Het Grote Nintendo Wii en Gamecube Topic Deel 84 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 10.781 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Max|Burn schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 07:49:
[...]
Ik heb het over de tijd waarin er nog volop games uitkwamen (HGGCT 25-35) en je zat te kraken op MP, MKDD en F0GX :P Ik heb ook ruim over de 200 games hoor maar op de een of andere manier straalt je kritiek vaak gewoon uit dat Nintendo niet je ding is :)

[...]
Wii sports wordt hier nog steeds elke week erbij gepakt en vele uren gespeeld..
ik weet niet hoe oud je bent maar denk dat leeftijd hierin ook wel een grote rol speelt. Ik ben 27 overigens.

MetroidPrime is en blijft voor mij gewoon echt 3x niks. Ik mag een spel toch wel ruk vinden als ik er niks aan vindt? Voelt echt als een cheape railshooter dat spel, voor mij dan.

MarioKart DD is wel aardig, multiplayer dan. Alhoewel de invloed van items op de race uitkomst vaak te belachelijk is. (Zo krijg ik vaak wel 5-7x een blauw schild in 1 race, met items op normaal overigens)

En F0:GX, ja ok, ook niet mijn ding denk ik...

Misschien is Nintendo inderdaad wel niet mijn ding... had Sega het maar overleefd ipv Nintendo, was ik blijer geweest denk ik

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Phusebox schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 08:29:
MarioKart DD is wel aardig, multiplayer dan. Alhoewel de invloed van items op de race uitkomst vaak te belachelijk is. (Zo krijg ik vaak wel 5-7x een blauw schild in 1 race, met items op normaal overigens)
Ik denk inderdaad dat het gewoon jouw ding niet is. Een blauw schild kan je alleen maar zo vaak krijgen als je op 50cc achteraan rijdt. En dan snap ik wel dat je het niet leuk vindt. ;)
Als je op 150cc voorin meedoet krijg je echt geen blauw schild hoor.
Het blauwe schild is bedoelt om mensen die achteraan rijden weer een beetje bij te laten komen. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 13-09 14:04
Gonadan schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 10:05:
[...]

Ik denk inderdaad dat het gewoon jouw ding niet is. Een blauw schild kan je alleen maar zo vaak krijgen als je op 50cc achteraan rijdt. En dan snap ik wel dat je het niet leuk vindt. ;)
Als je op 150cc voorin meedoet krijg je echt geen blauw schild hoor.
Het blauwe schild is bedoelt om mensen die achteraan rijden weer een beetje bij te laten komen. :)
ehm... ik bedoel dus dat ik in multiplayer zo'n ding 5-7x naar mijn hoofd geslingerd krijg, op 150 cc, en dan rij ik dus vooraan...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanitas schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 00:57:
En Eledees lijkt me leuk voor even, maar niet meer dan dat.
Ik heb hem sinds gisteren, tot nu toe vind ik hem leuker dan verwacht. Het begint heel simpel, maar al snel moet je echt goed je best doen om voldoende eledees te vinden. De hele omgeving overhoop halen en alle "puzzeltjes" oplossen (boterham in broodrooster stoppen, basketbal door de basket gooien) om het level te halen. (Het feit dat je een boterham kunt oppaken, hem kunt ronddraaien in de lucht, en hem dan in een broodrooster kunt laten glijden geeft denk ik ook al aan hoe goed de controls zijn. Het is verbazingwekkend hoe nauwkeurig je dingen kunt verplaatsen).

Naarmate je verder komt worden de levels steeds groter en je beam steeds krachtiger waar het spel alleen maar leuker van wordt. Het is in het begin al een kick om met kamerplanten en boeken te smijten, maar in level 11 door een stad lopen en met auto's en bomen gooien is nog veel gaver. Naar het schijnt zijn er iets van 30 levels (waarin je, eerlijk is eerlijk, wel een paar keer dezelfde omgeving bezoekt, maar dat stoort tot nu toe nog niet echt) dus ik ben benieuwd hoe extreem het verderop nog wordt :p

Eledees jagen is ook bevredigender en verslavender dan ik had verwacht. Ik zie mezelf later nog wel terugkeren naar eerdere levels om overal een A proberen te halen. Het hele pakket voelt veel completer dan ik had verwacht. Graphics zijn ook mooi, trouwens! In het begin ziet het er gewoon netjes uit, maar als je eenmaal doorkrijgt hoeveel losse voorwerpen er overal liggen (vrijwel alles is een los voorwerp) is het echt indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T4F.nl_Muad
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-02 21:12
Vanitas schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 19:19:
Nou, ik vanmiddag naar de MM om Charged te ruilen. Dus ik naar de servicedesk, zegt die kerel "Ja ja, dat doen we niet met games, maar ik kan wel ff bellen als je dat wilt?". wtf, hoezo niet ruilen, dat kan bij BS/IT/FRS/enz ook overal, waarom hier dan niet. Maargoed, die kerel gaat dus bellen en binnen 5 seconden had hij al een antwoord, nee het kon niet.

Das dus wel mooi shit, zit ik met een spel wat me niet aanstaat. Ik zal het nog wel es een extra kans geven, en als het dan nog niet bevalt dan komt hij op marktplaats te staan, of ik ga er mee naar nedgame...
Zin om hem te ruilen voor Raymans Raving Rabbits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 01:24
gisteren ook een wii gekocht voor mijn kinderen .wat een geinig ding bowlen vinden ze te gek :)

maar ff een vraagje: mijn dochter heef ook een gamecube en je kan dus gamecube games op de wii spelen..nu is de vraag of je die wel zeer kleine gamecube disc zo in je wii laden??

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
tntkiller schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 10:42:
gisteren ook een wii gekocht voor mijn kinderen .wat een geinig ding bowlen vinden ze te gek :)

maar ff een vraagje: mijn dochter heef ook een gamecube en je kan dus gamecube games op de wii spelen..nu is de vraag of je die wel zeer kleine gamecube disc zo in je wii laden??
Ja, dat kan :)

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
T4F.nl_Muad schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 10:40:
Zin om hem te ruilen voor Raymans Raving Rabbits?
Waarom wil je van RRR af?
Vind je hem niet leuk of heb je hem al uitgespeeld?
Ik ben me namelijk nog aan het beraden of ik hem de moeite waard vind om te komen. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T4F.nl_Muad
  • Laatst online: 10-02 21:12
Ik vind hem in mn eentje een beetje eentonig. Is wel grappig om te spelen dan, maar imho pas echt leuk met een krat bier en een paar vrienden erbij. Mn broertje krijgt binnekort MP8, sports vinden mn vrienden leuker dan RRR, en als ik hem kan ruilen vind ik het prima. Heb anders teveel partygames die niet/te weinig gespeeld gaan worden. Verkopen zou ik niet doen (krijg je geen nieuwe game voor). Tevens vond ik Mario Charged op de GC al erg leuk.

[ Voor 8% gewijzigd door T4F.nl_Muad op 02-06-2007 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Laatst online: 09:43
ik heb hier eventueel nog Wario Ware liggen voor als je wilt ruilen. Zit nog te denken of ik Excite weg zou doen voor MC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Jij hebt een half jaar geleden ongeveer een verloopstukje van component naar DVI besteld, toch? Ik kon alleen in geen van de topiques iets van je ervaringen daarmee vinden ;) Ik vroeg me dus af hoe dat verloopstukje bevalt, hoe goed het werkt voor Wii en VC spellen. Verder vroeg ik me af op wat voor soort TV je het gebruikt :) Ik heb nu eindelijk een Wii, maar heb al een 360 op de component ingang hangen.

//Oh, zie wel net dat de TV die ik op het oog heb prob weer geen DVI-ingang krijgt 8)7 Argh! Als hij nu gewoon 2 sets componentingangen had... Maar goed, dan nog ben ik wel benieuwd naar je ervaringen :D

[ Voor 16% gewijzigd door Okyah op 02-06-2007 14:01 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Voor de Wii-zoekers:
Bord buiten de Intertoys WC Schalkwijk Haarlem: ‘Wiis direct uit voorraad leverbaar’.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

Okyah schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 13:56:
[...]
Jij hebt een half jaar geleden ongeveer een verloopstukje van component naar DVI besteld, toch? Ik kon alleen in geen van de topiques iets van je ervaringen daarmee vinden ;) Ik vroeg me dus af hoe dat verloopstukje bevalt, hoe goed het werkt voor Wii en VC spellen. Verder vroeg ik me af op wat voor soort TV je het gebruikt :) Ik heb nu eindelijk een Wii, maar heb al een 360 op de component ingang hangen.

//Oh, zie wel net dat de TV die ik op het oog heb prob weer geen DVI-ingang krijgt 8)7 Argh! Als hij nu gewoon 2 sets componentingangen had... Maar goed, dan nog ben ik wel benieuwd naar je ervaringen :D
Als ik zo brutaal mag zijn: ik heb al sinds december een verloopstukje in gebruik voor component naar DVI en het bevalt me prima. Ik gebruik een Philips 23PF4321 die gelukkig zo'n beetje alle soorten resoluties en signalen ondersteund via DVI. Er schijnen nogal wat TVs te zijn die b.v. geen of slecht 480i en 576i ondersteunen via component of DVI aansluitingen, waardoor je problemen gaat krijgen met VC games. De Wii schakelt namelijk automatisch terug in resolutie als een spel geen 480p ondersteund en dat moet je TV dus maar net willen slikken.

