Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Communiceren met andere IR devices. Zoals je TV doet met de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:12
Ik zit nu heel erg na te denken of ik een opvolger voor mijn P1i wil, of dat ik een simonly abonnement neem.
Een iPhone oid trekt me echt voor geen meter, Nokia interface heb ik altijd problemen mee gehad en ik vind de N96 niets. Zat na te denken over een E71, maar heb slechte reviews gelezen.

Dan is er natuurlijk de Xperia, maar ik wil nooit meer terug naar Windows Mobile.

Eigenlijk wil ik dus vragen....wat is de SE opvolger voor de P1i, of is er een ander die ik over het hoofd zie?

(Stiekum wil ik gewoon een Palm Centro ;))

Jezus saves and takes half damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesnam
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 14:21
dit bericht verwijderen!

ik heb alleen edit en quote

[ Voor 131% gewijzigd door Wesnam op 20-10-2008 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1979
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-09 20:50
Eindelijk te downloaden! Beta versie van Opera Mobile 9.5 voor UIQ3:

Opera Mobile 9.5

Ik heb nog niet zo heel lang getest, maar het lijkt prima te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk
Ze hadden ze link paar dagen terug al openbaar gemaakt, maar daar hing nog geen programma achter.
Wel stond de datum 20-10 er al paar dagen bij.

Ik ga gelijk teste ;-)

helaas het installatie bestand werkt niet voor mij
install.bestand is bestandigd

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2008 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesnam
Sinds vandaag heb ik T-Mobile Web'n'Walk + Mobiel Tv (T-Mobile Web'n'Walk + Mobiel Tv) werkend gekregen.

TV kijken op de p1i, dikke prima. Snelheid is echt super, aanrader. Nu ben ik nog op zoek om mn laptop in de auto aan de praat te krijgen via Web'n Walk. Heeft iemand hier ervaring mee en me snel kan helpen?

Heb al wel gezocht bij T-mobile zelf maar helaas nog geen oplossing gevonden.

[ Voor 13% gewijzigd door Wesnam op 20-10-2008 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:10
vIk ben momenteel niet thuis, dus ik heb even niet de exacte namen bij de hand, maar:
als je de software op je laptop installeerd die bij de P1i is geleverd (PC suite?) zit daar ook een routerprogje bij (mRoute?). Met die software kan je gewoon je P1i via USB aan je laptop hangen en zo je UMTS/GPRS-verbinding gebruiken op je laptop. Ik heb dat begin dit jaar succesvol met T-mobile gebruikt toen ik even tussen vaste internetproviders zat.

Nu opera Mobile downloaden.... :9

edit: ik type deze edit vanaf de nieuwe Opera. Die is op het eerste gezicht wel prima.Nu nog als default browser zien in te stellen

[ Voor 12% gewijzigd door Vunzz op 20-10-2008 18:51 ]

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:26:
helaas het installatie bestand werkt niet voor mij
install.bestand is bestandigd
Waarom heeft mijn telefoon deze foutmelding nou weer wel en die van jullie niet? Of heeft nog iemand deze melding? Want dan ligt het misschien niet aan mijn p1i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1979
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-09 20:50
Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 20:56:
[...]

Waarom heeft mijn telefoon deze foutmelding nou weer wel en die van jullie niet? Of heeft nog iemand deze melding? Want dan ligt het misschien niet aan mijn p1i
Welke firmware versie heb je? Bij mij werkt opera prima op R9H004. Ik heb wel eens een nieuwere firmware geprobeerd waar TomTom vervolgens niet op wilde installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r9k009 heb ik als software

en of ik opera via mn telefoon download of via mn pc en dan via bluetooth stuur naar mn telefoon maakt geen verschil.
Beide werken niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mezelf net een P1i aangeschaft als vervanger voor m'n W950i (Voor een licht prijsje), en ik moet zeggen dat hij me wel bevalt. De redenen om toch nog voor de P1i te gaan waren de camera, en vooral de wifi. Dat de Walkman 3 app nu draait als een zonnetje in combinatie met een 8GB m2 kaartje is natuurlijk helemaal geweldig.

Zo, nu maar wat klooien met de instellingen en Gdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesnam
[b][message=30918519,noline] Nu ben ik nog op zoek om mn laptop in de auto aan de praat te krijgen via Web'n Walk. Heeft iemand hier ervaring mee en me snel kan helpen?

