Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp00ky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-04-2024
Hi, ik heb een tijdje geleden mn instelling omgezet naar GW1 en draai firmware versie R9J005. Werkt allemaal perfect. Alleen wilde ik vandaag updaten naar een nieuwe versie van de Gmail app (www.gmail.com/app) en krijg ik daar de melding dat mijn telefoon (P1i dus) niet ondersteund wordt. Onzin natuurlijk, aangezien eerdere versies van Gmail wel gewoon werkten. Heeft iemand dit probleem ook of een oplossing?

PS ik heb vandaag ook de nieuwe Google maps geinstalleerd, die werkt wel perfect :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:37
sp00ky schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 15:39:
Hi, ik heb een tijdje geleden mn instelling omgezet naar GW1 en draai firmware versie R9J005. Werkt allemaal perfect. Alleen wilde ik vandaag updaten naar een nieuwe versie van de Gmail app (www.gmail.com/app) en krijg ik daar de melding dat mijn telefoon (P1i dus) niet ondersteund wordt. Onzin natuurlijk, aangezien eerdere versies van Gmail wel gewoon werkten. Heeft iemand dit probleem ook of een oplossing?

PS ik heb vandaag ook de nieuwe Google maps geinstalleerd, die werkt wel perfect :?
Probeer eens met Firefox en User Agent Switcher en de User Agent van een M600i te downloaden? Als dat niet werkt weet ik het ook zo 1,2,3 niet.... Een M600i is namelijk e.o.l. en de laatste firmware daarvan kon wél de Gmail app downloaden.

Opera Mobile 8.65 kan em ook niet downloaden namelijk.

Alleen, waarom zou je de Gmail app willen gebruiken? Als je de email op je telefoon standaard al kan configureren voor gebruik met Gmail? Deze is ook flexibeler instelbaar dan de gmail app. Java applets werken bovendien ook altijd trager dan native programma's.....

Iets wat ik wellicht verwacht is dat Gmail zelf met een native Gmail app komt voor de P1i, ze hebben nu immers google maps ook UIQ native gemaakt! Maar dat is slechts iets wat ik persoonlijk verwacht! Pin me er dus niet op vast ;) Het is pas definitief als het ergens bevestigd wordt.

offtopic:
Weet iemand al wat de opvolger voor zijn/haar P1i gaat worden? De X1 is specs-wise gezien érg interessant, maar het lijkt op een mini-laptop i.m.o. Persoonlijk staat de N96 bovenaan mijn lijstje. Maar ergens hoop ik op een goede opvolger voor de P1i, maar voorlopig lijkt die nog niet te komen.... of je moet de G-series als opvolger willen noemen

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp00ky
  • Laatst online: 10-04-2024
Ik dacht dat de laaste versie van Gmail al UIQ3 native was? Zag in een screenshot dat alle knoppen onderaan het scherm gebruikt werden, en fullscreen etc. Maar het grote voordeel van de app vind ik de integratie met de web gmail, met het adresboek en het ster-systeem, en het zoeken werkt ook erg goed vind ik. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand of de P1 met de ingebouwde bluetooth carkit van BMW werkt of kan iemand dat testen?
Ik zou mij graag deze P1 aanschaffen omdat het een super handig toetsenbordje heeft waar ik makkelijk mijn mails mee kan beantwoorden.
Maar ik heb een ingebouwde bluetooth carkit im men BMW 318 van 2007 met Idrive , en blijkbaar werkt daar niet alles mee :? :? .
als ik gesprekken kan beanwoorden en kan bellen via het adresboek met de carkit ben ik gelukkig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:18

Neo

Ik zit met het probeem dat ik heel moeilijk bestanden naar mijn P1i krijg. Ik werk met Ubuntu en dat zou goed moeten gaan met file transfer via USB, maar dat is dus niet echt zo.

bestanden worden wel overgezet, maar ik kan dan de verbinding niet verbreken, ook niet via umount.
Dus als ik de telefoon gewoon uit de holder trek, krijg ik zowiezo een waarschuwing. Maar het probleem is dat mijn bestanden er dan gewoon niet opstaan, of met 0 bytes.

Heeft iemand een idee om dit op te lossen of hier omheen te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neo schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:14:
Ik zit met het probeem dat ik heel moeilijk bestanden naar mijn P1i krijg. Ik werk met Ubuntu en dat zou goed moeten gaan met file transfer via USB, maar dat is dus niet echt zo.

bestanden worden wel overgezet, maar ik kan dan de verbinding niet verbreken, ook niet via umount.
Dus als ik de telefoon gewoon uit de holder trek, krijg ik zowiezo een waarschuwing. Maar het probleem is dat mijn bestanden er dan gewoon niet opstaan, of met 0 bytes.

Heeft iemand een idee om dit op te lossen of hier omheen te werken?
Mount je P1 met de sync optie dan zal het wel werken.
bij een unmount doet hij eerst een sync maar omdat je niet kan unmounten....... schrijft hij niks weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo

Neo

Bedankt ben nu niet thuis, maar zal het vanavond proberen! Ik dacht dat het eventueel aan de werking van linux/Ubuntu kon liggen. Maar ik hoop dat het zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

For the record :P er is nog steeds geen officiële Nederlandse firmware update (gisteravond gecheckt ..), waarmee ze nu eigenlijk formeel 2 updates achterlopen op de rest van de wereld (de laatste update RH004 stamt alweer van 27-8-2007 voor zover ik kan nagaan). Zonder de discussie over wel of niet 'overstappen' naar GW1 opnieuw te willen oprakelen of überhaupt alle gedoe die er was in het verleden rond firmwares van toestellen uit de P/M-serie, blijf ik het toch opmerkelijk vinden ... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1979
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-09 20:50
Voor diegenen met een accu-duur probleem:

2 maanden na aanschaf van m'n p1i moest hij echt iedere 24 uur aan de lader. En dat terwijl hij in het begin zo'n 2-3 dagen meeging (geen 3G of wifi, wel iedere 30 min email check op 2 accounts en normaal bel/sms/internet gebruik).

Vorige week heb ik deze tip uitgeprobeerd, waarna alles weer back to normal is!!! _/-\o_

Pull the battery out and leave it out for about 10 minutes. Then the battery will reset and so will the phone. Now this part is important; while the battery is out press and hold the button that you normally press to start your phone. This will zap the chip that holds a charge and information about the state of the battery. You should charge your battery for two hours before you use your phone, like you did when you first got your phone.
(bron: http://uiq3.sourceforge.net/wiki/index.php/Documentation/Reset)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:10
ray1979 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 15:28:
Voor diegenen met een accu-duur probleem:

2 maanden na aanschaf van m'n p1i moest hij echt iedere 24 uur aan de lader. En dat terwijl hij in het begin zo'n 2-3 dagen meeging (geen 3G of wifi, wel iedere 30 min email check op 2 accounts en normaal bel/sms/internet gebruik).

Vorige week heb ik deze tip uitgeprobeerd, waarna alles weer back to normal is!!! _/-\o_

Pull the battery out and leave it out for about 10 minutes. Then the battery will reset and so will the phone. Now this part is important; while the battery is out press and hold the button that you normally press to start your phone. This will zap the chip that holds a charge and information about the state of the battery. You should charge your battery for two hours before you use your phone, like you did when you first got your phone.
(bron: http://uiq3.sourceforge.net/wiki/index.php/Documentation/Reset)
Ik vind het een raar verhaal, maar ben het ook maar eens aan het proberen. Iedere dag opladen word je ook zat. Kreeg wel kramp in m'n duim van 10 minuten de powerbutton indrukken :-D

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1979
Vunzz schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:39:
[...]

