Toon posts:

Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 11 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.784 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
StarWing schreef op maandag 14 mei 2007 @ 10:18:
En ik had een mooie rit uitgestippeld in onze eigen ardennen :'(
De baraque michel toch mee opgenomen? Kan je aardig gaan vegen :Y Met 200km/h door de bochten op sommige punten :Y

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
cool!

ja ik vind de 1200gs ook vet, maar de ktm adventure en de triumph tiger maken me ook heel warm :P echter de adventure meer omdat de tiger 2x 17 " heeft , handig in NL maar als je een adventure koopt ga je ook meer offroad rijden in de vogezen etc..

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Als je offroad wilt gaan moet je een CR250 hebben :)
(met een 500blok eronder en 125cc stickers erop _o- )

Als Paul straks naar KLR685 gaat dan komen er stickers op van een KLR500 :D
Het is echt 500cc, met 50pk aan het wiel. Ik zweer het O-)

[Voor 13% gewijzigd door Chevy454 op 14-05-2007 10:42]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chevy454 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 10:42:
Als je offroad wilt gaan moet je een CR250 hebben :)
(met een 500blok eronder en 125cc stickers erop _o- )

Als Paul straks naar KLR685 gaat dan komen er stickers op van een KLR500 :D
Het is echt 500cc, met 50pk aan het wiel. Ik zweer het O-)
Als ik het geld had hing ik in mijn rs een rd 350 blok :+

No signature required.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

ToolkiT

brit-tweaker

Capo schreef op maandag 14 mei 2007 @ 10:35:
cool!

ja ik vind de 1200gs ook vet, maar de ktm adventure en de triumph tiger maken me ook heel warm :P echter de adventure meer omdat de tiger 2x 17 " heeft , handig in NL maar als je een adventure koopt ga je ook meer offroad rijden in de vogezen etc..
de oude tiger was wat meer offroad biased ivm de nieuwe, de nieuwe is meer een toerfiets geworden (waar 99% toch voor gebruikt word)..
Dus in de 'big trailies' categorie blijven alleen de KTM en BMW over..
Wil je echt ruig terein op dan moet je een offroader nemen maar die zijn weer minder geschrikt voor toeren..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ja het is altijd compromie etc.. vind de nieuwe tiger onwijs mooi!

BMW is enkel een optie als ik alle electronica van bmw kan downloaden en kabels kan kopen zodat ik alles zelf kan doen.

(rembekrachtiger der af, stalen remleidingen zonder electronica etc.. ;) )

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2021
Ik ga vrijdag ook naar de Ardennen. Paar kilometer ten westen van Luxembug (stad), in Belgie.
Is dat een beetje te doen qua wegen? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op maandag 14 mei 2007 @ 12:57:
BMW is enkel een optie als ik alle electronica van bmw kan downloaden en kabels kan kopen zodat ik alles zelf kan doen.
En dan? Je komt er niet ver mee :) Je moet de GT1 hebben welke ik wel voor jou kan regelen tegen een vriendenprijs. Heb je 40k? Dan ga ik kijken of jij die KOMET kabel voor een inkoopprijsje kan krijgen, dat is iets van 750 euro als ik me niet vergis.
(rembekrachtiger der af, stalen remleidingen zonder electronica etc.. ;) )
Dat is al beter maar sloop dan maar meteen die ZFE en die BMS-K eraf en ga gewoon simpel doen: gewoon een KMS erop :Y Ben je voor 1500 euro klaar om die BMW redelijk fatsoenlijk te maken qua aansturing en heb je een eigen ECU welke je perfect kan afstellen.

Die ZFE vervangen is wat moeilijker maar niets is onmogelijk, zeker niet voor jou. De ZFE is niet meer als een elektronisch circuit welke de stroom meet en begrensd. Met wat zekeringsbruggen en wat relais heb je hetzelfde.

Maargoed: dan zit je nog met die cilinderkoppen :(

Als jij echt geneigd bent om een BMW te kopen moet je maar eens langskomen. Dan sla ik je eerst met een schop op je achterhoofd en als je daarna nog een BMW wilt zal ik je wat technische hulp geven :) (ik moet toch eerst mijn fun hebben een poging om verstand in je hoofd te slaan :P )

* Chevy454 waarschuwt Capo alvast..
Als jij een BMW gaat kopen moet jij niet vrezen voor die falende remmen of weet ik het allemaal. Je kan dan beter mij uit de buurt houden ;) Ik heb 3 slijpmachines thuis staan :P

[Voor 46% gewijzigd door Chevy454 op 14-05-2007 13:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:16

DinX

Motormuis

willem169 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:06:
Ik ga vrijdag ook naar de Ardennen. Paar kilometer ten westen van Luxembug (stad), in Belgie.
Is dat een beetje te doen qua wegen? :)
Kan je beter richting Eifel gaan.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DinX schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:48:
[...]

Eifel is idd lekker, je moet alleen ff zorgen dat je een demper met e-keur erop heb 8)7

No signature required.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

En de dB-killer erin als ie een E-keur heeft :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 22:20
indd, je mag geluid maken, zolang hij maar E-keur heeft

*burp*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Als ie een E-keur met dB-killer heeft moet hij ook die dB-killer erin hebben. Anders klopt dat E-keur niet meer.
Dus eigenlijk mag je geen geluid maken :p

http://youtube.com/watch?v=Kvwl4kl7sxI

:p

[Voor 13% gewijzigd door DinX op 14-05-2007 14:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2021
DinX13:48:
Dat zou wel kunnen, alleen staat het huisje daar wat we gehuurd hebben ;) Is een kleine 400 km vanaf Rotterdam. Willen rond 13:00 gaan rijden. Hoop niet te druk en na Brussel lekker doorkachelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Eifel is ook niet zo enorm ver van Luxemburg. M'n collega haalde nog een leuke weg aan die ertussen loopt. De L79 ofzo.

De Ardennen an sich blijf ik liever weg. Misschien als ik ooit een R1200GS heb :+

[Voor 26% gewijzigd door DinX op 14-05-2007 14:32]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rimpeldinky
auto + trailer + een grabbel crossmotoren!

*burp*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-05 23:13
Acid_Burn schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:48:
Mijn plaatje kan er ook wel bij:
[afbeelding]
Had ik in het vorige topic al gepost, maar blijkbaar over het hoofd gezien :P
Ik zit er over te denken om er zo eentje te komen. Jubileummodel; '96 naar ik meen, inclusief koffers en ABS. Wat zou een redelijke prijs zijn voor een particulier; 4500 Euro?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
R1100? Zorgen dat de versnellingsbak is gemodificeerd / vervangen, de vlinderklephuislagering niet uit gewoond is en dan was er nog iets met de krukassensor meen ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Autoreply
Chevy454 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 15:16:
R1100? Zorgen dat de versnellingsbak is gemodificeerd / vervangen, de vlinderklephuislagering niet uit gewoond is en dan was er nog iets met de krukassensor meen ik.
De versnellingsbaklagers zijn vervangen bij 50.000 km, compleet verrot nu heeft hij er ongeveer 60k. Hij is van m'n vader, dus ik weet grofweg hoe er mee om is gegaan.

