[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 101 Laatste
Acties:
  • 903.109 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Moet je hem niet instellen op PPPoE ipv Static IP waar die nu op staat?

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 633172

Ik zie dat dat nog oude instelling is. Hij staat op pppoe in de router. Sorry voor de verkeerde screenshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik dacht al, dat gaat never nooit niet werken. :p

Maar goed het lijkt allemaal goed te staan, dus waarom die geen verbinding legt?

Edit: Misschien de MTU nog op 1500 staan, ik heb begrepen dat die op 1492 moet staan.

[ Voor 26% gewijzigd door MegaTronics op 11-11-2014 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:09
MegaTronics schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 21:24:
Ik dacht al, dat gaat never nooit niet werken. :p

Maar goed het lijkt allemaal goed te staan, dus waarom die geen verbinding legt?

Edit: Misschien de MTU nog op 1500 staan, ik heb begrepen dat die op 1492 moet staan.
Probeer dit ook eens. Genoeg mensen voor jou die het hebben gedaan ;)
troxxx in "[KPN] Glasvezel"

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Boobybandit schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 23:30:
[...]

Probeer dit ook eens. Genoeg mensen voor jou die het hebben gedaan ;)
troxxx in "[KPN] Glasvezel"
Ik denk dat deze melding voor Mcdown bedoeld is, mijn verbinding werkt gewoon via mijn eigen inloggegevens van Helden van Nu. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
MegaTronics schreef op woensdag 12 november 2014 @ 07:43:
[...]

Ik denk dat deze melding voor Mcdown bedoeld is, mijn verbinding werkt gewoon via mijn eigen inloggegevens van Helden van Nu. :+
Inderdaad! My bad!

Maar Mcdown, probeer diverse instellingen uit dit topic. De link die ik gaf was wel voor de Eb9, maar je weet maar nooit. Uiteindelijk kreeg ik internet wel werkend op mijn Asus 66u. Maar zoals hieronder vermeld haalde ik maar 200mbit of minder. Daarnaast lukte iptv mij niet.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
heb het nog eens nagevraagd maar een airport die doet iets geks met de mac of ip. als je hem in bridge mode zet dan moet het goedkomen. je kan ook maar 1 router in je netwerk hebben anders gaan die elkaar dwars zitten.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Boobybandit schreef op woensdag 12 november 2014 @ 07:56:
[...]

Inderdaad! My bad!

Maar Mcdown, probeer diverse instellingen uit dit topic. De link die ik gaf was wel voor de Eb9, maar je weet maar nooit. Uiteindelijk kreeg ik internet wel werkend op mijn Asus 66u. Maar zoals hieronder vermeld haalde ik maar 200mbit of minder. Daarnaast lukte iptv mij niet.
Was even benieuwd naar wat mijn TP Link WDR4300 zou moeten kunnen halen en vond deze lijst. Blijkt dat die onder ideale omstandigheden toch 935 Mbit/s via PPPoE kan halen, dat valt mij enorm mee. Blijft natuurlijk de vraag wat die met OpenWRT gaat halen. Hoe dan ook voor mijn huidige 100 Mbit is die snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
MegaTronics schreef op woensdag 12 november 2014 @ 08:25:
[...]

Was even benieuwd naar wat mijn TP Link WDR4300 zou moeten kunnen halen en vond deze lijst. Blijkt dat die onder ideale omstandigheden toch 935 Mbit/s via PPPoE kan halen, dat valt mij enorm mee. Blijft natuurlijk de vraag wat die met OpenWRT gaat halen. Hoe dan ook voor mijn huidige 100 Mbit is die snel genoeg.
Ik heb me inderdaad aardig verbaasd over een en ander. Mijn oude Linksys E4200 en mijn nieuwe Asus AC66U, beide topmodellen uit hun tijd, presteren minder dan die "piece of crap" experiabox :+

Maar jij hebt dan een mooie koop gedaan. Heb het net nog opgezocht en mijn AC66u heeft een officiele Wan to Lan throughput van 200Mbit icm PPPoE. 8)7 Zoals ik het nu begrepen heb is dat PPPoE vooral in Europa wordt gebruikt en de meeste routers niet daarop zijn ingericht, dat begint nu wel wat meer te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-04 16:19
raydekok schreef op woensdag 12 november 2014 @ 07:58:
heb het nog eens nagevraagd maar een airport die doet iets geks met de mac of ip. als je hem in bridge mode zet dan moet het goedkomen. je kan ook maar 1 router in je netwerk hebben anders gaan die elkaar dwars zitten.
Ik heb gister de Zyxel GS-108B v2 Gigabit aangesloten aan de CAT6 kabel die vanuit de meterkast (Experiabox V8) naar de woonkamer loopt. En dan in de 8 poorten allemaal 2 meter CAT6 kabels gedaan naar de verschillende apparaten die in mijn tv-meubel staan. Waaronder een Airport Extreme voor WIFI op de BG.

Op zich werkt het allemaal alleen merk heel sterk, zodra we tv gaan kijken via de IPTV van de KPN dat WIFI heel slecht/zwak word. iPad 3 en 2 iPhone's 5s kunnen amper nog verbinding maken met WIFI in huis. Zodra de IPTV uit gaan is WIFI weer prima beschikbaar.

Heb WIFI van de EB uitgeschakeld. WIFI word alleen uitgezonden door mijn Airport Extreme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-04 07:24
Maar dat probleem is toch al veel vaker genoemd hier? Wat jij doet zorgt ervoor dat ook het multicast TV verkeer terecht komt bij je Airport Extreme. En zodra dat verkeer gaat lopen (door het aanzetten van je TV) gaat het mis omdat je router niet met multicast TV streams overweg kan.

Simpele oplossing: de airport apart op de EB aansluiten met een eigen UTP kabel.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:15
Inderdaad.

Dit is inmiddels al ik weet niet hoe vaak voorbij gekomen in dit topic.

GEEN wifi AP verbinden met een switch die op de Flexpoort constructie van de EB werkt!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
eymey schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:27:
Inderdaad.

Dit is inmiddels al ik weet niet hoe vaak voorbij gekomen in dit topic.

GEEN wifi AP verbinden met een switch die op de Flexpoort constructie van de EB werkt!!!!
Barre73 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:25:
Maar dat probleem is toch al veel vaker genoemd hier? Wat jij doet zorgt ervoor dat ook het multicast TV verkeer terecht komt bij je Airport Extreme. En zodra dat verkeer gaat lopen (door het aanzetten van je TV) gaat het mis omdat je router niet met multicast TV streams overweg kan.

