Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ja de standaard bepaalt dat en mijn telefoon anticipeert daar blijkbaar op. Maar mijn vraag blijft; hoe kan het dat mijn telefoon ineens besluit dat ik minder tekens per SMS kan versturen en hoe schakel ik terug naar 140 tekens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 14:10
apNia schreef op woensdag 09 april 2008 @ 21:21:
Ja de standaard bepaalt dat en mijn telefoon anticipeert daar blijkbaar op. Maar mijn vraag blijft; hoe kan het dat mijn telefoon ineens besluit dat ik minder tekens per SMS kan versturen en hoe schakel ik terug naar 140 tekens?
W960i hier: hoofdmenu >> extra >> config scherm >> berichten >> SMS-account: Tekenset op 7 bits zetten?
Dat geeft bij mij 160 tekens per bericht aan.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Nou dit is werkelijk heel vreemd. Als iemand zich verveelt kan ie het misschien eens uittesten. Het probleem komt sporadisch voor, en ik heb het probleem gevonden. Zodra ik een ë gebruik (het woord 'tweeën' stond in mijn SMS) flipt ie rond de 70 karakters en geeft ie bovenaan aan dat ie in het tweede bericht typt (82/2 ofzo). Waarom dit is mag Joost weten, of het een bug is of dat aan de achterkant de ë werkelijk zorgt voor bepaalde problemen. Maar ik vind 't knap weird.

[ Voor 8% gewijzigd door apNia op 09-04-2008 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 14:10
apNia schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:01:
Nou dit is werkelijk heel vreemd. Als iemand zich verveelt kan ie het misschien eens uittesten. Het probleem komt sporadisch voor, en ik heb het probleem gevonden. Zodra ik een ë gebruik (het woord 'tweeën' stond in mijn SMS) flipt ie rond de 70 karakters en geeft ie bovenaan aan dat ie in het tweede bericht typt (82/2 ofzo). Waarom dit is mag Joost weten, of het een bug is of dat aan de achterkant de ë werkelijk zorgt voor bepaalde problemen. Maar ik vind 't knap weird.
Als je de eerder gegeven informatie checkt, dan zie je dat de ë in unicode valt, niet in 7 bits. De phone moet dan naar unicode mode switchen en gebruikt dan per teken 16 ipv 7 bit, dan kom je op de helft van de tekens uit. Je kunt het automatisch switchen als feature of bug zien natuurlijk ;)

tweeën wordt toch vaak gesmst als 2en? Scheelt je zo 93 tekens ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 09:22
Heb nooit last gehad van korte accuduur maar toch de tip van het uitschakelen van USB laden toegepast.. resultaat, kortere accuduur? Accu lijkt in ieder geval sneller leeg te zijn.

Hebben meer mensen trouwens last van het volgende:

Telefoon is niet meer bereikbaar en kan ook niet bellen. Flight mode aan en dan weer naar phone mode en alles werkt weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 23:53

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Ik heb nu ook wee wat raars.
Gisteren heb ik mijn P1i een firmware update gegeven, en heb vervolgens een backup teruggezet.
Nou is het zo dat mijn telefoon de filmpjes niet meer afspeelt, die voorheen gewoon werkten........

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 12-09 11:37

911GT2

en blazen maar!

Ik zit te denken aan deze telefoon. (maar ook aan de HTC Touch Cruise)

Het voordeel van de P1i vind ik het formaat en de bruikbaarheid. Maar ik lees in veel tests dat de software buggy en traag is. Maar de meeste tests zijn al wat ouder. Nou lees ik hier wat dingen over firmware upgrades.

In hoeverre hebben jullie ervaring met het de trage software? En is dat door middel van patches intussen afgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 09:22
Voor een Symbian vind ik het geen trage telefoon. Sommige dingen gaan zelfs verassend snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik heb ook helemaal niet het gevoel alsof het traag is. Het is wel inderdaad iets trager dan op mobieltjes als uit de K series (K750i etc) maar dat is natuurlijk wel wat anders omdat Symbian UIQ een volwaardig OS is.

Wat je moet gaan afwegen is wat voor jou van belang is. De P1i vind ik vooral erg fijn vanwege z'n toetsenbord, iets wat veel HTC's NOG beter hebben gedaan. Maar de HTC Touch series SMSt geloof ik door op het scherm te tappen. En voor SMSen of heb ik altijd nog liever fysieke knoppen :)

Als ik achteraf had moeten kiezen was ik denk ik toch voor een HTC gegaan, puur vanwege de compatibiliteit met Windows. Ik vind sommige dingen nou eenmaal minder lekker gaan qua connectivieit tussen m'n P1i en Windows. Zo moest ik bijvoorbeeld per se Office Outlook installeren, wilde ik mijn kalender of mijn contacten managen. Ik kan me zo voorstellen dat HTC vooraan staat met een Windows OS en dat ik gewoon zou kunnen sync'en met Windows Calendar en je Windows Contacts. Maar dat kan ik fout hebben. Maar het feit blijft dat destijds voor mijn K750i het managen van bijvoorbeeld SMSjes, contacten e.d. op de PC gewoon veel makkelijker ging tov de P1i. En dat vind ik persoonlijk het meest irritante punt aan de P1i (is overigens een UIQ issue).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

apNia schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 09:42:
Ik heb ook helemaal niet het gevoel alsof het traag is. Het is wel inderdaad iets trager dan op mobieltjes als uit de K series (K750i etc) maar dat is natuurlijk wel wat anders omdat Symbian UIQ een volwaardig OS is.

Wat je moet gaan afwegen is wat voor jou van belang is. De P1i vind ik vooral erg fijn vanwege z'n toetsenbord, iets wat veel HTC's NOG beter hebben gedaan. Maar de HTC Touch series SMSt geloof ik door op het scherm te tappen. En voor SMSen of heb ik altijd nog liever fysieke knoppen :)

Als ik achteraf had moeten kiezen was ik denk ik toch voor een HTC gegaan, puur vanwege de compatibiliteit met Windows. Ik vind sommige dingen nou eenmaal minder lekker gaan qua connectivieit tussen m'n P1i en Windows. Zo moest ik bijvoorbeeld per se Office Outlook installeren, wilde ik mijn kalender of mijn contacten managen. Ik kan me zo voorstellen dat HTC vooraan staat met een Windows OS en dat ik gewoon zou kunnen sync'en met Windows Calendar en je Windows Contacts. Maar dat kan ik fout hebben. Maar het feit blijft dat destijds voor mijn K750i het managen van bijvoorbeeld SMSjes, contacten e.d. op de PC gewoon veel makkelijker ging tov de P1i. En dat vind ik persoonlijk het meest irritante punt aan de P1i (is overigens een UIQ issue).
Tja ik heb niet zo veel met windows omdat ik thuis osX heb draaien... of ik hem voor mijn werk ga gebruiken weet ik eigenlijk nog niet. Daar hebben we wel office natuurlijk. Maar eigenlijk is het ook wel relaxed om niet altijd je agenda bij te hebben...

Maar ik vond de snelheid op mijn n95 eigenlijk gewoon prima (MUV de camera) dus als het daarmee te vergelijken is is de P1i een goede optie

[ Voor 4% gewijzigd door 911GT2 op 11-04-2008 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minitrue
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:08
apNia schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 09:42:
Zo moest ik bijvoorbeeld per se Office Outlook installeren, wilde ik mijn kalender of mijn contacten managen.
Thunderbird + Lightning + MyFunambol wel een geprobeerd?

Dan kun je alles netjes (via internet en dus ook via wifi) synchroniseren.

Niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

911GT2 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 08:55:
Ik zit te denken aan deze telefoon. (maar ook aan de HTC Touch Cruise)

Het voordeel van de P1i vind ik het formaat en de bruikbaarheid. Maar ik lees in veel tests dat de software buggy en traag is. Maar de meeste tests zijn al wat ouder. Nou lees ik hier wat dingen over firmware upgrades.

