Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 07:59

Griffin

Is mythical

@kosh66:
UOP ??? wat ik er uit opmaak = Unofficial Oblivion Patch oid. maar is vast niet goed.
Ik heb nu 1.2.0416 draaien en het zou gefixt moeten zijn, echter die body is nog steeds pleitos. Ik heb geen manier om de quest op nieuw te starten met een savegame omdat ik geen save game meer heb die ervoor zit. + als ik er nog 1 had dan had ik m niet geladen aangezien ik dan een hoop kwijt ben.

@ leonpwner1:
Is dit de enige manier? want ik vind het wel een btje lame om het zo te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:29

Leedbek

Luuk Luchtloper

Griffin schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:29:
@kosh66:
UOP ??? wat ik er uit opmaak = Unofficial Oblivion Patch oid. maar is vast niet goed.
Ik heb nu 1.2.0416 draaien en het zou gefixt moeten zijn, echter die body is nog steeds pleitos. Ik heb geen manier om de quest op nieuw te starten met een savegame omdat ik geen save game meer heb die ervoor zit. + als ik er nog 1 had dan had ik m niet geladen aangezien ik dan een hoop kwijt ben.

@ leonpwner1:
Hmm, de OblivioWiki meldt:
Very Important Note

Because the game removes corpses after 3 days, the corpse in the well will be gone after this time. It is therefore very important that you do this quest within 3 game days after you are given it, as once the corpse is removed you will not be able to complete it (This bug has been fixed by the current patch).
Heb je de patch geïnstalleerd? Ik ben bang dat er anders weinig anders opzit dan via de console die ring te krijgen.

Klaar voor de steroorlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40
Griffin schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:29:
@kosh66:

@ leonpwner1:
Ik bedoelde inderdaad de Unofficial Oblivion Patch ermee, ja.

Maar het zou al gefixed moeten zijn in de officiële 1.1.511-patch van Bethesda, zie ook: http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Cheydinhal_Recommendation
Onder het kopje: Bugs.

In jouw geval is dit inderdaad nu de enige mogelijkheid, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

dan doe ik het wel via de de console aangezien ik dus al gepatched heb.
Het is niet anders, gelukkig kan het wel via de console kan ik m in iedergeval uitspelen. (die quest dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 02:32
Na een format van mijn pc en het uitzetten van fps smoothing door Streamline loopt het spel nu erg soepel.

Nog een vraagje: in de Imperial City bij de Arena wil ik meedoen aan die gevechten, je moet dan praten met Owyn, maar ik kan alleen maar Rumors klikken en voor de rest niets. Hoe kan ik die "quest line" activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

kikibu schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:04:
Na een format van mijn pc en het uitzetten van fps smoothing door Streamline loopt het spel nu erg soepel.

Nog een vraagje: in de Imperial City bij de Arena wil ik meedoen aan die gevechten, je moet dan praten met Owyn, maar ik kan alleen maar Rumors klikken en voor de rest niets. Hoe kan ik die "quest line" activeren?
Volgens mij bij de Arena naar binnen, met mannetje praten die je daar tegen komt bij de ingang. Dan linksaf naar de dungeon/oefenruimte, en daar met Owyn praten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
gwystyl schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:15:
[...]

Volgens mij bij de Arena naar binnen, met mannetje praten die je daar tegen komt bij de ingang. Dan linksaf naar de dungeon/oefenruimte, en daar met Owyn praten
Dat bedoel ik, maar ik kan alleen maar over rumors praten en hij zegt nooit:
"I don't know who you are friend, but you've got about ten seconds to tell me what you're doing in my Bloodworks before I lop your arms off." wat hij zou moeten zeggen.

Bij Hundolin zou je een bet moeten kunnen plaatsen, maar dat kan ik ook niet. Enig idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kikibu schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:57:
[...]
Dat bedoel ik, maar ik kan alleen maar over rumors praten en hij zegt nooit:
"I don't know who you are friend, but you've got about ten seconds to tell me what you're doing in my Bloodworks before I lop your arms off." wat hij zou moeten zeggen.

Bij Hundolin zou je een bet moeten kunnen plaatsen, maar dat kan ik ook niet. Enig idee hoe dit komt?
Mods geïnstalleerd? Al de laatste patch (1.2.046 ofzo) geïnstalleerd? UOP geïnstalleerd? Lijkt me raadzaam, anders moet je het met de console doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
Dank u! Ja ik dacht dat ik al de 1.2 patch had, maar tijdens de installatie gaf ie toen een error door een no-cd patch (dat mag als je het spel gekocht hebt toch?) en dat hij dus de oblivion.exe niet herkende. Nu eventjes teruggezet en ik kan de quest nu doen!

Ben Oblivion wel even helemaal fresh aan het installeren, want met de 1.2 patch zijn de grondtextures weer blauw geworden:
Afbeeldingslocatie: http://i15.tinypic.com/6asncza.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:15
Waar ik van baal is dat Oblivion met QTP3 en wat mod's zo freakin' instabiel is. Ik heb hier echt enorm vaak dat textures gewoon niet gerenderd worden, dus dan zie ik bijvoorbeeld zwarte ruïnes :/ Ook loopt het spel enorm vaak en crasht het behoorlijk vaak.

En dan heb ik nog niet gesproken over het menu waarvan de achtergrond soms zomaar verdwijnt en wit wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo
  • Laatst online: 07:27

Raphaelo

boeiend!!

kikibu schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 18:02:
Dank u! Ja ik dacht dat ik al de 1.2 patch had, maar tijdens de installatie gaf ie toen een error door een no-cd patch (dat mag als je het spel gekocht hebt toch?) en dat hij dus de oblivion.exe niet herkende. Nu eventjes teruggezet en ik kan de quest nu doen!

Ben Oblivion wel even helemaal fresh aan het installeren, want met de 1.2 patch zijn de grondtextures weer blauw geworden:
[afbeelding]
Dat heb ik ook gehad, dat kan je oplossen door de juiste no-cd te gebruiken voor de juiste versie van oblivion. De oudere No-CD's werken wel, maar je krijgt dus inerdaad texture problemen

originele signatures zijn top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 19:48
leonpwner1 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 18:14:
Waar ik van baal is dat Oblivion met QTP3 en wat mod's zo freakin' instabiel is. Ik heb hier echt enorm vaak dat textures gewoon niet gerenderd worden, dus dan zie ik bijvoorbeeld zwarte ruïnes :/
Die zwarte ruines heb ik ook, maar dat heeft met AEVWD te maken en een schijnbare bug in Oblivion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
Ik heb mijn versie nu eindelijk goed werkend met de nieuwe OOO versie 1.32 RC3. Hij werkt nu ook snel nadat ik een format heb gedaan en oblivion van de grond af heb geinstalleerd.

