Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:53
Die Kvatch mod lijkt me erg vet, geweldig dat alles opgebouwd wordt en dat je zelf de koning van de stad wordt :*)

Bartholm lijkt me ook erg vet, is dat een stad of een kasteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:29

Leedbek

Luuk Luchtloper

gwystyl schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:24:
[...]

Ik ben er gewoon met mijn huidige karakter naar binnen gestruind, dat werkt prima. Ik weet niet of de monsters dan meegeleveld zijn, maar echt moeilijk is het niet iig. Waarom zou je het met een nieuw karakter doen?
Ik dacht dat ik ooit zoiets gelezen heb, maar ik kan het ook mis hebben. In dat geval moet ik het toch maar eens gaan proberen. Shivering Isles lijkt me erg vet, en Kvatch Aftermath ook :)
leonpwner1 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:27:
Bartholm lijkt me ook erg vet, is dat een stad of een kasteel?
Bartholm is een stad, compleet met eigen graaf, huis te koop, winkels, taverns en verschillende quests die je kunt doen. En de voice-acting is erg grappig :D

Als je een leuk kasteel zoekt (met leuke quest om hem in bezit te krijgen) is Glenvar Castle een leuke mod.

Klaar voor de steroorlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
is dit soms die veelbesproken dragonfire castle, dat al tot vaporware gebombardeerd was. Alleen nu met andere naam. Je zou het denken.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik denk dat ze die plug-in van de 15e een week gratis aanbieden omdat Crysis dan uitkomt, en ze niet willen dat gamers Oblivion totaal vergeten :P

Beetje offtopic, maar ik vind het wel heel erg jammer dat dit het laatste deel was van TES :'( Zou cool zijn om een DX10 versie van TES te zien, met nog mooiere natuur enzo :P Ik kan me herinneren toen Oblivion net uit kwam, zomg wat was dat mooi, niet normaal voor die tijd (nu nog steeds erg mooi soms) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste deel van TES :? Ik heb iets gemist zo te horen?

Ik vraag me trouwens af of er ooit nog een nieuwe versie van OOO uitkomt... Misschien kan ik beter een nieuw character beginnen met MMM, die wordt tenminste nog eens in de zoveel tijd geupdate.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2007 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:49:
Laatste deel van TES :? Ik heb iets gemist zo te horen?

Ik vraag me trouwens af of er ooit nog een nieuwe versie van OOO uitkomt...
Ja, hierna komt dat kernoorlog spel (die op de engine van Oblivion loopt), ben ff de naam kwijt. Maar Bethesda heeft (een tijd geleden alweer) gezegd dat er geen nieuw deel meer zal komen.

Ik ga even kijken of ik hier ook een bron van kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat je Fallout bedoelt? Maar geen TES meer, dat zou wel erg, erg jammer zijn. Ik vind Oblivion ook geen waardige afsluiting van zo'n mooie serie, zonder mods is er geen zak aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 22:00:
Ik neem aan dat je Fallout bedoelt? Maar geen TES meer, dat zou wel erg, erg jammer zijn. Ik vind Oblivion ook geen waardige afsluiting van zo'n mooie serie, zonder mods is er geen zak aan.
Maar mét mod's is het een fantastisch spel imho :P Ik heb nog nooit zo lang met plezier een spel gespeeld terwijl ik telkens nieuwe dingen bleef ontdekken dan bij Oblivion... Battlefield 2 speelde ik heel lang, maar daar vond ik niets aan, dat was min of meer dwangmatig :+ Oblivion is gewoon erg uitgebreid en zelfs nu zijn er nog een hoop dingen die ik nog niet ontdekt hebt, en dat worden er alleen maar meer, want ik heb net de bovenstaande 3 mod's gedownload 8)

Maar zonde, dat zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
Ik weet niet waar je het vandaan hebt, maar voor zover ik weet komt er weldegelijk een vijfde TES. TES V schijnt al mee begonnen te zijn. Is voor zover ik me kan herinneren ook al bevestigd door bethesda. Het is alleen zo dat Fallout 3 op dit moment de meeste aandacht krijgt. Er gaan verhalen rond dat TES V waarschijnlijk zich in Skyrim gaat afspelen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
In Search of Sunrise schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 22:13:
Ik weet niet waar je het vandaan hebt, maar voor zover ik weet komt er weldegelijk een vijfde TES. TES V schijnt al mee begonnen te zijn. Is voor zover ik me kan herinneren ook al bevestigd door bethesda. Het is alleen zo dat Fallout 3 op dit moment de meeste aandacht krijgt. Er gaan verhalen rond dat TES V waarschijnlijk zich in Skyrim gaat afspelen.
Hmm ik zit even te searchen op 'elder scrolls 5', en ik lees idd iets erover, maar of het een gerucht of een feit is weet ik niet. Ik lees op een forum dit:
And what’s next the Bethesda team? According to Pete, once the game is shipped the team will be split into groups. One group will focus on support for Oblivion such as patches, updates, and expansions. Another group will focus on the next Elder Scrolls game. And finally one group will be working on Fallout 3.
Eerder had ik echter gelezen dat een deel van het team nog werkte aan de patch en wat plug-ins, en dat die daarna ook allemaal vertrokken naar het Fallout team, en dat er geen nieuw deel meer zou komen... FF verder searchen :P

edit: Slechts een 'rumor' volgens google... Misschien dat er in '09/'10 een TES5 komt... Feit is dat ze nu allemaal aan Fallout werken :p

[ Voor 5% gewijzigd door Avalaxy op 12-10-2007 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In Search of Sunrise schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:38:
[...]

is dit soms die veelbesproken dragonfire castle, dat al tot vaporware gebombardeerd was. Alleen nu met andere naam. Je zou het denken.
Ze hebben het zelfs uit de pics nagebouwd als mod, zo vapoerware was het idd.

Misschien waren ze een harde schijf aan het opschonen en kwamen ze dit tegen ofzo? :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
Op UESP denken ze er ook al zo over dat dit het geruchtmakende dragonfire castle is. Het heet overigens nu Battlehorn Castle.
http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Dragonfire_Castle
't verschijnt in de colovian highlands, ten westen van chorrol.

Ondertussen is er ook wat nieuws van de mod Kvatch Rebuilt.
Er is een trailer verschenen van de mod.
http://uk.youtube.com/watch?v=lQFxQxWxtwY
op kvatch.net is te lezen dat er nog niet veel nieuws is. er wordt nog gewerkt aan de mod.
tijdje geleden is de tweede beta uitgegeven voor degenen die de beta wilden testen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Wat is het verschil tussen Kvatch Rebuilt en Kvatch-Aftermath? Welke is beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Zo, stoeien met de TES Construction Kit is pittig, maar wel erg leuk! Ik heb nu mijn eerste mod redelijk af. Het voegt een huis toe aan de Imperial City Elven Gardens. Het huisje kost een schamele 50.000 gold, maar voordat je daadwerkelijk met geld kunt gaan smijten moet je eerst een quest doen om de 'deed' te bemachtigen.
Het huisje zelf is vrij eenvoudig, maar heeft een paar leuke extra's: zo staat op de slaapkamer een machine waar je geld in kunt stoppen, die dat bedrag na een week tot maximaal 50% vergroot (mijn eerste poging tot scripten in Oblivion). De slaapkamer heeft ook een static Master Alchemy set, en Enchantment en Spellmaking altars.
Ik ben nu nog bezig met de kelder. Die wordt flink uitgebreid, en ik ben nu bezig met een aantal leuke features: een standbeeld waarmee je je bounty kunt afkopen, of je infamy kunt verminderen tegen betaling (handig als je het Knights of The Nine Armor wil dragen bijvoorbeeld).
Ook heb ik een uniek enchanted armor gemaakt. Deze lijkt op glass armor, maar is paars in plaats van groen. Ik heb de textures bewerkt in Photoshop, persoonlijk vind ik deze kleur mooier dan het origineel :)
Ik wil ook nog een paar custom spells toevoegen die je via een miniquest kan bemachtigen. Heeft iemand nog goede ideeën wat betreft custom spells? Ik heb al een spell die iemand voor een bepaalde periode een flinke bounty geeft, zodat ie aangevallen wordt door de guards :) Ik wil ook een spell maken die je kan healen in ruil voor magicka.