In hoeverre hebben jullie ervaring met het de trage software? En is dat door middel van patches intussen afgenomen?
Ik stond de afgelopen week voor dezelfde beslissing. Ik ben voor de P1i gegaan. Dit heeft met een aantal zaken te maken gehad.
Ik heb voor mijzelf bepaald wat belangrijk voor mij was. In eerste instantie gewoon een telefoon de belkwaliteit moet goed zijn, met een degelijke agenda functie, een redelijke camera, grootte van het toestel, prijs. Het liefts toch nog wel een fysiek toetsenbord (mijn eerste touchscreen O-) ). Wat extra snufjes zijn leuk voor de spielerij :+
Belkwaliteit heb ik voor beiden toestellen niet aan getwijfeld, ik heb geen schokkende dingen gelezen (was voor mij toch wel erg belangrijk, ik heb 1,5 jaar een N73 gehad, en constant klachten)
Degelijke agenda functie, hebben ze beiden, de HTC zal iets beter zijn omdat je makkelijker met je PC kan communiceren.
Redelijke camera, hebben ze beiden (denk ik) alhoewel de SE bekend staat om goede telefooncamera's.
Grootte, duidelijk in het voordeel van de SE (imo), ze schelen qua grootte niet veel, maar hoe kleiner hoe beter.
Prijs, ik heb voor de SE EUR 350,- betaald in een winkel, de Cruise moest ik EUR 580,- voor neerleggen. Dit punt was toch ook wel erg doorslaggevend voor mij.
Fysiek toetsenbord, ik ben al snel aan het touchscreen gewend geraakt, dit punt zal in de toekomst niet meer meespelen. Daarnaast vind ik het toetsenbord van de SE niet fijn, ik kan er in ieder geval (nog) niet goed mee werken, iemand tips?
Extra snufjes hebben ze allebei, de Cruise heeft nog GPS extra, ik heb me af zitten vragen of ik dat wou voor TOMTOM, maar dat heb ik nu niet, ik mis het ook niet, en als ik het ooit wil dan koop ik er wel een (niet voor mobiel).

Wat nadelig tov nokia vind (nokia gewend), je kan wel groepen voor je contacten instellen, maar daar geen ringtones aan toewijzen, ik ben nog steeds bezig voor iedereen een ringtone aan het instellen. Daarnaast heb je geen belprofielen (in ieder geval heb ik ze nog neit kunnen vinden). Je kan wel snel voor een stil-profiel kiezen, maar je kan geen verschillende uitgebreid instellen.
En het eerder genoemde toetsenbord, zoals gezegd, iemand tips?

Ik moet nog wennen aan de SE, maar ik vind het tot nu toe een tof toestel, een hele verbetering tov van mijn N73, maar dat was dan ook wel de slechtste telefoon die ik in jaren gehad heb.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Thanks voor je uitgebreide reactie. Tja ik heb twee N95 versleten in korte tijd, en eigenlijk heb ik op mijn 6210 altijd gezeik gehad met Nokia. We zijn gewoon geen vrienden Nokia en ik.

Anyway, de prijs is natuurlijk heel belangrijk omdat ik het toestel los moet kopen, dus bijna het dubbele is heel veel verschil, en als ik zie dat ook die HTC problemen heeft met software denk ik dat ik ook voor de P1i ga.

Ik heb tijdenlang een W800i gehad, dat was een van de beste telefoons ooit, imho. Dus ik denk dat ik vanuit dat vertrouwen weer voor SE ga.

Komt nog bij dat ik zoals ik al aangaf alleen de contacten vanaf mijn Mac synchroniseer, en de foto's daar naar toe upload. Verder gebruik ik hem waarschijnlijk gewoon als stand alone GSM met een handige e-mail functionaliteit.

Nu nog even uitzoeken waar hij het goedkoopste op de kop te tikken is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:29

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik heb alle 3 de werelden gehad inmiddels. Nokia (6230 en N91), HTC (Wizard) en de SE P1i.

Aangezien ik een Linux gebruiker ben (en ook echt geen Windows draai) moet mijn GSM dus kunnen samenwerken met mijn mobiel. Bij voorkeur via Bluetooth. Verder is een agenda belangrijk (hoeft niet gesynct te worden) en uiteraard moet het toestel snel werken en het liefst ook een navigatie-software kunnen hebben. De P1i is tot nu toe het toestel wat op alle fronten wint.

De HTC draait Windows en op die Wizard niks anders dan problemen gehad daarmee. Vastlopers en daardoor telefoongesprekken missen. SMS die verdwijnt en gewoon het continue rebooten. Bovendien was de belkwaliteit ook relatief slecht. Nou zal dat met de nieuwe generatie HTC's wel opgelost zijn, maar ik weet wel dat ik never nooit meer een Windows-mobile wil.

Nokia 6230 was een geweldig toestel (maar inmiddels uiteraard compleet oud), de 6230i was aardig, maar veels te traag. De N91 heeft nooit voor grote problemen gezorgd, hooguit wat overgevoelig voor vocht (lees, per ongeluk in de badkamer laten liggen terwijl ik aan het douchen ben en vervolgens de speaker niet meer werken :| ) en het krakende schuif mechanisme..

De P1i doet alles wat ik wil en nog veel meer dan dat. Foto's zijn ook van opmerkelijk goede kwaliteit:
Afgelopen donderdag (gisteren) deze foto gemaakt (klikbaar) met de P1i (laatste firmware er op)
Afbeeldingslocatie: http://www.whizzi.nl/img/tn_DSC00028.JPG

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge320
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-11-2024
na een aantal maanden hier ook mijn ervaringen met de p1i

standbyetijd: ik haal zo'n 5 dagen, waarbij ik UMTS uit heb staan, en elke dag even wifi gebruik om mail te checken of de tvgids te bekijken ofzo. Uitzetten van de optie "laden via usb" is inderdaad een aanrader, het batterijmanagement lijkt hiervan in de war te raken.
Aanrader is om na het uitzetten van deze optie je batterijmanagement even te resetten, als volgt: toestel uitzetten, batterij eruit, 10 sec wachten, aan/uit knop even ingedrukt houden, batterij er weer in , toestel aan. Hierna het toestel direct even volledig laten opladen (2 uur aan de lader laten hangen is voldoende).

De software werkt wat mij betreft prima. Qua snelheid, de meeste acties kosten een seconde oid als je ze het eerst uitvoert na een reboot. Vervolgens gaat een en ander mooi snel, omdat het OS alle applicaties op de achtergrond in het geheugen blijft draaien. Het geheugen is ruim voldoende om erg veel naast elkaar te hebben draaien, dus dat werkt wat mij betreft prima. Verder draait het toestel gerust een paar weken achter elkaar voordat ik eens reboot. Het enige waarmee ik het toestel echt goed op zn bek krijg, is als ik probeer een te zwaar filmpje af te spelen. Als je eenmaal doorhebt wat het toestel wel aankan (m3 converter is ideaal hiervoor, levert mooi scherpje filmpjes op op de p1i) is dit dus geen probleem meer.

Het toetsenbordje vind ik best wel fijn werken, zolang je er geen hele romans op gaat tikken uiteraard. Ook het touchscreen werkt naar behoren.

Kortom, ik ben tot nu toe best wel tevreden met het toestel!
Ik mis (zoals anderen) wel een uitgebreid profielmanagement, onbegrijpelijk dat SE dit niet in het toestel gestopt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

jeroensteeman schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:57:
[...]

Thunderbird + Lightning + MyFunambol wel een geprobeerd?

Dan kun je alles netjes (via internet en dus ook via wifi) synchroniseren.
Bedankt voor je tip :)
Waar ik vooral gek op was was MyPhoneExplorer, screenshots hier. Ik vond dat echt een Godsend, vrij gelijk aan floAt maar iets simpeler qua interface. Zo geweldig goed gedaan. Zoiets zoek ik nog steeds voor UIQ 3 (het OS op de P1i), maar tevergeefs. Dat programma alleen is al een reden om weer terug te jumpen naar die andere SE series voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Thanks.

