Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-08 12:02
Firmware is echt een stuk sneller. Netjes, echt een vooruitgang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

walterego schreef op maandag 11 februari 2008 @ 07:55:
[...]

Vreemd dat 'ie niet download. Ik had het probleem van dat ik de geuploade events niet terugzie ook al. Vind ik op zich niet zo'n ramp. Time offset zit in de opties van de software en heeft ermee te maken dat google calendar en je foon een verschillende tijdzone hanteren. Ik heb de download offset op +1 uur staan.
Hij downloadt wel (of zegt dat ie dat doet) maar mn google calendar is nog leeg.
Op zich juist wel het idee van synchroniseren, dat als ik iets ongeacht waar toevoeg, het na het synchroniseren op beide plekken te vinden is. ;) Dus t niet uploaden maakt het voor mij weer vrij waardeloos... De helpdesk van goosync ging zich over mn probleem buigen, hopelijk dat dat wat wordt. Ik zal eens wat proberen met die tijdzone, wellicht dat het iets uitmaakt als ik bv de upload op -1 zet ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0ridin schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 09:43:
[...]

Wat betreft die programmaatjes die willen installeren na een reboot. Dit al geprobeerd?

http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=155945
bedankt voor de tip! Ik wist wel dat het stom was om alles op de memorycard te installeren en dan de telefoon te resetten... Kan niet goed gaan natuurlijk. Maar dit lost het irritante stukje op na het opnieuw inbrengen van de kaart of syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het normaal dat de P1i altijd de internet verbindingen verbreekt?
Ik gebruik WiFi en UMTS met het mailprogramma ProfiMail en de optie 'behoud verbinding" staat aan. Ondanks dat gooit hij na een tijdje de verbinding dicht.

Aangezien Proximus per verbinding 100kb aanrekend, ongeacht je iets verstuurd (diefstal volgens mij) wordt het een dure bedoening met maar 50MB volume.

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 12-02-2008 23:59 . Reden: Groeten niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02-2019
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 07:55:
Ik gebruik WiFi en UMTS met het mailprogramma ProfiMail en de optie 'behoud verbinding" staat aan. Ondanks dat gooit hij na een tijdje de verbinding dicht.
Dit is inderdaad normaal. Dat is om niet nodeloos verbinding met internet te hebben. In jouw geval pakt dat helaas niet goed uit. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krispy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-04 19:12

krispy

weet het ook niet meer

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 07:55:

Aangezien Proximus per verbinding 100kb aanrekend, ongeacht je iets verstuurd (diefstal volgens mij) wordt het een dure bedoening met maar 50MB volume.

Graag jullie reactie.
Thx

John
Heb je al naar je "Dail-up timeout" gekeken? Ga naar de internet groepen (main menu -> control panel -> connections -> internet accounts; tabje "Groups" of groepen (mijn P1i is op engels ingesteld)). Kijk bij More -> Options naar de bewuste "Dail-up timeout". Default staat die namelijk aan, en die kun je uitzetten.

Daarnaast kan het zijn dat voor Wifi kan zijn dat je power save aan hebt. Kijk even bij je internet accounts (main menu -> control panel -> connections -> internet accounts) naar je Wifi account. Open deze en kijk bij more -> advanced.

hmm.. that's interesting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Dail-up timeout stond al uit, blijkbaar is dat dus met de P1i niet mogelijk om permanent verbonden te blijven? Kan toch bijna niet, met mijn K800i was het wel mogelijk.

Zal eens naar de support van Sony bellen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmp
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-09 09:50
thanks ! 23 eurie is toch veel voor 3 van die kloterige stokkies...... 8)7 :'(
en ebay is ook weer zo'n gezeur. ik heb echt de hele stad afgelopen, en nergens kan je die dingen even op de kop tikken... shame on ericsson! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:28:

Zal eens naar de support van Sony bellen ...
Vriendelijke dame aan de lijn gehad maar nog geen stap verder.
Ze leggen de schuld bij ProfiMail (mail client die ik gebruik) maar als ik via de default client probeer dan gooit die ook de verbinding dicht na exact 2 minuten.

Ik word er gek van, is hier niemand die hetzelfde probleem heeft? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:00:
[...]

Vriendelijke dame aan de lijn gehad maar nog geen stap verder.
Ze leggen de schuld bij ProfiMail (mail client die ik gebruik) maar als ik via de default client probeer dan gooit die ook de verbinding dicht na exact 2 minuten.

Ik word er gek van, is hier niemand die hetzelfde probleem heeft? 8)7
Nou, probleem, hij gooit bij mij ook de verbinding eruit na enige tijd. Dat doet ie volgens mij inderdaad standaard.Maar ik heb er geen probleem mee omdat het me niks extra kost zoals bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Ik heb hier een tijdje geleden geen antwoord op gehad maar misschien kan iemand me nu helpen: De 'Allen beantwoorden' optie bij het beantwoorden van e-mails werkt niet. Alleen de verzender van de e-mail krijgt de reply en de cc's niet. Is iemand dit ook opgevallen? Is iemand in staat om dit te testen en dit als bug te bevestigen? Ik heb de laatste Nederlandse firmware R9H004.

• paulmp
iedereen heeft het hier over een update, maar als ik de nieuwe pc suite en updateservice installeer en mijn telefoon aan mijn pc klik en probeer te updaten, zegt hij dat het niet nodig is een alles al up tot date is terwijl de laatste keer dat ik geupdate heb wel een half jaar is geleden...

iemand die mij hier duidelijkheid over kan verschaffen ??!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:37
Die update is alleen voor GW1 beschikbaar, jouw P1i staat nog op NL gebrand, en dus zie je de update nog niet. Morgen post ik een manier om van je NL CDA een GW1 CDA te maken en dus te kunnen updaten.

Wanna play?

• chrisr5gt
Toch wel waardeloos dat mensen die 'm nog niet naar GW1 hebben omgezet al 2 updates mis hebben gelopen.

Verwijderd

chrisr5gt schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 17:08:
Toch wel waardeloos dat mensen die 'm nog niet naar GW1 hebben omgezet al 2 updates mis hebben gelopen.
Nou ja, het is ook iets dat het forum hier levend houdt: hier af en toe kijken of er al een nieuwe NL update is kost minder tijd dan je telefoon aansluiten en SEUS booten ... (wat doorgaans altijd hetzelfde antwoord zou opleveren).
maar idd: ** kick het Nederlandse SE-'bedrijf' ** (dat in dit opzicht ver onderdoet voor eigenlijk al hun zusjes elders in de wereld).

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 20:54
Zou het ook kunnen zijn dat er een NL firrmwareversie wordt overgeslagen en dat we in een keer (hopenlijk binnen een paar weken) overgaan op de meest nieuwe fw?

