Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40
play.com; cd-wow.com?

Sorry, ik zie dat ze bij consolegames inmiddels rond de adviesprijzen zitten, vreemd?
(Weer druk van de mfg's?) |:(

[ Voor 74% gewijzigd door Kosh66 op 22-01-2008 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
CHECK

Wel extreem goedkoop dacht ik zo. Heb ik geen problemen met Regiocodes dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Zou je inderdaad moeten nagaan...ikzelf heb het niet zo op die e-bay koopjes...maar da's persoonlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 16:22

harlekein

Creator Owner

Even een vraag: Kun je lockpicks ook ergens kopen of moet ik hier de dungeons weer voor in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:08
harlekein schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:23:
Even een vraag: Kun je lockpicks ook ergens kopen of moet ik hier de dungeons weer voor in?
Je kunt ze bij members uit de Thieves Guild kopen, maar ik heb ze ook al meerdere malen in winkels gezien. Overigens kosten die iets van 3GP per stuk, dus is nogal kostbaar om er veel van te kopen... Het best kun je proberen de Skeleton Key te krijgen (moet je even google'en welke quest dit is), deze breekt nooit en kun je oneindig gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Ik begrijp dat voor de Playstation compleet REGION FREE is, maar geld voor dit spel ook dat de USA, NL, of CHINA versie gewoon precies dezeflde schijfjes zijn. Allemaal Engelse taal, Engelse text?

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga zometeen mijn Xbox360 versie ophalen, vanaf vandaag is Oblivion als Xbox Classic te krijgen voor 30 euri. Bij bol.com staat de volledige normale versie nog steeds voro 60 euri dus ben blij dat ik em voor 30 kan kopen bij de musicstore.

Ik heb veel morrowind gespeeld maar op pc een kijken wat dit op de xbox360 doet, dus als ik over 2 weken nog niets gepost heeft moet iemand me maar achter me xbox vandaan komen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Hay all, heb de game ook maar eens opgepakt. Kreeg heimwee naar Cyrodill. :9
Maar uhm, zit met een probleempje met het joinen van The Fighters Club. Elke keer dat ik wil joinen zeggen ze dat ze het heel erg leuk vinden enzo dat ik wil joinen maar dat ik een te slechte naam heb en dat ze niet een lid willen die zo'n slechte naam heeft. Ik heb wel erg hoge bounty gehad door de quests van The Thieves Guild (zelfs hoger dan The Great Fox zelf) en door het gefence van gestolen waar en door het neerhakken van de soldaatjes die me elke keer wilden aanhouden . En heb per ongeluk iemand van The Fighters Guild omgelegd (die assistente van de smit in Chorrol). Ik heb verder geen bounty meer maar toch willen ze niet dat ik toetreed. Ik gedraag me al een tijdje voorbarig in Cyrodill en help de Counts en Countess met dingen enzo maar ik krijg die slechte naam maar niet weg. Ook in de kerken zijn ze ook zo negatief. Ben al die Shrines langsgeweest om te bidden enzo maar toch, helpt geen moer. Men persoonlijkheid staat op 64. Wie o wie kan deze virtuele crimineeltje van zen slechte naam in Oblivion helpen? TFG heeft erg coole quests die ik graag weer wil spelen.

Iemand? heb al wikioblivion gecheckt en google enzo, maar nog geen resultaat :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:17
Waarschijnlijk een hoge infamy. Je kunt je infamy op 0 krijgens door langs elke van de negen shrines te bezoeken en daar te bidden (Pilgrimage). Maar dan moet je wel de Knights of the Nine mod geinstalleerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

D. Ninjai schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:40:
[...]

Waarschijnlijk een hoge infamy. Je kunt je infamy op 0 krijgens door langs elke van de negen shrines te bezoeken en daar te bidden (Pilgrimage). Maar dan moet je wel de Knights of the Nine mod geinstalleerd hebben.
Ik ben al die wayshrines langs geweest. Tot nu toe helpt dat niet echt. Die uitbreiding (KON) heb ik wel, maar nog niet geinstalleerd. Ben ook niet van plan om dat op korte termijn te gaan spelen. Wil eerst Oblivion uitspelen. Alle dingen doen en dan weer de uitbreidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Je hebt een Fightersguild-member vermoord en ook een hoge infamy? Dan kom je er niet in, nee.

Misschien via een omweg, speel je op de PC?
Dan kun je via de consolecommando's je infamy aanpassen en/of dat guildmember resurrecten (als zijn/haar lichaam er nog ligt)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

LOL... heb al zo'n 400 uur in oblivion zitten (ja that is right, zowel 360 als PC al meerdere malen uitgespeeld).

Vandeweek, voor de zoveelste keer begonnen... Na zo'n 20 uur terwijl ik mijn recommendations aan het verzamelen ben click ik per ongeluk op een alembic in een guild... bam... uit de guild gezet.. autosave.. op zoek naar 20 dragon tongues en 20 andere zeer rare plantjes... godverde... 1 verkeerde click... ben zo'n 10 uur aan het zoeken geweest (zelfs met de official game guide naast me)... Blijkt dat die redworth flower ofzo slechts op 1 enkele plek te vinden is... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Spawnen met je console? :) Maar je kunt terug gewoon terug in de guild door een quest te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Kosh66 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:27:
Je hebt een Fightersguild-member vermoord en ook een hoge infamy? Dan kom je er niet in, nee.

Misschien via een omweg, speel je op de PC?
Dan kun je via de consolecommando's je infamy aanpassen en/of dat guildmember resurrecten (als zijn/haar lichaam er nog ligt)...
Jawohl man, pc. Maar nee, ik ga niet cheaten. Ik weet, ies kut zo. Misschien als ik die uitbreiding van KON uitspeel dat men Infamy weer normaal wordt. Maar liever niet. Ik wil eerst alles stap bij stap doen.
Bij KON krijg je weer een meuk quests die blijven openstaan. Damnit NPC's met hoge responsibility. Heb alle oblivion ports voor ze gesloten, Mahrondinges Dagon voor ze gekilld, grand champion in the arena, Martin geholpen enzo, toch blijft men Infamy hoog voor het neerslaan van een paar soldaatjes en door het jatten van wat spullen. Wat weegt zwaarder? :+
Uhm, dit is kut gewoon man. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem en hoop dat iemand van jullie het antwoord weet:

Ik ben een vampire, maar sinds een tijdje verander ik niet meer. Normaal veranderde ik elke keer na 24 uur (als ik ff wait deed), en soms ging ik feeden omdat ik met iemand moest praten ofzo.