Nou ga ik er toch geen films op kijken. En doe ik eigenlijk niet veel meer met mijn gsm dan sms-en bellen en mailen. Dus echt veel verwacht ik ook niet, maar ik vind niets vervelender dan software die vast loopt of waar je op moet wachten. Maar dat lijkt allemaal niet het geval te zijn.

Ik ga nog eens kijken of ik hem ergens vast kan houden, en daarna de knop door hakken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge320
ik kijk ook geen hele films erop hoor, maar ik ben wel genoeg gadget-fan om uit te proberen of het gaat. Nou, het gaat prima als je het filmpje even fatsoenlijk comprimeert voor je p1i.
Overigens heb ik hiervoor ook een w800i gehad, was inderdaad een uitstekend toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
apNia schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:38:
[...]

Bedankt voor je tip :)
Waar ik vooral gek op was was MyPhoneExplorer, screenshots hier. Ik vond dat echt een Godsend, vrij gelijk aan floAt maar iets simpeler qua interface. Zo geweldig goed gedaan. Zoiets zoek ik nog steeds voor UIQ 3 (het OS op de P1i), maar tevergeefs. Dat programma alleen is al een reden om weer terug te jumpen naar die andere SE series voor mij.
Ik ben ook nog steeds op zoek naar een tooltje waarmee ik mijn contacts op de PC kan editen.
Wie weet er 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 20:54
Push it to the limits. Ik denk dat ik nu toch een grens heb gevonden van onze P1i...
Als ik via WLAN luister naar Virtual Radio via een bluetooth stereo headset, dan loopt de boel elke keer weer vast. Kent iemand dit probleem? Het lijkt alsof WIFI en Bluetooth stereo niet goed samengaan....

Roost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Fridge320 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 00:16:
ik kijk ook geen hele films erop hoor, maar ik ben wel genoeg gadget-fan om uit te proberen of het gaat. Nou, het gaat prima als je het filmpje even fatsoenlijk comprimeert voor je p1i.
Overigens heb ik hiervoor ook een w800i gehad, was inderdaad een uitstekend toestel.
Nee ok maar ik bedoel maar te zeggen dat ik mijn gsm doorvoor dus ook niet ga gebruiken. De kans dat ik het ooit uit ga proberen is 2% of zo :P
Maar goed ik heb hem afgelopen weekend dus even in mijn handen gehad, en wat iedereen zegt over het toetsenbord dat het wennen is, vind ik wel meevallen. Allen heb ik meer moeite met het vinden van de letters dan het bedienen daarvan... maar goed dat zal snel genoeg verdwijnen.

Iemand trouwens ervaring met de Parrot CK3100 en de P1i? Ik moest mijn N95 handmatig synchen, maar mijn oudere telefoons (oa de w800i) deden dat lekker zelf. Hoe zit dat met de P1i... tis toch symbian, en volgens mij gaat dat niet lekker. Automatic phonebook synchronization supported with this model

Nu nog even wachten op het geld van de verzekering en dan bestellen O+

[ Voor 20% gewijzigd door 911GT2 op 14-04-2008 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow... het gerucht gaat dat ....

http://www.p1iblog.com/20...pgrade-announced-for.html

.. er een UIQ4 upgrade voor de P1i gaat komen .... (ha ha ha, het in hinderlaag liggen voor een NL-update kan dus weer beginnen :+ ).

[edit: ow damn .. was 1 april zie ik nu ... jammer! ]

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels schijnt de HGE-100 GPS module met de P1i te kunnen werken, heeft iemand dit geprobeerd met Google Maps (of beter nog een recente TomTom) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:10
Aangezien ik problemen had met ActiveSync heb ik UMTS uitgezet. Het is echt bizar hoeveel dat scheelt in batterijverbruik. Zoals ik al eerder in dit topic schreef haalde ik maar een uur of 18 uit de accu. Nu UMTS uit staat heb ik na twee dagen nog 75%!
Overigens zijn m'n ActiveSync problemen weer opgelost.
Is er een manier om snel tussen UMTS en GSM te schakelen?

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Vunzz schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:06:
Aangezien ik problemen had met ActiveSync heb ik UMTS uitgezet. Het is echt bizar hoeveel dat scheelt in batterijverbruik. Zoals ik al eerder in dit topic schreef haalde ik maar een uur of 18 uit de accu. Nu UMTS uit staat heb ik na twee dagen nog 75%!
Overigens zijn m'n ActiveSync problemen weer opgelost.
18 uur?! Zijn er meer mensen met dat soort getallen, want dat is echt onacceptabel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1979
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-09 20:50
[b]Vunzz schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:06:
Je kunt een link naar "instelling -> mobiele netwerken" in een van je 15 'vandaag-icoontjes' maken. Dit vind ik al redelijk snel, mijn Nokia N80 had altijd een herstart nodig bij een wissel tijssen UMTS en GPRS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:15:
Ow... het gerucht gaat dat ....

http://www.p1iblog.com/20...pgrade-announced-for.html

.. er een UIQ4 upgrade voor de P1i gaat komen .... (ha ha ha, het in hinderlaag liggen voor een NL-update kan dus weer beginnen :+ ).

[edit: ow damn .. was 1 april zie ik nu ... jammer! ]
|:(
ik had dezelfde stomme lompe domme fout
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:16
Fridge320 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:16:
na een aantal maanden hier ook mijn ervaringen met de p1i
Nog even over M3, ik krijg het niet aan de praat met Vista, zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Ik herinner me dat het heel handig werkte met XP, vond het een fijn programma. Ik heb de coded van nero geinstalleerd, dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
ray1979 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:30:
[...]

Je kunt een link naar "instelling -> mobiele netwerken" in een van je 15 'vandaag-icoontjes' maken. Dit vind ik al redelijk snel, mijn Nokia N80 had altijd een herstart nodig bij een wissel tijssen UMTS en GPRS.
Daar had ik eigenlijk nog niet eens aan gedacht, is wel een goed idee ja.
Still going strong op dezelfde accu trouwens, ik denk dat ik zonder UMTS het weekend nog ga halen.
Ik heb T-Mobile. Zou het kunnen dat het UMTS-signaal zwak is en dat de tel daardoor extra power nodig heeft?

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 07:41
UMTS gebruikt gewoon echt heel veel stroom. Als ik een paar uur internet op mijn laptop via UMTS, wat bel en nog even browsen op het toestel zelf in de trein, dan is de accu in tien uur leeg. Dit is dan echt wel het extreme batterij verbruik scenario, hoewel Wifi naar mijn idee de batterij nog harder leegslurpt. Paar uur wifi aan en browsen en je moet al weer opladen.

Andere extreme laatst ook uitgetest. Ik ben net langere tijd in het buitenland geweest, en daar mijn p1i alleen gebruikt om eens per drie dagen een smsje te ontvangen, verder lag die gewoon dag en nacht onaangeraakt in de kast (3g, wifi en bt allemaal uit). In dit geval ging de batterij echt ruim twee week mee ofzo, terwil ik niet eens een supergoed bereik had (twee streepjes)..

Tis dus niet de batterij van de P1 die slecht is in mijn ogen, alleen het stroomverbruik van sommige onderdelen is echt gortig, met name 3g en wifi. Het scherm zal ook wel niet zuinig zijn met de backlight vol aan. Gewoon gsm (en ook bt) gebruiken daarentegen bijna niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 08:59
Ik gebruik mijn p1i al sinds de introducie probleemloos, maar heb sinds kort toch vage problemen. Mijn verbinding valt soms weg tijdens gesprek. Tenminste, mijn telefoon (en de telefoon van de persoon met wie ik bel) geven weer dat er verbinding is, maar je hoort alleen niks meer. Als 1 van de 2 dan ophangt, en iemand probeert mij te bellen, dan ben ik voor ongeveer een minuut onbereikbaar.
Ik heb een tijd mijn k800i weer gebruikt, en deze heeft dit probleem niet. Kortom, het ligt niet aan de locaties waar ik me bevind of de provider, of de sim.

