[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 101 Laatste
Acties:
  • 903.118 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-04 18:44
Iemand beetje verstand van stroom en adapters?

Heb dus een V8 gekocht met een verkeerde adapter (past niet en veel te laag voltage)
Daarom zoek ik nu een V8 adapter. Ik heb een adapter met 2A en 12V, van de Experiabox V7.
Maar ik weet niet of dat mag? Want V8 heeft 2.1A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-04 11:49
Canis Lupus schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:33:
Niet direct internetrelated, wel KPN ipTV: wanneer ik de Arcadyan tuner direct aan mijn Samsung 37" TV hang (met klitteband) werkt mijn afstandsbediening amper.

Ook als ik hem los haal en direct op de box richt is het niet best. Is er een soort storingsveld rond de TV mogelijk? AB werkt wel op mijn andere tuner en er zijn ook momenten dat het wel goed werkt.
Vrij frustrerend :S
Ik had hetzelfde probleem, contact opgenomen met de twitter webcare. Na wat zaken op hun verzoek te hebben getest hebben ze een nieuwe ontvanger + voeding opgestuurd. Probleem voorbij :-) Manko zat wel degelijk in de ontvanger, deze ontving/verwerkte heel onregelmatig de AB signalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-04 17:37
supayoshi schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:44:
Iemand beetje verstand van stroom en adapters?

Heb dus een V8 gekocht met een verkeerde adapter (past niet en veel te laag voltage)
Daarom zoek ik nu een V8 adapter. Ik heb een adapter met 2A en 12V, van de Experiabox V7.
Maar ik weet niet of dat mag? Want V8 heeft 2.1A
Net even gekeken op mijn reserve V8 :P (net verhuisd, ik moest hem meenemen naar mijn nieuwe adres en zowaar kreeg ik er weer eentje nieuw daar :? ok dan )

idd 12V 2,1A max 25 Watt.

Ik denk niet dat het kwaad kan, je mist dus 0,1 maal 12 = 1,2 Watt.
Gezien de test van dit modem:
Power consumption while transmitting to three laptops 11.1 W

Kun je zonder problemen een 2A adapter gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Tof, mwah ik ga morgen de V8 adapter bij iemand halen op station Amersfoort en dan een bridge handleiding schrijven en op internet gooien ;) hah

Btw. Ik heb een topic geopend op het KPN forum dat we graag bridge modus ondersteuning zouden willen zien in alle KPN experiabox modellen.

Echter er reageren mensen dat het niet nodig zou zijn i.v.m. DMZ modus dat wel goed werkt bij hen.

Misschien kunnen sommige van jullie met wat extra argumentatie komen waarom je liever gebruik maakt van DMZ modus ;) Zou zinnig zijn denk ik zo. :)

Topic vinden jullie hier: http://forum.kpn.com/t5/I...e-modus/m-p/288457#M28719

Ik heb last met dubbel NAT i.c.m. voip en gamen af en toe. bijv. :) en IPsec tunnel.

Ik ga morgen mijn tutorial schrijven hoe je de Experiabox V8 kan bridgen

[ Voor 72% gewijzigd door supayoshi op 31-10-2014 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
Met een v9 kun je doorgaans een stuk beter gamen.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Bekend met problemen met Symentric NAT en Xbox 360? denk het niet met een V9 juist niet :/
PS: Zie je morgen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-04 08:47

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

Met de V9 schijnt het gamen met Xbox live inderdaad niet goed te gaan op dit moment. Het is nog steeds wachten op een update. Hiervoor kan je op het moment dus beter een V8 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceOdyssey
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:00
Heb ook glasvezel aangevraagd bij KPN. Vorige eigenaar heeft er toen geen toestemming o.i.d. voor gegeven, dus KPN moet met Reggefiber een afspraak maken om de boel aan te sluiten. Tot die tijd gewoon via de koper dus.

Vrouw aan de lijn durfde geen indicatie te geven wanneer dit zou gebeuren, behalve "dat het geen jaar meer gaat duren hoor". Iemand hier die daar wel een schatting van durft te maken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-04 07:24
Doorlooptijd rond de drie weken.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:47
Iemand enig idee waarom mijn monitor (hp w19b) de melding geeft 'input not supported' als ik hem aansluit op mijn tv ontvanger van HDMI naar DVI op 720p. Zie wel de gids netjes maar tv beeld komt niet door. Maximale resolutie monitor is: 1440x900, dus in theorie zou het moeten werken.

[ Voor 16% gewijzigd door tumtum100 op 01-11-2014 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:05
Ik zie niet in wat dit met glasvezel te maken heeft.

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
tumtum100 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 15:28:
Iemand enig idee waarom mijn monitor (hp w19b) de melding geeft 'input not supported' als ik hem aansluit op mijn tv ontvanger van HDMI naar DVI op 720p. Zie wel de gids netjes maar tv beeld komt niet door. Maximale resolutie monitor is: 1440x900, dus in theorie zou het moeten werken.
Ook herkenbaar probleem. Even de software verwijderen van de stb. Je kan wel zappen en ziet ook welke zender je zit maar je hebt geen beeld.

Software verwijderen doe je door stb uit te schakelen via de achterkant en dan weer aan te zetten. Dan direct op de aan en uit knop drukken herhaaldelijk tot je een menu ziet waar je een aantal opties hebt.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-04 09:07

ACC

De laatste dagen/weken heb ik traag internet.
Downloadsnelheid was vroeger 95-98 mbps en nu maar 55-70 mbps. Ping is ook rond de 13 als ik speedtest doe.
Ben direct met een lan kabel verbonden sinds dag 1 aan de router, heeft het altijd gedaan. Uploadsnelheid is wel goed, rond de 120-130 mbps. Ik heb een 100/100 verbinding.
Router etc alles gereset, lan kabel staat op 1gbps en de experiabox zegt ook 1000M full.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Inmiddels even deze geschreven en gemaakt ;) voor iedereen die bridge modus wil gebruiken op zijn V8!

http://experiabox-bridge-modus.weebly.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-04 03:08
Hier ligt de glas lijn eruit sind 11:15 deze morgen. kPN gebeld, en morgen een monteur.
Die kan waarschijnlijk de NT wisselen, maar als hij dan ook geen signaal krijgt ?
Zelf naar de PoP mogen ze volgens mij niet meer (laatst verteld door een andere monteur)
Dan moet iemand van reggebifer gaan kijken of de connectie nog gepatched is (zal toch niet zo zijn dat ze per ongeluk de patch verwijderd hebben vanmorgen)
Als hij nog gepatched is zal iemand op de device in de pop moeten kijken of er iets mis is lijkt me,

Klopt dit scenario een beetje ? En wat is de doorlooptijd onveveer ?

Ik baal hier van, moet een week thuiswerken wegens operatie dochter en vrouw, en dan krijg je dit.

Vond het erg slecht dat die helpdesk medewerker niet gewoon in de device in de pop kan aanloggen en de poort waar ik op zit kan controleren. Verder zou hij toch ook een simpele traceroute kunnen doen, en kijken op welke hop het stopt.

Krijg de indruk dat ze een soort van automatisch script hebben wat iets test en een soort van template met vragen doorlopen en dat is het..

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 10:34
Als je van 2 partijen afhankelijk bent, dan ja, dan kan dat inderdaad lastig worden. Binnenkort is reggefiber gewoon van KPN overigens (althans, voor 60% als ik het goed had onthouden...)