Nu gebeurt dat dus niet meer, ik ben 25% vampire en hoelang ik ook wait ik verander niet meer verder. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een beetje late reactie, maar volgens mij verander je alleen als je doet rusten.
Vampier wil ik ook nog worden maar ik heb nog zoveel te doen voor ik daaraan ga beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
@Brenn:

Zoiets dergelijks ("Buggy Vampirisme") heb ik als eens eerder gehoord, dit kan aan een mod liggen.
Update alle mod's eens naar de nieuwste versie. Of blader terug in deze tread om exact te weten te komen welke mod het was...

[ Voor 4% gewijzigd door Kosh66 op 19-02-2008 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:20

HugoBoss1985

Xenotech

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.

Vandaag heb ik Oblivion geïnstalleerd en gelijk gepatched tot de nieuwste versie.
Uiteraard alles maxed out gezet, ik heb een 3870x2.

De textures van de grond in een buitenomgeving zien er bij mij zo uit:

http://home.austin.rr.com/eljefe/images/screenshot1_sm.jpg
http://home.austin.rr.com/eljefe/images/screenshot2_sm.jpg

Als ik de optie "distand land" met de 2 opties die daarbij horen, uitzet dan is het probleem verholpen.
Alleen het spel is dan dus veel minder mooi omdat ik dan heel veel dingen in de verte niet zie.

Mijn Oblivion is dus niet gemod!

Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HugoBoss1985 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 17:07:

Vandaag heb ik Oblivion geïnstalleerd en gelijk gepatched tot de nieuwste versie.

Als ik de optie "distand land" met de 2 opties die daarbij horen, uitzet dan is het probleem verholpen.
Alleen het spel is dan dus veel minder mooi omdat ik dan heel veel dingen in de verte niet zie.

Heb je de laatste videokaartdrivers al geïnstalleerd?
Overigens heb ik zelf voor Oblivion een keer een textureprobleem verholpen door videokaartdrivers juist te downgraden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Ik heb de nieuwste 8.2 drivers van Ati erop staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met mijn ATI Radeo 9800 Pro werkt het alleen met 8.231.0.0, dat is niet de nieuwste, maar de op één na nieuwste. Met de nieuwste krijg ik mysterieuze vlakken door het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
harlekein schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:52:
Ik heb wegens gamingdroogte Oblvion voor de PS3 maar eens opgehaald (34 euro bij Mediamarkt) en ben al 3 keer herstart :)

Ik had deze game op mijn PC gespeeld, maar die trok het nauwlijks. Toen had ik een stealth character, maar ik merkte dat ik zo zwak was als ik eenmaal in combat was. Dus toen op de PS3 een warrior type gemaakt, maar dat vind ik gewoon minder leuk. Nu dus een stealth class met markmanship. Bevalt goed en ik vind het heerlijk om vanaf een afstandje een sneak attack met bow te doen, maar ik blijf me erg kwetsbaar voelen als er een vijand op mij afrent. Verdediging heb je niet echt.

Wat zijn een paar korte tips om dit soort situaties te doorkomen. (Bijvoorbeeld de quest als je blijft slapen op die boot. Ik heb een flink aantal keer opnieuw moeten laden en alles uit de kast moeten trekken om er voorbij te komen.)
Zwakke characters vind ik eigenlijk leuk om mee te spelen. Heb nu in een spel 101% reflect damage en 100% absorb magic, en dat is wel zo ongelofelijk saai om mee te spelen omdat niemand je wat kan maken.

Overigens heb ik in het begin met m'n stealth character ook niet heel veel last gehad van zwakte, zoveel mogelijk schade op afstand doen en zo snel mogelijk de sterkste staff kopen (apotheosis ofzo) voor noodgevallen.

Eerste wat ik met die staff gedaan heb is umbra ophalen, om zo iig een sterk en 0-weight zwaard te hebben dat helpt ook veel. (Ik had umbra al zo vroeg in het spel dat ik het armor in 3x naar buiten moest dragen omdat het te zwaar was om in één keer mee te nemen, heb umbra overigens 'vermoord ' dus niet eerst nog mee gepraat. Op die manier zonder bounty wel een ticket om in de dark brotherhood te komen. Die missies heb ik vervolgens uitgesteld totdat ik die gray cowl had zodat ik geen infamy kreeg van de Dark brotherhood missies).

Oblivion blijft een leuke game, maar shivering isles vind ik wel zwaar tegenvallen, zo verschrikkelijk irritant dat je geen huizen kunt kopen daar om al je rommel te stashen, nu blijf je heen en weer reizen tussen de isles en cyrodiil...

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Ehm, heb je de main quest al gedaan van Shivering Isles? Dan kun je in het paleis je loot dumpen en er ook overnachten. (Aangezien dan een deel ervan van jou wordt.)

[ Voor 16% gewijzigd door Kosh66 op 25-02-2008 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo
  • Laatst online: 20-09 07:27

Raphaelo

boeiend!!

HugoBoss1985 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 17:07:

Deze ken ik! Het ging bij mij fout na het patchen, bij mij bleek dat ik een verkeerde no cd patch had gebruikt...

gebruik je een no cd patch?

lees ook dit bericht,
kikibu in "\[PC/X360/PS3] The Elder Scrolls IV: Obli..."

mischien dat een reinstall werkt? en dan in de volgorde die ik daar aangeef...

[ Voor 8% gewijzigd door Raphaelo op 25-02-2008 21:43 ]

originele signatures zijn top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Raphaelo schreef op maandag 25 februari 2008 @ 21:39:
[...]

Deze ken ik! Het ging bij mij fout na het patchen, bij mij bleek dat ik een verkeerde no cd patch had gebruikt...

gebruik je een no cd patch?

lees ook dit bericht,
kikibu in "\[PC/X360/PS3] The Elder Scrolls IV: Obli..."

mischien dat een reinstall werkt? en dan in de volgorde die ik daar aangeef...
Mmm nee, hij deed het al zonder een nocd patch :P !

Misschien helpt een reïnstall wel... maar hij staat er net pas op.
Anders probeer ik het wel met een standaard versie van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

vraag ik ga over 2weeken + - ga ik The Elder Scrolls IV: Oblivion - Game of the Year Edition koopen voor PS3 bij dezen zit ieder geval 2 grood addons bij maar zit nu klijn addons ook bij zo als armor voor je paard en rest van die addons ? of moet je dezen nog DL ?

[ Voor 4% gewijzigd door Motaro op 26-02-2008 03:25 ]

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Voor de PS3 zijn die, denk ik, (nog) niet te downloaden. Weet ook niet of deze DL's gaan komen.
Misschien als iemand ze port?
Zie ook: http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:PS3 bij het kopje "Content" onderaan....