Roost

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Is er in de SE-suite geen mogelijkheid om je contacts bij te werken zodat je dat niet hoeft te doen in je phone maar gewoon lekker op de PC?

• chrisr5gt
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 18:46:
[...]

Nou ja, het is ook iets dat het forum hier levend houdt: hier af en toe kijken of er al een nieuwe NL update is kost minder tijd dan je telefoon aansluiten en SEUS booten ... (wat doorgaans altijd hetzelfde antwoord zou opleveren).
maar idd: ** kick het Nederlandse SE-'bedrijf' ** (dat in dit opzicht ver onderdoet voor eigenlijk al hun zusjes elders in de wereld).
Wellicht is er een misverstand, maar er is geen taalverschil in de firmware! Ik draai ook GW1 en gewoon in het Nederlands hoor :). Dus wat let je om het ook te doen?

Verwijderd

Leuk en aardig maar sinds mijn GW1 kan ik dus geen andere language dan Engels of US engels kiezen. Het downloaden via de SE Suite geeft gelijk een foutmelding bij browsen naar de file. Verder is de update service ook bijna niet te gebruiken.
chrisr5gt schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:56:
[...]

Wellicht is er een misverstand, maar er is geen taalverschil in de firmware! Ik draai ook GW1 en gewoon in het Nederlands hoor :). Dus wat let je om het ook te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roost schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:18:
Zou het ook kunnen zijn dat er een NL firrmwareversie wordt overgeslagen en dat we in een keer (hopenlijk binnen een paar weken) overgaan op de meest nieuwe fw?

Roost
De afgelopen firmware schijnt niet de beste te zijn geweest, dus in dat opzicht zou er iets voor te zeggen zijn geweest. Echter bijna alle regio's hebben de firmware wel geupdate/doorgevoerd (en er waren ook belangrijke verbeteringen), wat het ook weer een hele vreemde zet maakt - maar dat was het opzetten van een helpdesk voor 'dummies-met-een-smartphone' misschien ook :P (mogelijk is het één ten koste van het budget van het andere gegaan).
Maar eigenlijk verwacht ik ook dat ze vlot zullen zijn met de nu net uitgebrachte R9K009, het is onhandig om in dit soort fora (onnodig) gedurende lange perioden een 'bloody nose' op te lopen (zelf check ik altijd ff tweakers en esato vooraf om te voorkomen dat ik een 'lemon' aanschaf).
En dat Walkman-merk dat vaak een beetje onsympathiek* als onderscheidend naar voren wordt geschoven verwatert ook als R9H004-P1i-ende gebruikers het W960i-theme gebruiken, omdat het een stuk sneller is (wat met de J en K fw minder speelt denk ik en sowieso was het als ze tijdig geupdate hadden nooit aan de orde was geweest).
Tot slot zouden ze misschien toch kunnen overwegen ergens een klein communicatiekanaaltje naar eindgebruikers open te gooien om in ieder geval sommige beslissingen wat inzichtelijk te maken (alhoewel dat niet echt bij een 'corporate' omgeving past - net als het schijnbaar nonchalant (<- helpdesk) verzaken van dit soort kernactiviteiten trouwens ;) )..

* die paar keer vond ik dat een beetje raar, bij het Cybershot-merk ontbreekt die beetje snobbisch toon en met bijbehorend gezicht gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 22:27:
Leuk en aardig maar sinds mijn GW1 kan ik dus geen andere language dan Engels of US engels kiezen. Het downloaden via de SE Suite geeft gelijk een foutmelding bij browsen naar de file. Verder is de update service ook bijna niet te gebruiken.

[...]
Vreemd zeg! Ik heb mijne gewoon op NL staan, ben van R6D... naar R6E gegaan... (waarop de NL talen nog gewoon beschikbaar waren) toen GW1 ingesteld (de talen bleven beschikbaar) en toen geupdate naar de laatste nieuwe versie... en hier werkt gewoon de NL taal hoor! :o

Voor de mensen die zich afvragen hoe ze dit zelf moeten doen.... wacht tot vanavond, dan post ik de procedure :)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
F-Tim schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:11:
[...]

Vreemd zeg! Ik heb mijne gewoon op NL staan, ben van R6D... naar R6E gegaan... (waarop de NL talen nog gewoon beschikbaar waren) toen GW1 ingesteld (de talen bleven beschikbaar) en toen geupdate naar de laatste nieuwe versie... en hier werkt gewoon de NL taal hoor! :o

Voor de mensen die zich afvragen hoe ze dit zelf moeten doen.... wacht tot vanavond, dan post ik de procedure :)
same here, omgezet naar GW1 maar NL taal is gewoon behouden

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
Ik snap het ook niet hoor. En bij mij functioneert alles prima hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Sluuz schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 08:14:
ik wilde zojuist mijn P1i gaan updaten met de nieuwste firmware (uit voor GW1), maar het lukte niet. Ik deed het precies zoals staat vermeldt. Tel uit, batterij eruit...paar seconden wachten, batterij erin, C toets ingedrukt houden en kabel erin. Het enige dat ik zie is dat de verlichting van de toetsen gaat knipperen en dan blijft branden...beeld gaat niet aan, en update gaat niet beginnen ("laat c toets los" melding verschijnt niet).

Iemand hier ervaring mee? Master reset heeft niet geholpen.Tevens al geprobeerd op Vista en XP (verschillende computers, maar daar ligt het ook niet aan)
iemand?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik ben weer wat verder wat betreft de update bug. Het ligt echt aan de SE Suite en het is ook een bekende bug. Waarom sommigen er wel last van hebben en anderen niet...geen idee. Een backup maken gaat iig wel als je met Mrouter alles uitzet behalve USB. Dan ga je met de Suite naar Backup en dan Advanced. Vervolgens zet je 3rd party software uit en ook Unified Inbox vink je NIET aan. helaas betekend dit dat je je 3rd party software na de update weer moet installeren en dat je je berichten ook kwijt bent. Al je settings en je adressen staan er nog wel in en dat is al heel wat beter dan niets toch?

En ook de taal kan ik nu updaten naar welke dan ook. Alles wat ik gedaan heb staat in deze post, geen idee wat de trigger was maar nu werkt alles weer...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
hmm gister geprobeert de update uit te voeren (nl) ik denk dat ik maar eens over ga op gw1. vind het belachelijk dat je zo lang meot wachten.

heeft iemand de phone eigenlijk al terug kunnen flashen van gw1 naar nl?