Even een in-game vraagje over geld in het spel. Ik heb dus erg veel items die meer dan 3000 waard zijn en sommige wil ik graag verkopen: maar ik ben nog nooit een handelaar of verkoper tegengekomen die meer dan 3000 op zak had. Hoe kan ik dan ooit rijk worden en mega goede enchantments maken? :P

Oh ja even een screenshotje van m'n nieuwe, werkende configuratie (misschien handig voor in de startpost?). Ik heb van de grond af het volgende geinstalleerd
1. Oblivion vanaf DVD
2. Officiele 1.2 patch
3. Texture mods in de volgorde zoals hier beschreven staat
Afbeeldingslocatie: http://i17.tinypic.com/4uxk6j8.jpg
4. OOO 1.3 Base
5. OOO 1.32 RC3 (Patch package)
6. MMM 3.00
7. Alle andere mods
8. Oblivion Mod Manager en evt. TweakOblivion
9. Mbv OBMM load order instellen:
Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/6764wo8.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door kikibu op 30-06-2007 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kikibu schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 17:43:
Ik heb mijn versie nu eindelijk goed werkend met de nieuwe OOO versie 1.32 RC3. Hij werkt nu ook snel nadat ik een format heb gedaan en oblivion van de grond af heb geinstalleerd.

Even een in-game vraagje over geld in het spel. Ik heb dus erg veel items die meer dan 3000 waard zijn en sommige wil ik graag verkopen: maar ik ben nog nooit een handelaar of verkoper tegengekomen die meer dan 3000 op zak had. Hoe kan ik dan ooit rijk worden en mega goede enchantments maken? :P
Heb je Living Economy geïnstalleerd?
Dat zorgt wel voor meer geld in de economie :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
anandus schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 17:47:
[...]
Heb je Living Economy geïnstalleerd?
Dat zorgt wel voor meer geld in de economie :)
He ja, ik was m'n post nog aan het updaten haha, nu zie je 'm hierboven er wel bij staan.

Iig ik heb altijd al met LE gedraaid en dus nooit meer dan 3000 gold bij een merchant gezien.

Daarnaast heb ik nog steeds erg veel moeite met de main quest, in oblivion, zo'n Clannfear Patriarch is zó snel en zó sterk dat hij me heel vlug verslagen heeft. Het rare is dat alle andere quests redelijk gemakkelijk gaan....

[Update] Ik ben sterk tegen mijn principes ingegaan, ik moest even de andere kant opkijken toen ik de moeilijkheidsgraadmeter naar 41% zette. Nu kan ik gelukkig wel dat stomme beest verslaan (eerder knockte hij me de hele tijd omver zodat ik niets terug kon doen)...

[ Voor 54% gewijzigd door kikibu op 30-06-2007 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Raphaelo schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 02:17:
[...]

Dat heb ik ook gehad, dat kan je oplossen door de juiste no-cd te gebruiken voor de juiste versie van oblivion. De oudere No-CD's werken wel, maar je krijgt dus inerdaad texture problemen
Krijg het niet fixed heb jij ook shivering islands ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
Metalbuster schreef op maandag 02 juli 2007 @ 00:42:
[...]

Ik heb het dus opgelost door een complete reinstall in die volgorde die ik hierboven gepost heb.

[ Voor 48% gewijzigd door kikibu op 02-07-2007 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo
  • Laatst online: 07:27

Raphaelo

boeiend!!

Metalbuster schreef op maandag 02 juli 2007 @ 00:42:
[...]

Ja, ik heb ook SI, bij mij was het dus de verkeerde no-cd, ik heb nu:

oblivion
kotn
SI
SI patch
SI no-cd

en daarna de oblivion.exe teruggeplaats in mijn oude map, (had een nieuwe install gedaan zonder de oude te verwijderen.)

PS, nu ik mijn post zo lees, was een gewone fresh install eigenlijk net zo makkelijk geweest...

originele signatures zijn top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu ook begonnen aan Oblivion op de X360.

Maar ik vind het erg moeilijk, of het ligt aan mij?

Ik heb een Imperial Warrior gepakt met de birthsign van +10STR +10 END.

Een lekker standaard poppetje dus, dit leek me wel goed voor de 1e keer.

Nu ben ik voor Kvatch de portal ingegaan en dan kom ik bij die toren. Ik ga naar binnen, maar dan komen meteen 3 'trollen' en zo'n grotere gast met armor op me af, die me dus keihard afmaken.

Ik heb heavy armor, shield en een one-handed blunt axe.

Is dit gewoon een moeilijk stuk of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 13:24:
Ik ben nu ook begonnen aan Oblivion op de X360.

Maar ik vind het erg moeilijk, of het ligt aan mij?

Ik heb een Imperial Warrior gepakt met de birthsign van +10STR +10 END.

Een lekker standaard poppetje dus, dit leek me wel goed voor de 1e keer.

Nu ben ik voor Kvatch de portal ingegaan en dan kom ik bij die toren. Ik ga naar binnen, maar dan komen meteen 3 'trollen' en zo'n grotere gast met armor op me af, die me dus keihard afmaken.

Ik heb heavy armor, shield en een one-handed blunt axe.

Is dit gewoon een moeilijk stuk of doe ik iets fout?
Welke level ben je? Potions kopen? Effe wat dungeons doorzoeken voor wapens en armor?
kikibu schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 17:43:

Oh ja even een screenshotje van m'n nieuwe, werkende configuratie (misschien handig voor in de startpost?). Ik heb van de grond af het volgende geinstalleerd
1. Oblivion vanaf DVD
2. Officiele 1.2 patch
3. Texture mods in de volgorde zoals hier beschreven staat
[afbeelding]
4. OOO 1.3 Base
5. OOO 1.32 RC3 (Patch package)
6. MMM 3.00
7. Alle andere mods
8. Oblivion Mod Manager en evt. TweakOblivion
9. Mbv OBMM load order instellen:
[afbeelding]
wat is 000?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2007 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2007 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is OOO, niet 000 ;)
En het staat voor Oscuro's Oblivion Overhaul, het zorgt ervoor dat beesten niet meelevellen, dat er een hoop meer items zijn en weetikveelwat.

