Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.615 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

-DG- schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 19:20:
Oke, dat is wel fijn. Scheelt wel wat rijlessen denk ik als je al een tijd op zo'n 125cc mag rijden. :)
Van de andere kant mag ik hier in Nederlands straks op m'n 20 1/2 :P ongeveer al onbeperkt rijden, zonder weer opnieuw iets van lessen te nemen of examen te doen.
scheelt idd ja, maar je kan ook direct access doen en 125cc overslaan (op lessen na).
Maar ja ik wou snel en goedkoop op de brommer kunnen, dus zo gedaan.. al met al ben ik wel goedkoper uit (minder dan £500/€750 als het goed gaat)
[b][message=28039841,noline]
Vrijdag m'n eerste les trouwens. :D Bij striekwold in Doetinchem op een Kawasaki ER-6N. Bah, wat een lelijke kleur geel heeft dat ding. :+
[afbeelding]
En beviel dat? ik wil de Kawa Versys gaan kopen die is daar op gebaseerd (maar wel anders getuned).
Hoeveel ben je in totaal nu kwijt voor theorie, lessen en afrijden?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-06 23:13
Beviel? Vrijdag is hier toekomende tijd. (toegegeven dat je het aan de niet correcte Nederlandse zin niet kon zien :> ) Duurt dus nog 3 dagen voordat ik mag beginnen.

Verder denk ik toch niet dat ik een heel erg objectief beeld kan geven als dat de eerste motor is waar ik op rijd, dat gaat pas als je een aantal motoren hebt gereden, of in ieder geval al veel meer km's hebt gemaakt.

En hoeveel ik in totaal kwijt ben?
Ligt er een beetje aan hoeveel lessen ik nodig heb. 35 euro per 50 min. en 350 euro :/ aan examens (theorie + AVB + AVD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 16:11

DinX

Motormuis

IKKE86 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 13:47:
Bedankt voor je reactie :)
zou je straks ook je ervaring met bleutooth willen posten als je het koopt?
Maar kun je de kabel en bluetooth tegelijk gebruiken dan?
Zo. Daarnet even m'n bluetooth gebruikt. Het werkt perfect :)
Ik had m'n moeder me even laten opbellen. Ik ging op dat moment de snelweg op (was op de oprit). Op de oprit kon ze me perfect verstaan, omgekeerd ook. Tegen 120-140 idem. Ik kon haar perfect verstaan, en volgensd haar was ik ook perfect verstaanbaar. Alleen met m'n helm open verstond ze helemaal niks meer :p

Maarja, ik ga het niet zozeer gebruiken om te bellen maar voor m'n PDA :)
Ik kan het geluid van m'n PDA daar naartoe sturen. Hoor ik fijn Truus de weg uitleggen :p

Het geluid wat dat ding produceert is best luid te noemen. Beetje alsof je zo'n losse carkit in je helm hebt steken.

edit: woei, het versterkt ook nog eens het geluid van m'n mp3 speler :D

Nu kan ik het zelfs goed horen op de snelweg denk ik. Ik kan het hier geowon niet op het max zetten of ik ben doof :)

[ Voor 15% gewijzigd door DinX op 15-05-2007 21:19 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Bestaat zo'n comm systeem ook voor motoren onderling? Zonder tussenkomst van het mobieltje dan

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Laatst online: 21:16
Zoooo.... maandag even "snel" langs het RDW geweest..
8:20 aanwezig
11:45 aanvang keuring
11:50 goedgekeurd *O*

maar helaas was de belastingdienst dicht wegens ziekte, dus dat gedeelte nog niet kunnen afhandelen.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

ROFLASTC schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 22:27:
[...]

Bestaat zo'n comm systeem ook voor motoren onderling? Zonder tussenkomst van het mobieltje dan
Dan kom je bij de klassieke "walky talkies" terecht.

Nolan werkt wel aan een systeem dat 500m zou moeten halen via de soortgelijke "clip on" dingetjes.

http://www.gps-garmin.nl/zendinstallaties.html

[ Voor 6% gewijzigd door DinX op 15-05-2007 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-07 10:40

Shaggy

Misantroop pur sang

DinX schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 22:35:
[...]

Dan kom je bij de klassieke "walky talkies" terecht.

Nolan werkt wel aan een systeem dat 500m zou moeten halen via de soortgelijke "clip on" dingetjes.

http://www.gps-garmin.nl/zendinstallaties.html
Jij en een ieder die daarin intresse heeft moet hier eens kijken. Veel goede info. De tijd van Walkie talkies is over. Lekker amateur spullen gebruiken, beter, groter bereik en veel degelijker.

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/165628

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-07 09:37

Stoffel

Engineering the impossible

Ik zal me ook maar even melden dan. Pas begonnen met het motorrijbewijs (>25kw), 4 lesjes gehad en ik vind het harstikke leuk :)

Stukken makkelijker dan ik gedacht had, 4 juli mag ik de theorie gaan doen en 5 juli het eerste examen. Zoals het er nu naar uitziet mag dat geen probleem worden. En als ik het dan dadelijk heb komt er zo iets voor naast de auto:

Afbeeldingslocatie: http://www.caswellplating.com/restgal/images/2001rs1.jpg

Ik ben er nu al voor aan het kijken, maar ik ken mezelf en wacht nog even. Als dat ding hier staat en ik mijn rijbewijs zo goed als heb wordt de verleiding wel heel groot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

shaggy8675 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 22:39:
[...]

Jij en een ieder die daarin intresse heeft moet hier eens kijken. Veel goede info. De tijd van Walkie talkies is over. Lekker amateur spullen gebruiken, beter, groter bereik en veel degelijker.

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/165628
@ work hebben we 4 zenders van de brandweer, die krengen gaan echt kilometers ver van binnen een gebouw naar binnen in een gebouw :XLegaal is wat anders, maar toch niemand die die frequenties nog gebruikt :+

Zelf heb ik geen interesse in bike2bike, ik rij altijd alleen :p

Daarnet even over het klaverblad gereden met m'n nieuwe sloffen (voorzichtig) en ik vind ze erg veel vertrouwen geven :)

[ Voor 13% gewijzigd door DinX op 15-05-2007 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:04
Ik heb van mn vriendinnetje een motorrijles gehad, zaterdag om 10.30 zal ik motor-ontmaagd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Doe het veilig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 09:48
DinX schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 21:12:
[...]

