Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Docho schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:44:
[...]

Op dit moment is het team achter Oblivion Fallout 3 aan het maken (http://fallout.bethsoft.com/eng/home/home.php) en is er nog met géén enkel woord gerept over een mogelijk vervolg.
Er is zeer waarschijnlijk ook een online spinoff op komst dat zich afspeelt in het Elder Scrolls universum aangezien ZeniMax Online is opgericht (http://bethblog.com/?p=325) en theelderscrollsonline.com is geregistreerd op naam van Bethesda (http://www.whois.net/whoi...lderscrollsonline&tld=com)

Persoonlijke mening: Ik vond Oblivion ook maar een vreemd vervolg op Morrowind & Daggerfall. Ok, Morrowind is ook grotendeels anders dan Daggerfall maar de lore en politieke intriges die ze beide hebben maakt Morrowind tot een waardige opvolger van Daggerfall. In Oblivion wordt er bijna géén enkele aandacht besteed aan de lore noch aan de politieke intriges (bestaat zelfs gewoon niet in Oblivion) en is niets echt 'diep' uitgewerkt.

Ook vind ik het idee van een online Elder Scrolls spel niet echt geweldig, alle fantasy MMORGP's zoals WoW, Guild Wars, Dark Age Of Camelot,... komen in mijn ogen toch altijd op hetzelfde neer.
als alle MMORPG op het moment op hetzelfde neerkomen betekend dat ook dat er ruimte bestaat voor iemand die daar iets vernieuwends neer kan zetten :)
Maar er blijft uiteraard ook een markt voor fantasy buiten het MMORGP om. Niet iedereen heeft de tijd en zin om online te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Hasib schreef op zondag 11 november 2007 @ 03:20:
Weet iemand of er een vervolg gepland staat, ik hoop dat ze meer teruggaan naar de formule uit Morrowind ipv door te gaan met casual vernieuwingen.
Ik heb oblivion een maand gespeeld toen hij net uitkwam, daarna was ik er klaar mee.
Bij morrowind speelde ik hem nog 1-2jaar na de release.
Ik heb in de PU volgens mij al wel wat gelezen over een echt vervolg van Oblivion al is dit allemaal nog heel vaag. Vaak weet de PU dat soort dingen wel zo vertelden ze ook al dat er een Far Cry 2 zou komen nog ver voor de aankondiging van Crysis.

Daarbij hoop ik ook echt op een vervolg van Oblivion. Oblivion was naar mijn idee één van de beste spellen ooit gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 23:57
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 15:00:
[...]

als alle MMORPG op het moment op hetzelfde neerkomen betekend dat ook dat er ruimte bestaat voor iemand die daar iets vernieuwends neer kan zetten :)
Maar er blijft uiteraard ook een markt voor fantasy buiten het MMORGP om. Niet iedereen heeft de tijd en zin om online te gaan.
Wel, ik vind het gewoon spijtig dat tegenwoordig iedereen online wilt gaan met zijn games terwijl alle mmorpg's op hetzelfde neerkomen (EVE online laar ik buiten beschouwing, want dat is géén RPG). Ik kan me nog goed herinneren dat mensen zeiden toen Oblivion uitkwam 'almost as good as WoW' of 'oh, boy I whish this was online' (dat zeiden ze dan wel met meer spellingsfouten ;) ). Dan denk ik: 'De charme ligt toch net in het ofline gebeuren, in het alleen questen, zelf de belangerijke schakel in die wereld tezijn? De aanwezigheid van duizenden andere doet toch af aan de mystiek? Niet constant naar de onzin van andere mensen te moeten luisteren. Eens rustig alleen een avondje kunnen spelen'

Ok, ik begrijp wel dat het leuk kan zijn voor Xbox360/PS3 gamers dat er een mogelijkheid zou zijn om co-op een paar quests te doen of bijvoorbeeld via internet (op alle platforms) tegen elkaar in de arena te vechten (zonder invinsibility en potions natuurlijk), maar daar houdt het dan toch ook mee op zou ik denken?

Ik snap gewoon niet waarom sommige gamers mmorpg's als het referentiepunt moeten nemen om een gewone rgp mee te vergelijken. Alsof een mmorpg het 'summum van het goede' is en een 'gewone' rpg maar 'half" is. Je kan gewoon géén Oblivion online spelen omdat het feit dat het offline is het juist maakt tot wat het is.
Er zijn al zoveel mmorpgs (waarvan vele zonder succes) en zo weinig rgp's, ik vind het dan ook spijtig dat ZeniMax resources gaat steken in een mmorpg.

Let wel, ik zeg niet dat dit een slechte mmorpg zal zijn (nuja als er één komt, persoonlijk lijkt het me wel zeker dat er één komt gezien recente aanwerving van de persoon achter Dark Age Of Camelot en het geld dat ze erin pompen), maar als ik naar Oblivion, Morrowind & Daggerfall kijk kan ik alleen maar zeggen dat Bethesda/Zenimax sinds Morrowind (2002) hun compas niet meer op gameplayvernieuwing en diepgang ligt maar eerder op zekerheid van verkoop.

Begrijp me niet verkeerd, ik vond Oblivion leuk om te spelen (vooral The Shivering Isles eigenlijk) , maar de diepgang van de vorige delen ontbrak en dat is spijtig en aangezien dat zowat de kern is achter TES is dat een grote teleurstelling. Ik ben wel blij met het verbeterd combat-systeem en natuurlijk graphics (op technologisch gebeid, de 'graphical art' zoals in Morrowind was dan weer volledig afwezig, in de Shivering Isles was die dan weer wel duidelijk aanwezig). Over de typische 'complaints' van sommige over de bewust 'groene en rode pijl' maal ik eigenlijk niet zo, hoewel ik de map van Morrowind wel iets beter vind (maar dat is nu niet zo echt belangerijk voor mij).

Concreet: Ik geloof niet in een vernieuwende mmorpg van ZeniMax omdat hun 'compas' niet wijst naar vernieuwing en ze een oude rot uit de industrie hebben aangenomen die misschien wel zeer goede mmorpg's kan maken, maar waarschijnlijk weer een mmorpg volgens het 'oude principe' zal maken.
Ik heb in de PU volgens mij al wel wat gelezen over een echt vervolg van Oblivion al is dit allemaal nog heel vaag. Vaak weet de PU dat soort dingen wel zo vertelden ze ook al dat er een Far Cry 2 zou komen nog ver voor de aankondiging van Crysis.

Daarbij hoop ik ook echt op een vervolg van Oblivion. Oblivion was naar mijn idee één van de beste spellen ooit gemaakt.
Ik heb wel ooit gehoord dat Bethesa een patentaanvraag had ingediend voor de naam Skyrim (=de provincie van de Nords), maar ik zou daar niet teveel conclusies uittrekken, zo was de naam Oblivion al gepatenteerd sinds 1995.
Het is overgens niet zo moeilijk te voorspellen dat er op een zeer succesvol spel een vervolg zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:53
^ 100% eens.

Ik vind Oblvion gewoon zo relaxt omdat je 's avonds rustig kunt spelen en rondlopen door de hele wereld, zonder last te hebben van 10.000 andere mensen die daar rondlopen, en zich onrealistisch gedragen. Ook hoef je niet te powerlevelen om de rest voor te kunnen blijven met competitief spelen.

Gewoon spelen wanneer je tijd hebt, en verder gaan waar je gebleven was in een mooie grote wereld :)

• In Search of Sunrise
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:29:
[...]

Heb je ze ook gespeeld dan? En heb je wel eens vaker een RPG gespeeld? Het idee is dat je niet op level 1 overal naartoe kan, alle vijanden aankunt, etc. Als je verder komt in Oblivion merk je ook dat op een gegeven moment iedereen glass en daedric armor draagt waar het eerst fur en iron was. Als je dat cool vindt moet je vooral je oogkleppen ophouden en vanilla Oblivion blijven spelen, maar kom niet aan met dat het 'de spelervaring onderuit haalt'. Iemand die wel van RPG's houdt en Morrowind gespeeld heeft zou ik MMM of OOO echt van harte aanraden.

De eerste keer dat ik echt in zag hoe ontzettend kut het standaard systeem is was toen ik, op level 15, volkomen ingemaakt werd door een vijand die ik op level 13 nét niet aankon. Ik dacht dat het idee achter levelen was dat je er sterker van werd, maar blijkbaar had ik het verkeerd 8)7
Wat een kul zeg. Oblivion is een RPG. Wie heeft hier nu oogkleppen op.
Er zijn mensen die wel tevreden zijn met de originele versie. Genoeg zelfs.
Wie ben jij om te bepalen dat je perse OOO en MMM nodig hebt om Oblivion te spelen. Ik kan er zelf prima zonder. Er is naar mijn mening niets mis met de originele versie. Dat je van die figuren hebt die binnen een paar uur de mainquest op level 1 uitspelen en alles maar rushen; tja, het zij zo. Niet mijn probleem en ook niet die van Bethesda. Ik heb zelf de mainquest pas op level 30 uitgespeeld. Levelen heb ik ook niet zo'n probleem mee. Ik vind het systeem juist op bepaalde punten zelfs beter dan Morrowind. Daar level je al als je alleen gaat wachten. Ik heb liever dat je alleen op bepaalde punten levelt, zoals in bed slapen. En dan komen we gelijk op de vraag of ik wel eens meerdere rpg's gespeeld heb; ja dus.
Maar het is niet echt relevant om hier te zeggen welke rpg's ik gespeeld heb. Bovendien maakt het ook geen zak uit. Al zou Oblivion mijn eerste rpg zijn, wat dan nog. Ben je daar gelijk minder om? Ik dacht het niet.
Ieder speelt op de manier zoals zij willen en niet op de manier waarvan er een paar zijn dat het persé op die manier moet. Sommigen zouden echt vertegenwoordiger moeten worden of jehova getuige.
Overigens gebruik ik zelf wel een paar kleine mods. Helemaal vanilla is die niet. Ik heb alleen geen zin in grote mods als OOO of MMM. En ja, naar mijn mening haalt dit de spelervaring onderuit, de originele spelervaring. Levelen gaat vele malen langzamer in OOO, niet echt mijn ding.
Enige grote mod waar ik wel oren naar heb is kvatch rebuilt.
Ja, vele marauders en bandits dragen ongeveer bij level 25 daedric of glass armor. Niet alle overigens. Vaak zit er ook ebony tussen en mithril. En soms kom je nog wel eens personen tegen in steel of fur. Oblivion heeft zo zijn zwakke kanten. Perfect is het niet, maar dat is geen enkele spel. Morrowind is ook niet alles, mankeert ook wel 1 en ander aan. Om nu te zeggen dat Oblivion helemaal niets ben ik niet mee eens. Ik vermaak me er prima mee. En als je van RPG's houdt hoef je niet persé mods te gebruiken. Nogal een drogreden is dat. Ik noem dat meer iemand die mods door de strot duwen, net zoals een fabrikant dat doet met zijn producten.
Heb ik tenslotte nog een vraag aan je: doe je ook aan roleplaying of is het meer zo snel mogelijk alles uitspelen? Beetje persoon die rpg's speelt doet ook aan roleplaying.