Daarnaast nog een ander vraagje, ik heb een inbox met 11xx messages. Nu wilde ik deze op de computer zetten met floats mobile agent, maar deze verbreekt de connectie met mijn telefoon tijdens het 'downloaden' van de smsjes. Ik vermoed dat de 1100 berichten teveel zijn, en dat hij daarom de verbinding verbreekt. Het downloaden/exporteren van contactpersonen gaat wel probleemloos. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesnam
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 14:21
Sinds vorige week probeer ik te synchroniseren met exchangeserver van mn werk maar krijg constant een foutmelding: 500

Telefoonsoftware: GW1
exchange active sync: 2.016.sis

Instellingen staan goed. exchange.servernaam.nl domein servernaam001 SSL aan.

Probeer te connecten via inmiddels verbonden wifi.

De volgende melding krijg ik terug:

Door gebruiker geïnitieerde

synchronisatie starten-------------

Synchronisatie voorbereiden

Synchronisatie starten

2.016 (345)

21-04-2008 09:47:09

Verbinden met internet

Doorverbinden met Exchange

Verbinding gemaakt!

Verbinden met Exchange

ServerFOUT: 500

***Probeer opnieuw te synchroniseren! Als deze fout zich blijft voordoen, dient u de telefoon opnieuw op te starten. Probeer vervolgens opnieuw te synchroniseren.

0x7370D02 (activeSyncErrTransactionFailed)

***Synchronisatie mislukt!

21-04-2008 09:47:13

Lst synchr.: *FOUT* zie log.

Opnieuw starten geprobeerd, geen effect. Dit krijg ik bij stap 2 van 5 bij het instellen van de activesync. Het lijkt of er 1 kb wordt binnen gehaald en vervolgens een fout geeft.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Wesnam schreef op maandag 21 april 2008 @ 11:32:
Sinds vorige week probeer ik te synchroniseren met exchangeserver van mn werk maar krijg constant een foutmelding: 500

Synchronisatie starten

2.016 (345)

Verbinden met internet

Verbinding gemaakt!

Verbinden met Exchange

***Probeer opnieuw te synchroniseren! Als deze fout zich blijft voordoen, dient u de telefoon opnieuw op te starten. Probeer vervolgens opnieuw te synchroniseren.

Opnieuw starten geprobeerd, geen effect. Dit krijg ik bij stap 2 van 5 bij het instellen van de activesync. Het lijkt of er 1 kb wordt binnen gehaald en vervolgens een fout geeft.

Iemand een idee?
Vermoedelijk een probleem op de server. Werkt synchroninastie wel op andere devices? Werk OMA (Outook Mobile Access) wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesnam
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 14:21
Vunzz schreef op maandag 21 april 2008 @ 15:01:
[...]

Vermoedelijk een probleem op de server. Werkt synchroninastie wel op andere devices? Werk OMA (Outook Mobile Access) wel?
Als ik zeg dat een collega met een iphone wel kan synchroniseren, is daarmee je vraag dan beantwoord?

Ik kan met Opera inloggen op de exchangeserver. Of dat de wapvariant is, betwijfel ik. Hoe check ik dat?

[ Voor 12% gewijzigd door Wesnam op 21-04-2008 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Wesnam schreef op maandag 21 april 2008 @ 15:16:
[...]

Als ik zeg dat een collega met een iphone wel kan synchroniseren, is daarmee je vraag dan beantwoord?

Ik kan met Opera inloggen op de exchangeserver. Of dat de wapvariant is, betwijfel ik. Hoe check ik dat?
De locatie van OMA is gewoon http://exchangeserver/OMA, maar als activesync op een iPhone wel werkt hoef je dat eigenlijk al niet meer te testen. Vreemd, ik heb zelf tot nog toe twee keer problemen gehad met een 500 error bij Active Sync en dat was eigenlijk beide keren een serverprobleem. Een keer iets met SSL en een keer iets met een IP-adresje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Ik ben al de hele middag op zoek naar een programma om mijn sms inbox te backuppen. Zoals een paar posts hierboven al gemeld, FMA werkt niet. Timeout tijdens het lezen van mijn sms inbox (na 20sec).
Welke manieren / programma's zijn nog meer aan te raden? Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hmmm nou zeg je me wat. Ik heb FMA ook ooit geprobeerd:
apNia schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 11:11:
Wie heeft hier FMA voor elkaar met de P1i ?
Ik heb de laatste beta (2.0 stable support 'm niet) vindt 'm wel, maar SMSjes of contacts inlezen kan ie niet terwijl er wel degelijk een connectie is. Iemand al voor elkaar?
Heb je de 2.1 versies geprobeerd/is er qua P1i stabliteit nog niks verbeterd in 3/4 jaar tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
apNia schreef op maandag 21 april 2008 @ 18:48:
Hmmm nou zeg je me wat. Ik heb FMA ook ooit geprobeerd:

[...]

Heb je de 2.1 versies geprobeerd/is er qua P1i stabliteit nog niks verbeterd in 3/4 jaar tijd?
Nou ik moet zeggen dat ik het programma al tijden geinstalleerd heb staan (1,5 jaar, eerst voor mn k800i en nu voor de p1i). Ik heb er al meerdere malen mn sms inbox mee gebackupt, geen probleem! Maar de laatste keer werkte het dus niet, en het enige verschil dat ik kan bedenken is dat de inbox nu 2-3x zo vol zit!
En ik heb versie 2.0stable, en 2.2 (die automatisch binnen komt de de update functie) geprobeerd, met hetzelfde resultaat.

Ik herinner me uit de tijd van mn k800i dat ik naast FMA nog een soortgelijk programma geinstalleerd had (ook freeware, en met dezelfde mogelijkheden), maar ik kan het nergens meer vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best MessageStorer misschien een idee?

ik ben er zelf nog nie echt mee bekend, maar je kan je bestanden dan opslaan als csv bestand dacht ik
en ik ga er vanuit ook weer terug inlezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

mad_dog schreef op maandag 21 april 2008 @ 19:07:
[...]

Nou ik moet zeggen dat ik het programma al tijden geinstalleerd heb staan (1,5 jaar, eerst voor mn k800i en nu voor de p1i). Ik heb er al meerdere malen mn sms inbox mee gebackupt, geen probleem! Maar de laatste keer werkte het dus niet, en het enige verschil dat ik kan bedenken is dat de inbox nu 2-3x zo vol zit!
En ik heb versie 2.0stable, en 2.2 (die automatisch binnen komt de de update functie) geprobeerd, met hetzelfde resultaat.

