Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 17:13

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

W00fer schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 02:47:
Hoezo is dat een manke vergelijking ? ...
Nou, ik schreef 't wat krom, maar vergeleek dus een 'gewone' telefoon (K800i), die ook nog eens bloedsnel is, met de smartphone P1i. En dan is die K800i toch wel wat sneller. :)
Ik durf je niet het verschil te noemen tussen Symbian 9.1 en 9.3, wel zou ik je wat tijden kunnen noemen van het opstarten van diverse apps of functies. Ik kan je in ieder geval vertellen dat het extra geheugen in de P1i een stuk scheelt, naar mijn idee. Het werkt voor een smartphone prettig snel, al kan ie dus niet tegen een K800i op. (Weer die manke vergelijking :+ )

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominion99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 00:37
W00fer schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 02:47:
Hoezo is dat een manke vergelijking ?

Ben nu serieus naar dit soort phones aan het kijken, maar scheelt het veel in snelheid, symbian 9.1 of 9.3 op dit soort toestellen.

Ik heb namelijk nog geen winkel gevonden waar ik de P1i kan vergelijken met een oudere symbian generatie.

Het gaat mij puur om de snelheid, en aangezien ik de HTC Touch niets vind in bediening keek ik naar de P1i.
TomTom 5 op de P910 was iig veel langzamer met opstarten dan TomTom 6 op de P1, dat is echt een merkbaar verschil d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:12
dominion99 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 08:49:
[...]

TomTom 5 op de P910 was iig veel langzamer met opstarten dan TomTom 6 op de P1, dat is echt een merkbaar verschil d:)b
Mooi! :*)

Kun je gewoon TomTom Mobile installeren? Zelfde als je op bijv. de N80 kan installeren?

*Bestelling status: Contract ontvangen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
W00fer schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 17:43:
[...]

Bij 2call heb je geen factuurkortingen. Een KPN 25 euro per maand abo is daar gewoon 25 euro. Bij bijvoorbeeld gsmweb.nl heb je dat wel.

Een 27,50 abo van Vodafone is daar 22,95 per maand etc.
Zeker wel. Abo van bijv 35 is 29,95

Nog tot eind januari wachten voordat ik kan verlengen. ;( Kan niet wachten totdat ik deze telefoon heb

[ Voor 13% gewijzigd door pjlgt op 03-08-2007 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominion99
rick85 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 09:36:
[...]

Kun je gewoon TomTom Mobile installeren? Zelfde als je op bijv. de N80 kan installeren?

Kon inderdaad TomTom zo installeren, kopieren naar externe kaart en de telefoon vraagt om te installeren eenvoudiger kan haast niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominion99
Heeft iemand al geprobeerd om de P1 te bevestigen in de autohouder HCH-64 van Sony Ericsson:
http://www.sonyericsson.c...zone=pp&lm=pip1&pid=10533

Via de Compatible accessoires knop kom ik bij de HCH-64 uit, maar daar staat de P1i niet bij als compatible :?

Anyway een collega van me heeft de HCH-60 en P990, maar de afmetingen van de P990 en de P1 verschillen best wel, de HCH-60 kun je nog stellen om de telefoon vaster te zetten, maar de HCH-64 ziet er in mijn ogen beter/solide uit, maar ik vraag me af of het wel goed past / vast zit. Hopelijk kan iemand hier wat meer informatie over geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
*om geen reclame te maken voor bepaalde sites :) *

google op "HCH-64 p1i" en klik de 1e link aan. Dan zie je staan:

De Sony Ericsson Car Holder HCH-64 is getest met en geschikt bevonden voor:

Sony Ericsson P1i
Sony Ericsson P1i Azerty
Sony Ericsson P990i

Google is your best friend O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. D
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11-2021
Ik ben overigens wel benieuwd naar mensen die de p1 via Vodafone gaan bestellen: ik heb de M600i via Vodafone, en ben altijd erg teleurgesteld geweest met de branding die Vodafone op het toestel heeft losgelaten. Uiterlijk van de hoofdschermen verprutst, maar nog erger: door de taskmanager uit te kleden, werd de m600i erg instabiel. Ik moest Swiss Manager Pro aanschaffen en altijd draaien om applicaties uit te kunnen schakelen.

Les voor mij: geen branded toestellen meer kopen, maar vanaf nu los in de winkel. Iemand al ervaringen met de P1 via Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominion99
rick85 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:01:
*om geen reclame te maken voor bepaalde sites :) *

google op "HCH-64 p1i" en klik de 1e link aan. Dan zie je staan:

De Sony Ericsson Car Holder HCH-64 is getest met en geschikt bevonden voor:

Sony Ericsson P1i
Sony Ericsson P1i Azerty
Sony Ericsson P990i

Google is your best friend O-)
Hmm, nou ja ik heb hem dan maar gewoon besteld zal dus wel passen en hopelijk goed vast zitten. :)

Heb gewoon wat twijfels, de afmetingen van de P990 en de P1 verschillen wel degelijk en de HCH-60 zou ook geschikt moeten zijn voor beide telefoons, maar die heb ik real live gezien maar kon niet zeggen dat het geweldig paste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Maestro schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 03:23:
[...]