Ik had m'n moeder me even laten opbellen. Ik ging op dat moment de snelweg op (was op de oprit). Op de oprit kon ze me perfect verstaan, omgekeerd ook. Tegen 120-140 idem. Ik kon haar perfect verstaan, en volgensd haar was ik ook perfect verstaanbaar. Alleen met m'n helm open verstond ze helemaal niks meer :p

Ik kan het geluid van m'n PDA daar naartoe sturen. Hoor ik fijn Truus de weg uitleggen :p

Het geluid wat dat ding produceert is best luid te noemen. Beetje alsof je zo'n losse carkit in je helm hebt steken.

Nu kan ik het zelfs goed horen op de snelweg denk ik. Ik kan het hier geowon niet op het max zetten of ik ben doof :)
toon volledige bericht
goed om dat te horen, ik ben erg geintresseerd in dit systeem, mag ik zo brutaal zijn om te vragen welke helm jij hebt en wat die (ongeveer) kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Met condoom dus :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DinX schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 21:12:
[...]

toon volledige bericht
Welk systeem is dat.. ik zoek ook nog iets voor mijn miep (en mp3)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Stoffel schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 22:43:
Ik zal me ook maar even melden dan. Pas begonnen met het motorrijbewijs (>25kw), 4 lesjes gehad en ik vind het harstikke leuk :)

Stukken makkelijker dan ik gedacht had, 4 juli mag ik de theorie gaan doen en 5 juli het eerste examen. Zoals het er nu naar uitziet mag dat geen probleem worden. En als ik het dan dadelijk heb komt er zo iets voor naast de auto:

[afbeelding]

Ik ben er nu al voor aan het kijken, maar ik ken mezelf en wacht nog even. Als dat ding hier staat en ik mijn rijbewijs zo goed als heb wordt de verleiding wel heel groot :+
Succes!

Je smaak wbt motormerk is iig goed :P

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dr.DNA schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 22:28:
Zoooo.... maandag even "snel" langs het RDW geweest..
8:20 aanwezig
11:45 aanvang keuring
11:50 goedgekeurd *O*

maar helaas was de belastingdienst dicht wegens ziekte, dus dat gedeelte nog niet kunnen afhandelen.
dus voorlopig nog geen kenteken, das wel jammer.

Maar jij dus ook uren gewacht.. same here.. is het met db killer gelukt of toch origineel gemonteerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Capo op 16-05-2007 08:06 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07 08:02

TrailBlazer

Karnemelk FTW

gisteren ook weer een lesje gehad. Ging weer een stuk beter dan vorige keer. Nu wat remoefeningen gedaan. Ik moet alleen nog wennen aan snelheid en dergelijke. Het voelt allemaal ander het maakt meer herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

N102 N-Com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 22-07 13:55

Chakotay

Lick here to continue

TrailBlazer schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 08:34:
gisteren ook weer een lesje gehad. Ging weer een stuk beter dan vorige keer. Nu wat remoefeningen gedaan. Ik moet alleen nog wennen aan snelheid en dergelijke. Het voelt allemaal ander het maakt meer herrie.
Meer herrie dan wat? Een brommert? Als ik de gemiddelde lesmotor vergelijk met de gemiddelde opgefokte raceplee valt dat best mee :P Of bedoel je qua rijwind? If so: betere helm kopen :p

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 13:03

rimpeldinky

nani?

mwah, lesmotoren die tegen vervangingstijd aanzitten... rotte luidlaat (magoed dat hebben 80% van de scooters ook, maar dan met opzet)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

alleen voor nolan helmen.. dan ga ik toch ff kijken of er nog iets is voor iedere helm..

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Chakotay schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 09:46:
[...]

Meer herrie dan wat? Een brommert? Als ik de gemiddelde lesmotor vergelijk met de gemiddelde opgefokte raceplee valt dat best mee :P Of bedoel je qua rijwind? If so: betere helm kopen :p
Dan mijn fiets :p Heb nooit op een brommert gezeten. Geen idee of die motor aan vervanging toe is. Er zitten wel een hoop deuken in de tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Laatst online: 21:16
Capo schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 08:04:
[...]

dus voorlopig nog geen kenteken, das wel jammer.

Maar jij dus ook uren gewacht.. same here.. is het met db killer gelukt of toch origineel gemonteerd?
Inderdaad jammer dat het kenteken nog even op zich laat wachten.... en ik moest s'avonds gelijk weer vliegen dus ik had geen tijd om naar duane Almelo te gaan. Als ik terug ben met een nieuw eendags kenteken naar Almelo ofzo.

Motor gewoon laten keuren met db killer... maar dat maakt niet uit als je 'm niet eens hoeft te starten :P

Hij heeft 5 min. op de brug gestaan. Keurmeester is er 3 keer omheen gelopen, even naar wat dingetjes gekeken, lampjes contoleren.... klaaaaar...

Gast voor mij had een nog snellere keuring. Motor was 1 jaar oud dus alleen chasis nummer controleren en klaar...2 min werk..

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Dr.DNA schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 10:52:
[...]

Inderdaad jammer dat het kenteken nog even op zich laat wachten.... en ik moest s'avonds gelijk weer vliegen dus ik had geen tijd om naar duane Almelo te gaan. Als ik terug ben met een nieuw eendags kenteken naar Almelo ofzo.

Motor gewoon laten keuren met db killer... maar dat maakt niet uit als je 'm niet eens hoeft te starten :P

Hij heeft 5 min. op de brug gestaan. Keurmeester is er 3 keer omheen gelopen, even naar wat dingetjes gekeken, lampjes contoleren.... klaaaaar...

Gast voor mij had een nog snellere keuring. Motor was 1 jaar oud dus alleen chasis nummer controleren en klaar...2 min werk..
bucky bast*rd :D

ik heb ook weer een leuke, mijn verkochte motor blijft bij me terugkomen...

eerst halen ze de verkeerde motor uit de verzekering.. dit zou na een telefoontje rectificeerd worden.

vervolgens krijg ik 2 rekeningen en 2 nieuwe polissen van zowel mijn oude als mijn nieuwe motor
bel ik weer op :( blijkt dit een storing te zijn geweest.... en ga ik volgende week een polis krijgen voor mijn nieuwe motor met rekening... (welke ik al lang betaald heb voor een vol jaar? :X ) dit gaan ze nu uitzoeken.. |:( 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door rimpeldinky op 16-05-2007 11:06 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Jaa!