Dat Oblivion leuk wordt om te spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op maandag 02 juli 2007 @ 16:48:
[...]
Het is OOO, niet 000 ;)
En het staat voor Oscuro's Oblivion Overhaul, het zorgt ervoor dat beesten niet meelevellen, dat er een hoop meer items zijn en weetikveelwat.

Aah, ik dacht al. Wordt het dan niet super makkelijk enzo?

Ik kan ook maar niet patchen, als hij bij 13% is zegt hij dat de louncher er niet is maar wel iets met dezelfde naam en stopt hij 8)7 Ik heb al mijn m,ods weggehaald, ( hele map leeg), hoe komt dat? (retail game :P )
opgelost, had de engelse patch |:(

M ik ben al best ver met een character, met al de mods die hier boven geschreven staan kan ik nog verder spelen met die? of moet ik een nieuw character maken?

En deze kan je nergens downloaden: Better Tiling LOD Textures ook niet op tessource volgens mij.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2007 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 16:55:
[...]

Aah, ik dacht al. Wordt het dan niet super makkelijk enzo?

Ik kan ook maar niet patchen, als hij bij 13% is zegt hij dat de louncher er niet is maar wel iets met dezelfde naam en stopt hij 8)7 Ik heb al mijn m,ods weggehaald, ( hele map leeg), hoe komt dat? (retail game :P )
De monsters gaan niet omhoog qua level, maar ook niet omlaag. Ligt er dus maar net aan wie je tegenkomt. Ws. kun je als startende speler in het begin maar beter op de paden blijven ;)

Als je mods toch al weg zijn, doe dan gewoon een nieuwe install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
[...]
Het is OOO, niet 000 ;)

Dat is het zonder die mod ook.
Eigen mening ;) Ik vind OOO, MMM en dat soort mods geen ene bal aan.
Het verpest het spel voor me. Wel gebruik ik een paar kleine mods, zoals MD natural faces, Ren's Beautypack-hairs only,Chorrol House Mod (je kan dan displaycases voor arborwatch kopen) en Kafei's Vermillion and Silverthorn Robes.
De enige grote mod die ik dan nog wel zal installeren is kvatch rebuild, zodra het klaar is tenminste. Ik vermaak me prima zo zonder die grote mods.

Er is in mijn spel nu wel 1 dingetje gebeurd waar ik eigenlijk niet zo blij mee ben.
Ik was bezig met de Dark Brotherhood en had de laatste dead drop ontvangen. Ik dus naar Bravil om die Ungolim om te leggen. Knakker had me al gezien en begon me aan te vallen met pijl en boog. Dan bemoeien een aantal inwoners van bravil + de guards zich ermee en zo ontstaat er een soort massaslachting. Ursanne Loche komt om, Ungarion komt ook om en die Ungolim dus. Wat gebeurt er vervolgens; een guard valt Henantier aan en Henantier vindt de dood. Ik heb die eerste 2 gasten weer tot leven gewekt. Maar ik wilde Henantier ook tot leven wekken, maar zodra ik dat gedaan had werd hij weer door een guard omgelegd. Waarschijnlijk heeft Henantier tijdens het gevecht 1 van de burgers omgelegd en dus een bounty gekregen. Ik ben hier eigenlijk niet zo heel erg blij mee. Is iemand anders dit weleens overkomen?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Het is OOO, niet 000 ;)

Als je het al geinstalleerd krijgt...

Heb oblivion nu 2x opnieuw geinstalleerd en nog krijg ik de mods niet aan de gang (lees: oblivion crashed bij opstarten).
Ik denk dat het ligt aan het feit dat bij de OOO 1.3 full die ik gedownload heb geen masterfile (.esm) zit ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 16:41:
[...]

Welke level ben je? Potions kopen? Effe wat dungeons doorzoeken voor wapens en armor?
Gewoon lvl 1. Ik heb meteen de eerste quest gevolgd nadat ik de sewers uit ben gegaan, dus eerst naar Weynon's Priory en toen naar Kvash gegaan. Ik kan dus beter eerst trainen?

Tips voor goede training spots?

Ik ga toch ff wat meer game info doornemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 08:58

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 18:18:
[...]

Gewoon lvl 1. Ik heb meteen de eerste quest gevolgd nadat ik de sewers uit ben gegaan, dus eerst naar Weynon's Priory en toen naar Kvash gegaan. Ik kan dus beter eerst trainen?

Tips voor goede training spots?

Ik ga toch ff wat meer game info doornemen
Zolang je geen mods gebruikt die iets aan creaturelevelsystem veranderen dan kan je met lvl 1 de mainquest nog uitspelen.

Sidequests en gewoon grotten binnenrennen voor de lol werken vaak wel goed om te lvlen.
Gebruik dan wel die dingen die met je mainskills te maken hebben.
Je levelt namelijk alleen als je je main skills genoeg omhoog hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikRedbeard schreef op maandag 02 juli 2007 @ 18:23:
[...]

Zolang je geen mods gebruikt die iets aan creaturelevelsystem veranderen dan kan je met lvl 1 de mainquest nog uitspelen.

Sidequests en gewoon grotten binnenrennen voor de lol werken vaak wel goed om te lvlen.
Gebruik dan wel die dingen die met je mainskills te maken hebben.
Je levelt namelijk alleen als je je main skills genoeg omhoog hebt gedaan.
Bedankt, ik ga denk ik maar terug naar de uitgang van de Sewers om daar wat te trainen.

Dit spel is geloof ik wel uitgebreid zeg :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 18:36:
[...]

Bedankt, ik ga denk ik maar terug naar de uitgang van de Sewers om daar wat te trainen.

Dit spel is geloof ik wel uitgebreid zeg :o
Lol, ik ben nu level 24 en ik ben nog niet eens aan de main quest begonnen :D Ik vermaak me nog prima met de verschillende side quests, guilds, Dark Brotherhood, enz. Wel wat mods geïnstalleerd die het spel flink uitbreiden, zoals Knights of the Nine, The Orrery, Bartholm, Glenvar Castle enz. Alleen Shivering Isles nog niet, daar begin ik pas mee na de main quest. Toch maar eens aan beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk-Online schreef op maandag 02 juli 2007 @ 19:20:
[...]

