Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:25
Fridge320 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 21:46:
[...]

Een oud collega van me heeft een S710, en klaagde dat het ding (wat verder op-zich wel beviel) erg traag was. Ik vind zelf de snelheid van de p1i prima, alleen het opstarten van de camera gaat me wat traag...
En hoe zit het met de grote van het toestel? heb je die ook vergeleken met de S710?
Veel groter?

En hoe zit het met de muziek speler? Ik luister veel muziek op mijn telefoon(anders heb ik weer 2 apparaten in mijn zak ;)).

Kan de P1i ook zonder stylus worden bestuurd? Of word dat wel heel moeilijk?

Ik kan natuurlijk wel afmetingen zien op het internet maar ik kan me daar nooit zo goed iets bij voorstellen. In de Saturn in Groningen hadden ze de P1i niet liggen, dus kon het niet zelf vergelijken.
Binnenkort maar even naar de mediamarkt gaan dan.

[ Voor 12% gewijzigd door Perzikvrucht op 21-06-2008 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barzi schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 13:05:
[...]

Ik denk dat ik de stylus misschien 2 a 3 keer per week eruit haal (en toch al 2 stuks die kapot zijn gegaan...)

als ik "vreemde" tekens moet invoeren pak ik de stylus want da kleine virtuele toetsenbordje kun je nie bedienen met je vingers..

Voor de rest heb je ut nie veel nodig hoor.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2008 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:37
barzi schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 13:05:
[...]

En hoe zit het met de grote van het toestel? heb je die ook vergeleken met de S710?
Veel groter?

En hoe zit het met de muziek speler? Ik luister veel muziek op mijn telefoon(anders heb ik weer 2 apparaten in mijn zak ;)).

Ik kan natuurlijk wel afmetingen zien op het internet maar ik kan me daar nooit zo goed iets bij voorstellen. In de Saturn in Groningen hadden ze de P1i niet liggen, dus kon het niet zelf vergelijken.
Binnenkort maar even naar de mediamarkt gaan dan.
S710 Afm.g 101 x 50 x 11.7 mm.
P1i Afm. 106 x 55 x 17 mm

De P1i is dus 5% hoger, 10% breder en 50%!! dikker. Nu moet je je niet af laten schrikken door die dikte, want de S710 is dan dus gewoon slank. Maar, persoonlijk vind ik de P1i perfect in de hand liggen, en kun je em zelfs nog fijn met 2 handen vastpakken voor lange snelle tekst invoer. Bij smalle toestellen heb ik iig veel sneller last vna verkrampte handen!

Ik gebruik mijn P1i al zeker een half jaar zonder stylus eigenlijk 8)7
Zodra je namelijk handschrift-herkenning uitzet is het touchscreen een stuk nauwkeuriger en werkt het gewoon prettig als je wat moet aantikken.
Maar meestal doe ik alles met het scroll wieltje en de back toets.

Muziekspeler, je moet dan wel de nieuwste Walkman 3.0 installeren (op internet is te vinden hoe), en een betere headset kopen, de standaard headset is best wel rommel. Heb hiervoor een W810 gehad, en de headset van die was een heel stuk beter! Gegarandeerd dat de S710 een typische HTC is en dus een relatief slechte muziekchip heeft. Het enige wat de P1i heeft is een slechte headset en mediaplayer. Een headset is te vervangen, een mediaplayer te installeren.

En dan moet je je gewoon het volgende afvragen. Wil ik een telefoon waar ik veel op moet installeren, of wil ik een telefoon die gewoon prettig is, en waarmee ik de dingen die ik kan góed kan doen. (Lees: vind je het belangrijker dat je veel ermee kunt, of dat hetgene wat voor jou belangrijk is gewoon goed werkt).

Wil je veel mogelijkheden, dan moet je voor de S710 gaan, want door Windows Mobile kun je daar gewoon veel apps op installeren (Hoewel ik de WM UI op zo'n klein schermpje niet al te prettig vind, maar das persoonlijk). Of wil je dat hetgene wat standaard erop staat goed werkt, en dat je je foon niet hoeft te herstarten etc. dan de P1i.

Het enige wat de P1i mist is een goede IM client, maar daar zijn oplossingen voor te vinden. Bij de S710 heb je standaard MSN. Dus als ej daar gebruik van wil maken zou ik er wel ff rekening mee houden. (Ik gebruik zelf bv IM+, deze werkt prima en snel....)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-BenZ
  • Laatst online: 02-12-2011
Als ik de P1i synchroniseer verandert hij de 'verjaardagen' in 'dagvullende gebeurtenissen'. Heeft iemand van jullie dit ook meegemaak? Is er een manier om mijn (waarschijnlijk) outlook zo in te stellen dat hij de verjaardagen blijft zien als verjaardagen?

Never Underestimate the Predictability of Stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

Le-BenZ schreef op zondag 22 juni 2008 @ 15:23:
Als ik de P1i synchroniseer verandert hij de 'verjaardagen' in 'dagvullende gebeurtenissen'. Heeft iemand van jullie dit ook meegemaak? Is er een manier om mijn (waarschijnlijk) outlook zo in te stellen dat hij de verjaardagen blijft zien als verjaardagen?
Hier heb ik ook last van. Heb geregeld dat een verjaardag er ineens 2 keer in staat omdat outlook en mijn P1i de verjaardag in mijn agenda zetten. :P

Oplossing heb ik er helaas niet voor.

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesnam
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 14:21
chrisr5gt schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 13:56:
Nou, het is wat gedoe geweest, maar ik heb de walkmanplayer van de w960i werkend in mijn P1i :D
[afbeelding]
Ik ook, alleen werkt mijn camera niet meer. Als ik de camera opstart, hangt de hele telefoon en alleen batterij eruit halen werkt om m te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Wesnam schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:37:
[...]

Ik ook, alleen werkt mijn camera niet meer. Als ik de camera opstart, hangt de hele telefoon en alleen batterij eruit halen werkt om m te resetten.
Tsjah, dan moet je kiezen.. of walkman of camera |:(

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

F-Tim schreef op zondag 22 juni 2008 @ 10:11:
[...]

Ik gebruik mijn P1i al zeker een half jaar zonder stylus eigenlijk 8)7
Zodra je namelijk handschrift-herkenning uitzet is het touchscreen een stuk nauwkeuriger en werkt het gewoon prettig als je wat moet aantikken.
Maar meestal doe ik alles met het scroll wieltje en de back toets.
Uitzetten van handschrift-herkenning, waar zit die functie dan? Ik doe trouwens alles met de stylus, ik vind het toetsenbordje niet zo fijn werken, ik zit regelmatig mis op de driepunts toetsen.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

el-jorge schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:20:
[...]

Uitzetten van handschrift-herkenning, waar zit die functie dan? Ik doe trouwens alles met de stylus, ik vind het toetsenbordje niet zo fijn werken, ik zit regelmatig mis op de driepunts toetsen.
Ik gebruik juist het toetsenbord erg veel! Touchscreen gebruik ik veel om te navigeren en agenda, maar voor de rest alles met toetsenbordje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-BenZ
JamesB009 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:08:
[...]

Hier heb ik ook last van. Heb geregeld dat een verjaardag er ineens 2 keer in staat omdat outlook en mijn P1i de verjaardag in mijn agenda zetten. :P

Oplossing heb ik er helaas niet voor.
Dat twee keer verschijnen van de verjaardagen heb ik weten te omzeilen door de synchronisatie zo in te stellen dat hij de waarden in de telefoon overneemt als er een conflict ontstaat tussen outlook en de telefoon. Je moet dan natuurlijk wel ervoor zorgen dat de verjaardagen maar 1 keer in je telefoon voorkomen. Maar dan blijf ik nog zitten met 'dagvullende gebeurtenissen' ipv verjaardagen! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-BenZ
el-jorge schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:20:
[...]

Hoofdmenu>configuratiescherm>Apparaat>Tekstinvoer>Handschrift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Le-BenZ schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:06:
[...]