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-04 17:41

roelbb

knorretje

jacovn schreef op zondag 02 november 2014 @ 21:01:
Hier ligt de glas lijn eruit sind 11:15 deze morgen. kPN gebeld, en morgen een monteur.
Die kan waarschijnlijk de NT wisselen, maar als hij dan ook geen signaal krijgt ?
Zelf naar de PoP mogen ze volgens mij niet meer (laatst verteld door een andere monteur)
Dan moet iemand van reggebifer gaan kijken of de connectie nog gepatched is (zal toch niet zo zijn dat ze per ongeluk de patch verwijderd hebben vanmorgen)
Als hij nog gepatched is zal iemand op de device in de pop moeten kijken of er iets mis is lijkt me,

Klopt dit scenario een beetje ? En wat is de doorlooptijd onveveer ?

Ik baal hier van, moet een week thuiswerken wegens operatie dochter en vrouw, en dan krijg je dit.

Vond het erg slecht dat die helpdesk medewerker niet gewoon in de device in de pop kan aanloggen en de poort waar ik op zit kan controleren. Verder zou hij toch ook een simpele traceroute kunnen doen, en kijken op welke hop het stopt.

Krijg de indruk dat ze een soort van automatisch script hebben wat iets test en een soort van template met vragen doorlopen en dat is het..
Dat gebeurd inderdaad wel eens, dat de verkeerde patch eruit getrokken wordt. Zelf meegemaakt. In mijn nieuwe huis ook een glas "storing" gehad. KPN moet dan reggefiber bellen en die sturen een onderaannemer. Gebeurde op dezelfde dag. storing bleek later te liggen aan het niet verwijderen van de stofkappen op de glasvezel in mijn huis door KPN. daar was de reggefiber meneer weer niet blij mee...

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Kpn was er keurig op tijd 10:10 of zo, en fiber einde schoon gemaakt, andere Nt geprobeerd. Conclusie, ergens in de pop.
Reggefiber moet nu mij bellen en die komen dan iets doen ?

Zal dan een lijn meting moeten zijn denk ik, als ze slim zijn controleren ze eerst de patch in de pop :)

edit: Reggefiber heeft gebeld, hadden vandaag geen monteur meer vrij.
Die komt morgenmiddag tussen 13:00-17:00 bij me.

De KPN montuer schatte ook in dat de patch er in de pop wel eens uit kon liggen..

[ Voor 26% gewijzigd door jacovn op 03-11-2014 12:59 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101067

Hallo,

Ik zit opgescheept met een v9 experiabox. Helaas kan deze niet bridge modus echter zie ik op de zte site dat hij bridge modus ondersteunt. KPN heeft dit dus gestript. Is het mogelijk om de v9 te flashen met stock firmware en dan kpn weer werkend te krijgen? Nu maak ik gebruik van eigen router in dmz maar dan dubbel nat. Lastig met vpn en weer een extra hop waar iets fout kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-04 16:19
supayoshi schreef op zondag 02 november 2014 @ 02:33:
Inmiddels even deze geschreven en gemaakt ;) voor iedereen die bridge modus wil gebruiken op zijn V8!

http://experiabox-bridge-modus.weebly.com/
Relax!

Dit werkt goed? Meerder mensen ervaringen mee?

Zo ja, ga ik dat ook doen en kan ik mijn Apple "speelgoed" (lees: Airport Extrem, Express en Time Capsule) weer aansluiten en gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Ja werkt prima, ;) Ja meerdere mensen, lees bron :) en topic even door .
KPN Experiabox V8 in Bridgemodus zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
supayoshi schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:10:
Ja werkt prima, ;) Ja meerdere mensen, lees bron :) en topic even door .
KPN Experiabox V8 in Bridgemodus zetten
Serieus? Beter!
Ga even lezen, ben erg benieuwd.

Het werkt ook nog met tv en telefoon?
Dat loopt zeker nog via de V8 dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Goed lezen! ;) Ja loopt nog via de V8 dan :) Serieus :P
Alleen je hebt wel een sterke router nodig wil je de volle snelheid halen met downloaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
supayoshi schreef op maandag 03 november 2014 @ 16:15:
Goed lezen! ;) Ja loopt nog via de V8 dan :) Serieus :P
Alleen je hebt wel een sterke router nodig wil je de volle snelheid halen met downloaden ;)
Aha, top!
Dat moet toch wel lukken met een Apple Airport Extreme of anders de Time Capsule van Apple?

Zit alleen met een ander probleem bedenk ik mij nu.
Heb nu 1 CAT6 kabel lopen vanuit de meterkast, daar hangt de V8, naar de woonkamer achter de tvmeubel. Daar staat een oud simpel switchje die de 1 kabel vanuit de meterkast verdeelt over de verschillen apparaten. De apparaten verschillen van TV en Internet. Dat werkt straks natuurlijk niet meer omdat die kabel dan alleen nog maar internet doorgeeft. TV kan ik dan niet meer kijken begrijp ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Je hebt vanuit de Experiabox nu één kabel voor IPTV en internet naar je Switch? Je TV STB zit aangesloten op die switch? Ik wist soieso niet dat je het zo kon aansluiten was er altijd al van overtuigd dat je 2 kabels nodig had, 1 voor IPTV en 1 voor internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
supayoshi schreef op maandag 03 november 2014 @ 16:33:
Je hebt vanuit de Experiabox nu één kabel voor IPTV en internet naar je Switch? Je TV STB zit aangesloten op die switch? Ik wist soieso niet dat je het zo kon aansluiten was er altijd al van overtuigd dat je 2 kabels nodig had, 1 voor IPTV en 1 voor internet.
Ja klopt. 1 lange CAT6 kabel zeg maar. Die loopt vanuit de meterkast door de kruipruimte en komt dan netjes uit een CAT6 wandcontactdoos. Daar 1 kort CAT6 kabel naar een gigabit switch. Weet even 123 niet welke maar oud ding.

En daar heb ik verschillende CAT6 kabels van lopen naar onder meer, PS3, Apple TV2, Apple Airport Extreme voor WIFI begaande grond, IPTV (woonkamer) en 1 lange CAT6 kabel door het plafond naar de slaapkamer voor 1 IPTV en Apple Airport Express voor WIFI op 1e etage.

Dit werkt allemaal op zich goed. Moet wel zeggen als we tv kijken dat WIFI het dan even lastig heeft, valt weg maar dan naar paar minuten terug is en weer goed werkt. En af en toe met tv kijken valt het nog wel eens weg maar heb je niet echt in de gaten omdat 4G dan auto aan gaat.

Het werkt maar is niet ideaal. WIFI is niet heel sterk zeg maar als IPTV aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Sinds de introductie van "flex poorten" op de Experiabox kan je inderdaad over 1 kabel (die richting een switch gaat) zowel je LAN als je IPTV devices aansluiten.

Echter, er is een grote 'maar' waar jij tegenaan loopt: IPTV streams zijn 'multicast'. Als je een switch hebt die niet 'multicast aware' is (technische term heet "IGMP Snooping"), dan zal je switch de IPTV streams naar alle aangesloten apparaten repliceren, dus ook je WIFI.

Je WIFI bandbreedte wordt dus flink opgeslokt door de TV-stream(s) die op dat moment binnen komt/komen.

Als je AP geen opties heeft om multicast verkeer oid. te blokkeren, dan is het zeer aan te raden om die op aparte poorten op je EB aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasper79
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-02-2022
@Pogostokje:

Je hebt me vorig jaar super geholpen met jouw site mbt instellen van Mikrotik router/switch en KPN.

