Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
De reden waarom SonyEricsson ervoor kiest om een erg afwijkende benaming te geven aan de nieuwste UIQ3 telg, mag Joost weten. Maar zeker is dat SonyEricsson vandaag vol trots de SonyEricsson P1i heeft aangekondigd.

De SonyEricsson P1i

Voor de oplettende kijkers onder ons is dit toestel niet een compleet nieuw ontworpen toestel, maar een 'upgrade' van de SonyEricsson M600i en de W950. Het zal mij dan ook niet verbazen als er binnenkort een W1i (ofzo :? ) uitkomt. Een 'Walkman' variant van deze P1i.

De verschillende tussen de M600i en de P1i:

De twee grootste verschillen zijn natuurlijk dat de P1i over zowel WLAN beschikt en dezelfde camera heeft als de K800i, een 3,2MP camera met autofocus. Op software gebied zal deze P1i beschikken over meerdere online syncronisatie mogelijkheden zoals BlackBerry Connect en Microsoft Exchange ActiveSync

Voor de rest zullen er kleine wijziginen zijn, zoals het intern geheugen en natuurlijk de nieuwste Opera webbrowser.

Gedetailleerdere specificaties zijn zelfs nog niet op de SE site te vinden.

Ik ben benieuwd hoe het Microsoft Exchange zal werken. Als dat een beetje goed werk, zal dit toestel in ieder geval door mij naast de Nokia E-serie en de HTC's goed verkocht gaan worden. (en in ieder geval door mij gebruikt worden :P)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londonertje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-08-2024
ziet er naar uit dat de p1 alleen 802.11b heeft (althans dat is via www.gsmarena.com) dus weet niet of dat 100% zeker is.

verder ziet het ernaar uit dat dit misschien dus wel mijn nieuwe telefoon gaat worden mits de k850 niet eerder komt op de markt dan deze... ik mag pas upgraden in augustus dus hopen dat 1 van de 2 aan de man is dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Hmm, ik ben erg septische over SE pda`s na het het akkefietje met de P990. Dan ding wil maar niet verkocht worden en de problemen stapelen zich ermee op. Als de P1i (wat een naam zeg :S ) op de zelfde software loopt, en dat zal niet veel verschillen, dan ben ik erg afwachtend voor dit toestel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
londonertje schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 23:19:
ziet er naar uit dat de p1 alleen 802.11b heeft (althans dat is via www.gsmarena.com) dus weet niet of dat 100% zeker is.

verder ziet het ernaar uit dat dit misschien dus wel mijn nieuwe telefoon gaat worden mits de k850 niet eerder komt op de markt dan deze... ik mag pas upgraden in augustus dus hopen dat 1 van de 2 aan de man is dan :)
11Mbit is denk ik meer dan genoeg op een telefoon. Sommige mensen zullen misschien de snelheid van de G (of de N) versie missen, maar die mensen zijn echte 'power-users', die zelfs nog dingen missen aan de N95 of toestellen die over 10 jaar uitkomen
DaannO schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 23:31:
Hmm, ik ben erg septische over SE pda`s na het het akkefietje met de P990. Dan ding wil maar niet verkocht worden en de problemen stapelen zich ermee op. Als de P1i (wat een naam zeg :S ) op de zelfde software loopt, en dat zal niet veel verschillen, dan ben ik erg afwachtend voor dit toestel. :)
De N95 draait op (ongeveer) dezelfde software als de 5500, wat één van Nokia's stabielste toestel is. Dat is niet echt te zeggen over de N95...

Oftewel, 'zelfde' software zegt totaal niets!

[ Voor 37% gewijzigd door Ginz op 08-05-2007 23:46 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:18
Denk niet dat de snelheid van 802.11b het probleem is maar meer de compabiliteit met de 802.11g routers. Als die routers in G-only mode staan kan je dus niet connecten. Dat kan je verbindingsmogelijkheden weer beperken 'op straat'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Owja...

Naja, mooi excuus om weer een mooie en nieuwere router te kopen die wel dual/triple mode aan kan.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Volgens mij kunnen zo ongeveer alle 802.11g-routers ook 802.11b aan, maar zodra er een 802.11b gebruiker verbinding maakt worden alle gebruikers tot 11Mbit beperkt. Dat is volgens mij ook de reden waaorm mensen de G-only mode kiezen.

Verder is Wifi opzich wel een mooi pluspunt natuurlijk.

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 19:35

tijmeng

Panasonic 7J

de P1 loopt op exact dezelfde software als de p990. helaas. Er zijn nog steeds teveel bugs bij de p990. desondanks is dit een mooi toestelletje. alleen vind ik dit meer een uitgebreide m600.

Laat SE eerst maar eens goede software ontwikkelen. Daarnaast lopen ze erg achter. geen HSDPA enz.. Ergens in oktober komt dit beestje in de winkels en er zijn nu al beter en bovenal stabielere telefoons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
tijmeng schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 00:55:
de P1 loopt op exact dezelfde software als de p990. helaas. Er zijn nog steeds teveel bugs bij de p990. desondanks is dit een mooi toestelletje. alleen vind ik dit meer een uitgebreide m600.
Zoals ik al eerder vermelde. De N73 loopt op bijna 100% dezelfde firmware als die van de Nokia 5500 en toch was de N73 zo instabiel als de neten, terwijl de 5500 vanaf het begin stabiel was. Dat betekend dus dat resultaten van de P990 totaal geen garantie bieden voor de (in)stabiliteit van de P1i
Laat SE eerst maar eens goede software ontwikkelen. Daarnaast lopen ze erg achter. geen HSDPA enz.. Ergens in oktober komt dit beestje in de winkels en er zijn nu al beter en bovenal stabielere telefoons
Ik kan je uit ervaring melden (en dat is geen privé/particuliere ervaring) dat de software van SonyEricsson echt niet slechter is dan die van Nokia, Samsung of andere merken.

Daarnaast zijn er maar een klein procent van de mensen die HSDPA gebruikt.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londonertje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-08-2024
grootste probleem dat ik zie met het 802.11b netwerk is dat het geen WPA of WPA2 ondersteund ;) dus dat betekent dat ik mijn netwerk zou moeten verlagen qua beveiliging en daar heb ik geen zin in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Tja Ginz, er valt natuurlijk wel wat voor te zeggen dat men niet geheel blanco tegen de P1 aankijkt. Voor SE zal het een opgave worden om die mensen te overtuigen. Echter, de markt voor smartphones is momenteel zo groot, dat ze toch wel hun verkopen halen.

Vreemd trouwens, ik zie nergens een cybershot logo, en geen lenskapje.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Laatst online: 10-09 19:57
Hmmm, vond m wel interessant lijken maar als ie geen WPA ondersteund wordt ie geschrapt.

UT-netwerk kan je alleen maar op met WPA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
Linkje naar de officiële SE-site met volledige specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:18
802.11b heeft niets met wel/geen WPA te maken. Waar staat trouwens dat ie alleen b ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Polster schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 09:43:
802.11b heeft niets met wel/geen WPA te maken. Waar staat trouwens dat ie alleen b ondersteunt?
Meer info (en dat hij 802.11b heeft):
http://developer.sonyeric.../phonegallery/p1/p_p1.jsp

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Laatst online: 09-09 19:35

tijmeng

Panasonic 7J

ik werk hier met mn p990 met alleen 802B wifi op een wpa netwerk.. geen enkel probleem. Router staat op B/G. Trouwens de wifi snelheid van de SE UIQ3 phones is toch maar gelimiteerd tot ongeveer 100kb/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
DaannO schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 23:31:
...
Als de P1i (wat een naam zeg :S )
...
Dat viel me ook direct op. Je zou het in een café per ongeluk maar eens over je P1i's grootte hebben...

10,6 cm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een p990 en die draait echt lekker vlot en snel op de laatste firmware , mij hoor je niet klagen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:37
Ik vind dit wel een heel interessante gsm!
Ik vond de M600i al mooi, maar omdat ik toen meer om mp3 functionaliteit gaf ben ik toen voor de W810i gegaan. Nu ik deze zie, denk ik dat dit de opvolger van mijn huidige W810 wordt!

Zeker als er TomTom op kan (ws. wel aangezien het ook op de M600, de W950 en de P990 kan).

Het enige wat ik een gemiste kans vind is dat er idd geen wifi G op zit, niet dat ik Wifi zovaak zal gebruiken, maar toch jammer voor de evt. open accesspoints die je overal kunt hebben.

én ik hoop dat het LEDje van de flitser ook los als zaklamp te gebruiken is! Dit gebruik ik nl. zeer vaak op de W810, en hier zou ik voorlopig ook écht niet zonder kunnen. Nu is het alleen nog maar een kwestie van wanneer komt ie uit, wat is de prijs, en wat doet de concurrentie.... (met name de Samsung F700)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ben benieuwd hoe dit toestel het gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm..deze valt erg tegen, had gehoopt dat ze met iets zouden komen die mijn n95 over een paar mnd kan vervangen, met iedergeval een betere standby tijd..
geen edge, hsdpa, 15fps video dat 2 jaar oud vergelijkbaar met de k750i, processor van 3 jaar oud etc..voor een high end toptoestel van se is het allemaal erg magertjes..ik sla deze maar even over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Was Telfort niet de enige in Nederland met EDGE op hun netwerk? KPN heeft aangekondigd dat EDGE gaat vervallen ;) Verder is de N95 ook niet goedkoop, dus er zal wel een prijsverschil zijn enkele honderden Euro's t.o.v. de P1i...

Wat wel jammer is, is de kleurencombinatie. Ze hadden beter het gehele toestel die aluminium-look kunnen geven, dus ook het toetsenbordje in die kleur.

[ Voor 28% gewijzigd door ck2000nl op 11-05-2007 10:04 ]

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
ck2000nl schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 09:59:
Was Telfort niet de enige in Nederland met EDGE op hun netwerk? KPN heeft aangekondigd dat EDGE gaat vervallen ;) Verder is de N95 ook niet goedkoop, dus er zal wel een prijsverschil zijn enkele honderden Euro's t.o.v. de P1i...

Wat wel jammer is, is de kleurencombinatie. Ze hadden beter het gehele toestel die aluminium-look kunnen geven, dus ook het toetsenbordje in die kleur.
De kleurencombinatie is juist dat wat me aansprak hierin. De aluminium rand zal minder 'opvallen' dan het zwarte, zodoende zal de P1i straks kleiner ogen dan hij daadwerkelijk is. En aangezien het geen mini telefoon is, is elke vorm van optisch bedrog mooi meegenomen.

Verder, wellicht is het geen 'supertelefoon' zoals de N95, maar de prijs van de N95 ligt een stuk hoger (ik verwacht dat deze rond de 450/500 intro-prijs gaat liggen, zie bv de M600 @ Intro, dit is technisch gezien de opvolger). Het enige minpunt vind ik nog altijd het gebrek aan 802.11g, maarja, hoevaak gebruik je wifi als flatfee data abonnementen tegenwoordig overal bij aangeboden worden?

Tevens hoop ik wel dat de standby tijd enigszins adequaat is. Ik heb een tijdje met een Nokia 8800 gelopen, deze moest ik gewoon dagelijks opladen, terwijl ik hem niet eens zó vaak gebruikte. Toen overgestapt op een W810i, en deze doet het gemiddeld 4/5 dagen op 1 lading (BT aan, wel stroombesparing en 'niet zichtbaar'). Ik hoop dat de P1i rond de 3 dagen zal zitten bij normaal gebruik. (Niet bij navigatie dus, of continu gebruik van wifi). Maar de tijd zal het leren!

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 08:59
Ervaring met de P990i leert dat als de wifi aanstaat, je hem elke dag in de oplader zal moeten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
och, is dat niet met iedere telefoon zo die constant loopt te zoeken naar wifi netwerken?

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
... als je geen Wifi gebruikt dan? En alleen Bluetooth? Haal je dan wel 3 dagen? Of wordt het dan ook nog érg krap?

Overigens verwacht ik Wifi vrijwel niet te gebruiken, tis leuk dat het erop zit, maar voor de rest vrij nutteloos als je ook nog een flaptop met wifi kunt gebruiken, dat zie ik bv bij m'n broertje, die heeft een Nokia N80, maar hij heeft WiFi alleen maar in het begin gebruikt toen hij het toestel pas nieuw had, tegenwoordig staat het helemaal niet meer aan. Zal hooguit zo af en toe ergens bij een bekende open hotspot gebruikt worden, verder niet, want ik denk eerder dat ik er een flatfee data abonnement bij afsluit, waarmee ik dus overal kan browsen/surfen etc.en daarmee vervalt het nut voor WiFi deels.

Toch ben ik nog altijd erg benieuwd naar de verkoopprijs, ik had nl. op nieuwemobiel.nl gelezen dat dit de opvolger van de P990 wordt, en die werd iets duurder in de markt gezet dan de M600.... Achja, Time will tell he?

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Gisterenavond een dummy van P1i gezien (producenten worden steeds sneller :S ) en hij zag er wel redelijk uit. Wel groot, ongeveer het P990 formaat maar wel stevig. Kan er verder eigenlijk weinig over melden omdat hij achter het glas lag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/181859a25e2d42825b5ad08c9413c01a/full.jpg

Scheelt dus nog een beetje wat....

[ Voor 43% gewijzigd door Ginz op 15-05-2007 16:41 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Toch wel grappig om te zien dat de mensen die nu een M600i hebben over het algemeen positief zijn en de P990i bezitters over het algemeen sceptisch terwijl beide toestellen dezelfde software/firmware gebruiken!

Zou dat wifi en een camera'tje dan echt voor zoveel problemen kunnen zorgen?

Zelf vind ik het een erg leuk toestel, maar aangezien ik nog een jaar met mijn abo moet en mijn M600 het nog uitermate uitstekend doet, overweeg ik om maar te wachten op de P2i of hoe die dan ook gaat heten. Wat dat betreft gaan de ontwikkelingen in mobieltjesland steeds sneller! :)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppaddo schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 15:44:
Zelf vind ik het een erg leuk toestel, maar aangezien ik nog een jaar met mijn abo moet en mijn M600 het nog uitermate uitstekend doet, overweeg ik om maar te wachten op de P2i of hoe die dan ook gaat heten. Wat dat betreft gaan de ontwikkelingen in mobieltjesland steeds sneller! :)
Ik deel deze mening.
Vooral toen ik het de pagina van Sony Ericsson aan het bekijken was. Ik was al aan het balen dat ik december vorig jaar, volgens mij zelfs eerder. De M600i heb aangeschaft inclusief 2 jarig abonnement. Maar ik zie dat deze phone nog niet uit is, dus ik heb niks te klagen.

Potverdorie wat een mooi ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
F-Tim schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:15:
... als je geen Wifi gebruikt dan? En alleen Bluetooth? Haal je dan wel 3 dagen? Of wordt het dan ook nog érg krap?
Dit hangt uiteraard helemaal af van hoeveel je belt/smst/foto's kijkt/etc. Met echt intensief gebruik haal je net de 3 dagen als wifi uit staat. (P990i)

Ik mag over 2-3 maanden een nieuwe mobiel en ik ben me erg aan het orienteren. Ben blije bezitter van de k800i, hiervoor de D750i, en erg tevreden met SE. Maar ik moet bekennen dat ik nu ook naar de nieuwe N series van Nokia kijk, en in mijn achterhoofd de IPhone houd...

[ Voor 26% gewijzigd door mad_dog op 15-05-2007 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ginz schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 15:20:
[afbeelding]

Scheelt dus nog een beetje wat....
Is dat de complete P9xx reeks die naast die P1i ligt? Wat een lelijke bakken zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
De N-Series valt voor mij juist af omdat ik smsen met een Nokia vervelend vind, bij SE zie je de alternatieve woorden in een lijst, en kun je met de Joystick de volgende selecteren. Bij Nokia (tenminste, de 8800 die ik gehad heb, en de N80 van m'n broertje) moet je met een toets telkens naar de volgende in de rij te gaan, als je dus iets te snel drukt.... moet je weer de hele lijst af om net dat ene alternatieve woordje te vinden.
Ze maken wel hele mooie toestellen als ik eerlijk ben, maar softwarematig vind ik de SE's voorlopig veel gebruikersvriendelijk, en een mooi toestel wat vervelend werkt ga je je op den duur aan irriteren, terwijl ik me bij m'n K700i en W810i nog geen seconde geirriteerd heb. In tegenstelling tot de T300, waar de Joystick herhaaldelijk verkeerd reageerde. Andersom is het ook zeer zeker waar hoor, een heel lelijk toestel met perfecte software ga je je ook aan irriteren, maar SE maakt (naar mijn mening) mooie producten mét een prettige software.
(No flame intended, maar dit is iets wat LG héél erg doorvoert in hun toestellen, mooie toestellen, maar extreem weinig functionaliteit, bv de LG Shine die geeneens iets basics als Caller ID aankan!).

En de iPhone... tja, die is dan wel weer erg stoer moet ik zeggen! Máár, het duurt nog een half jaar voordat die hier komt én het is nog niet zeker of er dan een 3rd party applicatie op kan worden geinstalleerd zoals bv TomTom. Iets wat ik zeer zeker wil op m'n volgende telefoon.

Bovendien rijst bij mij dan de volgende vraag, wil ik een half jaar wachten op de iPhone, terwijl als ik een jaar abonnement afsluit, ik na een half jaar na introductie van de iPhone hem me dán kan halen. Dan is er ook veel meer over bekend, zijn de prijzen gedaald, en heb ik "tussentijds" toch prima kunnen genieten van de P1i (incl. TomTom, want daar ga ik van uit).

Ik weet dat deze post offtopic lijkt, maar ik wil hiermee enkel en alleen aangeven waarom ik juist weer voor een SE zou gaan....

@ppaddo
De linkse is volgens mij een oude Ericsson, welk model weet ik niet.... de anderen zijn als ik het goed heb de P810, de P910 en de P990 (en uiteraard de P1i), de P810 en de P910 zijn IRL wel mooi, de 990 daarentegen vind ik niet zo mooi, maar ook daar heeft iedereen een eigen mening in. (Net zoals mensen de P1i lelijk vinden, en ik hem wel mooi vind ;))

[ Voor 4% gewijzigd door F-Tim op 16-05-2007 10:44 ]

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
P800 - - P900 - - P910i - - P990i - - P1i

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
F-Tim schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 10:42:
Bovendien rijst bij mij dan de volgende vraag, wil ik een half jaar wachten op de iPhone, terwijl als ik een jaar abonnement afsluit, ik na een half jaar na introductie van de iPhone hem me dán kan halen. Dan is er ook veel meer over bekend, zijn de prijzen gedaald, en heb ik "tussentijds" toch prima kunnen genieten van de P1i (incl. TomTom, want daar ga ik van uit).
Dit is ook de reden dat ik me nu aan het orienteren ben op andere telefoons. Want het zou zomaar kunnen dat ze slecht leverbaar zijn, of uberhaupt tegevallen.
Maargoed, dit is inderdaad offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:49
ppaddo schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 15:44:
Toch wel grappig om te zien dat de mensen die nu een M600i hebben over het algemeen positief zijn en de P990i bezitters over het algemeen sceptisch terwijl beide toestellen dezelfde software/firmware gebruiken!

Zou dat wifi en een camera'tje dan echt voor zoveel problemen kunnen zorgen?
Een voordeel daarvan is dat P990 firmware natuurlijk langer doorontwikkeld gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Ik had de review op gsmarena nog helemaal niet gelezen! Heeft mijn mening zeer positief beinvloed. Ik denk toch dat ik dit apparaat ga kopen. Stop er gewoon een grote geheugenkaart in en op die manier kan ik hem ook gewoon als mp3speler (met wifi :D ) gebruiken!
Nu nog wachten tot hij verkrijgbaar is... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:42
probleem met die toestellen is, vrees ik toch, dat het alweer allemaal veel te traag zal lopen. Ik erger mij daar nog altijd in aan mijn m600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
pina schreef op zondag 27 mei 2007 @ 08:25:
probleem met die toestellen is, vrees ik toch, dat het alweer allemaal veel te traag zal lopen. Ik erger mij daar nog altijd in aan mijn m600
Als je de review op gsmarena even erop na slaat, dan kun je zien dat de UI net zo snel is als die van bv een Symbian S60, en beduidend sneller dan de P990/M600.... dit komt omdat ze in de P1i de hoeveelheid ram verdubbeld hebben, en de gsm dus een stuk vlotter reageert.

Ik denk dat je nu net zoiets krijgt als bv de K700i - K750i.... de K700 was 'langzaam' bij het invoeren van smsjes, terwijl het bij de K750 helemaal normaal was. Ik denk dat hierbij het verschil tussen M600/P990 snelheid en P1i snelheid ook duidelijk te merken is, en dat de laatste dus ook een stuk snellere respons biedt.

[ Voor 8% gewijzigd door F-Tim op 27-05-2007 13:36 ]

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Iemand al wat meer gehoord over een mogelijke leverdatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
ppaddo schreef op maandag 04 juni 2007 @ 22:31:
Iemand al wat meer gehoord over een mogelijke leverdatum?
Als het goed is kunnen we hem binnen een maand al verwachten (Week 28). Niets is zeker in het leven, maar SE wil hem in die week (Zomer campagne enz) gaan introduceren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Week 28 is toch 5 weken vanaf nu. Maargoed, zou leuk zijn zijn als die telefoon dan ook binnen een week of wat in Nederland verkrijgbaar is. Dan heb ik eind Juli mijn p1 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Kwam ie niet uit in September? Volgens mij las ik dat ergens op mobile-review.com bij de preview/review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Hoe eerder hoe beter, in de tussentijd kunnen alleen maar betere abonnementsvormen voorbij komen en wordt het alleen maar voordeliger om een P1i aan te schaffen ;)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag me er verder niet naar, maar ik heb een prototype van de P1i al een paar weken te leen. Ik moest me even inhouden van de uitlener, vandaar dat ik wat laat ben, maar here goes....

De P1i is één van de beste toestellen/smartphones/PDA's die ik ooit heb mogen ervaren! Zelf heb ik een P990 en ik ben er niet ontevreden mee, maar het apparaat heeft wel mijn geduld op de proef gesteld. De P1i is geweldig en ik heb slechts een prototype. Dit ding is nu al vrijwel bug-vrij.
Ik kan maar een paar werkelijke nadelen verzinnen en dat is:
A. het scherm is iets kleiner dan dat van de P990i
B. de memorystick is van de microvariant, welke niet zo handzaam zijn en ook nog niet zo groot.
C. numeriek toetsenbord en qwerty-toetsenbord zijn niet gescheiden, maar dat is slechts even wennen

Verder heeft de P1i ALLE functionaliteiten van de P990i èn meer èn sneller.
Wat ie beter doet dan de P990i? Heb je even? Komt ie. *adem in*
Sneller, kleiner, dunner, lichter, véél grotere stylus, mooier toestel, géén vastlopers, veel betere batterij (2-3 dagen normaal gebruik), betere camera, betere menubesturing. *adem uit*

Vanaf moment 1 voelt dit toestel gelijk goed. Kep het niet vergeleken, maar ik geloof dat dit de kleinste en lichtste smartphone is met touchscreenbediening. Hij zit zeg maar, lekker in je broekzak. Geen idee wanneer die iPhone eindelijk komt, maar die gaat het moeilijk krijgen tegen de P1i.
De reden waarom SE voor P1 heeft gekozen als naam is omdat men daar een nieuwe start wil maken met de P-lijn. De opvolger van de M600 is ook komen te vervallen. Heel even heeft SE getwijfeld want in de software van de P1i staat grappig genoeg dat het een P700 is, hahahaha.
We kunnen dus op afzienbare termijn méér en nog vettere P-series verwachten, aangezien dit dus een basismodel is.

De P1i is aan de achterkant voorzien van dezelfde antislip-coating die de W880 ook heeft, erg lekker materiaaltje. Dit toestel heeft ook meer een metalen gevoel dan de P990, ondanks dat ie aanzienlijk lichter is. Hij voelt dus stevig en robuust aan, geen kraakjes of piepjes, maar dat komt doordat ie geen bewegende delen heeft aan de buitenkant. Zoals ik al zei, heeft ie niet de "klep" die de P990i heeft en dat zou je kunnen opvatten als een nadeel. Eigenlijk moet je dit toestel geheel apart van de P990i bekijken.

Er zit een hele goede taskmanager in die, als je de applicaties open laat natuurlijk, ervoor zorgt dat applicaties waarmee je bezig bent razendsnel openen en switchen. Ik gebruik een een prototype en alles werkt als een zonnetje. Verder kan ik er weinig meer over vertellen dan dat ie in ieder geval alles kan dat een P990i ook kan, maar dan beter. Ik zit de P1i niet te hypen, dit ding is echt goed. Ik ben en blijf erg onder de indruk.

Vragen? Mail maar of post maar. Foto's heb ik ook gemaakt, ook via de mail te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja, check m'n avatar. Zelf gemaakt. :P

WPA-encryptie werkt prima, trouwens. Batterijduur is 2-3 dagen, mét Bluetooth en WLAN aangeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Supervet! :D Doet me goed dit te lezen. Vertel eens over de mp3speler (gebruiksvriendelijkheid / zelfs als p990i) / geluidskwaliteit van het apparaat!

Zijn die 2-3dagen batterijduur met wlan ingeschakeld? Vast niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 2-3 dagen zijn mèt WLAN èn bluetooth ingeschakeld èn regelmatig bellen, internettten en sms-en. I'm not kidding you! :)
Bovendien vindt ie de WLAN-instellingen zelf, je hoeft alleen nog maar je code in te voeren. Internetten op de P1i is ook iets relaxter, want alle functies zitten net ff wat slimmer ingedeeld op het scherm. Plus, je zal het niet geloven, maar de browser staat standaard ingesteld op "passend in scherm". Iets wat met de P990 blijkbaar niet te regelen was. :)

De MP3-speler is nagenoeg hetzelfde als op de P990i, ik merk weinig verschil. Gewoon goed, ook via A2DP-bluetooth. De externe speaker kun je niet zien, want die is clever weggewerkt, maar die geeft een erg goed geluid. Maar, in de eerste plaats ben ik al dovig van alle metal die ik heb gehoord, en bovendien zijn mp3-tjes doorgaans van ziekelijke kwaliteit. Dus persoonlijk vind ik discussiëren over de geluidskwaliteit van mp3-spelers een tikje zinloos.

Andere functie wat ik nu gebruik op de P1i is ook wel geinig. Op het beginscherm (waar ook een "today" gelijk staat, jaja) heb je een paar iconen staan voor berichten, contacten, enz, zeg maar de meest gebruikte functies. Gelijk onder handbereik, dus. Nu is dat niet zo heel spannend, maar wat wel cool en nu ook nuttig is, is dat je bijvoorbeeld een bepaalde webpagina onder die knop kan zetten. En je kan het icoontje veranderen. Ik kijk 's morgens altijd eventjes op Nu.nl voor de files. Met de P990 moest ik dan de toetsenblokkering uitschakelen, de WLAN aanzetten, naar internet met de internetknop, dan met de stylus naar favorieten, nu.nl/verkeer aantikken, instellingen op "passend in scherm" zetten, en dan kon ik de fileberichten kijken.
Nu heb ik op mijn beginscherm een nu.nl-icoontje. Dus toetsenblokkering uitzetten, icoontje van nu.nl aantikken et voilà...fileberichten. Ik had het op de P990 ook ontdekt, die functie, maar daar waren de snelkoppelingen niet onmiddellijk onder handbereik en was dat veel omslachtiger om in te stellen.

Foto's en filmpjes die je maakt met de P1i zijn nog een stuk beter als met de P990, maar dat mag ook wel met een 3.2 mp camera. VGA-cameraatje aan de voorkant geeft ook prima beeld. Overigens ontbreekt er aan alle telefooncamera's één belangrijk onderdeel.....een goede lens. Maar op de P1i is dat desalniettemin heel behoorlijk.

Ik heb wel een paar kleine bugjes ontdekt, hoor. Die zijn ook bekend bij SE, ik heb immers een prototype. Er staat ook "prototype, not type approved" op de doos. Van die tekst alleen al word ik opgewonden, hahaha. Met nog een rondje laatste externe wijziginkjes en de definitieve software erop zal dit een toestel zijn waar menigeen verliefd op zal worden. Ik ben het al.

Meer vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

DaannO >> hoe kom je bij week 28 btw? Bronvermelding, of mag je niet zeggen? ;)

secondsymbian >> wat ik me erg afvraag is of de camera afdoet ivm de K800/K810.. men lijkt nog erg onder de indruk te zijn van die camera (vooral in nachtshots, mijn baas die een N95 heeft met 5MP zweert nog bij z'n K800) en gezien jij het hebt over een mindere lens vraag ik me af in welke zin hij minder is :)
De K810i had tot voorheen mijn voorkeur, maar gezien ik toch ook erg veel browse en de agenda gebruik zie ik meer voordeel in een zakelijker model.

Iedereen >> in welke prijsklasse denken jullie dat deze gaat komen? wordt het zo'n killer als de N95 qua prijs, of meer een vriendelijker prijsje richting de K810i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
apNia schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:02:
DaannO >> hoe kom je bij week 28 btw? Bronvermelding, of mag je niet zeggen? ;)

secondsymbian >> wat ik me erg afvraag is of de camera afdoet ivm de K800/K810.. men lijkt nog erg onder de indruk te zijn van die camera (vooral in nachtshots, mijn baas die een N95 heeft met 5MP zweert nog bij z'n K800) en gezien jij het hebt over een mindere lens vraag ik me af in welke zin hij minder is :)
De K810i had tot voorheen mijn voorkeur, maar gezien ik toch ook erg veel browse en de agenda gebruik zie ik meer voordeel in een zakelijker model.

Iedereen >> in welke prijsklasse denken jullie dat deze gaat komen? wordt het zo'n killer als de N95 qua prijs, of meer een vriendelijker prijsje richting de K810i?
:Y

Hij zal geprijsd worden als de P990. Dat is het segment waarin hij gepositioneerd wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
DaannO schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:04:
[...]

:Y

Hij zal geprijsd worden als de P990. Dat is het segment waarin hij gepositioneerd wordt. :)
Als ik het goed heb is dat dus een prijsklasse van rond de 500€?
Dat zou betekenen dat het bij een 1-jarig abonnement van 25€ per maand dus nog ongeveer 200€ bijbetalen is.... dat is nog wel acceptabel dan.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
F-Tim schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:10:
[...]

Als ik het goed heb is dat dus een prijsklasse van rond de 500€?
Dat zou betekenen dat het bij een 1-jarig abonnement van 25€ per maand dus nog ongeveer 200€ bijbetalen is.... dat is nog wel acceptabel dan.
Iets duurder omdat de P990 erg goedkoop is geworden. Ik denk rond de 600. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

DaannO schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:30:
[...]

Iets duurder omdat de P990 erg goedkoop is geworden. Ik denk rond de 600. :)
Belde KPN omdat mijn abonnement binnenkort te verlengen is en vroeg naar de M600. Die was uit het assortiment omdat de opvolger P1 deze zomer leverbaar zou zijn. Als prijs werd 500 euro genoemd waarvan 350 euro af zou gaan als subsidie. Er werd niet bij gezegd voor welk abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
rud schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 00:11:
[...]

Belde KPN omdat mijn abonnement binnenkort te verlengen is en vroeg naar de M600. Die was uit het assortiment omdat de opvolger P1 deze zomer leverbaar zou zijn. Als prijs werd 500 euro genoemd waarvan 350 euro af zou gaan als subsidie. Er werd niet bij gezegd voor welk abonnement.
Wiste ze ook te melden of dit ging om een simlocked versie of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

DaannO schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 00:12:
[...]

Wiste ze ook te melden of dit ging om een simlocked versie of niet?
Is niet besproken. Zal wel met simlock zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefoons met abbo zijn altijd simlockvrij bij KPN, boys. Formeel komt de P1 zelfs onder de P990 in het segment, maar zoals ik al eerder zei, voor SE is het een nieuwe start. Prijs zal neem ik aan ongeveer hetzelfde zijn als de P990.

In de K800 zit gel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de k800/k810 zit geloof ik een cybershotcamera, maar in principe moet ie hetzelfde kunnen als in de P1. Of andersom.
Wat ik bedoelde met de lens was dat echte cameras een betere lens hebben. Cameralenzen hebben immers fformaat nodig om voldoende licht te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 14:29:
Sneller, kleiner, dunner, lichter, véél grotere stylus, mooier toestel, géén vastlopers, veel betere batterij (2-3 dagen normaal gebruik), betere camera, betere menubesturing. *adem uit*
Als ik mobile-review.com mag geloven, zit er dezelfde batterij bij als bij de M600i, namelijk de BT-33. Dus het apparaat is waarschijnlijk zuiniger geworden met dezelfde soort accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Thanks voor de info. Hoop inderdaad ook op een prijs die ongeveer bij de P990 ligt. In mijn abboklasse betekent dat tussen de 100 en 200 bijbetalen voor een tweejarig orange abbo van 2 jaar twv €25....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 08:45:
Telefoons met abbo zijn altijd simlockvrij bij KPN, boys. Formeel komt de P1 zelfs onder de P990 in het segment, maar zoals ik al eerder zei, voor SE is het een nieuwe start. Prijs zal neem ik aan ongeveer hetzelfde zijn als de P990.
Vroeguh waren abbo mobieltjes bij KPN simlockvrij. Maar die tijd is voorbij. Ik kreeg vorig jaar bij mijn verlenging een K800i en daar zat een keurige tekst bij dat als ik de simlock er binnen het jaar af wilde laten halen dat me dat 65 euro zou kosten. Heb om jouw en mijn nieuwsgierigheid te bevredigen zojuist even de KPN sim eruit gehaald en een Telfort sim erin gedaan. Werkt niet.

Heb toen ook aanbiedingen gezien van toestellen bij webwinkels waarbij het zelfde toestel wat goedkoper was met KPN simlock. Bij webwinkels kon je kiezen, bij KPN zelf ging dat niet. Maar misschien was de K800i een uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Woeeiii! Ik zou nog best is gelijk kunnen krijgen met de lancering!

http://www.mobilecowboys.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Juli....
nice! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
In 1 woord, Gé-wél-dig :D

En, wellicht dat KPN telefoon's mét simlock komen, een vriend van me heeft een K800i van Hi, en deze werd zonder simlock geleverd een maand of 3 geleden.

Achja, nu wordt het alleen nog een kwestie van héél ongeduldig wachten tot Juli/Augustus. 20 Augustus loopt mijn abonnement pas af, maar als de P1i veel eerder leverbaar is, dan maar met een lichte overlap van een halve maand.

Overigens, als ik een prijs van 500€ hanteer (vergelijkbaar met een HP6815 + Route 66, die kost 509€), en ik ga dan naar verschillende 1 jarige abonnementen kijken, dan komt de bijbetaalprijs tussen de 150€ en 200€, bij abonnementen rond de 25/30€. Al dan niet aangevuld met een onbeperkt data abonnement.

Tevens, toen de N95 @ launch werd verkocht, kreeg je ook een gigantische korting/subsidie als je een data abo erbij afsloot. Iets wat denkelijk ook bij de P1i verwacht kan worden, dus de prijzen zullen reuze mee gaan vallen dankzij de data abonnementen. (Iets wat bij een Smartphone eigenlijk wel hoort, al kan ik begrijpen dat veel mensen het niet nodig vinden.)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ rud
Sorry, maar ik zit al aan de 6e telefoon van KPN/Hi en nog nooit heb ik een simlock erop gehad. Dus het zal wel een providerspecifieke telefoon zijn waarmee dat gedaan wordt. Zoals bijvoorbeeld de knalrode K600i van Vodafone. KPN heeft er ook zo ook een paar, bijvoorbeeld de zilveren K800 als ik me goed herinner. Dus daar ligt het dan misschien aan. Dan hebben ze immers ook een reden om een gelockt te leveren, want je maakt reklame voor ze. :)
Als jij een standaard K800 hebt zonder megakorting, vind ik het gewoon raar. Er is dan toch geen enkele reden voor hun om dat ding te locken, of wel?
En als je 'm simlockvrij wil, moet je gewoon je abbo laten verlengen bij een telecomshop. Dan krijg je vaak meer voordeel en voorzover ik weet altijd een simvrije telefoon. Ik kreeg bij BelCompany mijn P990 gratis bij 2 jaar verlenging van m'n Hi40 met databundel. Plus een kleine korting op een A2DP headset. Je moet natuurlijk wel je mondje opendoen, maar ze deden er niet moeilijk over.

@ ck2000nl
De batterij die ik erin heb zitten is niet de BST-33 uit de M600 en de P990..... Het is de BST-40! Ik geloof een vrij nieuwe batterij met 1120 mAh. Veel power dus, maar ik weet dus absoluut niet zeker of die standaard geleverd gaat worden erbij. Ik hoop het voor jullie. Je snapt natuurlijk wel dat ik die batterij in ieder geval inpik, hahahaha. :) Ik kwam deze accu in ieder geval nog niet tegen op de site van SE, maar hij is wel al te koop via Pixmania onder andere.

Het is echt een hele fijne telefoon. Normaal ben ik optimistisch/kritisch, maar van dit apparaat ben ik 100% overtuigd na ca. 3 weken gebruik. Wel even voor de duidelijkheid, de P1i is een stukje dikker dan de M600, maar zelfs in een strakke broek zit ie niet oncomfortabel in je zak.

Als iemand nog bepaalde foto's van de P1 wil zien, moet je ff een gil geven. Dan maak ik die. Moet je me alleen ff vertellen hoe ik die hier kan posten. Als dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Als iemand nog bepaalde foto's van de P1 wil zien, moet je ff een gil geven. Dan maak ik die. Moet je me alleen ff vertellen hoe ik die hier kan posten. Als dat kan.
Je mag ze naar mij mailen dan host ik ze op tweakers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha, en ben jij een machtig persoon hier op Tweakers? Want een beetje careful moet ik nog wel wezen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 00:10:
Hahaha, en ben jij een machtig persoon hier op Tweakers? Want een beetje careful moet ik nog wel wezen... :)
:? Ik heb een abo dus dat betekent dat ik voor een half gieg aan foto`s mag hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Ogh, ik denk dat het wel meevalt met hoe voorzichtig je moet zijn...

Er zijn al verschillende reviews, foto's en andere informatie op internet te vinden over de P1i. Er zijn zelfs al meerdere Nederlanders geweest die `m hebben gehad.

Zolang je maar geen dingen die naar jouw persoon kan leiden in de foto's verwerk, zal je vast en zeker geen problemen krijgen...

En of DaannO hier een machtig persoon is.... Als abonnee van Tweakers krijg je een hoop storage om foto's op te slaan, wat dus makkelijk is om foto's mee op het forum te zetten...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje carefull, zei ik ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje carefull, zei ik ook.

http://static3.bareka.com.../2610654/zonder-titel.jpg

http://static1.bareka.com.../2610636/zonder-titel.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar goed, ik laat ze even staan. Als er verzoekjes zijn, hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
offtopic:
Je kan ook gewoon je post editen Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif en dan scheelt dat weer berichten in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou wel graag wat foto's, gemaakt met de p1 willen zien. Ben wel benieuwd hoe ze zich verhouden met de K800 namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja, verrek. Editen... Sorry. Ik zal binnenkort ff wat fotootjes genomen met de P1i posten. Zal wel vrijdag worden
Wat ik ook kan doen is dezelfde foto maken met een P990 en een P1 en die posten.
Als je goed kijkt zie je trouwens dat nu.nl-icoontje (onderaan het scherm) waar ik het eerder over had. :)

Maar nu ga ik maffen!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 00:44:
Wat ik ook kan doen is dezelfde foto maken met een P990 en een P1 en die posten.
Goed idee! Als je een K800i in de buurt hebt is het misschien leuk om daarmee ook even een paar dezelfde foto's te schieten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
@secondsymbian: dan is jouw prototype beter uitgerust dan die van mobile-review. Wel zeiden ze dat de final versie "waarschijnlijk" uitgerust zal worden met een sterkere accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Voor geinteressereden hoe filmpjes en foto's er uitzien op de P1: http://my-symbian.com/uiq3/review_p1i.php

Vond ik erg goede review.
Summary

Evolution and not revolution, but evolution in the right direction. The number one improvement is definitely the increased size of available RAM memory, providing true and unrestricted multitasking, much better stability (the tested proto unit hasn't rebooted even once nor did it cause any other stability problems) and positive impact on overall performance. 3.2 Megapixel camera produces quality pictures and, well, tolerable video. Slightly improved transflective display works better in direct sunlight and Bluetooth 2.0 EDR provides faster connectivity. Elegant design, solid build and high quality materials make the device look and feel really good. Software improvements, especially the support for plugins on the Activity screen, add to the comfort of use and enhance functionality. Considering that we won't see a "true" P990 successor (with 2.8" screen and flip) before 2008, it may be considered worth getting not only for M600i users who get a lot of new features, but also for P990i owners struggling with all the problems caused by P990's limited RAM memory. Acquiring UIQ Technology by Sony Ericsson gives hope for faster and "more unified" development and further improvements coming with firmware updates. I'll be missing the flip I got used so much to when using the P990 and the lack of EDGE and HSDPA somehow restricts data transfer options in some areas, but other than that the P1i is a highly valuable upgrade to both the P990 and the M600. You decide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-08 19:43
Om even terug te komen op de KPN simlock discussie:
Voor mijn huidige telefoon had ik een Samsung E720, die was simlockvrij. Toen ik hierna mijn K800i kocht, kreeg ik de keuze om een simlockvrije telefoon te nemen, of een met Hi simlock, dit zou zo'n 60 euro schelen. Ik heb dus gewoon gekozen voor een met simlock, na een jaar kun je toch gratis de lock eraf halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@brrrt
Jij had dus een forse korting. Dan vind ik het logisch dat tijdelijk een simlock op zit.

@ck2000nl
Dat klopt, ik heb de bijna definitieve versie, vlak na de introductie te leen gekregen. Ik weet dat er op mijn versie nog een paar laatste externe wijziginkjes moeten plaatsvinden. Dat zijn echter hele kleine details die de P1i nog net iets lekkerder te gebruiken maken. Dingen zoals de indrukhoogte/diepte van de knoppen en dergelijke.

@apNia
Die review is inderdaad nauwkeurig. Ik kan ales bevestigen wat ze erover zeggen. Overigens is EDGE aan het uitsterven en zie ik even niet waar je HSDPA voor nodig hebt op een telefoon. Met regulier UMTS kun je prima snel surfen. Als je HSDPA graag wil, moet je ook een volledig onbeperkt flat-fee data-abbootje hebben. Dus mèt onbepertkt downloaden en streamen. Die abbo's zijn nog steeds vrij prijzig. HSDPA is vooral heel fijn op laptops e.d. Overigens denk ik ook dat dat slechts een kwestie van tijd is, want de ontwikkelingen staan natuurlijk niet stil.

Voordeel van de M600 is dat ie ietsjes dunner is, dus iets makkelijker mee te nemen. Voordeel van de P990 is het grotere scherm en de grotere geheugencapaciteit. Hetgeen een P990i iets geschikter maakt voor multimediatoepassingen. Het schermformaat van de P1i is echter zeker niet hinderlijk, want de software laat toe dat de schermruimte efficiënter gebruikt wordt. Bovendien is het een kwestie van tijd voordat er ook 8 Gb microsticks in de handel zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

En wat ze vooral in de review aankaarten is dat het grotere geheugen als zeer positief ervaren wordt. Hoe denk jij daarover secondsymbian?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het grotere geheugen is inderdaad heel erg prettig. Indrukwekkend zelfs. Je ziet nu ook precies wat de P990 te kort komt.
Door het grotere geheugen is vooral de taskmanager een hele heftige functie geworden. De eerste keer dat ik de P1i in m'n handen had, ruim voor de introductie trouwens :), viel me in de taskmanager al op dat er al 7 of 8 applicaties open stonden en het ding vrolijk doorging. Geen reboots of jams. Dus ik was gelijk onder de indruk.
Applicaties in de taskmanager openen bij aantikken onmiddellijk. Applicaties die gesloten zijn openen ook behoorlijk snel. Bestanden downloaden, verplaatsen, opslaan, wissen gaat ook allemaal veel sneller als met een P990i.

Nu wil ik niet te hard mijn P990i afkraken, hoor. Sinds de laatste updates is ie prima. Die klep vind ik ook gewoon relaxt. Wat dat aan gaat ben ik een 100% P-adept. Al die andere smartphones missen dat gewoon. Maar de P1 is wel zó goed en zó mooi, dat ik met pijn in m'n hart moet toegeven dat ie gewoon beter is. Probleem met de P990 is dat ie een jaar lang zo enorm gehyped is op internet, dus de verwachtingen waren gigantisch hoog. En hij moest opboksen tegen de P910, wat een meesterwerk was. Vervolgens wordt ie met dezelfde specs op de markt gezet. Specs die dus een jaar oud waren op dat moment.
Wat ik bedoel, is dat SE het met de P1i nu verstandiger doet door alles zo lang mogelijk geheim te houden. De precieze specs waren bijvoorbeeld pas vlak voor de introductie bekend.

En ja, ik weet dat meerdere mensen 'm al vastgehouden hebben of een paar daagjes ermee mochten rommelen. Ik heb 'm echter aan een echte uitgebreide duurtest onderworpen en tot nu toe is mijn oordeel: uitstekend.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Oh nog een brandende vraag trouwens. Ik heb nu al 2 jaar een K750i en de grootste irritatie die ik had, ook met de N73 op de zaak, is de trage omgang met foto's. Het maken van een foto, het opslaan van een foto en het browsen door foto's (vooral op de K750i tergend). Hoe zit het met deze 3 onderdelen op de P1i? De Nokia N73 gebruikt ook Symbian, maar ik weet niet of dat wat zegt over een SE model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
apNia schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:11:
Oh nog een brandende vraag trouwens. Ik heb nu al 2 jaar een K750i en de grootste irritatie die ik had, ook met de N73 op de zaak, is de trage omgang met foto's. Het maken van een foto, het opslaan van een foto en het browsen door foto's (vooral op de K750i tergend). Hoe zit het met deze 3 onderdelen op de P1i? De Nokia N73 gebruikt ook Symbian, maar ik weet niet of dat wat zegt over een SE model.
Mijn huisgenoot had een k750 met 1gig geheugen, en die kaart zat bijna helemaal vol. Zijn telefoon was supergtraag met foto's. Ik had ook een k750, maar met 64mb geheugen wat altijd half vol zat. Deze was supersupersnel met foto's browsen en bekijken.
Kortom, ik vermoed dat de software niet al te best was die op deze telefoons zorgde voor het browsen tussen foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, fotograferen is vooral een kwestie van de lees en schrijfsnelheid van het beschikbare geheugen.
Symbian of niet, het lijkt me vooral een hardwarekwestie.
Zojuist getest:
Als ik de foto's intern op het geheugen van de P1i zet, is dat gewoon erg rap. Sneller als met een P990i, die daar ook al niet al te langzaam in is. Zowel het fotograferen als het bekijken en opslaan gaat gewoon snel. Je kunt redelijk achter elkaar door fotograferen.
Maarrrrrrr.....als je je foto's rechtstreeks opslaat op de memorystick dan is de snelheid ook voor een groot deel afhankelijk van de snelheid van dat kaartje. In mijn P990i zit een Sandisk 4Gb Ultra II, een megasnel kaartje dat ik ook in mijn professionele fotocamera gebruik. En de standaard microstick in de P1i is lang zo snel niet. Ik geloof zelfs 4x zo langzaam. En toch ontloopt langzame kaart/P1i versus snelle kaart/P990i elkaar qua snelheid niet veel. Mijn P990i is een fractie sneller, maar dat moet gewoon aan de kaart liggen.

Is die zo duidelijk?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-08 19:43
Ik heb de k800i, en deze is wel snel met foto's. Het laden van de volle 3MP duurt wel langer, maar voor het browsen krijg je tijdelijk (paar seconden) een VGA resolutie (dus met zware JPEG compressie). Ik vindt dit een goede functie, je kan tenminste wel snel door de foto's bladeren. Ik verwacht dan ook dat SE deze functie op de verdere telefoons behouden heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
brrrt schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:36:
Ik heb de k800i, en deze is wel snel met foto's. Het laden van de volle 3MP duurt wel langer, maar voor het browsen krijg je tijdelijk (paar seconden) een VGA resolutie (dus met zware JPEG compressie). Ik vindt dit een goede functie, je kan tenminste wel snel door de foto's bladeren. Ik verwacht dan ook dat SE deze functie op de verdere telefoons behouden heeft. :)
Ik heb ook de k800i, maar ze werken met een rare soort buffer in lijsten in deze software hoor! Als je heel snel door meerdere foto's heen bladert dan gaat dat 10 foto's goed, en dan hangt hij even, en dan weer 10 foto's goed, en dan weer even een hang.
Daarnaast is het zo dat als je een sms-inbox hebt met veel berichten erin (500 ofzo) en je opent de inbox, en je wilt je eerste berichtje lezen (dus je drukt omhoog), dan staat je telefoon 30seconde vast.
Maargoed, dit is meer iets voor een k800i topic! :P

wat ik me afvroeg, wat is de limiet op smsjes in de p1i? Want in de k800i is dat dus 1000 en das wat weinig als je het mij vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet heel zeker wat je bedoelt, maar je krijgt zowel bij de P990 als de P1 een duidelijk zichtbaar miniatuur te zien als je door je bestanden heen browst. Aanklikken wat je wil zien en behoorlijk snel staat de foto dan op groot formaat op je scherm. Daarna kun je nog kiezen om 'm op fullscreen te zetten. Maar daar is niet veel nieuws aan op de P1i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De limiet van sms-jes? Geen idee, eigenlijk. Krijg ik ook niet uitgeprobeerd, denk ik. Maar jij vind 1000 sms-jes niet genoeg??? Allemachtig, ik dacht dat ik veel smste. :)
Ik ben niet verder gekomen dan 100 sms-jes inbox en 100 in de uitbox, plus nog 60 emails en alles liep prima. Voor zover ik weet is er geen limiet, anders dan tot het intern geheugen vol is. En dan zou je eventueel nog sms-jes kunnen bewaren op je memorystick.

Trouwens op de P1i heb je geen hangs bij het browsen door wat voor bestanden dan ook.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:41
Het klinkt allemaal prachtig :) Kun je ook nog wat fotos gemaakt met de P1i online zetten? En dan het liefst zonder resizen en dergelijke hehe.

Tot nu toe klinkt het als mijn ideale telefoon en aangezien ik over anderhalf a twee maanden mijn contract kan verlengen komt dat wel heel goed uit. Het enige wat ik me nog extra kan wensen is interne GPS maar ja, ik heb nu toch een losse dus daar kan ik verder prima mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Laatst online: 04-09-2023
Ik ben nu een Nokia N70 gebruiker.
De P1i, heeft een scrollwieltje aan de zijkant toch?
Is dit echt een wieltje, of een draai schakelaartje (alleen boven/beneden zoals je bij veel Windows CE PDA's ziet).
Werkt dit wieltje lekker in menus, etc.
Komt er niet snel vuil in te zitten oid?

