Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
altijd leuk om dit zo te lezen, dus van mij mag je zo meedoen met de motorpraatChevy454 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 20:12:
* Chevy454 zal maar ook meedoen aan de motorpraat?
Vandaag bij Paul Ritzen geweest ivm de KLR650 en Paul vond de bijdrage van 35cc extra voor de big thumper wel intressant en zeker een goede optie maar hij vind de investering van 800 euro te veel voor de prestatie wat het levert. Zeker omdat de cilinder pas geboord is voor een nieuwe zuiger van 101mm. Voor die 102,5mm zuiger moet de cilinderbus worden vervangen en om die nieuwe cilinderbus in de cilinder te persen moet de cilinder worden gekotterd. Dus die oude cilinderbus en nieuwe 101mm zuiger zouden dan een waste of money zijn geweest.
We gaan daarom maar kijken voor grotere kleppen, andere nokkenstokken, andere retainers en een klepmodificatie naar "valve under bucket" style. Het is niet de bedoeling dat onder belasting er plots een klepstelplaatje in de kop gaat zweven
Dus we zijn weer terug bij het eerste plan. Nu is het een week of 4 wachten op de gemodificeerde nokkenstokken uit Amerika
Verder nog wat spulletjes binnen gekregen bij Paul Ritzen
[afbeelding][afbeelding]
Een K&N carterventilatiefilter (de rechter). Als je Paul laat kiezen dan krijg je dus een filter van 2" diameter, 1" aansluiting en 1.5" hoog. Hij heeft me de grootst mogelijke filter van de plug&play filters gegeven (de linker pic). Maar de mijne is geen plug and playMoet nog een olieontmengtank ontwerpen. Zondag eventjes met wat karton gaan spelen voor maten
[afbeelding]
Een superbikestuur van ABM. De mijne is wel van aluminium en goudkleuring geanodiseerdIk zat te twijfelen tussen goudkleurig en roodkleurig maar toch goud genomen
Omdat ik straks naar een bordeaux rode Vmax ga zou een rood stuur erover wezen
[...]
Gaat hij dan ook sneller?
*burp*
1.91 en ergens rond de 108/110kg. (zie ook bodybuildings topic op gotrimpeldinky schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 20:23:
wat lijkt zon ding klein als jij dr op zitof ben jij gewoon zo huge?
Ziet niet enkele snel uitVerwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 20:36:
[...]
Dat was ook mijn eerste gedachte!![]()
Ziet er wel snel uit.
Scheelt he als je me in real-life wel eens ziet ( is al te lang geleden david!, had gisteren eigenlijk ff willen laten weten dat ik in Antwerpen was.. )Chevy454 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 22:24:
Capo is gewoon....tja... Capo?
Je kan nou niet echt zeggen dat Emiel een kleine kerel is
rimpeldinky schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 23:37:
mjah zon duizend is ook niet echt klein, zal wel aan de hoek van de foto liggen

heb je een vergelijk met bandit 1200
ben benieuwd naar de wipwap.. bedankt he voor het moed in sprekenJdM schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 23:54:
[...]
Je moet ook eens een RMT doen, is ook goed voor je! Bij onze rijschool kun je die volgen.
En even een tip voor zondag, flikker niet met je fiets van de wipwap
Enigste waar ik beetje raar tegen over sta is dat ik een klein zadel heb dus ik weet niet hoe ik erop zal moeten gaan staan en dergelijke
[ Voor 20% gewijzigd door Capo op 19-05-2007 08:42 ]
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Ja maar ik was gisteren terug in het land (limburg)Capo schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 08:41:
Scheelt he als je me in real-life wel eens ziet ( is al te lang geleden david!, had gisteren eigenlijk ff willen laten weten dat ik in Antwerpen was.. )
Komt wel goed, kwestie van tijd hoor
M3rcury schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 22:01:
SNAP JIJ HET WEL??
Het is een bridgestone stikker, daar krijg je alleen maar meer grip van!!!

