Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:17
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 23:50:
Heeft iemand ervaring met volgend accessoire: igo ultra-slim bluetooth keyboard ? Ik kan nergens vinden of deze compatible is met de P1i. Zo nee, maakt er iemand gebruik van een ander extern keyboard?
Extern keyboard? Als je overweg kan met een normale qwert/azerty toetsenbord, dan moet dit geen probleem zijn. Gewoon domweg typen zonder er bij na te denken. Nadeel is wel dat je een klein beetje met je nagels aan het typen bent.
Op dit moment ben ik een product survey aan het maken over deze telefoon, op mijn telefoon :)
Heb al wat woorden weg getikt erop ;)

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 22:08
Ginz schreef op maandag 07 januari 2008 @ 22:26:
[...]

De SDK van SonyEricsson zelf al bekeken?
Die heb ik dus geprobeerd, maar bij elke .sis die ik wil installeren krijg ik de error "A required capability is not signed for". Heel iritant aangezien ik nergens kan vinden hoe ik het op moet lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
ajampaniki schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:06:
[...]

Die heb ik dus geprobeerd, maar bij elke .sis die ik wil installeren krijg ik de error "A required capability is not signed for". Heel iritant aangezien ik nergens kan vinden hoe ik het op moet lossen.
Je moet je applicatie dus eerst signen, maar dat gaat denk ik een beetje moeilijk omdat je emulator geen IMEI nummer heeft. Heb je er wel 1, dan kan je met deze tutorial je app signen.

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:53

Neo

Ik heb even een vraagje over het mailen met de P1i. Ik zou graag willen dat drafts en verzonden items in de mappen van mijn e-mailaccount zouden worden opgeslagen. Dus als ik een bericht verzend dat deze dan op de server ook in de map sent geplaatst wordt.

Weet iemand of en hoe je dit voor elkaar kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damsplaat schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 00:42:
[...]

Sterker nog, bij een orange music (35€/pm) zit orange world al inbegrepen zonder meerprijs. En door de goede proxy instellingen in iexplore in te stellen kan je dan gratis onbeperkt (qua dataverkeer) op een laptop internetten, via je telefoon op umts snelheid. Tis dat mijn bereik niet altijd even goed is, maar voor de rest een erg goede deal van orange vind ik.
Op UMTS snelheid? Gratis onbeperkt internetten (via APN=wap dus) gaat bij mij echt niet op UMTS snelheid... Of mis ik nu iets? Qua instelling ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
heeft iemand al enig idee hoe het zit met die firmware?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-08 12:02
Ik heb al tijden de nieuwe firmware. Maar ik heb wat zitten kl*ten met SEUS en de code in m'n P1i. Nu valt ie onder een andere landcode waar de firmware al wel uit is.

Hoe lang duurt het voor je het tasje binnen krijgt die sommigen hebben gekregen van SE? Ik krijg er ook een maar heb het al vorige week toegezegd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
justice strike schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:27:
heeft iemand al enig idee hoe het zit met die firmware?
Op dit moment (gisteravond althans) nog niet beschikbaar in ieder geval. Geen idee hoelang we nog moeten wachten.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag toch ondertussen wel een keer. Als ik me het goed herinner is het al zeker 2 maanden geleden dat Generic een update kreeg... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:24
Klopt, het is inmiddels bijna twee maanden dat de firmware voor generic beschikbaar kwam. Daarom heb ik -een beetje kwaad- contact met SE opgenomen en gevraagd of ze wisten wanneer de NL versie beschikbaar zou komen. Hun antwoord: "dat weten wij ook niet"...

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 10-01-2008 14:46 . Reden: Groet/dank is niet nodig. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Maar heeft de huidige firmware zoveel meerwaarde dan? En wat is het nadeel als het onder een andere landcode staat? Op dit moment gebruik ik mijn P1i met Engels als taal en nederlandse tijd + locatie. Zou dat betekenen, wanneer ik hem omzet naar een andere landcode, dat ik dan ook de engelse tijdsindicatie krijg (am/pm)?

Verder heb ik gemerkt dat de connector van mn koptelefoonaansluiting niet volledig 'stevig' vast zit. Hij zit er wel stevig in, maar hij heeft speling aan de rechter kant. Hebben hier meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Meerwaarde is een aanzienlijke snelheidsverbetering in nagenoeg alle toepassingen.

[ Voor 5% gewijzigd door een moderator op 10-01-2008 14:46 . Reden: Groet/dank is niet nodig. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Oke, dat is duidelijk en veelbelovend. Direct mijn 2e vraag: kost het veel moeite om hem te upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Ligt het nou aan mij, of zijn de prijzen van de P1i op gsmbestellen.nl ineens gestegen?! Dacht dat hij afgelopen week goedkoper was, en wou hem net gaan bestellen ;( . Iemand anders toevallig idee waar hij het goedkoopst is met een Hi 20 of Orange 20 abbonement? Gsmtrack, gsm-shop, smartphoneshop, gsmweb zijn ook niet erg goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo

Neo

Ik ken niet alle prijzen, maar ik heb em een kleine twee weken terug bij de Smartphoneshop gehaald voor 425 (toen was ie net verlaagd van 480 ofzo) en nu zie ik hem al voor 385 staan dus duurder wordt ie in ieder geval niet daar.

[ Voor 1% gewijzigd door Neo op 10-01-2008 16:37 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterego
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-02 22:23
Hey p1i'ers,

ik hink heel erg naar de aanschaf van deze topper, maar heb daarbij een groot vraagteken boven m'n hoofd zweven: is het al iemand gelukt om verbinding met een eduroam netwerk te krijgen? En zo ja natuurlijk, hoe? Op internet vind ik vooral informatie in talen die ik niet spreek.

Walter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
walterego schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:46:
Hey p1i'ers,

ik hink heel erg naar de aanschaf van deze topper, maar heb daarbij een groot vraagteken boven m'n hoofd zweven: is het al iemand gelukt om verbinding met een eduroam netwerk te krijgen? En zo ja natuurlijk, hoe? Op internet vind ik vooral informatie in talen die ik niet spreek.