[ Voor 26% gewijzigd door Kosh66 op 26-02-2008 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desjelle
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-09 20:57
Ik heb ook nog een vraagje. :)
Wil ik mezelf een van die officiële plugins aanschaffen (dat met dat kasteel) en lees nu op die site dat je die niet kunt gebruiken met vista 64. :'(
Weet iemand hier iets meer van? Ik ken nog wel progjes waarvan "ze" zeggen dat werk niet op die vista maar uiteindelijk doen ze het wel. Vandaar mijn vraag.
Werken die officiële plugins op vista 64 bit nou of niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Als Oblivion draait, draait een plugin ook, alleen is het zo dat je waarschijnlijk de installer van het programma in de 32-bit mode moet draaien....

Of je extract de files op een andere manier. Kijk eens op de UESP-wiki wat ze daar verder nog over zeggen m.b.t. hoe/wat/waar je dit moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

* Muthas trapt :>

Het blijft een geweldig spel :9 Heb hem sinds launch op m'n 360 en vele uurtjes in gestoken (+150 :z ) en nu weer begonnen. Toch wel zin in zo'n grote uitbreiding, alleen damn wat kosten die veel punten (Xbox Live). Vind 30 euro toch wel veel voor slechts een uitbreiding (2500 punten Shivering Isles). Weet iemand of daar alle voorgaande updates bij zitten (Knight of the Nine) of dat je die ook weer los moet halen? Anders is Oblivion GOTY kopen waarschijnlijk nog goedkoper :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
De DVD-versie van S.I., die in de winkel te krijgen is voor de 360 wel. Voor de download-versie (Xbox-live) weet ik het eigenlijk niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:48

KneoK

Not in a million lightyears

Muthas schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:25:
* Muthas trapt :>

Het blijft een geweldig spel :9 Heb hem sinds launch op m'n 360 en vele uurtjes in gestoken (+150 :z ) en nu weer begonnen. Toch wel zin in zo'n grote uitbreiding, alleen damn wat kosten die veel punten (Xbox Live). Vind 30 euro toch wel veel voor slechts een uitbreiding (2500 punten Shivering Isles). Weet iemand of daar alle voorgaande updates bij zitten (Knight of the Nine) of dat je die ook weer los moet halen? Anders is Oblivion GOTY kopen waarschijnlijk nog goedkoper :X
Ik weet dat op de pc Knights of the Nine, dat pakket met horse armor en die huizen en Shivering Isles aparte pakketjes zijn en ook los van elkaar geinstalleerd moeten worden dus ik denk dat de GotY editie best het overwegen waard is als je al 30 Euro moet neerleggen voor alleen SI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

...

[ Voor 98% gewijzigd door KneoK op 02-04-2008 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KneoK schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:28:
[...]

Ik weet dat op de pc Knights of the Nine, dat pakket met horse armor en die huizen en Shivering Isles aparte pakketjes zijn en ook los van elkaar geinstalleerd moeten worden dus ik denk dat de GotY editie best het overwegen waard is als je al 30 Euro moet neerleggen voor alleen SI.
We testen het gewoon. Ik bestel Oblivion, + KotN en S.I. uitbreidingen bij play.com en als het er is gooi ik het op m'n Pc en kijken we wat er ontbreekt.
besteld had ik het sowieso toch al gisteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben deze week weer na lange tijd opnieuw begonnen, het blijft een geweldig spel.
Ik was van plan om de Shivering Isles te downloaden, maar dat is inderdaad ong. 30euro.
Dan ga ik wel gewoon de uitbreiding in de winkel halen, zelfde prijs maar dan heb je hem teminste op DVD en boekjes etc.

Toch ook wel raar, Oblivion kost nu nieuw 30,- maar de uitbreinding kost ook 30,- (voor de xbox360)
Voor de pc kost de uitbreiding maar 15,- vind dat ze voor de xbox360 de uitbreiding ook wel goedkoper mogen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:23

Kluus

Gang is alles

Heb ik het nu zo slecht in de gaten gehouden? Ik zag deze week pas dat er een GoT editie is van Oblivion voor de PS3 met Shivering Isles. Ik wil met deze expansion wel weer opnieuw beginnen, maar ik zie hem nergens los te koop (voor PS3). Is ie er niet los voor de PS3 of kijk ik gewoon niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Is oblivion voor X360 op 720p gemaakt of op 1080p?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:45:
Hoi,
Is oblivion voor X360 op 720p gemaakt of op 1080p?
Alvast bedankt
Het spel zelf geeft aan maximaal 1080i, maar wellicht dat er een zooi patches over heen is gegaan ondertussen, en dat het nu 1080p is, al betwijfel ik het, en het ziet er nu al erg top uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Normale Oblivion maximaal 1080i/720p, Oblivion GOTY 1080p (Shivering Isles i.c.m. normale Oblivion is dus geen 1080p!) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zeggen dat hij er beter uitziet op de 360 dan op de PC.
Persoonlijk vind ik dat hij er op de PC een tikkie beter uitziet.
Ik zal hem eens op 1080i proberen (ik speel momenteel op 1080p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 23:11

Haan

dotnetter

Ik heb ook weer eens Oblivion geïnstalleerd, maar nu wou ik ook eens Martigens Monster Mod proberen, maar als ik die aanzet crasht het spel direct op het eerste "loading" scherm :( Ik heb het als omod gedownload en aangezet via oblivion mod manager.
Ik heb de OOO (oscuro's oblivion overhaul) versie gepakt, want die mod gebruik ik ook. Load volgorde van mods aanpassen geprobeerd, maar werkt allemaal niet en via google kon ik ook niets vinden :( dus als iemand hier nog een ideetje heeft?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Haan schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:14:
Ik heb ook weer eens Oblivion geïnstalleerd, maar nu wou ik ook eens Martigens Monster Mod proberen, maar als ik die aanzet crasht het spel direct op het eerste "loading" scherm :( Ik heb het als omod gedownload en aangezet via oblivion mod manager.
Ik heb de OOO (oscuro's oblivion overhaul) versie gepakt, want die mod gebruik ik ook. Load volgorde van mods aanpassen geprobeerd, maar werkt allemaal niet en via google kon ik ook niets vinden :( dus als iemand hier nog een ideetje heeft?
Post eens je load volgorde hier (screenshot) dan kijk ik er even naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

leonpwner1 schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:54:
[...]

