Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-03 04:25
Weet ik niet, het werkt zo goed en heb er even tijd ingestoken voordat het goed was dus ik blijf er vanaf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
Ik heb een probleempje.

Sinds ik in Anvil wat quests doe crasht het spel regelmatig, het springt gewoon terug naar windows en ik moet het spel opnieuw starten. Ik heb mijn overklokinstellingen van pc allemaal teruggezet, maar dit mag niet baten.

Ben nu de mods een voor een aan het inschakelen, kijken of ik het probleem kan isoleren.

UPDATE: het lag aan martigen's monster mod, zonder vinkjes voor deze mod loopt hij niet vast. Misschien lag het aan mijn versie van oblivion en deze mod. Ik ben nu v3.00 van MMM aan het downloaden, is deze wel compatibel met OOO 1.31 en oblivion 1.2?

[ Voor 42% gewijzigd door kikibu op 16-06-2007 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kikibu schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 20:50:
Ik heb een probleempje.

Sinds ik in Anvil wat quests doe crasht het spel regelmatig, het springt gewoon terug naar windows en ik moet het spel opnieuw starten. Ik heb mijn overklokinstellingen van pc allemaal teruggezet, maar dit mag niet baten.

Ben nu de mods een voor een aan het inschakelen, kijken of ik het probleem kan isoleren.

UPDATE: het lag aan martigen's monster mod, zonder vinkjes voor deze mod loopt hij niet vast. Misschien lag het aan mijn versie van oblivion en deze mod. Ik ben nu v3.00 van MMM aan het downloaden, is deze wel compatibel met OOO 1.31 en oblivion 1.2?
Volgens mij moet je OOO 1.32 nemen, en neem de laatste versie van MMM :)
Volgorde okee?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
Hoe kan je zo'n load order instellen? Want bij die data files is het gewoon op alfabetische volgorde gesorteerd...

update: Sorry, moest beter zoeken, ben nu bezig met oblivion mod manager

[ Voor 25% gewijzigd door kikibu op 17-06-2007 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43565

anandus schreef op zondag 17 juni 2007 @ 11:26:
[...]
Volgens mij moet je OOO 1.32 nemen, en neem de laatste versie van MMM :)
Volgorde okee?
Ligt het aan mij of zijn we pas bij ooo 1.31 :?

Ik ga ze ook maar eens installeren :)

edit:
o, er schijnt een 1.32 beta te zijn, maar ik zie hem niet echt op z'n site...

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 17-06-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 43565 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 15:27:
[...]

Ligt het aan mij of zijn we pas bij ooo 1.31 :?

Ik ga ze ook maar eens installeren :)

edit:
o, er schijnt een 1.32 beta te zijn, maar ik zie hem niet echt op z'n site...
Er is een OOO 1.32 RC2. Hij is meer final dan beta :)
Download eerst 1.31, dan patch naar 1.32RC2 (geloof ik :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het duurde even maar ooo 1.32 dan toch gevonden:
http://www.tessource.net/files/file.php?id=10230

Jammer dat dat downloaden gruwelijk traag gaat... weer 45 MB op 15 kb/s :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
Dank u voor de reacties, ik heb de nieuwe OOO, de nieuwe MMM, OBMM en wrybash ofzoiets gebruikt en nu werkt ie weer perfect.

Een ander vraagje over de moeilijkheidsgraad: ik ben nu dus in level 16 en heb
91 strength
48 intelligence
51 willpower
47 agility
39 speed
95 endurance
37 personality
50 luck

Mijn major skills (block, blunt, blade, restoration, alchemy) zitten allemaal rond de 50.

Nou gaat het in de normale wereld wel goed met de moeilijkheidsgraad, maar als ik de eerste oblivion gate doorga kom ik al gauw een Clannfear Matriach tegen en die killt me met 4 bites. Hoort dit nou zo moeilijk te zijn? Want op deze manier krijg ik het niet uitgespeeld en vind ik het ook niet meer leuk... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
kikibu schreef op zondag 17 juni 2007 @ 23:14:

.............
Ik zou het niet weten, Ik was level 5 toen ik de eerste Gate sloot. Dan kom je alleen maar van die kleine beestjes tegen. Dat was prima te doen. Maar het was wel nodig wat vaker te saven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 08:32
Dank u voor de reacties, ik heb de nieuwe OOO, de nieuwe MMM, OBMM en wrybash ofzoiets gebruikt en nu werkt ie weer perfect.

91 strength
48 intelligence
51 willpower
47 agility
39 speed
95 endurance
37 personality
50 luck

Mijn major skills (block, blunt, blade, restoration, alchemy) zitten allemaal rond de 50.

Nou gaat het in de normale wereld wel goed met de moeilijkheidsgraad, maar als ik de eerste oblivion gate doorga kom ik al gauw een Clannfear Matriach tegen en die killt me met 4 bites. Hoort dit nou zo moeilijk te zijn? Want op deze manier krijg ik het niet uitgespeeld en vind ik het ook niet meer leuk... :'(
Goed blokken. Die beesten kunnen lastig zijn omdat ze snel toeslaan, maar met een goede armou en shield moet t lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-05 19:59
kom ik al gauw een Clannfear Matriach tegen....
Matriarch? Zal dan wel een OOO of MMM addin zijn...

De standaard Clannfears zijn in het begin met vanilla Oblivion al lastig, dat komt omdat die het Reflect Damage attribuut hebben. Dus als je ze mept, krijg je een deel van de damage terug op je eigen dak. :X

De remedie daartegen kan een "Dispel on Target" zijn, mits je genoeg tijd hebt...later als je zelf genoeg "gadgets/goodies" hebt, doen ze een stuk minder schade aan jezelf...

[ Voor 17% gewijzigd door Kosh66 op 18-06-2007 12:02 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
Kosh66 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 09:50:
[...]
Matriarch? Zal dan wel een OOO of MMM addin zijn...
Dit klopt. Ik heb OOO en MMM bij elkaar. Goed blokken heb ik uiteraard geprobeerd, ik heb voornamelijk Steel en Dwemer armor op me. Als ik blok met een shield bij zo'n gigantisch monster, wordt ik meteen naar achteren gedrukt en kan ik niets doen voor 2 sec en dat is precies de tijd dat hij zijn volgende move alweer doet; ik maak dus geen schijn van kans. :|

Het rare is nu dat zo'n gewone clannfear erg gemakkelijk is. Ik sneak 'm en dan met 7x sneak damage heb ik 'm in 1 keer dood, of met mijn dwemer warhammer (20 damage / strike) heb ik 'm in 5 slagen dood. Doe ik nu iets verkeerd of hoort dit niet zo'n groot verschil te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Sorry, dan kan ik je niet verder helpen, ik heb Oblivion al zo goed als uitgespeeld, zonder die mod's/addin's.

[ Voor 5% gewijzigd door Kosh66 op 18-06-2007 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
kikibu schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:14:
[...]