Had beter michelin genomen, ga je hard zonder te veel drag
[ Voor 30% gewijzigd door Chevy454 op 19-05-2007 11:29 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Grip is fijn, grip is goed, grip is hemels.Chevy454 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:27:
[...]
Grip!!!! Dat is rolweerstand, daar ga je juist trager door
Had beter michelin genomen, ga je hard zonder te veel drag
Rechtdoor rijden volgas kan iedere idioot, maar bochten...met je stuureinden over de bochten schrapen... dat is pas motor rijden... en daarvoor heb je grip nodig

Making an ass of myself since the 70's
nofi hoor.
[ Voor 24% gewijzigd door -DG- op 19-05-2007 16:10 . Reden: hm.. anders lees je even niet goed ]
Op een gegeven moment vertrouw je geen enkele weggebruiker meer, en dat is (helaas) de enige goede manier om met andere weggebruikers om te gaan. Je moet dan alleen wel weer opletten dat je niet te voorzichtig wordt aangezien je dan ook weer een gevaar zal worden :-)
Maar succes in ieder geval zaterdag :-)
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Je eerste echte les heb je net gehad: voorrang heb je niet.Eskimootje schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 14:12:
die niet snappen dat iedereen dan voorrang heeft. volgende week zaterdag mn eerste echte les.
Behandel iedereen om je heen alsof het complete idioten zijn (meestal is dat ook zo), kijk om je heen en vraag jezelf constant af "waar kan ik heen als..."
Wise enough to play the fool
Overigens, ik heb het idee al eens eerder laten vallen, maar nu misschien wat serieuzer:
Wie lijkt het leuk om een keer een GoT motormeet te doen? Gewoon met een groep gezellig een toertochtje doen en daarna wat gaan eten met ze allen.
mensen die interesse hebben kunnen dat in een pm naar mij toe kenbaar maken of op irc naar mij pm'en. Ik zal wel een lijstje bij houden van mensen met interesse en dan als er genoeg animo voor is de eerste stappen naar het organiseren van zo'n tochtje zetten.
Verwijderd
Moet je wel je pm functie aanzettenMagicTempest schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 21:20:
mensen die interesse hebben kunnen dat in een pm naar mij toe kenbaar maken
Lijkt me wel leuk zo'n meeting. Nerds ons bikes hehe. Is er al eens eerder zoiets geweest? Zijn daar pics van? Wat hebben jullie toen gedaan?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2007 21:30 ]
Ik geloof dat hij nu wel aan staat
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
die oudjes keken me aan, en dachten van hmm nou we gaan gewoon rijden, maar ik vertrouw in het verkeer soieso niemand. lijkt me voor automobolist al een goede instelling en voor de motorrijder geld het nog veel meer natuurlijkMagicTempest schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 16:28:
Het gebeurt ontzettend vaak dat je over het hoofd wordt gezien wanneer je motor rijdt. Daar leer je heel snel mee om te gaan door defensief te gaan rijden zoals -DG- ook al zegt.
Op een gegeven moment vertrouw je geen enkele weggebruiker meer, en dat is (helaas) de enige goede manier om met andere weggebruikers om te gaan. Je moet dan alleen wel weer opletten dat je niet te voorzichtig wordt aangezien je dan ook weer een gevaar zal worden :-)
Maar succes in ieder geval zaterdag :-)
Heb ik dat SBK stuur gemonteerd, alle hendels en knoppen op hun plek gezet. Enkel nog de stuureindjes... kut

Dus eventjes wat tekenen op de computer in Inventor om leuke stuureindjes te maken. 35mm diameter en 100mm breed, uitlopend in een punt... WTF, dit is niet Biker Build Off