Misschien dat ik deze mod wel uitbreng op TesNexus. Als er geïnteresseerden zijn wil ik hier wel een bèta ter download aanbieden om te testen.
Ik zal binnenkort ook even wat screenshots posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk-Online schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 15:42:
Zo, stoeien met de TES Construction Kit is pittig, maar wel erg leuk! Ik heb nu mijn eerste mod redelijk af. Het voegt een huis toe aan de Imperial City Elven Gardens. Het huisje kost een schamele 50.000 gold, maar voordat je daadwerkelijk met geld kunt gaan smijten moet je eerst een quest doen om de 'deed' te bemachtigen.
Het huisje zelf is vrij eenvoudig, maar heeft een paar leuke extra's: zo staat op de slaapkamer een machine waar je geld in kunt stoppen, die dat bedrag na een week tot maximaal 50% vergroot (mijn eerste poging tot scripten in Oblivion). De slaapkamer heeft ook een static Master Alchemy set, en Enchantment en Spellmaking altars.
Ik ben nu nog bezig met de kelder. Die wordt flink uitgebreid, en ik ben nu bezig met een aantal leuke features: een standbeeld waarmee je je bounty kunt afkopen, of je infamy kunt verminderen tegen betaling (handig als je het Knights of The Nine Armor wil dragen bijvoorbeeld).
Ook heb ik een uniek enchanted armor gemaakt. Deze lijkt op glass armor, maar is paars in plaats van groen. Ik heb de textures bewerkt in Photoshop, persoonlijk vind ik deze kleur mooier dan het origineel :)
Ik wil ook nog een paar custom spells toevoegen die je via een miniquest kan bemachtigen. Heeft iemand nog goede ideeën wat betreft custom spells? Ik heb al een spell die iemand voor een bepaalde periode een flinke bounty geeft, zodat ie aangevallen wordt door de guards :) Ik wil ook een spell maken die je kan healen in ruil voor magicka.

Misschien dat ik deze mod wel uitbreng op TesNexus. Als er geïnteresseerden zijn wil ik hier wel een bèta ter download aanbieden om te testen.
Ik zal binnenkort ook even wat screenshots posten.
Nice, ik heb er ook wel eens naar gekeken, maar er gaat veel tijd, té veel tijd :)

Kun je met die machine ook geld kwijt raken? Anders is het een beetje out of balance, en de bank-mod heb ik al geïnstalleerd.

Van de kelder zou het wel grappig zijn als 'ie ook daadwerkelijk aansluit om de sewers onder de Imperial City, of naar één van de Alyed ruimten van de imperial city.

Zorgen de textures er niet voor dat het voor een pc zoals die van mij, die Oblivion maar net draait, te zwaar wordt?

Je bounty omhoog-spell is wel hip. Verder heb ik weinig ideeën. Misschien een gate naar Oblivion in je sewer :Y) Of een summon horse spell, ik raak mijn horse nog wel eens kwijt.
Misschien kun je een tombe maken in de kelder van je huis waarin je eenmalig iemand uit de dood kan oproepen om je die spells te leren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 16:35:
[...]

Nice, ik heb er ook wel eens naar gekeken, maar er gaat veel tijd, té veel tijd :)
Klopt, je moet wel tijd teveel hebben, vooral om de basis te leren. Gelukkig zijn er een aantal hele goede tutorials op de Construction Set Wiki.
Kun je met die machine ook geld kwijt raken? Anders is het een beetje out of balance, en de bank-mod heb ik al geïnstalleerd.
Nee, je kunt geen geld kwijtraken, maar het is niet gelijk ongebalanceerd. Je kunt kiezen hoeveel geld je inlegt, variërend van 100 gold tot 5000 gold. Hoe meer goud je inlegt, hoe minder winst je krijgt (50% winst bij 100 gold tot 15% gold bij 5000 gold). Daarnaast duurt het 7 ingame dagen voordat je je winst kunt ophalen, dus je zal er niet gelijk superrijk mee worden :)
Van de kelder zou het wel grappig zijn als 'ie ook daadwerkelijk aansluit om de sewers onder de Imperial City, of naar één van de Alyed ruimten van de imperial city.
Das idd wel een idee. Ik heb nu echter al een uitgang gemaakt via een trap door naar buiten de stadsmuren.
Zorgen de textures er niet voor dat het voor een pc zoals die van mij, die Oblivion maar net draait, te zwaar wordt?
Dat denk ik niet. Het zijn in feite dezelfde textures als het gewone glass armor, alleen met een ander kleurtje. Het zijn dus geen extreem zware textures.
Je bounty omhoog-spell is wel hip. Verder heb ik weinig ideeën. Misschien een gate naar Oblivion in je sewer :Y) Of een summon horse spell, ik raak mijn horse nog wel eens kwijt.
Mja, de meeste van dat soort dingen zijn al eens gedaan in verschillende mods. Je hebt de horse whistle mod om je paard terug te halen, en verschillende summonable horses. Daarnaast zijn custom spells niet eenvoudig te maken, daar gaat een hoop scriptwerk in zitten. Ik zal er nog eens over nadenken :)
Misschien kun je een tombe maken in de kelder van je huis waarin je eenmalig iemand uit de dood kan oproepen om je die spells te leren..
Hehe, ik heb nu een kerker in de kelder waar iemand zit opgesloten. Als je hem bevrijdt kun je van hem de custom spells kopen.

Eigenlijk niet te geloven hoe uitgebreid die Construction set is. Is er niemand anders die zich bezig houdt met het maken van mods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Ik heb net even wat screenshots gemaakt van mijn mod Alle screens zijn klikbaar:

Afbeeldingslocatie: http://www.leedbek.nl/upload/oblivion/screen01_tn.jpg
1. De buitenkant van Táralón Manor, in de buitenmuur van het Elven Gardens District

Afbeeldingslocatie: http://www.leedbek.nl/upload/oblivion/screen11_tn.jpg
2. De begane grond van het huis. Niet veel bijzonders eigenlijk :)

Afbeeldingslocatie: http://www.leedbek.nl/upload/oblivion/screen16_tn.jpg
3. De zogenaamde MoneyMaker in actie. Op de achtergrond de enchanting en spellmaking altars.

Afbeeldingslocatie: http://www.leedbek.nl/upload/oblivion/screen14_tn.jpg
4. De static master Alchemy set in de slaapkamer.

Afbeeldingslocatie: http://www.leedbek.nl/upload/oblivion/screen02_tn.jpg
5. De kelder, met genoeg opslagruimte. Verder in de kelder zijn nog verblijven voor de staf, keuken en voedselopslag. Maar om de hoek zijn nog genoeg verrassingen ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.leedbek.nl/upload/oblivion/screen05_tn.jpg
6. Want als je doorloopt, kom je hier terecht: een hal met verschillende kamers, en een trap naar buiten de stad.

Afbeeldingslocatie: http://www.leedbek.nl/upload/oblivion/screen06_tn.jpg
7. Een van de kamers is een botanische tuin, met genoeg planten en ingrediënten.

Afbeeldingslocatie: http://www.leedbek.nl/upload/oblivion/screen07_tn.jpg
8. Een andere kamer. Hier staat een standbeeld om je bounty af te kopen, en een standbeeld om je infamy te verminderen. Als extraatje wat Daedric fountains om je magicka en health te herstellen.

Afbeeldingslocatie: http://www.leedbek.nl/upload/oblivion/screen09_tn.jpg
9. De crème de la crème: het unieke enchanted armor met custom textures.

Afbeeldingslocatie: http://www.leedbek.nl/upload/oblivion/screen10_tn.jpg
10. Mijn character in het custom armor, net buiten de verscholen door naar de kelder, net buiten de stadsmuren.

Commentaar is welkom, ik moet nog het een en ander tweaken aan de quests en de mod, dan wil ik hem wel beschikbaar stellen voor betatests :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40
leonpwner1 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:03:
1 groot verschil is dat in Kvatch Rebuilt de Arena terug wordt hersteld/herbouwd.
Maar die heb je ook in Bartholm, dus... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 11:58
Er komt echt nog wel een TES V.
Nu is het grootste deel (niet allemaal) bezig met Fallout maar denk dat TES 5 de volgende game is.

Het is wel zo dat Bethesda gezegd heeft dat er geen uitbreidingen meer komen voor Oblivion. Wellicht is daar de verwarring ontstaan?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shao Kahn schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:20:
Er komt echt nog wel een TES V.
Nu is het grootste deel (niet allemaal) bezig met Fallout maar denk dat TES 5 de volgende game is.

Het is wel zo dat Bethesda gezegd heeft dat er geen uitbreidingen meer komen voor Oblivion. Wellicht is daar de verwarring ontstaan?
die uitbreidingen van Bethesda vielen toch in het niets, vergeleken met wat er allemaal aan mods zijn. Gelukkig.

Wat mij betreft hoefde Beth helemaal geen officiële plugins uit te brengen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Ik heb er ondertussen meer dan 100 uur op zitten in Oblivion en vind het nu wel eens tijd worden om de game dan ook legaal aan te schaffen zodat de makers ervan nog wat aan me verdienen. (Zelfs ik heb schuldgevoel ;) )

Ik vraag me echter alleen af welke versie van Knights of the Nine in de Game Of The Year edition zit. Is dat de versie die je kunt downloaden, of de versie die je ook los kunt kopen.