Post eens je load volgorde hier (screenshot) dan kijk ik er even naar :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Oblivion.esm
Qarls_Harvest.esm
Mart's Monster Mod.esm
Qarls_Harvest.esp
Oscuro's_Oblivion_Overhaul.esp
Unofficial Oblivion Patch.esp
Natural_Habitat_by_Max_Tael.esp
Natural_Water_by_Max_Tael.esp
Natural_Vegetation_by_Max_Tael.esp
Natural_Weather_by_Max_Tael.esp
Living Economy - Items.esp
Living Economy.esp
RealisticFlora.esp
_Real_Lights.esp
IlluminationWithin.esp
VA_BetterGold.esp
xulTheHeath.esp
xulAncientYews.esp
uniquelandscapes_beachesofcyrodiil_1.3.0.esp
ULFallenLeafEverglade.esp
Purge Cell Buffers - Loading.esp
MM_NoMoreAnnoyingMessages.esp

MMM esp's staan nu dus uit, heb geprobeerd als eerste, na OOO, als laatste

@leon: ik kan helaas even niet meer proberen atm, ik laat het weten als het zover is

[ Voor 4% gewijzigd door Haan op 14-04-2008 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Oblivion.esm
Qarls_Harvest.esm
Mart's Monster Mod.esm
Qarls_Harvest.esp
Living Economy.esp
RealisticFlora.esp
_Real_Lights.esp
IlluminationWithin.esp
VA_BetterGold.esp
xulTheHeath.esp
xulAncientYews.esp

Probeer dit eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Werkt ook niet helaas :'(

Ik heb nog wel ontdekt dat sommige onderdelen van die mod het wel doen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Oblivion.esm
Qarls_Harvest.esm
Mart's Monster Mod.esm
Qarls_Harvest.esp
Living Economy.esp
RealisticFlora.esp
_Real_Lights.esp
IlluminationWithin.esp
VA_BetterGold.esp
xulTheHeath.esp
xulAncientYews.esp
Mart's Monster Mod - City Defences.esp
Mart's Monster Mod - Gems & Gem Dust.esp
Mart's Monster Mod - Hunting & Crafting.esp
Mart's Monster Mod - Less Bone Loot.esp
Mart's Monster Mod - Looting NPCs & Creatures.esp
Mart's Monster Mod - More Wilderness Life.esp
Mart's Monster Mod - Resized Races.esp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 16:19

Frituurman

Mjam!

Dag mensen,

'k Had dit spel 'eerder' ook op m'n ouwe Athlon 3200+, maar dat speelde niet lekker (slechte GPU en slechts 512 MB RAM) en ben het spel ooit eens kwijtgeraakt. Nu (nou ja, al weer een jaartje of wat) heb ik een Athlon X2 4200+, 2GB RAM en een HD3850 OC 512 MB. Is het nu, ook grafisch gezien, wel goed speelbaar? Zijn er mensen met een vergelijkbare configuratie? M.a.w., is het 't waard om de game weer eens aan te schaffen?

It's Frizzz

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Het zal zeker veel schelen, weet niet welke gpu je eerst had maar hiermee speel je het wel lekker weg hoor!
Enige reden voor mij om het nog een keer te spelen op een betere pc is dat ik dit keer met mods wil maar ik het maar niet voor elkaar krijg. Elke keer ook weer al die mods downloaden krijg ik ook beetje een punthoofd van omdat sommige zoals van parallaxmapping ~400mb groot zijn. Verbinding in Arnhem is super maar in Enschede op kamers is bagger en laat daar nou juist de betere pc staan :P
Mja kan opzich wel in het weekend downloaden en dan op laptop oid meenemen naar Enschede maar dan kom ik nog niet verder omdat ik die mods dus niet goed aankrijg... |:(

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 16:19

Frituurman

Mjam!

Nou dan moeten we er ons toch maar eens aan wagen. GOTY aangeschaft via bol.

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik wil ook de goty editie aanschaffen enigste probleem is dat ik deze game al total heb uitgespeelt, zat op iets van 130 uur gameplay de eerste keer, de 2de keer speelde ik met een orc warrior en bleef ik ergens op 45 uur gameplay hangen. Nu heb ik eigenlijk niet zo zin heel oblivion te doorlopen en gaat het mij meer om de addons.
Heeft iemand dus heel misschien een save van een orc warrior rond de lvl 30-40?

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Laatst online: 22:07
Ik ben ook maar weer eens aan het spelen geraakt en na een paar (tientallen) uurtjes zit ik nu in de ultimate heist quest.
ik denk echter dat ik een bugje heb opgelopen. nl. ik moet met die arrow schieten, maar hoeveel ik ook schiet, ik kan dat keyhole niet raken.
sommigen zeggen dat je dan een "whack" geluid hoort en dat je dan maar de arrow of extrication moet pakken, maar ik kan hem maar niet equippen
ook eerst arrow en dan pas bow equippen lukt niet

ik ben dik tegen cheats, maar ik zou graag voorbij dit statue geraken. weet er iemand hoe dit moet?

Edit:
ik heb het al gevonden, een save van voor die knop in te drukken en het was opgelost. een klein bugje waarschijnlijk dat die questarrow niet wordt vrijgegeven.

[ Voor 13% gewijzigd door Tarkin op 11-06-2008 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 19:48
Iemand die hier mee kan helpen? Ik heb Oblivion GOTY en probeer diverse mods te installeren met OBMM, maar geen enkele mod lijkt te werken (in ieder geval de meeste mods niet). Volgens mij gaat er iets mis met Archiveinvalidation van OBMM, aangezien ik in de readme van OBMM lees dat Oblivion de files neemt uit de diverse BSAs met de laatste mutatiedatum, en ws. zijn de BSA-datums van deze GOTY versie te nieuw of zo?
Reset timestamps werkt niet.

Als ik autoupdate doe dan gebeurd er ook niet zoveel.

Ik heb geen idee hoe ik nu deze mods (QTP2, MMM etc) aan de praat krijg op deze versie (voorheen bij een normale versie werkte het wel, bij het autoupdaten kreeg ik honderden entries...)

Ik krijg overigens nu ook niet de melding dat als ik savegames van een tijd geleden laad zonder dat er mods geinstalleerd zijn dat de savegame afhankelijk is van bepaalde mods en of ik zeker weet dat ik door wil gaan.

[ Voor 21% gewijzigd door Stefke op 26-06-2008 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Post eens een screenie van OBMM?

Trouwens, binnenkort een 22" widescreen en een HD4870 kopen... Dan lekker Oblivion maxed out spelen met 8x AA en met Qarl's Texture Pack + nog wat ultra high textures voor in de verte :P

ReZ1987 heeft me trouwens een tijdje geleden ge-PM'ed dat ik de topicstart over mag nemen van hem, dus bij interesse maak ik deze week even een nieuw topic met een nieuwe TS met daarin een mooier overzicht van de mod's, meer tweaks en nog wat andere informatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Ik ga binnenkort weer eens Oblivion installeren. (en ik zou de addons + exp eens moeten kopen).

Iemand wat advies voor te downloaden addons?
Ik ben zelf niet zo een fan van scaled leveling (ratten bvb die even moeilijk blijven).
Fatsoenlijke pc:
4 gig ram
e6300 @ 2.8 GHz
3870
Ik heb graag dat het wat realistisch blijft.
Custom assassin heb ik altijd leuk gevonden (marks, blade, alch, acro, ...).
Ik besteed niet graag mijn tijd aan het uitplannen van welke skills ik moet levelen om zo efficiënt mogelijk stats te levelen en dat vind ik ook niet realistisch.Als ik het me goed herinner is er een mod voor.