specs

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Ieder zijn mening inderdaad. Of je nu Vanilla speelt of met grote mods zoals OOO, Francesco's of MMM is niet interessant. Dat maakt iedereen zelf uit. Ik speel zelf met OOO en nog een stuk of 50 kleinere mods en texturepacks. Ik vind persoonlijk OOO echt iets toevoegen aan het spel en absoluut niet de spelervaring onderuit halen maar dat is mijn mening. Wel is het zo dat het iets meer actie met zich meebrengt dan vanilla. Vind je dat niks dan kun je beter Francesco's mod gebruiken. MMM is ook fantastisch alleen vind zelfs ik dat teveel actie met zich meebrengen alhoewel je dat kunt inperken met de plugins. Ook vind ik bepaalde monsters niet in Oblivion passen. Met OOO kun je trouwens levelen zoals jij het wilt. Ik gebruik gewoon de vanilla rates. Zo heeft ieder zijn persoonlijke voorkeur wat betreft mods.

Verwijderd

In Search of Sunrise schreef op donderdag 15 november 2007 @ 15:22:
[...]

Wat een kul zeg. Oblivion is een RPG. Wie heeft hier nu oogkleppen op.
Er zijn mensen die wel tevreden zijn met de originele versie. Genoeg zelfs.
Wie ben jij om te bepalen dat je perse OOO en MMM nodig hebt om Oblivion te spelen. Ik kan er zelf prima zonder. Er is naar mijn mening niets mis met de originele versie. Dat je van die figuren hebt die binnen een paar uur de mainquest op level 1 uitspelen en alles maar rushen; tja, het zij zo. Niet mijn probleem en ook niet die van Bethesda. Ik heb zelf de mainquest pas op level 30 uitgespeeld. Levelen heb ik ook niet zo'n probleem mee. Ik vind het systeem juist op bepaalde punten zelfs beter dan Morrowind. Daar level je al als je alleen gaat wachten. Ik heb liever dat je alleen op bepaalde punten levelt, zoals in bed slapen. En dan komen we gelijk op de vraag of ik wel eens meerdere rpg's gespeeld heb; ja dus.
Maar het is niet echt relevant om hier te zeggen welke rpg's ik gespeeld heb. Bovendien maakt het ook geen zak uit. Al zou Oblivion mijn eerste rpg zijn, wat dan nog. Ben je daar gelijk minder om? Ik dacht het niet.
Ik zei en zeg niet dat je OOO en/of MMM nodig hebt om Oblivion te spelen. Jij zei echter dat je die per sé niet moest gebruiken omdat dat de 'spelervaring onderuit haalt'. Je verwijt me nu iets waar je je zelf schuldig aan maakt. Mijn vraag of je al eens eerder RPG's had gespeeld was omdat veel, heel veel RPG fans van het eerste uur vanilla Oblivion niks vinden door het levelsysteem, terwijl heel, heel veel (ik generaliseer even) puisterige FPS-pubertjes er natte dromen van krijgen en roepen dat Oblivion de beste RPG ooit is. Als je dat doet hebt je imho niet begrepen wat de essentie van een free roaming (singleplayer) RPG is: steeds iets sterker worden en zo steeds dieper de dungeons verkennen.
Wat het slapen met het geheel te maken heeft snap ik ook niet. Nu je toch daarover begint: het is alleen maar onlogisch dat je alleen in een bed kunt levelen. Waarom zou je niet op een zacht stukje mos kunnen slapen?
*knip* flame *knip*
Overigens gebruik ik zelf wel een paar kleine mods. Helemaal vanilla is die niet. Ik heb alleen geen zin in grote mods als OOO of MMM. En ja, naar mijn mening haalt dit de spelervaring onderuit, de originele spelervaring. Levelen gaat vele malen langzamer in OOO, niet echt mijn ding.
Dat kun je uitschakelen :z Heb ik zelf ook gedaan.
Ja, vele marauders en bandits dragen ongeveer bij level 25 daedric of glass armor. Niet alle overigens. Vaak zit er ook ebony tussen en mithril. En soms kom je nog wel eens personen tegen in steel of fur.
Dat laatste (steel en fur) is gewoon niet waar. Hier is een leveled list voor wapens, die voor armor ziet er ongeveer hetzelfde uit.
Oblivion heeft zo zijn zwakke kanten. Perfect is het niet, maar dat is geen enkele spel. Morrowind is ook niet alles, mankeert ook wel 1 en ander aan. Om nu te zeggen dat Oblivion helemaal niets ben ik niet mee eens. Ik vermaak me er prima mee. En als je van RPG's houdt hoef je niet persé mods te gebruiken. Nogal een drogreden is dat. Ik noem dat meer iemand die mods door de strot duwen, net zoals een fabrikant dat doet met zijn producten.
De exacte terminologie die ik gebruikte was "van harte aanraden". Dat is door de strot duwen :? Jíj was degene die dingen door de strot aan het duwen was. Iemand zei dat 'ie het standaard systeem van Oblivion niks vond, waarop ik hem OOO / MMM aanraadden. Jij komt dan met 'NEE DAT IS NIKS VERNEUKT SPELERVARING'. Waar ben je dan mee bezig? Live en let live wat mij betreft, als jij het niks vind prima, ik gaf alleen de oplossing voor iemand anders' probleem. Als jij vindt dat er geen probleem is, houd je er dan buiten.
Heb ik tenslotte nog een vraag aan je: doe je ook aan roleplaying of is het meer zo snel mogelijk alles uitspelen? Beetje persoon die rpg's speelt doet ook aan roleplaying.
Ik zie de relevantie niet echt. Dat ik het leuk vind om RPG's te spelen betekent nog niet dat ik me eens per maand als een elfje verkleed en door de bossen ga rennen :z

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2007 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'tis maar een spelletje :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je ook die groene en rode pijltjes in je kompas uitzetten? Ik wil niet weten waar ik heen moet en waar ik de volgende persoon kan vinden! Zelf alles ontdekken is veel leuker, zoals in Morrowind :Y

Als ik een nieuw pc heb ga ik Oblivion helemaal plat spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 03:24
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 14:25:
Kan je ook die groene en rode pijltjes in je kompas uitzetten? Ik wil niet weten waar ik heen moet en waar ik de volgende persoon kan vinden! Zelf alles ontdekken is veel leuker, zoals in Morrowind :Y

Als ik een nieuw pc heb ga ik Oblivion helemaal plat spelen :D
Dat is mogelijk met een mod, hier is er een.

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de SI voor de Xbox360 in de winkel (nedgame Groningen 30 euro) gezien! (weet niet of de andere uitbreidingen erbij zitten...) Zit nu te twijfelen om em te halen ;) moet nog ff kijken wat precies goedkoper is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx.
Jammer is dat, itt tot Morrowind, je niet altijd duidelijke instructies krijgt als je iemand moet vinden of een plek moet vinden. Bijv. een soldaat zegt: 'Vind Soldaat Harmsen voor me en geeft hem een appel!", en dan moet je de hele stad rondlopen om die soldaat te vinden. Dus af en toe zijn die markers wel handig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
  • Laatst online: 25-03 08:31
Nou, ik ben in ieder geval blij dat je nu makkelijker naar een andere plaats kan reizen. In Morrowind was je veel te veel aan het lopen. En als je nog maar lvl1 bent ofzo is dat tergend langzaam. Ik wil wel een beetje lol als ik een spel speel en die omslachtige manier van reizen vind ik een verkeerde manier van spelduur rekken. Oblivion biedt al wel genoeg uren gameplay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 23:37:
[...]

Thanx.
Dus af en toe zijn die markers wel handig :P
Weet niet of het nog recentelijk ter sprake is gekomen...
Als je de BTmod installeerd, heb je een mooiere UI (ook uitgebreider, door de kleinere fonts) en kun je de compas-markers helemaal of gedeeltelijk uitzetten. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HertogJanNL schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:29:
Nou, ik ben in ieder geval blij dat je nu makkelijker naar een andere plaats kan reizen. In Morrowind was je veel te veel aan het lopen. En als je nog maar lvl1 bent ofzo is dat tergend langzaam. Ik wil wel een beetje lol als ik een spel speel en die omslachtige manier van reizen vind ik een verkeerde manier van spelduur rekken. Oblivion biedt al wel genoeg uren gameplay!
Bij Morrowind kon je natuurlijk wel gebruik maken van "travel" (ik weet zo niet meer hoe die opstapplaatsen heten) in de plaatsen zelf. Nu kun je (ok, je kan zelf de keuze maken of je het doet) in no time van plaats naar plaats om zo je opdrachten te halen, wat naar mijn mening de gameplay een beetje verziekt. Ik zelf ben hier niet zo n voorstander van en probeer dit zo min mogelijk te doen. Als ik 'eventjes' wil spelen dan gebruik de travelmode wel om iets te doen, maar voor mij had dit niet gehoeven (hetzelfde geldt voor het compas) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
Silt Striders!!! "Why walk when you can ride?" _/-\o_

Maar ik vind het bij Oblivion wel goed gedaan hoor. Je kunt zelf kiezen of je gebruikt maakt van fast travel. Bovendien is het veel sneller als je het spel in zo kort mogelijk tijd uit wilt spelen om alles lopend te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben maandag weer begonnen met Oblivion, ik heb na een PC-crash geen savegame meer overgehouden dat is ongeveer een jaar geleden en ik baal er nog steeds van.

