Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:08
Ik maak binnenkort wel een goede samenvatting om iedereen duidelijk uit te leggen hoe je moet modden ;) Ook zal ik een overzicht maken met onder andere alle Unique Landscapes omdat dat er heel wat zijn, maar het zijn allemaal losse files...

Oh, ik ga ook nog een filmpje maken om al het nieuws te showen. Moet wel eerst ff wachten op m'n videokaart en een goed videobewerkingsprogramma vinden ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Avalaxy op 05-08-2008 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:07

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb inmiddels een aantal mods draaien en ik moet zeggen dat het de sfeer wel enorm verbeterd. Zo heb ik draaien:
- Quarl's Texture Pack 3.0
- DarNified UI mod
- Illumination Within Revived
- Natural Environments

Daarnaast heb ik nog een aantal ini-file aanpassingen gedaan. Ik wil enkel nog even kijken of ik de HDR licht nog iets minder fel kan maken, want die witte vlakken zien er niet uit tijdens het spelen. :/

En alles draait nog steeds op het hoogste videosettings als een zonnetje :)

[ Voor 16% gewijzigd door Zeror op 05-08-2008 21:48 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
RakkerZero, kun jij me toevallig een .ini doneren? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Waar kan ik een magic armor repair NPC vinden? In welke city en hoe heet die? In het standaard spel Oblivion.

[ Voor 17% gewijzigd door Hurtebise op 05-08-2008 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Hurtebise schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 22:28:
Waar kan ik een magic armor repair NPC vinden? In welke city en hoe heet die? In het standaard spel Oblivion.
Dat kun je laten doen bij een wapen verkoper die repairs uitvoert (zo'n hakbijl icoontje) of je kunt het zelf doen als je een 'deskundige' (sorry, engelse naam staat er niet bij in m'n handleiding) van armorer bent. Zal wel ongeveer level 50 armorer zijn.

Als je geen wapen winkel kunt vinden die het kunnen doen voor je kun je ook een guild binnen lopen (fighters guild het meeste succes, misschien ook wel een magic guild).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

leonpwner1 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:58:
Dat kan. Het is nog wel niet geoptimaliseerd en echt veel aanpassingen heb ik nog niet gedaan, maar ik merk toch wel een aantal flinke verbeteringen. Spel wordt er overigens nog wel ietsje zwaarder mee dan het al was ;)

Maargoed, hier is de download.
[ download ]

[ Voor 4% gewijzigd door Zeror op 05-08-2008 22:41 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09 08:16
Welke mod moet ik gebruiken, zodat ik elke keer als ik level gewoon +5 stats krijg en niet +3 etc :(

Op de xbox heb ik mijn mannetj effiecient geleveld, maar ik wil het spel nu in volle glorie op pc spelen :D

[ Voor 35% gewijzigd door PacinoAllstars op 05-08-2008 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je elke keer +5 levelled ben je rond level 14/15 onoverwinnelijk en wordt het spel een beetje saai :P

Mijn "volle glorie" moment was dat ik voor 1/100e van m'n magie 3 minuten onzichtbaar was en dat ik voor 1/10 van m'n magie een fire 100 points on touch voor 6 seconden kon doen, wat niemand overleefde. Da's best saai :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:11

Haan

dotnetter

@Rakkerzero: vergeet vooral de Oscuro's Oblivion Overhaul en ook de Living Economy niet!

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 19:48
leonpwner1 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:58:
Is toch voor elke PC anders? Kun je beter hier kijken: http://www.tweakguides.com/Oblivion_1.html

(als je die nog niet kende)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

stefijn schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 09:43:
[...]
Is toch voor elke PC anders? Kun je beter hier kijken: http://www.tweakguides.com/Oblivion_1.html

Mijn ini is inderdaad gebaseerd om te kunnen spelen op het systeem dat je je in mijn sig kan vinden. Dus een aardig zwaar systeempje 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
stefijn schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 09:43:
[...]

Nee, dat is niet voor elke PC anders. Een paar settings worden inderdaad voor je PC ingesteld, maar dat maakt niet uit. Dat verandert automagisch als je het aanpast in het menu.

Mijn gaat het er om dat ik de rest van alle variabelen heb, de commands voor het spel zelf.

Maar bedankt, ik kan weer verder :)

De instellingen worden trouwens in RenderInfo.txt opgeslagen zo ver ik kan zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Avalaxy op 06-08-2008 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Vraagje: heb Oblivion weer eens helemaal geinstalleerd, incl. een hele rits mods, waaronder Quickwardrobe. Hiermee kun je met de quickwardrobe-toets (default V) en nummertoetsen 8 verschillende sets uitrusting programmeren en snel schakelen. Met V-enter kun je het ingame menu van de mod openen. Deze mod vereist OBSE.

Het vreemde is dat als ik de laatste savegame oproep (en een stel andere) dat ik deze mod daarin niet aan de praat krijg, terwijl in een oudere savegame (6 uur minder speeltijd) het wel werkt, en zelfs in de eerste savegame van het spel nadat je voor het eerst uit de sewers komt werkt het ook. (toen ik dus zonder enige mod speelde)

Ik kan niet uitvogelen waarom het in de ene savegame wel werkt en in de andere niet. Je hebt geen items nodig voor deze mod (bijv. een ring of spreuk t.b.v. config), want anders zou het nooit kunnen werken in de eerste savegame; daar zit dat eventuele item zéker niet in....

OBSE werkt ook goed, want streamline en deadly reflex werken beide zonder problemen in alle savegames.

edit: ik heb de savegames bekeken met de savegamefunctie van OBMM, en blijkbaar zitten in de savegame van 6 uur minder speeltijd al helemaal geen mods. Ws. is dat een savegame van een eerdere test om Oblivion weer helemaal in oude glorie te krijgen. Dat betekent dat Quickwardrobe alleen lijkt te werken in savegames waar hij in eerste instantie niet inzat.
Ik vermoed dat ie wel weer werkt als ik eerst een nieuwe savegame maak, zonder de mod, en dan de mod opnieuw activeer. Moet ik wel eerst al mijn andere mods op orde krijgen :)

[ Voor 20% gewijzigd door Stefke op 16-08-2008 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40
Probeer deze eens die kan dat o.a. ook:

Expanded Hotkeys & Spelldelete: http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=5957

Misschien levert die geen problemen op. Bij mij nog niet in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister heb ik dan eindelijk oblivion gehaald, en man wat een tof spel. Maar... hij crashed dus steeds naar mn bureaublad terug. Ik kan gewoon spelen, maar op een gegeven moment, crashed hij gewoon.
Soms na 1 minuut al, soms een kwartier, heel erg irritant!
Patch 1.1 en 1.2 heb ik al, verder niks verandert.

Dit staat er bij de foutmelding
AppName: oblivion.exe AppVer: 1.2.0.416 ModName: mpeg2dmx.ax
ModVer: 2.0.84.30429 Offset: 0000dff3

De crash guide in de TS doet het niet meer, dus wat kan ik er tegen doen?
Zo jammer van zo'n leuk spel, dit bederft de lol behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Probeer deze eens:
http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Technical_Support

Deze kan ook handig zijn:
http://www.bethsoft.com/bgsforums/index.php?showtopic=561101

[ Voor 39% gewijzigd door Kosh66 op 19-08-2008 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Hoeveel GB ram geheugen heeft de pc? Mijn ervaring is dat meer geheugen voor steeds minder crashes zorgt. Ik ben met Oblivion begonnen met 1GB, toen heel veel crashes, later uitgebreid naar 2GB, toen al veel minder crashes, nu met 4GB crasht het spel praktisch nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mn pc is wel aardig goed, 2gig geheugen, een C2D 6750 en een 8800GT 512mb.
Het spel draait dan ook super, ik heb echt alles op max en buiten heb ik nog steeds 50/60 fps. Binnen zelfs 100/150.
Er is verder niks mis met het spel, alleen crashed hij wel regelmatig. Vooral als ik veel laadschermen heb. Hmm, ik had gehoopt dat de patch het zou oplossen, maar dat dus toch niet.