Nou, ik schreef 't wat krom, maar vergeleek dus een 'gewone' telefoon (K800i), die ook nog eens bloedsnel is, met de smartphone P1i. En dan is die K800i toch wel wat sneller. :)
Ik durf je niet het verschil te noemen tussen Symbian 9.1 en 9.3, wel zou ik je wat tijden kunnen noemen van het opstarten van diverse apps of functies. Ik kan je in ieder geval vertellen dat het extra geheugen in de P1i een stuk scheelt, naar mijn idee. Het werkt voor een smartphone prettig snel, al kan ie dus niet tegen een K800i op. (Weer die manke vergelijking :+ )
Eigenlijk zou een "gewone" telefoon net zo snel moeten zijn als een smartphone ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rick85 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 09:36:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net een SE P1i en wil er zeker tomtom op zetten maar heb je dan geen aparte GSP ontvanger voor nodig??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

neehoor.. dat Symbian gedoe maakt een zooi meer overhead dan zo'n embedded OS'je... ik vond het best een tegenvaller namelijk toen ik m'n P1i startte.. hoopte iets vooruit te gaan op de snelheid, want tussen de K800i en de K750i zit een beduidend verschil, vooral wat foto's browsen betreft. En ik merkte met de P1i eigenlijk weinig verschil tov m'n oude vertrouwde K750i.. denk dat dat toch door de overhead komt die Symbian maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 14:47:
Heb net een SE P1i en wil er zeker tomtom op zetten maar heb je dan geen aparte GSP ontvanger voor nodig??
Je hebt er wél een aparte GPS ontvanger voor nodig. Heb je die nog niet? Kijk dan ff op Samenkopen.net ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bestaat er software waarmee je per termijn je belminuten en sms'jes in de gaten kunt houden voor deze telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominion99
dominion99 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:35:
[...]
Heb gewoon wat twijfels, de afmetingen van de P990 en de P1 verschillen wel degelijk en de HCH-60 zou ook geschikt moeten zijn voor beide telefoons, maar die heb ik real live gezien maar kon niet zeggen dat het geweldig paste.
En die twijfels waren terecht, het zit er simpelweg niet lekker in, het klikt boven niet vast omdat hij te kort is en te veel ruimte aan de zijkanten, gelukkig kon ik het uitproberen voordat ik hem kocht. Toen is mijn oog gevallen op de HCH-72, helaas is die nog niet uit (volgens site SE). Omdat ik toch nu een autohouder nodig heb, heb ik de HCH-60 maar gekocht, moet zeggen hij oogt niet zo mooi, maar de telefoon zit zeker goed vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Weet iemand nog een goede screenprotector? Khad er dus 1 gekocht bij de Phonehouse, Netjes erop geplakt enzo en toen reageerde het touchscreen niet meer, Ik denk dat het plastic te dik ervoor, als vond ik dat platic al flinterdun maar goed.. Heeft iemand nog tips die hij/zij op dit moment gebruikt voor ze p1i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-08 12:02
Ik ben blij :D. Mijn kapotte M600i (hond kapot gebeten) word uitgekeerd als een P1i op verzoek van mij. Moest ik wel 150 euro bij leggen, maar dat is incl. BTW en eigen risico. Nette deal leek mij in plaats van een nieuwe M600i :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
wizzlewaxx schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 22:18:
Weet iemand nog een goede screenprotector? Khad er dus 1 gekocht bij de Phonehouse, Netjes erop geplakt enzo en toen reageerde het touchscreen niet meer, Ik denk dat het plastic te dik ervoor, als vond ik dat platic al flinterdun maar goed.. Heeft iemand nog tips die hij/zij op dit moment gebruikt voor ze p1i?
Ik heb die ook bij de BC liggen, maar die raad ik mensen niet aan. Dan krijg je die problemen. Mensen verwijs ik altijd naar de statische Brando screenprotectors. Dat waardeerd een klant eerder dan dat ie zo'n stuk vod van en tientje koopt waar ie niks aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:23
Prachtige gsm, sinds enkele dagen ook in het bezit van een p1i :)

overigens heb ik mijn screenprotector hier besteld: http://www.expertshield.com/
komt morgen binnen, maar uit ervaring weet ik dat dit erg goede screenprotectors zijn, en ook nog eens goed geprijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:56

xon

Ik heb het ook al eens in het M600 topic gezegd. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom iedereen zo graag een stuk plastic op ze schermpje plakt :) Ik heb mijn M600 een jaar en altijd in me zag (zitten ook nog wel eens andere dingen bij) en nog noooooit een krasje gehad..echt NEVER. Er is echt wel rekening gehouden met het scherm dat het niet meteen krast. Het is geen glas.

Enige waar mijn m600 kleeeein beetje beschadigd is links boven waar het pennetje ingaat omdat je met je (vette) vingers telkens langs de coating gaat.

Koop alsjeblieft wat je wil kopen maar of het nodig is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:46
Mr. D schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:04:
Les voor mij: geen branded toestellen meer kopen
Mijn ervaring is dat de meeste toestellen die Vodafone onder handen neemt meestal beter werken dan de originele versies (note: M600 en Nokia E61 waar ik het nu over heb).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-03-2023
Er zijn hier al verschillende mensen die tomtom hebben draaien zie ik,wat vinden jullie van het volume van het gesproken gedeelte?Is dat hard genoeg?Of kan het geluid ook over een bluetooth carkit?

[ Voor 13% gewijzigd door Niborit op 04-08-2007 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan bregman2
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 13:04
Ik heb net de Orange shop (Gouda) gebeld. De medewerker die ik aan de lijn kreeg vertelde dat ik de 1e was die om dit toestel vroeg en dat het toestel voorlopig nog niet kwam omdat het nog niet eens op zijn leverlijst stond.
Dit viel me eigenlijk wel tegen. Toen ik vertelde dat het toestel bij een aantal winkels al verkocht werd vertelde hij gelijk dat veel winkels de nieuwste telefoons al 2 maanden te vroeg in hun folder en op internet zetten bla bla bla. Toen ik vertelde dat de P1i al echt leverbaar was bij een aantal winkels werd het snel stil...

De reden dat ik bij de Orange shop dit toestel wil kopen is omdat het daar vaak voordeliger is (minder bijbetalen) en ik krijg daar 1 jaar studentenkorting van 20%.

Als iemand betere berichten hoort van de Orange shop dan lees ik dat hier graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:37
Blergh! Hier wil TomTom niet werken! Bestanden zijn getransferred naar mijn Memory Stick, als ik die dan in de P1i steek vraagt hij wilt u TomTom installeren? Dan druk ik op Install.... en dan schiet het balkje ineens vol, verdwijnt de installer, en kan ik TomTom nergens terugvinden. Pffff zucht!

