Verwijderd

Waar kan ik ayleid ruins vinden?

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 16:15
Er zijn er zo'n 50, kijk hier even voor meer informatie en maps op Oblivion - UESPWiki

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:49

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:06:
[...]

Je krijgt een +5 bonus als je 10 skills omhoog bent gegaan met minor skills behorende bij dat attribuut.

Ofwel, als Hand to Hand major is en Blade en Blunt minor, dan krijg je +5 als blade en blunt samen met 10 skills omhoog zijn gegaan. Bij 0 krijg je +2 en daar tussenin +3 en +4
Nou, ik heb het eens even geprobeerd, met dit als gevolg :)

Attribuut
Strength

Major
-

Minor
Blade +5
Blunt +3
Hand to Hand +3

totaal +11 :*)

resultaat na een beetje slaap, Strength +4

Attribuut
Willpower

Major

-

Minor
Alteration +4
Destruction +6
Restoration +2

totaal, + 12 :*)

Resultaat na een beetje slaap, Willpower +4

en de laatste ..

Attribuut
Speed

Major
Acrobatics +3
Athletics +3
Light Armor +1

Minor
-

totaal slechts +7 en na rusten, Speed +5 !!!! :?

Attribuut
Endurance

Major
-

Minor
Armorer + 6
Block +3
Heavy Armor +3

totaal een whoppin' +12 ...
resultaat na wat slaap, Endurance + 3 .. en uiteraard niet geselecteerd voor de upgrade. :O

zeg het maar, vind het allemaal maar wat vaag weer. Dacht er nu eindelijk greep op te hebben :P

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09 08:16
ing._Buttje schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 10:24:
[...]

Nou, ik heb het eens even geprobeerd, met dit als gevolg :)

Attribuut
Strength

Major
-

Minor
Blade +5
Blunt +3
Hand to Hand +3

totaal +11 :*)

resultaat na een beetje slaap, Strength +4

Attribuut
Willpower

Major

-

Minor
Alteration +4
Destruction +6
Restoration +2

totaal, + 12 :*)

Resultaat na een beetje slaap, Willpower +4

en de laatste ..

Attribuut
Speed

Major
Acrobatics +3
Athletics +3
Light Armor +1

Minor
-

totaal slechts +7 en na rusten, Speed +5 !!!! :?

Attribuut
Endurance

Major
-

Minor
Armorer + 6
Block +3
Heavy Armor +3

totaal een whoppin' +12 ...
resultaat na wat slaap, Endurance + 3 .. en uiteraard niet geselecteerd voor de upgrade. :O

zeg het maar, vind het allemaal maar wat vaag weer. Dacht er nu eindelijk greep op te hebben :P
Je moet het allemaal in één level halen heh! Dus stel dat jij al gelijk 10 major skills haalt en je krijgt het bericht, you can rest now. Dit betekent dat alles wat je nu levelt zeg maar verloren gaat en er niet bij geteld wordt. Alleen zou een 11de major skill en 12de major skill gelijk als +2 nieuwe major skills tellen wanneer jij 1 level geslapen hebt. Je zou dan na het slapen 8 keer nog een major skill moeten levelen om vervolgens weer het bericht te krijgen "you can rest now"

In ieder geval, ik maak een character die level 1 is: En ik train de volgende skills in de volgorde van boven naar onder:

Major skill blade: blade 5x (str)
Major skill marksman 4x (agi)

minor skill blunt x5 (str)
minor skill sneak 6x (agi)
minor skill alchemy x10 (int)

Major skill marksman 1x (agi)

minor skill destruction 10x (will)

Zoals je ziet bij het levelen van mijn major skill marksman die vet gedrukt is, heb ik mijn tiende major skill geleveld. Alles wat ik daarvoor heb geleveld, word in berekening genomen als ik zal gaan slapen. Als ik nu zou resten zal ik de keuze krijgen uit de volgende + 5 attributen.

strength +5: want ik heb er 5 geleveld in blade en 5 in blunt. Zit zijn skills die samen 10 vormen en zijn geleveld voor mijn laatste major skill is geleveld.

agility +5: want ik heb 4 geleveld in marksman en 6 in sneak. Dit zijn skills die samen 10 vormen en zijn geleveld wanneer mijn laatste major skill werd geleveld.

intelligence +5: want ik heb +10 geleveld in alchemy en deze skill is gekoppeld aan het intelligence attribuut. Deze skill vormt zelf al + 10 en is nog steeds geleveld voor mijn laatste major skill is geleveld.

Willpower +1: Ook al heb ik willpower 10 levels geleveld doordat ik destruction simpelweg 10 levels omhoog heb genomen, voldoe ik niet aan de eis, omdat ik al mijn laatste major punt heb geleveld namelijk de dikgedrukte +1 marksman. Vanaf dat moment is mijn level gelocked en zullen alle skills die ik level voordat ik nog niet geslapen hebt verspild zijn.

Als jij bovenstaande in je achterhoofd houd, verzeker ik je dat je steeds +5 zal levelen! Dat ik die willpower heb geleveld nadat ik mijn laatste major skill al had is dus fout en betekent het verspillen van 10 skills. Ik had dus na mijn laatste punt in marksman eerst moeten slapen en dan pas die 10 punten (nieuw level) in willpower moeten investeren, om dan later in dat level een +5 attribuut te verkrijgen.

Samengevat:
Wanneer we een attribuut levelen willen we altijd een +5 keuze krijgen. Om dit te bereiken, moeten we 10 skills geleveld hebben die geassocieerd zijn met het desbetreffende attribuut. Om over levelen te vermijden is het onnodig om 11 of meer punten te levelen in een bepaalde skill. Elke combinatinatie van major en minor skills kunnen gebruikt worden om een totaal van 10 skill punten te verkrijgen voor een bepaald attribuut.

Wanneer jij je 10de major skill punt leveld, ontvang je een bericht dat zegt dat je moet rusten om te levelen. Elke skill die je hierna leveld heeft geen effect op je attribuut bonus. De laatste punt die je in een level doet levelen om een +5 te krijgen zou dus bij voorbaat een major skill moeten zijn (mijn voorbeeld +1 marksman).

Bijvoorbeeld als je agility traint d.m.v. marksman en sneak en marksman is een major skill, zal je moeten zorgen dat de laatste skill van marksman af komt.

[ Voor 16% gewijzigd door PacinoAllstars op 15-09-2007 12:17 ]

• In Search of Sunrise
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
Ze zitten door heel cyrodiil. Soms zitten ze vlak bij een weg, maar soms ook wel verstopt tussen de bossen of bergen of ze zitten bij water. De ayleid ruins zijn ruines opgebouwd uit witte stenen. 't is ongeveer dezelfde structuur als de imperial city (deze is dan ook gebouwd door de ayleids) Meestal zit er dan zo'n beeld van een vogel erbij en van een mannetje die wat omhoog houdt (volgens mij een afgebroken zwaard). Je betreed de ruins door een witte stenen deur te gaan. Over het algemeen moet je dan met de trap naar beneden, maar bij sommigen kun je er zo heen.
Als je de sewers uitkomt en voor het eerst voet op cyrodiil zet, dan zie je aan de overkant al gelijk zo'n ruin (dat is vilverin)
Vele ruins spelen een rol in een bepaalde quest.
De grootste speelt in ieder geval een rol in de mainquest.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:29

Leedbek

Luuk Luchtloper

Ik zit met een vreemd probleem in de main quest:

spoiler:
Het gaat om de quest Defense of Bruma, waarbij je samen met Martin Septim moet vechten bij een enorme Oblivion Gate. Ik volg Martin dus naar buiten, waar de soldaatjes al staan te wachten, en samen gaan we naar die gate. Daar geeft Martin een speech, maar op het moment dat ie vraagt 'are you ready' of iets dergelijks, gebeurt er helemaal niks... alle soldaatjes blijven dom staan, de gate gaat niet open en ik kan dus niet verder.

Iemand die dit probleem kent, en er een oplossing voor weet? In de Oblivion Wiki kon ik hier niks over vinden.