Dit klopt. Ik heb OOO en MMM bij elkaar. Goed blokken heb ik uiteraard geprobeerd, ik heb voornamelijk Steel en Dwemer armor op me. Als ik blok met een shield bij zo'n gigantisch monster, wordt ik meteen naar achteren gedrukt en kan ik niets doen voor 2 sec en dat is precies de tijd dat hij zijn volgende move alweer doet; ik maak dus geen schijn van kans. :|

Het rare is nu dat zo'n gewone clannfear erg gemakkelijk is. Ik sneak 'm en dan met 7x sneak damage heb ik 'm in 1 keer dood, of met mijn dwemer warhammer (20 damage / strike) heb ik 'm in 5 slagen dood. Doe ik nu iets verkeerd of hoort dit niet zo'n groot verschil te zijn?
Met een warhammer ben je erg traag, de tijd tussen blocken en de uithaal is ws. te lang. Ik vecht met een daedrice longsword (25hp) die ook nog een 15 fire/frost/shock damage doet, maar alleen al doordat ik daarmee sneller kan slaan (met zo'n longsword) dan met zo'n grote warhammer gaat het al een stuk beter (plus dat je met doublehanded weapon geen shield meer kunt dragen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kikibu schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:14:
[...]

Komt je character uit een eerder spel of heb je hem met OOO gemaakt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
stefijn schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:39:
[...]Met een warhammer ben je erg traag, de tijd tussen blocken en de uithaal is ws. te lang. Ik vecht met een daedrice longsword (25hp) die ook nog een 15 fire/frost/shock damage doet, maar alleen al doordat ik daarmee sneller kan slaan (met zo'n longsword) dan met zo'n grote warhammer gaat het al een stuk beter (plus dat je met doublehanded weapon geen shield meer kunt dragen).
Ik bedoelde ook met een dwemer longsword en een dwemer shield. Zo'n daedric longsword is natuurlijk wel erg sterk, maar dat snap ik ook niet, moet je die niet tig keer opladen en kost dat niet héél veel centen?
anandus schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:44:
[...]
Komt je character uit een eerder spel of heb je hem met OOO gemaakt? :)
Met OOO 1.31, nu speel ik met 1.32 RC2. Hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kikibu schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:34:
[...]
Met OOO 1.31, nu speel ik met 1.32 RC2. Hoezo?
Dan is het goed :)
(Omdat sommigen een char in vanilla hebben opgebouwd en dan naar OOO gaan met hetzelfde char, soms zijn er dan wat onevenwichtigheden :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kosh66 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:45:
Sorry, dan kan ik je niet verder helpen, ik heb Oblivion al zo goed als uitgespeeld, zonder die mod's/addin's.
Gisteren opnieuw begonnen met OOO en MMM en dat is zeker de moeite waard. Je krijgt er een veel beter spel voor terug.

Zet ook Natural Environments er op met Athmospheric Weather System (dus de weather dingen van Natural Environments uit) en je krijgt er veel mooiere plaatjes (en ik draai het op een Pentium IV 2,4 Hyperthreading met een grafische kaart met 128 Mb, waarschijlijk is het met Quarl's Texture Pack 3.0 erbij nog veel mooier, maar dat heb ik maar niet geprobeerd :)

Zeer hip dat je nu ook dronken kan worden 8)

Het jammere is wel dat je als beginner niet gelijk grotten in kan gaan waar honderden bandieten leven om ze allemaal te slachten om zo gelijk met veel geld te beginnen, want je legt het dus vrijwel direct af. Nouja, jammer, op zich is het wel goed.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 18-06-2007 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Laat die Quarl's 3 maar links liggen, want dat ga je niet redden met die videokaart.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:26
Kun je dronken worden met OOO? :D Dan moet ik toch windows maar eens opnieuw installeren met Oblivion + mod's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leonpwner1 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:22:
Kun je dronken worden met OOO? :D Dan moet ik toch windows maar eens opnieuw installeren met Oblivion + mod's :P
Ja, ik denk dat het met OOO is meegekomen. Ik had eerst al een aparte dronken-mod geïnstalleerd maar die had ik er weer af gegooid, want die ging meteen raar doen als iets je personality damaged, iets wat helaas ook best in een gevecht kan gebeuren.

Maar nu staat het er heel mooi op. Eén flesje merk je weinig, twee flesjes beginnen dingen al een beetje dubbel te zien en na elk flesjes wordt het steeds waziger :D Helaas zegt hij op een gegeven moment dat je niet meer potions op kan, maar om dan toch door te drinken moet je je drank uit je invetory gooien, oppakken en zeggen dat je hem op wilt drinken. Op een gegeven moment ga je out, kom je uren later weer bij en dan draait alles :D . en ik moet toegeven, het lijkt verdacht veel op het dronken zijn in het echt :D
Mijn character hangt nu elke avond in de kroeg :+
Kosh66 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:19:
Laat die Quarl's 3 maar links liggen, want dat ga je niet redden met die videokaart.....
dat vermoedde ik al :D Ik verbaas me toch al over hoe soepel en mooi het loopt als ik het vergelijk met de minimum systeemeisen.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 18-06-2007 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Anoniem: 43565 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:26:
[...]

dat vermoedde ik al :D Ik verbaas me toch al over hoe soepel en mooi het loopt als ik het vergelijk met de minimum systeemeisen.
Heb je nog oblivion.ini tweaks gedaan om meerdere threads parallel te laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
Ja dat heb ik ook. Ik vind 't wel heel jammer dat bij gevechten en veel magic in beeld het spel gaat schokken. Als ik filmpjes kijk op youtube enzo is dit nooit het geval, zijn hier nog tweaks of opties voor?

[ Voor 12% gewijzigd door kikibu op 18-06-2007 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leonpwner1 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:31:
[...]

Heb je nog oblivion.ini tweaks gedaan om meerdere threads parallel te laten lopen?
net wat mee lopen rommelen, maar echt veel maakt het niet uit. Het belangrijkste is om de schaduwen van personen uit te zetten (slider op nul), die vergen het meest. Verder scheelt gras distance ook enorm, maar die staat bij mij niet op nul, ik heb het ook niet geminderd. Ik heb de tree canopy shadows wel aan staan en het water detail op hoog. Resolutie op 1024, want veel lager is echt geen porum op een 21" monitor :)

Ik denk dat ik meestal op 20 à 30 fps zit, ook in gevechten. Alleen bij flakkerend haardvuur in pubs wil hij nog wel eens enorm gaan schokken, maar meestal als ik dan F5 F9 (save, reload) doe verdwijnt het schokken weer.

Ik denk dat als je geschok hebt in gevechten dat het enorm scheelt als je de schaduw-slider voor personen op nul zet.

Verder zet ik natuurlijk standaard alle andere tools (virusscan, speedfan en andere tooltjes) uit voordat ik oblivion ga spelen. Dan is het prima te doen :)

Ik gebruik overigens aan AIT Radeon 9800 Pro met 128 MB. Voor een snellere zou ik moeten overstappen naar een moederbord met PCI-Express en daar heb ik voorlopig even geen zin in :)
Ik heb overigens wel een PIV met een FSB van 800 Mhz 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 18-06-2007 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
Ik snap er toch niets van. Ik heb nog weer eens veel getraind in heavy armor en mijn endurance zit nu op 100. Nu ga ik weer naar die oblivion gate, komt er een Golden Saint uit. Ten eerste worden alle guards gedood door dat beest, vervolgens mijn paard en daarna (bijna) mijn character. Dit kan toch niet zo horen. Wat moet ik doen? MMM uitzetten, moeilijkheidsgraadmeter naar beneden? (als die al werkt met al die mods...)