Simpele oplossing: de airport apart op de EB aansluiten met een eigen UTP kabel.
Heren, als dat zo is, sorry! Dat wist ik niet.
Ik weet nu in ieder geval dat ik vanavond de Airport Extreme van mijn switch weer af haal en direct op de EB aansluit op poortje 2. 1 zit de kabel naar de woonkamer.

Bedenk mij alleen, de EB zit in de meterkast, betekend dus dat de Airport Extreme ook in de meterkast moet.......dat is voor het WIFI bereik volgens mij slecht, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het is vaak niet optimaal. Maar het staat je natuurlijk vrij om vanuit de meterkast een UTP'tje te trekken naar whatever 'vrij veld' dat jij thuis hebt en daar je Airport te positioneren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 633172

@Boobybandit

Ik heb nu van alles al geprobeerd.

xx-xx-xx-xx@direct-adsl

Met wachtenwoorden:
KPN
kpn
kpn, kpn
ppp
PPP
welkom01

Maar ik krijg de verbinding gewoon niet tot staan. Het laatste wat ik nog kan proberen is met wireshark de pppoe uit te lezen om te kijken of ze bij mij dan nog ander wachtwoord hebben ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deaddust
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-04 22:16
Beste Mensen,

Op dit forum heb ik al meerdere malen zitten kijken voor het vervangen van experiabox. Nu heb ik middels bijv. netwerkje.com geprobeerd mijn eigen apparatuur zo te configureren dat ik de TV aan de praat krijg maar helaas is me dit tot op heden nog niet gelukt.

Heb al meerdere uren er in zitten maar ik zie niet wat ik verkeerd doe.... ivm mijn werk heb ik een paar mooie spullen van Cisco Meraki staan. MX60 (firewall/router), MS220-8P als switch.

Hieronder een paar screenshots van mijn instellingen van de switch en router/firewall.

https://drive.google.com/...rTXFmbEE/view?usp=sharing
https://drive.google.com/...nUV9HT0U/view?usp=sharing
https://drive.google.com/...0bHdqcFU/view?usp=sharing
https://drive.google.com/...ELW45RnM/view?usp=sharing

Heb nu -FTU---experiabox---switch---
Wil naar -FTU---mx60---switch---kpn boxje

Krijg computer en alles met de mx60 aan de gang alleen niet de kpn box.

Hoor graag of jullie iets zien wat ik niet goed doe?

Alvast bedankt.

edit: misschien nog goed om te vermelden is dat ik de kpn box gewoon direct aan de MX60 wil hangen op poort 1 en 2. Om die reden hoef ik volgens mij ook niks met VLANs te doen op mijn switch. (staat nu anders geconfigureerd). plaatje 4 laat een klein stuk van de config van de router zien.

[ Voor 12% gewijzigd door Deaddust op 12-11-2014 15:20 ]

Een expert is iemand die steeds meer weet over steeds minder, totdat hij alles weet over niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schipperz
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-11-2024
Dacht dat het volledig was gefixed, maar door het feit dat ik de tv weinig gebruik (vooral 's avonds voor ik naar bed ga) had ik 1 issue nog niet gevonden dat is dat alles wat nu op router 1 is aangesloten wanneer ik de tv kijk geen internet meer heeft.

Moet ik router 1 dan ook op access point modus zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Je TV beneden of op zolder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
beiden. je kan geen 2 routers in 1 netwerk hebben, het kan wel maar als ze beiden adressen uit gaan geven gaat het ergens mis.

https://sites.google.com/site/computertip/tweederouter

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

vooral belangrijk om op 1 apparaat dhcp aan te hebben en op de andere niet.

[ Voor 47% gewijzigd door rhos op 12-11-2014 22:17 ]

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schipperz
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-11-2024
TV op zolder, TV beneden is direct aan gesloten op de experia box.
raydekok schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:07:
beiden. je kan geen 2 routers in 1 netwerk hebben, het kan wel maar als ze beiden adressen uit gaan geven gaat het ergens mis.

https://sites.google.com/site/computertip/tweederouter

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

vooral belangrijk om op 1 apparaat dhcp aan te hebben en op de andere niet.
Ik heb de tutorial van google door gelezen maar de router 2 krijgt al 192.168.2.X toe gewezen terwijl router 1 192.168.1.X gebruilkt. (of begrijp ik dat verkeerd)

• rhos
Staat dhcp uit?

• cb2009
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-04 08:31
Anoniem: 633172 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 14:40:
@Boobybandit

Ik heb nu van alles al geprobeerd.

xx-xx-xx-xx@direct-adsl

Met wachtenwoorden:
KPN
kpn
kpn, kpn
ppp
PPP
welkom01

Maar ik krijg de verbinding gewoon niet tot staan. Het laatste wat ik nog kan proberen is met wireshark de pppoe uit te lezen om te kijken of ze bij mij dan nog ander wachtwoord hebben ingesteld.
Wachtwoord is gewoon kpn, kleine letters. Er moet dus iets anders aan de hand zijn:
Je kunt het beste opnieuw beginnen, factory reset van je router en van je experiabox dus.
Noteer het mac-adres van je EB; let daarbij op dat je niet de LAN of WLAN mac neemt maar de WAN mac.
Schakel WLAN+public WLAN uit op je ExperiaBox.
Zet de EB in bridgemode.
Sluit ethernetkabel aan op 1 van de LAN poorten van de EB en sluit die aan op de WAN poort van je router.
Nu kun je PPPoE op je router configureren, username is eerder genoteerde mac-adres van WAN poort van EB gevolgd door @direct-adsl
Wachtwoord is kpn
Als het goed is, heb je nu internettoegang via je router en je kunt deze verder configureren.

• B-Bandit
cb2009 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 18:09:
[...]

Wachtwoord is gewoon kpn, kleine letters. Er moet dus iets anders aan de hand zijn:
Je kunt het beste opnieuw beginnen, factory reset van je router en van je experiabox dus.
Noteer het mac-adres van je EB; let daarbij op dat je niet de LAN of WLAN mac neemt maar de WAN mac.
Schakel WLAN+public WLAN uit op je ExperiaBox.
Zet de EB in bridgemode.
Sluit ethernetkabel aan op 1 van de LAN poorten van de EB en sluit die aan op de WAN poort van je router.
Nu kun je PPPoE op je router configureren, username is eerder genoteerde mac-adres van WAN poort van EB gevolgd door @direct-adsl
Wachtwoord is kpn
Als het goed is, heb je nu internettoegang via je router en je kunt deze verder configureren.
xx-xx-xx-xx@internet ook al geprobeerd? Bij de EB9 werkt die in elk geval. Waarschijnlijk gebruikt jouw EB8 de directadsl. Maar kan geen kwaad om het uit te sluiten lijkt mij.