Klaar voor de steroorlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:12
Een collega vertelde me over het spel Oblivion voor de Xbox 360, hij vertelde het zo dat ik ook besloten heb om het spel te kopen.
Woensdag ontvang ik het spel als het goed is :D
Dit wordt mijn eerste RPG game die ik speel!
Nu valt het me wel op dat er allemaal moeilijke termen voorbij komen, leer je vanzelf in het spel wat alles inhoud/betekend?
Of moet je die vooraf al weten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:53
Hoef je niet te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Onno_Devine schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 18:30:
Een collega vertelde me over het spel Oblivion voor de Xbox 360, hij vertelde het zo dat ik ook besloten heb om het spel te kopen.
Nu valt het me wel op dat er allemaal moeilijke termen voorbij komen, leer je vanzelf in het spel wat alles inhoud/betekend?
Ligt er aan wat je moeilijke termen noemt natuurlijk, maar het leukst is om gewoon te gaan spelen, wat proberen aan uitrusting en spells (toverspreuken), zodat je je eigen stijl ontwikkeld. Als je dan een uur of wat gespeeld hebt kan je opnieuw beginnen waarbij je wel rekening houdt met je stijl bij het kiezen van je skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onno_Devine schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 18:30:
Zoveel hoef je niet te weten. De RPG draait in een fantasy-wereld. Soort Lord of the Rings maar dan een eigen wereld.

Het spel draait om drie elementen: Vechten met het zwaard (of bijl, of pijl en boog), Vechten als magiër (oproepen van duistere wezens of zombies, genezing door magie, schieten van vuurballen, etc), Sluipend rondgaan als Dief (of sluipmoordenaar).

Meestal voel je je als beginner het meest aangetrokken tot het eerste, maar al snel blijkt magie verdomd handig en meestal speel je een combinatie van de drie rollen.

Wat je moet weten? Niet veel, je kunt het bijbehorende boekje een keer doorbladeren als je wat speelervaring er op hebt zitten. Het spel begint met een zeer goede introtutorial die je zowel in de aspecten van het spel als het verhaal laat zien. Je speelstijl wordt eveneens geevalueerd en daaruit wordt geconcludeerd wat je waarschijnlijk wil worden (waar je niet aan gebonden bent).

Het mooie van Oblivion is dat nooit iets moet. Je kunt quests (taken waarvan ze je vragen uit te voeren) zo lang mogelijk laten liggen als je maar wil zonder dat het consequenties heeft. Heb je het idee dat je er niet aan toe bent om iets uit te voeren, of wil je eerst een beetje leren spelen of andere dingen ontdekken, dan heeft het geen enkele consequentie dat je iets (tijdelijk of voor lange tijd) laat liggen. Des te langer je het speelt, des te meer je tegen komt. In het begin kom je alleen zwaarden en basale armor tegen en tegen de tijd dat je al wat meer weet van wat kan en mag, zul je zeer goed light en heavy armor vinden (waarbij je moet kiezen of je voor veel armor gaat of voor weinig belasting en dus veel kunnen tillen) en zul je wapens geënchant met magie vinden.
Het spel begint echter simpel en blijft daardoor overzichtelijk :)

vergelijken met de voorganger Morrowind een enorme verbetering voor de beginner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40
Luuk-Online schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:48:
Ik zit met een vreemd probleem in de main quest:
Kan het zijn dat je de quest "Allies_for_Bruma" hebt gedaan? Het schijnt, dat als je daar een gate sluit zonder van te voren te spreken met een count/countess, behalve dat je er geen marker op je map door krijgt, er nog andere dingen mis kunnen gaan, o.a. dat je in Oblivion blijft steken, etc.
Het zou best kunnen zijn, dat hierdoor het script voor het openen van die grote gate niet (correct) start.

Speel je op de PC?
Zo ja, kijk effe op http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Defense_of_Bruma , bij de Journal Entries, welke dat je handmatig moet kiezen om een stukje verder te komen, middels het console commando: player.setstage MQ13 nn (nn is het journal-entrynummer uit de tabel).

Als dit niet lukt en je hebt nog een save van niet te lang geleden, zou je evt. een stukje opnieuw kunnen spelen...

Off Topic:
Terug van weggeweest, Morrowind en addons, in één ruk helemaal uitgespeeld. 8)
Petje af voor Bethesda en de Modderscommunity, het sfeertje was ook hier weer geweldig. _/-\o_

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 21:23:
[...]

vergelijken met de voorganger Morrowind een enorme verbetering voor de beginner :)
Kosh66 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 23:13:
[...]

Off Topic:
Petje af voor Bethesda en de Modderscommunity, het sfeertje was ook hier weer geweldig. _/-\o_
Ik heb Morrowind, Bloodmoon en Tribunal nog steeds liggen, maar ik kan me er niet toe zetten om daar weer mee bezig te gaan. Ik ben nog nooit ver genoeg gekomen om het echt interessant te maken, en dan helpen de controls niet echt mee. De sfeer is inderdaad mooi, maar bij Oblivion zit je veel eerder in het spel imho. Morrowind is wat dat betreft net te uitgebreid opgezet, en dat je bijna alleen naar de andere kant van de wereld kan door te lopen (iig tot de dichtsbijzijnde 'vliegboot', en dat zijn er niet zo veel) vind ik dan een groot nadeel.

Verwijderd

gwystyl schreef op woensdag 19 september 2007 @ 08:08:
[...]

[...]

Ik heb Morrowind, Bloodmoon en Tribunal nog steeds liggen, maar ik kan me er niet toe zetten om daar weer mee bezig te gaan. Ik ben nog nooit ver genoeg gekomen om het echt interessant te maken, en dan helpen de controls niet echt mee. De sfeer is inderdaad mooi, maar bij Oblivion zit je veel eerder in het spel imho. Morrowind is wat dat betreft net te uitgebreid opgezet, en dat je bijna alleen naar de andere kant van de wereld kan door te lopen (iig tot de dichtsbijzijnde 'vliegboot', en dat zijn er niet zo veel) vind ik dan een groot nadeel.
Morrowind komt misschien ietwat traag op gang, maar dat heeft mij nooit tegengehouden. Ik ken echt niemand die Morrowind gespeeld heeft en vond dat het te traag op gang kwam danwel te vaag was, en de mensen die ik ken die het speelden waren toch bepaald geen die-hard RPG fans, helemaal niet.
En bij Morrowind kon je juist makkelijk en realistisch naar de andere kant van de wereld: je kon zo'n Silt Strider nemen, een boot, en je kon tussen de mages guildes teleporteren. Dan had je Mark en Recall, om makkelijk naar een afgelegen plek terug te keren. En zat je in de jungle en moest je snel weg, dan kon je Divine of Almsvi Intervention gebruiken om snel naar de dichtsbijzijnde temple te gaan, dat laatste kon bijvoorbeeld ook als je in gevecht was en bijna het loodje ging leggen. Véél beter imho dan die fast travel ongein van Oblivion.

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Kosh66 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 23:13:
[...]

Kan het zijn dat je de quest "Allies_for_Bruma" hebt gedaan? Het schijnt, dat als je daar een gate sluit zonder van te voren te spreken met een count/countess, behalve dat je er geen marker op je map door krijgt, er nog andere dingen mis kunnen gaan, o.a. dat je in Oblivion blijft steken, etc.
Het zou best kunnen zijn, dat hierdoor het script voor het openen van die grote gate niet (correct) start.

Speel je op de PC?
Zo ja, kijk effe op http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Defense_of_Bruma , bij de Journal Entries, welke dat je handmatig moet kiezen om een stukje verder te komen, middels het console commando: player.setstage MQ13 nn (nn is het journal-entrynummer uit de tabel).

Als dit niet lukt en je hebt nog een save van niet te lang geleden, zou je evt. een stukje opnieuw kunnen spelen...

Off Topic:
Het zou idd heel goed kunnen dat ik bij Allies for Bruma een gate heb gesloten zonder vooraf met de count te spreken... dat zou wel balen zijn, want ik ben nadat ik vast kwam te zitten in die quest een behoorlijke tijd verder gegaan met Fighters Guild en Dark Brotherhood sidequests, en ik heb geen zin om dat allemaal kwijt te raken. Hopen dat het via de console werkt (al ben ik daar geen fan van, maar goed)...

Verwijderd

Hoe kan je een soul in een soulgem stoppen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2007 16:15 ]

• Avalaxy
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 16:14:
Hoe kan je een soul in een soulgem stoppen
Dat is al zoooo vaak voorbij gekomen, gebruik de search functie eens en zoek op 'soulgem'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:49

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

PacinoAllstars schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 12:01:
[...]