Frustrerend moeten wachten op nieuwe onderdelen voordat je verder kan, zeker als je niet eens weet welke richting je uit wilt met de motor
Ik werd alleen niet gelukkig toen ik een koelwaterleiding heb losgemaakt. Er zat bruin vuil aan de leiding. Vorige eigenaar reed met water ipv koelwater in het koelsysteem. Moet het koelwatersysteem eens gaan uitkoken met water en azijn
[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 21-05-2007 00:29 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
wacht, water ipv koelwater?Chevy454 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 00:28:
Damn... een Vmax is toch wel een moeilijke fiets zeg
Heb ik dat SBK stuur gemonteerd, alle hendels en knoppen op hun plek gezet. Enkel nog de stuureindjes... kutOud stuur was van dunwandig staal, dit nieuw stuur van aluminium welke veel meer materiaal nodig heeft voor dezelfde weerstandsmonent dus de binnendiameter is kleiner
.
Dus eventjes wat tekenen op de computer in Inventor om leuke stuureindjes te maken. 35mm diameter en 100mm breed, uitlopend in een punt... WTF, dit is niet Biker Build OffWacht, we maken er een vlammend ontwerp van.....like WTF was I thinkin? Dit is geen ratbike, dit is een Vmax. Een simpele conisch stuureind, ja dat kan wel. Tekenen, plotten, klaar. KUT, die nieuwe stuurhendels welke ik wil hebben mss een andere maat. Tekeningen in de prullenmand.
Frustrerend moeten wachten op nieuwe onderdelen voordat je verder kan, zeker als je niet eens weet welke richting je uit wilt met de motor
Ik werd alleen niet gelukkig toen ik een koelwaterleiding heb losgemaakt. Er zat bruin vuil aan de leiding. Vorige eigenaar reed met water ipv koelwater in het koelsysteem. Moet het koelwatersysteem eens gaan uitkoken met water en azijn

*burp*
Leuk idee, maar kunnen we er wel even mee wachten tot ik mijn grote fiets heb en ook ff over kan komen? met mijn 125cc over binnen wegen is het me net ff te ver..MagicTempest schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 21:20:
Wie lijkt het leuk om een keer een GoT motormeet te doen? Gewoon met een groep gezellig een toertochtje doen en daarna wat gaan eten met ze allen.
mensen die interesse hebben kunnen dat in een pm naar mij toe kenbaar maken of op irc naar mij pm'en. Ik zal wel een lijstje bij houden van mensen met interesse en dan als er genoeg animo voor is de eerste stappen naar het organiseren van zo'n tochtje zetten.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Veel (Nederlandse) motorrijders onderweg. Veel ge

Dr. Phil himself!
Nou gisteren VRO1..
Vroeg uit de veren, had avond van te voren alle spullen al klaar gelegd, banden opgepompt, remvloeistof nagekeken, olie, nieuwe achterband bij mij, etc. etc.
Aangekomen, leuk, gezellig, theorie, RTL4 filmde mee (vanavond om 22.30u bij editie NL zullen aantal mensen in beeld zijn waarschijnlijk. Ik, vriendin en "schoon" vader)
Nou we gaan beginnen, parkeren motors op proef terrein, bekijken een demo, en we mogen gaan beginnen. Loop terug naar de motor, ligt er een plasje bij me voorwiel... WTF..
Voel aan remleiding, remleiding nat. nouja zijn speciale remleidingen van Galfer, even wat aandraaien ( is bekend dat ze lostrillen) .. draaien.. scheur inbout....
bevestiging compleet doorgescheurd..
Einde VRO1...
verloofde en der pa gingen wel door, ik ben direkt af moeten haken en ben op achterrem naar huis gereden 65km snelweg

Op internet dus gevonden dat die remleidingen uit productie zijn genomen....... ik ga Galfer maar eens boos mailtje sturen.
Word deze week gebeld door de KNMV.. volgens instructeur kan ik het opnieuw doen (volgens hem zelfs geld terug maar dat stond niet in de annulerings verzekering) ..
Ga dan wel VRO3 doen want met mijn verleden vond ik 1 weinig brengen voor me ( andere rijvaardigheids training voor auto in verkeer/racen op circuit etc) Bepaalde inzichten zijn goed te rijmen/lijmen.
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
inkoppertje: willem natuurlijk
Maar die meet, misschien wel leuk om in de Eiffel oid te doen, iig een gebied wat mooie wegen heeft en voor iedereen een beetje goed te berijken is..