De versie die je los kunt kopen bestaat naast Knights of the Nine ook uit: Horse Armor, The Orrery, Wizard's Tower, Vile Lair, Thieves Den, Mehrunes' Razor en Spell Tomes. De download versie bestaat 'gewoon' uit Knights of the Nine.

Iemand die mij verder kan helpen? Het scheelt namelijk wel behoorlijk wat, de Goty edition is 50 euro, en Oblivion/Shivering Isles/Knights of the Nine(met extra's) los is meer dan 80 euro. Alvast bedankt!

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XyritZz schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:25:
Ik heb er ondertussen meer dan 100 uur op zitten in Oblivion en vind het nu wel eens tijd worden om de game dan ook legaal aan te schaffen zodat de makers ervan nog wat aan me verdienen. (Zelfs ik heb schuldgevoel ;) )
Wauw...jij krijgt pas na 100 uur een schuldgevoel ? Aangezien er maar weinig spellen zoveel speeluren behalen, wordt dit zeker je eerste legale game ? O-) Wel goed van je dat je nu eindelijk een legale versie gaat halen :) , want als niemand dit zou doen, komt er 100% zeker geen vervolg aan The Elder Scrolls.

-Tank-a-Holic-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Laatst online: 15-09 15:21
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:35:
[...]

Wauw...jij krijgt pas na 100 uur een schuldgevoel ? Aangezien er maar weinig spellen zoveel speeluren behalen, wordt dit zeker je eerste legale game ? O-) Wel goed van je dat je nu eindelijk een legale versie gaat halen :) , want als niemand dit zou doen, komt er 100% zeker geen vervolg aan The Elder Scrolls.

-Tank-a-Holic-
Ik denk dat dit wel de eerste legale game wordt die geen online mogelijkheden heeft, anders had ik de game al wel eerder legaal aangeschaft aangezien online spelen meestal niet werkt met niet legale versies :).

Volgens mij heb ik het antwoord op mijn eigen vraag trouwens al gevonden, het lijkt er op dat de versie van Knights of the Nine in de Goty edition niet de uitgebreide versie is, en dus alleen knights of the nine.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

De nieuwe DLC Fighters Stronghold is nu te downloaden!!!

http://www.elderscrolls.c...s_fightersstronghold.html

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Thx, ik was de aankondiging van vorige week alweer vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:01
Heeft iemand hem al op xbox marketplace kunnen vinden?

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga er wel vanuit dat er nog een aantal delen van TES komen aangezien een groot deel van Tamriel (zie http://www.uesp.net/wiki/Image:TamrielMap.jpg voor de kaart voor wie niet weet hoe groot Tamriel is :P) nog niet bespeeld is. Daarnaast is TES een goed verkopend product dat nog veel meer uitgemolken }:O (/ waaraan nog veel meer geld verdiend) kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:11:
Ik ga er wel vanuit dat er nog een aantal delen van TES komen aangezien een groot deel van Tamriel (zie http://www.uesp.net/wiki/Image:TamrielMap.jpg voor de kaart voor wie niet weet hoe groot Tamriel is :P) nog niet bespeeld is. Daarnaast is TES een goed verkopend product dat nog veel meer uitgemolken }:O (/ waaraan nog veel meer geld verdiend) kan worden :)
Mij leek het ook al vreemd als ze de TES lijn niet verder uit zouden melken, toch een erg goed concept imho.

Alleen wat ik niet snap: de overgebleven gebieden zijn allemaal kleiner dan Cyrodiil, maar ik vond Cyrodiil tbh niet eens zo groot, dat betekent dat eventuele nieuwe TES games alleen kleiner worden... 8)7 Of zouden ze een andere schaal gebruiken (1:2 ofzo)?

Hmm, als de game in 2009/2010 komt is het waarschijnlijk DX11 8) Lijkt me toch wel erg vet, als TES 5 de 'Crysis' van DX11 wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leonpwner1 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:24:

Alleen wat ik niet snap: de overgebleven gebieden zijn allemaal kleiner dan Cyrodiil, maar ik vond Cyrodiil tbh niet eens zo groot, dat betekent dat eventuele nieuwe TES games alleen kleiner worden... 8)7 Of zouden ze een andere schaal gebruiken (1:2 ofzo)?
Ze hebben Cyrodiil gewoon belachelijk klein gemaakt. Vergelijk eens met Morrowind, dat speelde zich alleen af in dat eiland rechtsboven (niet eens in heel Morrowind dus) en dat was voor zover ik me kan herinneren zeker net zo groot als Cyrodiil in Oblivion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:06

Cheezus

Luiaard

Of ze maken gewoon heel Tamriel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon in Akavir.
Monkeypeople en samurai.

Veel toffer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik hoop alleen wel dat er in de volgende TES (als die er komt :+) wat meer interactie met de omgeving is, alles wat realistischer is en je niet bij elke deur hoeft te laden (grrr wat een hekel heb ik daar aan :(). Bijvoorbeeld een minpunt vind ik dat de hele wereld stilstaat tijdens het lezen van een boek. Doet toch zwaar af aan het realisme imho.

Zo kan ik nog een hoop dingen noemen waarvan ik hoop dat ze het realistischer/beter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:01
Dutchman! schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 19:32:
Heeft iemand hem al op xbox marketplace kunnen vinden?
Om even mijn eigen vraag te beantwoorden, gisteren stond hij er niet op, vandaag wel. Gratis en al! :)

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
leonpwner1 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:03:
Kvatch rebuilt is wat uitgebreider. Er zitten quests aan verbonden om kvatch weer op te bouwen en werkelijk alles wordt weer opgebouwd. Zelfs de arena.
Het is compatibel met zowel kotn als shivering isles.
1 voorwaarde is dat je de obliviongate gesloten moet hebben om de mod te starten.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
In Search of Sunrise schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:11:
[...]

Kvatch rebuilt is wat uitgebreider. Er zitten quests aan verbonden om kvatch weer op te bouwen en werkelijk alles wordt weer opgebouwd. Zelfs de arena.
Het is compatibel met zowel kotn als shivering isles.
1 voorwaarde is dat je de obliviongate gesloten moet hebben om de mod te starten.
De stad komt er uiteindelijk wel hetzelfde uit te zien...? Heeft een van die 2 mod's misschien meer features dan de ander (meer NPC's, meer items, etc.)?

Anders kies ik voor Kvatch Rebuilt :) Die is toch al 100% af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
Nou, af is die niet. Zit nog steeds in de betafase. Ze zijn nu bezig met testen en bugs te fixen. De final komt pas als het goed werkt. Men doet daar dus wel moeite voor de mod en dat heb ik wel eens anders gezien. kvatch Rebuilt is veel omvangrijker dan die andere ja. Kvatch gaat weer helemaal leven.

De nieuwe dlc Battlehorn Castle veroorzaakt een bug.
Wanneer je 'm installeert zal de Mystic Emporium in de IC Market District voor altijd op slot blijven. De deur blijft dus de gehele dag rood gekleurd. Bethesda weet er van en 1 van de medewerkers heeft al op het officiële forum gereageerd.
Er is een oplossing hiervoor om dit ongedaan te maken. Download OBMM (oblivion mod manager) en zet bij de laadvorgorde Frostcrag Spire onder Battlehorn Castle.
Nu zou alles weer normaal moeten zijn zoals het hoort en de mystic emporium dus gewoon weer open is.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

In Search of Sunrise schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:20:
Nou, af is die niet. Zit nog steeds in de betafase. Ze zijn nu bezig met testen en bugs te fixen. De final komt pas als het goed werkt. Men doet daar dus wel moeite voor de mod en dat heb ik wel eens anders gezien. kvatch Rebuilt is veel omvangrijker dan die andere ja. Kvatch gaat weer helemaal leven.

