeelding]

Gevalletje weggehaald door KPN? :F
Is eruit gesloopt, in de V9 ook niet aanwezig hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Er is een v10 onderweg van het merk zte dacht ik, we gaan het zien.

[ Voor 25% gewijzigd door rhos op 29-01-2015 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:37
raydekok schreef op woensdag 31 december 2014 @ 19:26:
Er is een v10 onderweg van het merk zte.
LOL 8)7 8)7 Is die onderweg naar jou of bedoel je dat die eraan komt?

December: Start eerste Pilot (max 125 deelnemers)
Februari: Eerste pilot met klanten (1500)
Maart: Tweede pilot met klanten (1500)
April: Klaar voor uitrol in pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Wat is daar in hemelsnaam de reden van? de V8 en V9 zijn hardwarewise prima, doch softwarewise volledig verpest door KPN zelf.

enige wat ik kan verzinnen is dat dit een vorm van cost-cutting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoolhaas
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-04 11:47
sl1000 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 13:29:
Wat is daar in hemelsnaam de reden van? de V8 en V9 zijn hardwarewise prima, doch softwarewise volledig verpest door KPN zelf.

enige wat ik kan verzinnen is dat dit een vorm van cost-cutting is.
Het grootste verschil hardwarematig is de toevoeging van 5GHz Wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:38
skoolhaas schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 22:50:
[...]

Dat zou wel fijn zijn, want de huidige v9 heeft echt belabberde wifi :)

(tenmimnste , mij nervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:10
Voor Wifi kun je tegenwoordig ook de "WiFi Versterker" kopen bij KPN.
http://www.kpn.com/prive/...ternet/wifiversterker.htm
Mij veel te prijzig maar ik kan me voorstellen dat het voor digibeten (waarmee ik overigens niemand hier zo wil noemen) een snelle/simpele oplossing is waar je verder weinig tot geen omkijken naar hebt door onder andere de automatische updates.

[ Voor 6% gewijzigd door ninjazx9r98 op 02-01-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
De simpele manier om het wifisignaal te verbeteren is ook om de EB niet op te hangen aan een muur. Of dat nou in de meterkast of kamer is. Antennes zitten namelijk nog altijd aan de muurkant in het apparaat. Dus je signaal wordt bij aanvang al verzwakt door de muur. Dus op een plankje andersom zetten of ergens anders andersom plaatsen kan zomaar wat verbetering opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
skoolhaas schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 22:50:
[...]

Dual band concurrent WiFi (2.4 GHz WiFi-n en 5 GHz WiFi-ac)
Bonded vectoring (tot 240/80 Mbps)
Geen SIP-server
Vernieuwde en meer ‘open’ web gui
Andere opbouw van de software (Software modularity)
Dual bank flash (1 physiek component met 2 partities)

Maar het grootste verschil is :
WiFi
Broadcom 4331 chipset: WiFi-n 2.4 GHz, 3 x 3 antenne
Broadcom 4360 chipset: WiFi-ac 5 GHz (zonder offloading), 3 x 3 antenne
Dual-Band concurrent WiFi up to 1.75Gbps. (1.3Gbps op 5 GHz en 450Mbps op 2.4GHz)

6 antenne's voor WiFi :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Dat klinkt voor de verandering een keer niet verkeerd.Vooral die meer open gui klinkt veel belovend. Geen cost-cutting dus maar een serieuze feature upgrade. Dank voor de uitleg!

Er is zeker geen mogelijkheid om in te schrijven als pilot gebruiker? (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
sl1000 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 21:57:
Dat klinkt voor de verandering een keer niet verkeerd.Vooral die meer open gui klinkt veel belovend. Geen cost-cutting dus maar een serieuze feature upgrade. Dank voor de uitleg!

Er is zeker geen mogelijkheid om in te schrijven als pilot gebruiker? (A)
Nope, gebeurd random. Wachten tot april is je enige optie :+
Maar het klinkt inderdaad veel belovend. De reacties tot op heden lijken goed. Vooral het WiFi signaal is flink verbeterd. Maarja met 6 antenne's mag dat ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Ben heel benieuwd. Ik duim voor de mogelijkheid voor power users om de router naar je eigen hand te kunnen zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
sl1000 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 22:15:
Ben heel benieuwd. Ik duim voor de mogelijkheid voor power users om de router naar je eigen hand te kunnen zetten...
Het zou mooi zijn, maar daar heb ik ook geen info over. Dat is wachten tot de eerste pilot met feedback komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-04 18:23
ninjazx9r98 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 12:55:
Voor Wifi kun je tegenwoordig ook de "WiFi Versterker" kopen bij KPN.
http://www.kpn.com/prive/...ternet/wifiversterker.htm
Mij veel te prijzig maar ik kan me voorstellen dat het voor digibeten (waarmee ik overigens niemand hier zo wil noemen) een snelle/simpele oplossing is waar je verder weinig tot geen omkijken naar hebt door onder andere de automatische updates.
Unbelievable dat WPS geadviseerd wordt en aan staat, daar zijn toch genoeg issues mee bekend, los hiervan is het gebruik van repeaters i.p.v een extra access point niet echt handig (kijk maar eens hoe vreemd de installatie instructie van KPN is, misschien het handigste voor de klant maar ook met een grote kans op issues).