Maar is 4500 Euro een redelijke prijs?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Chevy454 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 09:14:
Kijk, het is nu eenmaal een KTM. Dat zijn competitiegerichte fietsen wat ze maken. Ookal hebben ze ook road use motorfietsen maar je merkt gewoon dat die teruggetunede competitiemotorfietsen zijn. Die zijn wat onderhoudsgevoeliger en moet je ook onderhoud plannen.
Nee, andersom: KTM had wel vertrouwen in hun eigen motoren, maar niet in de mensen die er gratis mee de wereld wilden rondrijden :)

Oja...ik de heb de docu in 2 etappes achter elkaar gekeken :X Tof dat KTM ongelijk krijgt, omdat ze het met slechts een week vertraging wel hebben gered. En die wegen in Mongolie en Siberie...man man. Met alles behalve een dikke Ural of Kamaz 6x6 heb je daar eigenlijk niks te zoeken. Wel suf dat ze na zo'n enorme rit door Rusland, Mongolie etc uitgerekend in Amerika worden aangereden door koekblikkers. Het laatste stuk is zowiezo een anti-climax, goed dat ze er in een krap half uurtje video doorheen jagen. Na zo'n uberrit was de grootste uitdaging niet in het zadel in slaap te vallen over de kaarsrechts Amerikaanse wegen.

Ja, kijken kijken _/-\o_ Beschikbaar op de betere torrentsites.

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Dat was in Canada dat die kerel er vol achter op knalde :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Autoreply schreef op maandag 14 mei 2007 @ 15:22:
Daar ga ik niet op reageren. Laat ik wel aan iemand anders over, ik zou er zelfs geld bij moeten krijgen namelijk ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Autoreply
Chevy454 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 15:30:
[...]

Daar ga ik niet op reageren. Laat ik wel aan iemand anders over, ik zou er zelfs geld bij moeten krijgen namelijk ;)
Ik vroeg me gewoon af of dat een normale verkoopwaarde was tussen particulieren, ik heb er alleen nog maar zien staan van motorzaken en ik heb geen idee om jubileum-model meer waard is, mede gezien de accesoires :)

Of ik al dan niet korting krijg lijkt mij een persoonlijk verhaal :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
E keur en DB killer maaaaaar het nummer wat bij het e keur staat moet corresponderen met het nummer op je type plaatje, anders is hij niet goedgekeurd voor het model waar hij op zit en rijd je dus alsnog illegaal.

Chevy : Ktm of tiger.. bmw is leuk/geil maar tis en biljft bezemwagen.. begin er niet aan. Het is goed voor mensen die niet/weinig zelf sleutelen maar als je al hetonderhoud zelf doet is het geen goede motor.

maar komende jaren de 1000 :) :)

ow heb nieuw pak gekocht overigens. Ben uit het andere pak gegroeid. Ben van 56 naar 58 gegaan.
Zwart/wit/grijs. Plaatje is wat ruk maarja :)

http://www.miworld.com.tw/upload/pd_pic_496_1205.jpg

[Voor 41% gewijzigd door Capo op 14-05-2007 15:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op maandag 14 mei 2007 @ 15:52:
Chevy : Ktm of tiger.. bmw is leuk/geil maar tis en biljft bezemwagen.. begin er niet aan.
Je weet niet hoe gelukkig jij me maakt :P
Het is goed voor mensen die niet/weinig zelf sleutelen maar als je al hetonderhoud zelf doet is het geen goede motor.
Bwah, als je ouder wordt ben je geneigd meer dingen te delegeren (lees uitbesteden). En oudere mensen hebben nu eenmaal wat meer geld te spenderen. Daarom ook het verhoogd uurtarief. BMW mikt niet naar de jonge mensen, die mikken op mensen met grof geld :) Nevertheless, leuke fietsen maar idd mechanisch een ramp als je het moet doen. Lijken soms wel net auto's :+

[Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 14-05-2007 16:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ze richten zich vooral op een bepaalde doelgroep lijkt het... prima..maar ik stop geld liever in circuit fiets, vakanties, vakanties, vakanties, en uhma.. leuke dingen ;)

[Voor 28% gewijzigd door Capo op 14-05-2007 16:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
BMW's zijn leuke fietsen maar te kostelijk voor wat het is. Maargoed, dat is met een Goldwing ook zo :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Net "Long Way Round" afgekeken.. BMW's breken wel snel zeg :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Autoreply
Chevy454 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 15:58:
Bwah, als je ouder wordt ben je geneigd meer dingen te delegeren (lees uitbesteden). En oudere mensen hebben nu eenmaal wat meer geld te spenderen. Daarom ook het verhoogd uurtarief. BMW mikt niet naar de jonge mensen, die mikken op mensen met grof geld :) Nevertheless, leuke fietsen maar idd mechanisch een ramp als je het moet doen. Lijken soms wel net auto's :+
Ach, die dingen hebben simpelweg een stuk minder onderhoud nodig Ik kan ieder jaar wel een set tandwielen+ketting, twee maal remblokken enz vervangen. Ook zit m'n huidige moto (Een diversion en een XL500R) altijd compleet onder de bagger. Ook da's niet meer zo bij een BMW en dan heb ik het nog niet eens over praktische dingen als koffers enzo. Die ene keer per 2/3 jaar dat er dan moeilijke dingen aan moeten gebeuren doen ze dat maar lekker bij de dealer :)

Anyway, ik heb nog steeds geen antwoord op m'n vraag :$

[Voor 3% gewijzigd door Autoreply op 14-05-2007 16:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:43
* Zorg is erg blij :) Zaterdag me motor opgehaald. Moet nog voor het rijbewijs maar ddeze heb ik iig al staan :P

Yamaha diversion XJ600s uit 10-1991
Gekocht voor € 1.550,-
17.000 km gelopen, altijd netjes onderhouden. Enige wat ik kon ontdekken was een heel klein plekje op de tank (waarscheinlijk wat vloeistof gelekt). Onder het zadel zitten allemaal info stickertjes met wat voor olie en hoeveel bar erin moet! Boekjes en alle rekeningen aanwezig.

http://img105.imageshack.us/img105/3614/div2eo4.jpg
http://img519.imageshack.us/img519/7971/div3pn4.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:19
Zorg schreef op maandag 14 mei 2007 @ 16:35:
* Zorg is erg blij :) Zaterdag me motor opgehaald. Moet nog voor het rijbewijs maar ddeze heb ik iig al staan :P

Gekocht voor € 1.550,-
17.000 km gelopen, altijd netjes onderhouden. Enige wat ik kon ontdekken was een heel klein plekje op de tank (waarscheinlijk wat vloeistof gelekt). Onder het zadel zitten allemaal info stickertjes met wat voor olie en hoeveel bar erin moet! Boekjes en alle rekeningen aanwezig.