Waar je overigens ook op zal moeten letten, is hoe de TV vervolgens audio slikt. DVI is namelijk alleen voor beeld, waardoor je dus op 1 of andere manier een andere ingang zal moeten gebruiken voor de audio. Overigens is dit ook het geval met component, maar daar hebben de meeste TVs dan wel weer 5 ingangen naast elkaar voor (2 voor audio). De Wii component kabel heeft gewoon 2 stekkers voor audio (RCA), wat veel TVs wel hebben. Mijn TV echter niet: die heeft 1 3,5mm stereo aansluiting in samenwerking met DVI, dus daar heb ik een verloopkabeltje voor moeten kopen. Werkt overigens prima hoor, maar je moet het maar even weten.

Kortom: kijk heel goed in de handleiding van de TV die je op het oog hebt of deze ook 480i en 576i ondersteund via component/DVI/HDMI (99% van de gevallen gewoon beschikbaar op internet). Anders zul je alsnog een SCART RGB kabel moeten aansluiten zodra je VC games wilt spelen (of de Wii/GC games die geen 480p ondersteunen). Daarnaast zul je even moeten kijken hoe de TV vervolgens audio slikt (HDMI en SCART zijn de enige aansluitingen die ook audio slikken).

[ Voor 19% gewijzigd door Cleetje op 02-06-2007 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Cleetje schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 15:47:
Als ik zo brutaal mag zijn: ik heb al sinds december een verloopstukje in gebruik voor component naar DVI en het bevalt me prima.
Dank voor de info, hartstikke bruikbaar :) Ik vroeg me vooral af of de beeldkwaliteit enzo nog in orde was, maar ik begirjp dat dat het geval is ;) Ik ben me er bewust van dat sommige TVs moeilijk doen met resoluties over component accepteren, via DVI is het met "oudere" TVs volgens mij ook niet ideaal, maar ik ga me er nog wat meer in verdiepen totdat ik tot aankoop van iets overga ;)

Maar tot dan kan ik dus wel met een component > DVI verlengstukje op m'n huidige TV spelen lijkt me, want deze ondersteunt over DVI zowel 480i als p & zowel 576i als p. Voor de prijs van dat adaptertje hoef ik het niet te laten, 11 eypo :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• losealot
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-05-2022
gevonden op een ander forum:
vergelijking tussen RE:4 GC vs. Wii
Blijkbaar hebben ze enkel nieuwe controls toegevoegd
Afbeeldingslocatie: http://img7.photobucket.com/albums/v21/Pacote/wiixgc/re4_wii_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img7.photobucket.com/albums/v21/Pacote/wiixgc/re4_gc_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img7.photobucket.com/albums/v21/Pacote/wiixgc/re4_wii_3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img7.photobucket.com/albums/v21/Pacote/wiixgc/re4_gc_4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54
losealot schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 16:33:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het was toch al ruim van tevoren bekend dat er alleen nieuwe controls, 480p ondersteuning, ondersteuning voor anamorf breedbeeld en alle extra's uit de PS2 versie met wat grafische upgrades er aan toegevoegd zouden worden? Heb je misschien een link naar de betreffende forumpost? Ik ben wel nieuwsgierig wat ze nog meer over het spel te zeggen hebben.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

losealot schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 16:33:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
je kan hier ook duidelijk zien dat ze widescreen support hebben toegevoegd ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Vanitas schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 00:57:
Nou niet heel goed dus. Je betaalt ook voor service, en dit noem ik geen service.

En je kan nou wel zo leuk zeggen dat je het goed vind, maar als jij in mijn situatie zit, dan denk jij er ook wel anders over.
Ik ben het volledig met ari3 eens. Niets irritanter dan een game "nieuw" kopen en dan met een gekraste disc te zitten, ezelsoren in het boekje, etc. Als ik een tweede hands zou willen, had ik hem wel voor de helft van de prijs op marktplaats gekocht. Overigens gelijk de oplossing voor als je een spel hebt die je niet bevalt: op Marktplaats ruilen (hetzij via het geld van een verkoop) tegen een ander spel. Ruil je hem ook tegen een ander tweede hands spel, wel zo eerlijk. :)

Kan het daarnaast afgezien van het bovenstaande punt ook zeer begrijpelijk van winkels dat ze games, CD's en DVD's niet terug nemen als het zegel verbroken is. Even kopiëren en dan ruilen tegen een andere zal vast regelmatig gebeurd zijn.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me vertellen hoe je kan zien of het accepteren van de nieuwe voorwaarden geslaagd is?
Bij mij is dat registreren een beetje chaotisch verlopen, op het moment van registreren kapte explorer ermee vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Als je opnieuw naar nintendo.nl gaat en je krijgt bij het inloggen niet opnieuw het schermpje over het accepteren van de nieuwe voorwaarden, neem ik aan dat het gelukt is. Voor de zekerheid kun je ze natuurlijk altijd even een mailtje sturen.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariusbrouwe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:48
Ik wou eigenlijk wel een wii kopen, maar ik zag alleen witte te koop...Ik wil eigenlijk wel een zwarte hebben, maar die is zeker nog niet uit... Weten jullie misschien of er eentje in de maak is o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NinTeNdO_FrEaK schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 22:12:
Bij e-plaza kan je idd nog de volgende dag ruilen.
Phusebox er zijn imho toch genoeg leuke- tot zeer leuke spellen.
- Wii sports
- Wii play
- Zelda
- The godfather
- Red Steel
- SSX
- Excite Truck
- Elebitsdees
- Dragonball Z
- Wario Ware
- Madden
- Trauma Center (alhoewel nog steeds geen Pal release)
- Super Paper Mario!(ook nog niet =/)
- Rayman
- Mario Strikers Charged
- Monekyball
- Mortal Kombat
- Mercury Meltdown
- Prince Of Persia
- Sonic and the Secret Rings
- Mario Party 8

imho toch genoeg leuke spellen om je bezig te houden.
@ Vanitas, mijn kraslijstje

Allemaal games die zeker de moeite waard zijn. Ik snap zoiezo niet waarom je een Wii koopt als je maar 1 tot 3 spellen leuk vind. Haal dan een Xbox360 of zo of komt er dan een soortgelijk kraslijstje uitrollen. :+

Daarbij vond ik Red Steel best een leuke game en is er nu eenmaal verschil in kwaliteit. Er wordt gezeurt dat Nintendo niet genoeg kwaliteits games heeft. Maar als men 2,5 jaar bezig met de games: Mario Galaxy, Smash Bros. Brawl, Metroid Prime 3 dan zit iedereen te zeuren dat het te lang duurt. Een game als Mario Party is gewoon leuk en vermakelijk, Nintendo zal echter nooit miljoenen uitgeven om de serie te verbeteren of te vernieuwen. Simpelweg omdat het een relatief kleine doelgroep heeft en het toch wel verkoopt. Hetzelfde geldt voor een hoop andere titels die hierboven genoemd staan. Persoonlijk blaast de line-up van Wii titels het gros van de GameCube spellen van de kaart wat betreft de fun factor. Op het moment liggen hier 9 Wii spellen. Waarvan ik er wellicht eentje een tikkeltje vind tegenvallen. De rest is gewoon super tof en de aanschafprijs waard. Het boeit me eigenlijk vrij weinig dat Sonic en Zelda evenveel kosten, aangezien ik voor die 2e nog wel meer geld over had gehad. Er is Niets mis met het spellenaanbod van de Wii, en ik wordt er best moe van om steeds deze discussie te voeren. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mariusbrouwe schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 19:30:
Ik wou eigenlijk wel een wii kopen, maar ik zag alleen witte te koop...Ik wil eigenlijk wel een zwarte hebben, maar die is zeker nog niet uit... Weten jullie misschien of er eentje in de maak is o.i.d?
Volgens Matt (IGN) zijn ze ermee bezig, hij zei 't wel op een hele vrijblijvende manier. Maar ik vraag 't me af of we 't snel zullen zien. Ze kunnen nu nauwelijks de vraag aan, meer kleuren betekent dat je daarmee de vraag wat kan stimuleren. Het is nu al zomer, waarom niet wachten tot volgend jaar zomer of iig na de kerst. Officieel is er sowieso nog niets bekend.
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 19:30:
[...]

@ Vanitas, mijn kraslijstje

Allemaal games die zeker de moeite waard zijn. Ik snap zoiezo niet waarom je een Wii koopt als je maar 1 tot 3 spellen leuk vind. Haal dan een Xbox360 of zo of komt er dan een soortgelijk kraslijstje uitrollen. :+
Maar dat betekend toch ook niet dat je meteen de hele lijst moet halen :P Ik ben het absoluut met je eens dat je het spelaanbod inmiddels al lang niet mager meer kunt noemen. En iedere keer dat gezeur daarover wordt ook wel een beetje zat.

Alleen kun je wel zeggen dat er nog steeds bepaalde spellen missen. Je kunt altijd kritisch kijken naar 't spelaanbod. Waarom is er nog geen online FPS aangekondigd, die specifiek voor de Wii wordt ontwikkeld? Waarom is er pas één goede, maar helaas erg korte, racegame op de Wii? Waar blijven de RTS games? Ik wil niet zeggen dat ik daar specifiek op zit te wachten, maar imo laten Nintendo en de 3rd parties toch nog veelste veel liggen.

Daarnaast zou ik ook graag zien dat Trauma Center en Super Paper Mario hier snel uitkomen... maar goed voorlopig vermaak ik me met Mario Strikers Charged, en dat zal ik nog wel minstens een paar maandjes volhouden _/-\o_

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 19:45:
[...]