Ik herinner me uit de tijd van mn k800i dat ik naast FMA nog een soortgelijk programma geinstalleerd had (ook freeware, en met dezelfde mogelijkheden), maar ik kan het nergens meer vinden...
Volgens hemmes zou het moeten werken. Ik ga morgen even de nieuwste versie testen van FMA. Ook vond ik in m'n zoektocht Oxygen Phone Manager. Die lijkt erg op MyPhoneExplorer als ik het zo zie, en is volgens mij het 'soortgelijke programma' waarnaar jij refereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Bedankt voor de tips!
Jeyo Phone Explorer werkt niet, omdat de agent die je op je telefoon moet installeren gemaakt is voor een oudere versie van UIQ (telefoon geeft melding: the version of the installation file is nog longer supported)
Ik ga straks even kijken naar Oxygen, maar deze lijkt me erg duur! :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik had 'm cadeau van m'n oom, de heer T. Orrent, en na installatie bleek die niet al te best te werken icm Vista. Maar m'n oom had alleen een hele oude versie, cheap bastard.. dus wellicht als je de nieuwste koopt dat het wat scheelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
apNia schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 22:51:
Ik had 'm cadeau van m'n oom, de heer T. Orrent, en na installatie bleek die niet al te best te werken icm Vista. Maar m'n oom had alleen een hele oude versie, cheap bastard.. dus wellicht als je de nieuwste koopt dat het wat scheelt ;)
ROFL, wil je wel geloven dat mijn oom exact dezelfde naam heeft? toevallig zeg..
;)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Occy74 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 02:05:
[...]
ROFL, wil je wel geloven dat mijn oom exact dezelfde naam heeft? toevallig zeg..
;)
De oudere versies ondersteunen de p1i niet, en de nieuwe versie is toch erg duur. Ik heb mijn oom nog gevraagd of hij misschien de nieuwste versie aan mij wilde geven, maar dit bleek niet te gaan...
Is het nog gelukt bij jou met de nieuwste versie van FMA? Ik heb nu 3 verschillende versies geprobeerd, allemaal met hetzelfde resultaat (phone connection verbroken na 10-20 seconde proberen de sms-inbox/sent) te lezen. (gaat trouwens allemaal over directe connectie met kabel)

Nu toch maar weer verder zoeken naar een ander programma ofzo, iemand nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik kreeg niet eens een connectie tussen m'n P1i en FMA voor elkaar met de laatste versie, maar ik denk dat ik er wat meer in had moeten duiken. Ik ging ook via de USB kabel, en op de 2 COM poorten kon hij niet connecten. Ik vind het zwaar jammer geregeld allemaal voor de P1i :|
M'n oom houdt blijkbaar van antiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Zou het lastig zijn om zelf een programma te schrijven dat even je inbox uitleest en wegschrijft in een bestand? Ik kan wel software schrijven, maar heb me eigenlijk nooit verdiept in het schrijven van dit soort software...

[ Voor 11% gewijzigd door mad_dog op 23-04-2008 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik denk dat het lastig wordt. Ik gok dat het C/C++ werk gaat worden en dat is nou net een taal waar ik weinig verstand van heb. Verder een kwestie van wat er al bestaat aan API's, maar ik gok dat dat niet zo ruim is gezien het al bestaande aanbod. Zeker bij leiders als FMA en MyPhoneExplorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 19:39:
Best MessageStorer misschien een idee?

ik ben er zelf nog nie echt mee bekend, maar je kan je bestanden dan opslaan als csv bestand dacht ik
en ik ga er vanuit ook weer terug inlezen
ik wordt genegeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Compatible devices:
- Nokia 9500 Communicator
- Nokia 9300 Communicator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
apNia schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:07:
Ik denk dat het lastig wordt. Ik gok dat het C/C++ werk gaat worden en dat is nou net een taal waar ik weinig verstand van heb. Verder een kwestie van wat er al bestaat aan API's, maar ik gok dat dat niet zo ruim is gezien het al bestaande aanbod. Zeker bij leiders als FMA en MyPhoneExplorer.
Ja, ik heb een aantal pdf'jes doorgewerkt, en het is inderdaad een flinke kluif om van start te gaan, en dat voor iets relatiefs eenvoudigs. Dit stel ik dus toch nog even uit. Net het probleem met FMA aangekaart op het FMA forum, misschien levert dit iets op. Zoniet, dan ga ik van het weekend eens kijken of ik een programmatje kan schrijven. En als het teveel tijd lijkt te gaan kosten, dan vrees ik t ergste.

Toch jammer dat SE deze functionaliteit niet standaard meelevert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:35

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik kan de contacten en sms-jes binnenhalen met fma 2.1 beta build 193 :)
Mijn P1i is als 'phone' verbonden als hij in de deskstand staat.
In device manager van XP zie ik een application port (com 4).

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-07 09:20
==========================================================================

Synchronisatie starten

2.016 (345)

Verbinden met internet

Verbinding gemaakt!

Verbinden met Exchange

Iemand een idee?

========================================================================

Hier precies hetzelfde probleem , heeft iemand toevallig al een oplossing hiervoor?

(Quote werkte even niet , dus vandaar even op deze manier)

[ Voor 85% gewijzigd door marc181982 op 25-04-2008 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheb um hier draaien op mn p1i hoor...
en ik kan wel mn berichten (ook email) als txt of csv opslaan en verzenden.
maar ik zie geen optie voor te importeren....

ik denk: "wat is het nut er dan van haha"

ennuh die backup via dat SE programma lukt toch wel als er geen beam-achtige berichten instaan?
Het is me iig al een paar keer gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destn
  • Laatst online: 25-08 16:17
Heb onlangs een nieuwe WiFi Router gekocht (Linksys WRT160N) sindsien krijg ik mijn P1i niet meer online.

Enkel unsecure network lukt. Vanaf ik WEP, WPA selecteer mislukt het.

Bij WEP geraak ik verbonden, maar na 1.7KB Upload en 1.6KB Download gebeurt er niks meer.
Haal ik mijn mail binnen via WEP dan krijg ik de foutboodschap dat mijn mailaccounts verkeerd geconfigureerd zijn. (wat dus zeker niet zo is).

Bij WPA krijg ik helemaal niks geconnecteerd, ook niet als powersaving uitstaat. Tevens heb ik de indruk dat WPA het toestel ferm belast.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Speedy-Andre schreef op donderdag 24 april 2008 @ 21:02:
Ik kan de contacten en sms-jes binnenhalen met fma 2.1 beta build 193 :)
Mijn P1i is als 'phone' verbonden als hij in de deskstand staat.
In device manager van XP zie ik een application port (com 4).
Thx voor de tip, maar hier geen succes :(
Hoe groot is jouw inbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-08 12:02
Nou, het is wat gedoe geweest, maar ik heb de walkmanplayer van de w960i werkend in mijn P1i :D
Afbeeldingslocatie: http://www.uiqblog.com/wp-content/uploads/2008/04/1zfoh7s.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door chrisr5gt op 29-04-2008 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
chrisr5gt schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 13:56:
Nou, het is wat gedoe geweest, maar ik heb de walkmanplayer van de w960i werkend in mijn P1i :D
[afbeelding]
Goeie zaak, maar voor ons wellicht interessant welk gedoe precies.
Misschien een korte howto? Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
Mja, ik weet niet of ik hier een link op mag zetten... Gewoon even googlen op P1i en Walkman 3.0. Ik heb ook eindelijk alle icoontjes van het hoofdmenu veranderd naar iphone logo's. Dat is wel te lezen op het *weg* deze site staan we niet meer toe forum onder UIQhacking discussions. Let wel dat het dan nodig is om je P1 in het engels te zetten.
Deze icons, alleen dan voor mijn P1i 8)
Afbeeldingslocatie: http://img505.imageshack.us/img505/9356/iphonestickericonmainmesm9.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door pven op 17-12-2008 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:37
Misschien ook een tip voor andere mensen, iPhoneLock, ik kwam deze app tegen in het UIQ3 software topic naar aanleiding van een post van ChrisM. Heb het zelf ook geinstalleerd, en ik moet zeggen dat het heerlijk werkt!

ChrisM in "Het UIQ3 Software Topic voor de P990i - ..."

Dit is de originele post. Heb het zelf nog aangevuld met een (gemodificeerd iPhone thema), en het ziet er naar mijn mening super uit en werkt ook nog eens heerlijk! Zeker aangezien je nu met een klik op de power-toets snel de Lock op je foon kunt zetten! Als mensen interesse hebben kan ik wel een paar foto's posten van de lock en standby screen.

Iig kudos voor ChrisM en kwull!