Dr. Phil himself!
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik heb een 2-takt.. dus eiffel is een beetej ver voor mij (of ik moet een vrachtwagen met 2-takt olie meenemenToolkiT schreef op maandag 21 mei 2007 @ 10:58:
[...]
inkoppertje: willem natuurlijk
Maar die meet, misschien wel leuk om in de Eiffel oid te doen, iig een gebied wat mooie wegen heeft en voor iedereen een beetje goed te berijken is..
@capo.. das wel extreem kut.. en op achterrem rijden is niet bepaald lekker

[ Voor 8% gewijzigd door M3rcury op 21-05-2007 11:05 ]
No signature required.
Ja idd flink de balen ervan.. was leuke dag met z'n 3en weg etc.. niet dus..
Hier zie je de alternatieve bevestiging en wat er gescheurd is (geen foto van de scheur nog)

[ Voor 63% gewijzigd door Capo op 21-05-2007 11:27 ]
M3rcury schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:04:
[...]
Ik heb een 2-takt.. dus eiffel is een beetej ver voor mij (of ik moet een vrachtwagen met 2-takt olie meenemen)
@capo.. das wel extreem kut.. en op achterrem rijden is niet bepaald lekker

Gaat voor 99% zeker een VW transporter worden. T4 .. 1.9D of 2.4D..
Ben ik straks relaxed en uitgerust op circuit met circuit motor of op nordschleiffe of relaxed weekendje vogezen..
Ga dan ff snel naar het brommer en scooter topic!
Gebeurd vaker. Dan is de bout TE HARD aangedraaid. Als je pech hebt is je schroefdraad ook nog kapot in je remklauwCapo schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:22:
1e motormeet misschien maar gewoon simpel houden en groep aftasten etc.
Ja idd flink de balen ervan.. was leuke dag met z'n 3en weg etc.. niet dus..
Hier zie je de alternatieve bevestiging en wat er gescheurd is (geen foto van de scheur nog)
[afbeelding]
ToolkiT schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:29:
[...]
Ga dan ff snel naar het brommer en scooter topic!![]()
Achja.. januari staat er of een gsx-r 600 k7 of een k8 voor de deur

[ Voor 47% gewijzigd door M3rcury op 21-05-2007 11:35 ]
No signature required.
ToolkiT schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:29:
[...]
Ga dan ff snel naar het brommer en scooter topic!![]()
[ Voor 31% gewijzigd door DinX op 21-05-2007 11:35 ]
Nee niet de schroefdraad in de remklauw. Het is een alternatieve bevestiging heTylen schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:31:
[...]
Gebeurd vaker. Dan is de bout TE HARD aangedraaid. Als je pech hebt is je schroefdraad ook nog kapot in je remklauwALTIJD een momentsleutel gebruiken voor dit soort dingen.
Je draait een soort "tapeind" in je remklauw. So far so good
echter de bout + leiding die je op het tapeind moet draaien moet op een moment vast gezet worden zoals Galfer aangeeft.
Probleem wat veel mensen hebben en waarom ze uit productie zijn genomen, is dat ze blijven lekken met het opgegeven aantal NM's waarmee je ze vast zet. Dus je MOET ze vaster zetten.
heb ze tikje vaster gezet met een korte sleutel (zodat ik niet teveel kracht kon uitoefenen) tot lekkage op hield. (nog los gehad, gekeken of er niet iets van vuil bij zat etc)
hier zie je het

[ Voor 4% gewijzigd door Capo op 21-05-2007 11:41 ]
Dan heb je dus mazzel gehad dat en nog een "tapeind" ertussen zat, en je klauw niet beschadigd is.
Succes met repareren en ontluchten
Originele leidingen staan er alweer op. Incl. ontluchten en flink spoelen met water ivm remvloeistof op velg.. 30/40minuten
is goed, want tegen die tijd heb ik ook een grotere motor, kan ik je tot die tijd mooi ff stangen dat mijn 125cc iig wel 4takt Vtwin isM3rcury schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:34:
[...]
[...]
Achja.. januari staat er of een gsx-r 600 k7 of een k8 voor de deur
Kan ik jou voorlopig nog ff stangen dat de mijne meer vermogen heeftToolkiT schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:38:
[...]
is goed, want tegen die tijd heb ik ook een grotere motor, kan ik je tot die tijd mooi ff stangen dat mijn 125cc iig wel 4takt Vtwin is
Ook al is het een brommer
No signature required.
Maar omdat jij om de 5 minuten olie staat te tanken ben ik weer sneller ter plaatseM3rcury schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:39:
[...]
Kan ik jou voorlopig nog ff stangen dat de mijne meer vermogen heeft
Ook al is het een brommer
ToolkiT schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:04:
[...]
Maar omdat jij om de 5 minuten olie staat te tanken ben ik weer sneller ter plaatse

[ Voor 4% gewijzigd door M3rcury op 21-05-2007 13:08 ]
No signature required.