Je moet het allemaal in één level halen heh! Dus stel dat jij al gelijk 10 major skills haalt en je krijgt het bericht, you can rest now. Dit betekent dat alles wat je nu levelt zeg maar verloren gaat en er niet bij geteld wordt. Alleen zou een 11de major skill en 12de major skill gelijk als +2 nieuwe major skills tellen wanneer jij 1 level geslapen hebt. Je zou dan na het slapen 8 keer nog een major skill moeten levelen om vervolgens weer het bericht te krijgen "you can rest now"

In ieder geval, ik maak een character die level 1 is: En ik train de volgende skills in de volgorde van boven naar onder:

Major skill blade: blade 5x (str)
Major skill marksman 4x (agi)

minor skill blunt x5 (str)
minor skill sneak 6x (agi)
minor skill alchemy x10 (int)

Major skill marksman 1x (agi)

minor skill destruction 10x (will)

Zoals je ziet bij het levelen van mijn major skill marksman die vet gedrukt is, heb ik mijn tiende major skill geleveld. Alles wat ik daarvoor heb geleveld, word in berekening genomen als ik zal gaan slapen. Als ik nu zou resten zal ik de keuze krijgen uit de volgende + 5 attributen.

strength +5: want ik heb er 5 geleveld in blade en 5 in blunt. Zit zijn skills die samen 10 vormen en zijn geleveld voor mijn laatste major skill is geleveld.

agility +5: want ik heb 4 geleveld in marksman en 6 in sneak. Dit zijn skills die samen 10 vormen en zijn geleveld wanneer mijn laatste major skill werd geleveld.

intelligence +5: want ik heb +10 geleveld in alchemy en deze skill is gekoppeld aan het intelligence attribuut. Deze skill vormt zelf al + 10 en is nog steeds geleveld voor mijn laatste major skill is geleveld.

Willpower +1: Ook al heb ik willpower 10 levels geleveld doordat ik destruction simpelweg 10 levels omhoog heb genomen, voldoe ik niet aan de eis, omdat ik al mijn laatste major punt heb geleveld namelijk de dikgedrukte +1 marksman. Vanaf dat moment is mijn level gelocked en zullen alle skills die ik level voordat ik nog niet geslapen hebt verspild zijn.

Als jij bovenstaande in je achterhoofd houd, verzeker ik je dat je steeds +5 zal levelen! Dat ik die willpower heb geleveld nadat ik mijn laatste major skill al had is dus fout en betekent het verspillen van 10 skills. Ik had dus na mijn laatste punt in marksman eerst moeten slapen en dan pas die 10 punten (nieuw level) in willpower moeten investeren, om dan later in dat level een +5 attribuut te verkrijgen.

Samengevat:
Wanneer we een attribuut levelen willen we altijd een +5 keuze krijgen. Om dit te bereiken, moeten we 10 skills geleveld hebben die geassocieerd zijn met het desbetreffende attribuut. Om over levelen te vermijden is het onnodig om 11 of meer punten te levelen in een bepaalde skill. Elke combinatinatie van major en minor skills kunnen gebruikt worden om een totaal van 10 skill punten te verkrijgen voor een bepaald attribuut.

Wanneer jij je 10de major skill punt leveld, ontvang je een bericht dat zegt dat je moet rusten om te levelen. Elke skill die je hierna leveld heeft geen effect op je attribuut bonus. De laatste punt die je in een level doet levelen om een +5 te krijgen zou dus bij voorbaat een major skill moeten zijn (mijn voorbeeld +1 marksman).

Bijvoorbeeld als je agility traint d.m.v. marksman en sneak en marksman is een major skill, zal je moeten zorgen dat de laatste skill van marksman af komt.
even een kleine update, en dat is dat er nog geen update is :P

Ik ben helaas nog niet weer er aan toe gekomen om e.e.a. te proberen. Er staan thuis 2 pc's op me te wachten. De ene is klaar, de andere lijkt een probleem met de cpu te hebben, dus helaas.

.. maar misschien dit weekend (als we tenminste niet bij de schoonouders op bezoek gaan) :D

Toch bedankt voor deze uitvoerige uitleg _o_

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

komt er binnenkort weer een uitbreiding na Shivering of gaat de game opgeborgen worden in de kast?
speel het spel al een tijdje niet meer ;( het boeit simpelweg gewoon niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Woei! Tessource.net was al een aantal dagen down, bleek te liggen aan conflicten tussen de eigenaars o.i.d.
Nu is er een gloednieuwe site voor Oblivion Mods, van de makers van Tessource.net: The Elder Scrolls Nexus!

Ik was even bang dat mijn favoriete Mods-database voorgoed offline zou zijn, gelukkig zijn alle mods overgegaan naar de nieuwe site :)

• In Search of Sunrise
XunFar schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:05:
komt er binnenkort weer een uitbreiding na Shivering of gaat de game opgeborgen worden in de kast?
speel het spel al een tijdje niet meer ;( het boeit simpelweg gewoon niet meer.
Nee. Shivering Isles is de eerste en laatste uitbreiding (KotN is geen expansion)
De Game of the Year edition is al aangekondigd en verschijnt als het goed is ergens deze maand nog in de winkels (volgens mij aankomende week)
Maar er zijn nog altijd mods die gemaakt worden en op die manier zal oblivion nog wel even doorleven.
gwystyl schreef op woensdag 19 september 2007 @ 08:08:
Valt wel mee met dat lopen. Er zijn diverse mogelijkheden om van de ene plek naar de andere te komen. Zo tref je op diverse plaatsen wel een silt strider aan. Al in het begin kom je zo'n geval tegen als je dus in Seyda Neen begint.
Vanaf Seyda Neen kun je zo o.a. naar Gnisis. Naast Silt Striders heb je nog wat andere mogelijkheden zoals per boot reizen, teleportatie via mages guild, mark en recall, intervention spells en via propylon chambers.
Allemaal hier te vinden: http://www.uesp.net/wiki/Morrowind:Transport
Reizen per voet is overigens niet zo'n ramp. Tenminste, ik vind het zelf geen probleem. Bovendien ontdek je dan ook allemaal nieuwe gebieden, ook dingen die verborgen zijn en kleine plaatsjes zoals Pelagiad.
Dit geldt trouwens ook wel voor Oblivion, om maar even een link te leggen.
Je kan wel fast travel gebruiken, maar dan ontdek je lang niet alles. Kleine plaatsjes of verborgen dingen ontdek je juist door te voet of met de paard te gaan.

[ Voor 56% gewijzigd door In Search of Sunrise op 22-09-2007 03:07 ]

specs

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09 08:16
ing._Buttje schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 08:41:
[...]

even een kleine update, en dat is dat er nog geen update is :P

Ik ben helaas nog niet weer er aan toe gekomen om e.e.a. te proberen. Er staan thuis 2 pc's op me te wachten. De ene is klaar, de andere lijkt een probleem met de cpu te hebben, dus helaas.

.. maar misschien dit weekend (als we tenminste niet bij de schoonouders op bezoek gaan) :D

Toch bedankt voor deze uitvoerige uitleg _o_
Als je hem op pc speelt, download gewoon een mod dat je elke keer dat je leveld +5 kan kiezen ;)

Verwijderd

ehm, dat noem ik geen mod maar een cheat =P maargoed!

Heb ook even alles doorgelezen over die major / minor skills, en ik snap het nu _eindelijk_! Had het maaaanden geleden gespeeld, en had toen zeg maar super veel minor / major skills geleveld, zonder te gaan slapen, en toen ging ik op een gegeven moment 8 keer achter elkaar slapen.....en .....toen kon ik opeens helemaal niks meer dood krijgen.....needless to say, had ik toen niet echt veel zin meer om te spelen (had echt 2 weken zitten spelen zonder in game te slapen =P).

Nu nog proberen die mods goed geinstalleerd te krijgen zoals darnified UI....toen ik dat gisteren probeerde kreeg ik opeens paarse grond enzo =P

• In Search of Sunrise
Ligt soms ook er aan in welke volgorde je mods staan. Maar daarvoor kun je OBMM gebruiken om ze in een goede volgorde te zetten.

Mja, zelf slaap ik ook eerst een poosje niet en na een tijdje zoek ik dan toch m'n bed in skingrad op.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien niet helemaal de juiste plaats voor deze vraag. Toch stel ik em :p

Naast Oblivion zie je ook nog steeds Morrowind in de winkels liggen (en heb ik
ook in mijn bezit ;) ).Maar.... weet iemand ook waar daggerfall te verkrijgen is? :o
Heb het spel wel eens gespeeld, zonder dat ik wist wat je moest doen:p ,
maar wilde het toch opnieuw proberen! :)

grtz

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 13:45:
misschien niet helemaal de juiste plaats voor deze vraag. Toch stel ik em :p

Naast Oblivion zie je ook nog steeds Morrowind in de winkels liggen (en heb ik
ook in mijn bezit ;) ).Maar.... weet iemand ook waar daggerfall te verkrijgen is? :o
Heb het spel wel eens gespeeld, zonder dat ik wist wat je moest doen:p ,
maar wilde het toch opnieuw proberen! :)

grtz
Ik heb Daggerfall nog nooit in de winkels zien liggen. Hij is inmiddels al wel zo oud dat hij misschien bij abandonware sites te vinden is? Volgens mij moet hij ook nog wel ergens op mijn harde schijf rondzwerven, maar het zag er dusdanig brak uit dat ik er niet eens fatsoenlijk aan begonnen ben. (of was dat nou TES 1; ik heb ze beide geprobeerd iig, niet verder gespeeld dan de intro).

