Na flink wat spitwerk hier op de fora heb ik min of meer de beslissing genomen om voor de Nikon 40/40x kit te gaan (de Pentax K100D en Canon 400D zijn afgevallen). Tevens wil ik een 2e lens erbij als tele-lens omdat ik binnenkort op safari tocht naar Afrika ga. Ik zie mezelf als een hobbyist (en starter die nu een IXUS 40 heeft) die niet echt het camera gebeuren in de toekomst gaat uitbreiden.
Rest mij eigenlijk alleen nog de volgende vragen:
Rest mij eigenlijk alleen nog de volgende vragen:
- D40 tov D40x.
Afgezien van 4 MP meer, vanaf ISO 100 (ipv 200) en 3 fps (ipv2.5) welke ik dus allemaal geen doorslaggevende items vind: is er dan een andere doorslaggevend argument om voor de D40x te gaan? - Single of 2 lenzen kit?
Wat is interessanter? De "Double Zoom"-kit nemen (18-55 + 55-200VR) of gewone kit (18-55 lens) met een Tamron of Sigma telelens (en welke zou ik dan moeten nemen om ook image stabilisation te moeten hebben). Ik heb geen zin om een kapitaal aan de lens te betalen. Is een 300mm ook interessant of is t/m 200mm in principe genoeg? - Filter?
Voor Afrika + Safari tochen: welke filters zou ik erbij moeten nemen? Ik hoor iets over polarisatie filter maar ook ND-filters. Van dit laatste (ND) heb ik helemaal geen kaas gegeten.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2007 19:23 ]