+

Moet je meer gas geven en dat ding eens wat warmer stokenM3rcury schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:41:
[...]
Kweet niet hoor.. maar 5w 40 ontbrand niet heel goed
cameltoebag =
Eigenlijk moet je der 2 hebben, 1 om te drinken en 1 als catheter ivm pissen. Kun je tenminste in 1x je tank leeg rijden
Op je bek gaan geeft dan ook direkt meer zure gezichten als enkel die van de bestuurder
[ Voor 10% gewijzigd door Capo op 21-05-2007 14:03 ]
die opening lijkt me wel wat krap hoorDinX schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:20:
[afbeelding]
Heb er zo 1 + nog 1 van 1l.
Die van 3l kan je goed in mikken
.
.
Gewoon een slangetje dat je naar je nummerplaat leid en daar laat lossenCapo schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:02:
[...]
Eigenlijk moet je der 2 hebben, 1 om te drinken en 1 als catheter ivm pissen. Kun je tenminste in 1x je tank leeg rijden
Maar hoever rijd jij op een volle tank dan? zo lang kanje het toch wel ophouden?
Je had ook een rondje kunnen blazen op een circuit en er met aanremmen achter kunnen komen...
Hmm.. idd als je het op die manier weer ziet is het mazzel...teacher schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:19:
Zo capo... iedereen roept wel "vette pech" maar ik denk "zo! geluk dat ie er op tijd achter kwam".
Je had ook een rondje kunnen blazen op een circuit en er met aanremmen achter kunnen komen...
Ben drachter dat mijn achterdemper LEK is
Edit: en de kneedown topics beginnen weer te komen op Motor-Forum..
[ Voor 6% gewijzigd door M3rcury op 21-05-2007 18:24 ]
No signature required.
Dat zijn best nette handschoenen.. maar waarom heb je zown lang pols stuk (geen id hoe dat heet) erop zitten.. Is dat niet iritant?DinX schreef op maandag 21 mei 2007 @ 18:24:
Net nieuwe handschoenen gekocht, duuuurrrr![]()
DinX in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon..."
No signature required.
Geen idee waarom er zo'n lang polsgedeelte aan zit.
En waarom dat zo lang is ? Motorhandschoenen beschermen niet alleen je handen maar ook je polsen. Die zijn even belangrijk bij een val imho. Ik krijg ook rillingen als ik mensen met van die handschoenen zie rijden die net voorbij de hand komen. Liever een stuk van m'n polsen erbij.
Heb ik trouwens bij al m'n handschoenen zo.
Ja, ik heb ook, maar dat is relatief hard leer, dit ziet er zacht uit.. dus ik dacht dat blijft hangen aan het eind van je pak..DinX schreef op maandag 21 mei 2007 @ 18:29:
Heb ze nog maar een paar km gedragen net. Uhm, het zijn waterdichte, leren handschoenen. Een betere combinatie kan je je niet wensen. Ze zijn wel aan de erg warme kant
Geen idee waarom er zo'n lang polsgedeelte aan zit.
En waarom dat zo lang is ? Motorhandschoenen beschermen niet alleen je handen maar ook je polsen. Die zijn even belangrijk bij een val imho. Ik krijg ook rillingen als ik mensen met van die handschoenen zie rijden die net voorbij de hand komen. Liever een stuk van m'n polsen erbij.
Heb ik trouwens bij al m'n handschoenen zo.
No signature required.
iig geen schaamranden op die voorband
indd!, (band zit nog om het oude wiel, en moet onder het derde wiel wat nog hier thuis staat
*burp*
Bang om om te vallenrimpeldinky schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:09:
[...]
indd!, (band zit nog om het oude wiel, en moet onder het derde wiel wat nog hier thuis staat
jup, 3 voorwiellen en 1 achterwiel, kan niet misgaan!
*burp*
[ Voor 1% gewijzigd door rimpeldinky op 21-05-2007 20:47 . Reden: Dee en een punt ]
*burp*
Als ik de eerste oefening had gedaan (korte slalom) was ik vermoedelijk al op me bek gegaan.
[ Voor 13% gewijzigd door Capo op 21-05-2007 21:00 ]
Verwijderd
Hmm waarom krijg ik dit te zien als ik op die link klik?DinX schreef op maandag 21 mei 2007 @ 18:24:
Net nieuwe handschoenen gekocht, duuuurrrr![]()
DinX in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon..."
Error™
Er is iets fout gegaan. Probeer het later nog eens, of ga terug.
De gebruiker heeft geen toegang tot dit forum
No signature required.
*burp*
Daar heb je groot gelijk inteacher schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:19:
Zo capo... iedereen roept wel "vette pech" maar ik denk "zo! geluk dat ie er op tijd achter kwam".
Achterrem in terwijl je de grindbak induiktJe had ook een rondje kunnen blazen op een circuit en er met aanremmen achter kunnen komen...
Ik heb ook een lekke schokbreker gehad op mn FZR600R en dat reed ook als een dweil door de bochten. Wat me ook erg irriteerde was dat iedere strak geasfalteerde weg in een keer een hobbel weg leek. Constant licht gestuiter en gedein.M3rcury schreef op maandag 21 mei 2007 @ 23:39:
Damn.. ik moet echt mijn achterdemper gaan maken.. ben ik lekker aan het sturen, krijg ik opeens een chatter aan de achterkant.. dat is echt een kut gevoel.. ik dacht even dat de rs verleden tijd was..
Maar het rijd nog niet zo kut als een compleet afgebroken shock, die ik voor die lekke had