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26
Daggerfall wil je niet spelen.
Zitten zoveel bugs in :S
Oblivion veel gespeeld op de PC.
Ik hoop dat de game of the year editie snel voor de PS3 uitkomt.

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Ik heb deze week de TES Construction Set gedownload, heb een aantal intensieve tutorials gedaan en ben nu bezig met het maken van mijn allereerste eigen mod :*)
Heb nu een huis aan de Imperial City toegevoegd wat de speler kan kopen dmv een quest.
Dat valt nog niet mee hoor, vooral in het scripten van een quest gaat veel tijd zitten.

Zijn er meer mensen hier die zich bezighouden met modden?

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:56

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Woei! Vanmiddag mn GOTY edition voor de Xbox360 ophalen :)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Demon Hunter schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:29:
Even een vraagje:
De GOTY bestaat uit Oblivion+KOTN+SI?

Ik ga binnenkort Oblivion maar weer eens installeren :)
Al heb ik geen flauw idee waar ik mijn gezipte datafiles heb geplaatst :/
Wil ook Qarl3-reduced uitproberen :)

[ Voor 26% gewijzigd door anandus op 27-09-2007 10:33 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26
anandus schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:31:
[...]
Even een vraagje:
De GOTY bestaat uit Oblivion+KOTN+SI?

Ik ga binnenkort Oblivion maar weer eens installeren :)
Al heb ik geen flauw idee waar ik mijn gezipte datafiles heb geplaatst :/
Wil ook Qarl3-reduced uitproberen :)
GOTY bestaat inderdaad uit Oblivion + KOTN + SI
echter zijn de extra modules uit KOTN (horse armour, mehrunes razor etc) niet aanwezig, wat ik vooral jammer vindt omdat deze voor de PS3 ook niet te downloaden zijn.

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laryx schreef op woensdag 26 september 2007 @ 20:54:
Daggerfall wil je niet spelen.
Zitten zoveel bugs in :S
Oblivion veel gespeeld op de PC.
Ik hoop dat de game of the year editie snel voor de PS3 uitkomt.
haha oke dank je wel (kwam bij daggerfall nog niet zo ver dus heb er geen last van gehad:P)

komt er naast een GotY editie ook een losse versie van SI en KOTN voor de 360? (ik vrees van niet :( )
of moet ik die met de 'ms points' kopen? (800punten voor KOTN en voor de SI 2000 nogwat) = +/- 30 euro voor uitbreiding van een spel van tegenwoordig 30 (a 40) euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 08:41:
[...]

komt er naast een GotY editie ook een losse versie van SI en KOTN voor de 360? (ik vrees van niet :( )
of moet ik die met de 'ms points' kopen?
Als het goed is, kun je binnenkort (oktober) de SI-versie voor de 360 kopen in de winkel.
Hierbij zit ook de KotN-addon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kosh66 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 09:22:
[...]

Als het goed is, kun je binnenkort (oktober) de SI-versie voor de 360 kopen in de winkel.
Hierbij zit ook de KotN-addon.
oee zou wel mooi zijn :D was al tijdje jarloers dat deze wel gewoon voor de pc was maar niet voor de 360 (op marketplace na..) zal daarna wel vergelijken wat voor mij voordeliger is om te kopen :)
scheelt dat ik geen halo fan ben en dat ik daar geen geld voor hoef uit te geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft er iemand hier ervaring met Oblivion online spelen?
Hoe bevalt het? Welke servers zijn goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
anandus schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 15:19:
Heeft er iemand hier ervaring met Oblivion online spelen?
Hoe bevalt het? Welke servers zijn goed?
Grapjas! 8)7

Of bedoel je dat pre-alfa projectje van die student?
Die heeft toch al heel langs niets meer laten horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kosh66 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 17:11:
[...]

Grapjas! 8)7

Of bedoel je dat pre-alfa projectje van die student?
Die heeft toch al heel langs niets meer laten horen...
Dat pre-alfa projectje wordt nog aardig goed doorontwikkeld.
Zie hier.
Hier is het forum ervan en hier de sourceforge.

Er zijn nu een paar servers, maar je kan ook je eigen servers draaien.
De max zit nu op 4 mensen tegelijkertijd in een game.

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 01-10-2007 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
My mistake, I stand corrected.
Ik dacht dat je een melige bui had. 8)

Het is niet de oorspronkelijke persoon, het is een nieuw clubje van een paar man,
dat er nu mee bezig is. _/-\o_
Er zit inderdaad de nodige vooruitgang in. Toch binnenkort maar eens gaan testen dan... :9

[ Voor 27% gewijzigd door Kosh66 op 03-10-2007 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Demon Hunter schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:29:
Zou je willen laten weten hoe de gamerscores worden bijgehouden? Tellen deze bij je normale Oblivion score mee en kan je je huidige savegame gebruiken.

Of moet je helemaal opnieuw beginnen met een nieuwe character en kan de oude game de kast in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Henkje.doc schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 12:30:
[...]

Zou je willen laten weten hoe de gamerscores worden bijgehouden? Tellen deze bij je normale Oblivion score mee en kan je je huidige savegame gebruiken.

Of moet je helemaal opnieuw beginnen met een nieuwe character en kan de oude game de kast in?
Dat wil ik eigenlijk wel weten voor die multiplayer versie. Ik heb atm nog geen fatsoenlijk internet (GPRS in afwachting van mijn ADSL aansluiting :X), maar als ik eenmaal weer ADSL heb ben ik er wel benieuwd naar. Het zou alleen wel leuk zijn als je dan je character uit de singleplayer mee kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasSchrader
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 16:19
Zit te twijfelen of ik GOTY pack zal halen voor me xbox 360, toen het spel uitkwam heb ik hem voor de pc gehaald. Echter was dit geen suc6 en kon het spel me niet direct boeien(ging vrij snel dood en heb wel 20 keer opnieuw een char gemaakt omdat ik dacht dat me skill point verkeerd zaten) toch nog proberen? of laten liggen? Heb wel behoefte aan een goede RPG (nog een maandtje en dan Mass Effect)

Edit: heb geen game pc meer ivm met op kamers dus kan me pc versie niet meer gebruiken

[ Voor 10% gewijzigd door ThomasSchrader op 03-10-2007 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Nu online
Zie op mygamerscard.net alleen een enkele Oblivion game staan met 1250 points total. Dus incl expension pack. Ik kom nergens een GOTY tegen. Het lijkt erop dat je je eigen gamescore kan houden. Nu nog je eigen savegame en het is compleet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Op de PC kun je met een bestaande savegame gewoon verder gaan, maar het hoeft niet.
(Je kunt ook een nieuw karakter aanmaken.)

Zou me heel sterk lijken, als dit op de 360 niet net zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThomasSchrader schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 10:53:
Zit te twijfelen of ik GOTY pack zal halen voor me xbox 360, toen het spel uitkwam heb ik hem voor de pc gehaald. Echter was dit geen suc6 en kon het spel me niet direct boeien(ging vrij snel dood en heb wel 20 keer opnieuw een char gemaakt omdat ik dacht dat me skill point verkeerd zaten) toch nog proberen? of laten liggen? Heb wel behoefte aan een goede RPG (nog een maandtje en dan Mass Effect)

Edit: heb geen game pc meer ivm met op kamers dus kan me pc versie niet meer gebruiken
In het begin is de kans groot dat je vrij snel dood gaat. Daarvoor heb je de quicksave/restore.
En met die skills moet je niet te perfectionistisch zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan Ovlivion te gaan kopen straks. En heb er een aantal vraagjes over.

Ik heb een tijdje de eerste versie van Oblivion gespeeld maar die liep haperig (het was een gedownloade versie) Ik vraag me af of dit verholpen is met de gekochte versie want hierbij ga ik natuurlijk de nieuste patch update installeren
Systeem high end e6600 oc 8800gts 640mb oc 2 gig geheugen kit 800mhz.
Dus loopt hij nu dan ook haperig met laad processen in het bos ?

Verder heb ik gehoord van mods die het terein en water mooier maken en exta opdrachten.
Welke mods ben ik daar voor nodig ? Ik wil niet langer de download versie 1 spelen omdat ik dit echt een super vet spel vind. En dus in mijn dvd rek moet liggen.

Nog een ding wat is mooier :
HDR aan zonder AA
Of Bloom met 8xAA

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2007 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 13:06:
Ik ben van plan Ovlivion te gaan kopen straks. En heb er een aantal vraagjes over.