Dat twee keer verschijnen van de verjaardagen heb ik weten te omzeilen door de synchronisatie zo in te stellen dat hij de waarden in de telefoon overneemt als er een conflict ontstaat tussen outlook en de telefoon. Je moet dan natuurlijk wel ervoor zorgen dat de verjaardagen maar 1 keer in je telefoon voorkomen. Maar dan blijf ik nog zitten met 'dagvullende gebeurtenissen' ipv verjaardagen! 8)7
Dat is wel een goede, die ga ik even proberen, thnx! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-BenZ
Hebben meer mensen last van een 'slechte' verbinding na het updaten naar de CXC162037 R9K009 versie?

ALs de telefoon staat ingesteld op 3G EN GSM valt de verbinding tijdens een gesprek weg. De geluidskwaliteit van de gesprek is ook slechter geworden.

Stel ik de telefoon in op alleen GSM dan hoor ik de andere kant van de lijn alsof mijn speaker 'gebarsten' is. Er zit dan een hele vervelende kraak op de lijn.

Meer mensen met deze ervaringen en zo ja, wat valt eraan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Le-BenZ schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 08:49:
Stel ik de telefoon in op alleen GSM dan hoor ik de andere kant van de lijn alsof mijn speaker 'gebarsten' is. Er zit dan een hele vervelende kraak op de lijn.

Meer mensen met deze ervaringen en zo ja, wat valt eraan te doen?
Die kraak heb ik ook en heb mijn telefoon inderdaad op alleen GSM staan. Mijn broer heeft die kraak niet maar wel dezelfde versie als het goed is. Ik zal eens vragen aan hem of hij zijn telefoon op alleen GSM heeft staan of niet.

Ik ben ook wel benieuwd of er wat aan te doen is.. iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-BenZ
JamesB009 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 09:22:
[...]
Die kraak heb ik ook en heb mijn telefoon inderdaad op alleen GSM staan. Mijn broer heeft die kraak niet maar wel dezelfde versie als het goed is. Ik zal eens vragen aan hem of hij zijn telefoon op alleen GSM heeft staan of niet.
Wil je ook vragen welke firmware versie hij heeft? Ik heb zelf problemen gehad met het terugzetten van de backup. Het terugzetten van de backup heb ik namelijk drie keer uitgevoerd en hij bleef drie keer op een ander punt hangen in het proces. Wellicht dat dit voor die fout heeft gezorgd. Wat wel vreemd is, is dat ondanks het vastlopen van het proces, de telefoon wel weer alle backup-gegevens bevatte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Als het goed is heeft hij dezelfde firmware die ik heb, en hij heeft (volgens mij) geen kraak.

Ik heb firmware: CXC162037 R9J005

Ik zal hem zo ff mailen om te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-BenZ
Le-BenZ schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 10:13:
[...]

Wil je ook vragen welke firmware versie hij heeft?
Oh dat heb je al gedaan zie ik nu....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-BenZ
JamesB009 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 10:16:
Als het goed is heeft hij dezelfde firmware die ik heb, en hij heeft (volgens mij) geen kraak.

Ik heb firmware: CXC162037 R9J005

Ik zal hem zo ff mailen om te vragen.
Dan heb je wel nog een verouderde versie. Wellicht dat updaten voor jou de oplossing is. R9k009 is volgens mij de laatste versie.

Als je de telefoon op 3G en GSM zet, valt de vernding dan ook soms weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Ik zal binnenkort weer even updaten, misschien dat het werkt.

Ik had mijn telefoon op 3G netwerk staan, maar dan gaat de batterij zo belachelijk snel leeg dat ik hem alleen op GSM heb gezet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Le-BenZ schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 10:19:
[...]

Dan heb je wel nog een verouderde versie. Wellicht dat updaten voor jou de oplossing is. R9k009 is volgens mij de laatste versie.

Als je de telefoon op 3G en GSM zet, valt de vernding dan ook soms weg?
Mijn broer heeft RGK009 en alleen GSM staan, hij heeft verder geen geruis/ gekraak.

Ik denk dat ik mijn firmware even ga upgraden als ik thuis ben, hopelijk ben ik dan van het gekraak af _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ok ik heb dit ding nu ook in mijn bezit en erger me aan 1 ding: kun je nergens verschillende profielen maken?
Ik wil graag dat dat ding gewoon helemaal op stil kan, dus niet trillen en geen geluid. En dat niet iedere keer via de instellingen moeten doen.
Kan dit uberhaupt? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-BenZ
Atlas schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 18:05:
Ok ik heb dit ding nu ook in mijn bezit en erger me aan 1 ding: kun je nergens verschillende profielen maken?
Ik wil graag dat dat ding gewoon helemaal op stil kan, dus niet trillen en geen geluid. En dat niet iedere keer via de instellingen moeten doen.
Kan dit uberhaupt? :)
Helaas kun je geen profielen aanmaken. Wat je welt kunt doen is verschillende instellingen aanbrengen bij verschillende thema's. Door het laden van deze thema's heb je dan ook andere geluidsinstellingen. Het is niet optimaal maar misschien vind je het handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend wilde ik mijn P1 opnieuw opstarten maar dat is die niet meer van plan. Hij start nu aan de lopende band opnieuw op. Hierbij komt hij niet verder dan het eerste streepje van het opstart scherm. Enige oplossing om dat te stoppen is de batterij eruit halen want reageert niet op de power knop. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Heb er voor de rest geen rare dingen mee uitgehaald of geupdate.

Help :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:00:
Vanochtend wilde ik mijn P1 opnieuw opstarten maar dat is die niet meer van plan. Hij start nu aan de lopende band opnieuw op. Hierbij komt hij niet verder dan het eerste streepje van het opstart scherm. Enige oplossing om dat te stoppen is de batterij eruit halen want reageert niet op de power knop. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Heb er voor de rest geen rare dingen mee uitgehaald of geupdate.

Help :)
Dat is wel heel vreemd, ik hetb het met mijn oude P900 gehad.. daarna heb ik maar de P1i gekocht. :X

Misschien dat je even SE zelf kan bellen ook? Die helpen vaak wel goed is mijn ervaring, of natuurlijk mailen kan ook altijd. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ze vanochtend nog gebeld maar die hebben ook geen oplossing. Toestel moet ter reperatie worden aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:06:
Had ze vanochtend nog gebeld maar die hebben ook geen oplossing. Toestel moet ter reperatie worden aangeboden.
Dat is altijd vervelend! :(

Krijg je wel een leentoestel? En hoe lang denken ze dat het gaat duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:19

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Scatman_II schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:00:
[...]

Voordat ik ga lopen sleutelen aan m'n telefoon om dat programma erop te krijgen: Is die walkmanplayer ook te bedienen met een set als de HPM-82?
En is er op de een of andere manier in te stellen dat ie bij een druk op de playknop ook die speler opstart?
Om mijn eigen vraag maar even te beantwoorden: De Walkman 3.0 speler is te bedienen met de HPM-82 headset. En ook op te starten door op play te drukken (in elk geval als je em al 1x handmatig hebt opgestart, telefoon opnieuw opstarten om het zonder te proberen heb ik geen zin in :) )

Nu wachten op een werkende HPM-82 aangezien degene die ik via eBay had besteld enorm slechte radioontvangst heeft & een van de connectorpinnen is gebroken waardoor ie eruit valt :(

Helaas reageert de headset niet meer op play nadat TomTom wat heeft gezegd, dus muziek en tomtom gaan ook met die set niet samen...

[ Voor 10% gewijzigd door Scatman_II op 26-06-2008 16:40 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge320
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-11-2024
JamesB009 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:32:
[...]

standaard krijg je van SE geen leentoestel volgens mij, een leentoestel krijg je alleen als je je daarvoor verzekerd hebt via je provider of de shop waar het toestel gekocht is.