Van wat ik me herinner is Oscuru's Overhaul en meegeleverde addons al een must.

En zijn er eigenlijk nog grote interessante addons?
Ik meen mij iets te herinneren van een hele grote mod die die vernietigde stad herbouwt (Als ik me niet vergis Kvatch of zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Wat wil je zien? als ik alleen Qarl Texture Pack 2 installeer (zoals nu) werkt het niet, dus het ligt niet aan de modvolgorde zeg maar. Ik had voorheen ook wel 30 mods of zo geinstalleerd, maar nu met GOYT editie krijg ik hem niet aan de praat.
Mods als lowpolygrass werken overigens wel, maar die werken ook niet met textures (daarvoor moet je archiveinvalidation doen geloof ik).
leonpwner1 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:57:
Post eens een screenie van OBMM?

Trouwens, binnenkort een 22" widescreen en een HD4870 kopen... Dan lekker Oblivion maxed out spelen met 8x AA en met Qarl's Texture Pack + nog wat ultra high textures voor in de verte :P

ReZ1987 heeft me trouwens een tijdje geleden ge-PM'ed dat ik de topicstart over mag nemen van hem, dus bij interesse maak ik deze week even een nieuw topic met een nieuwe TS met daarin een mooier overzicht van de mod's, meer tweaks en nog wat andere informatie :)
Ergens in dit topic staat een modlist van iemand die goed zou werken, een lijst van zo'n 30-40 mods op volgorde. Ik denk voor ieder wel wat leuks, zou goed zijn denk ik om die op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
stefijn schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 22:02:
Wat wil je zien? als ik alleen Qarl Texture Pack 2 installeer (zoals nu) werkt het niet, dus het ligt niet aan de modvolgorde zeg maar. Ik had voorheen ook wel 30 mods of zo geinstalleerd, maar nu met GOYT editie krijg ik hem niet aan de praat.
Ah vaudtje, sorry. Begreep je verkeerd :P
Simon Verhoeven schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 22:02:
Iemand wat advies voor te downloaden addons?
Ik ben zelf niet zo een fan van scaled leveling (ratten bvb die even moeilijk blijven).
OOO en MMM (Oscuro's Oblivion Overhaul en Martigen's Monster Mod).
En zijn er eigenlijk nog grote interessante addons?
Ik meen mij iets te herinneren van een hele grote mod die die vernietigde stad herbouwt (Als ik me niet vergis Kvatch of zo).
Kvatch rebuilt/rebuild.

Bij interesse in een vernieuwd/verbeterd topic, vinden jullie het goed als ik die aanmaak voor deze vol is? (dus voor deze op 40 pagina's zit)

[ Voor 46% gewijzigd door Avalaxy op 26-06-2008 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb OOO er weer afgeflikkerd trouwens. Het werd echt veels te moeilijk met OOO. Daarnaast moest ik te vaak dingen opgeven terwijl ik al heel ver gelevelled was. Dat werd toch een beetje irritant.
Ik ben nu ook maar weer eens begonnen, aangezien ik de Shivering Isles nog moest doen.

Verder levelled het wel mee, maar zonder mods wordt het niet echt moeilijker, tenzij je altijd zonder bonussen levelled.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

leonpwner1 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 22:04:

Bij interesse in een vernieuwd/verbeterd topic, vinden jullie het goed als ik die aanmaak voor deze vol is? (dus voor deze op 40 pagina's zit)
Wat mij betreft mag je ;)

Ik heb jammergenoeg even geen tijd om lekker te spelen, ik was juist weer goed op dreef met een pure mage, alles met magic, geen wapens, geen armor, in het begin wel lastig, maar wel leuk, zeker met de laatste OOO versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Anandus was degene met een mooie (werkende) lijst mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nou, het werkt weer met mods, maar nu heb ik een ander probleem (dat ik voorheen ook had); als ik AEVWD installeer, dan worden gebouwen doorzichtig, als ik bijv.op de westelijke brug sta (vanaf dat punt is de stad ook zonder AEVWD al zichtbaar!) en naar de stad kijk is de stad helemaal niet meer zichtbaar onder de horizon, terwijl in het gedeelte dat voor de lucht zit (boven de horizon) alleen een vage grijze profiel te zien is.
Of eigenlijk: de gebouwen hebben dan dezelfde kleur als de verst verwijderde bergen (blauwige waas)

Ik had dit probleem voorheen ook, toen ik dus een V1.0 van Oblivion had geinstalleerd, met SI en de laatste update.

Heb getest, en het blijkt dat dit probleem met AEVWD zich pas voordoet als ik ga updaten (bijv. door SI te installeren - dan is het nog niet de laatste versie - of de laatste patch (Vanilla of SI patch).
Als ik AEVWD weer uitschakel (met OBMM) is het weer weg, maar ook als ik het spel weer schoon installeer (v1) en AEVWD installeer.

In een basisinstallatie van Oblvivion (niet de GOTY-versie) doet dit probleem zich niet voor en werkt AEVWD ook goed. Ook dit gebeurd al als ik Oblivion met alleen AEVWD installeer in een hogere versie dan van de oorspronkelijke niet GOTY versie

Ik heb een C2duo6300 met een 8800GTS kaart.

Mooie kl*te want AEVWD is onmisbaar, maar op deze manier kan ik veel andere mods niet installeren (die een hogere versie of SI vereisen) :(
Heb eerder ook al niemand kunnen vinden met dit probleem.

damn...ben er achter: het wordt veroorzaakt door Bloom Lighting. Met HDR werkt het wel goed, incl. updates, AEVWD, maar niet met Bloom. Balen, want HDR vind veel te sterk/overdreven, en zonder Bloom is alles wel weer erg plat. Iemand tips in deze?
Vind nu ik i.c.m. Bloom zoek ineens wel veel mensen die problemen hebben

[ Voor 28% gewijzigd door Stefke op 30-06-2008 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
Ik heb vandaag de GOTY PC versie gehaald. 43 euro niet slecht :)
Gelukkig nog een oude savegame gevonden (die backup ik altijd van de meeste games), scheeld me weer 100 uur investeren :)

Is er trouwens iets van een heartstone in Oblivion?
Soms ben ik zo'n diepe dungeon/cave wel zat.

[ Voor 21% gewijzigd door Gman op 01-07-2008 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Nou ben ik geen doorgewinterderde RPG-er, maar sinds The Elder Scrolls 3 & 4, The Witcher, NWN2 en lang geleden nog BG2, weet ik er het een en ander van, maar wat bedoel je met een Heartstone?