Ik heb een tijdje de eerste versie van Oblivion gespeeld maar die liep haperig (het was een gedownloade versie) Ik vraag me af of dit verholpen is met de gekochte versie want hierbij ga ik natuurlijk de nieuste patch update installeren
Ik heb praktisch dezelfde setup (alln 320 mb video ipv 640), en ik merk nooit meer wat van laadtijden. Nou moet ik wel zeggen dat ik die melding uit heb gezet met een mod (no more annoying messages heet dat geloof ik)
Verder heb ik gehoord van mods die het terein en water mooier maken en exta opdrachten.
Welke mods ben ik daar voor nodig ? Ik wil niet langer de download versie 1 spelen omdat ik dit echt een super vet spel vind. En dus in mijn dvd rek moet liggen.
nodig, nodig... ik gebruik Natural Environments en Qarls Texture Pack 2. Met jouw videokaart zou ik gaan voor QTP3. Bekijk verder eens wat 'must have mods' lijstjes (in dit topic of bij de oblivon (mod) fora). Daar kan je ideeën opdoen, maar je moet toch zelf verzinnen wat je hebben wil.
Voor extra
HDR aan zonder AA
Of Bloom met 8xAA
HDR + AA. Zet hiervoor HDR aan in het spel en AA in het configuratiescherm van nVidia
Bloom maakt alles vooral lichter en waziger

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 13:06:

Met de juiste mods, tweaks, etc., kan je het prima laten lopen.

Ikzelf heb het op 1280x720 met HDR, 16xAF en 8xQ AA.
En heb altijd minimaal 15 fps, ook buiten :)
(En ik heb maar een E6300 en een GTS320)

Edit:
En defragmenteren is een van de grote geheimen van soepel laden.
Heb gemerkt dat het echt behoorlijk scheelt! :)
HDR aan zonder AA
Of Bloom met 8xAA
HDR+AA :)
gwystyl schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 14:06:
[...]
nodig, nodig... ik gebruik Natural Environments en Qarls Texture Pack 2. Met jouw videokaart zou ik gaan voor QTP3. Bekijk verder eens wat 'must have mods' lijstjes (in dit topic of bij de oblivon (mod) fora).
Of QTP3 Reduced.
Heeft de memoryload van QTP2, maar ziet eruit als QTP3.

Ik gebruik het zelf ook tot mijn grote genoegen :)

[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 05-10-2007 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit spel al bijna een half jaar en heb er maar paar uur op gespeeld ik weet niet of het aan mij licht maar enige wat ik dee was een beetje met mijn zwaard op monsters slaan ik was een redgaurd warrior
nu zat ik op youtube een paar filmpjes te zoeken ervan mieschien dat de spel een heel andere spel is dan ik in mij ogen heb .
En heb ik dit gevonden
http://youtube.com/watch?v=cmRwFQcK-aw
Nu vraag ik me af welke class is dat ? want daar ziet een beetje actie in allerlei spreuken etc maar de class warior spreekt mij niet echt aan een beetje op monster slaan :(

Ik heb altijd van de class meele gehouden en toe ik die hier begon dacht ik hij krijgt allerlei skils en die kun je gebruiken en niet alleen maar met de zwaarden slaan maar bijv combo's etc
Of bestaat dat niet .
Is er mieschien een class dat wel zo is dat je bijv met zwaarden vecht maar dat je ook allerlei kunstjes met de zwaard >:)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2007 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx jongens ik ben eruit. En heb al een mod geinstalleerd Natural Environments mod. Ik weet niet goed of het werkt maar heb hem via winzip naar naar de map data in Oblivion gekopieerd. En het spel start normaal op dus dat zal wel goed zijn ? Nu nog QTP3 mod. Maar dat duurt ff voordat hij klaar is want hij is best groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 14:58:
Ik heb dit spel al bijna een half jaar en heb er maar paar uur op gespeeld ik weet niet of het aan mij licht maar enige wat ik dee was een beetje met mijn zwaard op monsters slaan ik was een redgaurd warrior
nu zat ik op youtube een paar filmpjes te zoeken ervan mieschien dat de spel een heel andere spel is dan ik in mij ogen heb .
En heb ik dit gevonden
Nu vraag ik me af welke class is dat ? want daar ziet een beetje actie in allerlei spreuken etc maar de class warior spreekt mij niet echt aan een beetje op monster slaan :(

Ik heb altijd van de class meele gehouden en toe ik die hier begon dacht ik hij krijgt allerlei skils en die kun je gebruiken en niet alleen maar met de zwaarden slaan maar bijv combo's etc
Of bestaat dat niet .
Is er mieschien een class dat wel zo is dat je bijv met zwaarden vecht maar dat je ook allerlei kunstjes met de zwaard >:)
Tja, in ieder geval zal ie een hoge Hand to Hand skill hebben. Maar die gast in dat filmpje speelt een beetje vals... hij gebruikt een mod (Hilarity) die je een flink aantal ongebalanceerde spells geeft. Daardoor vliegen die tegenstanders zo ver in de lucht.
Toch heeft het spel veel meer te bieden dan 'met zwaarden op monsters hakken'. Je kunt het spel op heel veel verschillende manieren spelen. Je kunt inderdaad lekker gaan hakken met je zwaard, maar dan is het handig om ook een aantal defensieve spreuken te hebben, of om hoge alchemy te hebben om healing potions te maken, en hoge armorer skill om je armor te repareren. Je kunt ook voor een stealthy karakter gaan die met pijl en boog werkt, of voor een mage met een arsenaal aan destruction spells. Alles is mogelijk, niets moet en (bijna) alles mag, dat maakt dit spel voor mij juist zo mooi :)
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 15:14:
Thnx jongens ik ben eruit. En heb al een mod geinstalleerd Natural Environments mod. Ik weet niet goed of het werkt maar heb hem via winzip naar naar de map data in Oblivion gekopieerd. En het spel start normaal op dus dat zal wel goed zijn ? Nu nog QTP3 mod. Maar dat duurt ff voordat hij klaar is want hij is best groot
Je moet de mod nog wel aanzetten bij je Data Files. Als je Oblivion opstart krijg je als het goed is een menu te zien, daar moet je kiezen voor Data Files en een vinkje zetten bij het juiste ESP bestand.
Als je met meer Mods gaat werken is het verstandig om Oblivion Mod Manager te gebruiken. Je kunt daar je mods veel makkelijker mee beheren, de volgorde van te laden mods bepalen (heel belangrijk bij sommige mods) en mods eenvoudig aan- en uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit spel dus een weekje terug gekocht voor mijn 360. Moet zeggen dat hij me heel erg goed bevalt(alleen het irritante haperende gedrag wat hij krijgt als je met paard offroad op stap gaat irriteert me).

Ik heb mijn character inmiddels naar level 4 gewerkt en het gaat eigenlijk allemaal wel prima, alleen ben ik nu bij een quest aangekomen waarbij ik in moet breken in een huis om op onderzoek te gaan daar. Echter het hele lockpick gebeuren kan ik maar niet inkomen, soms lukt het me bij een easy lock, maar zo snel ik bij een slot aankom waar ik meer dan twee pinnetjes moet opliften gaat het geheid mis.

Nou heb ik een spell gevonden die me eens per dag een hard lock laat kraken. Dus heb ik dat gebruikt om in het huis te komen, echter toen ik in dat huis was moest ik naar de kelder waar ook weer een hard lock op zat >:) en aangezien je tijdens "tresspassing" niet even 24 uur mag wachten zit ik nogal vast bij die quest. Iemand misschien een tip voor mij?

Ik ben trouwens ook belazerd door het spel, ik moest zo'n mafkees uit een droom helpen en als me dat lukte zou ik van dat mens van de Mages Guild goud krijgen, nou dus mooi niet hè :/ En van hem kreeg ik een Scroll ofzo, die ik vervolgens niet terug kon vinden in mn inventory 8)7

Ik ben in een lastige bui vandaag dus ik ga nog maar even verder, kan iemand mij vertellen of er echt dikke voordelen zijn als je een guild joint? Ik wil het liefst gewoon geen verbintenissen hebben ofwat en gewoon lekker beetje rondkloten met Quests.

Nou als laatst dan nog even de vraag of er mensen zijn met wat tips om relatief gemakkelijk aan geld te komen. Mijn broertje had het erover dat hij een groep dieven boven in een huis in Bravil had vermoord en dat die best veel drankjes bij zich hadden die 75 goudstukken per stuk waard waren. Had hij in totaal iets van 2000 goud mee verdient 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikheb de Quarl's Texture Pack 3.0 gekopieerd naar de data map maar waar ik normaal mods moet aanvinken staat deze er niet tussen. Is hij nu wel of niet geactiveerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 11:58:
Ikheb de Quarl's Texture Pack 3.0 gekopieerd naar de data map maar waar ik normaal mods moet aanvinken staat deze er niet tussen. Is hij nu wel of niet geactiveerd ?
QTP hoef je niet te activeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 12:13:
[...]
QTP hoef je niet te activeren :)
Oké dan thnx. Ik wil nog ff kwijt dat het echt een vet spel is. Een keer wat anders dan een shooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 12:30:
[...]