Wat me opvalt is dat ik veel beter door de game heen ga als van te voren.
Ik ben er ook achter gekomen dat ik heel veel dingen over heb geslagen, die ik nu wel kan vinden! (Quests bijvoorbeeld), de quest waar je 4 boeken moet verzamelen heb ik vroeger compleet overgeslagen en begon ik een beetje rond te huppelen en vanalles door elkaar te doen. (4 boeken??Sorry, ik wil het een beetje "spoileren" zodat iedereen het kan lezen!)

Wat me net gebeurt, ik word gebeten door een vampier *Cry Cry*
Daar erger ik me gruwelijk aan.

Dus ik ga een oplossing zoeken op internet, die is echter zo uitgebreid dat ik er totaal geen zin in heb.
Ik moet 5 empty grand soul gems bij elkaar zoeken, dus ik zoek op google waar ik die kan vinden (Want ik kan ze nergens zo snel vinden natuurlijk).
Als ik zoek voor een tutorial, staat daar heel leuk in geschreven "Ze liggen verspreid door de hele wereld, je krijgt ze af en toe hier en daar" *zucht*, daar erger ik me alleen maar meer aan.
Dus ik ga cheats gebruiken, wat ik erg jammer vind! (Ik haat de vampier-quest echt!)
Ik vraag persoon X om de Quest, dan word ik doorgestuurd naar ergens anders, en dan naar een vrouw die ergens woont (Spoilerig he?? :) )
Als mevrouw me gaat helpen, moet ik haar een aantal dingen geven die heel erg lastig verkrijgbaar zijn.

- Vampire dust, de naam krijg je in je Quest te zien (Het is dus een personage, dat aan de Quest vast zit)
- 5 emtpy grand soul gems zoals eerder gezegd.

Ik kan ervoor kiezen om een potion te cheaten voor mezelf te healen, maar dat wil ik niet. De Quest die dan voor het genezen is bedoeld, word niet benuttigd en dat vind ik gewoon niet fijn. (En misschien krijg ik hiermee problemen). Ik wil het gewoon niet punt!

Goed, ik wil m'n empty grand soul gems cheaten. Maar dan het volgende!

Zijn die "Empty Grand Soul Gems" beperkt verkrijgbaar in het spel?
Liggen ze bijvoorbeeld maar op enkele plaatsen in het spel, en worden ze niet "aangemaakt" door een mannetje of vrouwtje, monster oid?
Anders ga ik ze niet cheaten, dat verpest de gameplay namelijk.
Ik wil ze niet "Extra bij de wereld cheaten" want dan zijn ze op zich overbodig in het spel en plaats ik zelf objecten in het spel die er helemaal niet in thuis horen. (Beetje duidelijk nog?)

De vampier ga ik dan maar handmatig in de grot vermoorden, dan hoef ik dat er niet bij te cheaten en is het hele probleem rond dat ook weg (Toch kijk er een beetje scheel tegenaan maar goed.)

Kan iemand me hiermee helpen? Mijn autosave staat voor het huis van de vrouw, en de save daarvoor is een half uur eerder waar ik best belangrijke upgrades heb gevonden met wat skills erbij, terug loaden is dus geen optie. Ik heb de Quest dus al geaccepteerd.

Kan ik het beste die empty grand soul gems gaan zoeken?
De plaatsen waar ze liggen, hebben deze betrekking tot andere Quests, zijn ze moeilijk mee te nemen, moet ik er speciale skills voor hebben om in een betreffende kamer te komen ofzo?

Of is er iemand die me kan zeggen of deze soul gems worden gemaakt door iemand in het spel, zodat ze eigenlijk continu "aangroeien", als dat namelijk zo is dan cheat ik ze erbij. Ik vind het echt een rot-gedeelte uit Oblivion :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 16:15
Als je pas net gebeten bent kun je jezelf (binnen 3? dagen) gewoon in de kerk naar het altaartje gaan en er bij bidden. Dan word de vampire disease gecured :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MochiGohan schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:02:
[...]

Als je pas net gebeten bent kun je jezelf (binnen 3? dagen) gewoon in de kerk naar het altaartje gaan en er bij bidden. Dan word de vampire disease gecured :)
Pff dat meen je niet! Kan dit in elk kerkje? Ik moet je eigenlijk niet, nu je dat hebt zegt haha :+

Ik heb het bij Kvatch geprobeerd, in die kapotte kerk zeg maar, daar werkt het niet.
In Bruma werkt het ook niet :(
Luuk-Online schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:37:
[...]

Probeer het anders bij een andere kerk dan Kvatch (al zou dat wel moeten werken). Anders helpt een cure disease potion, scroll of spell ook.

Als je net gebeten wordt krijg je de ziekte porphyric hemophilia. Als je drie dagen wacht, en daarna gaat slapen wordt je pas écht een vampier. Je krijgt daar dan ook een melding van, dus als je die melding niet hebt gekregen is er nog niks aan de hand, dan hoef je die vervelende quest ook niet te doen.
Scroll of spell? Ben geen magic-persoon, dus ik zou niet weten of ik zoiets kan gebruiken. Ik denk dat ik maar eens even opnieuw begin bij de savegame van een half uur eerder, me laat bijten en dan naar een kerk toe ga, mocht dat niet werken wil ik wel zo'n scroll of spell hebben, weet jij toevallig waar ik 'm stiekem kan vinden? :$

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2007 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:21:
[...]

Pff dat meen je niet! Kan dit in elk kerkje? Ik moet je eigenlijk niet, nu je dat hebt zegt haha :+
ja, elke stad heeft een kerk (kan alleen niet bij de imperial city als ik me niet vergis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:29

Leedbek

Luuk Luchtloper

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:21:
[...]

@Hieronder.

Ik heb het bij Kvatch geprobeerd, in die kapotte kerk. Ik weet er zo snel niet een te vinden, en daar lijkt het niet te werken?
Probeer het anders bij een andere kerk dan Kvatch (al zou dat wel moeten werken). Anders helpt een cure disease potion, scroll of spell ook.

Als je net gebeten wordt krijg je de ziekte porphyric hemophilia. Als je drie dagen wacht, en daarna gaat slapen wordt je pas écht een vampier. Je krijgt daar dan ook een melding van, dus als je die melding niet hebt gekregen is er nog niks aan de hand, dan hoef je die vervelende quest ook niet te doen.

Klaar voor de steroorlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ Laat maar zitten, ik laad m'n savegame van 45 minuten eerder en ik begin wel opnieuw, jammer dat ik dan vanallerlei speciale dingen kwijt ben :(

Ik heb vanalles geprobeerd, met cheats alle potions doorslikken, 40 mandrake blaadjes geslikt, chapels, wells, niks helpt. Alleen een vampirism potion (Cheat) maar ik wil niet cheaten! :(

[ Voor 131% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2007 23:32 ]

Verwijderd

@ramon156

als het goed is kun je alleen gebeten worden in je slaap. Dus mocht je op vervolg in je slaap gebeten worden, load dan de autosave van voor het slapen en neem een cure disease potion voor het slapen gaan en je zult dit keer geen vampier worden.

Maar dames en heren ik zit met een veel en veel erger probleem!
Kennelijk heb ik een of andere disease opgelopen, maar het frappante is, hij staat niet bij de active effects aangegeven en ik kan er ook niet vanaf komen bij welke way shrine of tempel dan ook. Nog erger is dat 90% van alle NPC niet meer met mij praten wil :S
Ik zit dus in een zeeer lastig pakket.
Is er iemand die dit probleem al eerder tegen gekomen is of er via via ervan gehoord heeft?
Google heeft mij nog niet echt geholpen.
Vandaar dat ik jullie om hulp vraag.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2007 23:29 ]

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 03:05:
@ramon156

als het goed is kun je alleen gebeten worden in je slaap. Dus mocht je op vervolg in je slaap gebeten worden, load dan de autosave van voor het slapen en neem een cure disease potion voor het slapen gaan en je zult dit keer geen vampier worden.
Dat is niet helemaal juist. Je kunt de vampiersziekte oplopen door een gevecht met een vampier. Je hebt dan drie dagen de tijd om je te genezen. Als je na drie dagen ongenezen gaat slapen, verander je in een vampier. Je wordt dus niet in je slaap gebeten.
Maar dames en heren ik zit met een veel en veel erger probleem!
Kennelijk heb ik een of andere disease opgelopen, maar het frappante is, hij staat niet bij de active effects aangegeven en ik kan er ook niet vanaf komen bij welke way shrine of tempel dan ook. Nog erger is dat 90% van alle NPC niet meer met mij praten wil :S
Ik zit dus in een zeeer lastig pakket.
Is er iemand die dit probleem al eerder tegen gekomen is of er via via ervan gehoord heeft?
Google heeft mij nog niet echt geholpen en sinds mijn versie niet van de drukpers komt kan ik geen verbinding met de helpdesk krijgen.
Vandaar dat ik jullie om hulp vraag.
Het lijkt er op dat jij wel bent veranderd in een vampier. Een van de gevolgen daarvan is dat na een paar dagen bijna niemand meer met je wil praten.
Kijk eens bij je abilities, of daar een van de volgende abilities voorkomen:

# Hunter's Sight (Lesser Power) - Night Eye for 30 secs on Self, Detect Life 100 ft for 30 secs on Self. Costs 5 Magicka
# Vampire's Seduction (Greater Power) - Charm 50 pts for 20 secs on Touch, once per day
# Reign of Terror (Greater Power) - Silence 20ft for 60 secs, Demoralize up to lvl 6 for 60 secs on Touch, once per day
# Embrace of Shadows (Greater Power) - Night Eye for 90 secs on Self, Invisibility for 180 secs on Self, once per day

Als je die hebt, ben je een vampier en zul je de quest moeten doen om weer 'normaal' te worden.