Lol, ik ben nu level 24 en ik ben nog niet eens aan de main quest begonnen :D Ik vermaak me nog prima met de verschillende side quests, guilds, Dark Brotherhood, enz. Wel wat mods geïnstalleerd die het spel flink uitbreiden, zoals Knights of the Nine, The Orrery, Bartholm, Glenvar Castle enz. Alleen Shivering Isles nog niet, daar begin ik pas mee na de main quest. Toch maar eens aan beginnen :)
ik ben 2 en ben klaar met de main quest, en fighters guild lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:16
Ik was lvl 14 ofzo toen ik klaar was met de main quest.

Naar mijn mening kan je de main quest het best laten liggen in het begin, tot je lvl 30 ofzo bent..

Ik heb mijn HD 2900 XT al binnen.. nu moet de rest nog komen en dan ga ik maar weer eens lekker Oblivionen :)

Want door alle Oblivion talk hier krijg ik er weer veel zin in!

Btw, hoe moet ik mods installeren? Jullie gebruiken eenofander venster met een lijst met mods die je kan activeren of deactiviren, die heb ik nog nooit gezien?
Komt misschien omdat ik een cracked versie heb, ik heb een no-cd crack over de originele oblivion.exe maar weet niet of dat iets uitmaakt om mods te kunnen gebruiken..

[ Voor 33% gewijzigd door Evano op 02-07-2007 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WWW.TESSOURCE.NET

hier kun ej mods downloaden, en informatie zal er ook wel zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 21:30:
WWW.TESSOURCE.NET

hier kun ej mods downloaden, en informatie zal er ook wel zijn denk ik.
Goedemorgen :O die site kenden we gelukkig pas 5 jaar :P

/spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
blacktarantulaX schreef op maandag 02 juli 2007 @ 20:12:
Ik was lvl 14 ofzo toen ik klaar was met de main quest.

Naar mijn mening kan je de main quest het best laten liggen in het begin, tot je lvl 30 ofzo bent..

Ik heb mijn HD 2900 XT al binnen.. nu moet de rest nog komen en dan ga ik maar weer eens lekker Oblivionen :)

Want door alle Oblivion talk hier krijg ik er weer veel zin in!

Btw, hoe moet ik mods installeren? Jullie gebruiken eenofander venster met een lijst met mods die je kan activeren of deactiviren, die heb ik nog nooit gezien?
Komt misschien omdat ik een cracked versie heb, ik heb een no-cd crack over de originele oblivion.exe maar weet niet of dat iets uitmaakt om mods te kunnen gebruiken..
OBMM heet dat, wat staat voor Oblivion Mod Manager. "t is een uitgebreide versie van de oblivion launcher , maar dan met extra opties. Zo kun je o.a. de volgorde van de mods bepalen hoe ze geladen moeten worden, kun je zien welke mods conflicten geeft, kun je mods rechtstreeks installeren en nog meer.
http://timeslip.chorrol.com/obmm.html
Overigens gebruik ik 'm zelf niet. Ik heb de mods gewoon uitgepakt en ze in de data folder gezet :P

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:18

The Zep Man

🏴‍☠️

Meestal stort ik mij met mijn karakter in Oblivion meteen op de side quests/guilds. Het voordeel is (als je de hoofdquest nog niet gevolgd hebt) dat je niet constant last hebt van Oblivion gates in de wildernis.

Shivering Isles kan je trouwens ook zien als een uitgebreide side quest. Staat ook compleet los van de hoofdquest. :)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
Ik heb nu Shivering Islands erop staan maar ik vraag me af hoe ik dat deel kan gebruiken?
Waar moet ik heen om die questen te activieren zeg maar want om de map zelf heb ik geen uitbreiding gekregen heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metalbuster schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:02:
Ik heb nu Shivering Islands erop staan maar ik vraag me af hoe ik dat deel kan gebruiken?
Waar moet ik heen om die questen te activieren zeg maar want om de map zelf heb ik geen uitbreiding gekregen heb ik het idee.
Er is een eilandje bijgekomen naast leyawin? (2de stad van ondere). Op dat eilandje is een deur welke naar de Shivering Isles leidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vergeet ook niet om SI aan te vinken bij Data Files (of staat-ie default al aangevinkt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 16:55:
[...]

En deze kan je nergens downloaden: Better Tiling LOD Textures ook niet op tessource volgens mij.
Hoe ben je er geraakt, via TOTO:
http://devnull.devakm.goo...m/obliviontextureoverhaul, neem ik aan?
Dan moeten ze toch te krijgen zijn, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:17:
[...]

Er is een eilandje bijgekomen naast leyawin? (2de stad van ondere). Op dat eilandje is een deur welke naar de Shivering Isles leidt.
Sterker nog: Je krijgt een Journal-update en je moet dan naar Bravil gaan om dit verder uit te zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL, ik heb last van iets waardoor ik continu naar rechts blijf lopen, start ik oblivion opnieuw op doet hij het weer voor 1 minuut hij gaat gelijk naar rechts nu en loop ik daarna weer naar rechts. Is het gewoon een instelling dan?

edit: hij begint altijd na laden met lopen :(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
anandus schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:25:
Vergeet ook niet om SI aan te vinken bij Data Files (of staat-ie default al aangevinkt?)
Lekker is dat ik heb helemaal geen SI om aan te vinken, kan het komen doordat ik eerst mods geinstaleerd had en daarna pas SI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:49:
LOL, ik heb last van iets waardoor ik continu naar rechts blijf lopen, start ik oblivion opnieuw op doet hij het weer voor 1 minuut hij gaat gelijk naar rechts nu en loop ik daarna weer naar rechts. Is het gewoon een instelling dan?

edit: hij begint altijd na laden met lopen :(
Kan het zijn, dat je tegelijk met je muis b.v. ook een joystick, Xbox360-controller o.i.d. hebt aangesloten? Zo ja, trek die maar eens uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kosh66 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:38:
[...]

Kan het zijn, dat je tegelijk met je muis b.v. ook een joystick, Xbox360-controller o.i.d. hebt aangesloten? Zo ja, trek die maar eens uit...
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Metalbuster schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:30:
[...]

