[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 101 Laatste
Acties:
  • 903.097 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-04 14:40
Ik heb 2 jaar de glashart streams gehad via Solcon en ik heb nu KPN en ik zie vooral bij voetbal dat het beeld minder details bevat.
Het zal mij benieuwen of de nieuwe streams beter zijn. Ik hoop het het in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-04 10:32
theobe schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 15:25:
[...]

Volgens de aankondiging op het KPN forum, dan zouden er extra kanalen bij moeten komen: 661-670. Deze kanalen heb ik er als glasvezel klant nog niet bij zitten.

Ik heb de nieuwste TV ontvanger 2260.
Hier bij mij ook nog steeds niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
apexrider schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 18:05:
[...]

Ik heb niet de aangekondigde kanalen op 661 t/m 670, maar zag wel NPO 1 HD GOS vanaf 741 t/m 743. Ik heb geen idee of die al eerder aanwezig waren, maar het viel me nu pas op.
Volgens mij zijn deze inderdaad nieuw....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-11-2023
Idd. Overigens GOS staat voor gesproken ondertiteling service.

Edit:
Ik zie de HD glas zenders inmiddels in de gids staan:-)

[ Voor 34% gewijzigd door apexrider op 03-12-2014 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
apexrider schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:18:
Idd. Overigens GOS staat voor gesproken ondertiteling service.

Edit:
Ik zie de HD glas zenders inmiddels in de gids staan:-)
Hier helaas nog niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:06
Een vraagje. Van de week mijn KPN Glas pakket gekregen.
Er zit een Experia v8 in.
Maar daar heb ik toch geen last van als ik mijn Fritz router achter het KPN glas wil zetten ?
(netwerkje site : Cisco switch => Fritz)

Andere vraag : iemand wel eens de KPN ontvanger opgehange aan een plafond ?
Ik heb een Sony tv die aan een schuine beugel komt. Ik moet die ontvanger ergens kwijt.
Tips trucs ?

[ Voor 29% gewijzigd door kevertje1977 op 03-12-2014 20:24 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 436625

Ja 'ergens' aan vastplakken met dubbelzijdig tape gaat heel goed, de ontvanger weegt erg weinig. ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 436625 op 03-12-2014 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-04 17:41

roelbb

knorretje

kevertje1977 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 20:22:
Een vraagje. Van de week mijn KPN Glas pakket gekregen.
Er zit een Experia v8 in.
Maar daar heb ik toch geen last van als ik mijn Fritz router achter het KPN glas wil zetten ?
(netwerkje site : Cisco switch => Fritz)

Ik heb een Sony tv die aan een schuine beugel komt. Ik moet die ontvanger ergens kwijt.
Tips trucs ?
aan een beamer beugel/buis ( is wel overkill)

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:33

AvK

Ready Set Go

kevertje1977 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 20:22:

Tips trucs ?
Klein plankje aan de muur?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Zijn hier nog meer mensen die de nieuwe HD+ streams nog niet hebben maar wel aan de voorwaarden voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
1975Mark30 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 18:59:
Zijn hier nog meer mensen die de nieuwe HD+ streams nog niet hebben maar wel aan de voorwaarden voldoen?
rustig rustig ze komen eraan. ik heb ze toevallig wel. vandaag een klant en die had ze direct.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
raydekok schreef op donderdag 04 december 2014 @ 19:30:
[...]

rustig rustig ze komen eraan. ik heb ze toevallig wel. vandaag een klant en die had ze direct.
Thanks, maar heb je hier dan meer informatie over? Je geeft voorbeelden van mensen die het wel hebben. Kan het niet zo zijn dat iedereen (die aan de voorwaarden voldoet) het al zou moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
1975Mark30 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 19:51:
[...]

Thanks, maar heb je hier dan meer informatie over? Je geeft voorbeelden van mensen die het wel hebben. Kan het niet zo zijn dat iedereen (die aan de voorwaarden voldoet) het al zou moeten hebben?
nee waarschijnlijk pushen ze gewoon postcode gebieden en dan kijken ze welke stb er zijn en dan doorduwen. maar het is dus willekeurig.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
raydekok schreef op donderdag 04 december 2014 @ 19:55:
[...]

nee waarschijnlijk pushen ze gewoon postcode gebieden en dan kijken ze welke stb er zijn en dan doorduwen. maar het is dus willekeurig.
Oke bedankt, dan wacht ik het nog even af. Moet de stb dan trouwen via de experia box aangesloten zijn, of kunnen de nieuwe streams ook gepushed worden als de stb de experia box omzeilt middels een managed switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Hier een andere router ertussen dus dat moet gewoon goed gaan. Kwam er trouwens net achter dat op die zenders begin gemist niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:14

Canis Lupus

Vosbot

AvK schreef op donderdag 04 december 2014 @ 16:48:
[...]
Klein plankje aan de muur?
Mijn TV hangt ook aan een muurbeugel, maar ik heb heel erg last van storing van mijn Samsung LED TV op het IR signaal van de afstandsbediening. Daardoor functioneert deze bijna niet.
Als ik de TV uitzet reageert hij prima, zodra hij aanstaat is het drama.

Iemand een lumineus idee?

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 07:44

Pogostokje

* twiet *

1975Mark30 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 19:58:
[...]
Oke bedankt, dan wacht ik het nog even af. Moet de stb dan trouwen via de experia box aangesloten zijn, of kunnen de nieuwe streams ook gepushed worden als de stb de experia box omzeilt middels een managed switch?
De experiabox doet he-le-maal niks op IPTV gebied. Als de STB's een update krijgen dan werkt dat prima zonder experiabox, don't worry.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-04 20:11
De 'nieuwe' streams op kanaalnummers 661-670 zijn in feite de oude HD+ streams met een tikkie hogere bitrate. Ik meet pak en beet ~11,5 mbit op deze kanelen.

Kanalen 701-710 verwijzen nu naar de beruchte ~6,5 mbit DSL HD streams.