Walter
Om verbinding te krijgen met de eduroam netwerk heb je een certificaat nodig (waarschijnlijk wist je dit al). Zodra je deze certificaat kan gebruiken op de P1 (als het goed is, is dit mogelijk), dan zal de verbinding niet moeilijk worden. Ik zal morgen wel even kijken of het mij lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Laatst online: 12-09 07:41
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:27:
[...]

Op UMTS snelheid? Gratis onbeperkt internetten (via APN=wap dus) gaat bij mij echt niet op UMTS snelheid... Of mis ik nu iets? Qua instelling ofzo?
als je 3g aan hebt, en je hebt voldoende bereik (dat is als je het UMTS logo ziet naar de streepjes van je bereik) dan zou je umts snelheid moeten kunnen halen (iets van 384 kb/s dacht ik)

@walterego: heb hier ook naar gezocht, wel een vage handleiding voor gevonden. Die kan ik zo niet meer vinden, wel onderstaande post: CJ_Latitude in "Het SonyEricsson P990i topic - deel 2". Ik kan wel 'connecten' met het netwerk, maar ik heb nog geen data kunnen versturen. Als het iemand wel gelukt is zou ik het graag horen...

(al probrende is mijn tel net zo hard vastgelopen dat ie niet eens meer uit wil, wordt even batterij eruit halen vrees ik)

Nog even verder gegoogled, vind ik het volgende:
was eigenartig ist mit p990 gehen diese einstellung internet rss mailallesgeht nur bei p1i geht es nicht.(http://www.telefon-treff.de/showthread/t-318094.html)
De instellingen voor een P1i zijn dus toch anders dan voor de p990, terwijl ze toch op hetzelfde besturingssysteem draaien?

[ Voor 22% gewijzigd door Damsplaat op 10-01-2008 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ook graag willen dat de P1i op de Eduroam netwerken zou draaien. Hierdoor kan ik op school online met mijn telefoontje. Zou ideaal zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo

Neo

Ik heb met het Erasmus verbinding gekregen maar dan via de Eduram_guest die onbeveiligd is. Ik heb nog geen tijd gehad om de beveiligde te proberen. Ik ben morgen weer op de eur dus ik zal kijken wat ik voor elkaar kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Neo schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 18:57:
Ik heb met het Erasmus verbinding gekregen maar dan via de Eduram_guest die onbeveiligd is. Ik heb nog geen tijd gehad om de beveiligde te proberen. Ik ben morgen weer op de eur dus ik zal kijken wat ik voor elkaar kan krijgen.
Ik betwijfel zelf ook of dit gaat werken, want behalve een certificaat moet je ook nog inloggen via een 802.x systeem waardoor je je gebruikersnaam en wachtwoord moet ingeven. Kan een P1 met een 802.x aanmeld systeem overweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damsplaat schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 18:34:
[...]

als je 3g aan hebt, en je hebt voldoende bereik (dat is als je het UMTS logo ziet naar de streepjes van je bereik) dan zou je umts snelheid moeten kunnen halen (iets van 384 kb/s dacht ik)
Hmmm.... config scherm > verbindingen > mobiele netwerken > meer > gsm & 3g aanzetten.
Dan nog een UMTS sim kaart. Hoe weet ik dat? of is dat een kwestie van even bellen naar Orange?

edit: als er 32k op mn sim staat, als er 16 k op staat niet, zeggen ze daar. Maar dat staat er geen van beiden op....orange helpdesk weer hoor.

En als laatste natuurlijk dekking hebben.

Met bovenstaande ingerdienten zou het dan moeten werken? Of mis ik dan nog iets?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2008 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chrisr5gt schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 00:03:

Hoe lang duurt het voor je het tasje binnen krijgt die sommigen hebben gekregen van SE? Ik krijg er ook een maar heb het al vorige week toegezegd gekregen.
Moet uit duitsland komen. Duurt wel even ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
Xardas schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:36:
Oke, dat is duidelijk en veelbelovend. Direct mijn 2e vraag: kost het veel moeite om hem te upgraden?
Nou, nee. Als je netjes wacht op de officiele update niet. Ik heb mijne omgezet naar een andere Generic code. Kun je via google wel vinden. Dat wachten is zoiezo mijn sterkste punt niet. Ik draai 'm al met volle plezier. Taal of niks veranderd, dus niks aan het handje. En als er weer een nieuwe update komt zit ik weer op de eerste rang >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterego
Xardas schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 18:05:
[...]

Om verbinding te krijgen met de eduroam netwerk heb je een certificaat nodig (waarschijnlijk wist je dit al). Zodra je deze certificaat kan gebruiken op de P1 (als het goed is, is dit mogelijk), dan zal de verbinding niet moeilijk worden. Ik zal morgen wel even kijken of het mij lukt.
Neo schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 18:57:
Ik ben benieuwd jongens! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
heb nu verbinding met eduroam op mijn P1i :)

dat mijn telefoon gister vastliep zal wel met de slechte dekking te maken hebben gehad.

Voor alle nieuwsgierigen, zo heb ik het ingesteld:
  1. Certificaat gedownload van http://www.eduroam.nl/SURFnet-PCA-Root-CA.der, naar mobiel gezet, en geïnstalleerd. (ik betwijfel overigens of dit wel echt nodig is, maar het werk nu, dus ik ga het niet terugdraaien)
  2. Nieuwe account aangemaakt met instellingen (met dank aan CJ_Latitude in "Het SonyEricsson P990i topic - deel 2"):
    • Accountnaam: wat je wil
    • SSID: de SSID van het netwerk (in mijn geval 'eduroam')
    • Security: Dynamic WEP
    • Network mode: infrastructure
    More==>next
    • Netrok authentication: PEAP
    • Inner-authentication: EAP-MS-CHAPv2
    • Username: gebruikersnaam@domein.extensie (in mijn geval netID@tudelft.nl
    • Passord: duh...
    More ==> advanced ==>
    • powersave:off (Las ergens dat je dit moet doen, weet niet waarom, maar nu werkt het)
    • RTS threshold (256-2347): 2347 (gelaten zoals ie is, geen idee wat het betekent)
    save
  3. verbinden met eduroam, als het goed is werkt het.
Succes er mee!

PS: Nu kan je via m.youtube.com tijdens colleges filmpjes kijken op je tel... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chrisr5gt schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:21:
[...]