Ik vind het een raar verhaal, maar ben het ook maar eens aan het proberen. Iedere dag opladen word je ook zat. Kreeg wel kramp in m'n duim van 10 minuten de powerbutton indrukken :-D
Ik vond het eerst ook maar een raar verhaal inderdaad, maar tot nog toe lijkt het wel te werken... succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Zoals ik het lees hoef je geen 10 minuten de powerbutton in te drukken.
Heb ik dus ook niet gedaan....batterij er 10 min uit en de powerbutton indrukken en even vasthouden.
Maar het kan dus dat ik het dan fout heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
mirelia schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 18:08:
Zoals ik het lees hoef je geen 10 minuten de powerbutton in te drukken.
Heb ik dus ook niet gedaan....batterij er 10 min uit en de powerbutton indrukken en even vasthouden.
Maar het kan dus dat ik het dan fout heb gedaan.
Er staat letterlijk "While the battery is out push and hold the button."
Alhoewel het mij wat vreemd voorkwam heb ik hem dus toch maar tien minuten ingedrukt gehouden.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vunzz schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 18:35:
[...]

Er staat letterlijk "While the battery is out push and hold the button."
Alhoewel het mij wat vreemd voorkwam heb ik hem dus toch maar tien minuten ingedrukt gehouden.
Dit is echt onmogelijk! Dat kan toch echt ** never ever ** door een mens bedacht zijn dat je een knopje 10 minuten in moet drukken om een functie te resetten ... (en het dan ook nog smartphone noemt).
Dit is een geintje om mensen op dit soort fora/wiki's een beetje te dollen (en te suggereren dat ze tijd over hebben of zo >:) ).

en dat laden hoort een beetje bij dit soort phones (semi-draadloos zijn ze eigenlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
Ik heb mijn P1i verkocht,ben master reset aan het doen maar weet de code niet! staat ook niet in handleiding bij master reset.
Weet iemand van jullie de standaard vergrendelingscode?morgen gaat ie naar de nieuwe eigenaar dus graag snel (sorry) ik had er zelf allerlei iconen opgezet en wil hem in originele staat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
rooie60 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 22:27:
Ik heb mijn P1i verkocht,ben master reset aan het doen maar weet de code niet! staat ook niet in handleiding bij master reset.
Weet iemand van jullie de standaard vergrendelingscode?morgen gaat ie naar de nieuwe eigenaar dus graag snel (sorry) ik had er zelf allerlei iconen opgezet en wil hem in originele staat geven.
12345 of 0000 volgens mij.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Dank je,had het al gevonden,omdat ik merken door elkaar gebruik,was ik deze ff vergeten :) 0000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo

Neo

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 18:28:
[...]

Mount je P1 met de sync optie dan zal het wel werken.
bij een unmount doet hij eerst een sync maar omdat je niet kan unmounten....... schrijft hij niks weg
Ik heb het geprobeerd, dan wordt er helemaal niks gezien. Ubuntu kan niks mounten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neo schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 19:05:
[...]

Ik heb het geprobeerd, dan wordt er helemaal niks gezien. Ubuntu kan niks mounten.
Ok , mijn fout. Ik dacht dat het probleem hem zat in het feit dat hij niet te ummounten was en zodoende de data niet kon wegschrijven naar de P1.

Ik heb even gekeken en blijkbaar is dit een usb driver probleem waar nog andere distro's last van hebben( zie deze post: http://developer.sonyeric...ead.jspa?messageID=113076).

Der zou een fix zijn voor ubuntu zie https://bugs.launchpad.ne...ce/linux-meta/+bug/164270

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen,

Sorry voor deze, mogelijke, domme vraag. Maar kan iemand mij uitleggen hoe ik het beste nu de software op mijn P1i kan vernieuwen? Of moet ik dat gewoon doen met die updateservice van SE? Ik las dat SE 2 updates achter loopt dus misschien dat ik iets anders beter kan doen? Ik heb hem nu namelijk een paar maanden maar vind hem erg traag.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 09:43:
Hoi mensen,

Sorry voor deze, mogelijke, domme vraag. Maar kan iemand mij uitleggen hoe ik het beste nu de software op mijn P1i kan vernieuwen? Of moet ik dat gewoon doen met die updateservice van SE? Ik las dat SE 2 updates achter loopt dus misschien dat ik iets anders beter kan doen? Ik heb hem nu namelijk een paar maanden maar vind hem erg traag.

Alvast bedankt!
Een beetje moeite doen mag best hoor, er staat (nog niet eens zoveel pagina's terug) een duidelijke stap-voor-stap handleiding gepost hoe je het moet doen.... :z hoe gaat het bekende spreekwoord nog eens? "Zoekt en gij zult vinden"......

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Twee dagen geleden het truckje uitgehaald om de batterij te "resetten", maar ik heb er nog bar weinig profijt van :(
Als klap op de vuurpijl breek ik vanmorgen de bovenkant van m'n tweede stylus. Bij de eerste was het een lompe actie van mijn kant, maar vanmorgen zat ik gewoon in de tram sudoku te spelen. Beetje gammele pennetjes dus. Nu maar ff Googelen waar ik nieuwe kan bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F-Tim schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:22:
[...]
Een beetje moeite doen mag best hoor, er staat (nog niet eens zoveel pagina's terug) een duidelijke stap-voor-stap handleiding gepost hoe je het moet doen.... :z hoe gaat het bekende spreekwoord nog eens? "Zoekt en gij zult vinden"......
In plaats van RTFM is dit een JFGI! Just Fucking Google It!
Afbeeldingslocatie: http://justfuckinggoogleit.com/bart.gif

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:16
Bij mij is net de onderkant van de stylus afgebroken op het moment dat het in het toestel zat. Nu zit het schrijfgedeelte dus vast!
Hebben anderen hier ook ervaring mee, zo ja, hoe hebben jullie het opgelost? Of moet ik maar een middagje aanklooien proberen om hem eruit te krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die stylusjes kosten bijna niets op Ebay. En met een beetje geluk zijn het imitatie pennetjes. De originele zijn niet best dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo

Neo

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 19:51:
[...]

Ok , mijn fout. Ik dacht dat het probleem hem zat in het feit dat hij niet te ummounten was en zodoende de data niet kon wegschrijven naar de P1.

Ik heb even gekeken en blijkbaar is dit een usb driver probleem waar nog andere distro's last van hebben( zie deze post: http://developer.sonyeric...ead.jspa?messageID=113076).

Der zou een fix zijn voor ubuntu zie https://bugs.launchpad.ne...ce/linux-meta/+bug/164270
Bedankt voor je hulp, die bug had ik nog niet gevonden. Ze hebben geen fix voor Gutsy, ik zou dan naar Hardy moeten upgraden. Ik heb hardy nu in een virtuele machine draaien, maar ik durf hem eigenlijk nog niet op m'n workstation te installeren. Maar ik weet in ieder geval dat het in Hardy wel gaat werken, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, mijn pennetje-1 zei binnen 3 weken knak (ook eigen schuld }:O ging ff op mijn bagagekarretje zitten op de luchthaven .. om 6:00 in de ochtend of zo .. ). Maar met hotglue (zo'n lijmpistool) gefixed en is 100% hersteld (zou niet eens meer weten welke nu stuk was). Lijmpistool kopen dus 8)

oja, degene die ik nu gebruik was stuk .. want die kan je niet meer losdraaien - dat bevalt ook een stuk beter, bleef ik toch iedere keer onbewust doen ..
Vunzz schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:52:
Als klap op de vuurpijl breek ik vanmorgen de bovenkant van m'n tweede stylus. Bij de eerste was het een lompe actie van mijn kant, maar vanmorgen zat ik gewoon in de tram sudoku te spelen. Beetje gammele pennetjes dus. Nu maar ff Googelen waar ik nieuwe kan bestellen...