Ik heb momenteel IPTV vanaf poort 7 van de RB2011 doorgestuurd naar mijn slaapkamer (via powernet adapter, werkt prima). Ik wil nu van poort 7 een trunk maken van IPTV en internet, en die boven weer uit elkaar trekken in 2 VLAN's met een Mikrotik RB751. Ik kom er even niet uit wat ik nu precies moet instellen:

- in de IPTV bridge vlan 1.6 toevoegen?
- op de RB751 dan inkomend vlan 4 en 6 tagged en dan 4 weer untagged doorsturen naar een poort waarop de Motorola zit en vlan 6 verder niks mee doen?

Thanks for the help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Monteur van reggefiber zou komen tussen 13:00 en 17:00, maar het glas signaal is er nu wel weer, en internet ook.
Dus hij blijkbaar zo slim om eerst naar de pop te gaan (en de verbinding weer patchen waarschijnlijk) en zal straks wel langskomen.

Benieuwd of ik de preciese reden te horen krijg..

De link was weer down na 1 uur en 10 minuten later kwam de reggefiber monteur.
Hij had de poort terug gezet op de verbinding zoals in hun adminstratie. Dus hij was ook verbaasd dat het vlak voor zijn komst spontaan weer was gaan werken.

Volgens deze monteur wordt er gemigreerd naar gigabit apparatuur.

Dus ik heb het vermoeden dat ik al vanwege de 100->500 mpbs upgrade wel al op de gigabit kaart/doos was gezet, en dat ze vrolijk op zondag aan het herpatchen zijn geweest met verbindingen van fast naar gigabit kaarten en mijn patch omgezet hebben.
Blijkbaar vandaag weer een slimme geest het goed geconfigureerd. En de monteur had het braaf afgebroken en terug gezet. Affijn hij is terug gereden en heeft het weer gepatched waar het zat, en hup weer een link.

498 mbps down en 518 mbps up op speedtest.

Nog steeds 67 MB/sec down van usenet.

Dus problemen hier zijn opgelost.

[ Voor 60% gewijzigd door jacovn op 04-11-2014 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-04 21:01
kasper79 schreef op maandag 03 november 2014 @ 21:59:
@Pogostokje:

Je hebt me vorig jaar super geholpen met jouw site mbt instellen van Mikrotik router/switch en KPN.

Ik heb momenteel IPTV vanaf poort 7 van de RB2011 doorgestuurd naar mijn slaapkamer (via powernet adapter, werkt prima). Ik wil nu van poort 7 een trunk maken van IPTV en internet, en die boven weer uit elkaar trekken in 2 VLAN's met een Mikrotik RB751. Ik kom er even niet uit wat ik nu precies moet instellen:

- op de RB751 dan inkomend vlan 4 en 6 tagged en dan 4 weer untagged doorsturen naar een poort waarop de Motorola zit en vlan 6 verder niks mee doen?

Thanks for the help!
Je zal waarschijnlijk een ander VLAN moeten door de trunk moeten gooien dan VID 6. Dit is het VID dat KPN gebruikt om de PPPoE verbinding voor je internet mee op te zetten. Als het goed is heb je een ander VID voor je intern netwerk en die moet je dan naar boven zetten.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229950

Hallo heeft iemand een idee wat de status is van de vast bellen app.
Deze is in februari offline gehaald door kpn omdat men de kwaliteit niet oke vond.
Zouden werken aan een nieuwe betere versie alleen is het nu bijna 9 maanden later en hoor niets.

Vind dit wel een gemis UPC en Ziggo hebben het wel nu en werk aardig.
Ben benieuwd of iemand iets meer kan vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Vast bellen? Wat is dat? Zo onwijs achterhaald systeem. Alle koper verzamelen en verkopen maken ze vast nog eens winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou gewoon met je huisnummer bellen via je mobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
raydekok schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 21:44:
Vast bellen? Wat is dat? Zo onwijs achterhaald systeem. Alle koper verzamelen en verkopen maken ze vast nog eens winst.
Tenzij je er even bij vermeldt dat het -voor jou persoonlijk- een achterhaald systeem is, ben je wel ontzettend kort door de bocht (of kortzichtig).

"Vast" bellen is nog verre van achterhaald:
* Gemiddelde DECT handset van bv. Siemens light nog steeds oneindig veel fijner in de hand dan een phone, zeker vergeleken met de huidige smartphones.

* De prijsplannen die providers als KPN, Ziggo, KPN, etc. anno nu bieden (waaronder een zooi 'onbeperkte' prijsplannen) zijn in het geval van veel bellen nog steeds stukken voordeliger dan bij de mobiele providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Ok een beetje te kort door de bocht. Maaar... Inderdaad ik heb er niks mee. Voor mij. Je moet ervoor thuis zijn om het te kunnen gebruiken. De techniek is er om alles onder een te laten vallen, dus 1 nummer dat alles doet. Maar eigenlijk is dat gewoon mobiel natuurlijk. Waarom denk je dat SMS tegenwoordig gratis is? Omdat het zijn beste tijd heeft gehad. Je kan bij KPN niet eens meer een los vast nummer nemen.
eymey schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 23:21:
[...]

Tenzij je er even bij vermeldt dat het -voor jou persoonlijk- een achterhaald systeem is, ben je wel ontzettend kort door de bocht (of kortzichtig).

"Vast" bellen is nog verre van achterhaald:
* Gemiddelde DECT handset van bv. Siemens light nog steeds oneindig veel fijner in de hand dan een phone, zeker vergeleken met de huidige smartphones.

* De prijsplannen die providers als KPN, Ziggo, KPN, etc. anno nu bieden (waaronder een zooi 'onbeperkte' prijsplannen) zijn in het geval van veel bellen nog steeds stukken voordeliger dan bij de mobiele providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt allemaal wel maar onze huis telefoon is stuk en wil geen nieuwe komen en ben wel met Zoiper cip client bezig lukt ook goed alleen zuipt die best wat stroom en hoor dat de KPN vast bellen app en stuk makkelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
raydekok schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 23:57:
Ok een beetje te kort door de bocht. Maaar... Inderdaad ik heb er niks mee. Voor mij. Je moet ervoor thuis zijn om het te kunnen gebruiken. De techniek is er om alles onder een te laten vallen, dus 1 nummer dat alles doet. Maar eigenlijk is dat gewoon mobiel natuurlijk. Waarom denk je dat SMS tegenwoordig gratis is? Omdat het zijn beste tijd heeft gehad. Je kan bij KPN niet eens meer een los vast nummer nemen.

[...]
Dat je geen 'los' vast nummer (POTS) meer kan nemen heeft niet echt met "z'n langste tijd gehad' te maken, maar gewoon met het feit dat KPN uiteindelijk van de analoge en ISDN dienstverlening af wil.

'Vaste' telefonie heeft verder absoluuuuuuut z'n langste tijd niet gehad. Dat zie je gewoon aan het feit dat er nog steeds flinke ontwikkeling is in SIP en andere VoIP protocollen.

Je vergelijking met SMS gaat ook mank. SMS heeft z'n beste tijd gehad omdat het is achterhaald door smartphones (die iedereen heeft), betaalbaar mobiel internet en gratis beschikbaarheid van chatdiensten. En dat alles op een gebruiksvriendelijke manier.