[afbeelding]
[afbeelding]
Dat blok ziet er echt nog als nieuw uit! Voor 1550 euro kun je een hoop plezier hebben zo..

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToolkiT
  • Nu online

ToolkiT

brit-tweaker

Zorg schreef op maandag 14 mei 2007 @ 16:35:

Gekocht voor € 1.550,-

[afbeelding]
[afbeelding]
da's een mooi prijsje :)
Als je daar als beginner brokken mee maakt is er geen man overboord.. mijn 125cc 'brommer' is al 2x zo duur :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Autoreply schreef op maandag 14 mei 2007 @ 15:22:
[...]

"redelijk" met nog wat onderhandelingsruimte :Y
Snoep er nog een paar honderd euro vanaf, en laat hem daar een beurtje/bandjes voor geven.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Autoreply schreef op maandag 14 mei 2007 @ 16:29:
Ach, die dingen hebben simpelweg een stuk minder onderhoud nodig
Dat is kenmerkend aan motorfietsen met cardan. Of het nu een BMW is of niet ;)
Ik kan ieder jaar wel een set tandwielen+ketting, twee maal remblokken enz vervangen.
Wat hebben remblokken met minder onderhoud te maken? Die ketting kan ik nog wel begrijpen maar ook cardan moet onderhoud krijgen. Anders mis je wel een paar splines. En daar moet dan de achterbrug ervoor uit om een goede inspectie te doen van de kruiskoppeling. Het smeren van de splines langs het smeergat kan wel maar ik doe het liever met de vinger en inspecteer ik ook meteen die kruiskoppeling.
En dan heb ik het nog niet eens over praktische dingen als koffers enzo.
Er zijn ook andere fietsen met koffers.
Die ene keer per 2/3 jaar dat er dan moeilijke dingen aan moeten gebeuren doen ze dat maar lekker bij de dealer :)
Daar ga jij dan nog wel van genieten kan ik je garanderen. 80 euro het uur voor onderhoud ;)

Kortom: voldoende drogredenen ten faveure voor die BMW. Zeg gewoon dat je het ding leuk vindt en alles eromheen erbij neemt :) Ik vind mijn KLR ook leuk en ik neem het er ook bij dat het ding ab-so-fucking-luut technisch een ramp is. Emotie en rede hoeven niet hand in hand te gaan en moet zeker ook niet maar ga niet drogredenaties gebruiken om iets emotioneels recht te breien. Dergelijke redenaties zijn makkelijk te doorprikken ;)

[Voor 22% gewijzigd door Chevy454 op 14-05-2007 17:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Het is met "moderne" motorfietsen niet anders. Je hebt steeds gespecialiseerdere kennis en apparatuur nodig om, in mijn ogen, "basic" onderhoud te doen. Ergens vind ik dat wel jammer...

Feit is dat GSen hele fijne rij fietsen zijn met, net als elke andere fiets, een paar aandachtspunten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-06 23:20

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Zoo :W

tijdje geleden alhier.

Mijn motor staat nu weer in de garage om stijvere veren te krijgen en uberhaupt 4 cm hoger op z'n poten te staan. Daarbij een antirubberbutt zadel aanpassing , breder stuur etc en over een tijdje een ander kleurtje , yay

Balhoofd was wel gaar overigens. Als je het stuur heen en weer slingert voelde je in het midden zo'n knik. Maar ja voor 1500 euro aan spullen en een grote beurt

dus

[Voor 23% gewijzigd door ROFLASTC op 14-05-2007 17:34]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
teacher schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:28:
Het is met "moderne" motorfietsen niet anders. Je hebt steeds gespecialiseerdere kennis en apparatuur nodig om, in mijn ogen, "basic" onderhoud te doen. Ergens vind ik dat wel jammer...
Kun je beter een Russisch fietsje voor $1000 kopen (nieuw! :P) :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
teacher schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:28:
Nou dat valt verdomme goed mee moet ik zeggen :) Een degelijke scoop en een multimeter en je komt echt ver. Iets wat je niet kan zeggen bij een BMW :( Je moet die aan een GT1 (diagnosetoestel) hangen voor ieder klein kutding. Zelfs om remvloeistof te vervangen moet je die aan de GT1 hangen. Ook voor synchronisatie met een stel vacuummeters moet die aan de GT1 om de stappenmotoren uit te schakelen.

* Chevy454 is wat dat betreft minder katholiek en rukt gewoon enkele stekkers eruit :+

Mag je zeggen wat je wilt maar de technologie is bij geen ander merk als BMW doorgeslagen teneinde hun eigen huis schoon te houden (lees: al het geld zelf te vangen). Ansich geen probleem maar hun onderhoudspolitiek is niet echt probleem vrij :( Je weet toch dat er voor politiemotoren een ander beter onderhoudsregime wordt gehanteerd dan voor de gewone BMW rijders?
Feit is dat GSen hele fijne rij fietsen zijn met, net als elke andere fiets, een paar aandachtspunten.
Dat is wel snor ja :) Maar de aandachtspunten zijn BMW dealer only en BMW gebruikt die positie (en hun imago) ook :)

[Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 14-05-2007 17:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Autoreply
Chevy454 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:12:
Dat is kenmerkend aan motorfietsen met cardan, of het nu een BMW is of niet ;)
Ik ken geen andere GS-achtigen met cardan, slechts choppers e.d.. Allesbehalve een drogreden dus.
Wat hebben remblokken met minder onderhoud te maken?
Weinig, daar heb je gelijk in. Ik heb alleen voor een enkele schijf met 2 zuigers, die BMW 2 schijven. Scheelt dus al de helft. (Niet in de kosten ;-) )
Die ketting kan ik nog wel begrijpen maar ook cardan moet onderhoud krijgen. Anders mis je wel een paar splines.
Ok, maar niet na iedere rit. Ketting wel wil je het kettingleven een beetje behouden.
En daar moet dan de achterbrug ervoor uit om een goede inspectie te doen van de kruiskoppeling. Het smeren van de splines langs het smeergat kan wel maar ik doe het liever met de vinger en inspecteer ik ook meteen die kruiskoppeling.
Dat klinkt als iets wat ik prima zelf kan doen. Kost me dus niets :)
Er zijn ook andere fietsen met koffers.
Klopt, alles in dat segment heeft fatsoenlijke koffers. Da's dan ook de reden dat ik naar dat segment wil switchen :)
Daar ga jij dan nog wel van genieten kan ik je garanderen. 80 euro het uur voor onderhoud ;)
Nah, in de laatste 10 jaar heeft dat ding twee keer serieus onderhoud nodig gehad (versnellingsbaklagers en problemen met de ontsteking. Dat kan je met iedere moto overkomen.
Kortom: voldoende drogredenen ten faveure voor die BMW. Zeg gewoon dat je het ding leuk vindt en alles eromheen erbij neemt :) Ik vind mijn KLR ook leuk en ik neem het er ook bij dat het ding ab-so-fucking-luut technisch een ramp is. Emotie en rede hoeven niet hand in hand te gaan en moet zeker ook niet maar ga niet drogredenaties gebruiken om iets emotioneels recht te breien. Dergelijke redenaties zijn makkelijk te doorprikken ;)
Ik geef geloof ik verifieerbare argumenten, juist jij komt met drogredenen; je komt nogal over als een BMW-hater.

