Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 19:09:
Ben nu al gans de namiddag aan het proberen de activesync in gang te krijgen (icm Exch2003sp2), maar zonder resultaat. Bij stap 2/5 wil hij niet verder en geeft hij aan dat hij niet kan syncen. Servernaam, username, wachtwoord, ... zijn zeker correct, want werkt op een ander (weliswaar Windows Mobile) toestel perfect.

Bij het testen van de verbinding om te syncen download hij 283 kbytes of zoiets en geeft dan een error. In het errorvenstertje staat er om de phone te rebooten en nog eens te proberen, maar zonder veel resultaat.

Zijn er speciale zaken die ik kan nakijken, zowel op P1 als op server eventueel? Eventlog van server maakt mij ook niet veel wijzer. Iemand goede raad?

Firmware ondertussen al geupgrade naar laatste versie van GW1 (CDA 162022/R6F38)
SSL aangevinkt? --> Heb je een certificaat?
SSL uit? --> Staat poort 80 open en forwarded naar de Exchange Server?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stap 2/5 is de stap waar je je logingegevens moet invullen, inderdaad
server staat ingesteld, gebruikersnaam ook, wachtwoord ook, SSL staat niet aan (aanzetten werkt ook niet), domeinnaam is ook niet ingevuld (invullen werkt ook niet)

met exact bovenstaande instellingen werkt het wel met een Windows mobile toestel (qtek 9100)
nog iemand tips?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik heb een nieuwe update gedaan via PC suite en nu reboot mijn p1i spontaan.
Zeer leuk.
telefoon R9j005
organiser R6F41
Iets aan te doen?

En het toevoegen van software in My Content lukt niet!
# Log in op je Sony Ericsson account
# Sla het bestand op in Mijn Content
# Ga met je mobiele telefoon naar www.sonyericsson.com/fun, log in en klik vervolgens op Mijn Content

Ik ben ingelogged maar zie nergens een ADD to MyContent knop. Ik wil opera Mini installeren.

[ Voor 61% gewijzigd door multipasser op 28-01-2008 19:04 ]

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandiekie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-03-2024
multipasser schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:50:
Ik heb een nieuwe update gedaan via PC suite en nu reboot mijn p1i spontaan.
Zeer leuk.
telefoon R9j005
organiser R6F41
Iets aan te doen?
Daar heb ik ook last van. Spontane reboot, en dan geeft ie aan dat de telefoon instellingen geoptimaliseerd zijn en dat hij daarom herstart is.. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:36:
Ik heb op mijn telefoon inmiddels een aantal Java applicaties geïnstalleerd. Dit zijn onder andere E-Buddy Mobile, Opera Mini en Lemmings, Nou krijg ik bij het opstarten van deze applicaties elke keer de melding:

Verzoek machtiging MIDlet:

Een MIDlet in de niet vertrouwd MIDlet-suite "applicatienaam" probeert om verbinding maken met het internet. Wilt u dit toestaan?

Met daarbij de opties:

- Nee niet deze keer.
- Ja alleen deze keer
- Niet niet deze sessie
- Ja alleen deze sessie
- Nee nooit

Nou mis ik hier echter de optie: Ja altijd.

Heeft iemand een idee hoe ik er voor kan zorgen dat deze applicaties automatisch geaccepteerd worden zodat ik daar niet elke keer opnieuw toestemming voor hoef te geven? Of is dit uberhaupt niet mogelijk?
Op dit bovengenoemde probleem is al het een en ander gepost en er is ook al gesuggereerd dat dat niet anders kan vanwege de veiligheid (niet ongemerkt vele Mb's downloaden), maar is dat nu echt het antwoord en is er geen oplossing, want ook ik heb deze ervaring. Het is namelijk behoorlijk irritant, zeker als je vaak van je Gmail applet gebruik maakt.

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 29-01-2008 22:14 . Reden: Aanhef en danken is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een ander probleem; de klok op het "bureaublad" loopt soms niet mee (hij staat dan, zeg maar, "stil"). Best lastig als je een afspraak hebt en je draagt geen horloge. Dit is al een paar keer gebeurd.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:41

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

multipasser schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:50:

Ik ben ingelogged maar zie nergens een ADD to MyContent knop. Ik wil opera Mini installeren.
Waarom installeer je Opera-mini via die weg, dat kan toch veel makkelijker als je hem bij Opera download :?
Gewoon met je browser naar hun website en downloaden maar, desnoods met een Wifi verbinding als je geen data abo hebt.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

vandiekie schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 16:03:
[...]

Daar heb ik ook last van. Spontane reboot, en dan geeft ie aan dat de telefoon instellingen geoptimaliseerd zijn en dat hij daarom herstart is.. :S
Inderdaad. Echt geen style!
Kan je downgraden? Anders moeten ze het maar fixen of ander toestel geven.
4x op een dag een spontane reboot bij inkomende mail of voicemail is echt niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominion99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 00:37
Ik heb wat gezocht, maar blijkbaar ben ik de enige die dit probleem heeft.

Ik wil mijn outlook gegevens (agenda, contactpersonen etc) synchroniseren via outlook & de sync manager, mijn systeem is Vista Ultimate + Outlook 2007 + SP1.

Maar wat ik ook probeer elke keer als ik de synchronisatie wil starten dan krijg ik een Windows Foutrapportage dat de DXP PIM Module niet meer werkt, soms gaat deze melding over de SyncController, maar meestal de DXP PIM Module.

Ik heb nu alleen de contactpersonen geselecteerd maar hetzelfde gedrag blijft. Ik heb gisteren mijn telefoon geflashed met de laatste firmware voor de Generic World 1. Ik denk dat het met mijn PC zelf te maken heeft niet met de telefoon, iemand hier wel eens van gehoord, Sony Ericsson Support is ook niet echt behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

[...]

Dat heb ik niet met exact dezelfde firmware (eerst GW1 gemaakt en toen geupdate).
Het is wel zo dat je problemen kan krijgen door een backup te restoren die met een oudere firmware is gemaakt, op de een of andere manier gaan er dan dingen niet goed.
Ik heb alleen mijn contacten e.d. op de MS kaart opgeslagen en weer teruggezet, dat werkt prima.
Een harde reset is misschien de enige manier om hem weer stabiel te krijgen, de applets moet je dan wel weer opnieuw installeren :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 22:37
dominion99 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 08:11:
Ik heb wat gezocht, maar blijkbaar ben ik de enige die dit probleem heeft.

Ik wil mijn outlook gegevens (agenda, contactpersonen etc) synchroniseren via outlook & de sync manager, mijn systeem is Vista Ultimate + Outlook 2007 + SP1.

Maar wat ik ook probeer elke keer als ik de synchronisatie wil starten dan krijg ik een Windows Foutrapportage dat de DXP PIM Module niet meer werkt, soms gaat deze melding over de SyncController, maar meestal de DXP PIM Module.