Nou, nee. Als je netjes wacht op de officiele update niet. Ik heb mijne omgezet naar een andere Generic code. Kun je via google wel vinden. Dat wachten is zoiezo mijn sterkste punt niet. Ik draai 'm al met volle plezier. Taal of niks veranderd, dus niks aan het handje. En als er weer een nieuwe update komt zit ik weer op de eerste rang >:)
Heb m'n P1i ook naar Generic omgezet, nu wel lang genoeg gewacht dacht ik zo!

Ging trouwens zonder enige problemen met XS++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het nou aan mij, of zijn de prijzen van de P1i op gsmbestellen.nl ineens gestegen?! Dacht dat hij afgelopen week goedkoper was, en wou hem net gaan bestellen ;( . Iemand anders toevallig idee waar hij het goedkoopst is met een Hi 20 of Orange 20 abbonement? Gsmtrack, gsm-shop, smartphoneshop, gsmweb zijn ook niet erg goedkoop.
www.abocorner.nl
Hi €20 1 jaar 387
Orange €20 1 jaar €422

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:29:
[...]

www.abocorner.nl
Hi €20 1 jaar 387
Orange €20 1 jaar €422
Heb afgelopen dinsdag deze telefoon gehaald bij de Belcompany i.c.m. met een T-Mobile Flex 25 verlenging Zakelijk. Volgens de website zal ik dan 200 EUR hebben moeten bijbetalen. Dit vertelden ze daar ook maar bij het afrekenen werd het plotseling 100 Eur bijbetalen. Vrees dat er een voor mij zeer voordelige fout in hun systeem stond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:21:
[...]

Heb m'n P1i ook naar Generic omgezet, nu wel lang genoeg gewacht dacht ik zo!

Ging trouwens zonder enige problemen met XS++
Makkelijk, of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Damsplaat schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:19:

dat mijn telefoon gister vastliep zal wel met de slechte dekking te maken hebben gehad.

Voor alle nieuwsgierigen, zo heb ik het ingesteld:
*knip*
Het is mij niet gelukt.. Hij geeft aan "Connection Failed"...
Ik heb de certificaat succesvol geinstalleerd en mijn inloggegevens komen wel overeen met dezelfde die ik wel eens op m'n laptop gebruik (met Eduroam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:23
Vandaag ook gebeld met de P1i lijn en mijn nieuwe tasje wordt ook verscheept vanuit Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 22:53
Ik heb de p1i vandaag uitgebreid aan de tand gevoeld in de MM, volgens mij gaat dit over een paar weken de opvolger van m'n N73 worden! Moest wel eerst tig applicaties sluiten voordat het demo exemplaar weer vooruit te branden was, dat ding was/is compleet verkloot. De UI voelde hierna wel "snappy" aan, hetgeen niet zo raar is als je een N73 gewend bent :o
Ik hoop alleen dat ik kan wennen aan het toetsenbord. Wat ik wel erg prettig vond was dat alle menu's en settings goed doorlopen kunnen worden met de jogdial en de back-button. Moest gelijk weer denken aan m'n eerste GSM, de Sony CMD C1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
Xardas schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 15:50:

Het is mij niet gelukt.. Hij geeft aan "Connection Failed"...

Ik heb de certificaat succesvol geïnstalleerd en mijn inloggegevens komen wel overeen met dezelfde die ik wel eens op m'n laptop gebruik (met Eduroam).
Het kan zijn dan je niet op alle plekken met dezelfde instellingen kan inloggen, op de TUDelft kan je volgens de site (luchthaven.tudelft.nl) met twee verschillende protocollen op eduroam inloggen, waaronder dus PEAP. Volgens mij ondersteunde ze eerder dit protocol niet, toen moest je voor je laptop ook een gare 802.x client van alfa&aris installeren voor winxp, maar dat hoeft tegenwoordig dus niet meer.

Kan dus zijn dat jouw instelling andere beveiliging vereist, op die link naar een duits forum die ik eerder postte stonden meen ik de instellingen voor WPA2, misschien kan je die proberen? Ik zoe dan wel die power save ook uitzetten, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Roodey schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:35:
Vandaag ook gebeld met de P1i lijn en mijn nieuwe tasje wordt ook verscheept vanuit Duitsland.
Ik ben blijkbaar de enige die gemaild heeft en dus GEEN tasje krijgt.
ook maar bellen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mirelia schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 20:40:
[...]

Ik ben blijkbaar de enige die gemaild heeft en dus GEEN tasje krijgt.
ook maar bellen dan.
Ik heb net gebeld en werd ook vanuit Duitsland een ander exemplaar opgestuurd.. De helpdesk had het over iets vergelijkbaars :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik surf met Opera mini maar als ik via een hyperlink wil downloaden of een pdf wil zien, geeft het toestel aan dat dat niet kan (waarschuwingsbordje met uitroepteken) en dan zie ik Blackberry web, maar ik gebruik naar mijn beste weten geen blackberry.
Iemand een idee?
Ik heb een T-mobile abo.
Tnx alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 21:02:
[...]

Ik heb net gebeld en werd ook vanuit Duitsland een ander exemplaar opgestuurd.. De helpdesk had het over iets vergelijkbaars :?
Ik heb dus nu ook gebeld en idd ik krijg er ook 1 uit Duitsland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo

Neo

Mij is het verbinden met eduram ook nog niet gelukt. Volgende week woensdag ben ik er weer en ik zal dan niet weg gaan voordat ik het aan de praat heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesnam
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 14:21
Damsplaat schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:19:
Same here, werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterego
Interessant, bij de een doet 'ie het wel, bij de ander niet. Misschien zouden we ergens moeten documenteren wat voor iedereen de werkende instellingen zijn? Is Google Docs een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 21:17
Ik heb nu ook een klein probleempje.... Hopelijk weet hier iemand de oplossing :)

Als ik via de "Sony Ericsson PC Suite" verbinding wil maken met mijn P1i via bluetooth lukt dit niet.
Hij vind het apparaat wel, en er staat zelfs bij "De apparaten zijn al gekoppeld". Als ik vervolgens op
volgende klik gaat hij nog "Bezig met zoeken naar verbonden apparaten" en geeft vervolgens aan dat er geen mobiele telefoon is gevonden.......

Ik kom overigens wel in m'n telefoon met de gewone "Bluetooth locaties" van xp...