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw, net als het W960-default theme sneller was dan het standaard P1i -theme (R9H004) lijkt het G900-default theme nog weer sneller te zijn tov het W960-default theme. Het G900-theme is 870kb groot en dus twee maal de W960i omvang, dus wat ik al vermoedde is nogmaals bevestigd: het is niet de omvang die het verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 20:54
En waar zouden wij het default G900 default theme gemakelijk kunnen vinden...? Lukt dat met Googelen?

Roost
Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 17:13:
btw, net als het W960-default theme sneller was dan het standaard P1i -theme (R9H004) lijkt het G900-default theme nog weer sneller te zijn tov het W960-default theme. Het G900-theme is 870kb groot en dus twee maal de W960i omvang, dus wat ik al vermoedde is nogmaals bevestigd: het is niet de omvang die het verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marciagillian
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-08-2024
Roost schreef op zondag 09 maart 2008 @ 20:34:
En waar zouden wij het default G900 default theme gemakelijk kunnen vinden...? Lukt dat met Googelen?

Roost

[...]
Bijna onderaan staan de nieuwe SE thema's van de G900 en G700.
http://www.esato.com/archive/t.php/t-160874,1.html

Zelf heb ik het derde thema van de G900 genomen en aangepast met SE Themes Creator :*)
Ook al heb ik hem aangepast, hij is erg snel, sneller dan elk ander thema dat ik heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij de beste thema is de StartrekC, je kunt deze in mobile9 vinden. Het is alleen 160 K, ziet erg goed uit en is super snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wel schokkend hè, dat een bedrijf als SE op nog geen 500 regels extreem simpele xml-code en een twintigtal plaatjes een soort leercurve (P1i>W960i>G900) moet doormaken (ik heb nog steeds de R9H004 firmware, dus ik kan het effect van de themes vergelijken).
En ze hebben bij UIQ toch ook een flinke vinger in de pap, die mensen moeten die SE-designers toch wel uit kunnen leggen hoe die interface gedefinieerd is .. sowieso vond ik het altijd al raar dat ze heel veel middelen voor spelletjes etc inzetten en vermoedelijk per toestel één persoon voor max. een dag of 3 om zo'n theme/user interface te maken (zo geef je Apple en Microsoft dus ook de kans om je compleet gek te maken).
Het zou sowieso al schelen als ze binnen alle UIQ3 toestellen 1 best practice voor alle menu's zouden zoeken (de menu's zijn het meeste werk, ik zou die standaardiseren en wallpapers naast hier en daar een paar basiskleuren (buiten de menu's) gebruiken om de toestellen te onderscheiden).
marciagillian schreef op zondag 09 maart 2008 @ 21:38:
[...]

Bijna onderaan staan de nieuwe SE thema's van de G900 en G700.
http://www.esato.com/archive/t.php/t-160874,1.html

Zelf heb ik het derde thema van de G900 genomen en aangepast met SE Themes Creator :*)
Ook al heb ik hem aangepast, hij is erg snel, sneller dan elk ander thema dat ik heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesnam
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 14:21
Beste mensen,

Met veel genoegen lees ik hier veel over de P1i. Ik gebruik het toestel met veel plezier, zeker nu ik net verhuisd ben en nog geen vaste internetverbinding heb.

Maar sinds een aantal weken is het een stuk minder gesteld met mijn P1i. Allereerst was het bereik van het toestel erg wisselend. In mijn nieuwe woning heb ik vaak maximaal drie streepjes. Heb ik het toestel in mijn broekzak daalt het altijd naar nul streepjes en valt het hele bereik weg. In een ander toestel met dezelfde SIM-kaart vol bereik. Andere SIM-kaart in mijn p1i zelfde probleem, ook bereik slecht. Andere mensen met dezelfde provider hebben vol bereik in mijn woning. Ook op andere locaties komt dit probleem voor.

De t-mobile klantenservice wist mij te vertellen dat ik 3g uit moest zetten en alleen op GSM moest bellen. Ook op dit forum las ik dat dat het probleem kon verhelpen. Helaas is dit niet het geval. Inmiddels een Master reset gedaan en bij de SE-reparatiecentrum geweest. telefoon is up-to-date, geen GW1 of andere firmware. Bij het reparatiecentrum geen oplossing, behalve dan opsturen. Dit zou dan 4 weken duren. Voordat ik dat ga doen, een laatste poging hier.

ps. Daarnaast heb ik elke dag als ik 's ochtends opsta de volgende melding op mijn toestel:

Applicatie gesloten
Apllicatie: MAIN
Oorzaakcode: e32user-Cbase
Ooorzaaknummer: 47

Ik kan deze gewoon wegklikken.

Gegoogled, resultaat niet bevredigend.

De vraag is simpel, weet iemand wat bovenstaande problemen veroorzaakt en hoe deze op te lossen?

[ Voor 3% gewijzigd door Wesnam op 10-03-2008 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
Jouw probleem lijkt heel erg op het probleem wat ik heb gehad. Had slecht bereik en als ik ging bellen viel soms het hele bereik weg. Een data verbinding opzetten lukte sporadisch nog wel. Mijn geval is iets extremer denk ik doordat de telefoon helemaal onbruikbaar werd. Vervolgens heb ik hem opgestuurd en hebben ze de antenne vervangen. Daarna heb ik geen problemen meer gehad met de verbinding.

Dit is echter met een p990i, maar deze zijn volgens mij afgezien wat het geheugen redelijk gelijk. In ieder qua connectiviteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Wesnam, ik kan je probleem niet bevestigen (volledig standaard P1i en ook ik heb een tricky woonruimte qua ontvangst, maar het gaat precies goed bij mij met dekking - met andere toestellen en hetzelfde netwerk lag er in het verleden onder sommige omstandigheden een kritsche grens in mijn huis qua ontvangst). Ook de error is mij vreemd. Als er een mogelijkheid is om 3G af te koppelen op momenten dat je het niet nodig hebt houd ik mij trouwens aanbevolen (misschien spaart dat batterij). Ik kan dat nog niet vinden (of staat dat logo alleen voor de beschikbaarheid van 3G ??).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesnam
  • Laatst online: 11-09 14:21
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 17:25:
Als er een mogelijkheid is om 3G af te koppelen op momenten dat je het niet nodig hebt houd ik mij trouwens aanbevolen (misschien spaart dat batterij). Ik kan dat nog niet vinden (of staat dat logo alleen voor de beschikbaarheid van 3G ??).
Als je het logo hebt staan, is de P1i connected met 3G. Heel simpel uit te zetten door naar config scherm / verbindingen / mobiele netwerken / MEER - GSM- /3G netwerken. - alleen GSM - te kiezen.