Daarnaast zou ik ook graag zien dat Trauma Center en Super Paper Mario hier snel uitkomen... maar goed voorlopig vermaak ik me met Mario Strikers Charged, en dat zal ik nog wel minstens een paar maandjes volhouden _/-\o_
Ik ben het ook met je eens, sommige genres mogen wel beter vertegenwoordigt zijn. Maar voor de rest is het helemaal zo slecht nog niet. Het enige wat de cube beter had was Super Smash Bros. Melee vlak na de launch. Maar een titel als Zelda op de eerste dag dat is echt ondenkbaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 22:29
Voor de geinteresseerde:
de uitgeklede wii-mote.

Dit is via wii.nzone.nl en daar is niet iedereen blij met de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zow na een weekje klussen en een beetje leesachterstand, pagina 4 was de laatste dus ik moest even doorlezen, heb ik de volgende vraag:

Gisteren Super Mario Bros 2 gedownload, maar nu blijkt dat het spel zeer vertraagt in sommige levels. Nu weet ik dat het op de oude NES wel eens voorkwam, maar op de Wii zou dit toch niet voor mogen komen? Hebben nog meer mensen deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

dat noem ik 'ultimate retro mode' :P

de spellen draaien precies als vroeger, dus 50hz, balken en inclusief slowdowns, heerlijk :)

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-lama-

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2007 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:41
Dagg schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 21:25:
Voor de geinteresseerde:
de uitgeklede wii-mote.

Dat zijn puur productiekosten, he... ;) Nintendo moet ook geld terugverdienen voor het research en alle prototypes die uiteindelijk tot het huidige model hebben geleid. Daarnaast zijn er nog logistieke kosten (geen idee hoeveel dat bedraagt) en de winkelier wil ook nog wat winst.

Verder, die bedragen zijn zo gekozen dat de consument het een acceptabele prijs. Dit houdt ook in dat de prijs van een controller moet aansluiten bij de verwachtingen van de consument. Een veel te lage prijs komt bijv. als "cheap" over.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:16
En ze vergeten soldeerwerk incl kleine onderdeeltjes, de knopjes, ledjes en speakertje en IR sensor en de nunchuck/classic controller connector in dat overzicht wat die onderdelen kosten.

Volgens mij had een andere site in het begin ook al een wiimote uit elkaar gesloopt en naar de chips en alles gekeken.

[ Voor 24% gewijzigd door jip_86 op 03-06-2007 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 21:57:
[...]

Dat zijn puur productiekosten, he... ;) Nintendo moet ook geld terugverdienen voor het research en alle prototypes die uiteindelijk tot het huidige model hebben geleid. Daarnaast zijn er nog logistieke kosten (geen idee hoeveel dat bedraagt) en de winkelier wil ook nog wat winst.

Verder, die bedragen zijn zo gekozen dat de consument het een acceptabele prijs. Dit houdt ook in dat de prijs van een controller moet aansluiten bij de verwachtingen van de consument. Een veel te lage prijs komt bijv. als "cheap" over.
Ik geloof dat het algemeen bekend is dat Nintendo per Wii $50 winst maakt. Geef ze is ongelijk, als mensen nu nog steeds zo graag dat ding willen zouden ze gek zijn als ze er geen slaatje uit proberen te slaan. Het is dan nog netjes dat ze ondanks de gekte er een spel bij doen. Gezien de situatie hadden ze zonder klachten WiiSports voor 50 in de winkel kunnen leggen.

Het viel me trouwens vandaag weer op dat mijn steeds herhalende woorden die steeds neer komen op: "Zelda TP is beter als alles" nog steeds gelden.
spoiler:
Vanaf het Queen Rutela stuk totaan waar Midna bijna sterft en Zelda haar leven geeft. Zo een unieke sfeer, epische game en pracht avontuur. Nagenoeg alles is perfect.
Zelfs na de 3e keer spelen blijft het geweldig. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dagg schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 21:25:
Voor de geinteresseerde:
de uitgeklede wii-mote.

Want een Xbox360 controller of een PS3 controller zijn vele malen duurder om te maken en daar wordt een zogenaamd eerlijkere prijs voor gevraagd? Een spijkerbroek kost toch ook geen 100,- om te maken, en toch betalen we het ervoor. Als het zo makkelijk en goedkoop is om te maken, komt er vast wel goedkopere imitatie op de markt die net zo goed werkt. Volgens mij zit er geen enkele revolutionaire techniek in de Wiimote, dus hij zal vast een zeker nagemaakt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen weet toch dat je altijd uitgekleed word als het om assecoires gaat? Vroeger betaalde je toch ook al 50+ gulden voor een snes controller? en zo'n ding kan je met een paar dingen van een electroshop voor 5 euro zelf in elkaar schroeven. Of die Wifi connector van de x360 van 50 euro oid? of die 100 euro 20gb schijf? Van te voren hadden die mensen toch ook wel kunnen bedenken dat de productie kosten van een wii controller niet erg hoog zouden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:45
Ik vind het nog een behoorlijk goede prijs hoor :P

Laten we zeggen 13 euro materiaal kosten. 10 euro gaat naar R&D. 4 euro naar opslag en transport. 10 euro winst voor nintendo. en de rest is winst voor de retailer.

Zoiets ;) Lijkt me alleszins een redelijke verhouding winst en kosten imho.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog ergens Wii's te krijgen zondag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 21:34:
Zow na een weekje klussen en een beetje leesachterstand, pagina 4 was de laatste dus ik moest even doorlezen, heb ik de volgende vraag:

Gisteren Super Mario Bros 2 gedownload, maar nu blijkt dat het spel zeer vertraagt in sommige levels. Nu weet ik dat het op de oude NES wel eens voorkwam, maar op de Wii zou dit toch niet voor mogen komen? Hebben nog meer mensen deze ervaring?
Bij de NES werd veel van de timing in de games hardcoded erin gezet(simpele count), waardoor deze afhankelijk is van de processorsnelheid. Bij het emuleren moet dus precies die snelheid worden gebruikt om alles foutloos te kunnen draaien op de juiste snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jip_86 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 00:30:
En ze vergeten soldeerwerk incl kleine onderdeeltjes, de knopjes, ledjes en speakertje en IR sensor en de nunchuck/classic controller connector in dat overzicht wat die onderdelen kosten.
Idd dit is wel een beetje vage vergelijking zo. De IR sensor zal ook nog redelijk prijzig zijn. Daarnaast mis ik ook nog 't trilmotortje. Er zitten twee batterijen bij. Hij moet in elkaar gezet worden. Dan zit in de prijs nog eens 20% btw, de controller moet hier naartoe gebracht worden. De winkelier moet nog worden betaald etc. Ik denk eigenlijk dat Nintendo op de controller helemaal niet zoveel winst maakt, als ze dat al doen. Je moet immers vergelijken met de PS3 of Xbox 360 controller, waar dat allemaal niet inzit en die voor een vergelijkbare of zelfs hogere prijs verkocht wordt :X

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we het er maar op houden dat nintendo dik verlies draait op zijn controllers...

Boeiend :P sinds jaar en dag zijn controllers erg duur, Net zoals opzet tandenborsteltjes voor je oral-b poetsapperaat duur zijn. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Laatst online: 13-09 15:01
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 10:41:
Nog ergens Wii's te krijgen zondag?
Nee, want niemand werkt op zondag... 8)7

Probeer het eens op fok, het niveau van je post past daar beter...

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Vanitas schreef op zondag 03 juni 2007 @ 12:47:
[...]

Volgens mij zijn sommige winkels wel open op de eerste zondag van de maand, maar ik zou inderdaad voor een Wii zeggen dat je meer kans hebt op een doordeweekse dag.

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Vanitas schreef op zondag 03 juni 2007 @ 12:47:
[...]

Tis koopzondag ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Laatst online: 13-09 15:01
Ja, ik heb ook wel eens gehoord van he fenomeen "koopzondag". En het was dan ook sarcastisch bedoeld dat niemand op zondag werkt.

Maar om nou te gaan vragen of er nog ergens een Wii verkrijgbaar is, is ook zo zinloos.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:54

Kwastie

Awesomeness

weet iemand waneer het "demo-kanaal" uit komt? tijdje geleden wat overgelezen, maar hoor er de laatste tijd niets meer van

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Kwastie schreef op zondag 03 juni 2007 @ 13:14:
weet iemand waneer het "demo-kanaal" uit komt? tijdje geleden wat overgelezen, maar hoor er de laatste tijd niets meer van
nooit officieel aangekondigt. Verwacht hem dit jaar dan ook maar niet, misschien komt ie uberhaupt wel nooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
Kwastie schreef op zondag 03 juni 2007 @ 13:14:
denk niet dat dat mogelijk is, tenzij ze een externe harde schijf uit gaan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Ik ben het met jullie eens mensen. Ik vond de reactie ook wat overtrokken op nzone. Maar zoals het een echte Nederlander betreft, het kan altijd goedkoper ;)

Ik verheug me tevens wel op de nieuwe Paper Mario. Ben niet zo bezig met nieuwe spellen maar zag hem langs komen bij gamekings, maar wat lijkt mij dat een leuk spel. Lachen hoor dat switchen tussen 2D en '3D'. Geeft het spel weer een extra dimensie zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NiaX schreef op zondag 03 juni 2007 @ 13:58:
[...]

denk niet dat dat mogelijk is, tenzij ze een externe harde schijf uit gaan brengen.
Gaat makkelijk met die 512mb. Zelfs van moderne spellen zie je vaak genoeg demo's die onder de 500mb liggen, dan moet een Wii demo toch zonder al te veel moeite zo onder de 300mb kunnen. En anders kan je ook gewoon een extra SD kaartje in het geheugenslot steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Wii demo moet gemakkelijk in een 200mb passen, dus wat dat betreft zie ik geen problemen.