[ Voor 14% gewijzigd door joop99 op 03-01-2015 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankx
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-08-2022
Vraag aan de kenners izk een managed switch vóór de experia (v8 in mijn geval)

Werkt wifi-FON nog wel als ik alleen vlan 7 routeer naar de experia box voor de vaste telefonie?
EN ben ik in staat om mijn eigen DNS server in te stellen voor al het verkeer wat naar buiten gaan (dus niet de kpn DNS servers maar b.v. de Google DNS servers 8.8.8.8 en 8.8.4.4

Laatste vraag, kan een fysieke poort op een switch in meerdere vlan's zitten?

Voorbeeld:
-Poort 1 is NTU/FTU box verbinding
-Poort 2 zit in vlan 6 en 7 => experia box -> vaste telefoon en wifi fon
-Poort 3 zit in vlan 4 -> IPTV naar settop boxes
-Poort 4 zit in vlan 6 en 4 => naar router -> internet (wifi en vast) -> iptv op tablets en " gewoon" internet voor alle devices.

Dank voor de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
De meeste VLAN-capable switches kunnen 1 poort in meerdere VLAN's zetten ja. Maar er is slechts 1 'primair' VLAN waar je de poort in kan zetten. Als je dat primaire VLAN op een bepaalde poort hebt ingesteld, dan gaat al het untagged verkeer dat op die poort binnen komt met de tag van dat VLAN de andere poorten uit (mits ook lid van datzelfde VLAN uiteraard).

En omgekeerd, als de switch op een andere poort (tagged) verkeer voor een bepaald VLAN binnen krijgt, dan gaat het untagged de poorten uit die dat VLAN als PVID hebben.

Als je alleen VLAN 7 aan de experiabox aanbiedt, dan lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat KPN FON nog zal werken. Ik vermoed namelijk dat KPN FON verkeer gewoon het internet VLAN nodig zal hebben (of eventueel een apart VLAN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankx
Bedankt voor je snelle antwoord.

ff zoeken op de KPN fon en dan kom je tegen dat Fon ook over Vlan 6 gaat
O.a. http://forum.kpn.com/t5/Internet/Public-Wifi/td-p/251981

Wel vreemd dat verschillende posts zeggen dat het een apart Vlan is (wat je zou verwachten idd) en dat bij nader inzicht het toch over vlan 6 gaat (wat het "gewone" internet verkeer is).
Had gehoopt (en nog steeds) dat het een los vlan is wat ik routeren naar de experia box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
joop99 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 09:55:
[...]

Unbelievable dat WPS geadviseerd wordt en aan staat, daar zijn toch genoeg issues mee bekend, los hiervan is het gebruik van repeaters i.p.v een extra access point niet echt handig (kijk maar eens hoe vreemd de installatie instructie van KPN is, misschien het handigste voor de klant maar ook met een grote kans op issues).
haha. 80 euro, ze willen dat product echt bij je aansmeren. Zorgt inderdaad niet voor een lekkere snelheid, voor die prijs kan je een fatsoenlijke router kopen, leg wat extra geld bij en je hebt een hele goede zelfs. Maarja, ook logisch hoor. Je ziet een oma van 80 ook niet "even" routers/access points achter elkaar zetten en komen ze met dit soort mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-08-2021
Hallo,
We overwegen over te stappen naar KPN en willen graag iTV op zolder.
Die draadloze verbindingssetjes - die blijkbaar niet erg draadloos zijn. Werken die nou een beetje?

[ Voor 39% gewijzigd door noobz op 03-01-2015 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:10
Niemand kan daar een zinnig antwoord op geven aangezien het totaal kan verschillen per huis/situatie. Het antwoord voor jouw situatie kun je alleen maar vinden door het te proberen.
Bij ons in huis werkt het in ieder geval probleemloos maar bij jou zou het dramatisch kunnen zijn (of ook probleemloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobz
ninjazx9r98 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 12:56:
Niemand kan daar een zinnig antwoord op geven aangezien het totaal kan verschillen per huis/situatie. Het antwoord voor jouw situatie kun je alleen maar vinden door het te proberen.
Bij ons in huis werkt het in ieder geval probleemloos maar bij jou zou het dramatisch kunnen zijn (of ook probleemloos)
Bedankt voor je reactie!