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterego
Ik heb 'm inmiddels besteld! Nu hopen dat Eduroam mij ook gaat lukken op de Hanzehogeschool. Ik heb de input tot nu toe daarover in een document geplaatst, hier: http://docs.google.com/Doc?id=ddq8m358_28f5xwn388. Als iemand toevoegingen heeft hoor ik het graag. Ik laat z.s.m. weten of het mij ook gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
walterego schreef op zondag 13 januari 2008 @ 14:22:
Ik heb 'm inmiddels besteld! Nu hopen dat Eduroam mij ook gaat lukken op de Hanzehogeschool. Ik heb de input tot nu toe daarover in een document geplaatst, hier: http://docs.google.com/Doc?id=ddq8m358_28f5xwn388. Als iemand toevoegingen heeft hoor ik het graag. Ik laat z.s.m. weten of het mij ook gelukt is.
Ziet er goed uit! Ik zal morgen nog een keer stoeien, het moet en zal lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
Silvan schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 21:15:
Ik heb nu ook een klein probleempje.... Hopelijk weet hier iemand de oplossing :)

Als ik via de "Sony Ericsson PC Suite" verbinding wil maken met mijn P1i via bluetooth lukt dit niet.
Hij vind het apparaat wel, en er staat zelfs bij "De apparaten zijn al gekoppeld". Als ik vervolgens op
volgende klik gaat hij nog "Bezig met zoeken naar verbonden apparaten" en geeft vervolgens aan dat er geen mobiele telefoon is gevonden.......

Ik kom overigens wel in m'n telefoon met de gewone "Bluetooth locaties" van xp...

Iemand een oplossing?
Als het jou gaat om afbeeldingen,mp3's of fotos over te zetten van pc naar foon of andersom,dan gaat dat ook zonder de pc suite,ik heb dat rotding eraf gehaald(pc suite)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Het is me tot 2 maal niet gelukt om te connecten met het eduroam netwerk op de Hanze (in groningen). Ik denk dat het iets te maken heeft met het feit dat je het mac adres moet laten registreren voordat je uberhaupt op het netwerk van hanze (en wellicht eduroam) kan komen...

ff wat anders: gisteren ben ik succesvol geflashed naar de laatste firmware voor GW1. Eerst ff getest of deze voor de nederlandse markt al beschikbaar was, maar dat was niet zo. Wel jammer dat alle instellingen weg gehaald worden, maar daarintegen werkt het backup-gebeuren (meegeleverd op CD) wel weer super. Ik heb alles weer terug, op mijn thema en 3e party applicaties na (retrieven ging hiermee niet goed).
Gevoelsmatig heb ik niet echt het idee dat het veel sneller geworden is. Het enige wat ik tot nu toe ben opgemerkt is dat de agenda module iets aangepast is (in positieve zin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterego
Xardas schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:20:
Het is me tot 2 maal niet gelukt om te connecten met het eduroam netwerk op de Hanze (in groningen). Ik denk dat het iets te maken heeft met het feit dat je het mac adres moet laten registreren voordat je uberhaupt op het netwerk van hanze (en wellicht eduroam) kan komen...
Jammer dat het niet gelukt is. Voor het Hanze en Eduroam netwerk hoef je je MAC adres niet te registreren, alleen voor het ICM netwerk. Heb je wel dit certificaat gebruikt? 't Is een andere dan het certificaat dat eerder in dit topic wordt genoemd. Ik heb m'n p1i zelf deze week waarschijnlijk, dan kan ik ook volop aan het klooien.

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 14-01-2008 13:52 . Reden: Aanhef en groeten niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
walterego schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:50:
[...]

Jammer dat het niet gelukt is. Voor het Hanze en Eduroam netwerk hoef je je MAC adres niet te registreren, alleen voor het ICM netwerk. Heb je wel dit certificaat gebruikt?
offtopic:
Niet om een ander discussiepunt op te starten > op helo staat omschreven dat je als gebruiker je MAC adres moet laten registreren voor het Hanze netwerk. Het gaat zelfs zo ver dat je maar 1 apparaat onder je account kan laten wifi-en. Zo kan ik mijn PDA wel toevoegen (en dus registreren via de MAC adres), maar duurt het 30minuten voordat het netwerk van MAC adres switcht.

Die certificaten heb ik niet geinstalleerd op mn telefoon. Morgen zal ik nog een poging wagen!

Zijn er ook users die een andere mediaplayer gebruiken dan de standaard ingebakken versie? Ik ben opzoek naar een alternatief, die hopelijk wat gebruiksvriendelijker is dan de huidige. Ik heb PowerMP3 al gepoogd te installeren, maar deze wordt tijdens de installatie stopgezet omdat deze "te oud voor dit systeem" zou zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Xardas schreef op maandag 14 januari 2008 @ 19:22:
[...]

[offtopic]Zijn er ook users die een andere mediaplayer gebruiken dan de standaard ingebakken versie? Ik ben opzoek naar een alternatief, die hopelijk wat gebruiksvriendelijker is dan de huidige. Ik heb PowerMP3 al gepoogd te installeren, maar deze wordt tijdens de installatie stopgezet omdat deze "te oud voor dit systeem" zou zijn..
Ik gebruik zelf LCG Jukebox, start stukken sneller op, reageert beter.. veel EQ instellingen, playlists etc.
Aanrader wat mij betreft...
Main features:

High quality stereo playback (if device supports stereo)
Mp3 and Ogg music formats
Internet radio streaming
Fine volume control - 100 levels from silence to loudness
Sleep timer letting you to fall asleep with your music
10-band equalizer with several presets
Playlist editor - add, remove, save, load, order your songs
Customizable colors
Album image search on Internet
Lyrics search and display
Playback in normal or random order
Mini mode displayed on phone idle screen
ps, je kan alle kleuren aanpassen dus die voorbeelden van de LCG website daar hoeft het niet op te lijken qua kleur, thank god :)

[ Voor 39% gewijzigd door Occy74 op 14-01-2008 20:07 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Occy74 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 20:04:
Ik gebruik zelf LCG Jukebox, start stukken sneller op, reageert beter.. veel EQ instellingen, playlists etc.
Aanrader wat mij betreft...
Kijk dat ziet er veelbelovend uit!
Update: Geinstalleerd > en continue crasht het programma.. Heb de phone al een keer opnieuw opgestart en de app opnieuw geinstalleerd.. Hij geeft aan:
KERN-EXEC, Reason nr: 3..