Hoe lang zoiets duurt, als je mazzel hebt heb je je toestel binnen 1 a 2 weken terug. Langer komt helaas ook voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Ik ben van plan de P1i te gaan kopen. Ik begrijp dat het grootste probleem van de telefoon het syncen is? Dat is voor mij niet echt heel erg belangrijk.
Ik las dat er standaard al een pdf reader, tekstverwerker, e.d. opzit, werkt dit goed? Ik hoorde dat de meegeleverde Opera wat te wensen overliet, maar Opera Mini is gratis en schijnt een stuk beter te zijn. Ondersteunt die alle paginas?
Zijn er andere belangrijke dingen die ik moet weten? Zijn er mensen die hem al een jaar hebben en hem nog steeds aanraden? Of juist afraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Mgc schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 23:48:
Ik ben van plan de P1i te gaan kopen. Ik begrijp dat het grootste probleem van de telefoon het syncen is? Dat is voor mij niet echt heel erg belangrijk.
Ik las dat er standaard al een pdf reader, tekstverwerker, e.d. opzit, werkt dit goed? Ik hoorde dat de meegeleverde Opera wat te wensen overliet, maar Opera Mini is gratis en schijnt een stuk beter te zijn. Ondersteunt die alle paginas?
Zijn er andere belangrijke dingen die ik moet weten? Zijn er mensen die hem al een jaar hebben en hem nog steeds aanraden? Of juist afraden?
Ik heb met suncen geen probleem.
PDF reader en textverwerker gebruik ik niet echt veel, dus kan ik je niet veel over vertellen.
Meegeleverde opera is inderdaad niet fijn, maar opera mini is zoals je zegt gratis en werkt ook echt helemaal perfect. Dus dat moet het probleem niet zijn.

Ik heb de telefoon sinds dat deze uit is in nederland en ik zou hem nog steeds aanraden, top toesten! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

JamesB009 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:13:
[...]

Ik heb met suncen geen probleem.
PDF reader en textverwerker gebruik ik niet echt veel, dus kan ik je niet veel over vertellen.
Meegeleverde opera is inderdaad niet fijn, maar opera mini is zoals je zegt gratis en werkt ook echt helemaal perfect. Dus dat moet het probleem niet zijn.

Ik heb de telefoon sinds dat deze uit is in nederland en ik zou hem nog steeds aanraden, top toesten! _/-\o_
Mja, dat is een beetje mijn probleem. Het ding is al een jaar oud, ik zou liever een nieuwe kopen die ook HDSPA en EDGE ondersteund en evt GPS. Die nieuwe SE, xperia x1 oid, lijkt me erg mooi, maar die is ook meer dan 2x zo duur als deze... SGH F700 leek me ook een goede keus, erg goedkoop, ondersteunt al het bovenstaande, maar ik lees in de topic over de F700 alleen negatieve dingen.. Bovendien wordt de OS van die F700 volgensmij veel minder ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Nja, dan moet je of even wachten op nieuwe modellen of toch voor de P1i gaan. :-)

Want aan de P1i kan je gewoon GPS koppelen, losse module werkt sowieso beter dan ingebouwde dingen vind ik, dus dat moet het hakkelpunt niet zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

JamesB009 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 11:29:
Nja, dan moet je of even wachten op nieuwe modellen of toch voor de P1i gaan. :-)

Want aan de P1i kan je gewoon GPS koppelen, losse module werkt sowieso beter dan ingebouwde dingen vind ik, dus dat moet het hakkelpunt niet zijn. ;)
Het punt is dat ik elke dag zo'n 3 kwartier in de trein zit naar mn uni toe, en 3 kwartier terug. Het zou voor mij ideaal zijn als ik in die tijd al wat kon beginnen aan meetrapporten en verslagen. Nou begrijp ik dat meegeleverde word verre van ideaal is voor lange stukken typen, maar het is beter dan in die 3 kwartier niks doen behalve wat muziek luisteren want dat is gewoon zonde van mijn tijd.
Verder is het voor mij belangrijk dat ik het als agenda kan gebruiken, en daar lees ik mbt de P1i alleen maar goede dingen over.
Tenslotte wil ik er gewoon mee kunnen internetten, hier ligt mijn grootste zorg. Zoiezo het gemis van EDGE, maar ook het feit dat die HDSPA mist. Nu weet ik hier niet erg veel van, maar voor zover ik weet heeft mijn huidige w880i dezelfde internet snelheid als de P1i (beide UMTS, maar geen HDSPA, toch?). Nou moet ik zeggen dat het op mijn w880i soms echt drama is. Dit komt misschien nog wel meer door het feit dat dat ding te weinig geheugen heeft om een gemiddelde pagina te laden, en doordat de browser zo kut is, maar de resolutie van beide schermen zijn wel hetzelfde. Zijn internet paginas goed te lezen op de P1i? Ook, zonder EDGE, kan je toch alsnog via het GPRS network internetten (ik heb de Hi eindeloos online bundel) en dat is toch ook tot 115kb/s ofzo. Dat zou toch meer dan genoeg moeten zijn voor gewoon wat surfen?
Verder geloof ik dat IM+ hier gewoon op draait samen met de meeste applicaties voor Symbian, dus dat zit wel goed.
Kortom, mijn grootste zorg is het internetten zodra je geen UMTS verbinding hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II

Scatman_II

Mgc schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 12:13:
[...]

Het punt is dat ik elke dag zo'n 3 kwartier in de trein zit naar mn uni toe, en 3 kwartier terug. Het zou voor mij ideaal zijn als ik in die tijd al wat kon beginnen aan meetrapporten en verslagen. Nou begrijp ik dat meegeleverde word verre van ideaal is voor lange stukken typen, maar het is beter dan in die 3 kwartier niks doen behalve wat muziek luisteren want dat is gewoon zonde van mijn tijd.
Verder is het voor mij belangrijk dat ik het als agenda kan gebruiken, en daar lees ik mbt de P1i alleen maar goede dingen over.
Tenslotte wil ik er gewoon mee kunnen internetten, hier ligt mijn grootste zorg. Zoiezo het gemis van EDGE, maar ook het feit dat die HDSPA mist. Nu weet ik hier niet erg veel van, maar voor zover ik weet heeft mijn huidige w880i dezelfde internet snelheid als de P1i (beide UMTS, maar geen HDSPA, toch?). Nou moet ik zeggen dat het op mijn w880i soms echt drama is. Dit komt misschien nog wel meer door het feit dat dat ding te weinig geheugen heeft om een gemiddelde pagina te laden, en doordat de browser zo kut is, maar de resolutie van beide schermen zijn wel hetzelfde. Zijn internet paginas goed te lezen op de P1i? Ook, zonder EDGE, kan je toch alsnog via het GPRS network internetten (ik heb de Hi eindeloos online bundel) en dat is toch ook tot 115kb/s ofzo. Dat zou toch meer dan genoeg moeten zijn voor gewoon wat surfen?
Verder geloof ik dat IM+ hier gewoon op draait samen met de meeste applicaties voor Symbian, dus dat zit wel goed.
Kortom, mijn grootste zorg is het internetten zodra je geen UMTS verbinding hebt.
Over internet snelheden via UMTS kan ik je niks vertellen omdat ik het ding alleen via WLAN gebruik (en daarbij gaat internetten perfect,en het is ook prima leesbaar).
Voor lange stukken typen denk ik dat je sowieso een laptop wilt gebruiken. Een smsje typen gaat prima op het P1i toetsenbord, maar als je dagelijks 2*45 minuten erop wil zitten typen vraag je volgens mij om RSI achtige aandoeningen. En waarschijnlijk ook als je dat op een toestel probeert met uitschuifbaar toetsenbord, ookal heb je daar meer typruimte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Er is echt maar 1 telefoon om mee te surfen/mailen en dat is de iphone.
De P1i is in veel vlakken (technisch) beter dan de iphone maar de p1i is echt niet smart tegenover een iphone.

Er moet zeker nog heel veel gebeuren met de iphone zoals betere (zakelijkere) sms, beter geluid.
Maar het is echt wel een super ding en veel beter ga je niet vinden om te surfen.

Ik heb mijn p1i verkocht vooral omdat hij ook zo traag is. Ik weet dat smarthphones trager zijn dan gewone gsm's maar het begint je echt wel te storen na een tijd. Ook is het touchscreen te klein om met je vingers overal goed aan te kunnen, en een stylus is niet handig als je aan het rijden bent :)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Scatman_II schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 12:44:
[...]