Lekker is dat ik heb helemaal geen SI om aan te vinken, kan het komen doordat ik eerst mods geinstaleerd had en daarna pas SI?
Heb je SI wel (goed) geïnstalleerd?
Die mods zouden niets uit moeten maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Zo heb maar even Oblivion opnieuwe geinstalleerd ben nu bezig met FCOM er netjes op te krijgen en dan maar een Wood Elf Pijl & Boog gaan maken

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kosh66 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:38:
[...]

Bij controls geeft hij wel een overzicht van joystick opties weer, kan iemand die geen joystick heeft even kijken of hij ook die opties heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
Is het mét OOO nog steeds zo dat je mercantile verhoogt met elke keer dat je een verkoop doet van iets, ongeacht de hoeveelheid die je in een keer verkoopt, welke prijs het is of hoe je hebt onderhandeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:17:
[...]

Nee, naast Bravil ;) Wel een stukje er vandaan.
Er komt een eiland midden in de Niben Bay. Het ligt ten oosten van Bravil, zuid-west van Fort Grief en ten noorden van Bawnwatch Camp. Om er te komen zul je moeten zwemmen. Wanneer je Shivering Isles geïnstalleerd hebt krijg je na 1 gamedag (de dag in het spel dus) een bericht over een vreemde deur die in de niben bay verschenen is.

[ Voor 14% gewijzigd door In Search of Sunrise op 03-07-2007 17:36 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:43:
[...]

Bij controls geeft hij wel een overzicht van joystick opties weer, kan iemand die geen joystick heeft even kijken of hij ook die opties heeft?
In de oblivion.ini, optie > bUse Joystick=0 aanzetten.
Dan zou je er geen last meer van moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wow, er zijn een hoop nieuwe quest-mods bijgekomen zeg! :o

Blood & Mud DirtDeluxeAnglais
Tears of the Fiend 1.0, The Legacy and The Butcher of Armindale Convergent Storyline
Daggerfall Memories: The Liberation of Cybiades
The Fight for Castle Ravenpride

Damn, dat houdt me wel even zoet :D
Die trailer van Blood & Mud ziet er wel goed uit zeg! :o
Al is de trailer van Ravenpride ook leuk.

En Bartholm zit nu op versie 4.

Uiteraard allemaal met voice-acting :)

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 04-07-2007 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Heb weer eens zin in Oblivion maar dit keer met aantal goede mods (die ik overigens al heb nu).
Maar nou heb ik een vraag over OBMM, als ik het goed begrijp moet je dus van elke mod eerst een omod maken? En dan?

- Edit -
Snap tbh niet echt hoe het werkt want hij is nu alleen maar heel de tijd compressen/decompressen en dat is pas de eerste mod :P

[ Voor 25% gewijzigd door psychoclown op 04-07-2007 15:53 ]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

psychoclown schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 15:49:
Heb weer eens zin in Oblivion maar dit keer met aantal goede mods (die ik overigens al heb nu).
Maar nou heb ik een vraag over OBMM, als ik het goed begrijp moet je dus van elke mod eerst een omod maken? En dan?

- Edit -
Snap tbh niet echt hoe het werkt want hij is nu alleen maar heel de tijd compressen/decompressen en dat is pas de eerste mod :P
Je hoeft er geen omod van te maken, maar dat maakt het deïnstalleren gewoon een stuk makkelijker. De makkelijke manier van installeren is gewoon alle bestanden op de goede plaats neerpleuren. Als je dan die mod weer weg wilt halen, moet je uitzoeken waar al die bestandjes gebleven zijn en ze handmatig weghalen. Dat is lastig en tijdrovend.
Als je een omod maakt, pakt hij ze uit op de goede plek als je de mod activeert, en verwijdert hij ze weer als je de mod deactiveert. Ik weet trouwens niet precies hoe het werkt als meerdere mods dezelfde bestandsnaam op dezelfde plek gebruiken, maar wellicht is daar wat over te vinden op tessource of staat er bij de mod met welke andere mod hij incompatible is (wellicht vanwege dezelfde bestanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kosh66 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 12:25:
[...]

In de oblivion.ini, optie > bUse Joystick=0 aanzetten.
Dan zou je er geen last meer van moeten hebben.
thx, doet het nu.\
Ik heb nu zo'n mod waarmee je een hiusje krijgt, vind ik zelf heel goed, met alles er op en eraan. Welke huizen hebben jullie? ik deze

http://tessource.net/file...rderby=downloads&dir=DESC
heel klein, maar genoeg voorzieningen :P

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
anandus schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 14:35:
Wow, er zijn een hoop nieuwe quest-mods bijgekomen zeg! :o
....
Misschien leuk om een overzichtje te maken van leuke add-on / mod quests, dan kan dat misschien in de startpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kikibu schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 14:47:
[...]

Misschien leuk om een overzichtje te maken van leuke add-on / mod quests, dan kan dat misschien in de startpost?
Heb ik toch net gedaan in die post? :+

Al staan hier de tofste grote quests:
http://devnull.devakm.googlepages.com/bigquests

Maar ik ben een beetje kieskeurig, ik wil bijvoorbeeld alleen quests doen met voice-acting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Het beginstukje van de TS moet even herzien worden en in verleden tijd geschreven worden. Het lijkt nu alsof Oblivion nog uit moet gaan komen.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 23:40:
[...]

thx, doet het nu.\
Ik heb nu zo'n mod waarmee je een hiusje krijgt, vind ik zelf heel goed, met alles er op en eraan. Welke huizen hebben jullie? ik deze

http://tessource.net/file...rderby=downloads&dir=DESC
heel klein, maar genoeg voorzieningen :P
Ik gebruik de Bravil Sea Domes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 18:20
stefijn schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 17:39:
[...]

Ik gebruik de Bravil Sea Domes :)
tnx voor de tip ;) ga ik eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
In combinatie met een paar mannequins voor de aankleding :)

Als je die mod installeert kun je in Bravil nog de nodige inrichting kopen. Ik vind het gewoon een fascinerend idee dat je huis daar lekker onder water ligt, erg leuk.
Hij is ook niet te ingewikkeld met megaveel kasten/kistjes en dat soort dingen, gewoon precies genoeg, mooi verdeeld over 3 kamers en een centrale ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
Is er geen mod dat het altijd mooi weer is? Ik gebruik nu de Natural Wheater Mod van de startpost maar heb het idee dat het elke keer regent. Als ik bijvoorbeeld in een stad ben is het aan de ene kant regen loop ik naar de andere kant schijnt de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Is het herfst/winter? Ik vind Natural Weather veel mooier dan bijv. AWS zeker als je naar de horizon kijkt (heel onnatuurlijk in AWS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Over (quest-)mods gesproken, misschien kan ik er nog op inhaken:
Voor diegenen die Morrowind gespeeld hebben, (of misschien nog spelen :+ ), er is een grote mod, die de feeling van Morrowind naar Oblivion brengt: Silgrad Tower. Te vinden via:
http://oblivion.silgrad.c...gcategory&id=29&Itemid=45

Dus zeg maar de look en feel van Morrowind, maar dan gebaseerd op de Havok-engine van Oblivion.
(Het dient ook onder Oblivion geïnstalleerd te worden). Op het eerste gezicht ziet ie er heel goed uit.