[ Voor 86% gewijzigd door kikibu op 19-06-2007 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171278

Anoniem: 43565 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:13:

Het jammere is wel dat je als beginner niet gelijk grotten in kan gaan waar honderden bandieten leven om ze allemaal te slachten om zo gelijk met veel geld te beginnen, want je legt het dus vrijwel direct af. Nouja, jammer, op zich is het wel goed.
Des te meer voldoening heb je straks als je ze allemaal met één slag neerhaalt >:)
Anoniem: 43565 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:56:

Ik gebruik overigens aan AIT Radeon 9800 Pro met 128 MB. Voor een snellere zou ik moeten overstappen naar een moederbord met PCI-Express en daar heb ik voorlopig even geen zin in :)
Ik heb overigens wel een PIV met een FSB van 800 Mhz 8)
Er is volgens mij een X1950 Pro voor AGP, moet je maar even in V&B kijken.Maar of het de moeite is je AGP systeem te upgraden met een kaart die toch nog zomaar 200 euro kost...

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 171278 op 20-06-2007 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
Mijn Natural Environments mod doet het opeens niet meer goed, elke keer bij een gesprek, een escape of console oproep verandert het weer direct, héél irritant en onrealistisch. Als ik HDR uitzet en de gewone mod (dus normaal NE) inschakel, doet ie het wel goed.

Ik heb al de nieuwe gedownload, default ini geprobeerd, alle mods behalve NE uitgeschakeld. Niets werkt helaas.

Iemand nog ideeen?

[ Voor 14% gewijzigd door kikibu op 20-06-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kikibu schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 17:06:
Mijn Natural Environments mod doet het opeens niet meer goed, elke keer bij een gesprek, een escape of console oproep verandert het weer direct, héél irritant en onrealistisch. Als ik HDR uitzet en de gewone mod (dus normaal NE) inschakel, doet ie het wel goed.

Ik heb al de nieuwe gedownload, default ini geprobeerd, alle mods behalve NE uitgeschakeld. Niets werkt helaas.

Iemand nog ideeen?
Probeer AWS ipv NW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
Aha, de unofficial patch van de frontpage did the trick, ik had beter moeten kijken... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113257

Ik zit echt met een probleem.

Het lukt me maar niet om die MMM mod te loaden. Als ik hem uitzet dan doet die het wel. Als ik hem aanzet en ik load de game dan start hij op en vervolgens crasht hij naar de desktop. Ik weet niet of het ligt aan de load volgorde. Ik heb dus Oblivion Mod Manager gedownload en ik heb het in de goede volgorde gezet, maar hoe save je dat? Want als ik naar Data Files ga dan staan ze weer anders.

Om alles goed te krijgen is moeilijk. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 113257 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 09:01:
Ik zit echt met een probleem.

Het lukt me maar niet om die MMM mod te loaden. Als ik hem uitzet dan doet die het wel. Als ik hem aanzet en ik load de game dan start hij op en vervolgens crasht hij naar de desktop. Ik weet niet of het ligt aan de load volgorde. Ik heb dus Oblivion Mod Manager gedownload en ik heb het in de goede volgorde gezet, maar hoe save je dat? Want als ik naar Data Files ga dan staan ze weer anders.

Om alles goed te krijgen is moeilijk. :/
Data Files? Die sorteert geloof ik op datum.
* anandus gebruikt echt nooooit de Oblivion Launcher (of hoe dat ook heet :P ).

Post even een screenshotje van je loadvolgorde, ik kan wel helpen denk ik :)
Heb nu wel ervaring met die shizzle met mijn ~100 .esps :+

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 22-06-2007 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:44

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ben ik bezig met een missie om de orc in de arena te helpen. Heb ik het zover, hoef ik hem alleen aan te spreken zegt ie dat ik naar het vrouwtje moet :/ Dus ik maar tegen hem knokken -> quest afgelopen :( :P Wel mooie gear :9

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:53:
[...]
Data Files? Die sorteert geloof ik op datum.
* anandus gebruikt echt nooooit de Oblivion Launcher (of hoe dat ook heet :P ).

Post even een screenshotje van je loadvolgorde, ik kan wel helpen denk ik :)
Heb nu wel ervaring met die shizzle met mijn ~100 .esps :+
Nouja, de loadvolgorde weet ik wel, alseerst de minor dingen en dan de grote. Maar als ik in die Mod manager de volgorde veranderd, hoe sla je het dan op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
Anoniem: 113257 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:01:
[...]

Nouja, de loadvolgorde weet ik wel, alseerst de minor dingen en dan de grote. Maar als ik in die Mod manager de volgorde veranderd, hoe sla je het dan op?
Zorg ervoor dat MMM als laatste wordt geload, staat ook in de readme van MMM. Daarnaast staat er ook nog een voorbeeld load volgorde, probeer dat eens, het hielp bij mij iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kikibu schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 19:15:
[...]

Zorg ervoor dat MMM als laatste wordt geload, staat ook in de readme van MMM. Daarnaast staat er ook nog een voorbeeld load volgorde, probeer dat eens, het hielp bij mij iig!
Ja,dat weet ik. Maar hoe sla je die instellingen van OBMM op? Ik heb ze al in goede volgorde staan, maar als ik dan Oblivion loader open en kijk in Data Files dan staan ze nog steeds op de orginele volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 113257 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 00:11:
[...]

Ja,dat weet ik. Maar hoe sla je die instellingen van OBMM op? Ik heb ze al in goede volgorde staan, maar als ik dan Oblivion loader open en kijk in Data Files dan staan ze nog steeds op de orginele volgorde.
Je moet niet in de Oblivion Launcher kijken (ikzelf heb gewoon die shortcut weggemietert). Gewoon OBMM opstarten en dan Oblivion starten. Je hoeft geen loadvolgorde op te slaan, dat gebeurt automatisch. Gewoon opstarten via OBMM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 11:48:
[...]
Je moet niet in de Oblivion Launcher kijken (ikzelf heb gewoon die shortcut weggemietert). Gewoon OBMM opstarten en dan Oblivion starten. Je hoeft geen loadvolgorde op te slaan, dat gebeurt automatisch. Gewoon opstarten via OBMM.
Okay, dat is gelukt! Ik heb het nu in deze volgorde:
OOO.esp
MMM for OOO.esp
en natuurlijk MMM.esm

Ik draai het met 1.2, maar volgens de readme is een fix niet nodig omdat hij 1.2 ondersteunt.
In die volgorde start ik het op met OBMM, ik zie binnen 1 seconde dat spel opstarten en vervolgens crasht hij terug naar de desktop. Als ik alles van MMM uitzet dan gebeurd dat niet. Wat doe ik verkeerd? Ik wil MMM! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Dat probleem heb ik ook. Ik heb MMM daarom maar gewoon weggegooid, jammer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 113257 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 13:18:
[...]