Over internet snelheden via UMTS kan ik je niks vertellen omdat ik het ding alleen via WLAN gebruik (en daarbij gaat internetten perfect,en het is ook prima leesbaar).
Voor lange stukken typen denk ik dat je sowieso een laptop wilt gebruiken. Een smsje typen gaat prima op het P1i toetsenbord, maar als je dagelijks 2*45 minuten erop wil zitten typen vraag je volgens mij om RSI achtige aandoeningen. En waarschijnlijk ook als je dat op een toestel probeert met uitschuifbaar toetsenbord, ookal heb je daar meer typruimte...
Mja ik zie het nut niet echt van met een telefoon gebruik maken van wlan, behalve als je in de stad zit of oid. Voor mij betekent wlan dat er ook computers in de buurt zijn die ik dan liever gebruik.
Over dat je beter een laptop kan gebruiken oid; het is gewoon om toch nog mijn tijd in de trein wat nuttiger te gebruiken. Ik snap dat het toetsenbordje niet gemaakt is om hele werkstukken te typen, maar als ik bijv. een beginnetje kan maken van de inleiding is dat voor mij al heel wat (zoiezo kost het bij mij vaak 3 uur om aan een verslag te beginnen en 3 uur om het te maken, bij wijze van spreken, dus als ik alvast kan beginnen in de trein scheelt dat heel erg, maargoed; ik dwaal af).
multipasser schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 13:01:
Er is echt maar 1 telefoon om mee te surfen/mailen en dat is de iphone.
De P1i is in veel vlakken (technisch) beter dan de iphone maar de p1i is echt niet smart tegenover een iphone.

Er moet zeker nog heel veel gebeuren met de iphone zoals betere (zakelijkere) sms, beter geluid.
Maar het is echt wel een super ding en veel beter ga je niet vinden om te surfen.

Ik heb mijn p1i verkocht vooral omdat hij ook zo traag is. Ik weet dat smarthphones trager zijn dan gewone gsm's maar het begint je echt wel te storen na een tijd. Ook is het touchscreen te klein om met je vingers overal goed aan te kunnen, en een stylus is niet handig als je aan het rijden bent :)
Zeggen dat de iphone de enige telefoon is waar je (goed) mee kan mailen en surfen is echt bullshit. De iPhone heeft een mooi, maar niet uniek, model en de interface ziet er leuk uit. Kritisch gezien stelt de hele iPhone niet erg veel voor. Als die in NL net als in de US 200 dollar zou kosten (dus 130-200 euro) zou het ongetwijfeld zijn geld waard zijn, maar in Nederland op legale manier een iPhone verkrijgen is de duurste grap die er is.
Dat die wat trager is weet ik, vind ik ook niet zo erg, had jij al die GW1 geinstalleerd en zo'n custom thema? Beide schijnen de snelheid behoorlijk wat te verhogen, maar het zal idd nooit de snelheid van een normale GSM halen.
Wat je zegt over die stylus, dat is dus voor mij geen probleem, ik ben niet van plan hem tijdens het rijden te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De P1i heeft veel eigenschappen die je in een ideale telefoon graag verenigd wilt zien:
1. tekstverwerken en ander office-achtige activiteiten
2. e-mail
3. wlan
4. internet
5. fotocamera
6. videocamera
7. muziekspeler
8. fm radio
9. etc

ad 1) Niet echt aan te bevelen, zelfs als je een paar minuten wilt werken is het al frustrerend. De toetsen zitten net te dicht op elkaar; de stylus is verre van useful om een document te maken. Het ' meedenken' van het toestel met de woorden die hij denkt dat jij gaat typen en vervolgens hoe je die op je scherm krijgt is omslachtig, je moet namelijk weer aan gaan raken. Af te raden om dit als feature de doorslag te laten geven. Neem dan een Tytn of een E61(i) of even wachten op de E71 (i).

ad2) email is prima

ad3) wlan goed te gebruiken geen opmerkingen

ad4) internetbrowser .van opera standaard is omslachtig. Miniopera is geweldig. De rss newsreader is wel heel erg goed en makkelijk.

5 en 6 en 7 en 8) sla ik even over, zie dit forum elders, is zat over te vinden.

9) processor te traag, vaak vastloper, SE software is minder makkelijk in gebruik dan bij Nokia, hij is lekker handzaam en ziet er mooi uit.

Conclusie:
als je de ergenissen over boord kunt zetten, is het een prachtig en veelzijdig toestel met veel mogelijkheden waar je anderen vaak mee zult verrassen "Oh kan hij dat allemaal, gaaf hoor".

Al een jaar oud, tja, ik heb hem ook al een jaar bijna, maar de techniek is nog steeds van nu.

Ben benieuwd naar je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDGE is trager dan UMTS, Ik heb ook Hi eindeloos online en die werk prima en snel met 3G (UMTS), ik woon in Arnhem met 4-5 strepjes altijd.
Ik heb mijn P1i al een jaar, maar ik zou niet de P1i nu kopen, niet omdat slecht is, maar omdat de iPhone 3G komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Waarom lullen jullie uberhaupt over EDGE? In Nederland is dat er helemaal niet meer :/ .
Anyway, even vanwege de uitspraak "de p1i is niet "smart", en het tobo is klote" wil ik mijn ervaring (met een M600i die op de camera en RAM na, indentiek is) delen.

Iets van een jaar geleden zat ik in de bus op weg naar mijn school de reistijd te doden door een beetje te msn'en. Ik werd gealarmeerd door een medeleerling dat ik binnen driekwartier een A4'tje over een project moest inleveren. Aangezien ik dat onmogelijk kon halen, vroeg ik of hij een standaard layout wil doormailen, heb ik QuickOffice opgestart en heb ik tijdens de busrit (30min) dat A4'tje weten uit te pompen op dat toetsenbord. Gelijk via de standaard mail client naar mijn klasgenoot verstuurd. 5 Minuten voor het einde van de les kwam ik binnen, het blaadje uitgeprint, ingeleverd en no-harm-done.

Kijk, dat zijn van die momenten dat ik ik geen andere telefoon zou willen hebben dan een M600/P1i. Even voor de duidelijkheid, ik heb mijn M600 bijna 2 jaar, en naar mijn mening ben ik behoorlijk skilled met het qwerty toetsenbordje. Ik haal meer aanslagen per minuut op mijn telefoon dan dat mijn moeder op een normaal toetsenbord voor elkaar krijg, en die typt nog aardig door. (voor een non-tweaker that is)

En die bewering dat de Ifoon de enige fatsoenlijke internet telefoon is, is 100% BS. Ik zit dagelijks tot meerdere uren op mijn telefoon te internetten via zowel Opera Mini en Mobile, en geen schijntje pijn.

Nou ja, dit was even mijn verhaal. Als er een punt zou zijn waar de UIQ3 serie op zou verbeterd kunnen worden zou dat (IMO) de processor zijn. Begrijp mij niet verkeerd, die 200mhz processor die er nu in zit blaast modellen weg die het dubbele hebben (Tytn2, anyone?) maar stel je voor als hier een 500mhz CPU in zou zitten, dat moet toch gewoon fantastisch zijn.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:04:
ik zit met een naar probleempje.

Als ik foto's maak en die daarna op mn computer zet, wis ik de bestanden op de memorycard. Alleen wanneer ik dan nieuwe foto's maak, gaat ie niet door met nummeren vanaf de laatste maar gebruikt ie blijkbaar de nummering van de foto's die ik gewist heb.

Met als resultaat dat ik foto's met dezelfde bestandsnaam op mn computer ga krijgen en ze dus moet overschrijven... :-(

Wie weet hoe je iets kunt instellen waardoor ie gewoon doornummert in plaats van de vrijgekomen nummers opnieuw te gebruiken?
heeft iemand enig idee???? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:25

Neo

Ik zit ook met een raar probleem. Ik maak op meerdere locaties gebruik van WLAN. Na een tijdje kan ik niet meer verbinden. Nu lijkt dit alleen te gebeuren met Fon routers. Het rare is dat niks lijkt te helpen behalve het wachtwoord te resetten naar hetzelfde wachtwoord op de router zelf. Ik pas dus niks aan op de telefoon, maar alleen op de router stel ik opnieuw weer hetzelfde in. En dan werkt het weer een tijdje.
Andere apparatuur werkt gewoon prima met de FON. Iemand ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 10:59:
[...]

heeft iemand enig idee???? |:(
Volgens mij is dit niet mogelijk. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mgc schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 12:13:
[...]
Het zou voor mij ideaal zijn als ik in die tijd al wat kon beginnen aan meetrapporten en verslagen.

Tenslotte wil ik er gewoon mee kunnen internetten, hier ligt mijn grootste zorg.