Mocht je de kanelen 661-670 niet hebben en heb je zoiets van wat is het beeld weer wazig... Je hebt in feite een downgrade gehad ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Ik heb de nieuwe zenders 661 t/m 670 nu ook tussen de zenders staan, maar kan hier niet normaal naar kijken. Na 2 á 3 frames slaat de stream compleet vast. Dit geldt voor elke kanaal op 661 t/m 670. Dit terwijl ik overal gigabit netwerkapparatuur heb en cat6 bekabeling. De oude streams werken wel perfect. Hoe zou het kunnen komen?

Oh, en voor de mensen die geen poorten op de v9 open kunnen krijgen ben ik erachter gekomen hoe dit wel voor mekaar te krijgen is. De ipadressen waarvoor je poorten wilt openzetten moeten gebind worden in je dhcp-bindings. Ook als je statische ipadressen gebruikt. Dit wordt niet door de helpdesk ondersteunt, maar het werkt goed. Zodra de binding er is kun je bijna elke poort openzetten die je wilt. Erg flauw systeem, omdat dit helemaal niet logisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:00
Morzzz schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 05:19:
De 'nieuwe' streams op kanaalnummers 661-670 zijn in feite de oude HD+ streams met een tikkie hogere bitrate. Ik meet pak en beet ~11,5 mbit op deze kanelen.

Mocht je de kanelen 661-670 niet hebben en heb je zoiets van wat is het beeld weer wazig... Je hebt in feite een downgrade gehad ;-)
Hoe kan KPN een upgrade, toch als een downgrade laten uitpakken, LES 1:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Canis Lupus schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 10:53:
[...]

Mijn TV hangt ook aan een muurbeugel, maar ik heb heel erg last van storing van mijn Samsung LED TV op het IR signaal van de afstandsbediening. Daardoor functioneert deze bijna niet.
Als ik de TV uitzet reageert hij prima, zodra hij aanstaat is het drama.

Iemand een lumineus idee?
Lichtsensor van de TV uitzetten kan helpen. Anders toevallig spaarlampen in de buurt van je STB? Kunnen ook storing veroorzaken, mogelijke oplossing is vervangen door LED of halogeen lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

Morzzz schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 05:19:

HD+ streams hebben altijd deze hoge bitrate gehad van de rond 12 Mbit en deze streams bestaan al zins december 2011. KPN heeft deze streams nooit zelf kunnen gebruiken omdat o.a de IPTV ontvangers niet geschikt waren voor deze hoge bitrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-04 20:11
Anoniem: 319232 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 13:23:
[...]
HD+ streams hebben altijd deze hoge bitrate gehad van de rond 12 Mbit en deze streams bestaan al zins december 2011. KPN heeft deze streams nooit zelf kunnen gebruiken omdat o.a de IPTV ontvangers niet geschikt waren voor deze hoge bitrate.
Ah kijk. Als jouw verhaal klopt zal dat dus betekenen dat op 701-710 altijd al die ~6,5 mbit streams zaten en dat er aan de HD+ streams niks veranderd is. Mijn excuses, correctie bij deze! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 12:40:
[...]

Lichtsensor van de TV uitzetten kan helpen. Anders toevallig spaarlampen in de buurt van je STB? Kunnen ook storing veroorzaken, mogelijke oplossing is vervangen door LED of halogeen lampen.
Ik zou eens kijken of je die stb niet gewoon lekker weg kan werken en dan een simpel ir remote dingetje kan kopen op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruinsmm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-03 12:29
Ben pas overgestapt naar KPN Glasvezel. Ik heb een UTP kabel lopen van de Experiabox v9 naar de unmanaged switch op slaapkamer. Op deze switch heb ik de STB, de NAS en de Mediaplayer aangesloten. Het viel mij op dat de LED's van de switch continue knipperen, ook al kijk ik niet naar de tv. Is dat normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ja er gaat data overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Heeft KPN geen abonnementen meer ZONDER televisiemeuk? Best jammer eigenlijk, ik zou wel willen betalen voor dingen die ik wel gebruik, maar niet voor de dingen die ik niet gebruik.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruinsmm
als er continue data door de switch gaat, gaat dat niet ten koste van de bandbreedte voor het overige dataverkeer ? Dat continue knipperen van de LEDs van de switch had ik stukken minder toen ik nog geen KPN glasvezel abonnement had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
  • Laatst online: 16-04 10:56
@Resistor
Bij KPN is het gewoon mogelijk om alleen internet evt. met bellen te kiezen. Zie op de KPN site en kies onderaan internet.
https://www.kpn.com/prive...n/informatie/internet.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 21:54
Resistor schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 16:54:
Heeft KPN geen abonnementen meer ZONDER televisiemeuk? Best jammer eigenlijk, ik zou wel willen betalen voor dingen die ik wel gebruik, maar niet voor de dingen die ik niet gebruik.
De vraag is alleen of je dan goedkoper uit bent als je het voor een jaar uitrekent. https://bestellen.kpn.com/pakketten/standaard/internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:15
bruinsmm schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 17:17:
als er continue data door de switch gaat, gaat dat niet ten koste van de bandbreedte voor het overige dataverkeer ? Dat continue knipperen van de LEDs van de switch had ik stukken minder toen ik nog geen KPN glasvezel abonnement had.
Ik weet niet precies hoe die KPN ontvangers zich gedragen, maar als deze bij het naar standby gaan de IGMP groep niet verlaten (of als je gewoon TV aan het kijken bent), dan zal dat IPTV verkeer inderdaad ten koste gaan van andere apparaten op je LAN.

Dat is de consequentie van de "Flex poort" (het aanluiten van STB's en je LAN op dezelfde Experiabox poort), zeker als je 'domme switches' gebruikt.

En dit heeft niets met KPN Glasvezel te maken, het zal ook optreden met bv. abonnementen met ITV via xDSL.

Wil je dit niet, dan zal je op 1 poort van de Experiabox nooit 'gemengde' apparaten aan moeten sluiten. Dus óf alleen STB's, óf alleen LAN anpparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

barrymossel schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 19:47:
[...]