Ik heb nu alleen de contactpersonen geselecteerd maar hetzelfde gedrag blijft. Ik heb gisteren mijn telefoon geflashed met de laatste firmware voor de Generic World 1. Ik denk dat het met mijn PC zelf te maken heeft niet met de telefoon, iemand hier wel eens van gehoord, Sony Ericsson Support is ook niet echt behulpzaam.
Ik heb omgeveer dezelfde configuratie, Vista Business (SP1 RC), Outlook 2007 (SP1) en af en toe loopt de software ook wel vast. Maar nu laat ik tijdens het opstarten van de pc de software van SE niet opstarten. Die start ik later handmatig op en alles functioneert naar behoren. Maak je trouwens verbinding via USB of Bluetooth?

Ik heb btw de laatste Nederlandse update van de P1i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:17
Whoohoo, mobile gaming everywhere :D
Gisteren ben ik bezig geweest om online te gamen met behulp van mn UMTS connectie, en dat lukte aardig!
Ik heb Insurgency Beta 2 (mod voor CS:S) gespeeld met een ping van rond de 200. Niet slecht, al zeg ik het zelf. Al hoewel ik uiteraard wel last had van lag :p

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Laatst online: 16-08 20:29
Ik heb mijn p1i eens opgeschoond. Als programma's verwijderd en firmware geupdate.
Helaas bijven bij een herstart toch steeds een aantal progjes vragen om installatie. Waar zitten die bestand ergens verscholen zodat ik die kan verwijderen? :?

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandiekie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-03-2024
dirkjesdirk schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:09:
Ik heb mijn p1i eens opgeschoond. Als programma's verwijderd en firmware geupdate.
Helaas bijven bij een herstart toch steeds een aantal progjes vragen om installatie. Waar zitten die bestand ergens verscholen zodat ik die kan verwijderen? :?
Bij m'n Nokia N80 kon je dat via een kaartlezer weghalen, maar dit heb ik bij m'n SE ook al geprobeerd... helaas kon ik niet iets vinden wat er op leek :S Iemand hier een idee?

Van die FW update en harde reset is wel een goeie tip! Gaan we proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 14:10
vandiekie schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:24:
[...]

Bij m'n Nokia N80 kon je dat via een kaartlezer weghalen, maar dit heb ik bij m'n SE ook al geprobeerd... helaas kon ik niet iets vinden wat er op leek :S Iemand hier een idee?

Van die FW update en harde reset is wel een goeie tip! Gaan we proberen! :)
Programma's kun je verwijderen via config scherm >> overige >> verwijderen op een W960i, zo zal het op een P1i dan toch ook gaan?
Het installatieprogramma kan dan nog wel op je geheugen staan natuurlijk.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:07:
[...]

Op dit bovengenoemde probleem is al het een en ander gepost en er is ook al gesuggereerd dat dat niet anders kan vanwege de veiligheid (niet ongemerkt vele Mb's downloaden), maar is dat nu echt het antwoord en is er geen oplossing, want ook ik heb deze ervaring. Het is namelijk behoorlijk irritant, zeker als je vaak van je Gmail applet gebruik maakt.
Dat vind ik nou ook wel irritant. Ik bedoel, de standaard webbrowser hoef je toch ook niet voortdurend toestemming te geven.

Ik vermoed dat het bij control pannel>security>MIDlet permissions zou moeten kunnen.
Daar kan ik bijv opera mini of gmail op " user permissions: internet acces zetten.
Echter, die instelling springt terug, hoewel ik wel save.
Misschien iets via java certificates ofzo, maar ik kom er niet zo uit helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dirkjesdirk schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:09:
Volgens mij moet dat lukken via je usb kabel > verbinden in transfer mode > via je verkenner naar de geheugenkaart > in het mapje sys snuffelen naar achtergebleven installatiebestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominion99
Klovan schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:02:
[...]

Ik heb omgeveer dezelfde configuratie, Vista Business (SP1 RC), Outlook 2007 (SP1) en af en toe loopt de software ook wel vast. Maar nu laat ik tijdens het opstarten van de pc de software van SE niet opstarten. Die start ik later handmatig op en alles functioneert naar behoren. Maak je trouwens verbinding via USB of Bluetooth?

Ik heb btw de laatste Nederlandse update van de P1i.
Ik heb beide verbindingen (USB&Bluetooth) geprobeerd, maar ik heb vandaag wat folders opgeruimd in Outlook en ik heb daarna elke keer zonder problemen kunnen synchroniseren, het is wel de vraag of dat nou de oplossing was, de tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:17:
[...]

Volgens mij moet dat lukken via je usb kabel > verbinden in transfer mode > via je verkenner naar de geheugenkaart > in het mapje sys snuffelen naar achtergebleven installatiebestanden.
Volgens mij is dat het niet. Maar kan ik overigens alles in dat mapje wissen, of raak ik dan op de geheugenkaart geinstalleerde progjes die ik wel wil kwijt? :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominion99
dominion99 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 21:19:
[...]

Ik heb beide verbindingen (USB&Bluetooth) geprobeerd, maar ik heb vandaag wat folders opgeruimd in Outlook en ik heb daarna elke keer zonder problemen kunnen synchroniseren, het is wel de vraag of dat nou de oplossing was, de tijd zal het leren.
Het duurde niet lang, vanochtend proberen te synchroniseren maar zonder success, weer dezelfde foutmeldingen, ik vind dit zeer vreemd, ik heb uitgezet dat hij de applicaties opstart tijdens het inloggen, dus dat ik handmatig alles start, maar ook dat maakt geen verschil, ik blijf dit toch echt vreemd vinden, geen enkele log file bevat nuttige informatie

@Klovan, heb jij ook deze meldingen in je eventlog staan:
code:
1
2
3
4
5
Toepassing met fout dxp pim.exe, versie 1.1.0.36, tijdstempel 0x46d69312, module 
met fout ntdll.dll, versie 6.0.6000.16386, tijdstempel 0x4549bdc9, 
uitzonderingscode 0xc0000374, foutmarge 0x000af1c9, 
proces-id 0xe60, starttijd van toepassing 
0x01c863d98810e820.

en
code:
1
2
3
4
Toepassing met fout synccontroller.exe, versie 1.1.0.36, tijdstempel 0x46d69344, 
module met fout ntdll.dll, versie 6.0.6000.16386, tijdstempel 0x4549bdc9, 
uitzonderingscode 0xc0000374, foutmarge 0x000af1c9, proces-id 0x13b0, 
starttijd van toepassing 0x01c863d9f36d4d1d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even iets anders, nou zie ik dat een hoop mensen opera mini hebben geinstalleerd op hun p1i. Nou schaf zeer binnenkort ook een p1i en ik vraag me af wat het nut is van het installeren van opera mini t.o.v. de standaard opera die er op zit? Is de standaard opera speciaal voor uiq niet veel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
dominion99 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 08:29:
[...]