De feiten; BMW heeft een betrouwbare reputatie, KTM heeft de reputatie dat ze nog wel 's wat hebben.

De R xxGS'en zijn al jaren de best verkopende motorfietsen en da's niet voor niets. Ik heb diverse vrienden met BMW's en diverse vrienden met KTM's. Die KTM's hebben om de haverklap problemen. BMW zelden. Ook komt de GS vrijwel in iedere test door een motorblad als winnaar uit de test, ook bij duurtesten.

Wat zou een '96 Diversion met 50K en zowel 25Kw als groot vermogen grofweg nog opleveren?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Autoreply schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:40:
Ik ken geen andere GS-achtigen met cardan. Allesbehalve een drogreden dus.
Er zijn idd geen andere enduro motoren met een cardan :) Wat dat betreft is de GS idd de opvuller in dat segment van de markt.
Ok, maar niet na iedere rit. Ketting wel wil je het kettingleven een beetje behouden.
Dat is gewoon iets wat inherent is aan het aandrijfmechanisme. Bij cardan heb je meer onafgeveerd gewicht en torderen van de achterbrug, bij ketting heb je meer vermogen maar onderhoudsgevoeliger. Dat zijn eenmaal keuzes :)
Ik geef geloof ik verifieerbare argumenten, juist jij komt met drogredenen; je komt nogal over als een BMW-hater.
Ik ben geen BMW hater, waarom denkt iedereen dat toch altijd :? :) Ik heb bij BMW gewerkt op de technische afdeling om hun product te evalueren en een cursus te schrijven, daarom dat ik veel dingen van die BMW's ken. De voordelen als de nadelen zijn me bekend.
De feiten; BMW heeft een betrouwbare reputatie, KTM heeft de reputatie dat ze nog wel 's wat hebben.
Klopt maar kijk je ook wel naar het doel van de motoren? :) De KTM's zijn competitiegerichte motoren terwijl de BMW's dat alles behalve zijn. Die zijn voor de mensen die af en toe eens alles vergen. Hoevaak trekken mensen met een BMW een wheely in vergelijk met een KTM rijder? Omdat een KTM een andere insteek heeft hebben die ook meer consessies gemaakt inzake degelijkheid in ruil voor een beter presterende motor.
BMW zelden.
Klopt, ze hebben al 80 jaar gehad om hun product te verbeteren. :)

[Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 14-05-2007 17:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:43
FragDaddy schreef op maandag 14 mei 2007 @ 16:44:
[...]

Dat blok ziet er echt nog als nieuw uit! Voor 1550 euro kun je een hoop plezier hebben zo..
En ToolKit natuurlijk ;)

Bedankt voor de complimenten :) Lijkt mij ook een leuke motor om mee te beginnen!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-06 23:20

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ik zeg wind,puin, watervaste GPS en dan zeggen jullie?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToolkiT
  • Nu online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op maandag 14 mei 2007 @ 18:16:
bouwvakker met een TomTom in een plastic zakje? :+

Ik neem aan dat je op Garmin doelt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ROFLASTC schreef op maandag 14 mei 2007 @ 18:16:
DinX! Dat zeg ik :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Een PDA in een Otterbox.

Een Garmin / TomTom voor wegnavigatie vind ik er altijd maar fragiel uit zien.
Dan liever m'n Otterbox, al is het wat minder "kant-en-klaar".

[Voor 75% gewijzigd door DinX op 14-05-2007 18:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:24

4x2

lộn xộn quá

schaar+tanktas=el cheapo pda gps oplossing

Werkte prima de 2x dat ik het gebruikt heb, gewoon af en toe op dat ding kijken waar je heen moest, oortjes vind ik ondingen (in de auto ook overigens).

leeg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Chevy454 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:48:
Ik ben geen BMW hater, waarom denkt iedereen dat toch altijd :?
eh.. omdat elke enigzins positieve BMW post binnen 5 seconden door jou wordt neergesabeld door een anti bmw rant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Inmiddels bij de meesten hier bekend :)
En een deel ervan (de ram mount) ook te gebruiken voor m'n camera's :)

http://tweakers.net/ext/f/2ca5e3ef8f20bbaadc0e00728625736d/thumb.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 83626

teacher schreef op maandag 14 mei 2007 @ 18:55:
[...]

eh.. omdat elke enigzins positieve BMW post binnen 5 seconden door jou wordt neergesabeld door een anti bmw rant.
Hoho, zijn laatste posts zijn onderbouwd met prima argumenten en dus geen rants.
Ff terug zag ik zelfs een post waarin iets stond van "naar mijn mening.." !! :>
Hij leert het al! :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Anoniem: 83626 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:03:
[...]

Hoho, zijn laatste posts zijn onderbouwd met prima argumenten en dus geen rants.
Ff terug zag ik zelfs een post waarin iets stond van "naar mijn mening.." !! :>
Hij leert het al! :+
Argumenten die je waarschijnlijk ook hebt bij andere merken.

En "imho" is erg makkelijk.

[Voor 3% gewijzigd door DinX op 14-05-2007 19:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
DinX schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:04:
Argumenten die je waarschijnlijk ook hebt bij andere merken.
Die andere merken hebben geen gelijklopende vlakke twins. Daar gaan enkele argumenten ten dele op :) Nogmaals, met mijn kennis weet ik al wat meer dan de rest en durf ik meer dingen bloot te leggen dan de rest. Dat de rest dan niet kan volgen en het als nonsens aanduid kan ik weinig aan doen.
teacher schreef op maandag 14 mei 2007 @ 18:55:
Een positieve BMW post, als er iets is van BMW is wat ook echt daadwerkelijk positief is dan ben ik niet vies van om het ook te staven. Ik moet niet de negatieve kanten van BMW belichten, ik ben ook niet vies om hun positieve kanten te bedrukken :)

De positieve kant van BMW is hoe goed ze hun research doen betreffende geometrie van fietsen. Hun paralever en duolever systemen zijn echt puike vindingen van BMW. Ik ben er ook eerlijk in dat BMW rijwieltechnisch echt wel één van de betere systemen toepast. Ook hun aftersale service is goed te noemen.