Heb al wel gezocht bij T-mobile zelf maar helaas nog geen oplossing gevonden.
Nog steeds niet gelukt. Heb een USB verbinding met de laptop in telefoonmodus. M-router en PC-suite aan. Bij Mobile networking wizard kan ik helaas niks aanklikken behalve 'help'. En daar word ik ook niet bepaald verder geholpen.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesnam
Inmiddels gelukt met bluetooth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
Ik heb deze week het grote genoegen gehad om IMAP van gmail op mijn p1i in te stellen.
Het is nu denk ik officieel mijn allerfijnste telefoon ooit.

Maar ik heb een irritant verschijnsel ontdekt. Soms gaat het allemaal soepel en heb ik de hele dag het genot van Push-email toegang tot gmail. Maar ik heb ontzettend vaak de melding:

imap4 server has refused connection, check your username etc.

Ik heb een t-mobile web 'n walk verbinding en alle instellingen zijn een aantal keer gecontroleerd.

Heeft iemand een idee wat het probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P1i bezitters, ik heb voor u een vraag.

Ik heb sinds vandaag een P1i in mijn bezit en het viel me direct op dat er een soort van raster van zwarte pixels op het scherm zit, de pixels (ze lijken nog kleiner) zijn heel precies en netjes over het scherm versprijd en zitten overal even hoog/laag en maken een net van vierkantjes (een raster).

Klopt dit?

Of is er iets mis met mijn scherm, of is het zoiets wat je na een week niet meer ziet net als met Trinitrons?

Mijn dank is groot.

Het hoort dus zo, dank u.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2008 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naja of het zo hoort weet ik niet, maar het is wel bij iedereeen :-)
Ik had het alleen na een week of wat (2 ofzo?)
maar het zit er nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn M610i proto scherm zit het iig niet, zal wel aan het type scherm dat in de P1i zit liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wist je dat...Op dit moment het scherm niet meer aangaat, de p1i nergens op reageert en het ledlampje onderaan constant geel brand?

Wist je dat...De p1i elke dag minimaal 1x uit zichzelf uitgaat?

Betekend dat het echt tijd wordt voor een vervanger?
Helaas is er nog geen waardige opvolger voor de p1i. Het wordt tijd voor de Touch HD Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje,
ik heb sinds kort een raar tekentje in beeld van mn P1i
Dit staat er soms, ik heb geen idee onder welke condities het in beeld komt en wanneer niet.

Het lijkt op een blauw envelopje en staat naast het batterij icoontje.

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_S4c_I0ERzE8/SRrS3EzH_dI/AAAAAAAAA_c/-WjMRDUrMuQ/s1600-h/image-upload-162-784274.jpg

Als die link nie werkt
Zie http://traasjesblog.blogs...is-het-rare-icoontje.html voor een screenshot ervan (sorry da ik het zo post, kheb ff geen andere snelle oplossing voor het plaatje te laten zien)

Heeft er hier iemand een idee wat het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesnam
Het lijkt op een blauw envelopje en staat naast het batterij icoontje.
Mcleaner geinstalleerd op je P1i toevallig?

Verwijderd

Jeps heb ik geïnstalleerd....
Alleen staat deze niet aan, niet ingesteld en uit.
En het icoontje komt maar afentoe in beeld.
kheb net de user manual van mcleaner door gebladerd, maar ik vind het icoontje daar nergens in terug.
Denk je dat het wel daarvan is? (ervaring?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesnam
Misschien vind je hier je antwoord:
http://xsellize.com/showthread.php?t=5642

Denk toch echt dat het Mcleaner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heel erg vreemd. Terwijl ik er niet van op de hoogte ben dat Mcleaner draait worden er afentoe berichten geweigerd.
Ik zie een aantal push berichten van hyves staan, maar ook gewoon van contacten in mijn contactenlijst.
Erg vreemd dat die geblokkeerd worden.
Maar bedankt in ieder geval voor de hulp. (dom programma haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Heb sinds gisteren ook een P1i in gebruik, heb inmiddels al veel werkend gekregen (unsigned drivers, extra apps zoals zaklamp ed, zie http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31073143).
Toch ben ik nog op zoek naar een goede viewer voor RDP of VNC. Zijn hier alleen betaalde varianten voor te vinden, of gebruik ik de verkeerde zoekwoorden?