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dan vind ik het systeem van Helden van Nu handiger, daar heeft iedere klant een eigen inlognaam en wachtwoord, welke meteen gekoppeld is aan je IP adres. Dus een andere router, juiste gegevens inkloppen en je hebt je oude vertrouwde IP adres weer terug.
schipperz schreef op woensdag 12 november 2014 @ 23:16:
[...]
TV op zolder, TV beneden is direct aan gesloten op de experia box.
Is dan al het internet verkeer op je gehele netwerk weg? Misschien dat die als een gek aan het multicasten is op je netwerk, waardoor al het andere wegvalt.

[ Voor 41% gewijzigd door MegaTronics op 13-11-2014 18:52 ]

• rhos
internet kan natuurlijk wel eens wegvallen maar doorgaans moet het goed gaan.

[ Voor 83% gewijzigd door rhos op 29-01-2015 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 436625

raydekok schreef op donderdag 13 november 2014 @ 19:36:
Ff serieus. Ik installeer dit soort installaties dagelijks en niemand die mij na belt om aan te geven dat heel internet wegvalt.
Nee, natuurlijk niet. Die mensen willen jou niet meer over de vloer, dus bellen ze gelijk de klachtenlijn :z :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-04 21:01
MegaTronics schreef op donderdag 13 november 2014 @ 18:49:
Dan vind ik het systeem van Helden van Nu handiger, daar heeft iedere klant een eigen inlognaam en wachtwoord, welke meteen gekoppeld is aan je IP adres. Dus een andere router, juiste gegevens inkloppen en je hebt je oude vertrouwde IP adres weer terug.

[...]

Is dan al het internet verkeer op je gehele netwerk weg? Misschien dat die als een gek aan het multicasten is op je netwerk, waardoor al het andere wegvalt.
Is dat bij KPN ook niet zo? Elke keer als ik inlogde met mijn PPPoE gegevens op een andere router kreeg ik ook elker keer netjes hetzelfde IP. Nu weet ik dat KPN geen statisch IP op de consumentenlijn aanbied maar tot nu toe is hij redelijk statisch gebleven :9

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

chickpoint schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:52:
[...]

Is dat bij KPN ook niet zo? Elke keer als ik inlogde met mijn PPPoE gegevens op een andere router kreeg ik ook elker keer netjes hetzelfde IP. Nu weet ik dat KPN geen statisch IP op de consumentenlijn aanbied maar tot nu toe is hij redelijk statisch gebleven :9
Ipadres is gekoppeld aan de DSLAM poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-04 20:10
Wij worden vanaf 2 december nieuwe klant bij KPN en vandaag hebben we al het installatiepakket gehad!

Ik trek de doos open en kijk welk modem er in zit. Tot mijn grote verbazing is dit een v8 Experiabox ipv een v9. Waarom leveren ze richting nieuwe klanten ook niet de nieuwste apparatuur ?!?!

Ik lees overal dat de v8 een 100Mbit modem is, terwijl ik een Gbit netwerk heb. Dit zou dus betekenen dat door dit modem ik terug val naar een 100Mbit netwerk, wat ik dus niet zal accepteren.

Heeft de monteur modems bij zich en kan ik dan een v8 voor een v9 ruilen of moet ik dan KPN bellen vragen om deze om te laten ruilen??

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-04 17:00
Jassy schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 19:16:
Wij worden vanaf 2 december nieuwe klant bij KPN en vandaag hebben we al het installatiepakket gehad!

Ik trek de doos open en kijk welk modem er in zit. Tot mijn grote verbazing is dit een v8 Experiabox ipv een v9. Waarom leveren ze richting nieuwe klanten ook niet de nieuwste apparatuur ?!?!

Ik lees overal dat de v8 een 100Mbit modem is, terwijl ik een Gbit netwerk heb. Dit zou dus betekenen dat door dit modem ik terug val naar een 100Mbit netwerk, wat ik dus niet zal accepteren.

Heeft de monteur modems bij zich en kan ik dan een v8 voor een v9 ruilen of moet ik dan KPN bellen vragen om deze om te laten ruilen??
De v8 heeft gewoon gigabit lanpoorten, dus ik zie het probleem niet zo ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Weet je dat zeker? Ik lees overal dat een v8 geen Gigabit LAN poorten heeft maar slechts 100Mbit. Hoe kan ik dit op een eenvoudige manier uitproberen?

Feit blijft dat het raar is om nieuwe klanten niet direct de nieuwste versie van alle apparatuur toe te sturen, dus ik snap deze move van KPN niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Jassy schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 19:21:
Weet je dat zeker? Ik lees overal dat een v8 geen Gigabit LAN poorten heeft maar slechts 100Mbit. Hoe kan ik dit op een eenvoudige manier uitproberen?

Feit blijft dat het raar is om nieuwe klanten niet direct de nieuwste versie van alle apparatuur toe te sturen, dus ik snap deze move van KPN niet helemaal.
In de specificaties/ handleiding staat gigabit. Ik heb zelf ook dat ding en mijn netwerk is ook gewoon gigabit hoor :)

Nee, dat hoeft KPN niet. Ze moeten gewoon dingen uitrollen die voldoen aan wat ze adverteren. Als er toevallig nog een batch oude (goed werkende modems) liggen, dan is het beg rijpelijk dat ze die gewoon uitrollen. Kosten moeten wel laag worden gehouden he, want anders gaat de prijs van de dienst omhoog en dat wil ook niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Heb het boekje er bij gehad en inderdaad heeft hij wel Gigabit poorten. Gelukkig maar! Dan bespaar ik mij de ellende met omruilen. Dank je wel voor de hint.

Gelukkig zit wel het nieuwste type TV ontvanger er bij en een Digitenne ontvanger die ik nog nooit heb gezien en ook nieuw lijkt. Ook zit er een nieuwe glasvezel unit bij, terwijl degene die er nu hangt amper een jaar oud is en ook 500Mbit trekt.

Eens zien wat de monteur zegt op 2 december!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Jassy schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 19:28:
Heb het boekje er bij gehad en inderdaad heeft hij wel Gigabit poorten. Gelukkig maar! Dan bespaar ik mij de ellende met omruilen. Dank je wel voor de hint.