[Voor 78% gewijzigd door Chevy454 op 14-05-2007 19:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Nou, doe weer es ff lief tegen elkaar, stelletje heetgelopen cylinderkoppen O+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Autoreply
Chevy454 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:48:
Dat is gewoon iets wat inherent is aan het aandrijfmechanisme. Bij cardan heb je meer onafgeveerd gewicht en torderen van de achterbrug, bij ketting heb je meer vermogen maar onderhoudsgevoeliger. Dat zijn eenmaal keuzes :)
Uiteraard, maar BMW is een van de weinigen die het succesvol verkoopt en dat lukt de rest niet, of ze proberen het niet eens.
Klopt maar kijk je ook wel naar het doel van de motoren? :) De KTM's zijn competitiegerichte motoren terwijl de BMW's dat alles behalve zijn.
Nee. De KTM 990 en BMW 1200GS zitten in hetzelfde segment; dat wordt door beide fabrikanten ook aangegeven.
Ik ben geen BMW hater, waarom denkt iedereen dat toch altijd :? :) Ik heb bij BMW gewerkt op de technische afdeling om hun product te evalueren en een cursus te schrijven, daarom dat ik veel dingen van die BMW's ken. De voordelen als de nadelen zijn me bekend.
Toch vreemd dat onafhankelijke journalisten nog altijd stukken positiever als jouw zijn over BMW's en specifiek over de GS.

Gave oplossing mbt die PDA. Ik wil het ook nog 's een keer doen, maar eerst maar 's een nieuwe motor :) (komend najaar oid)

[Voor 3% gewijzigd door Autoreply op 14-05-2007 19:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
snars schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:50:
Nou, doe weer es ff lief tegen elkaar, stelletje heetgelopen cylinderkoppen O+
Ik ben altijd lief, ik geef altijd een eerlijk antwoord. Tenzij ik van mening ben dat ik niet objectief kan zijn :P En mijn cilinderkop loopt nooit warm, ik ben namelijk watergekoeld... nouja.. fanta voor het moment :P
Autoreply schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:51:
Toch vreemd dat onafhankelijke journalisten nog altijd stukken positiever als jouw zijn over BMW's en specifiek over de GS.
Weet je hoe het uitlenen van die motoren gaat? Ze krijgen geen enkele motor met 0km op de teller mee. Die worden speciaal geprepareerd en ingereden door het personeel, daar wordt een stuk meer aandacht aan besteed dan bij de gewone dealer.

offtopic:
Al is het afhankelijk van de persoon. Mijn contactpersoon heeft van een prototype gewoon de velg van 2000 euro bekrast bij het bandje wisselen |:( Maar de monteur waarmee ik mee werkte en ik deden het niet slecht, heel veel geduld heb je nodig met die GT1 om die echt netjes te krijgen. Tijd waarvan je weet: die steken ze niet in de motor bij de dealer

En betreffende de journalisten: het is een kleine wereld en sommige hebben nog wel betrekkingen met een constructeur via een constructie van verscheidene bedrijven zoals een journalist welke instructeur is bij een rijschool welke bij BMW goedkoper motorfietsen krijgt. De verslagen van een journalist is als een glas water met een druppeltje inkt erin.

Je bent op die hoge afdeling dan ook verplicht om een geheimhouding inzake dingen te houden. Er zijn veel dingen welke je daar hoort op de technische afdeling welke gewoon niet het daglicht verdragen. Dat zijn zowel positieve dingen als negatieve dingen :)
Autoreply schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:51:
Uiteraard, maar BMW is een van de weinigen die het succesvol verkoopt en dat lukt de rest niet, of ze proberen het niet eens.
Proberen het niet eens, ik geef ze geen ongelijk. Een dikke 530 ketting erop en lekker spelen met de ratios. Spelen met de ratio kan je niet met cardan zonder een andere klok te monteren. Ik moet ook kijken voor een klok van een FJR zodat mijn cardan aangedreven Vmax wat rustiger draait maar als die mij te veel kost dan gaat er gewoon de slijptol doorheen en een 530 ketting in plaats van de cardan :Y

[Voor 83% gewijzigd door Chevy454 op 14-05-2007 20:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op maandag 14 mei 2007 @ 15:52:
E keur en DB killer maaaaaar het nummer wat bij het e keur staat moet corresponderen met het nummer op je type plaatje, anders is hij niet goedgekeurd voor het model waar hij op zit en rijd je dus alsnog illegaal.

Chevy : Ktm of tiger.. bmw is leuk/geil maar tis en biljft bezemwagen.. begin er niet aan. Het is goed voor mensen die niet/weinig zelf sleutelen maar als je al hetonderhoud zelf doet is het geen goede motor.

maar komende jaren de 1000 :) :)

ow heb nieuw pak gekocht overigens. Ben uit het andere pak gegroeid. Ben van 56 naar 58 gegaan.
Zwart/wit/grijs. Plaatje is wat ruk maarja :)

[afbeelding]
Arlenn ness :9

No signature required.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Chevy454 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:27:
[...]

De positieve kant van BMW is hoe goed ze hun research doen betreffende geometrie van fietsen. Hun paralever en duolever systemen zijn echt puike vindingen van BMW. Ik ben er ook eerlijk in dat BMW rijwieltechnisch echt wel één van de betere systemen toepast. Ook hun aftersale service is goed te noemen.
Printscreen + alt-p

morgen ff een lijstje kopen :+

dat ik dit nog mee mag maken.... *snif

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
En het kost eigenlijk nog geeneens een drol :) Mijn skippy motorpak was 700 of 800 euro en zit echt gegoten :Y De volgende gaat weer een arlen ness worden, proberen weer voor skippy te gaan
teacher schreef op maandag 14 mei 2007 @ 20:16:
dat ik dit nog mee mag maken.... *snif
Ik ben op tijd bij BMW weggegaan, anders was ik nu compleet geindoctrineerd :) Of een compleet mentaal in elkaar gestuikt wrak van de vele dingen welke ik daar heb gezien.

Ik ben niet anti-BMW, jullie zijn gewoon te veel pro-BMW door de vele boekjes en filmpjes :P

Kut, ik besef net dat hetgeen wat ik zei dubbelzinnig was |:( Dus hierbij een errata :P
BMW gebruikt bij cardan de beste rijwieltechniek (paralever) maar ketting is nog steeds beter dan cardan. Het lager onafgeveerd gewicht, de mogelijkheid tot wielbasis verandering, keuze van eindoverbreningratio's en groter aanbod van wielen maakt het beter dan cardan. Maar cardan heeft als grootste voordeel: nagenoeg onderhoudsvrij.