Wat zou kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 23:57
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:49:
Mn pc is wel aardig goed, 2gig geheugen, een C2D 6750 en een 8800GT 512mb.
Het spel draait dan ook super, ik heb echt alles op max en buiten heb ik nog steeds 50/60 fps. Binnen zelfs 100/150.
Er is verder niks mis met het spel, alleen crashed hij wel regelmatig. Vooral als ik veel laadschermen heb. Hmm, ik had gehoopt dat de patch het zou oplossen, maar dat dus toch niet.

Wat zou kunnen helpen?
Ik kan me herinneren dat bij Morrowind er ook steeds meer CTD's voorkwamen als je een snellere FPS had, aangezien Oblivion op een doorontwikkelde engine daarvan draait is het misschien de moeite om de framerate te limiteren? (kan je in de ini aanpassen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
Wat ook helpt en eigenlijk gewoon een standaardactie wat je moet doen na installeren van een spel is defragmenteren. Aan 1 gig heeft Oblivion wel genoeg aan. Ik heb zelf Oblivion met 1 gig aan RAM gespeeld en vrijwel geen crashes. Het verhaaltje van meer geheugen minder crashes gaat niet helemaal op. Het zou wel wat soepeler spelen, immers minder lange wachttijd. Oh ja, op welk OS speel je het? Dat is namelijk wel van belang.
Met vista schijnen er wat meer problemen te zijn.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 15:07

H3llSiNG

Meh.

Zover ik weet worden CTD's in Oblivion vaak veroorzaakt door Codec Packs en/of overclockte pc's

Gooi je codec packs er eens af en probeer het nog eens te spelen.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor alle reacties! Ik gebruik windows xp pro 32bit sp3, maar ik moet zeggen dat deze er al een aardige tijd op staat.
Ik was al van plan om windows opnieuw te installeren, maar dat ik zeker nu een goed plan.
Ik zal jullie tips proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik heb een ander probleempje (alle mods werken weer :) ): mijn fatigue wil niet meer omhoog. Ik heb 148/316 pnten, maar hij wil niet hoger stijgen. Ik heb geen minscores op enige eigenschap, of andere lopende effecten.
Kan dit een bug zijn of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Kijk eens in je actieve spells/damages/bonuses: als je de meest rechtse tab pakt in je spellsmenu.

Zit er daar eentje bij die iets laat zien? Disease/damage, scripted effect o.i.d.?

Of misschien ben je vampier aan het worden? Dat heeft ook een damage fatigue effect dacht ik.

Geen mod die dit effect veroorzaakt?

[ Voor 6% gewijzigd door Kosh66 op 19-08-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Kosh66 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:25:
Kijk eens in je actieve spells/damages/bonuses: als je de meest rechtse tab pakt in je spellsmenu.

Zit er daar eentje bij die iets laat zien? Disease/damage, scripted effect o.i.d.?

Of misschien ben je vampier aan het worden? Dat heeft ook een damage fatigue effect dacht ik.

Geen mod die dit effect veroorzaakt?
Nee, op die laatste tab staat niks, d.w.z. een heleboel effecten, maar uitsluitend positief, en als ik alle kleding etc verwijder blijven er nog 4 positieve effecten over.

Vampier...sja, ben ik al eens geweest, moet dat ook niet op de een of andere manier zichtbaar zijn op die laatste tab? Ben ook al een tijdje niet meer in aanraking met vampieren geweest? Zal wikipedia eens raadplegen over vampieren.

edit: nee, dan zou ik de ziekte Porphyric Hemophilia moeten hebben..

Zal weer eens alle mods uitschakelen (leve OBMM!!), zou zo niet weten welke mod hier voor zou moeten zijn. Heb alleen zaken als weather, textures, quests, companionmods etc, geen mods die mijn character zouden beinvloeden.

[ Voor 8% gewijzigd door Stefke op 20-08-2008 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt in de kerk gebeden zonder dat je een bonus op je hoofd had staan?

en voor vampirisme heb je Porphyric Hemophilia idd, ik zag het onlangs nog dankzij een verlaagde fatigue, snel een cure disease potion genomen :)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2008 20:09 ]

• Stefke
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:08:
Je hebt in de kerk gebeden zonder dat je een bonus op je hoofd had staan?

en voor vampirisme heb je Porphyric Hemophilia idd, ik zag het onlangs nog dankzij een verlaagde fatigue, snel een cure disease potion genomen :)
Oke, misshcien eens een keer naar de kerk inderdaad....tis lang geleden dat ik het spel gespeeld heb dus dat soort dingen ben ik vergeten :) (nog geen tijd gehad om met de mods te experimenteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Achtelijk spel slaat opeens m'n spells niet meer op. Als ik nieuwe spells maak en ik save, en ik sluit het spel af en start het spel opnieuw op, zijn al m'n nieuwe spells verdwenen :(
Het is niet alsof er recentelijk iets veranderd is qua mods ofzo, heb de laatste ook nog uitgezet, maar weinig succes :/

>edit
- met alle mods uit werkt het nog steeds niet :(

op veel oudere save games werkt het nog wel, ziet er naar uit dat er ergens een fout/bug is in geslopen. Nu heb ik al heel lang geen spells meer gemaakt, en ik heb weinig zin om 6 levels terug te vallen :(

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2008 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Da's zwaar knudde, dit heb ik met Morrowind!

Je kunt eens met Wrye Bash proberen om je save te cleanen. (maak wel eerst een backup!).
Ik kan je geen garanties geven, maar het is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-04 08:43
Ik overweeg om oblivion te gaan kopen, vroeger wel gespeeld maar snel afgehaakt wegens het level probleem. Zijn de mods die in de startpost staan nog steeds actueel? Ik zoek in ieder geval een mod om alles mooier en soepeler te maken en een mod om het spel fatsoenlijke balans te geven (meer traditionele RPG).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Tessource.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forcepoint
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:05
Dat is inmiddels Tesnexus.com geworden. Ongeveer een jaar geleden kreeg de oprichter van Tessource problemen met copyrights oid. Toen maakte hij er Tesnexus van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-04 08:43
ligt het aan mij, of is die site nu uit de lucht? (vandaar dat ik twijfelde bij de startpost)

edit: typo
edit: post beetje laat, texnexus.com dus.... tnx!

[ Voor 28% gewijzigd door defiler1974 op 25-08-2008 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forcepoint
defiler1974 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 20:28:
edit: post beetje laat, texnexus.com dus.... tnx!
Np :P
defiler1974 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 20:23:
Ik overweeg om oblivion te gaan kopen, vroeger wel gespeeld maar snel afgehaakt wegens het level probleem. Zijn de mods die in de startpost staan nog steeds actueel? Ik zoek in ieder geval een mod om alles mooier en soepeler te maken en een mod om het spel fatsoenlijke balans te geven (meer traditionele RPG).
Je kan oa de The Oblivion Texture Overhaul (TOTO) eens doornemen. Die mods zorgen ervoor dat Oblivion een stuk mooier eruit ziet, maar wel ten koste van performance. Qarl's Texture Pack 3 Redimized, Enhanced Weather en Optimised Distant Land Max zijn aanraders :)

Om het wat fatsoenlijkere balans te geven, en het gehele spel een stuk uitdagender te maken kan je eens kijken naar Oscuro's Oblivion Overhaul (OOO). Dit is een heel bekende. Als je alleen wilt dat creatures non-leveled worden, kan je Francesco's Leveled Creatures-Items mod eens opzoeken.