Documenten bijwerken, emailen, schrijven etc gaat mij prima af. Toetsenbord werkt snel. Als je even oefent op de tekens die je met de stylus moet maken, gaat het schrijven ook bijzonder vlot. Sneller dan andere telefoons met handschriftherkenning (WM weliswaar).
Ook de automatische woordherkenning bevalt me. De p1i onthoudt welke woorden je op het moment gebruikt. Als ik dan nu bijvoorbeeld "H" zou intikken, suggereert de p1i meteen: handschriftherkenning. Als tweede suggestie de meer normale dingen, maar het scheelt bijzonder veel tijd als je een beetje een normaal stuk tekst aan het typen bent. Beetje afwisselen tussen toetsenbord en stylus helpt ook tegen de RSI, dus, wat mij betreft: prima.

Agenda inderdaad zeer handig, ik zou niet meer zonder willen (kunnen :P )

Qua software: er komt langzamerhand steeds meer voor de UIQ3 op de markt. Ook wat betreft documenten, bijvoorbeeld DocumentsToGo, geeft je een zeer uitgebreide wordeditor. Is ondertussen genoeg voor handen.

Internetten doe ik vrij veel. Ik heb onderweg alleen GPRS, thuis ook WLAN. Is echt handig voor dingen als 9292, weer, beetje nieuws lezen op nu.nl enzo. Ik gebruik dan meestal de mobiele versies van de sites icm met de default browser, dat gaat acceptabel snel. Als ik " echt" wil surfen gebuik ik opera mini. Kan echt heel veel sites weergeven. Gaat vaak wel wat trager. Maar best handig als je gewoon iets zoekt via google en ook echt de site wil kunnen bezoeken op een normale manier.

De P1i is de eerste telefoon die mobiel internet echt fijn toegangkelijk voor me heeft gemaakt. Het GPRS gaat redelijk, ik overweeg echter wel een abbo te gaan nemen dat sneller internet ondersteunt wanneer mijn huidige abbo afloopt. Wellicht dat ik dan voor de SE X1 Experia ga. Maar goed, dat zien we dan wel weer.
Succes met je keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem van "geen geluid" door de Jabra JX10 headset is simpel op te lossen.
Verwijder alle settings van de headset uit je telefoon. Haal de batterij uit je telefoon. Doe de headset in de oplader (10 sec ofzo, dit reset de headset). Tenslotte de batterij weer in je telefoon doen, en dan de headset opnieuw pairen. Als het goed is doet ie het dan weer.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JamesB009 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:32:
[...]

Donderdag naar een servicepoint gebracht (Wibautstraat A'dam) en staat nu bij de reperatiestatus dat hij gerepareerd is (onderdeel vervangen) en geupdate is naar softwareversie: R9K009 tel sw. Is dat de nieuwste? Staat ook al weer bij dat het teruggestuurd is naar het servicepoint dus gaat wel aardig rap. Als ze vandaag ook nog bellen dat ie klaar ligt ben ik helemaal tevreden :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II

Scatman_II

Ik heb mijn nieuwe HPM-82 headset binnen, zo'n set met knoppen voor voor en achteruit zappen en volume. Toch wel jammer dat die knoppen niet standaard op de telefoon zitten, zoals op de K750i... ( ik weet het, de W960i heeft dat wel en is verder hetzelfde, maar die is duurder en bovendien was de k750 ook geen walkman en die had het wel :P )

Helaas is ook bij deze set de radio-ontvangst bagger :( En het meest nare is dat ie wel zenders vindt, maar de helft daarvan alleen maar nare kraken, ploppen en andere zeer irritante tonen spuugt... Ik hoopte dat een originele set beter zou werken dan de eerste uit japan die ik probeerde, maar helaas dus.

Iemand anders ervaringen met headsets met knoppen?

Ook ben ik nog op zoek naar de juiste instellingen om videobestanden speelbaar te krijgen op mn apparaat, alles hapert nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurizio
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-04 07:33
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:07:
Het probleem van "geen geluid" door de Jabra JX10 headset is simpel op te lossen.
Verwijder alle settings van de headset uit je telefoon. Haal de batterij uit je telefoon. Doe de headset in de oplader (10 sec ofzo, dit reset de headset). Tenslotte de batterij weer in je telefoon doen, en dan de headset opnieuw pairen. Als het goed is doet ie het dan weer.

Succes
kijk dit is een handige tip om uit te proberen. heb de telefoon nu 8 maanden...en de jx10 ligt al 7 maanden in mn laptop tas nix te doen omdat ie 'het niet doet'. Ga het dit weekend proberen.
heb je dit zelf 'uitgevonden'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds twee maanden heb ik nu ook een P1i. Hiervoor heb ik een aantal maanden een tweedehands M600i gehad. De oerstap was dus niet zo wereldschokkend. Mijn broer gebruikt de P1i al vanaf vorig jaar (was het eerste exemplaar bij de BC in Den Bosch).

Toch ben ik niet zo heel tevreden over mijn P1i als met mijn M600i. Hij is nml veel trager. Ik heb er wel de laatste Firmware op zitten (r9k009)

Wat kan ik doen om de snelheid van het toestel wat te boosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Maurizio:

Ja dit heb ik zelf uitgevonden, aangezien zowel de helpdesks van Jabra als van Samsung zich er erg makkelijk vanaf maakten, door te zeggen tja, het werkt niet altijd. Ik kwam er namelijk achter doordat de headset het wel deed als ik belde, en dan via m'n telefoon het geluid overzette naar de telefoon, en daarna weer naar de headset. Ik wist dus dat ze allebei niet kapot waren, en heb dus ff zitte kutten, en dit was het resultaat. (Gelukkig maar, want de JX10 is egt een vette headset :-P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Weet iemand een goede IRC client voor de P1i?

Het liefst 1 die vooral goed op GPRS werkt want als ik Wifi heb dan kan ik net zo goed de laptop pakken. _O-

Net even geprobeerd te zoeken maar niks boeiend kunnen vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik word helemaal ziek van die Media-player op mijn P1i. Na 22 pagina;s door te hebben gelopen kwam ik ook geen goeie tegen.
Welke gebruiken jullie en welke raden jullie aan (jaja wel freeware :P).

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 18:26
hier een goede music player:

PowerMP3 (beta)
Afbeeldingslocatie: http://www.uiqblog.com/wp-content/uploads/2008/07/pmp3002.jpg

Het is nog een beta die je 14 dagen kan testen, maar als beta-tester kan je de uiteindelijke versie gratis krijgen. Ik geloof dat ze ook een video player hebben voor UIQ.

Verder kan je uiteraard ook Walkman V3.0 van de W960i op je P1i zetten, zie deze link:

www.uiqblog.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow
die powermp3 en powerVideo werken dus echt wel netjes
Dat wordt iets waar ik over ga denken om te kopen.
Geen gezeur, geen zeik. het werkt gewoon perfect. (die link die je hierboven gaf werkt niet, is volgens mij voor uiq2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 11:09:
wow
die powermp3 en powerVideo werken dus echt wel netjes
Dat wordt iets waar ik over ga denken om te kopen.
Geen gezeur, geen zeik. het werkt gewoon perfect. (die link die je hierboven gaf werkt niet, is volgens mij voor uiq2)
Weet je zeker dat het een vertrouwd adresje is?? Om nou je IMEI nummer naar een Russisch mailadres te sturen komt me nogal dubieus over, maar het screenshot is wel interessant! :?
Het progje werkt in de demo versie goed, maar ik heb het idee dat het eerste stukje van de muziektracks ontbreekt. De eerste toon ontbreekt daardoor.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
help!!!

wie o wie kan er mij vertellen hoe ik mijn p1i moet instellen voor mms. echt een drama is het.

wie o wie lukt het om met een p1i mms te verzenden. natuurlijk met t-mobile.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
gelukt!!!

wat een gedoe. misschien ben ik een beetje dom maar het werkt nu tenminste.

hoe?

T-Mobile MMS
1. Selecteer in het menu de optie Configuratiescherm
2. Selecteer het tabblad Verbindingen
3. Kies voor Internet-accounts
4. Klik op Nieuw
5. Vul in bij Accountnaam T-Mobile MMS
6. Kies als Verbindingstype GPRS-accounts
7. Klik op Geavanceerd
8. Selecteer het tabblad Server
9. Vink de optie Gebruikersnaam en wachtwoord vereist uit
10. Vul in bij Adres mms
11. Selecteer het tabblad Aanmelden
12. Vink de optie Automatisch IP-adres ophalen aan
13. Vink de optie Automatisch DNS-adres ophalen aan
14. Selecteer het tabblad Proxy
15. Vink de optie Proxyserver gebruiken uit
16. Selecteer het tabblad Overige
17. Vink de optie PPP-extensies inschakelen aan
18. Kies bij Authenticatie voor Normaal
19. De opties Voorrang, Vertraging, Betrouwbaarheid, Maximale doorvoer en
Gemiddelde doorvoer kunnen op Geabonneerd blijven staan.
20. Klik driemaal op OK
21. Selecteer op het tabblad Verbindingen de optie WAP-accounts
22. Klik op Nieuw
23. Vul in bij Accountnaam T-Mobile MMS
24. Selecteer bij Internet-account T-Mobile MMS
25. Vink de op Proxy gebruiken aan
26. Vul in bij Adres 010.010.010.011
27. Vul in bij Poort 9201
28. Vul in bij Gebruikersnaam tmobilemms
29. Vul in bij Wachtwoord tmobilemms
30. Klik tweemaal op OK
31. Selecteer de optie Berichtenservice-accounts
32. Selecteer het tabblad MMS
33. Vul in bij Adres servicecentrum http://t-mobilemms
34. Selecteer bij WAP-account T-Mobile MMS
35. Selecteer bij Automatisch Aan
36. Selecteer bij Grootte Kleiner dan
37. Vul in bij Minder dan 100 KB
38. Klik op OK
39. U kunt nu vanuit het menu Berichten een MMS versturen.

plezier ermee!!!

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:10
Of je SMSt MMS naar 1300 ;)

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
werkte dus niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Maf... volgens mij werkte het bij mij sowieso vanzelf nadat ik hem voor het eerst aanzette. Tenminste toen kreeg ik vanzelf een trits berichten met instellingen. Nou ja, als het maar werkt.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoalin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-09 12:44
raydekok schreef op maandag 21 juli 2008 @ 16:44:
gelukt!!!

wat een gedoe. misschien ben ik een beetje dom maar het werkt nu tenminste.

hoe?

T-Mobile MMS
1. Selecteer in het menu de optie Configuratiescherm
2. Selecteer het tabblad Verbindingen
3. Kies voor Internet-accounts
4. Klik op Nieuw
5. Vul in bij Accountnaam T-Mobile MMS
6. Kies als Verbindingstype GPRS-accounts
7. Klik op Geavanceerd
8. Selecteer het tabblad Server
9. Vink de optie Gebruikersnaam en wachtwoord vereist uit
10. Vul in bij Adres mms
11. Selecteer het tabblad Aanmelden
12. Vink de optie Automatisch IP-adres ophalen aan
13. Vink de optie Automatisch DNS-adres ophalen aan
14. Selecteer het tabblad Proxy
15. Vink de optie Proxyserver gebruiken uit
16. Selecteer het tabblad Overige
17. Vink de optie PPP-extensies inschakelen aan
18. Kies bij Authenticatie voor Normaal
19. De opties Voorrang, Vertraging, Betrouwbaarheid, Maximale doorvoer en
Gemiddelde doorvoer kunnen op Geabonneerd blijven staan.
20. Klik driemaal op OK
21. Selecteer op het tabblad Verbindingen de optie WAP-accounts
22. Klik op Nieuw
23. Vul in bij Accountnaam T-Mobile MMS
24. Selecteer bij Internet-account T-Mobile MMS
25. Vink de op Proxy gebruiken aan
26. Vul in bij Adres 010.010.010.011
27. Vul in bij Poort 9201
28. Vul in bij Gebruikersnaam tmobilemms
29. Vul in bij Wachtwoord tmobilemms
30. Klik tweemaal op OK
31. Selecteer de optie Berichtenservice-accounts
32. Selecteer het tabblad MMS
33. Vul in bij Adres servicecentrum http://t-mobilemms
34. Selecteer bij WAP-account T-Mobile MMS
35. Selecteer bij Automatisch Aan
36. Selecteer bij Grootte Kleiner dan
37. Vul in bij Minder dan 100 KB
38. Klik op OK
39. U kunt nu vanuit het menu Berichten een MMS versturen.

plezier ermee!!!
Erg mooi! Super dat je dit probeert op te lossen!

Ik ga alleen al de mist in bij punt 4... :$

Ik kan daar niet nieuw kiezen.

Ik kan wel : meer, nieuwe account, en dan Data, Inbel, Bluetooth Internet (Pan),Bleutooth Local, (PAN), WLAN of groepsaccount kiezen.

En als ik daar 1 van kies, dan kan ik nergens verbindingstype kiezen.

Hopelijk kan je me helpen..

Ik zal vast ongelooflijk stom zijn en iets simpels over het hoofd zien, maar i zie het gewoon ff niet. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ja daar moet je data kiezen dat is het dit is een handleiding voor de p910i is bijna hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge320
  • Laatst online: 28-11-2024
Heeft iemand toevallig nog zo'n origineel zwart hoesje van de P1i liggen waar hij/zij niks meer mee doet? Zo ja, heb ik daar wel belangstelling voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rcgzantvoo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 14:28
Weet er iemand hoe je je contactpersonen kunt sorteren? Bij mij staan nu de achternamen vooraan!!! Niet echt heel handig vooral niet omdat ook de tussenvoegsels er nog voorgezet worden!

[ Voor 8% gewijzigd door een moderator op 30-07-2008 10:25 . Reden: Groeten hoeft niet op t.net :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo

Neo

Bij Contacts dan zie je onderin settings en dan sort by, daar kan je selecteren dat je voornamen vooraan wilt hebben. Zo heb ik het ook staan is inderdaad wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Niet online
dag mensen, ik ben van plan deze p1 aan te schaffen. Ik zoek eigenlijk een degelijk toestel welke vooral vlot is en een goede camera heeft. denken jullie dat ik aan deze een goede keuze heb? is de camera een beetje vlot en de rest van de software? en hoe bevalt het smsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rcgzantvoo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 14:28
Neo schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 22:34:
Bij Contacts dan zie je onderin settings en dan sort by, daar kan je selecteren dat je voornamen vooraan wilt hebben. Zo heb ik het ook staan is inderdaad wat makkelijker.
}:O kenbakker dat ik ben!!! Helemaal niet gezien dat je nog verder naar beneden kon scrollen.... :? Tnx mate!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand de oplossing voor het volgende probleem?
Ik wil Documents To Go 4 installeren op mijn P1i, maar de install file wordt aangeleverd als een .sisx file, en die kan met de PC Suite niet geinstalleerd worden, ook niet als ik de allerlaatste versie van de PC Suite installeer.
Hoe krijg ik Documents To Go 4 toch op mijn P1i?
Dataviz levert Documents To Go 4 momenteel alleen in .sisx formaat aan.
Ik heb op Internet nog gezocht naar conversie-tools maar dat lijken allemaal grote programma's te zijn die vermoedelijk duur in de aanschaf zijn.
Wie weet een workaround hiervoor?

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 13-08-2008 00:31 . Reden: aanhef en/of groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 21:37:
Hallo allemaal.
Weet iemand de oplossing voor het volgende probleem?
Ik wil Documents To Go 4 installeren op mijn P1i, maar de install file wordt aangeleverd als een .sisx file, en die kan met de PC Suite niet geinstalleerd worden, ook niet als ik de allerlaatste versie van de PC Suite installeer.
Hoe krijg ik Documents To Go 4 toch op mijn P1i?
Dataviz levert Documents To Go 4 momenteel alleen in .sisx formaat aan.
Ik heb op Internet nog gezocht naar conversie-tools maar dat lijken allemaal grote programma's te zijn die vermoedelijk duur in de aanschaf zijn.
Wie weet een workaround hiervoor?

Mvgr en bij voorbaat dank,
Ruud Overman
1ste hit op google....