Wanneer je 'm installeert zal de Mystic Emporium in de IC Market District voor altijd op slot blijven. De deur blijft dus de gehele dag rood gekleurd. Bethesda weet er van en 1 van de medewerkers heeft al op het officiële forum gereageerd.
Er is een oplossing hiervoor om dit ongedaan te maken. Download OBMM (oblivion mod manager) en zet bij de laadvorgorde Frostcrag Spire onder Battlehorn Castle.
Nu zou alles weer normaal moeten zijn zoals het hoort en de mystic emporium dus gewoon weer open is.
Ik vond Battlehorn Castle een beetje tegenvallen
spoiler:
Ik dacht laten we daar eens gaan kijken; kom ik een paar marauders tegen voor de deur, die ik vrij makkelijk in de pan hak. Daarna wilde ik opzoek naar de questgever, blijkt dat ik de opdracht al vervuld heb (namelijk die marauders om zeep helpen). Het enige dat ik toen nog kon doen was een inrichting kopen voor het kasteel en nog een keer terug naar die koopman om het laatste item te kopen. Almetal had ik een moeilijkere quest verwacht, al blijft het kasteel wel mooi om in te lopen als het ingericht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
't is opzich wel een geinig ding, maar ik vond het ook een beetje tegenvallen.

spoiler:
Dat had ik ook. Ik kreeg een update in mijn journaal dat het kasteel aangevallen werd door marauders. Ik erheen en kreeg al gelijk met die marauders te maken. Stuk of 4 waren er. Maar het was inderdaad erg gemakkelijk. Daarna upgrades gehaald, terug gegaan, nog een upgrade (die dwarven forge ofzo) en toen was alles klaar. Ding verkend en vind het niet zo bijster bijzonder. Wel leuk is die wijnmaker, dat je kan sparren met iemand en die pipo die beesten voor je opzet zodat je ze als een soort trofee neer kan zetten. En het is wel leuk dat je mannetjes mee kan nemen als companion, net als bij knights of the nine, maar dat was het dan ook wel. Ik mis o.a. een eigen troon, een degelijke opslagkamer waar je je spullen kwijt kunt, een westelijke vleugel (wel een oostelijk,maar geen westelijk?) en wellicht nog een 1 of andere geheime kamer. Overigens vind ik de locatie ook niet geweldig. Ik had het liever bij skingrad gehad of wat dichterbij chorrol, ipv aan het eind van de black road.

[ Voor 7% gewijzigd door In Search of Sunrise op 19-10-2007 15:59 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight
  • Laatst online: 27-08 23:53

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Even een vraag van deze kant.
Ik ben afgelopen week begonnen met een nieuwe char, die helemaal gefocussed is op Magic
Dit is een High Elf met birtsignh The Atronauch, en als class Nightblade.

Doordat ik The Atronauch gebruik, wordt mijn Magicka niet meer automatisch bijgevuld.
Heeft het nu nog zin om mijn willpower te levelen, aangezien ik toch automatisch geen magicka meer aanvul?

"Willpower determines magicka regeneration and influences fatigue."

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
"Willpower is an attribute that affects a character's ability to resist magical attacks, how much fatigue he has, and the rate at which Magicka is regenerated.

It governs the Alteration, Destruction, and Restoration schools of magic"

Het heeft nog wel zin om willpower te levelen, aangezien het ook je vermoeidheid (fatigue) bepaald en de kans om magische aanvallen te weerstaan. Overigens krijg je bij atronach een spell absorption om je magicka aan te vullen. Dit hangt wel af van alchemy, die moet je dus wel ontwikkelen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

gwystyl schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:50:
[...]

Ik vond Battlehorn Castle een beetje tegenvallen
Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar er blijkt nog een geheim verscholen in het kasteel, wat toch nog iets leuks kan opleveren:

spoiler:
In de private quarters van het kasteel bevindt zich een geheime doorgang naar een kleine opslagplek. Je vindt daar een journaal met een hint naar nog een andere geheime plek in het kasteel. Als je het zelf wil ontdekken moet je de volgende spoiler niet lezen...

spoiler:
Het journaal heeft het erover dat de vorige Lord van het kasteel door een necromancer is omgetoverd tot een undead. Deze zijn opgesloten in de grotto onder het kasteel. Je kunt hier komen door een geheime doorgang in de trainingsruimte in de kelder. Daar loopt de vroegere Lord als skeleton rond, en de necromancer als Lich. De Lord heeft een mooi enchanted zwaard en schild. Daarnaast liggen er wat waardevolle varla stones, en onder water staat nog een kist met leuke goodies.

Het zit goed verstopt, maar het maakt deze uitbreiding nét iets meer de moeite waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
In Search of Sunrise schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:20:

Daar had ik juist geen last van, het kan zijn, dat mijn OBMM de Mod's al goed gezet heeft. 8)
Echter bij mij blijven een aantal NPC's aan het spingen voor de ingang van de grote hal van het kasteel, zelfs mijn paard ontkomt er niet aan, gelukkig is het Shadowmere (die kan niet sterven :+ )....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Kosh66 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:14:
[...]

Daar had ik juist geen last van, het kan zijn, dat mijn OBMM de Mod's al goed gezet heeft. 8)
Echter bij mij blijven een aantal NPC's aan het spingen voor de ingang van de grote hal van het kasteel, zelfs mijn paard ontkomt er niet aan, gelukkig is het Shadowmere (die kan niet sterven :+ )....
Daar heb ik ook last van! Wachters die vrolijk van de torens aflopen en zo :+ Ik heb het gevoel dat er iets mis is met de pathfinding. Ik zal vandaag de mod eens bekijken in de TES Construction Set, misschien dat er iets aan te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Luuk-Online schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:01:
[...]

Daar heb ik ook last van! Wachters die vrolijk van de torens aflopen en zo :+ Ik heb het gevoel dat er iets mis is met de pathfinding. Ik zal vandaag de mod eens bekijken in de TES Construction Set, misschien dat er iets aan te doen is.
Wat me ook is opgevallen is dat, (in mijn geval), de persoon die je de inboedel van het kasteel verkoopt, zijn inventaris deelt met de herbergier van de herberg waar hij verblijft.... :?

Je zou toch zeggen, dat ze dit beter moeten kunnen....als je b.v. kijkt naar de Mystic Emporum (Aurelinwae van de Frostcrag Spire plugin), daar worden de inventarissen toch ook niet gedeeld.
Lijkt wel of de hele plugin haastwerk is geweest....misschien dat ze hem daarom pas nu aarzelend hebben vrijgegeven... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Kosh66 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:55:
[...]

Wat me ook is opgevallen is dat, (in mijn geval), de persoon die je de inboedel van het kasteel verkoopt, zijn inventaris deelt met de herbergier van de herberg waar hij verblijft.... :?

Je zou toch zeggen, dat ze dit beter moeten kunnen....als je b.v. kijkt naar de Mystic Emporum (Aurelinwae van de Frostcrag Spire plugin), daar worden de inventarissen toch ook niet gedeeld.
Lijkt wel of de hele plugin haastwerk is geweest....misschien dat ze hem daarom pas nu aarzelend hebben vrijgegeven... :X
Dat is mij niet opgevallen, maar ik heb er ook niet op gelet.

Ik heb eens naar de pathfinding gekeken in de construction set, en die lijkt in orde te zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.leedbek.nl/upload/battlehorn_paths_tn.jpg
(klikbaar)

De rode punten en gele lijnen geven de paden aan die NPCs gebruiken. Je ziet geen vreemde dingen, de lijnen lopen gewoon zoals ze horen, dus daar kan het niet aan liggen. Dan denk ik toch dat het aan de laadvolgorde ligt.

Ik las trouwens dat er nog een extraatje zit in het kasteel:
spoiler:
Bedroom: After you have purchased the Dwemer Forge upgrade, a chest appears at the foot of your new bed. It contains the leveled shield Lord Kelvyn's Bulwark.
Dit schijnt een van de beste schilden van het spel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Die had ik al gevonden, ja. ;)

Bedankt voor je nadere analyse, v.w.b. de pathfinding, ik zal denk ik, maar eens handmatig
in de OBMM met de mod's gaan shuffelen dan...

Update: YES 8) !

Het schijnt, dat dit wordt veroorzaakt door de Kvatch Aftermath-mod die ik ook gebruik. Er is door Giskard inmiddels een fix voor gereleased:

http://www.respawn.co.uk/...d=82&start=0#forumpost369

DL even versie 5.5.7B en laadt Battlehorn Castle als laatste in de OBMM.
Dit zou de meeste problemen moeten verhelpen...

Update2: Het werkt inderdaad. _/-\o_
Ik heb alleen nog het probleempje van de herbergier die de inventory van de inboedelverkoper deelt.
Klein foutje dan, zullen we maar zeggen? O-)

[ Voor 68% gewijzigd door Kosh66 op 24-10-2007 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of de uitbreiding SI nog in de winkel te koop zal zijn voor xbox360? er gingen hier eerst geruchten rond dat dit zou gebeuren (eind van dit jaar). Echter ik zie nergens op het i-net dat dit ook het geval is en in de winkels kijken ze mij helemaal raar aan en laten ze de GotY editie zien, wel erg leuk hoor zo n mooi doosje er bij ;), maar niet voor mij als student ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Kosh66 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:06:
Die had ik al gevonden, ja. ;)

Bedankt voor je nadere analyse, v.w.b. de pathfinding, ik zal denk ik, maar eens handmatig
in de OBMM met de mod's gaan shuffelen dan...

Update: YES 8) !

Het schijnt, dat dit wordt veroorzaakt door de Kvatch Aftermath-mod die ik ook gebruik. Er is door Giskard inmiddels een fix voor gereleased:

http://www.respawn.co.uk/...d=82&start=0#forumpost369

DL even versie 5.5.7B en laadt Battlehorn Castle als laatste in de OBMM.
Dit zou de meeste problemen moeten verhelpen...