En ze kunnen inderdaad altijd een 512mb SD kaart verplicht maken voor het downloaden van demo's. Weinig mensen die daar moeite mee zullen hebben gezien de prijzen van SD kaartjes tegenwoordig (512mb kost geloof ik 4 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
NiaX schreef op zondag 03 juni 2007 @ 13:58:
[...]

Volgens de geruchten is het demo kanaal juist alleen voor Virtual Console spellen.

Matt en Mark van IGN hebben in de nieuwste podcast gezegd dat ze geloven dat Nintendo binnenkort een harde schijf aan zal kondigen(E3?). Zoals iedereen wel weet weten Matt en Mark vaak meer dan ze laten blijken. Een demo kanaal voor de Virtual Console is dus niet onmogelijk.
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 15:06:
Een Wii demo moet gemakkelijk in een 200mb passen, dus wat dat betreft zie ik geen problemen.
Hoe kom je aan die wijsheid? De grootte van een demo hangt volledig van het spel zelf af. Het ene spel zal maar 50 megabyte nodig hebben voor een demo, maar voor een ander spel is er misschien wel meer dan een gigabyte nodig.

Bovendien kom je met demo's van 200 megabyte nog steeds in de problemen. De Wii heeft maar 300 megabyte opslagruimte (reken maar na) en het internet kanaal neemt alleen al 30 megabyte in beslag. Ik heb volgens mij zelf geen 200 megabyte meer vrij, dus dan zou ik die demo niet meer kunnen downloaden. Zonder extra opslagcapaciteit gaat het downloaden van demo's erg ingewikkeld worden.

[ Voor 48% gewijzigd door MetroidPrime op 03-06-2007 15:48 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Sagat

Is pappa x2!

Demo's en trials vind ik een van de beste dingen van xbl (ben niet zo'n internet speler), maar de demo's daar zijn vaak gigantish.
Van mijn 20 gig was gisteren nog maar 1.5gig vrij en ik heb em pas twee weken.

De oplossing voor opslag op de wii lijkt me demo's gewoon drm vrij te maken zodat ze op flash geheugen of externe hd's gezet kunnen worden. Ik snap dat ze dit liever niet met vc games doen, maar als demo's toch gratis zijn....

Vandaag is trouwens de dag dat ik mijn eerste Wii ervaring ga krijgen :D
Kijken of ik vanavond spierpijn heb.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:10
Zijn de wii's nog steeds slecht verkrijgbaar? Ik wil er één gaan kopen, in Amersfoort of Ede. Weet iemand nog waar ze te koop zijn?

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

harmageddon schreef op zondag 03 juni 2007 @ 15:41:
Zijn de wii's nog steeds slecht verkrijgbaar? Ik wil er één gaan kopen, in Amersfoort of Ede. Weet iemand nog waar ze te koop zijn?
Per regio verschillend...

Dixons hier in Nijmegen adverteert met 'ruime voorraad', hetgeen ongetwijfeld te maken zal hebben met de Wii Party op 6 juni... de vitrines lagen ook opeens helemaal vol met controllers en lan adapters :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:10
Okay, ik ga komende week (heb eigenlijk alleen donderdag avond tijd) ff flink op zoek hier in Amersfoort. En anders vrijdag middag in Ede.

edit: woon in Amersfoort, werk in Ede (ff voor de duidelijkheid en zo)

[ Voor 21% gewijzigd door harmageddon op 03-06-2007 16:34 ]

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:42

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

CaptainCharisma schreef op zondag 03 juni 2007 @ 12:53:
[...]

Volgens mij zijn sommige winkels wel open op de eerste zondag van de maand, maar ik zou inderdaad voor een Wii zeggen dat je meer kans hebt op een doordeweekse dag.
Nou... Bart Smit in Delft! Ik heb er eindelijk een kunne n kopen vandaag. Er lagen er nog 2..

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TP_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Media Markt in Den Haag had er vandaag weer een hoop liggen.. misschien dat ze er nog zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door _TP_ op 03-06-2007 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 01:24
harmageddon schreef op zondag 03 juni 2007 @ 15:41:
vrijdag nog een gehaald bij bart smit in vlaardingen, ze hadden onverwachts meer wii's binnen gekregen dan normal het geval is dus stonden ze gewoon in verkoop terwijl ze normaal al was zijn ivm reserveringen..

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn WII aangesloten met de officiele component kabel van Nintendo op een Samsung 215TW monitor. Soms wanneer ik de WII aanzet geeft de monitor geen een 'no signal' zwart beeld. Wanneer is een beetje vaag, ik heb nog geen patroon kunnen ontdekken maar meestal nadat de wii lange tijd (dag of meer) op standby staat.

Ik krijg weer beeld als ik het volgende doe:
  • sluit de analoog video cable aan en zet de wii aan
  • selecteer 50hz / 576i (dit moet anders geeft wii nogsteeds zwart beeld)
  • wii uit en weer aan met component cable
  • dan heb ik (50hz) beeld en kan ik em weer op EDTV / HDTV zetten
Kabels verwisselen is een beetje irritant. Heeft iemand enig idee wat hier gebeurd en hoe ik dit kan oplossen? tnx

edit: fixed composite -> component

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2007 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 17:36:
Ik heb mijn WII aangesloten met de officiele composiet kabel van Nintendo op een Samsung 215TW monitor. Soms wanneer ik de WII aanzet geeft de monitor geen een 'no signal' zwart beeld. Wanneer is een beetje vaag, ik heb nog geen patroon kunnen ontdekken maar meestal nadat de wii lange tijd (dag of meer) op standby staat.

Ik krijg weer beeld als ik het volgende doe:
  • sluit de analoog video cable aan en zet de wii aan
  • selecteer 50hz / 576i (dit moet anders geeft wii nogsteeds zwart beeld)
  • wii uit en weer aan met composite cable
  • dan heb ik (composiet 50hz) beeld en kan ik em weer op EDTV / HDTV zetten
Kabels verwisselen is een beetje irritant. Heeft iemand enig idee wat hier gebeurd en hoe ik dit kan oplossen? tnx
Begrijp ik het nu goed en gebruik jij de EDTV optie terwijl je composiet gebruikt? Dan ligt het probleem daar, want composiet ondersteund zo'n signaal nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cleetje schreef op zondag 03 juni 2007 @ 17:45:
[...]

Begrijp ik het nu goed en gebruik jij de EDTV optie terwijl je composiet gebruikt? Dan ligt het probleem daar, want composiet ondersteund zo'n signaal nooit.
edit: shit sorry, ik haal de termen weer eens door elkaar. Ik heb een component (niet composiet) kabel aangesloten en die geeft soms zwart beeld.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2007 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Haal je nou niet composiet en component doorelkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op zondag 03 juni 2007 @ 17:51:
Haal je nou niet composiet en component doorelkaar?
precies, sorry voor de verwarring.. maar het probleem blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
  • Laatst online: 15-03 17:41
ik heb er vandaag nog een stuk of 15 zien liggen bij de MM in Utrecht voor de liefhebbers.

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op zondag 03 juni 2007 @ 15:10:
[...]

Hoe kom je aan die wijsheid? De grootte van een demo hangt volledig van het spel zelf af. Het ene spel zal maar 50 megabyte nodig hebben voor een demo, maar voor een ander spel is er misschien wel meer dan een gigabyte nodig.

Bovendien kom je met demo's van 200 megabyte nog steeds in de problemen. De Wii heeft maar 300 megabyte opslagruimte (reken maar na) en het internet kanaal neemt alleen al 30 megabyte in beslag. Ik heb volgens mij zelf geen 200 megabyte meer vrij, dus dan zou ik die demo niet meer kunnen downloaden. Zonder extra opslagcapaciteit gaat het downloaden van demo's erg ingewikkeld worden.
Omdat 200 mb de grootte is van een PS2 demo en aangezien de kwaliteit van filmpjes en audio niet hoger is als bij de PS2 (wat toch de meeste ruimtevreters zijn) moet een Wii demo dus gerust in 200mb passen.

Maar as I said, en 512mb SD kaartje verplicht maken is not a problem met de prijzen van SD kaarten tegenwoordig.

Je kunt ook problemen zoeken die er niet zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 21:19:
[...]

Omdat 200 mb de grootte is van een PS2 demo en aangezien de kwaliteit van filmpjes en audio niet hoger is als bij de PS2 (wat toch de meeste ruimtevreters zijn) moet een Wii demo dus gerust in 200mb passen.
Een demo van een spel als bijvoorbeeld GTA zal toch echt een stuk groter dan 200 megabyte moeten zijn. De grootte van een demo hangt van veel meer factoren af dan van pre-rendered filmpjes(die de meeste spellen niet eens zullen hebben) en muziek.
Maar as I said, en 512mb SD kaartje verplicht maken is not a problem met de prijzen van SD kaarten tegenwoordig.
Je hebt dan weer wel een probleem met schrijfsnelheden die in veel gevallen een stuk lager liggen dan de snelheden van de meeste breedbandverbindingen. Met de duurdere SD kaarten zou dit weer geen probleem moeten zijn, maar krijg iedereen eens zover dat ze het verschil weten en ook de duurdere kaarten kopen.
Je kunt ook problemen zoeken die er niet zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk hoeft een demo van bv een game als gta niet veel groter te zijn. Als jij een halve stad meelevert in je demo dan gaat 200mb lastig worden ja, maar als je gewoon een klein gedeelte neemt, het is immers een demo, dan kan 200 of 300mb makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 21:19:
[...]