Edit: 2 kleine tips; in de ini van iPhoneLock. Zet IdleTimeOut op 20 ipv 30, dat voorkomt problemen met de backlight van je keypad. Als die nl. op 30 staat, gaan eerst je toetsen uit, en dan ziet iPhoneLock dat backlight *uit* de standaard status is... ipv *aan*. Als je hem dan van de lock afhaalt, heb je de eerste paar seconden geen backlight :> (je scherm uiteraard wel)

En wat ook handig is AutoStartOnBoot.... als je dit aanzet, dan start iPhoneLock automagisch op bij het booten van je phone, en heb je zelfs na een reboot je iPhoneLock nog gewoon actief :-)

[ Voor 29% gewijzigd door F-Tim op 01-05-2008 14:35 ]

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Zo, even heel mn post aangepast omdat ik inmiddels weer een stapje verder ben;
Ik probeer met de SE wizard een backup te maken van de inhoud van mijn p1i. Dit faalt. Hij blijft constant hangen, eerst op foto's op de memorystick (deze toen maar verwijderd), toen op mp3's op de memorystick (deze toen maar verwijderd), en toen op random files op de memorystick (deze ook maar verwijderd). Nu is de memorystick leeg, en blijft hij hangen op random files op het telefoongeheugen.

Dit falen van de backup, icm falen van smsbackup met FMA en het constant wegvallen van mijn telefoonverbinding tijdens gesprekken doen mij toch echt denken dat mijn telefoon goed kapot is, en dan zelfs een firmware update (1 na laatste versie op dit moment) dit niet zal oplossen... :(

Zelfs partial backup gaat mis...time out met mededeling dat telefoon 'stoppend responding' of iets dergelijks...

(totdat de problemen een maand terug begonnen was het de beste telefoon die ik ooit gehad heb... :P )

Net firmware upgrade gedaan, alle settings en messages kwijt, dus ik probeerde een oude backup terug te zetten:
"Restore Status
Fail

Remarks
Unified inbox:
Cancelled by mobile phone.
1000484b - Mobile phone not responding."

update:
Verbinding viel zojuist weer weg tijdens het bellen. Ik ga de telefoon terug sturen, tis mooi geweest.

[ Voor 106% gewijzigd door mad_dog op 01-05-2008 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, het is inderdaad nogal wat uitzoeken geweest, maar uiteindelijk is het me dan ook gelukt: walkman 3.0 op mn p1i. Ziet er mooi uit. Dat opende meteen de weg om het volume wat op te schroeven, want dat staat standaard toch wel heel zacht afgesteld.

Het lastigste was eigenlijk nog een goede versie van swissmanager te vinden. Maar goed, het werkt mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals jullie weten ben ik al sinds een groot aantal maanden een gebruiker van de p1i. Vind het nog steeds een mooi vormgegeven en best toestel. Het moet gezegd worden er zijn echt wel een hoop zaken voor verbetering vatbaar, zoals onder meer de batterijduur en de snelheid. Maar goed, daar komen we wel overheen.

Ik heb een vraag en ik kan maar niet vinden (internet, dit forum, handleiding): Is het mogelijk om al je contacten in een keer (meerdere keren mag ook als het maar niet 1 per keer is :-) ) te exporteren naar een andere telefoon? Bijvoorbeeld via bluetooth.
En zo ja, kan iemand mij vertellen hoe ik dat kan doen (stap voor stap).

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 11-05-2008 13:40 . Reden: aanhef en/of groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
Snelheid een probleem? Heb je de firmware wel geupdate via GW1? Dus niet (eindeloos) gewacht op een Nederlandse update?

Ik heb eindelijk dat Signen door. Vandaag Iphone Lock geïnstalleerd. Zo vet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 14:50:
...
Ik heb een vraag en ik kan maar niet vinden (internet, dit forum, handleiding): Is het mogelijk om al je contacten in een keer (meerdere keren mag ook als het maar niet 1 per keer is :-) ) te exporteren naar een andere telefoon? Bijvoorbeeld via bluetooth.
En zo ja, kan iemand mij vertellen hoe ik dat kan doen (stap voor stap).
...
Open je telefoonboek... Meer -> Selectie -> Alles Selecteren... en dan Meer -> Verzenden via -> Bluetooth .... klaar 8)7.

Ik vind trouwens 1 gigantisch nadeel aan iPhoneLock.... bij navigeren gaat hij automatisch op de lock! De originele telefoonlock die blijft uit bij het gebruik van een (auto/bureau) lader, waardoor je dus gewoon kunt navigeren. iPhoneLock springt dan dus gewoon aan helaas! En iets anders wel irritants, niet persé storends, maar de power-toets... is 100% functioneel, waardoor ik soms m'n gsm per ongeluk compleet heb uitgeschakeld terwijl ik em op de lock wilde zetten.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je F-Tim. Zal het snel proberen. Ik herinner me echter dat ie alleen een per keer verzond met die optie. Misschieben heb ik het gewoon niet goed genoeg geprobeerd. Ik laat het weten.

Nog een dingetje:heeft iemand wel eens meegemaakt dat wanneer je wordt gebeld, je een seconde of vijf tot tien kunt horen en gehoord kunt worden en dat daarna dat niet meer kan, terwijl de belverbinding gewoon intact is gebleven?

Dank jullie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 09:33:
Dank je F-Tim. Zal het snel proberen. Ik herinner me echter dat ie alleen een per keer verzond met die optie. Misschieben heb ik het gewoon niet goed genoeg geprobeerd. Ik laat het weten.

Nog een dingetje:heeft iemand wel eens meegemaakt dat wanneer je wordt gebeld, je een seconde of vijf tot tien kunt horen en gehoord kunt worden en dat daarna dat niet meer kan, terwijl de belverbinding gewoon intact is gebleven?

Dank jullie wel.
Hij verstuurt ze wel in 1x hoor, alleen veel andere telefoons kunnen niet overweg met het formaat dat SE dan verzendt. (Nokia en Samsung onder andere al niet). Een optie hiervoor is het naar je pc te verzenden, ze met een programma te splitten (Samsung PC Studio kan dit onder andere, alleen kan die ze weer niet opslaan als losse bestanden).... de P1i verstuurt het dus wel, maar veel andere gsm's kunnen er dus niet mee overweg helaas....

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
F-Tim schreef op zondag 04 mei 2008 @ 22:52:
[...]
En iets anders wel irritants, niet persé storends, maar de power-toets... is 100% functioneel, waardoor ik soms m'n gsm per ongeluk compleet heb uitgeschakeld terwijl ik em op de lock wilde zetten.
Ik vind heel dat ifoonlock programma, (net als Gdesk, maar dat is een ander verhaal) waardeloos. Ten eerste verpest het echt mijn 'lightning' settings, ik kan er geen touw aan vastknopen WAT het nou aan het doen is, maar m'n verlichting leidt opeens een geheel eigen leven, met alle batterij problemen van dien (terwijl ik ook nog eens een uur met die settings op je m2 heb lopen klooien). Ten tweede, 1 miniscuul tikje tegen de powerknop = unlocked. :/
Wat heb je er dan aan :? .

Maar gelijk ge-uninstalled, en direct deed de verlichting het weer goed. 8)7

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan bregman2
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 13:04
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 19:53:
Zo, het is inderdaad nogal wat uitzoeken geweest, maar uiteindelijk is het me dan ook gelukt: walkman 3.0 op mn p1i. Ziet er mooi uit. Dat opende meteen de weg om het volume wat op te schroeven, want dat staat standaard toch wel heel zacht afgesteld.

Het lastigste was eigenlijk nog een goede versie van swissmanager te vinden. Maar goed, het werkt mooi.
Heb jij de tutorial gebruikt op se-nse.net? En anders welke andere? En kan je nu met SEUS nog updaten? En blijft walkman 3.0 nog staan na een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 18:26
arjan bregman2 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:23:
[...]
Heb jij de tutorial gebruikt op se-nse.net? En anders welke andere? En kan je nu met SEUS nog updaten? En blijft walkman 3.0 nog staan na een update?
de walkman 3.0 moet je zien als een programma dat je op je telefoon installeert, het vervangt niet de orginele musicplayer. Je verandert helemaal niks aan je telefoon, je haalt alleen tijdelijk de beveiliging eraf zodat je het programma in de systeemmappen kan zetten.