Okay, dat is gelukt! Ik heb het nu in deze volgorde:
OOO.esp
MMM for OOO.esp
en natuurlijk MMM.esm

Ik draai het met 1.2, maar volgens de readme is een fix niet nodig omdat hij 1.2 ondersteunt.
In die volgorde start ik het op met OBMM, ik zie binnen 1 seconde dat spel opstarten en vervolgens crasht hij terug naar de desktop. Als ik alles van MMM uitzet dan gebeurd dat niet. Wat doe ik verkeerd? Ik wil MMM! :(
Dus je lijst is als volgt:
(Sorry, doe dit even uit mijn hoofd).

Oblivion.esm
OOO.esm
MMM.esm
OOO.esp
MMM for OOO.esp
MMM optional.esp's
?

Maar dat zou prima moeten kloppen, volgens mij?

Heb je verder nog .esp's? Zoja, welke?

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 23-06-2007 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben nu bezig met die Knights of the Nine mini-expansion, maar ik heb een probleempje. Als ik bij een wayshrine bid, wordt dit niet goed verwerkt. er komt m.a.w. geen journal-update, bij de eerste twee shrines was dit wel het geval, maar bij de derde die ik bezoek (die van Akatosh onder Bruma) gebeurt er dus niks :( Heb ik nu een probleem of zijn die journal-updates niet belangrijk zolang ik ze maar allemaal gehad heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 14:10:
[...]
Dus je lijst is als volgt:
(Sorry, doe dit even uit mijn hoofd).

Oblivion.esm
OOO.esm
MMM.esm
OOO.esp
MMM for OOO.esp
MMM optional.esp's
?

Maar dat zou prima moeten kloppen, volgens mij?

Heb je verder nog .esp's? Zoja, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

(hoe wijzig je berichten?)

Dit is de exacte volgorde:
Oblivion.esm
Qarls_harvest.esm
Marts Monster Mod.esm
Natural Vegetation.esp
Natural Weather.esp
Natural Habitat.esp
Cutthroat Merchants.esp
Living Economy.esp
Living economy items.esp
Qarls_harvest.esp
Oscuro_Oblivion_overhaul.esp
MMM for OOO.esp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
edit knop rechtsbovenin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-04 00:47

Leedbek

Luuk Luchtloper

Anoniem: 171278 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 14:38:
Ik ben nu bezig met die Knights of the Nine mini-expansion, maar ik heb een probleempje. Als ik bij een wayshrine bid, wordt dit niet goed verwerkt. er komt m.a.w. geen journal-update, bij de eerste twee shrines was dit wel het geval, maar bij de derde die ik bezoek (die van Akatosh onder Bruma) gebeurt er dus niks :( Heb ik nu een probleem of zijn die journal-updates niet belangrijk zolang ik ze maar allemaal gehad heb?
Je moet ze als het goed is alle negen bezocht hebben, dan krijg je een journal update, en kun je verder.
Je hoeft trouwens niet per sé de wayshrines die op de kaart staan te bezoeken, elke willekeurige wayshrine (er zijn er meer dan op die kaart staan aangegeven) is goed, zo lang je ze maar van alle negen verschillende godheden hebt bezocht.

Klaar voor de steroorlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 113257 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 14:51:
[...]

(hoe wijzig je berichten?)

Dit is de exacte volgorde:
Oblivion.esm
Qarls_harvest.esm
Marts Monster Mod.esm
Natural Vegetation.esp
Natural Weather.esp
Natural Habitat.esp
Cutthroat Merchants.esp
Living Economy.esp
Living economy items.esp
Qarls_harvest.esp
Oscuro_Oblivion_overhaul.esp
MMM for OOO.esp
Euhm.. Waar is de .esm van Oscuro's Oblivion Overhaul?
(Oscuro_Oblivion_overhaul.esm dus :P )

* anandus heeft een ernstige deja vu, nu :+

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 23-06-2007 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Luuk-Online schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 15:26:
[...]

Je moet ze als het goed is alle negen bezocht hebben, dan krijg je een journal update, en kun je verder.
Je hoeft trouwens niet per sé de wayshrines die op de kaart staan te bezoeken, elke willekeurige wayshrine (er zijn er meer dan op die kaart staan aangegeven) is goed, zo lang je ze maar van alle negen verschillende godheden hebt bezocht.
OK, dan is het goed. Ik vroeg het omdat ik bij de eerste twee shrines die ik bezocht wel gewoon een journal update kreeg ("I've visted the Wayshrine of X").
anandus schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 17:10:
[...]
Euhm.. Waar is de .esm van Oscuro's Oblivion Overhaul?
(Oscuro_Oblivion_overhaul.esm dus :P )

* anandus heeft een ernstige deja vu, nu :+
OOO gebruik geen .esm, alleen een .esp met dezelfde naam als die jij geeft.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 171278 op 23-06-2007 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 171278 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 17:49:
OOO gebruik geen .esm, alleen een .esp met dezelfde naam als die jij geeft.
Hmm.. weird, ik dacht dat ik ook een esm had. Maar waarschijnlijk zit ik fout. Ik kan nu ook niet achter mijn computer (al paar weken niet), dus ik kan het niet controleren :)

Geen .esm, dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 17:56:
[...]
Hmm.. weird, ik dacht dat ik ook een esm had. Maar waarschijnlijk zit ik fout. Ik kan nu ook niet achter mijn computer (al paar weken niet), dus ik kan het niet controleren :)

Geen .esm, dus :)
Kan zijn dat 'ie het wel gehad heeft, maar vanaf versie 1.3 iig niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een esm en een esp, versie 1.1 geupgrade naar 1.2 geupgrade naar 1.3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu dus Oblivion opnieuw geinstalleerd en toen heb ik alseerst gepatcht. Toen heb ik OOO versie 1.31 erop gezet, en daarna MMM. Vervolgens heb ik alles in goede volgorde gezet, maar hij doet t nog steeds niet. Ik snap t niet hoor. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 113257 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 21:11:
Ik heb nu dus Oblivion opnieuw geinstalleerd en toen heb ik alseerst gepatcht. Toen heb ik OOO versie 1.31 erop gezet, en daarna MMM. Vervolgens heb ik alles in goede volgorde gezet, maar hij doet t nog steeds niet. Ik snap t niet hoor. :'(
Probeer het eens met 1.32RC2! Ik denk dat dat misschien het probleem is! :)
Zie deze pagina voor 1.32RC2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 22:22:
[...]
Probeer het eens met 1.32RC2! Ik denk dat dat misschien het probleem is! :)
Zie deze pagina voor 1.32RC2 :)
THANKS!