Alsof er een standaardmaat is voor een PS2 demo. De Wii (GC ook al) heeft doorgaans sowieso betere textures (meer ruimte, althans bij de games die iets meer zijn dan een halfbakken poort)) en daarnaast hangt b.v. de grootte van een engine compleet af van de developer.
Een Demo kan makkelijk 300mB plus zijn./..sowieso, met jouw 200mB kan je dus ook maar zo'n 2 demo's kwijt op het interne geheugen. (En dus bijna niets extra's).
het is immers een demo, dan kan 200 of 300mb makkelijk.
En dat past waarop?

[ Voor 9% gewijzigd door Max|Burn op 03-06-2007 22:15 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op zondag 03 juni 2007 @ 21:52:
[...]

Een demo van een spel als bijvoorbeeld GTA zal toch echt een stuk groter dan 200 megabyte moeten zijn. De grootte van een demo hangt van veel meer factoren af dan van pre-rendered filmpjes(die de meeste spellen niet eens zullen hebben) en muziek.
De demo van GTA3 op de PC is 270mb ;)
[...]

Je hebt dan weer wel een probleem met schrijfsnelheden die in veel gevallen een stuk lager liggen dan de snelheden van de meeste breedbandverbindingen. Met de duurdere SD kaarten zou dit weer geen probleem moeten zijn, maar krijg iedereen eens zover dat ze het verschil weten en ook de duurdere kaarten kopen.
Mwah dat valt wel mee hoor, goedkope SD kaartjes zijn trager dan een harde schijf, maar zo traag ook weer niet. Een stuk lager dan de meeste breedbandverbindingen is ook redelijk overdreven.

Een gemiddelde breedbandverbinding doet echt max 1MB/s, zelfs een erg brak goedkoop SD kaartje kan nog met gemak 1MB/s wegschrijven. En het is ook maar de vraag of Nintendo daadwerkelijk 1MB/s kan leveren, als je ziet hoe traag de shop soms is lijkt me dat onwaarschijnlijk.

Daarnaast kan de Wii natuurlijk gerust de downloadspeed afstemmen op de schrijfsnelheid van de betreffende kaart.

En zoals gezegd: Het verplicht stellen van een 512MB SD kaart is geen probleem.
Ook al kun je er maar 1 demo op kwijt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2007 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik zou echt absoluut geem gebruik maken van een kanaal met nieuwe content als ik veel met SD kaarten moet swappen. Of ik hang er een van me externe HD's aan of ik gebruik het gewoon niet. Geen zin me de pleuris te swappen. Geld trouwens ook wel voor non-hardcore crowd.

[ Voor 9% gewijzigd door Max|Burn op 03-06-2007 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Sagat

Is pappa x2!

Voor de wii zoeker in A'foort, nedgame had zaterdag nog een briefje op de deur dat de wii direct leverbaar was en mijn neef heeft er vorige week een bij eplaza gehaald. Next level kan je ook nog proberen.

Anyways vandaag dus ff ge-wiit. Zelda ff gespeeld (maar echt alleen maar het saaie begin, heb nog niet eens een zwaard :X ) en de VC gezien. En daarnaast wii sports.
Ondanks dat je weet wat je kan verwachten is dat gewoon heel geinig. Bowling, tennis en golf zijn echt toppers. Honkbal wat minder omdat het slaan compleet random lijkt te zijn.

Helaas is niet voldoende om me naar de winkel te doen rennen, mezelf kennende is het vooral in singleplayer niet genoeg om geboeid te blijven. Zoals eerder gezegd, de wii komt er echt wel, maar ik wil meer killergames. En in de toekomst komen natuurlijk ook de andere kleurtjes en misschien nog wel andere uitgebreidere bundels :).

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07-2024

Vincent7

Me = Wii

Sagat schreef op zondag 03 juni 2007 @ 22:57:
Voor de wii zoeker in A'foort, nedgame had zaterdag nog een briefje op de deur dat de wii direct leverbaar was en mijn neef heeft er vorige week een bij eplaza gehaald. Next level kan je ook nog proberen.

Anyways vandaag dus ff ge-wiit.
*knip*
Wii'en [ww]
ik wii
jij wii't
wij wii'en
ik wii'de
ik heb gewii'd

Uit de dikke van Dale.

Wii FC: 2129-2099-1796-3776

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Max|Burn schreef op zondag 03 juni 2007 @ 22:47:
Ik zou echt absoluut geem gebruik maken van een kanaal met nieuwe content als ik veel met SD kaarten moet swappen. Of ik hang er een van me externe HD's aan of ik gebruik het gewoon niet. Geen zin me de pleuris te swappen. Geld trouwens ook wel voor non-hardcore crowd.
Waarom zou je moeten swappen? je kan toch gewoon over je andere demo heen downloaden? Een demo is uiteindelijk alleen maar bedoelt om een idee te geven dus in princiepe is het ook niet de bedoeling dat ding weken te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Ik heb de wii nou ook al ongeveer 2 weken. Moet zeggen dat wii sports en wii play wel leuke games zijn waar je even mee kan vermaken. Heb ook nog mario strikers stars football, maar dat vind ik niet helemaal een topgame. Helaas verder nog niet echt een topgame tegen gekomen.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robin4 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 23:26:
Ik heb de wii nou ook al ongeveer 2 weken. Moet zeggen dat wii sports en wii play wel leuke games zijn waar je even mee kan vermaken. Heb ook nog mario strikers stars football, maar dat vind ik niet helemaal een topgame. Helaas verder nog niet echt een topgame tegen gekomen.
Zelda, Twillight princess.

Zeer weinig mensen die dat spel geen absolute topper vinden!
zeker een aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Max|Burn schreef op zondag 03 juni 2007 @ 22:47:
Zoals gezegd, ga niet zoeken naar problemen als ze er niet zijn.

Wil je niet swappen? Dan koop je toch een 8GB kaart?

En hoe vaak ga je nou helemaal die demo spelen? Je kunt ze ook weggooien hoor en het lijkt me erg sterk als je ze dan later niet opnieuw zou kunnen downloaden.

Daarnaast is het uberhaupt nog maar de vraag of er een kanaal komt wegens de redenen al eerder aangegeven in dit topic. Als het er al komt verwacht ik niet meer dan 1 demo per maand gemiddeld, zo'n vaart zal het niet lopen.

Ook kun je de boel lekker compressen waardoor er meer in 300mb past als je misschien zou denken.

Verder is er geen technische reden waarom simpele USB harddisks er niet op zouden werken, dus ook dat is een mogelijkheid, maar gezien de beperkte bruikbaarheid van zo'n schijf op een Wii lijkt me dat niet de weg voor de mainstream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeya
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-08 19:17

mikeya

:o

Sinds vandaag ook een Wii in huis. Niet uit de winkel... kon die 5 weken niet afwachten. Gewoon op marktplaats iemand gevonden die er vanaf wilde :-).
Wii sports is vermakelijk. Zelfs mijn ouwe heeft getennist en gegolfd :-P.
Zit ook nog Zelda en Prince of Persia bij en Sonic. Die heb ik alleen nog niet gedaan, wii sports was al spannend genoeg voor vanavond :-D.

Toch kan ik het niet laten alvast opzoek te gaan naar een nieuwe game. Die Mario Galaxy lijkt mij gewoon een must. En natuurlijk een classic controller nog aanschaffen voor de retro experience.

Op mijn Xbox360 vind ik het geweldig om af en toe een demo't of filmpje te downloaden. Maar op de wii lijkt mij dat op dit moment nog niet zo praktisch. Ik zie nintendo ook niet gauw iets dergelijks doen trouwens.

Mike,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 23:16:
[...]

Waarom zou je moeten swappen? je kan toch gewoon over je andere demo heen downloaden? Een demo is uiteindelijk alleen maar bedoelt om een idee te geven dus in princiepe is het ook niet de bedoeling dat ding weken te bewaren.
Wie heeft het over Demo's? Ik heb het over nieuwe content. Ik heb helemaal geen zin om maar 1-4 gekochte/gratis online games op te slaan. Daarnaast zou ik het ook met Demo's irritant vinden..als je 2-3 demo's leuk vind moet je dus elke keer als je een ander wil doen weer opnieuw downloaden.
En hoe vaak ga je nou helemaal die demo spelen? Je kunt ze ook weggooien hoor en het lijkt me erg sterk als je ze dan later niet opnieuw zou kunnen downloaden.
Demo's...? Nogmaals..heb het ook over nieuwe content.
Zoals gezegd, ga niet zoeken naar problemen als ze er niet zijn.

Wil je niet swappen? Dan koop je toch een 8GB kaart?
+/- 70 euro voor 8gB opslag noem ik anders een grove prijs. Zeker als ik een tB aan externe opslag heb in de vorm van HDD's. Ik heb het nooit over een probleem gehad, dat zijn jouw woorden. Het is geen probleem, het is irritatie/ongemak. Ik heb geen tijd voor ongemak.
Ook kun je de boel lekker compressen waardoor er meer in 300mb past als je misschien zou denken.
Tuurlijk..ook nog zwaar compressed..de Wii is immers al zo'n gigantisch rekenwonder en de Wii decompressed dat allemaal probleemloos zonder enige vorm van performance verlies... Je vergeet even dat het ook allemaal decompressed moet worden en dat kost rekenkracht. Zeker bij zware compressie kost dat flink wat PK's en die heeft de Wii niet.
Verder is er geen technische reden waarom simpele USB harddisks er niet op zouden werken, dus ook dat is een mogelijkheid
Helemaal mee eens, alleen waarom kan het dan niet? Juist..geen idee.
Maar gezien de beperkte bruikbaarheid van zo'n schijf op een Wii lijkt me dat niet de weg voor de mainstream.
Hoezo beperkt, ik koop liever een externe HD van een paar honderd gB van 60 euro voor me Wii dan een paar 8gB SD kaartjes van 70 euro. Als ik wil kan ik die HD nog altijd voor PC Backups e.d. inzetten.