Heb zelf weer een tweedehandse gekocht en zelf gemonteerd (is piece of cake), maar als je er geld voor over hebt is dit natuurlijk een mooi moment om een aftermarket shock uit te zoeken
\_Specs_/

http://www.kawasaki.nl/1400gtr/default.asp?Sub=654044A
Blijft toch ook een vette fiets
Vette fiets inderdaad, alleen die uitlaat ziet er echt niet uit... Maar dat is zo opgelost natuurlijkDinX schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:05:
Filmpjes van de 1400GTR
Ook kwa specs natuurlijk een ultiem 'compensatie apparaat'
\_Specs_/
btw als 'chopper' ziet ie er ook wel cool uit

[ Voor 23% gewijzigd door ToolkiT op 22-05-2007 14:31 ]
Pas op, cruiserToolkiT schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:28:
btw als 'chopper' ziet ie er ook wel cool uit
[afbeelding]
En mwa, compensatiedrang. Er zit hetzelfde blok als de ZZR1400 in, alleen wat teruggetuned
Volgens de verkoper op de motorbeurs zou ie qua specs zwaarder moeten worden dan m'n fjr1300. Maar ik kan nog nergens specs vinden, buiten danvoorlopige, waar ie even veel en soms zelf minder vermogen/koppel zou hebben dan de fjr.
Maar volgens mij kunnen ze gewoon niet anders dan hem zwaarder maken om die prijs te rechtvaardigen. Al heeft ie wel een hoop snufjes meerdan de FJR. Een soort van paralever systeem zoalsje bij BMW hebt enzo.
in dit geval toch echt wel een chopper he, er is immers behoorlijk wat afgechopt..
Een cruiser is zo ontworpen, een chopper is een gemodde fiets..
Verwijderd
Krijg je die wegen er gratis bijDinX schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:05:
Filmpjes van de 1400GTR
Mijn god, waarom woon ik in de randstad
Er zijn amper leuke weggetjes te vinden hier.