Het duurde niet lang, vanochtend proberen te synchroniseren maar zonder success, weer dezelfde foutmeldingen, ik vind dit zeer vreemd, ik heb uitgezet dat hij de applicaties opstart tijdens het inloggen, dus dat ik handmatig alles start, maar ook dat maakt geen verschil, ik blijf dit toch echt vreemd vinden, geen enkele log file bevat nuttige informatie

@Klovan, heb jij ook deze meldingen in je eventlog staan:
code:
1
2
3
4
5
Toepassing met fout dxp pim.exe, versie 1.1.0.36, tijdstempel 0x46d69312,
uitzonderingscode 0xc0000374, foutmarge 0x000af1c9, 
proces-id 0xe60, starttijd van toepassing 
0x01c863d98810e820.

en
code:
1
2
3
4
Toepassing met fout synccontroller.exe, versie 1.1.0.36, tijdstempel 0x46d69344, 
uitzonderingscode 0xc0000374, foutmarge 0x000af1c9, proces-id 0x13b0, 
starttijd van toepassing 0x01c863d9f36d4d1d.
Het is alweer een tijdje geleden dat het synchroniseren vastliep, maar deze foutmelding kreeg ik vandaag (alleen in het logboek). Het synchroniseren werkte wel gewoon.
Toepassing met fout syncmldesktopserver.exe, versie 1.1.0.22, tijdstempel 0x46385765, module met fout syncmldesktopserver.exe, versie 1.1.0.22, tijdstempel 0x46385765, uitzonderingscode 0xc0000005, foutmarge 0x0000957b, proces-id 0x1330, starttijd van toepassing 0x01c86421ab2e9915.
Bovenstaande fout krijg ik trouwens bijna dagelijks (ID 1000), maar levert voor zover ik kan zien geen (zichtbare problemen op).

Die fout van synccontroller heb ik wel een paar keer eerder gehad, maar dat is alweer eind december geweest.
Toepassing met fout synccontroller.exe, versie 1.1.0.22, tijdstempel 0x463854bc, module met fout synccontroller.exe, versie 1.1.0.22, tijdstempel 0x463854bc, uitzonderingscode 0xc0000005, foutmarge 0x0003a29f, proces-id 0x172c, starttijd van toepassing 0x01c84578476ed55b.
* Klovan maakt trouwens gebruik van Sony Ericsson PC Suite for Smartphones, versie: 1.3.22, gebruik jij die versie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Betreft dit de langverwachte SEUS-update ?? (de NL-update .. het lijkt er op dat ze daar in Emmen al het 'support'-budget aan een P1i-helpdesk voor dummies hebben gespendeerd ..). Overigens is het feit dat de WG versie sneller is alleen te wijten aan volgens mij een efficiëntere xml-file in het theme. Ik heb wat elementen van het W960i theme (dat er trouwens ook niet uit ziet - zoals alle SE toestellen die ik sinds de t610 had) in een zelf gemaakt&gejat vervangend theme voor de P1i geplakt (beide .thm files kan je gewoon met een zipprogramma openen) en ineens had ik met de huidige NL SEUS firmware eveneens wat de veelbeproken snelheidsverbetering moet zijn ... Neemt niet weg dat er nu toch wel iemand bij SE moet gaan zorgen dat die firmware er komt (ik wil sowieso alles er weer een keer afgooien en netjes installeren .. maar dan dus vanaf een nieuwe firmware :| ik blijf wachten op die lui).

ps. het feit dat dit trucje werkt maakt trouwens echt een diepdebiel van degene die bij SE over die firmware gaat (afgezien nog van de tijd die hij/zij er voor neemt om de firmware waar iedereen op wacht te releasen). In 5 minuten werk had men een firmware met deze kleine theme-aanpassing kunnen vrijgeven (en had iedereen de snelheidswinst gehad), zonder echt een competente technicus nodig gehad te hebben (zoals voor de aanpassingen in de camera - en volgens mij wlan - in de nieuwe WG firmware).

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2008 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 19:35:
[...]

Betreft dit de langverwachte SEUS-update ?? (de NL-update .. het lijkt er op dat ze daar in Emmen al het 'support'-budget aan een P1i-helpdesk voor dummies hebben gespendeerd ..). Overigens is het feit dat de WG versie sneller is alleen te wijten aan volgens mij een efficiëntere xml-file in het theme. Ik heb wat elementen van het W960i theme (dat er trouwens ook niet uit ziet - zoals alle SE toestellen die ik sinds de t610 had) in een zelf gemaakt&gejat vervangend theme voor de P1i geplakt (beide .thm files kan je gewoon met een zipprogramma openen) en ineens had ik met de huidige NL SEUS firmware eveneens wat de veelbeproken snelheidsverbetering moet zijn ... Neemt niet weg dat er nu toch wel iemand bij SE moet gaan zorgen dat die firmware er komt (ik wil sowieso alles er weer een keer afgooien en netjes installeren .. maar dan dus vanaf een nieuwe firmware :| ik blijf wachten op die lui).

ps. het feit dat dit trucje werkt maakt trouwens echt een diepdebiel van degene die bij SE over die firmware gaat (afgezien nog van de tijd die hij/zij er voor neemt om de firmware waar iedereen op wacht te releasen). In 5 minuten werk had men een firmware met deze kleine theme-aanpassing kunnen vrijgeven (en had iedereen de snelheidswinst gehad), zonder echt een competente technicus nodig gehad te hebben (zoals voor de aanpassingen in de camera - en volgens mij wlan - in de nieuwe WG firmware).
Nu die Nederlandse update nog niet uit is, zou je dan in ieder geval er wel voor kunnen zorgen dat we die snelheidswinst kunnen meepakken? Heb je ergens een linkje waarin staat hoe je die aanpassing kan maken of naar dat aangepaste thema? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat moet werken is het default theme van de W960i bij iemand regelen (ik heb het van internet, maar ik wil niemand aanmoedigen een auteursrechtelijk beschermd werk te downloaden of het zelf aan te bieden). Vervolgens beiden te openen in winrar (volgens mij werkt winzip ook) en de bestanden uit de W960i-default kopieren naar de P1i-default (je wisselt dus de inhoud van de 'zipcontainer'/themefile default.thm) - mogelijk werkt alleen de theme.xml-file en de achtergrondnaam van de P1i aanpassen in die van de W960i ook). De namen van de plaatjes in alle andere velden zijn volgens mij identiek. Misschien heb ik het trouwens wel de 'hard way' gedaan en werkt het theme van de W960i meteen als je het overstuurt naar de P1i (heb ik eigenlijk niet geprobeerd).

Iig is ie supersnel nu (daarvoor heb ik even het UIQAzure theme gehad dat 327k is, dat was ook traag (W960i is ook zoiets qua omvang). De P1i default is meer dan 500k, maar omdat het UIQAzure theme (van de UIQ-site) qua omvang klein was en traag lijkt het me niet aan de omvang van de plaatjes, maar aan de xml file te liggen. Mogelijk valt er dus ook voor M600i en W950 bezitters iets aan snelheid te halen in het W960i theme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
Ik krijg op mijn telefoon de LAN instellingen niet naar WPA2. Bij de opties krijg ik alleen WEP, WPA Personal en WPA Enterprise te zien, maar op de router hier gebruiken we WPA2.

Weet iemand of ik extra grappen moet uithalen om de WPA2 optie tevoorschijn te toveren?

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
:
Cheiron77 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:17:
[...]

dirkjesdirk schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 21:31:
[...]

Volgens mij is dat het niet. Maar kan ik overigens alles in dat mapje wissen, of raak ik dan op de geheugenkaart geinstalleerde progjes die ik wel wil kwijt? :? 8)7
Iemand die mij wat uitleg kan geven over de systeemmapjes op je interne geheugen of flashcard?