[ Voor 21% gewijzigd door justice strike op 16-02-2008 01:13 ]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
ik heb ook maar mijn phone geupdate (NLversie) en nu ben ik van CXC 162037 R9H007 naar CXC 162037 R9H004 gegaan.
Dit lijkt een stap terug en ik merk ook geen verschil verder in snelheid oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Als het licht ff aangaat, dan betekent het dat je phone gewoon in de juiste modus springt. Ik denk dat windows een probleem heeft met de drivers? Deinstalleer eens álles van SE wat je op je pc hebt staan. En installeer dan de laatste nieuwe PC Suite (deze installeert immers ook gewoon USB drivers) en daarna de Update Service. Zo heb ik het hier op verschillende configuraties áltijd werkend gekregen. (Vista of XP)
justice strike schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 00:29:
hmm gister geprobeert de update uit te voeren (nl) ik denk dat ik maar eens over ga op gw1. vind het belachelijk dat je zo lang meot wachten.

heeft iemand de phone eigenlijk al terug kunnen flashen van gw1 naar nl?
Ik heb het niet geprobeerd, maar ik heb van mijn gsm de originele GDFS gebackupped, dus mocht ik ooit van GW1 naar NL willen gaan, dan kan ik gewoon de GDFS terug zetten. :) Vraag me alleen af waarom iemand dat zou willen? Omdat je er dan immers in firmware ook op achteruit gaat...

[ Voor 36% gewijzigd door F-Tim op 16-02-2008 09:41 ]

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Hier is voor iedereen een korte guide om van je NL P1i naar een GW1 P1i te gaan, met behoud van de NL taal-instelling!

Controleer je huidige Software gegevens, in het standby screen doe het volgende:
Scroll Up, *, Scroll Down, Scroll Down, *, Scroll Down, *

Download en installeer de volgende tools:
- Sony Ericsson PC Suite
- Sony Ericsson Update Service
- XS++ V3.1 (Darwin)

1.) Back je phone up met de PC Suite's Backup Manager (hiervoor je phone met kabel verbinden in Telefoon Modus)
2.) Start XS++
3.) Vink Smartphone Connect aan en druk op Connect
4.) Haal de batterij uit je P1i, en stop hem na een paar seconden weer terug
5.) Sluit de USB kabel aan terwijl je de C ingedrukt houdt, XS++ reageert nu. Het kan voorkomen dat hij bij de melding "SHUTTING DOWN MASTER...OK" blijft hangen, geen paniek, even een disconnect , kabel eruit en weer opnieuw proberen vanaf stap 3!
6.) Selecteer bij Configuration GDFS
7.) Klik op Backup GDFS, hiermee sla je je huidige CDA op in een bestand, en kun je weer terug naar je originele NL CDA.
8.) Selecteer bij Configuration Flash
9.) Bij Write Smartphone CDA/Version change selecteer je "P1i_R9G007_R2A03_R6D23_CDA162022_1(GW1)_R6D22.gdfs"; de enige in de lijst met P1i en GW1.
10.) Klik op Run Script, en je hebt GW1 ingesteld op je P1i!

Start nu je telefoon opnieuw op, en controleer nogmaals de Software gegevens, is het opgevallen dat er bij CDA nu /1 staat ipv /54? En zoals je ziet heb je ook nog steeds de NL taal!

Start nu de Sony Ericsson Update Service, en update je phone volgens de gebruiksaanwijzingen. Na het installeren van de firmware update herstel je je backup met de Backup Manager van de PC Suite. Als de backup manager er lang over doet bij het herstellen, herstel dan alles in fases, ik kon bv mijn Postvak In niet meer herstellen omdat deze te groot was met 2000 berichtjes. Alle software zoals TomTom wordt weer opnieuw geinstalleerd door de Backup manager, maar het kan zijn dat sommige software zich niet goed laat herstellen. Bij mijn P1i werkte IM+ niet na de backup. Zulke programma's moet je dan deïnstalleren en weer opnieuw installeren en dan werken ze weer prima!

En klaar! De laatste nieuwe firmware op je phone, mét GW1 CDA én NL taal instelling!

Deze post geniet de toestemming van Ginz, niet vragen naar URL's naar de software, deze moet je zelf zoeken op google of bij sonyericsson.com

edit:
Dit thema zorgt ook nog voor een lichte snelheidsboost omdat het een heel "light" thema is!

[ Voor 3% gewijzigd door F-Tim op 16-02-2008 11:23 . Reden: Edit, thema toegevoegd! ]

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, taal issue is min of meer beantwoord - weet iemand hoe het zit met:
1). Quickoffice en Pdf+ (met Quickoffice kan je Word- en Exceldocumenten maken en bewerken), er zijn berichten dat iig Quickoffice niet in GW1 zit.. vervangende applicaties zijn al snel een paar tientjes.
2). Geldigheid van licenties van aangeschafte software
3). Garantie ..
F-Tim schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 11:20:
Hier is voor iedereen een korte guide om van je NL P1i naar een GW1 P1i te gaan, met behoud van de NL taal-instelling!

Controleer je huidige Software gegevens, in het standby screen doe het volgende:

(.......)

En klaar! De laatste nieuwe firmware op je phone, mét GW1 CDA én NL taal instelling!

Deze post geniet de toestemming van Ginz, niet vragen naar URL's naar de software, deze moet je zelf zoeken op google of bij sonyericsson.com

edit:
Dit thema zorgt ook nog voor een lichte snelheidsboost omdat het een heel "light" thema is!

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2008 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoalin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-09 12:44
F-Tim schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 11:20:

Download en installeer de volgende tools:
- Sony Ericsson PC Suite
- Sony Ericsson Update Service
- XS++ V3.1 (Darwin)

1.) Back je phone up met de PC Suite's Backup Manager (hiervoor je phone met kabel verbinden in Telefoon Modus)
2.) Start XS++
3.) Vink Smartphone Connect aan en druk op Connect
4.) Haal de batterij uit je P1i, en stop hem na een paar seconden weer terug
5.) Sluit de USB kabel aan terwijl je de C ingedrukt houdt, XS++ reageert nu. Het kan voorkomen dat hij bij de melding "SHUTTING DOWN MASTER...OK" blijft hangen, geen paniek, even een disconnect , kabel eruit en weer opnieuw proberen vanaf stap 3!
6.) Selecteer bij Configuration GDFS
7.) Klik op Backup GDFS, hiermee sla je je huidige CDA op in een bestand, en kun je weer terug naar je originele NL CDA.
8.) Selecteer bij Configuration Flash
9.) Bij Write Smartphone CDA/Version change selecteer je "P1i_R9G007_R2A03_R6D23_CDA162022_1(GW1)_R6D22.gdfs"; de enige in de lijst met P1i en GW1.
10.) Klik op Run Script, en je hebt GW1 ingesteld op je P1i!