Updaten gaat dus gewoon, alleen moet je dan zoals alle programma's die je hebt geinstalleerd, deze weer opnieuw eropzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog

Dank jullie wel.
Lijkt een beetje op mijn probleem. Ik kreeg het alleen op willekeurige momenten in ene gesprek. Als het dan gebeurde, kon je alleen maar de verbinding verbreken. Vervolgens kon je voor +/- 30 sec niet bellen of gebeld worden.
Telefoon moet ik nog terugsturen naar SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje:

Hoe komt het dat youtube-filmpjes kijken niet werkt op mijn p1i?

Ik heb Kpn (eerst een bundel, daarna flexibel.... beide met een databundel) (ja met 3g). "Koppeling lijkt niet werken"
Via wifi doen de youtube-filmpjes het wel (nadat ik poorten open gezet heb in mijn router richting mijn p1i)
Als ik mijn simkaartje in mn vorige telefoon stop (w800i) doen de youtube-filmpjes het wel via kpn (en dan nog niet eens via 3g want dat zit er niet op)

ik vind dit een raar iets en baal er ontzettend van.
Ik hoop dat het puur iets van (mijn?) p1i is.... anders zal ik moeten overstappen naar een andere provider.

Iemand bekent met dit probleem en weet een oplossing voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Welke data abonnement heb je? Volgens mij blokkeerd KPN bepaalde media bij haar goedkoopste data abonnementen.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ F-tim en Maddog

Dat zenden van de adressen lukt idd niet in een keer naar een Nokia, in dit geval een E61. En waarom wilde ik dat, omdat mijn P1i dus hapert. Zie ook het probleem van Maddog. De verbinding blijft zogenaamd maar ik kan dan werkelijk niks. Ik vind dat behoorlijk vervelend, want dat hoort gewoon niet te gebeuren. Ben er ook nog niet achter wat het kan zijn. Iemand al een suggestie?
Het gebruiksgenot neemt dan toch gewoon af. Jammer van zo'n toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ginz schreef op maandag 12 mei 2008 @ 14:20:
Welke data abonnement heb je? Volgens mij blokkeerd KPN bepaalde media bij haar goedkoopste data abonnementen.
surf en mail totaal van 9,95
maar het wordt niet geblokeerd want op mn ouwe telefoon werkt het wel, met dezelfde simkaart en instellingen.
Dus zou ik zeggen dat het aan de p1i moet liggen
maar als ik naast een maatje van me zit (die ook een p1i heeft maar geen kpn) werkt het wel.

hummz ik zit nu te denken... ik zal zijn sim eens in mn telefoon stoppen.... als het dan nog niet werkt ligt het puur alleen aan de p1i....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn P1i verkocht op eBay.

Leuk toestel, maar te overkill voor me.

Touchscreen is in de praktijk minder handig dan ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een update over mijn aparte situatie met youtube filmpjes

Als ik mijn sim in een andere p1i duw werkt het op die telefoon niet.
Ik duwde een andere sim in mijn p1i en ik kon gelijk filmpjes kijken.
Maar mijn sim in mijn w800i werkt weer wel.

Ik snap ut niet meer.
Is het nou een gebrek van de p1i of van kpn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 18:26:
ff een update over mijn aparte situatie met youtube filmpjes

Als ik mijn sim in een andere p1i duw werkt het op die telefoon niet.
Ik duwde een andere sim in mijn p1i en ik kon gelijk filmpjes kijken.
Maar mijn sim in mijn w800i werkt weer wel.

Ik snap ut niet meer.
Is het nou een gebrek van de p1i of van kpn?
Geen idee bij KPN, maar mijn P1i laat alles van You Tjoep prima bekijken via T-Mobile met een Flex abo. Wel moet ik de G3 aanzetten, want alleen GPRS is wat te traag, maar verder geen punt met de laatste firmware erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren een P1i gekocht, heb hiervoor de M600i gebruikt. Verschil is niet zo groot, maar vind het wel waard.
Camera en WiFi had ik echt nodig.

Walkman 3.0 ga ik er nog opzetten.

Heb eigenlijk een vraag:
- Kan je automatisch verbinding laten maken als hij een WiFi netwerk ontvangt die je als internetaccount hebt ?
- Youtube werkt niet via WiFi, wat kan ik hier aan doen ?

Wat ik echt te gek vind is dat je bij de internetaccounts een proxy server kan opgeven. Zelfs op mijn laptop met Windows XP is het er niet. :D

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2008 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:35

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 12:46:

Wat ik echt te gek vind is dat je bij de internetaccounts een proxy server kan opgeven. Zelfs op mijn laptop met Windows XP is het er niet. :D
In IE zit gewoon een optie voor een proxy hoor ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op maandag 19 mei 2008 @ 18:26:
[...]

In IE zit gewoon een optie voor een proxy hoor ;)
Ja ;) en dan kom je thuis. Moet je het handmatig uitzetten, ga je na school weer aanzetten.
Elke dag 2x word je gek. Bij de P1i is dat verbonden aan de SSID van het netwerk.

Wat is makkelijker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Laatst online: 12-09 07:41
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 21:54:
[...]

Ja ;) en dan kom je thuis. Moet je het handmatig uitzetten, ga je na school weer aanzetten.
Elke dag 2x word je gek. Bij de P1i is dat verbonden aan de SSID van het netwerk.

Wat is makkelijker ?
mijn ie gaat automatisch via de (orange world) proxy als ik inbel via mijn p1i :)

voor meer opties, gebruik dan de firefox extensie foxyproxy

youtube werkt niet op de p1i omdat ie (nog) geen flash ondersteund. Youtube heeft wel een niet flash site, maar daar staat bijna niks leuks op: m.youtube.com

er zijn wel geruchten dat flashlite eindelijk naar de p1i komt, samen met een nieuwe uiq native versie van opera, wat eigenlijk de voordelen van operamini (goede weergave niet mobiele sites, soepele zoomfunctie) en operamobile (native uiq, tabbed browsing) combineert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damsplaat schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:12:
[...]

mijn ie gaat automatisch via de (orange world) proxy als ik inbel via mijn p1i :)

voor meer opties, gebruik dan de firefox extensie foxyproxy

youtube werkt niet op de p1i omdat ie (nog) geen flash ondersteund. Youtube heeft wel een niet flash site, maar daar staat bijna niks leuks op: m.youtube.com

er zijn wel geruchten dat flashlite eindelijk naar de p1i komt, samen met een nieuwe uiq native versie van opera, wat eigenlijk de voordelen van operamini (goede weergave niet mobiele sites, soepele zoomfunctie) en operamobile (native uiq, tabbed browsing) combineert.
Ik heb zeker 5 keer in het hele topic gelezen dat het bij andere mensen wel werkt.

Gaat het dan allemaal over m.youtube.com ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat gaat over m.youtube
daar kom je automatisch terecht als je met de standaard browser naar youtube gaat
als je dan een filmpje aanklikt opent de p1i die in de media player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste forummers,

Ik ben sinds vorige week de gelukkige eigenaar van een P1i. Hij bevalt uitstekend, maar er is een kleine ergernis: als ik via pushmail mijn Gmail op de p1 ontvang, blijf ik na het lezen en verwijderen van een nieuwe email, het icoontje (naast de signaalindicator) zien die aangeeft dat ik nieuwe emails heb. Pas na het handmatig 'verzenden en ontvangen', lijkt de telefoon te begrijpen dat ik geen nieuwe berichten meer heb en verdwijnt het icoontje.

Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing voor?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 20:54
Interesse loopt terug op dit Forum. P5i in aantocht?

Roost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roost schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:57:
Interesse loopt terug op dit Forum. P5i in aantocht?