[ Voor 17% gewijzigd door dirkjesdirk op 01-02-2008 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
wackmaniac schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 10:39:
Ik krijg op mijn telefoon de LAN instellingen niet naar WPA2. Bij de opties krijg ik alleen WEP, WPA Personal en WPA Enterprise te zien, maar op de router hier gebruiken we WPA2.

Weet iemand of ik extra grappen moet uithalen om de WPA2 optie tevoorschijn te toveren?
Er zijn meerdere mensen die daar volgens mij problemen mee hebben, misschien heeft het zin om even in deze topics te gluren:Het lijkt erop alsof je WPA Personal moet gebruiken om WPA2 in te stellen op je P1i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Laatst online: 11-09 10:21
Aha! Niet goed genoeg gezocht, excuses. Zal ff gaan kijken, bedankt.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krispy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-04 19:12

krispy

weet het ook niet meer

Klovan schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:43:
[...]

Er zijn meerdere mensen die daar volgens mij problemen mee hebben, misschien heeft het zin om even in deze topics te gluren:Het lijkt erop alsof je WPA Personal moet gebruiken om WPA2 in te stellen op je P1i.
Klopt. Ik heb hier ook WPA2PSK draaien. Overigens lijkt het er op dat ik alleen verbinding kan maken wanneer de passkey AES versleuteld is; TKIP doet ie niet (vaaaaag) :/

hmm.. that's interesting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 00:35:
Wat moet werken is het default theme van de W960i bij iemand regelen (ik heb het van internet, maar ik wil niemand aanmoedigen een auteursrechtelijk beschermd werk te downloaden of het zelf aan te bieden). Vervolgens beiden te openen in winrar (volgens mij werkt winzip ook) en de bestanden uit de W960i-default kopieren naar de P1i-default (je wisselt dus de inhoud van de 'zipcontainer'/themefile default.thm) - mogelijk werkt alleen de theme.xml-file en de achtergrondnaam van de P1i aanpassen in die van de W960i ook). De namen van de plaatjes in alle andere velden zijn volgens mij identiek. Misschien heb ik het trouwens wel de 'hard way' gedaan en werkt het theme van de W960i meteen als je het overstuurt naar de P1i (heb ik eigenlijk niet geprobeerd).

Iig is ie supersnel nu (daarvoor heb ik even het UIQAzure theme gehad dat 327k is, dat was ook traag (W960i is ook zoiets qua omvang). De P1i default is meer dan 500k, maar omdat het UIQAzure theme (van de UIQ-site) qua omvang klein was en traag lijkt het me niet aan de omvang van de plaatjes, maar aan de xml file te liggen. Mogelijk valt er dus ook voor M600i en W950 bezitters iets aan snelheid te halen in het W960i theme.
Direct de W960i-default theme installeren op de P1i werkt ook gewoon. Hij is echt een stuk sneller daarna geworden, helemaal met openen van berichten/sms-jes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klovan schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 00:48:
[...]

Direct de W960i-default theme installeren op de P1i werkt ook gewoon. Hij is echt een stuk sneller daarna geworden, helemaal met openen van berichten/sms-jes.
FF voor de check: jij hebt ook nog de 'oude'/huidige NL SUES firmware en niet de 'snelle' World Generic firmware ??

(wat het aannemelijk zou maken dat belangrijkste snelheidsverbetering van de WG-firmware in de .xml file van het theme zou zitten. Wat dan op zijn beurt zou betekenen dat je die snelheidswinst als eindgebruiker ook zelf nog redelijk makkelijk kan realiseren .. zonder de WG-garantie-fnuikende-firmwareupdate).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een abonnement T-mobile en nu zie ik op de site van T-Mobile niet dat de instellingen voor sms voor de P1i worden weergegeven.
Handmatig dus maar ingesteld, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik krijg steeds een error melding.
Kan iemand mij stapsgewijs helpen?
Kan het ook anders, door bijvoorbeeld bij T-Mobile instellingen van een andere SE-telefoon te downloaden? Zo ja van welke dan?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 09:52:
[...]

FF voor de check: jij hebt ook nog de 'oude'/huidige NL SUES firmware en niet de 'snelle' World Generic firmware ??

(wat het aannemelijk zou maken dat belangrijkste snelheidsverbetering van de WG-firmware in de .xml file van het theme zou zitten. Wat dan op zijn beurt zou betekenen dat je die snelheidswinst als eindgebruiker ook zelf nog redelijk makkelijk kan realiseren .. zonder de WG-garantie-fnuikende-firmwareupdate).
Ik heb inderdaad de laatste NL versie (Tel: CXC 162037 R9H004).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dan is het min of meer officieel dat het W960i-theme (en waarschijnlijk de theme.xml die erin verwerkt is) de P1i ook zonder WG firmware een stuk sneller maakt.

Ik vraag me af of de M600i en W950i ook sneller worden met het W960-theme (mogelijk hebben deze toestellen geen firmware-update tegemoet te zien van SEUS waarin de nieuwe .xml verwerkt zal zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 20:54
Weet iemand waar we gemakkelijk het W960i default theme zouden kunnen downloaden? Dank!

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 02-02-2008 19:44 . Reden: naam onder bericht is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Waar kan ik mijn versie zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Op startscherm kies "meer" dan "status"' en scroll naar beneden..

[ Voor 6% gewijzigd door een moderator op 02-02-2008 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roost schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 16:42:
Weet iemand waar we gemakkelijk het W960i default theme zouden kunnen downloaden? Dank!
Ik heb hier wel de naam van de file van het "W960i original theme", "Default.utz.zip" . ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 20:58:
[...]

Ik heb hier wel de naam van de file van het "W960i original theme", "Default.utz.zip" . ;)
Dank!
Maar het moet toch ergens te vinden zijn op Internet....

Roost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Die heb ik ergens zien staan (voor zolang het duurt) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
Roost schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 19:38:
Op startscherm kies "meer" dan "status"' en scroll naar beneden..
Thx....
ik heb de CXC 162037 R9H007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow, er is ook nog een witte uitvoering van het 'snelle W960i-theme' dat wat beter combineert (en er ook beter uitziet): "W960i_Default_White.utz" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
dirkjesdirk schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:07:
:
Cheiron77 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:17:
[...]

quote:
dirkjesdirk schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 21:31:
[...]

Volgens mij is dat het niet. Maar kan ik overigens alles in dat mapje wissen, of raak ik dan op de geheugenkaart geinstalleerde progjes die ik wel wil kwijt?
Sorry dat ik het nogmaals vraag, maar ik kom er niet uit. WAAR vind ik de kennelijk corrupte installatiebestanden die elke keer als ik gsm herstart of van de sync kabel haal om installatie vragen? :?