Gelukkig zit wel het nieuwste type TV ontvanger er bij en een Digitenne ontvanger die ik nog nooit heb gezien en ook nieuw lijkt. Ook zit er een nieuwe glasvezel unit bij, terwijl degene die er nu hangt amper een jaar oud is en ook 500Mbit trekt.

Eens zien wat de monteur zegt op 2 december!
dacht je dat kpn je 2e hands spullen zou sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
raydekok schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 20:39:
[...]

dacht je dat kpn je 2e hands spullen zou sturen?
als de hardware goed is (het is bruikleen) waarom niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Adlermann schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 23:59:
[...]

als de hardware goed is (het is bruikleen) waarom niet...
Dat wordt ook wel gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Ik kan je vertellen. Bij een nieuwe levering is het allemaal ongebruikt en splinter nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
raydekok schreef op zondag 16 november 2014 @ 08:13:
Ik kan je vertellen. Bij een nieuwe levering is het allemaal ongebruikt en splinter nieuw.
En wat doet KPN met alle zooi die je terugstuurt na einde contract?!

Beetje z onde om weg te gooien / niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw1light
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-04 12:10

tw1light

I'm alive

-- Nvm, wat puzzelwerk heeft het probleem opgelost.

[ Voor 92% gewijzigd door tw1light op 16-11-2014 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-06-2023
In 2015 een nieuw abonnement op het Reggefiber netwerk. Met 200/200Mbits

http://www.telecompaper.c...ggefiber-netwerk--1049560

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit

markiebiboy schreef op zondag 16 november 2014 @ 17:00:

Super, hopelijk gaan ze het ook zelf aanbieden. Ik kan echt niks met 500...100 vind ik net te weinig maar 500 trek ik met de grootste moeite niet vol. En dan mooi voor 12.50, dan ben k tevree:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Ik vraag me af waar het aangeboden wordt.
Het 500 mbps is nog lang niet in alle regio's mogelijk, en het lijkt erop dat 200 alleen kan in een gebied waar ook 500 mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_oniem
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-04-2024
markiebiboy schreef op zondag 16 november 2014 @ 17:00:

Wat moet ik met zo'n snelheid?
Leuk voor campingeigenaren die daarmee op de gehele camping snel Wifi kunnen aanbieden.
Een nieuwe bron van inkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat laatste lijkt me evident: Zowel voor 200 als voor 500 is een gigabit lijnsnelheid nodig :).

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 09:11

KrL

Foto foto..

Wat is de gemiddelde looptijd voordat ik de officiële bevestiging van aanmelding krijg? Een week geleden aangemeld en los van de geautomatiseerde bevestigingsmail nog niets ontvangen. Las in reacties op dit topic dat er mensen waren die onnodig hebben zitten wachten omdat ze de aanmelding 'kwijt' waren..

• Jassy
KrL schreef op donderdag 20 november 2014 @ 14:35:
Wat is de gemiddelde looptijd voordat ik de officiële bevestiging van aanmelding krijg? Een week geleden aangemeld en los van de geautomatiseerde bevestigingsmail nog niets ontvangen. Las in reacties op dit topic dat er mensen waren die onnodig hebben zitten wachten omdat ze de aanmelding 'kwijt' waren..
Wat is voor jou een officiele bevestiging? Ik heb niks via brief gehad, alleen via mail.

Kan je wel gewoon online je order volgen?

• KrL

KrL

Foto foto..

Jassy schreef op donderdag 20 november 2014 @ 14:50:
[...]

Wat is voor jou een officiele bevestiging? Ik heb niks via brief gehad, alleen via mail.

Kan je wel gewoon online je order volgen?
De bevestiging dat hij in behandeling is genomen met een ordernummer oid, heb nu alleen deze geautomatiseerde melding:
Hartelijk dank voor uw bestelling. Zodra wij uw bestelling hebben verwerkt, ontvangt u daarvan een bevestiging per e-mail. Enkele dagen daarna ontvangt u de officiële overeenkomst tevens per e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
KrL schreef op donderdag 20 november 2014 @ 15:36:
[...]

De bevestiging dat hij in behandeling is genomen met een ordernummer oid, heb nu alleen deze geautomatiseerde melding:

[...]
Daar zou ik inderdaad even achteraan gaan, dat ziet er niet goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Jassy schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 08:38:
[...]

Daar zou ik inderdaad even achteraan gaan, dat ziet er niet goed uit.
Contact gehad met aardige dame van Webcare en bleek inderdaad spoorloos verdwenen (!).Gisteren een nieuwe aanvraag gedaan en hoor vandaag of die wel binnen is gekomen (verschillende systemen met latency van max 24h). Zo niet dan maakt zij hem voor me aan.

Advies: 24h na aanvraag even contact opnemen met KPN of de aanvraag daadwerkelijk binnen is gekomen anders kun je wel even zitten wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:23
Ik liet mij vandaag in een KPN winkel door een medewerker vertellen dat als je nu in de actieweken een all-inclusive abonnement afsluit, je gedurende het eerste jaar wel gewoon mag "downgraden". Hij adviseerde mij dus het 90 Euro Premium pakket (incl glasvezel) voor 35 euro per maand, en dan na een halfjaar te downgraden naar mijn gewenste Standaardpakket. Heeft iemand hier daar ervaring mee, m.a.w. is downgraden gedurende je eerste jaar echt mogelijk bij KPN? Dat maakt de all inclusive aanbieding wel erg interessant namelijk. Ik ben altijd enigszins achterdochtig voor uitspraken van medewerkers die als doel hebben om klanten binnen te halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-04 18:44
Ja is mogelijk, maar je kortingen vervallen en wanneer je "downgrade" naar een half jaar, verleng je automtisch je abonnement met een jaar nadat je dit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:32
Deze week overgestapt van UPC Horizon naar KPN glasvezel zonder kleerscheuren. Monteur was erg behulpzaam en zag meteen mijn probleem met de meterkast buiten op de galerij. Mijn WiFi bereik zou dermate slecht worden dat het niet verstandig was om de Experiabox volgens de KPN voorschriften zo kort mogelijk achter het glasvezelkastje te plaatsen in de meterkast. De bestaande coaxkabel werd eruit getrokken en een nieuwe netwerkkabel werd erin getrokken en vervolgens prima afgewerkt in de bestaande coax wandcontactdoos. Met dat betreft helemaal top en een prima stabiele verbinding aan overgehouden zonder meerkosten :)