Update2: Het werkt inderdaad. _/-\o_
Ik heb alleen nog het probleempje van de herbergier die de inventory van de inboedelverkoper deelt.
Klein foutje dan, zullen we maar zeggen? O-)
Ha thx! Ik gebruik ook Kvatch Aftermath, zal dus gelijk de fix installeren. Bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Ik heb gistere het spel gekocht voor op de ps3. Na velen uren morrowind op de xbox wilde ik natuurlijk het vervolg niet missen.

Heeft iemand wat tips om te beginnen, wat geld te verdienen om wat armour aan te schaffen? En hoe vinden jullie makkelijk winkels van een bepaalde categorie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt de arena doen, om geld te verdienen. Dark brotherhood is overigens de coolste verhaallijn uit de game. Zonde dat je hem voor de Ps3 hebt,,hierdoor mis je de geweldige uitbreiding Shivering Isles..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

darkdesign schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:21:
Ik heb gistere het spel gekocht voor op de ps3. Na velen uren morrowind op de xbox wilde ik natuurlijk het vervolg niet missen.

Heeft iemand wat tips om te beginnen, wat geld te verdienen om wat armour aan te schaffen? En hoe vinden jullie makkelijk winkels van een bepaalde categorie?
Een tip om snel geld te verdienen: ga potions maken! Verzamel zoveel mogelijk etenswaren (appels, wortels, enz.) en als je een mortar & pestle hebt (eventueel uit te breiden met een Calcinator, Retort en een Alembic voor betere potions) kun je met twee etenswaren al een Restore Fatigue potion maken. Deze kun je weer verkopen. Je boost hiermee snel je Alchemy skill, etenswaren zijn bijna overal te vinden, en het levert snel veel geld op.
Uiteraard zijn er genoeg dungeons en caves om loot te verzamelen. Zoek naar dungeons met bandits, die zijn niet al te moeilijk te verslaan en hebben vaak leuk armor. De verschillende bandit camps zijn natuurlijk ook een goede plek om bandits te looten.

In de Market District van de Imperial City zitten alle soorten winkels bij elkaar. Als je iets zoekt, is het daar :) Verder heeft elk dorp in ieder geval een smid voor armor en wapens. En als je lid word van de Mages Guild kun je spullen kopen en verkopen bij de alchemist in bijna elk dorp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:23:
Zonde dat je hem voor de Ps3 hebt,,hierdoor mis je de geweldige uitbreiding Shivering Isles..
Als ie de G.O.T.Y.-versie heeft, dan is dit geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit daar ook SI bij dan? Dat wist ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk ga ik dit spel binnenkort ook spelen. Had hem vorig jaar al gekocht, maar helaas trok mijn laptop het spel niet. En was in de versonderstelling dat het beter met pensioen kon gaan als ik Oblivion probeerde te draaien.

Maar binnenkort koop ik een nieuwe PC met 8800 GT in SLI. Dus dat moet zeker genoeg eyecandy produceren.

Nu ben ik alleen wel van plan 4GB geheugen te gebruiken en daarom dus Vista 64 bit te installeren.

Kan oblivion wel draaien op dit besturingssysteem? Bij recommended staat alleen maar Windows XP. Niet verwonderlijk aangezien het spel al 1,5 jaar oud is. Ik weet van C&C 3 dat dit niet te draaien is op 64 bit Vista. Ik hoop maar dat dat niet geldt voor Oblivion. |:(

Groet,

Solesius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

installeer gewoon XP, werkt nog altijd het beste met alle games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Luuk-Online schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:34:
[...]

Een tip om snel geld te verdienen: ga potions maken! Verzamel zoveel mogelijk etenswaren (appels, wortels, enz.) en als je een mortar & pestle hebt (eventueel uit te breiden met een Calcinator, Retort en een Alembic voor betere potions) kun je met twee etenswaren al een Restore Fatigue potion maken. Deze kun je weer verkopen. Je boost hiermee snel je Alchemy skill, etenswaren zijn bijna overal te vinden, en het levert snel veel geld op.
Uiteraard zijn er genoeg dungeons en caves om loot te verzamelen. Zoek naar dungeons met bandits, die zijn niet al te moeilijk te verslaan en hebben vaak leuk armor. De verschillende bandit camps zijn natuurlijk ook een goede plek om bandits te looten.

In de Market District van de Imperial City zitten alle soorten winkels bij elkaar. Als je iets zoekt, is het daar :) Verder heeft elk dorp in ieder geval een smid voor armor en wapens. En als je lid word van de Mages Guild kun je spullen kopen en verkopen bij de alchemist in bijna elk dorp.
Hele goede tips, ik ga ermee aan de slag. Ik zal mijn verslag ervan posten ;)

Hoe zie ik btw of ik de G.O.T.Y.-versie heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proto
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-09 12:10

Proto

¬.¬

Groenachtig doosje ipv standaard doosje, staat game of the year edition op

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/8c/Oblivion_GOTY.png

[ Voor 36% gewijzigd door Proto op 01-11-2007 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Nee ik heb het groene doosje, die koste me 70 euro. Wat kost die dan welniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
darkdesign schreef op donderdag 01 november 2007 @ 21:47:
Volgens mij kost de GOTY 50 euro, geloof ik (voor de PC in ieder geval :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 16:32
darkdesign schreef op donderdag 01 november 2007 @ 21:47:
Ik was vanmiddag bij Dimension Plus, daar kost de GOTY edition 70 euro en de gewone 52.

Sorry, didn't mean to rub it in ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coretx
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 21:04
Wat is er zo speciaal aan die game of the year editon ( ps3 ) ?
Ik heb de "normale" versie, ik weet dat knights of the 9 er in zit...
Wat is er "speciaal" aan die goty editie behalve het doosje en de prijs ?!

[ Voor 8% gewijzigd door coretx op 01-11-2007 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 16:15
coretx schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:26:
Wat is er zo speciaal aan die game of the year editon ( ps3 ) ?
Ik heb de "normale" versie, ik weet dat knights of the 9 er in zit...
Wat is er "speciaal" aan die goty editie?!
Knights of the Nine en uiteraard Shivering isles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coretx
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 21:04
Knights of the Nine zit ook in de "standaard" ps3 uitvoering.

Shivering islles is dus het verschil ?

Is het de moeite waard om de goty te kopen als je de originele al hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Over Oblivion onder Vista 64 bit: GoT antwoord uit een algemene draad getrokken, draadje op ander forum via google gevonden.
Komt er op neer dat het niet officieel ondersteund wordt, maar dat het wel gewoon werkt. Er kunnen wel problemen zijn met downloadable content, maar ik weet niet of ze er nou die uitbreidings DLC's mee bedoelen of allerlei plugins. Onder Vista 32 bit loopt het in ieder geval prima, en het lijkt me erg onzinnig om hiervoor nog XP te installeren. De performance onder Vista is bij mij niet te onderscheiden van die in XP.
Misschien heb ik geluk, maar ik snap de heisa omtrent Vista niet (bashen hier op GoT, acties van Radar/consumentenbond e.d.). Het werkt bij mij retestabiel met allerlei programma's, ik heb geen problemen met drivers of programma's die niet werken en er zitten wat handige functies in die ik zeker zou missen als ik terug zou gaan naar XP. De eyecandy had niet zo gehoeven, maar daar ben ik inmiddels aan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise

Allereerst zou ik cyrodiil eens gaan verkennen. Begin eens met de Imperial City te verkennen. Dat is de stad op het eiland waar je zit wanneer je de sewers verlaat. Te herkennen aan de witte muren. Als je eenmaal binnen bent verken dan de hele stad, dus alle zones. Daarnaast kun je ook wel een bezoekje brengen aan wat grotten op het eiland, zoals Dzonot Cave, Sideways Cave of Sinkhole Cave. Dzonot Cave zit in het begin vol met imps. Relatief zwakke beesten, wel gooien ze spells op je. Sinkhole Cave, ongeveer in het noord-westen, zitten bandits in. Buiten de grot zit een banditcamp met 2 bandits. Binnen in de grot tref je nog meer gespuis aan en wat ratten. Hier tref je wel leuke armor en wapens aan. Er is kans dat je een silver claymore kan pakken. Sideways cave tenslotte, zit vlakbij de sewers en zit vol met monsters zoals imps en ratten (en later zal dit trolls en will-o-the-wisps zijn)
Er zit ook een verborgen ayleid ruin hier in.
In de imperial city beginnen overigens ook wat questen. Een leuke quest om mee te beginnen is Unfriendly Competition. Praat in de market district met wat merchants en je wordt vanzelf geleid naar de quest. Ik weet niet wat voor character je hebt en waar je in gespecialiseerd hebt, maar als je blade en heavy armor/light armor als major skill hebt of helemaal in de combat zit, dan is aanmelden bij de Arena een goede manier om je blade skill, blunt, hand 2 hand, block, heavy armor of light armor omhoog te krikken. Sowieso verplichte kost voor de combat characters.
In de Arena vecht je tegen andere deelnemers. De Arena zit in de Arena district en is te bereiken via de market district, arboretum of via de green emperor way.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was vanmiddag bij Dimension Plus, daar kost de GOTY edition 70 euro en de gewone 52.
Is die GOTY al uit dan? Waarom zit ik dan ongeduldig te wachten tot deze in december zou uitkomen?
En klopt het dat toch niet alles van KoN in deze editie zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 16:32
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:07:
[...]