[ Voor 26% gewijzigd door Xardas op 15-01-2008 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp00ky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-04-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 09:03:
Ik surf met Opera mini maar als ik via een hyperlink wil downloaden of een pdf wil zien, geeft het toestel aan dat dat niet kan (waarschuwingsbordje met uitroepteken) en dan zie ik Blackberry web, maar ik gebruik naar mijn beste weten geen blackberry.
Ik had hetzelfde probleem en heb het opgelost door blackbarry web te uninstallen. Hierna wordt de Opera browser gebruikt om te downloaden en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:13
zo, ik had vanavond ook maar besloten om mn NL versie om te zetten naar WG1 via XS++.. Jeetje, wat ging dat makkelijk zeg... Het toestel heeft nu R9J005 erop zitten en het toestel is nu echt veel sneller dan de oude R9H004 versie.. Het belangrijkste vond ik de camera functie. Die is zeker sneller geworden...

DUS, iedereen met (nog) de NL versie P1i (CDA 162024/54).. gauw flashen naar WG1.. je zult er zeker GEEN spijt van krijgen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
Hoe kan je de versie zien en hoe kan je hem flashen?
of staat dit al in dit topic?
Ik denk er nu pas aan maar had ik ook zelf kunnen zoeken waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
mirelia schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 11:11:
[...]

Ik heb dus nu ook gebeld en idd ik krijg er ook 1 uit Duitsland
Nouja ik wil niet ondankbaar zijn, maar wat een lelijk goedkoop hoesje krijg je opgestuurd. Simpele afwerking en moet wat weg hebben van de tasjes die standaard bij HTC geleverd zijn. Dik, log, stug en lelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Jeej! Met de hanze certificaat ben ik succesvol geconnect met het Eduroam netwerk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo

Neo

Even een update. Verbinden met het eduroam netwerk van het Erasmus werkt ook. M'n user gegevens stonden niet helemaal goed (medeweker en studentenaccount 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Wat is het ook een lekkere telefoon he! Begin de functies steeds meer te waarderen. Ik heb zonet een sms verzonden naar m'n dinnetje, en voorje het weet had ik 1021 karakters op de teller staan (7 sms'jes volgens het ding). Typen gaat zo lekker vlot, ik heb gewoon geen idee meer dat ik op telefoontoetsenbordje aan het typen ben!
Ben trouwens ook bezig met een productreview, voor op tnet, en deze schrijf ik volledig op mn P1i. Vond het wel een leuke toevoeging ;)

Ik heb verder nu alleen wel vaker last van de hoeveelheid verbindingen. Ik heb namelijk een aantal predefined wlan netwerken in mn lijst staan, en als ik op mn werk of ergens anders ben, dan gebruik ik gewoon utms, maar dan gaat hij eerst alle andere netwerken bij langs. En van groep wisselen werkt in mijn ervaring ook neit altijd even soepel. Soms duurt het wel 20seconden voordat hij een verbinding gemaakt heeft zodat ik een andere site kan bezichtigen (umts welliswaar). Vervolgens kan ik overigens wel lekker snel browsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hem al aan de gang gekregen op het netwerk van de Uva i.c.m. de handleidingen? Mij lukt het namelijk nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
is er ook een mogelijkheid om connected te blijven aan een netwerk? Zo moet ik elke keer opnieuw inloggen op het eduroam (wlan) netwerk voordat ik er gebruik van kan maken. Kan dit gewoon niet actief blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gozo1 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 09:03:

Ik had hetzelfde probleem en heb het opgelost door blackbarry web te uninstallen. Hierna wordt de Opera browser gebruikt om te downloaden en dat werkt prima.

Hallo Sp00ky, bedankt. Downloaden etc gaat nu meteen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand een duidelijk tutorial neerzetten over het flashen? Met mijn handigheid heb ik er straks een boekenlegger bij met P1i design. Geeft niet maar ik heb ook al zo'n Nokia! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chrisr5gt schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 23:09:
[...]

Nouja ik wil niet ondankbaar zijn, maar wat een lelijk goedkoop hoesje krijg je opgestuurd. Simpele afwerking en moet wat weg hebben van de tasjes die standaard bij HTC geleverd zijn. Dik, log, stug en lelijk...
Even een vraag. wat is nu zo bijzonder aan die hoesjes? Die gebruik je toch eigenlijk niet? Of zijn er mensen die hem wel gebruiken? Is dat niet omslachtig in het dagelijks gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mirelia schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 23:00:
Ja ben ik ook benieuwd naar, met tutorial graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 22:28:
[...]

Even een vraag. wat is nu zo bijzonder aan die hoesjes? Die gebruik je toch eigenlijk niet? Of zijn er mensen die hem wel gebruiken? Is dat niet omslachtig in het dagelijks gebruik?
Ik, persoonlijk, ga hem gebruiken voor naar de voetbal. Denk niet dat het goed voor de P1i is om tussen alle fiets-, huis- en autosleutels in te liggen. Voor de rest ga ik hem wss niet gebruiken nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 22:28:
[...]

Ik gebruik momenteel een hoes van Norève en dan kan ie zo in de tas. Kostte wel 43 euro, maar is echt heel mooi. De originele vind ik handig voor als ie in de broekzak zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm kut. Het lipje waar de memorystick in zit is afgebroken. Iemand dit wel eens gehad? Dat wordt maar even het speciale P1i nummer bellen, kijken hoe SE hiermee omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan bregman2
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 13:04
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 22:29:
[...]

Ja ben ik ook benieuwd naar, met tutorial graag.
Volgens deze instructies heb ik het gedaan, ging snel en eenvoudig.
Als je goed leest is het zo gedaan, maar risicovrij is het uiteraard niet.

http://websetgo.blogspot....sony-ericsson-p1i-to.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remsie schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 18:27:
Zo had geen zin meer om te wachten, en heb met CS++ toch maar m'n telefoon naar world 1 omgezet (ging trouwens enorm simpel), en daarna via seus geupdate.