RDM+ en Mobile Desktop zijn beide betaald en te duur aangezien ik het programma niet al te vaak ga gebruiken.

• Gipsy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-08-2022
Verschillende gebruikers maakten op dit forum in een ver verleden melding van problemen met ActiveSync, meer bepaald fout 0x7370D02 (activeSyncErrTransactionFailed), zonder dat hier veel gevolg werd aan gegeven.
Ik loop nu tegen hetzelfde probleem aan. Is er ondertussen al een oplossing voor gevonden?

mvg,
Jurgen

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:10
Uit mijn hoofd heeft dat te maken met form based authentication in combinatie met SSL.
Er zijn wel whitepapers over te vinden hoe dat op te lossen, maar dan moet je dus wel toegang hebben tot de Exchangeserver.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-08-2022
Vunzz,
Ik heb dit teruggevonden:
http://exchangeorg.net/ar...lem-through-isa-2006.aspx
Kan u of iemand anders bevestigen dat het probleem oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste forumleden,

Ik heb sinds gister de P1i overgekocht van mijn broer, moet zeggen dat ik er erg van gecharmeerd ben.
Enkel heb ik nog wat vraagjes / probleempjes:

- Wanneer ik bel of gebeld wordt en ik hang vervolgens op (het gesprek wordt beeindigd), dan start automatisch TomTom op. Als ik dit wegklik dat gaat de telefoon automatisch naar het scherm waar je een telefoonnummer dient in te tikken om iemand te bellen. Dit kan ik vervolgens enkel weghalen door naar taakbeheer te gaan. Hoe kan dit en hoe kan dit opgelost worden?

- Me broer heeft er een houder bijgegeven (universeel voor in de auto), maar deze is niet optimaal. Wanneer ik de telefoon erin doe schuift deze er snel uit doordat de onderkant van de houder niet voldoende steun biedt. Weten jullie wellicht een betere autohouder? Het liefst een universele die ik direct aan het raam kan bevestigen en niet te duur?

Er zullen vast nog meer vragen volgen naarmate ik meer ga gebruiken.

Ik hoor graag jullie reacties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesnam
Iedereen hartelijk dank voor de vele tips, ik ga verder in het X1i topic.

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

Ik heb nog een P1i in de verkoop, gekregen bij verlenging van mn HI abbo, 3 maanden oud, bon heb ik nog, en zo goed als nieuw (stop mn telefoon altijd apart in een broekzak), mail me even als je interesse hebt (thomblokk AT hotmail PUNT com)

The number one enemy of progress is question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Het topic is inmiddels aardig dood, terwijl ik pas nu een afgerond oordeel heb over de P1i. Om de discussie een beetje op gang te houden, post is (een deel) van mijn productreview van de P1i.

Aankoop
De reden van de aankoop van deze p1i is de volgende. Ik ben al sinds 1998 een digitale agenda gebruiker. De palmpilot ja, ja. O+ Later de Palm III, TRG-pro (wie kent em nog), de m505. Het gemis aan een geïntegreerde gsm deel zich altijd voelen. Bij mijn overstap naar de nokia 6230 heb ik de geïntegreerde agenda gebruikt en de palm in de kast gegooid, maar ideaal was het natuurlijk niet. Geen touchscreen, geen handschriftherkenning, niet meer zoveel beschikbare apps op het het. Wel vond ik de geïntegreerde camera erg handig, juist omdat je die altijd bij het hebt. Alleen VGA resolutie is natuurlijk niks.

Toen de K750i op de markt kwam was ik dus ook gelijk verkocht. 2MP met autofocus. Hele aardige fotootjes kwamen daar vandaan. Heb alleen niet zo op de PIM functionaliteit gelet en die kwam er dus bekaaid vanaf.

Dus toen medio 2007 de p1i geruchten werden verspreid was ik zeer nieuwsgierig. Ik had al zitten kijken naar de P990, maar de klachten over traagheid die de ronde deden schrikten mij af. Bovendien vond ik dat model toch nog wat te groot.
De P1i leek alles te hebben wat ik wilde: Symbian met een goede PIM functionaliteit, touchscreen met alle daarbij behorende geneugten, Een heel behoorlijke camera van 3.2 MP met AF en de mogelijkheid om programma’s te installeren, waaronder Tomtom navigatie.