Is die GOTY al uit dan? Waarom zit ik dan ongeduldig te wachten tot deze in december zou uitkomen?
En klopt het dat toch niet alles van KoN in deze editie zit?
Voor de PS3 in elk geval wel. Verder heb ik het spel (nog) niet dus je andere vragen kan ik niet beantwoorden.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
Voor de pc is het ook al een tijdje verkrijgbaar. Ik weet niet hoe het met de 360 zit.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Ik heb oblivion op de ps3. Alleen die dupe trick werkt niet bij mij. Die trick dat je je boog naar achtere moet trekken dan in het menu je pijle moet selecteren en dan een item moet droppen. Weet iemand wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
darkdesign schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 23:13:
Ik heb oblivion op de ps3. Alleen die dupe trick werkt niet bij mij. Die trick dat je je boog naar achtere moet trekken dan in het menu je pijle moet selecteren en dan een item moet droppen. Weet iemand wat ik fout doe?
Bestaat die cheat nog? :)
Wow, dacht dat ze die bug er allang uitgehaald hadden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tegen de tijd dat je de sewers uit komt moet je al een goed wapen hebben (volges mij dropt 1 van die guards in het begin een retegoed zwaard). Ga door naar de arena en vecht hem daar (bijna) helemaal uit. Voordat je tegen de Grand Champion moet doe je eerst die quest van de Grey prince, als je die gedaan hebt kun je hem in de arena zo neer meppen en z'n zwaard en schild pakken. Als je gewonnen hebt krijg je een armour weer dat van alles boost, dus heb je direct: geld, een goed zwaard, een goed schild, en een redelijk goed armour.

Voor meer geld zou ik dan de Fighters guild quests gaan doen. Daar moet je je dan wel eerst mee kunnen redden.

Wat het spel zelf betreft vond ik 'em nogal kort. Ik heb Morrowind ook gedaan en dat duurt onzettend lang voordat je die een keer uitgespeeld hebt (in all fairness, die wijzer in Oblivion maakt ook alles een stuk makkelijker) Hopelijk heeft de uitbreiding nog heeel wat te bieden.
Beetje jammer dat Oblivion zo kort is, had er meer van verwacht. Heb hem op lvl 13 al uitgespeeld zowel de main story als al de guilds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 08:26

Bartaz

Likes cookies!

Heb alle uitbreidingen. De Oblivion wereld zelf al ver uitgespeeld. Nog wat shrines hier en daar. Daarna begin ik aan de quests van KOTN en SI. Nu lvl 33, gaat al lekker, zeker als ik zie dat ik nog wel minstens 50 uur moet spelen om echt alles uit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 03:08:
[...]

tegen de tijd dat je de sewers uit komt moet je al een goed wapen hebben (volges mij dropt 1 van die guards in het begin een retegoed zwaard). Ga door naar de arena en vecht hem daar (bijna) helemaal uit. Voordat je tegen de Grand Champion moet doe je eerst die quest van de Grey prince, als je die gedaan hebt kun je hem in de arena zo neer meppen en z'n zwaard en schild pakken. Als je gewonnen hebt krijg je een armour weer dat van alles boost, dus heb je direct: geld, een goed zwaard, een goed schild, en een redelijk goed armour.

Voor meer geld zou ik dan de Fighters guild quests gaan doen. Daar moet je je dan wel eerst mee kunnen redden.

Wat het spel zelf betreft vond ik 'em nogal kort. Ik heb Morrowind ook gedaan en dat duurt onzettend lang voordat je die een keer uitgespeeld hebt (in all fairness, die wijzer in Oblivion maakt ook alles een stuk makkelijker) Hopelijk heeft de uitbreiding nog heeel wat te bieden.
Beetje jammer dat Oblivion zo kort is, had er meer van verwacht. Heb hem op lvl 13 al uitgespeeld zowel de main story als al de guilds
Dat je zo snel door Oblivion gaat komt (ook) doordat Oblivion's NPC's meeschalen met je eigen level. Dus hoe lager je level, hoe zwakker de tegenstanders. Je kunt de game dus uitspelen op level 1. Bij Morrowind was dit wel even anders, daar was levelen nog echt iets waar je wat mee opschoot. Er is gelukkig een shitload aan mods die hier wat aan doet: MMM, OOO, Francesco, etc. Dit is ook de reden dat je kunt doen wat jij hierboven beschrijft :P Je snapt zelf ook wel dat op level 3 de grand champion van de Arena verslaan niet de bedoeling kan zijn. Maarja, alle noobs die gewoon wilden hakken en winnen moesten natuurlijk ook tevreden gehouden worden :/

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 11:19:
[...]

Dat je zo snel door Oblivion gaat komt (ook) doordat Oblivion's NPC's meeschalen met je eigen level. Dus hoe lager je level, hoe zwakker de tegenstanders. Je kunt de game dus uitspelen op level 1. Bij Morrowind was dit wel even anders, daar was levelen nog echt iets waar je wat mee opschoot. Er is gelukkig een shitload aan mods die hier wat aan doet: MMM, OOO, Francesco, etc. Dit is ook de reden dat je kunt doen wat jij hierboven beschrijft :P Je snapt zelf ook wel dat op level 3 de grand champion van de Arena verslaan niet de bedoeling kan zijn. Maarja, alle noobs die gewoon wilden hakken en winnen moesten natuurlijk ook tevreden gehouden worden :/
Daarnaast kun je in Morrowind ook niet de guildquest uitspelen als je niet ver genoeg gevorderd bent. Bij Oblivion kun je wel als 'noob' alles quests doen en bijvoorbeeld wizzard worden als alle skills 20 of nog lager zijn (is dit nederlands? ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 03:08:
[...]

Ik neem aan dat je het over Captain Renault hebt wat die guard betreft. Helaas is die wapen slechts van tijdelijk aard. Ze dropt een katana na de eerste ambush van de mythic dawn. Maar nadat je met baurus gesproken hebt en je klasse en dergelijke bepaald hebt neemt hij de katana van je over. Als je het rioolsysteem in gaat moet je het doen met de wapens die je gevonden hebt in het grottensysteem. Het beste zwaard wat je dan bij je hebt is een steel longsword.

Zo te horen heb je lang nog niet alles gedaan. Oblivion is meer dan alleen de guilds en mainquest. Er zijn verschillende subquesten. Oh en voor het geld zijn er wel betere alternatieven dan de fighters guild. Arena is wel een goede optie. Je kunt hier ook beter heen gaan. Je traint dan ook nog eens verschillende skills zoals blade. Als je iets zoekt met goede rewards zou ik eens bij de Dark Brotherhood kijken. Oblivion is trouwens geen spel om snel door te rushen. Ja, je kunt de mainquest al afmaken bij level 1, maar wat voor lol is daar nu aan.
Als je snel erdoor heen rusht dan lijkt het inderdaad kort. Mijn advies is dan ook om de tijd te nemen. Ik zou de mainquest niet gelijk in het begin af maken. Overigens mis je dan ook vele dingen, zoals sterkere wapens en een sterkere sigil stone. Vanaf level 17 zijn alle sigil stones Transcedant Sigil Stones en zijn ze op zijn sterkst. Die kun je dan mooi gebruiken om zelf wapens te enchanten. De enchantments zijn dan veel beter dan via zo'n altar of enchanting.
Zelf heb ik de mainquest eerst op level 5 doorlopen ongeveer tot aan de Dagon Shrine en daarna heb ik het eerst laten zitten. Dagon Shrine gedaan ergens bij level 23. Uiteindelijk heb ik de mainquest beëindigd op level 30. .De gevechten zijn bij hogere levels wel moeilijker, maar dat is nu juist leuk. Dan heb je tenminste een uitdaging.

Wat betreft geintjes als OOO, MMM, UOP en dergelijke; die heb je eens niet nodig om Oblivion fatsoenlijk te spelen. Die halen naar mijn mening alleen de spelervaring onderuit en maken het té moeilijk. Voor de beginner geen aanrader.