Verwijderd

zoals ik al zei nergens, maar dan ook nergens, staat ook maar enig ander effect dat er niet thuis hoort. Ik heb geen vampire abilities en kan nog steeds overdag buiten lopen. Het topic cure vapirism komt bij geen enkele NPC aan bod (die gozer in die je je quests geeft in de mages guild, is een van die personen) en geen enkele potion of shrine helpt.
Ik heb geprobeerd de daad werkelijke vampier ziekte te krijgen en die te genezen, maar dat hielp niet.
Ik kan me nog laten bijten en echt een vampier worden, dat genezen en dan kijken of ik nog steeds allom gevreesd wordt, maar denk niet dat het zal werken

• Kosh66
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:42:
zoals ik al zei nergens, maar dan ook nergens, staat ook maar enig ander effect dat er niet thuis hoort. Ik heb geen vampire abilities en kan nog steeds overdag buiten lopen. Het topic cure vapirism komt bij geen enkele NPC aan bod (die gozer in die je je quests geeft in de mages guild, is een van die personen) en geen enkele potion of shrine helpt.
Ik heb geprobeerd de daad werkelijke vampier ziekte te krijgen en die te genezen, maar dat hielp niet.
Ik kan me nog laten bijten en echt een vampier worden, dat genezen en dan kijken of ik nog steeds allom gevreesd wordt, maar denk niet dat het zal werken
Kijk eens bij je Health/Magicka/Fatigue stats, kan zijn dat o.a. je fatigue is beïnvloed (een aantal ziektes doen dit). Hiervoor kun je alleen een cure disease-potion of -spell gebuiken...

Als je abilities/skills zijn beïnvloed, en een cure disease potion werkt niet, dan moet je een restore-potion of -spell gebruiken voor de betreffende skill/ability.

Verwijderd

Dames en heren ik waardeer de pogingen tot hulp zeer, maar het brengt mij nog geen stap dichterbij de oplossing van mijn probleem.
Zoals ik al zij staat nergens in mijn statistieken ook maar enige onregelmatigheid. Onder de atributen niet (eerst wel! maar toen ben ik naar een tempel gegaan en daar bij dat altaar me laten genezen en mijn attributen weer naar hun normale waarde geholpen), onder active effects waar normaal komt te staan welke disease je opgelopen hebt staat niets en ik heb geen extra vampier krachten tot mijn beschikking.
Ondanks dit alles is de rest van de Oblivion wereld er wel stellig van overtuigd dat ik een of andere levensbedrijgende verkoudheid heb opgelopen en weigerd 90% van alle NPC met mij te praten.
En dat maakt het spel spelen nogal moeilijk :P
Dus heeft iemand al eerder van deze bug gehoord en nog belangrijker er een oplossing voor?

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2007 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Je zou, als je .NET 2.0 hebt geïnstalleerd, eens Wrye Bash er naar kunnen laten kijken, misschien dat dat wat opleverd. (1e hit via Google)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
  • Laatst online: 25-03 08:31
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:54:
Dus ik ga een oplossing zoeken op internet, die is echter zo uitgebreid dat ik er totaal geen zin in heb.
Ik moet 5 empty grand soul gems bij elkaar zoeken, dus ik zoek op google waar ik die kan vinden (Want ik kan ze nergens zo snel vinden natuurlijk).
Als ik zoek voor een tutorial, staat daar heel leuk in geschreven "Ze liggen verspreid door de hele wereld, je krijgt ze af en toe hier en daar" *zucht*, daar erger ik me alleen maar meer aan.
Dus ik ga cheats gebruiken, wat ik erg jammer vind! (Ik haat de vampier-quest echt!)
Ik vraag persoon X om de Quest, dan word ik doorgestuurd naar ergens anders, en dan naar een vrouw die ergens woont (Spoilerig he?? :) )
Als mevrouw me gaat helpen, moet ik haar een aantal dingen geven die heel erg lastig verkrijgbaar zijn.

- Vampire dust, de naam krijg je in je Quest te zien (Het is dus een personage, dat aan de Quest vast zit)
- 5 emtpy grand soul gems zoals eerder gezegd.

Ik kan ervoor kiezen om een potion te cheaten voor mezelf te healen, maar dat wil ik niet. De Quest die dan voor het genezen is bedoeld, word niet benuttigd en dat vind ik gewoon niet fijn. (En misschien krijg ik hiermee problemen). Ik wil het gewoon niet punt!

Goed, ik wil m'n empty grand soul gems cheaten. Maar dan het volgende!

Zijn die "Empty Grand Soul Gems" beperkt verkrijgbaar in het spel?
Liggen ze bijvoorbeeld maar op enkele plaatsen in het spel, en worden ze niet "aangemaakt" door een mannetje of vrouwtje, monster oid?
Anders ga ik ze niet cheaten, dat verpest de gameplay namelijk.
Ik wil ze niet "Extra bij de wereld cheaten" want dan zijn ze op zich overbodig in het spel en plaats ik zelf objecten in het spel die er helemaal niet in thuis horen. (Beetje duidelijk nog?)

Kan ik het beste die empty grand soul gems gaan zoeken?
De plaatsen waar ze liggen, hebben deze betrekking tot andere Quests, zijn ze moeilijk mee te nemen, moet ik er speciale skills voor hebben om in een betreffende kamer te komen ofzo?

Of is er iemand die me kan zeggen of deze soul gems worden gemaakt door iemand in het spel, zodat ze eigenlijk continu "aangroeien", als dat namelijk zo is dan cheat ik ze erbij. Ik vind het echt een rot-gedeelte uit Oblivion :(
Grand Soul Gems heb ik vooral bij mages guilds meegejat (ben een Mage nl., anders moet je ze mss stelen?), maar ze zijn inderdaad moeilijk te vinden. Het is echter wel te doen.
spoiler:
Bij die heks in het huisje liggen er al 1 of 2 geloof ik, in een luik in haar openhaard.
Persoonlijk heb ik erg genoten van die vampire quest, het is echt roleplaying. Gedwongen om 's nachts te leven (als je 24 uur geen bloed hebt gehad dan), mensen die je niet mogen, en een queeste die een lange tijd in beslag neemt. Je kan het frustrerend noemen ja, maar ik had het jammer gevonden als het makkelijk zou zijn geweest.

Extra gratis tip:
[/spoiler]Oh en als je toch al een walkthrough heb opgezocht, kijk dan alvast naar het lijstje ingredienten dat je daarna nodig hebt, kan je daar meteen naar zoeken.[/spoiler]

Over dat andere probleem met die ziekte: ik heb er nog nooit van gehoord, sorry. Heb je al op specifieke Elder Scrolls fora gepost? Die mensen kunnen je mss makkelijker verder helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ HertogJanNL

Ik heb het hele probleem al opgelost, ik ben dus begonnen met een eerdere savegame.
Er is blijkbaar tussen savegame A (Voor vampirism) en savegame B (Na vampirism 25 stage 1) een bug opgetreden, waardoor ik geen enkele oplossing kon verzinnen.
Ik heb nu nog steeds wel eens last van vampieren die me infecteren, maar ik weet goed hoe ik zoiets op moet lossen.

Is er trouwens al iemand op dat speciale eiland (Main quest- laatste gedeelte) geweest?
Zo ja, wat hebben jullie allemaal voor speciale dingen mee kunnen nemen? Ik niet zo heel veel, alleen de spullen van mensen die ik heb vermoord, ik hoop niet dat ik iets heb gemist omdat je niet meer terug kunt :)

Vandaag weer even bezig geweest, ik moest een quest doen waar iemand in een schilderij werd meegesleurd, op zich wel grappig dat je dan in een kleine aparte wereld terecht komt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2007 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Ik vind het hele vampier zijn in Oblivion juist wel leuk (zit nu al aan een dag of 50), met de charm spells kun je mensen toch nog met je laten praten, al heb ik zelf hier een betere spell voor. (Charm 100 for 1 sec, boost merchantile naar 100 voor 1 sec. Casten en snel meteen een gesprek beginnen, en je krijgt alles gedaan :) )

Ik weet niet of je de uitbreidingen van Oblivion hebt, maar dan kun je zonder te cheaten een cure voor vampirism vinden in Deepscorn Hollow. De plugin heet 'The Vile Lair'.

De cure is er vanaf level 1 al te vinden volgens mij, zodra je alle upgrades gekocht hebt krijg je er nog een mooi setje armor bij :)

Zelf heb ik nu Oblivion bijna 'uitgespeeld', de laatste missie van Knights of the Nine nog, en daarna Shivering Isles :).

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XyritZz schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 17:20:

Zelf heb ik nu Oblivion bijna 'uitgespeeld', de laatste missie van Knights of the Nine nog, en daarna Shivering Isles :).
ik dacht dat de quest knights of the nine bij de uitbreding hoorde? :?
of vergis ik me nu? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-07 10:41
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 00:55:
[...]

ik dacht dat de quest knights of the nine bij de uitbreding hoorde? :?
of vergis ik me nu? :o
Bij de Shivering Isles uitbreiding bedoel je?
Knights of the Nine is weer een aparte uitbreiding en was er al tijdje voor Shivering Isles.

[ Voor 6% gewijzigd door Dark Lord op 14-12-2007 02:55 ]

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Zooo, eindelijk weer eens al m'n mod's geïnstalleerd (gelijk alle recente versies opgezocht), weer uren bezig geweest, blij dat ik eindelijk bijna klaar ben (moet oblivion.ini nog gaan tweaken nu).