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

F-Tim schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 17:35:
Blergh! Hier wil TomTom niet werken! Bestanden zijn getransferred naar mijn Memory Stick, als ik die dan in de P1i steek vraagt hij wilt u TomTom installeren? Dan druk ik op Install.... en dan schiet het balkje ineens vol, verdwijnt de installer, en kan ik TomTom nergens terugvinden. Pffff zucht!
Ook niet onder "hoofdmenu" en dan die knop rechtsonderin (config-scherm) en dan helemaal naar beneden scrollen?

Dit is de plek waar de M600i standaard nieuwe apps zet...Ik moest de eerste keer ook ff flink zoeken.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
ppaddo schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 17:41:
[...]

Ook niet onder "hoofdmenu" en dan die knop rechtsonderin (config-scherm) en dan helemaal naar beneden scrollen?

Dit is de plek waar de M600i standaard nieuwe apps zet...Ik moest de eerste keer ook ff flink zoeken.
Nope, hier staat bijvoorbeeld wel gewoon Fring. Het vreemdste vind ik echter ook nog wel dat bij Opslagwizard ook niets van TomTom staat (Opslagwizard kan ik gebruiken om geinstalleerde programma's te verwijderen.... en daar staat hij ook niet bij, ik zou bijna denken dat hij niet geinstalleerd is!)

Edit: Nevermind, de installer kopieerde niet alle mappen naar de stick.... |:( De derde keer kopieren ging het gelukkig wel goed! Hij werkt nu!

[ Voor 10% gewijzigd door F-Tim op 04-08-2007 17:58 ]

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
xon schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 09:53:
Ik heb het ook al eens in het M600 topic gezegd. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom iedereen zo graag een stuk plastic op ze schermpje plakt :) Ik heb mijn M600 een jaar en altijd in me zag (zitten ook nog wel eens andere dingen bij) en nog noooooit een krasje gehad..echt NEVER. Er is echt wel rekening gehouden met het scherm dat het niet meteen krast. Het is geen glas.

Enige waar mijn m600 kleeeein beetje beschadigd is links boven waar het pennetje ingaat omdat je met je (vette) vingers telkens langs de coating gaat.

Koop alsjeblieft wat je wil kopen maar of het nodig is? ;)
Helemaal mee eens hoor, die schermpjes zijn echt zeer moeilijk te bekrassen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar toch kunnen ze af en toe wel verrekte goed van pas komen. Heb mijn M600 altijd netjes in een stoffen zakje (keer in frankrijk gekocht voor oude gsm en m600 paste er precies in!). Nu had ik hem een keer niet in het zakje gedaan (had even haast) en in mijn broekzak met autosleutels gedaan. Mijn screenprotector is compleet gesloopt, sleutel is er net niet doorheen gegaan en scherm is nog steeds perfect.

Ik had behoorlijk geluk gehad, en dat voor 15 euro. Anders kon ik nu op zoek naar een nieuwe gsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Kwestie van je sleutels nooit bij je gsm te doen. Ik heb altijd mij GSM links en sleutel en andere zooi rechts.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ococ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-01-2022
weet iemand of ik mijn live-account kan gebruiken op de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
Zoiezo, dan heb je zo veel in je broekzak, dat zit voor geen meter. Ik moet nog een week met mijn Imate Kjam, maar dan komt eindelijk mijn P1i. Kan niet wachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:26
Iemand inmiddels al een download gevonden voor de iPhone icoontjes voor je p1i? Theme heb ik wel, maar je schijnt ook de standaard icoontjes te kunnen veranderen naar de iphone icons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige reden waarom ik tot nu toe geen smartphone wilde met symbian QUI3, was dat dit OS niet met WMA/WMV media overweg kan. Nu lees ik bij de specs vd P1i op de sony-ericsson site dat ie wel degelijk WMA en WMV ondersteunt!?!

Mijn vraag: is dit echt zo, en betekent dit dat ik ook wma-audio kan streamen (bijv. met suf2Music streaming abonnement)? Thanx alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit te twijfel tussen software aan te schaffen van tomtom of van route66 kan iemand mij adviseren welke beter werkt op de SE P1i? Had nl begrepen dat Tomtom alleen draaid op windows mobile.
en welke gps ontvanger kan ik het beste kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O ja nog een dingetje heb mijn SE p1i met een Orange Music abonnement besteld, iemand ervaring mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan bregman2
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 13:04
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 22:37:
O ja nog een dingetje heb mijn SE p1i met een Orange Music abonnement besteld, iemand ervaring mee??
Heb je jouw P1i bij een Orange Shop besteld of bij een andere telecomzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:56

xon

ik snap even iets niet (heb nu ook p1 overigens)...ik download Fring en zet hem met bestandsoverdracht naar me phone (sis bestandje)..ik installeer hem op me telefoon en het lijkt te installeren maar daarna niks?! Waar staat ie vervolgens? Kan hem onder geen rubriek vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 22:35:
Zit te twijfel tussen software aan te schaffen van tomtom of van route66 kan iemand mij adviseren welke beter werkt op de SE P1i? Had nl begrepen dat Tomtom alleen draaid op windows mobile.
en welke gps ontvanger kan ik het beste kopen?
TomTom draait hier al meer dan een jaar prima op een M600i met UIQ. Ook op de P1i moet ie dus vlekkenloos draaien!

Ik heb zelf een gps ontvanger gekocht bij nav4all. Deze maakt gebruik van de SiRFStar III ontvanger en dat werkt echt wel heel erg goed. Gewoon ff connecten via Bluetooth en gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xon schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 06:47:
ik snap even iets niet (heb nu ook p1 overigens)...ik download Fring en zet hem met bestandsoverdracht naar me phone (sis bestandje)..ik installeer hem op me telefoon en het lijkt te installeren maar daarna niks?! Waar staat ie vervolgens? Kan hem onder geen rubriek vinden..
Bij mij staat Fring onder menu en dan extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominion99
ppaddo schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 07:46:
[...]