[ Voor 7% gewijzigd door Forcepoint op 25-08-2008 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis3d
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09 20:35
Na erg lang op de 360 gespeeld te hebben (met 1 character ben ik leider van elke guild =D )
Heb ik oblivion een tijdje geleden voor de pc gekocht.
Na flink wat mods is dit het resultaat:
EDIT: dit zijn dus flink wat van de bovengenoemde mods :P

Klik voor groter.
Afbeeldingslocatie: http://screenshot.xfire.com/screenshot/large/2d614335f54452a8c57bf68567a041fb0f3872d6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://screenshot.xfire.com/screenshot/large/bbb58faf3b9e0a7caa3dfd0bc9334ccabb88413e.jpg
Afbeeldingslocatie: http://screenshot.xfire.com/screenshot/large/e9398293a4a757b9a447456796315634ff81b488.jpg
Afbeeldingslocatie: http://screenshot.xfire.com/screenshot/large/fa48cf4b83d063adc7c70f9c40768cb264d28f85.jpg
Afbeeldingslocatie: http://screenshot.xfire.com/screenshot/large/7ff76195eefb1fff8a5a0fdf713c4ca541dbf688.jpg

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wauw, dat ziet er echt gaaf uit. Gaat op mijn pc ook echt nooit zo draaien :)
Maar er zou eigenlijk wel nog wat schaduw mogen onder bij de rand van de muur. Hoeken met 3D-objecten zouden eigenlijk standaard een randje shadow mogen krijgen.

Nu nog even een mod waarbij je screenshots neemt zonder die health-bar, hair-cross en andere dingen er over heen. Dan kun je mooie windows-backgrounds schieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forcepoint
Console command 'tm' (zonder quotes) zorgt ervoor dat je hud (en alle andere menu's) onzichtbaar zijn.

tm, oftewel toggle menu's :).

[ Voor 85% gewijzigd door Forcepoint op 25-08-2008 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik draai Qarl's Texture Pack 3 met Open Better Cities (open steden, met betere textures net als QTP3, daarnaast zijn de steden opnieuw gebouwd waardoor ze veel leuker en mooier zijn), OOO, MMM, Francesco's, Unique Landscapes etc. in combinatie met FCOM en nog een zooi mod's. God wat is FCOM lastig te configureren :P (althans, al die mod's zoeken vooral... Het lijkt alsof er elke week een nieuwe beta van MMM of OOO uitkomt).

Maar FCOM is wel een aanrader zodra het eenmaal werkt en je het juist hebt geconfigureerd (kleine kans :')).

Moet alleen de performance nog even fixen, ik heb zware lag in de steden (daarbuiten heb ik nergens last van)... Denk dat ik even Open Cities installeer in plaats van Open Better Cities en anders even uitzetten... Ik wil namelijk spelen, maar met deze lag heb ik er ff geen zin in :P

Dit is trouwens mijn geupdate modlist:

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/357ilbc.jpg

Load order is volgens mij nagenoeg perfect, als iemand commentaar heeft of mijn lijst over wilt nemen; feel free. Al staat er wel een goede tut op de website voor FCOM (van devnull.devakm).

[ Voor 37% gewijzigd door Avalaxy op 25-08-2008 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
O ja, tesnexus idd.

Goed alternatief is OBMM, dat is heel makkelijk in gebruik in ieder geval.

Oblivion is met dit soort mods nog steeds redelijk lonely at the top, ook qua graphics :) Ik heb een C2duo 6300 met 8800GTS (640mb) en dat loopt met een hele rits aan mods op alles hoog erg goed >30fps continue dus het allernieuwste hoef je echt niet te hebben
Mijn broertje speelt met een Athlon 2600XP en Radeon 9800pro, en weliswaar moet ie op een wat lagere resolutie spelen, maar ook met een aantal leuke mods is dat goed te doen!

[ Voor 75% gewijzigd door Stefke op 25-08-2008 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
OBMM vind ik te oppervlakkig, als je serieus wilt gaan modden heb je echt Wrye bash nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
aegis3d schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 20:41:
Na erg lang op de 360 gespeeld te hebben (met 1 character ben ik leider van elke guild =D )
Heb ik oblivion een tijdje geleden voor de pc gekocht.
Na flink wat mods is dit het resultaat:
EDIT: dit zijn dus flink wat van de bovengenoemde mods :P

Klik voor groter.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Volgens mij mag je er best wat anisotropicfiltering op gooien gezien je textures wat vervagen op afstand maar voor de rest netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leonpwner, gebruik fcom load helper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
leonpwner1 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 21:27:
OBMM vind ik te oppervlakkig, als je serieus wilt gaan modden heb je echt Wrye bash nodig :P
Bash is er niet voor om te gaan modden, maar om mods op orde te maken en savegames te onderhouden. Of bedoel je met modden soms het regelen van geïnstalleerde mods :P
Mwah, OBMM is wel handig. Het is ook alleen maar om de volgorde van je mods te regelen. Bash doet heel wat meer. Je kunt ze ook naast elkaar draaien. Vind zelf OBMM wel handig, maar Bash is ook erg handig. Met name als je last hebt van dirty saves.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nogmaals een keer mijn probleem, ik krijg t niet opgelost:

Mijn fatique wil niet meer hoger dan +/- de helft van mijn balk.

Ik heb het even geinventariseerd tussen een paar savegames:

1: 125:20.10 lvl 30 316/316 (niks aan de hand)

2: 125:26.16 lvl 30 259/316 (komt niet meer hoger dan 259) (+/- 6 realtime-minuten, +/- 6 speluren na savegame 1 op ongeveer 20 meter afstand van dezelde lokatie)

3: 127:27.09 lvl 30 148/316 (komt niet meer hoger dan 148)

- Eventuele mods veroorzaken het probleem niet, want als ik savegame 1 oproep is er niks aan de hand, met dezelfde mods. Desondanks heb ik ze uitgeschakeld.
- De vermeldde waarden zijn zonder enige kleding of andere attributen welke mogelijk magic effects hebben
- bij magic effects staan zonder items alleen nog zaken welke bij mijn karakter horen (fortify personality, lucken magic en resist Fire)
- bidden bij een altaar helpt niet
- geen weerwolf of vampier (want dat zou zichtbaar moeten zijn bij Magic Effects)
- deze drie savegames overspannen ongeveer 2 speldagen op vrijwel dezelfde lokatie (rond de toren van het City Isle) waarbij ik eigenlijk nergens echt geweest ben.

Het speelt vrij ruk zo, want ik zit natuurlijk in een gevecht direct in een lage fatique wat niet goed is voor de resultaten... Inmiddels ben ik level 33 en heb ik een fatique van 178/348 die nog steeds niet hoger wil.
Ben overigens Journeyman, level 65 in athletics..

Iemand nog ideeen, tips? Misschien een consolecommand om het te fixen o.i.d.