De bandjes zijn binnen, vrijdag om laten leggen, en dan eindelijk weer knallen :9

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
grin..zeker bij afs besteld ? ;)

mijne zijn ook binnen namelijk.

over 2 weken weer 2 sets bestellen.. als iemand nog setje wil kun je laten weten, spaanse prijzen etc.

[ Voor 79% gewijzigd door Capo op 16-05-2007 12:20 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

TrailBlazer schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 10:26:
[...]

Dan mijn fiets :p Heb nooit op een brommert gezeten. Geen idee of die motor aan vervanging toe is. Er zitten wel een hoop deuken in de tank.
Oh, lol... Meer lawaai dan een fiets maakt het sowieso wel ja :p Maar deuken in de tank? Zitten er geen valbeugels op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Chakotay schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 12:44:
[...]

Oh, lol... Meer lawaai dan een fiets maakt het sowieso wel ja :p Maar deuken in de tank? Zitten er geen valbeugels op?
jawel maar laatst had iemand hem tegen een boompje laten vallen met de tank. Er zitten dus geen beugels om de tank heen. Ook is de motor een keertje in aanraking gekomen met de bullbar van een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

lekkere leerlingen dan :p

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
TrailBlazer schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 08:34:
Ik ken het, ik moest bij remoefeningen ook wennen aan de snelheid. Je moet voor je gevoel best doorgassen om aan de 50 te komen op dat kleine terreintje, en dan komen de pionnetjes opeens snel dichterbij :P Wat echt enorm helpt: doe een paar lessen op de weg! Rij stukken provinciale weg (80/100) of beter: trek je lesmoto ongegeneerd open op de oprit van de snelweg. Als je eenmaal een keertje goed hebt doorgetrokken in de 3e en 4e versnelling en een tijdje wind hebt gevangen bij 130km/h en daarna weer afgeremd voor stoplichten voelt 50 opeens erg acceptabel en kan je je bij de remoefeningen echt concentreren op het remmen.

Bovendien...na een paar uur oefenterrein komt de sleur er in. Je rijdt alleen maar slaloms en achtjes in de eerste en tweede versnelling, je zit te zweten in dat smerige lespak (DAMN ik spring nog net niet meteen in de douche na een motorrijles, die pakken en helmen zijn zo ranzig nu), je begint je te ergeren aan dat eeuwige commentaar van je instructeur....kortom je lijdt aan AVB-syndroom. Niet getreurd, motorrijden is VEEL vetter dan dat oefenterrein! 8)

Ik heb eigenlijk slechts twee uurtjes op de weg gelest maar ik ben supergemotiveerd om m'n rijbewijs te halen, meer dan in het begin en zeker meer dan na de eerste paar uur oefenterrein. Ik hoop dat ik het papiertje met 12 uur oefenterrein en 10 uurtjes op de weg binnen kan halen, maar het kost wat het kost. AVB kan ik pas over een maandje en AVD zal wel in augustus vallen...in de tussentijd blijf ik gewoon rijden.

Hm, leest iemand dit wel? :X Nevermind , laat me maar lekker zwetsen :+

Qua lesfiets heb ik voorkeuren. Bij mijn rijschool (Paul Lam in Nijmegen) hebben ze een hele rits Kwaliksaki ER5's met de bekende valbeugels, kilometerstand varierend van 70.000 tot eentje met 11.000. Die ouwe fietsen schakelen iets slechter, je mist de derde versnelling als je niet oplet.
Ze hebben ook drie stuks Honda CB750, maar die hebben geen beugels dus ik weet niet of die op het oefenterrein mogen. Ik ga er de volgende les op de weg eens mijn armen mee oprekken mee rijden :+
Wat me opvalt aan die ER5's is dat ze nogal hard op de motor remmen. Als je het gas los laat hoef je bijna niet te remmen. Hoe doen jullie dat, toch de rem aantikken als je het gas loslaat? Is dat bij die 4-cylinders beter?

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

snars schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 14:19:
[...]

Ik ken het, ik moest bij remoefeningen ook wennen aan de snelheid. Je moet voor je gevoel best doorgassen om aan de 50 te komen op dat kleine terreintje, en dan komen de pionnetjes opeens snel dichterbij :P Wat echt enorm helpt: doe een paar lessen op de weg! Rij stukken provinciale weg (80/100) of beter: trek je lesmoto ongegeneerd open op de oprit van de snelweg. Als je eenmaal een keertje goed hebt doorgetrokken in de 3e en 4e versnelling en een tijdje wind hebt gevangen bij 130km/h en daarna weer afgeremd voor stoplichten voelt 50 opeens erg acceptabel en kan je je bij de remoefeningen echt concentreren op het remmen.

Bovendien...na een paar uur oefenterrein komt de sleur er in. Je rijdt alleen maar slaloms en achtjes in de eerste en tweede versnelling, je zit te zweten in dat smerige lespak (DAMN ik spring nog net niet meteen in de douche na een motorrijles, die pakken en helmen zijn zo ranzig nu), je begint je te ergeren aan dat eeuwige commentaar van je instructeur....kortom je lijdt aan AVB-syndroom. Niet getreurd, motorrijden is VEEL vetter dan dat oefenterrein! 8)

Ik heb eigenlijk slechts twee uurtjes op de weg gelest maar ik ben supergemotiveerd om m'n rijbewijs te halen, meer dan in het begin en zeker meer dan na de eerste paar uur oefenterrein. Ik hoop dat ik het papiertje met 12 uur oefenterrein en 10 uurtjes op de weg binnen kan halen, maar het kost wat het kost. AVB kan ik pas over een maandje en AVD zal wel in augustus vallen...in de tussentijd blijf ik gewoon rijden.