Ik moet zeggen dat de kwaliteit van itv van KPN zeker niet misstaat al is het wel jammer dat nog niet alle HD kanalen zijn voorzien van DD 5.1 geluid. Daarentegen gaat het zappen veel sneller en is de tv-gids bruikbaar(lees: doorlopend en vloeiend scrollen) dat is op de Horizonbox echt een drama :X

Al met al ben ik erg blij en ga ik er financieel ook nog eens flink op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
supayoshi schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:23:
Ja is mogelijk, maar je kortingen vervallen en wanneer je "downgrade" naar een half jaar, verleng je automtisch je abonnement met een jaar nadat je dit doet.
Maar je zou dan dus precies na 6 maanden kunnen overstappen op het lagere abonnement, zodat je de korting perfect benut? Is het zelf te regelen of loopt downgraden via helpdesk. Het lijkt erg aantrekkelijk, 6 maanden Hbo zonder extra kosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Laatst online: 28-04 18:44
Ja, kan je doen, alleen meeste zullen zoiets vergeten, of zijn inmiddels HBO hooked ;)

[ Voor 23% gewijzigd door supayoshi op 21-11-2014 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fratema
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-05-2023
Je kunt downgraden vanaf 3 maanden na ingang van je abonnement. Veiligheidshalve houd ik 4½ maand aan, dus ergens rond de verjaardag van mijn oudste zoon ga ik dat doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-04 00:06
Vergeet niet om alles zwart op wit te regelen. Alleen mondige afspraken vertrouw it niet. Ik heb ook bij de locale KPN winkel hetzelfde verhaal gehoord en heb persoonlijk met de winkel manager gesproken. Hij heeft mij geinformeerd dat de schriftelijke voorwaarden alleen voor KPN medewerkers beschikbaar zijn en niet voor de consument. Daarom mijn advies om het zwart op wit te laten verzegelen.
jurjen_g schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:40:
Ik liet mij vandaag in een KPN winkel door een medewerker vertellen dat als je nu in de actieweken een all-inclusive abonnement afsluit, je gedurende het eerste jaar wel gewoon mag "downgraden". Hij adviseerde mij dus het 90 Euro Premium pakket (incl glasvezel) voor 35 euro per maand, en dan na een halfjaar te downgraden naar mijn gewenste Standaardpakket. Heeft iemand hier daar ervaring mee, m.a.w. is downgraden gedurende je eerste jaar echt mogelijk bij KPN? Dat maakt de all inclusive aanbieding wel erg interessant namelijk. Ik ben altijd enigszins achterdochtig voor uitspraken van medewerkers die als doel hebben om klanten binnen te halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
doublehelix schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 21:17:
Vergeet niet om alles zwart op wit te regelen. Alleen mondige afspraken vertrouw it niet. Ik heb ook bij de locale KPN winkel hetzelfde verhaal gehoord en heb persoonlijk met de winkel manager gesproken. Hij heeft mij geinformeerd dat de schriftelijke voorwaarden alleen voor KPN medewerkers beschikbaar zijn en niet voor de consument. Daarom mijn advies om het zwart op wit te laten verzegelen.
[...]
Ik heb inmiddels via de kpn chat ook bevestigd gehad dat het kan, en de chat is gemaild, ik heb er dus goed vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Laatst online: 19-03 07:47
Zijn hier mensen met een Ubiquiti EdgeRouter lite die hun config willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-04 21:01
Ik heb er een EdgeRouter tussen hangen maar heb voor het gemak gewoon de standaard soho configuratie gebruikt die op t forum stond (uit gemak) ik gebruik de EdgeRouter dan ook niet om de VLANs te scheiden

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuurman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04 20:30
Ik draai een mailserver op het netwerk van KPN.
Mijn MX records staan als volgt ingesteld

domein.nl MX prio 10 mail.domein.nl
domain.nl MX prio 20 mailrelay.planet.nl

De mail werkt goed...totdat de server uitvalt natuurlijk.
Nu wil ik met een andere (VPS) server de mail oppakken en doorsturen naar mijn gmail account zodra mijn prive server niet beschikbaar is.

Ik heb de record: domein.nl MX prio 30 domein2.nl toegevoegd, om de mail naar de VPS te sturen, dit werkt echter niet.

Iemand een tip hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 07:44

Pogostokje

* twiet *

Volgens mij stuurt de mailrelay het alleen naar lagere MX-nummers. Dus zolang de 20 (de server van KPN) werkt blijft het daar hangen en zal hij het niet naar een hogere MX sturen.

Overigens, niet alle mailservers gaan perse die volgorde af. Spam in het geheel niet, die pakken juist vaak de hoogste met het idee dat die minder goed beveiligd is, maar hou er rekening mee dat er soms mail verdwijnt naar een random MX record. In principe moet elke MX de mail kunnen ontvangen als hij in de lucht is.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:07
Zojuist weer verlengd na een jaar. Loont echt om even te bellen. Wij zouden van 55 euro (aanbieding 12 maanden) naar bijna 70 euro gaan. Nu de komende 6 maanden 35 euro en daarna 66,50. En 6 maanden lang twee zenderpakketten naar keuze. Dus scheelt toch weer behoorlijk.

Dus echt ieder jaar bellen, anders word je flink genaaid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 100kb
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 20:38
<edit> excuseer, ik zie al waar ik fout zat, niet de switch maar de router configuratie</edit>

[ Voor 102% gewijzigd door 100kb op 29-11-2014 21:52 ]

Just because you're a certified paranoid does not mean there is no one after you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 19:42

magneet

Magnetic enhanced

barrymossel schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 11:05:
Zojuist weer verlengd na een jaar. Loont echt om even te bellen. Wij zouden van 55 euro (aanbieding 12 maanden) naar bijna 70 euro gaan. Nu de komende 6 maanden 35 euro en daarna 66,50. En 6 maanden lang twee zenderpakketten naar keuze. Dus scheelt toch weer behoorlijk.

Dus echt ieder jaar bellen, anders word je flink genaaid...
de korting die ik had was maar voor drie maanden dus betaal al de volle mep en met de abbonnementen zoals ze nu zijn zou ik meer kwijt zijn.