Ik denk dat je dus de Symbian Software Installation Toolkit eens moet proberen... en anders, wat gebeurt er als je de SISX op je geheugenkaart zet en met bestandsbeheer probeert te openen op je P1i zelf?

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo

Neo

Rcgzantvoo schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 20:21:
[...]

}:O kenbakker dat ik ben!!! Helemaal niet gezien dat je nog verder naar beneden kon scrollen.... :? Tnx mate!
Graag gedaan, ik zag het ook niet de eerste keer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmp
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-09 09:50
ff een korte vraag. ik heb een p1i die is laatst stuk gegaan, nieuwe gekregen van verzekering alleen nu ontvang ik alle smsen op mijn SIM. dit gaat ontzettend sloom allemaal en op de vorige p1i had ik dit probleem nooit. als ik berichten verstuur of maak dan komen die gewoon in het telefoon geheugen. Ook kan ik niet al mijn berichten in mijn inbox meer in 1 keer verwijderen, dan krijg ik de melding "ongeldig verzoek" in mijn inbox staat bij elke sms ook een simkaart tekentje! ik krijg dit op geen enkele manier dit opgelost zodat mn berichten gewoon weer op mijn telgeheugen komen en niet op mijn sim. Iemand die dit probleem ook heeft? en / of de oplossing weet??

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 13-08-2008 00:30 . Reden: aanhef en/of groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmp
anybody ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMuts
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-08 16:46
Kan ik ook het progje Face Warp dat op andere SE telefoons zit installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F-Tim schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 22:39:
[...]

1ste hit op google....

Ik denk dat je dus de Symbian Software Installation Toolkit eens moet proberen... en anders, wat gebeurt er als je de SISX op je geheugenkaart zet en met bestandsbeheer probeert te openen op je P1i zelf?
Nog bedankt voor je tip over het gewoon op de geheugenkaart plaatsen van de .sisx file en dan openen met bestandsbeheer! Werkt perfect! Ik dacht dat alles alleen maar via de PC Suite geinstalleerd kon worden :+
Ik had overigens die Google hit van je ook gezien maar de Symbian Software Installation Toolkit niet gevonden (misschien heb ik die ook weer verkeerd gezocht 8)7 )

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 13-08-2008 00:30 . Reden: aanhef en/of groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds een paar maand een p1.
Prachtig toestel, maar nu heb ik toch een probleempje
telkens als ik wifi aanzet en in scan op draadloze netwerken dan herstart de telefoon.

Heb hem al proberen updaten. Kreeg de melding dat ik de recenste software had, maar dat ik toch kon updaten als ik problemen had.
Heb dit dus gedaan, maar mijn probleem is niet opgelost.

De telefoon herstart nog steeds wanneer ik wil scannen achter draadloze netwerken

wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo

Neo

Scatman_II schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:32:
Ik heb mijn nieuwe HPM-82 headset binnen, zo'n set met knoppen voor voor en achteruit zappen en volume. Toch wel jammer dat die knoppen niet standaard op de telefoon zitten, zoals op de K750i... ( ik weet het, de W960i heeft dat wel en is verder hetzelfde, maar die is duurder en bovendien was de k750 ook geen walkman en die had het wel :P )

Helaas is ook bij deze set de radio-ontvangst bagger :( En het meest nare is dat ie wel zenders vindt, maar de helft daarvan alleen maar nare kraken, ploppen en andere zeer irritante tonen spuugt... Ik hoopte dat een originele set beter zou werken dan de eerste uit japan die ik probeerde, maar helaas dus.

Iemand anders ervaringen met headsets met knoppen?

Ook ben ik nog op zoek naar de juiste instellingen om videobestanden speelbaar te krijgen op mn apparaat, alles hapert nu...
Ik heb vandaag dezelfde headset binnen gekregen en ik krijg dus op geen enkele frequentie geluid. Is dit nou bij elke HPM-82?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. D
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11-2021
Het metalen deel van het frontje van mijn P1i is helemaal los gekomen en staat op het punt te breken. Weet iemand of dit onderdeel los te verkrijgen is, en zo ja, waar? Ik woon weliswaar in NZ, maar kan het altijd in NL bestellen...

Alvast bedanbkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
paulmp schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:30:
ff een korte vraag. ik heb een p1i die is laatst stuk gegaan, nieuwe gekregen van verzekering alleen nu ontvang ik alle smsen op mijn SIM. dit gaat ontzettend sloom allemaal en op de vorige p1i had ik dit probleem nooit. als ik berichten verstuur of maak dan komen die gewoon in het telefoon geheugen. Ook kan ik niet al mijn berichten in mijn inbox meer in 1 keer verwijderen, dan krijg ik de melding "ongeldig verzoek" in mijn inbox staat bij elke sms ook een simkaart tekentje! ik krijg dit op geen enkele manier dit opgelost zodat mn berichten gewoon weer op mijn telgeheugen komen en niet op mijn sim. Iemand die dit probleem ook heeft? en / of de oplossing weet??
Probeer eens een software update? Geen idee welke versie je nu hebt, maar je zou altijd kunnen proberen de nieuwste erop te zetten, misschien dat dat iets helpt? Meer gokken heb ik namelijk ook niet echt...? (Op het standby scherm onder de knop "Meer" -> "Status", dan staat daar bij Tel je software versie, zelf heb ik R9K009 als je een andere hebt kun je dus gewoon een nieuwe firmware flashen, wellicht dat dat je probleem oplost?)
Of probeer eens of het interne geheugen van je P1i niet toevallig corrupt is? (Gewoon je geheugenkaart eruit halen en iets op je P1i kopieren... als dat gewoon goed gaat, weet je dat je gewone interne geheugen werkt.) Dat wordt namelijk gebruikt om je berichten in op te slaan.
Mr. D schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 00:04:
Het metalen deel van het frontje van mijn P1i is helemaal los gekomen en staat op het punt te breken. Weet iemand of dit onderdeel los te verkrijgen is, en zo ja, waar? Ik woon weliswaar in NZ, maar kan het altijd in NL bestellen...

Alvast bedanbkt!
Je zou het op deze site eens kunnen proberen? En anders uiteraard gewoon deze eBay aanbieding? Als je overigens op eBay koopt, let dan wel op dat het stuk tussen het scherm en het toetsenbord echt zwart is! Er zijn veel "originelen" te koop waarbij dat zilver is... en zo is het écht niet origineel ;)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. D
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11-2021
F-Tim schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 08:04:

[...]

Je zou het op deze site eens kunnen proberen? En anders uiteraard gewoon deze eBay aanbieding? Als je overigens op eBay koopt, let dan wel op dat het stuk tussen het scherm en het toetsenbord echt zwart is! Er zijn veel "originelen" te koop waarbij dat zilver is... en zo is het écht niet origineel ;)
F-Tim. heel erg bedankt, ik ga het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmp
@ f-tim

bedankt! maar had hem idd geflasht en nu doet hij het gewoon weer prima. Normale NL software update mocht niet baten, toen geflasht en klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmp
voor mensen die mms niet ingesteld krijgen, als je gewoon de instellingen download of mms naar 1300 smst. krijg je de instelling idd op je telefoon. waar ik zelf de fout inging toen ik mijn toestel net nieuwe had was dat je altijd de allereerste mms naar jezelf moet sturen dus gewoon naar je eigen nummer. daardoor word het geactiveerd en zal mms in de toekomst gewoon werken! dus probeer dit eens, ben hierzelf ook een week mee bezig geweest, tot een klantenservice medewerker mij dit vertelde... staat ook nergens vermeld volgens mij. iig succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:12
Okay, ik heb nu echt een raar probleem

Ik heb een hele tijd geen windows gebruikt, en nu ik alles weer op orde had heb ik alle software geupdate. Dus ook de nieuwste SE PC Suite.

Toen ik daarna mijn P1i inplugde kreeg ik het nieuws dat hij de drivers niet kon instaleren voor P1i en pakte hij drivers voor een (p/s/w/k geen idee) 700i.

Nu krijg ik elke keer als ik via de USB kabel mijn P1i verbind het USB inplug uithaal geluidje, maar geen verbinding.

Heeft iemand een idee hoe ik dit oplos?
Dank!