Ik kom er niet uit en kan ze eigenlijk ook nergens vinden. Die bestanden moeten toch ergens staan ( op de memorystick) 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door dirkjesdirk op 03-02-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Pff, sinds de update via PC suite crashed mijn p1i at random, meestal als iemand telefooneert of als iemand belt en ophangt. Zo irritant. Ik mis hier echt belangrijke telefoons door.
Dat vind ik echt niet kunnen. Dit is toch duidelijk een fout van sony uit. Binnenbrengen en nieuwe vragen of kan ik een downgrade doen (zonder garantie te verliezen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Soms krijg je problemen als je een backup gemaakt met een oudere firmware terug zet.
Ik heb na de update alleen het adresboek teruggezet en alle andere software en data met de hand erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02-2019
Ik heb gisteren even een firmware update gedaan. Het terugzetten van de backup met PC Suite ging in Advanced mode niet goed. Toen ik de wizard gebruikte lukte het ineens wel. Het is alleen niet gelukt om Exchange Active Sync terug te krijgen omdat de Blackberry software er weer op stond. Als ik Blackberry eerst verwijderd had, was het wellicht wel gelukt. En mijn achtergrond plaatje was ik ook kwijt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke firmware krijg je nu als je SEUS-NL gebruikt ? (ik heb nog R9H004, BT R1D, Org. R6Ê30 CD R3A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:38
Hmmm, als het goed is binnenkort weer een nieuwe firmare... R9K009 - R6G04 (zal wel eerst alleen voor Generic World weer zijn) met als eerste opmerkingen dat het weer een stuk sneller zou zijn (misschien ook, gedeeltelijk, te wijten aan de format/reset). Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand de SMTP instelling te vinden? 8)7 ik heb die automatisch van T-Mobile ontvangen, maar bij verzenden van mail wordt er een 'SMTP-server heeft geen verbinding toegestaan' fout aangegeven. De POP3 instelling (die je dus wel zelf in moet vullen) is wel in orde, want ontvangen van mail is geen probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
m0ridin schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 12:42:
Hmmm, als het goed is binnenkort weer een nieuwe firmare... R9K009 - R6G04 (zal wel eerst alleen voor Generic World weer zijn) met als eerste opmerkingen dat het weer een stuk sneller zou zijn (misschien ook, gedeeltelijk, te wijten aan de format/reset). Ben benieuwd!
Ja, ik heb het ook gezien. Belangrijkste punt is inderdaad de snelheid die verbeterd is. Wel vreemd dat terwijl de vorige update hier nog niet eens beschikbaar is. Gelukkig heb ik de generic/world 'update' al gedaan >:)

Draadje op Esato: http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=164362

Er schijnt ook iets aan het status scherm te zijn veranderd.
Got it aswell, and the first impressions is as henkeee said, its ALOT faster!
:9 :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
dirkjesdirk schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:00:
[...]

Ja, ik heb het ook gezien. Belangrijkste punt is inderdaad de snelheid die verbeterd is. Wel vreemd dat terwijl de vorige update hier nog niet eens beschikbaar is. Gelukkig heb ik de generic/world 'update' al gedaan >:)

Draadje op Esato: http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=164362

Er schijnt ook iets aan het status scherm te zijn veranderd.

[...]

:9 :9 :9
hehe, daar had ik het inderdaad ook vandaan. En heb m zelf ook meteen naar GW1 geflashed. Niets zo irritant als maar moeten wachten op updates ;)

Wat betreft die programmaatjes die willen installeren na een reboot. Dit al geprobeerd?

http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=155945

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-08 12:02
Nieuwe firmware? Nu al? Ik ga gelijk even lezen. Ben blij dat ik 'm toen ook naar GW1 heb geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

die GW1? is dat via PC suite of via een 'illegale' omweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt prima, die GW1. Net gedaan en werkt als een zonnetje. Helaas werkte de backup manager bij mij niet dus moest ik alles opnieuw installeren. Gaf aan dat de phone uitstond terwijl ik wel gewoon access had in de mappen... :-(

Hij is inderdaad een stuk vlotter dan de Nederlandse versie die erop stond. Nu maar op zoek naar wat leuke software. Staat de light functie er niet ergens tussen? Die vond ik af en toe best handig op m'n W900i.

Hmmm... net weer geprobeert een back up te maken maar krijg het niet voor elkaar. PC suite vind de phone zonder probleem. Ik klik Back up aan en doorloop de wizard. Op het moment dat hij wil gaan backuppen krijg ik een schermpje dat zegt:

Er is een fout opgetreden bij de voorbereiding van de back up. (Mobiele telefoon is uitgevallen).

De telefoon is helemaal niet uitgevallen!!! Staat zelfs netjes als connected in de suite...

Iemand?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
m0ridin schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 09:43:
[...]

Wat betreft die programmaatjes die willen installeren na een reboot. Dit al geprobeerd?

http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=155945
Dat is em inderdaad. Ik was er net zelf achter gekomen door de private folder algeheel te deleten. Dat was dus iets te rigoureus :P

Het is dus de map 10202dce
This is out to stop those old apps that keep wanting to reinstall themselves:

1. Connect you phone in mass storage mode (AKA Data Transfer), or use a memory card reader.

2. Go to \\private\\10202dce on the phone's folder, from you PC

3. You'll find the installer files (.sis) just delete them and you're done.
Weer wat geleerd. Tnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles leuk en aardig met de WG1 firmware, maar er is nog steeds geen NL FW hoger dan R9H004 (heb zelf nog maar ff gechecked .. :( ).
Afgelopen week heb ik nog eens geprobeerd te kijken in de Algemene Voorwaarden van SE hoe ze zelf tegen het verzorgen van die updates aankijken (Nederland loopt echt heel ver achter, ook in vergelijking met eigenlijk alle andere landen). Echter de Algemene Voorwaarden heb ik niet gevonden op de internetsite (de kans dat je met hun achterstand ongeacht die voorwaarden sowieso in gebreke blijft/verzuim pleegt is trouwens heel groot, maar toch). Ik plan in 2009 pas weer een nieuw toestel te kopen ... dus ik zou het fijn vinden als ze toch die paar gebreken die voor de rest van de wereld zijn verholpen zijn ook voor NL zouden doorvoeren.. (zonder dit gedoe ..).
Hoe ze bij de P1i helpdesk van SE het probleem van de uitblijvende firmware banaderen weet ik inmiddels trouwens ook .. toen ik er terloops naar vroeg kreeg ik doodleuk te horen dat die persoon zelf WG had }) (maar dat je dat als klant niet legaal kon doen ..).
Weet iemand trouwns hoe het zit met de nederlandse predictive text en spelling (woordenboek) in WG1, afgezien van de garantie aspecten en dat je volgens mij de office applicaties mist (Word, Excel, etc) en mogelijk aangeschafte licenties ongeldig zijn (ben op zich wel blij met mijn Handy software en Uniphone)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Je hebt dus nog niet naar GW1 geflashed?

GW1 is Generic World... Dus niet specifiek nederlands en voor GW1 is simpelweg wel een update beschikbaar (heb nu zelf al een hele tijd R9j005/R6F41). Je behoudt hiermee gewoon de nederlandse taal trouwens... inclusief woordvoorspelling ed.

Je hebt trouwens GW1 en GW2, eerlijk gezegd geen enkel idee wat het verschil er tussen is en welke ik nu heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit echt zeker? Ik kan me niet herinneren dat ik voor Engels heb gekozen maar na m'n GW1 flash heb ik dus wel een Engelse phone. Ik kan nu wel kiezen uit UK en US engels.... Ik zal wel ergens iets verkeerd hebben gedaan dan. Ik heb liever Engels anyway.
m0ridin schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 13:56:
Je hebt dus nog niet naar GW1 geflashed?