Start nu je telefoon opnieuw op, en controleer nogmaals de Software gegevens, is het opgevallen dat er bij CDA nu /1 staat ipv /54? En zoals je ziet heb je ook nog steeds de NL taal!

Start nu de Sony Ericsson Update Service, en update je phone volgens de gebruiksaanwijzingen. Na het installeren van de firmware update herstel je je backup met de Backup Manager van de PC Suite. Als de backup manager er lang over doet bij het herstellen, herstel dan alles in fases, ik kon bv mijn Postvak In niet meer herstellen omdat deze te groot was met 2000 berichtjes. Alle software zoals TomTom wordt weer opnieuw geinstalleerd door de Backup manager, maar het kan zijn dat sommige software zich niet goed laat herstellen. Bij mijn P1i werkte IM+ niet na de backup. Zulke programma's moet je dan deïnstalleren en weer opnieuw installeren en dan werken ze weer prima!

edit:
Bedankt! Succesvol geupdate! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 14:31:
Ok, taal issue is min of meer beantwoord - weet iemand hoe het zit met:
1). Quickoffice en Pdf+ (met Quickoffice kan je Word- en Exceldocumenten maken en bewerken), er zijn berichten dat iig Quickoffice niet in GW1 zit.. vervangende applicaties zijn al snel een paar tientjes.
2). Geldigheid van licenties van aangeschafte software
3). Garantie ..

[...]
1.) Bij mij zijn Quickoffice en PDF+ nog steeds geinstalleerd, werkend en wel.

Het kan zijn dat deze door de Sony Ericsson Backup Manager weer zijn terug gezet bij het herstellen van mijn backup, dat weet ik niet zeker. Ze zitten nl. in de originele R6D023 firmware. Dit zou iemand moeten verifieren die vóór het herstellen van een backup in de menu's heeft gekeken of de applicaties wel/niet geinstalleerd zijn. Ná het herstel van de backup zijn ze in ieder geval wél geinstalleerd, en dat is het enige wat telt, toch? :)

2.) Aangeschafte licenties zijn onafhankelijk van je firmware lijkt me zo. Als je voor je pc immers een product koopt, en dan van Windows XP naar Windows Vista gaat zijn de producten toch ook nog legaal? :9

3.) Garantie... durf ik geen definitieve uitspraak over te doen, maar aangezien het een officiele firmware is lijkt me niet dat hierdoor de garantie vervalt. Alles gebruikt immers de legale SonyEricsson software?

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx voor de bovenstaande antwoorden! De helpdesk heeft me trouwens destijds verteld dat je dit niet zelf niet kon doen (maar ik vroeg het ook heel terloops), iig is hopelijk die garantievraag ergens nog te achterhalen. Heeft iemand ervaring met Optimobile Uniphone (1.2.4) en Epocware Handy Tools en overstappen naar GW1? Anyway, ik kijk het nog even aan (maar ik wil toch ook een keer opnieuw 'schoon' installeren en had dit graag met de reguliere update gecombineerd :-( ).

* denkt nog eens terug aan de oude tijd dat je hier 5 minuten per jaar mee bezig was op tijdstippen dat je er toevallig aan dacht *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:29

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Nou, enkele dagen geleden heb ik ook een SE P1i gekocht (als vervanging van mijn Nokia N91 :r ). Tot nu toe erg tevreden!

Uiteraard (succesvol) geüpdate naar GW1 en inmiddels voorzien van TomTom6, iSkoot en Midpssh.

Mijn batterij gaat op dit moment zo'n 2 dagen mee (UMTS uit, Bluetooth en WIFI eigenlijk altijd aan) wat ik redelijk vindt voor een telefoon (die N91 kon hooguit 30 min werken met BT en WIFI allebei aan).

Ik zou nog wel Youtube filmpjes willen bekijken (via WIFI) en eigenlijk ook Streaming Audio (OGG), weet iemand of hier (freeware) oplossingen voor zijn?

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
hier loop ik al vast
(Controleer je huidige Software gegevens, in het standby screen doe het volgende:
Scroll Up, *, Scroll Down, Scroll Down, *, Scroll Down, *)

wat is het standbyscreen?
Als dat gewoon het standaard hoofdscherm is dan krijg ik het niet voor elkaar
Ik scroll (wieltje) omhoog en dan * ,2 keer omlaag *, omlaag *,
en er gebeurt niets behalve dan dat er een paar sterretjes staan in mijn display
Wat doe ik fout en vergeef me mijn n00bvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, dat heb ik even uitgeprobeerd: werkte alleen als je met het scrollwieltje precies 1 click scrollt 8)
mirelia schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 19:41:
hier loop ik al vast
(Controleer je huidige Software gegevens, in het standby screen doe het volgende:
Scroll Up, *, Scroll Down, Scroll Down, *, Scroll Down, *)

wat is het standbyscreen?
Als dat gewoon het standaard hoofdscherm is dan krijg ik het niet voor elkaar
Ik scroll (wieltje) omhoog en dan * ,2 keer omlaag *, omlaag *,
en er gebeurt niets behalve dan dat er een paar sterretjes staan in mijn display
Wat doe ik fout en vergeef me mijn n00bvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
Gelukt......Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou nog wel Youtube filmpjes willen bekijken (via WIFI) en eigenlijk ook Streaming Audio (OGG), weet iemand of hier (freeware) oplossingen voor zijn?
Hoezo? Werkt dat dan niet? Ik heb hier zonder extra software gewoon Youtube en het werkt prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:29

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Hier krijg ik een media fout of dat de website niet reageert :?

Ik heb op een forum al ergens gevonden dat dat aan de wireless instellingen zou kunnen liggen (van de router). Ik zal het straks nog wel eens proberen zonder wifi ;)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmp
ok ok ok, mensen! INCOMINGGG NOOB hier :)

wat is ten eerste GW1 en wat kan/moet ik er mee? ik zie de procedure staan van hoe ik naar GW1 kan, maar ik heb geen id wat dit is. Ik totaal geen verstand van de software/hardware van telefoons.
Kan iemand mij hier kort maar krachtig een duidelijk antwoord op geven ?

.... duurt lang :?

[ Voor 4% gewijzigd door paulmp op 17-02-2008 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
Verwacht jij binnen een uur antwoord te krijgen?
Tweakers is geen helpdesk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Zo te zien is GW1 een update voor de p1i. Ik zou verwachten dat het bugfixes en andere verbeteringen inhoud.

@hieronder:
Ik ga gewoon m'n post-history topic af, gewoon toeval :)

[ Voor 13% gewijzigd door Kixtart op 17-02-2008 11:38 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmp
mirelia schreef op zondag 17 februari 2008 @ 11:19:
[...]