En dus de koop was een feit :P
Helaas ontdekt ik wel dat de p1i gebruik maakt van MS micro geheugen. De 4 Gb MS pro duo van de K750i kon dus de prullenbak in. Toch maar een nieuw stickje van 4 Gb gekocht

Algemeen – specs
De P1i is voorzien van een prettig touchscreen maar ook een toetsenbord dat we al eerder bij de M600i tegenkwamen. Dat toetsenbord vind ik geweldig,waarover later meer.
Verder is de Sony Ericsson P1i compacter dan zijn P-serie voorgangers. De P1i is erg compleet door zijn uitgebreide (multimediale) uitrusting, waaronder een (voor een phone) bijzonder goede 3,2 megapixel camera, bluetooth met a2dp, fm-tuner, mp3 player en UMTS.

Maten en gewichten: gewicht van 124 gram. Afmetingen zijn 106 x 55 x 17 mm. Voelt verder niet zwaar aan en ligt erg prettig in de hand.

Het (touch)screen is erg helder en fel. Ik heb het zwarte W960i theme geinstalleerd en dat kijkt erg lekker, vooral 's-avond. Verder was ik positief verrast over de afleesbaarheid van het scherm in de felle zon: die is namelijk prima, iets wat ik sinds mijn palm m505 (met refelctief scherm) niet meer was tegengekomen bij kleurenschermen (de garmin navi heeft het overigens ook). Erg prettig aangezien ik mijn p1i ook wel eens buiten pleeg te gebruiken :)

Verder functies: UMTS ondersteuning. WAP browser. Dankzij de emailondersteuning kan je ook gewoon je eigen emails lezen. Wifi mag ik uiteraard niet vergeten. BT is natuurlijk ook aanwezig en zelfs IR is er nog.

Geheugen: De Sony Ericsson P1i heeft 160 MB intern geheugen (Flash). Er is in totaal 1 slot voor extern Memory Stick Micro geheugen beschikbaar. Ik heb er een 4 Gb exemplaartje ingeprikt, maar 8 Gb schijnt ook te werken. Je hebt dan bijna een soort W960i. De firmware van de W960i schijnt ook op de p1i te flashen te zijn, maar dat heb ik niet geprobeerd en heb ik ook geen zin in. Ik gebruik de muziefunctie niet zo veel.

Multimedia: FM Radio, MP3 speler en nog wat andere zut, waaronder een leuk golfspelletje en een nog best aardig werkende business card scanner met tekstherkenning. Alleen natuurlijk altijd de verkeerde categorieen.

Gebruik
Eerst een negatief puntje. Symbian is nieuw voor mij en relatief traag. Waar een K750i alles direct uitvoert heb je bij het starten van apps een vertraging. Dit merk je vooral bij apps die voor de eerste keer worden opgestart. Die blijven, als je ze niet expliciet afsluit, in het geheugen aanwezig en starten zodoende een tweede keer veel sneller. Maar de vertraging blijft merkbaar, hoewel de recente firmware updates wel enigszins helpen.

Touchscreen: scherm is zeer scherp en helder. Het touchscreen is weer als vanouds bij de palm: heerlijk om te bedienen. Nadeel is wel dat als je andermans gsm gebruikt je continu op zijn scherm zit te tikken. ;)
Een belangrijk aankoopargument was de handschriftherkenning. Die werkt ook prima, maar het is wel grappig om te merken dat ik de handschiftherkenning nauwelijk meer gebruik. Het toetsenbord werkt in de praktijk – na enige oefening – uitstekend. Het is qwerty, dus blind typen is geen probleem en je haalt behoorlijke snelheden.

Het gebruik van agenda, tel. boek etc. is als verwacht. Ook de synchronisatie werkt prima. Ik ben nog geen beperking van het maximale aantal items tegengekomen, zoals op mijn k750i,
iEdit: ik heb de laatste tijd wel problemen met de sync. Het lijkt erop dat er rond de 1000 tot 1200 items toch een maximum zit. Ik zoek dit nog verder uit
Gelukkig is ook de weekview weer terug die ik op mijn palm (met Datebk3/4/5) altijd gebruikte om met het weekoverzicht op te starten. Helaas wel in een vreemd verhouding: niet ma/di/wo onder elkaar, maar ma/wo/vr in de linkerkolom en rechts er rest. Dat is afwijkend van papieren agenda's en nogal eens verwarrend. Een progje als aquacalendar lost dat overigens op.