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
magneet schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 15:21:
[...]

de korting die ik had was maar voor drie maanden dus betaal al de volle mep en met de abbonnementen zoals ze nu zijn zou ik meer kwijt zijn.
Hier kost het nu gemiddeld zo'n 51 euro per maand voor 100/100, 6 maanden HBO, 6 maanden Kids pakket (kon ook een willekeurig ander pakket kiezen zoals Fox Sports of Film1) en verder zijn we nog KPN Compleet. Dit krijg je bij geen andere aanbieder voor deze prijs hoor. Alleen moet je er dus wel zelf achteraan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat even bellen loont geldt overigens voor meer KPN-dochters :). Vandaag nog, na een tweetje richting Hi, voor elkaar gekregen dat ik bij een Sim Only verlenging voor 1 jaar nog eens 5 euro per maand korting bovenop de al lopende actie voor nieuwe klanten kreeg :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dries_w
  • Laatst online: 25-04 20:06
Voor verkoop hebben we http://tweakers.net/aanbod/
Het is niet de bedoeling om dat hier op GoT te doen.

[ Voor 91% gewijzigd door DJSmiley op 30-11-2014 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-04 10:32
Gebruik dan het knopje Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif om het te rapporteren, ipv het nogmaals te quoten.

[ Voor 60% gewijzigd door DJSmiley op 30-11-2014 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dries_w
  • Laatst online: 25-04 20:06
dries_w schreef op zondag 30 november 2014 @ 10:06:
Voor verkoop hebben we http://tweakers.net/aanbod/
Het is niet de bedoeling om dat hier op GoT te doen.
... sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-04 14:36
Ik heb de tutorial gevolgd op Netwerkje.com om de TPLINK SG3210 als switch the gebruiken. Dit werkt perfect en telefonie en tv doet het prima. Nu krijg ik op m'n RT-AC66U helaas het internet niet aan de praat.

Ik heb dezelfde settings gebruikt zoals ik ze ook op dit topic kon vinden (http://forum.kpn.com/t5/I...-AC66U/td-p/119452/page/2)
Afbeeldingslocatie: http://forum.kpn.com/t5/image/serverpage/image-id/4569iBF2DE3FD25764974/image-size/original?v=mpbl-1&px=-1
Afbeeldingslocatie: http://forum.kpn.com/t5/image/serverpage/image-id/4567iBE7763FE03FB7FDD/image-size/original?v=mpbl-1&px=-1

Met deze settings werkt het helaas niet, misschien dat ik ergens wat ben vergeten of ik toch die mac-addressen niet goed heb staan. Voor de zekerheid, het mac-adres voor de @direct-adsl is toch het mac-adres wat op de achterkant van de Xperiabox staat? Voor het onderste mac-adres heb ik op MAC Clone geklikt.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, zo zou ik eindelijk van die Xperiabox af zijn voor m'n internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapanui
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-10-2024
KPN introducee​rt betere HD kwaliteit voor glasvezel klanten

http://forum.kpn.com/t5/T...klanten/m-p/298659#M22423

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die gebruikt Lijbrandt/Telfort glas al zins 2011. Alleen daar staan ze wel op 1 tm 10

Maar sommige klanten zien toch geen verschil tussen 7 en een 12-13 Mbit stream !!!!!!!!

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 01-12-2014 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:45

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Anoniem: 319232 schreef op maandag 01 december 2014 @ 15:46:
[...]

Die gebruikt Lijbrandt/Telfort glas al zins 2011. Alleen daar staan ze wel op 1 tm 10

Maar sommige klanten zien toch geen verschil tussen 7 en een 12-13 Mbit stream !!!!!!!!
KPN doet niet alleen aan bitrate verlaging. KPN hercomprimeert en goochelt maar wat in het rond met de TV-streams. Je ziet ook allemaal vieze lichte banding. Het beeld is niet uniform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapanui
Splinter Cell schreef op maandag 01 december 2014 @ 17:59:
[...]

KPN doet niet alleen aan bitrate verlaging. KPN hercomprimeert en goochelt maar wat in het rond met de TV-streams. Je ziet ook allemaal vieze lichte banding. Het beeld is niet uniform.
Wat versta jij onder hercomprimeren ? KPN encodeert het SDI signaal van de Nederlandse studio's in een bepaalde bandbreedte net zoals Ericsson dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
[...]

Is me nog nooit opgevallen. Waar zou ik zoiets moeten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanBen
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-04-2022
mathijs55 schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:30:
Ik heb de tutorial gevolgd op Netwerkje.com om de TPLINK SG3210 als switch the gebruiken. Dit werkt perfect en telefonie en tv doet het prima. Nu krijg ik op m'n RT-AC66U helaas het internet niet aan de praat.

Ik heb dezelfde settings gebruikt zoals ik ze ook op dit topic kon vinden (http://forum.kpn.com/t5/I...-AC66U/td-p/119452/page/2)
[afbeelding]
[afbeelding]

Met deze settings werkt het helaas niet, misschien dat ik ergens wat ben vergeten of ik toch die mac-addressen niet goed heb staan. Voor de zekerheid, het mac-adres voor de @direct-adsl is toch het mac-adres wat op de achterkant van de Xperiabox staat? Voor het onderste mac-adres heb ik op MAC Clone geklikt.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, zo zou ik eindelijk van die Xperiabox af zijn voor m'n internet :)
Je moet niet met vlan gaan werken. Je router haalt de vlan tag al van het internet signaal.
Alleen PPPoE instellen zonder vlan en dan moet het werken.
Werkt hier wel zo op een Xs4all lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
JanBen schreef op maandag 01 december 2014 @ 21:12:
[...]

Je moet niet met vlan gaan werken. Je router haalt de vlan tag al van het internet signaal.
Alleen PPPoE instellen zonder vlan en dan moet het werken.
Werkt hier wel zo op een Xs4all lijn.
Dus op PPPoE instellen maar dan dat ISP profile op none zetten zodat er verder niks met een vlan gedaan wordt omdat dit al op de switch wordt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanBen
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-04-2022
mathijs55 schreef op maandag 01 december 2014 @ 21:23:
[...]

Dus op PPPoE instellen maar dan dat ISP profile op none zetten zodat er verder niks met een vlan gedaan wordt omdat dit al op de switch wordt gedaan?
Dat klopt. Je hebt de switch al zo ingesteld dat alle verkeer voor vlan 6 doorgezet wordt naar een poort op de switch. Hetzelfde heb je voor vlan 4 en 7 gedaan, en die gaan naar de Experiabox.
Als je op de switch hebt ingesteld dat het een untagged poort is, dan moet je op de router ook aangeven dat er geen vlan opzit, dus inderdaad het profile kiezen zonder vlan tag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
JanBen schreef op maandag 01 december 2014 @ 21:30:
[...]