Dat kan met 'vast' (of 'vast' via VoIP) ook nog steeds gebeuren, dat ben ik absoluut met je eens. Maar het is nog steeds niet gebeurd, ondanks dat de alternatieven er al een aantal jaren zijn. Dat komt dus omdat

1) huistelefoons nog altijd comfortabeler zijn
2) flat fee plans via mobiel nog niet of amper bestaan
3) Een goede mobiele dekking in huis nog steeds geen vanzelfsprekendheid is
4) VoIP apps (al dan niet gratis) nog steeds niet genoeg gestandaardiseerd en nog niet gebruiksvriendelijk genoeg

En zo kunnen we nog wel even door gaan. Nee, het zal absoluut gaan gebeuren maar vóór 'vaste' telefonie echt vaarwel gezegd kan worden moet er nog echt wel wat water door de Rijn en moeten heel veel mobiele telco's of andere aanbieders van VoIP via apps nog flink met elkaar rond tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
Anoniem: 229950 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 00:09:
Klopt allemaal wel maar onze huis telefoon is stuk en wil geen nieuwe komen en ben wel met Zoiper cip client bezig lukt ook goed alleen zuipt die best wat stroom en hoor dat de KPN vast bellen app en stuk makkelijker is.
Dat 'zuipen' is een beetje inherent aan het SIP protocol en wrs ook het geval bij die KPN app (ik gok dat die namelijk ook gewoon via SIP zal werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:07
eymey schreef op woensdag 05 november 2014 @ 00:23:
[...]

Dat je geen 'los' vast nummer (POTS) meer kan nemen heeft niet echt met "z'n langste tijd gehad' te maken, maar gewoon met het feit dat KPN uiteindelijk van de analoge en ISDN dienstverlening af wil.

'Vaste' telefonie heeft verder absoluuuuuuut z'n langste tijd niet gehad. Dat zie je gewoon aan het feit dat er nog steeds flinke ontwikkeling is in SIP en andere VoIP protocollen.

Je vergelijking met SMS gaat ook mank. SMS heeft z'n beste tijd gehad omdat het is achterhaald door smartphones (die iedereen heeft), betaalbaar mobiel internet en gratis beschikbaarheid van chatdiensten. En dat alles op een gebruiksvriendelijke manier.

Dat kan met 'vast' (of 'vast' via VoIP) ook nog steeds gebeuren, dat ben ik absoluut met je eens. Maar het is nog steeds niet gebeurd, ondanks dat de alternatieven er al een aantal jaren zijn. Dat komt dus omdat

1) huistelefoons nog altijd comfortabeler zijn
2) flat fee plans via mobiel nog niet of amper bestaan
3) Een goede mobiele dekking in huis nog steeds geen vanzelfsprekendheid is
4) VoIP apps (al dan niet gratis) nog steeds niet genoeg gestandaardiseerd en nog niet gebruiksvriendelijk genoeg

En zo kunnen we nog wel even door gaan. Nee, het zal absoluut gaan gebeuren maar vóór 'vaste' telefonie echt vaarwel gezegd kan worden moet er nog echt wel wat water door de Rijn en moeten heel veel mobiele telco's of andere aanbieders van VoIP via apps nog flink met elkaar rond tafel.
Buiten je erg goede en steekhoudende argumenten om, blijft het feit dat particulieren steeds minder gebruik maken van de huistelefoon. Vaak hebben ze die niet eens meer (of hebben ze geen zin om dat lelijke in de kamer te zetten of hangen (bij ons het geval). Wel nemen we (vrijwel) allemaal het alles-in-een pakket af, omdat het abo dan goedkoper is (of de korting hoger). Maar bellen ermee? De jongere generaties (onder de 40) steeds minder, tot niet. (En ja, dat is uit eigen ervaring en eigen omgeving). Daarbij wordt er sowieso steeds minder gebeld toch (zie Hi reclame)?

Dus ergens begint het wel achterhaald te worden voor bepaalde (erg grote) doelgroepen. Als ze er nu eens meer op aansturen om (voor particulieren) de VoIP te laten verlopen via hetzelfde nummer met dezelfde telefoon als die je buitenshuis gebruikt. Een beetje zoals die KPN Bellen app (die ik niet meer kan vinden), alleen dan andersom: met je KPN glasvezel pakket kun je binnenshuis ook bellen met je KPN of Hi nummer, maar dan via VoIP. Dan heb ik "altijd" bereik in huis en hopelijk goede belkwaliteit. Ik hoef geen extra telefoons in huis te hebben staan (die altijd op een bepaalde plek liggen, terwijl mijn mobiele telefoon doorgaans binnen handbereik ligt). En KPN kan misschien weer een extra mobiel abonnementje afsluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
Tsja, ik kan niet over jouw omgeving oordelen natuurlijk.

Maar van de mensen die ik ken (en daar zijn er genoeg onder de 40 bij) gebruikt zeker 80% de 'huistelefoon' nog zeer regelmatig. Het leek de afgelopen 10-15 jaar, ook voor mezelf, inderdaad erheen te gaan dat alles steeds meer naar mobiel bellen ging. Maar zeker sinds de 'vaste' providers ook weer met interessante prijsplannen gekomen zijn (waarschijnlijk ook als reactie hierop) merk ik in mijn omgeving duidelijk een beweging naar vast bellen voor lange gesprekken .

Het belt namelijk ook gewoon absoluut niet prettig met een halve tablet aan je oor. En voo rlange gesprekken is vast dus ook al snel goedkoper.

Dus als het echt een 'feit' is dat particulieren steeds minder gebruik maken van de huistelefoon wil ik dat best geloven, maar ik zou het toch graag met cijfers onderbouwd willen zien.

In ieder geval is de doelgroep blijkbaar nog groot genoeg om het te blijven aanbieden (anders zouden providers ook niet meer de moeite hoeven doen om het aan te bieden of het in pakketten te stoppen).

Maar wat ik eerder al zei: 'Vaste' telefonie kan met de tijd vast weg, áls de mobiele telco's qua kosten een alternatief willen bieden en van minuten bundels af willen stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-04 20:10

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zullen we de discussie omtrent de noodzaak voor een vaste telefoon achterwege laten of in een apart topic bespreken? :)

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schipperz
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-11-2024
Als eerste ik ben eigenlijk bijna niet thuis in het configureren van een router etc.

Ik heb misschien een hele domme vraag, ik zit met het volgende probleem dat ik heb geprobeerd een kpn interactieve televisie kastje (motorola dingetje) aan te sluiten op de router die via een ander router naar de experia box loopt en dat werkt niet (De reden voor twee routers is dat we 2 aparte netwerken in huis nodig hadden en dat ik niet gebruik wou maken van de router die in de experia box zat)

Deze twee routers zijn beide een Asus RT-AC66U pricewatch: Asus RT-AC66U , en opzich werkt dit prima voor internet heb hier nog geen enkel probleem van ondervonden. Maar nu heb ik eindelijk de stap genomen om ook de televisie op deze router (op zolder) aan te sluiten.

Maar ik liep meteen tegen het probleem op dat de interactieve televisie niet meer werkte. Hij blijft hangen bij het opstarten op de allerlaatste stap.

Dacht eerst dat het misschien te maken had met de kabels die ik zelf had voorzien van stekkers maar na het testen met een laptopje bleken deze gewoon prima te werken.