Ik kwam er gisteren achter dat er met hetzelfde netwerk op een ander toestel wel degelijk minder bereik is in mijn woning. Overige plaatsen heb ik nu over het algemeen goed bereik. Ik kijk het nog een poosje aan. De melding is zelfs bij de SE p1i klantenservice niet bekend. Misschien geheugenkaartje maar eens een format.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Tomtom verie voor de P1i is natuurlijk specifiek Uiq3, maar zijn de kaarten van verschillende versie niet compatible? Bijv van de Symbian veries? Of moet alles ECHT Uiq3 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:50:
De TomTom verie voor de P1i is natuurlijk specifiek Uiq3, maar zijn de kaarten van verschillende versie niet compatible? Bijv van de Symbian veries? Of moet alles ECHT Uiq3 zijn?
Kaarten zijn gewoon tussen alle devices uitwisselbaar. Wel in zoverre dat de 7.x kaarten nog niet op UIQ werken (idem voor Symbian S60 of Windows Mobile) omdat Navcore 7 alleen maar voor de PNA devices beschikbaar is op dit moment. Het enige wat wel gewoon moet is dat je de kaarten per TomTom apart moet activeren, maar dat is niet meer dan logisch.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongeveer een week of twee geleden ben ik over gegaan naar GW1 en heb de daarbij horende firmware updates binnen gehaald. Nou kwam ik er vanmiddag achter dat ik over alle foto's die ik sinds die tijd gemaakt heb een hele groen/blauwachtige waas heb zitten. Ik heb al wel het eea gelezen over een waas die men had maar die zou in veel gevallen verdwijnen na de update. Bij mij is blijkbaar precies het tegenovergestelde gebeurd. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilja_kole
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:14
Vorige week overgeschakeld op GW1 met nieuwe Firmware, snelheidwinst viel me enorm tegen en nauwelijks merkbaar, waarschijnlijk omdat ik gebruik maakte van een nieuwer thema wat al iets geoptimaliseerd was....daar valt dus de meeste snelheidwinst mee te halen, daar heb je geen upgrade voor nodig. Hier geen merkbare groene waas over de foto's trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
heeft iemand eigenlijk al de walkman software van de w960 gezien? is het wat of is er weinig verschil met die van de p1?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekie67
  • Laatst online: 12-11-2021
Iemand enig idee of de p1 langzamer zal worden wat betreft bijvoorbeeld navigatie of andere progamma's waarvan de data op een m2 kaartje staat als dat kaartje erg groot is? Ben namelijk aan het overwegen een 8gig m2 kaartje te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een webwinkel zag ik deze telefoon staan: http://www.priceattack.nl/winkel/cyfon-c800i-p-487.html.

Zie ook http://www.cyfon.net/products.asp?id=363

Afbeeldingslocatie: http://www.top-artshop.de/photos/C800-3EUX.jpg

Lijkt wel verdacht veel op de P1!

Cyfon C800i €389,00 €199,99

Met gepaste trots mogen wij u als een van de eerste leveranciers in Europa de Cyfon C800i aanbieden! Deze alleskunner beschikt over uitzonderlijke functies en ongekende mogelijkheden. Een kleine greep uit de specificaties; een 5.0 megapixel (!) camera, een tweede aan de voorkant geplaatste 2.0 megapixel camera, dual-SIM, bluetooth, stereosound en een haarscherp 3,0" TFT Touch-screen...!

Uitgebreide specificaties

3,0 inch QVGA touch screen
Dubbele camera (achter 5.0MP, voor 2.0MP) met webcam functie.
SIM-lock vrij, dus compatible met alle netwerken.
Quad-band
Dual SIM & Dual Standby
3D Stereo Surround
Recorder Function
MP3 and MP4 Video Player
Uitbreiding geheugen: MicroSD
GPRS, MMS, WAP & Bluetooth
Hoge kwaliteit 3,7V Li-Poly Accu (2900 mAh)
Afmetingen: 110mm x 56mm x 18mm
Gewicht: 90g (excl. accu)

Toebehoren

USB Laderadapter
USB Kabel
Koptelefoon
Bescherm-/reistasje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Afgezien van de scherm/toetsen-verhouding zie ik echt de gelijkenis met de P1i niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind je dat die erop lijkt? Wat vind je van deze dan? Alleen die lens is een add on, die kan je los kopen. Het foontje is gewoon een P1i... dat is duidelijk!! :-)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaxx/forum/Chinamobile1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaxx/forum/chinamobile2.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:16
Die lens is gewoon pure humor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niekie67 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 06:40:
Iemand enig idee of de p1 langzamer zal worden wat betreft bijvoorbeeld navigatie of andere progamma's waarvan de data op een m2 kaartje staat als dat kaartje erg groot is? Ben namelijk aan het overwegen een 8gig m2 kaartje te kopen.
Ik heb TT6 op mijn kaartje van 512mb met de benelux en de hoofdwegen van europa en dit draait zonder problemen, bellen, smsen alles werkt perfect tijdens het navigeren en ik heb geen problemen dat dat de telefoon vertraagd.

------------------------------------------------------------------------
wel heb ik zelf problemen met mijn WLAN:
ik kan zonder problemen connecten en ik krijg ook wel een ip toegewezen
maar wanneer ik via 'web' probeer te internetten krijg ik de melding: "kan geen externe server vinden"
kent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:54:
[...]

Ik heb TT6 op mijn kaartje van 512mb met de benelux en de hoofdwegen van europa en dit draait zonder problemen, bellen, smsen alles werkt perfect tijdens het navigeren en ik heb geen problemen dat dat de telefoon vertraagd.

maar wanneer ik via 'web' probeer te internetten krijg ik de melding: "kan geen externe server vinden"
Ik ken de melding niet, maar misschien probeert ie via WLAN verbinding te maken met de proxy van GPRS/UMTS...? Hier werkt het nl. vlekkeloos via WLAN, dus ik vraag me af waar die melding vandaan komt.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:27
Laatste tijd veel verbindingsproblemen gehad met gprs/umts verbindingen. Zelfs dat ik niet meer bereikbaar was tot een reboot. :'( Maar gewoon koppig zijn en wachten tot een update voor de NL versie }:O
Nu gisteren spontane reboot na al de hele dag vage problemen gehad te hebben. Na de reboot ging hij TomTom opnieuw installeren...was hij dus al mijn applicaties die op m2 stonden kwijt :X
Maar snel GW1 erop gezet, benieuwd of de problemen nu weg blijven. ;( Tot nu toe nog wel.

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Is het iemand anders ook al opgevallen dat sinds GW1 de "Back" toets aan de zijkant van het toestel anders reageert? Vroeger als ik in mijn postvak in zat drukte ik gewoon 5/6x achter elkaar op de back toets, en hield hem daarna eventjes kort ingedrukt. Gevolg hiervan was dat de P1i mooi op het standby scherm stond, en dat toetsenvergrendeling was ingeschakeld.

Met GW1, als ik dan 5/6x op dezelfde back toets druk, dan gaat hij naar het hoofdscherm van bv Berichten als ik in mijn Postvak In zit, ipv naar het standby scherm te gaan. Wacht ik dan nog een seconde, en druk dan nogmaals op de toets dan sluit hij wél gewoon af en gaat hij naar het hoofdscherm.

De toets werkt dus wel gewoon, want hij houdt alleen in als ik naar het standbyscherm terugwil. Voor de rest hapert hij nergens, het ligt dus echt aan de software ipv de hardware ;-)

Oplossing ervoor is om gewoon 2x de knop 2/3 seconden achter elkaar vast te houden, met de eerste keer gaat hij per direct naar het standbyscherm (alle tussenschermen van punt X tot standbyscherm worden dus overgeslagen), en de 2de keer gaat hij op slot.

Ik vroeg me echter af of nog meer mensen dit op viel, en ze dit net zoals mij een beetje storend vinden? Ik vind het nl. prettiger als ik 5/6x gewoon klik en dan 1 langere klik doe. Dan weet ik blindelings beter wat ik doe. Nu betrap ik me elke keer dat ik na de 2de keer de knop inhouden nog ff aan het wieltje draai om tekijken of hij wel degelijk gelocked is ;)

(De back toets op het scherm werkt wel gewoon lekker snel, dus het is volgens mij echt ergens onder water een instelling voor de hardware-back-toets)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt! dat van die back-toets aan de linkerkant was me ook opgevallen. Dacht eerst dat ie ff vastliep ofzo maar inderdaad, soms doet ie het niet of slecht...