Ook een pluim voor de Office mogelijkheden. Een versie van Quickoffice is meegeleverd en dat werk eigenlijk prima op een touchscreen. Ook is de p1i standaard voorzien van een pdf reader. Handig voor het lezen van manuals e.d.

De MP3 speler gebruik ik zo nu en dan in de auto icm met de MMR-70 radio transmitter. De songtekst wordt via RDS op je radio weergegeven. De kwaliteit van de verbinding is behoorlijk (beter dan de oude MMR-60 die ik eerst had), maar een a2dp verbinding is ruisvrijer. Helaas heeft mijn (volvo)radio geen BT.

De kwaliteit van de camera is vergelijkbaar met de van de K750i. Uiteraard wel met een wat hogere resolutie (3.2 MP). De flitser is helaas een lampje, itt die van de cybershot modellen, waarvan de kwaliteit toch wat hoger schijnt te liggen (K800i). En wat ik mis – het is een detail – is de zaklampfunctionaliteit van dat lampje die de K750i wel had. Die is op te lossen door het progje Qflashlight, maar dat werkt nog niet vlekkeloos; er zit een soort batterydrainleak in.

Programmas
Het aantal programma’s dat beschikbaar is valt tegen. Dat heeft het Symbian60 platform dat Nokia gebruikt beter voor elkaar. Voor UIQ3 is gewoon veel minder te vinden.

Wel heb ik Tomtom geïnstalleerd en dat werkt perfect icm met een BT Mouse. Ik heb nog even getwijfeld of ik de N95 moest nemen juist vanwege de GPS, maar ik ben blij dat ik dat niet heb gedaan. BT Mouse kun je nl makkelijk ver op het dashboard leggen voor een onbelemmerd zicht op de sats en de koppeling gaat perfect. Bovendien is het touchscreen erg prettig, alsof je een stand-alone Tomtom bedient.

Verder heb ik op dit moment nog niet veel progs op staan, behalve het genoemde QFlashlight. Ik zoek nog wel een goede mp3player vervanger met grotere knoppen. Suggesties zijn welkom :)

Verbindingen
UMTS: kan ik weinig over zeggen; het is het eerste toestel met UMTS dat ik heb. Snelheid is prima met een KPN pocketinternet abbo. Hier in de Randstad altijd bereik. Buiten de Randstad (nog) niet.

GSM: ja ook dat kan die nog :) Bereik is erg goed. Waar anderen soms geen bereik hebben heb ik vaak nog wel een streepje.

IR: Nog niet gebruikt. Wel van belang om even op te merken dat IR niet permanent aan kan worden gezet. Ik weet ook niet hoe sterk de 'beam' is. Bij de palm kon je nl met een progje (omniremote) er een universele afsprandsbedienining van maken. Daar zal nog geen UIQ3 variant van zijn.

Bluetooth: uiteraard de BT2.0 versie met de mogelijkheid van meerdere verbindingen en natuurlijk onderstuening voor streaming stereo geluid (A2DP). En dat laatste werkt prima kan ik uit ervaring zeggen. Ik gebruik deze icm met de MBR-100 BT ontvanger die is aangeloten op mijn stereo.

Wifi: in het begin vaak gebruikt thuis. Thuis gebruik ik WPA encryptie met 63 tekens en dat werkt perfect. Het bereik is overigens beperkt. Een verdieping hoger en aan de andere kant van het huis kan ik de router nog net bereiken. En nee, ik woon niet in Soestdijk ;). Bovendien is het een houten vloer. Anderen hebben overigens wel redelijke goede ervaringen met het bereik, dus zie dit als een persoonlijke ervaring.

Kabel: de sync kabel zit tezamen met het laadsnoer aan de craddle. Zodra de tel. in de houden wordt geplaatst vind een sync plaats van de PIM apps en wordt de batterij opgeladen (veel sneller dan alleem met de sync kabel). Werkt verder flawless.
Update: die sync werkt de laatste tijd overigens niet meer zo soepel. Mijn calendar met ruim 1100 items synct niet meer maar hangt halverwege zonder duidelijk foutmelding. Moet nog uitzoeken wat dat is.