Ikzelf heb hem echter nog niet kunnen testen, want ik heb momenteel een ander probleem :+ O-) :

Slightly Off-topic:
Ik ben als TES-addict de "timeslip" gevolgd van Oblivion naar Morrowind en ik vind hem nog steeds erg goed, ook al zijn de graphics wat minder dan wat we van Oblivion gewend zijn. Oke, ook ik heb de nodige grafische verbeteringen geïnstalleerd, o.a. de M.G.E./MWSE/M.E., Better Heads & Bodies en
de Morrowind Visual Pack. Het ziet er echt veel beter uit dan het origineel. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Metalbuster schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 19:59:
Is er geen mod dat het altijd mooi weer is? Ik gebruik nu de Natural Wheater Mod van de startpost maar heb het idee dat het elke keer regent. Als ik bijvoorbeeld in een stad ben is het aan de ene kant regen loop ik naar de andere kant schijnt de zon.
Dan open je de Console met ~ en tik je in :
SW gevolgd met een van deze codes van weer

Paradise - 370CE
Clear - 38EEE
Cloudy - 38EF0
Default - 15E
Fog - 38EEF
Overcast - 38EEC
Rain - 38EF2
Snow - 38EED
Thunderstorm - 38EF1
Oblivion sky - 836D5

Bv. SW 38EF0; veranderd het weer naar bewolkt

Bron : http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Console_Command_Tutorial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
Ben bezig met "Wisdom of the Ages" is een quest van the Knights of Nine maar ik snap er echt helemaal niks van. Ik zit nu in de laatse ruimte met 8 beelden en in het midden een kist met een soort steen waar je op kan staan. Als ik daarop ga staan komt er een boek boven zo'n kist. Ik heb dat boek in die kist gedaan. En wat moet ik dan doen? Als ik weer op die steen ga staan zie je weer dat domme boek wat ik al in de kist heb gedaan, in die grote kist zat alleen een stuk vlees ofzo.

[ Voor 16% gewijzigd door Metalbuster op 05-07-2007 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
De oplossing voor al je "TES"-problemen, de UESP-wiki:
http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Oblivion 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T!m0n schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 21:15:
[...]

Dan open je de Console met ~ en tik je in :
SW gevolgd met een van deze codes van weer

Paradise - 370CE
Clear - 38EEE
Cloudy - 38EF0
Default - 15E
Fog - 38EEF
Overcast - 38EEC
Rain - 38EF2
Snow - 38EED
Thunderstorm - 38EF1
Oblivion sky - 836D5

Bv. SW 38EF0; veranderd het weer naar bewolkt

Bron : http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Console_Command_Tutorial
er is ook een mod waarmee je een wheater changer ring krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
Ik heb een vraagje over francesco's leveled creatures/items mod (ik denk in ieder geval dat het aan die mod ligt), ben net opnieuw begonnen en 2x een level omhoog gegaan. Als ik net heb geslapen (om een level omhoog te gaan), komt er echter alleen maar een klein schermpje met de melding dat ik een level omhoog ben gegaan, kan ik alleen op "ok" klikken en dus geen attributes kiezen (de attributes gaan dus ook niet omhoog).

Zijn er meer mensen met dit probleem (en wellicht een oplossing)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 22:41:
[...]

er is ook een mod waarmee je een wheater changer ring krijgt.
Zelfs een officiele expansion, de "Shivering Isles", als je Sheogorath bent opgevolgd, dan krijg je een spell om het weer adhoc te veranderen. Weet niet of dit ook buiten S.I. werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
-Eraser- schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 23:23:
Ik heb een vraagje over francesco's leveled creatures/items mod (ik denk in ieder geval dat het aan die mod ligt), ben net opnieuw begonnen en 2x een level omhoog gegaan. Als ik net heb geslapen (om een level omhoog te gaan), komt er echter alleen maar een klein schermpje met de melding dat ik een level omhoog ben gegaan, kan ik alleen op "ok" klikken en dus geen attributes kiezen (de attributes gaan dus ook niet omhoog).

iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
Ja ligt ongetwijfeld aan de mod, zul je toch echt daar mee moeten leren leven of de mod uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet Oscuro 1.32 nou eigenlijk ook al wat aan Shivering Isles, of is dat voor de 1.4 release? Ik kan niet wachten daar naartoe te gaan, maar ik wil eigenlijk wachten totdat OOO ook daar volledig werkt.

En dan nog iets, wat me ook een doorn in het oog is zijn de levelled quest awards; dat wil zeggen dat je op een hoog level een betere reward krijgt dan op een laag level. Bij goud is dit nog niet eens zo erg, maar bij unique items is dit zwaar vervelend. Dit is een relatief kleine aanpassing in de CS, gewoon alle verschillende instanties van de bewuste items identiek maken. Volgens mij doet Oscuro hier niks aan, of wel?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2007 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 10:50:
Doet Oscuro 1.32 nou eigenlijk ook al wat aan Shivering Isles, of is dat voor de 1.4 release? Ik kan niet wachten daar naartoe te gaan, maar ik wil eigenlijk wachten totdat OOO ook daar volledig werkt.
Same here, ik kan ok niet wachten. Moet ik zeggen dat ik voorlopig nog wel zoet ben in Cyrodiil :P
Maar nog, zou wel fijn zijn (vooral voor de ingrediënten en nieuwe creatures enzo)
En dan nog iets, wat me ook een doorn in het oog is zijn de levelled quest awards; dat wil zeggen dat je op een hoog level een betere reward krijgt dan op een laag level. Bij goud is dit nog niet eens zo erg, maar bij unique items is dit zwaar vervelend. Dit is een relatief kleine aanpassing in de CS, gewoon alle verschillende instanties van de bewuste items identiek maken. Volgens mij doet Oscuro hier niks aan, of wel?
Geen flauw idee, ik dacht van wel, maar dunno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 10:50:
ik weet niet of Oscuro daar iets aan doet, maar er is wel een aparte mod voor, die er voor zorgt dat die unique items met je meelevelen, ik geloof dat de mod "quest award leveling" heet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Griffin schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:21:
dan doe ik het wel via de de console aangezien ik dus al gepatched heb.
Het is niet anders, gelukkig kan het wel via de console kan ik m in iedergeval uitspelen. (die quest dan)
Ik qoute mezelf even om aan te geven dat ik dus via de console de Ring of Burden niet toegevoegd krijg.
Raar want 'tdt' (FPS show) werkt wel. hieruit concludeer ik dat de console wel goed werkt.