[Voor 61% gewijzigd door Chevy454 op 14-05-2007 20:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chevy454 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 20:17:
[...]

En het kost eigenlijk nog geeneens een drol :) Mijn skippy motorpak was 700 of 800 euro en zit echt gegoten :Y De volgende gaat weer een arlen ness worden, proberen weer voor skippy te gaan
Ik ga volgend jaar een alpinestars pak op maat laten maken, eigen kleuren, en mijn nickname achterop :9

No signature required.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:19
M3rcury schreef op maandag 14 mei 2007 @ 20:32:
[...]

Ik ga volgend jaar een alpinestars pak op maat laten maken, eigen kleuren, en mijn nickname achterop :9
Waar kun je dat laten doen dan? Want dat zou ik ook wel willen. Alpinestars heeft zoieso al de perfecte pasvorm voor mij, dus daar hoeven ze niets aan te doen.. maar kleuren, custom-made logo's en een nick erop.. dat is wel erg stoer natuurlijk..

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FragDaddy schreef op maandag 14 mei 2007 @ 20:37:
[...]

Waar kun je dat laten doen dan? Want dat zou ik ook wel willen. Alpinestars heeft zoieso al de perfecte pasvorm voor mij, dus daar hoeven ze niets aan te doen.. maar kleuren, custom-made logo's en een nick erop.. dat is wel erg stoer natuurlijk..
Gewoon naar de dealer gaan en zeggen dat je hem op maat wilt laten maken. het kost je 30% extra, maar dan kan je je eigen kleuren bepalen (tenminste, per leerdeel) en je nick achterop.

No signature required.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Autoreply
Chevy454 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:53:
En betreffende de journalisten: het is een kleine wereld en sommige hebben nog wel betrekkingen met een constructeur via een constructie van verscheidene bedrijven zoals een journalist welke instructeur is bij een rijschool welke bij BMW goedkoper motorfietsen krijgt. De verslagen van een journalist is als een glas water met een druppeltje inkt erin.

Je bent op die hoge afdeling dan ook verplicht om een geheimhouding inzake dingen te houden. Er zijn veel dingen welke je daar hoort op de technische afdeling welke gewoon niet het daglicht verdragen. Dat zijn zowel positieve dingen als negatieve dingen :)
Dus alle journalisten worden omgekocht door BMW maar jij komt hier even vertellen hoe het echt in elkaar zit :?

Weet iemand overigens nog een betaalbaar merk motorhelmen met een extra zonnevizier wat neerklapbaar is tijdens het rijden?

[Voor 7% gewijzigd door Autoreply op 14-05-2007 20:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 83626

Autoreply schreef op maandag 14 mei 2007 @ 20:40:
Weet iemand overigens nog een betaalbaar merk motorhelmen met een extra zonnevizier wat neerklapbaar is tijdens het rijden?
Cabergh (bijna alle modellen, of zelfs echt alle modellen) en HJC (FS-10 integraal of FS-max systeem)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Autoreply schreef op maandag 14 mei 2007 @ 20:40:
[...]
Dus alle journalisten worden omgekocht door BMW maar jij komt hier even vertellen hoe het echt in elkaar zit :?
Omgekocht niet, maar elk merk doet dat bijna.
Lees het gemiddelde motorblad eens. Je zal er weinig vinden die echt slechte kritiek zullen uiten op een geteste fiets. Is niet alleen zo voor motoren, maar (een GoT voorbeeld) ook bij PC onderdelen,...

Waarom zou een fabrikant tijdschrift X uitnodigen voor leuke circuitdagen, of gewoon een motor 1-2 weken uitlenen om een reis te maken (zie motorfreaks, die vergelijking tussen goldwing en ktm),... als ze daarna hun fietsen afkraken. Die denken dan ook "doei, we zoeken wel een blad wat wel goede commentaren schrijft". Zo graaf je als tijdschrift/website je eigen graf als fabrikanten je gewoon geen testmateriaal meer geven.
Nolan is er ook nog 1, en de systeemhelmen van Airoh

[Voor 9% gewijzigd door DinX op 14-05-2007 20:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Ik heb wel eens een goedkope Airoh systeemhelm op gehad met ingebouwd zonnevizier..maar dat voelde vrij knake aan. Dan heb ik liever een losse zonnebril.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rimpeldinky
snars schreef op maandag 14 mei 2007 @ 20:56:
Ik heb wel eens een goedkope Airoh systeemhelm op gehad met ingebouwd zonnevizier..maar dat voelde vrij knake aan. Dan heb ik liever een losse zonnebril.
das ook meestal gewoon extratje tegen de zon voor ACHTER je vizier, bied nml totaal geen windbescherming

*burp*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
DinX schreef op maandag 14 mei 2007 @ 20:54:
Omgekocht niet, maar elk merk doet dat bijna.
Lees het gemiddelde motorblad eens. Je zal er weinig vinden die echt slechte kritiek zullen uiten op een geteste fiets. Is niet alleen zo voor motoren, maar (een GoT voorbeeld) ook bij PC onderdelen,...

Waarom zou een fabrikant tijdschrift X uitnodigen voor leuke circuitdagen, of gewoon een motor 1-2 weken uitlenen om een reis te maken (zie motorfreaks, die vergelijking tussen goldwing en ktm),... als ze daarna hun fietsen afkraken. Die denken dan ook "doei, we zoeken wel een blad wat wel goede commentaren schrijft". Zo graaf je als tijdschrift/website je eigen graf als fabrikanten je gewoon geen testmateriaal meer geven.
En zo werkt de wereld nu eenmaal. En als de wereld klein is dan pas jij wel op :) Zo weten veel journalisten de zin en onzin wel te herkennen maar ze kunnen, uit dat eigen belang met het verkrijgen van testmateriaal, maar een bepaald aspect van de onzin aanhalen. Dat zal meestal zijn als kleine tank, te hoge zithoogte.. en dat zijn meestal dingen welke allemaal subjectief zijn. Echte objectieve tekortkomingen wordt met geen enkel woord gerept uit angst van repercusies want iedereen let op iederen zijn doen en laten.

De constructeur gaat echt niet iemand uitnodigen voor een weekje almeria voor een test met de nieuwe motor als hij weet dat jij zeer kritisch bent en ook niet bang bent om alles met de grond gelijk te maken met de grootste buldozer te wereld. Jij bent dan op dat moment persona non grata. Ik kan het weten, op de derde dag al een oneinigheidje met de grote baas over hoe kritisch ik wel niet was naar hun boxer cup fiets _o- Ik weet inmiddels al wat beter zoals jullie merken O-)

[Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 14-05-2007 21:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

FragDaddy schreef op maandag 14 mei 2007 @ 20:37:
[...]