TomTom draait hier al meer dan een jaar prima op een M600i met UIQ. Ook op de P1i moet ie dus vlekkenloos draaien!
Heb TomTom nu al een paar keer aan het werk gezet, volgende week de ultieme test (navigeren naar Kopenhagen DK) maar ik heb verder geen problemen gehad, loopt soepel en de aanwijzingen komen op tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominion99
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 08:06:
[...]

Bij mij staat Fring onder menu en dan extra.
Same here, net boven TomTom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjan bregman2 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 22:42:
[...]

Heb je jouw P1i bij een Orange Shop besteld of bij een andere telecomzaak?
Besteld via GSMBestellen.nl Orange music abonnement + gratis de P1i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net bevestiging gehad dat ik hem morgen binnen heb. \0/

Wat voor een tasje krijg je er precies bij? Is dat een beetje functioneel of kan je er beter een andere bij halen?

Iemand pic van toestel in het tasje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:26
Net even via ebay een aantal P1i dingetjes gekocht:
3x screenprotector = 3,67 euro
Autolader = 3,70
verloopje om normale oordopjes aan te kunnen sluiten = 3,10
Tomtom zonder autolader werkt toch niet echt super, plus dat je batterij van je p1i het dan ook nog geen dag uit houdt als je een beetje lange rit hebt.

iPhone theme en icons heb ik inmiddels ook draaien, ziet er wel ok uit.
Hoop wel op een nieuwe firmware update binnenkort, of update van iSync plugin voor OSX:
Todo's worden nog niet gesynced, afspraken die je in je p1i maakt, zet hij niet altijd over naar osx, en full day events zet hij om 14u smiddags (?!).
Klopt het trouwens dat je bij een firmware update alles kwijt bent qua instellingen enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. D
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11-2021
Ballebek schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 09:58:
[...]

Mijn ervaring is dat de meeste toestellen die Vodafone onder handen neemt meestal beter werken dan de originele versies (note: M600 en Nokia E61 waar ik het nu over heb).
Hm... mijn ervaring is toch wel heeel anders. Mijn grootste punt was dat je in de Vodafone M600i via de taskmanager geen applicaties af kon sluiten en ik dus mijn telefoon regelmatig uit moest zetten om hem weer te laten presteren. Of hij crashte... verder vond ik het Vodafone startmenu erg lelijk, maar dat is een estetisch bezwaar en dus persoonlijk...Als laatste krijg je de updates altijd later, omdat Vodafone ze ook nog moet aanpassen en controleren...

maar goed, ieder zijn voorkeur; voor mij in ieder geval geen branded meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominion99
BaSsDruM schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:23:
Klopt het trouwens dat je bij een firmware update alles kwijt bent qua instellingen enzo?
Bij mijn P910 was het zo dat als je een firmware upgrade had gedaan je daarna gewoon de backup kon terugzetten en alles was weer aanwezig (contacts, internet accounts etc) van een collega heb ik begrepen dat dit bij de P990i niet meer zo was, iig na een firmware upgrade en terug zetten van de backup was niet alles meer aanwezig (internet accounts bv). Nog geen ervaring met terug zetten van backups op de P1i, alleen maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
dominion99 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:34:
[...]

Bij mijn P910 was het zo dat als je een firmware upgrade had gedaan je daarna gewoon de backup kon terugzetten en alles was weer aanwezig (contacts, internet accounts etc) van een collega heb ik begrepen dat dit bij de P990i niet meer zo was, iig na een firmware upgrade en terug zetten van de backup was niet alles meer aanwezig (internet accounts bv). Nog geen ervaring met terug zetten van backups op de P1i, alleen maken ;)
Internet accounts kunnen gewoon terug gezet worden hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominion99
CR35 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 11:59:
[...]

Internet accounts kunnen gewoon terug gezet worden hoor ;)
Bedoel je ook op de P990i? of op de P1i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaSsDruM schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:23:
iPhone theme en icons heb ik inmiddels ook draaien, ziet er wel ok uit.
Waar heb je de iPhone theme vandaan, als ik vragen mag? :*) Ik vind het een toptelefoon, maar het huidige theme mag wel iets smakelijker, vandaar mijn vraag...

Groetjes :w

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2007 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 08:59
Ik heb een vraagje over de bijgeleverde cradle (cds-65). Er is de mogelijkheid om zowel je usb-kabel als je adapter aan te sluiten op de cradle. Nu vraag ik me af, als je deze bijde aansluit, wat er dan gebeurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de P1i al aan de praat met Orange World? en dan bedoel ik de wap-verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Ik probeer mijn contacts van mijn k800i over te zetten op mijn p1i. Ik heb met float alle contacten van mijn k800i als vcard files opgeslagen. Nu sluit ik de p1i aan en importeer ik al deze vcards in float. Vervolgens doe ik 'send to phone' en bevestig ik dat ik alle X aantal contacten naar de telefoon wil sturen. Hier is hij meteen mee klaar, maar vervolgens staat er niks in mijn phonebook :(
iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 16:18:
Heeft iemand de P1i al aan de praat met Orange World? en dan bedoel ik de wap-verbinding.
die haalde die bij mij gewoon binnen (gprs he, weet niet of je dat bedoelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
mad_dog schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 16:45:
Ik probeer mijn contacts van mijn k800i over te zetten op mijn p1i. Ik heb met float alle contacten van mijn k800i als vcard files opgeslagen. Nu sluit ik de p1i aan en importeer ik al deze vcards in float. Vervolgens doe ik 'send to phone' en bevestig ik dat ik alle X aantal contacten naar de telefoon wil sturen. Hier is hij meteen mee klaar, maar vervolgens staat er niks in mijn phonebook :(
iemand ervaring hiermee?
Floats
Geen Floats op mijn pc atm maar wat je volgens mij moet doe is alle contacts selecteren en dan op je rechtermuisknop klikken om vervolgens een optie te kiezen hoe je wilt syncen.

Alternatief
Wat je ook kunt proberen is met je memorycard in je K800i een backup te maken van je phonebook. Door via Contacts > Options > Advanced > Back up to M.S. En dan memorycard in je P1i stoppen en Restore from M.S. te kiezen.