Ik kon er alleen nog geen ritme of frequentie in vinden maar jouw analyse geeft het goed weer!
Maar wat nu? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Vunzz schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:52:
Twee dagen geleden het truckje uitgehaald om de batterij te "resetten", maar ik heb er nog bar weinig profijt van :(
Ik begin het batterijverbruik van mijn P1i zo langzamerhand een beetje zat te worden.
Bluetooth, IR en WLAN staan uit. UMTS staat aan, maar ik woon en werk in Rotterdam en Den Haag en heb dus altijd bereik. Er zijn dagen dat ik met deze telefoon niet bel om SMS, het enige dat een aanslag op de batterij pleegt is Active Sync. Ondanks dat haal ik maar een uurtje of 18 uit de batterij.
Nu heb ik gisteren mijn leverancier gemail, maar antwoord dat ik de tel op moet sturen ter reparatie. Dat lijkt me wat overdreven voor een rotte accu. Iemand ervanring met het laten fixen van dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Laatst online: 10:04
Ligt niet aan de batterij.. Ik zelf ondervind hetzelfde probleem. Ik heb UMTS ook aan staan en als ik 's avonds de foon heb opgeladen (100%) heb ik 's ochtends nog maar slechts 30%-20% van de accu.. Raar maar waar. En dan ligt ie maar op mn nachtkastje...

Oplossing: UMTS uitschakelen, dat is het enigste wat ik je kan meegeven. Dan gaat ie zeker 2 dagen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
dkawa schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:34:
Ligt niet aan de batterij.. Ik zelf ondervind hetzelfde probleem. Ik heb UMTS ook aan staan en als ik 's avonds de foon heb opgeladen (100%) heb ik 's ochtends nog maar slechts 30%-20% van de accu.. Raar maar waar. En dan ligt ie maar op mn nachtkastje...

Oplossing: UMTS uitschakelen, dat is het enigste wat ik je kan meegeven. Dan gaat ie zeker 2 dagen mee.
Het feit dat jij het ook hebt en dat de batterijduur zonder UMTS omhoog gaat, wil natuurlijk niet zeggen dat er niets mis is met de batterij. Bovendien geef jij aan dat je accu dan twee dagen mee gaat, terwijl ik elders in dit forum en op internet lees over drie of vier en soms zelfs vijf dagen. Daar steken mijn 18 uurtjes wel heel schamel bij af. Ik heb alleen niet zo'n zin om hem weken kwijt te zijn voor een RMA-procedure, terwijl er waarschijnlijk gewoon een nieuwe batterij in moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F-Tim schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 20:37:
[...]

Ik ken de melding niet, maar misschien probeert ie via WLAN verbinding te maken met de proxy van GPRS/UMTS...? Hier werkt het nl. vlekkeloos via WLAN, dus ik vraag me af waar die melding vandaan komt.
ik heb 2x een update uitgevoerd en mijn contact personen en derg. weer terug gezet en het werkt. Best raar want ik had dat al eens eerder gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:21
Vunzz schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:38:
[...]

Ik begin het batterijverbruik van mijn P1i zo langzamerhand een beetje zat te worden.
Bluetooth, IR en WLAN staan uit. UMTS staat aan, maar ik woon en werk in Rotterdam en Den Haag en heb dus altijd bereik. Er zijn dagen dat ik met deze telefoon niet bel om SMS, het enige dat een aanslag op de batterij pleegt is Active Sync. Ondanks dat haal ik maar een uurtje of 18 uit de batterij.
Nu heb ik gisteren mijn leverancier gemail, maar antwoord dat ik de tel op moet sturen ter reparatie. Dat lijkt me wat overdreven voor een rotte accu. Iemand ervanring met het laten fixen van dit probleem?
Bij mij zelf merk ik dat de standby tijd drastisch afneemt bij gebruik van ActiveSync. Het instellen van synchroniseren eens in de 15 minuten, i.p.v. Direct Push scheelt een hoop. Verder gebruik ik alle functies wel regelmatig, heb ik UMTS aan staan, Bluetooth af en toe als ik het nodig heb en IR en WLAN vrijwel altijd uit. Het uitzetten van UMTS levert mij niet een veel langere accutijd op, maar zorgt er wel voor dat ik steeds als ik wil bellen een melding dat mijn GPRS verbinding wordt verbroken moet wegklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ongelooflijk blij met mijn p1i, nadat ik een paar weken heb lopen stuntelen met een windows mobile toestel.

Er zijn twee dingen die ik echter mis en wellicht dat iemand mij hier kan helpen.
1. Klopt het dat je met de p1i geen uitzendinggemist-streams kan bekijken? Ik krijg dan namelijk de volgende melding: allereerst vraagt hij mij om het *.asf bestand op te slaan. Als ik het vervolgens open dan krijg ik de melding: "probleem bij openen van het bestand. Opnieuw proberen?". Betekent dit dat asf niet te bekijken is met de p1i?

2. in mijn berichtenscherm heb ik van mijn email geen postvak-in staan. Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met1 kan ik je niet helpen (ik meen dat je een flash-lite iets moet installeren) - zelf laat ik het liefst mijn DVR programma's comprimeren en speel ze dan uit het geheugen (niet vaak). De P1i kan spoelen door de opname (wat de k800i niet kon), dus daar was ik wel tevreden over toen ik het toestel kocht ..

2. Verder heb ik wel mijn email-inbox bij messages staan, dus het moet wel kunnen.
Ik heb problemen met het importeren van het beveiligingscertificaat trouwens (had ik ooit uitgeknobbelt, daarna de enige officiële update geïnstalleerd en daarna is het me niet meer gelukt, iemand ?). Dat had ik me trouwens voorgenomen om opnieuw uit te knobbelen als ik hem weer een keer opnieuw 'helemaal strak' zou installeren, als er een nieuwe NL-update zou uitkomen .. die staat inmiddels gepland voor Sint Juttemis denk ik ....

Wat de batterij betreft heb ik eigenlijk altijd de CMT-60 pocketlader bij me en soms zelfs een setje NiMH die je in die lader kan doen (is niet echt handig onderweg, maar je haalt er ongeveer een halve accu uit). UMTS *uit* bevalt qua batterij, ik gebruik het eigenlijk alleen voor webpagina's en dan kan je het makkelijk aanzetten. Andere accesoire die bevalt is de HPM-82 headset (goedkoper dan de 75 op een of andere manier, waarvan ik de adapter was kwijtgeraakt). De oortjes van de 75 zijn wel weer veel beter ;-). De walkman is zonder echt onbruikbaar ..
Er zijn twee dingen die ik echter mis en wellicht dat iemand mij hier kan helpen.
1. Klopt het dat je met de p1i geen uitzendinggemist-streams kan bekijken? Ik krijg dan namelijk de volgende melding: allereerst vraagt hij mij om het *.asf bestand op te slaan. Als ik het vervolgens open dan krijg ik de melding: "probleem bij openen van het bestand. Opnieuw proberen?". Betekent dit dat asf niet te bekijken is met de p1i?

2. in mijn berichtenscherm heb ik van mijn email geen postvak-in staan. Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Nog iets negatiefs wat me opvalt bij de GW1 firmware; als je naar de camera gaat, en je wil de focusafstand wijzigen (Macro, Normaal, Oneindig) met de toets 4, dan zie je het icoontje op het scherm niet wijzigen. Druk je dan op Instellingen, dan wijzigt het icoontje wel in de juiste (zonder dat je ook daadwerkelijk op dat moment ook de instellingen verandert). Momenteel wijzig ik ze dus telkens via het menu Instellingen, terwijl ik voorheen simpelweg op de 4 kon drukken! Is dit nog meer mensen opgevallen?