We gaan gewoon maar even overleggen i de KPN winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankx
noobz schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 12:31:
Hallo,
We overwegen over te stappen naar KPN en willen graag iTV op zolder.
Die draadloze verbindingssetjes - die blijkbaar niet erg draadloos zijn. Werken die nou een beetje?
Kan erg verschillen per huis. Zelf gebruik ik homeplug van Sitecom LN-551. Werkt perfect en lekker snel
Op de zolder haal ik normale snelheden en ook itv werkt prima.
Belangrijks is wel dat de homepluggen op dezelfde groep zitten qua electra. Is dat niet dan het geval kan het erg langzaam gaan en is zelfs wifi soms sneller.
Geen idee wat KPN levert voor homepluggen maar ook dat is van invloed op de snelheid.

Screenshot van speedtest van homeplugs.
Afbeeldingslocatie: http://www.frank-lemmen.com/zolder.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb96
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
rolandos582 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 20:42:
[...]

Dual band concurrent WiFi (2.4 GHz WiFi-n en 5 GHz WiFi-ac)
Bonded vectoring (tot 240/80 Mbps)
Geen SIP-server
Vernieuwde en meer ‘open’ web gui
Andere opbouw van de software (Software modularity)
Dual bank flash (1 physiek component met 2 partities)

Maar het grootste verschil is :
WiFi
Broadcom 4331 chipset: WiFi-n 2.4 GHz, 3 x 3 antenne
Broadcom 4360 chipset: WiFi-ac 5 GHz (zonder offloading), 3 x 3 antenne
Dual-Band concurrent WiFi up to 1.75Gbps. (1.3Gbps op 5 GHz en 450Mbps op 2.4GHz)

6 antenne's voor WiFi :) :)
Ik citeer:
Wireless Performance and Security
• Wi-Fi IEEE802.11b/g/n 2.4 GHz and IEEE 802.11ac 5 GHz access point (concurrently usable)
• Wi-Fi 11b/g/n CERTIFIED
• Wi-Fi 11ac CERTIFIED
• Wi-Fi WPA/WPA2 CERTIFIED
• Wi-Fi WPS CERTIFIED
• Wi-Fi WMM(multimedia) CERTIFIED
• WPA-PSK/WPA2-PSK security with TKIP/AES encryption
• Manual/auto radio channel selection
• Wireless client access control based on MAC address
• KPN Public WiFi Support on 2.4G WiFi radio interface

Hier een link naar de handleiding van de ExperiaBox V10.
Bestaat er geen mogelijkheid om deze te bemachtigen, want ben de ExperiaBox V8 wel zat...

[ Voor 21% gewijzigd door hb96 op 03-01-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobz
frankx schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 13:54:
[...]

Kan erg verschillen per huis. Zelf gebruik ik homeplug van Sitecom LN-551. Werkt perfect en lekker snel
Op de zolder haal ik normale snelheden en ook itv werkt prima.
Belangrijks is wel dat de homepluggen op dezelfde groep zitten qua electra. Is dat niet dan het geval kan het erg langzaam gaan en is zelfs wifi soms sneller.
Geen idee wat KPN levert voor homepluggen maar ook dat is van invloed op de snelheid.

Screenshot van speedtest van homeplugs.
[afbeelding]
In dat geval is het waarschijnlijk niet zo handig. We hebben 4 verschillende groepen. De woonkamer zit in groep 2 en de slaapkamer op zolder in groep 4.

Bedankt voor de informatie. We nemen het mee naar de winkel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
frankx schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 11:22:
Bedankt voor je snelle antwoord.

ff zoeken op de KPN fon en dan kom je tegen dat Fon ook over Vlan 6 gaat
O.a. http://forum.kpn.com/t5/Internet/Public-Wifi/td-p/251981

Wel vreemd dat verschillende posts zeggen dat het een apart Vlan is (wat je zou verwachten idd) en dat bij nader inzicht het toch over vlan 6 gaat (wat het "gewone" internet verkeer is).
Had gehoopt (en nog steeds) dat het een los vlan is wat ik routeren naar de experia box.
Op zich hoeft het niet zo raar te zijn dat Fon ook over VLAN 6 gaat.

Mits ze er een aparte PPPoE sessie voor opzetten (wat ik stiekem eigenlijk wel verwacht).
Pagina: 1 ... 71 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.