Verwacht jij binnen een uur antwoord te krijgen?
Tweakers is geen helpdesk!
maybe wat verwend idd, maar op andere subjects binnen GOT heb ik vaak nog wel sneller dan een uur een reply.. :) ( en jij hebt nu in 10 min een reactie )

[ Voor 6% gewijzigd door paulmp op 17-02-2008 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blader nu eens een klein beetje terug door dit topic of gebruik de zoekfunctie. Alles wat je wil weten over wat het is en vooral HOE je het moet doen staan uitgebreid uitgelegd in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmp
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 12:11:
Blader nu eens een klein beetje terug door dit topic of gebruik de zoekfunctie. Alles wat je wil weten over wat het is en vooral HOE je het moet doen staan uitgebreid uitgelegd in dit topic.
hoe het moet kan ik idd lezen. en dat doorspitten heb ik al gedaan, maar nergens staat een kort maar krachtige uitleg (opsomming) van wat het is en wat je er wel / niet mee kan. overal staat wat en ik wil gewoon concreet even weten waar ik aan toe ben. vandaar mijn vraag.

[ Voor 11% gewijzigd door paulmp op 17-02-2008 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
F-Tim schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 09:39:
[...]
Ik heb het niet geprobeerd, maar ik heb van mijn gsm de originele GDFS gebackupped, dus mocht ik ooit van GW1 naar NL willen gaan, dan kan ik gewoon de GDFS terug zetten. :) Vraag me alleen af waarom iemand dat zou willen? Omdat je er dan immers in firmware ook op achteruit gaat...
hmm ik heb geen gdfs backup bemaakt :S is die backup voor iedere telefoon specifiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, ik ben sindskort trotse eigenaar van een P1. Mooi dingetje, ben er erg blij mee.

Enig minpuntje vind ik de batterijduur ( maar daar is al genoeg over gezegd ), maar belangrijker nog, het ontvangst ! Deze valt zwaar tegen. Waar mijn oude Nokia 6300 met gemak 5 streepjes haalde heeft de P1 vaak moeite om 3 streepjes te halen. Dit zegt natuurlijk nog niet alles, maar heb al momenten meegemaakt dat men aan de andere kant van de lijn zich afvroeg of ik een abbo bij T mobile had afgesloten :-( Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Andere vraag. Hoe kan ik de equalizer aanpassen ? Die pre-defined instellingen vind ik helemaal niets, dit moet toch ook handmatig kunnen ?

Alvast dank voor jullie reactie.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
justice strike schreef op zondag 17 februari 2008 @ 12:58:
[...]

hmm ik heb geen gdfs backup bemaakt :S is die backup voor iedere telefoon specifiek?
Aangezien je IMEI nummer niet wijzigt als je naar GW1 flashed is je GDFS is niet specifiek voor iedere telefoon, maar wel voor een specifieke CDA (in dit geval je originele NL CDA). Je kunt nl. niet handmatig je CDA wijzigen, daar was de GDFS voor nodig.

De backup was voor mij meer belangrijker als ik de NL taal kwijt zou raken, dan kon ik tenminste nog terug. Heb ondertussen ook weer de GDFS backup van mijn pc verwijderd omdat ik nu weet dat het met m'n huidige GW1 firmware gewoon werkt zonder problemen. Je hoeft de CDA dus niet te backuppen, maar het is gewoon een veilige tussenstap, mocht er nl. tijdens het flashen iets fout gaan, dan heb je nog een backdoor. Ná het flashen wordt die GDFS mijns insziens overbodig.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesnam
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 14:21
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 21:50:
Beste mensen, ik ben sindskort trotse eigenaar van een P1. Mooi dingetje, ben er erg blij mee.

Enig minpuntje vind ik de batterijduur [KNIP] heb al momenten meegemaakt dat men aan de andere kant van de lijn zich afvroeg of ik een abbo bij T mobile had afgesloten :-(
Dat had ik ook, totdat ik inderdaad ben overgestapt naar T-Mobile. Heb nu overal 5 streepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5.) Sluit de USB kabel aan terwijl je de C ingedrukt houdt, XS++ reageert nu.
Hier gaat het bij mij mis. Bij mij gebeurt er namelijk een hele poos niks tot mijn telefoon weer aan gaat en ik een foutmelding krijg. Onderstaande tekst komt uit het log file.
12:53:11| Executing SEMC Smartphone Operations!
12:53:11| Please hold boot key ('@' or 'C') and connect device...
12:57:31| Master Port detected: COM4
12:57:31| Slave Port detected: COM5
12:57:32| Opening Port!
12:57:32| Init Master Failed!
Heb het al op verschillende usb poorten geprobeerd maar elke keer hetzelfde liedje. Iemand een idee hoe dit kan en hoe ik er vanaf kom?

edit - Zojuist nog een keer geprobeerd op de laatste overgebleven usb poort en op de één of andere manier werkt het nu wel...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2008 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErrieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 19:48
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 17:20:
Thx voor de bovenstaande antwoorden! De helpdesk heeft me trouwens destijds verteld dat je dit niet zelf niet kon doen (maar ik vroeg het ook heel terloops), iig is hopelijk die garantievraag ergens nog te achterhalen. Heeft iemand ervaring met Optimobile Uniphone (1.2.4) en Epocware Handy Tools en overstappen naar GW1? Anyway, ik kijk het nog even aan (maar ik wil toch ook een keer opnieuw 'schoon' installeren en had dit graag met de reguliere update gecombineerd :-( ).

* denkt nog eens terug aan de oude tijd dat je hier 5 minuten per jaar mee bezig was op tijdstippen dat je er toevallig aan dacht *
Wat wil je precie weten over Uniphone? Ik heb het en bel soms mobiel en naar het buitenland met Uniphone via webcalldirect. Werkt erg goed. Wat me wel opvalt is dat je niet altijd even goed door elkaar kan praten (hakkelen, dus weer vragen wat de andere kant gezegd heeft). Nou is dat sowieso niet verstandig om door elkaar te praten :P maar het valt dan pas op hoe vaak je het eigenlijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paulmp schreef op zondag 17 februari 2008 @ 09:48:
wat is ten eerste GW1 en wat kan/moet ik er mee? ik zie de procedure staan van hoe ik naar GW1 kan, maar ik heb geen id wat dit is. Ik totaal geen verstand van de software/hardware van telefoons.
Kan iemand mij hier kort maar krachtig een duidelijk antwoord op geven ?
Na 36 uur dan alsnog ;) :

De updates die SE uitbrengt voor de software van de p1i zijn niet bruikbaar voor alle versies. Met je nederlandse versie kun je dus niet updaten. Wanneer je de telefoon flasht (oftewel de GW1 versie van de software erop zet) kun je wel updaten en profiteren van het fijne gevoel dat je het aller-aller up-to-date-st bent met je telefoon. (en natuurlijk van een aantal subtiele verbeteringen, reeds hiervoor beschreven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmp
ok! cheiron77 thanks voor je toch wat late antwoord ;)
ik heb het inmiddels gedaan en hij is idd wat sneller, maar ik moet nog steeds wennen aan het laden! heb hiervoor alleen maar simpele telefoons gehad en die waren hop klik snel, als je begrijpt wat ik bedoel! maar de functies zijn geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErrieR schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:24:
[...]