[ Voor 3% gewijzigd door In Search of Sunrise op 05-11-2007 12:05 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:49

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

gwystyl schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:15:
Over Oblivion onder Vista 64 bit: GoT antwoord uit een algemene draad getrokken, draadje op ander forum via google gevonden.
Komt er op neer dat het niet officieel ondersteund wordt, maar dat het wel gewoon werkt. Er kunnen wel problemen zijn met downloadable content, maar ik weet niet of ze er nou die uitbreidings DLC's mee bedoelen of allerlei plugins. Onder Vista 32 bit loopt het in ieder geval prima, en het lijkt me erg onzinnig om hiervoor nog XP te installeren. De performance onder Vista is bij mij niet te onderscheiden van die in XP.
Misschien heb ik geluk, maar ik snap de heisa omtrent Vista niet (bashen hier op GoT, acties van Radar/consumentenbond e.d.). Het werkt bij mij retestabiel met allerlei programma's, ik heb geen problemen met drivers of programma's die niet werken en er zitten wat handige functies in die ik zeker zou missen als ik terug zou gaan naar XP. De eyecandy had niet zo gehoeven, maar daar ben ik inmiddels aan gewend.
idd, hier ook Vista 32bit en niet meer problemen dan anders :+

Neej zonder gekheid, Oblivion stroomt niet over van stabiliteit, maar ik save regelmatig en soms klapt ie welleens terug naar de desktop .. mjah, shit happens

Qua prestaties geen problemen. Draait als een tierelier, maar het systeem is dan ook behoorlijk krachtig (zie sig)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
In Search of Sunrise schreef op maandag 05 november 2007 @ 11:59:
[...]

Wat betreft geintjes als OOO, MMM, UOP en dergelijke; die heb je eens niet nodig om Oblivion fatsoenlijk te spelen. Die halen naar mijn mening alleen de spelervaring onderuit en maken het té moeilijk. Voor de beginner geen aanrader.
Het maakt het inderdaad fors moeilijker. Maar dat het de speelervaring onderuit haalt ben ik niet met je eens. Als je OOO en MMM hebt dan is elke dungeon anders en blijf je telkens nieuwe coole dingen ontdekken. Honderden nieuwe items (ook hele mooie edelstenen en dure enchants), tientallen nieuwe monsters, soms de gekste dingen. Skeletten die weer tot leven kunnen komen, spoken met bijbehorende geluiden, etc. Sinds ik OOO en MMM heb blijf ik zóveel nieuwe dingen ontdekken, zelfs na meer dan een jaar Oblivion spelen ontdek ik telkens nog nieuwe dingen dankzij die mods.

Het probleem van de moeilijkheidsgraag kun je oplossen door de slider naar Easy te zetten, en als je sterker bent (lvl 15~20) deze weer op Normal te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
Mja, maar ik heb het ook niet zo op van die superwapens of van die gekke spells waarbij je iedereen kan oppakken en neersmijten of iets van die strekking. De slider dan op easy zetten vind ik ook geen oplossing. Is een soort van cheaten vind ik.
Nieuwe dingen ontdek ik zelf ook wel en dat zonder die mods.
In het origineel valt ook genoeg te ontdekken anders ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
In Search of Sunrise schreef op maandag 05 november 2007 @ 13:42:
Mja, maar ik heb het ook niet zo op van die superwapens of van die gekke spells waarbij je iedereen kan oppakken en neersmijten of iets van die strekking.
Dat zit niet in OOO of MMM of ben ik nou gek :? Het is allemaal vrij serieus, en je komt gewoon leuke items tegen, dingetjes die je wilt sparen. Ik hou zelf idd ook niet van superkrachten, maar die ben ik nog niet tegengekomen.
Nieuwe dingen ontdek ik zelf ook wel en dat zonder die mods.
In het origineel valt ook genoeg te ontdekken anders ;)
Muah, zonder die mod's ziet de hele wereld er eigenlijk hetzelfde uit. Leuk om een keer te spelen, maar zodra je alle monsters kent zit er totáál geen variatie meer in. Elke dungeon is een beetje hetzelfde, telkens kom je dezelfde vage dieren tegen, en er zijn amper sterkere wapens meer te vinden zodra je Umbra oid hebt. Bij OOO kun je gewoon doorzoeken en blijf je telkens nieuwe monsters en item/wapens vinden.

Dat repetitieve vond ik zelf erg storend aan Oblivion zonder mod's, dungeons vond ik gewoon ronduit saai omdat er 0,0 spanning was en ik toch al precies wist wat er ging gebeuren. Sinds OOO is elke dungeon anders naar mijn beleving, nieuwe soorten puzzels, dungeons die 10x zo groot zijn, meer monsters, mooiere items, etc... Ook veel meer variatie qua monsters die je zult aantreffen.

Doordat er zo veel meer variatie is komt het leuker en realistischer over, en wil je elke dungeon in om te kijken of je nog nieuwe dingen vindt. Bij standaard Oblivion heb je al snel de sterkste armor en heb je alle soorten vijanden binnen enkele uurtjes spelen wel gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal jullie raad eens op volgen.

't was mijn eerste ronde Oblivion en van Morrowind ben ik een ontzettend lange main-quest gewent dus vandaar dat Oblivion nogal kort over kwam, maar ik zal eens wat meer levelen. Nog tips hier voor, want het aantal vijanden die je her en der tegen komt is ook vrij weinig.

Het is jammer dat levelen hier eigenlijk geen nut heeft. In Morrowind moest je inderdaad levelen om verder te komen.

Ik heb een paar subquests gedaan, maar vele van deze zijn ook vrij simpel en simpele slash and bash quests. De leukste quest tot nu toe vond ik de allerlaatste quest van de Thieves guild. Dat was niet alleen simpel slashen en bashen.

Ik zal het in ieder geval nog een keer proberen, bedankt voor de comments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moolie
  • Laatst online: 26-01-2023
gwystyl schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:15:
En op Vista 64 bit loopt het bij mij ook goed. Zonder mods was het gewoon stabiel, nu ik redelijk wat mods heb is de stabiliteit iets minder geworden (na een paar uur soms een crash, niet echt problematisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Moolie schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:38:
[...]

En op Vista 64 bit loopt het bij mij ook goed. Zonder mods was het gewoon stabiel, nu ik redelijk wat mods heb is de stabiliteit iets minder geworden (na een paar uur soms een crash, niet echt problematisch).
Gewoon je load order goed fixen met OBMM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Laatst online: 14:58

MikeVM

- Baloo -

hoe kan je iemand plezieren door er mee te babbelen, dat met die 4 quadranten..

iemand een goede tip what to do, en what not to do

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
MikeVM schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:52:
hoe kan je iemand plezieren door er mee te babbelen, dat met die 4 quadranten..

iemand een goede tip what to do, en what not to do
Briben is makkelijker ;)

IIG moet je voor dat persuasion (oid) klikken op zo'n vakje waarbij de NPC blij kijkt, zodra het vakje zo vol mogelijk is met geel. En de dingen waarbij hij/zij boos gaat kijken moet je proberen aan te klikken zodra ze zo leeg mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

ok thanks,

en zijn er kleine dingskes die ge zeker niet moogt verkopen, zoals een bepaald drankje ofzo, dat je nodig hebt in het latere verloop, of moet je absoluut niet alles ophopen, zodat je 1 van elke voedsel hebt,
bijvoorbeeld 1appel, 1 orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Search of Sunrise schreef op maandag 05 november 2007 @ 11:59:
Heb je ze ook gespeeld dan? En heb je wel eens vaker een RPG gespeeld? Het idee is dat je niet op level 1 overal naartoe kan, alle vijanden aankunt, etc. Als je verder komt in Oblivion merk je ook dat op een gegeven moment iedereen glass en daedric armor draagt waar het eerst fur en iron was. Als je dat cool vindt moet je vooral je oogkleppen ophouden en vanilla Oblivion blijven spelen, maar kom niet aan met dat het 'de spelervaring onderuit haalt'. Iemand die wel van RPG's houdt en Morrowind gespeeld heeft zou ik MMM of OOO echt van harte aanraden.

De eerste keer dat ik echt in zag hoe ontzettend kut het standaard systeem is was toen ik, op level 15, volkomen ingemaakt werd door een vijand die ik op level 13 nét niet aankon. Ik dacht dat het idee achter levelen was dat je er sterker van werd, maar blijkbaar had ik het verkeerd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Ik ben al weer wat verder gegaan met spelen. Heb veel alchemie gedaan en ben een stukje verder bij de thieves guild. Nu ben ik een beetje aan het rondlopen opzoek naar tombes enzo.

Het enigste minpunt aan de game vind ik dat het zo onduidelijk is waar welke shop zit. Ik zoek echt de pleuris steeds naar de juiste winkels. Maar dat kan aan mij liggen :+ Waar kan ik bijvoorbeeld veel food halen, en veel drankjes verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Eten en drinken: In alle Inn's en herbergen te krijgen. :+
In mindere mate ook bij andere merchants.

Als je Mercantile-skill 50 of hoger is, (Journeyman-level), kun je aan iedere merchant (koper/verkoper) alles verkopen wat je maar wil.