Kan beamen dat de nieuwe update de P1i voelbaar sneller maakt, alles start sneller, en werkt net iets soepeler, ook 3th party software als swiss manager pro draait een stuk vlotter:)
Waar download je de firmware? Of doe je dat met de updateservice?
Het lastige is dat ik de updateservice software van se niet aan de praat krijgt. Hij zegt dat ik flash van macromedia (tegenwoordig natuurlijk van adobe) mis, maar ik heb toch echt de meest recente flashplayer geinstalleerd...
Silvan schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 21:15:

Iemand een oplossing?
Probeer eens (terwijl je de verbinding poogt te maken) rechtermuisknop op m-router in je menubalk> bluetooth settings > selecteer je p1i > aanvinken automatticaly connect.
Werkte bij mij wel.
chrisr5gt schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 23:09:
[...]

Mwhoah, ik vind hem wel handig. telefoon gaat er in ieder geval makkelijker uit dan dat vorige hoesje. En in sommige gevallen is het best handig dat ie ook aan bijvoorbeeld mijn tas-band of broek kan hangen.
mirelia schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 23:00:
Deze tutorial ziet er wel helder uit.
Jammere is dat ik het niet zelf kan testen, omdat ik de se updateservice niet aan de praat krijg.
edit: SEUS probleem opgelost, ik moest de nieuwste flashplayer installeren via IE, niet via firefox.

[ Voor 60% gewijzigd door Ginz op 19-01-2008 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwste flashplayer installeren via Internet explorer
pc suite > backup maken van je content
download xs++ hier *Graag geen directe links naar deze software
start xs++
vink smartphone connect aan in xs++
haal de batterij uit je telefoon,stop hem er terug in,
druk op connect in xs++,
houdt "C" ingedrukt op je p1i en verbindt de usb kabel.
Kies change cda, p1i, 162022_1 gw1 (de eerste van de p1i)
wacht tot xs++ aangeeft: gereed

Als je je telefoon opnieuw opstart, zie je nu bij meer>status
cda 162022/1 tegevoegd.
start de se update service

volg de aanwijzingen (weer hetzelfde; batterij,"c",usb)

SEUS zegt: gekozen update P1i Generic World 1 (hoera!)
doorgaan, SEUS gaat downloaden en installeren
7 minuten wachten....

Batterij eruit en erin, opnieuw opstarten.
Alle instellingen opnieuw doorlopen,
backup terugzetten, klaar!

[ Voor 4% gewijzigd door Ginz op 19-01-2008 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_Genius
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 10:11
Werkt nu lekker sneller door de firmware (GW1).
Was aan het denken om een andere phone te nemen, maar blijf nu lekker bij de P1i.

Ik mis alleen een OpenOffice document reader.....

assumption is the mother of all fuck ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 23:43:
download xs++ hier [mbr]*Graag geen directe links naar deze software[/]
@Ginz: eehhm, misschien mis ik iets, maar waarom ik zou geen link mogen plaatsten naar een website waar je software kunt downloaden?

edit:Ik vermoed de reden te hebben gevonden: Uit het "algemeen beleid" : Bovenstaand verhaal is uiteraard ook van toepassing op het aanbieden van gemodificeerde firmwares. Aangezien ook dit soort modificaties aanpassingen doen in copyrighted materiaal kunnen ook deze niet toegestaan worden. Verwijzingen naar methoden en tools zijn tevens niet toegestaan.

Hhmmm, eigenlijk vreemd. Ik bedoel, het is toch mijn telefoon. Mag ik toch mee doen wat ik wil, zou ik zeggen. Bovendien, is het nou echt illegaal om een WG1 op je telefoon te zetten? Of is het meer de XS++ software waar je wellicht andere, meer illegale dingen mee kunt....?

Klopt, het is jouw telefoon. Jij mag er alles mee doen wat je wilt, behalve wat in strijd is met de wet. En aangezien er op de normale firmware copyright zit, zijn aangepast firmwares illegaal. En daarom staan wij het hier niet toe

[ Voor 62% gewijzigd door Ginz op 22-01-2008 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 23:43:
nieuwste flashplayer installeren via Internet explorer
pc suite > backup maken van je content
download xs++ hier [mbr]*Graag geen directe links naar deze software[/]
start xs++
vink smartphone connect aan in xs++
haal de batterij uit je telefoon,stop hem er terug in,
druk op connect in xs++,
houdt "C" ingedrukt op je p1i en verbindt de usb kabel.
Kies change cda, p1i, 162022_1 gw1 (de eerste van de p1i)
wacht tot xs++ aangeeft: gereed

Als je je telefoon opnieuw opstart, zie je nu bij meer>status
cda 162022/1 tegevoegd.
start de se update service

volg de aanwijzingen (weer hetzelfde; batterij,"c",usb)

SEUS zegt: gekozen update P1i Generic World 1 (hoera!)
doorgaan, SEUS gaat downloaden en installeren
7 minuten wachten....

Batterij eruit en erin, opnieuw opstarten.
Alle instellingen opnieuw doorlopen,
backup terugzetten, klaar!
Zijn dit werkelijk alle stappem? Met andere woorden als ik precies doe zoals je beschrijft, dan kan ik veranderen naar een world generic fw versie?

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 22-01-2008 21:47 . Reden: Aanhef en danken is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roost schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 22:21:
[...]

@Cheiron77,

Zijn dit werkelijk alle stappem? Met andere woorden als ik precies doe zoals je beschrijft, dan kan ik veranderen naar een world generic fw versie?

Dank!

Joost
Nou, ik heb terwijl ik het zelf deed, alle stappen opgeschreven.
Alleen de stap die echt heel erg voor de hand liggen heb ik wat samengevat (zoals 'next' klikken bij SEUS enzo)
Graag gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, dat is duidelijk. Als mijn P1i deze week binnenkomt weet ik al wat ik ga doen zodra de doos open is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 09:30:
[...]

Nou, ik heb terwijl ik het zelf deed, alle stappen opgeschreven.
Alleen de stap die echt heel erg voor de hand liggen heb ik wat samengevat (zoals 'next' klikken bij SEUS enzo)
Graag gedaan ;)
Zeer bedankt @Cheiron77!