De vraag is alleen of je dan goedkoper uit bent als je het voor een jaar uitrekent. https://bestellen.kpn.com/pakketten/standaard/internet
Ik heb al 50/50Mb glasvezel internet+bellen van KPN, ik zat te kijken of ik daar soms 100/100Mb van kon maken voor iets meer geld, maar zonder overige dingen die ik niet gebruik. Vaste telefoon gebruik ik wel, mijn ouders bellen die om te kijken of ik thuis ben, zodat ik weer eens langs kan komen om wat technische problemen voor ze op te lossen :+

Televisie kijk ik via Ziggo, ik heb daar 'gewoon' het basis abonnement, zonder enige extra's. Ik heb nog 2 analoge televisies staan, en naar de 'hoofd' televisie kijk ik ook hoogstens 1 kwartier in de maand, en ik heb geen zin in losse kastjes bij de televisies. (naar 1 van de televisies heb ik afgelopen WK voetbal nog gekeken, en de andere had ik afgelopen week even aan, en toen kwam ik er achter dat er iets grondig mis is met dat ding, ik hoor geen stemmen meer op de luidsprekertjes die ik er aan gehangen heb :? Ach, komt misschien volgend jaar wel :P

Best wel vreemd eigenlijk, als je 100/100 Alles-in-1 Instap kiest ben je even veel kwijt als je 100/100 Internet Basis kiest.

Het is mij eerlijk gezegd te duur om over te stappen op sneller internet. Ik vermoed dat er in de toekomst wel wat 'domme datapijp' providers komen die voor een laag bedrag alleen maar internet bieden zonder overige rotzooi als 'KPN Up' of beveiligingszooi waar ik niets aan heb.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:16
Ik stap binnenkort over op glas en zit te denken aan KPN.

Huidige situatie is Ziggo Alles in 1 met zo`n HD ontvanger in de woonkamer en TV op slaapkamer heeft gewoon old school analoog lijntje.

Nu ben ik even benieuwd wat de ervaringen hier zijn met de modem. Ik heb nu een eigen router en die bevalt niet, dus wil ik misschien een nieuwe kopen. Als die modem van KPN wel goed werkt (stabiel) dan is dit niet nodig.

Kan ik straks nog TV kijken op de slaapkamer? Ik stap over op IPTV dus ik neem aan dat er dan geen signaal over de kabel loopt?

Ik kijk nauwelijks TV, dus voor boven kan ik ook gewoon mijn ChromeCast gebruiken. Youtube kijk ik meer dan TV. Is er geen Abbo voor enkel internet die een stuk goedkoper is dan Alles in 1? Ik heb namelijk ook geen vaste telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruinsmm
@eymey Als ik je reactie leest, dan kan ik beter een managed Switch gebruiken, en de tv stream doorsturen naar de poort van de STB aangesloten is. Of heeft dit geen zin ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-04 23:21
FicoF schreef op zondag 07 december 2014 @ 14:21:
Ik stap binnenkort over op glas en zit te denken aan KPN.

Huidige situatie is Ziggo Alles in 1 met zo`n HD ontvanger in de woonkamer en TV op slaapkamer heeft gewoon old school analoog lijntje.

Nu ben ik even benieuwd wat de ervaringen hier zijn met de modem. Ik heb nu een eigen router en die bevalt niet, dus wil ik misschien een nieuwe kopen. Als die modem van KPN wel goed werkt (stabiel) dan is dit niet nodig.

Kan ik straks nog TV kijken op de slaapkamer? Ik stap over op IPTV dus ik neem aan dat er dan geen signaal over de kabel loopt?

Ik kijk nauwelijks TV, dus voor boven kan ik ook gewoon mijn ChromeCast gebruiken. Youtube kijk ik meer dan TV. Is er geen Abbo voor enkel internet die een stuk goedkoper is dan Alles in 1? Ik heb namelijk ook geen vaste telefoon...
Experiabox v9 van KPN vind ik beter werken dan de Cisco modem/router van Ziggo. Ik zou het gewoon uitproberen en als het toch tegenvalt, kan je altijd nog een eigen router kopen. Heb zelf een ASUS RTN66U in gebruik en die is toch nog wel beter met WiFi dan Experiabox v9. En deze heeft natuurlijk veel meer mogelijkheden.
Internet only vind ik aan de dure kant bij KPN. Kijk anders eens op de keuzehulp van eindelijkglasvezel.nl. XS4ALL heeft een abo voor 30 euro per maand, maar wel beetje lage snelheid (20/20).
TV op slaapkamer kan ook via IP over coax, zijn setjes voor van bijv. Hirschmann.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-04 11:47
Afgelopen week Tweak opgezegd en KPN alles in een aangevraagd.
Kreeg afgelopen vrijdag al de spullen binnen (EB V9 en 2x 2260).
Nu wachten tot 6-1-2015 om aangesloten te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Vandaag Reggefiber over de vloer om de glas naar RJ45 doos te installeren. Er zat er wel eentje maar die moest blijkbaar vervangen worden.
De fiber naar de wijkkast zat ook al goed alleen zei de monteur dat ie deze eigenlijk moest vervangen en een nieuwe fiber erin moest blazen omdat het lokale fibernet van eigenaar is veranderd.
Uiteindelijk heeft ie dat niet gedaan en rond 11:30 was alles klaar. Zelf de xperia V8 aangesloten en vanavond de hele zooi vervangen voor een Cisco switch , Fritz 7390 en de experia

1 probleem : ik heb de pots1 uitgang van de experia op de fritz Pstn aangesloten maar ondanks dat de experia wel een voice lampje heeft branden gaat de telefoon niet rinkelen als ik mezelf bel.
Is datnog niet geactiveerd? Formeel komt KPN vrijdag installeren maar internet en tv werkt wel. (030-212 nummer)

Kan ik de WiFi in de experia uitzetten? En hoe? Ik gebruik dat niet.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het kan heel goed zijn dat je telefonie nog niet geactiveerd is.

Maar houd er bij de Fritz!box ook even rekening mee dat je het beste de mee geleverde Y-kabel kan gebruiken omdat deze een goede RJ45 stekker heeft aan de kant van de Fritz!box. 1 van de twee RJ11 stekkers gaat dan dus in de PSTN uitgang van de Experiabox. En je moet in de Fritz!box ook even je telefoonnummer invoeren als vaste lijn.