Wat wil je precie weten over Uniphone? Ik heb het en bel soms mobiel en naar het buitenland met Uniphone via webcalldirect. Werkt erg goed. Wat me wel opvalt is dat je niet altijd even goed door elkaar kan praten (hakkelen, dus weer vragen wat de andere kant gezegd heeft). Nou is dat sowieso niet verstandig om door elkaar te praten :P maar het valt dan pas op hoe vaak je het eigenlijk doet.
Wat ik mij afvroeg was of deze software blijft werken met GW1 firmware als je hem op NL firmware geïnstalleerd hebt (alhoewel ik hier bij aanschaf mijn IMEI voor heb opgegeven alvorens ik kon downloaden meen ik, dus dat zou nog moeten kunnen werken). Epocware Handy Tools werkte volgens mij wel met een soort activatie dus dat is meer tricky (duurder ook trouwens als het slecht uitpakt). Maar ik kijk het toch nog ff aan voor wat betreft de NL firmware (en er zijn ook alternatieven tov van zelf aan GW1 modificaties beginnen).

edit: ik gebruik naast incidenteel Voipcheap (jouwe is net iets goedkoper nog) vooral mijn eigen voice gateway over WLAN, wat eigenlijk verbazingwekkend weinig (full duplex-) problemen geeft (alhoewel de Nokia voip-implementatie net wat beter is sowieso qua integratie en denk ik ook kwalitatief).
De SEricsson/UIQ3 touchscreen userinterface is wel weer superieur aan Nokia's symbian (alhoewel ze er niet het maximale uit halen - andere concurrenten lopen onnodig in daardoor net als WinMob zijn positie heeft versterkt..). Ik verwacht dat het 16:9/8:5 touchscreen en een paar overlappende maar essentiële knoppen (W960 en de verplaatsing van de back-button is trouwens weer een stapje terug :) ) de standaard voor de komende paar jaar zou kunnen zijn - UIQ4 sluit daar mooi bij aan *O* .

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 20:54
Ik las net op Esato dat vandaag een heleboel landen de nieuwe fw via SEUS kunnen downloaden. Iemand al succes in Nederland gehad???

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 20-02-2008 17:30 . Reden: Groeten niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 21:17
Is er eigenlijk al wat bekend waarneer er ondersteuning voor flash (lite) komt? Na wat googlen kwam ik er pas achter dat die nog niet uit was voor de P1i/UIQ3.... iemand die toevallig wat meer weet?

En:
Silvan schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:32:
Even een simpele vraag voor de wat langere gebruiker van de P1i, maar ik kom er niet uit :P
Hoe kan ik in menu's die onderaan staat bijv. de optie "Meer' (dat rechts staat) kiezen met behulp van het toetsenbord... Ik gebruik nu nog maar elke keer het touchscreen, maar met toetsenbord of jogdial zou het wel handig zijn... of kan dit niet? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Silvan schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 18:37:
Is er eigenlijk al wat bekend waarneer er ondersteuning voor flash (lite) komt? Na wat googlen kwam ik er pas achter dat die nog niet uit was voor de P1i/UIQ3.... iemand die toevallig wat meer weet?

En:

[...]
Hier even kijken: ChrisM in "Het UIQ3 Software Topic voor de P990i - ..."

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
Vandaag weer mijn P1i gebruikt ipv K850i en de snelheid van de nieuwe firmware getest. Echt stukken sneller en beter geworden. Vooral multitasken van zware programma's gaat heel lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahahaha drunkfux!!!!
Hij bedoelde Adobe Flash Lite, en niet qflashlite.
Opera 9 heb Flash lite binnen, maar wanneer deze als update binnen alle uiq3 toestellen komt? ik weet niet.

• ErrieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 19:48
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 00:44:
[...]

Wat ik mij afvroeg was of deze software blijft werken met GW1 firmware als je hem op NL firmware geïnstalleerd hebt (alhoewel ik hier bij aanschaf mijn IMEI voor heb opgegeven alvorens ik kon downloaden meen ik, dus dat zou nog moeten kunnen werken).
Ik had Uniphone gekocht voordat ik de telefoon geflashed heb naar GW1, en dezelfde serial/key werkt nog steeds. Dus bij mij in ieder geval geen probleem.

• G_Kracht
Roost schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:26:
Ik las net op Esato dat vandaag een heleboel landen de nieuwe fw via SEUS kunnen downloaden. Iemand al succes in Nederland gehad???
Nope, heb het rond 17:00 uur (woensdag) geprobeerd. Ik zag het ook op Esato. Geen update... *zucht* :(

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:54
Is het iemand al gelukt een DER Encoded X509 Certificate te importeren?

Heb ik namelijk nodig voor Activesync.
Nu krijg ik steeds een melding met de vraag of het certificaat te vertrouwen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 22:55:
hahahaha drunkfux!!!!
Opera 9 heb Flash lite binnen, maar wanneer deze als update binnen alle uiq3 toestellen komt? ik weet niet.
ah lol, my bad 8)7

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:10
Gisteren ook maar eens /54 vervangen door /1 en daarna natuurlijk geupdate.
Ging allemaal prima, en het is inderdaad allemaal wat vlotter.
Helaas werkt het restoren van de backup niet. De PC zegt dat het allemaal succesvol verloopt, maar ondertussen is er op de tel weinig veranderd. Nou ja, contacts enzo had ik weer terug na een ActiveSync en die paar progjes gooi er wel weer met de hand op.