[ Voor 12% gewijzigd door Stefke op 05-09-2008 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forcepoint
Je kan proberen de fatigue handmatig in te stellen:
getav <attribute> - Get value of attribute - Here, <attribute> includes the eight basic attributes (strength, intelligence, etc.), derived attributes (health, magicka, fatigue, encumbrance), and skills (blade, blunt, etc.). Other values can be used to, including but not limited to Resist (Fire, Frost, Shock, Magic, Poison), Paralysis, etc.

setav <attribute> <nn> - Sets value of attribute - If used on a skill, it will increase the skill without causing inadvertent level-up issues (like with "advskill"). With this command the expertise level message does not show but the expertise level is increased or decreased correctly. SetAV can be used with the other actor values mentioned above as well.
Dus:

code:
1
setav fatigue 316

Misschien doet hij het dan weer. Wel een backup maken, want misschien gaat er dan wat anders op onverklaarbare (Oblivion-)manier fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Forcepoint schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 20:14:

[...]

Dus:

code:
1
setav fatigue 316

Misschien doet hij het dan weer. Wel een backup maken, want misschien gaat er dan wat anders op onverklaarbare (Oblivion-)manier fout.
Oke, ga ik proberen. Ontwikkelt mijn character daarna verder nog wel normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb intussen al een redelijk verouderd systeem, maar Oblivion draait er goed op, met een framerate van ongeveer 35fps:

1280x1024 en HDR aan.

Mijn specs:
Amd 3200+
1024mb dual channel geheugen
Leadtek 6800 gt tdh 256mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Forcepoint schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 20:14:

[...]

Dus:

code:
1
setav fatigue 316

Werkt niet, in die zin dat als ik het volgende doe:

fatigue nu: 169/337

player.setav fatigue 150 (dit verhoogt de huidige waarde met 150)

wordt: 319/487...

Ik blijf dus met een halve balk zitten, ook al heb ik nu wel meer reserve. Alleen is het percentage kleiner. Nu viel me op dat ik bij alle waarden precies 168 onder de maximum waarde blijf hangen:

- 148/316: verschil 168
- 169/337: verschil 168
- 319/487: verschil 168

Er is dus IETS dat mij 168 fatiquepunten kost, continue....maar wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
stefijn schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 22:14:
Nogmaals een keer mijn probleem, ik krijg t niet opgelost:

Mijn fatique wil niet meer hoger dan +/- de helft van mijn balk.

Ik heb het even geinventariseerd tussen een paar savegames:

1: 125:20.10 lvl 30 316/316 (niks aan de hand)

2: 125:26.16 lvl 30 259/316 (komt niet meer hoger dan 259) (+/- 6 realtime-minuten, +/- 6 speluren na savegame 1 op ongeveer 20 meter afstand van dezelde lokatie)

3: 127:27.09 lvl 30 148/316 (komt niet meer hoger dan 148)

- Eventuele mods veroorzaken het probleem niet, want als ik savegame 1 oproep is er niks aan de hand, met dezelfde mods. Desondanks heb ik ze uitgeschakeld.
- De vermeldde waarden zijn zonder enige kleding of andere attributen welke mogelijk magic effects hebben
- bij magic effects staan zonder items alleen nog zaken welke bij mijn karakter horen (fortify personality, lucken magic en resist Fire)
- bidden bij een altaar helpt niet
- geen weerwolf of vampier (want dat zou zichtbaar moeten zijn bij Magic Effects)
- deze drie savegames overspannen ongeveer 2 speldagen op vrijwel dezelfde lokatie (rond de toren van het City Isle) waarbij ik eigenlijk nergens echt geweest ben.

Het speelt vrij ruk zo, want ik zit natuurlijk in een gevecht direct in een lage fatique wat niet goed is voor de resultaten... Inmiddels ben ik level 33 en heb ik een fatique van 178/348 die nog steeds niet hoger wil.
Ben overigens Journeyman, level 65 in athletics..

Iemand nog ideeen, tips? Misschien een consolecommand om het te fixen o.i.d.
Probeer wrye bash eens en kijk of er geen fouten in zitten. Het kan zijn dat je last hebt van een zogenoemd dirty save. Komt voor wanneer je mods installeert of eraf gooit.

specs

• Stefke
heb het geprobeerd, maar ik ken het prog niet zo goed. Bij het opstarten krijg ik alleen een melding m.b.t. save nr 17, maar die staat niet eens in de lijst met saves!
Verder kan ik niet echt iets anders vinden in het programma, dacht dat er een optie was om de stats te exporteren, te muteren en weer te importeren maar dat bleek iets anders te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nou, weer een poging. Nu ben ik bezig met de Pilgrimage van de 9 divines. Ik zit in t level van de Shrine of the Crusader (daar krijg je de helm), en toen ik daar klaar was en buiten kwam bleek dat ik nog maar 35 fatiguepunten van de 374 had!
Ik had het eerst niet in de gaten maar op het einde viel ik telkens bewusteloos na een paar klappen, maar blijkbaar stond mn fatigue al een paar minuten zo.

Nu heb ik een savegame gevonden in dit level waar het nog normaal is, en wat blijkt: ik kom in "the lost Catacombs" (onderdeel van Shrine of Crusader) een "Ghostly Apparition" tegen, en als ik daar tegenaan loop dan ga ik gelijk van mijn stokje (fatigue nul).
In de meeste gevallen krijg ik daarna een stuk van mijn fatigue niet terug! Ik heb daar inmiddels 206/374, maar na de encounter met de GA is dat, na diverse testjes, de ene keer nog maar 125, 178, 201 en nog meer andere waarden, dat lijkt een soort van willekeur alhoewel ik het idee heb dat als ik m eerst flink schade toebreng de schade aan mijn fatigue groter lijkt...

Ik zie eigenlijk nergens (aan andere waarden en zo) dat ik schade of effecten oploop; op het moment dat ik weer opsta ben ik soms wel soms niet een deel van mijn fatigue kwijt.

Nu komt die Ghosly Apparition met Martigan Monster Mod mee....uitschakelen daarvan heeft helaas geen positief effect.
New Features of 3.5.5
------------------------
Ghostly Apparition: The fatigue bug is fixed and, further, the length of time you remain knocked out by the Apparition's fear attack is now dependent on your Willpower -- new players could stay down and vulnerable for around 30 seconds, while a player with 100 Willpower would barely stagger when hit by the Apparition.
Ik kan me alleen niet herinneren dat ik zo'n GA al eerder tegen ben gekomen, en blijkbaar had ik vandaag helemaal niet in de gaten dat ik tijdens dit level bijna al mijn fatigue kwijt was... Ik heb MMM 3.0, dus het zal die bug wel zijn.
Vraag me alleen af of en hoe ik mn fatigue terug krijg, want zonder MMM kreeg ik m niet terug :(

edit: schijnt een fix voor te zijn, maar de enige link die ik kan vinden doet t nie :(

http://planetelderscrolls...mods.Detail&id=2922#Files

http://www.athomeintuscany.net/MMM_Fatigue_Dmg_Fix.zip

[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 16-09-2008 18:31 ]

• Stefke
Gevonden in het MMM topic op bethsoft.com

http://www.bethsoft.com/b...837968&st=0#entry12184555

Fix voor alle statsproblemen:
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=11368

misschien nog iets voor in de openingspost

• Stefke
Nou, het ene opgelost, het andere probleem gekregen: heb alle relics van de 9 gevonden, maar de gauntlets zijn verdwenen.

Ik weet zeker dat ik de 1e twee gevonden relics in de kelder onder de Priory op de grond heb gelegd (omdat ik niet meer kon dragen), en dat waren (volgens de journal) de helm en de gauntlets.
Nu kom ik daar: alleen de helm nog, de gauntlets zijn nergens te vinden.
Zowieso had ik 2 items gedropped, en de gauntlets zijn de enige die ik nu niet heb, bug dus.

player.additem 00000e3b 1 werkt helaas niet.