Batterij
Op verzoek nog een toevoeging over de batterijj. Die is redelijk voor zo'n telefoon. 2 of 3 dagen is haalbaar, mits niet te intensief gebruikt. Ik heb wel altijd BT en UMTS aanstaan. Vooral die laatste schijnt wel behoorlijk van invloed te zijn op de batterijduur
Wifi heeft wel enige invloed, maar niet extreem. Het is moeilijk te meten omdat ik em vaak aan de PC heb hangen. De USB kabel laadt namelijk (langzaam) bij.

Conclusie
Kortom, ik ben erg tevreden over deze gsm. Sterke punten zijn het (Touch)screen, Wifi, UMTS, het superieure toetsenbord, de camera en het Symbian besturingssysteem. Een nadeel is de relatieve traagheid daarvan.

Update 5-1-2009
Na bijna anderhalf jaar gebruik de beoordeling van "bouwkwaliteit" naar voldoende gezet. De alu-strip aan de zijkanten raakt los en de chroomafwerking/verf op de aan-/uitknop en de cameraknop is volledig afgebladderd
Verder moet als negatief punt worden genoemd dat Symbian UIQ inmiddels is gefailleerd, zodat van de ondersteuning en updates in de toekomst niet veel meer kan worden verwacht.

Update 10-3-2009. Ik begin me toch meer en meer te ergeren aan de traagheid van het UIQ systeem. Ook komen er al langere tijd geen firmware's meer uit terwijl ik met een aantal problemen blijf zitten.
Ik weet niet of ik nog heel lang met dit apparaat ga doen, maar wat is een goeie opvolger als je de positieve punten wilt behouden (touchscreen, goeie camera etc.)?

Update 2010: de p1i is verkocht en inmiddels vervangen voor een blackberry...

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie gebruikersreview!

UIQ is ook dood en eerder dan verwacht, lees hier en hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas voor jullie is het dood jah.
De Xperia is een aardige opvolger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Waar runned de Xperia op dan? Dacht ook UIQ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op woensdag 29 april 2009 @ 10:00:
Waar runned de Xperia op dan? Dacht ook UIQ...
Nee, helaas draait de Xperia op WIndows Mobile 6.1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Helaas? Is 't zo erg? :D
Ken Windows Mobile een klein beetje, maar ik denk dat ik dat had verkozen boven het verschrikkelijke UIQ :)

[ Voor 5% gewijzigd door apNia op 29-04-2009 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

UIQ is hemels vergeleken met Windows Mobile. Kan je nagaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, op zich valt het mee, ik gebruik nu sinds kort windows mobile en er zitten voor en nadelen aan.

Het Crasht, (maar dat had ik ook regelmatig bij uiq)
De programma's ervoor zijn duur

Er zijn superveel programma's voor,
er is een levendige communitie op xda developers,

Traag? Snel? Op sommige moment verlang ik terug naar uiq omdat het zo soepel werkte, soms ben ik zo blij dat mn windows mobile zo snel gaat
en soms heb ik momenten dat mn w800i 10000x sneller en beter was :)

Ik heb gekeken als xperia als opvolger van de p1i, maar ik heb het niet gedaan.
Het scherm is IETS groter dan de p1i, de toetsen gaan van staand naar liggend, de panels leken mij geen toegevoegde waarde, de camera is hetzelfde

ik heb toen voor een andere gekozen (Touch HD) Want dat heeft wel aanzienlijk een groter scherm en ik dacht ook een betere camera. Helaas is de camera waardeloos van de Touch HD want de nachtmodus werkt niet en er zit geen flitser op.
Dus het is altijd lastig om een opvolger te kiezen

wacht nog ff en er komen betere telefoons uit, wacht nog iets langer en er komen nóg betere uit, wacht nog ff langer en er zijn er wéér betere
Een lastige kwestie.
Maar de p1i kun je inmiddels wel afschrijven.....Helaas....
Was op zich wel een lekker toestelletje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

90 bladzijde over de p1i. Voordat ik a die allemaal heb door gelezen en b dan gevonden heb wat ik zoek.

Vandaar dat ik de vraag stel, en wellicht ten overvloede.