Nu is mijn vraag is dit gewoon niet mogelijk of moet ik iets configureren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:31
vermoedelijk geef je vlan 4 niet door van de ene router naar de andere. dat zal een vlan trunk vereisen en niet elke router kan dat zou maar out of the box (dd-wrt kan dat geinig genoeg weer wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 07:44

Pogostokje

* twiet *

kasper79 schreef op maandag 03 november 2014 @ 21:59:

Ik lees hier wel hoor, maar ik had je bericht over het hoofd gezien dus je pm was terecht. ;)
Je zegt VLAN6, maar is het echt je bedoeling om je PPPoE router ook op je slaapkamer te gaan neerzetten of wil je gewoon graag je LAN naar de slaapkamer brengen?
Ik ga even uit van dat laatste, met de opmerking dat het verwarrend is als je dan VLAN6 gebruikt omdat KPN die ook al gebruikt. Verzin een eigen nummer, mag alles zijn behalve 1,4,6 of 7. :)

Op mikrotik maak je een trunk door op de interface in kwestie, jouw poort 7, meerdere VLAN's te definieren. Dit worden dan virtuele interfaces. Deze vlan-interfaces kun je bridgen met andere interfaces.
Ga niet bridgen met vlan 1.6, dit is de ruwe internetstream van je glasvezel en NIET je LAN verbinding. Je hebt een LAN bridge, daar voeg je je nieuwe vlan interface 7.xxx aan toe.
Op de RB751 volg je inderdaad het principe van wat je omschrijft voor vlan 4, maar voor je LAN moet je dat bridgen met de LAN bridge op je RB751. Die zul je moeten aanmaken als deze nog niet bestaat.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schipperz
sl1000 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 23:59:
vermoedelijk geef je vlan 4 niet door van de ene router naar de andere. dat zal een vlan trunk vereisen en niet elke router kan dat zou maar out of the box (dd-wrt kan dat geinig genoeg weer wel).
En zou de interactieve tv dan nog een melding moeten laten zien? Is zit namelijk op dit moment op stap 5 vast waar het scherm zegt:
"De tv-ontvanger wordt opgestart. De menuschermen worden opgheaald en geladen dit duurt enkele minuten.
Blijft dit beeldscherm langer dan 10 minuten in beeld? Zet de tv-ontvanger dan uit en weer aan. "
Wat ik ook het rare vind geen fout meldingen niks, ik zou toch verwachten dat hij dan geen connectie zou kunnen krijgen? Of heb ik dit helemaal mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
schipperz, teken eerst je huidige setup incl vlan configuratie eens.

zonder beter inzicht in jouw setup kan ik er geen zinnig woord over zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schipperz
sl1000 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:40:
schipperz, teken eerst je huidige setup incl vlan configuratie eens.

zonder beter inzicht in jouw setup kan ik er geen zinnig woord over zeggen
Ik zou zo niet weten wat de VLAN configuratie is maar dit is hoe het bedrade schema eruit ziet.
Heb hier wel alle poort nummers in aangegeven. En wij hebben en experia box v8 als modem (in combinatie met eerder genoemde routers) misschien nog handige informatie.

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/bd72ytcg7/internet_routing.jpg

Extra informatie:
- Experia box WIFI staat uit
- Router 2 (zolder) repeat wifi signaal router 1 (1ste etage)

[ Voor 12% gewijzigd door schipperz op 06-11-2014 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-04 11:49
Ik merk de laatste week dat 's avonds na een uur of zes de download erg inzakt van 100Mbit naar zo'n 20Mbit. Voer ik een 2e test uit dan komt deze soms wat hoger (50Mbit). Ik heb van alles al uitgeprobeerd aan mijn kant (behalve de Experiabox terughangen), want in de ochtend is de snelheid weer gewoon 100Mbit.

Heeft iemand van jullie ook hier mee te maken gehad? En weet wellicht een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
wil je tv werkend willen krijgen dan zul je o de betsaande routers moeten zetten in bridge mode of ac modes daarmee verlies je de verschillende netwerken of je zult over moeten naar het zekf handmatig instellen van VLANS.
schipperz schreef op donderdag 06 november 2014 @ 14:46:
[...]

Ik zou zo niet weten wat de VLAN configuratie is maar dit is hoe het bedrade schema eruit ziet.
Heb hier wel alle poort nummers in aangegeven. En wij hebben en experia box v8 als modem (in combinatie met eerder genoemde routers) misschien nog handige informatie.

[afbeelding]

Extra informatie:
- Experia box WIFI staat uit
- Router 2 (zolder) repeat wifi signaal router 1 (1ste etage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

schipperz schreef op donderdag 06 november 2014 @ 14:46:
[...]
Dit gaat inderdaad niet werken ivm de routers er tussen. En als er tussen router 1 en 2 een wifi verbinding is (wat ik niet helemaal begrijp uit je tekst) is dat een extra probleem.
De oplossing is wat gecompliceerder, maar niet onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fratema
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-05-2023
Zit al 5 dagen te wachten op mijn verhoogde snelheid (500)
Monteur is maandag geweest, alle faciliteiten zijn op orde (Genexis 1 Gigabit en Experiabox 9). Hij heeft dit telefonisch doorgegeven. Zou ik zeggen: dezelfde dag of de dag erna zou het toch moeten gaan gebeuren. Maar nee, blijkbaar heeft Reggefiber geen zin om zijn kunstje te doen... :z :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schipperz
Pogostokje schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 18:17:
[...]

Dit gaat inderdaad niet werken ivm de routers er tussen. En als er tussen router 1 en 2 een wifi verbinding is (wat ik niet helemaal begrijp uit je tekst) is dat een extra probleem.
De oplossing is wat gecompliceerder, maar niet onmogelijk.
Nee ik bedoelde router 2 send hetzelfde wifi signaal uit (versterkt hem)

En ben een beetje door de configuraties aan het lopen ben dit scherm nog wel tegen gekomen:

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/qazt6d7wd/Naamloos.jpg

Maar zou niet zo weten wat ik zou moeten instellen om het signaal van router 1 naar router 2 te krijgen en die daar dan weer zo te configureren dat deze het kan sturen naar de televisie.
wil je tv werkend willen krijgen dan zul je o de betsaande routers moeten zetten in bridge mode of ac modes daarmee verlies je de verschillende netwerken of je zult over moeten naar het zekf handmatig instellen van VLANS.
Bridge mode kan ik vinden (zo is het wifi netwerk nu ook ingesteld router 2 kopieerd router 1) maar wat is AC?

===============

Edit ben gewoon alle stappen is aan het doorlopen die KPN adviseerd. (dit is een nieuw televisie kasje trouwens de andere was gecrashed en nu bij deze krijg ik Foutcode 14: Software ophalen is mislukt )
Dit is wat ik zie op de systeem informatie:

Hardare-type: Motorola VIP 1835D
Serienummer: <ingevuld>
Mac addres: <ingevuld>
Firmware versie: 2.0.2
DHCP-server: 192.168.2.1
IP-adres: 192.168.2.56
Standaard gateway: 192.168.2.1
SAP-aankondigings-adres: 224.3.2.6:9875

[ Voor 34% gewijzigd door schipperz op 07-11-2014 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
access point mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schipperz
Dus ik moet beide routers op access point mode zetten? Moet ik nog iets aanpassen aan het experia modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schipperz
We maken progressie ik heb router 2 op access point mode gezet hij doet alles nu kom bij het inlog scherm.. en boem onbekende fout -84 als ik op login klik /rage

Nog een keer alles ge-reset modem, router1, router2, tv kasje en nu gaat alles goed.
Dank voor jullie hulp.