Dat klopt. Je hebt de switch al zo ingesteld dat alle verkeer voor vlan 6 doorgezet wordt naar een poort op de switch. Hetzelfde heb je voor vlan 4 en 7 gedaan, en die gaan naar de Experiabox.
Als je op de switch hebt ingesteld dat het een untagged poort is, dan moet je op de router ook aangeven dat er geen vlan opzit, dus inderdaad het profile kiezen zonder vlan tag.
Thanks voor de uitleg, ga zo weer even verder knutselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
rapanui schreef op maandag 01 december 2014 @ 18:58:
[...]

Wat versta jij onder hercomprimeren ? KPN encodeert het SDI signaal van de Nederlandse studio's in een bepaalde bandbreedte net zoals Ericsson dat doet.
Ik zou hier ook wel eens duidelijkheid over willen zien.

In de discussies, hier en op TotaalTV, komt het er eigenlijk op neer dat KPN de reeds h.264- of mpeg2-encoded streams van Ericsson zou pakken en daar nóg een keer compressie overheen halen.

Maar is dit nou waar of klopt wat jij zegt, namelijk dat ze SDI signalen pakken? Niet dat ik helemaal snap wat dit betekent, maar ik ga er vanuit dat dit streams zijn die nog niet met lossy compressie zijn bewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapanui
eymey schreef op maandag 01 december 2014 @ 21:55:
[...]

Ik zou hier ook wel eens duidelijkheid over willen zien.

In de discussies, hier en op TotaalTV, komt het er eigenlijk op neer dat KPN de reeds h.264- of mpeg2-encoded streams van Ericsson zou pakken en daar nóg een keer compressie overheen halen.

Maar is dit nou waar of klopt wat jij zegt, namelijk dat ze SDI signalen pakken? Niet dat ik helemaal snap wat dit betekent, maar ik ga er vanuit dat dit streams zijn die nog niet met lossy compressie zijn bewerkt.
Ik weet helaas niet hoe KPN exact de signalen van de Mediagateway krijgt aangeleverd maar ik weet wel dat KPN voor de NPO, SBS en RTL zenders gebruik maakt van het SDI studiosignaal. SD SDI bevat uncompressed data met een bandbreedte van 270 mbit. HD SDI heeft een bandbreedte van 1.4 Gbit. KPN kiest ervoor om deze SDI signalen in bandbreedtes van 3.2, 7.2 en 12.75 mbit te encoderen.

Ericsson doet exact hetzelfde maar encodeert SDI (en gedownlinkte satellietsignalen) in verschillende bitrates varierend van de 3.2 Mbit Tele2 streams tot 14 mbit streams die de kabelaars krijgen. Via Ericsson kan je via verschillende koppelvlakken een multicast feed krijgen met daarin alle reeds geencodeerde zenders. Ericsson kan ook het uncompressed SDI signaal aanbieden.

Naast het zelf encoderen van het studiosignaal of het gebruiken van de Ericsson multicast feed kan je ook van bijvoorbeeld SBS op basis van een multicast feed de SBS signalen krijgen. Ook is het mogelijk om via andere TV aanbieders een multicast feed af te nemen mits een partij als RTL hier akkoord mee gaat. Kabelprovider Delta levert zo een multicast feed aan een aantal kleinere kabelproviders.

[ Voor 3% gewijzigd door rapanui op 02-12-2014 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Als het inderdaad zo is dat KPN van het SDI studiosignaal gebruik maakt, dan doet KPN dus niet aan her-comprimeren maar gewoon aan comprimeren net zoals Ericsson doet.

Alleen zijn er nog steeds mensen (hier en op TotaalTV) die claimen dat ook die HD+ streams van KPN (die Glashart Media / ITNS klanten al een paar jaar hebben) slechter zijn dan via 'de kabel'. Dit zou dan dus complete onzin (of expectation bias) moeten zijn want HD+ streams die als bron direct de SDI streams hebben zouden dus minimaal net zo goed moeten zijn als de streams van Ziggo of UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-04 11:47
Ik heb zelf zojuist mijn Tweak abbo stopgezet en ga waarschijnlijk naar KPN.
Welke apparatuur wordt er tegenwoordig geleverd aan nieuwe klanten?
Dus welk type experiabox en welke stb? (dus heb ik gelijk de beschikking over de verbeterde streams? :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:32
Ik ben twee weken geleden aangesloten en in mijn pakket zat een ZTE Experiabox V9 en een Arcadyan HMB2260. Ik weet alleen niet wat het waard is, om onduidelijke redenen lees ik nog steeds dat KPN de V8 ook wel eens aanbiedt aan nieuwe klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
rsvmark schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:03:
[...]

Ik heb zelf zojuist mijn Tweak abbo stopgezet en ga waarschijnlijk naar KPN.
Welke apparatuur wordt er tegenwoordig geleverd aan nieuwe klanten?
Dus welk type experiabox en welke stb? (dus heb ik gelijk de beschikking over de verbeterde streams? :P )
Waarom Tweak opgezegd als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
klanten krijgen ook nog de v8 omdat deze ook prima doet wat ie moet doen. de v9 is er even niet omdat de voorraad op was dacht ik. verder en arcadyan stb of een arris. andere zie ik eigenlijk nooit meer.

modem staat los van de betere streams. vandaag even kijken of ik de nieuwe streams al heb. maar als je de arris of de arcadyan krijgt zit je dus goed.

[ Voor 27% gewijzigd door rhos op 02-12-2014 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-04 11:47
Frid0 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:57:
[...]

Waarom Tweak opgezegd als ik vragen mag?
Een paar redenen:
- €80 per maand.... (kpn €66,50 excl nieuwsserver maar de eerste 6 mnd €35)
- Problemen met het nieuwe tv platform sparql waar pauzeren en opnemen niet of slecht werkt
- Problemen met de Zyxel router die door tweak geleverd wordt (vaak een reboot nodig vanwege dhcp lease of vastlopen tv)

Erg jammer want met name internet en nieuwsserver is gewoon goed geregeld bij ze.
Over een jaar kijken we wel weer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
rsvmark schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 13:14:
[...]

Een paar redenen:
- €80 per maand.... (kpn €66,50 excl nieuwsserver maar de eerste 6 mnd €35)
- Problemen met het nieuwe tv platform sparql waar pauzeren en opnemen niet of slecht werkt
- Problemen met de Zyxel router die door tweak geleverd wordt (vaak een reboot nodig vanwege dhcp lease of vastlopen tv)

Erg jammer want met name internet en nieuwsserver is gewoon goed geregeld bij ze.
Over een jaar kijken we wel weer :9
Precies, internet staan ze bekend om.