Regio Delft: lekdijk/ijsseldijk. Maar: regelmatig veel grind, gevaarlijke dijkjes. Bleuh.
Ennuh Kaj, eind A4 vind ik geen leuke 'weg'.
Nee, van de zomer weer vaker naar Limburg. Misschien ook de Ardennen, misschien een keertje 'Eifelen'
Als je langs Eindhoven komt, moet je het maar ff melden. Ik heb ook zin om weer eens de Mergelland route te rijden.Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:51:
[...]
Krijg je die wegen er gratis bij![]()
Mijn god, waarom woon ik in de randstad![]()
Er zijn amper leuke weggetjes te vinden hier.![]()
Regio Delft: lekdijk/ijsseldijk. Maar: regelmatig veel grind, gevaarlijke dijkjes. Bleuh.
Nee, van de zomer weer vaker naar Limburg. Misschien ook de Ardennen, misschien een keertje 'Eifelen'
\_Specs_/
Verwijderd
Is goed!ZiegoM schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:56:
[...]
Als je langs Eindhoven komt, moet je het maar ff melden. Ik heb ook zin om weer eens de Mergelland route te rijden.
Rij door naar luxemburg of wat nog veel beter is, noord vogezen.. WAUW!
Veel beter als duitsland. Geen/weinig politie, mensen gaan aan de kant als je achter ze rijd (lang leve motorrijders denken de fransen) open uitlaten, etc .. slapen kun je net ove rde grens in duitsland doen. lekker goedkoop
Dr. Phil himself!
Bij al dat gesmijt op lage snelheid vroeg ik me echt wel iets af: hoe erg merk je het als je iemand achterop hebt zitten? Zeker bij een racer waar de buddyseat aardig hoog zit denk ik dat je zwaartepunt toch wel verandert. Is het moeilijk om te rijden met iemand achterop?
Nee, klopt is geen fuck aan.. maar wel leuk om ff foto's te maken of je slider te mishandelenVerwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:51:
[...]
Krijg je die wegen er gratis bij![]()
Mijn god, waarom woon ik in de randstad![]()
Er zijn amper leuke weggetjes te vinden hier.![]()
No signature required.
Gewoon de Eifel inCapo schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:46:
Limburg is leuk maar eigenlijk net ff te druk.
Rij door naar luxemburg of wat nog veel beter is, noord vogezen.. WAUW!
Veel beter als duitsland. Geen/weinig politie, mensen gaan aan de kant als je achter ze rijd (lang leve motorrijders denken de fransen) open uitlaten, etc .. slapen kun je net ove rde grens in duitsland doen. lekker goedkoop
Eupen -> Monschau -> Nurgburg -> Monschau -> Malmedy -> Eupen
Dr. Phil himself!
PeNGuiN schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:27:
Ik hoop eigenlijk dat iemand de handschoen oppakt en iets plant

Handschoenplant
Verwijderd
Ben benieuwd hoeveel berichtjes iemand heeft ontvangen hier.PeNGuiN schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:27:
Ik hoop eigenlijk dat iemand de handschoen oppakt en iets plant
Neem tenminste aan dat je doelde op die meet?
Ik bedoelde: wie voelt zich geroepen om een GoT-Megameet te organiseren?
Dr. Phil himself!
Geen idee... Waarom niet gewoon volgens de stijl van de MFMM? Punt één, dan doorrijden naar punt twee, dan onofficiëel derde deel?Chakotay schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:35:
Willen we eigenlijk alleen een meeting waarbij iedereen toevallig met de motor komt, of ook een van te voren geplande tourrit erbij?

Dr. Phil himself!
Afspreken bij AC de meern (lekker centraal) en daar bakkie doen, slap praten.
Mensen die tochtje willen doen, prima. Mensen die niet per se een tochtje willen doen, ook goed.
Het maakt mij ook niet zoveel uit... Al is de MFMM-stijl niet echt een rit ertussen maar puur van verzamelpunt 1 naar verzamelpunt 2 rijden (geen toertocht dus).teacher schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 00:28:
Dan zou ik meer voor een "losse" meet zijn.
Mensen die tochtje willen doen, prima. Mensen die niet per se een tochtje willen doen, ook goed.
Misschien kan iemand een speciaal topic openen en de boel pollifyen?
Ik wil het ook wel doen hoor
Dr. Phil himself!
Dit lijkt mij ook beter.. en ac de meern is idd voor iedereen te vindenteacher schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 00:28:
Dan zou ik meer voor een "losse" meet zijn.
Dan kunnen we eventueel binnen door naar gouda tuffen, en daar wat drinken en dan weer iedereen voor zich oid..
[ Voor 12% gewijzigd door M3rcury op 24-05-2007 00:34 ]
No signature required.
ik zou zuidelijker gaan zitten, we hebben ook belgen erbij heM3rcury schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 00:30:
[...]
Dit lijkt mij ook beter.. en ac de meern is idd voor iedereen te vinden
Dan kunnen we eventueel binnen door naar gouda tuffen, en daar wat drinken en dan weer iedereen voor zich oid..
*burp*