Hm, leest iemand dit wel? :X Nevermind , laat me maar lekker zwetsen :+

Qua lesfiets heb ik voorkeuren. Bij mijn rijschool (Paul Lam in Nijmegen) hebben ze een hele rits Kwaliksaki ER5's met de bekende valbeugels, kilometerstand varierend van 70.000 tot eentje met 11.000. Die ouwe fietsen schakelen iets slechter, je mist de derde versnelling als je niet oplet.
Ze hebben ook drie stuks Honda CB750, maar die hebben geen beugels dus ik weet niet of die op het oefenterrein mogen. Ik ga er de volgende les op de weg eens mijn armen mee oprekken mee rijden :+
Wat me opvalt aan die ER5's is dat ze nogal hard op de motor remmen. Als je het gas los laat hoef je bijna niet te remmen. Hoe doen jullie dat, toch de rem aantikken als je het gas loslaat? Is dat bij die 4-cylinders beter?
toon volledige bericht
ik lees nogsteeds elke keer van iedereen de leservaringen, is voor mij ookn og maar anderhalf of 2 jaar geleden :D

overigens bij het remmen, altijd licht achterrem erbij dan gaat je achterkant niet uitbreken bij stevig remmen, hoe meer ervaring je hebt hoe minder re die gaat gebruiken (overigends is het remmen op de motor gelijk aan het remmen met de achterrem met de uitzondering dat het achterwiel ipv gaat slippen gaat stuiteren als je te hard remt)

edit, lees net dat je het over het afremmen op de motor had, hier hoeft geen achterrem bij

[ Voor 7% gewijzigd door rimpeldinky op 16-05-2007 14:51 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

de eerste keer dat wij tijdens de CBT in een 40MPH zone kwamen vond ik dat ook best wel hard gaan, maar nu vind ik het dubbele al bijna saai...
Je went er snel aan idd.. het hangt er ook af wat voor motor je rijd.. tijdens mijn CBT was het een 1 cilinder 125cc en dat trilde bij 40MPH voor je gevoel al uit elkaar terwijl mijn Vtwin 125cc bij 80MPH (net tegen de toerenbegrenzer aan) nog prima aanvoeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ToolkiT schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 14:48:
de eerste keer dat wij tijdens de CBT in een 40MPH zone kwamen vond ik dat ook best wel hard gaan, maar nu vind ik het dubbele al bijna saai...
40mph... 64km/h? :) Ja das vrij saai, zelfs 128km/h is saai ja :P 160 a 180 is een leuke snelheid :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74303

Tsja ze zeggen wel eens dat er 2 types motorrijder zijn. Zij die zijn gevallen en zij die nog moeten vallen. Ik hoor sinds zaterdag vorige week bij de eerste categorie. Zelf heb ik gelukkig alleen een blauwe plek en een gekneusd ego dus het valt nog mee.

Op de dijk vlak bij Vianen. Wat ik had moeten doen was links-rechts-rechts-links, en wat ik deed was links-rechts-rechts-huh?-eh-oe-kut-lantaarnpaal. Resultaat 2 paaltjes links en rechts op mn kuip en flink wat plastic an gort. Mechanisch is 'ie nog helemaal in orde.

All risk verzekerd en nu staat het ding al een week bij de dealer en heb ik net de schade doorgekregen: 6200 euro. :( :( :( Op een paar honderd euro na total loss. Dus dat wordt nog een enorm gezeik. Óf hij wordt gewoon gerepareerd en dan ben ik happie, of ik krijg dagwaarde en dan wordt ik zeker niet blij want het was echt een superdeal destijds. (2000 Fireblade 2 jaar terug voor 7000 euro met 10000 km op de teller.)

Naja, ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Vanmiddag mijn eerste les die niet te maken heeft met Voertuigbeheersing.. :p
Eindelijk touren!

@Terminator;
Dat is pure naaierij.. Succes!

[ Voor 20% gewijzigd door endless op 16-05-2007 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Anoniem: 74303 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 15:44:

All risk verzekerd en nu staat het ding al een week bij de dealer en heb ik net de schade doorgekregen: 6200 euro. :( :( :( Op een paar honderd euro na total loss.

Holy mother of God , wat heb je precies gedaan? Een paar paaltjes aantikken klinkt niet als 6200 Euro.

Wat is precies de meerwaarde van allrisk als je fiets zo aan pus ligt?

voor dat bedrag wordt de mijne opgeboord naar 840cc , opnieuw gespoten/gelakt, nieuwe onderdelen een grote beurt en picobello afgesteld.

[ Voor 12% gewijzigd door ROFLASTC op 16-05-2007 17:11 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Chevy454 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 14:55:
[...]

40mph... 64km/h? :) Ja das vrij saai, zelfs 128km/h is saai ja :P 160 a 180 is een leuke snelheid :)
180 @ 9000rpm :p

zelfs nog 190 gehaald met dat ding van mij :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Zodan, ik heb bij de ZZR gekeken. Het ding ziet er optisch prima uit, alleen aan 1 kant een paar krasjes van stilstaand omvallen, en de enige roest zit op het uitlaatspruitstuk (alleen oppervlakteroest, is nog wel stevig.) Bijna geen verwering op de voorpoten, geen barstjes in de kuip bij de schroeven, etc. Hij staat op gloednieuwe banden, en er zit een extra accu in.

Er is echter wel een probleem, de achterveer (monoshock) is gaar, hierdoor hebben we ook niet echt ver gereden. Op dat kleine stukje liep en schakelde hij wel soepel.

Wat raden jullie aan, kopen of niet kopen? €1650 voor een 1993 ZZR-600 met 65k op de klok, de achterveer word op kosten van de verkoper vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Anoniem: 74303 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 15:44:
Tsja ze zeggen wel eens dat er 2 types motorrijder zijn. Zij die zijn gevallen en zij die nog moeten vallen. Ik hoor sinds zaterdag vorige week bij de eerste categorie. Zelf heb ik gelukkig alleen een blauwe plek en een gekneusd ego dus het valt nog mee.

Op de dijk vlak bij Vianen. Wat ik had moeten doen was links-rechts-rechts-links, en wat ik deed was links-rechts-rechts-huh?-eh-oe-kut-lantaarnpaal. Resultaat 2 paaltjes links en rechts op mn kuip en flink wat plastic an gort. Mechanisch is 'ie nog helemaal in orde.