Wat betreft WIFI in de Experiabox: Die vraag zal iemand anders moeten beantwoorden (zelf geen KPN klant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
  • Laatst online: 16-04 10:56
Kan ik de WiFi in de experia uitzetten? En hoe? Ik gebruik dat niet.

Thnx
Twee manieren, inloggen en Wlan deactiveren of links van de experiabox de middelste knop van de 3 op een rij, 10 seconden ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Alleen de v8 heeft deze optie.
e
EdjeK schreef op maandag 08 december 2014 @ 23:18:
[...]

Twee manieren, inloggen en Wlan deactiveren of links van de experiabox de middelste knop van de 3 op een rij, 10 seconden ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Nog steeds niet. Mijn geduld wordt op de proef gesteld.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebbe_
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-10-2023
Kevertje, waarschijnlijk staat je portering van je telefoonnummer klaar voor de originele afspraakdatum en ben je vanaf die datum pas er op bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Zet je stb eens uit en weer aan. Dus opnieuw laten inladen.
1975Mark30 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 09:13:
[...]

Nog steeds niet. Mijn geduld wordt op de proef gesteld.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Tjebbe_ schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 09:29:
Kevertje, waarschijnlijk staat je portering van je telefoonnummer klaar voor de originele afspraakdatum en ben je vanaf die datum pas er op bereikbaar.
Het is geen portering :) maar ik zal eens kijken.
Ik bel KPN wel even want van mij hoeft de monteur niet meer te komen als telefonie werkt.

Update : in de EXPERIA box zie ik de call wel binnen komen.

Ik ga even in de FRITZ duiken en of ik wel op de goede poorten zit.

[ Voor 14% gewijzigd door kevertje1977 op 09-12-2014 15:25 . Reden: iets bedacht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
raydekok schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 10:40:
Zet je stb eens uit en weer aan. Dus opnieuw laten inladen.

[...]
Ik doe niet anders, voordat ik het weer check ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Ik kom er niet uit met de Fritz 7390.

Ik heb een Analoge lijn via de experia box. Ik heb de RJ11 van de Experia box in de Fritz geprikt maar als ik het 030 nummer bel zie ik in de Experia box wel netjes dat ik bel maar de Fritz laat de DECT toestellen niet rinkelen.

Ik heb de DSL poort op disabled staan omdat ik KPN glasvezel heb natuurlijk (LAN 1)
Hoe krijg ik het voor elkaar dat toch gaat werken ? Ik heb nergens de optie om de FIXED line te enable.
Ik heb trouwens de veel genoemde Y kabel niet meer maar dat lijkt me onzin want ik heb geen DSL (en dus geen splitter etc)

Iemand enig idee hoe ik het KPN nummer toch als fixed PSTN line geconfigureerd krijg op de FRITZ ?
Software versie 06.20 overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-04 20:10
Ik weet niet hoe het kan maar de HD glas zenders zijn hier verdwenen. Ik kon ze wel een aantal dagen zien maar dat was dus van korte duur. Ik voldoe aan die voorwaarden.

Is dit bij jullie ook het geval?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-04 00:17
Bij mij vanaf 3 december (ipv aangekondigde 2 december) te zien en een paar seconden geleden nog steeds beschikbaar Reboot van je decoder al geprobeerd?

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
kevertje1977 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 17:58:
Ik kom er niet uit met de Fritz 7390.

Ik heb een Analoge lijn via de experia box. Ik heb de RJ11 van de Experia box in de Fritz geprikt maar als ik het 030 nummer bel zie ik in de Experia box wel netjes dat ik bel maar de Fritz laat de DECT toestellen niet rinkelen.

Ik heb de DSL poort op disabled staan omdat ik KPN glasvezel heb natuurlijk (LAN 1)
Hoe krijg ik het voor elkaar dat toch gaat werken ? Ik heb nergens de optie om de FIXED line te enable.
Ik heb trouwens de veel genoemde Y kabel niet meer maar dat lijkt me onzin want ik heb geen DSL (en dus geen splitter etc)

Iemand enig idee hoe ik het KPN nummer toch als fixed PSTN line geconfigureerd krijg op de FRITZ ?
Software versie 06.20 overigens
Volgens mij is die Y-kabel of anders één van de bijgeleverde verlooppliuggen nodig. Ik zal morgen even bij m'n ouders kijken want daar heb ik de FB achter het kabelmodem aangesloten t.b.v. telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Vreemd ik heb niks gedaan. Je hebt wel glasvezel toch?
1975Mark30 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 17:51:
[...]

Ik doe niet anders, voordat ik het weer check ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
raydekok schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 18:50:
Vreemd ik heb niks gedaan. Je hebt wel glasvezel toch?

[...]
Ja, glasvezel 100/100 en de HMB2260.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:53
apexrider schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 18:45:
[...]

Volgens mij is die Y-kabel of anders één van de bijgeleverde verlooppliuggen nodig. Ik zal morgen even bij m'n ouders kijken want daar heb ik de FB achter het kabelmodem aangesloten t.b.v. telefonie.
Y-kabel is alleen nodig als je nog een ouderwetse vaste lijn van KPN hebt.

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Het gekke is dat ik die optie niet heb die hier wordt genoemd :

http://www.robkalmeijer.nl/techniek/telecom/fritzbox/#y

Log in op de FritzBox en klik achtereen volgens op Settings -> Telephony -> Telephony devices -> Fixed line
Stel het "Line type" in op "ISDN line", voer al uw MSN nummers in, inclusief netnummer. Klik op Apply.

Ik heb geen fixed line optie.

Update :

Even naar de bekabeling gekeken en nu de 2 middelste aders in de RJ11 plug op de Experiabox Phone 1 doorgezet met een plugje naar Pin 3 +6 van de FRITZ DSL/TEL.
En nog steeds gaat de Fritz niets zien dat ik bel.
(web gui van experia laat wel inkomende call zien)

Nog steeds : geen fixed line optie in de Fritz 7390.