Ik heb er geen ervaring mee (heb mijn P1i nog niet binnen).

[ Voor 34% gewijzigd door Graham op 06-08-2007 16:58 . Reden: quote ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Graham schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 16:58:
[...]
Floats
Geen Floats op mijn pc atm maar wat je volgens mij moet doe is alle contacts selecteren en dan op je rechtermuisknop klikken om vervolgens een optie te kiezen hoe je wilt syncen.

Alternatief
Wat je ook kunt proberen is met je memorycard in je K800i een backup te maken van je phonebook. Door via Contacts > Options > Advanced > Back up to M.S. En dan memorycard in je P1i stoppen en Restore from M.S. te kiezen.

Ik heb er geen ervaring mee (heb mijn P1i nog niet binnen).
In float doe ik inderdaad precies wat jij zegt, alleen resulteert in 0,0 resultaat, terwijl float en de mobiel allbij geen enkele error geven... :?
Zojuist een backup gemaakt op mijn k800i, en nu probeer ik deze dus op mijn p1i dr af te krijgen. Dit lukt echter niet als ik het teloofboek open. Ik zie hier niet de optie 'restore van ms' (of iets dat daar op lijkt) tussen zitten...

(dr zat trouwens een 512mb stick in, ik had een 1024mb verwacht)

edit: gelukt! Via bestandsbeheer kan je in de folder \SYSTEM\PIM\PB_Backup het phonebook terugzetten! :D
thx!

[ Voor 8% gewijzigd door mad_dog op 06-08-2007 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
(dr zat trouwens een 512mb stick in, ik had een 1024mb verwacht)
512 staat volgens mij ook vermeld op de SE site ;)
edit: gelukt! Via bestandsbeheer kan je in de folder \SYSTEM\PIM\PB_Backup het phonebook terugzetten! :D
thx!
Mooi zo. NP ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 16:55:
[...]

die haalde die bij mij gewoon binnen (gprs he, weet niet of je dat bedoelt)
Toen ik de foon net had (oude simkaart) werkte het prima. Heb m'n sim verwisseld voor een Usim via Orange. Ik krijg ook netjes een 3G icoontje. Een internetconnectie gaat ook vlekkeloos. Maar wap lukt dus niet meer, ook niet als ik het netwerk op alleen GSM/GPRS zet.

any thoughts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er ook nog hoesjes te krijgen (goeie)... anders dan de Executive Case IEC-20??
kan nergens iets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:22:
Net bevestiging gehad dat ik hem morgen binnen heb. \0/

Wat voor een tasje krijg je er precies bij? Is dat een beetje functioneel of kan je er beter een andere bij halen?

Iemand pic van toestel in het tasje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tasje is ruk. Ding is met veel te veel lijm in elkaar gezet, die lijm gaat lekker aan je mooie nieuwe P1 plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 22:02:
Tasje is ruk. Ding is met veel te veel lijm in elkaar gezet, die lijm gaat lekker aan je mooie nieuwe P1 plakken.
ja echt? Dat is een raar verhaal? Ik gebruik hem nu 2 dagen (woee :P ) en tot nu toe geen last van... Hoop dat het ook niet gaat gebeuren...kan me nauwelijks voorstellen dat het bijgeleverde hoesje je mobiel verpest 8)7
meerdere mensen die daar last van hebben?

Mijn ervaringen tot nu toe: Fantastisch! Zeer geil design, ligt super lekker in de hand en de bediening is intuitief! Enige nadeel is dat hij iets langzamer is dan mijn k800i (menu's), en dat sommige dingen die erg makkelijk zijn soms wat lastig in te stellen zijn (maar dat komt dan weer omdat het apparaat zo veeeeeel kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 17:13

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

mad_dog schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 22:05:
[...]

ja echt? Dat is een raar verhaal? Ik gebruik hem nu 2 dagen (woee :P ) en tot nu toe geen last van... Hoop dat het ook niet gaat gebeuren...kan me nauwelijks voorstellen dat het bijgeleverde hoesje je mobiel verpest 8)7
meerdere mensen die daar last van hebben?...
Yup, ook het tasje wat bij mijn P1i is geleverd, heeft hetzelfde euvel. Haal na een dag of 5 gebruik het toestel uit z'n tasje en denk "Wat plakt ie toch, toch niets op gemorst??" Nadat ik 'm met water wilde schoonmaken, bleek dat dat geen sukerachtige plak was, maar de lijm van het tasje. Erg jammer, want ik vind het tasje wat is bijgeleverd persoonlijk perfect (op de 0,3kg lijmoverschot na dan): Goede pasvorm (niet zo strak dat je oproep al richting voicemail is als je het toestel hebt bevrijd, maar ook niet zo los dat het toestel al op de grond ligt als je het tasje pakt), lekker dun materiaal zodat het toestel ook met tasje niet hindert in een broekzak en het ziet er chique uit, dat veloursachtige. Ik zou best een of enkele reservetasjes willen hebben :)

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Ik heb nu wat problemen met het instellen van de manier waarop er gebruik wordt gemaakt van internet. Ik heb Tmobile Internet Totaal abbonement en daarnaast hier in huis wifi. Nu is mij dus niet duidelijk als ik zit te surfen via welke account dat gaat.
Ik heb verschillende verbindingen:
ad-hoc bluetooth pan
linksys (wifi hier)
mRouter USB
SEMC GPRS
T-Mobile Internet

Ik heb data-overdracht gehad met de onderste 3, maar niet met de wifi! En hoe weet ik nu dat het internet dat ik pleeg via mijn Tmobile account gaat (De vraag is dus eigenlijk, gaat al het internet automatisch via de Tmobile account, of is er de mogelijkheid dat ik per ongeluk via een betaalde manier op internet zit...?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja, verpest is ie natuurlijk niet, die lijm wrijf je er zo weer af, maar tis toch een beetje jammer.
Maar misschien is het exemplarisch?
Ga uiteindelijk toch voor een screenprotector en dan los in de broekzak, vind het toch wel
veel geklooi met zo'n hoesje.