Waar kun je dat laten doen dan? Want dat zou ik ook wel willen.
topskin in breda misschien. Niet goedkoop, wel goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 13:27

Chakotay

Lick here to continue

* Chakotay gaat morgen tegen beter weten in bij een 1993 Kawa ZZR-600 kijken :)

Hij heeft 65k op de klok, en staat te koop voor 1650. Heeft iemand toevallig ervaring met die dingen? Eigenlijk wil ik liever niets kopen voordat ik mijn stempeltje op het roze plastic heb, maar dat ding staat hier nog geen 3km vandaan... Even kijken kan nooit kwaad :)

Deze:

[Voor 7% gewijzigd door Chakotay op 15-05-2007 07:41]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Waarom bestaan er programma's als topgear.. omdat 999 van de 1000 geen harde kritiek durven te geven.

maargoed de hele discussie over journalisten is met 1 zin af te breken :

Don't bite the hand that feeds you..

zzr600 : frame kan scheuren onder de tank op de lasnaad ,verder bulletproof op de 2e versnelling na. Goed gas geven in z'n 2.. hikt ie of springt ie uit de versnelling ? laten staan.

Voelt hij onwijs stug dan zit er sportvering onder en kan het ex circuit barrel zijn.. incl. de val partijen.

[Voor 4% gewijzigd door Capo op 15-05-2007 08:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Dank voor de tips. Voor zover ik op de foto's kan zien is het geen ex-circuit-ding, maar foto's zeggen natuurlijk niet zo veel. Morgen eens goed inspecteren. Scheurtjes in het frame is neem ik aan niet te controleren zonder de tank eraf te pulken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX gaat straks waarschijnlijk het bluetooth uitbreiding setje voor z'n helm halen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rimpeldinky
Chakotay schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 09:22:
Dank voor de tips. Voor zover ik op de foto's kan zien is het geen ex-circuit-ding, maar foto's zeggen natuurlijk niet zo veel. Morgen eens goed inspecteren. Scheurtjes in het frame is neem ik aan niet te controleren zonder de tank eraf te pulken?
zaklamp mee en dan kan je meestal bij het voorwiel tusse de kuip en frame doorkijken

*burp*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Scheurtjes zijn idd niet te zien zonder tank eraf. Maar als hij in goede staat is en je denkt dat ie geen schade heeft gehad zit je vrij goed denk ik.

Laten lassen is niet zo'n groot probleem en kosten post (carroserie bedrijf)

volgende week kijken voor een renault traffic of een ford transit.. zie het echt niet zitten om iedere keer naar ciruits te reizen met aanhanger en naar andere dingen te rijden zoals o.a. vakanties.

Naar frankrijk eind juni ..1350km.. doe mij maar bus.. :)

aanhanger gaat ook prima en alles maar toch..

[Voor 40% gewijzigd door Capo op 15-05-2007 10:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Doe wat ik wil doen, koop een caravan en bouw die om tot mobiele werkplaats / motortrailer :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Kan je geen Goldwing kopen en je circuitfiets in de topkoffer meenemen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Chakotay schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 11:29:
Kan je geen Goldwing kopen en je circuitfiets in de topkoffer meenemen?
We hebben het geprobeerd met de boot van BMW... we kregen het motorblok niet kwijt maar dat kan je vast wel in een aanhanger achter de goldwing kwijt :+ (te samen met het lasapparaat om de doorgeslepen dingen weer bij elkaar te lassen :+ )

[Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 15-05-2007 11:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik blijf het toch een maf gezicht vinden, een motor met een trekhaak... Gisteren kwam er nog eentje langshobbelen in de file, overjarig BMWtje :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ook eens levensgevaarlijk omdat die scharniert met de motorfiets. Als die het niet eens is met jouw kromtestraal in de bocht dan duwt hij je hele achterwiel weg naar de buitenkant...

[Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 15-05-2007 11:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:12
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe helm, en daarmee ook naar communicatie kits. Iemand ervaring met het Nolan systeem? En wie weet of er iets vergelijkbaars is voor Shoei? Ik heb voorkeur voor een draadloos systeem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Ik heb zelf de Nolan N-com.

Ik heb hem nu enkel nog maar gebruikt met m'n mp3 speler.
De speakertjes zijn vrij goed. Bij 120 hoor ik nog wat er speelt (afhankelijk van hoe luid het nummer is). Bij 60-90 hoor je het gewoon perfect.

Communicatie met buddy heb ik nog niet gedaan, want ik heb geen buddy ;( :p

Ik ga waarschijnlijk vandaag of morgen het bluetooth setje halen. Dan kan ik m'n PDA of GSM via bluetooth op de speakertjes horen en m'n mp3speler via kabel. De N-com dempt het geluid van de kabel ingang als er wat via bluetooth binnen komt. Lijkt me perfect met GPS. Als m'n GPS wat "zegt" zou m'n muziek moeten dempen :)

Het inbouwen hebben in de winkel gedaan voor mij, maar zag er erg makkelijk uit. Kussentjes los klikken, n-com erin, en kussentjes weer vast :)
Je oren zitten ook volledig vrij. Dat is een hele holte in het kussen. In die holtes zitten dan de speakertjes :)

[Voor 16% gewijzigd door DinX op 15-05-2007 13:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 16:46
IKKE86 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 13:35:
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe helm, en daarmee ook naar communicatie kits. Iemand ervaring met het Nolan systeem? En wie weet of er iets vergelijkbaars is voor Shoei? Ik heb voorkeur voor een draadloos systeem.
Ik heb een communicatie kit van Midland gekocht bij Hein Gericke, voor 149,-. Werkt perfect qua communicatie. Bereik is niet megaver in de stad, door alle storing. Enige nadeel is dat je de 'speakerstjes' in je helm moet plakken. Dat kan dus in principe in elke helm, maar bij de HJC van m'n vriendin laat ie vrij snel los. Bij mijn Shoei zittie net als bij Dinx achter de kussentjes, waardoor je er ook geen last van hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:12
Bedankt voor je reactie :)
zou je straks ook je ervaring met bleutooth willen posten als je het koopt?
Maar kun je de kabel en bluetooth tegelijk gebruiken dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Ja, maar als er wat over BT binnen komt wordt het geluid van de kabel automatisch gedempt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 131051
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
please, geen caravans....

Wanneer gaan jullie (hollanders :p ) het leren? Caravans are evil. Iedere caravan minder is er één, dus niet doen!

(zit precies in jullie genen om in een eerste reflex gedachte aan die dozen te denken...)