Ik type in
code:
1
player.additem 0002E5AC

Hoofdletter etc maakt niet uit volgens mij, want ik heb met hoofdletters etc gedaan en zonder.

De foutmelding die ik krijg is:
"Missing Parameter Count in SysWindowCompileAndRun"

ik zou echter niet weten hoe dit kan.

Ik ga nu pas weer verder met Oblivion omdat ik op vakantie ben geweest, en nu wou ik even die quest uitspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
klopt, je moet een waarde toevoegen. Dan komt er zoiets:

code:
1
player.additem 000000f 100

Dus hier krijg je 100 van het item '000000f' (dat is goud geloof ik). Als dit niet werkt moet je het even met aanhalingstekens proberen rondom de waarde.

[ Voor 22% gewijzigd door Avalaxy op 07-07-2007 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

leonpwner1 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 13:51:
klopt, je moet een waarde toevoegen. Dan komt er zoiets:

code:
1
player.additem 000000f 100

Dus hier krijg je 100 van het item '000000f' (dat is goud geloof ik). Als dit niet werkt moet je het even met aanhalingstekens proberen rondom de waarde.
dat aantal deed het hem. Bedankt.
En wat betreft de code voor goud, daar ga ik niet mee spelen. ik wil het helemaal zelf doen. alleen nu dan om de quest te voltooien door een bug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Griffin schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 14:27:
[...]

dat aantal deed het hem. Bedankt.
En wat betreft de code voor goud, daar ga ik niet mee spelen. ik wil het helemaal zelf doen. alleen nu dan om de quest te voltooien door een bug
de nullen kun je weglaten dus gewoon player.additem F 100 voor 100 gold
De lock-picks waren dacht ik a of e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
ach ja jezelf items geven via de console vind ik eigenlijk vreselijk flauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

T!m0n schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 14:46:
ach ja jezelf items geven via de console vind ik eigenlijk vreselijk flauw
As je dan toch bezig bent inderdaad haal dan ook maar healthpotions, de beste set wapens en armour for je class. Etc..Etc!

Niet dan je dan een betere kans staat ;) sure je voelt je god maar wacht maar tot een van de lievere beestje je toch dood krijgt. Zo veel voor je armour!

En mods, sinds ik de PS3 heb, mods zijn niet echt nodig. Tuurlijk zal ik moeten rondreizen naar mijn huisjes om alle spullen die ik uiteindelijk heb te behouden!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kikibu schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 18:02:

[afbeelding]
heb je qarls dept of field installed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
Heb bij iemand Oblivion geinstaleerd na een paar minuuten spelen werken muis en toetsenbord niet meer in game, in windows nog wel gewoon. Heb al geprobeerd om Oblivion te patchen maar nog steeds hetzelfde probleem. Ook als je de uitbreidingen van Oblivion instaleerd werkt het na een paar minuuten niet meer. Als je dan Oblivion weer opstart doet hij het weer voor een paar min en dan loopt hij weer vast, echt de game blijft nog wel gewoon door lopen maar kan dus niet meer lopen of rond kijken.
Wie weet wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
-Eraser- schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 23:23:

heb het gevonden; na wat mods aan- en uitgezet te hebben kwam ik erachter dat het kwam door "Kobus Character Advancement System", of in ieder geval een deel ervan, als je de darnified ui omod opent, vraagt ie of je KCAS gebruikt, ik had dus blijkbaar op "yes" geklikt ..

http://www.tessource.net/files/file.php?id=1888

[ Voor 8% gewijzigd door -Eraser- op 07-07-2007 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

@ T!mon en swampy:
Ik begrijp het wel, en anders dan dat ene quest item heb ik ook niets opgeroepen. Ik vind het ook lame en gewoon een cheat, maar om lekker verder te gaan met een quest en dus het spel had ik die ring nodig. Ik had geen idee dat dat lichaam na 3 dagen zou worden verwijderd door een bug. Mijn enige oplossing was dus even cheaten voor 1 ring te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
Metalbuster schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 20:22:
Heb bij iemand Oblivion geinstaleerd na een paar minuuten spelen werken muis en toetsenbord niet meer in game, in windows nog wel gewoon. Heb al geprobeerd om Oblivion te patchen maar nog steeds hetzelfde probleem. Ook als je de uitbreidingen van Oblivion instaleerd werkt het na een paar minuuten niet meer. Als je dan Oblivion weer opstart doet hij het weer voor een paar min en dan loopt hij weer vast, echt de game blijft nog wel gewoon door lopen maar kan dus niet meer lopen of rond kijken.
Wie weet wat te doen?
Iemand?

Verder heb ik nog een vraag of het mogelijk om npc's weer terug te spawnen als je ze vermoord hebt.
En is het ook mogelijk om die mooie armors te krijgen van die Imperial Royal guards (weet niet zeker als het zo heet) ?

[ Voor 7% gewijzigd door Metalbuster op 09-07-2007 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Metalbuster schreef op maandag 09 juli 2007 @ 13:05:
[...]

Iemand?