Hij doet het nu goed, helemaal geweldig! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-05 14:10

Griffin

Is mythical

Even een vraag.
Ik ben nu een vampier geworden toen ik wakker was. Waarom weet ik niet, maar ik ben er totaal niet blij mee. ik kan nog geen eens overdag iets doen (logisch). is er een manier om het vampierschap te vermijden of weg te halen uit je lichaam??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Griffin schreef op zondag 24 juni 2007 @ 10:32:
Even een vraag.
Ik ben nu een vampier geworden toen ik wakker was. Waarom weet ik niet, maar ik ben er totaal niet blij mee. ik kan nog geen eens overdag iets doen (logisch). is er een manier om het vampierschap te vermijden of weg te halen uit je lichaam??
Elke dag bloed drinken of de vampire cure quest doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Griffin schreef op zondag 24 juni 2007 @ 10:32:
Even een vraag.
Voordat je vampier werd heb je twee dagen een bepaalde ziekte. Als je een cure disease kunt doen of bij de kerk bid in die tijd wordt je geen vampier. Dus je kunt overwegen een saved game van vlak voordat je vampier werd te loaden.

Volgens mij hoef je overigens niet élke dag bloed te drinken.

De rede dat je vampier bent geworden is dat je twee dagen daarvoor ergens bent gaan slapen waar een vampier in de buurt was.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 24-06-2007 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

@leonpwner1:
hoe drik je bloed dan, want als ik nu iemand aanspreek rennen ze weg of zeggen dat ik hun bloed niet krijg :P

@ the_tzar:
een saved game voordat ik vampier ben geworden heb ik niet, en ik ben nu zoveel verder gekomen (net de dragon opgeroepen om die deamon te vernietigen (samen met die martin gozer)). dus dat gaat niet op.

Maar als ik dus alle quests doe van een vampier zou het over moeten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Griffin schreef op zondag 24 juni 2007 @ 12:39:
@leonpwner1:
hoe drik je bloed dan, want als ik nu iemand aanspreek rennen ze weg of zeggen dat ik hun bloed niet krijg :P
Slapende mensjes ^___^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173098

Griffin schreef op zondag 24 juni 2007 @ 12:39:
@leonpwner1:

Maar als ik dus alle quests doe van een vampier zou het over moeten gaan?
nee je moet niet alle quests doen van de Vampires
je moet de Vampire Cure Quest doen

Spoiler :)

spoiler:
je kan naar elke willekeurige chapel gaan om de cure quest te starten
ook als je bij de Dark Brotherhood zit , kan je via hun ook de cure quest starten -> gewoon iemand in de chapel of van de darkbrotherhood aanspreken en dan vragen over de Vampire Cure

ik zelf ben toen naar Cheydinhal's Chapel of Arkay gegeaan ( maar elke chapel werkt)

de quest kan wat bugggy zijn soms ( zit namelijk een glitch in) , dus veel saven is wel aangeraden

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 173098 op 24-06-2007 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik heb een probleem bij de White Stallion Lodge; ik heb de Knight of the White Stallion mod geinstalleerd en moet de 2e set van 20 black bows afleveren op het kasteel.

Nu zijn echter een paar Black Bow NPCs die blijven hangen in het spel bij de White Stallion Lodge (inmiddels geen lodge meer door de mod). Ze staan zonder kleren op de plek waar ze gedood zijn en daar blijven ze, ik kan ze aanspreken als elke andere NPC ("rumors") maar ik kan ze niet verwonden met wapens of anders
Ik heb al een tijd geen andere black bow NPCs meer gezien die ik wel kon doden dus ik heb het vermoeden dat doordat zij daar blijven staan er geen andere BB NPCs meer komen.

Ik heb geprobeerd met kill.actor (actor) om ze te verwijderen, maar daarmee gaan ze alleen (nog eens) dood en dan liggen ze daar (volgens mij na een tijdje staan ze weer).

Nu krijg ik dus geen black bows meer, ook het toevoegen van black bows met additem 000908AD 1 werkt niet om de een of andere reden. Ik kom er dus niet verder mee.

Het lijkt erop dat de streamline 3-functie om lijken te verwijderen (is meen ik een functie van SL3?) ze ook niet verwijderen kan

Als ik de mod uitschakel staan ze er ook nog.

edit: ho wacht, het is player.additem...dat werkt wel :)

Nu nog die kereltjes verwijderen (ze staan her en der rond de White Stallion Lodge)

[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 24-06-2007 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
Anoniem: 113257 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 22:58:
[...]

THANKS!

Hij doet het nu goed, helemaal geweldig! _/-\o_
Klopt, OOO 1.32 RC2 werkt met een ESM en ESP structuur. MMM zoekt de OOO esm op, als ie die niet kan vinden, crasht, zoals hij ook bij mij deed. Misschien handig om even in het starttopic te vermelden (hoewel het ook wel, een beetje omslachtig, in de readme staat) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi overzicht van plugins met extra functionaliteit in de startpost. Misschien ook aardig om nu aan een overzicht met extra quests te werken?

zoals de Bruma Guild Rebuild e.d.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 24-06-2007 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Anoniem: 173098 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 13:24:
[...]

nee je moet niet alle quests doen van de Vampires
je moet de Vampire Cure Quest doen

Spoiler :)

spoiler:
je kan naar elke willekeurige chapel gaan om de cure quest te starten
ook als je bij de Dark Brotherhood zit , kan je via hun ook de cure quest starten -> gewoon iemand in de chapel of van de darkbrotherhood aanspreken en dan vragen over de Vampire Cure

ik zelf ben toen naar Cheydinhal's Chapel of Arkay gegeaan ( maar elke chapel werkt)

de quest kan wat bugggy zijn soms ( zit namelijk een glitch in) , dus veel saven is wel aangeraden
bedankt voor de spoiler, maar bij Cheydinhal's was er niemand savonds. Dus ben ik naar Bruma gegaan. daar was iemand :) en die verwees me naar de empire universitie (oid), maar ik moet daar iemand vinden maar waar mn "GPS" heen wijst is niemand. en als ik verder kijk moet ik achter de hekken en dat mag ik niet. Dus ben ik gaan proberen alle mage recommendation te halen, maar die willen niets met me te maken hebben omdat ik vampier ben.

oja, en als je bloed drinkt gaat je kracht van tillen achteruit en draag je dus te zwaar

[ Voor 3% gewijzigd door Griffin op 24-06-2007 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 43565 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:00:
Mooi overzicht van plugins met extra functionaliteit in de startpost. Misschien ook aardig om nu aan een overzicht met extra quests te werken?

zoals de Bruma Guild Rebuild e.d.
En *uiteraard* Bartholm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Griffin schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:09:
[...]

bedankt voor de spoiler, maar bij Cheydinhal's was er niemand savonds. Dus ben ik naar Bruma gegaan. daar was iemand :) en die verwees me naar de empire universitie (oid), maar ik moet daar iemand vinden maar waar mn "GPS" heen wijst is niemand. en als ik verder kijk moet ik achter de hekken en dat mag ik niet. Dus ben ik gaan proberen alle mage recommendation te halen, maar die willen niets met me te maken hebben omdat ik vampier ben.

oja, en als je bloed drinkt gaat je kracht van tillen achteruit en draag je dus te zwaar
Hoe heet die iemand? Dat gebouwtje bij de university tussen die twee hekken mag je nog wel komen als je geen mage guild lid bent. Sommige personen zijn daar regelmatig, maar niet altijd, te vinden. Probeer anders wat verschillende tijdstippen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Anoniem: 43565 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:43:
[...]