(http://www.uesp.net/wiki/...Gauntlets_of_the_Crusader)

Iemand anders een idee (behalve alles opnieuw doen :( )

edit: lama, ben opnieuw begonnen

[ Voor 12% gewijzigd door Stefke op 17-09-2008 21:12 ]

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:13

The Zep Man

🏴‍☠️

stefijn schreef op woensdag 17 september 2008 @ 19:33:
Nou, het ene opgelost, het andere probleem gekregen: heb alle relics van de 9 gevonden, maar de gauntlets zijn verdwenen.

Ik weet zeker dat ik de 1e twee gevonden relics in de kelder onder de Priory op de grond heb gelegd (omdat ik niet meer kon dragen), en dat waren (volgens de journal) de helm en de gauntlets.
Nu kom ik daar: alleen de helm nog, de gauntlets zijn nergens te vinden.
Zowieso had ik 2 items gedropped, en de gauntlets zijn de enige die ik nu niet heb, bug dus.
Als je items op de vloer dropt krijg je geen garantie dat ze er nog zijn als je later terugkomt in hetzelfde deel van het spel. Als je items in containers stopt waarvan de ruimte niet veranderd tijdens het spelverloop, dan blijven ze permanent bewaard. Al wil je items opslaan in Weynon Priory, zorg dan eerst dat het verbouwd is en weer actief. Als je namelijk items in kisten stopt terwijl de boel nog vervallen is dan zijn deze items misschien weg na de verbouwing.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Stefke
Ja, er staan in die hal gewoon kisten, en normaal leg ik nooit iets zomaar ergens neer (ben bekend met het feit dat het dan niet veilig is), niet echt slim van mezelf.

• Kosh66
Misschien zijn ze door de worldspace gevallen, probeer eens met het TCL-commando of ze niet net onder de grond liggen?

Ow, hoelang is het geleden dat je ze daar hebt neer gelegd? De standaard respawn-time is geloof ik 3 ingame dagen, dus als het langer is dan 3 dagen, dan zijn ze inderdaad weg, helaas.

• Stefke
Had TCL al geprobeerd, en t was volgens mij nog geen 3 dagen. Trouwens, dan zou toch ook de helm weg moeten zijn?

edit: het is toch gelukt met het commando player.additem. Op de wiki staat een objectid xx000eb3 maar helemaal aan t eind staat dat XX het nummer moet zijn van loadvolgorde van de knight-mod mijn geval 09. Had ik overheen gelezen.
Heb m dus weer terug zonder opnieuw te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Hier een grappig filmpje over Oblivion:

http://www.youtube.com/watch?v=3K5rGUBUnnQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

'k heb em weer eens afgestoft en ben verder gegaan met mn laatste char, maar voor een volgend deel in de Elder Scrolls reeks hoop ik eigenlijk wel dat ze het hele model weer overhoop gooien. 't is een gaaf spel hoor, en ik heb er bergen tijd en lol inzitten, maar:

De skills en de progressie per level zijn zo extreem te munchkinnen, als je het een beetje bijhoudt heb je elk level up 3 x5 multipliers, (of 2x5 voor een luck). Om een zo hoog mogelijk level te halen loont het om met een zo brak mogelijke char te beginnen. Je major skills boeien totaal niet, sterker nog, het is het beste van elk van de attributes een main skill te kiezen, liefst een die niet te automatisch/makkelijk omhoog gaat (zoals armorer of acrobatics dat wel doen) zodat je controle hebt over wanneer je levelt.

Levelled items en levelled opponents zuigen. Waar is de uitdaging heen als de wereld om je heen zich aanpast aan je char? Er is nix mis met het oude principe "hier kan je nog niet heen omdat je te zwak bent", wie weet speel je het nml wel klaar, en dan is het juist vetter. Levelled items straffen je voor het te vroeg halen van een item. Later baal je dan dat je een slechte versie hebt.

Reizen is te makkelijk! Klik ergens, en je fast-travelled erheen. Inderdaad moet je afgezien van de grote steden eerst een keer ergens geweest zijn, maar de mogelijkheid bijna overal een klik van de bewoonde wereld vandaan te zijn ontneemt je het gevoel verweg en verloren (of ueberhaupt in een groot land) te zijn zoals bv Morrowind dat deed. Er is natuurlijk geen hol aan steeds uren te moeten galloperen om ergens te komen, maar er moet toch een betere balans bestaan tussen gameplay en gebruik van tijd en ruimte (als game aspect) dan Oblivion nu doet.

De magic is vrij suf. Fire frost en lightning hebben andere visuals, maar afgezien daarvan is het gewoon iets wat damage doet; het interacteert totaal niet met de omgeving. Dark Messiah - een game uit hetzelfde jaar - deed dat bv veel beter. Je kan leuke grapjes uithalen met bepaalde combo's in spells en enchantments, maar ook daar valt alles weer te verzieken met totaal overpowered combinaties van bv weaknesses en drains.

Uiteindelijk heb je dan een char die alles kan en gewoon god is :O Waarom een fighter maken als alle chars het in zich hebben volwaardig fighter-mage-thief te zijn?

Morrowind was weliswaar op een zelfde manier te munchkinnen, maar imo blijft dat de betere game van de serie.

De interface en visuals van het spel heb ik overigens helemaal tot gort gemod, maar op de gameplay zelf heb ik geen mods draaien

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo
  • Laatst online: 20-09 07:27

Raphaelo

boeiend!!

Clay schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 13:39:
'k heb em weer eens afgestoft en ben verder gegaan met mn laatste char, maar voor een volgend deel in de Elder Scrolls reeks hoop ik eigenlijk wel dat ze het hele model weer overhoop gooien. 't is een gaaf spel hoor, en ik heb er bergen tijd en lol inzitten, maar:

De skills en de progressie per level zijn zo extreem te munchkinnen, als je het een beetje bijhoudt heb je elk level up 3 x5 multipliers, (of 2x5 voor een luck). Om een zo hoog mogelijk level te halen loont het om met een zo brak mogelijke char te beginnen. Je major skills boeien totaal niet, sterker nog, het is het beste van elk van de attributes een main skill te kiezen, liefst een die niet te automatisch/makkelijk omhoog gaat (zoals armorer of acrobatics dat wel doen) zodat je controle hebt over wanneer je levelt.

Levelled items en levelled opponents zuigen. Waar is de uitdaging heen als de wereld om je heen zich aanpast aan je char? Er is nix mis met het oude principe "hier kan je nog niet heen omdat je te zwak bent", wie weet speel je het nml wel klaar, en dan is het juist vetter. Levelled items straffen je voor het te vroeg halen van een item. Later baal je dan dat je een slechte versie hebt.

Reizen is te makkelijk! Klik ergens, en je fast-travelled erheen. Inderdaad moet je afgezien van de grote steden eerst een keer ergens geweest zijn, maar de mogelijkheid bijna overal een klik van de bewoonde wereld vandaan te zijn ontneemt je het gevoel verweg en verloren (of ueberhaupt in een groot land) te zijn zoals bv Morrowind dat deed. Er is natuurlijk geen hol aan steeds uren te moeten galloperen om ergens te komen, maar er moet toch een betere balans bestaan tussen gameplay en gebruik van tijd en ruimte (als game aspect) dan Oblivion nu doet.