Zoiets als een inn, of een kampvuur om uit te rusten?

Dit kun je in Oblivion op vele verschillende plaatsen:

In een bed, in een huis van je zelf, of van de guilds als je er lid van bent.
Op een bedroll (vaak bij stables en in de armere buurten van steden), soms ook in kampjes in de vrije natuur.
In forten en ruïnes heb je ook vaker stoneslab's (daar kun je ook op uitrusten).
Verder kun je wigenlijk op elke plek uitrusten, middels de T-toets, als er geen mogelijke vijanden in de buurt zijn en je niet aan het tress-passen bent (bv. als dief).

Oke, iets verder zoeken dan mijn neus langs is :+ : volgens wikipedia komt het begrip o.a. uit w.o.w.
Je wilt dus een soort teleport-optie hebben, naar een inn die ook je huis is/kan zijn/worden.

Zo werkt het in The Elder Scrolls echter niet. Je kunt in Oblivion naar een inn/huis fast-travel-en, maar dan moet je buiten zijn en de plaats waar je naar toe wilt, moet je al ontdekt hebben, dan komt die op je map te staan. Dan kun je er naar fast-travelen. (Geldt voor alle locaties, dus huizen/inns/caves/ruïnes/forten/kampjes, etc.).

Inn's kunnen in de regel niet van jou worden. Je dient dan een huis te kopen/verkrijgen in een van de steden, als je het nodige geld vergaard hebt. Hierin kun je je loot kwijt, eten, slapen, etc.
Gekochte huizen met opslagruimtes, respawnen niet en hier kun je je loot dus veilig achterlaten.

Zie ook de UESP-Wiki: http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Houses

[ Voor 4% gewijzigd door Kosh66 op 04-07-2008 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Een heartstone is een WoW item.
Je kan een inn als een thuisinn instellen.
Als je de item gebruikt dan wordt je naar je thuisinn geteleporteerd.
Deze item heeft een cooldown van een uur.

Als je een dergelijke item wilt ga je een mod moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik weet niet of die functionaliteit uberhaupt in Oblivion mogelijk is. In Morrowind kon dat wel, daar had je ook teleport spells en mods die bijvoorbeeld een teleport ring hadden naar een bepaalde plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er trouwens iets van een heartstone in Oblivion?
Soms ben ik zo'n diepe dungeon/cave wel zat.
dkHearthStone
Deze mod komt waarschijnlijk het dichtste in de buurt.
Maar deze is wel 2 jaar oud dus let op de comments (bugs).

Self gebruik ik 'Astral mark and recal' van Midas Magic Spells
Midas Magic Spells introduceert (onder andere) een astral plane, wat een soort magisch huis is, met daarin een 6-tal portals.
Met 'Astral mark' kan je een van deze portals aan je huidige locatie verbinden.
Met 'Astral recall' kan je direct naar de astral plane teleporteren.
Hierdoor kan je makkelijk van hot naar her teleporteren inclusief uit (en weer terug in) je dungeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Haan schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:06:
Ik weet niet of die functionaliteit uberhaupt in Oblivion mogelijk is. In Morrowind kon dat wel, daar had je ook teleport spells en mods die bijvoorbeeld een teleport ring hadden naar een bepaalde plek.
Ik weet niet hor maar je kan toch gewoon op je map een lokatie selecteren en dan voor travel kiezen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

kbloem schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 13:17:
[...]

Ik weet niet hor maar je kan toch gewoon op je map een lokatie selecteren en dan voor travel kiezen :?
Dat is iets anders dan teleporten, dat werkt ook 'binnen' (in huizen/dungeons e.d.) en je verplaatst er direct heen, fast travel is alleen maar snel ergens heen reizen (duh :P ), er verstrijkt dan wel tijd. (niet dat dat erg boeiend is trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ah ok :) Moet wel zeggen dat ik het nooit als vervelend ervaren heb. Het zou handig kunnen zijn als je tussen 4 vijanden staat en op het punt staat het loodje te leggen maar ik heb het echt niet gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

kbloem schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 13:57:
Ah ok :) Moet wel zeggen dat ik het nooit als vervelend ervaren heb. Het zou handig kunnen zijn als je tussen 4 vijanden staat en op het punt staat het loodje te leggen maar ik heb het echt niet gemist.
Mmm een keer nadat ik een dungeon geleegt had elke keer heen en weer naar mijn stadshuisje om de armours...toch weer 40 goud..te pendelen en dan te verkopen. Kreeg ik voor de loot 1500 goud ofzo bij elkaar..had het nodig want had net dat huis gekocht omdat ik gewoon niet genoeg kon dragen!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zit inderdaad vaak met dat je eigenlijk niet genoeg kunt dragen. Je zou eigenlijk een pakezel moeten kunnen kopen. Of wat dragers kunnen inhuren. Nu kun je dat onsterfelijke paard wel steeds dood slaan. In het moment na zijn dood en voor zijn wederopstanding kun je dan snel spullen in en uit het paard halen, maar dat is toch ook wat omslachtig.

Meestal maar gewoon een setje kleren mee allemaal geënchant met Feather of Strength, dan kom je er ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Ik moet er eerlijk in zijn, toen ik Oblivion speelde gebruikte ik ofwel een bag of holding oftewel midas spell addon voor die dimensionele poort. Ik wil gerust paar keertjes terug gaan voor een dungeon maar soms was het echt overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Simon Verhoeven schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:42:
Ik moet er eerlijk in zijn, toen ik Oblivion speelde gebruikte ik ofwel een bag of holding oftewel midas spell addon voor die dimensionele poort. Ik wil gerust paar keertjes terug gaan voor een dungeon maar soms was het echt overdreven.
Well ja.. soms is het wel erg veel gedoe, dan ben je zo In-game een week bezig met je loot ophalen!

Zelf als ik een dungeon leeg dan is de eerste die dood gaat mijn "houder van items die ik op moet halen" aangezien ze vaak bij de ingang staan!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Als je dit op en neer ge-ren met loot vervelend vindt, gebruik je toch een encumberance-mod?

Ik weet het, de puristen vinden het cheaten en onrealistisch, maar het gaat er toch om, dat je zo je spel-ervaring wat plezanter maakt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem gewoon niet meer mee dan ik kan dragen. Ik ga nooit terug voor de extra loot. Heb wel wat beters te doen. Ik zorg wel zo snel mogelijk voor een setje kleren geënchant met Feather, dan kun je op een gegeven moment wel het meeste meenemen.

dus ja, ik vind het cheaten en onrealistisch, but who cares, het is allemaal stand alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
Je kunt ook eerst je loot opslaan in je huis in de dichtstbijzijnde stad of huis van de DLC's (frostcrag spire, vile lair, thieves den, battlehorn castle) of een huis mod dat je gebruikt (bravil sea domes bijvoorbeeld)
Zelf liet ik wel eens wat loot liggen, bijvoorbeeld axe's die goblins bij hun dragen en daarnaast verstopte ik ook wel eens wat items in shadowmere. Vervolgens dan naar wawnet inn, een aantal items op de grond pleuren en het verkopen kon beginnen.
Zo heb ik met shivering isles de shack in bravil gebruikt om daar wapens op te slaan.