Hoe heet die iemand? Dat gebouwtje bij de university tussen die twee hekken mag je nog wel komen als je geen mage guild lid bent. Sommige personen zijn daar regelmatig, maar niet altijd, te vinden. Probeer anders wat verschillende tijdstippen uit.
hoe die iemand heet weet ik niet uit mijn hoofd. Dit moet ik even noteren.
Ik ben momenteel wel lid van de mageguild, maar heb nog niet overal de recommandations van. Maar in het middelste gebouwtje (tussen de hekken) kan ik al wel komen.
Ik ga daar in ieder geval wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Griffin schreef op zondag 24 juni 2007 @ 18:52:
[...]

hoe die iemand heet weet ik niet uit mijn hoofd. Dit moet ik even noteren.
Ik ben momenteel wel lid van de mageguild, maar heb nog niet overal de recommandations van. Maar in het middelste gebouwtje (tussen de hekken) kan ik al wel komen.
Ik ga daar in ieder geval wachten. :)
Die persoon heet Raminus Polus, en is meestal in de arch mage lobby te vinden - het gebouw in het midden van de arcane university waar je wel in mag. Als ie er de eerste keer niet is moet je het een paar uur later nog eens proberen, grote kans dat ie er dan wel gewoon staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Anandus, zou je me alsjeblieft willen helpen met m'n loadvolgorde? B) O+

Afbeeldingslocatie: http://img184.imageshack.us/img184/5204/volgordeop4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
leonpwner1 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 20:56:
Anandus, zou je me alsjeblieft willen helpen met m'n loadvolgorde? B) O+

[afbeelding]
Ja, hoor :)

De .esm van OOO zou ik voor de .esm van MMM laden.
De officiële plugins zou ik ná de .esp van OOO laden.
Als ik jou was zou ik ook de unofficial Oblivion patch (als eerste laden) en de unoffical Plugin patches downloaden en erbij installeren (na de .esps van de plugins.).
Villages zou ik voor de .esp van OOO laden.
De MMM.esp's staan daar wel prima.
Living Economy zou ik als laatste doen.
AWS-SI zou ik na de plugin van SI laden.

Ik denk dat het dan wel helemaal okdioki is.

Noot: Dit is uit mijn blote hoofd, dus geen garantie. Vandaag of morgen kan ik weer bij mijn computer, dan zal ik mijn loadvolgorde ook even posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Luuk-Online schreef op zondag 24 juni 2007 @ 20:09:
[...]

Die persoon heet Raminus Polus, en is meestal in de arch mage lobby te vinden - het gebouw in het midden van de arcane university waar je wel in mag. Als ie er de eerste keer niet is moet je het een paar uur later nog eens proberen, grote kans dat ie er dan wel gewoon staat.
cheers ik ga het proberen :)
helaas even wachten tot ik vanmiddag thuis ben, moet straks op voor motortheorie in arnhem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutes
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03-2023

Locutes

Serve the Borg Collective

Griffin schreef op maandag 25 juni 2007 @ 09:31:
[...]

cheers ik ga het proberen :)
helaas even wachten tot ik vanmiddag thuis ben, moet straks op voor motortheorie in arnhem
Ik zou alvast wel inslaan op Grand Soul Gems als ik jou was ;)

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-04 23:14

antipode

-=Got is in the details=-

Noot: Dit is uit mijn blote hoofd, dus geen garantie. Vandaag of morgen kan ik weer bij mijn computer, dan zal ik mijn loadvolgorde ook even posten :)
Als je dat zou willen doen, heel graag. Ook anderen, zoals ik, zullen daarmee geholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pff, over vampires gesproken :/

Net de welbekende "Order of the Virtous Blood" quest gedaan, en daarbij die Porphyric Hemophilia (of iets dergelijks) opgelopen. Meteen naar een chapel om te healen, alles goed. Als ik nu slaap word ik alsnog een vampire :( Zeer irritant, ik neem niet aan dat iemand hier een oplossing voor heeft, behalve dan de console gebruiken?
Ik denk zelf dat het komt omdat ik één uurtje gewacht heb terwijl ik die disease had, ik ging er eigenlijk van uit dat je die ziekte minimaal een X aantal uur gehad moest hebben, maar blijkbaar gaat het er om of je wel of niet gewacht hebt ergens :/

edit:
Volgens de UESP wiki is het 72 uur lang gewoon een "common disease", en als je het binnen die tijd niet verhelpt word je na slapen een vampire. Ik heb m dus wel gewoon binnen die 72 uur geheald, is wel even balen :/

edit2:
Nog iets mafs opgemerkt. Het is 8PM, ik ga slapen tot 9PM, gebeurt niks. tot 10PM, nog niks. Pas als ik naar de volgende dag ga krijg ik die Vampire effecten. Voor de duidelijkheid: ik heb op dat moment dus geen Porphyric Hemophilia.

edit:
Solved 8)7 Nog een keer me laten healen bij een Chapel werkt. Vreemd, heb het gedubbelchecked, maar op dat moment geen Porphyric Hemophilia actief.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 171278 op 25-06-2007 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Hmm, vreemd inderdaad. Een Potion of Cure Disease had anders waarschijnlijk ook wel geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Oblivion werkt na al die tijd eindelijk weer (met al m'n mods), ik ben nu net dat uber-saaie begin stuk uit, en ik ben even langs het cafe geweest om te testen hoe snel je dronken wordt :+ Echt vet, ik ging alles dubbel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leonpwner1 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 14:24:
Oblivion werkt na al die tijd eindelijk weer (met al m'n mods), ik ben nu net dat uber-saaie begin stuk uit, en ik ben even langs het cafe geweest om te testen hoe snel je dronken wordt :+ Echt vet, ik ging alles dubbel zien.
Ik wordt ook bijna elke avond dronken in Oblivion :+
Ook al knock-out gegaan?

Mijn volgorde met mods:
- Oblivion.esm
- Oscuro's_Oblivion_Overhaul.esm
- Mart's Monster Mod.esm
- AWC-Core.esm
- Qarls_Harvest.esm
- DLCShiveringIsles.esp
- Oscuro's_Oblivion_Overhaul.esp
- za_bankmod.esp
- Reznod_Mannequin.esp
- DecoratorAssistant.esp
- P1DkeyChain.esp (erg handig b.t.w.)
- Natural_Habitat_by_Max_Tael.esp
- Natural_Water_by_Max_Tael.esp
- Natural_Vegetation_by_Max_Tael.esp
- DSPirateIsleBeta.esp
- IWR-Lights.esp
- IWR-Windows.esp
- IWR-Shutters.esp
- Qarls_Harvest.esp
- Mart's Monster Mod for OOO.esp
- AWS-ShiveringIsles.esp

En zo werkt het. Het spel klapt er wel eens waar met grote regelmaat uit, maar dat deed hij voor het installeren van al die mods ook al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Nope nog niet knock-out gegaan, binnenkort eens doen :9 Eerst ff wat centjes verdienen en een fatsoenlijke armor + skills krijgen :P

het begin zuigt, als je nog niets hebt... vooral met OOO :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Locutes schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:47:
[...]