GW1 is Generic World... Dus niet specifiek nederlands en voor GW1 is simpelweg wel een update beschikbaar (heb nu zelf al een hele tijd R9j005/R6F41). Je behoudt hiermee gewoon de nederlandse taal trouwens... inclusief woordvoorspelling ed.

Je hebt trouwens GW1 en GW2, eerlijk gezegd geen enkel idee wat het verschil er tussen is en welke ik nu heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan bregman2
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 13:04
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 22:42:
Werkt prima, die GW1. Net gedaan en werkt als een zonnetje. Helaas werkte de backup manager bij mij niet dus moest ik alles opnieuw installeren. Gaf aan dat de phone uitstond terwijl ik wel gewoon access had in de mappen... :-(

Hij is inderdaad een stuk vlotter dan de Nederlandse versie die erop stond. Nu maar op zoek naar wat leuke software. Staat de light functie er niet ergens tussen? Die vond ik af en toe best handig op m'n W900i.

Hmmm... net weer geprobeert een back up te maken maar krijg het niet voor elkaar. PC suite vind de phone zonder probleem. Ik klik Back up aan en doorloop de wizard. Op het moment dat hij wil gaan backuppen krijg ik een schermpje dat zegt:

Er is een fout opgetreden bij de voorbereiding van de back up. (Mobiele telefoon is uitgevallen).

De telefoon is helemaal niet uitgevallen!!! Staat zelfs netjes als connected in de suite...

Iemand?
Ik heb last van hetzelfde. Toen ik gewoon de nederlandse firmware had kon ik ook gewoon een backup maken. Toen heb ik er WG1 van gemaakt en nu heb ik hetzelfde probleem als jou. Iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
Als ik het zo hoor zijn er veel problemen na het flashen naar GW1
Ik denk dat ik het er maar niet op gok aangezien je garantie dan ook weg is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Backup maken lukt mij ook niet meer....
En hetzelfde effect van snelheidsverbetering kan bereikt worden door het default theme van de W960i te installeren. Wereld van verschil...

Roost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ho stop wacht even. Ik kon al met de NL firmware geen backup maken. Dus dat heeft er bij mij weinig mee te maken.

UPD

Na herinstallatie van SE PC suite werkt het allemaal prima. Check ook je firewall voor de zekerheid. Ik heb in ieder geval een backup met mijn GW1 firmware.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Je kan gewoon extra talen downloaden hoor , wat doen jullie toch moeilijk :+

[ Voor 9% gewijzigd door Speedy-Andre op 07-02-2008 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
ik wilde zojuist mijn P1i gaan updaten met de nieuwste firmware (uit voor GW1), maar het lukte niet. Ik deed het precies zoals staat vermeldt. Tel uit, batterij eruit...paar seconden wachten, batterij erin, C toets ingedrukt houden en kabel erin. Het enige dat ik zie is dat de verlichting van de toetsen gaat knipperen en dan blijft branden...beeld gaat niet aan, en update gaat niet beginnen ("laat c toets los" melding verschijnt niet).

Iemand hier ervaring mee? Master reset heeft niet geholpen.Tevens al geprobeerd op Vista en XP (verschillende computers, maar daar ligt het ook niet aan)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
arjan bregman2 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 18:29:
[...]

Ik heb last van hetzelfde. Toen ik gewoon de nederlandse firmware had kon ik ook gewoon een backup maken. Toen heb ik er WG1 van gemaakt en nu heb ik hetzelfde probleem als jou. Iemand een oplossing hiervoor?
Heb je de nieuwste versie van PC Suite (1.3.33)? Ik heb op andere forums al meerdere berichten gelezen dat het mislukken van backups opgelost is door het installeren van de nieuwste versie. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:37
Speedy-Andre schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 23:06:
Je kan gewoon extra talen downloaden hoor , wat doen jullie toch moeilijk :+
Staat alleen duidelijk bij dat die alleen voor de D, E en F firmwares zijn... nog niet voor de G en H waar je met Generic World 1 gebruik van kunt maken ;). Je kunt proberen om ze op de G en H firmwares te installeren, maar ik denk niet dat dat gaat werken.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 21:17
Even een simpele vraag voor de wat langere gebruiker van de P1i, maar ik kom er niet uit :P
Hoe kan ik in menu's die onderaan staat bijv. de optie "Meer' (dat rechts staat) kiezen met behulp van het toetsenbord... Ik gebruik nu nog maar elke keer het touchscreen, maar met toetsenbord of jogdial zou het wel handig zijn... of kan dit niet? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Vannacht naar de nieuwste firmware geupdate (R9K009/R6G04) en bevalt goed tot nu toe. Voelt sneller aan en vooral de camera is verbeterd. Een heel stuk sneller (focus en reactie), nightmode welke eindelijk werkt en een normaal 'focus blokje'!. Oftewel, je ziet waar hij op focussed, bevalt me echt prima tot nu toe.

Zal kijken of ik nog meer dingen merk maar ja, staat er net een uur of 10 op waarvan ik er 6 heb geslapen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raar, ik heb net gekeken voor een nieuwe software update en de update service zegt dat ik up-to-date ben, maar ik heb nog steeds (R9H004/R6E30) ... mmhhmmmm (simlockvrije p1i) iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
m0ridin schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:53:
Vannacht naar de nieuwste firmware geupdate (R9K009/R6G04) en bevalt goed tot nu toe. Voelt sneller aan en vooral de camera is verbeterd. Een heel stuk sneller (focus en reactie), nightmode welke eindelijk werkt en een normaal 'focus blokje'!. Oftewel, je ziet waar hij op focussed, bevalt me echt prima tot nu toe.

Zal kijken of ik nog meer dingen merk maar ja, staat er net een uur of 10 op waarvan ik er 6 heb geslapen :P
Ingesteld op GW1? Heb net mijn P1i geupdate, van R6D23/R9G007... en hij werd R6E030/R9H004. Niet eens de R6F41 :/ Ik denk ik moet meerdere keren updaten, wat ik zowiezo al onlogisch vond, maar dan zegt hij dat hij al op de meest recente firmware zit 8)7
Heb jij ook nog gewoon de NL-taal instellingen bij je T9 en je menu's?

Als dat allemaal zo is, kun je me dan laten weten hoe je dat allemaal gedaan hebt? Als je denkt dat het niet gepost mag worden van de mods, kun je dan een DM sturen?

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Wat hebben jullie bij je CDA staan? Bij mij is het: CDA 162022/1 (oftewel GW1).

Heb verder inderdaad alles nog op nederlands staan, incl menus en T9. Was gewoon een standaard optie... Heb het zelf een hele tijd geleden via het davinci team gedaan (weet niet of dat illegaal is, volgens mij niet), maar voor meer info is dat via google makkelijk te vinden ;)

Garantie vervalt ook niet voor zover ik weet, heb iig een tijdje terug (al nadat ik naar GW1 had geflashed) mijn telefoon opgestuurd ter reparatie binnen de garantie en kreeg hem netjes gerepareerd (en nog steeds GW1) terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
m0ridin schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:09:
Wat hebben jullie bij je CDA staan? Bij mij is het: CDA 162022/1 (oftewel GW1).