Aangezien er hier wel eens mod's gepost worden, en er van veel van die mod's nieuwe versies uit zijn (mijn eigen mod collectie was outdated) post ik hier even wat linkies naar nieuwe versies:

OBSE v0013a
http://obse.silverlock.org/download/obse_0013a.zip

Unofficial Oblivion Patch v2.2.0
http://www.fileplanet.com...alOblivionPatchv2.2.0.exe

Unofficial Official Mods Patch v11
http://www.fileplanet.com...s_Patch_R11_Installer.exe

Unofficial Shivering Isles Patch
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=10739

Oscuro's Oblivion Overhaul 1.32 RC3
http://oblivion.disp0sable.org/OOO_1.32_RC3.exe

Oscuro's Oblivion Overhaul 1.32 RC3 hotfix
http://files.filefront.co...z/;8583636;/fileinfo.html

DEADLY REFLEX 4.02
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=8273

Streamline v3.0 Open Beta 4
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=10400

Keychain v3.2
http://planetelderscrolls...blivionmods.detail&id=681 (Inventory Tracker en nieuwste OBSE nodig)

Inventory Tracker
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=12662

Bartholm 4.51 patch
http://planetelderscrolls...livionmods.detail&id=1268

DarNified UI 1.26
http://www.fileplanet.com...2764/DarNified_UI_126.zip

Kvatch Aftermath V6.1 Final
http://www.mechstorm.net/forums/index.php?showtopic=3770

OBSE in ieder geval even updaten, veel mod's hebben de nieuwste versie nodig. De nieuwe DarNified UI is absoluut een aanrader, je hoeft niet meer zelf te gaan configureren maar hebt een handige installeren via OMOD.

Ik zal gelijk even een screenshot van mijn load volgorde posten, erg handig aangezien ik daar zelf altijd erg lang mee bezig ben. Weet niet of het goed gaat werken, maar heb het aan de hand van de post van Anandus en wat eigen aanpassingen zo goed mogelijk neergezet. Als ik crashes krijg fix ik het wel en post ik hier een nieuwe versie.

Afbeeldingslocatie: http://i11.tinypic.com/85o5wl1.jpg

Edit: heb net een tijdje gespeeld, loopt enorm soepel maar ik kreeg net blokkerig gras en daarvoor een guard die onzichtbaar was, en nu een applicatie crash als ik m'n savegame wil laden. Iets zit dus nog niet helemaal lekker... Heb alleen nog geen idee wat?

Edit 2: probleempjes opgelost denk ik, loopt alleen niet echt soepel dit spel, en die nieuwe Plug-In voor Battlehorn vind ik maar een raar, buggy, leeg iets :/

[ Voor 8% gewijzigd door Avalaxy op 14-12-2007 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 02:32
Volgens mij is OOO (nog) niet compatible met Shivering Isles. Misschien is dat het achterliggende probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is OOO nog steeds niet uit RC-fase?
Wordt er überhaupt nog aan gewerkt? :?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
anandus schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 12:04:
Is OOO nog steeds niet uit RC-fase?
Wordt er überhaupt nog aan gewerkt? :?
Ja er wordt nog gewoon aan gewerkt. Zie RC3 + hotfix die ik hierboven heb gepost :) Is volgens mij ook gewoon compatible met Shivering Isles.

Overigens heb ik Deadly Reflex maar uitgezet, vage shit. Bartholm is trouwens ook maar bagger, slechte voice acting, saai stadje, NPC's die allemaal vast zitten en tegen de muur aan lopen, etc.

[ Voor 22% gewijzigd door Avalaxy op 15-12-2007 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:23
Net voor het eerst Oblivion gestart op de PS3. Ik moet zeggen dat ik erg moet wennen aan de interface, sommige dingen lijken erg omslachtig te werken maar ik weet nog niet precies hoe alles werkt dus het zal wel meevallen.

Zijn er tips om te starten in het spel? Nuttige quests om op te pikken e.d.?

Klein vraagje: Ik ben uit de sewers gekomen en via de rand van het water naar Imperial City gelopen. Nabij Sinkhole Cave oid kreeg ik twee baddies achter me aan die me volgen tot de gates van de stad. Ik dacht ze wel kwijt te raken door naar binnen te gaan en weer naar buiten te gaan, maar daar heeft het tuig geen boodschap aan; ze wachten me netjes op. Hoe raak ik die kerels kwijt? Meppen gaat niet, ze zijn veel te sterk.

[ Voor 21% gewijzigd door Dr. Strangelove op 16-12-2007 21:58 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat je aanvallen met guards in de buurt, die lossen het verder wel voor je op 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dus de enige oplossing is ze me dood te laten maken? Dat is toch recept voor frustratie, als je elke keer dat je een mob tegenkomt die veel te sterk voor je is je jezelf maar af moet laten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:15
Dr. Strangelove schreef op maandag 17 december 2007 @ 09:45:
Dus de enige oplossing is ze me dood te laten maken? Dat is toch recept voor frustratie, als je elke keer dat je een mob tegenkomt die veel te sterk voor je is je jezelf maar af moet laten maken?
Hij bedoelt dat je een guard in de buurt moet hebben, en je dan moet laten aanvallen. De guard slaat vervolgens de mob in puin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 09:07
Iemand die de Xbox 360 versie van de Game Of The Year Edition heeft?

Zou graag willen weten of hier echt álle downloads van Xbox live bij zitten :? heb geen zin om dan alsnog dingen te missen. Heb zelf op het origineel al 200 uur erop zitten :)

Echt een super spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
SCIxX schreef op maandag 17 december 2007 @ 09:55:
[...]

Hij bedoelt dat je een guard in de buurt moet hebben, en je dan moet laten aanvallen. De guard slaat vervolgens de mob in puin.
Daarom rende ik ook naar Imperial City, in de hoop dat daar wel iemand kon helpen. Maar er is geen hond te bekennen daarbuiten, ze lopen alleen binnen rond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:19:
[...]

Daarom rende ik ook naar Imperial City, in de hoop dat daar wel iemand kon helpen. Maar er is geen hond te bekennen daarbuiten, ze lopen alleen binnen rond...
Loop naar het waterfont district.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Het probleem is dat ik BUITEN de stad geen guards zie, binnen zijn er genoeg.

En een ander punt: Hoe herken ik het level van een mob? Hoe weet ik of ik een kans maak tegen hem?

[ Voor 39% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-12-2007 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Dr. Strangelove schreef op maandag 17 december 2007 @ 17:28:
Het probleem is dat ik BUITEN de stad geen guards zie, binnen zijn er genoeg.
Dat is vreemd, normaal moet bij de stadspoorten (bij de stables) altijd wel minstens één guard rondlopen.
En een ander punt: Hoe herken ik het level van een mob? Hoe weet ik of ik een kans maak tegen hem?
Vijanden zijn geleveld afhankelijk van jouw eigen level. Ben jij level 1, dan zul je overwegend low class enemies tegenkomen die ook rond level 1 zijn. Ga je een level omhoog, dan zul je ook sterkere vijanden tegenkomen. Dus feitelijk moet je ze als je het slim speelt (en eventueel met een paar keer proberen als je echt nog maar level 1 bent) met een fatsoenlijk wapen en een beetje armor wel in de pan kunnen hakken. Levert je gelijk wat loot op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Luuk-Online schreef op maandag 17 december 2007 @ 19:24:
[...]

Dat is vreemd, normaal moet bij de stadspoorten (bij de stables) altijd wel minstens één guard rondlopen.
Ik zit bij de poort bij de brug, westelijke uitgang.
Vijanden zijn geleveld afhankelijk van jouw eigen level. Ben jij level 1, dan zul je overwegend low class enemies tegenkomen die ook rond level 1 zijn. Ga je een level omhoog, dan zul je ook sterkere vijanden tegenkomen. Dus feitelijk moet je ze als je het slim speelt (en eventueel met een paar keer proberen als je echt nog maar level 1 bent) met een fatsoenlijk wapen en een beetje armor wel in de pan kunnen hakken. Levert je gelijk wat loot op ;)
Ok, probleem is dat het er twee zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Zo, eindelijk.. na jaran van games isolatie (was in bezig van een P4 met een mx420 videokaartje), heb ik sinds augustus eindelijk een nieuwe pc.. quadcore, 8800gtx etc etc.. lekker lekker dus.. zeker in vergelijking met mijn vorige pctje.

Had ooit al eens oblivion gekocht voor op mijn laptop.. maar die mobile radeon 9600 had toch wel erg moeite met de buiten scenes.. Daarom het spel al die tijd in de kast gelegd.

Maar nu, een jaar later... Hoppa alles op max, hdr, AA, alle view/grass distance dingen op allerhoogste.. Man wat een genot dit spel. en wat een pracht muziek. Ongelofelijke sfeer zit er in dit spel.

Ik vrees dat ik de komende paar honderd uur geen tijd meer heb _/-\o_

Boh, wat een spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Dacide schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:53:
Zo, eindelijk.. na jaran van games isolatie (was in bezig van een P4 met een mx420 videokaartje), heb ik sinds augustus eindelijk een nieuwe pc.. quadcore, 8800gtx etc etc.. lekker lekker dus.. zeker in vergelijking met mijn vorige pctje.

Had ooit al eens oblivion gekocht voor op mijn laptop.. maar die mobile radeon 9600 had toch wel erg moeite met de buiten scenes.. Daarom het spel al die tijd in de kast gelegd.

Maar nu, een jaar later... Hoppa alles op max, hdr, AA, alle view/grass distance dingen op allerhoogste.. Man wat een genot dit spel. en wat een pracht muziek. Ongelofelijke sfeer zit er in dit spel.