De magic is vrij suf. Fire frost en lightning hebben andere visuals, maar afgezien daarvan is het gewoon iets wat damage doet; het interacteert totaal niet met de omgeving. Dark Messiah - een game uit hetzelfde jaar - deed dat bv veel beter. Je kan leuke grapjes uithalen met bepaalde combo's in spells en enchantments, maar ook daar valt alles weer te verzieken met totaal overpowered combinaties van bv weaknesses en drains.

Uiteindelijk heb je dan een char die alles kan en gewoon god is :O Waarom een fighter maken als alle chars het in zich hebben volwaardig fighter-mage-thief te zijn?

Morrowind was weliswaar op een zelfde manier te munchkinnen, maar imo blijft dat de betere game van de serie.

De interface en visuals van het spel heb ik overigens helemaal tot gort gemod, maar op de gameplay zelf heb ik geen mods draaien
Hint: Oscuro's Oblivion Overhaul.

http://jorgeoscuro.googlepages.com/

Echt een gigantische verbetering, teveel om op te noemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Raphaelo op 08-10-2008 16:17 ]

originele signatures zijn top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:38

MsG

Forumzwerver

Tja ik hou er juist van alles te kunnen als je zelf zou willen. Het WOW systeem dat je niet elke skill kan trek ik slecht.

Hoe doen jullie het trouwens met spells? Aangezien je maar 9 "shortcuts" kan. Doen jullie de hele tijd *cast* TAB, *selecteer een spell*, *cast, TAB... enz?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

Raphaelo schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:15:
[...]

Hint: Oscuro's Oblivion Overhaul.

http://jorgeoscuro.googlepages.com/

Echt een gigantische verbetering, teveel om op te noemen.
Ja, die ken ik natuurlijk :) Maar daar wordt het wel een ander spel van. Naast de mods die alleen het uiterlijk van Oblivion veranderen ga ik het ook vast nog wel een keer spelen met OOO en MMM, maar het punt is dat deze mods niet nodig waren geweest als de game zelf een stuk beter in elkaar had gestoken.
MsG schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:24:
Tja ik hou er juist van alles te kunnen als je zelf zou willen. Het WOW systeem dat je niet elke skill kan trek ik slecht.

Hoe doen jullie het trouwens met spells? Aangezien je maar 9 "shortcuts" kan. Doen jullie de hele tijd *cast* TAB, *selecteer een spell*, *cast, TAB... enz?
Als je je meest gebruikte spells in je shortcuts hebt kom je met 9 een flink end imo. Is er niet een mod voor anders? :P

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Als je meer sneltoetsen wilt, gebruik je OBSE: http://obse.silverlock.org/ en dan installeer je Expanded Hotkeys and Spell Delete: http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=5957 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Wel melig ja, al is die vervormde stem best irritant na een tijdje. Zeker als je daarna meteen ook deel 2 nog bekijkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The elder scrolls 5 is aangekondigd voor in 2010 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:22
Ik heb net de mod binnen gehaald van Akatosh Mount By Saiden Storm Release 1.9

maar ik zie geen draken .. hoe ken dit?

als ik op C druk kan ik ze wel oproepen maar waar verschijnen die beesten dan ?

En welke goede mods raden jullie mij nog meer aan ..

Ik heb nu geinstaleerd

natural_environments_1.1
Qarl_Normal_Maps_Reduced2
My Island Palace

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

In de startpost staat een mooi lijstje, kijk daar maar eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
heb een vaag probleem met dit spel ineens ...

alle NPC zijn in eens met gassen omringd

zie de screenshots en dit alleen als ik heel dicht bij komt

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/Diverse/Oblivion2008-11-1010-49-51-43.jpg

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol dat is geen probleem.. waarschijnlijk heb je een of ander " life detection " aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 11:13:
Lol dat is geen probleem.. waarschijnlijk heb je een of ander " life detection " aanstaan.
haha dat zal kunnen
daar had ik nog niet aan zitten denken

nu nog dat probleem met die draken oplossen en dan ben ik er :)

inmiddels het probleem opgelost was een amulet die ik om had die dat effect gaf :D

[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 10-11-2008 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:29

Leedbek

Luuk Luchtloper

ravw schreef op maandag 10 november 2008 @ 11:39:
[...]

haha dat zal kunnen
daar had ik nog niet aan zitten denken

nu nog dat probleem met die draken oplossen en dan ben ik er :)

inmiddels het probleem opgelost was een amulet die ik om had die dat effect gaf :D
Dat is juist handig op sommige momenten, je kunt met Detect Life namelijk vijanden door muren en deuren heen zien. Ook handig bij NPCs die invisible zijn ;)

Wat betreft je Akatosh Mount probleem: weet je zeker dat je de goeie versie hebt met alle bestanden? Kijk anders hier voor de goeie versie, daar staan ook de installatieinstructies.

Klaar voor de steroorlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mss is het wel life detectie aan de hand van geur. :P

Wat een geweldig spel toch, je blijft maar bezig met mods.
Een jaar geleden omdat het saai werd heb ik meteen OOO geinstalleerd, nu meteen weer, echt een heerlijke balancing mod.

Alleen is het wat onoverzichtelijker geworden met alle mods tegenwoordig en vooral hun updates, omod comptible, met andere mods compatible etc.
Mss geen sclecht idee om hier een standaard modpack of installatie advies over mods geven?
Ja in de TS staan ook mods, maar daar hangt weer veel meer omheen. Zoals alle QTP's. Ik gebruik nu QTP3 Reduced bijv. IPV Natural Environments gebruik nu Arthur's NE.
Mss handig om een startadvies voor mods te geven. Blijft wel erg persoonlijk natuurlijk.

Bijvoorbeeld:
- OOO (Oblivion balance)
- MMM (Monsters!)
- Natural Environments of Arthurs NE
- QTP3 en LOD/Noice enhancements
- Leveling mods: Questawardleveling en/of AFlevel mod
- UI mods, Darnified UI of BTmod of ...

Lijkt me leuke standaard of niet?

Extra wat ik gebruik:
-Ilumination within uiteraard. Mooi hoor (Toch veel mods patches etc helaas)
-Real Lava (nog niet gezien)
-Quiet Feed MAX (musthave voor mensen met onboard sound, geen hakkelebar meer bij paardrijden)
-MenuMovie Replacement (werkt niet met omod)

Ik zou best wel eens zelf muziek willen toevoegen voor de sfeer. Ik denk dat eens ga uitzoeken.
Wat ik ook eigenlijk nog zocht een goede mod voor een overzichtelijker alchemy menu om potions te maken. Ik geloof dat ie er wel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ Hierboven:
Probeer FCOM, en All NAtural ipv Natural Environments :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 19:38

McLambo

MTB Junky

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 15:16:
[...]

We testen het gewoon. Ik bestel Oblivion, + KotN en S.I. uitbreidingen bij play.com en als het er is gooi ik het op m'n Pc en kijken we wat er ontbreekt.
besteld had ik het sowieso toch al gisteren :P
Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk allemaal had. Ik heb gisteren de GOTY editie besteld. Losse mods zijn toch nog zo'n 20 dollar bij elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anandus, dat FCOM lijkt me idd een mooie conversion ik was al naar zoiets aan het zoeken, thx.
Voor All Natural moet ik zo te zien nog het een en ander van updaten en installeren.