Ik zou alvast wel inslaan op Grand Soul Gems als ik jou was ;)
Ok, die gaan we dan even zoeken. Ik heb die mage persoon al gevonden en moet nu beginnen met de quest.
Bedankt voor de hulp, nu kan ik dat stomme vampier ding byebye zeggen en smiddags weer rond lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
@Anandus:
Bartholm rules, ja! Vooral omdat er, vaak hilarische, voice-overs zijn! >:)
Er zit alleen een bugje in (v3.4): Als je in de Arena vecht, worden bijna alle kills als murder gevlagt.....

@The_Tzar:
Welke versie? Die van die Duitse club, of die door die Russische dame gemaakte "Bruma Guild Rebuild"?

Ikzelf heb die versie van die Russische gedaan en die was ook niet helemaal bug-free...
Was wel aardig, alleen de vertaling was minder (volgens mij is haar Engels niet zo goed). :+

[ Voor 4% gewijzigd door Kosh66 op 27-06-2007 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172418

Voor de lol heb ik al mijn geloote spul en spul van het fightersguildhuis waar ik stond even op een hoopje gegooid >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.com/file/img/2007/jun/25/img44.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op aanvraag mijn load order:
(dingen die niet aangevinkt zijn, daar heb ik niet echt op de load order gelet)
Afbeeldingslocatie: http://img444.imageshack.us/img444/2064/obie1qb1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/1963/obie2mi2.jpg

En Knight staat uit omdat ik hem gespeeld heb en niet zo heel boeiend vond, eigenlijk, plus overlappend met OOO is.

Dit werkt redelijk crashvrij bij mij, maar in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst enzo :P

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 26-06-2007 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
Wie gebruikt wel eens de unique landscapes mods?

Ik heb ze nu alle 10 erbij staan, maar weet hij crasht nog wel. Mijn load order is:

[oud plaatje]

Any comments? :)

[ Voor 75% gewijzigd door kikibu op 26-06-2007 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
kikibu schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 12:50:
Wie gebruikt wel eens de unique landscapes mods?

Ik heb ze nu alle 10 erbij staan, maar weet hij crasht nog wel. Mijn load order is:

[afbeelding]

Any comments? :)
Ja, kijk eens hierboven en lees het stukje wat Anadus een pagina terug heeft gepost nog eens door. Zet je mods in dezelfde volgorde (ik zie zo al meteen dat je OOO.esp niet als laatste voor je MMM.esp's staat).

edit: sinds ik al deze mod's gebruik worden mijn graphic settings steeds teruggezet naar default (behalve de resolutie en AA) :S Iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik het kan fixen? Ook irritant is dat het gras steeds zomaar verdwijnt als ik de settings wat hoger zet, en daardoor ziet alles er meteen lelijk uit. Iemand een idee hoe dít weer komt?

Ik ga nu zoeken naar een file waar de settings instaan, en hier een alleen-lezen bestand van maken, misschien werkt het...

[ Voor 30% gewijzigd door Avalaxy op 26-06-2007 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
leonpwner1 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 13:23:
[...]

Ja, kijk eens hierboven en lees het stukje wat Anadus een pagina terug heeft gepost nog eens door. Zet je mods in dezelfde volgorde (ik zie zo al meteen dat je OOO.esp niet als laatste voor je MMM.esp's staat).

edit: sinds ik al deze mod's gebruik worden mijn graphic settings steeds teruggezet naar default (behalve de resolutie en AA) :S Iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik het kan fixen? Ook irritant is dat het gras steeds zomaar verdwijnt als ik de settings wat hoger zet, en daardoor ziet alles er meteen lelijk uit. Iemand een idee hoe dít weer komt?

Ik ga nu zoeken naar een file waar de settings instaan, en hier een alleen-lezen bestand van maken, misschien werkt het...
Ik heb dit ook, maar het is eigenlijk heel logisch, je hebt toch Streamline 3.0? Deze heeft een FPS smoother die kijkt naar je FPS en als die te laag is je settings omlaag draait om je spel sneller te laten lopen. Je kan 'm uitzetten via het menu (druk CTRL + HOME)

Bedankt voor je tip van anandus. Ik heb uiteindelijk m'n load volgorde volgens deze post ingericht en ziet er nu zo uit:
[oud plaatje]

Hij werkt vooralsnog goed, alleen ben ik 1 bug tegengekomen. Bij Fort Wooden Hand (zuidoost van Chorrol) zie ik een paar skelleten door het bos lopen, en aanvallen, alleen ze hebben rare box's omzich heen. Iemand idee waardoor dit komt?
Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/4m97pzk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
kikibu schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:35:
[...]

Ik heb dit ook, maar het is eigenlijk heel logisch, je hebt toch Streamline 3.0? Deze heeft een FPS smoother die kijkt naar je FPS en als die te laag is je settings omlaag draait om je spel sneller te laten lopen. Je kan 'm uitzetten via het menu (druk CTRL + HOME)

Bedankt voor je tip van anandus. Ik heb uiteindelijk m'n load volgorde volgens deze post ingericht en ziet er nu zo uit:
[afbeelding]
Thanks, zal het eens proberen uit te zetten.
Hij werkt vooralsnog goed, alleen ben ik 1 bug tegengekomen. Bij Fort Wooden Hand (zuidoost van Chorrol) zie ik een paar skelleten door het bos lopen, en aanvallen, alleen ze hebben rare box's omzich heen. Iemand idee waardoor dit komt?
[afbeelding]
Oei dat lijkt verdacht veel op dit: leonpwner1 in "\[PC/X360/PS3] The Elder Scrolls IV: Obli..." Maar dan in veel kleinere mate.

De "oplossing": anandus in "\[PC/X360/PS3] The Elder Scrolls IV: Obli..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
Nou hij crasht weer naar desktop met de huidige configuratie. Nu al twee keer als ik uit Fort Wooden Hand ga, soms doet ie het wel goed. Als iemand nog even naar mijn load order wil kijken van de post hierboven??

Ik zal MMM even opnieuw installeren, want ik denk dat er wat meshes zijn overschreden/verdwenen en dat daarom die blokken met een uitroepteken/vraagteken in beeld komen rond de skeleton's.

Oblivion met mods is fantastisch, maar op een gegeven moment heb je er zoo veel tijd in gestoken en blijven er maar mooie mods op je pad komen. Uiteindelijk kom je amper aan spelen toe en als je eenmaal gaat spelen loopt hij vast. 't Vraagt wel doorzettingsvermogen...

[ Voor 6% gewijzigd door kikibu op 26-06-2007 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
leonpwner1 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 13:23:

Gebruik je Streamline, toevallig?
edit:
Oh, werd al genoemd

Lees de readme ervan en wat dingen aan of uit zetten in sl.ini zal een hoop schelen :)
kikibu schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:35:
Bedankt voor je tip van anandus. Ik heb uiteindelijk m'n load volgorde volgens deze post ingericht
Handig linkje :)
kikibu schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:54:
Oblivion met mods is fantastisch, maar op een gegeven moment heb je er zoo veel tijd in gestoken en blijven er maar mooie mods op je pad komen. Uiteindelijk kom je amper aan spelen toe en als je eenmaal gaat spelen loopt hij vast. 't Vraagt wel doorzettingsvermogen...
:Y

Het vraagt behoorlijk wat geduld en doorzettingsvermogen, ik heb er ook flink wat uurtjes in zitten.