Zal het binnenkort nog eens uit de kast trekken en nieuw potje gaan spelen. Met de vorige was ik level 34 self made battlemage en was de kas aardig gevuld (iets met 5 nullen)
Ik heb gezien dat er een hele sloot aan mods erbij is gekomen, zoals de corean mod.
Het haalt nog niet het aantal van Morrowind (waar ook nog steeds mods voor gemaakt worden), maar er zijn al aardig wat mods uitgekomen.

Ik heb eens wat pagina's doorgebladerd in dit topic en lees dat sommigen Shivering isles tegen vinden vallen. Ik vind het nu juist een verrijking. Het kleurrijke mania doet me denken aan Morrowind, maar dan net alsof je wat tripmiddelen op hebt :P
De gameplay lijkt ook wel een beetje op morrowind en wijkt iets af van het origineel. Al heb je nog wel steeds fast travel en de map markers. Sheogorath is toch wel zo'n leuke NPC, leukste die er bij is.
Ja, je kunt er geen huizen kopen. Maar er komt een manor tot je beschikking van 1 van de huizen. Ligt er aan welke kant je kiest bij de ritual of accession. Maar nadat je de duke of duchess bent van ofwel mania ofwel dementia ben jij de baas over bliss of crucible en heb je je eigen afdeling.
let er wel op dat er een fout zit bij de troon van mania en je daar niet op kunt zitten. De unofficial shivering isles patch fixt dit.
Vind het alleen wel jammer dat er 3 verschillende patches zijn en niet 1.

Oh ja en voor wat het waard is: Kvatch rebuilt is uit.
De mod zit ondertussen op versie 1.1.
Je kunt het downloaden op TesNexus en planet elderscrolls.
http://kvatch.net/download.php

[ Voor 37% gewijzigd door In Search of Sunrise op 09-07-2008 13:45 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ik kan eindelijk dit spel weer draaien *O* .

Zit alleen met een vraagje: Wat bepaalt nou of een zelfgemixte potion een groen flesje wordt (dus bindable op wapens e.d.) of roze en alleen nuttig (of irritant) voor jezelf? Ik las op google iets met negatieve potions e.d. worden groen, maar dat gaat hier niet echt op met m'n drain health roze flesjes enzo :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Als de main ingrediënt (1e effect) een negatieve effect is en een poison, dan wordt het flesje groen.
Is het een positief effect dan wordt ie roze.

Dus als je potion b.v. een drain/damage health heeft, maar niet als main ingrediënt (1e effect), dan wordt ie roze, maar vlgs. mij is de oriëntatie van het flesje dan tegengesteld. Dit ter indicatie dat er een negatief effect tussen zit.
==> \ i.p.v. /

[ Voor 6% gewijzigd door Kosh66 op 14-07-2008 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Iemand de nieuwe U.O.P. al geprobeerd? Hij is inmiddels gepatched tot versie 3.01 om een aantal bugs te verwijderen, echter bij mij levert ie een groot probleem op:

O.a. bij de overgang van county Bravil naar county Leyawiin (bij het bruggetje) treed er een fout op in de rendering van de worldspace. Dit uit zich in een groot gat in de worldspace. Ik kon er omheen lopen door een eind verderop door de rivier te waden. (ik heb o.a. de waterwalking ability).
Ook rechts van Cheydinhal, in de buurt van fort Scinia keek ik op een gegeven moment "door" de bergen heen. Toen ik er naar toe liep, viel ik van de worldspace af 8)7. Maar goed dat ik van te voren nog gesaved had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Kosh66 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 10:21:
Als de main ingrediënt (1e effect) een negatieve effect is en een poison, dan wordt het flesje groen.
Is het een positief effect dan wordt ie roze.

Dus als je potion b.v. een drain/damage health heeft, maar niet als main ingrediënt (1e effect), dan wordt ie roze, maar vlgs. mij is de oriëntatie van het flesje dan tegengesteld. Dit ter indicatie dat er een negatief effect tussen zit.
==> \ i.p.v. /
Weet je zeker dat dit op gaat? Ik had een poisoned apple, die ik als ingredient heb gebruikt in een potion met 1 ingredient, (die appel dus), nu is het een roze flesje :/

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Misschien dat die poisoned apple een uitzondering is, maar normaal gesproken klopt wat Kosh66 zegt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Wanneer is iets een poison dan? Als ik bijv drain health als eerste effect heb, dan wordt hij wel roze neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Laatst online: 09-09 11:58
nee dan zou hij net groen moeten worden want negatief effect

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
MsG schreef op maandag 14 juli 2008 @ 10:46:
[...]

Weet je zeker dat dit op gaat? Ik had een poisoned apple, die ik als ingredient heb gebruikt in een potion met 1 ingredient, (die appel dus), nu is het een roze flesje :/
Poisened apple is ook niet echt een ingrediënt en niet geschikt om potions te maken.
Het heeft enkel als gevolg dat je jezelf kan ombrengen.
Poisenend apple kun je daarom dan ook het beste gebruiken voor daar waar ze bedoeld voor zijn.

Met een calcinator kun je de duur van een gif of een positieve effect bepalen.
Als je wilt weten welke ingrediënten je nodig hebt voor een potion, welke effecten het oplevert en welke level van alchemie je nodig bent, dan kun je hier eens kijken:
http://oblivion.melian.cc/?cmd=cmdOblivionAlchemyWizard

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Even een kleine update:

Het probleem met de rendering van de worldspace heeft zich opnieuw voor gedaan bij het bruggetje
tussen de overgang van de Bravil- naar de Leyawiin-county :X .

Bij Fort Scinia ben ik ook nog eens geweest en daar was alles normaal nu, vreemd?

Zou het veroorzaakt kunnen worden door dat ik voor een paar mods de "border regions" heb moeten uitzetten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Laatst online: 26-08 19:26
weet iemand hoe ik met een ati 4870 aa+hdr kan aanzetten? Aanzetten in ccc help niets. Als je ingame aa aanzet dan kan je geen hdr meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ingame HDR en AA forceren via de drivers, klinkt nogal logisch nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
ja dat klinkt heel logisch maar via ccc heb ik het allang op 8x staan en ook al via oblivion.ini geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Staat application controlled wel uit in CCC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
ja uiteraard. bloom aanzetten werkt ingame wel met aa. Zo gauw ik hdr aanzet is er geen AA meer. Ook niet als ik het in de oblivion.ini forceer. Gebruik de laatste 8.7. De control panel laat wel HDR aangevinkt zien en ook 8x aa alleen het werkt ingam gewoon niet.

edit : het werkt nu van vele combi's van .ini, ccc en ingame settings te veranderen.