Ik vrees dat ik de komende paar honderd uur geen tijd meer heb _/-\o_

Boh, wat een spel.
Neem dan ook gelijk Qarl's Texture Pack 3 met Parallax Map's en 4096x4096 LOD textures ;) 4x MSAA (of 8x MSAA) en 16x AF erbij en je hebt mooie graphics 8)

Ik heb ook nog wat tweaks om de performance te verbeteren en om het er mooier uit te laten zien. Daarvoor moet je in My documents\My Games even oblivion.ini openen, de volgende regeltjes zoeken en de waardes daar achter veranderen naar de waarden die ik er aan heb gegeven:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
iPreloadSizeLimit=262144000   (default 26214400)
uInterior Cell Buffer=16   (default 3)
uExterior Cell Buffer=102   (default 36)
bPreemptivelyUnloadCells=0   (default 0)
bBackgroundLoadLipFiles=1   (default 0)
bLoadBackgroundFaceGen=1   (default 0)
bBackgroundCellLoads=1
bLoadHelmetsInBackground=1
iBackgroundLoadLoading=1
bCloneModelsInBackground=1   (default 0)
bBackgroundPathing=1   (default 0)
bUseThreadedBlood=1
bUseThreadedMorpher=1
bUseThreadedTempEffects=1
bUseThreadedParticleSystem=1
bUseMultiThreadedTrees=1
bUseMultiThreadedFaceGen=1
iNumHavokThreads=5
iThreads=9
iOpenMPLevel=10
bAllow30Shaders=1   (default 0)
bUse Joystick=0   (default 1)
bAllowScreenShot=1   (default 0)
fDecalLifetime=1200.0000   (default 10)
iMaxDecalsPerFrame=500   (default 10)
bForceFullLOD=1 (default 0)
bGrassPointLighting=1 (default 0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Super :)

Dank voor je tips. Ik ga er gelijk mee aan de slag.

Dank!

[edit]
Zo ik heb die texture pack geinstalleerd.. damn, ziet er mooi uit nu :)
Die andere tweaks moet ik nog doen.

[ Voor 45% gewijzigd door Dacide op 18-12-2007 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
  • Laatst online: 20-01 18:05
na verloop van tijd oblivion toch maar weer es uit de kast gehaald, Draai hem overigens op de 360, om dat ik geen monsterpc had toen ie uit was (wie wel?) en man ik ben weer hooked, net als met morrowind (me eerste echte rpg, zelda uitgezonderd). Ik blijf dat level-systeem zwaar kut vinden, een van de redenen waarom ik destijds gestopt was maar ja dat moet dan maar.

Anyways, ik ben bezig met the thieves guild te joinen, althans dat probeer ik.

spoiler:
ik heb wat zwervers omgekocht, zodat ze vertellen dat ik om 12u naar die tuin
in de water disctrict moet. Als ik daar ben, zijn er maar 2 mensen, armand en die boself.
En als ik dan zeg "join the thieves guild" zegt ie dat ik geduld moet hebben, en dat
zowel de bosmer als de argonian er moeten zijn. En dan kan ik wachten tot ik een ons weeg,
maar om 3am gaat ie weg, en die argonian komt maar niet. Ik heb later ook nog cityswimmer
in Bravil (?) uitgehoord over de thieves guild, dus dat ging allemaal goed. Maar ik kan dus niet joinen!

Iemand nog een idee? Aangezien ik dus op de 360 zit, kan ik niet zomaar ff de console tevoorschijn toveren.

Compromises are for the weak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Komt het bij jullie vaak voor dat de game vastloopt? Mijne loopt soms eens vast.. maar dan echt een totale crash.. ctr alt del werkt niet meer, alt tab ook niet, windows toets niet etc etc..
Enige oplossing is dan power off.. en opnieuw booten.

Mijn systeem is zwaar genoeg, daar zal het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:26
Dacide schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:29:
Komt het bij jullie vaak voor dat de game vastloopt? Mijne loopt soms eens vast.. maar dan echt een totale crash.. ctr alt del werkt niet meer, alt tab ook niet, windows toets niet etc etc..
Enige oplossing is dan power off.. en opnieuw booten.

Mijn systeem is zwaar genoeg, daar zal het niet aan liggen.
Bij mij krijg ik altijd zo'n foutmelding als ik het spel afsluit. Zo'n standaard windows error zeg maar (legale versie btw). En af en toe in het spel zelf knalt ie eruit, in dat geval altijd bij het binnengaan van een gebouw/dungeon/etc.

Maar nooit zo erg dat mn hele pc vast zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leon, kun je wat screenies posten? :P Ik wil wel eens zien hoe het er uitziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:36:
leon, kun je wat screenies posten? :P Ik wil wel eens zien hoe het er uitziet
Kheb geen QTP3.0/Parallax installed nu aangezien het op mijn systeem niet geweldig loopt en (vooral) omdat er soms textures spontaan verdwenen waardoor ik zwarte objecten kreeg. Maar het ziet er zeker wel strak uit, want het vervangt de standaard textures door textures met een 4x hogere resolutie en voegt Parallax Maps toe. Overigens kun je wel gekke 'spikkels' krijgen op de textures in de verte, die kun je weghalen met Koldorns LOD noise Replacer.

Gebruik QTP3 niet als je een videokaart heeft die niet over minimaal 512MB dedicated geheugen beschikt, anders krijg je problemen omdat je niet genoeg VRAM hebt.

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Zucht, de donkere koude dagen van januari komen eraan, maar nog steeds geen vervolg op Oblivion bekend of een andere game die Oblivion doet vergeten. Zucht, het leven is zo zwaar suf zonder deze games.Of moet ik een andere hobby gaan zoeken? Nuuh, moet je gaan sporten enzo. Of een hond nemen. Of een of andere suffig leesclub. Ik wacht.

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 11:44
XunFar schreef op donderdag 20 december 2007 @ 13:13:
Zucht, de donkere koude dagen van januari komen eraan, maar nog steeds geen vervolg op Oblivion bekend of een andere game die Oblivion doet vergeten. Zucht, het leven is zo zwaar suf zonder deze games.Of moet ik een andere hobby gaan zoeken? Nuuh, moet je gaan sporten enzo. Of een hond nemen. Of een of andere suffig leesclub. Ik wacht.
:')

Ga The Witcher spelen...

• Kosh66
Of Two Worlds, of misschien iets oudere: Dark Messiah of NWN2!

[ Voor 86% gewijzigd door Kosh66 op 20-12-2007 15:10 ]

• Avalaxy
Ok, en laten we nu maar weer ontopic gaan.

• Dacide
Ik zit ff vast...

Ik ben lid van de thieves guild... Heb per ongeluk een andere member gekilled (dont ask :) )

anyhow.. ik heb nu 2 relevante quests.
1) betaal de bloodprice, 1000 gold, aan [ben naam ff kwijt] .. Maar waar kan ik deze persoon vinden?
2) Om het vetrouwen van iemand te winnen (opkoper van gestolen waar) moet ik minstens voor 50 gold aan gestolen goods hebben.. Deze heb ik. Maar nog steeds zegt ie tegen mij dat ie niks koopt.

• Avalaxy
Dacide schreef op donderdag 20 december 2007 @ 17:18:
Ik zit ff vast...

Ik ben lid van de thieves guild... Heb per ongeluk een andere member gekilled (dont ask :) )

anyhow.. ik heb nu 2 relevante quests.
1) betaal de bloodprice, 1000 gold, aan [ben naam ff kwijt] .. Maar waar kan ik deze persoon vinden?
Waarschijnlijk die donkere gozer uit het Waterfront district @ Imperial city, moet je achter de waterfront kijken in die krottenwijk, na 12 uur 's nachts staat die gozer daar met z'n fakkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Kon S'Krivva in Bravil dat niet ook? (Eerste huis rechts vanaf de stadsingang). :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
okay, nog maar een repost, ik kan de thieves guild niet joinen, anyone?

ik heb wat zwervers omgekocht, zodat ze vertellen dat ik om 12u naar die tuin
in de water disctrict moet. Als ik daar ben, zijn er maar 2 mensen, armand en die boself.
En als ik dan zeg "join the thieves guild" zegt ie dat ik geduld moet hebben, en dat
zowel de bosmer als de argonian er moeten zijn. En dan kan ik wachten tot ik een ons weeg,
maar om 3am gaat ie weg, en die argonian komt maar niet. Ik heb later ook nog cityswimmer
in Bravil (?) uitgehoord over de thieves guild, dus dat ging allemaal goed. Maar ik kan dus niet joinen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Oorzaak: een bug!
Bron: De UESP-Wiki: http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:May_the_Best_Thief_Win onderaan:

# A rather severe bug will occur if you happen to unlock, via lockpick or spell, the last cell on the side with two in the dungeon of Castle Leyawiin before this quest. Amusei will never show up, so the Thieves Guild questline won't start. As this is the cell that he will eventually occupy later in the questline, it will cause problems up until that point. If you find Amusei hiding behind the entry door in this dungeon in Sneak mode, then this bug has occurred.

If you're on the PC, you can resolve this by locking the cell by opening the console, clicking the cell door and typing lock 40 {Enter}, then leaving and giving him at least a game day to return to the Waterfront. Console players will have to start a new game or revert to an earlier save.

Suc6!

[ Voor 80% gewijzigd door Kosh66 op 21-12-2007 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
aaarg, wat is dat voor schijtzooi zeg. Dag thieves guild. Vond dat bij morrowind ook al zo kut die bugs. Had de 360 versie gehaald, zodat ik niet een monster pc hoefde te hebben. Start a new game: juist, en me hele character weggooien, en ik save heel vaak (wat wil je met dat debiele levelling systeem) dus dan moet ik echt 3 maanden terug (ingame) dus dat schiet ook niet op.

De lock spell hebben ze er ook uit gehaald he? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de 360 versie van Oblivion - kan ik via de market place gewoon de xtra content downloaden en gebruiken ? ik heb namelijk geen Shivering isles en/of Knights of the nine

dus eigenlijk
kan ik alle plugins ( DLC) gebruiken in mijn huidige game zonder de 2 expansions
(Expansions schaf ik misschien wel aan als ik wat verder ben in de game)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Het is lastig om dit soort bugs in een spel van deze grootte te vinden...

En @ grafische tweaks, ik heb een paar aangezet, leuk, vet, maar wanneer ik eentje die mijns insziens veel uitmaakt aanzet (meer geheugen gebruiken en meer cells inladen) krijg ik crashes wanneer ik bijvoorbeeld een stad inloop :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Tha_Butcha schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 17:33:
De lock spell hebben ze er ook uit gehaald he? :(
Da's een consolecommando voor op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Is er een manier om de "garrisan tears" te spawnen?