Maar als je een thieves-karakter speelt, dan steel je je eten toch gewoon? (Alleen niet verkopen bij de fences, dit kan bij je te fencen gold opgeteld worden en hiermee moet je opletten als je de volgende quest wilt doen bij dit Guild).

V.w.b. locaties: Daar heb je de detailed-, ofwel local-map voor, als je ergens geweest bent, staat er een deur-symbool met de naam van de persoon/winkel bij. 8)

[ Voor 33% gewijzigd door Kosh66 op 06-11-2007 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Kosh66 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 10:00:
[...]
Maar als je een thieves-karakter speelt, dan steel je je eten toch gewoon? (Alleen niet verkopen bij de fences, dit kan bij je te fencen gold opgeteld worden en hiermee moet je opletten als je de volgende quest wilt doen bij dit Guild).
Jup, doe ik ook altijd. Loop maar eens een kasteel in, als je sneak level hoog genoeg is kun je eenvoudig ongezien hele ladingen eten jatten :) Vervolgens maak ik daar altijd een shitload Restore Fatigue potions van. Die hebben geen gestolen status meer, en leveren veel meer op dan de losse ingrediënten. En je alchemy skill wordt er ook beter van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moolie
  • Laatst online: 26-01-2023
leonpwner1 schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:41:
[...]

Gewoon je load order goed fixen met OBMM ;)
Klopt, maar ik had de volgorde nog niet helemaal goed gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Luuk-Online schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:05:
[...]

Jup, doe ik ook altijd. Loop maar eens een kasteel in, als je sneak level hoog genoeg is kun je eenvoudig ongezien hele ladingen eten jatten :) Vervolgens maak ik daar altijd een shitload Restore Fatigue potions van. Die hebben geen gestolen status meer, en leveren veel meer op dan de losse ingrediënten. En je alchemy skill wordt er ook beter van :)
hoe doe je dit, of betekent mijn vraag dat ik nog niet ver genoeg zit in het spel! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
MikeVM schreef op woensdag 07 november 2007 @ 00:30:
[...]

hoe doe je dit, of betekent mijn vraag dat ik nog niet ver genoeg zit in het spel! :D
Heb je een Mortar & Pestle (en evt. nog andere spullen, zoals een Retort/Alembic/Calcinator)?
Selecteer deze, dan kun je op de 1e entry klikken en dan krijg je een keuzelijst van beschikbare ingrediënten, die kun je dan met zijn 4-en bij elkaar doen en als je het geheel een naam geeft en op create drukt, wordt er, indien het mogelijk is, een potion of een poison gemaakt.

Ter info: Vele vragen worden beantwoord op de UESP-Wiki: 8)
http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Oblivion

Of nog specifieker:
http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Alchemy

[ Voor 5% gewijzigd door Kosh66 op 07-11-2007 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Kosh66 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 09:26:
[...]

Heb je een Mortar & Pestle (en evt. nog andere spullen, zoals een Retort/Alembic/Calcinator)?
Selecteer deze, dan kun je op de 1e entry klikken en dan krijg je een keuzelijst van beschikbare ingrediënten, die kun je dan met zijn 4-en bij elkaar doen en als je het geheel een naam geeft en op create drukt, wordt er, indien het mogelijk is, een potion of een poison gemaakt.

Ter info: Vele vragen worden beantwoord op de UESP-Wiki: 8)
http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Oblivion

Of nog specifieker:
http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Alchemy
Fok! Hebben ze dat nog steeds? Ik denk dat ik maar eens een 2handse exemplaar op ga scharrelen, het lonkt toch wel weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:37
Na dit spel een paar dagen geleend te hebben heb ik hem ook zelf aangeschaft, en wel de GOTY edition... Hopelijk valt hij vandaag in de brievenbus.

Wat een prachtig spel is het eigenlijk, realistisch (relatief :P), grafisch zeer mooi, flexibel. Heb op dit moment geloof ik alleen de OOO mod geinstalleerd. Ga er ook nog de MMM bij gooien en dan nog maar eens kijken wat er nog meer te vinden is...

Ben op dit moment nog een matige Level1 prutser en dat na 4 uurtjes spelen maar ik ben nu dan ook meer gewoon aan het rondlopen geweest dan wat dan ook. Wel vind ik het lastig dat ik met die MMM mod nu nog amper dungeons in kan gaan of wat dan ook... heb nog wat te veel moeite met de monsters :P Maar dat maakt het natuurlijk ook weer leuker en realistischer. Denk dat ik er nog vele uren plezier aan ga beleven en het spel de aanschaf dubbel en dwars waard is!

Ook nog even mijn complimenten voor de startpost (en alle posts in de rest van het topic/de topics). Handige info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Laatst online: 16:41
Gister ook de goty aangeschaft voor de 360, wat een spel! heerlijk! geniet echt van elk moment in het spel en dat gebeurd me niet vaak.. Ik ga weer verder :)

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Heeft er iemand een idee hoe je als redguard-karakter je mana best naar boven krijgt aub , ik hou van zwaardvechten enzo , en door mijn keuze voor de redguard klasse blijk ik nu op level 34 in de problemen te komen om leuke spreuken uit te kunnen voeren (spreuken die blijkbaar 200-400 mana vereisen )

Ik las op forums dat elke klasse zo zijn limieten heeft , maar kan je dit omzeilen ? Als ik me niet vergis heb ik slechts 130 mana nu, waarbij de nodig skills zoals intelligence enz vrij hoog zijn in feite 0

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
-GF-Annihilator schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:32:
Ik las op forums dat elke klasse zo zijn limieten heeft , maar kan je dit omzeilen ? Als ik me niet vergis heb ik slechts 130 mana nu, waarbij de nodig skills zoals intelligence enz vrij hoog zijn in feite 0
Er zijn 2 mogelijkheden die je nog kunt volgen (al dan niet allebei):

1)
Je zoekt naar Sigilstones in de Oblivion-planes die Fortify Magicka geven en enchant daarmee je uitrusting. (Liefste "Trancendant" Sigilstones, deze geven de maximale hoeveelheid/lading aan het enchantment, deze duiken op vanaf level 17, dacht ik). :*)

2)
Zorg dat je op de Arcane University wordt aangenomen, (doe alle quests) en zorg dat je skills levelen, zodat je Master wordt in de betreffende "school". Dan dalen de "magicka-kosten" per gecaste spell sterk. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:37
De knetters...

Vandaag de GOTY edition binnen gekregen en zn geld meer dan dwars waard. Heb er nu wat uurtjes opzitten maar is toch best pittig zeg :) Heb de OOO en MMM mods erop gegooid en heb nu level3 en net mijn eerste oblivion gate binnen gegaan. Maar dat is toch vrij kansloos, vooral wanneer meerdere gastjes me aanvallen ben ik toch snel de sjaak... Lastig inschatten wanneer je wat aankan... maar het spel blijft super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
Weet iemand of er een vervolg gepland staat, ik hoop dat ze meer teruggaan naar de formule uit Morrowind ipv door te gaan met casual vernieuwingen.
Ik heb oblivion een maand gespeeld toen hij net uitkwam, daarna was ik er klaar mee.
Bij morrowind speelde ik hem nog 1-2jaar na de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 23:57
Hasib schreef op zondag 11 november 2007 @ 03:20:
Weet iemand of er een vervolg gepland staat, ik hoop dat ze meer teruggaan naar de formule uit Morrowind ipv door te gaan met casual vernieuwingen.
Ik heb oblivion een maand gespeeld toen hij net uitkwam, daarna was ik er klaar mee.
Bij morrowind speelde ik hem nog 1-2jaar na de release.
Op dit moment is het team achter Oblivion Fallout 3 aan het maken (http://fallout.bethsoft.com/eng/home/home.php) en is er nog met géén enkel woord gerept over een mogelijk vervolg.
Er is zeer waarschijnlijk ook een online spinoff op komst dat zich afspeelt in het Elder Scrolls universum aangezien ZeniMax Online is opgericht (http://bethblog.com/?p=325) en theelderscrollsonline.com is geregistreerd op naam van Bethesda (http://www.whois.net/whoi...lderscrollsonline&tld=com)

Persoonlijke mening: Ik vond Oblivion ook maar een vreemd vervolg op Morrowind & Daggerfall. Ok, Morrowind is ook grotendeels anders dan Daggerfall maar de lore en politieke intriges die ze beide hebben maakt Morrowind tot een waardige opvolger van Daggerfall. In Oblivion wordt er bijna géén enkele aandacht besteed aan de lore noch aan de politieke intriges (bestaat zelfs gewoon niet in Oblivion) en is niets echt 'diep' uitgewerkt.

Ook vind ik het idee van een online Elder Scrolls spel niet echt geweldig, alle fantasy MMORGP's zoals WoW, Guild Wars, Dark Age Of Camelot,... komen in mijn ogen toch altijd op hetzelfde neer.
Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.