Doe zoals Capo, koop een 'camionette' :) (stukken beter en gemakkelijker)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rimpeldinky
Anoniem: 131051 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 14:18:

Wanneer gaan jullie (hollanders :p ) het leren? Caravans are evil. Iedere caravan minder is er één, dus niet doen!

(zit precies in jullie genen om in een eerste reflex gedachte aan die dozen te denken...)

die heeft geen voortent waar je in kan slapen terwijl je je motoren en spullen er in bewaard :D

*burp*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Wanneer gaan jullie (hollanders :p ) het leren?
En wanneer gaan jullie buitenlanders 't nou eens leren dat Holland slechts twee van de twaalf provinciën van Nederland is? En dat ik, iemand die buiten Holland, maar ín Nederland woont simpelweg géén Hollander ben, maar wél Nederlander?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rimpeldinky
Osiris schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 14:23:
[...]

En wanneer gaan jullie buitenlanders 't nou eens leren dat Holland slechts twee van de twaalf provinciën van Nederland is? En dat ik, iemand die buiten Holland, maar ín Nederland woont simpelweg géén Hollander ben, maar wél Nederlander?
_/-\o_

*burp*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToolkiT
  • Nu online

ToolkiT

brit-tweaker

Buiten dat is Chevy toch gewoon een belg... hoewel hij af en toe best iets slims zegt, dus ik kan de verwarring begrijpen ;) :p :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rimpeldinky
ToolkiT schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 15:09:
Buiten dat is Chevy toch gewoon een belg... hoewel hij af en toe best iets slims zegt, dus ik kan de verwarring begrijpen ;) :p :+
mja, maar chev mag het ook, alvi niet :')

:+

*burp*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Autoreply

Flikker op. Dan kunnen Duitsers geen topreclame's meer maken over die stomme Ollanders met hun sleurhutten. En dan valt opeens een stuk beter op dat die Belgen toch wel extreem slecht rijden.

OT: Mijn motor kan gewoon in m'n auto O+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToolkiT
  • Nu online

ToolkiT

brit-tweaker

Autoreply schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:21:
[...]
OT: Mijn motor kan gewoon in m'n auto O+
Wat voor auto/motor combi heb je dan? een busje als auto ofzo?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 15:09:
Buiten dat is Chevy toch gewoon een belg...
Pas op jij <censuur> :( http://smilies.chevy454.net/sbatje.gif

Ik ben Nederlander in ballingschap :P

Hier is de uitgang. Ik koop wel wat ik wil. En ik koop een caravan. Dan mag jij zo hoog en zo laag springen als jij dat wilt maar die caravan wordt omgebouwd naar motortrailer waar ik mijn gerief in kwijt kan.
Dan heb jij niet goed gelezen. Capo wilt die camionette gebruiken voor speciale gelegenheden om oa de motor te verplaatsen en de rolstoel van zijn vader kwijt te kunnen. Hij (en ik) willen niet continu in zo'n bak liggen rijden, met een baksteen heb je wel altijd een verminderde luxe en ook het verhoogde verbruik. Een gewone wagen en een omgebouwde caravan is dan voor mij de beste optie, voor hem is een busje beter.

Belgen... sommige lijken net Walen.

[Voor 86% gewijzigd door Chevy454 op 15-05-2007 18:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Chevy454 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 18:15:
[...]

Pas op jij <censuur> :( [afbeelding]

Ah, je bent dus een Limburger, maar zelfs daar weggetrapt :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Chakotay schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 18:24:
Ah, je bent dus een Limburger, maar zelfs daar weggetrapt :p
Ik ben zelfs meer dan een Limburger :P Ik ben een wereldburger >:) :+
En wat ben jij, een hamburger :? >:) :+

Het is zometeen etentijds en ik heb honger :P

[Voor 16% gewijzigd door Chevy454 op 15-05-2007 18:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToolkiT
  • Nu online

ToolkiT

brit-tweaker

Chevy454 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 18:15:
[...]

Pas op jij <censuur> :( [afbeelding]

Ah dat wist ik niet... tja dat ballingschap, ik weet er alles van ;)

BTW vanochtend geslaagd voor mijn theorie 0 fouten en een goede score voor de hazard perception test :)
(mag ook wel na 10 jaar koekblikken)

Wat lesjes geboekt en 21 juni kan ik afrijden voor Direct access (onbeperkt A rijbewijs)..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hazard perception test... Dat klinkt als iets wat ze hier ook moeten invoeren :) Hoe gaat dat precies in zijn werk daar?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToolkiT
  • Nu online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 18:46:
Hazard perception test... Dat klinkt als iets wat ze hier ook moeten invoeren :) Hoe gaat dat precies in zijn werk daar?
is idd een goed idee. Je krijgt 14 filmpjes te zien en elke keer als er een gevaarlijke situatie dreigt moet je op de knop drukken, 1 (of 2) veranderen ook daadwerkelijk in een situatie waar je moet uitwijken of remmen en voor die situaties moet je op tijd geklikt hebben (5 sec van te voren is 5 punten, 4 sec is 4 punten etc etc..)
Ik scoorde 63 uit 75 waar je met 45 slaagd..
7*5
5*4
2*2 (hier baal ik wel van)

zie ook:
http://en.wikipedia.org/wiki/UK_Hazard_Perception_Test
http://www.2pass.co.uk/hazard.htm

http://www.youtube.com/watch?v=mC3C-d8LlGY

[Voor 9% gewijzigd door ToolkiT op 15-05-2007 19:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-05 18:01
ToolkiT, hoe zit het dan met die motor van jou die in de SP staat? Mag je daar nu nog niet op rijden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToolkiT
  • Nu online

ToolkiT

brit-tweaker

-DG- schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 19:05:
ToolkiT, hoe zit het dan met die motor van jou die in de SP staat? Mag je daar nu nog niet op rijden?
Jawel, ga ik elke dag mee naar het werk. Het is namelijk een 125cc Learner Legal (vandaar de L platen).
na een CBT (http://en.wikipedia.org/wiki/Compulsory_Basic_Training) mag je hier 2 jaar op een 125cc 'oefenen'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-05 18:01
Oke, dat is wel fijn. Scheelt wel wat rijlessen denk ik als je al een tijd op zo'n 125cc mag rijden. :)
Van de andere kant mag ik hier in Nederlands straks op m'n 20 1/2 :P ongeveer al onbeperkt rijden, zonder weer opnieuw iets van lessen te nemen of examen te doen.

Vrijdag m'n eerste les trouwens. :D Bij striekwold in Doetinchem op een Kawasaki ER-6N. Bah, wat een lelijke kleur geel heeft dat ding. :+
http://www.motorxperience.tv/filecontent/images/23801.jpg
Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee