Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ cetme
Nee, er zit geen lenskapje meer op de achterkant. Het glas voor de lens zelf ligt wel ietsjes verdiept in de body van de P1i. Het glaasje van de lens is tegenwoordig gehard glas, geloof ik. Mijn vriendin heeft al een tijd een K600i (ook een heel fijn telefoontje, trouwens) in gebruik en zelfs met haar regelmatige mishandelingen zit er nog geen krasje op het glas van de lens. En bij een K600 ligt het glaasje niet eens verdiept. Dus het ontbreken van een lenskapje lijkt me geen probleem.

@ m0ridin
Welke navigatiesoftware gebruik jij? Ik vraag me namelijk af of TomTom 6-kaarten tegenwoordig compleet genoeg zijn voor wandelroutes e.d. Wandelroutes waar normale wegen dus niet in de buurt zijn.

@ apNia
Browsen door de bestanden gaat heel soepel, sneller dan een P990i, dus ik vermoed ook aanzienlijk sneller dan een K800i. Maar zoals ik al eerder zei, dat is ook afhankelijk van de snelheid van het gebruikte geheugenkaartje, als je daarin browst.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2007 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:37
@secondsymbian.... als je ook de beschikking hebt over TomTom 6, zou je die dan willen proberen op je P1i? Mijn gevoel zegt nl. dat hij gewoon moet werken aangezien het 'eigenlijk' een verbeterde M600i/P990i is. En UIQ3 nog gewoon hetzelfde OS is, hooguit met wat meer bug-fixes en RAM geheugen.

Dat zou in ieder geval wel een bevestiging zijn van m'n gedachtengang.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het niet testen want ik heb een veel te kleine microstick. Maar er is geen enkele reden waarom TomTom 6 niet zou werken. Het is dezelfde OS, zoals je zelf al zegt. En op de M600 en de P990 werkt TT6 prima. Het meerdere aan RAM in de P1i maakt TT6 wellicht nog wat sneller, maar dat is wat mij betreft niet eens nodig.

Hahaha, oh ja! :) Bovenstaand doet me wel herinneren aan iets irritants. Ik heb een carkit voor mijn P990i. Ideaal ding, ik heb ook de specifieke cradle voor de P990 daarbij. Iedere SE-telefoon paste daar tot nu toe prima in vanwege het formaat van de P990. Maar de P1i past niet goed...:( Maar goed, die cradle is ook eigenlijk niet bedoeld voor andere telefoons dan de P990, dus ditmaal is het gewoon pech hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Die middelste snelkoppeling is echt briljant. Al je meest gebruikte items onder 1 knop op je bureaublad! Super!

De menu's gaan echt een stuk vlotter dan bij de M600i. Wat een fantatstisch mooi ding is dit toch! WiFi, camera en de looks van de M600i!

Hmzz, wat zou een 2e hands M600i opleveren?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:39
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 18:33:
@ m0ridin
Welke navigatiesoftware gebruik jij? Ik vraag me namelijk af of TomTom 6-kaarten tegenwoordig compleet genoeg zijn voor wandelroutes e.d. Wandelroutes waar normale wegen dus niet in de buurt zijn.
Ik gebruik ook Tomtom 6 nu... Maar wanneer ik wandelen zeg bedoel ik meer wandelen door de stad naar een adres waar ik moet zijn. Niet zozeer door de natuur (hoewel dat in de nabije toekomst nog gaat veranderen waarschijnlijk ;) ).

Voor die dingen is TomTom 6 goed genoeg hoewel er af en toe fietspaden en dergelijke nog niet opstaan. Aan de andere kant is dat ook niet zo raar, veranderingen gaan soms zo snel.

Maar hoe meer ik over deze telefoon lees hoe liever ik hem wil. Kan echt amper wachten. Qua functies, qua design, qua informatie die ik erover lees... allemaal heel erg positief. Hoop echt dat hij een beetje betaalbaar wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 12:21
Oeh dit lijkt mij ook een heel leuk telefoontje! :9
Ik was een tijdje terug naar de HTC Wings aan het kijken, maar deze lijkt me toch een stuk leuker en komt ongeveer tegelijk uit.

Ik hou dit topic in de gaten!! O+

PvOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter87
Hoe zit het trouwens met navigeren op dit toestel?
Is het mogelijk als ik bv in de discotheek sta met een biertje, met 1 hand snel een smsje te typen?

Ik zie namelijk geen bedieningstoets zitten. Of kan dat ook heel gemakkelijk door met je vingers het touchscreen aan te raken?

M'n vraag is dus: kan ik met 1 hand ff snel iets opzoeken of een smsje typen met deze telefoon?

PvOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
pieter87 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:51:
Is het mogelijk als ik bv in de discotheek sta met een biertje, met 1 hand snel een smsje te typen?

Ik zie namelijk geen bedieningstoets zitten. Of kan dat ook heel gemakkelijk door met je vingers het touchscreen aan te raken?

M'n vraag is dus: kan ik met 1 hand ff snel iets opzoeken of een smsje typen met deze telefoon?
Aan de zijkant van de telefoon zit een scrolltoets waarmee je het toestel ook kan bedienen. (scrollen en klikken) Hoe het tikken van een sms met 1 hand gaat weet ik eigenlijk niet, daar kunnen M600i gebruikers je meer over vertellen denk ik. Dit in verband met het 'aparte' toetsenbord wat erop zit en welke ook op de M600i zit.

Ik heb in ieder geval mijn keuze redelijk gemaakt. Als dit toestel niet heel veel duurder is dan de P990i dan gaat het hem worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

pieter87 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:51:

(ik ben dus zo'n M600 bezitter)
Sms met 1 hand is in theorie mogelijk, maar zeker niet aan te raden. Met twee handen is veel handiger! Daarnaast kan je uiteraard met je vingers het scherm bedienen, maar dat is zeker niet optimaal. Ik ben nu een week mijn stylus kwijt en dat is knap waardeloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 18:22
lijkt mij wel een mooi telefoontje, vooral icm active sync.

[off-topic]Als je het op zijn nederlands uitspreekt krijg je het (latijnse) meervoud van penis (peni)[/off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 17:37

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

offtopic:
ah dus niet alleen een mooie maar ook nog een knettergeile telefoon! meerdere piemels ftw!!

secondsymbian >> ik ben een redelijke hoog-tempo schrijvert en ik geef stiekem de voorkeur aan zo'n HTC-achtig QWERTY toetsenbord... ik heb wat geoefend op de M600 van een collega, en dat was erg wennen (ik zit nog in de standaard ABC mode van normale telefoonds). Vroeg me af of dat goed werkt op de P1i naar jouw mening :)
oh en kan je ook op de touchscreen een SMS typen met een kekke onscreen QWERTY?

[ Voor 13% gewijzigd door apNia op 14-06-2007 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

apNia schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 14:17:
offtopic:
ah dus niet alleen een mooie maar ook nog een knettergeile telefoon! meerdere piemels ftw!!

secondsymbian >> ik ben een redelijke hoog-tempo schrijvert en ik geef stiekem de voorkeur aan zo'n HTC-achtig QWERTY toetsenbord... ik heb wat geoefend op de M600 van een collega, en dat was erg wennen (ik zit nog in de standaard ABC mode van normale telefoonds). Vroeg me af of dat goed werkt op de P1i naar jouw mening :)
oh en kan je ook op de touchscreen een SMS typen met een kekke onscreen QWERTY?
Volgens mij kan je op het scherm tikken van een sms beter niet doen... (bij de M600i in ieder geval niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonY EaT PastA
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-07 15:29
ppaddo schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:45:
[...]

(ik ben dus zo'n M600 bezitter)
Sms met 1 hand is in theorie mogelijk, maar zeker niet aan te raden. Met twee handen is veel handiger! Daarnaast kan je uiteraard met je vingers het scherm bedienen, maar dat is zeker niet optimaal. Ik ben nu een week mijn stylus kwijt en dat is knap waardeloos!
Ik heb ook een M600i en kan het helemaal beamen. Was van de week al fietsend een smsje aan het sturen. Dat heeft toch snel 5 minuten geduurd (net zo lang als de fietstocht) om +/- 160 op het scherm te knallen. Maar met twee handen werkt echt het beste. Moet je maar een adje trekken in de disco ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter87
Haha ja maar als je in een smsconversatie zit terwijl je al in de discotheek bent dan moet ik zoveel atten ;)

Naja, moet er nog maar ff driftig over nadenken. Denk dat ik binnenkort de M600 wel een keer ga bewonderen in de winkel.

PvOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

offtopic:
als je het 'atten' noemt kan je sowieso beter conversatie vermijden ;)

[ Voor 7% gewijzigd door apNia op 15-06-2007 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook de voornaamse reden waarom ik een P990 soms prettiger vind. En dat ligt dus aan de "klep", die sms-en met één hand makelijker maakt. Zoals als je je andere hand vol hebt, of aan het autorijden bent (Foei! secondsymbian!).

Overigens kan het wel degelijk met één hand, hoor. Het gecombineerd numeriek/qwerty-toetsenbord is even wennen, ja. Maar dat went wel snel. De nadelen wegen niet op tegen de voordelen. Met 2 handen kun je echt razendsnel sms-en. Zo snel, dat zelfs je nichtje van 16 je niet bijhoudt, hahaha.

Het doet mij afvragen of het toesenbord ook als uitsluitend numeriek in te stellen is. Dat ga ik nu doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2007 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat lukt dus niet. Maar door het iets grotere formaat van de P1, kun je wel makkelijker met één hand sms-en dan met een m600.

Onscreen qwerty is voor alles te gebruiken en komt te voorschijn zodra je dat wil.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2007 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
zo'n lekkere lame vraag, weet iemand al wanneer dit toestel op de markt komt? ;)

(het is gewoon een iets leukere topic kick dan: Topic kick)

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ganymedus schreef op zondag 17 juni 2007 @ 13:12:
zo'n lekkere lame vraag, weet iemand al wanneer dit toestel op de markt komt? ;)

(het is gewoon een iets leukere topic kick dan: Topic kick)
Veel leuker, ja. Wat de boel doorgaans ook wel wil opvrolijken, is zo'n meesterlijke clown: :+

Om antwoord te geven op je vraag: Volgens (de site van) DaannO, week 28.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 08:59
De w960i (stond laatst ook op de frontpage) vertoond wat overeenkomsten met de P1. Zelfde touchscreen, allebij wifi, nouja, ik zou zeggen, houd ze eens naast elkaar.
Ik was eerst overtuigd dat ik voor de P1 zou gaan, maar moet zeggen, ik ben ook wel benieuwd naar de werking van de w960!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
De W960i is gewoon de Walkman versie van de P1i, zoals SonyEricsson nu bijna met elk toestel doet.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

mad_dog schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:25:
De w960i (stond laatst ook op de frontpage) vertoond wat overeenkomsten met de P1. Zelfde touchscreen, allebij wifi, nouja, ik zou zeggen, houd ze eens naast elkaar.
Ik was eerst overtuigd dat ik voor de P1 zou gaan, maar moet zeggen, ik ben ook wel benieuwd naar de werking van de w960!
Het "verschil" is exactemundo als bij de M600i/W950. Zelfde toestellen, maar voor een andere doelgroep.

(owkee en een ander toetsenbord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Nouja, bijkomend verschil is ook dat de w960i 8gig geheugen heeft en geen cardslot, terwijl de P1 een cardslot heeft. In eerste instantie zou ik dan gaan voor de P1 omdat deze dus een slot heeft, maar omdat er nog steeds geen micro kaartjes zijn die meer dan 2gig geheugen hebben, vind ik de oplossing voor 8gig vast geheugen misschien toch beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Mag ik zeggen dat de W960i me erg groot lijkt.... Vergelijk bijvoorbeeld eens de M600 en de W950, exacte formaat, alleen door de relatief kleine toetsen herken je op de W950 gewoon een 'groot' scherm. De W960 daarentegen, daar zijn de toetsen over de hele breedte verspreid. Gevolg is dat het toestel veel lomper oogt. Zie het meer als een K750 op steroiden...

Het fijne vind ik bij de P1i juist dat je kunt zien dat er veel toetsen op zitten, en het scherm toch groot is, terwijl de verpakking toch relatief klein blijft. Dit heb ik ook bij de M600 en de W950 (juist omdat de W950 die kleine toetsen heeft). Maar ik denk dat de W960 juist heel lomp zal gaan ogen.

Tuurlijk heeft hij mooie specificaties, maar persoonlijk vind ik hem buiten de mooie specificaties niet echt denderend.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Daar heb je een puntje. De P1 is 3mm korter en 1mm dikker dan de W960, dus dat scheelt niks... De p1 is 5gram zwaarder, dus dat is ook te verwaarlozen.

Laat ik het zo zeggen, als er 8gig geheugenkaartjes komen, dan ga ik sowieso voor de p1, en anders ga ik gewoon nog even twijfelen tot 1 van de 2 op markt is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
mad_dog schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:56:
Daar heb je een puntje. De P1 is 3mm korter en 1mm dikker dan de W960, dus dat scheelt niks... De p1 is 5gram zwaarder, dus dat is ook te verwaarlozen.

Laat ik het zo zeggen, als er 8gig geheugenkaartjes komen, dan ga ik sowieso voor de p1, en anders ga ik gewoon nog even twijfelen tot 1 van de 2 op markt is :P
Je kunt er gif op innemen dat er uiteindelijk 8GB kaartjes uit zullen komen. De grote vraag is echter binnen welke termijn je ze kunt verwachten, en wat de prijs zal worden van de kaartjes.

Ik verwacht de 4GB kaartjes nl. nog wel dit jaar (zeker voor kerst nog), maar ik denk dat de 8GB kaartjes minstens tot volgend jaar zomer op zich laten wachten.

Bovendien verwacht ik dat de prijzen sky high zullen zijn van zo'n mini formaat kaartje.... Ik ben er zelfs zo bang voor dat je uiteindelijk straks beter een 8GB iPod kunt kopen ipv een 8GB geheugenkaartje voor je gsm.

En als je dan idd de 8GB nodig hebt, kun je dus beter de W960 pakken vanwege de prijs en beschikbaarheid. Heb je het niet zo hard nodig, dan kun je in mijn ogen beter de P1i pakken met een 2GB geheugenkaartje (of als je persé 4GB *nu* wilt hebben, de W950, daar die weer flink in prijs zal dalen nu de W960 eraan zit te komen, alhoewel je dan ook de camera moet missen, en die iets trager zal zijn)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

F-Tim schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 00:22:
[...]

Je kunt er gif op innemen dat er uiteindelijk 8GB kaartjes uit zullen komen. De grote vraag is echter binnen welke termijn je ze kunt verwachten, en wat de prijs zal worden van de kaartjes.
Gewoon ter aanvulling. theoretisch maximum van M2 kaartjes is 32 GB. Daar kan je pas veel kaarten van Tomtom op kwijt! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Ik vraag me af of bij de w960i het geheugen ook toegankelijk is voor andere dingen dan mp3's en eventueel filmpjes. Als dat het geval zou zijn, denk ik dat veel mensen die telefoon verkiezen boven de P1i. Daar ik verwacht dat SE de P1i boven de w960i zet, neem ik aan dat dit niet het geval zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Ganymedus schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:27:
Ik vraag me af of bij de w960i het geheugen ook toegankelijk is voor andere dingen dan mp3's en eventueel filmpjes. Als dat het geval zou zijn, denk ik dat veel mensen die telefoon verkiezen boven de P1i. Daar ik verwacht dat SE de P1i boven de w960i zet, neem ik aan dat dit niet het geval zal zijn.
- Wat zou je zoal op het geheugen willen zetten dan?
- Waarom verwacht je dat de P1i boven de w960i wordt geplaatst? Qua specs zijn ze zeer goed vergelijkbaar! Enige verschil wat ik zie is de doelgroep (en dat wordt verklaard door 8gig vs card-slot en design)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik heb een paar dagen geleden M600i gekocht.

Nou dat word duidelijk weer verkopen en zo eentje aanschaffen.
Duurd ook wel paar maandjes voordat ze tweedehands op marktplaats terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 04:49
Ganymedus schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:27:
Tuurlijk, bij de W950 installeer je toch ook gewoon Tomtom op het 4gb geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter87
Van http://www.mobile-review.com/review/sonyericsson-p1-en.shtml
The Sony Ericsson P1i’s sales are kicking off in September at the 650 Euro mark. It is an adequate price for the smartphone flagship, especially in view of the fact that is successor will come out only in the beginning of 2008. Don’t end up expecting the P1i’s price curve will go straight down – there are no prerequisites for that, more importantly, making it a widely spread offering is not on Sony Ericsson’s to-do list.
Zou ie werkelijk 650 euro gaan kosten? :'(

PvOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
DaannO schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:04:
[...]

:Y

Hij zal geprijsd worden als de P990. Dat is het segment waarin hij gepositioneerd wordt. :)
Lijkt me op zich wel logisch dat het zo een prijs krijgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
@Snirpo, kijk dat wist ik niet, en om eerlijk te zijn had ik niet verwacht dat dat kon.

@Mad-dog, Geen idee waarom ik verwacht dat ze hem daarboven plaatsen. Gewoon gevoelsmatig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mennie4
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-02-2022
Ik heb ook een paar vraagjesover de P1:
- hoe zijn de 'office'-functies van het toestel?
- En hoe is de synchronisatie met de PC; m.n. Outlook?

SE heeft wat mij betreft veel voordelen tegenover de huidige generatie Nokia's (de oude waren niet te verslaan, maar ze zijn nu de weg kwijt geraakt..), en met name de camera is vele malen beter dan welke Nokia dan ook. SMS-en is makkelijker, en het menu fijner, maar...

Ik heb momenteel een K800i, heel fijn, maar agenda, contactpersonen, notities etc. zijn allerbelabberdst: maximaal 300 agenda-items, 1000 contactpersonen en notities kunnen maar 64 posities (lettertekens!) lang zijn. Een beetje synchroniseren met Outlook is dus niet erg interessant, als dat al lekker lukt: regelmatig kan de PC mijn telefoon niet vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Mennie4 op 20-06-2007 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

650 nieuw? Ik ben geen groot expert: wat gaat dat betekenen met een Orange 25 euro van 2 jaar ongeveer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

apNia schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:35:
650 nieuw? Ik ben geen groot expert: wat gaat dat betekenen met een Orange 25 euro van 2 jaar ongeveer ?
Ergens tussen "gratis" en 150 euro bijbetalen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

dank je ppaddo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
ppaddo schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 07:27:
[...]

Ergens tussen "gratis" en 150 euro bijbetalen :9
Dus jij denkt dat Orange de volgende korting gaat geven op een 25 euro abo: 24*25=600 en dan nog eens 50 euro bij gaat leggen en dus daar ook nog bel minuten bij gooien? Dan weet ik wel waarom het zo slecht gaat met Orange.

Ik denk dat je dan ongeveer 200 a 300 moet bijbetalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Nu zal het 25€ abonnement ook niet het meest gewenste abonnement worden voor deze telefoon. Ik denk hij pas veel goedkoper zal worden met een 35€ abonnement, aangevuld met een klein data abonnement. Zowiezo moet je dan uitrekenen wat hij je over de gehele looptijd gaat kosten, want naar mijn mening kun je die bijbetaalprijs beter in een duurder abonnement steken, dan krijg je er tenminste ook nog iets voor terug!

@Daanno, ik denk trouwens toch wel dat Orange om te beginnen geen BTW op het toestel hoeft te betalen, en dat orange toch wel een voordeelbundel bij SE zal krijgen bij de aanschaf van een X aantal P1i's. Ze zullen iets van de 450 - 500 voor dat toestel betalen schat ik zo. Als zelfs de operators de volle mep ervoor moeten neertellen zou bellen wel een hele dure grap worden he? ;)

De prijs is ook iets hoger dan ik dacht, had gehoopt dat hij zo rond de 500 zou uitkomen, nu wordt de Samsung Ultra Messaging F700 toch nog een hele geduchte concurrent (tenminste, als daar ook TomTom op blijkt te kunnen mocht ie ooit uitkomen).........

Ik vind het trouwens wel meer een gemene 'marketing' truuc van SE. De M600 werd veel lager in de markt gezet, en de P990 hoger. De P1i is eigenlijk een geupdate M600, en voor een 'echte' P990 update laten ze iedereen nog een half jaar wachten. Dan vraag ik me af wat dáár de prijs wel niet van gaat worden en wat daar de specificaties van zullen zijn. Bovendien is het prijsverschil met een N95 dan ook wel heel klein als ze hem op 650€ gaan uitbrengen. Alleen bij de N95 krijg je meer functies ervoor (5Mpx Carl Zeiss, HSPDA, 802.11g en GPS) voor slechts 100€ meer (Je mist dan wel het touchscreen). Lijkt me geen slimme zet van SE dus om de telefoon zo hoog in de markt te zetten als ik eerlijk ben, want ze geven zichzelf veel te veel concurrentie op die manier.

Niet zo slim dus, maargoed, we zullen zien wat met deze foon zal gebeuren...

[ Voor 11% gewijzigd door F-Tim op 21-06-2007 10:19 ]

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
F-Tim schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:16:
Ik vind het trouwens wel meer een gemene 'marketing' truuc van SE. De M600 werd veel lager in de markt gezet, en de P990 hoger. De P1i is eigenlijk een geupdate M600, en voor een 'echte' P990 update laten ze iedereen nog een half jaar wachten. Dan vraag ik me af wat dáár de prijs wel niet van gaat worden en wat daar de specificaties van zullen zijn. Bovendien is het prijsverschil met een N95 dan ook wel heel klein als ze hem op 650€ gaan uitbrengen. Alleen bij de N95 krijg je meer functies ervoor (5Mpx Carl Zeiss, HSPDA, 802.11g en GPS) voor slechts 100€ meer (Je mist dan wel het touchscreen). Lijkt me geen slimme zet van SE dus om de telefoon zo hoog in de markt te zetten als ik eerlijk ben, want ze geven zichzelf veel te veel concurrentie op die manier.

Maar dit is geen logische redenatie. De N95 heeft misschien hogere/betere specs, maar is een apparaat waar ik niet mee zou willen rondlopen. Ik vind het lelijk, ik hoor veel mensen klagen over de slider en de gps-ontvanger die er inzit werkt voor geen meter. Kortom, niet echt de mobiel waar ik op zit te wachten. Ik zie het dan ook niet als concurrent. Als de N95 300euro was en de P1i 600euro zou ik toch voor de P1i gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
het vergelijk met N95 is geloof ik te snel gemaakt. Het voordeel van een touchscreen wordt echt onderschat. Je ziet juist de enorme groei richting touchscreens momenteel. Alles moet touch etc. zijn. En dat nokia met de N95 hier niet in mee zijn gegaan, is m.i. de grootste misser van het toestel. Dus eigenlijk zou je kunnen zeggen, de P1i is gericht op de doelgroep die wel een touchscreen willen hebben, de N95 is gericht op hen die dat niet willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
F-Tim schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:16:

De 8800 is nog duurder dan beide en de specs zijn ongeveer vergelijkbaar met een 6021, toch zijn de verkopen van de 8800 niet teleurstellend. Ook geen slimme zet van Nokia?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
@Mad_Dog
Ik ben het er mee eens, maar er zijn ook volksstammen die het daar niet mee eens zijn en de looks van de N95 geweldig vinden (mijn broertje is er 1 van, en het N95 topic groeit ook als kool). Dat de GPS ook zuigt, prima! Maar hoeveel aankopen in een telecom winkel worden mensen 'aangesmeerd'? En dan komt het er simpelweg op neer welk apparaat meer functies heeft, of de consument ze gebruikt of niet.... perfect voorbeeld hiervan is de reclame van Bol.com, waarbij dat oudje een luxe gsm aangesmeerd krijgt.

Misschien dat wij als zijnde tweakers er anders tegenaan kijken (meer in de trand van, wat is daadwerkelijk functioneel, en wat 'zit-er-op-maar-werkt-toch-totaal-niet'). Maar het gros van de mensen, die let alleen maar op naar wat meer kan. En helaas pindakaas, maar momenteel is een slider model gewoon "hot" (getuige de grote varieteit en succes bij de Samsung sliders), en zijn veel mensen gewoon meelopers. En dan verkoopt de N95 onder de noemer vanne "Mijne kan ook sliden, maar heeft wél meer functies als de jouwe" toch wel goed. Uitzonderingen die hem écht geweldig vinden daar gelaten. Smaak is immers niet over te twisten.

@Ganymedus
Ik onderschat het ook niet hoor, ik wil ook gewoon de P1i hebben omdat hij me heel handig en functioneel lijkt. Maar ik denk wel dat SE hiermee een slechte start maakt juist door iets verouderde specs aan te bieden tegen een relatief hoge prijs. Hoewel dit ook weer deel kan zijn van een afroom-strategie...

@Ginz
Touché! :9

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Leuk op de Mobile Review review ;)
Unlike the Sony Ericsson M600i, this phone sports somewhat differently size keys; also the bend in the middle has become softer, which has allowed the ergonomics of the solution to improve. The P1i even enables one-handed input, which was one of my favorites, the only thing to keep in mind when doing this is the second row of symbols which is impossible to use without another hand involved. All buttons are pretty much the same size-wise here, whereas the M600 features tiny functional keys in the bottom row. Those who haven’t ever dealt with the previous model – read below to find out how this keyboard works.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ F-Tim:
Ik las laatst ook dat de microsticks op dit moment een theoretisch potentieel hebben van 32Gb, dus het is gewoon een kwestie van tijd. Die 8 Gieg komt er wel. Overigens vind ik 4 Gb allang best.

Ik denk dat de W960 inderdaad nagenoeg hetzelfde is als de P1, maar wel bedoeld is voor de hardcore mp3-speler adepten. Ik neem aan dat ie iets duurder zal zijn als de P1. Persoonlijk vind ik 'm iets minder mooi.

@ snirpo:
TomTom 6 zal minder makkelijk op de W960i te installeren zijn, want TT6 werkt wel in Symbian 9/UIQ3, maar alleen als je het rechtsreeks op de geheugenkaart installeert....
De W960 heeft geen geheugenkaartslot, maar wel veel meer geheugen. Geheugen dat dus minder praktisch te gebruiken is.

@ mennie64:
De office-functies zijn behoorlijk goed. Niet helemaal zoals Outlook natuurlijk, maar je hebt dezelfde functies. Ook je Word, Excel en dergelijke kan je er goed in kwijt.
Ik heb nog geen grenzen ontdekt op het aantal agendanoteringen of contactpersonen, op de P990i net zo min. Wat dat aangaat is ie echt wel bedoeld voor het zakelijke segment.

Op een N95 krijg je inderdaad een hoop functies waarvan je realistisch moet afvragen of je die daawerkelijk regelmatig gaat gebruiken. En touchscreen heeft in ieder geval 100% mijn voorkeur, hoor. Maar dat is gewoon het wezenlijke verschil tussen een N95 en bijvoorbeeld een P1i...persoonlijke voorkeur.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2007 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 21:24:
@ F-Tim:
Ik las laatst ook dat de microsticks op dit moment een theoretisch potentieel hebben van 32GB, dus het is gewoon een kwestie van tijd. Die 8 Gieg komt er wel. Overigens vind ik 4 GB allang best.

Ik denk dat de W960 inderdaad nagenoeg hetzelfde is als de P1, maar wel bedoeld is voor de hardcore mp3-speler adepten. Ik neem aan dat ie iets duurder zal zijn als de P1. Persoonlijk vind ik 'm iets minder mooi.

@ snirpo:
TomTom 6 zal minder makkelijk op de W960i te installeren zijn, want TT6 werkt wel in Symbian 9/UIQ3, maar alleen als je het rechtsreeks op de geheugenkaart installeert....
De W960 heeft geen geheugenkaartslot, maar wel veel meer geheugen. Geheugen dat dus minder praktisch te gebruiken is.
Het verschil tussen de M600 en de W950 is alleen dat er op de plek van de geheugenkaartslot van de M600 een vaste geheugenchip zit en een kleine aanpassing in de firmware. In de firmware van de W950 leest hij de geheugenkaart op precies dezelfde manier als in de M600, maar noemt het anders en weet dat `ie er niet uitgehaald kan worden.

TomTom 6 installeren op de geheugenchip van de W950 is (bijna) net zo makkelijk als het installeren van TT6 op de losse geheugenkaart van de M600.

Aangezien het verschil tussen de M600 en de W950 precies hetzelfde is als het verschil tussen de P1i en de W960, lijkt het installeren van TT6 op de W960 mij niet (veel) moeilijker dan op de P1i

[ Voor 4% gewijzigd door Ginz op 22-06-2007 22:22 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Ginz

Thanks! Dat wist ik ook niet. Is dat dus ook geen belemmering.

Dan is het simpel. Als je een W960 en een P1 allebei even mooi vindt, dan zou ik de W960 nemen omdat ie op dit moment meer geheugen heeft dan een P1 + grootste microstick. Dan weet ik ook eigenlijk geen nadelen meer t.o.v. een P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 23:19:
@ Ginz

Thanks! Dat wist ik ook niet. Is dat dus ook geen belemmering.

Dan is het simpel. Als je een W960 en een P1 allebei even mooi vindt, dan zou ik de W960 nemen omdat ie op dit moment meer geheugen heeft dan een P1 + grootste microstick. Dan weet ik ook eigenlijk geen nadelen meer t.o.v. een P1.
Hooguit het prijsverschil... ;)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 23:19:
Toetsenbord bijvoorbeeld.
Volgens mij verhouden de W960 en P1i zich tot elkaar, zoals de N95 en E90 dat doen bij Nokia. Respectievelijk top-toestellen voor de consument (nadruk op entertainment), en toptoestellen voor de zakenwereld (nadruk op mail/internet/office functies). Onderhuids delen ze de nodige hardware, maar qua gebruikersinterface en toetsen-layout zijn ze toegespitst op hun eigen doelgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:16

Chiron

Moderator Discord
Het toetsenbord is toch wel de grote reden dat ik voor de P1i zou gaan, dat vind ik stukken prettiger werken dan een 'gewoon' numeriek toetsenbord. Smssen gaat echt supersnel, en ook even wat in de agenda tikken is zo gebeurd.

De W960 ziet er daarentegen schitterend uit, superstrak design :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter87
Wat duurt wachten toch lang! :'( 8)7

Helemaal als je meerdere keren per dag dit topic checht en nu nog rondloopt met een Nokia 6310i.

PvOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop dat de software goed is. Op de site van SE-developers is namelijk gepubliceerd dat SE stopt met het geven van updates voor UIQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Huh? waarom zouden ze dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 23:11:
Hoop dat de software goed is. Op de site van SE-developers is namelijk gepubliceerd dat SE stopt met het geven van updates voor UIQ.
Moet je wel even het hele verhaal erbij zetten. ;)

Se is gestopt met het ondersteunen van de uiq voor de P990, M600 en de W950. Hiervoor komt dus geen nieuwe software meer uit en dat is natuurlijk balen. Waarschijnlijk willen ze een blamage voorkomen zoals de P990 en gaan ze alle ontwikkeling steken in de software van de P1i. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
pieter87 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 22:56:
Wat duurt wachten toch lang! :'( 8)7

Helemaal als je meerdere keren per dag dit topic checht en nu nog rondloopt met een Nokia 6310i.
Ik heb dat laatste nog even nagerekend, maar dat maakt geen verschil. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
DaannO schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 10:19:
[...]

Moet je wel even het hele verhaal erbij zetten. ;)

Se is gestopt met het ondersteunen van de uiq voor de P990, M600 en de W950. Hiervoor komt dus geen nieuwe software meer uit en dat is natuurlijk balen. Waarschijnlijk willen ze een blamage voorkomen zoals de P990 en gaan ze alle ontwikkeling steken in de software van de P1i. :)
De software in de P1i is exact hetzelfde als die in de P990i. Daar gaat echt niet veel meer aan verbeterd/veranderd worden. Over een half jaar komt de echte opvolger uit van de P990i :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Houd dat in, dat wanneer de p1i een update krijgt, je deze update ook op je p990i zou kunnen zetten? Of krijg je dan van die hackers welke de firmware gaan verbouwen opdat hij dan ook geschikt zou kunnen worden voor de p990i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter87
Zondag 15 juli gaan we op weg naar de Franse Alpen voor de Tour De France.
Met drie man die alle drie geen woord Frans kunnen en weinig kaart lezen.

GPS navigatie zal dan wel erg makkelijk zijn. Helaas hebben wij geen TomTom of laptop.
Zou graag navigatie op deze telefoon willen hebben maarja die zondag is de zondag van week 28.

De week dat deze telefoon uitkomt.
Het gaat dus waarschijnlijk niet lukken om de telefoon op tijd binnen te hebben he? :/

PvOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hou je d'r rekening mee dat er geen GPS in dit toestel zit? Wellicht is de Nokia N95 (met ingebouwde GPS) een betere optie voor je. Die is al lang en breed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
@Pieter87, of je neemt het toestel inc. het nieuwe GPS abbo van KPN/Hi.

Afgezien daarvan, navigeren met tomtom of een soort gelijk programma is in Frankrijk niet altijd even handig. Sommige delen van de kaarten zijn dusdanig achterhaald dat je opeens op een doodlopende weg staat. Houd er tevens rekening mee dat TomTom niet inschat of je een bepaalde route wel of niet met een caravan kunt nemen. Of dat de weg opeens wel heel erg stijl is voor je normale auto. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Chiron schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:08:
[...]

De software in de P1i is exact hetzelfde als die in de P990i. Daar gaat echt niet veel meer aan verbeterd/veranderd worden. Over een half jaar komt de echte opvolger uit van de P990i :)
De firmware van de Nokia N73 en de Nokia 5500 zijn ook hetzelfde. Toch was de 5500 al vanaf het uitkomen van het toestel stabiel, in tegenstelling tot de N73. Die draait nu pas een beetje stabiel.

Dat ze dezelfde firmware hebben zegt dus niet alles.
Ganymedus schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 16:06:
Houd dat in, dat wanneer de p1i een update krijgt, je deze update ook op je p990i zou kunnen zetten? Of krijg je dan van die hackers welke de firmware gaan verbouwen opdat hij dan ook geschikt zou kunnen worden voor de p990i?
Nope, dat gaat echt niet lukken. Misschien via een niet officiele manier, zoals ik vroeger ook een T610 naar een T630 kon flashen, maar die kans is hééél erg klein....

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Je kunt toch altijd hopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 16:59
Ik heb al bijna een jaar de m600i en ondanks dat ik in het begin sceptisch was en behoorlijk wat kritiek op de telefoon had (heb er zelfs aan gedacht hem te ruilen voor een HTC TyTN), moet ik zeggen dat ik nu ik hem al een tijd gebruik behoorlijk tevreden ben. Updates doe ik nauwelijks want ik ben nog steeds van mening "if it ain't broke, don't fix it" en aangezien dat ik buiten de vastlopers zo nu en dan (meestal omdat er teveel applicaties openstaan. Vind het echt een gemis dat ie ze niet helemaal killed) geen problemen heb met het toestel. Camera en WiFi mis ik niet op het toestel dus dat is op de P1i alleen maar een pluspunt. Verder draait mijn m600i goed met TomTom en syncen met outlook verloopt soepel.

Helaas moet ik nog een jaar met het toestel, maar dat kom ik wel door. Anders was ik zeker voor een P1i gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. D
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11-2021
Hooli-gan schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 17:41:
Ik heb al bijna een jaar de m600i en ondanks dat ik in het begin sceptisch was en behoorlijk wat kritiek op de telefoon had (heb er zelfs aan gedacht hem te ruilen voor een HTC TyTN), moet ik zeggen dat ik nu ik hem al een tijd gebruik behoorlijk tevreden ben. Updates doe ik nauwelijks want ik ben nog steeds van mening "if it ain't broke, don't fix it" en aangezien dat ik buiten de vastlopers zo nu en dan (meestal omdat er teveel applicaties openstaan. Vind het echt een gemis dat ie ze niet helemaal killed) geen problemen heb met het toestel. Camera en WiFi mis ik niet op het toestel dus dat is op de P1i alleen maar een pluspunt. Verder draait mijn m600i goed met TomTom en syncen met outlook verloopt soepel.

Helaas moet ik nog een jaar met het toestel, maar dat kom ik wel door. Anders was ik zeker voor een P1i gegaan.
Ik gebruik al een jaar Swiss Manager Pro (de niet-pro versie is overigens gratis) als taskmanager, en dat bevalt me prima. Heb je eindelijk weer een taskmanager waarmee je echt applicaties kunt killen en je telefoon nooit meer vastloopt. Jammer dat Vodafone de oorspronkelijke taskmanager op de m600i vern**kt heeft :p

Swiss Manager en Swiss Manaher pro vind je op http://cellphonesoft.com

Greetz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter87
Oeh de Iphone is uit in Amerika.
Wat is dat kreng duur zeg! En wat een functies die er niet op zitten (geen umts, flash, java, etc....)
Het schermpje lijkt me wel erg leuk.

Toch maar wachten op de P1i (mits de prijs te aanvaarden is).
Maar welke kleur? Zwart/metaal of wit?

Die witte lijkt me wel heel erg stijlvol. Maar heb geen idee of dat ook snel smerig wordt.
Zou het frontje trouwens verwisselbaar zijn?

PvOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
ik zou voor de witte gaan. :) meer clashy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Witte? waar zie je die? voorzover ik weet is er van de P1i alleen maar een zwart/metalen versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter87
Chiron schreef op zondag 01 juli 2007 @ 17:16:
Witte? waar zie je die? voorzover ik weet is er van de P1i alleen maar een zwart/metalen versie :)
http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_p1-review-143.php :)

PvOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:30
Die witte is de oude M600i. Geen camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou het net zeggen. De witte P1i, die is er nie. :)

Wat betreft de software van de P1. Die is bijna gelijk aan die van een P990i, maar op de P1i is de software wel erg stabiel. Eigenlijk geen vastlopers gehad in de afgelopen maand en dit is nog maar een demomodel.

IPhone stelt me een beetje teleur, nu ik de reviews en specs heb gelezen. En zeker voor dat geld. Maar goed, er zijn altijd mensen die willen bellen met hun iPod. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 20:58:
Ik wou het net zeggen. De witte P1i, die is er nie. :)

Wat betreft de software van de P1. Die is bijna gelijk aan die van een P990i, maar op de P1i is de software wel erg stabiel. Eigenlijk geen vastlopers gehad in de afgelopen maand en dit is nog maar een demomodel.
dat dacht ik in het begin van de P990 ook, maar na een maandje werd het een complete ramp en het nooit goed gekomen. Ook SE ziet er geen heil meer in: ze zijn gestopt met het geven van updates. Dat nog een klantenbinding: de meest waardeloze mobielefabrikant ter wereld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 21:52:
[...]

dat dacht ik in het begin van de P990 ook, maar na een maandje werd het een complete ramp en het nooit goed gekomen. Ook SE ziet er geen heil meer in: ze zijn gestopt met het geven van updates. Dat nog een klantenbinding: de meest waardeloze mobielefabrikant ter wereld!
J-H, no offense, maar je bijdrages in dit topic blijven beperkt tot het afkraken van de p990. Dit kan misschien beter in het desbetreffende topic!

Weet iemand waarom er op een k800i / k810i een klepje voor de lens zit, en waarom dat op de p1i (zelfde cam) overbodig wordt gevonden? Zijn ze nu opeens niet meer bang voor krasjes en stof? Of zit hij alleen op de k800i voor de show?
Of zou het te maken hebben met het gebruiksgemak in de vorm van: klepje open = fotomodus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Vind ik dus ook een mega-tegenvaller. Blijkbaar zit er een soort verhard plastic op. Vind ik echt ongelooflijke onzin. Zijn er meer telefoons die iets dergelijks hebben en het 'normale gebruik' hebben doorstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 16:59
Mr. D schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 13:19:
[...]

Ik gebruik al een jaar Swiss Manager Pro (de niet-pro versie is overigens gratis) als taskmanager, en dat bevalt me prima. Heb je eindelijk weer een taskmanager waarmee je echt applicaties kunt killen en je telefoon nooit meer vastloopt. Jammer dat Vodafone de oorspronkelijke taskmanager op de m600i vern**kt heeft :p

Swiss Manager en Swiss Manaher pro vind je op http://cellphonesoft.com

Greetz,
Heb idd lange tijd swiss manager gerbuikt (de gratis versie). Helaas na een software update niet meer aan de praat gekregen. Geen idee waarom niet. Momenteel krijg ik een access error als ik hem wil installeren :(

-edit- Naja zeg. Download ik hem van de link die jij op gaf, installeren en draaien (wederom de gratis versie). Snap er niets van, maar goed het werkt weer. :*) _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Bulligan op 02-07-2007 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
@apNia volgens mij is over het algemeen het verschil of het een plastic of glazen lens is. Een plastic lens houd het vrij lang vol zonder dat het krassen oid oploopt. Een glazen lens zul je moeten beschermen met een cover. Ik denk dat ze alleen de glazen lenzen gebruiken in de cybershot series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_dog schreef op maandag 02 juli 2007 @ 12:57:
[...]

J-H, no offense, maar je bijdrages in dit topic blijven beperkt tot het afkraken van de p990. Dit kan misschien beter in het desbetreffende topic!

Weet iemand waarom er op een k800i / k810i een klepje voor de lens zit, en waarom dat op de p1i (zelfde cam) overbodig wordt gevonden? Zijn ze nu opeens niet meer bang voor krasjes en stof? Of zit hij alleen op de k800i voor de show?
Of zou het te maken hebben met het gebruiksgemak in de vorm van: klepje open = fotomodus
het gaat mij niet om het afkraken van de P990/P1 maar om de angst dat er dezelfde software in de P1 zit en men dus dezelfde problemen kan verwachten na verloop van tijd. Het besluit van SE om de updates te stoppen geeft m.i. aan dat ze het probleem niet onder de knie krijgen. Als ze dat op willen lossen door een groter geheugen in de P1 aan te aan brengen is het slechts uitstel van excecutie. Het lekken van SW is daarmee niet opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Dat zowel de P990i als de P1i op dezelfde firmware draaien, wilt niet zeggen dat ze ook precies hetzelfde zijn. Zoals ik al eerder als voorbeeld gaf, de Nokia 5500 en de N73 draaien beide op Symbian 60-serie 3de editie. De N73 was vanaf het begin instabiel en de 5500 was juist heel stabiel.

Verklaring? Geen!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 14:30:
[...]

het gaat mij niet om het afkraken van de P990/P1 maar om de angst dat er dezelfde software in de P1 zit en men dus dezelfde problemen kan verwachten na verloop van tijd. Het besluit van SE om de updates te stoppen geeft m.i. aan dat ze het probleem niet onder de knie krijgen. Als ze dat op willen lossen door een groter geheugen in de P1 aan te aan brengen is het slechts uitstel van excecutie. Het lekken van SW is daarmee niet opgelost
Het rare is dat heel veel mensen roepen dat de software nog niet goed genoeg is, terwijl SE zelf roept dat het op een paar schoonheidfoutjes na, af is. Daarnaast heeft mijn vader ook een p990i, en hij heeft hier 0,0 problemen mee. Hij doet er gewoon de standaard dingen mee waarvoor het apparaat bedoelt is, en daarnaast nog eens tom-tom. Nooit vastloper, crashes, of ander raar gedrag. Kortom, ik vermoed dat alle problemen met die software veroozaakt worden door gebruikers die teveel applicaties erop zetten... Pure speculatie natuurlijk, maar ik heb genoeg aan het feit dat SE zegt de hoeveelheid geheugen op de P1 te verdubbelen en het feit dat de oude software op de p990i bij mijn vader goed draait...
En secondSymbian die hier in dit topic vaak over zijn proef-modelletje spreekt vind het een beduidend stabieler toestel dan de p990i. Hij heeft bijn nooit crashes, en dit is nog een beta-model (hoe noem je dat :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

mad_dog schreef op maandag 02 juli 2007 @ 14:48:
[...]

Het rare is dat heel veel mensen roepen dat de software nog niet goed genoeg is, terwijl SE zelf roept dat het op een paar schoonheidfoutjes na, af is. Daarnaast heeft mijn vader ook een p990i, en hij heeft hier 0,0 problemen mee. Hij doet er gewoon de standaard dingen mee waarvoor het apparaat bedoelt is, en daarnaast nog eens tom-tom. Nooit vastloper, crashes, of ander raar gedrag. Kortom, ik vermoed dat alle problemen met die software veroozaakt worden door gebruikers die teveel applicaties erop zetten... Pure speculatie natuurlijk, maar ik heb genoeg aan het feit dat SE zegt de hoeveelheid geheugen op de P1 te verdubbelen en het feit dat de oude software op de p990i bij mijn vader goed draait...
En secondSymbian die hier in dit topic vaak over zijn proef-modelletje spreekt vind het een beduidend stabieler toestel dan de p990i. Hij heeft bijn nooit crashes, en dit is nog een beta-model (hoe noem je dat :P )
Ik sluit me 100% aan bij mad-dog. Ik weet dat ik niet 100% uit dit toestel haal, maar daarentegen heb ik ook echt -nooit- problemen (op 1 vervelende ervaring met een firmware update na). Hij loopt niet vast, start niet opnieuw op, nada nakkes niet. En op de M600i staat toch ook echt dezelfde firmware als op de P990i!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppaddo schreef op maandag 02 juli 2007 @ 19:04:
[...]

Ik sluit me 100% aan bij mad-dog. Ik weet dat ik niet 100% uit dit toestel haal, maar daarentegen heb ik ook echt -nooit- problemen (op 1 vervelende ervaring met een firmware update na). Hij loopt niet vast, start niet opnieuw op, nada nakkes niet. En op de M600i staat toch ook echt dezelfde firmware als op de P990i!
ben benieuwd. Hoop het wel, was tot en met de P910 een grote SE-fan. Pas bij de 990 afgehaakt na 3 toestellen. Wacht even de reacties hier af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 20:22:
[...]

ben benieuwd. Hoop het wel, was tot en met de P910 een grote SE-fan. Pas bij de 990 afgehaakt na 3 toestellen. Wacht even de reacties hier af.
kijk, dat klinkt al veel beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Vind het overigens verbazingwekkend stil rondom een toestel dat deze maand uit "zou" komen. Zal het dan toch september worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
In het "The Phonehouse" krantje staat dat ie beschikbaar is vanaf augustus. Laat nou net dan mijn huidige abbo aflopen :)

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
KnoppenSpook schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 10:08:
In het "The Phonehouse" krantje staat dat ie beschikbaar is vanaf augustus. Laat nou net dan mijn huidige abbo aflopen :)
abbo van mijn K800i is inderdaad ingegaan op 1 Augustus 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
mad_dog schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:18:
[...]

abbo van mijn K800i is inderdaad ingegaan op 1 Augustus 8)
Mijne ook op 1 augustus, maar doordat ze bij Vodafone zo heerlijk capabel zijn om een opzeggingsbrief kwijt te raken, en daarna bij een Service Point geadviseerd wordt om nog een 'paar' dagen te wachten, loopt mijn abo pas op 20 augustus af. Dus wellicht is de P1i dan zelfs iets beter leverbaar! Ik hoop het iig wel :)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Staat er ook iets van een prijsindicatie bij? Heb dat foldertje zelf namelijk niet gekregen, kan hem ook niet online of op de site vinden. Ben zelf namelijk ook heel erg geinteresseerd in dit toestel en kan zeer binnenkort mijn abbo verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
Nee prijs staat er niet bij. Het was een krantje wat ik uit de winkel zelf heb meegenomen. (In Hengelo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
KnoppenSpook schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 10:12:
Nee prijs staat er niet bij. Het was een krantje wat ik uit de winkel zelf heb meegenomen. (In Hengelo)
Wat ik wel weet is dat Tmobile deze telefoon de komende 3maanden niet gaat verkopen via de website. Volgens mij betekent dit ook dat deze telefoon niet in de Tmobile-shops komt, en dus alleen maar in algemene winkels zullen verkopen (en webshops uiteraard :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
Ik koop altijd mijn telefoons in de gewone winkel, met service, simlock vrij etc...
Dat vind ik gewoon ideaal.
Maar ik weet nog niet zeker of ik nou tmobile ga verlengen met PIT. Of dat ik naar Hi overstap met eindeloos online, die geeft wel wat meer bandbreedte.

Oo, sorry, dat was offtopic... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Mjah, kan ook een stunt zijn van TPH om aandacht te trekken. Dit zie je vaak genoeg en later moeten ze dan erop terug komen. Het is dus nog even afwachten of het echt zo is, maar het zou zomaar kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgen deze

http://www.popularelect.c...ath=21_50&products_id=526

beschikbaar vanaf 2 aug
tis wel in de United States

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Zo dan :D Dat is goed nieuws! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik gok dan ook zoiets voor ons. De States lopen niet erg voor op ons toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

apNia schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 10:34:
Ik gok dan ook zoiets voor ons. De States lopen niet erg voor op ons toch?
Sterker nog, meestal lopen de VS achter op ons Europeanen!

Het blijft natuurlijk een leuk toestel, zeker gebaseerd op de opmerkingen van Mad-Dog, maar wat nou als er over een half jaar een opvolger van de P990 komt? Voel je je als P1i bezitter dan genaaid, missen we essentiele dingen (en wat dan?). Al dat soort zaken houden me bij de P1i toch wel bezig.

Dit in tegenstelling tot wat ik deed bij de aanschaf van mijn M600i. Dat was klets klats hebben en sindsdien nooit het idee gehad dat ik beter had kunnen wachten. Dat is toch wel apart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
ppaddo schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:26:
[...]

Het blijft natuurlijk een leuk toestel, zeker gebaseerd op de opmerkingen van Mad-Dog, maar wat nou als er over een half jaar een opvolger van de P990 komt? Voel je je als P1i bezitter dan genaaid, missen we essentiele dingen (en wat dan?). Al dat soort zaken houden me bij de P1i toch wel bezig.

Dit in tegenstelling tot wat ik deed bij de aanschaf van mijn M600i. Dat was klets klats hebben en sindsdien nooit het idee gehad dat ik beter had kunnen wachten. Dat is toch wel apart...
Ik vind altijd dat je moet kijken naar wat je dr mee wilt. Ik heb nu de k800i en vind het een top toestel. Doet eigenlijk alles wat ik wil, alleen de agenda-opties zijn wat beperkt. Het enige dat me echt tegenvalt aan het toestel is de joystick die soms helemaal niet reageert! :(
Maargoed, ik mag een nieuwe telefoon hebben voor contactverlenging, dus dan kijk ik naar een telefoon die ik leuk vind, en dan zie ik dus de P1i. Doet alles wat ik wil, heeft geen nare joystick, en wel alles wat mn k800i kan, alleen dan beter, inclusief wifi en touchscreen. Volgens mij kan ik daar wel weer een jaar mee vooruit. En natuurlijk zal de opvolger van de P990i een aantal geile features hebben die de P1i niet heeft (want hij komt nou eenmaal later uit), maar is dat erg? Ik denk het niet, want ik mis nu niets! Zou zelfs niets kunnen bedenken wat ze er sowieso in moeten stoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
ppaddo schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:26:
[...]

Over een half jaar komt de P3i al uit idd. Geruchten gaan over 5 megapixel, gps, symbian 9.5 etc.

De P1i was sowieso nooit bedoeld als DE next-gen flaghship opvolger van de P990i, het is slechts een opgepoetste versie van de W950i/P990i/M600i. Daarom ga ik ook niet voor de P1i, zeker niet nu SE te kennen heeft gegeven dat er nog wat firmware fixes aan zitten te komen voor mn P990i :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Als we de geruchten moeten geloven, zou de P3i weer een los te koppelen toetsenbord moeten hebben. Ik hoop het niet, wat dat is toch wel een ding wat mij tegen zal staan.

Ik heb nu de M600 in gebruik, heb vroeger alle P-serie toestellen gebruikt, maar de M6000i heeft toch de beste combinatie van scherm en toetsenbord. Als de geruchten van de P3i waar zijn, moet je dus een apart toetsenbord meenemen, als je die wilt gebruiken...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ja maar zo blijf je bezig. Ik wou eerst een K800i als opvolger van m'n K750i, toen kwam de K810i. En toen zag ik de N95, en toen de P1i. Ik heb m'n zinnen toen maar op de P1i gezet want anders blijf je wachten op opvolgers :)
Dat is net zoals met mensen die net met computers beginnen en verontwaardigd de lokale computershop-folder in je gezicht duwen en schreeuwen "Jaaaa apNia kijk nou!! Nu kan je m'n PC voor de helft van de prijs kopen!"
That's technology negert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

apNia schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 15:58:
Ja maar zo blijf je bezig. Ik wou eerst een K800i als opvolger van m'n K750i, toen kwam de K810i. En toen zag ik de N95, en toen de P1i. Ik heb m'n zinnen toen maar op de P1i gezet want anders blijf je wachten op opvolgers :)
Dat is net zoals met mensen die net met computers beginnen en verontwaardigd de lokale computershop-folder in je gezicht duwen en schreeuwen "Jaaaa apNia kijk nou!! Nu kan je m'n PC voor de helft van de prijs kopen!"
That's technology negert!
Noemen mensen jouw echt apNia? :+

Uiteraard moet je op een gegeven moment een knoop doorhakken en blij zijn met wat je hebt. Dat had ik zeker toen ik mijn M600i kocht (een van de eerste in NL!) en wat Mad_dog zegt is natuurlijk waar, er is altijd wel weer wat nieuwers te krijgen.

Een P2i of P3i met los tobo lijkt me idd rampzalig. Dat bevalt me inderdaad erg goed van de M600i Zo'n supertobo heb ik nog maar zelden in mijn handen gehad. Eigenlijk wil ik ook niets ander meer...

Maar ondertussen moet ik nog een jaar met mijn abbo (nooit meer een 2 jarig contract! :( ) Dus wie weet staat de vlag er dan weel heel anders bij...

Pagina: 1 2 ... 23 Laatste