All risk verzekerd en nu staat het ding al een week bij de dealer en heb ik net de schade doorgekregen: 6200 euro. :( :( :( Op een paar honderd euro na total loss. Dus dat wordt nog een enorm gezeik. Óf hij wordt gewoon gerepareerd en dan ben ik happie, of ik krijg dagwaarde en dan wordt ik zeker niet blij want het was echt een superdeal destijds. (2000 Fireblade 2 jaar terug voor 7000 euro met 10000 km op de teller.)

veel duur kuipwerk zeker? waarsch een rol gemaakt in et gras... dus beide kanten kuipwerk aan gort.. dan zit je dr zo aan :(

helaas, welkom bij de ECHTE motorrijders ;) zij die al gevallen zijn :*) (:+ ;))

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

overigens heeft mijn neefje een MotoMorini nieuw gekocht (E16.500) Dat is leuk buiten spelen zeg :P

Lijkt mij verder wel een crash gevoelig apparaat met al dat naakt en geen crashbars. Al heeft hij wel op MF een soort inkoop aktie bedacht voor van die valdoppen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Chakotay schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 17:08:
Zodan, ik heb bij de ZZR gekeken. Het ding ziet er optisch prima uit, alleen aan 1 kant een paar krasjes van stilstaand omvallen, en de enige roest zit op het uitlaatspruitstuk (alleen oppervlakteroest, is nog wel stevig.) Bijna geen verwering op de voorpoten, geen barstjes in de kuip bij de schroeven, etc. Hij staat op gloednieuwe banden, en er zit een extra accu in.

Er is echter wel een probleem, de achterveer (monoshock) is gaar, hierdoor hebben we ook niet echt ver gereden. Op dat kleine stukje liep en schakelde hij wel soepel.

Wat raden jullie aan, kopen of niet kopen? €1650 voor een 1993 ZZR-600 met 65k op de klok, de achterveer word op kosten van de verkoper vervangen.
1e fiets?

Ik zeg doen.

edit: bedenk me net dat er wel altijd iets was met de versnellingsbak. Mijn neefje had er ook zo een en als ie naast me reed op de autobahn hoorde ik dat gekraak door mijn helm heen.

[ Voor 10% gewijzigd door ROFLASTC op 16-05-2007 17:15 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

ROFLASTC schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 17:10:
[...]

1e fiets?

Ik zeg doen.

edit: bedenk me net dat er wel altijd iets was met de versnellingsbak. Mijn neefje had er ook zo een en als ie naast me reed op de autobahn hoorde ik dat gekraak door mijn helm heen.
Jup, 1e fiets, ik mag hem ook bij hem in de schuur laten staan tot ik mijn rijbewijs binnen heb. Kan meteen die nieuwe achterveer erin gehangen worden :) De versnellingsbak had Capo een stukje terug ook al een opmerking over, ik heb hem daarom ook een paar keer goed door alle versnellingen laten gaan. Voelde en klonk voor zover ik dat achterop kon merken nog gewoon soepel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Chakotay schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 17:20:
[...]

Jup, 1e fiets, ik mag hem ook bij hem in de schuur laten staan tot ik mijn rijbewijs binnen heb. Kan meteen die nieuwe achterveer erin gehangen worden :) De versnellingsbak had Capo een stukje terug ook al een opmerking over, ik heb hem daarom ook een paar keer goed door alle versnellingen laten gaan. Voelde en klonk voor zover ik dat achterop kon merken nog gewoon soepel aan.
nouja kopen dan en zelf goed op het onderhoud zitten.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 16-07 13:45

Acid_Burn

uhuh

ROFLASTC schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 17:10:
overigens heeft mijn neefje een MotoMorini nieuw gekocht (E16.500) Dat is leuk buiten spelen zeg :P

Lijkt mij verder wel een crash gevoelig apparaat met al dat naakt en geen crashbars. Al heeft hij wel op MF een soort inkoop aktie bedacht voor van die valdoppen.
Met een volle kuip zou die minder crashgevoelig zijn? Met kuip heb je over het algemeen meer schade (in euro's).

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Acid_Burn schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 17:22:
[...]

Met een volle kuip zou die minder crashgevoelig zijn? Met kuip heb je over het algemeen meer schade (in euro's).
euh nou ik doelde dus op crashbars. Rad ligt er zo af denk ik

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

[...]

Amersfoort? Breng m dan naar JanHofland voor een grote beurt. Ik ken die zaak niet maar hoor er goede dingen over.

[ Voor 4% gewijzigd door ROFLASTC op 16-05-2007 17:25 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:39

4x2

lộn xộn quá

[...]

Een ZZR (evenals de meeste watergekoelde kawa's) vind ik geen echte aanrader, ook met die km stand (jaja, een motor moet veel meer kunnen draaien, maar die blokken zijn geregeld open geweest bij niet te hoge standen, al dan niet door de bak).
Blokken zijn gewoon kwalitatief minder dan die van Honda/Suzuki/Yamaha.
Dan zou ik liever een CBR600F2 zoeken, die zijn kwalitatief gewoon een stuk beter (maar ook iets duurder, reken op 2000-2500 voor een nette).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

4x2 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 17:41:
[...]

Een ZZR (evenals de meeste watergekoelde kawa's) vind ik geen echte aanrader, ook met die km stand (jaja, een motor moet veel meer kunnen draaien, maar die blokken zijn geregeld open geweest bij niet te hoge standen, al dan niet door de bak).
Blokken zijn gewoon kwalitatief minder dan die van Honda/Suzuki/Yamaha.
Dan zou ik liever een CBR600F2 zoeken, die zijn kwalitatief gewoon een stuk beter (maar ook iets duurder, reken op 2000-2500 voor een nette).
Technische qualiteit schijnt nie opperbest te zijn nee maar maakt dat uit? Die 125PK om mee te leren rijden is toch belangrijker? Het is niet ene ding waar je een circuit op gaat maar wel voor de ervaring?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik net toch meemaak

Dikke duitse camper voor me op de snelweg waarin iemand het toilet doorspoeld of de wasbak leegt terwijl ik er in een scherpe bocht achteraan rij..

fijn zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 19:20:
wat ik net toch meemaak

Dikke duitse camper voor me op de snelweg waarin iemand het toilet doorspoeld of de wasbak leegt terwijl ik er in een scherpe bocht achteraan rij..

fijn zeg
niks gedeukt? :)

en verder: :D _O-

:')

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nha hehe.. Schrok wel ff toen die streep water voor mijn wielen gedumpt werd :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-07 18:14

StarWing

Huh ?!?