Maar 't toestel is verder top! Precies wat ik er van verwacht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_dog schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 23:26:
Ik heb nu wat problemen met het instellen van de manier waarop er gebruik wordt gemaakt van internet. Ik heb Tmobile Internet Totaal abbonement en daarnaast hier in huis wifi. Nu is mij dus niet duidelijk als ik zit te surfen via welke account dat gaat.
Ik heb verschillende verbindingen:
ad-hoc bluetooth pan
linksys (wifi hier)
mRouter USB
SEMC GPRS
T-Mobile Internet

Ik heb data-overdracht gehad met de onderste 3, maar niet met de wifi! En hoe weet ik nu dat het internet dat ik pleeg via mijn Tmobile account gaat (De vraag is dus eigenlijk, gaat al het internet automatisch via de Tmobile account, of is er de mogelijkheid dat ik per ongeluk via een betaalde manier op internet zit...?)
Ik heb hiervoor een extra groep aangemaakt bij m'n verbindingen, dus eentje waar alleen maar wifi inzit zodat ik zeker weet dat-ie altijd via wifi contact maakt. En zo ook een groep voor betaald internet, zodat ik zeker weet wanneer ik dus betaal voor m'n verbinding.

conf > verbindingen > internetaccounts > tabblad groepen
Hier kan je via de button "meer" een extra groep aanmkane, bijvoorbeeld "internet thuis"
Als je nu de browser opstart vraagt-ie welke groep hij moet gebruiken.

Je kan ook de prioriteit van de verbinding zetten, dus zet wifi op prio 1, dan zal-ie altijd eerst metv wifi connecten, mits beschikbaar. Indien niet beschikbaar, dan pakt-ie de verbinding die met prio 2 in de groep staat.

euh..nog te volgen zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Desmo67, bedankt voor al je nuttige tips! Ik heb een nieuwe groep gemaakt, en ging vervolgens weer naar 'web' (dus opera) toe. Hier werd niet gevraagt welke account ik wilde gebruiken, maar ik zag wel dat mijn data-teller van de wifi-verbinding nu ging lopen, dus ik zit nu iig op het wifi. Ik zal morgen op mn werk eens kijken wat er gebeurt als ik daar het internet op ga!

(en toch vraag ik me af wat die SEMC GPRS dataverbinding is, en hoe het kan dat hier allemaal data overheen is gegaan (en dit dan buiten de Tmobile Internet Totaal pakket valt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 22:02:
Je bent niet de enige, ik heb precies hetzelfde.

Het tasje heb ik al in een hoekje gegooit. Jammer, was opzich een mooi tasje.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_dog schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 23:51:
Desmo67, bedankt voor al je nuttige tips! Ik heb een nieuwe groep gemaakt, en ging vervolgens weer naar 'web' (dus opera) toe. Hier werd niet gevraagt welke account ik wilde gebruiken, maar ik zag wel dat mijn data-teller van de wifi-verbinding nu ging lopen, dus ik zit nu iig op het wifi. Ik zal morgen op mn werk eens kijken wat er gebeurt als ik daar het internet op ga!

(en toch vraag ik me af wat die SEMC GPRS dataverbinding is, en hoe het kan dat hier allemaal data overheen is gegaan (en dit dan buiten de Tmobile Internet Totaal pakket valt)
Oke,

conf. > verbindingen > internetaccounts > "meer" > Opties > zet een vinkje bij "Verbind. dialoogvenster weerg.

Je krijgt dan voortaan wel een keuzemogelijkheid als je je browser opstart.

En die SEMC GPRS krijg je volgens mij als je de internetwizard op je foon start, dan krijg je dus een internetverbinding met SE. Maar pin me er niet op vast, heb er verder niet zo op gelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Tasje had ik ook... gewoon lekker doorgaan, na een tijdje is de lijm wel op ;)
Voor mij is het belangrijk, I'm a dropper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook mogelijk om met de P1i te internetten via een hotspot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 08:49:
Is het ook mogelijk om met de P1i te internetten via een hotspot?
Kort maar krachtig: Yep!

P1i heeft immers WiFi he?

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:54
Het is hier al een keer genoemd, maar ik kan het niet meer vinden....

Weet iemand misschien wat je moet doen om te zorgen dat bij het verzenden van een foto via MMS het formaat van de foto verkleind wordt. In mijn MMS account settings staat de "creatiemodus" als grijs en daar kan ik niks aan veranderen. Ook weet ik niet hoe ik dat MMS account moet weggooien om bijvoorbeeld een nieuwe aan te maken...

Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGOoSTaD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23
Hey allemaal,

ook ik zit sterk te denken om deze telefoon aan te schaffen, mijn abbo is bijna verlopen en het is weer een flinke upgrade van mijn w800i.
Maar ik was eigenlijk nog naar een aantal dingen benieuwt.
Wat voor handsfreeset zit er bij? draadloos met bluetooth of gewoon bekabeld? En stel er zit een handsfree bluetooth ding bij of ik zou er een kopen kun je dit dan tegelijk gebruiken in combinatie met een gps-mouse? Dus telefoon met beide via bluetooth verbinden en dan de audio over de headset (zou makkelijk zijn op de motor :) )

Ooh en dan was ik nog benieuwt of je met het voip over ip programma ook kunt videobellen? Of is het mogenlijk om zeg maar skype er op te installeren en zo via wlan met iemand skypen?

En dan echt als laatste, heeft iemand deze telefoon met een hi/kpn abbo en eindeloos online? in de voorwaarden van eindeloos online staat namelijk dat je niet mag voipen, op zich wel logisch, maar kunnen ze dat controleren?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag KPN surf & mail totaal, alleen de P1i maakt (volgens mij) nog steeds verbinding over GPRS (dat wereldbolletje bovenaan) ipv 3G. Als ik bij netwerkselectie eerst "alleen GSM" kies en daarna "GSM + 3G" dan zie ik dat blauwe 3g icoontje wel even verschijnen, maar dat gaat na een aantal seconden dan weer uit.

