Dat klopt, die dingen zijn ook niet kapot te krijgen. Maar zoals zovele dingen zijn er meerdere oorzaken omdat toe te lichten. Komt het omdat het zo goed gemaakt is? Over de boxers heb ik al genoeg nachtmerries, discussies en te veel tijd aan besteed

Dus daarom spoelen we snel door naar
mijn nederige mening welke technisch onderbouwd kan worden.
Zijn het betrouwbare fietsen. Zeker wel.
Zijn ze technisch hoogstaand? Als het van Rotax is wel.
Iedereen moet de fiets berijden wat hij of zij leuk vindt. Dat kan een BMW met ouderwetse techniek maar ook een ducati welke meer staat te blinken dan te roffelen

Ik vind die R1200GS ook een vette fiets, alleen word ik moedeloos als ik dat oud Guzzi blok eronder zie zitten. Ik vind alleen dat er betere alternatieven op de markt zijn dan die BMW. Maar als iemand verzot is op de BMW dan moet hij die kopen uiteraard en het warme BMW gevoel ondergaan
Veel mensen denken dat ik anti BMW ben, ik heb het geluk / pech (het is hoe je het beziet) dat ik redelijk doorgedreven met die dingen ben bezig geweest en ook mijn handen op veel inside info heb kunnen leggen. En ik share een deel van die kennis gewoon, dat het helaas negatieve kennis is kan ik weinig aan doen. Ik had ook liever voordelen van een BMW gegeven
Maar er is er één nu ik het bedenk: kleppen stellen kan in een mum van een tijd bij die boxers

rimpeldinky schreef op maandag 14 mei 2007 @ 09:30:
alhhoewel je natuurlijk niet weet wat de effecten op de langere termijn zijn,
de binnenkant van de blokken kan aan gort zijn en nog maar net werken,
vermogensverlies etc

maar ze hebben het wel overleefd!
Dat is standaard zo met hun motorblokconfiguratie. Die hun carterventilatie is niet geschikt voor het debiet van 324m³/h te verwerken. Als ik goed heb gerekend is het toch dat debiet

1.2 * 1e-3 @ 9000rpm * 60 / (2)
Maar er is 1 ding wat zo goed als onmogelijk kan voorkomen bij die boxers. Ze krijgen nooit een kapot bigend. Met zoveel dampsmering is dat gewoon onmogelijk

Ze kunnen alleen wat olie gaan drinken omdat de gassen van het carter naar de verbrandingskamer worden geduwd door de overdruk

[Voor 48% gewijzigd door Chevy454 op 14-05-2007 09:58]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.