Iemand enig idee waarom de P1i wel synct met een macbook pro van 3 jaar oud maar niet met een Macbook van 1 maand oud? De MacOsX versie is op beide computers gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-08 23:52
Ik heb een probleempje met mijn P1i.
Hij gaat niet meer aan, en als ik hem aan de oplader doen gaat het lichtje brand het lichtje aan de onderkant rood ipv geel. Er zit als het goed is nog eventjes garantie op, maar ik los het liever zelf op natuurlijk.

Weet iemand een oplossing, het is schijnbaar een bekend probleem bij SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Laatst online: 26-08 21:20
ik heb ook een probleempje, wanneer ik een ander sim in het toestel doe vraagt ie om een unlock code??? ik weet deze niet meer maar wil gewoon af van de code.

wie weet raad?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
Ik hoop dat iemand dit nog leest, maar mijn P1i is ineens keihard gecrashed en wil niet meer opstarten. Biedt een hardwarematige reset nog hoop en zo ja, hoe voer ik die uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Niet.

Er is wel een hardreset, maar die is alleen uit voeren als het toestel uit staat.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tes schreef op woensdag 29 april 2009 @ 12:06:
UIQ is hemels vergeleken met Windows Mobile. Kan je nagaan :P
Het is maar wat je gewend bent. Je kan ook een kijken naar Android HET OS voor mobiele devices van de toekomst. Een paar cool Android apps ;)

Overigens vind ik de Nokia 5800Xpress ook erg leuk werken.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2009 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippes
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 23:32
Maupertus schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:21:
Ik hoop dat iemand dit nog leest, maar mijn P1i is ineens keihard gecrashed en wil niet meer opstarten. Biedt een hardwarematige reset nog hoop en zo ja, hoe voer ik die uit?
Ik heb hetzelfde probleem gehad,telefoon aan mn pc verbonden en na een herinstallatie via de Sony Ericcson pcsuite/update tool deed hij het gelukkig weer, wel even de backups terug zetten, want je bent wel alles kwijt.
Hopelijk gaat hij nu mee tot ik een opvolger heb gevonden :D.

[ Voor 3% gewijzigd door Snippes op 18-08-2009 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Laatst online: 26-08 21:20
Ginz schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:44:
Niet.

Er is wel een hardreset, maar die is alleen uit voeren als het toestel uit staat.
en hoe is die dan?

want als ik er nu een andere sim in steek vragat hij om een phone lock code. en dat is best vervelend. ik kan ook niet de hardreset uitvoeren vanuit de foon met de oude sim omdat die code hetzelfde is als de phone lock code.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S87
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-12-2024

S87

Heeft iemand enig idee waar in Nederland je de covers van de P1i kan kopen/bestellen?
De meeste sites die ik nu tegenkom zijn vooral uit de VS en UK.
Ik zoek alleen de covers met alles erbij alleen zonder scherm zeg maar.
Of heeft iemand deze te koop (wel nieuw, ongebruikt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 11:54
Pfoe! .. een P1i topic... waar ik pas na 3 jaar achter kom :')

Met veel plezier van het toestel genoten, deed altijd wat ik wilde.
Mijn P1i zit bij wijze van 24/7 aan me en wordt/werd redelijk veel gebruikt.

Ik heb nog nooit een toestel gehad dat ZO "goed" was.
nokia 3310 eat your heart out:

-Inmiddels ontelbare keren verzopen en weer gereanimeerd (lang leve handendrogers op wc's , of de rad van je waterkoeling :D )
-Als ik voor elke keer dat ie stuiterde een euro kreeg had ik mezelf half wassenaar op kunnen kopen
-Geen firmware upgrade uitgevoerd, zooitje rotte aps erop en eraf getrapt, blijft t doen.
- (In mn boekzak) met 200 op het circuit gecrashed tegen een muur, waarna gewoon t vrouwtje gebeld kon worden.
-zware dingen tillen die je op je dijen laat rusten... of ehm... dij en telefoon :+
-nog wel wat meer dingen die ik ben vergeten :+

Nu begint ie helaas wel regelmatig uit te vallen en is niet meer aan te krijgen (startbalkje tot halverwege en weg istie).
Uiteindelijk een paar uur/dagen later weer wel.... maargoed. Hij heeft nu pak m beet 3 jaar dienst gedaan bij mij en helaas is de tijd gekomen m te vervangen :/
Pagina: 1 ... 22 23 Laatste