Oké dan thnx. Ik wil nog ff kwijt dat het echt een vet spel is. Een keer wat anders dan een shooter.
Gebruik je de Oblivion Mod Manager?
Zo niet dan heb je kans op paarse vlekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeps die gebruik ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 14:58:
Als het zwaard/bijl vechten je niet bevalt, kun je ook kiezen voor pijl en boog of voor destruction spells. Ik geloof dat magie krachtiger is als je geen armor aan doet, en voor nood kun je altijd conjuration-magie gebruiken om je alsnog snel van armor te voorzien (of alteration voor shields).
En heb ik dit gevonden
die is enerzijds al heel ver en anderzijds speelt hij of op very easy (slider volledig naar links, of met een cheatachtige mod, want anders vliegen die poppetjes niet zo ver weg, althans, niet elke keer). Ik heb een character met destruction op 100 en dan kun je inderdaad aardig leuk spelen. Vooral met een enorme berg aan magie dankzij het kiezen van de juiste begin-dingen en het dragen van veel enchanted fortify magie-items. Voordat je je destruction op 100 hebt ben je echter wel even bezig.
Of bestaat dat niet .
het zwaard vechten is niet echt geavanceerd, het is naar mijn idee gewoon slaan, beetje naar voor en achteren rennen, en aftentoe een melee-attack maar dat doe ik ook niet echt berekenend. In combinatie met Conjuration, Destruction, Pijl en Boog en zwaard vechten wordt het toch nog best aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Nu online
Gisteren bij de MM de GOTY gehaald.

De addon's staan op een extra losse disc die geladen kan worden op de HDD. in het instructieboekje staat duidelijk aangegeven hoe beide expansion missie's gestart kunnen worden. Dat is netjes (y)

vanmiddag maar de eerste stapjes zetten op de shivering isles :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een plek tempel of grot waar ik sterke of mooie wapens of armor kan vinden ?
Ik ben net bij zo'n elven ruine genaamd Moranda geweest. Een shitload aan stenen we gehaald minstens zo'n 5000 aan goud stukken waard. :9 Voor de rest lagen er speciale kleding wat ook nog een paar duizend aan goud stukken waard is zamen. :9 level 2 en heb al genoeg geld om een huis te kopen.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2007 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:01
De elven ruine Sercen ten noorden van de Imperial City lijkt qua loot steeds net bovenaan je eigen level/range te zitten, relatief goede wapens en armor dus.

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx daar ga ik straks ff kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dutchman!

Ik heb in de kleine ruine Sercen rond gezocht maar kon niets speciaals vinden kwa wapens

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:02:
@dutchman!

Ik heb in de kleine ruine Sercen rond gezocht maar kon niets speciaals vinden kwa wapens
speel je zonder level-aanpassings mods?

Dan heb je inderdaad de eerste paar levels alleen wat rusty iron troep enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke mod is dat dan zal ik hem gelijk ff installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:13:
welke mod is dat dan zal ik hem gelijk ff installeren.
Je kan ook eerst even paar uurtjes spelen.

Zoals het normaal in Oblivion is, dan zijn alle wezens en wapens gerelateerd aan het level dat je character heeft (max +/- 5 levels), dus in het begin vind je alleen maar troep, en als je level 30 bent dan heeft zelfs de meest arme bandiet onwijs stoere wapens.

Er zijn diverse mods die een meer statische verdeling hebben, waarvan Oscuro's Oblivion Overhaul de bekendste is.
Maar aangezien dit zo het hele spel omver gooit raad ik je toch aan om eerst gewoon Oblivion te spelen zoals het in elkaar zit, en later OOO te installeren.
(Anders ga je veel te snel dood, en kan je niet overal gelijk heen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké het is ook mooier om gewoon. Op de normale manier zonder mods de wapens te halen.
Ik heb net wel die mannetjes in die ruine gedood heeft dat nog invloed op de wapens ? Ik bedoel krijg ik dan ook nog die mooiere wapens, Of had ik die mannetjes moetel laten leven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:26:
Oké het is ook mooier om gewoon. Op de normale manier zonder mods de wapens te halen.
Ik heb net wel die mannetjes in die ruine gedood heeft dat nog invloed op de wapens ? Ik bedoel krijg ik dan ook nog die mooiere wapens, Of had ik die mannetjes moetel laten leven ?
Alles mag dood :P

Als ze belangrijk zijn voor een belangrijke quest vallen ze flauw, en kan je ze niet doodmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kikibu schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 20:27:
Ik begin er nu een beetje in te komen, mijn favoriete bezigheid (zoals met elke RPG) is lekker rijk worden en spullen verzamelen (ik hoef geen hints ;)) Die raiders zijn best leuk om tegen te trainen en spullen te pakken!

Dit is voor als ik geld te weinig heb :P :
[afbeelding]
hoe gooi je eingelijk de wapens zo neer of hang je zo op aan een muur ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
Ik zou vooral eens kijken bij het befaamde Rockmilk Cave, een favoriet voor velen.
Deze grot zit ten noorden van Leyawiin, vlakbij Water's Edge aan de green road (dat is die weg van imperial city naar leyawiin waarbij je onderweg ook bij bravil langskomt)
Het zit vol met black bow bandits en marauders, dus volop loot.
Robber's Glen Cave is nog zo'n groot die vaak wordt genoemd. Deze grot zit ten noorden van Bravil, aan de green road. Hier zitten monsters in, maar wel leuke loot. Ook een grote grot.

Daarnaast zijn de volgende locaties ook goed voor veel loot:

- Crayfish Cave. deze zit aan de oevers waar de reed river overgaat in de corbolo river. het is zuid-west van cheydinhal. Grote grot met vele monsters. heeft iets van 4 secties.
- Cursed Mine. een mijnschacht ten oosten van Skingrad, vlakbij de surilie brothers vineyard. zootje bandits zitten hier en die hebben over het algemeen wel leuk spul bij zich. ook vind je hier zilverklompjes.
- Fort Alessia. zit aan de red ring road, ten zuid-westen van de imperial city, vlakbij een lange brug. kleine fort wat een handjevol marauders bevat.
- Fort Strand. Vlakbij Anvil. Hier zitten marauders in. Dit is de plek waar de quest When the Vow Breaks zich afspeelt.
- Fort Nikel. aan het begin van de black road (de weg van IC naar chorrol). zit ten westen van imperial city. bevat marauders en bandits.
- Sundercliff Watch. verschijnt als je mehrunes razor dlc geïnstalleerd hebt. Het zit ten zuid-westen van malada en ten westen van fort cuptor. Het bevat 9 zones, waaronder een ondergronds dorp en een ondergrons ayleid stad. hier vind je ook de enige morag tong assassin in het hele spel en uiteraard mehrunes razor. je wordt 'verwelkomd' door vele drothmeri soldaten, vampieren en frathen drothan.
- Oblivion Gates. Zitten door heel cyrodiil. Alhoewel sommigen de vlaktes van oblivion maar niets vinden, vind je hier wel vele goede wapens, uitrusting, potions, unieke alchemische planten en uiteraard de sigil stone. Zodra je level 17 hebt bereikt is de sigil stone het krachtigst. het is dan een transcedant sigil stone, de beste in zijn soort. Het laat zich wel raden wat je hier aan vijanden vindt; vele daedra's en daarnaast heb je te maken met de lavapoelen, spidalbloemen die een gas loslaten, harrada's die bewegen en vele vallen.
Dat gecombineerd met een landschap waar je niet echt vrolijk van wordt is het wellicht geen aangenaam tripje. Het is alleen wel een plek waar je hele goede dingen vindt, vooral bij hogere levels.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loot wordt gewoon toch een beetje random neergestrooid?

Ik vond een keer een stuk of 30 pijlen van 1000 per stuk, toen was ik level 5 ofzo :9

In Oblivion Gates vind je idd soms wel hippe enchantend items en in caves bevolkt door Goblins vind je vaak ook wel hippe dingen, sowieso de Goblin Totem Staff, die soms wel grappig zijn.