Weet iemand hoe ik 3g aan de praat krijg? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

TheGOoSTaD schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 10:46:
En stel er zit een handsfree bluetooth ding bij of ik zou er een kopen kun je dit dan tegelijk gebruiken in combinatie met een gps-mouse? Dus telefoon met beide via bluetooth verbinden en dan de audio over de headset (zou makkelijk zijn op de motor :) )

alvast bedankt!
Ja dat werkt dus! Doe ik ook vaak genoeg. Helaas gaat bij mij niet het geluid van de PNA over de headset. Ik weet alleen niet of dit aan het toestel of aan de headset ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGOoSTaD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23
gaat het geluid wel over de headset als je hem bedraad hebt aangesloten? Anders heb ik namelijk nogal weinig aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:29:
Ik heb sinds vandaag KPN surf & mail totaal, alleen de P1i maakt (volgens mij) nog steeds verbinding over GPRS (dat wereldbolletje bovenaan) ipv 3G. Als ik bij netwerkselectie eerst "alleen GSM" kies en daarna "GSM + 3G" dan zie ik dat blauwe 3g icoontje wel even verschijnen, maar dat gaat na een aantal seconden dan weer uit.

Weet iemand hoe ik 3g aan de praat krijg? :?
Hmmm...ik heb volgens mij dat wereldbolletje altijd als ik het internet op ga...of dat nou met wifi of met tmobile internet totaal doe... ik heb voorzover ik weet geen 3g icoontje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 12:21
Misschien heb je geen UMTS bereik op jou lokatie?

PvOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_dog schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:56:
[...]

Hmmm...ik heb volgens mij dat wereldbolletje altijd als ik het internet op ga...of dat nou met wifi of met tmobile internet totaal doe... ik heb voorzover ik weet geen 3g icoontje...
Hmm. Als ik nu op die blauwe balkjes die het bereik aangeven klik staat er namelijk:

"NL KPN

gprs: aangesloten"

Als ik zoals hierboven beschreven dus eerst 3g uitzet en vervolgens "gsm + 3g" selecteer staat op diezelfde plek voor een korte periode iets van "3g: aangesloten".

edit:
pieter87 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:59:
Misschien heb je geen UMTS bereik op jou lokatie?
Dat is een goed punt, ik heb het inderdaad nog nergens anders geprobeerd. Het is dus wel zo dat het blauwe icoontje er moet staan op het moment dat UMTS gebruikt wordt?

Wel vreemd trouwens als ik geen bereik zou hebben hier op het bedrijventerrein Schiphol-Rijk :)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2007 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Ik heb ook staan, gprs aangesloten....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_dog schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:17:
Ik heb ook staan, gprs aangesloten....?
Ik had verwacht dat ik het toch ergens zou kunnen zien. De snelheid vind ik ook niet echt geweldig en doet me erg GPRS aan, maar het is dan ook maar 128kbps natuurlijk..

Toch blijf ik die tijdelijke verandering vreemd vinden. Waarom staat er dan niet permanent "3G: aangesloten"?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2007 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:22:
[...]

Ik had verwacht dat ik het toch ergens zou kunnen zien. De snelheid vind ik ook niet echt geweldig en doet me erg GPRS aan, maar het is dan ook maar 128kbps natuurlijk..

Toch blijf ik die tijdelijke verandering vreemd vinden. Waarom staat er dan niet permanent "3G: aangesloten"?
Ja ik heb geen idee...? Zou ik daar ook 3g moeten hebben staan? Zou het zeg maar zo moeten werken met dat Internet Totaal, dat je als er 3g is, hij 3g pakt. En als er geen 3g dekking is, dat hij dan maar via gprs gaat?
Als dat zo is vind ik het raar dat ik nu geen 3g bereik heb, want ik bevind me in rotterdam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_dog schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:25:
[...]

Ja ik heb geen idee...? Zou ik daar ook 3g moeten hebben staan? Zou het zeg maar zo moeten werken met dat Internet Totaal, dat je als er 3g is, hij 3g pakt. En als er geen 3g dekking is, dat hij dan maar via gprs gaat?
Als dat zo is vind ik het raar dat ik nu geen 3g bereik heb, want ik bevind me in rotterdam...
Ja hoor: als ik 'flight mode' selecteer, en vervolgens weer gewoon telefoonmodus komt er toch echt een 3g icoontje, waar staat "3g: aangesloten" :) . Die verdwijnt binnen 10 seconden echter weer.

Misschien is het inderdaad zo dat hij even zoekt naar UMTS en als hij dat niet kan vinden toch maar weer GPRS pakt..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2007 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Klinkt logisch, maar hoe kan je uitvinden of hij UMTS pakt als er UMTS aanwezig is? Waar moet ik even heenrijden zodat ik zeker ben dat ik UMTS heb? Rdam cs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_dog schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:35:
Klinkt logisch, maar hoe kan je uitvinden of hij UMTS pakt als er UMTS aanwezig is? Waar moet ik even heenrijden zodat ik zeker ben dat ik UMTS heb? Rdam cs?
Rdam cs lijkt me wel een zekerheidje ja ;). Wat gebeurt er bij jou als je hem even op flight modus zet en dan weer normaal? Krijg je dan ook dat icoontje?

Misschien moeten we even wachten tot iemand ons duidelijkheid kan verschaffen, dat scheelt je weer een ritje :P. Ik zit voorlopig nog even op mn werk, daarna rij ik terug naar Den Haag waar ik weet dat vrienden UMTS dekking hebben.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Hmm, inmiddels TomTom iets vaker gebruikt, en het is inderdaad vervelend dat het scherm telkens uitgaat en het toetsenbord geblokkeerd wordt. Als ik de autolader echter insteek, blijft het scherm gewoon aan, en blijft het toetsenbord gewoon aan.

Ik vraag me nu af of dit ook zo is als je hem 'gewoon' in de autohouder van SE zou klikken? Als er geen adapter op de SE houder is aangesloten dan wel te verstaan. Als dat nl. wel zo is, dan moet ik gewoon een autohouder van SE kopen.