Uiteindelijke setup is:
  • Experia box niks veranderd
  • Op experia box p2 router 1 aangesloten
  • Op router 1 p1 router 2 aangesloten in access point modus
  • Op router 2 p2 Interactieve televisie aangesloten.

[ Voor 52% gewijzigd door schipperz op 08-11-2014 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
schipperz schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 01:25:
We maken progressie ik heb router 2 op access point mode gezet hij doet alles nu kom bij het inlog scherm.. en boem onbekende fout -84 als ik op login klik /rage

Nog een keer alles ge-reset modem, router1, router2, tv kasje en nu gaat alles goed.
Dank voor jullie hulp.

Uiteindelijke setup is:
  • Experia box niks veranderd
  • Op experia box p2 router 1 aangesloten
  • Op router 1 p1 router 2 aangesloten in access point modus
  • Op router 2 p2 Interactieve televisie aangesloten.
Kind kan de was doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:46

LoCuTuS2000

Resistance is futile

KPN had mij van te voren besteld dat IPTV en IP over 1 vlan gingen. Dom dat ik niet beter onderzoek gedaan had, want de monteur ontkrachtte dat direct. Mijn probleem is dat ik maar 1 netwerkkabel naar de huiskamer kan trekken omdat de PVC buis een vreemde knik heeft. Dus heb ik 2 managed switches gekocht. Eigenlijk heb ik niet zo'n behoefte om DD-WRT in te gaan zetten maar gewoon de Experiabox te blijven gebruiken, wifi ontvangst is verbazingwekkend goed namelijk.

Omdat ik het voor nu relatief eenvoudig wil houden heb ik het volgende diagram getekend. gaat dat werken denken jullie?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/56888601/netwerk.jpg

Het is wel supervet om 500Mbps te halen trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Ook hier had je prima je experiabox kunnen laten staan en dan in de woonkamer een switch neer kunnen leggen die het signaal itv en ip prima verdeeld. Heb je geen vlan's voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:46

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Wow, je hebt gelijk, ik prik de normale switch kabel er in en het werkt gelijk. Heeft de hele week voor niets een netwerkkabel door mijn huis heen gelegen en heb ik ook voor niets 2 managed switches gekocht.

Ongelofelijk wat dom zeg. Die monteur kan ik wel schieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
LoCuTuS2000 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 10:41:
Wow, je hebt gelijk, ik prik de normale switch kabel er in en het werkt gelijk. Heeft de hele week voor niets een netwerkkabel door mijn huis heen gelegen en heb ik ook voor niets 2 managed switches gekocht.

vreemde monteur trouwens want hij had je een switch kunnen verkopen die dat kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
LoCuTuS2000 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 10:41:

Ach, met smart switches is wel het netst. De flexpoorten op de Experiabox zij een goede vinding maar bv de multicast streams gaan meteen naar alle apparaten op dezelfde switch, wat je bv ook problemen gaat opleveren als je nog een wifi AP aansluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 10:23
Ik heb een KPN glasvezel lijn thuis. Heb na aanleg direct die Experiabox v8 er tussenuit gehaald en vervangen door een Asus router die de VLAN's voor mij splitst. Dat werkt al maanden super.

Nu wil ik dat KPN fon account aanmaken. Eerst maar even netjes de veelgestelde vragen gelezen:
http://forum.kpn.com/t5/I...-KPN-WiFi-FON/td-p/265753

Daaruit maak ik op dat de Experiabox lig aan moet staan. Dus heb ik dat ding uit de doos gehaald een aansloten op 1 van de internet poorten van de asus router. Op de EB heb ik de WAN en LAN poort geprobeerd. Op de LAN poort geeft het wifi zoals verwacht wel internet, via de WAN poort niet.

Toen de link geopend om een account aan te maken:
https://www.kpn.com/algem...-instellen-en-beheren.htm

Ik moest wat dingen ingeven als of ik thuis was en de laatste drie cijfers van mijn factuur. Daarna kreeg ik een foutmelding:
code:
1
2
Er ging iets mis...
De door u ingevoerde abonnementsgegevens zijn meerdere keren onjuist ingevoerd. Uit veiligheidsoverwegingen is het registratieproces voor 24 uur geblokkeerd. Hierna kunt het opnieuw proberen

Lekker dan. Als je een fout maakt je gelijk 24 uur geblokkeerd bent.

Kan iemand mij vertellen wat het makkelijkst is om dat KPN fon account aan te maken? Ik lees namelijk dat afhankelijk van de instelling in je eigen EB je bepaalde toegang op KPN wifi krijgt. Hoe openen je hem instelt, hoe ruimer de WIFI toegang. Aangezien ik toch de EB weer uit ga zetten maakt dat voor mij niet uit om de toegang maximaal open te zetten.

Is het mogelijk toch aan te raden om de EB even direct op de lijn aan te sluiten en de asus even uit te zetten?

Moet de EB v8 nog geupdate worden met de laatste software waar KPN fon in zit? Staat dit ook standaard aan of moet je eerst dit aanzetten.

Al deze vragen kan ik niet beantwoorden na een uurtje googlen en zoeken op de KPN site.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:58
Eind oktober KPN Glasvezel aangevraagd: netjes een automatisch bevestiging met daarin alle afspraken.

Na 10 dagen KPN maar eens gebeld wat de status is en de hele order is niet in het systeem te vinden.
Ze hebben het alsnog ingevoerd : leverdatum 12 december... Eerder kon niet, ondanks de fout die ze hebben gemaakt.

Ben benieuwd, het begin gaat niet soepeltjes zo :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-04 20:10
Hier hetzelfde gehad, echter is het pas bij de derde keer (!) helemaal goed gegaan... Nu hopen dat de order er wel goed door loopt maar er is mij door KPN gezegd om de vinger aan de pols te houden.. Vandaag dus nog maar eens bellen hoe de vlag er bij hangt.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroeny
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-03 17:14
Hallo,

Vraagje.
Ik wil de experia box vervangen door een andere router, omdat ik op dit moment problemen heb met gamen. Via http://netwerkje.com/eigen-router heb ik al een beetje gekeken wat de mogelijkheden zijn.
Nou moet ik dus een router hebben met VLAN ondersteuning en dan vlan-6 naar de pc's en een kabel naar de experia box (vlan 4 en 7?) die naar de tv en tel gaat?
Zou deze (TP-LINK ARCHER C7 V2) router goed zijn en hoe moeilijk is dat in te stellen?

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 10:34
GAEvakYD schreef op zondag 09 november 2014 @ 20:37:
Ik heb een KPN glasvezel lijn thuis. Heb na aanleg direct die Experiabox v8 er tussenuit gehaald en vervangen door een Asus router die de VLAN's voor mij splitst. Dat werkt al maanden super.

Nu wil ik dat KPN fon account aanmaken. Eerst maar even netjes de veelgestelde vragen gelezen:
http://forum.kpn.com/t5/I...-KPN-WiFi-FON/td-p/265753

Kan iemand mij vertellen wat het makkelijkst is om dat KPN fon account aan te maken? Ik lees namelijk dat afhankelijk van de instelling in je eigen EB je bepaalde toegang op KPN wifi krijgt. Hoe openen je hem instelt, hoe ruimer de WIFI toegang. Aangezien ik toch de EB weer uit ga zetten maakt dat voor mij niet uit om de toegang maximaal open te zetten.