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1979
Heeft er iemand ervaring met het volgende:

Sinds een paar dagen doet de camera van mijn P1i het niet meer. Ik krijg de melding
Initialiseren Druk op 0 voor help
Deze blijft vrolijk staan zolang mijn geduld het toelaat... :z
Andere firmware (meest recente voor GW1) maakt geen verschil en een google zoektocht heeft me ook niks opgeleverd. Op naar een service point dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F-Tim schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 08:36:
Nog iets negatiefs wat me opvalt bij de GW1 firmware; als je naar de camera gaat, en je wil de focusafstand wijzigen (Macro, Normaal, Oneindig) met de toets 4, dan zie je het icoontje op het scherm niet wijzigen. Druk je dan op Instellingen, dan wijzigt het icoontje wel in de juiste (zonder dat je ook daadwerkelijk op dat moment ook de instellingen verandert). Momenteel wijzig ik ze dus telkens via het menu Instellingen, terwijl ik voorheen simpelweg op de 4 kon drukken! Is dit nog meer mensen opgevallen?
Jup, heb ik ook. Instelling verandert wel, maar icoontje niet. Even focussen zorgt er wel voor dat het icoontje verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rcgzantvoo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 14:28
Ik heb sinds kort last van het probleem dat ik niet of bijna niet te horen ben aan de andere kant van de lijn!! Maakt niet uit of ik naar een vaste of mobiele telefoon bel, ik ben bijna niet te horen. Ik denk zelf dat de microfoon niet goed is ofzo? RMA?

[ Voor 8% gewijzigd door een moderator op 27-03-2008 10:24 . Reden: groeten/danken niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekie67
  • Laatst online: 12-11-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:54:
[...]

512mb is natuurlijk van een heel andere orde als 8gb, ik heb TT nu draaien op een 2gb kaartje.

Heb ik ook wel eens gehad, had bij mij toch echt wel met de verkeerde websleutel te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg vervelend:

Ik kan met mijn P1 niet meer op ons Wlan netwerk. Ik heb hier 'n WPA Personal netwerk wat altijd heeft gewerkt. Tot voor kort. Ik heb niets veranderd op de telefoon (wel 'n tijdje met e-mail gerommeld) en aan de router/ap's is ook niets verandert.

Kan het zomaar 'niet meer werken'? Op andere (weet niet wat voornetwerken dat zijn) doet het het nog wel.
Ik heb gedaan:
account verwijdert/opnieuw aangemaakt
e-mail accounts verwijderd
firmware geüpgraded
alle mogelijke instellingen omtrent het wlan menu geprobeerd

Hij geeft nu steeds aan bij verbinden:
"verbinden is mislukt"

nu:
ben ik radeloos en vraag ik jullie hulp?

Ik hoor het graag

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2008 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 23:53:
Heel erg vervelend:

Ik kan met mijn P1 niet meer op ons Wlan netwerk. Ik heb hier 'n WPA Personal netwerk wat altijd heeft gewerkt. Tot voor kort. Ik heb niets veranderd op de telefoon (wel 'n tijdje met e-mail gerommeld) en aan de router/ap's is ook niets verandert.

Kan het zomaar 'niet meer werken'? Op andere (weet niet wat voornetwerken dat zijn) doet het het nog wel.
Ik heb gedaan:
account verwijdert/opnieuw aangemaakt
e-mail accounts verwijderd
firmware geüpgraded
alle mogelijke instellingen omtrent het wlan menu geprobeerd

Hij geeft nu steeds aan bij verbinden:
"verbinden is mislukt"

nu:
ben ik radeloos en vraag ik jullie hulp?

Ik hoor het graag
Iets wat als eerste in me opkomt is het volgende, geen idee of het klopt, maar het kan maar net in jouw geval wel werken. Routers werken met roterende kanalen (dus op moment X gebruikt je router bv kanaal 1, en op moment Y kanaal 6, dat doet de instelling Automatisch bij kanaal voor je). Het kan best zijn dat je P1i op een bepaald kanaal storing ondervindt bij WLAN. Zet het kanaal dus eens op een vast kanaal in je router.

Biedt dat nog geen soelaas, zet dan de beveiliging op je router even uit, en kijk of je zo wel verbinding kunt maken. Als dat wel lukt, dan weet je dat je de beveiligings instellingen ergens fout hebt staan, lukt dat ook niet, dan zou ik het zo 1,2,3 ook niet weten.

Werkt het nog niet... probeer dan eens een Master Reset op je P1i, en als het daarna nóg niet werkt.... dan kun je proberen te upgraden naar GW1, maar dat zou ik als laatste optie pas proberen. (tenzij je al op GW1 zit natuurlijk :> )

En uiteraard voor de Master Reset wel even je contactpersonen, kalender, sms etc. backuppen naar je pc. Alvorens je die terug zet probeer je de WiFi uit.... dan weet je iig 100% zeker dat het niet aan instellingen ligt die de backup manager weer overschrijft.... :9

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1979
Nieuwe gratis themes voor de P1i (en andere UIQ3 toestellen):

http://www.uiq.com/uiq_themes_list.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe versie van gmail voor de p1i is uit (en werkt ;) )
Zie gmail.com/app met je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg de melding: 'kan het JAD-bestand niet lezen' wanneer ik die gmail app wil downloaden... Weet iemand wat dit inhoud?

En een vraag over tv-kijken:
Is er hier iemand die uitzenddinggemist via zijn wifi kan bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 22:37
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:05:
Ik krijg de melding: 'kan het JAD-bestand niet lezen' wanneer ik die gmail app wil downloaden... Weet iemand wat dit inhoud?

En een vraag over tv-kijken:
Is er hier iemand die uitzenddinggemist via zijn wifi kan bekijken?
Ik had daar ook last van, dit is rechtstreekse link naar het jar-bestand: http://gmail.com/app/v1.1.1/L1/gmail-g.jar

Direct downloaden op de telefoon of later verzenden via blauwe tand :)

[ Voor 7% gewijzigd door Klovan op 28-03-2008 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn P1i voor service retour firma gestuurd. Software versie is nu R9K009.
Is dit de nieuwe? Hij lijkt nl.sneller te reageren en de camera software ziet er anders uit (oranje "schuifbalken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 18:09
nvm.

[ Voor 95% gewijzigd door Roodey op 28-03-2008 21:33 . Reden: gevonden via google ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toevallig net een update gedaan via de normale manier zonder mijn telefoon eerst naar gw1 te zetten ofzo.
en deze keer kreeg ik een update :-)

ik had eerst:
Tel:
CXC162037 R9H004
Bluetooth:
CXC162143 R1D
Organizer:
CXC162108 R6E30
CDA:
CDA162024/54 R3A

en nu heb ik:
Tel:
CXC162037 R9K009
Bluetooth:
CXC162143 R1D
Organizer:
CXC162108 R6G04
CDA:
CDA162024/54 R6A

ik kan nog nie zeggen of er iets veranderd is behalve het versie nummer....

Ik heb wel een probleem. Ik kan dus geen youtube kijken. Kan iemand mij hiermee helpen?
Ik krijg na een poos laden de melding dat de koppeling niet schijnt te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal.
Ik heb sinds enige maanden ook een P1i en hij bevalt mij prima.
Ik lees hier op het forum over batterij-problemen.
Het batterij-gedrag van mijn P1i is prima, houdt het meerdere dagen vol op 1 lading, maar in het verleden heb ik na wijziging van 1 instelling ook opeens last van het verschijnsel gehad dat de batterij nog dezelfde dag zo goed als leeg was zonder gebeld te hebben, met alleen maar 4 sms-jes verstuurd.
Gelukkig wist ik nog wel wat ik had gewijzigd: bij connectie van de telefoon aan mijn pc met de meegeleverde kabel kon je opgeven of laden via USB moest worden toegestaan. Dat had (en heb) ik altijd uit staan, maar dat heb ik toen één keertje geactiveerd. Sinds dat moment trad het batterij-probleembij mij ook op (ik liet dit aanstaan ook nadat de kabel weer af was gekoppeld).
Optie USB laden toestaan weer uitzetten (voor de zekerheid ook even de batterij eruit gehad) heeft bij mij het oude, gewenste batterijgedrag weer hersteld.
Doe er jullie voordeel mee, wellicht helpt dit bij meer mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 23:50:
Optie USB laden toestaan weer uitzetten (voor de zekerheid ook even de batterij eruit gehad) heeft bij mij het oude, gewenste batterijgedrag weer hersteld.
Doe er jullie voordeel mee, wellicht helpt dit bij meer mensen.
Ik heb het meteen uitgezet, ben benieuwd.
Als ik morgen al verschil merk zijn jullie de eersten die het horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek me weer het schompes waar ik dat uit kan zetten natuurlijk......
Vunzz schreef op maandag 31 maart 2008 @ 01:04:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zet kun je uitzetten als je er een kabel induwt