Als je ze niet allemaal afslacht komen ze naar de plek waar je die staff neer gooit, naar het schijnt. Kun je goblin oorlogen ontketenen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2007 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net dus de sneaky/bow class uitgeprobeert en vond het wel leuker als je iemand uit stealtht pakt word de damage 3x zo groot :D
En heb daarna ook een caster uitgeprobeert ook leuk :D
Ik had gewoon een custom class

Ik ben toch meer voor de caster type in dit spel
Weet iemand een custom class die goed is als je met spels wilt werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:50:
Ik heb net dus de sneaky/bow class uitgeprobeert en vond het wel leuker als je iemand uit stealtht pakt word de damage 3x zo groot :D
Als je beter wordt is het zelfs 7x 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
anandus schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:55:
[...]
Als je beter wordt is het zelfs 7x 8)
Huh? Max sneak multiplier is toch 3 voor met een boog en 6 voor melee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
leonpwner1 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 16:04:
[...]

Huh? Max sneak multiplier is toch 3 voor met een boog en 6 voor melee?
Ik dacht 7?
Hmm.. Nee, je hebt gelijk :)
Zal wel weer een van die mods zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Search of Sunrise schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:32:
Ik zou vooral eens kijken bij het befaamde Rockmilk Cave, een favoriet voor velen.
Deze grot zit ten noorden van Leyawiin, vlakbij Water's Edge aan de green road (dat is die weg van imperial city naar leyawiin waarbij je onderweg ook bij bravil langskomt)
Het zit vol met black bow bandits en marauders, dus volop loot.
Robber's Glen Cave is nog zo'n groot die vaak wordt genoemd. Deze grot zit ten noorden van Bravil, aan de green road. Hier zitten monsters in, maar wel leuke loot. Ook een grote grot.

Daarnaast zijn de volgende locaties ook goed voor veel loot:

- Crayfish Cave. deze zit aan de oevers waar de reed river overgaat in de corbolo river. het is zuid-west van cheydinhal. Grote grot met vele monsters. heeft iets van 4 secties.
- Cursed Mine. een mijnschacht ten oosten van Skingrad, vlakbij de surilie brothers vineyard. zootje bandits zitten hier en die hebben over het algemeen wel leuk spul bij zich. ook vind je hier zilverklompjes.
- Fort Alessia. zit aan de red ring road, ten zuid-westen van de imperial city, vlakbij een lange brug. kleine fort wat een handjevol marauders bevat.
- Fort Strand. Vlakbij Anvil. Hier zitten marauders in. Dit is de plek waar de quest When the Vow Breaks zich afspeelt.
- Fort Nikel. aan het begin van de black road (de weg van IC naar chorrol). zit ten westen van imperial city. bevat marauders en bandits.
- Sundercliff Watch. verschijnt als je mehrunes razor dlc geïnstalleerd hebt. Het zit ten zuid-westen van malada en ten westen van fort cuptor. Het bevat 9 zones, waaronder een ondergronds dorp en een ondergrons ayleid stad. hier vind je ook de enige morag tong assassin in het hele spel en uiteraard mehrunes razor. je wordt 'verwelkomd' door vele drothmeri soldaten, vampieren en frathen drothan.
- Oblivion Gates. Zitten door heel cyrodiil. Alhoewel sommigen de vlaktes van oblivion maar niets vinden, vind je hier wel vele goede wapens, uitrusting, potions, unieke alchemische planten en uiteraard de sigil stone. Zodra je level 17 hebt bereikt is de sigil stone het krachtigst. het is dan een transcedant sigil stone, de beste in zijn soort. Het laat zich wel raden wat je hier aan vijanden vindt; vele daedra's en daarnaast heb je te maken met de lavapoelen, spidalbloemen die een gas loslaten, harrada's die bewegen en vele vallen.
Dat gecombineerd met een landschap waar je niet echt vrolijk van wordt is het wellicht geen aangenaam tripje. Het is alleen wel een plek waar je hele goede dingen vindt, vooral bij hogere levels.
En vanaf welke level kun je in dungeons gaan die mooie dingen opleveren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
Toch wel bij de hogere levels. Zo tref je elven armor ongeveer vanaf level 15 aan en daedric zo ergens rond level 20. Er zijn uitzonderingen als je bepaalde quests doet. Als je Umbra opzoekt in vindasel en je weet d'r te verslaan, dan heb je een leuk setje van ebony armor. 't is wel wat lager dan de normale ebony, maar voor de lagere levels het beste wat er is.
Of je doet de fighters guild quest Azani Blackheart. Deze knakker draagt, op de helm na, een volle elven armor set. je moet uiteraard wel lid zijn van de fighters guild en voorgaande quests doorlopen tot je zover bent.
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:42:
loot wordt gewoon toch een beetje random neergestrooid?

Ik vond een keer een stuk of 30 pijlen van 1000 per stuk, toen was ik level 5 ofzo :9

In Oblivion Gates vind je idd soms wel hippe enchantend items en in caves bevolkt door Goblins vind je vaak ook wel hippe dingen, sowieso de Goblin Totem Staff, die soms wel grappig zijn.

Als je ze niet allemaal afslacht komen ze naar de plek waar je die staff neer gooit, naar het schijnt. Kun je goblin oorlogen ontketenen :)
Nou, dat verschilt wel per cave/fort ruin/mine/ayleid ruin.
Rockmilk Cave staat bekend dat je daar veel kunt vinden en dat is ook wel zo.
Vele bandits daar, dus het levert wel een aardige duit op.
Ik heb het uiteraard wel over de vanilla versie, dus zonder grappen als OOO, UOP, etc.
Oblivion planes tref je vaak speciale dingen aan.
Mwah, goblins hebben niet veel bijzonders. Meestal steel weapons wat ze dragen. Behalve de sjamaan dan, die heeft wel een geinige staff. Je kunt inderdaad wel een oorlog ontketenen. Zo heb ik bij de quest Goblin Trouble de staff in barren mine neergelegd, even verderop. Sindsdien heeft cropsford in ieder geval geen last meer.
Goblins respawnen overigens na een aantal dagen. Helemaal afslachten lukt niet.

[ Voor 53% gewijzigd door In Search of Sunrise op 06-10-2007 19:26 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt :)
Ik ga denk ik de fighters guild joinen en daarna al die pre-q doen bedankt

Nu las ik op wiki hoe je snel mijn skils kan trainen

The most useful way is probably to buy a bunch of repair hammers and cast a disintegrate armor 3 pts. for 1 second on self. This not only levels destruction, but you can level armorer rather quickly as well, which is a major help throughout the game.

Maar ik snap dat niet echt op wat moet je richten met mijn spels ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 18:20
In Search of Sunrise schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 19:19:
Er zijn uitzonderingen als je bepaalde quests doet. Als je Umbra opzoekt in vindasel en je weet d'r te verslaan, dan heb je een leuk setje van ebony armor. 't is wel wat lager dan de normale ebony, maar voor de lagere levels het beste wat er is.
Dat het lager is kwam waarschijnlijk doordat je level nog niet hoog genoeg was, de armor-rating van umbra's armor is namelijk afhankelijk van je level (net zoals bepaalde quest-rewards, umbra is trouwens ook onderdeel van een quest). Pas bij level 20 of 25 (weet het niet uit m'n hoofd), is umbra's armor gelijk aan ebony armor ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 21:04:
Maar ik snap dat niet echt op wat moet je richten met mijn spels ?
er zijn verschillende soorten spells (on target, on touch en on self), als je dus een effect op jezelf wil hebben, moet je een on self-spell hebben ;)

[ Voor 18% gewijzigd door -Eraser- op 06-10-2007 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand een leuke spells-mod?

PJ's compendium vind ik wel leuk, maar mist toch iets.
Midas Magick vind ik ten eerste teveel moeite en ten tweede vind ik een hoop ook overdreven (of gewoon lelijk, roze fluffy beestjes horen niet :P ).
Supreme Magicka ben ik een beetje wantrouwig over.

Maar wat zijn jullie ervaringen met leuke spells-mods? Suggesties? Ervaringen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net een opdracht voor de fighters guild voltooid. Ik moest Azani Blackheart vermoorden en heb er een mooie bijna compleed elven armor (op de helm na) en zo'n zwaard erbij. Ben nu level 5.
Wat is trauwens de snelste manier om levels te verhogen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had vandaag de quest gedaan dat je zon gast moet volgen om te weten te komen van waar hij zijn spullen haalt omdat hij ze erg goedkoop verkocht best wel nice 3 rewards en 100G :D

Trouwens was die quest om die elven armor te krijgen een beetje moeilijk of valt het wel mee want ik denk eraan om ook aan te beginnen alleen even nog level 4 worden :9

En de sneak/bow bevalt mij erg goed
Maar is het niet zo dat je later in het spel bijv speciale shoten kunt uitvoeren waarin poisons zijn of bijv een cold shot dat die bow dan van ice of vuur word :D ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en heeft er iemand ook pets?
Ik maak wel gebruik van de pets mod.
De hond vind ik erg makkelijk (zijn kracht is verlichting in het donker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan ik ook mods gebruiken voor de x360 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 22:00:
Maar is het niet zo dat je later in het spel bijv speciale shoten kunt uitvoeren waarin poisons zijn of bijv een cold shot dat die bow dan van ice of vuur word :D ?
Ja, ja en ja.