Roost
Ik merk het ook. Iedereen de P1i inmiddels helemaal door of inmiddels goed beu? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang al geruchten over de p5i
maar er gaan ook geruchten dat de p5i omgedoopt is tot de xperia x1
Ik weet het verder ook niet....

ik heb een bugje in mn p1i gevonden.
Als ik aan het filmen ben blijft ie constant hangen
das wel jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 18:26
Dit zou de opvolger van de P1i kunnen zijn:

Sony Ericsson Paris – the story of one affordable device

Specs zijn alleen helaas bijna hetzelfde, ook nog steeds dezelfde cpu. Alleen gps en 5mp camera zijn nieuw. Omdat het een slider is, kan het ook best zijn dat Paris S900i genoemd zal gaan worden.

Meest jammer vind ik dat deze telefoon geen VGA (640x480) scherm zal hebben. Waarschijnlijk zodat deze telefoon niet in het vaarwater van de X1 terecht komt.

Een echte opvolger van de P-range (met UIQ 4) zal nog wel even op zich laten wachten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. D
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11-2021
Hallo,

Ik heb een sync probleem met mijn P1i, op Windows XP met PC Suite 1.4.4. Ik heb zo goed mogelijk gezoch op dit forum maar kon geen oplossing vinden.

Anyway, tot voor kort werkte het allemaal prima, maar sinds twee weken ineens niet meer. Als ik nu de P1i verbindt met de laptop (dell latitude ATG D620), zowel via BT als via de USB kabel, gaat het mis.

De synchronisatie start zonder problemen, maar als de "meter" een stuk gevorderd is (ongeveer 1/3de), krijg ik deze melding op mijn PC:

Synchronisation Summary:
Synchronisation failed
Errors: 1
Error due to: No connection to the Mobile Phone.

En deze op de telefoon:

Application Closed
Application: !SyncMLSyncAgent
Reason Code: E32USER-CBase
Reason Number: 21

De sync software op de telefoon crasht dus, en ik moet de telefoon opnieuw opstarten (vaak doet hij dat uit zichtzelf). SE reageerde op een support request met het antwoord dat error 21 betekent dat de toegang geweigerd is, en dat het aan de firewall zou kunnen liggen. Nu heb ik die uitgeschakeld, maar dat biedt geen soelaas. Het is overigens een werk pc dus ik ben zelf geen administrator.

De software op de telefoon is
Phone: CXC162037 R9H004
Bluetooth: CXC162143 R1D
Organiser: CXC162108 R6E30
CDA: CDA162024/54 R3A

Ik heb de P1i simlock vrij en non-branded gekocht, en gebruik hem nu met een Vodafone New Zealand simkaart. Als iemand tips of ideeen heeft, zouik daarvoor erg dankbaar zijn!

Thanks!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-tuning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-09 16:41
En Sony Ericsson PC Suite opnieuw installeren helpt ook niet?

(Her)installeer anders even de USB drivers voor de P1i: http://ma3.extranet.sonye...p1_usb_signed_drivers.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:07

Scatman_II

R9500 Pro >:)

chrisr5gt schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 13:56:
Voordat ik ga lopen sleutelen aan m'n telefoon om dat programma erop te krijgen: Is die walkmanplayer ook te bedienen met een set als de HPM-82?
En is er op de een of andere manier in te stellen dat ie bij een druk op de playknop ook die speler opstart?

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Laatst online: 10:40

Neo

Dat zou ik ook graag willen weten. Ik vind het trouwens erg jammer dat je met de standaardmuziekspeler in de P1i niks meer ernaast kunt doen. Je kan bellen en gelijk je mail checken of wat op een website opzoeken, maar je kan niet eens muziek luisteren en kijken hoe laat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Jawel hoor, via de taskmanager kan je gewoon switchen, ook naar main menu en naar het standbyscherm.

Edit: oh ja, en er is ook nog "more/minimize".

[ Voor 20% gewijzigd door Vunzz op 12-06-2008 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Laatst online: 10:40

Neo

Neo slaat zichzelf voor z'n kop. Helemaal niet gekeken naar de echte music player, ik deed het altijd via de file manager en dan kreeg je een heel simpele player :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadettilac
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 20:25
Mijn P1i gaat de deur uit, na m met veel plezier gebruikt te hebben. Tijd voor wat anders.

Mocht je interesse hebben, hij staat bij in de V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. D
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11-2021
Mr. D schreef op maandag 09 juni 2008 @ 01:40:
Hallo,

Ik heb een sync probleem met mijn P1i, op Windows XP met PC Suite 1.4.4. Ik heb zo goed mogelijk gezoch op dit forum maar kon geen oplossing vinden.

Anyway, tot voor kort werkte het allemaal prima, maar sinds twee weken ineens niet meer. Als ik nu de P1i verbindt met de laptop (dell latitude ATG D620), zowel via BT als via de USB kabel, gaat het mis.

De synchronisatie start zonder problemen, maar als de "meter" een stuk gevorderd is (ongeveer 1/3de), krijg ik deze melding op mijn PC:

Synchronisation Summary:
Synchronisation failed
Errors: 1
Error due to: No connection to the Mobile Phone.

En deze op de telefoon:

Application Closed
Application: !SyncMLSyncAgent
Reason Code: E32USER-CBase
Reason Number: 21

De sync software op de telefoon crasht dus, en ik moet de telefoon opnieuw opstarten (vaak doet hij dat uit zichtzelf). SE reageerde op een support request met het antwoord dat error 21 betekent dat de toegang geweigerd is, en dat het aan de firewall zou kunnen liggen. Nu heb ik die uitgeschakeld, maar dat biedt geen soelaas. Het is overigens een werk pc dus ik ben zelf geen administrator.

De software op de telefoon is
Phone: CXC162037 R9H004
Bluetooth: CXC162143 R1D
Organiser: CXC162108 R6E30
CDA: CDA162024/54 R3A

Ik heb de P1i simlock vrij en non-branded gekocht, en gebruik hem nu met een Vodafone New Zealand simkaart. Als iemand tips of ideeen heeft, zouik daarvoor erg dankbaar zijn!

Thanks!!!
Ik dacht laat ik maar even updaten hoe het vergaan is: Ik heb de telefoon geupdate, en PC Suite gedeinstalleerd en een nieuwe versie geinstalleerd. Hij gaf toen niet meer de foutmelding, maar delete alle agenda afspraken uit mijn telefoon. Nadat ik vervolgens telefoon en laptop opnieuw opgestart had, werkte alles weer gewoon. Ben dus weer gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:25
Heeft een van jullie misschien de HTC S710 en de P1i geprobeerd? Ik heb nu de S710 maar twijfel om de P1i te kopen.
Ik vraag me af welke handiger in gebruik is, welke sneller is en dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge320
barzi schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 17:36:
Heeft een van jullie misschien de HTC S710 en de P1i geprobeerd? Ik heb nu de S710 maar twijfel om de P1i te kopen.
Ik vraag me af welke handiger in gebruik is, welke sneller is en dat soort dingen.
Een oud collega van me heeft een S710, en klaagde dat het ding (wat verder op-zich wel beviel) erg traag was. Ik vind zelf de snelheid van de p1i prima, alleen het opstarten van de camera gaat me wat traag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-BenZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-12-2011

Dank jullie wel.
Voor mij is de oplossing om over te schakelen op het GSM netwerk. Dus niet GSM en 3G maar enkel GSM. De kwaliteit van de gesprekken is wel iets achteruit gegaan maar hij valt niet meer weg.

Never Underestimate the Predictability of Stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit met een naar probleempje.

Als ik foto's maak en die daarna op mn computer zet, wis ik de bestanden op de memorycard. Alleen wanneer ik dan nieuwe foto's maak, gaat ie niet door met nummeren vanaf de laatste maar gebruikt ie blijkbaar de nummering van de foto's die ik gewist heb.

Met als resultaat dat ik foto's met dezelfde bestandsnaam op mn computer ga krijgen en ze dus moet overschrijven... :-(

Wie weet hoe je iets kunt instellen waardoor ie gewoon doornummert in plaats van de vrijgekomen nummers opnieuw te gebruiken?
Pagina: 1 ... 21 ... 23 Laatste