Is dit de Y kabel ?

https://www.google.nl/sea...el-t1023.html%3B342%3B369

[ Voor 52% gewijzigd door kevertje1977 op 09-12-2014 20:54 . Reden: kabeltjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlesT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:36
Werkt de Fon mogelijkheid eigenlijk nog wel als de een Fritz Box in 'client mode' (zo heet dat toch?) zet?
Ik ben zelf namelijk wel heel erg geïnteresseerd in een fritzbox, puur vanwege de mogelijkheid om je vaste telefoon mobiel te gebruiken, ook buiten de deur. Dit is dus mogelijk met de 'Fon' feature van AVM.
Niet te verwarren met KPN Fon, wat een hotspot dienst is.

Nu laat ik mijn internet, via PPPoE, door mijn time capsule opzetten en dit wil ik dus graag zo houden.
Wel zou ik de Fritz Box in een andere kamer kunnen zetten als extender, maar ik kan nergens terugvinden of Fon het dan nog wel doet?
Hopelijk kan iemand mij iets kan verduidelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
@kevertje1977

Nu snap ik dat je de fon-aansluiting van de experia doorleidt naar de FB.

Let op: je ziet geen fixed line bij de devices omdat die waarschijnlijk is gedisabled bij de instelling van de Telephone Numbers (tabblad Line Settings)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
janbal schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 22:45:
@kevertje1977

Nu snap ik dat je de fon-aansluiting van de experia doorleidt naar de FB.

Let op: je ziet geen fixed line bij de devices omdat die waarschijnlijk is gedisabled bij de instelling van de Telephone Numbers (tabblad Line Settings)
Ben wel benieuwd wat die optie heb ik niet...

Voorbeeld plaatje van een andere site :
http://www.thinkbroadband...lephony-devices-thumb.jpg

Even een update :

Ik heb uiteindelijk een ADVANCED mode gevonden in de Fritz. En ik heb zelf een RJ45 naar RJ11 kabel gemaakt en nu werkt het prima.

[ Voor 27% gewijzigd door kevertje1977 op 13-12-2014 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-04 14:36
Vandaag komt bij ons de monteur langs om de NTU te vervangen voor het nieuwe 500Mbit abonnement. Dus ik heb m'n setup maar weer even teruggezet naar de "KPN-standaard" anders gaan ze weer lopen zeiken ;)

Schijnt dat de wat oudere NTU tot max 100mbit aan kan.. Iemand ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Welke ntu heb je? Een genixis? 1 of 4 ports. 4 ports Dan moet ie vervangen worden anders ff van de spanning voor 2 min. En verder afwachten.
mathijs55 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 07:42:
Vandaag komt bij ons de monteur langs om de NTU te vervangen voor het nieuwe 500Mbit abonnement. Dus ik heb m'n setup maar weer even teruggezet naar de "KPN-standaard" anders gaan ze weer lopen zeiken ;)

Schijnt dat de wat oudere NTU tot max 100mbit aan kan.. Iemand ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
raydekok schreef op woensdag 10 december 2014 @ 08:32:
Welke ntu heb je? Een genixis? 1 of 4 ports. 4 ports Dan moet ie vervangen worden anders ff van de spanning voor 2 min. En verder afwachten.

[...]
Op dit moment heb ik deze:

Afbeeldingslocatie: http://kpn-customer.custhelp.com/rnt/rnw/img/enduser/14580_12.png

Heb hem al enkele minuten van de stroom af gehad maar dat had geen effect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Dit is gewoon een gigabit ntu dus die monteur komt voor niks. Reggefiber zal waarschijnlijk nog iets in de kast moeten doen en anders Is het administratieve rompslomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
raydekok schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:04:
Dit is gewoon een gigabit ntu dus die monteur komt voor niks. Reggefiber zal waarschijnlijk nog iets in de kast moeten doen en anders Is het administratieve rompslomp.
Dat idee had ik dus ook al. Ach ik hoor wel wat ze te zeggen hebben, hij zorgt maar dat het geregeld wordt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Dat mag misschien gek klinken maar die zwarte NTU had ik ook en dat was qua snelheid bij KPN een en al ellende (Bij XS4ALL echter niet !!). Nadat er een nieuwe, witte, NTU was geplaatst door de monteur waren alle snelheidissue's weer over. Mij leek het ook zeer onwaarschijnlijk, maar er zit toch iets in wat een en ander kan veroorzaken..

Wie het weet mag het zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Jassy schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:32:
Dat mag misschien gek klinken maar die zwarte NTU had ik ook en dat was qua snelheid bij KPN een en al ellende (Bij XS4ALL echter niet !!). Nadat er een nieuwe, witte, NTU was geplaatst door de monteur waren alle snelheidissue's weer over. Mij leek het ook zeer onwaarschijnlijk, maar er zit toch iets in wat een en ander kan veroorzaken..

Wie het weet mag het zeggen...
Opzich haalde ik na m'n router en switch nog 95mbit op het bekabelde netwerk met een 100mbit abo. Daar was ik dus best tevreden over bij KPN. Ik vind het wel jammer dat ik niet thuis ben, vorige keer had de KPN-monteur alle kabels losgetrokken terwijl deze nog niet gelabeld waren?! Kon ik lekker een zooi gaan uitzoeken. Heb nu alles volgens de KPN-richtlijn aangesloten en m'n moeder de instructies gegeven dat ze alleen in de meterkast mogen kloten en verder van de apparatuur af moeten blijven :) Mochten ze een probleem hebben dan zouden ze mij bellen. Ik verwacht zelf ook dat het probleem niet in mijn thuissituatie zit maar dat is aan de monteur om uit zoeken.

Trouwens nog wel even de complimten geven aan de Twitter Webcare afdeling van KPN. Die reageren erg snel en soepel. Heb ondertussen de oude ZTE H220N omgeruild voor een nieuw model en alle oude Motorola STB ook voor nieuwe versies, kostenloos _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
kevertje1977 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 06:59:
[...]

Voorbeeld plaatje in de link lijkt mij geen actuele (6.20) firmware

[ Voor 4% gewijzigd door janbal op 10-12-2014 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
kevertje1977 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 06:59:
[...]