.
Als ik het goed begrijp wil je wel op andere abonnees meeliften, maar niet je eigen router openzetten ? Ik dacht eigenlijk dat het alleen maar werkt, als je zelf ook meedoet ?

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
Het lijkt mij dat open zetten alleen kan werken als je de Experiabox (op de 1 of andere manier( in gebruik houdt.

En dat dat ook de bedoeling is als je ook zelf van de FON toegang wil profiteren (daar is het namelijk helemaal op gebaseerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasper79
Jeroeny schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:39:
Hallo,

Vraagje.
Ik wil de experia box vervangen door een andere router, omdat ik op dit moment problemen heb met gamen. Via http://netwerkje.com/eigen-router heb ik al een beetje gekeken wat de mogelijkheden zijn.
Nou moet ik dus een router hebben met VLAN ondersteuning en dan vlan-6 naar de pc's en een kabel naar de experia box (vlan 4 en 7?) die naar de tv en tel gaat?
Zou deze (TP-LINK ARCHER C7 V2) router goed zijn en hoe moeilijk is dat in te stellen?

Hoop dat iemand mij kan helpen.
Op de site van TP-Link kan ik niet gelijk vinden of deze router VLAN-ondersteuning biedt. Dit is wel nodig, tenzij je daarvoor een managed switch gebruikt. Weet je zeker dat de Archer C7 deze ondersteuning biedt?

Mijn advies, voortgekomen uit de adviezen op netwerkje.com, is om te kiezen voor een router van Mikrotik, zelf heb ik de RB2011. Hiermee werkt het gegarandeerd, de router is kwalitatief zeer goed, en op dit forum is voldoende ervaring beschikbaar om je te helpen als je ergens vast loopt.

Instellen is overigens goed te doen, zolang je de scripts volgt op de eerder genoemde site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasper79
Pogostokje schreef op donderdag 06 november 2014 @ 00:14:
[...]

Ik lees hier wel hoor, maar ik had je bericht over het hoofd gezien dus je pm was terecht. ;)
Je zegt VLAN6, maar is het echt je bedoeling om je PPPoE router ook op je slaapkamer te gaan neerzetten of wil je gewoon graag je LAN naar de slaapkamer brengen?
Ik ga even uit van dat laatste, met de opmerking dat het verwarrend is als je dan VLAN6 gebruikt omdat KPN die ook al gebruikt. Verzin een eigen nummer, mag alles zijn behalve 1,4,6 of 7. :)

{...}
Thanks voor de hulp!

Inderdaad, het gaat puur om het LAN + IPTV naar de slaapkamer brengen, PPPoE blijft lekker beneden en wordt geregeld in de RB2011. Voor de nieuwe VLAN zal ik 100 gebruiken, net als in jouw voorbeeld op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

eymey schreef op maandag 10 november 2014 @ 14:47:
Het lijkt mij dat open zetten alleen kan werken als je de Experiabox (op de 1 of andere manier( in gebruik houdt.
De experiabox of de functionaliteit van FON? Ik wil het best openzetten want ik vind het een aardig idee en ik zou het ook graag van anderen gebruiken als de nood een keer hoog is. Het wachten is tot iemand uitvogelt hoe het ingesteld moet worden op eigen routers. Het is een beetje kip/ei want ik kan het zelf niet uitvogelen omdat ik zelf dus geen toegang heb. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Wat nu zo vreemd is. Ik kan fon prima gebruiken zonder fon zelf te hebben op mijn modem. Ik heb alleen op de site mij aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
raydekok schreef op maandag 10 november 2014 @ 18:04:
Wat nu zo vreemd is. Ik kan fon prima gebruiken zonder fon zelf te hebben op mijn modem. Ik heb alleen op de site mij aangemeld.
dat kon ik ook een tijdje, maar na een week of 2/3 was het uit met de pret en kreeg ik mijn apparatuur niet meer op een fon netwerk. ik vertik het om alleen voor fon die experiabox aan te sluiten, dus dan maar geen fon.

er is een fon client op mijn router, het zou mooi zijn als ik deze zou kunnen gebruiken om een fon netwerkje op mijn eigen hardware te kunnen draaien.

Ik moet zeggen dat dat gedeelte me tegen valt van KPN, het is "hun" hardware of je bent kreupel t.o.v. de features die bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

kasper79 schreef op maandag 10 november 2014 @ 14:57:
[...]

Op de site van TP-Link kan ik niet gelijk vinden of deze router VLAN-ondersteuning biedt. Dit is wel nodig, tenzij je daarvoor een managed switch gebruikt. Weet je zeker dat de Archer C7 deze ondersteuning biedt?
Met de standaard TP Link firmware niet, maar als je er bijvoorbeeld OpenWRT op installeert, heb je wel de beschikking over VLAN's.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
of dd-wrt. Let wel op dat je een V2 Hardware versie krijgt, want de V1 wordt door beide niet goed ondersteund, door een gebrekkige flash capaciteit en een nogal lelijke implementatie van de 5ghz chip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signum666
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-04 22:50
Fratema schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 21:47:
Zit al 5 dagen te wachten op mijn verhoogde snelheid (500)
Monteur is maandag geweest, alle faciliteiten zijn op orde (Genexis 1 Gigabit en Experiabox 9). Hij heeft dit telefonisch doorgegeven. Zou ik zeggen: dezelfde dag of de dag erna zou het toch moeten gaan gebeuren. Maar nee, blijkbaar heeft Reggefiber geen zin om zijn kunstje te doen... :z :(
Hier nog één. Gisteren is de snelheid dan eindelijk aangepast naar 500/500. Helaas nog geen tijd gehad om het even te controleren, maar op de abonnement pagina van KPN zie ik de wijziging staan. Nu nog de Mikrotik weer aan de gang krijgen i.p.v. die Experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-01 11:00
Signum666 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 09:45:
[...]

Hier nog één. Gisteren is de snelheid dan eindelijk aangepast naar 500/500. Helaas nog geen tijd gehad om het even te controleren, maar op de abonnement pagina van KPN zie ik de wijziging staan. Nu nog de Mikrotik weer aan de gang krijgen i.p.v. die Experiabox.
Welke Mikrotik gebruik je hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 10:23
raydekok schreef op maandag 10 november 2014 @ 18:04:
Jullie zeggen dus eigenlijk dat als ik nu een account aangemaakt krijg via mijn experiabox, deze niet oneindig te gebruiken is? Dat KPN/FON periodiek checkt of de experiabox ook FON aan heeft staan en anders het account dicht zet?

Mijn aanname was dat ze dat enkel checken bij aanmaken account en daarna klaar.

Vanavond maar eens proberen de experiabox direct op de lijn aan te sluiten. Neem aan dat dat makkelijk kan. Moet ik na het uitzetten van mijn eigen router en de experiabox nog een tijdje wachten of ik direct de experiabox aansluiten en aanzetten?

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signum666
Ioramus schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 09:57:
[...]

Welke Mikrotik gebruik je hiervoor?
Routerboard RB2011UiAS-2HnD-IN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
Signum666 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 11:43:
[...]

Die gaat geen 500/500 redden - max ongeveer zo'n 200/200 afhankelijk van firewall rules. Je zult een CCR1009 of RB1100AHx2 nodig hebben - beiden hebben een lawaaierige FAN (misschien die nieuwe 850).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signum666
Ioramus schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 11:55:
[...]