[ Voor 36% gewijzigd door PainkillA op 24-07-2008 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
Kosh66 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:21:
Even een kleine update:

Het probleem met de rendering van de worldspace heeft zich opnieuw voor gedaan bij het bruggetje
tussen de overgang van de Bravil- naar de Leyawiin-county :X .

Bij Fort Scinia ben ik ook nog eens geweest en daar was alles normaal nu, vreemd?

Zou het veroorzaakt kunnen worden door dat ik voor een paar mods de "border regions" heb moeten uitzetten? :?
Volgens mij moet dat gewoon kunnen met UOP. Maar heb je al wel eens naar je load order gekeken? Sommige mods moeten voor anderen worden geplaatst of er na. Die gat tussen bravil en leyawiin kan ook veroorzaakt worden door een verkeerde load order van mods. De manier van laden kun je wijzigen met de Oblivion Mod Manager (OBMM), te vinden op http://timeslip.chorrol.com
Daarnaast zijn sommige mods niet met elkaar compatibel.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Zou ik eens kunnen proberen ja, in ieder geval is door de nieuwe U.O.P. wel mijn NV blackscreen-issue opgelost. 8)

Ik lette er voorheen niet al te veel op, doordat ik veel "fast-travel"-de, maar sinds kort heb ik een mod, waarmee je als legionair kunt patroeilleren over de wegen en dan valt zoiets eerder op. Gek dat het zich op die ene plaats niet meer voor heeft gedaan. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Kosh66 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 13:33:

maar sinds kort heb ik een mod, waarmee je als legionair kunt patroeilleren over de wegen
Wat houdt dat precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Ken je Giskard?

In zijn: The Elder Council-mod, kun je als legionnaire rondlopen.
Maar er zijn nog meer mods (in aanbouw?), waarin je The Imperial Legion kunt joinen.
Kijk maar eens op de Nexus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:07

Zeror

Ik Henk 'm!

* Zeror gaat ook de wereld van Oblivion eens nader bekijken :)

Gisteren Oblivion Game of the Year editie meegenomen bij de Mediamarkt.

Is nu verstandig om eerst het spel te spelen of gelijk al die mods erop te knallen en gaan met die banaan?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Eerst de mods erop knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Rakkerzero schreef op zondag 27 juli 2008 @ 10:42:
* Stefke gaat ook de wereld van Oblivion eens nader bekijken :)

Is nu verstandig om eerst het spel te spelen of gelijk al die mods erop te knallen en gaan met die banaan?
Nee, eerst opstarten, spelen tot een level of 5-6 en dan de mods erop knallen. Dan zie je tenminste goed wat dat toevoegt... :) En je begrijpt beter waar diverse mods voor zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Ik zou ook vanilla beginnen, althans, in ieder geval zonder monster mods of andere grote uitbreidingen (Kvatch rebuilt bv.). Texture mods en sfeerverhogende mods kun je best al installeren, daar wordt het spel alleen maar mooier van (als je de hardware er voor hebt natuurlijk).

Wat stefijn zegt, gewoon lekker wat levelen, wat verschillende karakters proberen en dan pas mods als OOO of MMM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OOO en MMM erbij maakt het spel overigens ook best een heel stuk moeilijker. Dat kan behoorlijk frustreren, zeker in het begin. Je speelt het spel toch wel een aantal keer met verschillende karakters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
Rakkerzero schreef op zondag 27 juli 2008 @ 10:42:
* In Search of Sunrise gaat ook de wereld van Oblivion eens nader bekijken :)

Ik zou gewoon eerst het spel spelen zoals je het uit de winkel gekocht hebt, dus zonder mods. Ook geen texture mods, sfeerverhogend of ander soort ongein, want dan weet je nooit hoe het oorspronkelijk eruit ziet en speelt. Enige soort mods wat je wel zou kunnen installeren zijn de niet officiële patches, zoals de unofficial oblivion patch. UOP fixt problemen die bethesda heeft laten zitten zelfs na de laatste patch. Daarnaast ook niet vergeten om officiële patches te installeren. (installeer eerst de officiële en daarna pas de niet officiële!) En daarna dan gewoon spelen.

[ Voor 7% gewijzigd door In Search of Sunrise op 28-07-2008 12:53 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Schopje. Zou een van jullie mij kunnen verblijden met een standaard oblivion.ini? :) Dit kun je verkrijgen door je oblivion.ini even te back-uppen en daarna de oblivion.ini in je My Games folder te verwijderen, het spel te starten en settings opnieuw in te stellen, en daarna weer afsluiten.

Gewoon even in textformaat hier posten is goed. De reden dat ik zelf geen oblivion.ini kan genereren is omdat mij Oblivion steeds stopt met werken bij het afsluiten.

Ik heb een cleane .ini nodig omdat ik eventjes enorm aan het modden ben :o Binnenkort volgt er een mooi overzicht met mijn load-order, en een nieuwe TS (zodra ik tijd heb dus).

Wat ik nu heb (in grote lijnen):

- OOO.
- MMM.
- Open Better Cities (dus open steden zonder poort met loadscreen, plus een 'better' versie, dus aangepast en mooier gemaakt, inclusief high-res textures.
- QTP3 (4096x4096 textures + Parallax maps ftw).
- 4096x4096BTQ LOD (ultra high reso textures voor in de verte).
- Alle unique landscapes, dus heel Cyrodiil is vernieuwd, mooier, realistischer en gevarieerder.
- Kvatch rebuilt.
- Natural weather/habitat/vegetation/water.
- Alle plug-ins
- Shivering isles
- Unnoficial patches allemaal
- Living economy
- Lost Spire
- White Stallion
- Blackwood company
- DarnUI (kleine UI met verbeteringen)

Etc... Ik heb denk ik de perfecte load order in elkaar geflanst :o Enige dat ik nog moet tweaken/modden is oblivion.ini, dus wie helpt mij aan een clean file ;)

Oja, morgen komt m'n 22" widescreen en HD4870, dus ook nog even 8x MSAA en 16x AF er bij en ik kan de komende 5 maanden weer maximaal smullen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Lekker bezig leon! Nooit echt gesnapt hoe ik al die mods etc moest doen, tenminste ik kwam er niet uit (en ben nou niet echt pc noob als je begrijpt wat ik bedoel..).
Zou je graag helpen aan clean ini alleen heb Oblivion niet in Arnhem liggen maar in Enschede en daar kom ik komende 2 weken nog niet..

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Pagina: 1 ... 9 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.