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
m0ridin schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:59:
Tot nu toe klinkt het als mijn ideale telefoon en aangezien ik over anderhalf a twee maanden mijn contract kan verlengen komt dat wel heel goed uit. Het enige wat ik me nog extra kan wensen is interne GPS maar ja, ik heb nu toch een losse dus daar kan ik verder prima mee leven.
In die review waarnaar gelinkt wordt in een paar posts hierboven wordt dat ook al minpunt gezien. Voor mij is het ontbreken van een gps-ontvanger eigenlijk alleen maar een pluspunt aangezien een interne gsp-ontvanger extra geld en extra ruimte kost, terwijl ik er niet heel vaak gebruik van zou maken. Een losse gps ontvanger in je auto is toch een betere optie voor mij!

Maar die smslijst doorscrollen (achterwaarts) met 100smsjes gaat ook op een k800i nog oke. Het wordt pas een probleem bij boven de 500. Maargoed, ik kan me voorstellen dat dat lastig wordt voor je om te testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0ridin schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:59:

Tot nu toe klinkt het als mijn ideale telefoon en ...... .
dat dacht ik ook over de P990i, maar is mijn grootste ramp-aankoop aller tijden geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:17:
[...]

dat dacht ik ook over de P990i, maar is mijn grootste ramp-aankoop aller tijden geweest
Haha, erg subtiel! Ik kan best snappen dat je wat teleurgesteld bent in deze telefoon, maar inmiddels met de nieuwste firmware vind ik dit een rare opmerking. Zoals ik al eerder heb gezegt is mijn vader in het bezit van dit apparaat en ik vind het echt een mooi ding! Hij loopt af en toe vast e.d., maar dat mag de pret niet drukken. Zo een loze opmerking zonder verdere toelichting zie ik meer als een beetje stemmingmakerij :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
mad_dog schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:24:
[...]

Haha, erg subtiel! Ik kan best snappen dat je wat teleurgesteld bent in deze telefoon, maar inmiddels met de nieuwste firmware vind ik dit een rare opmerking. Zoals ik al eerder heb gezegt is mijn vader in het bezit van dit apparaat en ik vind het echt een mooi ding! Hij loopt af en toe vast e.d., maar dat mag de pret niet drukken. Zo een loze opmerking zonder verdere toelichting zie ik meer als een beetje stemmingmakerij :/
Dan gaan we daar even enige toelichting bij verschaffen :)

De SE P990 werd door vele fans lange tijd verwacht en die hadden er dan ook een aardig zakcentje voor over. Het begon met de lancering van het apparaat, se kondigde hem aan en een half jaar later pas was hij daadwerkelijk op de markt ipv een maand later wat SE de gehele wereld (ook zijn partners) had voorgehouden.

Toen hij uiteindelijk op de markt kwam met een niet verkeerd prijskaartje (kost nu nog 300) van 700 euro was iedereen door het dolle heen. Maar toen begon de ellende weer. Er was gewoon veel vraag maar geen aanbod, SE leverde die dingen amper uit en had productie problemen zeide ze. Gemiddeld kreeg een winkelier in Nederland er in het eerste half jaar ongeveer 1 per 3 weken. Dat is natuurlijk niks. Maar als de winkelier hem had verkocht, dan bracht 80% van de mensen hem terug om de volgende redenen:

[list]
• Hij werkt niet met mijn mac door brakke software
• Hij loopt vast
• Hij gaat niet aan
• Progs installeren wil niet
• Bluetooth werk niet
• Ik kan niet bellen
• Wel bellen niet internetten
• etc etc etc

Voor een toestel van 700 euro mag je wel verwachten dat alles het doet en dat je niet een half af product krijgt en dit heeft se ook bevestigd tegen over mij. Het is gewoon de ramp van SE geweest, maar ik denk dat ze dat in de toekomst anders gaan aanpakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Keuze voor een nieuwe telefoon is al niet zo makkelijk en dan lees je dit topic O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

secondsymbian bedankt voor al je info.. om het kort te houden: is de snelheid van er doorheen bladeren ongeveer gelijk aan de K800i? Dat vond ik goed te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:41
mad_dog schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:16:
[...]

In die review waarnaar gelinkt wordt in een paar posts hierboven wordt dat ook al minpunt gezien. Voor mij is het ontbreken van een gps-ontvanger eigenlijk alleen maar een pluspunt aangezien een interne gsp-ontvanger extra geld en extra ruimte kost, terwijl ik er niet heel vaak gebruik van zou maken. Een losse gps ontvanger in je auto is toch een betere optie voor mij!

Maar die smslijst doorscrollen (achterwaarts) met 100smsjes gaat ook op een k800i nog oke. Het wordt pas een probleem bij boven de 500. Maargoed, ik kan me voorstellen dat dat lastig wordt voor je om te testen ;)
Kan ik me ook wat bij voorstellen, maar ik heb geen auto en gebruik hem eerder als ik ergens ben waar ik de weg niet ken (lopend, fietsend) en dan heb ik net niet altijd mijn bluetooth gps ontvanger bij me. Ik zie het ook niet zozeer als een minpunt, meer als een 'jammer'. Ik heb gewoon heel graag echt een alles in 1. Het begon met het wegdoen van de losse camera, losse mp3 speler en nu dan eventueel de losse gps receiver.

En wat betreft de vergelijking met de P990i. Ik kan me de eerste reviews daarvan niet meer herinneren maar bij deze P1i heb ik eigenlijk nog geen slechte ervaring gehoord. Ook dat stemt dus positief. Even verder afwachten dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ daannO
Ja, allemaal waar. In het begin had de P990 een aantal irritante bugs. Hoewel ik er zelf nooit zo'n last van heb gehad. Alles werkte, maar hij liep vaak vast. Ook allemaal verleden tijd. Hij is nu gewoon goed. Ik heb zelf het idee dat SE er veel van geleerd heeft. De rest van de grieven kan men kwijt in Het grote P990i topic. :)

@ KnoppenSpook
Scrollwieltje werkt prima. Slim systeem, maar niet nieuw. Zelf vind ik het een hele prettige manier van browsen. Tis echt een wieltje en ik heb nog gehoord van vuil of defecten waardoor de werking niet goed zou zijn. De P1i is dan ook mijn 3e wieltjessmartphone. Nog ééntje en dan maak ik er een aanhanger van. :)

@ mad_dog
Je hebt helemaal gelijk. Mooi hoor, een ingebouwde GPS-ontvanger. Voor de "heb" is het leuk. Verder niet. Telefoon wordt groter en duurder. Met het risico dat je sattelietontvangst slecht is omdat je telefoon niet ver genoeg onder de ruit ligt. En als je dat wel doet kan je je navigatie niet meer behoorlijk aflezen en bedienen.
Een losse is voor de meeste mensen veel beter. Bluetooth GPS-muisje. 16 sattelieten, 20 uur werking, in de auto in 1,5 uur opgeladen, in 10 seconden een fix, 60 euro. Ik gebruik 'm hooguit 1 keer per week. Perfect dingetje. Niet te verslaan, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cetme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 11:10

cetme

DJ's, MC's en Apparatuur

Omdat een filmpje meer zegt dan 1000 foto's, 2 filmpjes waar de interface van de P1i getoond word, samen met een SE representative. Vergeleken met de p990 vind ik dit echt een stuk sneller, kijk bijvoorbeeld wanneer hij zijn messages opent. Als er links zitten in een bericht dan moet hij bij de p990 even denken, bij de p1i lijkt het erg snel te gaan.

http://www.newlaunches.co...y_ericsson_p1i_review.php

Klopt het trouwens dat er geen lenskapje meer op de achterkant zit?

www.diceandfriends.com | www.instagram.com/_DiceDJ | 5 euro korting op je eerste huur: https://www.gearbooker.com/?r=crptgv

Pagina: 1 2 ... 23 Laatste