Jezus saves and takes half damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand al eens een usenet applicatie gevonden voor de p1i?
of een degelijke torrentclient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

he? waarom zou je in godesnaam willen torrenten/usenetten (ik ga er vanuit dat je binairies newsgroups bedoelt) op je P1i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het onzin om eerst iets van usenet/torrent op mn pc te downloaden waarna ik het op mn telefoon zet.
Als ik het nou direct op mn foon kan zetten moet ik een stap minder doen.

en ik bedoel kleine dingen waar geen rar of par bij vereist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook vraag ik me af:

De p1i is een soort van paradepaardje voor SE...toch?
Waarom is er dan geen live messenger voor?
Waarom worden programma's altijd als laatste voor de p1i geschreven?

En dat slick... kost da nou veel batterij als je da een hele dag aanzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er nog iemand er last mee als ze programma's verwijderen van hun P1i dat het zo ontzettend traag gaat?

van de telefoon zelf gaat iets sneller dan van de MS... maar als je de MS eruit haalt gaat het wel snel.

Beetje apart....
kent iemand dit verschijnsel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:53:
Ook vraag ik me af:

De p1i is een soort van paradepaardje voor SE...toch?
Waarom is er dan geen live messenger voor?
Waarom worden programma's altijd als laatste voor de p1i geschreven?

En dat slick... kost da nou veel batterij als je da een hele dag aanzet?
Omdat Live Messenger niet iets van SE is maar van Microsoft? 8)7

En microsoft het kennelijk niet nodig vindt om een cliënt voor Symbian UIQ te maken? Vandaar dat er ook gewoon alternatieven op de markt zijn. Voor microsoft is het immers lucratiever dat jij een Windows Mobile device koopt ipv een Symbian device dat out-of-the-box hetzelfde kan.

Wanna play?

Verwijderd

Er is wel een Messenger-implementatie (en tegelijkertijd kan deze ook Google Talk, Skype, etc contacten tonen - om er vervolgens mee te kunnen chatten en bellen over Voip).
Het heet Fring ( www.fring.com ). Helaas is de versie voor UIQ3 niet zo stabiel als voor Nokia (bijv. e51) en nu Sony Ericsson UIQ3/Symbian onomkeerbaar heeft verkocht, zal een nieuwe stabielere versie er ook niet meer komen denk ik.
F-Tim schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 15:19:
[...]

Omdat Live Messenger niet iets van SE is maar van Microsoft? 8)7

En microsoft het kennelijk niet nodig vindt om een cliënt voor Symbian UIQ te maken? Vandaar dat er ook gewoon alternatieven op de markt zijn. Voor microsoft is het immers lucratiever dat jij een Windows Mobile device koopt ipv een Symbian device dat out-of-the-box hetzelfde kan.

Verwijderd

Maar hoeveel batterij verbruiken dat soort programma's extra

Als ik slick draai ben ik ongeveer 10% batterij per uur kwijt, dus niet geschikt om het altijd aan te laten staan.
(nu weet ik dat het meeste batterij verbruikt komt omdat je constant een internet verbinding hebt, maar misschien slurpt slick wel meer op, dat is misschien ook wel het geval met een fring en een ebuddy)

Ow en zoiets als dat capswitch. Kan dat nou veel schade aanrichten? Ik bedoel veranderd dat programma nou veel in systeembestanden of zorgt het er alleen maar voor dat je die bestanden kunt bekijken? (of mogen we het hier niet over zulke programmas hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Laatst online: 12-09 07:41
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 11:10:
Maar hoeveel batterij verbruiken dat soort programma's extra

Als ik slick draai ben ik ongeveer 10% batterij per uur kwijt, dus niet geschikt om het altijd aan te laten staan.
(nu weet ik dat het meeste batterij verbruikt komt omdat je constant een internet verbinding hebt, maar misschien slurpt slick wel meer op, dat is misschien ook wel het geval met een fring en een ebuddy)

Ow en zoiets als dat capswitch. Kan dat nou veel schade aanrichten? Ik bedoel veranderd dat programma nou veel in systeembestanden of zorgt het er alleen maar voor dat je die bestanden kunt bekijken? (of mogen we het hier niet over zulke programmas hebben)
gebruik je 3G? want dan kost internetten en bellen echt veel batterij.
Ik heb wel eens adium gebruikt, icm een gprs verbinding. Dat werkte prima qua batterij. Enige probleem vond ik dat als je het geluid uit hebt staan (wat ik altijd heb), je niet weet wanneer iemand tegen je chat. Ik kon in ieder geval geen trilsignaal instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja oke via 3G en Wifi slurp je batterij zo leeg jammer genoeg.
Met de nieuwste slick kun je nu ook het tril signaal instellen, maar werkt nog niet optimaal

Khad nog een vraagje over de P1i....

Heeft er iemand een kpn flexibel abbo en surf&mail totaal (en dus een p1i)?

Zo ja, hoe heb jij je internet ingesteld en welke instellingen heb je bij online media e.d. in moeten stellen om YouTube werkend te krijgen? Na een jaar heb ik het nog steeds niet voor elkaar gekregen

[overdrevenheidsmodus] Ik ben wanhopig!
(en zeg me niet dat ik kpn moet bellen want ik heb dat domme bedrijf al 15x aan de lijn gehad dit jaar voor problemen dus dat ben ik al beu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 18:01

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik heb de laatste tijd erg veel problemen met de P1i, met name over het internet gedeelte.

Regelmatig kan ik niet meer via gprs/umts verbinden met T-Mobile. Na een restart (gewoon, uit en aan) werkt het wel weer en krijg ik automatisch vanaf de start verbinding (dat snap ik ook al niet).

Als ik bijv mijn email wil ophalen, gaat het soms goed en soms krijg ik een foutmelding "onbekende fout" en kan ik dus niet meer op internet. Heeft iemand een idee waardoor dit komt en hoe ik het eventueel kan oplossen ??

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik heb er ook gelul mee, ik ben van Orange gedwongen naar T-mobile door de merge. En sinds dat het geval is, is internetten met mijn P1i ook het geval. Zat jij voorheen ook bij Orange? Dan is dat misschien the case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ja, ik zat voorheen bij Orange maar ben net voor de migratie echt overgestapt naar T-Mobile (dus ook echt een nieuwe SIM erin). Het heeft lang zonder problemen gewerkt totdat ik eens automatisch email ophalen tussen 2 bepaalde tijden had ingesteld, sinds die tijd gaat het fout (ook als ik die instelling weer terugzet naar orgineel)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hmmm, misschien heeft het indirect toch wat met elkaar te maken. Sinds ik dus (automatisch) over ben is het ook huilen geblazen. Ik ga lekker over naar KPN zodra dit contract is afgelopen. Hoor niks dan slechts over T-Mobile, en nu zelf merkbaar ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Dan vraag ik me toch af wat jij allemaal voor slechts hoort over T-mobile :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik heb even alle Orange "internet" abbo zaken verwijdert en nieuwe opgevraagd via T-Mobile (sms "internet" naar 1300). Ik zal het de komende dagen eens in de gaten gaan houden of dit de oplossing is, anders moet ik het apparaat hard resetten (en dat zoek ik weer niet).

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Voor de mensen met hetzelfde probleem als apNia en ik (@random geen verbinding via GPRS kunnen maken met de foutmelding "onbekende fout" waarbij alleen een reset de oplossing biedt) bij een T-Mobile abbo (of liever gezegd, oud Dutchtone/Orange mensen) heb ik de oplossing.

Verwijder alle Orange Internet abbo zaken:
Menu -> ConfigScherm ->Verbindingen -> Internet Accounts
Gewoon alles verwijderen waar Orange in staat. De SEMC GPRS kan blijven staan.

Vraag nu nieuwe instellingen op bij T-Mobile door "internet" te sms-en naar 1300.

Vanaf nu moet het weer werken als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
  • Laatst online: 09:46
Ik zoek al een tijdje naar een Infrarood app voor de UIQ3. Ik had namelijk altijd voor mijn PDA de RemoteControl 2 voor Windows Mobile. Weet iemand zo over er een gelijknamige applicatie voor de UIQ is? Of eventueel andere Infrarood software?

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

infrarood....
Dat heb ik volgens mij nog nooit gebruikt op mn p1i
Wat KUN je er eigenlijk mee hihi
Pagina: 1 ... 22 23 Laatste