Heb verder inderdaad alles nog op nederlands staan, incl menus en T9. Was gewoon een standaard optie... Heb het zelf een hele tijd geleden via het davinci team gedaan (weet niet of dat illegaal is, volgens mij niet), maar voor meer info is dat via google makkelijk te vinden ;)

Garantie vervalt ook niet voor zover ik weet, heb iig een tijdje terug (al nadat ik naar GW1 had geflashed) mijn telefoon opgestuurd ter reparatie binnen de garantie en kreeg hem netjes gerepareerd (en nog steeds GW1) terug.
/54 R2A voor het flashen en na het flashen /54 R3A..... dus op NL.... DaVinci heb k ook eens gebruikt bij m'n W810i, werkte idd goed, alleen moest je er 10€ voor betalen. En voor alleen wat snelheidswinst vind k dat nu een beetje onnodig :) Dan wacht ik wel geduldig tot de GW1 voor de rest van de wereld uitkomt.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Mwah, vond 10 euro extra voor een telefoon waar ik ook al 300 of 400 had betaald nou niet zo'n probleem. En dan heb je tenminste de zekerheid dat je niet eindeloos hoeft te wachten tot updates ook eindelijk eens beschikbaar zijn...

Maar je hebt dus geen GW, vandaar nog even geen update dus idd...

[ Voor 12% gewijzigd door m0ridin op 08-02-2008 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 12:40:
Ow, er is ook nog een witte uitvoering van het 'snelle W960i-theme' dat wat beter combineert (en er ook beter uitziet): "W960i_Default_White.utz" ;)
Deze heeft helaas niet dezelfde snelheidswinst als W960i_Default.utz. Hij is inderdaad wel mooier, want al dat zwart is toch minder leesbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02-2024
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 22:42:

Iemand?
Zelf heb ik een P990i en kon ook lange tijd geen backups maken. Uiteindelijk heb ik dit weten op te lossen door in de backup-manager de eerder gemaakte backup(s) te verwijderen. (wel eerst exporteren!) Nu weet ik niet of jouw probleem dezelfde oorzaak heeft, maar het is natuurlijk het proberen waard.

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G_Kracht schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:52:
[...]

Deze heeft helaas niet dezelfde snelheidswinst als W960i_Default.utz. Hij is inderdaad wel mooier, want al dat zwart is toch minder leesbaar ;)
Toch gaat ie bij mij net zo snel als de zwarte, ik heb 'm al een weekje draaien ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Waar haal je die witte theme vandaan dan? Heb alleen de zwarte.

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net nieuwste firmware bijgewerkt naar R9K009. Zoals al gemeld is het toestel een stukje sneller! :) Geen problemen tot nu toe. Alleen het terugzetten van m'n back-up gaat niet zonder problemen, halverwege krijg ik een melding dat de telefoon de back-up heeft geannuleerd. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krispy

krispy

weet het ook niet meer

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 17:30:
Heb net nieuwste firmware bijgewerkt naar R9K009. Zoals al gemeld is het toestel een stukje sneller! :) Geen problemen tot nu toe. Alleen het terugzetten van m'n back-up gaat niet zonder problemen, halverwege krijg ik een melding dat de telefoon de back-up heeft geannuleerd. Iemand hier ervaring mee?
Tjah, wat heet ervaring. Ik ben ook over naar R9K009 en kan ook niets terug zetten. Aan de andere kant: alles wat op mn memstick staat (zoals TomTom) werkt gewoon. Daarnaast al mn contact info voor het upgraden nog even gesynced met Outlook dus ik hoefde alleen maar wat thema settings goed te zetten.

Ik had zoiets al een keer eerder gehad toen ik van R9H004 naar R9J005 ging; dus ik vertrouw niet meer op de backup manager, maar maak gewoon zelf kopietjes van wat nodig is.

EDIT: Ik zie trouwens dat met Opera (8.65), mijn tekst raar doet (achtergrond kleur is rood en letters wit, zoals mn thema (horizon)). Heeft iemand anders dit ook? :?

[ Voor 8% gewijzigd door krispy op 08-02-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Xardas schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 16:47:
Waar haal je die witte theme vandaan dan? Heb alleen de zwarte.
Even googlen op W960i_Default_White.utz 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan bregman2
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 13:04
tERRiON schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:04:
[...]

Zelf heb ik een P990i en kon ook lange tijd geen backups maken. Uiteindelijk heb ik dit weten op te lossen door in de backup-manager de eerder gemaakte backup(s) te verwijderen. (wel eerst exporteren!) Nu weet ik niet of jouw probleem dezelfde oorzaak heeft, maar het is natuurlijk het proberen waard.
Helemaal top! Inderdaad eerst de oude backup exporteren en verwijderen en daarna opnieuw een backup maken werkt wel goed. Ik ga updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
G_Kracht schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 18:21:
[...]

Even googlen op W960i_Default_White.utz 8)
My bad. Denk dat ik overigens gewoon bij de W960i Black blijf. Die sluit imho ook wel netjes aan op de deels-zwarte cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die het lukt om http://www.goosync.com/ aan de praat te krijgen?
Echt, wat ik ook probeer, via automatische sms-installatie, handmatig invoeren, etc... Niks werkt.
Steeds dat "failed" .
Zou toch echt fijn zijn wanneer ik mijn kalender met google calender kan synchroniseren.
En ik wil niet afhankelijk zijn van mijn gprs verbinding, want die is niet altijd even snel (en in huis heb ik slecht bereik...)

Of wellicht dat iemand een andere app heeft waarmee hij synchroniseert met google calendar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterego
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-02 22:23
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 23:31:
Is er iemand die het lukt om http://www.goosync.com/ aan de praat te krijgen?
Echt, wat ik ook probeer, via automatische sms-installatie, handmatig invoeren, etc... Niks werkt.
Steeds dat "failed" .
Zou toch echt fijn zijn wanneer ik mijn kalender met google calender kan synchroniseren.
En ik wil niet afhankelijk zijn van mijn gprs verbinding, want die is niet altijd even snel (en in huis heb ik slecht bereik...)

Of wellicht dat iemand een andere app heeft waarmee hij synchroniseert met google calendar?
Ik heb gcalsync even gebruikt. Werkt goed al moet je wel even priegelen met de time offset. Het enige nadeel vond ik dat ik alleen mijn eigen kalender kon synchroniseren en niet de kalenders waar ik verder nog op geabboneerd ben.

Edit: kennelijk een nieuwe versie, meerdere agenda's doet ie zonder problemen nu!

[ Voor 6% gewijzigd door walterego op 10-02-2008 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Laatst online: 16:41
Ik heb gridlock als theme, deze is evensnel als de W960i theme's. Hij is namelijk ook maar 118KB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

walterego schreef op zondag 10 februari 2008 @ 08:26:
[...]

Ik heb gcalsync even gebruikt. Werkt goed al moet je wel even priegelen met de time offset. Het enige nadeel vond ik dat ik alleen mijn eigen kalender kon synchroniseren en niet de kalenders waar ik verder nog op geabboneerd ben.