Ik heb er 4 en kan de 5e echt nergens vinden.. Ik heb het kaartje van wiki al gebruikt maar vind de 5e niet op de plek maar hij moet liggen. Hij is niet in het ijs gespwand (al gecheckt met no collision)

Ik las ergens dat de tranen verschoven kunnen worden door vechten en spells enzo.. Ik denk dat die van mij ergens heen gexhoven is waar ik hem niet zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacide schreef op maandag 24 december 2007 @ 10:33:
Is er een manier om de "garrisan tears" te spawnen?

Ik heb er 4 en kan de 5e echt nergens vinden.. Ik heb het kaartje van wiki al gebruikt maar vind de 5e niet op de plek maar hij moet liggen. Hij is niet in het ijs gespwand (al gecheckt met no collision)

Ik las ergens dat de tranen verschoven kunnen worden door vechten en spells enzo.. Ik denk dat die van mij ergens heen gexhoven is waar ik hem niet zie.
Als je 100 op destruction hebt kun je een heavy wide range fireding maken en het in elke hoek casten en kijken of er iets wegvliegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Weet iemand toevallig wanneer de Game of the Year Edition voor de ps3 naar Nederland komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende week heb ik een nieuwe pc: C2D E6750 2.66 Ghz, 4GB RAM en een GeForce 8800GT. Dan kan ik eindelijk Oblivion met alles op max spelen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Laatst online: 14-07 21:42
Vanmiddag de GOTY-edition voor de X360 gekocht bij Nedgame voor €54,99. De gewone editie was in de aanbieding voor €29,99 maar die had ik op de PC al redelijk veel gespeeld en was erg benieuwd naar de uitbreidingen.

Vanavond maar eens even een nieuw menneke in elkaar fietsen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 18:42:
Volgende week heb ik een nieuwe pc: C2D E6750 2.66 Ghz, 4GB RAM en een GeForce 8800GT. Dan kan ik eindelijk Oblivion met alles op max spelen *O*
Met een 8800GT?
Hangt er een beetje vanaf welke resolutie je neemt, of je Qarl's Texture Pack hebt en of je anti-aliasing of anosotrphic filtering aanzet ;)

Maar 1280x1024, zonder QTP en zonder AA en AF is wel te doen, ja :)
(Hangt trouwens ook af welke fps je fijn vind, als je zoals ik blij bent met 15fps dan kan je wel wat meer aanzwengelen. Met goed tweaken moet 1280x1024, 4xAA, 4xAF, QTP3Lite en SL3 ongeveer 15 á 20 fps opleveren)

[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 02-01-2008 21:26 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 19:48
anandus schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 21:24:
[...]
Met een 8800GT?
Hangt er een beetje vanaf welke resolutie je neemt, of je Qarl's Texture Pack hebt en of je anti-aliasing of anosotrphic filtering aanzet ;)

(Hangt trouwens ook af welke fps je fijn vind, als je zoals ik blij bent met 15fps dan kan je wel wat meer aanzwengelen. Met goed tweaken moet 1280x1024, 4xAA, 4xAF, QTP3Lite en SL3 ongeveer 15 á 20 fps opleveren)
Ik denk wel meer, ik haal RUIM boven de 30 (40-60) met een 6300 en 8800GTS (langzamer dan de nieuwe GT) op 1600x1050, 2x AA en die mods

edit: wacht, dat is Qarl Pack 2 high.

Waar kun je QTP3lite halen? (of is dat een lowres versie van de normale)

[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 03-01-2008 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Ik heb sinds een tijdje dat ik mijn health niet meer kan maximalizeren... het blijft op 176 van de 217 en restore health spells, slapen, healing potions en weet ik het wat nog meer helpen niets. Als ik onder de 176 zit kan ik aanvullen tot de 176 maar dus niet tot 217. Er zijn geen active effects of iets dergelijks die dit kunnen verklaren volgens mij, en ook geen items die ik gebruik waardoor dit lijkt te komen (tenzij ik iets over het hoofd zie).

Iemand met ideeen wat dit zou kunnen zijn? Is btw de officiele, legale pc editie geupdate tot v1.2... Ben een level 24 imperial/thief/assassin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Kijk naar wat de oorzaak is van je health-probleem, dit kan o.a. een damaged fatigue (rood) zijn.
(Te vinden in je main-stats overzichtsmenu.)
Dus dan moet je naar een altaar gaan in een kerk, of een restore fatigue potion/spell nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Kosh66 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:43:
Kijk naar wat de oorzaak is van je health-probleem, dit kan o.a. een damaged fatigue (rood) zijn.
(Te vinden in je main-stats overzichtsmenu.)
Dus dan moet je naar een altaar gaan in een kerk, of een restore fatigue potion/spell nemen.
Dat kan ik dus niet vinden... de enige damaged is speed. Heb voor de zekerheid ook een lading potions (restore health, endurance, etc) genomen maar zonder effect. Doordat ik een crimineel ben kan ik de altaren in de kerken ook niet gebruiken lijkt het...

Misschien een corrupte savegame oid... ik ga er iig nog even verder naar zoeken.

edit:

En na gezocht te hebben bleek het om een bug in MMM3.0 te gaan met de volgende fix:

http://planetelderscrolls...mods.Detail&id=2922#Files

Misschien dat anderen hier ook wat aan hebben :)

[ Voor 15% gewijzigd door m0ridin op 05-01-2008 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je wat doen aan de trage camera van oblivion?

Had eerst het idee dat mijn oude videokaart Oblivion niet trok, dr zit nu een 8800 GT in en ik bleef het idee houden dat andere spellen "beter lopen". Na fraps geinstalleerd te hebben en alles op zijn laagst gezet te hebben met een fps van 180+ bleef ik dat idee houden. Nu zie ik in dat dat de trage camera is die er een halve seconde of meer over doet om bij te trekken na een zwaai met de muis.

Is er iets in de instellingen die de camera "direct" kan laten volgen of een add-on die dit verandert? Het is iig niet mouse sensitivity, die heb ik al geprobeerd en de waardes kunnen niet lager daar heeft het niks mee te maken mijn inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Laatst online: 13-09 23:57
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 01:05:
Kan je wat doen aan de trage camera van oblivion?

Had eerst het idee dat mijn oude videokaart Oblivion niet trok, dr zit nu een 8800 GT in en ik bleef het idee houden dat andere spellen "beter lopen". Na fraps geinstalleerd te hebben en alles op zijn laagst gezet te hebben met een fps van 180+ bleef ik dat idee houden. Nu zie ik in dat dat de trage camera is die er een halve seconde of meer over doet om bij te trekken na een zwaai met de muis.

Is er iets in de instellingen die de camera "direct" kan laten volgen of een add-on die dit verandert? Het is iig niet mouse sensitivity, die heb ik al geprobeerd en de waardes kunnen niet lager daar heeft het niks mee te maken mijn inziens.
Volgens mij wordt wat achter je staat (in het spel bedoel ik) simpelweg niet volledig gerenderd, met als gevolg als je je snel omdraait je daar enige vertraging opmerkt. (waarschijnlijk textures die ingeladen moeten worden ofzo)
Nu moet ik wel zeggen dat het met mijn 7600GT toch echt géén halve seconde duurt, of is 'halve seconde', maar bij wijze van spreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij wijze van overdrijven :P ja.

Maar ik heb hem al zelf gevonden, wist ineens een mooie zoekfunctie want jezus wat een hoop add-ons zijn er wel niet voor dit spel zeg.

http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=1840

Hij zelf heeft hem gemaakt omdat ie misselijk wordt van die swing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Iemand de onofficiële plug-in The Lost Spires al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Ja, die is goed, heerlijk sfeertje! >:) En als je de extra AI-package erbij neemt, heeft deze AI een beter dag/nacht ritme en blijven ze niet op dezelfde plek staan. :)

[ Voor 68% gewijzigd door Kosh66 op 08-01-2008 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 21:24:
[...]
Met een 8800GT?

Het moet gewoon smooth spelen, zonder haperingen en stotteringen etc.
Ik weet niet wat voor FPS ik daarvoor nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ondertussen ook Oblivion (moest even wachten op mijn nieuwe PC, oude ding stikte al als ik de dvd ook maar in de buurt hield). Ik heb een beetje zitten proberen en probeer een leuke speelwijze te vinden. Ik heb Morrowind gespeeld, dus een hoop was bekend.

Eerst een Female Breton 'battlemage' geprobeerd, swords, block, restoration, heavy armor, destruction en nog wat. De Breton blijkt echter belachelijk slap te zijn in melee en al snel het loodje te leggen als er meer dan 2 mobs op je in beginnen te slaan, ondanks heavy armor en block.

Vervolgens een Nord warrior achtig iets. Wel restoration en alchemy, verder vooral heavy armor e.d. Dit vond ik weer te simpel en eentonig. Overal op af rennen en 3 keer hakken. niet mijn speelstijl.

Daarna een Dunmer (dark elf) assassin achtig iets. Sneak, blade, light armor, security, alchemy, illusion, marskman. Dit klikt wel. Het valt me wel op dat ondanks mijn belachelijke agility een boog zeer weinig schade doet in vergelijking met een zwaard (maar ongeveer de helft). Sneak attacks zijn wel leuk, vooral als ik eerst de arrow met poison bewerk als ik iets engs tegenkom.