Verder heb ik nog een vraag of het mogelijk om npc's weer terug te spawnen als je ze vermoord hebt.
Via de console (tilde ~ knop) kun je NPC weer laten spawnen. Daarvoor tik je player.placeatme <NPC ID> <quantity> om een NPC bij je in de buurt te laten spawnen. Zie hier een lijst met NPC Id's. Of om een dode NPC weer tot leven te brengen type je Resurrect (NPCname) .
Let wel dat het min of meer een soort cheaten is.
En is het ook mogelijk om die mooie armors te krijgen van die Imperial Royal guards (weet niet zeker als het zo heet) ?
Je bedoelt de guards bij het Imperial City Palace? Correct me if I'm wrong, maar volgens mij is hun armor niet standaard te krijgen, ook niet als je ze vermoord hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Griffin schreef op zondag 08 juli 2007 @ 08:52:
@ T!mon en swampy:
Ik begrijp het wel, en anders dan dat ene quest item heb ik ook niets opgeroepen. Ik vind het ook lame en gewoon een cheat, maar om lekker verder te gaan met een quest en dus het spel had ik die ring nodig. Ik had geen idee dat dat lichaam na 3 dagen zou worden verwijderd door een bug. Mijn enige oplossing was dus even cheaten voor 1 ring te krijgen.
Mwah okay ;)

Dat is nog te begrijpen, als een gamesetting je opbreekt dan is het wel handig om vooruit te kunnen komen!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Metalbuster schreef op maandag 09 juli 2007 @ 13:05:
[...]

Nee niet standaard, is wel een armour-mod voor te krijgen dacht ik.
Moet je even zoeken...

http://betteroblivion.com/oblivionmodlisti.php

Zijn er nog wel meer van...

[ Voor 3% gewijzigd door Kosh66 op 09-07-2007 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die Oblivion nog niet hebben, rejoice!
Oblivion: Game of the Year Edition aangekondigd

Bethesda heeft vandaag aangekondigd dat in september voor de Xbox 360, PS3 en ook Windows (PC dus) de Game of the Year Edition van The Elder Scrolls IV: Oblivion uitgebracht gaat worden. Deze versie is vooral interessant voor de mensen die het origineel nog niet hebben gespeeld, want de GOTY Edition zal Oblivion bevatten, plus de expansion Shivering Isles en de extra content onder de naam Knights of the Nine. Een prijs voor deze game is nog niet aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:53

Vae Victus

Awesome God

Als je de main verhaal lijn hebt uitgespeeld kan je imperial dragon armor krijgen.

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:49

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

anandus schreef op maandag 09 juli 2007 @ 18:15:
Voor de mensen die Oblivion nog niet hebben, rejoice!

[...]
_o_ vet !!!! _o_

Die ga ik zeer zeker halen .. die losse expansions kosten ook genoeg en de 'standaard' versie van Oblivion is me te simpel, maar ik was te laat voor de luxere uitvoering.

Nice! d:)b

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
Vae Victus schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 12:33:
[...]

Als je de main verhaal lijn hebt uitgespeeld kan je imperial dragon armor krijgen.
Ja, maar in dat geval vindt ik glass mooier daarbij heb ik al een mod om die armor's van Royal Palace te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
Metalbuster schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 20:22:
Wie weet wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
Probleem is trouwens gefixt vanaf het officiële Oblivion forum:
This has become a very frequent problem as of late, likely having to do with codec issues. Here is an ongoing thread with suggestions and possible solutions such as setting the latest Media Player 10 as the default for mp3 files to using a utility such as the K-Lite Codec Pack.
http://www.elderscrolls.com/forums/index.p...06165&st=40

Read posts #14 and #23 in particular or just read the whole thread. And here is the link for the K-Lite Codec pack:
http://www.codecguide.com/

[ Voor 83% gewijzigd door Metalbuster op 13-07-2007 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Hier gaat wat mis;

sinds gisteren is mijn systeem veranderd, tw.

C2duo 6300
P5B-E
2x 1Gb Twinmos
Asus 7600GT Silent

Vanwege RMA-zaken heb ik nu nieuw mobo, nieuw geheugen en daarnaast een andere graka:
C2duo 6300
Asus P5B-plus Vista Edition
2x 1Gb Kingston HyperX
Asus 8800GTS 640

Ik heb ook windows opnieuw geinstalleerd met uiteraard alle drivers nieuw, maar het lukt me niet om Oblivion aan de praat te krijgen. Er gaat direct al iets niet goed bij de installatie: nadat ik het venster (venster in Oblivionstijl) gesloten heb waarbij je aangeeft of je een snelkoppeling op je bureaublad wilt en of je de readme wil lezen, blijft het lege Installshield venster heel lang hangen (zeker 5 min.). Ik kan het niet afsluiten (behalve via taakbeheer).
Dat is al verdacht. Kan iemand me vertellen wat er ook weer precies gebeurd nadat je bovenstaand venster hebt afgesloten? Moet er dan nog iets geinstalleerd worden (dat bij mij niet lijkt te gebeuren)?

Opstarten van Oblivion lukt daarna ook niet, hij crasht altijd (al diverse herinstalls geprobeerd) direct na - of eigenlijk al tijdens - het eerste filmpje (Waarin je het logo van Bethesda te zien krijgt).

Wtf... Nooit problemen gehad met Oblivion (zelfs niet met het voorheen kapotte Twinmosgeheugen!!) en nu met deze nieuwe hardware wil het niet.

Ik heb verder buiten de standaard Oblivion-DVD niets geinstalleerd, qua updates en mods. Zou ook niet nodig moeten zijn natuurlijk, moet ook als default install gewoon draaien (toch minimaal naar het gamemenu.)

3dmark06 loopt soepeltjes...

[ Voor 11% gewijzigd door Stefke op 14-07-2007 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
is het ondertusse al mogelijk om oblivion met een 8800gts 640 , e6600 , 2/4gb geheuge op 1280x1024 met max aa en max af te draaie? of kan de 8800 in niet aa + HDR aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PainkillA schreef op zondag 15 juli 2007 @ 11:07:
is het ondertusse al mogelijk om oblivion met een 8800gts 640 , e6600 , 2/4gb geheuge op 1280x1024 met max aa en max af te draaie? of kan de 8800 in niet aa + HDR aan?
Jawel, easypeasy kan dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Hmm..wacht, dat komt natuurlijk omdat ik buiten de nieuwe install nog wel mn oude config gebruik! :| eens effe met default config spelen.

edit: lag inderdaad aan de oude config..duh
PainkillA schreef op zondag 15 juli 2007 @ 11:07:
Dat kan al - met enige moeite - al met een 7600GT :)

woei!! 50-60fps nu, buitenterrein met echt alles op maximaal, 1600x1050, 4x FSAA, 16x AF en dan moet ik nog gaan tweaken :)

[ Voor 19% gewijzigd door Stefke op 15-07-2007 15:40 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.