Ik ben maandag weer begonnen met Oblivion, ik heb na een PC-crash geen savegame meer overgehouden dat is ongeveer een jaar geleden en ik baal er nog steeds van.
Wat me opvalt is dat ik veel beter door de game heen ga als van te voren.
Ik ben er ook achter gekomen dat ik heel veel dingen over heb geslagen, die ik nu wel kan vinden! (Quests bijvoorbeeld), de quest waar je 4 boeken moet verzamelen heb ik vroeger compleet overgeslagen en begon ik een beetje rond te huppelen en vanalles door elkaar te doen. (4 boeken??Sorry,
ik wil het een beetje "spoileren" zodat iedereen het kan lezen!)
Wat me net gebeurt, ik word gebeten door een vampier
*Cry Cry*
Daar erger ik me gruwelijk aan.
Dus ik ga een oplossing zoeken op internet, die is echter zo uitgebreid dat ik er totaal geen zin in heb.
Ik moet 5
empty grand soul gems bij elkaar zoeken, dus ik zoek op google waar ik die kan vinden (Want ik kan ze nergens zo snel vinden natuurlijk).
Als ik zoek voor een tutorial, staat daar heel leuk in geschreven
"Ze liggen verspreid door de hele wereld, je krijgt ze af en toe hier en daar" *zucht*, daar erger ik me alleen maar meer aan.
Dus ik ga cheats gebruiken, wat ik erg jammer vind!
(Ik haat de vampier-quest echt!)
Ik vraag persoon X om de Quest, dan word ik doorgestuurd naar ergens anders, en dan naar een vrouw die ergens woont (Spoilerig he??

)
Als mevrouw me gaat helpen, moet ik haar een aantal dingen geven die heel erg lastig verkrijgbaar zijn.
- Vampire dust, de naam krijg je in je Quest te zien (Het is dus een personage, dat aan de Quest vast zit)
- 5 emtpy grand soul gems zoals eerder gezegd.
Ik kan ervoor kiezen om een potion te cheaten voor mezelf te healen, maar dat wil ik niet. De Quest die dan voor het genezen is bedoeld, word niet benuttigd en dat vind ik gewoon niet fijn. (En misschien krijg ik hiermee problemen). Ik wil het gewoon
niet punt!
Goed, ik wil m'n empty grand soul gems cheaten. Maar dan het volgende!
Zijn die
"Empty Grand Soul Gems" beperkt verkrijgbaar in het spel?
Liggen ze bijvoorbeeld maar op enkele plaatsen in het spel, en worden ze niet "aangemaakt" door een mannetje of vrouwtje, monster oid?
Anders ga ik ze niet cheaten, dat verpest de gameplay namelijk.
Ik wil ze niet "Extra bij de wereld cheaten" want dan zijn ze op zich overbodig in het spel en plaats ik zelf objecten in het spel die er helemaal niet in thuis horen. (Beetje duidelijk nog?)
De vampier ga ik dan maar handmatig in de grot vermoorden, dan hoef ik dat er niet bij te cheaten en is het hele probleem rond dat ook weg (Toch kijk er een beetje scheel tegenaan maar goed.)
Kan iemand me hiermee helpen? Mijn autosave staat voor het huis van de vrouw, en de save daarvoor is een half uur eerder waar ik best belangrijke upgrades heb gevonden met wat skills erbij, terug loaden is dus geen optie. Ik heb de Quest dus al geaccepteerd.
Kan ik het beste die empty grand soul gems gaan zoeken?
De plaatsen waar ze liggen, hebben deze betrekking tot andere Quests, zijn ze moeilijk mee te nemen, moet ik er speciale skills voor hebben om in een betreffende kamer te komen ofzo?
Of is er iemand die me kan zeggen of deze soul gems worden gemaakt door iemand in het spel, zodat ze eigenlijk continu "aangroeien", als dat namelijk zo is dan cheat ik ze erbij. Ik vind het echt een rot-gedeelte uit Oblivion