Dan moet ik weer 3.5b.5 hebben en 3.6 beta, heb ik weer net 3.5.5 van MMM en ik moet ook 1.34 van OOO hebben wil ik de laatste FCOM Convergences 9dot9 gebruiken.
Is het een goed idee om ook meteen Fran en Warcry er bij te doen?
All Natural heeft ook veel mods nodig zo te zien. Zal vast wel niet met Arthurs NE werken. Flinke storm laatst.
Kom ik nog aan spelen toe trouwens? :+ :P

edit:
Zijn er nog mensen die Jarrods texture pack gebruiken. Komt me namelijk terug dat ik deze prefereerde over Qarl's omdat die van Qarl te foto-achtig waren en de belichting achter blijft? Bestand is ook aanzienlijk kleiner.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2008 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 18:03:
Anandus, dat FCOM lijkt me idd een mooie conversion ik was al naar zoiets aan het zoeken, thx.
Voor All Natural moet ik zo te zien nog het een en ander van updaten en installeren.

Dan moet ik weer 3.5b.5 hebben en 3.6 beta, heb ik weer net 3.5.5 van MMM en ik moet ook 1.34 van OOO hebben wil ik de laatste FCOM Convergences 9dot9 gebruiken.
Is het een goed idee om ook meteen Fran en Warcry er bij te doen?
Het is handig om met omods te werken, en die gewoon up to date te houden.
Ik heb 1 omod voor ooo, 1 voor mmm, 1 voor warcry, etc.
Is makkelijk, als er een update uitkomt, dan update je de omod en klaar. Kost dan bijna geen moeite :)
All Natural heeft ook veel mods nodig zo te zien. Zal vast wel niet met Arthurs NE werken. Flinke storm laatst.
All Natural bestaat uit, onder andere Natural Environments.
Nu ken die Arthur-versie die je noemt niet, maar All Natural heeft een flink breder spectrum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 18:09:
Het is handig om met omods te werken, en die gewoon up to date te houden.
Ik heb 1 omod voor ooo, 1 voor mmm, 1 voor warcry, etc.
Is makkelijk, als er een update uitkomt, dan update je de omod en klaar. Kost dan bijna geen moeite :)
Ik gebruik hier ook omod. Deed eerst alles zo installeren, dat werkte vroeger maar kost nu veel tijd. Omod werkt idd prima en ik raad het ook aan.
anandus schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 18:09:
All Natural bestaat uit, onder andere Natural Environments.
Nu ken die Arthur-versie die je noemt niet, maar All Natural heeft een flink breder spectrum :)
Arthurs NE combineert oa AWS en NE. Wat ik belangrijk vond was dat het weer vaak te snel veranderde, nu dus niet.
Arthur Natural Environments v2 9 7

All natural combineert deze ook met belichting indoors, wat echt mooi moet zijn en is idd completer. Ik gooi het erop. Windows lighting indoors is standaard ook best slecht, zeg maar totaal niet afgemaakt :)

Er moest ook een mod zijn waarbij je in de verte licht uit de ramen ziet schijnen. Deze kan ik even niet meer vinden.
Lijkt me ook zeer de moeite waard (maar werkt volgens mij niet met All Natural):

Windows to the World

Afbeeldingslocatie: http://img58.imageshack.us/img58/5766/977821225448779gf7.jpg

Hoezo southpark:
http://www.youtube.com/wa...lhxXAil5k&feature=related
:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2008 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Ik heb een vraagje ik ben met de MOD GATES TO AESGAARD - EPISODE 1 bezig

maar nu zit ik vast kan ook niet meer terug want de uitgang wordt geblockeerd.

Maar ik moet nu een key vinden voor de deur na de sewers dus die als je naar buiten gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat ik dit topic omhoog schop, maar ik heb al van alles geprobeerd.

Okee, ik heb niet eerst alle voorgaande 12 delen van dit topic gelezen, denk ook niet dat ik een antwoord had gevonden op mijn vraag.
Heeft iemand de Ravenview Village mod? Met de bijhorende quest? Ik ben ooit een franse versie tegengekomen, maar daar zat geen quest bij. Oblivion Real Estate site heb ik ook al gekeken, hoort ie wel op te staan maar staat er niet meer op. Kan iemand me aan deze mod helpen?
Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clay,

Ik ben het compleet met je eens, de magic skills animation zuigen hard.
Voor een spel wat je verteld dat je zijn kunt wie je wilt zijn, kan spelen hoe je zelf wilt, dan verwacht ik wel dat het levellen van mijn spreuken toch wel mooier en beter uitgewerkt is.

Verders ben ik natuurlijk helemaal weg van het spel. Maar dit vindt ik wel een puntje kwalijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 11:52:
Sorry dat ik dit topic omhoog schop, maar ik heb al van alles geprobeerd.

Okee, ik heb niet eerst alle voorgaande 12 delen van dit topic gelezen, denk ook niet dat ik een antwoord had gevonden op mijn vraag.
Heeft iemand de Ravenview Village mod? Met de bijhorende quest? Ik ben ooit een franse versie tegengekomen, maar daar zat geen quest bij. Oblivion Real Estate site heb ik ook al gekeken, hoort ie wel op te staan maar staat er niet meer op. Kan iemand me aan deze mod helpen?
Alvast bedankt ;)
Ik ken wel castle Ravenpride. Maar geen Ravenview, geloof ik. Hij staat niet op Tesnexus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Laatst ook nog eens dit spel uit het stof getrokken, het blijft toch een schitterende game. Zeker nu de grootste mods redelijk uitontwikkeld zijn (Oscuro's Overhaul, Martigens Monster Mod) kan je vergeleken met 'vroeger' (toen het spel net uit was en er nog geen grote mods waren) het spel weer helemaal opnieuw spelen en is het toch helemaal anders omdat er zoveel bij is gekomen aan functionaliteit :)

Ik heb nu een lvl 18 pure magic character, en ben nog steeds bezig met afmaken van de mages guild quests (alleen de laatste quest nog te doen), bezig met dark brotherhood, en ondertussen ook wat Oblivion gates aan het sluiten.

Ik heb alleen besloten om toch maar eerst af te studeren en daarna weer verder spelen, anders kost het iets teveel kostbare tijd op dit moment :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, Ravenview Village is niet meer te downloaden. De maker heeft em offline gehaald omdat mensen em zonder credit te geven overal maar neerzetten. Hij hoorde geloof ik exclusief voor Oblivion Real Estate te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een droog spel om voor het eerst te spelen zeg. Ik had hem bijna aan de kant gezet, totdat ik iemand op live had die me een paar pointers gaf. Vrijheid is leuk en aardig, maar als newb in de wereld, heb je geen flauw idee hoe alles werkt met als gevolg dat de game erg saai word.
Maar ik ben er doorheen en vind het nu wel een erg tof spel, zelfs al iemand 2 uur lang door oblivion gecoached die het al een half jaar niet gespeeld heeft.

1 vraagje ik ben level 6 met een endurance van 34 zou ik deze stat eigenlijk zo vroeg mogelijk hebben moeten upgraden? En hoe zorg je ervoor dat je 5 punten hierin krijgt per level? Ik zit er nu over na te denken om deze stat maar helemaal te skippen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Probeer de UESP-wiki eens en er gaat een wereld voor je open:

http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Oblivion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kosh66 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 14:37:
Probeer de UESP-wiki eens en er gaat een wereld voor je open:

http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Oblivion.
:( ik heb wat gelezen over hoe je moet levellen, ik wou dat ik het niet had gedaan. Ipv met missies bezig zijn, ben ik nu bang om stat points te gainen en zit ik nu zo efficient mogelijk me stats te increasen.
Ik wou dat ze een wat beter systeem hadden dat je gewoon beloont zonder rare fratsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Er zijn mods te vinden op o.a. http://www.tesnexus.com/ en op: http://planetelderscrolls.gamespy.com/
die het hele level-systeem op de shop nemen en aanpassen. Een kwestie van kijken welke je bevalt en deze installeren.