Maar goed om te weten. Mijn KPN abbo loopt tot 15-01 en zit wel eens rond te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Iemand die al de nieuwe streams ontvangt? Ben heel benieuwd naar de kwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theobe
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-04 20:32
Appel105 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:33:
Iemand die al de nieuwe streams ontvangt? Ben heel benieuwd naar de kwaliteit...
Volgens de aankondiging op het KPN forum, dan zouden er extra kanalen bij moeten komen: 661-670. Deze kanalen heb ik er als glasvezel klant nog niet bij zitten.

Ik heb de nieuwste TV ontvanger 2260.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
theobe schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 15:25:
[...]

Volgens de aankondiging op het KPN forum, dan zouden er extra kanalen bij moeten komen: 661-670. Deze kanalen heb ik er als glasvezel klant nog niet bij zitten.

Ik heb de nieuwste TV ontvanger 2260.
Ditto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Laatst online: 06-12-2024
rapanui schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 10:21:
[...]

Ik weet helaas niet hoe KPN exact de signalen van de Mediagateway krijgt aangeleverd maar ik weet wel dat KPN voor de NPO, SBS en RTL zenders gebruik maakt van het SDI studiosignaal. SD SDI bevat uncompressed data met een bandbreedte van 270 mbit. HD SDI heeft een bandbreedte van 1.4 Gbit. KPN kiest ervoor om deze SDI signalen in bandbreedtes van 3.2, 7.2 en 12.75 mbit te encoderen.

Ericsson doet exact hetzelfde maar encodeert SDI (en gedownlinkte satellietsignalen) in verschillende bitrates varierend van de 3.2 Mbit Tele2 streams tot 14 mbit streams die de kabelaars krijgen. Via Ericsson kan je via verschillende koppelvlakken een multicast feed krijgen met daarin alle reeds geencodeerde zenders. Ericsson kan ook het uncompressed SDI signaal aanbieden.

Naast het zelf encoderen van het studiosignaal of het gebruiken van de Ericsson multicast feed kan je ook van bijvoorbeeld SBS op basis van een multicast feed de SBS signalen krijgen. Ook is het mogelijk om via andere TV aanbieders een multicast feed af te nemen mits een partij als RTL hier akkoord mee gaat. Kabelprovider Delta levert zo een multicast feed aan een aantal kleinere kabelproviders.
Bron? Jij bent de enige die dit beweerd. Alle andere goed geïnformeerde mensen op het internet beweren dat KPN de Ericsson streams her-encodeert. Ten gevolge daarvan is er kwaliteitsverlies, omdat het bronsignaal niet één maar twee keer ge-encodeert wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik heb niet de aangekondigde kanalen op 661 t/m 670, maar zag wel NPO 1 HD GOS vanaf 741 t/m 743. Ik heb geen idee of die al eerder aanwezig waren, maar het viel me nu pas op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

[...]

[knip]
Modbreak:Als admin heb ik het recht,
om te verwijderen dat wat jij zegt.
Iets vriendelijker mag het wel,
Dat resulteert het ook niet in een rel.

[ Voor 32% gewijzigd door Equator op 05-12-2014 12:44 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Laatst online: 19-01 22:29
dusty-2011 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 15:59:
[...]

Bron? Jij bent de enige die dit beweerd. Alle andere goed geïnformeerde mensen op het internet beweren dat KPN de Ericsson streams her-encodeert. Ten gevolge daarvan is er kwaliteitsverlies, omdat het bronsignaal niet één maar twee keer ge-encodeert wordt.
Volgens mij is het probleem van her-encoderen helemaal niet zo erg. Dat gebeurt wel meer in het productie keten. (bij live beelden bijv) En denken jullie dat RTL een SDI feed van 1,5 Gbit heeft voor elke HD zender.. tuurlijk niet.

Waar het om draait is de resolutie en het bitrate en natuurlijk de kwaliteit van re-encode, als ze niet weten hoe ze het spul moeten instellen ja dan moet je ook niet raar op kijken als het niet zo mooi uitziet.

[ Voor 14% gewijzigd door Terrestrial op 02-12-2014 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Vandaag ook hier alles in 1 glasvezel van KPN met 3 ITV ontvangers, 2 telefoonnummers en 100MB internet.... Alles meer dan uitstekend werkend en een zeer vriendelijke monteur die alles perfect en netjes heeft verzorgd. Nadat wij zelf de Lan kabels hadden getrokken heeft de monteur ze netjes met zelf gekochte netwerk doosjes afgemonteerd. Het resultaat mag er dus zeker wezen!

Snelheid is ook dik in orde en over de wifi dekking in vergelijk met de Fritz box tot nu toe absoluut geen klagen. Ik zie geen verschil in HD kwaliteit tussen ziggo en KPN (1:1 test).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-04 20:11
Jassy schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 20:20:
Ik zie geen verschil in HD kwaliteit tussen ziggo en KPN (1:1 test).
Vergelijk voor de gein eens Discovery HD en - deze zit er pas sinds kort uberhaupt bij - NGC HD... ~6 mbit op KPN itv en ~13mbit op UPC/Ziggo :-) Lekker wazig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Morzzz schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 20:28:
[...]

Vergelijk voor de gein eens Discovery HD en - deze zit er pas sinds kort uberhaupt bij - NGC HD... ~6 mbit op KPN itv en ~13mbit op UPC/Ziggo :-) Lekker wazig.
National Geographic Channel HD is bij Ziggo 9260 kbit/s (video) + 423 kbit/s (dolby audio) + 198 kbit/s (stereo audio). Bij lange na geen 13 mbps dus.

Discovery Channel HD is bij Ziggo wel 12 mbps video + nog wat audio.

Bron: http://www.dtvmonitor.com/nl/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Maar iedereen die hier "zeurt" over dat de stream bij KPN (te)veel gecomprimeerd wordt, of een te lage bitrate heeft, ziet die ook echt verschil. Of ervaart die ook daadwerkelijk een slecht beeld? Ik heb nergens last van op een 50 inch TV. Ik had zelfs het gevoel doen ik KPN ADSL naast UPC had draaien (2 jaar geleden geloof ik) dat het KPN beeld beter was (kwam ongetwijfeld doordat ik dat beeld gewend was).

En zie je die verschillen niet alleen als je UPC/Ziggo en KPN naast elkaar hebt? En wie heeft dat in hemelsnaam? Natuurlijk zie ik verschil tussen HD en SD, maar toen ik alleen SD had merkte ik niks. Daarom heb ik nu wel HD. En als iemand vindt dat UPC/Ziggo HD nog beter is, dan moeten ze dat nemen. Toch?
Pagina: 1 ... 69 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.