Voor de rest, een goede 'tussenoplossing' is in ieder geval elke keer de autolader te gebruiken!

Edit: een tweede iets dat ik me afvraag, is er geen goede profielensoftware beschikbaar voor UIQ3? Dan kun je bv 1 'Standaard' profiel maken met automatische toetsenvergrendeling, automatisch scherm uit etc. en 1 'Navigatie' profiel maken met de backlight constant op 80% (o.i.d.), toetsenbord vergrendeling uit etc. Zoeken op google levert me 1 product op, maar dit is voor de P800/P900/P910... UIQ2 dus. Als iemand iets weer voor UIQ3 mag die het ook hier laten weten!

[ Voor 28% gewijzigd door F-Tim op 07-08-2007 14:51 ]

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
F-Tim schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:44:
Hmm, inmiddels TomTom iets vaker gebruikt, en het is inderdaad vervelend dat het scherm telkens uitgaat en het toetsenbord geblokkeerd wordt. Als ik de autolader echter insteek, blijft het scherm gewoon aan, en blijft het toetsenbord gewoon aan.

Ik vraag me nu af of dit ook zo is als je hem 'gewoon' in de autohouder van SE zou klikken? Als er geen adapter op de SE houder is aangesloten dan wel te verstaan. Als dat nl. wel zo is, dan moet ik gewoon een autohouder van SE kopen.
Dat zal helaas niet gaan lukken... de HCH-xx is namelijk gewoon maar een dood stuk plastic met een verbinding tussen de female en de male fastpost aansluiting....

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:38:
[...]
Rdam cs lijkt me wel een zekerheidje ja ;). Wat gebeurt er bij jou als je hem even op flight modus zet en dan weer normaal? Krijg je dan ook dat icoontje?
Als ik dat doe krijg ik dat icoontje niet... (mijn netwerk staat btw ook op gsm + 3g)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Ik bevind me nu ergens waar het 3g icoontje aanwezig is. Er staat nu
3G: Aangesloten

Ik ging zojuist het internet op, en ik zag de datateller van tmobile internet oplopen. Ik weet nog steeds niet of dit nu gprs, 3g, wap, betaald, onbetaald, gratis is :P
Iemand die hier misschien opheldering over kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Internet toegang met je mobiel is nooit gratis.

Of je baas betaald het, of je betaal een vast bedrag per maand, of je betaal per MB (en bij Vodafone per tijdseenheid), maar het is helaas nooit gratis. (met uitzondering van de data die je verstuur als je een MMS verstuur)

Wap is content en geen datadrager, zoals GPRS, EDGE, UMTS en HSDPA wel is. Voorgenoemde volgorde is tevens van langzaam naar snel.

Als je telefoon "3G: aangesloten" zegt, betekend dit, dat je op het UMTS netwerk zit aangesloten.

En ja, als je ga internetten genereer je data, en dat zal betaald moeten worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Ginz op 07-08-2007 19:26 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ginz schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 00:04:
[...]

Je bent niet de enige, ik heb precies hetzelfde.

Het tasje heb ik al in een hoekje gegooit. Jammer, was opzich een mooi tasje.
Heb effe gezocht..
Deze ga ik wel bestellen denk ik.. ziet er goed uit imo.
Beetje prijzig.. maarre.. me p1ietje moet wel mooi blijven.. moet weer verkocht worden volgend jaar. :)

http://www.proporta.com/F....php?t_id=3609&t_mode=des

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Ginz schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 18:55:
En ja, als je ga internetten genereer je data, en dat zal betaald moeten worden.
Sure, dat het betaalt moet worden is uiteraard helemaal duidelijk, logisch ook :+
maar het puntje was meer, als je een internet bundel hebt (dus zeg maar onbeperkt internet via je mobiel), hoe dat precies werkt. Automatisch? Of moet je iets speciaals instellen voordat het daadwerkelijk 'gratis' is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Nope, of je nu GPRS, EDGE, UMTS of HSDPA gebruikt, dat maakt niet uit. Meestal is de snelheid wel beperkt bij lage abonnementskosten. Daarvoor is ook niets in te stellen...

Maar, wil je meer informatie over databundels, kijk dan even in de daarvan gemaakte topics:

T-Mobile PIT: voor € 9,50 per maand onbeperkt internetten
Het algemene "Data Abonnement Discussie" Topic

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Ginz schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:18:
[...]

Dat zal helaas niet gaan lukken... de HCH-xx is namelijk gewoon maar een dood stuk plastic met een verbinding tussen de female en de male fastpost aansluiting....
Zonde, dan moet de tijdelijke oplossing maar een permanente oplossing worden... :) Ik raad mensen overigens wel de originele autolader aan. Reden hiervoor is dat je hier je headset nog op kunt klikken, en zo dus tijdens het rijden (en evt. gebruik van navigatie) ook gebruik kunt maken van je headset als je gebeld wordt.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag de P1i gekregen maar heb de volgende vraag, alhoewel ik geen internet bij mijn abonnement van orange heb genomen, is dan wel mogelijk om via mijn thuisinternet welke draadloos is te internetten zo ja hoe stel ik dan mijn telefoon in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:26:
Heb vandaag de P1i gekregen maar heb de volgende vraag, alhoewel ik geen internet bij mijn abonnement van orange heb genomen, is dan wel mogelijk om via mijn thuisinternet welke draadloos is te internetten zo ja hoe stel ik dan mijn telefoon in?
Ja, WiFi. Staat als het goed is in de handleiding. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 12:21
Is er ondertussen al ergens een Nederlandse P1i review verschenen?
Ben zeer benieuwd wat de mensen van nieuwemobiel.nl ervan vinden! :D

PvOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:50:
[...]

Ja, WiFi. Staat als het goed is in de handleiding. _/-\o_
Gekke nadat het zandlopertje klaar is geeft ie aan verbonden maar geeft ook aan
verzonden data 00 ontvangen data 00 maar hoe kom ik nu op internet via wifi terwijl ik een verbinding heb.
Pagina: 1 ... 5 ... 23 Laatste