Ik heb nog even bij mijn ouders gekeken hoe de FB daar is aangesloten op het kabelmodem voor wat betreft de telefoonaansluiting. Ik heb daar de Y-kabel gebruikt en de bijbehorende zwarte verloopplug. Ik kan me herinneren dat het met een standaard telefoniekabel niet werkt.

Als je in de buurt van Almere woont, dan kun je bij mij die Y-kabel en plug gratis komen afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
MacorgaZ schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 18:45:
Bij mij vanaf 3 december (ipv aangekondigde 2 december) te zien en een paar seconden geleden nog steeds beschikbaar Reboot van je decoder al geprobeerd?
De zenders zijn op alle ontvangers niet meer te zien. Ik kon ze hier inderdaad ook gewoon zien maar nu zijn ze ineens op alle ontvangers weer verdwenen.... Ik ga maar weer eens in de telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Jassy schreef op woensdag 10 december 2014 @ 18:44:
[...]

De zenders zijn op alle ontvangers niet meer te zien. Ik kon ze hier inderdaad ook gewoon zien maar nu zijn ze ineens op alle ontvangers weer verdwenen.... Ik ga maar weer eens in de telefoon!
Ik heb ze nog helemaal niet gezien. Meer mensen hier hetzelfde? Ik ga binnenkort dan denk ik ook maar bellen....

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 10:34
Dus je kunt wel 701 etc zien, maar niet 661 etc.... Nou heb ik misschien niet de duurste 50 Inch Samsung, maar ik kan eigenlijk amper verschil zien tussen die 2. Dus zo een drama is het nu ook weer niet.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

• rhos
Heel eerlijk ik zie ook echt geen verschil.

• Mathijs14
Monteur is langsgeweest en..... Heeft niks gedaan :') Behalve telefonisch aan mij gevraagd wat ik met 500mbit moet en naar zijn idee was het alleen voor bedrijven. heb hem heel vriendelijk verteld dat het m geen flikker aangaat wat ik met een 500mbit verbinding moet. Die zwarte NTU was al compatible met 500Mbit, nu blijkt Reggefiber nog wat om te moeten zetten.

Kom ik een dag later weer uit m'n werk, ligt er een pakketje van de KPN (voor de monteur 8)7 ) Een nieuwe FTU.. Nog niet eerder gezien. Zie onderstaande foto.

Iemand een idee wat de verschillen zijn?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rW0GvCfl.jpg

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hij is wit i.p.v. zwart. :+

Verder geen flauw idee wat het verschil zou kunnen zijn.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• rhos
Beiden packetfront. De witte is van zte. Licht komt gewoon op en werkt net zo goed als die zwarte.

[ Voor 10% gewijzigd door rhos op 29-01-2015 17:58 ]

• Mathijs14
Witte is idd van ZTE. Achterop staat model: ZXHN F3100.
De zwarte is een Packetfront MC901

Heb nu de witter er maar ingeklikt onder het mom van, nieuwer is beter.. Geen idee of dat ook echt waar is. Morgen zou de aanpassing bij Reggefiber doorgevoerd moeten zijn, dan gaan we het pas echt merken hopelijk :)

• kevertje1977
Na een paar dagen knutselen heb ik het aan de praat :

KPN 100mbit/100mbit met een eigen Cisco switch en een Fritz 7390.
Nu doe ik een speedtest en haal ik 38mbit up en 38mbit down.

Dat moet beter kunnen toch ? Kan het een KPN issue zijn ?
Laptop zit met 140mbit verbonden met de Fritz dus dat is het probleem niet.

Postcode: 3452

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:01
kevertje1977 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:01:

Als je laptop verbonden is met 140 Mbit gok ik dat je op de wifi zit. Probeer altijd te testen met een kabel. Anders valt er niks zinnigs over te zeggen

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-04 13:31
kevertje1977 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:01:

Als je wifi die direct verbinden is met fritz hogere snelheid haald dan de cisco switch zou ik het dus in die switch zoeken verbind je laptop zoals hierboven staat gedraad en check het dan eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
http://www.speedtest.net/my-result/3978912635

al beter mar nog niet 100/100 dus :)

op kantoor met dezelde laptop haal ik 350mbit down en 200mbit up

dus het ligt niet aan de laptop ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountain337
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09-2024
Zoals eerder aangegeven is het beter om je laptop direkt met de Cisco switch te verbinden. Ik zit in gebied 3451 en haal met TV aan bijna 91Mb down en 9 5Mb up. Kijkt je MTU size op je router even want die moet op 1492 staan.

http://www.speedtest.net/my-result/3979128026

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
hi mountain337 , bedankt voor de reactie (uit Vleuten ;))
:

ik had mijn UTP in de Fritzbox geprikt en toen haalde ik 88mbit en 55mbit.

situatie is als op netwerkje.com :

UTP vanuit glasvezel => Cisco Switch poort 1, Poort2 gaat naar de Fritz met VLAN6.

Als ik laptop direct in VLAN6 prik dan krijg ik geen PPPoe met KPN dus gaat het niet werken.

Overigens kan ik in de Fritz7390 alleen MTU voor V6 tunnel zetten en niet voor V4.

FRITZ!Box supports the MSS clamping procedure

en nu via WIFI :

http://www.speedtest.net/my-result/3980282188

dus gaat prima :-)

[ Voor 12% gewijzigd door kevertje1977 op 12-12-2014 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
Vind het grappig dat bij mij altijd de upload sneller is als de download: http://www.speedtest.net/my-result/3980605815

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Laatst online: 28-04 14:28
ginod schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 22:41:
Vind het grappig dat bij mij altijd de upload sneller is als de download: http://www.speedtest.net/my-result/3980605815
Je ziet voornamelijk via een WI-FI verbinding dat de upload altijd hoger is als download. Bekabeld zijn ze vaak gelijk of soms idd upload sneller. Maar wel een prima snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Laatst online: 19-03 07:47
Volgend resultaat is met een Ubiquiti EdgeRouter Lite (Bekabeld):

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3981792680.png

Ook hier is de upload hoger dan de download :) . Geen TV streams actief o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dries_w
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-04 20:06
ErikCornelissen schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 12:56:
Volgend resultaat is met een Ubiquiti EdgeRouter Lite (Bekabeld):

[afbeelding]

Ook hier is de upload hoger dan de download :) . Geen TV streams actief o.i.d.
Ik heb hier de zelfde waarden (alleen lagere ping) bekabeld achter een EB V9 en 1 TV aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-04 12:10
Via dit topic en netwerkje.com ben ik erachter dat je dus een switch nodig hebt om een server of NAS te kunnen benaderen, en dus ook mijn ICY Slimme Thermostaat, welke ik dus nu niet kan bedienen :(.