Ik zelf gebruik het standaard level systeem maar heb me nooit zo bekommerd om het efficiënt levelen, op een gegeven moment heb je toch wel een aantal skills die je veel gebruikt en daar kun je je meestal wel mee uit de brand redden.

Ik gebruik momenteel wel een overhaul mod, die ervoor zorgt dat je in het begin al erg sterke tegenstanders kunt tegenkomen, sterker nog, je weet nooit precies wat je tegenkomt, dus vooral in het begin is het uitkijken wat je doet, of anders hard rennen! (Of vaak opnieuw proberen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kosh66 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 14:29:
Er zijn mods te vinden op o.a. http://www.tesnexus.com/ en op: http://planetelderscrolls.gamespy.com/
die het hele level-systeem op de shop nemen en aanpassen. Een kwestie van kijken welke je bevalt en deze installeren.

Ik zelf gebruik het standaard level systeem maar heb me nooit zo bekommerd om het efficiënt levelen, op een gegeven moment heb je toch wel een aantal skills die je veel gebruikt en daar kun je je meestal wel mee uit de brand redden.

Ik gebruik momenteel wel een overhaul mod, die ervoor zorgt dat je in het begin al erg sterke tegenstanders kunt tegenkomen, sterker nog, je weet nooit precies wat je tegenkomt, dus vooral in het begin is het uitkijken wat je doet, of anders hard rennen! (Of vaak opnieuw proberen.)
Ik ben bezig op de xbox dus geen mods voor mij.
Als je stats niet hoger dan 100 kan krijgen en je bent een pure thief. Dan moet je op een gegeven moment stoppen met levelen als je je int en will power niet omhoog wil krijgen. Is dat de reden dat dat 5/5/+1 luck systeem er is? En heb je wat aan die luck?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2009 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Luck heeft dacht ik invloed op alle andere attributes met factor 0.8 ofzo.
Dus als je Luck +1 doet krijg je 0.8 stijging voor endurance/strength/will/int etc...

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij bepaald luck ook hoevaak je een hip item vind in boxen, maar ik kan het mis hebben. en de kans dat je iemand paralysed met een pijl (als je 100 hebt op marksman) en dat soort dingen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2009 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn luck de laatste 10 levels verhoogd. Ook is mijn blade 115+. Gaat je damage daar ook door omhoog? Of hangt dat vooral af van je strength? (die zit nu op 100). Zelfde vraag voor acrobatics stel ik heb 150 acr kan ik dan ook hoger springen of is dat vooral afhankelijk van speed?

• Kosh66
Acrobatics (attribute) weet ik niet zo 1,2,3, maar er zit geloof ik een wel cap op de skills, dat als je de skill op 100 hebt, dan zal het effect niet meer meer kunnen worden.

Wat ik wel weet is dat de totale damage die je doet met je zwaard bijvoorbeeld, wordt bepaald door je strength EN je blade skill. Heb je ze beide op 100 staan, doe je de max damage/hit die mogelijk is. Zo geldt dit ook voor bv. Axe/Maces met strength en blunt en voor Bows gelden dan de agility en marksman skills.

Meer info over attributes, o.a. op: http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Attributes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
Ik heb Oblivion (GOTY) ook weer opgepakt, nooit echt lekker af kunnen ronden en ben weer bezig ermee, tis weer erg leuk.
Net de KotK armour set compleet en moet nu die bad guy kicken, gave questline, tofste tot nu toe.

Ik speel zonder al te veel mods, maar ik zoek nog een kleding rek voor in je huis zoals je bij de Knight of the Nine hebt, zo'n stok waar je armour op kan hangen, ik heb zitten googlen en op oblivion sites gekeken, ook op GoT maar kan nergens iets vinden. Voor de oude morrowind is ook zo'n kledingstok mod.

Verder moet ik nog wat kunnen tweaken want ondanks 2008 hardware loopt ie helemaal niet lekker als ik op het paard zit, schok schok schok :?
Las bovenaan de pagina iets over een mod voor onboard sounds kaart icm paardrijden dus die ga ik proberen.

BDW ik las dat in 2010 een nieuw deel van de Elder Scrolls verschijnt _/-\o_ (op UESP te lezen).

[ Voor 27% gewijzigd door Gman op 03-03-2009 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Voor Armour display:

Zoeken op: "Reznod's Mannequins" en als je een dikke videokaart hebt, kun je hiervan ook de High-Res. versie nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo jammer dat die statts niet doortellen. Heb een pakje gemaakt waarmee ik 190 str heb. Handig voor als ik rickety mines leeg roof, maar harder meppen ho maar, en elk level dat ik stijg worden de monsters wel sterker. Zo gaar dat je word afgestraft wanneer je levelt.
Zijn er trouwens nog meer plekken zo goed als rickety mines? Daar zit een hele bende met glas armor en goede wapens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Laatst online: 09-09 11:58
Je wordt niet afgestraft als je levelt. Eenvoudig uitgelegd krijgen de vijanden 1 level erbij voor iedere 2 levels die jij krijgt.

jij gaat naar lvl 15
Daedra blijft lvl 14
jij gaat naar lvl 16
Daedra gaat naar lvl 15
jij gaat naar lvl 17
Daedra blijft lvl 15

enzenz.
Nu zijn er begin- en max lvl's voor bepaalde monsters. Een rat zal bv nooit verder lvlen dan bv 8 ofzo.

Op een gegeven moment is jouw strength en sword 100 en kan je dus niet meer schade doen. maar omdat je bij lvlven wel nog health erbij krijgt zou dit niet voor problemem moetn zorgen.

Dit gezegd hebbende ben ik wel een tegenstander van Oblivion's lvlsysteem. Dat van Morrowind is beter.
Nog beter is dat van Gothic 2 & 3 dat gewoon vaste waardes heeft voor ieder monster.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shao Kahn schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 12:59:
Je wordt niet afgestraft als je levelt. Eenvoudig uitgelegd krijgen de vijanden 1 level erbij voor iedere 2 levels die jij krijgt.

jij gaat naar lvl 15
Daedra blijft lvl 14
jij gaat naar lvl 16
Daedra gaat naar lvl 15
jij gaat naar lvl 17
Daedra blijft lvl 15

enzenz.
Nu zijn er begin- en max lvl's voor bepaalde monsters. Een rat zal bv nooit verder lvlen dan bv 8 ofzo.

Op een gegeven moment is jouw strength en sword 100 en kan je dus niet meer schade doen. maar omdat je bij lvlven wel nog health erbij krijgt zou dit niet voor problemem moetn zorgen.

Dit gezegd hebbende ben ik wel een tegenstander van Oblivion's lvlsysteem. Dat van Morrowind is beter.
Nog beter is dat van Gothic 2 & 3 dat gewoon vaste waardes heeft voor ieder monster.
Ah werkt dat zo. Nou dan ga ik maar verder levelen dan ook al kan ik alleen nog mijn personality en luck increasen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
Kan je met een hogere personality in ieder geval roleplayen dat je je tegenstanders in stijl neerhakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 21:53:
Zijn er trouwens nog meer plekken zo goed als rickety mines? Daar zit een hele bende met glas armor en goede wapens.
Zoek eens op Black Bow Bandits (UESP-wiki) en als je nog meer wilt, de mod:
"Knights of the White Stallion" geeft je er op reguliere basis nog wel meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
Maar is het niet zo dat als je bandits met Glass tegenkomt je al fully loaded aan geld bent? Vanwaar zou je nog zoveel trips willen maken?

Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.