Nou ben ik geen doorgewinterderde RPG-er, maar sinds The Elder Scrolls 3 & 4, The Witcher, NWN2 en lang geleden nog BG2, weet ik er het een en ander van, maar wat bedoel je met een Heartstone?
Zoiets als een inn, of een kampvuur om uit te rusten?
Dit kun je in Oblivion op vele verschillende plaatsen:
In een bed, in een huis van je zelf, of van de guilds als je er lid van bent.
Op een bedroll (vaak bij stables en in de armere buurten van steden), soms ook in kampjes in de vrije natuur.
In forten en ruïnes heb je ook vaker stoneslab's (daar kun je ook op uitrusten).
Verder kun je wigenlijk op elke plek uitrusten, middels de T-toets, als er geen mogelijke vijanden in de buurt zijn en je niet aan het tress-passen bent (bv. als dief).
Oke, iets verder zoeken dan mijn neus langs is

: volgens wikipedia komt het begrip o.a. uit w.o.w.
Je wilt dus een soort teleport-optie hebben, naar een inn die ook je huis is/kan zijn/worden.
Zo werkt het in The Elder Scrolls echter niet. Je kunt in Oblivion naar een inn/huis fast-travel-en, maar dan moet je buiten zijn en de plaats waar je naar toe wilt, moet je al ontdekt hebben, dan komt die op je map te staan. Dan kun je er naar fast-travelen. (Geldt voor alle locaties, dus huizen/inns/caves/ruïnes/forten/kampjes, etc.).
Inn's kunnen in de regel niet van jou worden. Je dient dan een huis te kopen/verkrijgen in een van de steden, als je het nodige geld vergaard hebt. Hierin kun je je loot kwijt, eten, slapen, etc.
Gekochte huizen met opslagruimtes, respawnen niet en hier kun je je loot dus veilig achterlaten.
Zie ook de UESP-Wiki:
http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Houses
[
Voor 4% gewijzigd door
Kosh66 op 04-07-2008 09:10
]