Mijn vraag is eigenlijk, wat is het verschil tussen de TP Link TL-SG108E en de TP link TL-SG3210?
De TL-SG3210 wordt aangeraden bij NWje.com en hier las ik dat de SG108E dus ook functioneerd.

Is de SG108E een uitgeklede versie van de SG3210, van functies die een normale user niet nodig heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Uhm, als het je puur om het bereiken van een host op je interne netwerk te doen is kan dat ook prima via de Experiabox hoor.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-04 12:10
Ik kan mijn router achter de experiabox niet benaderen via de experiabox (van buitenaf).... Daarachter zit de rest van mijn netwerk..
En nu het lukt wel...tssss..nu ineens wel haha raar.... :X

Maar wat is nu het verschil tussen beide. Hoofdzaak voor mij is dat ik die experiabox alleen voor de tv wil behouden en mijn eigen router wil gebruiken.

[ Voor 49% gewijzigd door XenoMorpH op 13-12-2014 23:47 . Reden: weer wat toegevoegd.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dan kan je beter kijken of er een DMZ modus is, of eventueel de truc gebruiken die ik hier wel eens voorbij heb zien komen om bridge modus in te schakelen. Anders moet je zowel op je Experiabox als je eigen router (dubbel) port forwarden.

Of idd toch met de info van netwerkje.com aan de gang gaan (switch zou niet zo veel uit moeten maken zolang het maar met port-based en tag-based VLAN's overweg kan). Die switch laat je dan ook het TV VLAN doen. Eventueel nog Experiabox aan houden achter switch voor telefonie.

Enfin, alles wat hier al heel vaak voorbij is gekomen en dus ook op netwerkje.com staat ;)

Er is iig geen reden om, als je toch switches gaat aanschaffen die VLAN's aan kunnen, je EB nog voor TV aan te houden.

Wat betreft die switches: Als ik even snel de specificaties van die SG108E bekijk, dan zie ik erbij staan dat je deze alleen kan managen via een windows programma (heeft geen eigen web interface dus). Maar goed, dat moet je voor jezelf bepalen of je dat een probleem vindt.

[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 14-12-2014 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2015
Ik ben vrijdag omgezet van Tweak naar KPN, bijna alles goed gegaan, helaas was telefoonnummer niet geporteerd.

Ik heb eigenlijk 2 vragen:
- Ik had vrijdag de HD Glas zenders beschikbaar (kanalen 641 en verder) en ook naar gekeken, maar deze zijn op de een of andere manier weer allemaal verdwenen. ZIjn er meer die er last van hebben? Zijn deze HD Glas zenders soms een tijdelijk iets?

- Ik heb de newsgroup van KPN ingesteld (ja ik weet het, ik moet een echte news provider nemen, maar ik heb even nog geen zin dit uit te zoeken ;-) ), maar de snelheid die ik behaal met nzbget op mijn NAS of sabnzbd op mijn PC komt met 3 lijntjes niet boven de 1100 Kb/s. Ik heb gelezen dat dit eigenlijk 6.6 Mb/s zou moeten halen of is dit achterhaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
HD zenders zitten vanaf 701, 701 is bijvoorbeeld Nederland 1 HD.
http://www.kpn.com/prive/...teractieve-tv/zenders.htm

Je haalt dus nu 1.1Mb/s? En waar heb je gevonden dat je 6.6Mb/s zou moeten halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
rolandos582 schreef op zondag 14 december 2014 @ 21:21:
HD zenders zitten vanaf 701, 701 is bijvoorbeeld Nederland 1 HD.
http://www.kpn.com/prive/...teractieve-tv/zenders.htm

Je haalt dus nu 1.1Mb/s? En waar heb je gevonden dat je 6.6Mb/s zou moeten halen?
Wat betreft de HD Glas zenders: Dit is anders dan de HD zenders in de 700 serie, zie http://forum.kpn.com/t5/T...-p/298659/highlight/false

Wat betreft de news servers zie http://kpn-customer.custh...ers/detail_page/a_id/3129

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
vincitori schreef op zondag 14 december 2014 @ 21:29:
[...]

Wat betreft de HD Glas zenders: Dit is anders dan de HD zenders in de 700 serie, zie http://forum.kpn.com/t5/T...-p/298659/highlight/false

Wat betreft de news servers zie http://kpn-customer.custh...ers/detail_page/a_id/3129
Oh ja die extra zenders die nu in hogere kwaliteit zijn, sorry ik was ze alweer vergeten. Nog weinig mensen maken hier gebruik van of zoeken hier contact over met KPN glas.

En je hebt ook een Arris of Arcadyan? Want dan zou het inderdaad moeten werken.

@news : De download snelheid is maximaal 6,6 Mb/s. Echter is dit enkel in de optimale situatie, dus met je 1,1Mb/s zit je daar ruim onder maar dit kan natuurlijk liggen aan je NAS oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
rolandos582 schreef op zondag 14 december 2014 @ 21:34:
[...]

Oh ja die extra zenders die nu in hogere kwaliteit zijn, sorry ik was ze alweer vergeten. Nog weinig mensen maken hier gebruik van of zoeken hier contact over met KPN glas.

En je hebt ook een Arris of Arcadyan? Want dan zou het inderdaad moeten werken.