[ Voor 0% gewijzigd door Vunzz op 22-02-2008 10:10 . Reden: typo ]

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
hebben jullie trouwens ook hjet probleem dat als je alle telefoonnummers in je contact list met +31 prefixed en je synchroniseerd dat alle +jes dan verdwijnen na synchronisatie? ik vind dat echt super irritant.

overigens, sony heeft een aantal accesoires voor de telefoons zoals de gps en een oled afstandsbediening (hpm-90)

nu vraag ik mij af werkt die hpm-90 op de p1i? want officieel is hij alleen voor de w960 (en andere walkman phones)

ten tweede, heeft iemand uberhaupt de gps geprobeert? en is daar software voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke TomTom hebben jullie op je P1i draaien? TomTom 6.020 Symbian S60 V3 met Benelux map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 10:21:
Welke TomTom hebben jullie op je P1i draaien? TomTom 6.020 Symbian S60 V3 met Benelux map?
De p1i draait Symbian UIC. Je moet dys TomTom symbian UIC (versie 6.021 /8320) draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
justice strike schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 10:13:
hebben jullie trouwens ook hjet probleem dat als je alle telefoonnummers in je contact list met +31 prefixed en je synchroniseerd dat alle +jes dan verdwijnen na synchronisatie? ik vind dat echt super irritant.
Kun je natuurlijk voorkomen door ipv. +, 00 te gebruiken als prefix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 22:55:
hahahaha drunkfux!!!!
Opera 9.5 op een P1i :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Thombias schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 10:30:
[...]

Kun je natuurlijk voorkomen door ipv. +, 00 te gebruiken als prefix.
ik ben dus niet de enige met het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterego
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-02 22:23
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 10:21:
Even tussendoor: hoe werkt die TomTom dan? Ik dacht dat de p1i geen GPS had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ganz simpel; met een BT GPS ontvanger. Zijn er zowel origineel van TomTom als bijvoorbeeld van Adapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha, vandaag op MP een GPS muisje gekocht (30 pop) van Royaltek en gelijk raak! Ik weet nu waar ik woon en hoe ik weer thuis moet komen! Op de P1i staat TT versie 6.02 7900, dus niet de allerlaatste maar hij werkt prima. Wel is het volume van de stemmen ERG zacht, zeg maar bijna niet te verstaan. Terwijl de speaker van de P1i juist best wel hard zou moeten kunnen. Iemand een suggestie hoe ik mijn Tomtom hoorbaar krijg????????

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2008 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:22

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Misschien ff het algemene volume opschroeven (standby scherm, meer, volume) :?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 22:18:
Misschien ff het algemene volume opschroeven (standby scherm, meer, volume) :?
Dan staat er boven de volumeknop: ringtone. En die is dus kei en keihard.....

Edit: ok, geregeld. Alle volumes stonden al op tien, inc het volume in TT zelf. Alleen heb je ook nog een schuifje genaamd applicatievolume en daar zat het probleem. Het was even zoeken maar nu kan ik tenminste horen hoe Ernie me de weg wijst!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2008 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Yohost! schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 22:36:
Is het iemand al gelukt een DER Encoded X509 Certificate te importeren?

Heb ik namelijk nodig voor Activesync.
Nu krijg ik steeds een melding met de vraag of het certificaat te vertrouwen is.
Waarom gebruik je niet de CER?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel vreemd...... Ik krijg sindskort alleen m´n sms´jes binnen als ik m´n telefoon uit en weer aanzet. Tevens ontvang ik de volgende error code :
Applicatie ; WatcherMAinThread
Oorzaak code:USER
Oorzaak nummer:11

Wie oh wie kan mij helpen, wordt hier zo moe van ... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de tomtom geinstalleerd maar als ik het kaartje er in doe en wil installeren krijg ik de foutmelding: "Onderdeel is niet door de beveiligingscontrole gekomen Kan niet installeren."

Hierna wordt de installatie dus ook afgebroken. Weet iemand wat ik hier tegen kan doen?

Als ik in de uitgebreide log kijk, zie ik de melding dat het certificaat verlopen is.
Titel: BiNPDA
Uitgegevens door: BiNPDA
Geldig vanaf: 17-09-2006
Verloopt op: 27-09-2007
Vingerafdruk: <hele reeks tekens>

Op zich helder dat ik de melding over een verlopen certificaat krijg, gezien het feit dat deze blijkbaar geldig was tot 27/9/07 maar waar vinden we een nieuw certificaat??

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2008 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandiekie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-03-2024
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 20:23:
Ik heb de tomtom geinstalleerd maar als ik het kaartje er in doe en wil installeren krijg ik de foutmelding: "Onderdeel is niet door de beveiligingscontrole gekomen Kan niet installeren."

Hierna wordt de installatie dus ook afgebroken. Weet iemand wat ik hier tegen kan doen?

Als ik in de uitgebreide log kijk, zie ik de melding dat het certificaat verlopen is.
Titel: <knip>
Uitgegevens door: <knip>
Geldig vanaf: 17-09-2006
Verloopt op: 27-09-2007
Vingerafdruk: <hele reeks tekens>

Op zich helder dat ik de melding over een verlopen certificaat krijg, gezien het feit dat deze blijkbaar geldig was tot 27/9/07 maar waar vinden we een nieuw certificaat??
Ik zou als ik jou was hier maar geen vragen over stellen, maar op andere plekken gaan vragen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandiekie schreef op maandag 25 februari 2008 @ 06:41:
[...]
Ik zou als ik jou was hier maar geen vragen over stellen, maar op andere plekken gaan vragen... ;)
Ok, weet ik gelijk de oplossingsrichting van mijn probleem. Dank u! O-) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
telefoontje plegen naar tomtom en dit probleem voorleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:38
Hey iedereen,

ik krijg een rare melding in XS++3.1, ik heb echt een hele lijst met alle smartphones vanaf de M600i.
Al die telefoons staan er wel 4 keer in in 5 verschillende regio's (GW1/2, HK, Frankrijk en nog 1).

Als ik de correcte hierboven genoemde P1i gdfs selecteer (staat er 3 keer in) dan krijg ik bij elk van die 3 opties de melding dat ik een script moet selecteren.

Het is me (per ongeluk) volgens mij wel gelukt om hem te branden naar een GW1 M600i (dus even niet updaten ;) )

Heeft iemand een idee, Google heeft me nog niets opgeleverd.

Groet!

Jezus saves and takes half damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 22:41:
[...]

Dan staat er boven de volumeknop: ringtone. En die is dus kei en keihard.....

Edit: ok, geregeld. Alle volumes stonden al op tien, inc het volume in TT zelf. Alleen heb je ook nog een schuifje genaamd applicatievolume en daar zat het probleem. Het was even zoeken maar nu kan ik tenminste horen hoe Ernie me de weg wijst!
Dan moet je me toch eens vertellen waar je dat applicatiebalkje gevonden hebt... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:54
Ginz schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 22:57:
[...]

Waarom gebruik je niet de CER?
Die pakt hij niet in filemanager.

Heb wel een DER file kunnen importeren alleen de vraagt blijft komen.
Het is wel een wildcard certificaat, weet niet of hij daar goed mee omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 11:26:
[...]