Wat me ergert aan het spel is dat de moeilijkheid/randomness zoek is. Alle vijanden zijn aangepast aan jouw level. Ook de loot die je vind en de items die aangeboden worden in shops (bijvoorbeeld alchemy equipment) worden aangepast aan je level. Dit vind ik zeer, zeer saai en onrealistisch. In Morrowind kon je gewoon een gebied binnenlopen met monsters die extreem gevaarlijk waren, maar in Oblivion heb ik het idee dat als je jezelf in melee weet te redden door genoeg health/healing te hebben, niets onmogelijk is. Dat was in Morrowind wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 10:16:

Wat me ergert aan het spel is dat de moeilijkheid/randomness zoek is. Alle vijanden zijn aangepast aan jouw level. Ook de loot die je vind en de items die aangeboden worden in shops (bijvoorbeeld alchemy equipment) worden aangepast aan je level. Dit vind ik zeer, zeer saai en onrealistisch. In Morrowind kon je gewoon een gebied binnenlopen met monsters die extreem gevaarlijk waren, maar in Oblivion heb ik het idee dat als je jezelf in melee weet te redden door genoeg health/healing te hebben, niets onmogelijk is. Dat was in Morrowind wel anders.
Moet je maar met OOO en MMM spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm. is dat een hint om terug door 30 pagina's replies te zwoegen om 2 mods te vinden? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 10:55:
Hmm. is dat een hint om terug door 30 pagina's replies te zwoegen om 2 mods te vinden? ^^
Nee, om de openingspost te lezen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ben weer eens opnieuwe begonnen met oblivion met alle expansions behalve shivering isles. Met de mods darnefied UI en MMM maar zit nu met een klein probleem. Mijn health totaal is maximaal 195 volgens de stats page maar krijg mijn health niet hoger als 91 met slapen, waiten, restoration of potions :-(. Ben daarom redelijk snel dood, is dit een bug of niet?

edit : Vergeten te vermelden dat ik ook al naar een kerk ben geweest om te prayen, cure disease en cure poison potions gedronken heb.

[ Voor 16% gewijzigd door Napo op 15-01-2008 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
FaTaLeKe schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:00:
Ben weer eens opnieuwe begonnen met oblivion met alle expansions behalve shivering isles. Met de mods darnefied UI en MMM maar zit nu met een klein probleem. Mijn health totaal is maximaal 195 volgens de stats page maar krijg mijn health niet hoger als 91 met slapen, waiten, restoration of potions :-(. Ben daarom redelijk snel dood, is dit een bug of niet?

edit : Vergeten te vermelden dat ik ook al naar een kerk ben geweest om te prayen, cure disease en cure poison potions gedronken heb.
Komop zeg, heb je uberhaupt wel gezocht ? Een paar posts boven je staat deze reply:
m0ridin schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 19:12:
[...]
edit:

En na gezocht te hebben bleek het om een bug in MMM3.0 te gaan met de volgende fix:

http://planetelderscrolls...mods.Detail&id=2922#Files

Misschien dat anderen hier ook wat aan hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren voor het eerst begonnen met dit spel en ik ben meteen gegrepen door de prachtige speelwereld. Ik heb verder nog nooit ervaring gehad met (massive)RPG's, daarom even een vraagje.

Na een paar uurtjes in de Imperial City en Chorrol te hebben rondgelopen ben ik toch maar de buitenwereld in gedoken. Het valt me op dat iedereen die ik op de weg tegenkom mij gelijk aanvalt (behalve de Imperial Guards). Is dit normaal of komt dit misschien doordat ik lid ben geworden van het Fighters Guild? Ik vind het namelijk vrij irritant aangezien ik gewoon door wil reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:47:
Gisteren voor het eerst begonnen met dit spel en ik ben meteen gegrepen door de prachtige speelwereld. Ik heb verder nog nooit ervaring gehad met (massive)RPG's, daarom even een vraagje.

Na een paar uurtjes in de Imperial City en Chorrol te hebben rondgelopen ben ik toch maar de buitenwereld in gedoken. Het valt me op dat iedereen die ik op de weg tegenkom mij gelijk aanvalt (behalve de Imperial Guards). Is dit normaal of komt dit misschien doordat ik lid ben geworden van het Fighters Guild? Ik vind het namelijk vrij irritant aangezien ik gewoon door wil reizen.
Dat zijn waarschijnlijken bandits e.d. Geen zorgen, je krijgt als je in een nieuwe stad komt de mogelijkheid om er naar toe te fast travelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Weet iemand toevallig wanneer de Game of the Year Edition voor de ps3 naar Nederland komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Volgens de UESP-Wiki zou ie al vanaf: October-2007 in de E.U. te krijgen moeten zijn.
Of dat betekend of ie dan ook al in de reguliere winkels te krijgen is, weet ik niet.

Maar wat let je om niet elders (evt. buiten NL) in een webshop te kijken/bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 16:22

harlekein

Creator Owner

Ik heb wegens gamingdroogte Oblvion voor de PS3 maar eens opgehaald (34 euro bij Mediamarkt) en ben al 3 keer herstart :)

Ik had deze game op mijn PC gespeeld, maar die trok het nauwlijks. Toen had ik een stealth character, maar ik merkte dat ik zo zwak was als ik eenmaal in combat was. Dus toen op de PS3 een warrior type gemaakt, maar dat vind ik gewoon minder leuk. Nu dus een stealth class met markmanship. Bevalt goed en ik vind het heerlijk om vanaf een afstandje een sneak attack met bow te doen, maar ik blijf me erg kwetsbaar voelen als er een vijand op mij afrent. Verdediging heb je niet echt.

Wat zijn een paar korte tips om dit soort situaties te doorkomen. (Bijvoorbeeld de quest als je blijft slapen op die boot. Ik heb een flink aantal keer opnieuw moeten laden en alles uit de kast moeten trekken om er voorbij te komen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

harlekein schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:52:
Ik heb wegens gamingdroogte Oblvion voor de PS3 maar eens opgehaald (34 euro bij Mediamarkt) en ben al 3 keer herstart :)

Ik had deze game op mijn PC gespeeld, maar die trok het nauwlijks. Toen had ik een stealth character, maar ik merkte dat ik zo zwak was als ik eenmaal in combat was. Dus toen op de PS3 een warrior type gemaakt, maar dat vind ik gewoon minder leuk. Nu dus een stealth class met markmanship. Bevalt goed en ik vind het heerlijk om vanaf een afstandje een sneak attack met bow te doen, maar ik blijf me erg kwetsbaar voelen als er een vijand op mij afrent. Verdediging heb je niet echt.

Wat zijn een paar korte tips om dit soort situaties te doorkomen. (Bijvoorbeeld de quest als je blijft slapen op die boot. Ik heb een flink aantal keer opnieuw moeten laden en alles uit de kast moeten trekken om er voorbij te komen.)
Je zegt dat je het spel op de PC gespeeld hebt, kun je ook zeggen wat na verhouding het beste beeld geeft. Zit er grafisch veel verschil tussen de PS3 en PC versie? De PC versie is gemaakt voor een optimale PC van 2006 in 2008 zou je toch zeggen dat de PS3 superieur is aan de PC versie?

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 16:22

harlekein

Creator Owner

Gerwin schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:32:
[...]
Je zegt dat je het spel op de PC gespeeld hebt, kun je ook zeggen wat na verhouding het beste beeld geeft. Zit er grafisch veel verschil tussen de PS3 en PC versie? De PC versie is gemaakt voor een optimale PC van 2006 in 2008 zou je toch zeggen dat de PS3 superieur is aan de PC versie?
Mijn PC heeft sinds 2005 geen upgrades meer gezien. De laatste Prince of Persia kon ik op 1280*1024 nog goed spelen. Spellen die daarna zijn uitgekomen zakten flink in. Oblivion draaide ik met alles op minimaal om een fatsoenlijke framerate te krijgen, dus mijn PC is niet echt een benchmark. Ik heb lange tijd getwijfeld: Of een nieuwe PC of een console. Uiteindelijk ben ik voor de console gegaan.

Oblivion draait op de PS3 op 720p. Ik heb Oblivion wel bij iemand anders in actie gezien. Daar draaide het goed, maar niet maximaal, dus ik kan niet zeggen hoe de verhouding ligt. Ook als je bedenkt dat Oblivion een Ubisoft port is en die zijn kwalitatief ook wisselend. Dat gezegd vind ik het er erg netjes uit zien. De lighting is sfeervol en de textures zijn mooi gedetailleerd. Ik had wel een stuk bij een kasteel en in de regen dat de framerate zonder verdere verklaring dropte en weer soepel werd. Zonder dat hier meer landschap of NPC's op het beeld kwamen. Ik denk dus dat dit eerder een memory leak oid is als een performance issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik heb Oblivion niet echt op de PC gespeeld. Ik heb een 7900GT kaart en dat is ook gelijk de drempel. Mn cpu en geheugen zijn meer dan voldoende aanwezig en toch liep de game niet lekker. Het begin in de dungeon loopt nog prima maar als je dan buiten komt dan kom je voor een zware domper te staan en kun je beginnen met naar beneden afstellen. Dat verpest voor mij echt een game. Ik ben ook erg gevoelig voor cracks, patches, mods enz dus dat kan bij mij ook nog wel eens een spel verpesten.

Dus toen ben ik Oblivion op de 360 gaan spelen en dat was een genot. Graphics waren top en voor mn gevoel liep het allemaal erg goed. Plus dat deze game met de controller super speelt. 1000 Achievement points binnen afzienbare tijd >:)

Nu heb ik een PS3 en ik ben gewoon weer opnieuw begonnen. Wat een genot. De game loopt echt als een trein op de ps3. Ik heb geen stofzuiger(360) op de achtergrond meer aanstaan. Er staat bijna geen "Loading" meer onder in beeld en laadtijden tussen areas zijn ook veel korter. Met mn LCD en HK setje zorgt het allemaal voor een veel betere ervaring die ik ooit met Oblivion heb gehad. Of het veel mooier is op de PS3 weet ik niet. Voor mn gevoel zijn de kleuren iets minder overdreven aanwezig waardoor het allemaal wat scherper oogt en wat natuurgetrouwer. Maar de game is op de PS3 absoluut beter.

Nu de GOTY edition maar bestellen in het buitenland. Iemand nog een tip waar ik dat het beste en goedkoopste kan doen?

[ Voor 12% gewijzigd door Kenny_026 op 22-01-2008 08:27 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.