@news : De download snelheid is maximaal 6,6 Mb/s. Echter is dit enkel in de optimale situatie, dus met je 1,1Mb/s zit je daar ruim onder maar dit kan natuurlijk liggen aan je NAS oid.
Ben afgelopen vrijdag overgestapt, heb een Arcadyan als router. Gekke is dat die zenders er vrijdag stonden en zaterdag niet meer en dat was op 3 STB's, dus niet even een kwestie van scheel kijken van mij :)

Op mijn PC haal ik ook niet meer dan 1,1Mb/s, NAS is zeker niet het probleem, bij Tweak haalde ik 10Mb/s met zelfde infrastructuur (voor september zelfs ook met een Arcadyan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
vincitori schreef op zondag 14 december 2014 @ 21:42:
[...]

Ben afgelopen vrijdag overgestapt, heb een Arcadyan als router. Gekke is dat die zenders er vrijdag stonden en zaterdag niet meer en dat was op 3 STB's, dus niet even een kwestie van scheel kijken van mij :)

Op mijn PC haal ik ook niet meer dan 1,1Mb/s, NAS is zeker niet het probleem, bij Tweak haalde ik 10Mb/s met zelfde infrastructuur (voor september zelfs ook met een Arcadyan)
Ik neem aan dat je deze bedoeld hé : nieuws: KPN verhoogt bitrate hd-kanalen glasvezelklanten tot 12,75Mbit/s

Dat zou toch moeten werken, maar ze doen het op alle kastjes niet? Dat is toch bijzonder.

Wat voor pakket heb je? En ik neem aan dat je dit via de kabel doet? Arcadyan is je STB neem ik aan hé? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
Ik heb een glasvezel 100/100 pakket

De router is Arcadyan VGV7519 met Firmware Version:02.00.132v4
De STBs zijn Arcadyan HMB2260

Er is er 1 via Homeplug aangesloten en 2 via kabel (niet rechtstreeks, paar switches ertussen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
vincitori schreef op zondag 14 december 2014 @ 22:22:
Ik heb een glasvezel 100/100 pakket

De router is Arcadyan VGV7519 met Firmware Version:02.00.132v4
De STBs zijn Arcadyan HMB2260

Er is er 1 via Homeplug aangesloten en 2 via kabel (niet rechtstreeks, paar switches ertussen)
Ah een V8. En een bekabelde speedtest van kpn.com/speedtest. Hoeveel snelheid haal je dan op je computer? Is dat wel gewoon op z'n minst 95/95?

Anders is het toch zaak om even te bellen met ons op 0800 0404 om te kijken wat we eraan kunnen gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
Ik zit met Windows 7 64-bit en IE11 bij de speedtest op download 90-92 en upload 92-93, daarbij aangetekend dat ik niet rechtstreeks op de router zit, er 1 TV aan staat en mijn zoon waarschijnlijk League of Legends aan het spelen is ;) Dat zou die paar Mbs die ik mis kunnen verklaren.

Wel grappig dat dezelfde test (niet tegelijk natuurlijk) bij Firefox lagere waardes geeft (82 down, 88 up)

Deze V8 had ik trouwens een half jaar geleden ook al bij Tweak, toen is ook gelijk die glasvezelrouter vervangen door een Gigabit en heeft de monteur ook de kabel tussen de V8 en de Gigabit vervangen door een eigengemaakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
92/93 is in die zin gewoon goed, je hebt altijd inderdaad wat verlies. Dus dat is een prima snelheid, en ook niet echt een probleem. De test werkt het beste op Chrome bij mij, IE en Firefox doen wel eens lastig.

V8 is in die zin een prima modem, tenzij je WI-FI gaat proberen. Dat is gewoon dramatisch op het moment, een V9 is de oplossing daarvoor. Maar is die beperkt leverbaar.

Je zou theoretisch dan wel meer als die 1.1Mb/s moeten kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
vincitori schreef op zondag 14 december 2014 @ 20:25:
Ik ben vrijdag omgezet van Tweak naar KPN, bijna alles goed gegaan, helaas was telefoonnummer niet geporteerd.

Ik heb eigenlijk 2 vragen:
- Ik had vrijdag de HD Glas zenders beschikbaar (kanalen 641 en verder) en ook naar gekeken, maar deze zijn op de een of andere manier weer allemaal verdwenen. ZIjn er meer die er last van hebben? Zijn deze HD Glas zenders soms een tijdelijk iets?

- Ik heb de newsgroup van KPN ingesteld (ja ik weet het, ik moet een echte news provider nemen, maar ik heb even nog geen zin dit uit te zoeken ;-) ), maar de snelheid die ik behaal met nzbget op mijn NAS of sabnzbd op mijn PC komt met 3 lijntjes niet boven de 1100 Kb/s. Ik heb gelezen dat dit eigenlijk 6.6 Mb/s zou moeten halen of is dit achterhaald?
Gisteren nog gewoon gekeken naar 661, dus dat werkt gewoon nog steeds. Alle HD zenders via de 6 reeks overigens.

Als je nu eens met meer dan 3 lijntjes probeert, of is dat de maximum aantal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
3 lijntjes is max.... toch maar even goede newsgroep provider zoeken ;)

Trouwens bij mijn vader (op dezelfde dag overgegaan) precies hetzelfde, eerste dag de HD Glas zenders beschikbaar, maar 2 dagen later niet meer, toch maar even bellen ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik zie nu via dit forum dat ik een stel HD zenders erbij heb.
Maar welke IT nerd heeft deze zenderindeling bepaald, echt onbegrijpelijk?!?!
SD kanalen op 1,2,3,4,5,6, etc.
HD kanalen op 701, 702, 703, etc.
HD kanalen glas op 661, 662, 663, etc.

Kan er anno 2014 (bijna 2015) echt niet een software update komen die op basis van voorkeur de HD kanalen op 1, 2, 3, etc. zet?

Heb mijn computer even op de switch van de TV aangesloten en zie inderdaad een hogere bandbreedte voor de nieuwe glas kanalen.
Voorbeeld Ned1:
SD (1): +/- 3.2Mbit
HD (701): +/- 7.2Mbit
HD Glas (661): +/- 12.9Mbit

Afbeeldingslocatie: http://mbar.nl/KPN%201-701-661.png
Pagina: 1 ... 70 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.