Maar als je eenmaal een goed werkende situatie heb, dan heb je ook wat.
(Ik maak een notitie van mijn mods en zip de Oblivion-map als ik Windows opnieuw moet installeren (ja, een zip van 10Gb ofzo :P) )

Maar leuk is anders, ja :P

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 26-06-2007 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Weet iemand waar ik de readme en uitleg over sl.ini kan vinden? Ik heb me rot gezocht op google maar ik kan alleen de installer vinden en lijsten met bugfixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
leonpwner1 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 18:06:
Weet iemand waar ik de readme en uitleg over sl.ini kan vinden? Ik heb me rot gezocht op google maar ik kan alleen de installer vinden en lijsten met bugfixes.
Kijk hier eens.

Maar de comments in SL.ini lijken mij bijzonder duidelijk, hoor! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
leonpwner1 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 18:06:
Helaas, geen idee. Ik zou gewoon de ingame settings doen via Ctrl + Home, deze zijn vrij uitgebreid en er zijn handige help functies bij (in game)

Mijn skeletons zien er weer normaal uit met een reinstall van MMM 3.0, gelukkig. Helaas crasht de game nog steeds erg vaak naar desktop. Ik heb nog 1 keer een screenshot gemaakt. Wie zou mij willen helpen? Ik wil nu gewoon graag spelen!

Ik heb het conflict detector report er naast gezet, ik snap niets van dit tooltje, misschien kunnen jullie er wijs uit worden...
Afbeeldingslocatie: http://i18.tinypic.com/66kbkg5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Dat is normaal, dat heb ik ook. Veruit de meeste conflicten kunnen geen kwaad, alleen soms komt het spel ermee in de knoop. Of het te fixen valt weet ik niet, maar ik vrees van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat houdt dat looting creatures and NPC in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Anoniem: 113257 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 22:24:
Wat houdt dat looting creatures and NPC in?
Dan gaan creatures die elkaar uitgemoord hebben elkaar ook looten :9

MMM is trouwens wel geinig, ik zag vandaag bij de Imperial City ineens dinosaurus/reus achtige beesten lopen :P Nooit eerder gezien :)

Ook die groepen ratten/wolven zijn wel leuk, maar het is net iets té druk met creatures :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

ik zit (wederom) met een vraag:

Ik ben nu (na veel spelen enzo) bijna van het vampierachtige af \0/. Maar wil nu ook even toetreden tot de grote mageguild. Ik heb alle recommandations behalve die van Cheydinhal moet je in een put duiken. Heel leuk en aardig met die spel alleen mn alterationskill is nog niet hoog genoeg. Dus ga je met deekan (oid) in de mage guild praten en deze kan je trainen, maar het trainingsscherm zegt dat dit niet meer kan voor mijn level. (helaas)
Dus ik even op de wiki zoeken naar alteration skills. Er blijken 5 boeken te zijn die mij verder kunnen helpen om mijn alterationskill te verhogen. echter ik kan deze boeken niet vinden. ben in elk dorp geweest en de dorpen die een boekenstore hebben heb ik gekeken of ze deze boeken hebben, maar helaas. Zelfs de boekenstore in de imperialcity heeft ze niet.

Het betreft de volgende boeken:
- Daughter of the niben
- Dragon Break
- Reality other falshood
- the lunar larkhan - two sides of the coin
- sithis (book)

Ik kan ze dus niet vinden en wil graag een alterationskill krijgen van 25 voor die spel. ik heb nu pas 5skill. Ik ben nu level 4 en heb nog niets met alteration gedaan. Mijn destruction en regeneration skills gaan wel goed omhoog omdat ik die skills vaak gebruik.

any tips

EDIT:
nevermind, moet verder kijken als mn neus lang is. als je op de link in wiki klikt van het boek dan krijg je locations te zien.

[ Voor 5% gewijzigd door Griffin op 27-06-2007 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Je kunt die quest ook makkelijk halen zonder die spell te gebruiken. Het makkelijkst is natuurlijk als je een enchanted item hebt met water breathing en/of feather, anders helpen potions of feather en potions of water breathing ook (eventueel zelf maken met alchemy). Maar ik heb die quest gedaan zonder potions of spells of andere hulpmiddelen.

spoiler:
Kies een barrel of chest in de buurt uit en dump daar al je spullen in, zodat je dus letterlijk in je ondergoed staat. Duik de put in en ga snel op zoek naar die ring. Die ring heeft een flinke burden, maar omdat je verder niks bij je hebt kun je hem makkelijk tillen. Als je snel bent kun je weer boven water zijn voordat je adem opraakt.
Ring afgeven, quest gehaald en je spullen weer terugpakken en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Ik kan dus niets vinden ivm het feit dat ik de quest heb aangevraagd maar toen eerst wat anders ben gaan doen. Dus nu is de body weg :(.
Dan maar even de patch installeren en kijken of het dan wel lukt. ik hoop het wel want ik wil de full mage guild ding hebben / zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutes
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03-2023

Locutes

Serve the Borg Collective

Griffin schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:47:
Ik kan dus niets vinden ivm het feit dat ik de quest heb aangevraagd maar toen eerst wat anders ben gaan doen. Dus nu is de body weg :(.
Dan maar even de patch installeren en kijken of het dan wel lukt. ik hoop het wel want ik wil de full mage guild ding hebben / zijn.
Je moet even kijken of dat lijk echt weg is. Ik dacht namelijk dat die bij mij ook weg was, maar hij zat gewoon tegen het plafond aangeplakt, en ik had niet zo'n hoge brightness dus hij was een beetje onzichtbaar tegen al die donkere stenen daar :P

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Locutes schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:57:
[...]

Je moet even kijken of dat lijk echt weg is. Ik dacht namelijk dat die bij mij ook weg was, maar hij zat gewoon tegen het plafond aangeplakt, en ik had niet zo'n hoge brightness dus hij was een beetje onzichtbaar tegen al die donkere stenen daar :P
Ik heb het hele plafond bekeken 2x en kan niets vinden. de patch heeft ook niet geholpen. Iemand nog een idee hoe ik aan die Ring of Burden kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Griffin schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:26:
[...]

Ik heb het hele plafond bekeken 2x en kan niets vinden. de patch heeft ook niet geholpen. Iemand nog een idee hoe ik aan die Ring of Burden kan komen?
Misschien is er een player.additem voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
leonpwner1 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:41:
[...]
Misschien is er een player.additem voor?
Ook @ Griffin:
Geheid, maar was dit niet gefixed in de U.O.P.? :?

[ Voor 3% gewijzigd door Kosh66 op 27-06-2007 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
player.additem 0002E5AC dus.
Pagina: 1 2 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.