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 22-01-2008 21:46 . Reden: Groeten niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
heb inmiddels mijn p1i ook maar geupdate, bedankt voor de handleiding Cheiron77!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Laatst online: 16-08 20:29
Geweldig, bedankt Cheiron77.
Niet dat het veel uitmaakt. Veel sneller is ie in mijn beleving niet geworden.
Maar ja, heb ik wel de nieuwste versie :P

Iemand enig idee of tutorial hoe ik mn p1i uit elkaar kan halen? Hij is laatst gevallen en de metalen rand bij het toetsenbord is iets verbogen. Als ik die los kan halen, kan ik die weer recht buigen. iemand?

[ Voor 40% gewijzigd door dirkjesdirk op 21-01-2008 21:09 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErrieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 19:48
Voor alle mensen die problemen hebben met een UIQ3 phone en iSync (Mac), hier een workaround die voor mij werkt:
Ik heb een iMac met een bluetooth muis, die tegelijkertijd met m'n P1i verbinding maakt over dezelfde ingebouwde bluetooth device. Dit geeft volgens mij de problemen. Het zou tevens verklaren waarom de een wel, en de ander geen problemen heeft met iSync+P1i.

Sluit daarom een losse USB muis aan en zet de bluetooth muis uit, en eventuele andere apparaten die gebruik maken van hetzelfde bluetooth device.
Controleer in het Bluetooth preferences pane dat er geen apparaten verbonden zijn.
Ga nu syncen. Wel suf dat je iedere keer een USB muis moet aansluiten voordat je gaat syncen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp00ky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-04-2024
ErrieR schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 21:17:
Wel suf dat je iedere keer een USB muis moet aansluiten voordat je gaat syncen. 8)7
OF je sluit gewoon je P1i via USB aan :X

[ Voor 1% gewijzigd door sp00ky op 23-01-2008 23:08 . Reden: my bad..zie post hieronder :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErrieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 19:48
sp00ky schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:15:
[...]

OF je sluit gewoon je P1i via USB aan :X
Heb ik helaas al geprobeerd, iSync vindt 'm niet met de kabel.

Dit staat op de SE site:

Requirements
  • iSync, version 2.3 or newer.
  • OSX 10.4.8 or newer.
  • Bluetooth
  • Phone should be upgraded with the latest software which is available via the Sony Ericsson Update
    Service at http://www.sonyericsson.com/support.
How to use
  • Once the phone plug-in installer is completed, connect your phone via Bluetooth.
  • NOTE: Disable the power saving mode in the Bluetooth settings on the phone.
  • Start iSync and choose [Device] > [Add Device]
  • Double-click the phone in the Add Device window to add it to iSync. The phone should now be ready to be synchronised with iSync.
  • For more information about iSync, please go to http://www.apple.com/isync

[ Voor 66% gewijzigd door ErrieR op 23-01-2008 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Webmaster- schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:13:
[...]

Ik krijg hem NIET werkend... T-mobile ook niet.

IEMAND die T-Mobile heeft en MMS kan versturen met een P1i?????
Dit wil ik ook wel weten. Via SE site de instelllingen opgestuurd en opgeslagen, maar dat werkt niet. Daarna handmatig geprobeerd, maar lukt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoalin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-09 12:44
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 00:27:
[...]

Dit wil ik ook wel weten. Via SE site de instelllingen opgestuurd en opgeslagen, maar dat werkt niet. Daarna handmatig geprobeerd, maar lukt ook niet.
Hier hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

We hebben een raar probleem hier!

2x p1i met proximus abbo. En plots hebben beide toestellen hetzelfde probleem.
Als hij in schermbeveiliging zit en we halen hem eruit vraagt hij een code: 0000. Om verder te gaan !!!
Zooo irritant. En we krijgen het niet weg! Ik heb naar proximus gebeld maar het ligt niet aan hun zeggen ze. Lijkt wel iets met simkaart of abbo ineens.

Als ik de schermvergrendeling wil afzetten zegt hij 'the inactivity lock may not be disabled due to it policies set by your IT administrator'. Zijn we vet mee!

Gsm is bijna onbruikbaar. Als het alarm afgaat moeten we eerst 0000 intype en dan pas alarm afzetten. Leuk smorgens met een duffe kop.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 14:10
multipasser schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:26:
We hebben een raar probleem hier!

2x p1i met proximus abbo. En plots hebben beide toestellen hetzelfde probleem.
Als hij in schermbeveiliging zit en we halen hem eruit vraagt hij een code: 0000. Om verder te gaan !!!
Zooo irritant. En we krijgen het niet weg! Ik heb naar proximus gebeld maar het ligt niet aan hun zeggen ze. Lijkt wel iets met simkaart of abbo ineens.

Als ik de schermvergrendeling wil afzetten zegt hij 'the inactivity lock may not be disabled due to it policies set by your IT administrator'. Zijn we vet mee!

Gsm is bijna onbruikbaar. Als het alarm afgaat moeten we eerst 0000 intype en dan pas alarm afzetten. Leuk smorgens met een duffe kop.
Ehm, kan het de vergrendeling zijn? Je hebt sim-, en telefoonvergrendeling, de laatste kan actief worden na schermbeveiliging. Dat laatste heb je dan wel zelf ingesteld ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Multipasser,

we krijgen morgen ook 2 P1i's geleverd en hebben ook Proximus, zal u onze ervaringen laten weten.
Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Vaag probleem hier, na GW1 en nieuwste firmware heeft ie 1 dag gewerkt, nu krijg ik no access to network.

Krijg nu sporadisch smsjes, maar kan niet meer bellen of umts gebruiken.

KPN Hi! 25 + eindeloos online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Voor de geinteresseerden; eindelijk youtube op je P1i! (amongst others)

Let wel dat de java applicatie nog niet bestaat voor de P1i, maar met de ingebouwde media player moet het lukken. Let wel dat je een verbinding hebt die dingen als dit toestaat (bij mij kon 'Orange World' niet, die blokkeerde de 3gp's, maar het Orange 'Internet Access' profiel laat dit weer wel toe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Hmmz, lag aan KPN, blijkbaar een storing in hun netwerk hier in het Noorden...

