wauw, ik wordt de echte expert
Terwijl m'n eigen characters helemaal niet zo zorgvuldig gekozen waren
Je zou kunnen overwegen om een Redguard te nemen i.p.v. een Imperial. De Daily Powers gebruik ik persoonlijk bijna nooit. Vergeet simpelweg dat ze er zijn en meestal moet je wel vaker dan één keer per dag kunnen overleven dus mis je ze ook niet. Contstant powers bij een ras zijn m.i. nuttiger.
Nord kun je ook overwegen.
Imperial heeft vooral op Personality vlak voordeel, maar dat is meestal vrij makkelijk bij te trainen en meestal niet echt nuttig. Als je eenmaal spells kunt maken kun je dingen zoals Fortify Speechcraft 50en Charm 30 voor weinig kosten maken en dan red je je overal.
Voor een vechter is de Endurance, Strenght, Light - en Heave Armor, Blunt en Blade start bonussen veel waardevoller. Resist Poison/Disease is wel handig als je veel vecht met closed ranged wapens, hoewel je niet écht vaak ziekten tegen komt en je ze, als je ze op tijd opmerkt, kunt healen in de kerk, maar mijn Redguard had nooit iets opgelopen.
Als je overigens niet enorm veel met de Bow speelt loop je naar mijn ervaring snel achter met het niveau van de Bow. Met mijn huidige character doe ik alles met een Bow, maar je moet altijd spannen en afstand bewaren. Als je gewoon wat long distance schade tussen het vechten door wil doen kun je je beter richten op Destruction (gooien van vuur- ijs- en stroomballen).
Destruction geeft overigens geen Sneak damage. Een Bow geeft een Sneak Damage van +3 en closed range attack van +6 (verrassingsaanval dus). De Bow is wel heel handig om voorafgaand aan het vechten wat gifpijlen in iemands donder te schieten, maar gif blijft even giftig, of je nou dodelijk of totaal niets bent met pijl en boog. Gif kun je maken met Alchemy, maar die hoef je daarvoor niet op Major te zetten (sterker nog, met Alchemy op major level je veels te snel).
Armorer is een goede keuze omdat je anders bijna nooit toe komt aan het zelf kunnen repareren van enchanted wapens. Zeker bij close range vechten belangrijk.
Minder slim is om zowel Blade als Blunt als Major skill te zetten. Bonussen op Strenght zijn na bonussen op Endurance het belangrijkst als vechter. Nu kun je alleen bonussen krijgen door Hand to Hand te vechten, en met een minor op Hand to Hand is dat best lastig. Ik zou dus één van de twee vervangen voor destruction. Weliswaar minder snel bonus op Willpower maar als je vaak een Shield-spell gebruikt komt dat wel goed. In het begin ben je als vechter toch op andere bonussen gericht.
Marksman zou je kunnen overwegen om op Sneak te zetten, maar dat moet je zelf bekijken. Je kan het ook prima op Marksman laten staan.
Conclusie: ik zou voor een Redguard (of Nord, of misschien nog een Female Orc maar een -10 op Speed vind ik persoonlijk irritant) gaan, blade of blunt inwisselen voor Destruction en persoonlijk misschien marksman voor sneak inruilen.
Toen mijn Redguard endurance, blade en heavy armor op 100 had kon ik gerust nog wat koffie drinken voordat ik terug ging vechten
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 29-08-2007 21:31
]