Maare youtube is echt raar.
Ik heb vanaf de duitste ZDF site een filmpje bekeken en dat gaat via rtsp en dat gaat perfect.(het rare is dat er dan met grote letters realplayer staat ipv media speler)
Daarna een filmpje van de bbc site geprobeerd, helaas werkte niet.
En nu inmiddels heb ik 2x een filmpje van youtube kunnen zien, maar ik moest wel eerst een poort in mn router openzetten. Ik weet niet welke, ik had ze gewoon allemaal opengezet hihi
maar inmiddels werkt dat ook niet meer (maar dat ligt volgens mij eraan dat mn telefoon nu weer een ander ip heeft)

Dus dan zou ik het thuis kunnen oplossen om mn telefoon een vast ip te geven en daar de juiste poort naar open te zetten....

maar wie o wie kan mij vertellen hoe ik mijn interne ip zie op mijn telefoon?

en toch blijft het raar dat de ene stream wel werkt en de andere niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Ik heb mijn P1i verkocht aan collega,prima niks aan de hand ,nu 3 weken later heeft hij de simkaart van de zaak erin gestopt.
Hij krijgt ineens G3 icoon en sms versturen duurt 20 minuten?
Hij denkt dat het aan het G3 icoon ligt,maar dat is het volgens mij niet(alleen vor bereik UMTS toch?)
Ik zelf had dat icoon al snel weg(menu instellingen )
Kan iemand mij zeggen wat er gaande is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 20:04:
Ik zoek me weer het schompes waar ik dat uit kan zetten natuurlijk......

[...]
USB-Kabeltje erin duwen en dan vraagt ie er zelf om...

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
rooie60 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 23:28:
Ik heb mijn P1i verkocht aan collega,prima niks aan de hand ,nu 3 weken later heeft hij de simkaart van de zaak erin gestopt.
Hij krijgt ineens G3 icoon en sms versturen duurt 20 minuten?
Hij denkt dat het aan het G3 icoon ligt,maar dat is het volgens mij niet(alleen vor bereik UMTS toch?)
Ik zelf had dat icoon al snel weg(menu instellingen )
Kan iemand mij zeggen wat er gaande is?
Gokje.... sms centrale nog ingevuld van de prive-simkaart? Miss dat de provider dan gewoon blijft blocken? Al vind ik dat wel vreemd dan.

Als het echt aan 3G ligt, dan zet hij het toch uit voor berichten? Als het smsen dan binnen een seconde gelukt is ligt het daar idd aan. Je kunt bij Configuratiescherm -> Berichten -> SMS Accounts een verbindingstype instellen. Hier staat dat op "Alleen GSM" en heb ik met 3G ontvangst een sms gewoon binnen een aantal seconden verzonden. (Nb. met Vodafone als provider)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Hij heeft HI,maar dat van het nr van de berichtencentrale zou kunnen? maby andere provider van ons werk?ik geef het door,alvast bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, hulde! Dit zou betekenen dat de nieuwe NL-firmware er is .. _/-\o_
Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 21:53:
Ik heb toevallig net een update gedaan via de normale manier zonder mijn telefoon eerst naar gw1 te zetten ofzo.

ik had eerst:
Tel:
CXC162037 R9H004
Bluetooth:
CXC162143 R1D
Organizer:
CXC162108 R6E30
CDA:
CDA162024/54 R3A

en nu heb ik:
Tel:
CXC162037 R9K009
Bluetooth:
CXC162143 R1D
Organizer:
CXC162108 R6G04
CDA:
CDA162024/54 R6A

ik kan nog nie zeggen of er iets veranderd is behalve het versie nummer....

Ik heb wel een probleem. Ik kan dus geen youtube kijken. Kan iemand mij hiermee helpen?
Ik krijg na een poos laden de melding dat de koppeling niet schijnt te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 17:25:
Oh, hulde! Dit zou betekenen dat de nieuwe NL-firmware er is .. _/-\o_

[...]
Snap er niets van, zitten we al maanden te wachten op de nieuwe firmware, op 28 maart jl. bericht ik dat
er zeer waarschijnlijk nieuwe NL-firmware is en wat denk je? Totaal geen reactie, to nu toe :D
Ik had natuurlijk ladingen van reacties verwacht met, bedankt Pietje! :) !
Doe je voordeel met de nieuwe firmware!
Groet, Pietje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
F-Tim schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:12:
[...]

Gokje.... sms centrale nog ingevuld van de prive-simkaart? Miss dat de provider dan gewoon blijft blocken? Al vind ik dat wel vreemd dan.

Als het echt aan 3G ligt, dan zet hij het toch uit voor berichten? Als het smsen dan binnen een seconde gelukt is ligt het daar idd aan. Je kunt bij Configuratiescherm -> Berichten -> SMS Accounts een verbindingstype instellen. Hier staat dat op "Alleen GSM" en heb ik met 3G ontvangst een sms gewoon binnen een aantal seconden verzonden. (Nb. met Vodafone als provider)
Ik heb vanmiddag op mijn werk zelf maar even de G3 weggehaald bij de P1i,en hij doet het weer ;) vreemd dat het daaraan lag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1979
Merk je al verschil?

Ik heb een tijd geleden eens geupdate naar de toen nieuwste versie voor GW1 via davinciteam.com maar daar werkte TomTom niet op (installatie gaf KERN-EXEC error :( ). Na een week kloten heb ik toen besloten om maar weer terug te gaan naar R9H004...
Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 21:53:

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
rooie60 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 23:38:
[...]

Ik heb vanmiddag op mijn werk zelf maar even de G3 weggehaald bij de P1i,en hij doet het weer ;) vreemd dat het daaraan lag?
3G in het algemeen uitgezet of voor berichten? In het algemeen is het onverklaarbaar, voor berichten... is het (denk ik) wel verklaarbaar, ik vraag me nl. af of providers dit wel ondersteunen.
Maar van de andere kant, m'n vriendin heeft een tijdje een M600i gehad met Hi abotje erin, en ook 3G aanstaan.... dus eigenlijk is het vreemd dat het op die P1i niet goed werkt.

Misschien heeft die P1i een firmware update nodig? Een andere logischere verklaring heb ik iig ook niet :9

Edit: Kijk eens naar dit topic rooie60... toeval? :D

[ Voor 7% gewijzigd door F-Tim op 02-04-2008 07:53 ]

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
F-Tim schreef op woensdag 02 april 2008 @ 07:50:
[...]

3G in het algemeen uitgezet of voor berichten? In het algemeen is het onverklaarbaar, voor berichten... is het (denk ik) wel verklaarbaar, ik vraag me nl. af of providers dit wel ondersteunen.
Maar van de andere kant, m'n vriendin heeft een tijdje een M600i gehad met Hi abotje erin, en ook 3G aanstaan.... dus eigenlijk is het vreemd dat het op die P1i niet goed werkt.