Vage poep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krispy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-04 19:12

krispy

weet het ook niet meer

@EquiNox:

Ik heb inmiddels al een maand of 2 de GW1 versie draaien met KPN en nog nooit problemen gehad, dus een netwerkstoring lijkt mij idd voordehandliggender. :/

hmm.. that's interesting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:38:
Multipasser,

we krijgen morgen ook 2 P1i's geleverd en hebben ook Proximus, zal u onze ervaringen laten weten.
Sven
Let op dat PUSH aanstaat bij ActiveSync. STond bij mij uit en kreeg juist rekening van 150euro EXTRA mobiel internet. 2500 connecties 16mb downloaded, maar ze rekenen 100kb/connectie !!! Schandalig.
Ik heb 50mb, dus zat er niet over.

Ik heb een totale reset gedaan. Probleem is weg. Enkel vind ik ActiveSync niet?
Kan het niet installeren en online kan ik het ook niet downloaden. STaat enkel de betaalversie.
Normaal is het blackberry uninstall en dan moet bij INSTALLEREN de activesync staan.

[ Voor 21% gewijzigd door multipasser op 25-01-2008 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ik ben even aan het onderzoeken of er ook een adapter voor de p1i bestaat waar je niet alleen je eigen koptelefoon in kunt pluggen maar ook een aparte microfoon (ipv een ingebouwde) ik heb namelijk een goede microfoon op het oog, maar als die een 3.5mm of 2.5mm jack heeft dan moet ik hem nog wel kunnen aansluiten op de p1. Iemand een ideetje (afgezien van zelf solderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
justice strike schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 02:24:
ik ben even aan het onderzoeken of er ook een adapter voor de p1i bestaat waar je niet alleen je eigen koptelefoon in kunt pluggen maar ook een aparte microfoon (ipv een ingebouwde) ik heb namelijk een goede microfoon op het oog, maar als die een 3.5mm of 2.5mm jack heeft dan moet ik hem nog wel kunnen aansluiten op de p1. Iemand een ideetje (afgezien van zelf solderen)
http://www.marktplaats.nl...0i-3-5-mm.html%3Fxref%3D1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze dus duidelijk niet, dit is een uitgaand signaal, line of headphone, maar GEEN mic ingang. Je zou wel een headset kunnen ombouwen denk ik...(draad of bluetooth) die heeft natuurlijk wel een mic ingang voor telefoongesprekken. Maar of dat ook werkt bij andere aplicaties zal je zelf uit moeten vogelen...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2008 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 11:18:
Deze dus duidelijk niet, dit is een uitgaand signaal, line of headphone, maar GEEN mic ingang. Je zou wel een headset kunnen ombouwen denk ik...(draad of bluetooth) die heeft natuurlijk wel een mic ingang voor telefoongesprekken. Maar of dat ook werkt bij andere aplicaties zal je zelf uit moeten vogelen...

[...]
jammer dat er niet iets standaard bestaat voor een telefoon. Solderen kan k ook wel doen, maar ik heb leiver iets wat ik niet vooraf hoef te solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een hoogstwaarschijnlijk dom vraagje;

Wil Exchange push configureren, geen probleem via control panel / tools / remote sync.
Maar in de properties van alle zaken die hij moet sunchroniseren vraagt hij om de 'server database' parameter. Welke setting is dat exact?

In de handleiding staat dat je die parameter moet vragen aan de Exchange beheerder (ben ik zelf), maar over welke server parameter gaat het (of zit ik het verkeerde menuutje bezig ofzo ...?)
bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2008 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

? Je moet blackberry uninstallen. En dan activesync exchange installeren (staat normaal op je phone).
Als je dat programma start vraagt hij alle exchange gegevens om te syncen.

Remote sync? Hoe noemt dat in het nederlands? Weet niet waar jij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de engelse GUI geinstalleerd.
Is de plaats waar ik inderdaad alle exchange gegevens kan in geven.
Eens dat in orde is vraagt hij wat te syncen (email, adresboek, notes, ...) en bvb bij de eigenschappen van email, adresboek enzo vraagt hij naast de manier van syncen (sync, backup, ...) ook de 'server database'. In dat veld weet ik dus niet wat invullen en hij wil niet syncen als dat veld niet is ingevuld. (die sync is zo'n icoontje met twee pijltjes).

Edit: Applicatie was dus nog niet geinstalleerd (duh), we kunnen voorlopig verder nu, bedankt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2008 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu al gans de namiddag aan het proberen de activesync in gang te krijgen (icm Exch2003sp2), maar zonder resultaat. Bij stap 2/5 wil hij niet verder en geeft hij aan dat hij niet kan syncen. Servernaam, username, wachtwoord, ... zijn zeker correct, want werkt op een ander (weliswaar Windows Mobile) toestel perfect.

Bij het testen van de verbinding om te syncen download hij 283 kbytes of zoiets en geeft dan een error. In het errorvenstertje staat er om de phone te rebooten en nog eens te proberen, maar zonder veel resultaat.

Zijn er speciale zaken die ik kan nakijken, zowel op P1 als op server eventueel? Eventlog van server maakt mij ook niet veel wijzer. Iemand goede raad?

Firmware ondertussen al geupgrade naar laatste versie van GW1 (CDA 162022/R6F38)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 04:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
heeft iemand eigenlijk enig idee of de nieuwe firmware er ondertussen al is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 14:10
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 19:09:
Ben nu al gans de namiddag aan het proberen de activesync in gang te krijgen (icm Exch2003sp2), maar zonder resultaat. Bij stap 2/5 wil hij niet verder en geeft hij aan dat hij niet kan syncen. Servernaam, username, wachtwoord, ... zijn zeker correct, want werkt op een ander (weliswaar Windows Mobile) toestel perfect.

Bij het testen van de verbinding om te syncen download hij 283 kbytes of zoiets en geeft dan een error. In het errorvenstertje staat er om de phone te rebooten en nog eens te proberen, maar zonder veel resultaat.

Zijn er speciale zaken die ik kan nakijken, zowel op P1 als op server eventueel? Eventlog van server maakt mij ook niet veel wijzer. Iemand goede raad?

Firmware ondertussen al geupgrade naar laatste versie van GW1 (CDA 162022/R6F38)
stap 2/5 is.....?
Voor de servernaam hoef je geen https in te vullen en domein heb ik leeg gelaten.
Bij geavanceerd moet je waarschijnlijk SSL nog aanvinken?
Dit alles wel met een W960i, maar die exchange activesync zou het zelfde moeten zijn.

specs

Pagina: 1 ... 17 ... 23 Laatste