Dan moet je me toch eens vertellen waar je dat applicatiebalkje gevonden hebt... :?
Ik zwets maar wat, ik bedoel natuurlijk Multimedia. Daar valt TTN ook onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:38
Hey raarrrrr, na overzetten op GW1 en update zegt Google dat ik Maps niet meer kan downloaden voor een p1i. Zal wel niets met de update te maken hebben, maar misschien met Opera 8.65 of Google?

Iemand een idee om het voor elkaar te krijgen?
Het schijnt dat Google bezig is om het touchscreen ook in UIQ3 aan de gang te krijgen, maar heb er niets over gehoord.

Jezus saves and takes half damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Maupertus schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:45:
Hey raarrrrr, na overzetten op GW1 en update zegt Google dat ik Maps niet meer kan downloaden voor een p1i. Zal wel niets met de update te maken hebben, maar misschien met Opera 8.65 of Google?

Het schijnt dat Google bezig is om het touchscreen ook in UIQ3 aan de gang te krijgen, maar heb er niets over gehoord.
Lukt hier ook niet hoor.... vorige keer heb ik het ook via Firefox moeten downloaden omdat m'n P1i de JAR of JAD file niet kon gebruiken. Uiteindelijk wérkt het wel op je P1i..... maar je moet het er met een omweg opkrijgen helaas!

Wanna play?

• krispy

krispy

weet het ook niet meer

Maupertus schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:45:

Is net gebeurd: Google Maps 2.00(5) als .sis :) mét "my location" feature.

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
F-Tim schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:20:
[...]

Lukt hier ook niet hoor.... vorige keer heb ik het ook via Firefox moeten downloaden omdat m'n P1i de JAR of JAD file niet kon gebruiken. Uiteindelijk wérkt het wel op je P1i..... maar je moet het er met een omweg opkrijgen helaas!
Hoe heb je het dan met Firefox gedownload?

• F-Tim
CR35 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:13:
[...]

Hoe heb je het dan met Firefox gedownload?
Ondertussen werkt www.google.com/gmm weer omdat zoals krispy al zei dat de .sis versie beschikbaar is gekomen! Dus is het niet meer nodig om het met Firefox te downloaden.

Maar met Firefox .... User Agent Switcher downloaden, Firefox instellen met een user-agent van een mobiele telefoon en gaan met die banaan. (Zolang je maar een user agent foon had die Java ondersteunde en waar geen Native ondersteuning voor was, want dan werkte Google Maps als java applet, en die werkt ook gewoon op je P1i)

Wanna play?

• CR35
Thanks, ik heb hem al.

Wat me opvalt is de behoorlijke snelheidsverbetering en verminderde geheugengebruik tegen over de vorige versie die ik gebruikte(ergens in december gedownload). Mylocation werkt nog niet bij mij.

• F-Tim
CR35 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:54:
Thanks, ik heb hem al.

Wat me opvalt is de behoorlijke snelheidsverbetering en verminderde geheugengebruik tegen over de vorige versie die ik gebruikte(ergens in december gedownload). Mylocation werkt nog niet bij mij.
Vreemd, hier werkt MyLocation namelijk wél gewoon.... je hebt hem dit keer toch gewoon met je P1i gedownload he? :P En niet via Firefox.... (tenzij je bij Firefox de UserAgent naar die van een P1i veranderd hebt, wat ik niet verwacht zo 1,2,3...)

Het werkte overigens wel pas nadat Google Maps de eerste keer een verbinding via GPRS had gemaakt.... dus wellicht moet je gewoon ff geduld hebben :9

Wanna play?

• CR35
Eigenlijk met me p990i :( Maar p1i topic is wat levendiger :D. Maar ik kan via UMTS die bestandje nooit dl'en daarom wou ik met FF alleen nu via WiFi gedaan.

edit: met GPS ipv UMTS werkt mijn locatie hier wel, straks in de trein ff op andere plekken proberen.

[ Voor 24% gewijzigd door CR35 op 28-02-2008 15:04 ]

• Silvan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 21:17
Google maps met "my location" is echt super handig! Bedankt voor de tip dat de nieuwe versie uit was ;)!

• CR35
Met GPRS doet ie het veel beter dan met UMTS merk ik al wel. Met UMTS heb ik nix bij mij in de woonplaats met GPRS wel. Grote steden werkt wel redelijk goed met UMTS. Vanavond in de trein op het perron had ie echt precies mijn locatie :D en er zat geen UMTS mast boven met dus moet ie wel wat berekent hebben, het werkt echt handig.

edit: stom stom GPRS natuurlijk ipv GPS, typefout

[ Voor 9% gewijzigd door CR35 op 29-02-2008 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:10
CR35 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 22:58:
Met GPS doet ie het veel beter dan met UMTS merk ik al wel. Met UMTS heb ik nix bij mij in de woonplaats met GPS wel. Grote steden werkt wel goed met UMTS. Vanavond in de trein op het perron had ie echt precies mijn locatie :D en er zat geen UMTS mast boven met dus moet ie wel wat berekent hebben, het werkt echt handig.
In grote steden valt het met UMTS ook wel mee hoor. In het centrum van Den Haag zit het er altijd een paar straten naast. Bij mij thuis net buiten het centrum van Rotterdam gaf ie aan dat ik ergens in de provincie Utrecht zat.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit al een poosje te kloten met het volgende probleem :

Ik wil graag push mail gaan gebruiken met onze 2003 exchange server. Alle settings zo gezet als op de roadsync kb staan maar niets helpt.

Ik blijf zitten op stap 2/5 met de volgende melding :

0x7370D02 (activeSyncErrTransactionFailed) gevolgd door een http 500 error.

Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 07:41
Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 11:00:
zit al een poosje te kloten met het volgende probleem :

Ik wil graag push mail gaan gebruiken met onze 2003 exchange server. Alle settings zo gezet als op de roadsync kb staan maar niets helpt.

Ik blijf zitten op stap 2/5 met de volgende melding :

0x7370D02 (activeSyncErrTransactionFailed) gevolgd door een http 500 error.

Iemand een idee ?
Ik sync zelf met mijn exchange server vis imap/push mail, dat werkt gewoon. Met exchange/active sync is het me ook wel gelukt, maar imap werkt toch beter. is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 07:41
iemand die nieuwe goolge maps al aan de praat gekregen met een externe gps ontvanger, of wordt dat niet ondersteund voor de P1i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krispy

krispy

weet het ook niet meer

Damsplaat schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:26:
iemand die nieuwe goolge maps al aan de praat gekregen met een externe gps ontvanger, of wordt dat niet ondersteund voor de P1i?
Nope, wordt nog niet ondersteund. Zie ook: http://www.google.com/sup...y?answer=39894&topic=9120

Pagina: 1 ... 19 ... 23 Laatste