* StarWing heeft vandaag geinvesteerd in een extra stukje veiligheid:
Alpinestars bionic backprotector

* StarWing denkt aan iets in de zin van: motorrijden en duur in dezelfde zin

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 19:37:
Nha hehe.. Schrok wel ff toen die streep water voor mijn wielen gedumpt werd :S
Uiteraard. Wat zorgde ervoor dat je niet om ging?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Het is geen ijs hè :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ah nee maar zuivere H2O zal het ook wel niet zijn geweest :P

Ik maak mij wel druk over dat soort dingen als ik in een bocht lig.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

mwah, zolang je et niet in je ogen krijgt is er weinig aan de hand (tenzij je ECHT op de grens rijd op de openbare weg, is meestal niet te doen :P)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79743

StarWing schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 20:22:
* StarWing heeft vandaag geinvesteerd in een extra stukje veiligheid:
Alpinestars bionic backprotector

* StarWing denkt aan iets in de zin van: motorrijden en duur in dezelfde zin
hebben die dingen ook echt zin tegen breuken of vooral tegen glijders? en is je nek niet veel eerder gebroken dan je rug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Heb zelf ook een rugprotector. Heb hem wel al een tijd niet meer gedragen 'past niet meer in m'n pak :+).
Het is gewoon een keihard schild, dat wel lekker zit.

Ik las ooit op MF iemand die met z'n rugprotector de vooras van een Golf krom gekregen heeft.

Ik denk dat het sigma was.

[ Voor 28% gewijzigd door DinX op 16-05-2007 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

het verdeeld de klap over je hele rug ipv een wervel dus bij impact EN bij glijwerk scheelt dat zeker wel (bij mij zit er een in mn textiel jas, niet zo goed als een "echte" maar goed)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/7315

Hebbes :)

Ik heb zelf deze:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/59902/thumb.jpg

Zo'n losse valt echt niet te vergelijken met 1 die al in de jas zit. Zo'n losse back protector gaat afhankelijk van het model van aan je nek tot je staartbeen (steekt dus ook in je broek) en 1 keihard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:39

4x2

lộn xộn quá

ROFLASTC schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 18:00:
[...]
Technische qualiteit schijnt nie opperbest te zijn nee maar maakt dat uit? Die 125PK om mee te leren rijden is toch belangrijker? Het is niet ene ding waar je een circuit op gaat maar wel voor de ervaring?
Het maakt uit als dat ding stilstaat doordat het blok in de soep is gelopen, anders niet :P
Alleen die kans is bij een kawa doorgaans wat groter dan bij de andere japanse merken.
En om aan te sleutelen zijn het ook geen erg prettige motoren.

Als je niet al teveel gaat rijden en dr enigszins rustig mee doet blijft het meestal wel heel hoor, maar de blokken lopen gewoon rammelend en rauw.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 11:54

Martijn02

/* No Comment */

Zit al een tijdje te denken om een rugprotector te kopen, en nu ik de verhalen zo lees, ik gisteren net loon gehad heb, en ik morgen vrij ben zijn de omstandigheden om eens te gaan shoppen ideaal...

Waar moet je op letten met zo'n ding? Lengte! duh, maar wat is de goede lengte? is daar een truukje voor? is er nog meer waar je op moet letten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 12:19:
grin..zeker bij afs besteld ? ;)

mijne zijn ook binnen namelijk.

over 2 weken weer 2 sets bestellen.. als iemand nog setje wil kun je laten weten, spaanse prijzen etc.
Nee, bij rodamoto zelf, had 11 banden dus ik hoefde ook geen verzendkosten te betalen :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Martijn02 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 22:43:
Zit al een tijdje te denken om een rugprotector te kopen, en nu ik de verhalen zo lees, ik gisteren net loon gehad heb, en ik morgen vrij ben zijn de omstandigheden om eens te gaan shoppen ideaal...

Waar moet je op letten met zo'n ding? Lengte! duh, maar wat is de goede lengte? is daar een truukje voor? is er nog meer waar je op moet letten??
Het handigste is gewoon om hem eens te passen met je motorpak aan, zittend op je motor.
Het ding moet zoveel mogelijk van je rug bedekken, maar mag ook niet in je nek gaan drukken enzo. HEt moet gewoon comfortabel zitten.

Als je zo'n ding vast hebt en ziet kijkt het alsof het voor geen meter gaat zitten, maar eensje het gewend bent voel je je naakt zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

* Chakotay gaat toch voor de ZZR :)

Of het verstandig is kom ik vanzelf achter, mocht het blok na een paar maanden uit elkaar trillen kan ik het ding altijd nog voor onderdelen verkopen en verder zoeken :+ Zoveel verlies kan je nou ook weer niet maken op 1650 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeNGuiN
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-07 10:32

PeNGuiN

't Is Wat...

Afbeeldingslocatie: http://www.twobros.com/images/M5_Carbon_Fiber_web.jpg

'Nuff said O-) :P ;) >:) 8)

Dr. Phil himself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 11:54

Martijn02

/* No Comment */

offtopic:
Hey hartstikke leuk zo'n random avatar, maar degene die ik nu zie vind ik echt niet kunnen... Zit vol in een bewegende kut te kijken...

DinX, bedankt voor je advies.. Ik ga morgen wel eens passen en voelen in de motorzaak. Heb btw laatst je noordkaap topic doorgelezen, echt heel erg gaaf wat je gaat ondernemen. Ben benieuwd naar de verhalen als je terugkomt.

[ Voor 22% gewijzigd door Martijn02 op 17-05-2007 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeNGuiN
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-07 10:32

PeNGuiN

't Is Wat...

Martijn02 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 00:16:
[...]

offtopic:
Hey hartstikke leuk zo'n random avatar, maar degene die ik nu zie vind ik echt niet kunnen... Zit vol in een bewegende kut te kijken...
Smakelijk... Maar nee, die hoort er niet tussen nee :(

[ Voor 27% gewijzigd door PeNGuiN op 17-05-2007 00:20 ]

Dr. Phil himself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Martijn02 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 00:16:
[...]

offtopic:
offtopic:
Ik maak me meer zorgen over de animated GIF-jes die volgens mij enkele MB's zijn ... :X Ongeresized (251x188 px bijv) en een laadtijd van halve minuten et cetera :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Mercury : dat kan ook dan ja :) Ik doe het bij afs omdat hij zelfde prijzen en voorwaarden hanteert als roda mits je erom vraagt.

Dinx : goeie rugprotector, gebruik ik ook ;)

ZZR600 : Achterschokdemper gaar.... maar 1650 euro voor 65.000km.. ik weet het niet hoor, zou toch es verder kijken. Maar ik denk dat je deze al gekocht hebt in je gedachte en dat het al te laat is ;)

Zo gisteren bandjes gewisseld van maat van me, dadelijk nog mijn achterwiel nieuwe band om en nog ff uit balanceren en klaaaaar.