Die gaat geen 500/500 redden - max ongeveer zo'n 200/200 afhankelijk van firewall rules. Je zult een CCR1009 of RB1100AHx2 nodig hebben - beiden hebben een lawaaierige FAN (misschien die nieuwe 850).
Zoiets had ik al eerder gelezen. Ik snap ook niet dat alle Gigabit poorten op één chip zitten met een CPU die het niet aankan. Maar goed, hier hoop ik later dit jaar wat aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:32
Signum666 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 11:43:
[...]

Ik heb begrepen dat deze de 500/500 wellicht niet aan kan? Mijn AsusNT66U kon de 500/500 direct ook niet aan. Nu via de Experiabox icm DMZ pakt hij wel de volledige snelheid. Maar PPPoE icm 500/500 redde hij niet.

Edit: duurde toch wat lang om te posten en dan staat het er al :*)

[ Voor 8% gewijzigd door B-Bandit op 11-11-2014 12:08 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Misschien een EdgeRouter Lite gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
Ja die moet dat wel aankunnen - dan kun je de RB2011 als switch/AP blijven gebruiken daarnaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
LoCuTuS2000 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 08:57:
KPN had mij van te voren besteld dat IPTV en IP over 1 vlan gingen. Dom dat ik niet beter onderzoek gedaan had, want de monteur ontkrachtte dat direct. Mijn probleem is dat ik maar 1 netwerkkabel naar de huiskamer kan trekken omdat de PVC buis een vreemde knik heeft. Dus heb ik 2 managed switches gekocht.
raydekok schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 10:02:
Ook hier had je prima je experiabox kunnen laten staan en dan in de woonkamer een switch neer kunnen leggen die het signaal itv en ip prima verdeeld. Heb je geen vlan's voor nodig.
Werkt dit echt?
Heb namelijk helaas ook maar 1 CAT6 kabel lopen vanuit de meterkast naar de woonkamer toe. Heb op zolder nog wel 2 oude switchen liggen, Zyxel GS-108B v2 Gigabit Ethernet Media Switch. Zouden die werken met glasvezel? Kan ik die in de woonkamer zetten en vanuit daar dan 1 kabel naar de IPTV en 1 voor de internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
Frid0 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 14:38:
[...]

[...]

Werkt dit echt?
Heb namelijk helaas ook maar 1 CAT6 kabel lopen vanuit de meterkast naar de woonkamer toe. Heb op zolder nog wel 2 oude switchen liggen, Zyxel GS-108B v2 Gigabit Ethernet Media Switch. Zouden die werken met glasvezel? Kan ik die in de woonkamer zetten en vanuit daar dan 1 kabel naar de IPTV en 1 voor de internet?
Je kan prima IPTV en LAN verkeer mixen over je LAN. Op de Experiabox wordt VLAN 4 toegewezen aan IPTV op basis van MAC address.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Ioramus schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 14:51:
[...]

Je kan prima IPTV en LAN verkeer mixen over je LAN. Op de Experiabox wordt VLAN 4 toegewezen aan IPTV op basis van MAC address.
Dus?
Als ik de Zyxel GS-108B v2 aansluit aan de CAT6 kabel die uit de meterkast komt. En daarvan dan 1 kabel naar de IPTV doe en 1 naar internet werken beide tegelijk? Als ik tv kijk blijft mijn internet/WIFI werken en andersom?

Dat werkt allemaal over 1 kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
Ja, dat werkt prima (aannemende dat die Zyxel switch gewoon een normale unmanged switch is of als zondanig wordt gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Ioramus schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 14:57:
Ja, dat werkt prima (aannemende dat die Zyxel switch gewoon een normale unmanged switch is of als zondanig wordt gebruikt).
zal niet weten of het een unmanged switch is ja of de nee. is een oud dingetje die op zolder ligt niks te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:32
Je kan switchen wat je wil. De experiabox richt het verkeer zelf goed in als je er verder niks "ontregelends" tussen zet. Ziet de EB een iptv dan stuurt hij VLAN 4. Elk ander apparaat ontvangt enkel internet.

En managed switch of niet, als je hem niet als zodanig instelt gaat het goed ;) Oftewel, in jouw geval moet dat goed gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door B-Bandit op 11-11-2014 15:10 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Boobybandit schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 15:09:
Je kan switchen wat je wil. De experiabox richt het verkeer zelf goed in als je er verder niks "ontregelends" tussen zet. Ziet de EB een iptv dan stuurt hij VLAN 4. Elk ander apparaat ontvangt enkel internet.

En managed switch of niet, als je hem niet als zodanig instelt gaat het goed ;) Oftewel, in jouw geval moet dat goed gaan.
o ok, ga ik vanavond gelijk de Zyxel GS-108B v2 aansluiten bij mijn tv-meubel. de kabel vanuit de meterkast in 1 van de 8 poorten van de Zyxel GS-108B v2 en in 1 de IPTV van KPN. In de andere poorten dan mijn PS3, ATV2 en Airport Extreme voor WIFI op de BG. Op de EB heb ik dat direct uitgeschakeld zodra die geinstalleerd werd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-04 21:01
Frid0 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 15:12:
[...]

o ok, ga ik vanavond gelijk de Zyxel GS-108B v2 aansluiten bij mijn tv-meubel. de kabel vanuit de meterkast in 1 van de 8 poorten van de Zyxel GS-108B v2 en in 1 de IPTV van KPN. In de andere poorten dan mijn PS3, ATV2 en Airport Extreme voor WIFI op de BG. Op de EB heb ik dat direct uitgeschakeld zodra die geinstalleerd werd
Houd er wel rekening mee dat tv multiculturele verkeer is en naar elk poortjes op je switch doorgestuurd word. Misschien wil je liever je wifi niet daar aan hangen aangezien je performance dan redelijk inzakt.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Toch vreemd ik heb hier nog nooit over gehoord. Ik ga eens op onderzoek uit.

Edit: niet goed gelezen het gaat om een airport extreme. Kun je die niet naast de experiabox zetten? In een andere poort dus.

[ Voor 45% gewijzigd door rhos op 11-11-2014 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signum666
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3901549838.png

Nu de upload snelheid nog.. geen idee waarom die 100 blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verkeerde snelheden gecapped in de fibermodem/experiabox? Had zelf (bij Concepts toen) dat de boel gecapped was op 10/10Mbps terwijl het 35/35Mbps (inmiddels 50/50Mbps) had moeten zijn. Tweet 't anders even, ze zijn daar nu nog bereikbaar :)

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 11-11-2014 19:45 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signum666
Reboot van de router was voldoende:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3901606467.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 633172

Goede avond mensen,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb glasvezel van KPN. Ik heb een asus rt-ac68u gekocht om deze in plaats van mijn experiabox V8 te zetten.

Echter krijg ik geen verbinding met het internet. Ik heb pppoe ingesteld middels xx-xx-xx-xx@direct-adsl, wachtwoord kpn. Echter krijgt de router geen verbinding met internet.

Ik heb gevolgd wat op de website www.netwerkje.com staan.

In de log van de asus staat het volgende:

Jan 1 00:06:01 pppd[546]: Timeout waiting for PADO packets
Jan 1 00:07:16 pppd[546]: Timeout waiting for PADO packets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Wel het juiste VLAN getagd op je PPPoE interface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 633172

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/4vn86t.jpg

Zo heb ik het nu ingesteld. Dus ga er vanuit dat ik het zo goed gedaan heb.

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 633172 op 11-11-2014 20:39 ]

Pagina: 1 ... 68 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.