Als je een damage health potion hebt of een poison, dan kan je erop klikken en dan wordt gevraagd of je je pijl wil poisonen.
En later zijn er ook enchanted bogen.
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 01:52:
kan ik ook mods gebruiken voor de x360 :?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
anandus schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 23:21:
Weet iemand een leuke spells-mod?

Maar wat zijn jullie ervaringen met leuke spells-mods? Suggesties? Ervaringen? :)
De Spell Tomes-Dlc, zitten een paar leuke bij.
Verder een complete city-mod, waar je een aantal aardige spells kunt krijgen: Kvatch Aftermath.

Maar zo weet ik eigenlijk niet direct eentje die mij heeft aangesproken, die wat niet te veel
unbalancing is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De snelste (en enige) manier om in levels te verhogen is om je Prime skills te verhogen. Belangrijk is dat kwantiteit boven kwaliteit gaat (je kunt dus bijvoorbeeld voor het verhogen van alteration beter een kleine spel (zoals protect) gebruiken dan een groter spel). Dit geldt niet alleen voor magie, maar ook voor bijvoorbeeld het handelen en blokken.
Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 14:34:
Heb net een opdracht voor de fighters guild voltooid. Ik moest Azani Blackheart vermoorden en heb er een mooie bijna compleed elven armor (op de helm na) en zo'n zwaard erbij. Ben nu level 5.
Wat is trauwens de snelste manier om levels te verhogen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Nu online
Ben the shivering isles lekker aan het onveilig maken. Persoonlijk vind ik de sidequest een stuk leuker dan de oorspronkelijke game, echter het zijn er natuurlijk wel een stuk minder.

Wil vanavond of anders morgen beginnen met een nieuw Thief character om the Thieves guild / Dark Brotherhood door te komen.

Mijn huidige character heeft wel de nodige skills en de skeleton key maar 'hangt' halverwege een thief guild misie.

het lijkt op onderstaande bug aangzien ik ongeveer aan 1500 gold gestolen heb.

http://www.uesp.net/wiki/...Thieves_Guild#Glitches...

Het komt erop neer dat Armand niet op zijn plek staat. De groene cursor wijst naar de plek in het waterfront district, echter in de nacht is hij er niet. Op dit moment kan ik dus niet verder met deze guild.

Iemand anders die bovenstaande is tegengekomen en een workarorund heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Bij welke quest van de Thieves Guild loop je vast? Als het echt een bug is en je kunt niet verder komen, kun je wellicht via de console met het SetStage commando de quest verder 'dwingen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Nu online
Luuk-Online schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 13:25:
Bij welke quest van de Thieves Guild loop je vast? Als het echt een bug is en je kunt niet verder komen, kun je wellicht via de console met het SetStage commando de quest verder 'dwingen'.
Het is de quest The Elven Maiden.
Als ik de missie heb uitgevoerd dan moet ik me terugmelden bij Armand, echter deze is nergens te bekennen. Ik heb inmiddels al de nodige dagen (lees: shivering isles e.d.) ingame tijd laten verstrijken, echter de persoon is nog niet teruggekomen.

De tip van de console is niet van toepassing bij mij. Heb de Xbox360 versie (sorry heb dit niet in mijn laatste post vermeldt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Henkje.doc schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 15:46:
[...]

Als ik de missie heb uitgevoerd dan moet ik me terugmelden bij Armand, echter deze is nergens te bekennen. Ik heb inmiddels al de nodige dagen (lees: shivering isles e.d.) ingame tijd laten verstrijken, echter de persoon is nog niet teruggekomen.

De tip van de console is niet van toepassing bij mij. Heb de Xbox360 versie (sorry heb dit niet in mijn laatste post vermeldt)
Hmm, nog even een gedachte: Armand Christophe is alleen op die plek in het Waterfront District te vinden tussen 12 en 3 uur 's nachts. Ga er eens naartoe tussen die tijdstippen, misschien staat hij er dan wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog nooit gehad,
spoiler: title
op 1 quest na dat Armand zich verschuilt, dit wordt ook gezegd door de zwervers
,dat armand zich niet om 12 uur op de plek is. Ik herken wel dat de pijl naar armand wijst maar dat je eerst nog het gestolen spul moet verkopen. Maar zo te lezen heb je dat probleem niet...
Henkje.doc schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 15:46:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Nu online
Ik zal er vandaag eens op letten. Dank voor het advies. Heb de savegame met het probleem verwijderd en het laatste werkende savepunt gestart.

Daarnaast wil ik nog een Dark Elf character maken om alleen de Arena en daarna de Thiefguild en dark brotherhood guilden te voltooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allerlaatste content voor Oblivion komt volgende week

De allerlaatste downloadbare content voor The Elder Scrolls IV: Oblivion komt op maandag 15 oktober. De content heet Fighter's Stronghold, en bevat een nieuw kasteel en een geheime schatkamer. Tevens kun je iemand inhuren om speciale wijnen te maken waarmee je vechterskunsten verbeterd worden. Om het vechten te oefenen kun je tevens een trainer inhuren.

Fighter's Stronghold zal voor PC en Xbox 360 uitkomen, en het goede nieuws is dat de content de eerste week helemaal gratis zal zijn.
Gratis *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:53

Kluus

Gang is alles

Goede uitleg inderdaad! Maar neemt natuurlijk niet weg dat je ook prima uit de voeten kunt met een wat minder uitgekient karakter, dat is imo het mooie aan Oblivion...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Woei, klinkt vet die add-on. Gratis dat is ook wel service van Bethesda imho :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeee klinkt wel goed :) (klinkt gratis altijd)
ben alleen nog aan het wachten totdat SI (x360) in de winkel komt.
is daar al wat meer duidelijkheid over? ik kon nergens iets vinden :(
Ze proberen me tot dus ver 2 keer 2100 punten aan te smeren of een GotY
editie. Vidn het een superspel oblivion maar ik ga niet meer geld uitgeven aan
een uitbreiding dan aan een compleet spel 8)7

ik ben ondertussen aan het genieten van hoe groot Tamriel wel niet is :p
als daar nou is een groot (in alle opzichten) spel van wordt gemaakt ben je na
zo veel jaar nog niet uitgespeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Voor de add-on quest liefhebbers (recentelijk vernieuwd, dus ook meer content): 8)

Kvatch-Aftermath v5.5.6B:
http://www.respawn.co.uk/...de711fea00d6d82d27fe916d6

Bartholm v4.5:
http://planetelderscrolls...livionmods.detail&id=1268

Knights of the White Stallion v4.4:
http://planetelderscrolls...livionmods.Detail&id=1773

[ Voor 15% gewijzigd door Kosh66 op 12-10-2007 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kosh66 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 09:39:
Voor de add-on quest liefhebbers (recentelijk vernieuwd, dus ook meer content): 8)

Kvatch-Aftermath v5.5.6B:
http://www.respawn.co.uk/...de711fea00d6d82d27fe916d6

Bartholm v4.5:
http://planetelderscrolls...livionmods.detail&id=1268

Knights of the White Stallion v4.4:
http://planetelderscrolls...livionmods.Detail&id=1773
Ja, Bartholm heeft er wat questjes bij.

Laatste ook Blood & Mud uitgespeeld. Alhoewel de voice-acting af en toe beter kan wel héle leuke quests! :)

Maar voor quests moet je kijken bij de The Oblivion Quest List :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Thanks, die had ik nog niet gevonden... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Kvatch Aftermath lijkt me echt super, maar het is jammer dat Shivering Isles vereist is...
Op zich wil ik me best wel eens aan SI wagen, maar is het niet zo dat het wordt aangeraden om met een nieuw karakter te beginnen voor SI? Of vergis ik me daarin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Luuk-Online schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:00:
Kvatch Aftermath lijkt me echt super, maar het is jammer dat Shivering Isles vereist is...
Op zich wil ik me best wel eens aan SI wagen, maar is het niet zo dat het wordt aangeraden om met een nieuw karakter te beginnen voor SI? Of vergis ik me daarin?
Ik ben er gewoon met mijn huidige karakter naar binnen gestruind, dat werkt prima. Ik weet niet of de monsters dan meegeleveld zijn, maar echt moeilijk is het niet iig. Waarom zou je het met een nieuw karakter doen?
Pagina: 1 ... 6 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.