Misschien heeft die P1i een firmware update nodig? Een andere logischere verklaring heb ik iig ook niet :9

Edit: Kijk eens naar dit topic rooie60... toeval? :D
Ja zou gekunt hebben maar er zijn 7 collegas met HI/KPN ik zelf ook,maar heb ze niet gehoord gisteren?
Ik heb de laatste software op de P1i gezet voor ik hem verkocht aan hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1979
Goed nieuws voor alle opera mini gebruikers!

Er is een nieuwe (beta) release uit van deze browser (signed !!! dus geen gezeur meer met java permissions). Zie voor meer info:

http://www.operamini.com/beta/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Jippie!!!!! Nieuwe Firmware!!!!!

Roost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met de nieuwste nederlandse update heb ik een aantal dingen ondervonden:
- de webbrowser is veel trager geworden in het opstarten.
- de camera lijkt sneller te werken en er zijn aantal dingetjes veranderd, zo was eerst mn scrollwieltje voor het licht maar nu voor te zoomen
- de batterij zegt nu opeens wel dat ie 100% vol is na het laden ipv de 98% hiervoor
- de telefoon lijkt beter om te gaan met zn geheugen. khad iets van 20 programma's open staan en nog deed ie het perfect
- als er nu iets crasht dan komt er eerst in beeld te staan dat er een dump is gemaakt en daarna werkt de telefoon weer perfect zonder opnieuw op te starten ofzo

Voor de rest had ik nog een vraagje :)
Weet er iemand een usenet client voor de p1i zodat je nzb's kan openen verwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Vunzz schreef op maandag 31 maart 2008 @ 01:04:
[...]

Helaas, na een paar dagen moet ik toch concluderen dat de batterij nog steeds maar een uurtje of 18 mee gaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal wel weer het coordinatiegevoel van een blinde hebben maar hoe krijg ik een lampje aan als ik video opnamen maak? Hij flitst wel bij foto's maar bij video krijg ik hem niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Naar mijn weten kan het lampje helemaal niet aan bij video opnames!

Roost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is mij ook nooit gelukt dus ik zeg dat het niet kan hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt!, de K750i kon dat nog wel .. soms 'ontleren' ze dingen bij SE valt mij op (zo vroeg de K800i altijd netjes of bij het ontkoppelen van de koptelefoon door de speaker moet worden verder gespeeld (meestal "No").. de P1i doet dat dus niet bijvoorbeeld).
Omgekeerd (niet afleren) doen ze ook soms: de gammele krakende kast van de K750i kwam weer bij de oude ontwerpers van Erisson vandaan denk ik (slechte behuizingen was toch een van de oorzaken dat Ericsson niet meer zelfstandig GSM's maakt .. althans dat was mijn idee..). T610 was perfect (2 jaar gehad, goed geweest voor drie vervolgaankopen).

Heb trouwens dit weekend update gedaan en mij bevalt ie toch wel beter (vooral het touchscreen herkent nu mijn handschrift veel beter - zelfs als ik er niet echt moeite voor doe - grafitti-tekens etc). Wat een gedoe was dat (achteraf gezien). Ik gebruik echter een screen protector, dus dat is niet helemaal zoals ie geleverd is. Verder leest Optimobile (voip) nog steeds mijn adresboek niet sinds de nieuwe versie (1.2.7) - nu ik de meest recente firmware heb kan ik dat toch eens aankaarten. Camera, WLAN batterij moet zich allemaal nog uitwijzen.

Wat wel ff tijd kostte (want ook de nieuwste software van SE verhielp dit niet) was het backuppen (de telefoon haakte steeds af). Omdat ik toch alleen mijn data wilde terugzetten kwam ik er achter dat alleen bij de 'Unified Message box' een fout optrad. Omdat ik mijn data ook niet via FMA in een tekstfile kon bewaren heb ik toch ff doorgespeurd - en het bleek dat als je alle 'beam'-achtige berichten wist, de rest wel kon worden veiliggesteld (en dus zelfs teruggezet kon worden).
Verder zitten ook de Office en PDF mogelijkheden standaard in de NL firmware (was dacht ik niet bij de WG (of GW).
Roost schreef op zondag 06 april 2008 @ 12:53:
Naar mijn weten kan het lampje helemaal niet aan bij video opnames!

Roost

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2008 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight
  • Laatst online: 27-08 23:53

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Hmmm ik heb nu al een tijdje Opera Mini geinstalleerd, maar sites zoals buienradar werken hier niet op.
De plaatjes zijn gewoon statisch en bewegen niet, terwijl dit met de Blackberry webbrowser zonder problemen gaat.
Hebben meer mensen met een P1i dit probleem?

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Volgens mij is het opgevallen dat Opera Mini een vertaalslag regelt tussen jou en de site. Jij vraagt site X op, de Opera server vraagt hem op, data komt terug, Opera server parsed hem naar een HTML die goed leesbaar is op mobiele toestellen en die versie krijg je.

Als je post met Opera zie je ook altijd dat Opera's IP gebruikt wordt.

Opera heeft blijkbaar ook besloten om alleen het 1e frame van een .gif mee te sturen, omdat de meeste applicaties die Opera Mini gebruiken nou eenmaal geen dikke bandbreedte hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Iemand enig idee, erger me d'r kapot aan. Als ik een SMSje typ bepaalt de telefoon blijkbaar hoe lang die mag zijn. Als ik er nu een schrijf van over de ongeveer 90 karakters, zegt ie dat er een 2e nodig is. Hoe de hel zet je dit uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Is toch gewoon een waarschuwing dat je de kosten van 2 berichten betaald?
Ik krijg iig bij m'n k550i dezelfde melding maar ik kan ook gewoon doortypen en zo 2e, 3e, etc bericht sturen zonder dat je apart berichtjes hoeft te maken. Dit kan op de k550i uitgezet worden, maar dan stopt hij bij het einde van 1 sms-bericht (160 tekens).

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Nou op mijn P1i geeft ie een waarschuwing dat ie het SMSje na x aantal characters op gaat splitsen. Ik ben dus bang dat dat aan de telefoonkant gebeurt en niet dat ie als 1 stuk naar de servers toegaat en daar gekeken wordt of er gesplitst wordt. Maw ik betaal dan misschien dubbele- of driedubbele kosten omdat m'n telefoon besluit het SMSje te splitsen op elke 90 characters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
apNia schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:54:
Nou op mijn P1i geeft ie een waarschuwing dat ie het SMSje na x aantal characters op gaat splitsen. Ik ben dus bang dat dat aan de telefoonkant gebeurt en niet dat ie als 1 stuk naar de servers toegaat en daar gekeken wordt of er gesplitst wordt. Maw ik betaal dan misschien dubbele- of driedubbele kosten omdat m'n telefoon besluit het SMSje te splitsen op elke 90 characters.
Dat bepaald die telefoon niet, dat bepaald de standaard;
Kenmerken van een sms-bericht
Het sms-bericht kan maximaal 140 bytes groot zijn. Hierin passen 140 8-bits tekens, 160 7-bits tekens of 70 16-bits tekens voor talen zoals Chinees, Japans of Koreaans wanneer deze gecodeerd worden volgens de UTF-16 codering. (Zie ook Unicode.) Buiten de 140 bytes vallen de routeringsgegevens zoals afzender, prioriteit en bestemming. Er bestaan methodes om meerdere berichten te combineren voor het versturen van langere berichten. De gebruikers dienen echter per bericht van 140 bytes te betalen.

Bij het versturen van meerdere berichten worden extra data gebruikt om aan te geven dat het om een multi-part bericht gaat. Hiervoor worden 7 bytes gebruikt. Bij het versturen van een bericht dat uit 2 sms-berichten bestaat, kunnen niet 320 (2 × 160) maar 306 (2 × (160-7)) tekens worden verzonden.
Bron: Wikipedia

Pagina: 1 ... 20 ... 23 Laatste