[ Voor 91% gewijzigd door Max|Burn op 04-06-2007 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Laatst online: 08:07

Smoonshine

Feyenoord!!

Misschien kun je een eventueel demokanaal straks wel kopen. Dan heb je gewoon een pakket in de winkel, waar een externe HD zit met een toegangscode voor het demokanaal. Dan zit je als Nintendo niet met de situatie dat iedereen zijn Wii op een andere manier van extra schijfruimte voorziet en je kan er als Nintendo zijnde ook nog een slaatje uit slaan. Lijkt mij de oplossing eigenlijk voor zo'n kanaal. 60 euro voor een HD en een toegangscode.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Max|Burn schreef op maandag 04 juni 2007 @ 08:36:
Tuurlijk..ook nog zwaar compressed..de Wii is immers al zo'n gigantisch rekenwonder en de Wii decompressed dat allemaal probleemloos zonder enige vorm van performance verlies... Je vergeet even dat het ook allemaal decompressed moet worden en dat kost rekenkracht. Zeker bij zware compressie kost dat flink wat PK's en die heeft de Wii niet.
De Gamecube maakte al gebruik van een speciaal ontworpen vorm van datacompressie, de Wii zal dit ongetwijfeld ook ondersteunen, dus ik zie het probleem niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

..je hebt niet 1 soort compressie. De "Zware" compressie waar nu mee gehint wordt is teveel voor de Wii. Het is niet voor niets dat sommige GC games b.v. crap geluidskwaliteit hadden, het geluid moest met loss gecomprimeerd worden i.v.m. ruimtegebrek op de 1.5gB GC disks. Zo super zal die compressie niet geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Even een vraag over die nieuwe policy wat betreft de sterren en je nintendo account.
Ik krijg met geen mogelijkheid die optie om te kiezen of je de nieuwe voorwaarden accepteert. Het kan aan mij liggen hoor, maar iemand me een hint geven over waar dat zit?

TNX!

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rajackar schreef op maandag 04 juni 2007 @ 09:53:
Even een vraag over die nieuwe policy wat betreft de sterren en je nintendo account.
Ik krijg met geen mogelijkheid die optie om te kiezen of je de nieuwe voorwaarden accepteert. Het kan aan mij liggen hoor, maar iemand me een hint geven over waar dat zit?

TNX!
Je moet uitloggen en dan opnieuw inloggen op de site van Nintendo, dan krijg je de vraag of je akkoord gaat met de nieuwe voorwaarden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Vaag, ik krijg dat dus echt niet te zien. Of zou ik dat zaterdag na het uitgaan in een minder heldere bui gedaan hebben :?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Smoonshine schreef op maandag 04 juni 2007 @ 09:49:
Misschien kun je een eventueel demokanaal straks wel kopen. Dan heb je gewoon een pakket in de winkel, waar een externe HD zit met een toegangscode voor het demokanaal. Dan zit je als Nintendo niet met de situatie dat iedereen zijn Wii op een andere manier van extra schijfruimte voorziet en je kan er als Nintendo zijnde ook nog een slaatje uit slaan. Lijkt mij de oplossing eigenlijk voor zo'n kanaal. 60 euro voor een HD en een toegangscode.
Opzich niets mis met dat idee maar dan moeten ze in ieder geval de keuze aan de consument overlaten om te kiezen voor alleen een code en geen hdd. Er zijn genoeg mensen die al een externe hdd hebben, zelf heb ik er ook een van 250GB naast me staan met nog ~200GB aan vrije ruimte dan ga ik niet echt nog z'n bundel kopen met een externe hdd. Zo zullen er wel meer mensen over denken :)

Let wel: dit gaat over ideeën en is dus niet bevestigd etc
Voordat er mensen gelijk allerlei dingen gaan roepen :P

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Jeetje, wat een discussie over demo's en externe schijven. Niks voor Nintendo om dat te gaan supporten. Misschien dat er nog een soort Xbox Live Arcade achtig iets komt met simpele originele games. Maar ik verwacht niet dat je straks demo's van honderden mb's met je wii binnentrekt.

Wat me trouwens opviel bij de Photochannel is dat het afspelen van video enorm soepel verloopt. Met m'n camera filmpjes gemaakt van 640x480/30fps/mjpeg en waren meteen soepel af te spelen(fullscreen), terwijl het op m'n laptop vrij schokkerig ging(Sempron 2600+). Zelfs realtime effecten kon je uitvoeren, puzzels maken terwijl het beeld bleef bewegen, roteren, inzoomen etc. Allemaal vrij reken intensieve dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal, even een technisch vraagje tussen alle wel/niet goede games discussies door.
Het probleem is dat ik mijn wii niet verbonden krijg met mijn linksys router die beveiligd is met wpa2.
Zodra ik de wpa2 eraf haal dan kan ik de wii aan mij linksys verbinden, maar zodra ik de wpa2 erop zet en dezelfde sleutel bij de wii invoer krijg ik weer een foutmelding dat hij niet kan verbinden o.i.d.

Heeft iemand hier ervaring mee, en kan die mij helpen met de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Max|Burn schreef op maandag 04 juni 2007 @ 08:36:
[...]
Wie heeft het over Demo's? Ik heb het over nieuwe content. Ik heb helemaal geen zin om maar 1-4 gekochte/gratis online games op te slaan. Daarnaast zou ik het ook met Demo's irritant vinden..als je 2-3 demo's leuk vind moet je dus elke keer als je een ander wil doen weer opnieuw downloaden.
Wie heeft het over demo's? Het gaat hier over het demokanaal, daar staat lijkt me demo's op.

Ikke ikke ikke, misschien val jij wel niet in de doelgroep dan?
+/- 70 euro voor 8gB opslag noem ik anders een grove prijs. Zeker als ik een tB aan externe opslag heb in de vorm van HDD's. Ik heb het nooit over een probleem gehad, dat zijn jouw woorden. Het is geen probleem, het is irritatie/ongemak. Ik heb geen tijd voor ongemak.
Wederom, ikke ikke ikke, jij valt dus blijkbaar niet in de doelgroep, het is heel leuk voor je dat jij een TB aan opslag hebt en dat jij 8GB prijzig vind, maar als 99% van de doelgroep al helemaal happy is met een SD kaart van 4 euro waarom zou Nintendo dan moeilijk doen.
Ach stel je niet aan, de Wii is een behoorlijk krachtig ding hoor. Dat de XBox360 en PS3 nou met van die enorme specs gooien. De CPU in de Wii is nog altijd krachtigere als de gemiddelde thuis PC en een beetje decompressen is de moeite niet.
Helemaal mee eens, alleen waarom kan het dan niet? Juist..geen idee.
Dat zeg ik toch? Het is gewoon enorm beperkt bruikbaar en dus voor Nintendo niet de moeite waard om er support voor te bakken
Hoezo beperkt, ik koop liever een externe HD van een paar honderd gB van 60 euro voor me Wii dan een paar 8gB SD kaartjes van 70 euro. Als ik wil kan ik die HD nog altijd voor PC Backups e.d. inzetten.
Wederom ikke ikke ikke, dat jij het nu leuk vind alles op een externe schijf te gooien, dat is echt niet wat de doelgroep doet en ook echt niet waar Nintendo naar kijkt. Nintendo kijkt puur naar de bruikbaarheid van zo'n schijf voor zijn doelgroep mbt de Wii. Voor de Wii is zo'n schijf compleet nutteloos en vergt het wel een investering van minstens 50 euro.

Dit terwijl een kaartje van 5 euro ook prima voldoet.

Je moet eens proberen het vanuit Nintendo te kijken in plaats van wat jij graag wilt hebben, jij wilt volgens mij gewoon een XBox360 of een PS3 en dat is nu eenmaal niet wat de Wii is.
Max|Burn schreef op maandag 04 juni 2007 @ 09:52:
..je hebt niet 1 soort compressie. De "Zware" compressie waar nu mee gehint wordt is teveel voor de Wii. Het is niet voor niets dat sommige GC games b.v. crap geluidskwaliteit hadden, het geluid moest met loss gecomprimeerd worden i.v.m. ruimtegebrek op de 1.5gB GC disks. Zo super zal die compressie niet geweest zijn.
Jij ziet ze echt vliegen he?

Ten 1e: De Gamecube is een ding ontwikkeld in 2001, dat is inmiddels al ruim 6 jaar geleden

Ten 2e: ARGH ramp audio compressie met loss!!! Hallo :w Het gros van de wereld luistert naar MP3 of erger nog iTunes muziek met loss. Daarnaast kan zelfs een MP3 speler van 2 euro bij de Aldi al die 'zware' audio compressie aan. De Wii is nu niet echt bedoelt voor hi-fi audio, er zit niet eens een digitale uitgang op. Maar om de audio nu crap te noemen gaat echt te ver.

Ten 3e: Gelukkig hebben ze nu 8GB beschikbaar, dus dat zal niet meer gebeuren. Daarnaast is het vooral video en audio wat de ruimte inneemt (zoals al eerder gezegd) en de kwaliteit daarvan is niet heel bijzonder op de Wii en neemt dus weinig ruimte in.

Ten 4e: De Wii is gewoon een enorm krachtig ding ook al roepen de XBox en PS fanboys heel hard van niet, dit was ook al bij de Gamecube het geval. Het is niet het snelste van het snelste maar het is echt absoluut niet traag.

Ga geen problemen zoeken waar ze er helemaal niet zijn. (En ook al noem je het geen probleem, de dingen die je beschrijft zijn volgens jou problemen, als je ze niet zo bedoelt moet je ze niet zo omschrijven zoals je nu doet).

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2007 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 11:28:
[...]
[...]
De doelgroep is een breed publiek, waarbij alles makkelijk moet. SD's swappen hoort daar niet bij. (Of uberhaupt het gebruik ervan) Geld ook voor de HDD trouwens. Ik denk dat ze misschien beter niets kunnen doen of echt minigames van 5mB per stuk.
Wederom, ikke ikke ikke, jij valt dus blijkbaar niet in de doelgroep, het is heel leuk voor je dat jij een TB aan opslag hebt en dat jij 8GB prijzig vind, maar als 99% van de doelgroep al helemaal happy is met een SD kaart van 4 euro.
En jij bepaalt dus dat men blij is met een SD kaart van 4 euro waar niets op past. Ik heb nog nooit SD kaartjes gezien van 4 Euro. (Tenzij je 128mB meetelt ofzo)
Ach stel je niet aan, de Wii is een behoorlijk krachtig ding hoor. Dat de XBox360 en PS3 nou met van die enorme specs gooien. De CPU in de Wii is nog altijd krachtigere als de gemiddelde thuis PC en een beetje decompressen is de moeite niet.
Een 733mhz PPC met 80mB ram is nog geeneens krachtiger dan de doorsnee PC uit 2000. De wii is totaal niet krachtig. De X360 heeft dusdanige compressie dat daar regelmatig een complete 3.2ghz PPC core op staat te knallen.
Voor de Wii is zo'n schijf compleet nutteloos en vergt het wel een investering van minstens 50 euro.
Hetzelfde als een SD van enige nuttige grootte dus?
Je moet eens proberen het vanuit Nintendo te kijken in plaats van wat jij graag wilt hebben, jij wilt volgens mij gewoon een XBox360 of een PS3 en dat is nu eenmaal niet wat de Wii is.
Dat doe ik juist, en allemaal gedoe met SD kaarten valt niet in de visie van snel en makkelijk. Als je me een beetje in dit topic zou kennen weet je dat ik juist helemaal geen Sony/MS gamer ben. Ik en de gemiddelde Nintendo consument wil gemak en dat heb je niet met al die verhalen hierboven. Een HDD dus ook niet dus misschien moeten ze het wel gewoon niet doen. Het geheugen van me Wii zelf raakt iig al aardig vol.
Jij spreekt uiteraard vanuit de gehele doelgroep ;)
De Wii is gewoon een enorm krachtig ding ook al roepen de XBox en PS fanboys heel hard van niet, dit was ook al bij de Gamecube het geval.
De GC was voor zijn tijd een stevige console, maar de Wii is dat gewoon absoluut niet. Het is gewoon een GC 1.5. Is prima verder maar ga geen valse verwachtingen hebben. De Wii is niet enorm krachtig, ver van zelfs.

Ik hou wel op met de discussie want het wordt een beetje topicvervuiling :) (Ja, heb ik ook aan bijgedragen).

[ Voor 20% gewijzigd door Max|Burn op 04-06-2007 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Max|Burn schreef op maandag 04 juni 2007 @ 11:33:
Een 733mhz PPC met 80mB ram is nog geeneens krachtiger dan de doorsnee PC uit 2000. De wii is totaal niet krachtig. De X360 heeft dusdanige compressie dat daar regelmatig een complete 3.2ghz PPC core op staat te knallen
Een doorsnee PC uit 2000 kan niet een game als Mario Galaxy of Smash Bros. Brawl op de volle 60fps afspelen. De Wii is geen GameCube 1.5 zoals beweerd wordt. Het is een "High-end" GameCube. Nintendo heeft gewoon goedkope kant en klare CPU's samen met IBM gecustomized voor hun doeleinden: Leuke games met een respectabele framerate en een snelle verwerking van alle data van de Wii controller. Met ATi heeft men een simpele grafische chip ontworpen die voor de snelle ports makkelijk te programmeren is, maar tevens in staat is om mooie dingen op het beeld te toveren. De Wii loopt niet heel erg achter. Sterker nog de GameCube was ver zijn tijd vooruit. Shinji Mikami kon met Resident Evil 4 dingen maken die hij pas mogelijk achte op de PS3 of Xbox360. Wii kan geen normal/bump mapping is ook lariekoek. De GameCube kon het al met Rogue Squadron/Rebel Strike. En het is bijvoorbeeld in de watertempel van TP al duidelijk dat men iets met filtering voor de textures doet, anders komt het er nooit zo uit te zien.

Als je de Wii tegen vind vallen: Koop een Xbox360. Gezeur over de snelheid van het apparaat zal em niet sneller maken. De volgende console zal wederom een kleine stap zijn, ik ben het eens met Nintendo dat er naar andere dingen gekeken moet worden als brute kracht. Als het aan Miyamoto had gelegen had de Wii 100 euro gekost en precies dezelfde hardware gehad als de GameCube, maar dan efficienter. Het complete low-cost idee komt van het feit dat men voor minder dan $350 geen snellere of gelijke console kon neerzetten tegenover de PS3 en Xbox360. Daarom werd er getest met GameCube hardware waarmee men doormiddel van betere benutting van de Hardware 20% meer snelheid behaalde. Het enige probleem dat ik heb met de Wii Hardware is dat sommige games er niet strak/scherp uitzien. Red Steel is te blurry en Zelda soms vrij pixelig. Daarnaast kun je een razendsnelle bak hebben, zonder goede ontwikkelaars wordt er alsnog niks van gebakken. Het zou mij niet verbazen als de final versie van Metroid Prime 3 mooier is als Perfect Dark Zero.

Trouwens is het geen toeval dat Nintendo deze route heeft gekozen, sterker nog ze hebben er sterk naar gehint. We could give you specifications but simply they would not mattter. Het verkopen van RARE(de technisch meest geaffanceerde studio). Stoppen met samenwerken met Silicon Knights, wederom een grafisch powerhouse en Factor 5, behoeft geen introductie. De "WOW" factor is ver te zoeken bij het grafisch geweld van tegenwoordig. "Het is mooi" of "dat ziet er goed uit" zijn termen die je tegenwoordig veel meer hoort. In een tijd waar mensen zeuren om de grauwe beelden van Gears of War, of enkele foute animaties in Metal Gear Solid 4 is het onmogelijk om nog indruk te maken.

Als je toch graag grafisch geweld wil zien: Koop een Xbox360, DirectX 10 PC of PS3 het is de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Zijn er eigenlijk nog goede race games op komst voor de Nintendo Wii? Ik ben zelf nog steeds erg fan van de Grand Prix reeks van de heer Crammond. Zelf heb ik het idee dat GP4 prima zou kunnen draaien op de Wii maar wat is er op komst voor de Wii?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Laatst online: 08:07

Smoonshine

Feyenoord!!

Dagg schreef op maandag 04 juni 2007 @ 12:29:
Zijn er eigenlijk nog goede race games op komst voor de Nintendo Wii? Ik ben zelf nog steeds erg fan van de Grand Prix reeks van de heer Crammond. Zelf heb ik het idee dat GP4 prima zou kunnen draaien op de Wii maar wat is er op komst voor de Wii?
Mario Kart :). Er zijn geen specifieke racegames aangekondigd voor de Wii, of je moet NFS meetellen. Verder is er volgens mij nog niets aangekondigd voor de Wii op dat gebied. Ik hoop in de toekomst toch wel een Burnout te zien en ook een Gran Turismo achtige game lijkt me zeer goed kunnen op de Wii. Alleen ben ik bang dat we dat laatste nooit te zien krijgen. Nintendo is nooit erg van de realistische games geweest.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Laatst online: 10-05-2024
Waarom worden de X360 en PS3 er toch altijd gelijk bij gehaald als iemand iets zegt over de kracht van de Wii? Een beetje doorgewinterde HGGCT bezoeker moet toch wel weten dat Max|Burn niet voor niks hier al ik weet niet hoeveel topics zit. En een niet al te dichtgetikte fanboy moet toch ook wel weten dat de Wii gewoon niet superkrachtig is. Dat we dat prima vinden, betekent niet dat het niet gezegd mag worden.

De Wii is gewoon niet krachtig, punt. Ik vind dat best, maar ik verwacht dan ook geen imo onrealistische features. Ik zie het niet snel gebeuren dat er demo's van 200/300 MB verspreid gaan worden. Zeker niet als je met SD-kaartjes moet gaan klooien. Dat lijkt me ook voor de gemiddelde Tokkie een stuk moeilijker dan een keer een externe schijf erop aansluiten en daarna eindeloos demo's sluizen. Ik krijg er bovendien flashbacks van naar de tijd dat ik nog een PC met een harde schijf van 3 GB had. Twee spellen erop en ik kon al dingen eraf gaan gooien als ik een nieuw spel erop wilde zetten. Brrr.

En voordat er gelijk weer geslingerd wordt met "Koop een X360/PS3". Zie m'n naam, zie m'n icon, zie m'n sig, en zie m'n postgeschiedenis in dit topic. Zegt genoeg qua voorkeur lijkt me. ;)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 12:19:
[...]

*Verhaal over de kracht van de Wii*
Ik ben het hier mee eens.
Hoewel de Wii een evolutie is van de Cube hardware betekent het niet dat hij alleen maar een overklok is. De GPU zal echt wel wat nieuwe trucs (shaders etc) hebben meegekregen. Probleem is alleen dat de echte devkits erg laat verstuurd zijn. Hierdoor zijn de engines van de huidige generatie games gemaakt op aangepaste Cube devkits.
Als ik het filmpje van Harry Potter voor de Wii zie dan zie ik dat de Wii iig next gen lighting effecten heeft die een grote impact hebben. SMG laat ook al zien wat de Wii echt kan. Ik denk dat de games tegen het einde van het jaar echt een stuk mooier zijn dan de huidige games, puur omdat daar de engine op een echte Wii devkit is gemaakt.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
Captain N schreef op maandag 04 juni 2007 @ 13:02:
Waarom worden de X360 en PS3 er toch altijd gelijk bij gehaald als iemand iets zegt over de kracht van de Wii? Een beetje doorgewinterde HGGCT bezoeker moet toch wel weten dat Max|Burn niet voor niks hier al ik weet niet hoeveel topics zit. En een niet al te dichtgetikte fanboy moet toch ook wel weten dat de Wii gewoon niet superkrachtig is. Dat we dat prima vinden, betekent niet dat het niet gezegd mag worden.

De Wii is gewoon niet krachtig, punt. Ik vind dat best, maar ik verwacht dan ook geen imo onrealistische features. Ik zie het niet snel gebeuren dat er demo's van 200/300 MB verspreid gaan worden. Zeker niet als je met SD-kaartjes moet gaan klooien. Dat lijkt me ook voor de gemiddelde Tokkie een stuk moeilijker dan een keer een externe schijf erop aansluiten en daarna eindeloos demo's sluizen. Ik krijg er bovendien flashbacks van naar de tijd dat ik nog een PC met een harde schijf van 3 GB had. Twee spellen erop en ik kon al dingen eraf gaan gooien als ik een nieuw spel erop wilde zetten. Brrr.

En voordat er gelijk weer geslingerd wordt met "Koop een X360/PS3". Zie m'n naam, zie m'n icon, zie m'n sig, en zie m'n postgeschiedenis in dit topic. Zegt genoeg qua voorkeur lijkt me. ;)
amen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Smoonshine schreef op maandag 04 juni 2007 @ 12:44:
Mario Kart :). Er zijn geen specifieke racegames aangekondigd voor de Wii, of je moet NFS meetellen. Verder is er volgens mij nog niets aangekondigd voor de Wii op dat gebied. Ik hoop in de toekomst toch wel een Burnout te zien en ook een Gran Turismo achtige game lijkt me zeer goed kunnen op de Wii. Alleen ben ik bang dat we dat laatste nooit te zien krijgen. Nintendo is nooit erg van de realistische games geweest.
Aan de andere kant, MOH komt ook naar de Wii en dat lijkt mij aardig realisties. Misschien dat de volgende GT voor de Wii een vergelijking kan trekken met GT van de PS1 of 2. Wie weet. We wachten het verder rustig af.
Captain N schreef op maandag 04 juni 2007 @ 13:02:

De Wii is wel krachtig in mijn ogen. Alleen doordat de XBOX 360 en de PS 3 een stuk krachtiger zijn wordt de Wii vaak bestempeld als niet krachtig terwijl die dat wel is. Het komt doordat de Wii in vergelijking wordt genomen met de XBOX en de PS wat te begrijpen is maar tevens vaak een misplaatste reactie teweeg brengt, vind ik, over de kracht van de Wii. Ik vind het zelf niet erg dat de Wii minder krachtig is dan de XBOX of de PS en ben er ergens ook wel blij mee.

Eigenlijk dom dat ik mij in deze discussie mee laat voeren maar ik zou zeggen, mensen respecteer elkaars mening of reageer er anders niet op want het begint zoals aangegeven door R-Duin wel een beetje uit de hand te lopen zo. Nu weer Nintendo waardige posts. En ik weet het ik ben geen moderator maar wilde het wel even kwijt.

[ Voor 60% gewijzigd door Dagg op 04-06-2007 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stelletje kippen, allemaal gekakel over opslag.
Dan komt er opeens een xbox vergelijking bij...
En dan komen er graphics aan te pas...(Nintex overbodig)
Dit allemaal vanwege een discussie over SD-kaartjes en Hardeschijven...
Nu weer handjes geven iedereen, en liev zijn.

http://gonintendo.com/?p=18974 (Filmpje)
hahaha, die is echt fout !

http://gonintendo.com/?p=18970 (Nintendo Art)
En deze zijn echt bruut gemaakt :9

Afbeeldingslocatie: http://gonintendo.com/wp-content/photos/thumb_IMG_1134.JPG
Afbeeldingslocatie: http://gonintendo.com/wp-content/photos/thumb_IMG_1583.JPG
Afbeeldingslocatie: http://gonintendo.com/wp-content/photos/thumb_IMG_1113.JPG

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2007 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Smoonshine schreef op maandag 04 juni 2007 @ 12:44:
[...]

Bongo Barrel Blast :) [wishfull thinking]En op zich zijn de third parties nu ook wel bezig, dus ik zie eigenlijk nog wel wat racegames op de Wii verschijnen, ook realistische...[/wishfull thinking]

Dan over de demo's, daarbij denk ik eigenlijk niet dat opslagcapaciteit zo'n probleem is. Bij de DS kun je de demo's niet eens opslaan, bij de Wii zouden ze een zelfde soort systeem kunnen kiezen. Ik zie ook niet in waarom je een collectie demo's zou gaan verzamelen. Een demo is gewoon bedoelt om je een indruk te geven van een spel, niet om als spel te dienen. Daarom lijkt me het al genoeg om één demo op te kunnen slaan, laat staan meer. Hopelijk horen we binnenkort iets officieels hierover O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Ds demo's zijn misschien een paar mb's, daar gaat de Wii het niet voor doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demo's op de Wii kunnen best, heeft helemaal niks met snelheid, decompressie of wat dan ook te maken. Je moet gewoon niet teveel content in je demo willen meeleveren, en dat sommige persee alle demo's 5 maanden willen bewaren, tja het is een demo, een demo moet je een idee geven van het spel waarna je het wel of niet koopt. Niet om dat ding maanden te bewaren.

Nog even wat betreft ruimte, de far cry demo voor de pc is 490mb, dan ding heeft 4 levels dacht ik, een een shitload meer aan (hoge kwaliteit) textures tov wat je gemiddeld op de Wii zit dus een Wii demo van 200 a 300mb zou echt geen probleem zijn. Bij de meeste zal dat waarschijnlijk zelfs nog wel op het interne geheugen passen en is er geeneens een extra sd kaartje nodig. Niet dat een extra SD kaartje nou zo'n probleem zou zijn want tegenwoordig werk alles met geheugenkaartjes (telefoons, camera's) en ik heb nog nooit iemand gezien die moeite had met een SD kaartje in zijn pc rammen om foto's te kijken. Lijkt me sterk dat de gemiddelde Wii eigenaar geen SD kaartje in zijn Wii kan steken mocht ie meer geheugen nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 11:15:
Hoi allemaal, even een technisch vraagje tussen alle wel/niet goede games discussies door.
Het probleem is dat ik mijn wii niet verbonden krijg met mijn linksys router die beveiligd is met wpa2.
Zodra ik de wpa2 eraf haal dan kan ik de wii aan mij linksys verbinden, maar zodra ik de wpa2 erop zet en dezelfde sleutel bij de wii invoer krijg ik weer een foutmelding dat hij niet kan verbinden o.i.d.

Heeft iemand hier ervaring mee, en kan die mij helpen met de oplossing?
Ik had hetzelfde met mijn Linksys router op WAP2, maar had redelijk rap de oplossing gevonden: stel de Wii niet in op WAP2, maar op WAP. De router dus gewoon lekker laten staan zoals hij is, alleen in de Wii moet je aangeven dat je WAP gebruikt. Best vaag, maar mij hoor je niet klagen als het zo snel en simpel is opgelost ;)

Ik wordt verder wel een beetje moe van alle "Wii heeft k*t graphics"-klachten. Als je dat zo vindt tegenvallen, dan moet je toch echt de schuld bij jezelf leggen. Nintendo heeft nooit beweert of de indrukt gewekt dat de Wii next-gen graphics weet neer te zetten. Als jij dus de Wii hebt gekocht in de verwachting dat het prachtige graphics op zou leveren (en nu teleurgesteld bent), dan heb je gewoon verkeerd gekeken/gegokt.

Persoonlijk geniet ik van de Wii: ik kocht hem voor de besturing en het soort games waar Nintendo om bekend staat. Daarin voldoet de Wii prima wat mij betreft, zeker als ik dan ook de VC games mee ga tellen (=mooie bonus). Gelukkig voor mij zie ik nu Mario Strikers die bewijst dat ik ook nog eens mooie beelden kan hebben, wat nog eens verder wordt bevestigd als ik kijk naar SMG en MP3.

Een ander mag die graphics “so 1999” vinden, ik “troost” mij dan maar met de gedachte dat de gameplay tenminste strak is. Discussies over de grafische kracht van de Wii ga ik niet eens voeren: die mensen begrijpen de Wii toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:51
rajackar schreef op maandag 04 juni 2007 @ 09:53:

TNX!
Heb je zeker na 8 december een account aangemaakt? Dan maak je al gebruik van de nieuwe policy.

bron

[ Voor 11% gewijzigd door orillion op 04-06-2007 14:47 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.