Edit: kennelijk een nieuwe versie, meerdere agenda's doet ie zonder problemen nu!
bedanjkt voor de tip! Ik had op gcalsync.com als gcalsync v1.0 gevonden, dit is versie 2.0, ziet er iets beter uit qua opties.
Hij upload alleen events, die ik vervolgens niet terugvind in google calendar?
Wat is die time offset waar je het over hebt? Wellicht dat dat er iets mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:13
krispy schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 17:45:
[...]

Tjah, wat heet ervaring. Ik ben ook over naar R9K009 en kan ook niets terug zetten. Aan de andere kant: alles wat op mn memstick staat (zoals TomTom) werkt gewoon. Daarnaast al mn contact info voor het upgraden nog even gesynced met Outlook dus ik hoefde alleen maar wat thema settings goed te zetten.

Ik had zoiets al een keer eerder gehad toen ik van R9H004 naar R9J005 ging; dus ik vertrouw niet meer op de backup manager, maar maak gewoon zelf kopietjes van wat nodig is.

EDIT: Ik zie trouwens dat met Opera (8.65), mijn tekst raar doet (achtergrond kleur is rood en letters wit, zoals mn thema (horizon)). Heeft iemand anders dit ook? :?
Afgelopen vrijdag ook de update naar R9K009 uitgevoerd.. Het terugzetten van de backup ging goed maar moest wel nog wat apps opnieuw installeren.

Maar het is wel weer een verbetering tov R9J005 met name de camera!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-08 12:02
Bezig met updaten nu, het zal mij benieuwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krispy

krispy

weet het ook niet meer

De RSS-reader is trouwens ook flink veel sneller geworden zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De telefoon is ook een stuk sneller. Voorheen had ik als ik werd gebeld dat ik altijd even moest wachten met praten, dat is nu niet zo, je kan gelijk praten en ze verstaan je dan ook gelijk. Camera inderdaad snellen en ook het opstarten wordt gezegd.

Verder is volgens mij het balkje witter geworden als je zelf een nummer intoetst (kan ook aan mijn theme liggen)

Ook is, dacht ik, als je een agenda afspraak maakt de locatie omhoog gezet, stond eerst helemaal onderaan en nu direct onder de afspraak.

Wel al een bug begrepen dat als je in de camera zit en je '4' drukt voor macro, dat je het tekentje niet zit verspringen. 2 oplossingen, druk 2x '#' of even half afdruk knop indrukken en weer loslaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterego
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-02 22:23
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 19:38:
[...]

bedanjkt voor de tip! Ik had op gcalsync.com als gcalsync v1.0 gevonden, dit is versie 2.0, ziet er iets beter uit qua opties.
Hij upload alleen events, die ik vervolgens niet terugvind in google calendar?
Wat is die time offset waar je het over hebt? Wellicht dat dat er iets mee te maken heeft.
Vreemd dat 'ie niet download. Ik had het probleem van dat ik de geuploade events niet terugzie ook al. Vind ik op zich niet zo'n ramp. Time offset zit in de opties van de software en heeft ermee te maken dat google calendar en je foon een verschillende tijdzone hanteren. Ik heb de download offset op +1 uur staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog iets, in de webbrowser zijn de links zeg maar andersom, zien er vaag uit. De link is zeg maar standaard helemaal gekleurd en als je op de link klikt wordt ie zeg maar normaal.

En als je in een java programma zit en je houdt de back knop ingedrukt (bijv. Opera), dan heb je de keuze om het programma compleet af te slutien.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2008 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hallo mensen,

Sony Ericsson heeft aangekondigd vreemd te gaan met zijn smartphones. Met vreemd gaan bedoel ik het verlaten van Symbian voor Windows Mobile.

Meer informatie is onder deze link.te vinden.

Ik durf niet hardop te zeggen dat dit de vervanger van de P1i wordt. Het fantastische toetsenbord van de M600/P1i is namelijk verdwenen voor een "ordinair" HTC toetsenbord en natuurlijk Windows Mobile...

Ik ben benieuwd wat dit allemaal op gaat leveren.

Hier nog een artikeltje erover... Sony Ericsson Xperia X1 op Gadgetzone

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Ik heb de laatste tijd sync problemen met mijn Outlook Agenda. De sync hangt telkens.

Zou het kunnnen liggen aan het feit dat ik inmiddels ca 1100 afspraken heb staan en dat dit het max van de p1i te boven gaat? 8)7 Op internet vind ik hier eigenlijk niets over. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dirkjesdirk schreef op maandag 11 februari 2008 @ 11:27:
Ik heb de laatste tijd sync problemen met mijn Outlook Agenda. De sync hangt telkens.

Zou het kunnnen liggen aan het feit dat ik inmiddels ca 1100 afspraken heb staan en dat dit het max van de p1i te boven gaat? 8)7 Op internet vind ik hier eigenlijk niets over. :?
Ik heb ook problemen met syncen, zowel met de oude als de nieuwe firmware zegt ie dat er geen verbinding gemaakt kan worden, hij is echter gewoon verbonden met de computer. Ik heb overigens hetzelfde probleem met een back-up maken, ook dan begint ie en geen na een tijdje aan geen verbinding met telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmp
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-09 09:50
hey peoples.

ik ben allebei mn stylus kwijt! ;( weet iemand waar je ORGINELE stylus kan halen voor de p1i ? en ook eventueel een datakabel want ik ben met mn stoel precies op die pinnetjes gaan zitten. hoe krijg ik het voor elkaar 8)7

heb phonehouse gevraagd, ericsson gebeld deze sturen mij naar een uitbesteed bedrijf maar die kunnen mee ook niet helpen :S heb ook al wat shops gecheckt "telefoon store" enz die het normaal toch zouden moeten hebben. wie helpt mij ? en eventueel dus ook een orginele datakabel
liefst het zo goedkoop mogelijk natuurlijk :)

alvast bedankt ! _/-\o_

[ Voor 42% gewijzigd door paulmp op 11-02-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Laatst online: 11-12-2024
paulmp schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:15:
hey peoples.

ik ben allebei mn stylus kwijt! ;( weet iemand waar je ORGINELE stylus kan halen voor de p1i ? en ook eventueel een datakabel want ik ben met mn stoel precies op die pinnetjes gaan zitten. hoe krijg ik het voor elkaar 8)7

heb phonehouse gevraagd, ericsson gebeld deze sturen mij naar een uitbesteed bedrijf maar die kunnen mee ook niet helpen :S heb ook al wat shops gecheckt "telefoon store" enz die het normaal toch zouden moeten hebben. wie helpt mij ? en eventueel dus ook een orginele datakabel
liefst het zo goedkoop mogelijk natuurlijk :)

alvast bedankt ! _/-\o_
http://telecomtelecom.nl/?p=30&id=1376&gid=51 & http://telecomtelecom.nl/?p=30&id=1376&gid=3

[ Voor 3% gewijzigd door heracles op 11-02-2008 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, maar voor 23 Euro heb je er bijna 50 op Ebay. En voor de verzendkosten hoef je het ook niet te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Laatst online: 11-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 18:09:
Sorry, maar voor 23 Euro heb je er bijna 50 op Ebay. En voor de verzendkosten hoef je het ook niet te laten.
Oh dat zou best kunnen :) . Maar hij vroeg om een "shop" dus heb ik hem er 1 gegeven ;) .
Pagina: 1 ... 18 ... 23 Laatste