Wel nieuwe compressor moeten kopen, maar direkt een op olie gebaseerde gekocht van 50 liter voor spuiten van racekuipen (hoeft niet zo super super strak)

Ook een geijkte bandenspanningsmeter gekocht (kolere zijn die duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ik heb die rugprotector van de Aldi gekocht, ziet er goed uit en baat het niet dan schaad het niet..
In mijn korte motorjas zit er 1 ingebouwd maar in mijn langere niet (en die heb ik altijd aan).
Dus nu altijd eerst fleece aan, dan rugbeschermer en dan jas..

Btw C2 is binnen:
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_3275.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_3273.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_3274.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_3279.jpg

Wel mooi systeem om te zien of je klep goed dicht zit:
open:
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_3277.jpg
dicht:
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_3276.jpg

Ook handig is het vakje voor EHBO gegevens:
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_3280.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_3278.jpg

Vanochtend voor het eerst op, en meteen vette regen... eerst besloeg hij direct :( maar toen even ventilatie wat beter open gezet en toen ging het prima.

Wel ff wennen dat de opening knop aan de linkerkant zit, bij stoplicht beetje onhandig IMHO..

Hij is wel lekker still lijkt wel op wat je hoord als je je oren onder water hebt in bad :+
(dat is met oordopjes in.. vanavond maar eens testen zonder dopje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 08:25:
Mercury : dat kan ook dan ja :) Ik doe het bij afs omdat hij zelfde prijzen en voorwaarden hanteert als roda mits je erom vraagt.

Dinx : goeie rugprotector, gebruik ik ook ;)

ZZR600 : Achterschokdemper gaar.... maar 1650 euro voor 65.000km.. ik weet het niet hoor, zou toch es verder kijken. Maar ik denk dat je deze al gekocht hebt in je gedachte en dat het al te laat is ;)

Zo gisteren bandjes gewisseld van maat van me, dadelijk nog mijn achterwiel nieuwe band om en nog ff uit balanceren en klaaaaar.

Wel nieuwe compressor moeten kopen, maar direkt een op olie gebaseerde gekocht van 50 liter voor spuiten van racekuipen (hoeft niet zo super super strak)

Ook een geijkte bandenspanningsmeter gekocht (kolere zijn die duur)
Ja daar kwam ik later ook achter, maarja.. of ik ze nu uit spanje haal of bij afs vandaan maakt ook niet uit.. ze zijn binnen, morgen gaan ze erom.. en dan maar meteen ff een stukje knallen :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Heb hem net omgewisseld en ga zo mijn pak aan doen, ff stukje inrijden rustig aan.

Iig voor zondag want dan VRO1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74303

ROFLASTC schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 17:04:
[...]
Holy mother of God , wat heb je precies gedaan? Een paar paaltjes aantikken klinkt niet als 6200 Euro.

Wat is precies de meerwaarde van allrisk als je fiets zo aan pus ligt?
Eerst keer dat ik hoorde hoeveel schade het was zei ik ook zoiets. Hoe: alle, maar dan ook alle, plastic gebroken, krassen of op een andere manier te vernaggelt.

Maandag hoor ik meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/k5new/capo1.jpg

*D

Vriendin schoot hem net voor ik definitief de kneesliders ging ontmaagden. Eerst de band maar even netjes in gereden.. (1 grote schaamrand op de foto :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

wat lijkt zon ding klein als jij dr op zit :+ of ben jij gewoon zo huge?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626

rimpeldinky schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 20:23:
wat lijkt zon ding klein als jij dr op zit :+ of ben jij gewoon zo huge?
Dat was ook mijn eerste gedachte! :D
Ziet er wel snel uit.

Morgen ga ik voor het eerst een 'langer' stukkie rijden sinds mn crash, haast een maand terug. Eerst 's morgens nog een en ander monteren en dan eens kijken naar de kont van mn meissie (ga achter haar aanrijden :P ). Wordt haar eerste ritje zonder instructeur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capo is gewoon....tja... Capo? :P
Je kan nou niet echt zeggen dat Emiel een kleine kerel is :P

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

mjah zon duizend is ook niet echt klein, zal wel aan de hoek van de foto liggen

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Laatst online: 21-07 19:45

JdM

Humbled

Capo schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 14:42:
Heb hem net omgewisseld en ga zo mijn pak aan doen, ff stukje inrijden rustig aan.

Iig voor zondag want dan VRO1...
Je moet ook eens een RMT doen, is ook goed voor je! Bij onze rijschool kun je die volgen.
En even een tip voor zondag, flikker niet met je fiets van de wipwap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ha, er begint een nieuwe voorlichtingscampagne om mensen beter op motorrijders te laten letten, en voor motorrrijders om zich beter zichtbaar te maken. Klikkie

Hopelijk werkt het :)
Motorrijders kunnen bijdragen aan de verkeersveiligheid door zichzelf beter zichtbaar maken. Ze kunnen bijvoorbeeld rijden met dimlicht aan en een helm en motorkleding met reflecterend materiaal dragen.
Met licht aan rijden is toch verplicht, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Chakotay schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 08:12:
Meen je dat nou? Sommige mensen hebben zwakke beentjes en trappen daarom liever open deuren in teneinde niet al het schuldgevoel bij de mobiele werkplaatsen auto's te leggen.

[ Voor 32% gewijzigd door Chevy454 op 18-05-2007 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Chakotay schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 08:12:
Met dimlicht rijden overdag is echt niet verplicht, wel verstandig. Heb je nog geen theorie gedaan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

-DG- schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 09:58:
[...]

Met dimlicht rijden overdag is echt niet verplicht, wel verstandig. Heb je nog geen theorie gedaan? ;)
Jawel, gehaald ook... Verkeerd onthouden blijkbaar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX kan z'n verlichting niet eens uitschakelen, die gaat aan zodra de motor draait :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:17:
* DinX kan z'n verlichting niet eens uitschakelen, die gaat aan zodra de motor draait :p
Ditto..
Bij de auto trouwens ook.. hoewel er geloof ik wel een manier bestaad, maar ik heb gewoon altijd mijn licht aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Woei, de verzekering heeft m'n geld gestort *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Capo, kan het zijn dat jij vanochtend door Amersfoort kwam? Ik zag rond kwart over 11 iets langs rijden dat erg veel op de foto hierboven leek :)

Vandaag tijdens rijles overigens een paar rondjes klaverblad Hoevelaken gedaan (ding is hier een paarhonderd meter vandaan), leuk om te doen :)

[ Voor 35% gewijzigd door Chakotay op 18-05-2007 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Heb net m'n eerste les gehad. :D Was is dat gaaf zeg. _/-\o_ :D :D

Ging erg lekker, alleen de eerste km's even wennen hoe snel het allemaal reageert vergeleken met de auto, maar dat ging later al veel beter. De instructeur vond ook dat het prima ging. :) Over een weekje weer.

Bah, eigenlijk wil ik morgen al weer. :P :P Of beter nog, vandaag... :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

-DG- schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:24:

Ging erg lekker, alleen de eerste km's even wennen hoe snel het allemaal reageert vergeleken met de auto,
pas maar op als je veel motor rijd, als je dan weer auto rijd dan reageert alles traag.. dus moet je er wel aan denken dat je op tijd remt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626

Aaaaaah, eindelijk!

Vandaag circa 4 uur motor gereden, in twee stukken 8)
Eerst een rondje met mn meissie voorop (haar eerste keer zonder instructeur) en daarna zelf nog even lekker uitgewaaid :)
J*z*s, wat blijft dat motorrijden toch heerlijk! En zeker als je net 4 weken niet hebt kunnen rijden omdat ie nog stuk was. Wat een feest O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Kreeg nog wat leuke dingen kado in de post vandaag. Wat een vriendelijk ophemelend e-mailtje al niet kan doen 8)

Eens kijken of er een stickertje op de brommert past :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4ba52a19ad52b0b37ce288ff53435e84/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

* rimpeldinky heeft ook zin om te baggeren :D, maar zit er WEER niet in :/ zou eigenlijk gisteren een paketje krijgen uit duitsland (laatste onderdelen op gashandle na) dat wer toen vandaag... en vandaag is et weer verzet naar morgen

kortom
niet gesleuteld
niet gereden :(
hele dag thuis gezeten :( (beetje motogp 3 gespeeld en suppreme commander geoefend)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79743

-DG- schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:24:

Ging erg lekker, alleen de eerste km's even wennen hoe snel het allemaal reageert vergeleken met de auto, maar dat ging later al veel beter. De instructeur vond ook dat het prima ging. :) Over een weekje weer.

Bah, eigenlijk wil ik morgen al weer. :P :P Of beter nog, vandaag... :P :P
ik heb me voertuigbeheersing lessen daarom ook in no-time achter elkaar gepland. op 1, 2 en 4 juni heb ik 4 uur les en 5 juni examen :D zo schiet het tenminste op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
* Chevy454 zal maar ook meedoen aan de motorpraat? :P

Vandaag bij Paul Ritzen geweest ivm de KLR650 en Paul vond de bijdrage van 35cc extra voor de big thumper wel intressant en zeker een goede optie maar hij vind de investering van 800 euro te veel voor de prestatie wat het levert. Zeker omdat de cilinder pas geboord is voor een nieuwe zuiger van 101mm. Voor die 102,5mm zuiger moet de cilinderbus worden vervangen en om die nieuwe cilinderbus in de cilinder te persen moet de cilinder worden gekotterd. Dus die oude cilinderbus en nieuwe 101mm zuiger zouden dan een waste of money zijn geweest.

We gaan daarom maar kijken voor grotere kleppen, andere nokkenstokken, andere retainers en een klepmodificatie naar "valve under bucket" style. Het is niet de bedoeling dat onder belasting er plots een klepstelplaatje in de kop gaat zweven :o

Dus we zijn weer terug bij het eerste plan. Nu is het een week of 4 wachten op de gemodificeerde nokkenstokken uit Amerika :)

Verder nog wat spulletjes binnen gekregen bij Paul Ritzen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.knfilters.com/images/crank_steel_basetop.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.knfilters.com/images/crank_rubberbasesteeltop.jpg
Een K&N carterventilatiefilter (de rechter). Als je Paul laat kiezen dan krijg je dus een filter van 2" diameter, 1" aansluiting en 1.5" hoog. Hij heeft me de grootst mogelijke filter van de plug&play filters gegeven (de linker pic). Maar de mijne is geen plug and play :+ Moet nog een olieontmengtank ontwerpen. Zondag eventjes met wat karton gaan spelen voor maten :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mdi-online.nl/webshop/foto.aspx?id=4ced78fd-6c47-4a68-a482-0dcb24882564&s=l&mime=image/pjpeg

Een superbikestuur van ABM. De mijne is wel van aluminium en goudkleuring geanodiseerd 8-) Ik zat te twijfelen tussen goudkleurig en roodkleurig maar toch goud genomen :P Omdat ik straks naar een bordeaux rode Vmax ga zou een rood stuur erover wezen :)

shaggy8675 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:05:
Eens kijken of er een stickertje op de brommert past :)
Gaat hij dan ook sneller? :+

[ Voor 38% gewijzigd door Chevy454 op 18-05-2007 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chevy454 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 20:12:
* Chevy454 zal maar ook meedoen aan de motorpraat? :P

Gaat hij dan ook sneller? :+
SNAP JIJ HET WEL??

Het is een bridgestone stikker, daar krijg je alleen maar meer grip van!!!

:+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

M3rcury schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 22:01:
[...]

SNAP JIJ HET WEL??

Het is een bridgestone stikker, daar krijg je alleen maar meer grip van!!!

:+
Kijk, eindelijk iemand die het nivo hier wat omhoog krikt qua "bepaalde inzichten" _/-\o_

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Ik plak wel een Michelin sticker dan :p

Die bevallen me op het moment wel goed :p

[ Voor 36% gewijzigd door DinX op 18-05-2007 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DinX schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 22:44:
Ik plak wel een Michelin sticker dan :p

Die bevallen me op het moment wel goed :p
Bridgestone bt-090 _/-\o_ Nog nooit 1 stapje opzei voelen doen hoe ver je ook gaat. stepje doen gaat makkelijk. en kneedowns op vochtig wegdek ook :9

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

shaggy8675 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 22:42:
[...]

Kijk, eindelijk iemand die het nivo hier wat omhoog krikt qua "bepaalde inzichten" _/-\o_

O-)
Ja, iemand moet het hier een beetje profesioneel houden :+

No signature required.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste